• 75.

    מפתח סול כגשר על מים סוערים - המשך

    עזרא ראובן, 21/02/08 20:54

    שערו בנפשכם שבאחד מסיורי האוויר שבו מפטרלים ומצלמים מטוסינו להשגת תמונת מודיעין עדכנית בגבול ערב החטיפה היה משתתף גם האלוף ידלין בכבודו ובעצמו שכן, לזה ממש הוא נדרש ע''י וועדת וינוגרד ''הגנרלים - לראש המחנה'' מי מבטיח לנו שלא היו מקימים וועדת חקירה ממלכתית לאחר מכן לבדיקת אירועי הפלת מטוסו של ראש אמ''ן בטיל שעל קיומו לא ידענו והיתה עולה השאלה הנוקבת ''מה עשה האלוף (שהינו טייס במקצועו) לכל הרוחות בשטח''?! שכן אילו הפעיל כוחותיו, כליו, אנשיו, אמצעי הביון והמשת''פים שלו מתוך הבור, בשיקול דעת שאלת חילוצו חלילה מידי החיזבאלה, לא היתה עולה והפדיחה היתה נמנעת שלא לדבר על המחיר היקר לכאורה שהיינו מתבקשים לשלם בעבור ראש אמ''ן.
    דומני שלא אחוש בנוח אם חלילה אכן יפול רמטכ''ל או אחד מאנשי מטהו בשבי באחת המלחמות הבאות וזאת גם בגלל אפקט האפיזודה החולפת שתחול אל מול וועדות חקירה למינהן. יתחילו שלא לספור אותם בציבור ובהנהגה בטענה שדיבורים כמו חול ואין מה לאכול...
    פנים רבות לגורל. לא נוכל כנראה כאומה לאפשר לעצמנו להעניק לגורל את התענוג לתעתע בנו. תמיד הצבנו זקיפים בכל עקומה או מפרץ בה הוא נמצא, לכן גם תמיד מנענו הדרדרות ואחזנו בהגה בזמן. מה עושים על מנת לחזור לסטטוס בו היינו לפני עידן ועידנים, תקופות רווי מבצעים מיתולוגים? מי שמצפה מהצבא לחזור ולהיות כמו אותו אלי וואלך בסצינה המערבונית שצויינה לעיל, נושף כלפי עשן לוע אקדחו בנונשלנטיות לאחר שירה, צריך להפעיל קוד חשיבה שונה כו...ל...נו צריכים ולא משנה כמה וועדות חקירה יוקמו בעקבות ביקורת ציבורית כזו או אחרת.
    הצרה היא שכולנו שומעים השכם וערב שצה''ל לא מוכן ולא מתנהל נכון ושאנו בכלל בליקוי מאורות. זה מה שמטופטף לתוך נבכי בינתינו שמתחילה להאמין שאנו נחלשים ובדינמיקה כזו העגלה עשויה להדרדר.אמונה במיתוס אותו יצרנו לא תזיק אם כן. כדי להוליך את העגלה קדימה אבל זה מצריך כפי שציינתי להירתם, לסמן מפתח סול ולהתחיל ליצור זאת מחדש. ממש במו ידינו
    עזרא ראובן

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    מפתח סול כגשר על מים סוערים - המשך

    עזרא ראובן, 21/02/08 20:53

    אסור לשכוח שאנו ניצבים בפיתחה של מלחמה, אז מה טבעי יותר לכל הרוחות מלאפשר לצבא לבתכונן כראוי ותוך כדי כך גם לתת ולפרגן כי הרי לא היינו מעוניינים לחזות בצה''ל כמתאגרף אגדי שמתכונן לקרב אימתני מול יריב עיקש מתוך ידיעה שהאולם בו יתקיים קרב האגרוף לא יהיה גדוש אלא דל במריעים פוטנציאלים ובאוהדים משולהבים ממחנהו שלו. שכחנו את השיר הידוע ''...אז תנו את הכבוד לצה''ל...''
    קשה לי להשתחרר מתחושה מוזרה שכל מה שקרה באלפיים ושש נגזר משמיים ונועד למעשה להעיר אותנו ולהכריחינו להשתפר כאילו מישהו מרים לנו את העיניים ''היכונו היכונו קדימה לעבר מאבקים מטורפים ממש'' אם כך, נעשה ונלמד בואו ניקח אתנחתא קלה וניפסע לזירה אקדמית ובשיטת מה היה קורה אילא, ננסה להבין מעט את הסנריו (עם נגיעה קלה גם בדרג המדיני) אילו לפחות חלק מהכשלים שנתגלו היו מתבררים כבסדר בזמן אמת, התמונה הייתה נראית אחרת? היינו מתקרבים במקרה זה לאידיאל? נחזור חלילה לערב קבלת ההחלטה על הכנסת כוחות הקרקע ללבנון.
    אילו נתקבלה ההחלטה עשרה ימים קודם למועד המקורי, עם כוחות מיומנים שגוייסו כביכול מבעוד מועד כפי שדרשה הוועדה האם היינו מצליחים להכריע את כוחות חיזבאלה שהיו מפסיקים מדרך הטבע את ירי הטילים המסיבי לעבר יישובי הצפון? כפי הנראה התשובה לכך הינה חיובית, אף לפני התערבות מועצת הביטחון היינו גורמים להתפרקותם. מה שהיה מביא להישג פסיכולוגי מרשים בכל הנוגע להרתעה משמעותית בעתיד הקרוב. ובאשר לקביעת הוועדה שהגנרלים ניהלו את הקרבות דרך מסכי פלזמה והעדיפו אולם ממוזג. הם קבעו שהנתק של המפקדים הבכירים משדה הקרב לא יאה לצה''ל הספוג במורשת שונה שהורגלנו בעבר לראות את האלופים מאובקים באבק המלחמה. אז מבלי להיכנס לסוגיה הנוגעת לתפיסת עולמם של חברי הוועדה, אילו חנן האל את מפקדינו הבכירים בתבונה לעמוד בראש הכוחות במלחמה, בואו ננסה לדמיין את חלוץ קמפלינסק ניצבים בראש המערכה ומכוונים את הכוחות מתוכה
    א. יתכן שהקרב בבינת ג'בל היה נגמר בתוצאה טובה מאוד.
    ב. יתכן שהיינו חוסכים ביקורת מצד הלוחמים, שאלת ההחלטות המשתנות ללא הרף וסוגיית הדשדוש לא היו עולות והשאלות הקשות מדוע לצאת משם לאחר שכבר נכנסנו ומדוע להיכנס שוב ולספוג שוב נפגעים, לא היו נשאלות.
    ג. יתכן שמסוק היסעור לא היה מופל בכניסת כוחות הקרקע באותן שישים שעות אחרונות, הגיוני שאותם גנרלים היו מגיעים לידי הבנה מוחשית שנורית אש לעבר המסוקים כל העת והאיזור רווי ומסוכן מאוד.
    הימצאותם באותה פלטפורמה עם הלוחמים היה מקצר את זמן האוויר וכוחות מוסקים לא היו מגיעים לאיזור. ללא ספק, היינו מדווחים על תוצאות טובות יותר בשדות הקרב. משהו בין 25 ל – 35 אחוזים טובות יותר ושאלת שישים השעות האחרונות לא היתה עולה ומספר הנפגעים היה יורד פלאים. אלא שתזכרו שתמיד ימצא רמטכ''ל בדימוס או פוליטיקאי שיקים קול זעקה, אחד שלא יסתפק בהישג שהושג תוך שהוא דורש תוצאה טובה יותר מול כוחות גרילה ומתריס בזעם ''שלא היינו אמורים לספור אותם'' .
    באותה שיטה של חוכמה לאחר מעשה ננסה להיכנס על קצה המזלג לעובי הקורה באמ''ן (אגף המודיעין) הרי יום לפני החטיפה שהביאה לפריצת המלחמה בוטלה ההתרעה לחטיפת חיילים והלוחמים המסיירים בגבול נכנסו למעשה למלכודת כמו ברווזים במטווח. או-קיי אילמלא אותה החלטה היינו מונעים את החטיפה ע''י סיור מתוגבר שהיה נתפס מוכן לאותה פשיטה והיינו משיבים מלחמה שערה במארב ומי יודע, אולי תוצאות הקרב לא היו כה כואבות.
    בכל זאת אני מתעקש לברר היפוטטית ואלי אף וירטואלית האם זה מבטיח שהמודיעין שהושג היה עולה לנו בחינם ואולי טריגר אחר היה מצית וגוזר עלינו דם ואש ותימרות עשן.
    ראה המשך

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    אולמרט-חלוץ-פרס-רמון-הנגבי-וינוגרד-בג''ץ: ''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    יונה ויוסי, 02/02/08 10:38

    מתוך מילות הספד אותן נשא יוסי, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-רמון-איתן-הנגבי-וינוגרד-בג''ץ ושאר פוליטיקאים:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    עם דמעות קראתי חייבים לצאת לרחוב ומהר מחר כבר יהיה מאוחר ל''ת רמי, 28/04/07 11:51

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    וינוגרד לא רצה שהשינוי יתחיל ויגמר בעריפת ראשים. תקשיבו לו ותקנו !! (ל''ת)

    אולמרט יתקן !!, 31/01/08 11:25

    הגב לתגובה זו

    • שיתקן בבית - ממשלת חלם שכמותם תיפקוד אפס (ל''ת)

      מאפסים לא, 31/01/08 17:17

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    ביבונים עליך ישראל (ל''ת)

    סכנת שטפונות, 31/01/08 10:46

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    וינוגרט שלח מאט

    מאיר ויסמן, 31/01/08 10:30

    מקריאת ''הגילויים''בדו''ח וינוגרט אני מתרשם-כאזרח הקטן-שזוהי ביקורת נוקבת שאין לה שיעור.זהו דיוק נמרץ למחשבות שהאזרח הקטן העלה במוחו ופשוט לא ידע איך לבטא זאת במלים.שאננות ,מחדלות,אין אונותוהרבה''דישדוש''וכשלונות מזדקרים.כל הכבוד לועדה.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    וועדת חקירה מעולם לא הסיקה

    נו באמת, 31/01/08 10:27

    מסקנות אישיות כנגד שמאלן אשכנזי.

    טיפש מי שציפה אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    די נמאס בואו נכה איש את רעהו (ל''ת)

    עמך ישראל, 31/01/08 10:15

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    צריך טילי ק''ק, לשבת על חומוס ולשגר. (ל''ת)

    יותר זול, 31/01/08 09:55

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    כשוינוגרד אומר - הדרג המדיני כשל בקבלת החלטות

    וראיה הסטרטגית, 31/01/08 09:39

    אם ראש הפרמידה נע ונד לימין ולשמאל. למה להפיל את התיק על צה''ל.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    דוקא בגרוש גוש קטיף הצבא תפקד מצוין (ל''ת)

    איתן, 31/01/08 09:38

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    הממשלה הנוכחית בגיבוי וינוגרד, מספקים סיבות מספיק טובות למה להשתמט (ל''ת)

    מהשירות הבצאי, 31/01/08 09:07

    הגב לתגובה זו

    • השמיים פתוחים אתה יכול לעוף מבחינתי

      c, 31/01/08 09:13

      אל תתפוס בזה את התירוץ שלך אתה רוצה להשלים חובתייך עשה זאת אם לא אל תתחיל לבכות בפרסייה

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    צה''ל מילא אחר הוראות המדינאים ולא להיפך. צה''ל כשל או אולמרט? (ל''ת)

    מי מינה הועדה?, 31/01/08 09:06

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    צהל אשם בכך ש-''הושבת סורס'' במלחמה (ל''ת)

    לפי הגאון, 31/01/08 08:53

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    רב-מכר ''האימא של כל הבגידות'' מאת א.ברק (ל''ת)

    הרצברג, 31/01/08 08:27

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    הדרג המדיני קירטע את צה''ל לאורך כל הדרך

    עם הגימגום שלו, 31/01/08 08:22

    סטאג'ים ניהלו ומנהלים את המדינה. אז אל תבואו בטענות לצה''ל

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    השאלה האמיתית היא כיצד נלחמים בטרור

    אבי, 31/01/08 08:10

    אם אלפיים איש ממדינת אויב יורים טילים קטנים ללא הרף ןמתוך אוכלסיה הרי שכדאי שנתחיל להבין שאפשר לעצור זאת רק עי פגיעה באוכלסיה השכנה עד שזאת תפסיק את הירי
    אין פתרון אחר ואנחנו יכולים להיות גדולים אמיצים ומשוכללים

    הגב לתגובה זו

    • אם היו מאמנים את צה''ל במלחמת גרילה - הם היו יודעים

      את העבודה, 31/01/08 08:26

      הזנחה של שנים של צה''ל והעורף.

      הגב לתגובה זו

      • שטויות צהל מומחה בלוחמת גרילה מה שדפק המלחמה זה הנעת הכוחות הפיקוד (ל''ת)

        ציון אגוז, 31/01/08 10:45

        הגב לתגובה זו

    • בדיוק!! לשם מגלגלים אותנו הערבים

      ושם אנחנו, 31/01/08 09:06

      אם ירי מכוון על אוכלוסה זו שיטת הלחימה-אז זו הלחימה.
      גם מבחינת העלות, גם מבחינת התוצאה, גם מבחינת ההתמודדות.

      ירי אקרעי על אוכלוסיה יותר קל, יותר זול,אפקטיבי!

      אם הצד היורה בכוונה על אוכלוסיה לא ניזוק משום בחינה מעצם שיטתו (מבחינה בינלאומית וכו')-לא יתכן שבמו ידנו נעניק לו את היתרון הזה.

      הגב לתגובה זו

    • יש שיטה

      מוטי קליפורניה, 31/01/08 10:30

      אבל לא מנסים אותה כי היא עובדת.-חיוך
      לדוגמא: צהל היה משליך כרוזים בו הוא נותן אולטימטום בזמן לאוכלוסיה בדרום לבנון להתפנות צפונה ולחצות את הליטני.
      לאחר סיום מועד האולטימטום היית מתחיל את המלחמה,כל דבר שזז מדרום לליטני היית יורה בו מהאויר ארטילריה מסוקים טנקים ובכל האמצעים הנדרשים כדי למוחקו מעל פני האדמה..
      בצורה זו היית עובד נטו מול מחבלים ואוכלסיה עויינת שבחרה להשאר.
      לאחר כיבוש השטח היית מחזיר אוכלוסיה אזרחית לפי בקשה וראיון
      אצל שרותי הבטחון,ובעזרת בדיקה והמלצת מתורגמנים מצבא דרום לבנון לשעבר.
      במקביל, מחלקת ההתישבות היתה
      פותחת ישובים יהודיים חדשים בדרום לבנון העוסקים בחקלאות ובמרעה וקולטת מתיישבים יהודיים ועולים חדשים מתפוצות הגולה,והאזור היה פורח.
      ככה בכל מקום ומקום התראה לפינוי זמני של אזרחים,ניקוי השטח מאוייב וראיון קבלה למי שמבקש לשוב ולגור
      בביתו.
      -אין עוד מלבדו.
      בצורה זו אוכלוסיה אזרחית תמימה לא היתה משלמת בפגיעות נפש,אלא באי נוחות זמנית.
      זו שאינה תמימה היתה אוכלת אותה ובגדול או שהיתה בורחת ומאבדת רכושה או שהיתה נלחמת עד למיגורה
      ע''י צהל.

      הגב לתגובה זו

    • ויש עוד שיטה שנמסרה בידי

      מוטי קליפורניה, 31/01/08 11:58

      ויש עוד שיטהשנמסרה בידי והיא הטובה ביותר :
      על היהודי לשמור בכל לבו על תורת משה שנמסרה לו, להניח תפילין וטלית לשמור את השבת ולעבוד את האלוהים לבדו.
      ואז יש חיוב על המוסלמי בן ישמעאל לדאוג לבטחונו ולשלומו!!!!!
      וכשתאמין באמת ובתמים באלוהים ובכוחו אז תראה נפלאות וניסים גלויים הנוגדים כל הגיון ושלכאורה בגדר דמיון שוא.
      -אין עוד מלבדו.

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    מעכשיו העם אחראי לכל קטסטרופה.

    שמוליק מפתח, 31/01/08 08:09

    מהיום כל אזרח במדינת ישראל צריך לדעת שבראש מדינתו עומד אדם שאחראי לכשלים וליקויים חמורים במלחמה יזומה.מתן לגיטימציה,העדר הפגנות המוניות,העדר לחץ כבד על הכנסת וחברי הכנסת לפטר אדם זה,מטיל את כל האחריות על האזרחים.כל אירוע בטחוני חמור שיגרום לנפגעים רבים וחשש לקיום המדינה אחריותו תוטל על האזרחים החיים במדינה.אזרחים אלה מודעים לעובדה שמנהיג אותם ראש ממשלה אחראי לכשלים וליקויים חמורים.ראש הממשלה למעשה יכול כעת לעשות כרצונו,אין עליו כל אחריות.הכשלים והליקויים כבר נעשו.כל האחריות חלה על העם והכנסת.ההיסטוריה תשים ללעג ולקלס את איכות האנשים שחיו בתקופה זו בארץ ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    על השמאל להתמיד בחיסולו של צהל למען השלום (ל''ת)

    באין רוב לשמאל, 31/01/08 07:57

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    הבנתם למה דרוש אהוד ברק בבטחון !!!

    אזרחית, 31/01/08 07:57

    לא יעזור לביבי שלא ראוי !! ברק המורה שלו איש חכם לא ימליך אותו ולא יפיל את הממשלה רק ביגלל שביבי יותר מסוכן למדינה !!!! עובדה

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    חיזבבאללה,זה לא חמאס,

    יעקב ק, 31/01/08 07:46

    חיזבאללה מאומנים,ומצוידים לא פחות מצהל,בצהל חשבו שהם נילחמים כמו בשטחים ועד שהבינו אם מי יש לנו עסק אכלנו הרבה אבדות.נקווה שצהל יודע להבא אם מי יש לו עסק.וזה יהיה שכרנו לפחות מוינוגרד

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק. היה נוהל שטחים. כלומר מחכים לאישור לכל פיפס

      והגדרה מדוייקת, 31/01/08 07:55

      במלחמה אין דבר כזה, לא הורידו אסימון מלחמה

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    מי שנתן מעצמו יתן גם פעם הבאה בסופו

    c, 31/01/08 07:40

    של דבר הלוחם ורק הלוחם בשטח יודע במה מדובר , מי שאשם וכל לוחם שהיה שם יודע את זה עוד הרבה לפני וינוגרד . כלומר הדרג הגבוה בטח שבממשלה ובטח שבצבא היה צריך לעוף לכל הרוחות הוא האשם ! לא הלוחמים שגם ככה מרגשים לפעמים ממש עוף מוזר בטוח חברה כן אל תתיפיפו - אוגיאסטית דורסנית וחסרת ערכים שכל מה שמעניין אותה זה הקרחת של נינט ועוד גאנק שמחלחלים בה המדיה ו''ידועים בציבור'' למינם וסוגם.
    רוצה לומר את את אנשי השטח \\ והלוחמים תחבקו ותוכירו כי הם מיוחדים תמיד היו תמיד יהיו - כי יש הבדל גדול בין לקדוח ולקשקש הרחק מהבוץ מהקור ומהפחד להיפצע חלילה למות. אזי תכירו את מי שנתן מעצמו ומ שבאמת צריך לעוף בדרג הגבוה של הצבא ( אלה שגרמו לנו בסופו של דבר להיראות כמו שנראנו) ובדרג המדיני הם האשמים האמיתיים.

    הגב לתגובה זו

    • מי שנתן מעצמו יתן גם בפעם הבאה בסופו

      c, 31/01/08 08:09

      בסופו של דבר הלוחם ורק הלוחם בשטח יודע במה מדובר . מי שאשם וכל לוחם שהיה שם יודע את זה עוד הרבה לפני וינוגרד הוא בטח לא הלוחמים והמפקדים בשטח . כלומר הדרג הגבוה שבממשלה ובטח שבצבא היה צריך לעוף לכל הרוחות הוא האשם ! לא הלוחמים שגם ככה מרגשים לפעמים ממש עוף מוזר בתוך החברה של ישראל 2008 כן אל תתיפיפו – חברה מנוכרת , אוגיאסטית ,דורסנית וחסרת ערכים שכל מה שמעניין אותה זה הקרחת של נינט ועוד ג'אנק שמחלחלים בה המדיה ו''ידועים בציבור'' למינם וסוגם.
      רוצה לומר את את אנשי השטח \\ והלוחמים תחבקו ותוכירו כי הם מיוחדים תמיד היו תמיד יהיו.
      הם אלה שאחראים על הפער בין לתת ללדבר - כי יש הבדל גדול בין לקדוח, ולקשקש, הרחק מהבוץ מהקור ומהפחד להיפצע חלילה למות. אזי תכירו את מי שנתן מעצמו.
      ומ שבאמת צריך לעוף בדרג הגבוה של הצבא ( אלה שגרמו לנו בסופו של דבר להיראות כמו שנראנו) ובדרג המדיני הם האשמים האמיתיים.
      מפקד ולוחם פשוט במילואים.

      הגב לתגובה זו

      • כל הכבוד ! (ל''ת)

        או, 31/01/08 08:40

        הגב לתגובה זו

  • 53.

    החטא ועונשו, הגרסה העברית השופט אלטר משה

    YOU, 31/01/08 07:39

    איני מבין מדוע עוכב פרסום הדו''ח במשך כשנה ומחצה ?האים על מנת לתאם ולרכך את האשמה מעל אולמרט ולהעביר חלק מהאשמה על הצבא , האים אין כאן אשמה על הבריחה מלבנון שביצע ברק ,לפיכך גם ברק עליו לשאת באחריות ולהתפטר יחד עם אולמרט .פוגע בעיקרון הדמוקרטי ומשבש את המערכת השלטונית מתעסק בעניינים פולטיים-מדיניים מובהקים, ומזניח את מה שעליו לטפל בו - הגנה על זכויות הפרט ה'פרטי' (לא חבר עמותה, לא פעיל פוליטי, לא חברת כנסת מסיעה זניחה). חוץ מזה, הוא נפוח, יומרני, פופוליסטי (כלפי ציבור מצומצם של מצביעי מר''צ) וחרדתי בצורה מעוררת רחמים. מדיניות ה''חבר מביא חבר'' מביאה לשליטת האליטה השמאלנית במערכות המשפט. נקודה רק בישראל לערבים מותר הכל מותר להם להפגין כמו חיות וכמעט להרוג שוטרים מותר להם לתמוך בטרור מותר להם להסתובב בכל הארץ רק לישראלי אסור אסור לפגוע בהם אסור ומפחיד להסתובב בכפרים שלהם אסור לסגור את התיקים לרוצחים הערבים מג'סר זרקא.13מחבלים ג'סר זרקא בלינץ ע''י סקילה באבנים את היהודי בכר שבמקרה עבר בכביש החוף. עד היום הרוצחים הערבים טרם נתפסו והועמדו לדין. ראשית יש למצוא את הרוצחים הערבים ולהביאם מייד לדין. היועץ המשפטי..................?ל ממשלה, מני מזוז?.................?........ . ובכלל שופטי בית המשפט כבר מזמן לא עושים צדק................. ?

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    וינוגרד נפל בפח הפוליטי שטמן לו אולמרט. (ל''ת)

    ישראל, 31/01/08 07:37

    הגב לתגובה זו

    • הדרג המדיני לא תפקד ומכאן שגם הצבא שמתחתיו לא תפקד. (ל''ת)

      המטיף, 31/01/08 07:51

      הגב לתגובה זו

      • צודק - כל רגע אמרו להם נכנסים לא יוצאים לא חכו

        לא מבצע לא, 31/01/08 08:51

        לא עצרו עוד רגע הפסקת שלום. רק הדרג המדיני אשם העיקרי.

        הגב לתגובה זו

  • 51.

    ורק השג אשם כך זה במדינת ישראל אין עתיד!!!! (ל''ת)

    משה, 31/01/08 07:29

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    תפסיקו לדבר שטויות ולחפש דם

    אבא ללוחם, 31/01/08 07:19

    אם הפעולה הקרקעית הייתה מתרחבת קרוב לודאי שצה''ל הי משיג את המטרות עם מאות הרוגים ואז? היינו נשארים בבוץ בלבנון 20 שנים?, המילחמה שלא היית נצחון אבל לא הייתה תבוסה, כאשר רבע מלבנון נהרסה ומיליון וחצי פליטים ברחו לבירות, הפתרון הכי סביר זה לנסות ולהגיע לשלום, לא נצליח? תמיד ישנו צה''ל ועוד כ30000 משתמטים מהחרדים ומעט מהאחרים כדי לעמוד בצד ולראות איך אחרים עושים ת'עבודה

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אז מי הקפיא את פעילות צהל במלחמה? (ל''ת)

    ערוץ 1,2,10, 31/01/08 07:05

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    אולמרט&ברק - מלבד צהל ''הכל דבש'' (ל''ת)

    חבר העבודה, 31/01/08 06:51

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    סירוס צהל ע''י וינוגרד&התקש' צלח ב-100% (ל''ת)

    מבחן התוצאה, 31/01/08 06:47

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    אל לברק לפרוש טרם קרסתו המוחלטת של צהל (ל''ת)

    ''הקומבינטור'', 31/01/08 06:45

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    עריצים!אל תמהרו להאשים את שומרכם פן תשוממו (ל''ת)

    חייל רגיל, 31/01/08 06:39

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ומי נותן הוראות

    לריאה דוד, 31/01/08 06:36

    באיזה נשק להשתמש, כמה ולמה?
    זו השאלה. והתשובה פשוטה. נכשלת, אולמרט, הביתה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    לקצץ מתקציב צה''ל זאת בורות נבזות זילזול (ל''ת)

    ופשע רציני, 31/01/08 05:37

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    הגאווה היחידה שיש למדינת ישראל אולמרט הרס בעזרתו של וינוגראד!!

    משה א, 31/01/08 05:10

    אני ניסער מועדת החקירה הזאת איך אתם מפילים את התיק על השג ,למילחמה הבאה צריך לצאת עם עורך דין צמוד!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    קושרים לצהל את הידים והרגליים ומתפלאים שמרביצים לו (ל''ת)

    צהלה, 31/01/08 04:46

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אהוד ברק אשם בכשלי המלחמה

    קצין בצנחנים, 31/01/08 04:17

    בזמן הנסיגה מלבנון בשנת 2000 שירתתי כסמ''פ במוצב בלבנון , אהוד ברק שהיה אז ראש הממשלה קבע כי יש לצאת מלבנון עד תחילת שנת 2000
    כולנו זוכרים איך נראתה הנסיגה הזאת ואיך החיזבללה החל להתכונן ביום הנסיגה למלחמת לבנון השניה .
    מדוע אהוד ברק לא נושא באחריות להתחזקות החיזבללה ??
    מדוע עם ישראל כל כך קצר זיכרון ושכך מי הביא אותנו למצב שבו החזבללה יושב על הגבול ?
    זיכרו ודירשו דין וחשבון

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    שלא תבינו לא נכון אנחנו ניצחנו במלחמה-אז היו כשלים אבל לא הפסד!! (ל''ת)

    כלנית, 31/01/08 04:15

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אנחנו ניצחנו במלחמה-אז מה עם נסרלה אומר שלא?! מה חשבתם שהוא יגיד? (ל''ת)

    כלנית, 31/01/08 04:07

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    היו חולשות אבל ניצחנו בקרבות-ובגדול!! (ל''ת)

    כלנית, 31/01/08 04:06

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כך אנו ניראים כשטייס עומד בראש הצבא (ל''ת)

    מעופפים, 31/01/08 04:03

    הגב לתגובה זו

    • ופקיד הסתדרות במשרד הבטחון (ל''ת)

      חוצפנים, 31/01/08 08:21

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    כמה ראשי ממשלה

    גיא, 31/01/08 03:58

    היו יוצאים למבצע קרקע כזה מול החיזבאללה? לאולמרט היו ביצים וטוב שכך.
    לא נראה לי שהם ינסו לחטוף שוב כי לחטוף שוב חיילים = מבצע קרקעי שייגמר בבונקר של נסראללה.הבעיה היחידה במבצע הוא מוכנות הצבא. המילואימניקים א''א אבל הסדירניקים יורדים ברמה.מתפנקים יותר ויותר.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ואילו ניצחנו בלבנון האם אולמרט לא היה לוקח אחריות?

    ליאור התל אביבי, 31/01/08 03:45

    ''כשלים חמורים בהליך קבלת ההחלטות
    השופט וינוגרד: ''הייתה במלחמה החמצה גדולה וחמורה, ישראל לא ניצחה. מצאנו כשלים חמורים בתהליך קבלת החלטות בדרג המדיני והצבאי. ''
    אז איך זה שאולמרט וממשלתו נקיים???

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אף פוליטיקאי בארה''ב לא מעיז ולא היה מעיז להאשים את הצבא

    תושב בארה''ב, 31/01/08 03:16

    או את החיילים בהפסד במלחמה ולא משנה איזה מלחמה (וויאנטנם, עירק ,סומליה, ביירות) הוא היה מועף מייד מכל המדרגות, אין כזה דבר הצבא אשם, הדג מסריח מהראש והדרג המדיני הוא שנותן את ההוראות לצבא ולא להיפך.
    או שהם לא נתנו את ההוראות הנכונות או שהם לא ידעו מה קורה בצבא או שהם נגררו אחרי הצבא זה לא משנה, ראש הממשלה אחראי על הצבא וכאחראי על מלחמת הפסד הוא היה חייב להתפטר יום אחרי הפסקת האש ולא דקה יותר מאוחר.
    כל דקה שהוא נשאר על הכיסא זה ביזיון!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    .אשכנזי, בוא אני אחסוך לך זמן וכסף.

    חיל זקן, 31/01/08 03:06

    תכניס מ-ש-מ-ע-ת לצבא. כמו בכל צבא בעולם.
    תוציא את טוהר הנשק. צבא הורג. זה צבא ולא ארגון-אמהות-עובדות.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    Goyim

    Eshel Melamed, 31/01/08 02:59

    May G-d yshmoirak Abu Moizen

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מעניין שאין אף מילה על אחריות התקשורת לכשל

    יורים ובוכים, 31/01/08 02:30

    על חלקה בדיווחים המדוייקים על מקום הנפילות
    ועל זריעת פאניקה כשהכל לצורך רייטינג

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    הצבא חזק-הפקודות היו מבולבלות ביותר

    ''נוע נוע סוף'' !, 31/01/08 01:46

    במקום להוריד פקודה אחת:
    ''נוע נוע סוף'' ! והיינו מנצחים!
    אמרו להם תלכו מטר תחזרו עשר מטר...
    היו פקודות שהורדו והמפקדים בכלל לא העבירו
    אותם הלאה לחילים כי הפקודות לא התאימו למציאות בשטח
    וחלק מהפקודות ממילא השתנו כל כמה דקות.
    מי שאשם זה הפיקוד העליון וזה עובר דרך אולמרט להגיד שהצבא לא חזק זה כיסוי תוכס לקודקוד
    מי שנתן הוראה לחלק פליירים לפני הצבא הכשיל אותנו.
    בעזרת השם בפעם הבאה יהיה, נוע נוע סוף.

    הגב לתגובה זו

    • בנוע נוע סוף היו מנצחים?אמרתם שלא הבנתם ''מטרות''!

      הלוואי שהיית, 31/01/08 07:49

      כאילו צריך ''מטרה'' חוץ מלדפוק אוייב ככל הניתן..

      צבא בינוני ומטה מתקשה עם שינויי פקודות (כפוף לשיקולי דרג מדיני) צבא טוב/טוב מאוד מסתדר גם עם זה.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    לא הלוחמים גילו חולשה רק המוח שלך

    קדמת עדן, 31/01/08 01:45

    אחי גיבורי התהילה.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ברק בגידה בלוחמים כמו אבן רחיים על צווארך

    קדמת עדו, 31/01/08 01:43

    לא יעזור לך.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כשיה יה היה מפקד אוגדה אצלו היה ארוע ליל הגילשונים! הוא התפטר?... (ל''ת)

    שרלטנות, 31/01/08 01:33

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כמו כל דבר במדינת ישראל גם הדוח הזה מושחת...

    ישראל, 31/01/08 01:25

    כל דבר ספין.
    כל דבר מסולף.
    הכל עקום.
    במקום לדבר ישר ולעניין מתפלספים, מתחבטים ומחפשים ''ניסוחים'' מתאימים איך לבטא את המשמעויות הסותרות והנוגדות בתכנן. והכל כדי לאפשר למושחתים חסרי הרסן שמחזיקים במושכות, להמשיך את הדהירה המטורפת שלהם להרס טוטאלי של מדינת היהודים היחידה עלי אדמות.
    כשאנחנו נזכר להתעשת מהתרדמת והאדישות העמוקה שלנו לא יהיה כבר את מה להציל.
    ולכל אלה שמדקלמים ביבי, נתניהו ואולמרט שווים. המכנה המשותף שלהם זה גאווה, זלזול בזולת והרצון למצא חן בעיני העולם במקום לעשות את מה שנחוץ והכרחי לטובת מדינת ישראל.
    האם אין במדינת היהודים ולו אדם אחד שהוא ישר וחכם שיכול להנהיג ביושר נקיון כפים, בחכמה ובאמיצות את העם המתוסכל והאדיש היושב בציון?

    הגב לתגובה זו

    • יש: שמו בישראל אמנון יצחק,,,,,, (ל''ת)

      מבין, 31/01/08 07:23

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    כאשר הדרג המדיני חלש וכושל בצורה כרונית

    צברי אחד מהעם, 31/01/08 01:23

    נכון, *צה*ל אמור לבצע את החלטותיו של הדרג המדיני*.......
    אבל כאשר הדרג המדיני העליון ביותר נותן תמונה של כישלון וחולשה כרונית,הוא בהכרך מחליש הצורה דרסטית את ביטחונו וחוסנו של הצבא ! ! !
    לכן מלוא האחריות רווצת על הדרג המדיני והדרגים הגבוהים ביותר של הצבא,
    אבל בהחלט לא על חיילי צה*ל ! ! !

    מין הדין ההיסטורי..........
    כל שליט אשר הכשיל את צבאו והפיל קללה על חייליו,
    ועל עמו,
    כדוגמת הרדן אולמרט,
    חייב ללכת................
    אבל דיקטטורים כדוגמת אולמרט,
    לעולם לא מתפטרים........מרצונם ! !

    וכמה חבל שצבא העם אינו ערב לכך...............

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    צה'ל גילה חולשה במוכנות ובציוד- אמת

    מוטי קליפורניה, 31/01/08 01:16

    לא גילה חולשה בלחימה בהקרבה האישית של הלוחמים וברוח עבודת הצוות.
    תודה לצה'ל מעם ישראל!!!
    בזכותכם ורק בזכותכם יש לנו מדינה באזור עויין זה המוקף אויבים.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    וינוגרד ואולמרט רוצים לחסל את צהל שותפים של נסראללה !!!

    אריה שניפר, 31/01/08 01:12

    אין גבול לחוצפה של וינוגרד והועדה המושחתת שלו בניסיון לחלץ את הפושע אולמרט הם מקריבים את הצבא היחיד שלנו !!!

    אין כנראה גבול לפושעים האלה וינוגרד את אולמרט וכל הממשלה הפושעת פועלים בשליחות נסראללה ואחמדיניג'אד על מנת לחסל את מדינת ישראל !!!

    החוצפה של וינוגרד וצוותו האוייבים של מדינת ישראל יודעים היטב שאולמרט ופרץ מנעו מצהל להילחם ובכך הם החשילו את הצבא וברוב חוצפה הם מאשימים את צהל את אולמרט וממשלתו כבלו את ידיו ומנעו ממנו להיכנס יבשתית ובכך אולמרט גרם לתבוסתה של ישראל כנגד 2000 לוחמי חיזבאללה !!!

    אין בעולם צבא ושיהיה בגדול והחזק ביותר אשר יכול לנצח כאשר הוא לא נלחם כפי שקרה לצהל כאשר אולמרט מנע מצהל להיכנס יבשתית !!!

    ליקוי מאורות או שגעון של ועדה אשר פעלה לחלץ את הפושע וממשלתו אולמרט ולהקריב את צהל הצבא היחיד שיש לנו !!!

    וינוגרד פעל בכוונת מכוון על מנת לפגוע בצבא הגנה לישראל !!!

    חייבת לקום ועדת חקירה אשר תשלח את וינוגרד יחד עם הועדה שלו לבית הסוהר על פגיעה ענושה בצהל !!!

    וינוגרד פועל בשליחות אחמדיניג'אד ונסראללה !!!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    ברק אל תבגוד בלוחמים

    קדמת עדן, 31/01/08 01:06

    תקשיב לרא''לים ולאלופים במיל,הכשל לא בלוחמים.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    דוקא מר עמיר פרץ

    מוטי קליפורניה, 31/01/08 01:01

    ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה.
    דוקא מר עמיר פרץ נתן הנחיה לצה'ל לפתח מענה לקסאמים ולקטיושות בעוד קודמיו לתפקיד לא הבינו את החשיבות המכרעת בפיתוח זה ולא דחפו מספיק נושא זה.
    נקודת זכות למר עמיר פרץ בישיבה של מעלה ובישיבה של מטה עם שאר צדיקי הדור.
    את הזכות הזאת לא נשכח ונטרח ונעלה זאת בכל הזדמנות אירוע ומאורע.
    תודה לך מר עמיר פרץ מעם ישראל,הירושה שקבלת היתה קשה ובזמן הקצר בתפקידך עשית נפלאות בניגוד למה שאחרים טענו.
    -אין עוד מלבדו.
    ואני חולק על דעתך בכל מה שקשור ליהודה ושומרון,מן הראוי שתאמץ קו ימני לגבי אזור זה ונחלת אבות...

    הגב לתגובה זו

    • ONE OF YOU IS VERY VERY STUPID OR BOTH OF YOU (ל''ת)

      AVI, 31/01/08 02:47

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    איך אפשר לבצע פקודה כגון: ''הילחם אבל אל תנצח'' ? (ל''ת)

    ישראל, 31/01/08 00:57

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    קל להאשים מי שכבר לקח אחריות והלך (ל''ת)

    אזרח, 31/01/08 00:26

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    עכשיו זה עם חותמת!! אולמרט ראש ממשלה מצוין!

    אילן, 31/01/08 00:20

    אתם סתם מחפשים שעיר לעזאזל
    ומחפשים לטמון את הראש באדמה!
    הצבא כשל !!
    ומשנת 2000 אף אחד לא עשה טיפולי שמן!!!
    אז כתומים משוגעים תוכלו את הכובע!

    הגב לתגובה זו

    • איפה אתה חי -תגיד לי, הניסיון הפאתטי של השמאל להשאיר את אולמרט עלוב

      יאיר, 31/01/08 02:34

      וכל זאת כדי שיוכל לסגת משטחים נוספים שיהוו את הטריגר למלחמות הבאות. מתי תבינו חבורת פחדנים שזה לא יעזור לכם. בסוף הטילים ישיגו גם אתכם וככל שנתקדם במישור הנסיגות המדיני כך יתקרבו אליכם הטילים.

      הגב לתגובה זו

    • תפסיק לשגע ותשב בDOWN UNDER בשקט. (ל''ת)

      ישראל, 31/01/08 03:53

      הגב לתגובה זו

    • התכוומת לומר ''תאכלו את הכובע'' מלשון לאכול (ל''ת)

      ואכלת ושבעת, 31/01/08 05:40

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    חלוץ - רמטכ''ל הכשלון (ל''ת)

    רוח וצלצולים, 30/01/08 23:42

    הגב לתגובה זו

    • OLMART,AMIR,GO,PLEASE GO AND LET I.D.F.DO WHAT THEY DO BEST. (ל''ת)

      AVI, 31/01/08 02:53

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    למהר ולתקן טעויות כי פעם הבאה צרכים לטהר כול דבר מולנו עזבו

    דרוזי שהיה, 30/01/08 23:30

    מוויכוחים ואשמות..יש לנו עוד אויבים שמחכים בתור..אם בפעם הבאה הצמרת לא תתן אור ירוק בכדי להשמיד כל דבר זז מול צה''ל אז חבל לנו על הזמן..כי רק כך אויבנו מבינים.
    ''אני חושב שהמלחמה האחרונה הייתה רק משחק מקדים''.
    דרוזי ישראלי בדם לנצח נצחים.

    הגב לתגובה זו

    • חשיבתך נכונה.

      מוטי קליפורניה, 31/01/08 01:55

      יש תמיד להורות על פינוי אזרחים לפני כניסת צה'ל עד לתאריך אולטימטיבי ואז לירות על כל דבר שזז כדבריך-אמת ככה צריך לעשות ולפעול.
      -בפעם הבאה נהיה יותר חכמים!!!
      לפי כמות האויבים הרי שיהיו עוד פעמים רבות.
      -אין עוד מלבדו תורת משה אמת.

      הגב לתגובה זו

    • נכון,ככה נלחמים במלחמה,אין מלחמות דלוקס.

      צריך להתעורר, 31/01/08 08:36

      האמריקאים המציאו לנו ביחד עם האירופים שיטת לחימה חדשה מיוחדת לישראל שהם בעצמם לא השתמשו בה מעולם ולא משתמשים בה במלחמות העכשיויות שלהם.
      והמדינאים שלנו אוכלים את הלוקש על גבם של הדם של החיילים שלנו,והרס ההרתעה הישראלית דבר שמייצר מלחמות ועימותים ללא סוף וגם לא מאפשר להם להסתיים וע''י זה שוחק את המדינה.
      במלחמה נילחמים בכל הכח,לא משחקים,
      לא שומרים על אזרחי האוייב,זה תפקידו של האוייב.
      תפקידנו הוא להשמיד את האוייב במהירות ולהכריע מהר את המלחמה בכל הכח.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    על השמאל הגלותי להבין לחיים בארץ יש תג מחיר גבוה , לא נילחם לא נהיה

    עמיחי, 30/01/08 23:07

    אין פיתרון צבאי לקסאם
    שלום עכשיו
    פינוי התנחלויות בחירה בחיים
    ארבע אמהות

    אלה אבי אבות החטאים של החברה הישראלית, השמאלנים המפונקים שלא מוכנים שתיסרט להם ציפורן שכבר מזמן שכחו מה זו ציונות ושהפיתרון היחידי שיוצא מפיהם לכל בעיה הוא התקפלות ונסיגה. אתם אשמים. רוח הסמרטוטיות שלכם חדרה לשורות הצבא והשיא היה בפיטוריו של רמטכ''ל ראוי שדעותיו לא תאמו את האג'נדה של המיין סטרים השמאלני, פשוט בושה.

    הגב לתגובה זו

    • צודק

      צודק, 31/01/08 03:19

      צודק

      הגב לתגובה זו

    • חכה לבחירות השמאל ימחק מדפי ההיסטוריה (ל''ת)

      מצביע, 31/01/08 08:26

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    היה קשה בלבנון נסוגנו, היה קשה בעזה נסוגנו אז מה הפלא

    רועי, 30/01/08 23:02

    אם אין על מה להילחם, אם גם ירושלים כבר מדברים, אז מה הטעם למות בקרב.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מה הפלא, שבמערכת החינוך לומדים על הנכבה במקום על מאיר הר ציון והל''ה (ל''ת)

    עמיחי, 30/01/08 22:57

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    Covering the back

    Eitan, 30/01/08 22:56

    While the military has to look into its operation and abilities, it is the political establishment, the Government, which is ultimately responsible and should resign. Except that in Israel everyone covers its own back.

    הגב לתגובה זו

    • ONLY IN ISRAEL-U FUCK UP AND GET REWARD (ל''ת)

      AVI, 31/01/08 02:54

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    נסארללה צודק

    אבי, 30/01/08 22:53

    כשאמר שהצבא שלנו אינו אלא נמר של נייר , מהלך המלחמה הוכיח זאת.
    סיבות הכשלים שלנו בכל התחומים הם בעיקר הפקרות חינוכית וציבורית, רשות הרבים שלנו מופקרת ונשלטת ע''י קומץ פרסומאים בעלי ראש כחול, התקשורת והפרסומת המסחרית הישראלית הם בעלי פן פורנוגרפיגדול יותר מכל מדינה מערבית,ומי שחושב מבין את ההשלכןת הקשות על נוער ומבוגרים. ראו תוצאות המבחנים ורמת התלמידים. הם אינם אשמים,הרחוב והתקשורת הם גורמי הסחת הדעת של נוער ומבוגרים מאתגרי החיים והקיום הפיסי שלנו. ערב פירסום מסקנות וינוגרד תמצאו במעריב 29.1כתבה - כמעט אוהדת- של דוגמנית?... הפותחת תחרות מועדון חשפנות ''סקסטיבל'' לנערות המתחרות ביכולתן לדגם חשפנות. צפוי להגיע קהל רב,והמערכת השילטונית אינה פוצה פה , כך ניראת ישראל בשנת הששים להווסדה, וכך מתחנך הנוער אשר יתבע להלחם ולהגן על המדינה, את התוצאה ראינו במלחמת הלבנון וסיכויי השיקום שואפים לאפס.

    הגב לתגובה זו

    • אני מניח שאדוני הוא הומו

      לך תדע, 31/01/08 02:36

      ומדבריך עולה שגם צה''ל כזה

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    חיים בשקר

    שאול, 30/01/08 22:45

    אתם לא מבינים הבעיות,
    ואני מניח כי גם התגובות יראו שאין לכם רצון להחכים.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    י'עני הכל בסדר ולא היו פשעי מלחמה

    פריחה, 30/01/08 22:33

    נגד בני העם הלבנוני.
    כנראה שבהאג יחשבו אחרת כשבית המשפט הבינלאומי יעמיד לדין את אולמרט, פרץ, חלוץ ושאר שרים וקצינים, באשמת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

    הגב לתגובה זו

    • החיזבאללה מבצע פשעי טרור נגד אזרחי לבנון וישראל (ל''ת)

      ישראל, 31/01/08 01:04

      הגב לתגובה זו

      • according to olmart they can do it but we are civilize-we can not (ל''ת)

        AVI, 31/01/08 07:23

        הגב לתגובה זו

      • להם מותר. הם ערבים. הגויים קבעו שהיהודים צריכים לתת דוגמה לגויים. (ל''ת)

        אנטישמיות קלסית, 31/01/08 07:41

        הגב לתגובה זו

    • שיעמידו לדין את כל תומכי המלחמה הנפשעת הזאת (ל''ת)

      משפטים המוניים, 31/01/08 01:07

      הגב לתגובה זו

    • פריחה, י'עני מה נשמע כפרה נשמה? הכל סוטול? למה מי מת האג? כפרה עליך (ל''ת)

      דורון, 31/01/08 02:13

      הגב לתגובה זו

    • בעייה-לבנון עוד לא הצטרפה לחוקים הבינלאומים (ל''ת)

      תשאלי את תושבי, 31/01/08 07:52

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    י'עני הכל בסדר ולא היו פשעי מלחמה

    פריחה, 30/01/08 22:33

    נגד בני העם הלבנוני.
    כנראה שבהאג יחשבו אחרת כשבית המשפט הבינלאומי יעמיד לדין את אולמרט, פרץ, חלוץ ושאר שרים וקצינים, באשמת פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות.

    הגב לתגובה זו

    • הפשע היחיד במלחמת לבנון 2, הפקרת אזרחי ישראל לטילי חיזבאללה (ל''ת)

      ישראל, 31/01/08 01:02

      הגב לתגובה זו

    • חצופה פאשיסטית. (ל''ת)

      פני לנסראללה!, 31/01/08 07:52

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    לתושבי הצפון ד''ש מאולמרט- מתוך דו''ח וינוגרד(פרק 17).

    יהונתן, 30/01/08 22:29

    לנושא מצוקת העורף וההשלכות של התמשכות הירי עליו לא ניתן משקל
    רב בדיוני הדרג הצבאי והמדיני. הדבר בולט כאשר משווים את תשומת הלב הרבה
    שניתנהלשאלת הפגיעה באזרחים לבנוניים...

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מיי ייתן והצבא הישראלי ייחלש (ל''ת)

    אורי וייס, 30/01/08 22:26

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    וינוגראד שמינוגראד,חולשה של ההוראות המדיניות להזהר שלא יפגעו אזרחי

    האוייב תוך, 30/01/08 22:14

    אי אפשר להילחם באוייב שנילחם בך מתוך אזרחי האוייב כאשר אתה אמור להזהר שהם לא יפגעו.
    זאת החולשה,חולשה מדינית,חוסר היגיון מדיני,רפיסות מדינית אל מול לחצים של מדינות זרות שלא טובת מדינתנו לנגד עיניהם.
    חולשה וטיפשות שמעודדת טרור והכניסה את ישראל למלחמת7 השנים בטרור שעוד לא רואים את הקץ וגם לא ניראה אם לא נשנה דרך חשיבה לדרך הישנה וההגיונית.
    ווינוגראד לא דיבר על זה בכלל,אז בשביל מה ישבו חבורת אנשים שנה וחצי על חשבון המדינה?

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    היום הורים שכולים לדעתי יכולים לבוא בתביעות משפטיות

    Avi Ecuador, 30/01/08 21:55

    לצה''ל או לממשלה...

    הגב לתגובה זו

    • לאבי אקודור

      מוטי קליפורניה, 31/01/08 01:38

      שמור על בינתך! גם זעמך על השמאל
      אינו מצדיק אמירה זאת(לפעמים גם אני חוטא בלשוני...),בדיוק כפי שמסע ההשמצות של הימין כנגד העומד בראש הממשלה כאילו אינו מסוגל להפעיל שיקול דעת הוא בבחינת ''קשות עצמך...''.
      לפיכך הייתי מייעץ לך ולאחרים לא להשתמש בשכול הנובע ממלחמות למטרות ניגוח פוליטי.
      ואל תפתח ויכוח כאן כי הוא לא ייגמר,רק ואני ימני לא שמאלני כפי שכבר הבנת...קרא דברי ואל תגיב.
      -אין עוד מלבדו.

      הגב לתגובה זו

    • אתה יושב בגלות ומטיף לנו מה לעשות??? (ל''ת)

      טיפש עם דפלומה, 31/01/08 03:52

      הגב לתגובה זו

    • רעיון גדול !!! שלציפי לבני יהיה פחות כסף (ל''ת)

      לנסיעות מיותרות, 31/01/08 05:42

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    גם התקשורת גילתה חולשה במלחמה

    יהודה, 30/01/08 21:50

    חולשה לרייטינג

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    גםן התקשורת גילתה חולשה

    יהודה, 30/01/08 21:50

    חולשה לרייטינג

    הגב לתגובה זו