• 84.

    פשוט דתיים לא יודעים לשחות (ל''ת)

    וטרן, 10/02/08 14:32


    IP: 79.181.242.187דווח על תגובה זו

  • 83.

    עוד נחזור כ..ן (ל''ת)

    שי - מ''א מנפ''ח, 10/02/08 13:45


    IP: 212.143.154.117דווח על תגובה זו

  • 82.

    איך נפלו גיבורים.... (ל''ת)

    Yo, 10/02/08 12:57


    IP: 62.219.162.218דווח על תגובה זו

  • 81.

    יעכנה

    גם לשעבר, 10/02/08 09:37

    אתם רכלנים בני רכלנים, יעכנה. מה חשוב השמות ומאין הלוחמים? מה התעטפתם באיצטלה של כתבה עיתונאית? יצר המציצנות, הרכלנות והקנאה (כן כן) משתלט עלכם.

    IP: 84.108.16.154דווח על תגובה זו

  • 80.

    הסבר פשוט: הקומנדו לא מתאים לדתיים. בקומנדו מחנכים להרוג בדם קר. (ל''ת)

    דתי בהכרה, 09/02/08 23:14


    IP: 213.151.32.57דווח על תגובה זו

    • וזה כמובן בה מדתי פרזית שמעולם לא שרת בצבא (ל''ת)

      לא משכנע בכלל, 10/02/08 05:23


      IP: 76.66.164.241 דווח על תגובה זו

      • ואם זה היה בא מאחד מקיבוץ בעמק יזרעאל? טיפש זאת האמת בלי קשר לדת. (ל''ת)

        נתל''ש, 10/02/08 12:56


        IP: 62.219.162.218 דווח על תגובה זו

        • טיפש! גם דוד המלך רצח בארם (ל''ת)

          בדם קר, 11/02/08 03:16


          IP: 76.66.164.241 דווח על תגובה זו

  • 79.

    נתונים שגויים מאד.

    יוסי חדד, 09/02/08 22:10

    מלבד הנתונים לגבי הבכירים שגם הם נכונים רק חלקית, רוב מוחלט של הנתונים שגוי ומופרך לחלוטין. אפשר לתת המון דוגמאות אך זה מיותר לחלוטין.

    IP: 80.178.193.49דווח על תגובה זו

  • 78.

    מלח הארץ !

    איציק, 08/02/08 21:53

    חיזקו ואימצו. חסלו את המנווולים ובעיקר,שימרו על עצמכם. שבת שלום !

    IP: 89.139.42.17דווח על תגובה זו

  • 77.

    כל הכבוד לחוזרים (ל''ת)

    לשפייות, 08/02/08 20:49


    IP: 76.66.164.241דווח על תגובה זו

  • 76.

    מי רווק שירים את ידו?

    ליאת, 08/02/08 10:10

    מה זה חשוב מי דתי מי לא? החשוב זה מי רווק? מה הגיל שלהם? האהבה תחזיר אותם הביתה ...

    IP: 213.151.56.38דווח על תגובה זו

  • 75.

    בחירה חופשית...

    יעקב, 07/02/08 21:36

    אם עזבו את הדת מתוך בחירה, זו זכותם -אמנם בחירה לא טובה -אך חופשית. אם זו הדרך להתקדם במסלול הדרגות- זה חמור מאוד.כך או כך זה מלמד משהו על החינוך היהודי השטחי שהם קיבלו. לו למדו והתעמקו בלימוד, ורחשו יראת שמיים-שום פיתוי או לחץ לא היה משנה דרכם ,הם כנראה העדיפו להוריד הכיפה על כל מה שהיא מסמלת תוך כדי טבילה שלא עלתה להם כל כך...

    IP: 81.5.57.206דווח על תגובה זו

    • כמובן!

      גולני ח''ש, 14/02/08 21:47

      הרי האלוהים שלך רוצה רק כיפה ותפילות כל היום ולעזאזל עם ''העם הנבחר'' מי צריך לוחמים? מי?! דוד מלך ישראל למד כל היום תורה או שנלחם באריות ובפלישתים??
      קובי, עשה טובה, לעצמך, אל תהיה מרובע חסיד אומות עולם- תהיה ישראלי

      IP: 80.178.241.200 דווח על תגובה זו

  • 74.

    ההוכחה שגם החזקים ביותר -- מאבדים כוח האמונה בזמן שירות בצה''ל מעורב

    שמירת הנפש, 07/02/08 21:26

    ולכן אם בארזים נפלה שלהבת

    מה יגידו אנשים חלשים שבקושי יש להם אמונה מספקת לצאת מהבית ....

    IP: 89.139.178.111דווח על תגובה זו

  • 73.

    האם זה נכון

    אורי, 07/02/08 20:39

    שמפקד היחידה עדיין דתי וששי הוא דתי בלי כיפה?

    IP: 79.181.107.148דווח על תגובה זו

  • 72.

    ואולי הם פשוט אידיאולוגית רוצים להיות חילוניים?

    חילוני, 07/02/08 19:54

    למה לההיפך להיות חילוני זה כרוך בירידה..? בהשמצה? ולהיות דוס חניוק זה אחלה?

    איזו כתבה חד צדדית.
    אולי היה אפשר לתת כותרת:
    ''מפקדי הקומנדו עברו מהפך אידיאולוגי'' במקום זה מצטטים על תאוותנות לבשר.. הפקרות. שטויות ובבל''ט. האנישם הטובים האלו מצאו את האור...

    נווו טוב. זה לא מסתדר לדוסים.

    IP: 89.0.152.242דווח על תגובה זו

    • כיום החילוניות היא לא מתוך אידיאל גדול או כפירה בדת....

      יהודיה, 07/02/08 23:43

      אני לא באה לומר שאין חילונים ערכיים או שהכל רדוד בחילוניות אז בבקשה לא לתקוף אותי על זה. אבל החילוניות של היום היא לא מתוך כפירה, מתוך למידה עמוקה של כל התורה והחלטה שהיא לא נכונה. אפשר לומר שפשוט אין כיום אנשים חילונים כופרים. החילוניות כיום נובעת מתוך בורות, השתקפות היהדות בצורה לא נכונה ולא אמיתית (לעיתים בעקבות ''רב'' זה או אחר ומתוך זרימה עם החיים וחוסר כוח להתעמק- ברוב רובם של המקרים. בתקו' ההשכלה היה אפשר לומר שהייתה חילוניות אידיאלית. הכתבים שכתבו משקפים מציאות אחרת לגמרי מכיוון שהיה מדובר באנשים שבאמת היו בקיאים בתורה בצורה מטורפת.
      אין מהפך אידיאולוגי בלהפוך להיות חילוני כיום גם אם יש ישנם ערכים חילונים חשובים (שאגב נמצאים לדעתי בתורה, ואולי ההסתכלות על הצדדים הטובים שבחילוניות והלמידה מערכים אילו, מחזירה עטרה ליושנה..)

      IP: 89.1.232.216 דווח על תגובה זו

      • כנ''ל לגביכם

        וטרן, 10/02/08 14:31

        אתם נולדתם לתוך הדת, ולא בחרתם בה...

        IP: 79.181.242.187 דווח על תגובה זו

        • האמונה שלי שקבלתי בכפית בילדות, לא שווה בכלום לאמונה שלי כיום...

          יהודי מאמין, 10/02/08 21:55

          בגיל 0 מקבלים את הדברים בכפית. לא חוקרים ולא מבררים. במשך השנים מתחילים לחקור, לברר, להתקדם, לאמת את הדברים. הדת והאמונה לא נתקעות במקום שהיינו כשהיינו קטנים. אדם דתי (לצערי לא כולם..) מתקדם ומפתח את האמונה שלו. לומד, מתקדם ומברר...

          IP: 89.1.89.196 דווח על תגובה זו

          • מה חקרת? אך ורק במה שמרשים לך לחקור!

            הכל זה רק בכפיה, 11/02/08 03:26

            חקרת את כל השטויות שכתובים בתלמוד?
            חקרת שהמבורה שלך אשורית ולא עברית?
            מה אתה בכלל יודע?
            לחזור כמו תוכי אחרי מה שרבנים שוטים אמרו לפניך?

            IP: 76.66.164.241 דווח על תגובה זו

      • כל הכבוד

        בועז, 11/02/08 12:11

        צודקת 100%

        IP: 213.8.114.222 דווח על תגובה זו

    • מי שחילוני היום לא עומד בתקן של הליחמים האלו שכל כולם פיקוח נפש (ל''ת)

      yo, 10/02/08 12:59


      IP: 62.219.162.218 דווח על תגובה זו

  • 71.

    חבל השייטת מפסידה איכות . (ל''ת)

    יהודי מאמין., 07/02/08 19:49


    IP: 213.151.32.58דווח על תגובה זו

  • 70.

    העיקר ללכלך- אפשר לכתוב שארבעה מבחירי השייטת קיבלו חינוך ציוני דתי

    מוטי, 07/02/08 19:47

    חינוך לתרומה ולמצויינות.
    כמו שהם הורידו כיפה הם יכולים להחזיר- אבל את החינוך הם קיבלו מהציונות הדתית.
    ולכם עיתון מעריב הכי קל זה ללכלך

    IP: 79.183.148.106דווח על תגובה זו

    • מוטי! מענין פתאום נהיית אוהב דתילונים? אתה הרי בז לכל דבר דת שזז!

      אלי בן רימוז', 07/02/08 20:33

      דרך אגב הדתילונים בירושלים הם אוהדי הפועל ירושלים אבל בכדורסל. והיום יש משחק מענין. מה אתה אומר? ידפוק.

      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

      • אחי אתה מתבלבל עם משהו אחר אני דווקא דתי שלא כל כך אוהב דתלשי''ם

        מוטי, 07/02/08 22:08

        אבל עדיין אסור לשכוח מאיפה הם קיבלו את החינוך

        IP: 79.183.148.106 דווח על תגובה זו

  • 69.

    העיקר ללכלך- אפשר לכתוב שארבעה מבחירי השייטת קיבלו חינוך ציוני דתי

    מוטי, 07/02/08 19:47

    חינוך לתרומה ולמצויינות.
    כמו שהם הורידו כיפה הם יכולים להחזיר- אבל את החינוך הם קיבלו מהציונות הדתית.
    ולכם עיתון מעריב הכי קל זה ללכלך

    IP: 79.183.148.106דווח על תגובה זו

    • מוטי! מענין פתאום נהיית אוהב דתילונים? אתה הרי בז לכל דבר דת שזז!

      אלי בן רימוז', 07/02/08 21:48

      דרך אגב הדתילונים בירושלים הם אוהדי הפועל ירושלים אבל בכדורסל. והיום יש משחק מענין. מה אתה אומר? ידפוק.

      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

    • מוטי הירושלמי! אני מצדיע לירושלים של זהב! עכשיו לאליפות! בייי למכבי (ל''ת)

      אלי בן רימוז', 07/02/08 23:37


      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

  • 68.

    איפה הרב הראשי לצה''ל כשצריך אותו

    יאיר, 07/02/08 19:11

    מה זאת אומרת שהם עושים מנגל של חזיר? מה, הם מעל החוק?
    איפה שלטון החוק ? איפה ההקפדה על פקודות ואיפה הרב הראשי לצהל בכל הסיפור????

    IP: 80.178.205.69דווח על תגובה זו

  • 67.

    והאינטרנט גורם לחובשי כיפה לכתוב לשון הרע באופן חופשי (ל''ת)

    יעל, 07/02/08 19:09


    IP: 84.108.95.112דווח על תגובה זו

  • 66.

    מבולבלים?גם אנחנו.....

    מילואמניק אחד, 07/02/08 17:31

    כשיש המון דתיים ביחידות עילית,מתלוננים השמאלנים שהם משתלטים על הצבא.
    כשיש מעט דתיים ביחידות מיוחדות,הדתיים טוענים שזה עקב כפיה חילונית.
    עד מתי?אולי די?שכ''א יתגייס לאן שבא לו ובא לציון גואל.

    IP: 79.176.13.185דווח על תגובה זו

  • 65.

    לרועי שרון ולעורך המצנזרים ! כנסו לתגובה 1, היום לא הקפדתם בעברית ! (ל''ת)

    אבשלום מפשיר, 07/02/08 16:44


    IP: 212.143.191.33דווח על תגובה זו

  • 64.

    כל הכבוד לאמיצים שהחלימו מנכות הדת וזרקו באומץ את

    החלימו, 07/02/08 16:39

    הקביים וכך יצאו מחשכה לאור גדול.

    IP: 132.74.59.157דווח על תגובה זו

    • הנכה היחיד כאן זה אתה

      ביזיון, 07/02/08 18:19

      שלא מסוגל להבין דברים שמעבר לתפיסה הירודה שלך.

      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

  • 63.

    דוד רובין לא הוריד את הכיפה, הוא שם סיכה גדולה יותר...

    כלל, 07/02/08 16:28

    כנראה שמי שבאמת מבין מה זה אומר להיות שומר מצוות, לא מוריד את הכיפה כל כך בקלות...
    מה שיותר מעניין זה שכשמפקדי השייטת הגיעו לבית של משפחת רובין בשבעה, הם אמרו שזו אחת הסיבות שבגללה כל כך העריכו אותו...
    במילים אחרות - מי שבאמת שומר תורה ומצוות ובאמת מבין מה השורש - הוא זה שימצא בעצמו את הכוחות להחזיק את הכיפה על הראש ולקדש את שם ה' בבצבא בכלל ובשייטת בפרט. כמו שאמר דוד רובין הי''ד בראיון לשייטת: ''אני פה בגלל הדת'' היהדות שולחת אותנו גם לשייטת, אבל מתוך שאיפה אמיתית - שגם המקום הזה יגלה את שם ה' בעולם!
    כנראה חסרים לנו קצת אנשים שבאמת, אבל באמת, מאמינים בתפקידם עלי אדמות...

    IP: 213.151.55.221דווח על תגובה זו

  • 62.

    כתבה שמסבירה הרבה

    שלמה, 07/02/08 16:24

    מה שהכתבה בעצם מתארת הוא תהליך שבו לא השכל מכתיב את הדרך, אלא הסביבה, הקשיים החברתיים, והאווירה מסביב. זוהי הסיבה מדוע הקדקדים נותרו בלי כיפה, וזו בעצם הסיבה מדוע מאות אלפי יהודים הורידו את כיפותיהם. לא תהליך רציונלי, לא תהליך מחשבתי ארוך ומייגע, אלא נוחות ונוחות בלבד. ייתכן שפה ושם יימצא אידיאולוג אמיתי כאלישע בן אבויה בשעתו, אבל באופן כללי מדובר בגילוי של חולשה ולא כל כך גילוי של גבורה. אכן אמרו כבר חזלינו, איזהו גיבור? לא זה המשרת בשייטת 13, אם כי כבודו הגדול במקומו מונח, אלא הכובש את יצרו. הכניעה ליצר היא טבעית מאד אך לא ראויה לשבחים ולהתפארויות.

    IP: 99.235.54.234דווח על תגובה זו

  • 61.

    השייטת מ ת ח ז ר ת ! כך גם המדינה נראת. (ל''ת)

    מני, 07/02/08 16:20


    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 60.

    עכשיו אני מבין למה אנו לא מצליחים במבצעים. אם יש לוחמים שאוכלי חזיר

    מני, 07/02/08 16:05

    עד מתי רשעים עד מתי תעלוזון. אני בטוח שפעם לפני 20-30 שנה זה לא היה. ובשביל זה היה לנו הרבה הצלחות. אם צריך הוכחה אז ראינו לפני כמה שנים את השייטת בלבנון. ואת ניסיון חיסול משעל בירדן ועוד ניסיון חיסול בשויץ את האירנים. ועוד היד נטויה. למה? אוכלי חזירים ה' לא עוזר להם נקודה!

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 59.

    עכשיו אני מבין למה אנו לא מצליחים במבצעים. אם יש לוחמים שאוכלי חזיר

    מני, 07/02/08 15:47

    עד מתי רשעים עד מתי תעלוזון. אני בטוח שפעם לפני 20-30 שנה זה לא היה. ובשביל זה היה לנו הרבה הצלחות. אם צריך הוכחה אז ראינו לפני כמה שנים את השייטת בלבנון. ואת ניסיון חיסול משעל בירדן ועוד ניסיון חיסול בשויץ את האירנים. ועוד היד נטויה. למה? אוכלי חזירים ה' לא עוזר להם נקודה!

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 58.

    עכשיו אני מבין למה אנו לא מצליחים במבצעים. אם יש לוחמים שאוכלי חזיר

    מני, 07/02/08 15:38

    עד מתי רשעים עד מתי תעלוזון. אני בטוח שפעם לפני 20-30 שנה זה לא היה. ובשביל זה היה לנו הרבה הצלחות. אם צריך הוכחה אז ראינו לפני כמה שנים את השייטת בלבנון. ואת ניסיון חיסול משעל בירדן ועוד ניסיון חיסול בשויץ את האירנים. ועוד היד נטויה. למה? אוכלי חזירים ה' לא עוזר להם נקודה!

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 57.

    הם גילו את טעם החופש והחרות ודבקו בו באהבה (ל''ת)

    מורה נבוכים, 07/02/08 15:35


    IP: 84.95.212.65דווח על תגובה זו

  • 56.

    גם גדי סוקניק והעיתונאי יועז הנדל ממקור ראשון היו בשייטת. איפה

    גוליבר חושף השמ, 07/02/08 15:18

    הכיפות שלהם עכשיו?
    אוכלים חזירים ושותים מיץ קורקבנים

    IP: 62.219.114.144דווח על תגובה זו

  • 55.

    יפה חברים זה הפתרון בשביל חרדים : נשלח אותם לשייטת

    עידו, 07/02/08 14:44

    http://www.daatemet.org.il/articles/article.cfm?article_id=122

    IP: 132.69.234.224דווח על תגובה זו

  • 54.

    ''וחבשת כיפה לראשך ולא אתחרע בך לעולם''...פסוק מפורש בתורה, לא ?!? (ל''ת)

    ירמולקה, 07/02/08 14:09


    IP: 71.234.195.2דווח על תגובה זו

  • 53.

    חבל מאד...

    ציון שטרית, 07/02/08 14:08

    בס''ד

    מציאות עגומה סוג של כפייה חילונית
    ההפסד כולו של השייטת

    מקווה שיעשו תשובה 4 הקודקודים ואי''ה יתכפר להם

    IP: 10.5.40.151דווח על תגובה זו

  • 52.

    פקודות צה''ל אינן תופסות בשייטת? כשהזלזול מתחיל הוא נגמר בתאונות אימ (ל''ת)

    זורו, 07/02/08 14:05


    IP: 79.179.159.80דווח על תגובה זו

  • 51.

    כל הכבוד קיבלו שכל!!!

    יקיר צור, 07/02/08 14:04

    הדת היא מקור כל הרוע בעולם ולא משנה באיזה דת מדובר. אנשים דתיים מפקיעים מרצון או שלא מרצון חלק מהיכולת הקוגנטיבית שלהם וכמו אצל המוסלמים מסתכלים על העולם כך: ''הכל מאללה''.

    IP: 85.65.221.211דווח על תגובה זו

  • 50.

    אחוז הדתיים פוגע בצבא

    צפריר, 07/02/08 14:01

    ככל שעולה עולה אחוז הדתיים בצבא ככה יורדת רמת המוכנות שלו ללחימה.
    פילוסופית החיים של יהודי מאמין מחלחלת גם לתהליך קבלת ההחלטות של מפקדים ולוחמים. אין הפרדה בין טפל לעיקר. אותם בני ישיבות חסרי אחריות שיוצאים לטיולים ללא מפות או מספיק מים מגיעים לבסוף ליחידות לוחמות מובחרות וחוזרים על אותו תהליך קבלת החלטת שגוי ונוגד היגיון. התהליך הזה התחיל לפני הרבה זמן והגיע לשיאו במלחמת לבנון השניה.
    חזיתי בתהליך הזה בתור חייל מילואים ביחידת פלסר. מ''פ מתנחל ימני חובש כיפה הכניס את השיקולים האידיאולוגיים שלו לתהליך קבלת ההחלטות שלו. זה נגמר באסון.

    IP: 89.138.225.212דווח על תגובה זו

    • אדרבה, תעשו מילואים!

      מילואימניק דתי, 07/02/08 16:17

      אין לי ענין להתייחס לטענות עצמן, אף שלמיטב ידיעתי הן פשוט מופרכות ונטולות כל אחיזה במציאות.
      אבל ברמה המעשית, לא ברור מה מציע המגיב: האם הוא ממליץ לנוער שאינו שומר מיצוות לחדש ימיו כקדם, להתגייס לצה''ל (קרוב ל- 20% מהנוער הלא דתי מקרבל פטור טרם גיוס) וליחידות קרביות בהמוניו, לבצע שירות מלא (קרוב ל- 20% נוספים לא משלימים את השירות) ולעשות מילואים כנדרש (רק 5% עושים מילואים ממש, לא רק רשומים, ומי שבא יודע איזה אחוז ענק מתוכם הם דתיים) ואז להשפיע על איכות הצבא, או שהוא מציע שהמטכל יקפיג על כך שמשקל הקצינים והמילואימניקים הדתיים לא יעלה על משקלם בציבור, ותהא השלכת הדבר אשר תהיה?

      IP: 192.116.227.90 דווח על תגובה זו

      • שקרן

        חילוני, 07/02/08 17:32

        הרוב המוחלט של מקבלי הפטור מגיוס הם חרדים.

        IP: 80.178.194.19 דווח על תגובה זו

  • 49.

    שמח שיש עתיד לעם היהודי בכלל וליהדות הדתית בפרט

    ירום, 07/02/08 14:00

    הנה, החכמים והמבינים שבהם מתפכחים. לא הכל סובב סביב סממנים חיצוניים בלתי מובנים מסוג כפה, ציציות ואמונות שונות ומשונות. תאכל כשר, אל תיסע בשבת, תקשיב לרב הזה ולרב הזה. הם האורים והתומים. די כבר. תנו לאדם חופש, מחשבה חופשית, חופש ביטוי, לעשות דברים מתוך הלב ולא מתוך כורח מוזר. שמח לשמוע (וגם יודע) על כך שאלפים מבני הישיבות חוזרים בשאלה, לעולם היפה והטוב יותר. עולם שמשלב גם תרבות יהודית (בלי אלוהים!), אבל גם תרבות חילונית כלל עולמית. עולם שבו האדם הוא המרכז ולא האלוהים.

    IP: 79.182.167.10דווח על תגובה זו

  • 48.

    גיליתם את אמריקה :-)

    ב, 07/02/08 13:57

    ידוע לכל שרבים מוחבשי הכיפות או שמסירים אותן במהלך השירות או שנחלשים רוחנית,גם ביחידה שלי ראינו חבר'ה שבשבת הראשונה היו חזקים ולאחר מכן מתחילים להיות חלק מהחבר'ה.
    עכשיו אפשר להבין מדוע החרדים לא ממהרים להצטרף לאוירת המנגל המוזכרת בכתבה.

    IP: 192.118.45.2דווח על תגובה זו

  • 47.

    מה שיותר מעניין שאין שמאלנים בפיקוד הבכיר נכון להיום (ל''ת)

    זודיאק, 07/02/08 13:57


    IP: 83.130.208.117דווח על תגובה זו

    • זרגיאק ! בהשתמשך ב''שמאלן'' אתה בזדון מתייג את החולקים עליך ופוסלם ! (ל''ת)

      מתעב ימין לאומן, 07/02/08 18:40


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 46.

    צבא הוא גורם מחלן, ולכן החרדים פוחדים ממנו (ל''ת)

    נדב, 07/02/08 13:49


    IP: 79.178.251.159דווח על תגובה זו

  • 45.

    המציאות חזקה יותר מהדת

    דוד, 07/02/08 13:46

    לדת יש כוח, הנובע מהצורך הנואש להאמין במשהו מעבר לחושים, אבל המציאות מוכיחה שאין דבר כזה.
    באחרית הימים כולנו נהיה חילונים והחיים יהיו הרבה יותר נעימים

    IP: 89.139.14.53דווח על תגובה זו

  • 44.

    אחלה

    גד, 07/02/08 13:41

    נתתם מספיק פרטים מזהים ועכשיו אני יודע מיהו מפקד פלגת ההכשרות בשייטת.

    IP: 132.65.43.52דווח על תגובה זו

  • 43.

    יה טמבל

    גדי, 07/02/08 13:35

    האווירה החופשית בבסיס או היצר הרע והאופי החלש שייש לך אים בן אדם יכול להוציא אותך מדרך התורה זה סימן שאתה אפס

    IP: 64.18.74.109דווח על תגובה זו

  • 42.

    הבעייה הגדולה באמת בשייטת היא שנידבו מידע כה רב לעיתונות

    אייל, 07/02/08 13:30

    למה צריכים שמות המפקדים להתפרסם במעריב? כדי שידעו הערבים איפה למצוא אותם עם האשה והילדים בסוף שבוע? ולמה בכלל צריך לפרסם פרטים על אופי החיים ביחידה? כדי להרגיז את המגזר הדתי ולגרום לו להיחרד מכך שלוחמיה המובחרים ביותר של ישראל הם חוטאים? זה עושה יופי למוראל.

    בקיצור, מה זו הפטפטת בשייטת? את העיתונות אין כבר מה להאשים, כי הרי ריסון וצנזורה עצמית זה מזמן כבר מהם והלאה. אבל את לוחמי השייטת שנידבו את המידע? מה קורה אתם?!

    IP: 132.66.110.6דווח על תגובה זו

  • 41.

    ממעמקים רואים את האמת

    מעין מצפת, 07/02/08 13:26

    שם, עמוק ביםֿ אדם עם עצמו ועם הטבע והסכנה החוברים להם ביחד, לוחם השיטת מבין שאם הוא לא יעשה עבור עמו אף אלוהים לא יוציא אותו ולא יושיע אותו משום מקום.
    כשאתה מבין שחייך תלויים רק בך, ואתה אחראי להם ולמי שבחסותך אתה מבין שלא קריאת שמע ולא תחנונים למי שחשבת שהוא אב גדול ומושיע, הם ישאירו אותך מתוסכל חסר הגנה ומופקר לגורלך

    IP: 212.235.34.231דווח על תגובה זו

    • ובסוף, כשנגמר החמצן, אתה מוצא את עצמך מתפלל אל הריק הרוחני האטאיסטי

      אייל, 07/02/08 13:43

      דווקא עמוק בים, בלב היצירה הקדמונית הזו, שופעת בבעלי חיים שונים ומשונים, כשאתה לבד עם עצמך בטבע, אתה חש ממש את הכוח האדיר שיצר את כל המגוון העצום הזה, ושואל את עצמך, האם הכל סתם לגמרי מקרי? האם הכל צירוף מקרים של אטומים שבמקרה נדבקו זה לזה באקראי ויצרו חיים, ועוד במגוון כזה?

      אז אתה מבין שיש כנראה כוח מכוון - לא שהתוכנית שלו תמיד כוללת את המשך חייך עלי אדמות, אבל לחשוב ככה זו סתם אגוצנטריות. אתה מבין שאתה חלק מהבריאה, שהיא דבר עצום ומופלא, ולדעתי בכלל לא מקרי.

      IP: 132.66.110.6 דווח על תגובה זו

      • אייל . השאלות הם משמעותיות-נשגבות ,אך לא לפתרן עפ''י השטויות מבראשית (ל''ת)

        ניטשה הבוכה, 07/02/08 16:03


        IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

      • אתה אמרת ''ריק רוחני'' לא אני. הרוחניות היא ריק ואין דבר מאחוריה (ל''ת)

        נטול כוח, 07/02/08 17:54


        IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

        • הגשמיות היא ריק ואין דבר מאחוריה - נדבר עוד 80 שנה סביב עצמותינו- -

          yo, 10/02/08 13:07

          מה נשאר רוחניות או גשמיות.

          IP: 62.219.162.218 דווח על תגובה זו

    • Had you at least gone to Shul on Yom Kippur, you might have read

      Kikayon, 07/02/08 13:59

      Maftir Yonah and learned something

      IP: 172.165.26.54 דווח על תגובה זו

    • תודה (ל''ת)

      ש., 07/02/08 14:20


      IP: 89.138.97.69 דווח על תגובה זו

    • גאוה פסולה-היבריס (ל''ת)

      ישעיה, 07/02/08 14:41


      IP: 79.182.181.194 דווח על תגובה זו

    • ממעמקים קראתיך ה'

      אלי, 07/02/08 14:44

      שם במעמקים, האדם מגלה שהוא לא יצור פרטי ואגואיסטי. הוא מגלה שהוא שייך למגמה קצת יותר גדולה משמירה על העור שלך. וכשצריך, הוא מוסר את נפשך וקופץ על רימון - כשקריאת שמע על שפתייך. מתוך ההכרה שה' אלוקינו. כדברי דוד רובין זצ''ל: ''אני בשייטת בגלל הדת''.

      IP: 80.230.168.143 דווח על תגובה זו

  • 40.

    חשופים בשטח

    BJ, 07/02/08 13:20

    האם לא למדני כלום ממלחמת לבנון
    השניה?למה נותנים פה פרטים מזהים?

    IP: 207.232.62.50דווח על תגובה זו

  • 39.

    לא ציונות דתית – תאמרו דת הציונות (להבדיל מדת היהדות)

    מוזס, 07/02/08 13:12

    דת הציונות גרועה מהרפורמים

    IP: 62.24.79.64דווח על תגובה זו

    • אפיל שמך בישראל כבר לא משה אז מה נשאר הפה המסריח (ל''ת)

      יחזקאל בן רחמים, 07/02/08 13:42


      IP: 78.51.107.21 דווח על תגובה זו

    • עכו''ם - עובד כוכבים ומדינה. ה' ירחם. (ל''ת)

      אוהבעמו, 07/02/08 13:47


      IP: 79.178.53.162 דווח על תגובה זו

    • מה חרדי עושה באתר? הישיבה סגורה? (ל''ת)

      גוגו, 07/02/08 14:47


      IP: 80.230.240.50 דווח על תגובה זו

    • למוזס ה''נאור'' ? ! כל הדתות הם גרועות וטיפשיות באותה מידה (ל''ת)

      ברוך שפינוזה, 07/02/08 15:00


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

    • התכוונת כנראה להבדיל מדת הרבנית יהדות (ל''ת)

      אשורית, 10/02/08 05:20


      IP: 76.66.164.241 דווח על תגובה זו

  • 38.

    במעריב לא חוסכים שום מאמץ להשמיץ את המזגר הדתי!! (ל''ת)

    דודי, 07/02/08 13:11


    IP: 89.139.69.218דווח על תגובה זו

    • לדודי ר-א! אכן להשמיץ את המזגר המגזר והמזרג הדתי!! (ל''ת)

      לשון רבת שורשים, 07/02/08 18:44


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 37.

    מישהו יודע

    משה, 07/02/08 13:06

    מי מבין ה-4 עדיין חובש כיפה?
    אשמח לקבל תשובה.

    IP: 82.80.70.249דווח על תגובה זו

    • מפקד היחידה (ל''ת)

      א', 07/02/08 13:25


      IP: 85.130.248.237 דווח על תגובה זו

      • לא נכון - הוא דתל''ש, פגשתי אותו.. (ל''ת)

        כלל, 07/02/08 16:17


        IP: 213.151.55.221 דווח על תגובה זו

    • מן הסתם זה שגר בקיבוץ דתי - בארות יצחק (ל''ת)

      ש, 07/02/08 15:33


      IP: 147.237.73.201 דווח על תגובה זו

    • טל חזר לפני כמה שנים להיות דתי (ל''ת)

      יעקב, 07/02/08 15:51


      IP: 10.1.9.6 דווח על תגובה זו

  • 36.

    מישהו יודע

    משה, 07/02/08 13:06

    מי מבין ה-4 עדיין חובש כיפה?
    אשמח לקבל תשובה.

    IP: 82.80.70.249דווח על תגובה זו

  • 35.

    ממתי הכיפה קובעת?

    אבוחצירא אילן, 07/02/08 13:05

    יש אנשים עם כיפה שהם מחללי שם שמיים - בועלי קטינות, אנסים וסתם שקרנים ורמאים - ויש אנשים ללא כיפה על הראש - אך צדיקים ויראי שמיים.
    לא הכיפה קובעת - אלא המעשים.

    IP: 212.235.23.174דווח על תגובה זו

    • לא מדוייק

      ציון, 07/02/08 14:09

      יש פה אמירה אין כיפה אין יראת שמים שים לב לרוח הדברים בכתבה

      IP: 10.5.40.151 דווח על תגובה זו

    • לאילן ! סוף סוף תשובה נורמלית שלך ,בלי להזכיר את הגירוש מספרד! (ל''ת)

      פרדיננד ואיזבל, 07/02/08 15:02


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 34.

    ככה זה שאדם מתמלא בגאווה!!!כנסו!!!

    ויקטור, 07/02/08 13:02

    אז הוא אומר אני עשיתי ואני הרגתי ואני הצלחתי אנייי סופרמן אין עוד מלבדי !!.
    רק שאדם שוכח שרבות מחשבות בלב אדם ועצת השם היא תקום...!!!
    צהל הגדול ומהולל שלנו (השם ישמור את החיילים)לא היה שווה כלום ללא השגחה אלהוית תסתכלו למשל איך במלחמת שש הימים צבא של חבורת פליטים מארופה הצליח להביס את כל צבאות ערב ותסתכלו איך אותו צבא משוכלל גדול וחזק הפסיד מול ארגון של 2000 איש . עמנואל מורנו ורועי קליין זכרונם לברכה ידעו זאת וחרפו נפשם למען מדינת ישראל ולמען השם יתברך אני גאה בהם הם גיבורי ישראל החזקים והענווים!!!

    IP: 79.176.224.169דווח על תגובה זו

    • צודק!!! אמת בדברייך - לקרוא ולהפנים שאין עוד מלבדו (ל''ת)

      רועי, 07/02/08 13:38


      IP: 192.114.46.42 דווח על תגובה זו

    • לויקטור . מאיין אתה שאבת הטיפשות לאמונה בקיום האל יל ,הכל פיקציה ! (ל''ת)

      ויקטור חסון, 07/02/08 15:07


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

    • בששת הימים ניצחנו בלי דוסים בצבא

      חילוני, 07/02/08 17:34

      ככל שרבו הדוסים במדים, רבו הכשלונות.

      IP: 80.178.194.19 דווח על תגובה זו

      • לחילוני

        שי, 07/02/08 19:07

        להגיב לאמירה כל כך שטחית, אבל אולי בכל זה שווה את המאמץ...

        ציטוט במתוך האתר ''בעוז רוחם'' של אגף משאבי אנוש של צה''ל:

        ''ביום ה-6 ביוני 1967, ליד חומת ירושלים, נפגעו רבים מאנשי הכוח מאש חזקה. רב''ט ישראל שינדלר השתייך לכוח, שיצא לחלץ פצועים. הוא פינה פצוע אחד תחת אש, חזר לשטח שהיה נתון לאש ומצא פצוע אחר שבגדיו בערו. הוא כיבה את האש בידיו ונכווה. תוך כדי טיפול נפגע הפצוע מכדור ונהרג. רב''ט ישראל שינדלר קפץ מהכביש לעומק 7 מטר, נקע את רגלו, אך הגיע בכוחות עצמו לנקודת פינוי נפגעים.
        על מעשה זה הוענק לו : עיטור העוז

        ניסן תשל''ג אפריל 1973, דוד אלעזר, רב אלוף, ראש המטה הכללי''

        אם תבדוק תגלה שישראל שינדלר, זכר גיבור וקדוש לברכה, היה תלמיד הישיבות פוניבז' ו''חכמי לובלין'' מישיבות הדגל של הציבור החרדי-ליטאי בארץ. הוא היה מ''כ בנח''ל המוצנח ונהרג בשירות מילואים במלחמת יוה''כ. חבל לקשקש בלי לבדוק.

        יום נעים של הפרכת דעות קדומות.

        IP: 132.65.148.4 דווח על תגובה זו

        • סליחה, היה דתי אחד בצה''ל של ששת הימים. (ל''ת)

          מכה על חטא, 07/02/08 20:16


          IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

      • אני מבין שבמלחמת יום כיפור לפי החישוב שלך עלה מס' הדתיים בצבא פי 4!

        מישהו, 10/02/08 09:36

        כי גם נהרגו פי ארבעה חיילים!
        לפי החישוב הזה יש להריע למגזר שמספר בניו בצבא הוא בעלייה מתמדת!
        מה קרה בשלום הגליל? ירד מס' הדתיים בצבא..

        במלחמת לבנון השנייה - בכלל לא היו דתיים בצבא כי מס' ההרוגים היה הכי נמוך בכל מלחמות ישראל!

        זה אני, או שאתה סתם יצור?

        IP: 80.230.231.85 דווח על תגובה זו

  • 33.

    מקסימום-תמיד אפשר להתגלגל בשלג בעירום ולכפר על העבירות... (ל''ת)

    אריה, 07/02/08 12:54


    IP: 79.179.148.101דווח על תגובה זו

  • 32.

    אני מכירה שניים מתוכם שהיו חילוניים כבר מזמן

    אפרת טימור, 07/02/08 12:53

    מה הקטע לעשות מזה כתבה?? יש כאלו שמורידים כיפה ויש כאלו שחוזרים בתשובה. נו מה, זה קורה בכל מקום בצבא ובחיים האזרחיים. זה החיים הפרטיים שלהם ומה בזה צריך לעניין את העולם?

    IP: 83.130.178.46דווח על תגובה זו

  • 31.

    כנסו חשוב

    חייל, 07/02/08 12:52

    הדתים לא כבשו את בד 1 אלא בד1 כבש אותם אחד שהיה שם

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • לחייל המתחמם . להבא בטרם תגיב בדוק את שגיאותיך (ל''ת)

      ב סיס ה דרכה 1, 07/02/08 16:10


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 30.

    מאכלי חזיר ? מה המיוחד בגועל הזה גם לוחמי הרמבו יכולים לאכול כשר. (ל''ת)

    אריה, 07/02/08 12:45


    IP: 79.210.105.203דווח על תגובה זו

    • לאריה הטורף! לחילופין אפשר לא לאכול בשר כלל, כולל כשר (ל''ת)

      חזיר=פרה=חלבון, 07/02/08 15:12


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 29.

    הדרדרות מוסרית

    שלמהמרכז, 07/02/08 12:44

    לצערי זוהי דוגמה נוספת להדרדרות המוסרית במערכת
    גם בשייטת מגיעים לראש הפירמידה אנשים שזונחים את העקרונות והמוסר לטובת ההשגים האישיים,וחבל
    ''לא בחיל ולא בכח, כי עם ברוחי......

    IP: 212.199.49.9דווח על תגובה זו

    • לשלמה המתנשא. בחוצפתך אתה טוען שערכייך הם הנעלים על בחירת האחרים (ל''ת)

      ס''ט ספרדי טרוד, 07/02/08 15:14


      IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 28.

    התורה מזהירה אותנו 'והיה מחניך קדוש' , אם המחנה לא ייהיה קדוש אין

    משה בודק, 07/02/08 12:43

    סיעתא דשמיא

    IP: 79.178.67.121דווח על תגובה זו

    • משה בודק, אתה קראת לאחי נאצי

      שלומית, 07/02/08 13:29

      כאשר אחי היה תלמיד שלך והתנגד להמשך מלחמת לבנון, אתה קראת לו נאצי והאשמת אותו שבגללו נופלים חיילים בלבנון.
      לימים אחי נעשה לוחם בחיל הים. לא השתגע על זה אבל מילא את חובתו, ואתה נשארת דג רקק מתלהם ושפל.

      IP: 212.235.34.231 דווח על תגובה זו

    • השמיים לא יעזרו לטיפוס מתסיס ומסית כמוך

      קול הצדק, 07/02/08 13:57

      האלוהים הוא החלק הקטן בכל המשוואה. החלק הזעיר. אפסילון ששואף לאפס. העיקר זו האמרה העברית הידועה ''ואהבת לרעך כמוך''. אין בילתה. היא ורק היא - כל התורה על רגל אחת. מה שתעשה לחברך ולבני עמך הוא המהות. ואתה - מחנה קדוש אצלך זה רק על פי דיני תורה ועל פי צו אלוהי, שאחרת אתה משוקץ (על דרך הדרש לדבריך). דברי בלע חסרי כל פשר ומשמעות, שאין מאחוריהם אלא טמטום גרידא. ובל נשכח לעולם: בראשית ברא האדם את האלוהים.

      IP: 79.182.167.10 דווח על תגובה זו

  • 27.

    החרדים צודקים

    אסלן, 07/02/08 12:38

    העיקר נהפך תפל והתפל עיקר.
    לאט לאט תבינו שהחרדים צודקים באשר לאי התערבותם בצה''ל בלי לפגוע בחשיבותו.
    ותאמינו לי זה לא רק בשייטת זה בכל צה''ל .

    IP: 217.132.245.78דווח על תגובה זו

    • אם היית לומד במסגרת הממלכתית

      חיה, חדד''לית,, 07/02/08 14:36

      דתית ולא רק ב''חיידר'', היית יודע מה ההבדל בין ''תפל'' ל''טפל''. ולעניין עצמו:
      מאד קל ''לתפוס ראש קטן'', לא להתערב בצה''ל וגם למתוח בקןרת. נראה אתכם מסייעים לתקן את העיוותים בצה''ל (והם אכן קיימים) מבפנים.

      IP: 89.139.74.228 דווח על תגובה זו

      • אין הבדל בין תפל ובין טפל, שניהם מתייחסים לאותו הדבר שאין בו טעם. (ל''ת)

        אבלשון חום, 07/02/08 17:22


        IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

        • לאבלשון כשלון בראון ! יש הבדל בין חסר טעם(ת.פ.ל) ,ללא מועיל (ט.פ.ל) (ל''ת)

          סבא של גיל חובב, 07/02/08 18:52


          IP: 212.143.191.33 דווח על תגובה זו

  • 26.

    איש באמונתו יחיה

    מה הקשר, 07/02/08 12:37

    כמי שמכיר חלק מהקצינים בכתבה
    אני אומר לכם שהכיפה לא שינתה את מהותם כבני אדם

    אז מה הקשר בין הכיפה לתפקידם ?

    IP: 192.118.12.9דווח על תגובה זו

    • הידד לבורות....

      יהודי, 07/02/08 13:08

      חילונים יקרים, האם תהיה אי פעם נקודת זמן שבה תפנימו את העובדה הפשוטה שהמשפט הוא - ''צדיק באמונתו יחיה...'' ?!

      IP: 84.108.163.135 דווח על תגובה זו

      • הידד לבורות הדתית - פלורליזם

        דתל''ש, 07/02/08 13:23

        יש כזו מילה, נעים מאוד.
        חילוני לא מעניין אותו מהמשפט ''צדיק באמונתו יחיה'', מבחינתו המשפט הנכון הוא ''איש באמונתו יחיה'' - שכל אחד יחיה את חייו איך שהוא רוצה, המקורות לא מעניינים.

        IP: 212.179.41.2 דווח על תגובה זו

        • חופשי פלורליזם, אבל תמציאו דברים משל עצמכם

          דוס, 07/02/08 13:42

          אל תקחו פסוק שלנו, ותעוותו אותו, כדי שישמע כאילוהמקורות מעודדים כפירה. זה פשוט לא יפה לעשות את זה.

          רותים פלורליזם? בבקשה, אבל תמציאו פסוקים מקוריים. אם כבר פלורליזם, אז עד הסוף...

          IP: 147.234.2.5 דווח על תגובה זו

          • למה? גם התנ''ך לקח את סיםפור המבול מהבבלים, ומיחזר פעמים את ירידת

            האבות מצרימה, 07/02/08 17:21

            למה לנו אסור?

            IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

          • אנחנו חידשנו את העברית ונעוות כמה פסוקים שנרצה

            חילוני, 07/02/08 17:36

            אם תמשיכו לצרוח ל''טעטע'' ביידיש כשהוא שולח חצבת ומכוניות מהירות להמית את ילדיכם מדובללי הפאות.

            IP: 80.178.194.19 דווח על תגובה זו

      • יהודי יקר

        זאביק השועל, 07/02/08 13:52

        האם עלה בדעתך שאנחנו לא שמים קצוץ על מה שבדיוק כתוב או לא כתוב בנגילות העבשות שלכם? אנחנו אומרים מה שאנחנו חושבים לנכון, ולא מה שאיזה קוסם עתיק כתב.

        IP: 195.200.205.30 דווח על תגובה זו

    • עושים מנגל עם חזיר שתורמים להם. כמה עצוב לשמוע. ובגלל זה. היכנסו.

      מני, 07/02/08 13:40

      אין להם בכלל הצלחות כמו פעם. שכנראה לא היו אוכלים טרפות.

      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

    • ''צדיק באמונתו יחיה''-לא מה שחשבתם

      איש יהודי, 07/02/08 19:44

      ושוב קופצים להם המגיבים הדתיים, מצקצקים בלשונם, הנה תפסנו שוב את החילוניים בבורותם.
      אכן, לא כתוב ''איש'' אלא ''צדיק באמונתו יחיה'', רק שאם יודעים לעיין וללמוד ולא רק לצטט ולדקלם, מבינים שהמשמעות של ''צדיק'' ו''אמונה'' בספר משלי, כלל אינה במובן הדתי של אמונה באל, אלא במובן המוסרי, של אדם אמין ונאמן.

      [המונח המקביל לאמונה בה' במשלי הוא ''יראת ה''']

      לכן, המובן של הפסוק הוא שאדם בעל אמינות ונאמנות המוסרית יזכה לחיים טובים ולהצלחה חברתית ומעשית
      ו
      כך שהציטוט המוטעה ''איש באמונתו יחיה'' קרוב יותר למשמעות המקורית מאשר הפרשנות הדתית המקובלת

      IP: 85.250.45.183 דווח על תגובה זו

  • 25.

    כיפה סרוגה זה כיפה עם חורים פשוט החורים גדלו ולא נשאר בד (ל''ת)

    הפרשן, 07/02/08 12:34


    IP: 62.219.163.206דווח על תגובה זו

  • 24.

    מפקדי השייטת

    ערן, 07/02/08 12:30

    כתבה יותר חיובית ולא משמיצה היתה מספרת כי כל ארבעת הקצינים הבכירים בשייטת הם בוגרי הצבור הדתי-לאומי!

    IP: 132.64.102.34דווח על תגובה זו

  • 23.

    כתבה רדודה ומטעה (ל''ת)

    doron, 07/02/08 12:30


    IP: 192.118.11.112דווח על תגובה זו

  • 22.

    ל -11 , שני הרוגים באסון השייטת היו דתיים (ל''ת)

    המגיב לטיפשים, 07/02/08 12:19


    IP: 192.118.30.102דווח על תגובה זו

  • 21.

    למה לא פרסמתם כתובות מלאות שלהם? (ל''ת)

    אמסטל, 07/02/08 12:13


    IP: 79.182.238.63דווח על תגובה זו

  • 20.

    ככה זה - פותחים עיניים ורואים את העולם, אז הכיפה יורדת (ל''ת)

    יוסי, 07/02/08 12:08


    IP: 199.203.68.2דווח על תגובה זו

  • 19.

    יישר כח לציונות הדתית

    סטטיסטיקה, 07/02/08 12:07

    מענין כמה ליכודניקים משרתים כלוחמים בשייטת, מטכ''ל וכדומה.
    ניחוש: לא יותר מאחד לאלף וגם זה לא בטוח.
    האמת היא שלא רק שהם לא רוצים, הם גם לא מסוגלים.

    IP: 79.182.129.226דווח על תגובה זו

  • 18.

    הגאווה מורידה את האדם מהקודש לחול.

    חוזר בתשובה, 07/02/08 12:06

    ואין סיבה שבעולם שלבנאדם הזה לא יהיה גאווה , אבל כן תתפלאו יש סיבה יש אלוקים שהוא מעל לכל. הכיפה זה מעל לשכל.

    IP: 89.139.49.55דווח על תגובה זו

  • 17.

    איפה הצנזורה ??

    לוחם שייטת 13, 07/02/08 12:05

    משוגעים......מדוע מפרסמים את שמות וכתובת מגורים של מפקדים בשייטת 13 ?? איפה הצנזורה הצבאית ....

    IP: 89.1.238.197דווח על תגובה זו

  • 16.

    טל - מגוש קטיף, הוריד מיד לאחר הלימודים בפנמ''צ אור עציון

    א, 07/02/08 12:04

    טל שהינו בחור מיוחד מבריק ומדהים. שיודע את התנך בע''פ הינו בחור אוהב את הארץ מדינה אך לא דתי. הוא אומנם בא ממשפחה דתית (הורים גרושים) אך הוא אף פעם לא היה מהמקפידים.
    אני אוהב אותו ושמח שהוא מתקדם יפה ושרק ימשיך להיות הבחור היפה עם החיוך הכובש. אנו חייבים לו המון. וזה לא משנה אם הוא דתי או לא.

    IP: 85.130.248.237דווח על תגובה זו

    • אתה צודק- הוא באמת לא דתי ומקסים

      אופירה, 07/02/08 12:44

      גם אני מקירה אותו די טוב ואני מסכימה עם מה שכתבת. הוא אדם יוצא מן הכלל אך שנים גם לפני הגיוס שלו כבר הוריד את הכיפה

      IP: 85.130.248.237 דווח על תגובה זו

    • העיקר שמפקד היחידה עדיין עם כיפה!!!

      דוד, 07/02/08 12:49

      כל עוד הראש למעלה עם כיפה לא איכפת לי מהשאר

      IP: 85.130.248.237 דווח על תגובה זו

      • הבעיה היא שגם הוא בלי כיפה (ל''ת)

        כלל, 07/02/08 16:20


        IP: 213.151.55.221 דווח על תגובה זו

    • גם בכיר בשייטת פנמצני''ק מאור עציון וגם מפקד דובדבן פממצני''ק גאה

      דורון, 07/02/08 12:51

      עזבו את הציונות הדתית מי ששולט זה פנמ''צ אור עציון.
      וזה המקום להזכיר את רס''ן אביהו יעקב קצין השייטת ז''ל וגיבור ישראל!!!

      IP: 85.130.248.237 דווח על תגובה זו

      • הפנמ''צ ברשל''צ הכי גרב''צ ובצ''צ של הפנממ''צ ארגב''צ בדובר''צ (ל''ת)

        אלב''צ, 07/02/08 16:05


        IP: 217.132.179.250 דווח על תגובה זו

    • נכון יש הרבה בוגרי פנצ''צ אור עציון בשייטת (ל''ת)

      אריאל, 07/02/08 12:52


      IP: 85.130.248.237 דווח על תגובה זו

    • מה זה פנמ''צ? (ל''ת)

      דובי גל, 07/02/08 13:28


      IP: 85.130.248.237 דווח על תגובה זו

    • מה החשיבות לציין שההורים גרושים

      שייט, 07/02/08 16:05

      זה מסביר את הורדת הכיפה?

      IP: 132.70.42.148 דווח על תגובה זו

  • 15.

    בושה וחרפה לצה''ל ולישראל אוי לנו שלאן הגענו

    אשר, 07/02/08 12:04

    ישראלים ? יהודים ? אור לגויים ?
    אין למדינה הזאת עוד הרבה זמן

    IP: 84.108.242.72דווח על תגובה זו

  • 14.

    הנוער הדתי לאומי הוא העתיד והבטחון שלנו. החילונים והשמאל זה פאסה (ל''ת)

    תודה לדתיים!, 07/02/08 12:00


    IP: 79.177.131.254דווח על תגובה זו

  • 13.

    יוצאים מהכלל

    לוחם שייטת בעבר, 07/02/08 12:00

    התופעה הייתה צפויה מראש..מקומם של חניכי ישיבות ההסדר בצה'ל טוב רק לשנתיים ולתפקידי שמירת כשרות ותמיכה בלוחמים במלחמה,ביחידות מובחרות גורמים הם למתח מיותר בינם לבין החילונים ,בצורת החיים היום יומית.אינם משתלבים בחיי החברה ביחידות אלה ויוצרים תמיד חברה מסוגרת משלהם בתוך המסגרות הלוחמות.ישנן בהחלט יוצאים מהכלל,שמצליחים לצאת מהמסגרת הדתית הסגורה ,אבל תמיד הם מנודים מתוך החברה של ישיבות ההסדר .(ראה קורות האלוף שטרן)

    IP: 89.1.238.197דווח על תגובה זו

    • אולי לוחם בסיירת אגוזי, ידידי ההזוי

      מגחך, 07/02/08 12:10

      ואם אכן היית לוחם שייטת, זה מסביר למה צה''ל מתפרק.

      IP: 217.132.113.173 דווח על תגובה זו

      • לא מאמין שקיבלו לשייטת אדם כזה מטומטם

        צנחן במיל', 07/02/08 12:59

        אז ביננו אחי כמה עולה המצופה ?

        IP: 128.139.16.185 דווח על תגובה זו

        • למה? זה נשמע לא הגיוני?

          צנחן במיל', 07/02/08 17:19

          אז ביננו אחי, נכון שהיית עובד רס''ר בבית ליד?

          IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

    • לא מאמין לאף מילה שלך. זה קשקוש והסתה. אלה חבר'ה מעולים ממך (ל''ת)

      תפסיק ללכלך, 07/02/08 12:42


      IP: 79.177.131.254 דווח על תגובה זו

  • 12.

    זו בדיוק מטרת הציונים הארורים

    שי, 07/02/08 11:58

    לכן הם רוצים לגייס צעירים דתיים לצבא, לא כדי שיגנו על המולדת אלא כדי שיאבדו את האמונה, ומידת היסוד תיפגם אצלהם.
    ילד בן 18 נחשף לתרבות חילונית, לבחורות, ולתכנים זרים והכל שורף לו את הנשמהץ
    משל למה הדבר דומה ?
    למלך שלקח את בנו ותלה לו ארנק מלא כסף בצווארו, והושיבו ע''י בית זונות, נו - מה יעשה הנער ולא יחטא ????????????

    IP: 192.116.132.22דווח על תגובה זו

    • ואיפה האומץ להסיק מסקנה, ידידי?

      מר ינשוף, 07/02/08 12:52

      מה זה אומר אם שלוש-ארבע שנים של חשיפה (מתונה למדי, אגב) לפיתויי העולם החילוני יכולות לרסק שמונה עשרה שנות חינוך דתי מהבית? מה זה אומר על החינוך הדתי? או על חוסן האמונה? האם יתכן שהבעיה איננה בשייטת אלא בבית?

      IP: 89.138.189.35 דווח על תגובה זו

      • זה אומר שקשה לבנות וקל להרוס... (ל''ת)

        אוהבעמו, 07/02/08 13:50


        IP: 79.178.53.162 דווח על תגובה זו

        • התירוץ הקבוע של העצלנים... (ל''ת)

          מר ינשוף, 07/02/08 17:53


          IP: 89.138.189.35 דווח על תגובה זו

  • 11.

    נו, איפה החרד''לון התורן שיזעק לא להתגייס לשייטת?

    ליאור, 07/02/08 11:58

    נו, מי יגיע ראשון לקו הסיום (הפקס של מערכת מעריב) וישלח פסק מנומק ומפורט מדוע אין להתגייס לשייטת? אני מהמר על הרב אליעזר מלמד (חרד''לון ידוע וותיק שמומחה בהפצת פסקים חרד''ליים לעילא ולעילא, המהדרין מלקטים את מדורו השבועי בפראבדה הכתומה ''בשבע'' ויודעים לצטט את אורח חייהם של כל מוקירי זכרו של הרב קוק ובנו בעל-פה). הפקס השני יגיע בוודאי מהרב שמואל אליהו, שלבטח לא ייתן לידיעה מרעישה כזו לעבור מבלי ששמו יתנוסס שם שהרי שמואל הוא ''חרד''לסלב'' ידוע. ובמקום השלישי יצא הפקס מהרב וולפא ( מישהו ראה את תעודת הסמיכה שלו?) שיאיים להקים צבא חדש וטהור המבוסס על זכרים בלבד, עטויי ציצית וחבושי קסדה בצבע תכלת שאפוד מוקף בפאוצ'ים עם כתבי הרבי עוטף את גופם וכמובן חגורת הנשק מעוטרת בכיתוב בולט של ''יחי אדוננו ורבנו...''.

    IP: 194.90.98.34דווח על תגובה זו

    • ענק! שחקת אותה אח שלי (ל''ת)

      עדו, 07/02/08 12:48


      IP: 194.90.98.34 דווח על תגובה זו

      • תודה.שמח שאהבת. (ל''ת)

        אח, 07/02/08 13:02


        IP: 89.1.223.130 דווח על תגובה זו

    • להדפיס את התגובה שלך וללמוד בע''פ. מצוין! (ל''ת)

      מיכל, 07/02/08 13:11


      IP: 85.65.12.64 דווח על תגובה זו

    • מילא רשע... אבל גם מטומטם ??? בשביל מה פתחת את הפה??? (ל''ת)

      אוהבעמו, 07/02/08 13:52


      IP: 79.178.53.162 דווח על תגובה זו

    • פשוט מעולה, להדפיס את התגובה בשער המדור (ל''ת)

      מיקי, 07/02/08 13:52


      IP: 194.90.98.34 דווח על תגובה זו

  • 10.

    עכשיו אתם מבינים למה החרדים לא הולכים לצבא (ל''ת)

    תל אביבי, 07/02/08 11:58


    IP: 79.177.150.79דווח על תגובה זו

    • בין הרוגי אסון השייטת היו שני דתיים , אדיוט (ל''ת)

      חיפאי, 07/02/08 12:13


      IP: 192.118.30.102 דווח על תגובה זו

    • אה... בגלל זה... ואני חשבתי

      בקום, 07/02/08 12:53

      שהם סתם נמושות. כי לפני שגילו את העניין הזה בשייטת הם הציפו את היחידות המובחרות.

      IP: 89.139.33.106 דווח על תגובה זו

  • 9.

    לקחת את הדתומטר ולגנוז אותו באיזה מרתף ישן (ל''ת)

    מספיק עם זה כבר, 07/02/08 11:57


    IP: 132.64.55.76דווח על תגובה זו

  • 8.

    עדות אישית על השייטת מול הדת

    לוחם מהשייטת, 07/02/08 11:53

    האווירה בשייטת אינה שונה ממה שקורה בשאר יחידות העילית בצה''ל.
    אין אווירה של הפקרות, ובוודאי אין כפיה חילונית. רבים וטובים נשארים דתיים. ביחידה יש את כל שירותי הדת, כולל בית כנסת, משגיח כשרות ושאר שירותי הדת שמקבלים מרב חיל הים.
    כל אדם על פי צו מצפונו נוהג. מי שרוצה להוריד כיפה עושה זאת. היו אחרים שמאוד התחזקו דתית.
    חשוב לזכור כי לא רק בשייטת, קורה תהליך זה, אלא בכל יחידות צה''ל. מי שמגיע עם הירהורים והיסוסים לגבי תפיסתו הדתית, ישנה את הלך חייו ולהפך.
    מי שציפה שאני אכתוב שבשייטת כולם אוכלים פירות ים וחזירים, שיירגע.

    IP: 79.179.167.164דווח על תגובה זו

  • 7.

    איך אפשר עם כיפה בתוך המים ? (ל''ת)

    חיים, 07/02/08 11:52


    IP: 212.25.107.145דווח על תגובה זו

    • שמים לה שנורקל! (ל''ת)

      טרחן, 07/02/08 13:02


      IP: 89.1.223.130 דווח על תגובה זו

  • 6.

    פרסום מיותר ומזיק

    י, 07/02/08 11:52

    עכשיו ש''ס תאיים במשבר, ישלחו לשייטת עשרה משגיחי כשרות שיציקו וימררו את החיים, יכניסו לכלא לוחמים שיאכלו שרצים, יוציאו את הכיף מהשירות וישאירו רק את הקשיים והסכנות.

    IP: 199.203.96.62דווח על תגובה זו

  • 5.

    השלושה שאינם חובשים כיפה הורידו אותה לפני השרות (ל''ת)

    סטיבן סיגל, 07/02/08 11:50


    IP: 62.128.62.75דווח על תגובה זו

  • 4.

    ככה לאט לאט חלוץ השמיד לנו את צבא היהודים . -- כנסו להסבר המפורט -

    בוגרת, 07/02/08 11:45

    כיום בשייטת יש מלא רוסים שעושים מה אשר על ליבם כמו אכילת חזיר בפרהסיה ובכלים צבאיים . התוצאה הישירה היא צבא שהוא כבר לא יהודי , כבר לא ערכי . צבא של אווירת ''ברזיל'' ''הולכים ערומים'' ואוכלים חזיר'',

    IP: 84.109.238.124דווח על תגובה זו

    • החברים הדוסים שלך מוזמנים להתגייס (ל''ת)

      גדי, 07/02/08 11:54


      IP: 199.203.92.126 דווח על תגובה זו

      • גדי, גם אם 99 אחוז מהצבא יהיה דתיים

        עדיין תזעק, 07/02/08 12:11

        מבית הקפה שבו אתה יושב שהדוסים לא מתגייסים.

        IP: 217.132.113.173 דווח על תגובה זו

    • לבוגרת:''אם תאמיני שאפשר לקלקל, תאמיני שאפשר לתקן''

      אתגר דתי, 07/02/08 12:00

      ציטוט מהרב קוק,כמדומני, אבל אני לא בטוח.

      IP: 212.179.171.71 דווח על תגובה זו

      • רבי נחמן (ל''ת)

        alex, 07/02/08 14:11


        IP: 10.98.34.54 דווח על תגובה זו

    • אני לא רוסי ואכלתי חזיר לפני, במהלך ואחרי השירות

      נדב, 07/02/08 12:34

      וכך עשו ועושים מרבית חברי. איפה את חיה? מה הקשר לרוסים?

      IP: 80.74.122.66 דווח על תגובה זו

    • חזיר שנאכל בשייטת

      אין, 07/02/08 14:53

      מתגייר בעיכול מגדל קשקשים ויוצא לצלילה

      IP: 80.178.181.188 דווח על תגובה זו

    • ואת אומרת את זה על סמך מה?

      אלעד, 07/02/08 15:28

      ומה הקשר לחלוץ?

      IP: 132.70.54.160 דווח על תגובה זו

  • 3.

    השייטת סניף של מפלגת שינוי ומרצ. (ל''ת)

    רוני, 07/02/08 11:38


    IP: 194.90.65.2דווח על תגובה זו

    • חשבתי שרק ''מתנחלים דתיים'' משרתים בצבא?

      סיפורי פוגי, 07/02/08 11:48

      הנתק הבלתי ייאמן שמצוי במחנה המתנחלים ''הכתומים'' שמטקבקים עד אין קייץ על כמה ''רק הם משרתים'' וכמה הכל ''תלוי ועומד עליהם'', נשבר ומתמוטט

      כל פעם שבמקום לקשקש, מציגים עובדות.

      IP: 212.179.5.3 דווח על תגובה זו

      • הנה העובדות בדיוק לפניך

        רועי, 07/02/08 12:04

        מפקד פלגת ההכשרות הוא תושב גוש קטיף ושאר 3 הבכירים הם בוגרי הציונות הדתית כך שכנראה הם לא הבנים של טומי לפיד או של אולמרט.

        IP: 82.80.70.249 דווח על תגובה זו

        • למיט יבידעתי יש עוד חילונים בארץ חוץ מאולמרט (ל''ת)

          אהוד ברק, 07/02/08 20:18


          IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

      • הנה העובדות בדיוק לפניך

        רועי, 07/02/08 12:17

        מפקד פלגת ההכשרות הוא תושב גוש קטיף ושאר 3 הבכירים הם בוגרי הציונות הדתית כך שכנראה הם לא הבנים של טומי לפיד או של אולמרט.

        IP: 82.80.70.249 דווח על תגובה זו

    • ברור. הלוחמים היחידים במדינה הם השמאלנים. (ל''ת)

      בני, 07/02/08 11:53


      IP: 199.203.92.126 דווח על תגובה זו

      • ברור בני, השמאלנים הם תמיד

        נגעל, 07/02/08 12:12

        השמאלנים הם תמיד:

        הרוב הדומם (מה שמאפשר למנגנונים שמאלניים כמו מערכת המשפט והתקושרת לייצג אותו באופן לא פרופורציונלי למשקלו הנראה באוכלוסיה)

        הכי חכמים.

        הכי צודקים.

        הכי לוחמים וכ''ו.

        לדעתי-סתם נפוחים.

        IP: 217.132.113.173 דווח על תגובה זו

    • אם התפתחות קשורה להתפקחות

      אז, 07/02/08 14:58

      השייטת היא סוג של חזרה בתשובה, הפניית המרץ מחלומות ליצירה.

      IP: 80.178.181.188 דווח על תגובה זו

  • 2.

    גועל נפש,חזיר על האש בשייטת,תתביישו לכם.

    שונית, 07/02/08 11:38

    מה זה יחידה של גויים,איפה הזהות היהודית,לא להאמין גם שם יש גזענות ושנאה לדתיים.

    IP: 194.90.65.2דווח על תגובה זו

    • יהדות

      גופר, 07/02/08 11:47

      על הזין שלי.
      אני ישראלי וכל עובדי האלילים על כל צורותיהם יכולים לבוא וללקק לי את הרווח שבין האשכים.

      IP: 212.143.126.35 דווח על תגובה זו

      • אתה וכל הבורים לא מבינים שאין כזה דבר ישראלי בלי יהדות

        נעמן, 07/02/08 11:59

        אתה לא יכול לטעון שהמדינה הזו היא של העם היהודי אם אתה מתכחש ליהדות. או במשפט אחד: מה לעזאזל אתה עושה פה?

        IP: 80.179.11.45 דווח על תגובה זו

        • חחח...גדול, לקחת לנעמן המחורפן את (ל''ת)

          הכינוי, 07/02/08 12:13


          IP: 217.132.113.173 דווח על תגובה זו

        • יש דבר כזה יהדות בלי דת

          בהצלחה, 07/02/08 12:46

          היתה ישראליות בלי דת לפני שבאתם להפריע, ותהיה כזו אחרי שתפרשו ממנה למדינת יהודה שלכם.

          IP: 212.143.225.136 דווח על תגובה זו

        • יהודי זה לאום לא דת

          יהודי חילוני גא, 07/02/08 12:56

          אני יהודי . ואני מתעב את כל הדתות , כולל הדת היהודית הפרמיטיבית והמפגרת. כמו שיש צרפתי חילוני, וכמו שצועני לא חייב להיות דתי כדי להיות צועני, וארמני, ואמריקאי וכו' וכו'
          בטח בבית ספר דתי לא מלמדים, אבל השם יהודי בא מיהודה- כלומר, אנשים שגרו באזור מסוים. אני מצאצאי אותם אנשים שגרו באזור יהודה, לכן אני יהודי. אני לא צריך להאמין באמונות תפלות כמוך כדי להוכיח משהו למישהו.
          לך תלמד קצת , בור.

          IP: 81.208.83.235 דווח על תגובה זו

          • בטח בבית ספר דתי לא מלמדים,

            verabim meamei, 07/02/08 14:26

            mityahadim.

            And what made Israel a nation
            ? huh
            It seems that you are the one that hasn't learnt a thing.

            Vataanu KOL haam YACHDAV!, vayomru, NAASSEH VENISHMA. if that isn't DAT, I don't know what is.

            Baal korchach ata nolad, ubaal korchach ata chai, ubaal korchach ata rotze lihyot goy.

            IP: 172.165.26.54 דווח על תגובה זו

          • הבורות אצלך אחי החילוני - יהודה, לפני שהייתה שם של מקום

            יודה, 07/02/08 15:38

            הייתה שמו של שבט, אחד מ-12 השבטים שקיבלו את התורה. 10 שבטים מרדו באלוהיהם, ונעלמו, ויהודה וממלכתו שרדו בזכות חזרתם אל אלוהי ישראל.

            תחי מדינת יהודה.

            IP: 147.237.73.201 דווח על תגובה זו

            • אה כן? מאיפה אתה יודע?

              חילוני, 07/02/08 18:18

              יש לך הוכחה כל שהיא לסיפורים האלו על 12 שבטים? מתן תורה?
              אה הבנתי, אתה רוצה להוכיח שנתנו את התורה מזה שכתוב בתורה...אתה סובב במעגל ומוכיח מתוך מה שדרוש הוכחה, זה ההגיון שמלמדים בבית ספר דתי?
              אז בוא אני אתן לך הוכחה באותה צורה- שכן שלי אמר לי שהוא המשיח, איך אני יודע שהוא לא משקר? מה ? שהמשיח ישקר??

              IP: 81.208.83.235 דווח על תגובה זו

            • הפילפולים שלך לא יועילו

              מ, 13/02/08 16:04

              סוף האמת לנצח, הברירה בידך אם להיות חלק מאמת זו, או להיות מנוצח.

              העיגולים הפלצפניים שהבאת מתאימים לילד בן 5- מהחידר.

              IP: 89.139.138.31 דווח על תגובה זו

      • אני רוצה ללקק ל.....

        מלקק בע''מ, 07/02/08 12:01

        בת שלך החיילת ואם אין לך בת
        אז גם לאחותך אני אתן ואח''כ
        נשלח אותה לעזה לחמאס

        IP: 79.181.141.13 דווח על תגובה זו

      • אתם רוצים להיות אירן . זכותם...... (ל''ת)

        רטלי, 07/02/08 12:06


        IP: 85.64.3.254 דווח על תגובה זו

    • הם המגינים.....

      אורי, 07/02/08 12:10

      עלינו בגופם. מה לעזאזל אכפת לך שהם אוכלים חזיר?! תמשיך לנשק אביזרים ממתכת שתקועים על הקיר ותניח לנו לנפשינו. חוץ מזה היה כיף גדול בהתנתקות.

      IP: 89.138.105.207 דווח על תגובה זו

      • מקום מגוריך-חזיריה? ....תבנית נוף מולדתו... (ל''ת)

        אוהבעמו, 07/02/08 13:54


        IP: 79.178.53.162 דווח על תגובה זו

  • 1.

    כמה שגיאות, בקושי אפשר לקרוא. (ל''ת)

    מגיה, 07/02/08 11:32


    IP: 89.139.33.106דווח על תגובה זו

    • אלה לא שגיאות, אתה פשוט רואה מטושטש וכל אות נראית לך כפולה... (ל''ת)

      מוני, 07/02/08 14:04


      IP: 82.80.242.66 דווח על תגובה זו