• 19.

    מדוע מתפללים על בן זכר? - תשובה בפנים

    צא ולמד, 19/02/08 07:35

    היהדות כולה היא סמלים לעולם הרוחני המתוקן.

    תולדות - מסמל את מה שיצא מהמעשים של עובד ה'.

    זכר מסמל השפעה - וביהדות זה מסמל קיום תורה ומצוות על מנת להשפיע ולא לקבל פרס.

    נקבה מסמלת קבלה - וביהדות זה מסמל עיסוק בתורה ומצוות על מנת לקבל פרס.

    גמרא:
    אישה מזרעת תחילה - יולדת זכר
    איש מזריע תחילה - יולד נקבה

    פשט: מי שגומר ראשון בסקס קובע מין הילוד (מדעית אנו סבורים שלא נכון)

    ועל דרך עבודת ה':

    זריעה היא לקיחת איזה משהו חשוב והשמתו באדמה מסמל הורדת חשיבותו.

    אשה מזרעת תחילה, בחינת הקבלה מוריד את חשיבותה ... התולדה ממעשה זה תהיה זכר (השפעה לבורא)

    זכר מזריע תחילה: בחינת ההשפעה מוריד את חשיבותה -- והתולדה ממעשה זה תהיה נקבה (קיום מצוות להנאה עצמית)

    הצעה: תתעסק בעבודת ה' ותקבל מה שהוא מביא לך בשמחה
    ואל תתרגש מכל מיני שמועות ... אם הן אינן באות ללמדך כיצד לעבוד את ה'

    מה שנסתר ממך - אל תתעסק בו !!
    כל מה שתוכל לעשות עשה (בעבודת ה')
    והשכר - מה שקיבלת זה מה שרוצים לתת לך (אומרים שזה לטובתך)...

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה בטעות מאוד נפוצה - כנס ולמד

      משה, 19/02/08 20:40

      מזריע ומזרעת לא קשור בכלל למושג ''לגמור'' כפי שאנו משתמשים בו היום. אין שום קשר בין ''לגמור'' לבין הריון, ונשים רבות שלא גמרו מעולם הן אמהות לבנים ולבנות.
      אלא מאי?
      אישה מזרעת תחילה: הביצית הגיעה לפני הזרע.
      גבר מזריע תחיחה: הזרע הגיע לפני הביצית.
      ואכן מדעית ידוע שתאי הזרע הזכריים יותר מהירים ולכן סיכוי יותר גבוה שהם אלה שיפרו את הביצית אם היא כבר שם. לעומת זאת תאי הזרע הנקביים איטיים ונשארים מאחור ויש יותר סיכוי שיפרו את הביצית אם היא מגיע אחריהם.
      לסיכום: כל מה שחז''ל אמרו התברר ע''י המדע כנכון. ומה שלא, עוד יתברר בעתיד כנכון.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    חטא??

    ענבר, 03/02/08 05:27

    עם כל הכבוד ל''שם''
    יש דברים נוספים שיכולים לשמר את מורשת הבית ובכלל את זכרון האב
    כגון דרך חיים, חינוך ועוד ועוד...

    הגב לתגובה זו

    • שם המשפחה זה בכלל צו אירופאי (נוצרי) (ל''ת)

      אחד שיודע, 04/02/08 05:33

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    בגלל שבנות זה פי אלף יותר טוב וקל ומשמח

    אם הבנות שמחה, 03/02/08 04:09

    נוצרה הדיעה הקדומה ההפוכה. כדי שבכל זאת לא יהיו עצובים אם נולד בן

    הגב לתגובה זו

    • תישמעי אם נולד בן עושים מסיבה

      כתוב, 24/03/08 21:02

      מזמינים את כול העולם.
      אם נולדת בת בורחים מבית חולים כמו גנבים מסתתרים בבית עם הבושה.
      אם את רוצה מקור לדברים אז בבקשה.
      הכול מתחיל מספר בראשית , סדר הדברים נכתב בספר בראשית עד סוף הדורות. את זה כתבו חזל,. בספר בראשית כתןב שהאשה עזר כנגדו, כלי עזר, לא מטרה בפנה עצמה.
      כתוב, הרבה דברים.
      כתוב והוא ימשול בך.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    העובדה שנולדו רק בנות לא אומרת שאתה חוטא-אבל היא כן אומרת הרבה על ש

    אמיר, 02/02/08 11:30

    שואל השאלה הזו....

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    רב יקר

    עדי, 01/02/08 21:37

    אין ברצוני לחוות דיעה בנושא הנ''ל,
    אולם טיעון שהעלית לא הובן לי כלל וכלל.ברור שכל דבר ועניין שקורה בעולם הוא בהנהגתו והשגחתו של הקב''ה,ובכלל זה גם שכר ועונש.
    גם ניקור עיניו של שמשון לא נעשה שלא בהשגחת הקב''ה,אולם גמרא מפורשת היא שהדבר נעשה מידה כנגד מידה על שאמר''כי היא ישרה בעיני''.ויש שם עוד הרבה דוגמאות לכך. כך שלומר ש''זה מה שהוא רצה''זה טיעון ''מנצח'' לכך שזה לא יכול להיות עונש,נשמע לי מופרך ומגוחך לחלוטין.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כל זה זה תהתעסק בשטויות

    בסר, 01/02/08 08:59

    יושבים חכמים טיפשים ודנים בדברים שלא מועילים לאנושות
    מה שבא ברוך הבא

    הגב לתגובה זו

    • בישיבות מבזבזים האברכים את זמנם לריק על הבלי ופילפולי הגמרא והבעיה

      ביזבוז זמן, 01/02/08 11:52

      היחידה זו שהם עושים את זה על חשבון משלמי המיסים שנאלצים על כורחם לממן אותם.

      הגב לתגובה זו

      • אתה יכול לומר אותם דברים על סטודנטים/חוקרים באוני' (ל''ת)

        יוסי, 02/02/08 11:31

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    צאי ולימדי המהללת את הרמב''ם שכתב בהלכות אישות פרק כא הלכה ז ''נמצאו

    ליהודיה מתגובה, 01/02/08 06:29

    כל המלאכות שכל אשה עושה אותן לבעלה חמש מלאכות,טווה ורוחצת ידיו ורגליו ומוזגת את הכוס ומצעת את המיטה ועומדת לשמש בפניו.....'' ובהלכה ' כתב ''כל אשה שתמנע מלעשות מלאכות שהיא חייבת לעשותן כופים אותה ואפילו בשוט'' את מוזמנת לבדוק אותי ואח''כ לתת לי את הכתובת שלך ואני אבוא כדי להתייחס אליך כפי שהדת היהודית ה''נאורה'' מתירה להתייחס לנשים...........

    הגב לתגובה זו

    • אם הייתה לך אישה כזאתי - היית מודה לאלהים כל יום! (ל''ת)

      ברוך השם, 19/02/08 07:38

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    כנסו לתשובה האמיתית

    דתי אורגינל, 31/01/08 20:49

    הסיבה שכולם רוצים בנים היא מאוד פשוטה, כיוון שהבנים שולטים בכל התחומים שחשוב לשלוט בהם. תסתכלו בחברה המערבית המודרנית, כמה ראשי מדינה ממין נקבה קיימים שם? עם כל המודרניזציה והשיויון נשאר הזכר שולט בגדול. הסיבה האמיתית לשלטונו היא כיוון שכך קבע בורא עולם ככתוב בתורה בפרשת בראשית ''ואל אישך תשוקתך, והוא (הזכר) ימשול בך''. לא יעזרו כל תנועות הפמיניזם ורוחות המודרנה המתחדשות מיום ליום, תמיד הזכר (כלומר, המין הזכרי באופן כללי) ישלוט. התורה שנכתבה ע''י משה רבינו על פי הכתבת בורא עולם היא אמת נצחית, כיון שבורא עולם צופה את כל הדורות. אגב, מה שכתב כאן הרב שמחוני שסיבת הרצון לבן זכר היא עקב ריבוי לידות הנקבות, היא סברתו הפרטית שלו, והיא לא נאמרה על ידי חז''ל כלל. לכן, אני פונה לכל הבורים, לכו ללמוד יהדות לכו ללמוד את דברי חז''ל המעמיקים מאין כמותם, ורק אחר כך תרשו לעצמכם להגיב ולבקר. כל טוב.

    הגב לתגובה זו

    • דתי אורגינאללל ??????????

      אלעד גוטמכר, 01/02/08 02:46

      גיבוב ההגיגים שלך מפליא בחוסר ידעתך את תורת ישראל
      אז להלן כמה עובדות מקראיות
      אם תסכם את המדרשים המדברים בעניין גברים נשים תראה למרבה פליאתך שהגברים יוצאים מופסדים
      שבנוסף חלקם לעולם הבא גדול יותר
      על עצם העובדה שאתה מדבר על שואו חיצוני של גברים שאוחזים במשרות ומנהלים את העולם אתה פשוט מבזה את התורה ואת אמיתותה ומגלה פנים בתורה שלא כהלכה
      ידידי: גש לבית המדרש הקרוב לביתך ובקש מהרב שיסביר לך למה העבודה הפנימית
      (אותה הנשים מבצעות) יותר חשובה מהעבודה החיצונית מרובת הפוזות שאותה הצגת כהוכחה פשוטה לכך ניקח את האיש הכי קדוש בעם ישראל ביום קדוש לעם ישראל במקום הכי קדוש בעם ישראל קרי- כהן גדול ביום הכיפורים- האם הוא יוצא לרחובות? האם הוא מופיע בעיתונים ?
      הוא עושה עבודה פנימית ללא שום שואו לבד בלי שאף אחד רואה אותו
      כמו שנדרש מכולנו
      העבודה החיצונית היא בסך הכל השתדלות- לדוגמא
      בעל שיוצא לעבוד- ולעומתו האשה נשארת בבית וקוראת תהילים בדמע- מי מועיל יותר ?
      אם תשובתך היא הגבר כנראה שמחוסר אמנה אתה ומוזמן אתה לביתי לחברותא בנושא אורגינל
      נשים יקרות אתן חשובות מאוד
      גברים יקרים גם אתם
      אנו צריכים להבין ששני המינים נחלקו במהותם ומתוקף כך גם בתפקידם
      עבודת האישה היא פנימית ועבודת הגבר היא חיצונית
      עבודת האשה הרבה יותר קשה ומאומצת
      ועבודת הגבר היא פחות
      נקודה
      ולכל אחד התפקיד שלו בעבודת השם ורק הוא יכול לבצעו- ומי שאינו מבין זאת ומנסה להפך את היוצרות יוצר קילקולים גדולים- הנראים לעינינו יום יום
      ניתן להוסיף שע''פ תורתנו הקדושה ישנן מעלות בהבאת זכר לעולם מחד
      ומאידך גם בהבאת נקבות
      אך מפתח ילודה בידי שמיים הוא .
      ונתפלל כולנו לזרע של קיימא שריר בריא וקיים לכל בית ישראל כאחד
      זרע קודש עוסקים במצוות ומעשים טובים
      ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב
      אחי האורגינלי אין ברצוני לפגוע בך חס ושלום רק להבא במטוטא ממך
      אנא התייעץ עם רב לפני שאתה חס ושלום גורם לחילול השם בפרסום דברים שאין להם שחר

      הגב לתגובה זו

      • אלעד גוטמכר, לא הבנת את דברי כלל

        דתי אורגינל, 01/02/08 14:30

        אנא הקפד על הבנת הנקרא, לא כתבתי שלפי התורה האשה לא נחשבת, אלא כמו שהגבר לא נכנס להריון ואינו יולד באופן טבעי כי זהו רצון ה', כך גם האשה איננה שולטת בעולם, זה לא בהכרח מינוס כיוון שזה נובע מעדינות נפש. אולם זו מציאות שטבע הבורא בבריאה, והגברים מנצלים את המציאות בכח ואף באלימות. בקיצור, חזור לקרוא את דבריי ואל תבלבל לנו מהגיגי הכרס שלך. ובבקשה ממך, תגיב ללא שגיאות כתיב קשות.שבת שלום

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    נו, אז יצאו לך דתיות ששוכבות עם נהגי מונית ולא דתיים ששוכבים עם הרב (ל''ת)

    הרב השובב, 31/01/08 19:07

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    שוביניסטים נמאסתם (ל''ת)

    אחד, 31/01/08 19:05

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    יידע כבוד הרב .. מצוות פרו''ר מתקיימת באיש שיש לו בן ובת (ל''ת)

    tom, 31/01/08 18:21

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    התורה וההלכה ניתנו ע''י הקב''ה ואין שם טעויות כי לא יתכן שאלהים יטעה

    תגובה לחילונית, 31/01/08 17:23

    אבל אם בכל זאת יש שם טעויות סימן בדוק הוא שאת התורה וההלכה כתבו בני אנוש והן לא ניתנו במעמד הר סיני כפי שמאמינים הפתאים.

    הגב לתגובה זו

    • ויתכן גם שבעוד תורה אומרת מה הדרך

      לייבוביצ'יאני, 31/01/08 19:30

      הנכונה והראויה לחיות המדע אומר איך דברים מתרחשים מבחינת עולם הטבע.
      התורה והמדע לא סותרים,הם לא עוסקים באותם עניינים.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אנו מתפללים שיהיה לנו בן זכר ולא בן נקבה ח''ו. (ל''ת)

    מני, 31/01/08 16:54

    הגב לתגובה זו

    • תתפלל שיצאו לך ילדים בני אדם לא כמוך (ל''ת)

      יוני, 02/02/08 18:53

      הגב לתגובה זו

      • יוני? האם אתה מכיר אותי? או שרוח נבואה יש בך? שבוע טוב. (ל''ת)

        מני, 02/02/08 20:27

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    בנים יכולים להדר במצוות הבטלנות,הקבצנות וההשתמטות (ל''ת)

    גל עד, 31/01/08 16:47

    הגב לתגובה זו

    • וגם לכתוב תגובות דביליות כמוך

      שונא ישראל, 31/01/08 20:08

      זה הכי חמור

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    ברור שאתה חוטא. דה. (ל''ת)

    רב-על, 31/01/08 16:40

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    בנות מביאות חברות הבייתה! (ל''ת)

    נעמן, 31/01/08 16:39

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איזה רבנים אינטליגנטיים!

    נו באמת, 31/01/08 16:25

    ''מאחר ויותר קל שתוולדנה בנות, בגלל נקודות מהותיות ופיסיות בעת חיי האישות''...
    סליחה?
    מזתומרת ''קל יותר שתיוולדנה בנות''?
    ראשית, מדובר בשטות גמורה. אין כל הבדל בין בן לבת מבחינת ההפריה,ההיריון והלידה. זוהי עוד אחת מהאמונות הטפלות שאבותינו היו שטופים בהן מחמת בורותם בחוקי הטבע.
    אבל הנקודה השנייה חשובה עוד יותר: בכל התרבויות האנושיות, ולא משנה אם אלה הודים, יהודים או אסקימוסים, נולדים יותר בנים - בערך יחס של 50.5% לעומת 49.5% בנות.
    מה שמורה שחכמינו לא רק שלא הבינו כלום, גם לא טרחו לבדוק את העבודת הפשוטות (שכבר אז היו ידועות לכל מיילדת).

    הגב לתגובה זו

    • אך מאחר ויותר בנים מתים

      אסנת, 31/01/08 17:04

      בתאונות דרכים, עבודה, מלחמות וכו' עדיף שיוולדו יותר בנים...
      ואתה גם כן אינטיליגנט. יש הבדל בהפרייה אם יגיע כרומוזום X או Y קודם כפי שכתב כבר תגובה 1.

      הגב לתגובה זו

    • מבחינה מדעית את טועה

      אמיר, 01/02/08 00:45

      יש הבדל מסוים בין הסיכוי להתעברות בנקבה לבין זה של זכר (לטובת העוברות). אולם הסיכוי להפלה ספונטנית של עוברות גדול יותר וזה מקזז את היחס.
      הנתון שהבאת על 50.5 לטובת הזכרים - שגוי. בודאי בארץ שבה היו עד העשור האחרון יותר לידות של נקבות מזכרים.

      הגב לתגובה זו

    • אל תתקפי לפני שאת בודקת

      ניצה, 02/02/08 23:58

      זרעים של זכרים ''חיים'' ברחם פחות זמן, לכן קיום יחסי מין בעת הביוץ מעלה את הסיכוי לבנים. אבל הזרעים של הנקבות יכולים להחזיק מעמד גם יותר ימים (לחכות לביצית בנחת) וגם בסביבה חומצית יותר.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    בנים ובנות!!! (ל''ת)

    יהונתן, 31/01/08 16:14

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    תקרא הלכה ותדע שזה תלוי אם האשה מזרעת קודם או הגבר ולפי זה יוצאים

    לפי ההלכה, 31/01/08 16:14

    או בנים או בנות ולא כמו השטויות של המדע שאומר שזה ענין שלך כרומוזומים של הזרע של הגבר.

    הגב לתגובה זו

    • לקרוא את ההלכה?

      חילונית, 31/01/08 16:36

      ממתי חז''לינו הבינו משהו במדע? הם הרי חשבו שנחש נולד מהאדמה. משפט כמו ''ויותר קל שתוולדנה בנות, בגלל נקודות מהותיות ופיסיות בעת חיי האישות'' הוא שיא הטמטום ומראה על ההתאמה שלכם ושל ההלכה הפרימיטיבית שלכם לחיים במאה העשרים ואחת.

      הגב לתגובה זו

      • בתקופת חז''ל היו יותר בנות מבנים

        יוני, 31/01/08 19:28

        מכיוון ובנות שורדות יותר טוב את תקופת ההיריון והילדות המוקדמת,אם תשימי לב ברוב החברות הפרימטיביות(מבחינה טכנולוגית) יש מנהג של ריבוי נשים והסיבה היא שנולדות ושורדות יותר בנות מבנים.

        הגב לתגובה זו

        • לפי איזה סטטיסטיקות וחישובים אתה מגיע למסקנה שבתקופת

          מאיפה הקרצת, 01/02/08 06:52

          חב''ל(חכמינו בורותם לרועץ) היו יותר בנות מבנים.טני רוצה את המחקר ולבדוק את התוקף האמפירי שלו.

          הגב לתגובה זו

      • יהודיה (שקוראת לעצמה חילונית) יקרה

        יהודיה, 31/01/08 23:18

        יש לך עוד הרבה מה ללמוד.
        צאי ולימדי, שימעי גם את דיברי הרבנים הגדולים כמו הרמב''ם וכו' אל תבואי בגישה לקטול ותראי כמה חכמה מצויה בדיברי פיהם.

        הגב לתגובה זו

      • והנה לפניכם מיטב החשיבה החילונית

        מיצי, 01/02/08 01:16

        חז''ל אמרו שנחש נוצר מהאדמה, אז כנראה שטעו בכל מה שאמרו.

        מזלנו שלא כל החילונים הם בעלי עומק-חשיבה וסקרנות של מזלג, כפי שהציגה החילונית כאן למעלה.

        הגב לתגובה זו

    • אם יש סתירה בין המציאות והמדע לבין התורה וההלכה אזי התורה וההלכה

      חרדי, 31/01/08 16:49

      קובעות ולא ההפך.

      הגב לתגובה זו

    • יפה! זה אומר שכדי

      בת של לוזר, 01/02/08 11:32

      שיהיו בנים - האשה צריכה לחוות אורגזמה לפני הגבר.
      פשוט וקל.

      התשובה לשואל למה יש לו רק בנות, צריכה להיות שהוא לא משקיע מספיק בסיפוק עונתה של אשתו (למרות שהתחייב לכך קבל עם ועדה בחופה) ולכן הוא לא מתברך בבנים...

      אח, אלוהים גדול!

      הגב לתגובה זו

      • ''מזרעת'' לא קשור לאורגזמה

        נון, 03/02/08 12:28

        אלא לביוץ, ודווקא בנקודה הזאת חז''ל (איכשהו) צדקו.

        אם האשה בייצה לפני שהזרע הופקד בתוכה - הסיכוי להולדת בן זכר גדול מהסיכוי לנקבה, וההיפך ההיפך.

        במילים אחרות, יכול להיות שאבא שלך דווקא השקיע וסיפק - אבל העיתוי... אחחח... העיתוי!

        הגב לתגובה זו