• 36.

    הי גיא כל הכבוד על התעוזה

    שרון, 19/02/08 10:46

    הי גיא כל הכבוד על התעוזה

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כנסו כנסו

    תומר, 18/02/08 13:45

    הכותב צודק ב-100%, וצריך להוסיף גם ש:
    מרוב הצורך ''לא לצאת פראיירים'', הפכנו לעם קטנוני וצמא-דם.
    הרי ברור לכולנו ש''כפיית'' השירות על מי שאינו מעוניין לשרת תעלה משמעותית את אחוז ההתאבדויות בצבא.
    לא אכפת לנו אם הילד בן 18 שלא ''מסתדר במסגרות'' ישים יד בחייו.

    שימות הילד - העיקר שלא נרגיש פראיירים.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    להשתמט מהאמת

    מאיה, 17/02/08 15:42

    מאמר מצוין.
    אני מסכימה עם כל מילה. מדובר
    בקמפיין כושל. מצחיק כל כך להציג את כל אותם רבבות חיילים וחיילות משוחררים שברחו להודו, כמי שגאים
    כל כך בשירות הצבאי שעשו.
    מרוב גאווה הם ברחו בשנייה שיכלו למקום הכי רחוק תרבותית מישראל
    ואז מרוב גאווה הם גם עישנו מלא סמים רק כדי להיטיב לזכור יותר טוב את השירות ההומני המקסים שלהם.
    הייתי חושדת בקופירייטר שהוא מסכים עם כותב המאמר וירה לעצמו ברגל בכוונת תחילה.
    על נושא ההשתמטות מהאמת ואז לקיחת האחריות עליה אפשר ללמוד
    עוד מסרט מדהים שיצא לא מזמן,
    ''לראות אם אני מחייכת'', על חיילות קרביות ותומכות לחימה שמעידות על פשעים שנעשים כנגד פלשינאים שהיו עדות להן או שביצעו בעצמן.
    וכאמור; מאמר מצויין.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    לגנמור עם הדיון הפשיסטי הזה

    רועי, ראשלצ, 17/02/08 11:17

    יאללה, מדינה דמוקרטית, אי אפשר להגיד לאפאחד שהאזרחות שלו שווה פחות.
    ותפסיקו כבר להסתכל על העולם דרך המשקפת הצבאית הרצחנית שלכם

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    האירוניה היא שהכתומים שמחרחרים מלחמה לא מתגייסים לצה''ל LOL

    אשר, 16/02/08 21:41

    האירוניה היא שהכתומים שמחרחרים מלחמה לא מתגייסים לצה''ל מסיבה אחת פשוטה הם לא רוצים להיצטרף לצבא ההיתנתקות ככה הם נהנים משני העולמות! גם לא עושים צבא וגם נהנים מהצבא שמשרת אותם ושופך עליהם מיליארדים! מבולבלים? גם אנחנו.

    הגב לתגובה זו

    • יש יותר כתומים בצבא מאשר שמאלנים במדינה (ל''ת)

      מאוס, 16/02/08 22:08

      הגב לתגובה זו

    • כאשר ליהודים יש את השמאלנים הם לא צריכים מלחמות

      יהודי, 16/02/08 22:11

      דם של אלפי יהודים נשפך לשווא מאז מורשת האוסלו של השמאל.
      היהודים לא מבולבלים..
      השמאלנים לא משרתים בצבא הם רק עסוקים בהולכת מדינת ישראל לשפיכת דם יהודי.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    גיא דוידי הוא היסטוריה לא בימאי ולא נעליים (ל''ת)

    עומר, 16/02/08 18:42

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    בזכות ה''פרייארים'' לך יש זכות לדבר ככה

    דניאל, 16/02/08 16:41

    בלי כל ה''פרייארים'' במדינה הזאת כל השמאלנים סרבנים משתמטים ותקרא איך שבא לך לעלובי הנפש האלו, שלא ראויים להיקרא ישראלים, כל אלה לא היו יכולים להוציא מילה אחת בגלל שלא היה מי שיגן עליהם, לא היה מי שישמור עליהם...
    אז לפני שכל סרבן משתמט ולא אכפת לי אם שמאלני או ימני או סתם אגואיסט (''אידיאליסט'' כביכול) מדבר נגד הצבא שיחשוב לרגע איפה הוא היה אם לא היה צבא...
    פאתטי

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    למה עלוקות שמאלניות שמבינים-צבא כיבוש--אינם מבינים-תורתו ואמונתו של

    צביעות שמאלנית2, 16/02/08 13:56

    חרדים.
    אין שוני בין פרזיטים שמאלנים או חרדים - בלבוש בלבד.
    שמאלנות זה בורות סטליניסתי ולא נאורות!!

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    למה עלוקות שמאלניות שמבינים-צבא כיבוש--אינם מבינים-צבא גרוש יהודים

    צביעות שמאלנית1, 16/02/08 13:52

    שמאלנות זה בורות סטליניסתי ולא נאורות!!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    התירוצים של הסרבנים כל פעם מדהימים מחדש

    שמאלני לשעבר, 16/02/08 13:33

    פעם התירוץ לסרבנות הוא העוני, פעם הוא ה''כיבוש'', הכי מצחיק זה שהם אומרים שאנחנו פשוט פראיירים כי אין לנו את האומץ להשתמט כמוהם.
    מעניין אם הם מאמינים בתירוצים של עצמם.

    הגב לתגובה זו

    • ומה באמת הזוי?

      שלומי, 16/02/08 14:54

      הרי רוב מוחלט של אותם ''500 אלף ילדים עניים'' הם ערבים וחרדים שלא משרתים בכל מקרה. אז מה שווה הטיעון שלו?

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    העובדה שאתה ''נושך כריות'' אובססיוי היא לא תירוץ לאידיאולוגיה רקובה (ל''ת)

    תמיר, 16/02/08 11:22

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    להציל את ישראל מאנשים כמוך, אפס מאופס.

    עומר, 16/02/08 11:21

    לקח תופעה חברתית לקויה מכל בחינה ובנה עליה אידיאולוגיה בשקל. וחמור מכך עוד הוציא קמפיין בנושא, עם ישראל נמצא במלחמה יומיומית ובפתחה של מלחמה רחבה עוד יותר. פעולתך היא בפירוש סיוע לאויב בשעת מלחמה ולפיכך גם בגידה על כל המשתמע מכך.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    זה צו מוסרי לדפוק לך אגרוף לפנים, אני קורא לכל המגיבים לעשות כן.

    אורי, 16/02/08 11:17

    אתה סמרטוט נאלח, נמאס לי לשמוע אותך ואת החברים המשתמטים שלך.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    בשבועות הקרובים תפרוץ מלחמה, איפה אתה תהיה ואיפה יהיו חבריך המשתמטי

    יותם, 16/02/08 11:15

    - לא ברור לכם עדיין שצריכים כל אחד למאמץ נגד סוריה, איראן, חמאס חזבאללה. הערכים של לפלנד, ושבדיה יחכו עד יעבור זעם. העת הנוכחית היא עת מלחמה ואם אתה משתמט או תומך בכך לכל הפחות סת'ום תפה.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ''אם לא משלמים..לא משרתים''

    שלו, 16/02/08 10:11

    ביבי..ברק..אולמרט
    הם דוגמא לאיך דואגים קודם לביתך.
    אם לא משלמים..לא משרתים
    ניצול של שלוש שנות נעורים חייב לבוא לקיצו..לא עוד
    על שלוש שנות שירות יש לשלם שכר מלא!!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    רוב המשתמטים הם ש''סניקים וחרדים וצמביעי ליכוד. (ל''ת)

    וזה בדוק., 16/02/08 09:41

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    דוידי צודק בהחלט- הכל ספין מכוון מהמטכ''ל:

    יורם, 16/02/08 09:14

    כל פעם שיש משבר שלא ניתן לצאת ממנו, מעלים את סוגיית הסרבנות וכמובן מגייסים את האלוף ה''מוכשר'' שטרן .
    רמטכל שיודע שיכולותיו מוגבלות בעידן של צבא שלא מקבל תקציבים וכח אדם איכותי מנצל את הנושא לספין תורן וכך נוצר מצב שכל חודשיים בערך עולה הנושא לסדר היום.
    הבעיה שגם שר הבטחון תפס טרמפ על העניין ולא באמת מתגייס להלחם בתופעה.
    תמיד היתה סרבנות רק שהפעם מנפחים אותה כדי לטשטש את השב רהאמיתי בצהל - הוא השבר הערכי מנהיגותי ויותר נכון העדר מנהיגות אמיתית וכריזמטית בצהל.ן

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לדעתי בן סהר גם סוג משתמט,עלאק עילוי שיושב על הספסל בקבוצה זניחה (ל''ת)

    פרשן מעפאן, 16/02/08 08:40

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    פינוק (ל''ת)

    בני, 15/02/08 21:00

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    גם אני סרבן

    צ'ארלס, 15/02/08 20:40

    ולהיות סרבן מצפון זה לא לצאת מהצבא ולהעלם, אלא להיות פעיל חברתי ולוחם אידיאולוגי על פני החברה והסביבה. אנחנו נמצאים במאבקים בנושא החינוך, הסביבה, החברה, הכיבוש, הכלכלה, התרבות וכו'... אנחנו דואגים לחברה שזבה אנו חיים טוב יותר מאותה מדינה שמתכחשת לחברה ולעם הזה.

    הגנרלים הובילו אותנו רק להרס שלנו, אנחנו מציעים שינוי חברתי אמיתי...

    הגב לתגובה זו

    • הנסיון להציג את הטפילות כאידיאולוגיה עם בסיס מוסרי, מעוררת בחילה...

      אדי, 16/02/08 02:07

      העם היהודי נמצא במלחמה על קיומו משום שיש מנוולים ששואפים להשמידו.
      הנכונות שלך לתרום בתחום החינוך אינה מצדיקה את התחמקותך המבישה מלקחת חלק ונטילת סיכון כפי שעושים גברים צעירים שמסכנים ומקריבים את חייהם למען קיומנו.
      אין לך זכות לצקת מים על ידיהם של הגנרלים עליהם אתה מקטרג...

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    סלח לי מר כתב...

    עידן, 15/02/08 20:13

    אבל יש הבדל גדול בין משתמט מטעמי אידיאולוגיה שזה דיון בפני עצמו, לבין עוד מפונק אידיוט שלא בא לו לוותר על המועדון באמצע השבוע, ולא מבין את החשיבות של תרומה למדינה, ורק רוצה להישאר בבית מטעמי אנוכיות בלבד, וזה רוב רובו של אחוז המשתמטים היום.

    אני לא מתלונן על המשתמטים האידיאולוגים כרגע, אלא על עצלנים בלבד שלא מבינים למה הם צריכים לתרום ולו משהו קטן למדינה בזמן שחברים שלהם מתפוצצים באוטובוסים, וזו, סלח לי כל הבעיה.

    הגב לתגובה זו

    • מה זה בעצם משתמט אידיאולוגי???

      אדי, 16/02/08 02:12

      כאשר עם נלחם על קיומו, קמים טפילים ותובעים לעצמם זכות שלא להשתתף במלחמת הקיום מסיבות אידיאולוגיות???
      ואתה נותן לכך לגיטימציה???
      אני ממש לא מבין על מה מתבססת הסלחנות שלך לקיומם של טפילים אלה...

      הגב לתגובה זו

      • מי אתה, שתדרוש ממני להלחם בשבילך?

        יוסי גורביץ, 16/02/08 18:49

        לבישת מדים הופכת את האדם, על פי החוק הבינלאומי, למטרה מותרת. זכותו של אדם לחשוב שישראל לא שווה את סיכון חייו, ולמדינה אסור לאלץ אותו לעשות זאת.

        אתה חושב שיש סכנה למדינה? שכנע את האזרחים ובקש מתנדבים. באיזו זכות אתה דורש מאחרים למות למען מטרה שהם לא מאמינים בה?

        הגב לתגובה זו

        • אתה לא נלחם בשבילו

          עידו, 16/02/08 20:00

          אתה נלחם בשבילך ובשביל המשפחה שלך. מטרת ''אויבנו'' היקרים היא להרוג את כל היהודים פה, כולל השמאלנים שבינהם (ראה הירי על אזרחים בשדרות ובמלחמת לבנון השניה או פיגועי ההתאבדות שעיקר הנפגעים מהם הם אזרחים) ולא דווקא חיילים.

          זכותך לבחור לא לחיות בישראל ואז לאף אחד אין זכות לדרוש ממך לשרת. כל עוד אתה בוחר לחיות פה ומקבל שירותי הגנה מהמדינה, חובה עליך למלא את חלקך.

          הגב לתגובה זו

        • החברה הישראלית צריכה להבין שסנקציות נגד טפילים משתמטים חיונית לקיום (ל''ת)

          אדי, 16/02/08 20:13

          הגב לתגובה זו

  • 15.

    יופי! אז יש כמה מתיפיפים שהם ''סרבנים''

    אופיר, 15/02/08 19:10

    אבל לא תשכנע אותי, רובם הם משתמטים כי לא בז'ן שלהם לעשות 3 שנים צבא...

    ורובם מתביישים בזה ולא מזכירים את זה, אבל כשבאים אנשים ועושים את זה שמעשה גאה, אז פתאום כולם יוצאים ואומרים ''כן כן גם אני סרבן....'' זה הרבה יותר קל מלעמוד מול בן אדם שהקריב את חייו כדי שאתה תוכל לכתוב פה מה שאתה רוצה ולהסתכל לו בעיניים ולהגיד לו ''לא היה לי כוח אז לא עשיתי צבא''

    אז יופי, אז צבא בלי מלחמה.... מה החלופה שלך?
    מה לדעתך היה קורא אם היינו אומרים לצבא ''לך לישון'' , מה אתה מציע במקום?

    מעניין אותי לראות איך תגיב שכייפול הטיל הבא בתל אביב...

    מה שמאפיין את כל הפאנקיסטים אנרכיסטים זה שהם אומרים על כל דבר לא, אבל לעולם לא יעלו רעיון מקורי לשינוי...

    PUNK IS DEAD
    LONG LIVE HEAVY METAL

    :)

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    למה דוידי דווקא צודק:

    יורם, 15/02/08 18:07

    כל פעם שיש משבר שלא ניתן לצאת ממנו, מעלים את סוגיית הסרבנות וכמובן מגייסים את האלוף ה''מוכשר'' שטרן .
    רמטכל שיודע שיכולותיו מוגבלות בעידן של צבא שלא מקבל תקציבים וכח אדם איכותי מנצל את הנושא לספין תורן וכך נוצר מצב שכל חודשיים בערך עולה הנושא לסדר היום.
    הבעיה שגם שר הבטחון תפס טרמפ על העניין ולא באמת מתגייס להלחם בתופעה.
    תמיד היתה סרבנות רק שהפעם מנפחים אותה כדי לטשטש את השב רהאמיתי בצהל - הוא השבר הערכי מנהיגותי ויותר נכון העדר מנהיגות אמיתית וכריזמטית בצהל.ן

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    גיבוב של שטויות, כמו הסרט

    אמיר, 15/02/08 16:59

    ואין ספק שהמגיבים המעודדים מושתלים.
    מישהו הבין בכלל מי נגד מי ברפש הזה?

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אחלה מאמר וגם אחלה סרט! (ל''ת)

    אריאל.ל, 15/02/08 16:12

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    גיבוב מלים שלא מאפשר לדעת מי הרעים ומי הטובים בסרט הזה... (ל''ת)

    אדי, 15/02/08 16:00

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל הכבוד! ישר כוח על האומץ! (ל''ת)

    דניאל, 15/02/08 15:43

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כל הכבוד גיא!

    נועם וזאנה, 15/02/08 15:40

    תודה ששלחת לי לינק לכתבה,
    זה כבר אומר הכל, אין מה להוסיף.

    בהצלחה לכולנו!

    עדיף לאהוב מדינה בלי מלחמה

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הפיסקה האחרונה מעולה ואומרת הכל (ל''ת)

    מלה טובה, 15/02/08 15:23

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    עשיתם צבא. אז מה? שווה קריאה.

    ניר סרבן גאה, 15/02/08 15:17

    ראשית, מלוא ההערכה לחיילים שמסכנים חייהם מדי יום בשביל להגן על קיומנו כאן ב''פלשתינה\\ישראל''.
    אותם אנשים שהתגייסו מתוך הבנה וייעוד, ושבאמת חיפשו לתרום את חלקם. הרי ברור לכל בר דעת שישראל צריכה צבא איכותי ויעיל.

    מה שמעניין הוא שחברים שמשרתים בסיירת מטכ''ל, בשייטת וכדומה, דוקא פתוחים לדיון על סרבנות, צבא מקצועי ושירות לאומי.

    אלא שמשמעים את צעקתם הפרמיטיבית נגד הסרבנות, ללא שום חשיבה עצמאית, שטענתם מתסתכמת בדר''כ ב''למה אני כן והוא לא?''
    אלא אותם אנשים שחותכים אותי כל יום בכביש, מעלימים מיסים, משתוללים במגרשי הכדורגל, ומחמיצים פרצופם באזכרה לרבין.

    אבל מותר להם. הם כבר תרמו למדינה- עשו צבא. אפילו שרוב זמן השירות ירו כדורים בברכיים של פלשתינאים בני 15 שעמדו קרוב מדי לגדר.

    אם אתם באמת גאים בשירות שלכם אז למה ללחוץ על אלה שסרבו?
    רק כי עמוק בלב אולי רציתם גם להתחמק מהמערכת המליטריסטית, אבל לא היה לכם האומץ להתמודד עם תווית ''המשתמט''.

    הגב לתגובה זו

    • אין מקום לגאווה בעובדה שאתה בעצם עלוקה... (ל''ת)

      אדי, 15/02/08 18:17

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    בדיוק-צבא מקצועי

    ירון, 15/02/08 14:46

    צמצום תקנים, שהרי כבר כמה רב אלופים הודו שיש עודף וחוסר יעילות.
    סוף למלטריזם.
    סוף ל''כור ההיתוך'' השקרי שמשאיר דתיים וערבים בחוץ.

    ולמי שרוצה ''להכנס בהם'' שיתנדב למג''ב.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הצבא בכלל תומך בהשתמטות...

    מ, 15/02/08 14:46

    מצטער לאכזב את כל ההתלהמות שקופצת לה פתאום אבל בכלל לר רוצה את כל המשתטים האלה, 2 מכל 5 אנשים לא עושים צבא כי הצבא לא צריך כל כך הרבה חיילים, הרבה מהחיילים שיש בצבא הם נטל, צורכים הרבה כסף ומחזירים קצת תועלת. אם באמת רוצים לחזק את הצבא אז צריך להפוך אותו למקצועי וככה אף אחד לא פראייר. הסיבה היחידה שלא עושים את זה הוא בגלל רעיון צבא ''העם'', שהצבא מאחד אותנו וזה כבר לא נכון וצריך למצוא בסיס אחר לקיום במדינה הזאת אם רוצים לשרוד.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לגיא.

    נילי, 15/02/08 13:20

    אני רוצה להגיד לך שהיא עדיף אם הייתה שותק.

    הרי, אדם כמוך צריך להתביש.
    ובמקום להתבייש. אתה מעדיף להציף את הגול נפש.
    את הגועל נפש רצוי להסתיר.

    ולכן את הייתה שותק, זה היה רק מטיב איתך.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    חייבים להזכיר כל פעם את ההשתמטות ואסור לנו לרדת מזה.

    א, 15/02/08 13:16

    ההשתמטות הינה בעיה חמורה בחברה הישראלית.
    לא יתכן שחלק מהעם לא ישרת את המדינה, ובמקביל יהנה מפירותיה.

    השירות למען המדינה נועד לבנות ולהגן על המדינה היקרה שיש לנו. ולכן אני חושב, ואף בטוח שאת ההשתמטות חייבים להזכיר ויחד עם זאת להקיא אותה .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    משתמט יקר - שיעור בדמוקרטיה

    שמאלני לשעבר, 15/02/08 10:11

    תקשיב טוב משתמט יקר,
    קודם כל העובדה שיש כאן ממשלה חרא אינה תירוץ להשתמטות מחובותיך האזרחיות.
    שנית, אנחנו בסך הכל רוצים שתמלא את חובותיך האזרחיות. הצבא הוא לא גוף פוליטי אלא כפוף למדיניות הממשלה, לא מתאימה לך מדיניות הממשלה ? בשביל זה יש בחירות.
    ותרשה לי לגלות לך סוד, אף אחד מאיתנו המשרתים לא מרגיש פראייר ולא מקנא במשתמט כמוך.

    הגב לתגובה זו

    • אגב בחירות

      א, 16/02/08 20:21

      אם תרשה לי לסטות מעט מהנושא, רוב המדינה פה בוחרת את נציגיה בתקווה שהם יחשבו בשבילם במקום לחשוב בעצמם אז נא לא להתפלא שיש פה ממשלה חרא

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    כל הכבוד

    גידי, 15/02/08 09:44

    עכשיו הייתי רוצה לשמוע את הסלחנות הזו כלפי החרדים !!! משום מה טומי לפיד שכנע אותי שזה לא יקרה.....

    הגב לתגובה זו