• 61.

    קשקשן פוליטי

    א ר, 01/02/08 10:29

    עופר שלח, פרשן ספורט מוצלח !!שימשיך להתעסק רק בפרשנות משחקי קבוצת הכדורגל של גאיידמק וישאיר את הפרשנות הפוליטית לברברנים אחרים .

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    כשלון הקונספציה

    Asher, 01/02/08 00:00

    מאז המלחמה מפיץ עופר שלח את הקונספציה שאולמרט יצא למבצע הקרקעי כספין - כדי להציל את עצמו.
    הקונספציה נכשלה. אולמרט יצא למבצע מסיבות ראויות.
    ולדעתי. המבצע הצליח. החלטת האום היא ניצחון בולט לישראל.
    זו המלחמה הראשונה בה צהל לא ניצח במלחמה והמדינאים כן ניצחו אותה

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כן, כן, מר שלח. ראינו איך התפתלת אתמול בטלוויזיה

    שמח לאידך, 31/01/08 23:02

    איך הקראת איזו פסקה בדו''ח, אח''כ הסברת שאתה ח-ק-ר-ת את האירוע ויש לך מידע אחר.

    2 שופטי בימ''ש עליון, פרופסור אחד ושני אלופים, שכל מסמך (כולל הסודי ביותר) היה גלוי לפניהם, שכל ממלא תפקיד היה צריך להעיד בפניהם - כל אלה לא יודעים. אבל אתה, שכולה היית קצין זוטר בצבא, שלא השתתפת כלל במלחמה הזאת אלא פירשנת אותה יום יום - אתה יודע. כי ח-ק-ר-ת אותה.

    אין מה לדבר מר שלח. כל יום אפשר להיות נדהם מחדש מהיוהרה והחוצפה של עיתונאי.

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הרי אי אפשר לסתור,את הכתוב בספר. (ל''ת)

    נתן.ש, 31/01/08 22:29

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    האם היתה אי פעם

    אאא, 31/01/08 21:52

    ועדת חקירה בישראל,לא חשוב באיזה נושא,שקידמה,ולו גם באופן מינורי,את פתרון הבעיה בנושא לשמו הוקמה?
    האם יש עוד מדינה בעולם שמקימה ועדות חקירה שעיקרן הלקאה עצמית נלעגת?

    אין לועדות חקירה כלים לטפל בבעיות כאלה.ראשית,בשל חשיפת הדוח אף אחד לא יספר להן את המציאות.שנית,חברי הועדות לא יותר חכמים ולא יותר מוכשרים מאלה שהם בודקים.
    שלישית,יש הרבה דברים שלא ניתן לספר לחברי הועדה.כמו שיחות פוליטיות שנועדו להתקיים ב 4 עיניים.

    לכן,צריך להפנים שהמכשיר הזה ששמו ועדות חקירה הוא פשוט מכשיר מטופש ומיותר שלא עושה מאומה מלבד לספק לתקשורת נושא לכותרות ולספק לכמה שופטים הזדמנות להצטלם.
    לא רק לינדנשטראוס הוא מכור לחשיפה.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אולמרט לא ראוי, בגלל שילדיו לא שרתו בצה''ל. זה מספיק. (ל''ת)

    בני, רחביה, 31/01/08 16:30

    הגב לתגובה זו

    • למי זה מספיק? (ל''ת)

      אוריה החרטי, 31/01/08 17:00

      הגב לתגובה זו

    • בנים אכלו בוסר,שיני הורים תקהינה? (ל''ת)

      אאא, 31/01/08 21:53

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    אולמרט ויחצניו שוב יוצרים תמונת נצחון

    שער הנצחון, 31/01/08 16:27

    כל אנשי אולמרט הסתערו על אמצעי התקשורת כדי ליצור תמונה מנצחת ובה כביכול אולמרט יצא זכאי. בדיוק אותו ניסיון ליצור תמונה מנצחת כמו במלחמה.

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט מומחה עולמי להשרדות

      אאא, 31/01/08 21:54

      זה עיקר כוחו.הוא יוחלף בבחירות כמו שצריך להיות.
      זה לא בדיוק תגלית שלאולמרט יש יכולת השרדות של מקק.

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    שלח צודק

    נתין, 31/01/08 16:24

    ועדת וינוגרד מונתה ע''י אולמרט ואכן זה ניכר בניסוחיה המפותלים שבאים להגן על כישלונותיו של אולמרט.
    אם מצד אחד יצאו למהלך הקרקעי הרבה מאוחר מידי מכדי לשנות משהו מהותי איך מלכתחילה אפשר לאמר מילות זכות על רוה''מ.
    אולמרט הרויח ומרויח זמן בשלטון והאזרחים התמימים משלמים את המחיר.

    הגב לתגובה זו

    • מה זה ''נתין''?

      גלאי מתכות, 31/01/08 17:03

      תסביר את עצמך בבקשה.

      הגב לתגובה זו

    • אין מצב ששופטים היו בודקים

      אאא, 31/01/08 21:55

      מה קרה בצורה אוביקטיבית.
      לאחר מינוי פרידמן,הדחתו של אולמרט היא החלום הרטוב של כל הכנופיה ששורצת בבג''צ.

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    אשכנזי, בוא אני אחסוך לך זמן וכסף.

    צבא, 31/01/08 16:09

    תכניס מ-ש-מ-ע-ת לצבא.
    כמו בכל צבא בעולם.
    תוציא את טוהר הנשק.
    צבא הורג.
    זה צבא ולא ארגון-אמהות-עובדות.

    הגב לתגובה זו

    • צבא הורג את מי שצריך למות

      שמאלן, 31/01/08 16:48

      אני מניח שאתה לא תאשר לצבא לירות על חייליו שלו, רק בגלל שצבא הורג, וגם לא על אזרחי המדינה. באותה מידה הצבא צריך להזהר לא לפגוע באזרחי האויב, אלא רק בכח הלוחם שלו. דרך אגב, היפה בצבא מוצלח הוא שהוא בכלל לא חייב לירות בשביל לספק בטחון, מספיק שהוא מאיים ונראה מפחיד. ארה''ב ורוסיה היו מספיק חזקות להשמיד את כל העולם בנשק גרעיני, והם מצאו תחליף למלחמה במלחמה קרה, ללא הרוגים, בעיקר עם דאווינים ודיבורים.

      הגב לתגובה זו

      • צורה לך שמאלן עלאק אני יודע מי אתה (ל''ת)

        בלוקבאסטר, 31/01/08 17:04

        הגב לתגובה זו

      • צבא שלא הורג מליונים

        אאא, 31/01/08 21:58

        לא מפחיד אף אחד.
        ארה''ב השיגה את ההרתעה שלה בעזרת מה שעשתה ליפן.
        ברה''מ השיגה את ההרתעה שלה בעזרת מה שעשה סטאלין.מי שמוכן להקריב 15-20 מליון חיילים,אף אחד לא מתעסק איתו.
        צבא מוצלח,כמו גם מדינה מוצלחת,הוא צבא נקי מליברלים.
        אזרחי האויב הם כמו טנקים ומטוסים.משאב שחיסולו מקדם את סוף המלחמה בניצחון.
        מרגע שהנגיף הליברלי-אנטישמי חדר למערכת של המערב,והשיקול של פגיעה באזרחי האויב הפך לרלוונטי,המערב מובס ללא תנאי בכל המלחמות בהן הוא לוקח חלק.

        הגב לתגובה זו

        • בואנה, הזכרון שלך לא משו

          2 איי קיו, 01/02/08 05:58

          האמריקנים היו מוכנים להקריב קורבנות רבים בויאטנם (ועשרות אלפים אכן נהרגו) וזה לא הפחיד במיוחד את הצפון, שגם ניצח.

          הרוסים היו מוכנים להקריב קורבנות רבים באפגניסטן (ומאות אלפים נהרגו שם) וזה לא הפחיד את הטאליבן, שגם ניצח.

          המצרים היו מוכנים להקריב מיליון חיילים כדי לסלק את ישראל מסיני. ניסו, ואנחנו הגענו למרחק של 101 ק''מ מקהיר.

          ובקיצור אאאאאא, מתקפת השלשול שלך הערב מתבטאת בהרבה טוקבקים, מבוססים על זכרון לקוי.

          הגב לתגובה זו

          • לבטל את תואר הנשק = פגיעה בצבא

            דק וינטרס, 02/02/08 14:14

            כאשר צבא מכריז שלא יתעלל בשבויים או לא יהרוג אזרחים, זה מחזק אותו בקרבות מול צבאות אוייב, שהחיילים שלו יהיו מוכנים להיכנע הרבה יותר מהר.

            כמו שאתם יודעים, 90% מהצבאות הערביים מוכנים להיכנע מהר מאוד ובתמורה למעט שוחד, בניגוד לצבאות המערביים שלא יכנעו לערבים שירצחו אותם בשבי.

            לגבי פגיעה באזרחים - כשאתה נלחם מול צבא אתה במקום אחד וכשאתה נלחם מול טרור זה משהו אחר

            הגב לתגובה זו

  • 52.

    אחד היתרונות בדמוקרטיה פרלמנטרית הוא שניתן להדיח ראש ממשלה

    מוני, 31/01/08 16:07

    גם בלי ללכת לבחירות כלליות. ההרכב הפרלמנטרי הוא שנבחר ע''י העם. לכן האחריות עברה עכשיו לנבחרי העם והם חייבים להדיח את אולמרט, או להתפטר בעצמם (לפזר את הכנסת).

    הגב לתגובה זו

    • למה הם ''חייבים'' להדיח את אולמרט? כי עופר אמר ככה?

      קורע דוחות, 31/01/08 16:13

      אתה בכלל קראת את הדו''ח או שאתה מצטרף אוטומטית לכל המון שמתאסף עם קלשונות וגיליוטינה?

      הגב לתגובה זו

      • הדוח מטעם לא מעניין, אולמרט חייב לעוף (ל''ת)

        שמאלן, 31/01/08 16:48

        הגב לתגובה זו

        • או שכן או שלא

          מה שבטוח שאולי, 31/01/08 18:14

          מי שואל אותך?

          הגב לתגובה זו

    • תגיד שאתה רוצה את לבני

      אאא, 31/01/08 22:00

      או מישהו אחר משלום עכשיו במקום להתחכם.
      אתה יודע שקדימה היא היסטוריה לאחר הבחירות,כמו גם אהוד ברק.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    איך אפשר לנהל מלחמה מיותרת באופן סביר..?

    מקשן, 31/01/08 14:54

    הועדה הזו שהיא חבורת זקנים , שיוצאת מלב הממסד לא יכולה ולא תתן מסקנות ראוית. וכל הפטפטת הזו מיותרת. כמו המלחמה.

    רק טיפש נכנס לצרה צרורה ויוצא ממנה בשן ועין, למקום שחכם בכלל לא היה נכנס לשם.

    טוב שהפסדנו... ככה נלמד שלא רק שלא מוסרי להיות ביריונים על כל התגרות.. אלא גם נלמד שיש ביריונים ערמומיים יותר, וצריך צניעות בהפעלת הצבא.

    הגב לתגובה זו

    • בינתיים גם הביריון היותר ערמומי לומד משהו על מיותרות.. (ל''ת)

      כולם חכמים כולם, 31/01/08 15:18

      הגב לתגובה זו

    • מי שבוחר לחיות בשכונת עוני

      אאא, 31/01/08 22:02

      צריך לחיות בהתאם לקודי ההתנהגות בשכונה.
      מי שיתלבש כמו הומו ויתנהג כמו הומו יקבל מכות רצח על בסיס יומי,בשכונה כזו.
      אתה רוצה לחיות בשכונת עוני כמו המזרח התיכון ולהתנהג כמו הומו (ליברל מצוי) ולא לחטוף מכות רצח כל הזמן?
      בקנדה או ניו זילנד אפשר להיות ליברלים.לא פה.

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם

    שמאלן, 31/01/08 14:19

    הרי היה ברור ביום הקמת הועדה מטעם המוזרה הזו, שהיא לא נוצרה לחפש אמת ולתקן ליקויים, אלא לאפשר פסק זמן לאולמרט עד שהציבור ירגע וישכח - הרי כל העובדות החשובות היו ידועות לכולם ביום הקמת הועדה, ואת הפשלות הצבאיות הצבא תחקר והסיק מסקנות. הציבור זקוק לשופט או ועדת חקירה, כי בדמוקרטיה שלנו אי אפשר להעיף פוליטיקאי שסרח, אלא בבחירות מספר שנים לאחר הפשלות, ובינתיים הוא ממשיך להנות מהשררה, ואף לעשות בכח אותה שררה מהלכים שישכיחו את הפשלות שלו. מה שדחוף אצלנו זה לשנות את הבקרה על פוליטיקאים - למשל כל מספר חודשים לאשר שהוא עדיין רשאי לשלוט, במקום להסתמך על ועדות משוחדות.

    הגב לתגובה זו

    • וירדנה היפה מזמזמת אותי מפחיד נתניהו יותר מהכל (ל''ת)

      ארציאלי הבן, 31/01/08 15:02

      הגב לתגובה זו

    • מה שבא בקלות באותה הקלות יעלם (ל''ת)

      ארקאדי, 31/01/08 15:33

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    מסכים עם כל מילה (ל''ת)

    גיא, 31/01/08 14:19

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    שלח- מעצבן בלתי נסבל

    יעל, 31/01/08 14:16

    אותו לא יבלבלו העובדות.. הוא רוצה שאולמרט ילך וזהו.
    קשקשן נוסף מבית היוצר של התקשורת הריקנית הנבובה והשטחית.
    אני לא רואה יותר חדשות בטלויזיה. זה מגעיל אותי. אני מקווה שזה ימשך כך-רק עניין של זמן עד שההמונים יצביעו ברגליים...

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מגיע לנו ממשלה חלולה ותקשורת מגוייסת-להחזיר את פרץ וחלוץ (ל''ת)

    הבולשביקים, 31/01/08 14:03

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מתי תקום ועדת חקירה לתפקוד עתונות והתקשורת במלחמה ? (ל''ת)

    צפוני, 31/01/08 13:43

    הגב לתגובה זו

    • הסימביוזה בין מערכת המשפט

      אאא, 31/01/08 22:03

      לתקשורת כלכך מוחלטת,עד כי זה כמו למנות את טיבי או ברק לשר ביטחון ולצפות לשיפור במצב הביטחון.

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    לא מובן לי למה הייתה בקשה לועדת חקירה

    ב, 31/01/08 13:37

    אם ברור מראש שלא ניתן לקבל את מסקנותיה. הרי כל פרשן (כל אזרח) ידע מראש מהן המסקנות הנכונות.

    הרי ברור שאם שלח הספיק בשעות הספורות לקרוא את כל 640 עמודי הדו''ח (ולהיכנס לספר השיאים של גינס) - עדיין לא היתה לא שהות להתמקד בכל המסקנות.

    ולמעשה מי צריך מסקנות. המסקנה היחידה שתרפא כל תחלוא ותציל מכל צרה - היא הראש של אולמרט. מרגע שהודה לא נתנה לנו את הצעצוע הזה שלו אנו כל כך משתוקקים - למה היא שווה?

    הגב לתגובה זו

    • מי בקש ועדה - זה היה תרגיל של אולמרט (ל''ת)

      שמאלן, 31/01/08 14:29

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    ירו לעצמם ברגל ביד בבטן העיקר שביבי לא יתקרב לכסא בראש שולחן העץ

    רס''ר אסולין, 31/01/08 13:34

    אין לנו מנהיג שיחליף את אולמרט
    ולא צבא אחר להחלפה.
    אם תתעקשו אפשר להחליף תחתונים (אחד עם השני).

    הגב לתגובה זו

    • צבא זה מסובך להחליף, מנהיגים יש כמו זבל (ל''ת)

      שמאלן, 31/01/08 14:30

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    אז מה שלח החבר שלך גדי אייזנקוט יעוף מצהל?... (ל''ת)

    שיתבייש, 31/01/08 13:08

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    'שבויים בפלונטר'

    תמיר, 31/01/08 12:54

    קשה לבוא בטענות כלפי עופר שלח אשר כתב ספר 'שבויים בלבנון' הספר הרי צריך לשקף את החלטות הדרג המדיני והצבאי. אולם קשה קצת להבין את המצוקה של כל הפרשים צמאי הדם(שלח) שרוצים להרוף ראשים ולא לתקן ליקויים וכאן צריך להתייחס לדברי שלח בתור כותב ספר שיגן על הסתירות בין הספר לדו''ח שפורסם לאור כל זאת אני קורא לשלח לפני כל מאמר לפרסם גילוי נאות כנדרש ולא יחפש לזלזל בכל עיתונאי שלא עומד דום לנוכח סיפרו (נחום ברנע חתן פרסם ישראל)

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    תגובה ל-38

    חיים, 31/01/08 12:48

    מי שחף מכל נסיון צריך על אחת כמה וכמה לשאול ולהתייעץ ולנסות להקשות על הדרג הצבאי.
    אולמרט הוא הכי פחות מתאים לשקם את הטעויות להן הוא היה אחראי.
    מנהיג כושל דינו אחד - ה ב י ת ה !!!!!

    ולסיום שאלה:
    אם היית שוכר קבלן לבנות את ביתך ואותו קבלן (האחראי) היה מעסיק עובדים רשלנים וכושלים (רמטכ''ל / קצינים בכירים) שהיו גורמים לנזק גדול.
    האם היית סומך על אותו קבלן שיתקן את הליקויים שהוא היה אחראי להם ????????

    דרך אגב בדוגמא שלי היה רק נזק ואילו במציאות גם נהרגו בני אדם. אז תחשוב טוב טוב אם אפשר לסמוך על ראש הממשלה אולמרט על ידי כך שניתן לו הזדמנות נוספת ?????????

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    עפר שלח - ללא הבנה פוליטית ונגרר אחרי ההמון

    פרשן בשקל, 31/01/08 12:44

    מה לעשות, הדוח לא עונה על ציפיותיך אז אתה מאשים את מחברי הדוח?
    לי למשל היה ברור שגם ההחלטה לצאת למלחמה וגם המהלך הקרקעי - שתיהן היו החלטות סבירות שניתן לצדק אותן.
    כל ההיטפלות לניהול המלחמה היא פשוט הלקאה עצמית יהודית. אין מלחמה בלי נפגעים ואין החלטות בלי טעויות. אם תוצאות המלחמה החזויות היו 500 הרוגים אז היו באים ואומרים שעם 119 יצאנו בזול.
    ומי הדביל שחשב שאפשר לנצח ארגון טרור? זה היה ברור מההתחלה שהולכים להכות אותו ולא לנצח אותו.
    סה''כ וועדת וינוגרד פרסמה את האמת הפשוטה והבהירה ללא דמגוגיות.

    הגב לתגובה זו

    • 2 הערות

      אאא, 31/01/08 22:07

      1) לא נלחמת נגד ארגון טרור.ארגון הטרור נמצא בתוך מדינה.הוא לא מגיע מהים,נכון? אם אותה מדינה מאפשרת לארגוני טרור לפעול מתחומה,המלחמה היא מול אותה המדינה.
      2) אפשר גם אפשר לנצח ארגון טרור.הליברליזם הוא זה שיצר את התופעה הזו ששמה טרור,וחיסול הליברליזם יהפוך את הטרור ללא יות מאנקדוטה היסטורית.
      הטרור מבוסס על הנחת יסוד מרכזית שאומרת שבתגובה לפיגוע,לא תעיז לפגוע באזרחים של הצד שתומך בטרור בצורה מאסיבית.הדאגה לשלומם ובטחונם של אזרחי האויב כשיקול עליון,היא בסיס של הליברליזם.ההנחה הזו מונעת מראש כל אפשרות,ולו גם תיאורטית,לנצח מלחמה כלשהי.
      אם לבנון תמחק,החיזבאללה לא יעלם?

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    אולמרט כנראה ידע בדיוק את מי הוא ממנה - ואנחנו אכלנו את הלוקש (ל''ת)

    אחד שזוכר, 31/01/08 12:32

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    התאכזבתי עופר

    רן, 31/01/08 12:28

    אני בדרך מסכים עם העמדות שאתה מציג כאן.
    בפעם הזאת נראה שסימנת את המטרה מראש ולא מוכן לזוז ממנה.

    אולמרט הגיע לתפקיד ראש הממשלה כשהוא חף מכל ניסיון צבאי או מדיני קודם וכמעט מיד הועמד במבחן ע''י החיזבאללה.
    במצב הנתון אי אפשר היה לצפות ממנו לתפקד בצורה מעולה בלי שום טעויות.
    אז הוא עשה טעויות אבל הוא איש חכם וידע לתקן.

    הועדה קבעה נחרצות:
    ההחלטה על היציאה למלחמה ולמהלך הקרקעי היו כלשונה - הכרחיות.

    המחדלים בצבא התחילו הרבה לפני שאולמרט ופרץ התישבו בכיסאות שלהם.

    במקום צבא לוחם הפכנו להיות צבא שכל פצוע או הרוג משתק אותו.
    יחידות לא התאמנו, הציוד לא היה מתאים, אנשים לא מתאימים איישו משרות בכירות בצבא.

    את הועדה איישו אנשים רציניים , אני לא מניח שאתה מטיל כאן דופי ביושר שלהם.

    אם המסקנה היחידה מכל זה תהיה שאולמרט צריך להתפטר הרי שלא עשינו כלום.
    ובפעם הבאה זה יהיה הרבה יותר רע.

    ומי יותר מאולמרט מחוייב לתקן את המחדלים שנתגלו, הרי אפילו ברק רוחץ בניקיון עפיו בטענה שזה לא היה בקדנציה שלו.

    ובכלל מי אמר שביבי או ברק יעשו את העבודה יותר טוב מאולמרט?
    את מי בדיוק משרתת הנקמנות הזאת?
    מה עם יציבות השלטון ובפרט שכאמור האלטרנטיבות לא יותר מוצלחות מהמקור.

    הגב לתגובה זו

    • לראשונה בתולדותיה ישראל הפסידה במלחמה!!!

      אלכס טוקבק, 31/01/08 12:53

      ועוד מול מי? מול חיזבאללה, ארגון טרור,
      פלוגה אחת של הצבא האירני.
      זה לא עניין של נקמנות, זה עניין של לקיחת אחריות אישית. רבין התפטר בגלל משהו הרבה יותר זניח. זאת מנהיגות. נורמה שלטונית מוסרית
      במדינה דמוקרטית.
      אבל אולמרט הוא לא מנהיג.
      הוא עסקן פוליטי מושחט.

      הגב לתגובה זו

      • הפסדנו גם באינתיפאדה

        אאא, 31/01/08 22:10

        וגם במלחמת יום הכיפורים.
        לכן בא ההסכם עם מצרים שהיה למעשה הסכם כניעה וכך לגבי הסכם אוסלו שגם כן היה הסכם כניעה.

        הגב לתגובה זו

      • לאלכס ישראל לא הפסידה,לא היה נצחון

        נתן.ש, 01/02/08 09:50

        למרות הכל וביושר,למלחמה היו הישגים גדולים וכמובן גם כשלונות.והועדה פירטה אותן בדו''ח,ויש הבדל גדול בין המילה הפסד ולבין המילה ללא נצחון מלא.

        הגב לתגובה זו

    • כל אחד יעשה את העבודה טוב יותר מאולמרט

      חנה, 31/01/08 15:18

      הלוזר הגדול ביותר שקם לנו.
      אולמרט אדם לא מוסרי, שחצן, גאותן, תחמן, שקרן ועוד.
      איך הוא יכול לשלם לטוקבקיסטים כמוך שיכתבו חיובי עליו תמורת כסף?? איך הוא מצליח לקנות את ש''ס עם משרד הדתות בכדי שימשיך לשטות בנו.
      בגלל היהירות שלו נהרגו חיילים ואזרחים במלחמת לבנון השנייה. בגלל הגאווה שלו הוא לא הופיע לנחם את ההורים השכולים ביום השנה למלחמה.
      יש עוד - הבתים שרכש בדרכים לא ישרות, שרבים מחבריו העיתונאים מאתרגים, המינויים הלא חוקיים ועוד ועוד.
      צר לי, אבל אנחנו טיפשים שבחרנו בו. מקווה שיפרוש או שיעוף בצורה כל שהיא מכסא ראשות הממשלה. לא מגיע לנו עונש כזה!!!

      הגב לתגובה זו

    • הוא לא צריך נסיון צבאי

      אאא, 31/01/08 22:09

      בשביל זה יש גנרלים.
      אף מדינה לא ממנה גנרלים לשרי ביטחון או ראשי מממשלה בזמן מלחמה.זה קורה רק אצלנו.
      תבדוק במלחמת העולם ה 2 ותגלה שאף אחד לא אפשר לגנרלים להכנס לפוליטיקה.

      הגב לתגובה זו

    • לרן 38,הגבתה בתבונה ובהגיון.

      נתן.ש, 01/02/08 09:45

      מסכים איתך בכל מילה.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    הפירוש האמיתי והתמציתי של הדו''ח

    ציבי, 31/01/08 12:22

    וינוגראד קבע שאולמרט כשל והטיל את האחריות על העם לסלק את ראש הממשלה מכסאו.
    וינוגראד קבע שאולמרט אשם ומינה את העם להיות התליין שלו.
    עכשיו העם צריך לקחת אחריות על גורלו ולהעיף את הנוכל העורך דין המלוקק אולמרט לקיביני מט

    הגב לתגובה זו

    • כל כך נכון. כל מילה בסלע (ל''ת)

      הבוחר, 31/01/08 15:28

      הגב לתגובה זו

    • איך מעיפים אותו - אתה מוכן להדגים (ל''ת)

      שמאלן, 31/01/08 15:35

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    שלח, תמיד אתה מגיע בסוף

    אבניאלי הבן, 31/01/08 12:19

    בכל דבר אתה מבין אך למרבה הצער בשום מקום אתה לא נמצא לפני שנופלות ההחלטות. קשה להבין איך קבוצות אנ..בי איי. , צה''ל וממשלת ישראל לא מתייעצות איתך לפני . תמיד אחרי. אתה הרי יודע הכל. מתסכל לא? אולי תנסה פעם לפני ואחרי זה תבדוק מה יצא?

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    עופר צודק

    דב, 31/01/08 12:04

    הדוח עקר וחסר שיניים. אין ספק שאולמרט חייב להיתפטר.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    עברנו את פרעה נעבור גם את זה (ל''ת)

    ארכיון, 31/01/08 12:04

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    עופר, טעית - רד מזה.

    מואס בספינים, 31/01/08 11:54

    פעם התקשורת היתה לועגת לספינים של הפוליטיקאים. היום אתה וחבריך למקצוע נהיתם מומחים בתחום. צריך לחקור איך הועדה ברוב חוצפתה הוציאה דו''ח שלא מתאים לך. אתמול שמעתי אותך אחרי שהדו''ח הוקרא והתגלגלתי מצחוק. הנסיונות שלך להמשיך ולכופף את המציאות לפי צרכיך ומטרותיך פשוט עלובים.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    עופר שלח הציני

    רועי, 31/01/08 11:40

    עופר די נמאס לשמוע ממך אתה ציני ואכזר גם בפוליטקה וגם בספורט שב בבית נמאס ממך

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    לא היה מנהיג כמו גדול אולמרט מאז טיטוס!! (ל''ת)

    25 ש''ח לשעה, 31/01/08 11:33

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    צריך לצאת במסר ו בקריאה פשוטה מאוד מאוד (ל''ת)

    ''אולמרט תתפטר'', 31/01/08 11:32

    הגב לתגובה זו

    • ''אולמרט תתפטר'' (ל''ת)

      דן, 31/01/08 11:37

      הגב לתגובה זו

    • ''אולמרט תתפטר'' (ל''ת)

      ק., 31/01/08 12:20

      הגב לתגובה זו

    • למי יש כח לקרא דו''ח של 500 עמוד? עדיף ססמאות... (ל''ת)

      ביבי לשלטון, 31/01/08 15:31

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    ניתוח מדוייק להפליא. אחרי משפט ראשון של וינוגרד הבנתי שהדו''ח פוספס

    איזה ''דישדוש'', 31/01/08 11:28

    גם ענקים כמו הוועדה אפשר להספין ולהתיש בבג''ץ והחונטה השלטת.

    להגיד כל כך הרבה ולא להגיד כלום????????????????????

    הגב לתגובה זו

    • תמשיך בתחביב של לקרוא ספין

      לכל מה שזז, 31/01/08 11:40

      ממילא זה מסביר הכל מבחינתך..

      הועדה אמרה שההחלטות ה''גדולות'' לא היו בלתי סבירות , הביצועים די כושלים והמציאות לא שחור לבן.

      הגב לתגובה זו

      • 10 מליון ש''ח+5זקני שבט, כדי שיסבירו לנו ש''החיים הם לא שחור ולבן''?! (ל''ת)

        בדיחה גרועה, 31/01/08 11:48

        הגב לתגובה זו

        • כשל של מערכות ומימשקים.. (ל''ת)

          תקרא ותתעמק, 31/01/08 11:53

          הגב לתגובה זו

      • אז הועדה אמרה, אני אומר אחרת (ל''ת)

        שמאלן, 31/01/08 15:37

        הגב לתגובה זו

  • 28.

    מישהו שאל את לוחמי גד' 9 האם הם מתנדבים להתאבד?

    סבא של אסף, 31/01/08 11:26

    למי ששלח אותם בשנית לואדי סלוקי אחרי שהיה ברור שהחיזבאללה תיגבר את כוחותיו שם, לאחר שכוונת צהל לפרוץ משם לעבר הליטני נתגלתה כבר יומיים קודם(בכניסת גד' ההנדסה שהוחזר)ופורסם שאולמרט היה בקשר ישיר טלפוני עם מפקד אוג' 162 במסגרתה פעל גד' 9..כמה מתוך ה33 הרוגים של היומיים האחרונים הם של גד' 9?...
    הלא היו לצהל אפשרויות אחרות?וינוגרד קבע במפורש שלא היה כל סיכוי להשלים את המשימה של אוג' 162 ב60 שעות..
    לפני שנים רבות הייתי שופט בתרגיל של גייס צפון,מפקד הגייס בקב' תכנון העלה רעיון להנחית 36 ''מתנדבים מתאבדים'' בעומק שטח האוייב(למטרה חיונית )שהיה כמעט ודאי שלא יצליחו לחזור חיים...אותם לפחות היו אמורים לשאול אם הם מתנדבים למשימה...את לוחמי גדוד 9 שאלו???
    (לזכותו של אלוף הפיקוד דאז אורי אור הוא פסל את תכניתו של מפקד הגייס בתרגיל על הסף.)
    במלח' 67 גדוד הטנקים בו לחמתי ,הוסע במהירות משכם לדגנייה על מובילים משם היה אמור להבקיע את המערך הסורי בעלייה בכביש הפתלתל מאל חמה שהיה עמוס בורות ייקוש ומצדיות נ.ט...ברגע האחרון קיבל מפקד האוגדה דאז אלעד פלד לא לקחת את הסיכון לאובדן של הגדוד וביטל את התכנית מתוך אחריות לחיי אדם מול משימה כמעט בלתי אפשרית.(במקום זה כבשנו את מוצבי דרבשייה למחרת)

    הגב לתגובה זו

    • המנהיג הנערץ אמר באחת ההזדמנויות:

      מנחם בגין, 31/01/08 11:53

      כשחייל מילואים אמר לו שאין לו אמון בו אמר לו בגין: אני לא זקוק לאומון שלך אני צריך את הציות שלך.
      יאללה - צבא זה לא מחנה גדנ''ע אדוני.
      גם אותי שלכו ולא שאלו....
      זו טיבה של דמוקרטיה שהצבא לא שואל שאלות אלא רק מבצע ומנצח !

      הגב לתגובה זו

      • זאת לא תגובה של לוחם או של אבא של לוחם

        סבא של אסף, 31/01/08 12:38

        לוחמים בוטחים במפקדיהם ובמדינה ששולחת אותם אל הסיכונים הגדולים ביותר.
        מי שבשבילו חיילים הם רק ''פיונים'' או ''מריונטות'' ...אינו ראוי להנהיג אומה ולא יועילו כל'' דמעות התנין'' הקלישאות והמליצות...
        בדבריי שלמעלה הבאתי רק 2 דוגמאות מנסיוני על מהות שיקול דעת של מפקדים ממנה יש ללמוד.
        יש מצבים שבהם נלחמים עד החייל הכמעט האחרון למען הגנת המדינה כמו קרב הגבורה של חטיבה 188 בהגנת רמת הגולן שהתרסקה כולה, ועוד דקה לפני מותו הצליח מח''ט 188 אל''מ איציק בן שוהם ז''ל לזעוק ברשת שהטנקים הסורים עברו את בית המכס בדרך לגשר בנות יעקב.
        ציות עיוור,נוסח הדוגמא שלך מוליד תוצאות כמו המלחמה האחרונה.

        הגב לתגובה זו

        • מריונטות ופיונים זו השתלחות צינית חסרת יושר (ל''ת)

          תרדו מזה, 31/01/08 14:20

          הגב לתגובה זו

          • מי היה ראש הממשלה שהתפאר שבכוחו יוכל לשלוח אנשים אל מותם?

            סבא של אסף, 31/01/08 16:44

            בעת ביקור בבסיס חיל האויר במהלך המלחמה והדהים את כל הסובבים וצולם בTV....שוב התחלקות לשון בלתי זהירה.כאשר ילדיו ספונים בבטחון בחו''ל.(ובני מנקב דודי שמש בלבנון ע''מ לשתות)
            מי אמר בראיון לעיתון הארץ ''שישראל גמורה'' אם לא תגיע להסדר אם הפלשתינים?...התבטאות של ראש מדינה באוזני אזרחיה, אויביה והעולם?

            מי שבר את העמימות הגרעינית של ישראל בעת ביקור בחו''ל אחרי עשרות שנים?
            ועוד אוסף שלם של התחלקויות השמורות כולן בארכיוני העיתונים.
            עם שיקול דעת של איש כזה הסתרת הדברים וטאטוא שלהם מתחת לשטיח הוא חוסר יושרה.אין לכל זה כל קשר לפוליטיקה פנימית , רק לציפיות שלנו מהאיש שבתורנות בראש המדינה ינהג בתבונה ואצילות ואחריות לפחות כמו כל אחד מאיתנו אנשים מהשורה.גינונים רטורים ריקים כבר לא מרשימים אותנו.

            הגב לתגובה זו

            • התפאר שיכול לשלוח למוות?? (ל''ת)

              אתה אכול, 31/01/08 18:18

              הגב לתגובה זו

      • מסוכן שצייתן כמוך מקבל זכות בחירה (ל''ת)

        שמאלן, 31/01/08 15:40

        הגב לתגובה זו

    • בכל העולם

      אאא, 31/01/08 22:13

      תפקידו של הצבא הוא להגן על העורף בגופו.לחצוץ בינו לבין האויב.לשלם בחייו אם צריך.
      בישראל,זה להפך.בישראל תפקיד העורף הוא להגן על חיי החיילים.בחייו אם צריך.

      הגב לתגובה זו

    • אפשר לסגור את הבסטה

      אאא, 31/01/08 22:14

      אם חיילים מחליטים איזה פקודות למלא ואיזה לא ע''פ סיכויי החזרה שלהם בשלום.
      תשארו בבית או תחזרו הביתה לאירופה.יותר מנזק לא גרמתם מעולם לשום מדינה.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    10 מליון שקל בשביל להגיד מה שכל ילד ידע במקום.

    מדינת המסורסים, 31/01/08 11:21

    אבל + המון דבר והפוכו.

    איך החלטה לצאת למבצע שלא יכול להגיע למטרותיו בזמן שנקצב לו, יכולה להיות ''סבירה''???????????????????????????????????

    הגב לתגובה זו

    • המטרות הראשוניות של מבצע קרקעי (ל''ת)

      לא היו המטרות, 31/01/08 11:33

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    לנה? כי גם זאת ועדה מטעם..נורא! (ל''ת)

    סמילוביץ, 31/01/08 11:07

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כל רעיון וועדות החקירה שגוי מיסודו.

    גד, 31/01/08 10:24

    הדוח הוכיח שוב לכל ''מטורפי הקמת הוועדות '' כי לא זה הדרך, וועדת חקירה לא יכולה לרדת לעומקם של דברים, מה שכן יכולים לבצע גופים מקצועיים, ורק הם. הדוח הוכיח שוב ששילוב משפטנים בכירים בחקירת כל נושא מכשילה את החקירה ואינה מביאה לתוצאות הקרובות ל''אמת'', אלא לעיגול הפינות ולניסיון לרצות את כולם. ועל פי רוב עם סיום עבודת הוועדה ממתינים המשפטנים בסבלנות לקבלת התפקיד הנכסף העתידי.
    הסכנה מהדוח היא שכל הגופים המוזכרים בו יפעילו בימים הקרובים את כל משאביהם ל''הורדת הדוח מעל ראשם'' ולא יתמקדו בביצוע הדברים הנדרשים מהם על פי הבנתם המקצועית. כמו למשל כיצד יש להתכונן למלחמה עתידית שתתחולל בו זמנית במס' רב של מוקדים, וכד'.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא הבנת עדיין?

    רוני כהן, 31/01/08 10:16

    מר שלח הנכבד, האם לא הבנת עדיין שהמלך הוא עירום?
    ועדת וינוגרד ''בעדינות'' אומרת שהצבא כשל כשל כשל.
    שום ממשלה לא יכולה הייתה להתנהג אחרת כאשר מונחות לפניה תחזיות מבצעיות ופעולות תקיפה מפי ''מומחים צבאיים'' שהם מפקדי הצבא.
    והצבא הוא עירום.

    הגב לתגובה זו

    • בסדר בסדר אני הבנתי

      שוקי האו האו, 31/01/08 11:04

      נפטר את הצבא ואת העם מהמדינה.

      הגב לתגובה זו

      • לא,אין לנו צבא אחר.לתקן מה שצריך ואפשר

        ועם זה ננצח!, 31/01/08 11:09

        אוהבים את צה''ל בכל מקרה ובכל מצב.

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    האם הוכדה אמורה הייתה לקבל מעופר שלח את התשובות הנכונות?

    אלי, 31/01/08 10:13

    עופר שלח בשלו: הועדה לא אימצה את התשובות שלו, הועדה נכשלה. אבל זה בדיוק הסיבה שבוחרים ועדה בהרכב כל כך רציני. שהם לא יתנו את התשובות של כל עיתונאי שיש לו השקפת עולם משלו אלא מסקנות שהם הסיקו מהעדויות ומהשכל הישר שלהם. צפוי שמי שסימן מראש את התוצאה ולא כל כך התמצא בעובדות יאשים את הועדה בשטחיות. ואנחנו, למי אנחנו אמורים להאמין? לוינוגרד או לשלח?

    הגב לתגובה זו

    • למה אתה צריך רבנים שיפרשו את מה שראית ושמעת (ל''ת)

      שמאלן, 31/01/08 15:42

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    ירו לעצמם ברגל והריקושטים עפים לתוך הכוס קפה (ל''ת)

    ישראלה יקירתי, 31/01/08 10:11

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    סתם בוזבזו מליוני שקלים על הועדה הזאת

    אלכס טוקבק, 31/01/08 10:11

    עדיף שהכסף היה מושקע בצפון או בשיקום הצבא.
    זה שהפסדנו במלחמה והיו כשלים נוראיים
    ידענו יום אחרי שהמלחמה הסתיימה . בישביל זה לא היה צריך ועדה. אם אולמרט לא התפטר אז ברור שהוא לא יתפטר עכשיו.
    אולמרט הוא עסקן פוליטי מושחט (וכך גם רוב אנשי קדימה) והמילה אחריות אישית לא נמצאת
    בלקסיקון שלו בכלל.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    צודק בכל מילה, דו''ח מוזר ומבולבל (ל''ת)

    משה, 31/01/08 09:53

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    שלח עיתונאי מצוין

    יפית, 31/01/08 09:51

    כתיבה נוקבת ודיעה נוקבת
    תקראו את הספר שלו!!!

    הגב לתגובה זו

    • יפית, מתי למדת לשיר מה יפית? (ל''ת)

      סיגל, 31/01/08 10:17

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    רביב ושלח קשקשנים ברמה

    כספי א, 31/01/08 09:39

    רביב ושלח. אתם קשקשנים במידה שלא תתואר.טחנתם לי את המח עם השטויות שלכם במשך תקופה ארוכה.ועכשיו מתברר שאינכם יודעים בכלל על מה אתם מדברים.וזאת לעומת הועדה שלפניה הונח כל החומר ,הגלוי והחסוי.אני מפסיק להתייחס אליכם,לא קורא אותכם ולא צופה בכם יותר.

    הגב לתגובה זו

    • תעבור לערוץ המדע יש סרט על חגבים נדירים מאוסטרליה

      ציצי בחוצי, 31/01/08 10:13

      שאוכלים ברזל.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    מה אתה רוצה להגיד? (ל''ת)

    הפוסק, 31/01/08 09:36

    הגב לתגובה זו

    • אין מה להגיד. אנחנו בשלב הביזה המזוכיסטית

      אברשקה, 31/01/08 10:03

      יאללה לכסח לעצמנו ת'צורה!

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    כל עוד הבינוניים נשארים בצבא

    היציע הצפוני, 31/01/08 09:36

    כל עוד הצבא שלנו לא קטן וחכם, אלא גדול ובינוני, גם כי המשכורות מפתות את מי שלא יכול (או מפחד לבדוק) להשתכר כך באזרחות, וגם כי מבחינה ערכית רבים ממוכשרי בנינו לא מבינים את החשיבות - תמיד יהיו כשלים, ותמיד נתכונן למלחמה שהיתה ולא לזו חו''ח שתבוא...
    דו''ח וינוגרד איננו דו''ח צבאי ולטעון שמי שהיה אלוף לפני עשרות שנים עדיין מבין את זירת הלחימה העתידית (זו שהייתה כבר פאסה) זו החמצה עצומה. בוועדה בזו חובה לכלול עילויים צעירים שרואים את המחר ולא רק את האתמול. מפחיד לחשוב שניישם את המסקנות, מכיוון שרובן טובות למלחמה הקודמת ולא לבאה! כולל הקשרים בין הצבא לפוליטיקה שצריכים להשתנות. לא בושה ללמוד מהסינגפורים שלומדים מאחרים את הדברים המוצלחים. לא צריך להמציא הכל לבד.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שלח - פרשן הבדיעבד הטוב בישראל מסרב להבין שטיוטה רצויה

    יעלי, 31/01/08 09:27

    במועצת הביטחון עדיין אינה מבטיחה החלטה ושנית היא תלויה בתגובת לבנון ובעיקר חיזבאללה שבהחלט היה עשוי לטרפד את הטיוטה ולהודיע על אי קבלתה.
    חוכמת הבדיעבד תמיד מצליחה לטשטש את השאלה מה ידע ומה חשב בזמן אמת ראש הממשלה.
    והיו הישגים למבצע (המלחמה היתה בעורף - הצבא לחם במבצע) שאי אפשר להתווכח על חשיבותם : סילוק החיזבאללה ממוצבי הגדר שלו,ירידת צבא לבנון לדרום ופרישת הכוח הרב לאומי בדרום הם הישגים בעל חשיבות אסטרטגית שלא ניתן היה להשיג לפני המלחמה משום שמבחינת נאסראללה הם היו שלושת הלאווים המוחלטים.המלחמה הגבירה את יכולת ההרתעה של ישראל כנגד חיזבאללה וכנגד סוריה (התקיפה בסוריה הוכיחה זאת).ההתנצלות של נאסראללה לא היתה רק כלפי העבר אלא גם כלפי העתיד - נאסראללה לא ישוב להתגרות וליצור פרובוקציות בעתיד הקרוב משום שתג המחיר הישראלי כבר נקבע.והיו כמובן גם הכישלונות הטקטיים (חלקם באשמת לוחמים ומפקדים שלא מילאו אחר פקודות) והיה המצב הגרוע בעורף שהוא תוצר של מערכות כושלות והזנחה לאורך שנים.
    ועדת וינוגרד לא סיפקה את תאוות הפרשנים לדם אבל העניקה הרבה חומר למחשבה לציבור אודות מנהיגיו וצבאו ואודות הדרך הקלוקלת שבה מנוהלים חיי המדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    שלח.... סמרטוטן (ל''ת)

    גדי, 31/01/08 09:26

    הגב לתגובה זו

    • נסחפת (ל''ת)

      גנדי, 31/01/08 10:19

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    צריכים לבקש סליחה מאולמרט!!!

    רועי, 31/01/08 09:24

    אנו צריכים לבקש סליחה מאולמרט!

    כל מה שמעניין אותו בשנה וחצי האחרונות אלו קרבות ההישרדות שלו על כסא ראש הממשלה! למה אנחנו ציפינו בכלל?! ואיך יכולנו לחשוב אחרת??

    מה ציפיתם? שראש ממשלה בישראל יקח אחריות אישית? יפיק לקחים?

    הלקח היחיד ''שלמד'' הוא שעדיף לו לא לעשות שומדבר עבור ביטחון המדינה שלנו.

    למה לו להתעסק ולהחזיר את החטופים? (ולהחזיר אלפי מחבלים- ואז תהיה עליו ביקורת?)

    מדוע ולמה יצא למבצע קרקעי בעזה??
    יש מיליון סיבות למה לא:
    - יש בחירות עוד מעט ברשות
    -צריך לחזק את אבו-עלא...
    -יפגע בשחרור גלעד שליט....
    -ועידת אנפוליס עוד חצי שנה
    -בוש מגיע עוד חודשיים...
    - חיים רמון אמר שעדיף בכלל לסגת מ98 אחוז מהשטחים- ואז יהיה שקט (ואם לו- נצא גם מה2 אחוז הנותרים..)
    -אירן מאיימת עלינו..
    -אסור לפגוע בכח של הפת''ח- ועובדה: תראו שהפת''ח בכלל ושוטרים פלסטיניים בכלל התחילו (מחדש) להוציא פיגועים... זה רק בגלל שלחצנו עליהם יותר מדי!

    -אסור לצאת למבצע בעזה כדי לא לשקוע בבוץ העזתי.

    -ועוד שנה וחצי, כשטיל גראד, שהוברח (בטח החודש) דרך סיני יגרום לנפגעים רבים. - אולמרט יורה לצה''ל להכנס- ויהיו המוני נפגעים, כי לחמאס היו ש-נ-י-ם להתחמש מבלי שעשינו דבר!

    וכשאתם קוראים בעיתון ''צה''ל פועל בעומק הרצועה'', בבקשה תקראו את הכוכבית * - צה''ל בקושי נכנס 2-3 ק''מ לתוך הרצועה, עוצר כמה פעילי תנועת הנוער של החמאס ויוצא החוצה..

    אז קדימה- אבוד ברק- תתפטר (ואולי נשכח שאתה יצאת מלבנון והפקרת את צד''ל- ועכשיו כבר אין סיכוי שאי פעם יעזרו לנו...)

    אז אולמרט, נייט.
    לבני, נייט.
    מופז, נייט!

    ליברמן, דאא!

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט המשפטן הוא נוכל רמאי ורשע

      ליבי, 31/01/08 12:25

      וינוגרד קבע שהוא נכשל ולקוי ביכולת ההחלטות שלו.
      אולמרט לא רק צריך להתנצל אלא לשלם פיצויים לתושבי הצפון ולהורים השכולים

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    תקראו את יונתן גפן (ל''ת)

    המצביא, 31/01/08 09:14

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    צודק וטועה (ל''ת)

    לולו, 31/01/08 09:11

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    עופר, השורה התחתונה הפשוטה נעלמה ממך

    רועי, 31/01/08 09:05

    והשורה היא: המלחמה לא היתה כישלון אלא הצלחה, עם הישגים מדיניים יוצאי דופן ביחס למלחמות אחרות והרבה פחות נפגעים ביחס למלחמות אחרות. היו כשלים טקטיים בביצוע הצבאי (וטוב שהם נחשפו) אבל באיזו מלחמה לא היו? ואחריות המנהיגים לצד הכושל, הרי כולם יודעים, מתחילה בברק ובמופז ובבוגי ובנתניהו (שקיצץ בביטחון).

    זה כל הסיפור. כל השאר הוא הסתה עיתונאית מטומטמת שאתה חלק ממנה, וחוסר יכולת של עיתונאים לתקן את עצמם - אחרי שהשמיעו שוב ושוב את דעתם השגויה.
    תתאפס, בנאדם. די כבר לטחון לנו מים מתלהמים.זה משעמם, זה מעצבן, זה שקרי.

    הגב לתגובה זו

    • טחינת מילים וינוגרד מעניין כשלג בהרים (ל''ת)

      אורי בגצ, 31/01/08 09:15

      הגב לתגובה זו

      • השלג בהרים בהחלט מעניין (ל''ת)

        שולה, 31/01/08 09:34

        הגב לתגובה זו

        • השלג נמס ונשאר לכלוך

          חזי, 31/01/08 10:35

          בוץ וזיכרון.
          זיכרון ובוץ.

          הגב לתגובה זו

    • באמת? 34 יום של אלפי קטיושות על מיליון תושבים זו הצלחה? (ל''ת)

      לתגובה מטעם אול, 31/01/08 09:30

      הגב לתגובה זו

      • תפנים. טילים משוגרים ונוחתים.בקלות. (ל''ת)

        תשנה ציפיות, 31/01/08 09:35

        הגב לתגובה זו

      • זו תקופה של מלחמת טילים, אבל

        רועי, 31/01/08 10:22

        אנחנו גמרנו עם הרבה טילים ומעט נפגעים יחסית, הם גמרו עם דאחיה כתושה וכפרים הרוסים ומאות אלפי פליטים.
        אז אתה מאשים את אולמרט וחלוץ גם בזה שהעורף הפך לחזית? יש לערבים אלפי טילים, מה לעשות, והם לא משתמשים בהם לפי המוסר היהודי אלא הערבי.

        הגב לתגובה זו

    • שורת הפתיחה של וינוגרד היתה שלא נצחנו במלחמה (ל''ת)

      תלמד לקרוא, 31/01/08 11:31

      הגב לתגובה זו

      • וינוגרד טועה, נשמה. תסתכל במציאות

        רועי, 31/01/08 12:33

        בעיניים שלך, ותשפוט. למה אתה מחכה שהיקה הזקן הזה וחבורתו יגידו לך מה שגלוי לעיני כולם? (לא לעיני ההמון המוסת והמשקר, אלא לעיני כל מי שעיניו בראשו והוא משתמש בהן)

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    הופתעת עופר? תאכל תקובע ! (ל''ת)

    נו.., 31/01/08 09:01

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    עופר היקר, הסיבה האמיתית לתסכול

    נאור, 31/01/08 08:59

    היא שוינוגרד, לדעתי לפחות, נתפשה בתודעתנו כועדה שאמורה להתעמת עם מה שהפך להיות בשני העשורים האחרונים הדי אן איי של החברה הישראלית - תרבות החארטה. איפשהו כמעט כל אחד מאיתנו מרגיש שממדינה ערכית, חלוצית ואכפתית הפכנו לחברת כסת''ח, בה כל אחד חושב רק על עצמו ועל התקדמותו האישית, ואשר בה העצלות מולכת בכיפה שכן כמעט אף אחד לא מעוניין לעשות יותר ממה שהוא חייב. במלחמת לבנון השניה הבנו כולנו כי המנטליות הנ''ל הגיעה אף למוסדנו הבצור ביותר, אשר כל כולו נבנה על יסוד הערכים הישנים שאבדו, הוא צה''ל, ואף לממשלת ישראל בשעת לחימה (הדגש על ''שעת לחימה'' שכן ביתר הזמן כבר ברור לכולנו שלא תבוא הימנה הישועה).
    ברור לכל אדם שעיניו בראשו, שהמלחמה החלה ללא בדיקה ובירור יסודי של היערכות הגורמים הרלוונטיים, המשיכה והתגלגלה בשיטות ה''סמוך'' וה- ''כשנגיע לגשר'' הידועות, כשכל גורם אקס אנטה ביקש רק לכסת''ח את עצמו (דהיינו שלפחות אצלו תהיינה כמה שפחות אבדות בנפש) ואחרינו המבול. זו לא רק לבנון השניה, זוהי ישראל 2008, וכולנו רצינו שמישהו ייתן ביטוי לכך ושוינוגרד תילחם בכך בשבילנו.

    זה לא קרה והשאר יהיה בקרוב הסטוריה, עד המהפיכה.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. (ל''ת)

      איציק, 31/01/08 12:25

      הגב לתגובה זו

    • בדיוק מסיבות אלה אין סיכוי למהפכה (ל''ת)

      שמאלן, 31/01/08 15:49

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    סתומים- מבצע 60 השעות נועד לעגן באו''ם טיוטה מסויימת (!) ולא אחרת

    ולהבהיר לנסראלל, 31/01/08 08:48

    על אי התייחסות לתנאי הפסקת האש.

    נסראללה לחץ על סניורה לא לקבל, ורצה הוא להכתיב תנאי הפסקת אש.

    היתה נוסחה,טיוטה!! זה השתנה והתנדנד כמה פעמים!
    ר--ק במבט לאחור אתה יכול להגיד שזו היתה נוסחה סופית--עד שאין החלטה בפועל זה עשוי להשתנות.
    בזמן אמיתי ישראל לא יכלה להשאיר את זה תלוי באוויר, במיוחד שהמלחמה לא התמנהלה כמצופה.

    ההחלטה היתה בזמן אמיתי,עם אי הודאות שלו.
    _____________________
    קחו דוגמא ממה שקרה באו''ם עכשיו סביב ההצעה לגנות את ישראל על המצב בעזה.
    לפחות פעמיים(!) פורסם בתקשורת שהתקבלה החלטת גינוי, בפועל זה לא היה המצב,היו דיונים סביב הנוסח, לבסוף זה בכלל ירד מסדר היום.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מתי אתה ישן עופר?

    שואל באמת, 31/01/08 08:44

    איפה שאני מסתכל אתה נמצא! ערוץ 5 , 10 , מעריב, ידיעות, ערוץ 2 , כדורסל, בלייזר... הפכת למומחה להכל של המדינה. למה לא תלך לפוליטיקה ודי? תן מנוחה טיפה, מרוב הופעות פה ושם יוצא לך למחזר את עצמך וגם להוציא החוצה שטויות (ראה מקרה ביינום ומכבי תל אביב, שהפכת להיות התליין עוד לפני שהתבררו הפרטים האמיתיים). תן מנוחה יש עוד חכמים במדינה

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    ןאני דווקא חושב שהדו''ח מרשים

    דוד, 31/01/08 08:42

    כנראה שגם מר שלח זקוק להקזת דם אנושי על מנת לבוא על סיפוקו.
    ממה שקראתי מן המסקנות עולה אצלי תחושה שהם פגעו בול, ואם רק ניישם את המסקנות נקדם את מצבנו לאין שיעור.
    למשל, ההמלצות הקשורות לחטיפות: חברי הועדה שמים על השולחן תפו''א לוהט ונותנים לגיטימציה לחזור לשפיות ולעבוד בנושא החטיפות באופן קצת יותר רציונלי.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כמה דברים לשלח

    קצין מילואים, 31/01/08 08:32

    1. זה שהדוח לא מעניין אני לא רואה בזה בעיה, אני רואה בעיה בזה שדברים בנאליים כמו תוכנית אופרטיבית לכל איום הפכו להיות משהו שצריך להעיר לצה''ל עליו. קראתי גם דוחות של הצבא על תורת לחימה בסיסית שלא יושמה בעת הקרבות. אם הדוח לא מעניין זה יכול להיות בגלל שהעובדות לא מעניינות. מה לעשות.
    2. בקשר לכל הסצנריו של 60 השעות. לכאורה דברים מפורטים יותר מהדוח כבר פורסמו בעיתונות (כולל שיחות אישיות שניהל אולמרט ערב קבלת ההחלטה). המסקנה היא שאין משהו שהוועדה לא יכלה לדעת. מצד שני אתה צודק שחל מפנה חד במסקנות של הוועדה מדוח הביניים עד הדוח הסופי. אני לא כ''כ מבין את הטענה שלך שהוועדה היפכה את מסקנותיה. אם וינוגרד יכול היה להגיד דברים קשים אז ולעמוד במבחן הציבורי, הוא יכול לעשות את זה גם בדוח הסופי. ולכן המסקנה שלי מכאן היא קצת מעצבנת לעיתונאים, אבל כנראה מאוד נכונה: יש דברים שאנחנו לא יודעים ואסור לגלות לנו. הרי אף אחד (שלא היה מעורב בעניינים מתוקף תפקידו) לא יודע אפילו מה היה המבצע הזה, איפה ובשביל מה.
    למה אתה חושב שאתה יודע הכל? למה אתה בטוח שכל השיקולים ברורים לך, אם פרטי המבצע עצמו לא ידועים כמעט לאף אחד? אני לא יודע, אבל אני מציע בכל זאת קצת צניעות.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    שלח ודרוקר

    מעל לממוצע, 31/01/08 08:31

    זה שאתם מיהרתם למוציא ספר פופוליסטי ועתיר רייטינג שמסקנותיו שונות מאשר דו''ח יסודי ומקיף, לא בהכרח נותן תוקף לאבחנותיכם. נהפוך הוא...
    קודם סימנתם מטרה ואחרי זה היקפתם את העיגול.

    הגב לתגובה זו

    • זה הזמן לפנות את האולפן

      זה לא, 31/01/08 09:04

      של שישי.
      שני ביזיונרים. עיתונות חפיף זו המצאה שלהם.

      הגב לתגובה זו

    • איך מסמנים מטרה בלי עיגול? (ל''ת)

      מוחמד, 31/01/08 09:09

      הגב לתגובה זו

      • מטפורה. עיגול= סיבת המטרה.או לחילופין במקום עיגול צלב/איקס (ל''ת)

        אחמד, 31/01/08 09:33

        הגב לתגובה זו

        • אז יש או אין מטרה? אנחנו הערבים מבינים מהר כשמסבירים לאט. אנא הסבר (ל''ת)

          מוחמד, 31/01/08 09:42

          הגב לתגובה זו

          • קודם מסמנים מטרה ורק אח''כ

            סיבות להצדקתה, 31/01/08 10:29

            בסוף תבינו-אל תתיאשו,נעזור לכם.

            הגב לתגובה זו

  • 2.

    מחמאות ללוחמים!

    שלו, 31/01/08 07:19

    המחמאות שהרעיפה ועדת וינוגרד על הלוחמים,לא היתה אלא דרך פופוליסטית להכשיר את דור השהידים הבא של צה''ל.

    וינוגרד הוכיח שוב שהכישלון תמיד יתום,ויש בו עוד נסיגה ערכית בתחום המנהיגות והאחריות

    האם שמתם לב שוינוגרד כלל לא התייחס להוצאתם להורג של 1100 אזרחים לבנונים חפים מפשע מאש המיצרר הישראלית

    וינוגרד גם לא ממש התיחס ליציאה המטופשת למלחמה מטופשת,ואם כן התיחס..היכן האחראים?

    המסקנה של עם ישראל צריכה להיות ששוב יצאנו פריארים של פוליטיקאים בנונים ומושחטתים
    פריארים לא מתים אך צריכים להפסיק להתחלף

    הגב לתגובה זו

    • נשמח שלבנון תצטרף לחוק הבינלאומי , תפרק מיליציה עם טילים,ולא יפגיזו

      מלבנון אזרחים, 31/01/08 08:29

      עד אז אין להם זכות ציוץ.
      מצטער.

      הגב לתגובה זו

    • איזו תגובה מוזרה. חצי פטריוטית חצי פציפיסטית

      בחיי, 31/01/08 08:37

      וגם לא ממש מבוססת: ''וינוגרד גם לא ממש התיחס ליציאה המטופשת למלחמה מטופשת,ואם כן התיחס..היכן האחראים?'' (ציטוט).

      אז מה אתה אומר? התייחס או לא התייחס? מה דעתך לבדוק את העובדות לפני התגובה?

      הגב לתגובה זו

      • או יה יו רייט (ל''ת)

        בריאן, 31/01/08 09:16

        הגב לתגובה זו

      • פטריוטיות היא מפלטו של הנבל

        יוסי, 31/01/08 09:18

        לכן יש לראות בתגובה תגובה ביקורתית ולא פטריוטית.

        הגב לתגובה זו

        • מצד שני ביקורת נטולת פטריוטיות (ל''ת)

          -רק מניפולציה, 31/01/08 09:39

          הגב לתגובה זו

    • שוב יצאנו

      פרירים, 31/01/08 09:28

      צודק צודק צודק
      שוב עבדו עלינו

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ילך למגירה

    תני, 31/01/08 06:22

    בדו''ח וינוגרד נכתבו הרבה דברים יפים וחכמים על המערכת המדינית, הבטחונית והחברה בישראל. יושבים בה אנשים שקולים ןמבריקים.
    אולם במדינת הסאונד בייט, הספין והבג''ץ ניטל כל העוקץ ממנה. אולמרט ישרוד, צה''ל, אם ישפר,יעשה זאת על סמך תחקירים פנימיים, החברה והפוליטיקה ימשיכו להתנהל בשטחיות, הרסנות ובורות, והדו''ח ישכח כולו תוך חודש ימים.

    הגב לתגובה זו