• 42.

    אולמרט קיבל החלטות קשות ונכונות.

    נתן.ש, 27/01/08 12:00

    נחכה ליום רביעי,הויכוח ימשך גם לאחר פרסום הדו''ח.ולכל הפרשנים המנוסים והבקיאים ברזי עולם,חשבון הבנק מאוזן אצלכם,או אתם באובר ?.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    בכל מלחמה יש הרוגים , לא יתכן אחרת, אבל שיהרגו סתם בשביל ספין זה כו

    עמי, 27/01/08 11:52

    כואב , כואב מאוד.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אולמרט נכשל, אולמרט חייב להתפטר

    יאיר, 27/01/08 11:29

    אולמרט נכשל בניהול המלחמה, אולמרט חייב להתפטר

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הפאשלה הכי גדולה של המלחמה היא:

    אחד שמבין, 27/01/08 10:04

    המסמך הזה!!! שעכשיו ברור שלא שווה כלום.
    אבל גם אז היו צריכים להבין: שאם המטרה שלשמה יצאנו למלחמה (החזרת השבויים ופירוק חיזבאלה) לא הייתה כתובה בחלק המעשי של המסמך (למרות שבפועל זה גם לא הי קורה,) אז פשוט מאוד צריך להמשיך במלחמה עד שלפחות צרפת וארה''ב יבינו את זה!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אם לא היינו נכנסים,צבא לבנון לא היה מעז לכבוש את השטח מהחיזבאללה.

    יגאל כהן, 27/01/08 03:31

    רק מראית עין של כיבוש ישראלי,
    איפשר לצבא לבנון ''לגרש'' את הפולשים.
    ובעצם לגרש את החיזבאללה.

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש (ל''ת)

      חירבוש, 27/01/08 04:15

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    מופז חשף את ''חוכמתו'' בשטות שאמר לאשתו. (ל''ת)

    קורא בין השיטין, 27/01/08 03:29

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    בלורמרט לא מתפשט לא יודע למה???? (ל''ת)

    @@@@@@@@@@, 27/01/08 01:57

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כשהצד השני הסיק מסקנות ולמד את אולמרט

    Avi Ecuador, 27/01/08 00:36

    יכולים להיות לו הרבה תקוות בעתיד.
    אולמרט אטי עם רפלקסים כבויים ומכניס בפיקודיו פחד חששות וחוסר ביטחון שמביאים את הדרגים הנמוכים יותר להססנות מוגזמת ולחוסר החלטה ושיתוק עצמי.
    אולמרט והשמאל הם אחד האסונות שיוכלו לספר עליהם בעתיד על קטסטרופה או שואה שבגללה עם ישראל ספג כל כל הרבה קרבנות והגיע למצב עלוב כזה.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    לאכן מ 12

    Avi Ecuador, 27/01/08 00:03

    האמריקאים בכדי להלחם חיזבאללה
    סליחה, בקובה, היו צריכים להפגין שרירים רק מול סוריה, סליחה, רוסיה.
    ישראל בכלל התחילה את המלחמה שלה במקום לא נכון; הייתה צריכה לתת אולטימטום לסורים להוציא את חיזבאללה מלבנון ואם הפגנת השרירים לא עובדת אז להלחם בסוריה להחזיר אותה לימי האבן ולהתרחב לשם כשהפעם לא מספחים זבל...

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    פרייר מי ששולח את בנו להלחם בעזה כשאולמרט בשלטון

    Avi Ecuador, 26/01/08 23:55

    גם לא בעזה זו בעיה שכל אחד צריך לקחת לעצמו את ההחלטה לצערי.
    אולמרט והשמאל היום פשוט אין איתם כל היגיון להלחם.
    על מה ולמי ועם איזה מנוע וישר (קדימה, אחורה, קדימה,אחורה) ואיזה הישגים מינימליים מצפים להשיג.
    הצבא הפכו אותו לצבא פוליטי שמעשיו ויכולתו והכוח שהוא משתמש בהם לא קשורים לשמירה על חיילים ואזרחים אלא למטרות פוליטיות שגויות, להראות טוב וחוסן משפטי לבכירים מבכינה בן לאומית.
    מלחמה זו קודם כל הייתה צריכה להיות בסוריה ולא חיזבאללה בלבנון, כשמפציצים יישובים יהודים ישראל מיד הייתה צריכה להפציץ ולהרוס כלכלה; תחנות כוח חשמליות, שדות תעופה, נמלים ימיים, בתי מחוקקים, ארמון הרשע של הנשיא הסורי ובכלל מפעלים ותשתית כלכלית של מדינה בצורה כזאת שהם בעצמם ייווצר לחץ עליהם להפסיק את המלחמה מיד ולהוציא את החמאס ללא שום תנאים מלבנון, במקום זה ספרו לכם שישראל צריכה לעבוד בפינצטה, לסכן חיילים ולהקריב קרבנות שווא; לעבוד בשיטה של רמבו בכדי לנצח פאונים שמוזזים על ידי סוריה ואיראן ושוחקים את צה''ל כמו מלחמה בווייטנאם.
    נלחמים בטילים ושטח בנוי וחיילים פריירים שמתחפרים בשוחות ואחרים שנכנסים עם טנקים למערבים בשטח בנוי עוד לפני שמשטחים אותו ולא עובדים בצורה כירורגית.
    שילכו לעזאזל האידיוטים שנתנו להם שיניים כמו צה''ל והפכו אתת העורף לחזית ולשטח שמותר לרשעים לפגוע בנו ואנו שומרים להם על ערים ואזרחים שלהם שלא יפגעו וכחליפין מקריבים חיילים פריירים כקרבנות שווא.
    שוטים אידיוטים שנתנו להם שיניים ולועסים בת'.

    הגב לתגובה זו

    • חוץ מלהיות מגיב סדרתי מה אתה עושה

      t, 27/01/08 08:28

      היית בכלל בצבא שירתת כלוחם היית מפקד יאללה לך תמצא לך כבר חיים או יותר נכון עדיף שתשתוק כבר קדחן

      הגב לתגובה זו

      • וחוץ מלהפליץ מה בדיוק אמרת?! (ל''ת)

        Avi Ecuador, 27/01/08 18:09

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    עוד ''פרשן צבאי'' - יאללה נמאסת רפפורט

    אביב ירקוני, 26/01/08 23:07

    רדוד, שטחי ומניפולטור לא קטן.
    הפכת סילוף עובדות למקצוע....!

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה אמת שום סילוף עובדות

      אלX, 27/01/08 00:33

      תראה לנו נקודה אחת מסולפת.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    אחד הספרים הטובים שנכתבו על המלחמה הזו. (ל''ת)

    מאיר, 26/01/08 22:48

    הגב לתגובה זו

    • ספר חזק (ל''ת)

      אלX, 27/01/08 00:34

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    שטחיות

    רם, 26/01/08 22:31

    הכתבה כמו הספר לוקים בשיטחיות ורכילות שמאפינים את הכתב

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    כשאולמרט החליט החלטות - לצה''ל לא היה שום סיכוי (ל''ת)

    המצב לאשורו, 26/01/08 22:23

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אולמרט כמו כלה בחתונה-זורק את הזר עם בעיותיו-ומי שיתפוס-יתפוס (ל''ת)

    לטוב ולרע כמו, 26/01/08 22:17

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    רק עכשיו הבנתי למה אולמרט צריך לעוף!!!

    ממש עכשיו!!!!, 26/01/08 22:05

    אולמטרט צריך לעוף כי הוא התקשר לאוגדונרים, והשתמש בתשובות של אנשי השטח המטומטמים האלה כאילו הם רואים את התמונה הכללית ומסוגלים באמת לייעץ לו.
    אם היה להם קצת שכל, היו אומרים לו שאת התשובות שלהם הם נותנים למפקד שלהם כי הוא מבין על מה הם מדברים והם מדברים באותה שפה.
    מצד שלישי, מי היה המפקד שלהם?
    שחצנחלוץ המעופף? או אולי פרצוףפרץ הפוליטיקאי הדלוח?

    הגב לתגובה זו

    • חלוץ כרמט''כל היה הכי טוב בלגרש יהודים מבתהים,,, (ל''ת)

      JIM BEAM, 27/01/08 01:08

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    אולמרט, ''האוגדונרים אמרו'' ? בשביל מה יש שר בטחון, רמטכ''ל סגן רמטכ''ל

    צור, 26/01/08 21:55

    אלוף פיקוד צפון, האלוף אייזנקוט, ??

    מה לך ולאוגדונרים בשטח ? מדוע עקפת את כל בעלי הדרגות הנ''ל ?
    אולי כי חיפשת כסת''ח ?

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ספר חובה לכל בר דעת

    איל, 26/01/08 21:47

    הספר על המלמה הוא ספר
    חובה בכל בית
    וללימוד אסטרטגיה
    בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הפגם האיום בשיקולי אולמרט

    אלון, 26/01/08 21:37

    מהכתבה הזו נחשף בבירור הפגם האיום,הבלתי נסלח בשיקולי אולמרט:
    שבמקום לשקול אך ורק מה טוב לצה''ל ולמדינת ישראל,הוא התמקד קודם כל במה יקדם את מעמדו הפוליטי.
    ולכן,ברור שהוא אינו ראוי להיות ראש
    ממשלה במדינת ישראל. ראש ממשלה במדינת ישראל צריך להיות אדם הרבה יותר אמיץ.

    הגב לתגובה זו

    • ובהמשך!!!

      JIM BEAM, 27/01/08 01:16

      נטול אינטרסים אנושי יהודי ישראלי עם כל הערכים היהודיים קודם כל, חובש כיפה ולא עושה כמעשה הגויים מהמערב הפוליטקה בישראל חייבת להשתנות כי אצלנו זה כרוך בקימנו ממש ולא בדומה לפוליטקה האינטרסנתית הגלובלית חייבים לשמור על היחודיות הזאת אחרת זהו הסוף לקיומנו,,,

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    באמת ''מה אפשר לעשות עם 4אוגדות''כאשר מופז נכשל בתרגיל אוגדתי ? (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 26/01/08 21:33

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    כישלון השיטה

    אילן, 26/01/08 21:29

    השיטה הפוליטית הצמיחה מנהיגים
    כושלים.
    איך לא קמו כמה שרים להעמיד את אולמרט על טעותו.
    איך רוה''מ מעז להתקשר למפקדי אוגדות ולבור את כל שרשרת הפיקוד.
    הממשלה ובראשה אולמרט נכשלו במבחן העליון-מבחן המלחמה ועליהם ללכת.
    הבעיה שאני לא רואה הנהגה טובה יותר-הכל אינטרסים וספינים.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    נו על מי הוא יזרוק את התיק הבא ??? (ל''ת)

    נעליים צבאיות, 26/01/08 21:05

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ה-מ.פ פחדנים, את השוטרים מאוקטובר צריך להעמיד לדין, והאוגדונרים ''אמ

    יואב, 26/01/08 21:04

    ''אמרו לי''.

    תעשה טובה לכולנו אולמרט, לך, לך הביתה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    דראגון עליה ודראגון נפילה וכל המחלקה על הפנים נפלה (ל''ת)

    8 גרניט לעד, 26/01/08 20:24

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מה עיתונאי לא יעשה בשביל למכור לנו משהו

    תמיר, 26/01/08 20:13

    אולי במקום לשים תמונה מיוחצנת של ה''פרשן הצבאי'' כדאי לפרט לקוראים מה הם הכישורים של עמיר רפפורט להיקרא פרשן צבאי.

    הגב לתגובה זו

    • ליכלוך מדרגה ג' לא יעזור....... (ל''ת)

      מני, 26/01/08 21:03

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אני פשוט לא מאמין..השתתפתי במלחמה ואני בהלם כך....

    דרוזי סיירת, 26/01/08 20:04

    זה ראש ממשלה..? זה שר בטחון?
    זאת ממשלה?
    לא מאמין....כמעט חזרתי גופה מהמלחמה...
    מי שלא חווה לעולם לא ירגיש..
    אולמרט אתה עוד תלך...
    רק מקווים שמחליפך יהיה יותר חכם ויהיה יותר אמיץ.

    קשה........

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא משנה המהלך האחרון ...

    גד, 26/01/08 20:04

    כל התנהלות מלחמה זו היתה בושה למדינה ריבונית.
    האוכלוסיה האזרחית בצפון הופגזה במשך חודש ללא מענה הולם וללא לקיחת אחריות לגורלם ע''י גורם ממלכתי.
    רק בגין זה ראש הממשלה האחראי על התנהלות המדינה והגנתה חיב ללכת.
    כל הספינים של השיקולים כיצד יצאו למלחמה ומה קרה בימה האחרונים הם קשקוש שנועד לחפות על המחדל לאורך כל מהלך המלחמה.
    על כך חיב ראש הממשלה ושריו ללכת.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אולמרט נהג כשורה

    נקודה למחשבה, 26/01/08 19:43

    בכל מהלכי המלחמה.
    הוא לא גנרל ולא תפקידו לתכנן מבצעי שטח.
    תחשבו על זה.

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט כשל כישלון נורא ועליו להתפטר

      עמית, 26/01/08 23:17

      לכל בר דעת היה ברור שהמבצע האחרון בלבנון היה מיותר ואולמרט קיבל על כך יעוץ מעולה שבחר להתעלם ממנו ועל כן עליו לפרוש מהפוליטיקה.
      ביפן היה אחד כמוהו מבצע חרקירי אמיתי אבל מאדם ציני וחסר ערכים כאולמרט איני מצפה לכלום.

      הגב לתגובה זו

    • כן, הוא נהג כשורה שבנו לא עשה צבא וסידר לו ויזה ועבודה בחו''ל (ל''ת)

      Avi Ecuador, 27/01/08 00:28

      הגב לתגובה זו

    • מסכים איתך.

      נתן.ש, 27/01/08 12:04

      סיבות המתלהמים כלל לא קשורות למלחמת לבנון השניה.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    כעובדה - הצבא פישל

    אלעד, 26/01/08 19:42

    במה בדיוק אשם אולמרט חוץ מזה שהוא היה מיוזמי ההתנתקות מעזה הארורה ?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    מפקדי האוגדות אמרו שהם יכולים לחכות? בטח, כי סיפרת להם חצי אמת !!!!

    דני, 26/01/08 19:34

    אולמרט לא סיפר להם דבר וחצי דבר על המגעים המדינאים הסודיים.
    ממש חוצפן הבן אדם הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הבעיה העיקרית היא

    לוחם, 26/01/08 19:25

    שהיתעסקו בהפסקת האש הזאת יותר משהיתעסקו במילחמה

    היינו צריכים להמשיך את המילחמה באותו מומנטום של ההתחלה

    *להילחם

    *ליכבוש

    *להרוס

    הגב לתגובה זו

    • תרשה לי לתקן את משפטך השני ולהוסיף מילה אחת

      אכן, 26/01/08 20:55

      היינו צריכים להתחיל ולהמשיך את המלחמה....

      חוץ מזה אתה צודק.

      אבל רה''מ והרמטכ''ל (לא היה לנו שר בטחון) שגו בהערכתם. הם הססו מלהפעיל את כוחות הקרקע במלוא העוצמה והנחישות מההתחלה ועמדו על טעותם רק 48 שעות לפני הפסקת האש.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    העניין מאוד פשוט :

    אלוני, 26/01/08 19:22

    מספיק המשפט :
    ''התחבט בעלה בדילמה הקשה בחייו: האם לתת אור ירוק למבצע ''שינוי כיוון 11''. גורלם של חיילים רבים היה תלוי בהחלטתו. כובד האחריות ניכר היטב על פניו החיוורות.''
    לאולמרט איכפת מהמדינה!!!
    לאולמרט איכפת מהחיילים!!!
    כל שעשה עשה למען העם והמדינה!!!
    הידיעה הזו מספיקה כדי לזכות אותו בועדה (הנוראית הזו שגורמת נזק עצום למדינה)
    ענין כשרונו הטוב או לא.
    ענין שיקול דעתו המוצלח או לא.
    הן שאלות לבחירות הבאות.
    כולנו טועים.(מי שעושה)
    טעויות של ראש ממשלה יכולות להרוג חילים ואזרחים.
    וצריך ללמוד לחיות עם זה.
    כל דרך אחרת זו משאלה מטופשת של אנשים מטופשים.
    אנשים שיודעים להעביר ביקורת וחוץ מזה לא הרבה.

    הגב לתגובה זו

    • אולמרט תצא מהדיון

      דניאל גוב, 26/01/08 20:27

      על טעויות משלמים ואתה אולמרט תשלם

      הגב לתגובה זו

    • רצון טוב אינו מספיק !

      כן אבל, 26/01/08 21:35

      אין ספק שאולמרט דאג למדינה, לחיילים ולעם (לא אצל ליכודניקים סוחרי קולות, משתמטים, מתלהמים ובורים).

      אבל זה לא מספיק.

      צריכים אדם עם כישרון, שיקול דעת, נסיון ויכולת מוכחים.
      יש לנו כאלה וחשוב להעמיד בראש את הטוב ביותר.
      עלינו לעשות זאת לא כעונש לאולמרט אלא כדי לשמור על חיינו ועצמאותנו. לא הגענו למנוחה ולנחלה ונכונו לנו מבחנים נוספים בהתרעה של רגע.
      אסור לנו למנות לראש ממשלה אדם חסר כישורים ונסיון או דמגוג מנהיג של אספסוף מוסת.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מילה אחד-ניבזות (ל''ת)

    sami, 26/01/08 19:18

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    עצוב :( (ל''ת)

    אלי, 26/01/08 19:16

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    קצין מילואים צנחן

    קצין מילואים, 26/01/08 19:05

    בתור מי שהיה שם
    מפקדי האוגדות ואלוף פיקוד צפון הם אכן האשמים
    גל הירש בשחצנותו שלא ידעה גבול
    הצליח לפעול בניגוד לכל עקרונות המלחמה.. כמו תחבולה, עומק ועתודה, המטרה לאור המשימה ועוד
    אני הייתי שם כשהוא שלח לוחמים באור יום אל מול כפר עויין
    אייל איזנברג בחוסר שליטתו בכוחות ובעקשנותו להכניס כמה חטיבות בשעה 12 בלילה כאשר ברור לכולם שמרביתן יפגשו באור יום לפני שיספיקו לתפוס עמדות ועוד

    זיכרו שהצבא צריך למלא את פקודות הממשלה בדרך הטובה והמקצועית ביותר
    החיילים והמפקדים הזוטרים היו מצויינים אך הפיקוד הבכיר לקה בפוליטיקה ובפחדנות

    הגב לתגובה זו

    • שמעת פעם על לחץ של זמן ?

      קצין קרבי, 26/01/08 20:44

      לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין ששליחת חיילים באור יום יכולה להיות מסוכנת ואני בטוח שזה היה ברור להירש. בכל מלחמה יש פעולות שמתבצעות בשעות אור.

      יש דברים שאתה לא ידעת אז ואינך יודע היום.

      בכלל, ראיה לאחור 6X6 היא לא חוכמה גדולה.

      כדאי שתרגע ותפסיק לדבר כמו ליכודניק מהשוק עם נסיון צבאי של משתמט או אפסנאי.

      הגב לתגובה זו

      • קצין בדימוס תרגיע

        קצין מילואים, 26/01/08 21:38

        כנראה שבאמת אתה בדימוס!! גל הירש שלח את לוחמי אגוז לת''ווס ללא כל משמעות, אני הייתי שם ובניגוד אליך אהיה גם במלחמה הבאה
        גל הירש הוא אחד המפקדים הגרועים שקיימים נראה טוב מדבר טוב אך לא יודע כיצד לפעול בשטח, מונחים כמו השתבללות ונחילות הם לא מונחי מלחמה אלא מונחי פלצנות, תורת הקרב הומצאה הרבה לפנינו ועקרון הפשטות אמור להוביל אותה
        ממעניין אם אתה בדימוס מכיוון שכמו רבים אחרים אתה פשוט משתמט ממילואים
        אם תרצה באמת לשמוע על פאדיחות המלחמה אנא עיין בסיפרו של עמיר
        או בשל עופר שלח

        הגב לתגובה זו

    • מי אתה צנחן? חיים צמח ההזוי?... (ל''ת)

      תתבייש, 26/01/08 21:17

      הגב לתגובה זו

    • מי זה חיים צמח!!

      צנחן מילואים, 26/01/08 21:42

      אני רואה שמפקדי האוגדות שכרו את שירותיהם של טוקבקיסטים!!!
      ככה זה שיש פוליטיקה בצבא

      הגב לתגובה זו

    • תגובתך אמיצה ונכונה לצערי.

      נתן.ש, 27/01/08 12:07

      רוב המתלהמים הם מאוכזבי תוצאות הבחירות האחרונות.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    אם נעזוב לרגע את ההיסטוריה

    גל, 26/01/08 18:46

    שהיתה או לא ונראה מה קורה נבין שהחיזבאללה שוב התחמש, יש הברחות נשק מסוריה ללבנון, האיראנים תומכים ומסייעים לטרור וגם ממשיכים באופציה הגרעינית, בדרום ממשיכים עם ירי הקסאם ואין שקט, עזה וחמסטאן התרחבו לתוך סיני ולנו מספרים על זה שהופקו לקחים ויאשימו את הצבא במקום את מי שצריך להחליט.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אם אולמרט לא יתפטר במלחמה הבאה אף אחד לא יבוא למילואים.. (ל''ת)

    just me, 26/01/08 18:42

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    זה כבר לא ''אש על כוחותנו'', זה סופה של מדינת ישראל. (ל''ת)

    ירמי, 26/01/08 18:31

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אולמרט הולך על משהו בסגנון ''תמות נפשי עם פלישתים...'' זה ראש ממשלה ב (ל''ת)

    ישראל 2008 !!!!, 26/01/08 18:20

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מקווה שוינוגרד מבין את הספין בכתבה הזאת:מפלילים את מפקדי צהל שלחמו! (ל''ת)

    בושה וחרפה, 26/01/08 18:15

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לאולמרט יש דפוס פעולה קבוע: לשסות צד אחד בצד שני. שיטת הפרד ומשול :

    שיעור באזרחות, 26/01/08 17:45

    ליבני נגד רמון.............

    הצבא נגד בבג''ץ.............

    הסתדרות המורים נגד ארגון המורים...

    עופר דקל נגד הרמטכ''ל......

    מפקדי האוגדות נגד פרץ.....

    והוא ראש הממשלה ? בכלל אורח, הוא לא ידע , לא שמע, לא היה מעורב , אולי בכלל תפקד על תקן מחלקת התה במשרד.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כעת לפני וינוגרד מחפשים להפיל את התיק על מפקדי האוגדות?... (ל''ת)

    בושה, 26/01/08 17:45

    הגב לתגובה זו