• 35.

    יובל לידור כתב תותח. ראיתם טת הכתבה על שונשיין? (ל''ת)

    קורא NRG, 19/01/08 10:26

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    פטור מבחינות

    חנן, 18/01/08 21:23

    כעת נלמד בלחץ,זה יפגע בנו.תנו לנו ללמוד אבל להגיש עבודה ולא להיבחן.מדוע אנו צריכים לשלם את המחיר?

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    תזכירו לי מאיזה מפלגות אולמרט, תמיר, ברק ובר און?

    beetle, 18/01/08 21:05

    אני מקווה שהסטודנים יזכרו זאת בבחירות הכלליות לכנסת.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אוניברסיטאות-הכונו לכשלון כלכלי

    Mens Rea, 18/01/08 20:17

    הרבה כבר נאמר פה בטוקבקים, אז רק אזכיר-אפשר גם להפסיד כסף מביטול/הקפאת לימודים. הולך להיות גל פרישות חסר תקדים לדעתי, ובצדק.
    לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה-רק מרצים יכולים להתנהל ככה.
    www.myspace.com/guiltymind

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    קריאה לאגודת הסטודנטים באת''א

    סטודנט בת''א, 18/01/08 19:26

    המרצים נלחמו על זכויותיהם וזכו בהישג משמעותי. אנחנו, כסטודנטים, שמחים שהמרצים מקבלים תמורה והכרה בחשיבותם לקידום ההשכלה הגבוהה, אבל לא ייתכן שאנחנו ניפגע בצורה כ''כ משמעותית בגלל שהם נלחמו על תוספת שכר.
    שילמנו את מיטב כספנו כדי ללמוד בצורה נורמלית ורגועה, כדי שנוכל לסיים בהצלחה את התואר ולצאת לשוק העבודה עם סיומו. אורכו של סמסטר הוא שלושה חודשים וחצי. בסמסטר רגיל יש לאנשים תרגולים, הרצאות, שיעורי בית, עבודות, פרוייקטים וכו'. וסמסטר בן 3.5 חודשים בנוי פחות או יותר בצורה המאפשרת ללמוד את החומר בצורה נורמלית.
    כעת, עם סיום השביתה, לא יתכן שידחסו לנו חומר בימי שישי ו\\או יקצצו את אורכו של הסמסטר ו\\או יותרו את הדרישה למבחנים על כנה!!!!!!!! פשוט לא יעלה על הדעת!!!!!!!!
    אנחנו דורשים את לימוד החומר + אופציה לבחירה בין פטור ממבחן\\ הגשת עבודה לבין מבחן מסכם.
    בתור נציגים שלנו, אתם צריכים לדאוג רק לאינטרסים שלנו! חד וחלק!
    כך גם יילמד החומר בצורה הגיונית ונורמלית, כך אנשים ייצאו בזמן לשוק העבודה, כך אנשים יוכלו להמשיך לתואר שני אם הם רוצים, כולם יהיו מרוצים.
    אתם צריכים להבין דבר חשוב - פטור ממבחן לא פוגע ברמה האקדמית!! להיפך!! דחיסת החומר והשלמות מטורפות הן אלו שפוגעות ברמה האקדמית וגם בציוניהם של הסטודנטים ובאפשרות שלהם להמשיך לתואר שני או לחילופין לסיים את התואר. אין גרוע יותר מדחיסה של חומר, זה דב נורא, זה בדיוק ההיפך משמירה על רמה אקדמית נאותה.
    לאנשים יש חיים: עבודה, משפחה, התחייבויות לסטאז', מחשבות על תואר שני וכו'. אתם הנציגים של כולנו - הילחמו עבורנו!!!
    כעת,כשההסכם עדיין טרי, זה הזמן להילחם על זכויותינו!! דרישותינו הכי לגיטימיות בעולם!!האוניברסיטה לא עושה לנו טובה, זו חובתה!!

    הגב לתגובה זו

    • צודק !!!!!! (ל''ת)

      אלדי - סטודנט, 18/01/08 19:38

      הגב לתגובה זו

    • צודק, רק חבל שלא אכפת להם כנראה

      Mens Rea, 18/01/08 20:15

      ואחרי זה הם מתפלאים למה לא מזיז לנו שיש בחירות לאגודה. מה זה כבר משנה?

      הגב לתגובה זו

    • צודק אבל האפים האלה לא סופרים אותנו (ל''ת)

      יוגב, 19/01/08 01:12

      הגב לתגובה זו

    • מתאים לי!! (ל''ת)

      סטדנטית זועמת, 19/01/08 07:30

      הגב לתגובה זו

    • צודק במאה אחוז אבל..

      פלנקטון, 19/01/08 07:43

      אבל אנחנו האחרונים בשרשרת המזון .

      הגב לתגובה זו

    • כל מילהבס לע (ל''ת)

      דניאלה, 19/01/08 14:41

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מן הראוי שור''ה והמרצים ישבו במוצש כדי להחליט איך ממשיכים מכאן

    ליאת, 18/01/08 18:41

    אבל במקום לעדכן אותנו הסטודנטים לגבי מה קורה עם הסמסטר ברור שהם יקחו את הזמן...
    מה פתאום שנוכל לארגן את השבועות הבאים ולא להיות בחוסר ודאות פעם אחת בשנה הזאת?

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יפה מאוד!! עכשיו הלך לי גם הקיץ (ל''ת)

    סטדנטית זועמת, 18/01/08 18:38

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מרצים - שמתם לב שבהתחלה כל הסט' תמכו בכם והיום אין טוקבק אחד בעדכם? (ל''ת)

    סטודנט, 18/01/08 18:15

    הגב לתגובה זו

    • כנראה שלספור עד אחד היה בחומר שהפסדת (ל''ת)

      תקווה, 19/01/08 02:21

      הגב לתגובה זו

      • אנחנו לא סופרים מגיבים בתשלום

        שחצנות לא עושה, 19/01/08 03:53

        או טיפשים בחינם.

        הגב לתגובה זו

        • גם לדבר על עצמך ברבים זה חלק מהתסביך אני רואה (ל''ת)

          עזוב אותך, 19/01/08 12:52

          הגב לתגובה זו

  • 27.

    איך משיגים את כתבת התחקיר על איתי שונשיין יו''ר התאחדות הסטודנטים?

    חגית, 18/01/08 17:29

    הייתה כתבה מעניינת על שונשיין מהתאחדות הסטודנטים, על התנהלות מאוד בעייתית. פורסם ב nrg. למי יש את הלינק???

    הגב לתגובה זו

    • איתי שונשיין - הלינק לכתבה

      סיגל, 18/01/08 17:47

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/680/623.html

      הגב לתגובה זו

      • הכתבה על שונשיין מזעזעת. האם עשו איתו משהו?!?!?! (ל''ת)

        גדי, 18/01/08 21:57

        הגב לתגובה זו

        • היורים המושחטים לא מפריע להם שהוא מושחט (ל''ת)

          תל אביב, 19/01/08 10:23

          הגב לתגובה זו

  • 26.

    אוצר מטומטם-סטודנטים אדישים

    ערן, 18/01/08 17:27

    אנילא מצליח להבין את הטמטום של האוצר מחד בהסכמה לתוספות המופלגות האלה שהמרצים לא חלמו אפילו לקבל והסחבת המעצבנת ומאידך את התמיכה הכ''כ לא ברורה לי של הסטודנטים במרצים-איפה הרגישות החברתית,מה עם כל אלה שמתים כי אין להם כסף לתרופות,זה מה שהייה דחוף עכשיו-עוד כסף למרצים המדושנים האלה?

    הגב לתגובה זו

    • שכחת את קיפוח הבורים המריירים, נושא הקרוב ללבך (ל''ת)

      סטודנט זוטר, 18/01/08 22:33

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    איזה לימודים בראש שלכם?

    תהילה, 18/01/08 16:23

    אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופת מבחנים, למי שלא שם לב. לאיזה לימודים בדיוק הם חוזרים?..

    מדינה של מפגרים.

    הגב לתגובה זו

    • את חושבת בצורה מרובעת. ''תקופת מבחנים''? כשכל הקלפים נטרפו?

      אייל, 18/01/08 17:25

      אם לא שמת לב, אין תקדים למה שקרה כאן. ''תקופת מבחנים'' זו מחשבה המנסה להיצמד לדפוס שגרתי מוכר, כאשר בעצם שום דבר לא היה צפוי עד הרגע האחרון, לא ניתן היה לתכנן שום דבר קדימה, ואין בכלל תקדים למצב כזה.

      מן הסתם, דברים שבאופן רגיל מתרחשים בזמנים מסויימים, יקרו בזמנים אחרים ממה שהורגלנו, ובצורה שונה.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    אולי לי מן הצבועים...

    יוחנן הורוביץ, 18/01/08 16:23

    ''נציג המרצים: ''אני מתנצל בפני הסטודנטים שבלית ברירה...''
    לך לעזאזל צבוע ,
    כאשר הודיעו שהאוניברסיטאות והמחקר המחורבן שלך (עם הכסף בצידו) ייסגרו,קיבלת פיק ברכיים.
    אני מתפלל עכשיו שהסגל הזוטר ישבית את האוניברסיאות ויאלץ אותכם לעבוד פעם ברצינות.

    הגב לתגובה זו

    • תקשיב טוב

      אני אקליד, 19/01/08 02:51

      חוקרים לא מקבלים כסף על מחקר, הם צריכים למצוא כסף כדי לבצע את המחקר שמעניין אותם. אותו מחקר שהופך אחר כך למדע יישומי ומזרים חמצן לכפויי טובה בטלנים וטפשים כמוך. הרבה הרבה הרבה מאד מוחות מבריקים המדינה הזו מאבדת כל שנה כי בחו''ל יודעים להעריך אותם ומציעים להם - מעבר למשכורות שאינן מבזות, שעליהן כל מי שנשאר בארץ ויתר כמובן - תקציבי מחקר שגורמים לאנשים בכירים מהם פי כמה בארץ להחוויר מקנאה. אז מה קורה? לא רחוק כלל היום שמדינת ישראל תשאר כמעט בלי מדענים, הנכס העיקרי שלה (בניגוד למה שבטח חשבת, זה לא עורכי-דין ובעלי בסטות) וזה מה שחכמים כמוך וכמו אולמרט רוצים כנראה. שיהיה בהצלחה.

      הגב לתגובה זו

    • נראה כי במסגרת בריחת המוחות, גם שלך עזב (ל''ת)

      לופ, 19/01/08 09:28

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    עכשיו נלמד בין בחינה לבחינה? (ל''ת)

    סטודנט, 18/01/08 16:22

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ושוב הוכח שמעבר לציניות של אולמרט ובר און ,לא מסתתרת שום מחשבה.

    בראון ואולמרט, 18/01/08 16:05

    24% תוספת למשכורות המרצים ,הם איך לומר בלשון עדינה-בית ספר שהמרצים עשו לאוצר.ובעוד שנתיים הם ייצאו שוב לשביתה...
    כל שנותר לנו לשאול את רוני בר און הלחוץ,לאור ''הישגי'' האוצר במו''מ-לא יכולת לסיים את השביתה לפני שלושה חודשים???
    גם בר און וגם אולמרט צמד חסרי אחריות שעסוקים במשחקי אגו על גבי הסטודנטים בפרט ואזרחי המדינה בכלל.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    בר און נלחץ ואולמרט לא יכול להיות חתום על ביטול שנה אקדמאית לפני

    שי, 18/01/08 16:01

    וינוגרד,בנוסף על כשלונו במלחמה.תושבי שדרות צריכים להבין שעד לפרסום דו''ח וינוגרד ,זה הזמן שלהם ללחוץ על הממשלה.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    בר און נלחץ ואולמרט לא יכול להיות חתום על ביטול שנה אקדמאית לפני

    שי, 18/01/08 16:01

    וינוגרד,בנוסף על כשלונו במלחמה.תושבי שדרות צריכים להבין שעד לפרסום דו''ח וינוגרד ,זה הזמן שלהם ללחוץ על הממשלה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לנציג המרצים

    אני, 18/01/08 15:50

    התנצלותך על פגיעתכם בסטודנטים לא מתקבלת והיא משולה לאנס המתנצל בפני קורבנו שניה לפני שהוא מבצע בה את זממו. ולמה? ידעתם שמי שיספוג את הנזקים אלה הסט' שהרי בנערי האוצר אתם לא פוגעים. רק כשהמחקרים שלכם נתונים בסכנה ממשית אתם מתקפלים. היו צריכים לפגוע לכם במחקר ביום הראשון . אם אנחנו לא נלמד- גם אתם לא תחקרו.במצב כזה השביתה היתה מסתיימת אחרי יום.

    הגב לתגובה זו

    • באמת! בלי איומים, תחשוב.

      NY, 18/01/08 17:30

      מי היה נפגע אם המטרה היתה המחקר? הסטודנט שעבד על מחקר במשך 4 שנים ואומר, אני לא מחליף מצעים, אני לא מעביר תרביות, אני לא בודק ניסויים, אני לא מקבל תוצאות....... מיבידיוק היה נפגע ישירות?!?!??!?!
      נכון, התשובה היא הסטודנט!!!
      מחקר של כמה שנים יכול בשבועיים של הזנחה לרדת לטימיון, ואז לא סימסטר היה הולך אלא עבודה גמר של שנים שספק אם היה ניתן לשחזר אותה בזמן קצר (כמובן שזה תלוי בסוג המחקר).
      דרך אגב, לא היתה התקפלות של המרצים, הם קיבלו את מה שדרשו.

      הגב לתגובה זו

      • הם קיבלו הרבה פחות

        תחשוב אתה בעצמך, 19/01/08 00:59

        ומה שכן שבר אותם היו האיומים על הפסקת המחקר.עד לפני כמה ימים לא הזכירו בכלל את המחקרים שלהם.

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    המרצים, תמיר, בר און ואולמרט- הביתה ומהר!

    סטודנט, 18/01/08 15:27

    מצד אחד חבבורת מרצים חסרי אחריות ציבורית ונכונות להתפשר ןמצד שני חבורת פוליטקאים חדלי אישם

    הגב לתגובה זו

    • המרצים דווקא הסכימו להתפשר ברגע שאיימו עליהם בשביתה(=אי קבלת משכורת (ל''ת)

      סטודנט, 18/01/08 16:13

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    המרצים מכרו את הסטודנטים בתמורה להסכם שכר שלהם

    א, 18/01/08 15:26

    יעלו לסטודנטים את שכר הלימוד משנה הבאה כדי לשלם לאוכלי חינם את ''הזחילת שכר''

    הגב לתגובה זו

    • כמו שצדקת בתגובה הקודמת, כאן אתה טועה לחלוטין

      ד''ר אוֹרי אמיתי, 18/01/08 16:02

      הוצעו לנו תנאים טובים בהרבה מאלה שקיבלנו, בתמורה להסכמה לדו''ח שוחט.
      לאורך כל הדרך שמרנו על קו אחיד בעניין הזה - שוחט לא יעבור!

      הגב לתגובה זו

      • ד''ר אמיתי, אנא במטותא.

        אוהד, 18/01/08 17:43

        לא כל הסטודנטים שלך, או לאו דווקא שלך, טיפשים. הסיבה היחידה, האחת והיחידה, שהמרצים סירבו לקבל את מתווה שוחט, למרות התנאים המשופרים שהועמדו לצידו, בזה אתה דווקא אומר את האמת לאמיתה, היא שמתווה שוחט מחייב, מלבד ''שחיטת'' הסטודנטים בשכר-לימוד מופרז (והשנה, אחרי שביתכם, אין לי ספק שגם השכ''ל הנוכחי מופרז למדי) גם תהליכי התייעלות ופוליטיזציה של האקדמיה.

        ואנא ממך, אל אפילו בטעות תנסה לספר לי שאתם מגינים על האקדמיה מפני הפוליטיקה, אתם מגנים על ישבניכם הענוגים מפני הפוליטיקה.
        לראיה ראה את פרופ' אבישי ברוורמן, עד ללפני שנתיים נשיא אוניברסיטת ''בן-גוריון'' שההצעה הפוליטית קסמה לו למדי (ואני אישית שמח שהתפוצצה לו בפרצופו).

        אני לא יודע מה התחום אותו אתה מלמד או עד כמה טיפשים אתה חושב את הסטודנטים שלך, אבל אנחנו לא. לפחות לא כולנו אם יורשה לי לעשות פרפרזה למשפט ידוע של אברהם לינקולן.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    רק מלקרוא את המושגים להעלעת השכר רואים באיזה מדינת קומבינה אני חי

    א, 18/01/08 15:24

    ''זחילת שכר''

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק מאד!

      ד''ר אוֹרי אמיתי, 18/01/08 15:30

      גם אני, ששמעתי עדכונים שוטפים מנציגנו למו''מ, עדיין לא הבנתי בדיוק את פרטי הפרטים.
      לפי הדיווחים באתרים האינטרנט השונים, גם הכתבים לא ממש הבינו מה קורה ומה אומרים כל הסעיפים.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    לא יודע מה אתכם, אני כבר בדיכאון מכל זה (ל''ת)

    סטודנט שבוז, 18/01/08 15:17

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כל הכבוד למרצים. ניהול שביתה למופת!

    אזרח מהצד, 18/01/08 15:04

    פרופ' הכהן, שיחקת אותה. דוגמא לניהול מאבק אחראי, איתן עם נכונות להתפשר מתי ואיפה שצריך.

    מה אתה עושה בזמן הקרוב? יש כמה משרות ציבוריות שהציבור היה רוצה לראות אותך בהן.

    הגב לתגובה זו

    • מרצה יקר- אני שמח שהצלחת לעשוק את הקופה כך שיש לך זמן לטקבק...

      לך לעבוד, 18/01/08 15:26

      שלך בכבוד,
      סטודנט שחמדנותך דפקה לו עוד שנה...

      הגב לתגובה זו

      • תגיד, המילה ''ציניות'' אומרת לך משהו?

        לא קשורה, 18/01/08 16:12

        טמבל

        הגב לתגובה זו

    • צבי הכהן מרצ קוראת לך! (ל''ת)

      בעדם, 18/01/08 19:38

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    עופר עיני - חבל שלא עשית זאת

    רות רזניק, 18/01/08 15:00

    לפני חודשיי וחצי.
    הצדדים המתחילים שביתה חייבים להבין שרק המקצוענים יודעים כיצד לפתור אותה.
    עופר עיני לך לפתור את נושא המרצים הזוטרים - עוד בטרם תפרוץ שביתה.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מה אני יעשה עכשיו עם כל כך הרבה כסף? (ל''ת)

    מרצה בכיר, 18/01/08 14:59

    הגב לתגובה זו

    • ראשית, הייתי ממליצה לך לפנות למורה ללשון

      מורה ללשון, 18/01/08 15:33

      הקרוב למקום מגוריך, שילמד אותך שפועל בגוף ראשון עתיד מתחיל באות אל''ף ולא באות יו''ד.

      הגב לתגובה זו

    • אעשה - מרצה יקר שלי (ל''ת)

      גיא, 18/01/08 15:33

      הגב לתגובה זו

      • הוכחה לרמת החינוך בארץ

        סטודנטית, 18/01/08 16:13

        ושלא תטענו אח''כ שחשבתם שזה באמת מרצה.

        הגב לתגובה זו

        • והנה עוד הוכחה לרמת החינוך בארץ :

          Jehove, 18/01/08 22:35

          ''אל תטענו'' לא ''ושלא תטענו'' .

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    למאה אלף עובדי קבלן אין פנסיה כי משרד האוצר התנגד להכליל אותם בחוק

    העושק נמשך, 18/01/08 14:57

    מרצים מרויחים מאות אלפי ש''ח בשנה ירויחו יותר ויותר, עובדי קבלן עבדים יזרקו לרחוב

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ההסכם הרבה יותר טוב מאיך שהוא מוצג פה. מדובר להסכם קצר טווח בלבד.

    רמי, 18/01/08 14:54

    הסכם קצר טווח לפיו המרצים יקבלו תוספת אדירה למשכורת וזאת בלי שהסכימו לשוחט.
    על שוחט ידברו בנפרד ויקבלו בשביל ההסכמה עוד תוספת אם יגיעו להסכמה.

    כל הכבוד למרצים!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מעולם לא ראיתי כזאת שביתה אליטיסטית ודורסנית (ל''ת)

    סטודנט, 18/01/08 14:32

    הגב לתגובה זו

    • למה לא הגבתם כך (ל''ת)

      בזמן רלבנטי??, 18/01/08 18:25

      הגב לתגובה זו

    • מה עושה שביתה אליטיסטית?

      ספר לנו, 18/01/08 22:51

      אתה מעוניין שהמרצים, החוקרים, הרופאים ובאופן כללי כל מי שיש לך ממנו תסביך נחיתות (מוצדק) יעבוד בחינם, או לפחות יתנצל בפניך שהוא רוצה תגמול על כך (שהוא הרבה יותר חכם ממך)? בכיינון, גם אני סטודטנט - אבל עם קצת יותר חזון ממך - ואני רואה את עצמי איש סגל יום אחד. אם באת לאוניברסיטה בשביל לקשט את הדשא ולתפוס כוסיות במנזה, אני בטוח שהמרצים לא ישנים בלילה מרוב צער על עוגמת הנפש שנגרמה לך.

      הגב לתגובה זו

      • את הגישה הנכונה

        אוהד, 19/01/08 03:57

        גישה מתנשאת ויהירה שלא תמיד יש לה על מה להסמך כבר סגלת לעצמך בעודך סטודנט. זה יאמר לטובתך.

        מעבר לזה, ידע, יכולות וכו'... את זה עוד תצטרך להוכיח עם הזמן. לא נורא אבל... בתור סגל זוטר, ביום מן הימים, אתה תאכל הרבה קש בגלל המרצים הבכירים אהובי ליבך שעליהם את מגן פה בתגובות בחירוף נפש ממש.

        תרשה לי לא לבכות, שלא לומר לצחוק לאידך, כבר מעכשיו.

        הגב לתגובה זו

        • ''ביום מן הימים''??

          אוהד בית''ר, 19/01/08 13:12

          בתור סטודנט עם לא מעט ותק (במוסד דרומי מכובד..) שגם מתרגל לפעמים, *כשיש לו מזל*, כבר יצא לי להיות ''סגל זוטר'' לפני שנים - ואני ממש לא יודע על איזה קש אתה מדבר בכזה בטחון, אוהדי. אתה יודע? אתה סגל זוטר איפושהו? איפה? אני חושש שהתשובה היא לא, אבל אם אכן במקרה היית פעם סגל זוטר מאד, מדובר בהווית אכילת הקש התמידית של אנשים כמוך - אז שיהיה בתאבון ועזוב אותנו בשקט, באמש'ך.

          הגב לתגובה זו

    • לסגור שדה תעופה או נמל זה יותר דורסני

      מרצה, 19/01/08 13:05

      ויותר אפקטיבי. מה שכן אתה למרבה הצער צודק בעניין האליטיסטי: אין סיכוי למי שאין כוח פוליטי, יכולת לנהל שביתה, ובעיקר גב כלכלי.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    טעות: מורים מן החוץ מקבלים שכר במשך שמונה חודשים בשנה. (ל''ת)

    אזרח המדינה, 18/01/08 14:24

    הגב לתגובה זו

    • איך מאשרים דבר כזה בהסתדרות? (ל''ת)

      סוציאליסט, 18/01/08 15:13

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כרגיל העשירים מתעשרים עוד

    אברי, 18/01/08 14:22

    אנשי הסגל הבכיר שגם כך מרוויחים משכורות שמנות, ותנאים לא רגילים, כמו שנת שבתון, ירוויחו משכורות יותר שמנות. בעוד שהסגל הזוטר והסטודנטים ישלמו את המחיר.
    למה שום מרצה לא נפנף לנו בתלוש המשכורת שלו, בזמן השביתה, כי זה פשוט היה מנקר את העיניים לכולם.

    הגב לתגובה זו

    • מה רצית שסגל יקבל מסכורת של דוקטורנט?

      ככ, 18/01/08 14:36

      שתבין: סגל זוטר זה דוקטורנטים

      הגב לתגובה זו

      • גם אני ראיתי תלוש 31000 ש''ח וגם ראיתי

        עוזר מחקר, 18/01/08 15:03

        טיסות ואשל (לינה ואוכל) שמקבלים במזומן. המרצה טס לפחות פעם בחודש לחו''ל מקבל כסף בשדה תעופה- מזומן והעודף שלו. ושמעתי איך הוא מזלזל בזוטרים

        הגב לתגובה זו

        • לא דובים ולא יער

          מרצה, 18/01/08 16:24

          מעולם לא שמעתי על מרצה הטס כל חודש לחו''ל. ואם יש כזה, אני מרחם עליו - תענוג מפוקפק לחיות על מזוודות.

          אש''ל - אין חיה כזאת ''מקבל כסף בשדה התעופה''. כאשר המרצה חוזר מחו''ל עליו לדווח על הוצאתיו בצירוף קבלות מקוריות על פי כללי מס הכנסה. נכון שלא על כל בקבוק קולה מגישים קבלה, יש סכום גלובלי יומי לאוכל ושתיה, על פי כללי מס הכנסה בישראל (תקף לגבי כל נסיעה לחו''ל של עובד, גם של מאבטח בקונסוליה בזימבבואה וגם של עובד חברה המתקינה קולטי שמש בקליפורניה) - לא סביר לקחת קבלה על כל מנה פלאפל.

          ואיך רצית שישלמו למרצה? שוטף + 30? ההוצאות הן מיידיות ורובן מראש: כרטיסי טיסה, הזמנת מלונות, אוכל. מדובר באלפי שקלים אותם מוציא המרצה מחשבונו הפרטי עד לקבלת ההחזר.

          הגב לתגובה זו

    • דמגוגיה

      פרופסור, 18/01/08 14:50

      אני דווקא כן ראיתי תלושי למשכורת של מרצים בעיתונות. לידיעתך, משכורת של מרצה בכיר עם כ-20 שנות ותק היא בסביבות ₪10,000. כל הדיבורים על ₪20,000 או יותר הם שקר. דרך אגב, שנת שבתון איננה חופשה, אלא זמן להתמקד במחקר.

      הגב לתגובה זו

      • אבקש הסבר איזה מחקר מבצע פרופסור לתלמוד

        אחד מהברנזה, 18/01/08 14:58

        בעת שהותו בשבתון בדרום אמריקה

        הגב לתגובה זו

        • כנראה מחקר תלמודי אידיוט (ל''ת)

          מרצה, 19/01/08 20:31

          הגב לתגובה זו

    • איזה שטויות אתה מדבר.

      XXX, 18/01/08 14:51

      הסגל הבכיר מרוויח שכר בסיס של 7,000 ש''ח.
      ממש משכורת ''שמנה''.

      הגב לתגובה זו

    • בסטיונרים מקבלים משכורות גבוהות יותר מפרופסורים

      אתה קשקשן, 18/01/08 15:11

      ואתה כנראה גם מאלה שלא עשו בשביל החיים שלהם שום דסר, ועסוקים כל היום בלהתלונן כמה רע להם. אתה חושב שאם מחר בבוקר תוריד להם את המשכורות לאפס מצבך ישתפר?
      להפך

      הגב לתגובה זו

      • בסטיונרים עוסקים בעבודה פרקטית

        Mens Rea, 18/01/08 16:13

        מרצים לעתים רבות עוסקים בתיאוריה, ומוכיחים התנהלות לא פרקטית גם מחוץ לאוניברסיטה, כשהם יורקים לבאר ממנה הם שותים (למשל באמרות כמו שיש להעלות לסטודנטים את שכר הלימוד כדי שיהיה יותר כסף למשכורות מרצים, או בכלל בשביתה על גב הסטודנטים בעודם ממשיכים במחקר).
        ככה שאולי תחשוב על זה, שמגיע לבסטיונר להרוויח יותר. ואולי בכלל אל תתבטא ככה, כאילו שבסטיונר הוא לא בן אדם.

        הגב לתגובה זו

    • ל - 7 ''כרגיל...''

      פרופ', 18/01/08 15:13

      איך להגיד לך ... כרגיל אצלנו מדברים ללא לבדוק את הנושא עליו מדברים.

      1. אנחנו לא ''נתעשר'' על חשבון הסגל הזוטר והסטודנטים כי ההכסם שהוסג אינו כולל העלת שכר הלימוד. הסגל הזוטר יוצא למאבק צודק ואני בטוח שהסגל הבכיר, כפי שנאמר האסיפות שלנו, יתמוך בו.

      2. משכורות שמנות ותנאיים לא רגילים? אני פרופ' חבר (הדרבה לפני האחרונה) ומרוויח בממוצע 12000 ש''ח לחודש (נטו), עם התוספות. בין אלה, תוספת מחקר התלויה בהצלחתי לגייס כספי מחקר, וזהו מרכיב דיפרנציאלי בשכר. רק שתדע, גייסתי כ-1 מיליון דולר ב-10 שנים, עבור תוספת של 4000 שח כל שלושה חודשים.

      3. שבתון הוא לא חופשה באיי הקראיבים. לרוב, השבתון מנוצל לעבודה באוניברסיטה אחרת, או בהשתלבות בפרויקטים בתעשיה או במגזר הציבורי. זוהי גם הזדמנות לפתח רעיונות חדשים, ליצור קשרים עם קבוצות עבודה אחרות. אלה מרכיבים הכרחים על מנת לקדם מחקר.

      הגב לתגובה זו

    • למה הם לא ניפנפו בתלושיהם?

      אסף, 18/01/08 15:17

      אולי כי הם לא ערסים כמוך.

      הגב לתגובה זו

      • הנה, אני מנפנף - 7,500 ש''ח נטו בחודש ממוצע

        ד''ר אוֹרי אמיתי, 18/01/08 15:34

        גיל: 36
        דרגה: מרצה
        שנות לימוד: 22
        נסיעות לחו''ל על חשבון האוניברסיטא מאז שהתחלתי לעבוד בה לפני 5 שנים: 0

        חודש ממוצע, כיון שהדבר תלוי בכמה ספרים הזמנתי בהשאלה בין-ספרייתית ומחו''ל (על חשבוני, כמובן).

        לא נראה לי שמדובר בסכום מנקר עיניים. אין לי ספק שהייתי מרויח יותר בעריכת דין (המקצוע שבסוף לא בחרתי בו).

        הגב לתגובה זו

        • זה עדיין יותר מדי ביחס למה שאתה נותן (ל''ת)

          אורן, 18/01/08 16:19

          הגב לתגובה זו

          • אורן, אתה מוזמן לקמפוס, לשׂוחח עם תלמיד(ות)י ולהתרשם בעצמך (ל''ת)

            ד''ר אוֹרי אמיתי, 18/01/08 18:03

            הגב לתגובה זו

            • תזהר, אולי מה שיש לו זה מדבק (ל''ת)

              חבל על שנים, 18/01/08 23:05

              הגב לתגובה זו

          • אוי אוי אוי

            מה יהיה, 18/01/08 23:04

            רק בגלל שבסטיונר מפגר כמוך לא ראה בחייו אוניברסיטה מבפנים, זה לא אומר עדיין ש*אף אחד* במדינת ישראל לא צריך מרצים - ושאפשר להוריד להם את המשכורת לאפס. אולי אם היית מסיים כיתה ח' היית יודע את זה; אבל זו כבר שביתה אחרת

            הגב לתגובה זו

        • לא בחרת בעריכת דין כי רצית עבודה קלה. עבודה קלה=משכורת קלה. (ל''ת)

          תמיר, 18/01/08 16:21

          הגב לתגובה זו

          • עבודה לא קלה כלל - אל תאמין לשקרים של בר-און ופקידיו

            ד''ר אוֹרי אמיתי, 18/01/08 18:06

            אבי שליט''א היה עורך-דין, וידוע לי היטב כמה עבד ואיך.
            אינני בטוח כלל שעבודתו היתה קלה משלי.
            אין ספק שהרוויח יותר.

            הגב לתגובה זו

            • מה אתה מגיב לטמבל הזה

              ביזוי עצמי, 18/01/08 23:02

              שילך ללמוד עריכת דין, מקצוע בו האמת היופי והחכמה יכולים לזרוח, כפי שהעיד עליו העו''ד מס' 1 בארץ פלדמן זצוק''ל

              הגב לתגובה זו

            • אני רואה שאתה ואני ד''ר אורי אמיתי

              אוהד, 18/01/08 23:32

              נהיה ברי-פלוגתא רציניים. אדרבא.

              תן לי לספר לך ד''ר אורי על חבר שלי. בגיל 27 כשאחריו רק שני קורסים מקצועיים במכללת סלע לתחומי המחשב (שכל אחד מהם, רק ככה להשכלתך הכללית, עולה כמחיר שתי(!) שנות לימוד אוניברסיטאיות) מרוויח היום תשעת-אלפים שקלים לחודש. ברוטו, אתה יכול לשבת ולהרגע.

              עכשיו אני כמעט שומע אותך מזדעק. הרשי לי להאיר עיניך:
              1. הקורסים האלו הם קורסים קשים למדי. אמנם אורך כל אחד מהם שנה בלבד אך רמת הלימוד בהם היא אינטנסיבית וכוללת לא מעט ניסיון מעשי, דבר שתואר אקדמאי לא כולל (אני מתכוןן ניסיון מעשי כמעין סטאז' בחברת היי-טק של ממש, לא פרויקט-גמר בתואר). כאשר הקורסים נלמדים במקביל הלחץ, שכן הבה לא נשכח שלכל אחד מאיתנו יש גם עבודה, חברים, משפחה, הוא עצום.

              2. וזה החלק החשוב יותר לענייננו: אותו חבר שלי מבלה חלקים נרחבים מחודש העבודה בהגעה למשרד בשעה שבע, שבע וחצי בבוקר ויציאה מהמשרד בשעה שבע, שמונה ואפילו מאוחר יותר (גם מה שידוע כ''שעות הקטנות של הלילה'') מדי יום.
              השארות שעות מטורפות כאלו היא לא גרישה פר סה (per se) של המעסיק שלו... הו לא.
              הוא פשוט מקבל כל בוקר במייל מידע ממנהל הצוות על הפרויקט שאליו הוא מצוות ועליו להשלים את העבודה לפני שהוא מחתים כרטיס ויוצא הביתה.
              יסיים את העבודה בשעה... שיחק אותה, השכר הרי גלובלי, יסיים אותה כעבור 15 שעות... זה מה יש.

              שכר גלובלי ד''ר אורי, אני בטוח שאתה יודע, משמעו: ''אין תוספת על שעות נוספות''.

              על כך אני נאלץ לשאול אותך ד''ר אורי אמיתי הנכבד: מתי בפעם האחרונה אתה עבדת במעבדה/משרד שלך במשך 12 שעות רצוף יום אחרי יום במשך חודש? מתי בפעם האחרונה אכלת ארוחת בוקר בשש בבוקר וארוחת צהריים(!) בשש בערב, וגם זה בחטף מפני שכל דקה שלא עבדת בפועל תבוא לך בהפוכה כשתי דקות של עבודה מאוחר יותר כאשר תהיה עייף וטרוט עיניים? אין לי ספק שגם לך כחוקר יש דד-ליין... האם המנהלים שלך יושבים לך על הוריד במשך כל דקה משעות היום (כולל טלפונים לבית הפרטי שלך בשעה עשר בלילה בבקשת הסברים על מה בדיוק עשית היום)?

              אם ענית כן לכל, ורק אם ענית כן לכל(!) השאלות הריני מוריד בפנייך את הכובע ומסכים כי תוספת השכר הגיעה לכם בחסד, למרות הפגיעה האנושה שפגעתם בי ובחבריי הסטודנטים.
              משום מה אני בספק רב אם ענית כן, באמת ובתמים ובלי מתום, אפילו לאחת השאלות האלו. אני פשוט רואה את המרצים שלי, בין עמי אני יושב... לא פעם צריך לדבר עם מרצה, תשובת המזכירה: ''הוא לא כאן כרגע. הוא בשיחה/ועדה/במפעל בו הוא יועץ חיצוני''.

              ודרך אגב, ד''ר אורי אמיתי... החבר הזה שלי, שהוא אמיתי לחלוטין? הוא דוגמא מייצגת לגמרי, לג-מ-ר-י, של שוק ההיי-טק (או בשמו המודרני: שוק העבדים החדש).

              אני עוד שניה בוכה עלייך ועל 22 שנות הלימוד שלך שמניבות לך רק 7500 ש''ח בחודש.
              מיד אחרי שאני אפסיק לבכות על החבר הזה שלי שאם עושים חשבון: מספר שעות בפועל שהוא נותן למשכורת הגלובלית שהוא מקבל, רואים שהוא קרוב מאד להרוויח שכר-מינימום, אם לא פחות.

              הגב לתגובה זו

            • במילה אחת או שתיים: קפיטליזם=עבדות (ל''ת)

              זה מה יש, 19/01/08 08:58

              הגב לתגובה זו

          • מרצה זאת עבודה קלה, אה?

            מה אתה אומר, 18/01/08 22:58

            למרות הרושם המקובל, זה לא באמת מאד מאד פשוט להיות פרופסור באוניברסיטה (בעיקר בארץ), להוציא תקציבי מחקר מהאבנים והקירות ולפרסם בעיתונות בינלאומית כשאתה מתחרה במעבדות עם תקציבי עתק. העבודה כנראה *נדמית* לך באופן יחסי כקלה, כי אתה פשוט עילוי וגאון; עליך לזכור שלא כולם מבריקים כמוך, חביבי

            הגב לתגובה זו

        • גיל 36, שנות לימוד:22...

          אוהד, 18/01/08 17:49

          ממש כל הכבוד לך ד''ר אורי אמיתי על כך שסיימת לפחות 12 שנות לימוד תיכוניות כמו כולנו.

          למען הקטנת פוזת המתנשא שלך, וממני אתה ממש לא סוחט דמעות אפילו שמשכורתך, אם זו אכן המשכורת, לא בשמיים, הייתי ממליץ לך להשאר עם שם המשתמש ד''ר אורי אמיתי ולא להתחיל לשחק איתנו בחשבון.

          חלק מאיתנו לא עבר אינפי 1 ואינפי 2 בקלות וייתכן שלא נדע להסיק שהשקעת 10 שנים מחייך בזכיה בצמד האותיות שעטר את שמך.

          אגב, הידעת שכל שנה יוצאים מאוניברסיטאות בכל העולם עוד ועוד אנשים עם צמד האותיות הנ''ל?
          דוקטור, היום, הוא כבר ממש לא הישג גדול.

          ותחשוב על זה, אם יורשה לי להזכיר לך נשכחות מימי ז'וז'ו חלסטרה.

          הגב לתגובה זו

        • '' ???? (ל''ת)

          jehova, 18/01/08 22:41

          הגב לתגובה זו

  • 6.

    רן ארז, תלמד איך מנהלים שביתה !!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מורה, 18/01/08 13:52

    הגב לתגובה זו

    • אתם ניהלתם את השביתה במוסר וברגישות שראויים להערצה (ל''ת)

      המרצים ירקו, 18/01/08 14:24

      הגב לתגובה זו

      • השאלה מה התוצאה הסופית?

        ספרן, 18/01/08 17:13

        המרצים הצליחו כי התנהלו בצורה נכונה משפטית. המורים הפסידו בגלל שהתנהלו בצורה נכונה ציבורית ומוטעית לחלוטין משפטית.

        הגב לתגובה זו

        • שביתה חלקית (רק בתחומים שנוח לשבות) וקבלת חלק מהמשכורת, זה לא משפטי (ל''ת)

          תגובה, 18/01/08 18:17

          הגב לתגובה זו

  • 5.

    פשוט ביזיון

    גולי, 18/01/08 13:46

    בושה וחרפה. איך אני אמור להשלים 3 חודשים בזמן כל כך קצר?????????????????????????????????????????

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    יולי-לא-אכפת ורוני-תן-להם-לחכות - הרסתם סמסטר שלם, תתפטרו (ל''ת)

    המצב אבוד, 18/01/08 13:31

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    זאת אוניברסיטת חיפה בצילום? (ל''ת)

    סטודנטית מחיפה, 18/01/08 13:27

    הגב לתגובה זו

    • זה נראה לי כמו אגף כתבי העת בספריה באונ' חיפה (ל''ת)

      ., 18/01/08 14:30

      הגב לתגובה זו

      • הספרייה-אחד שיודע

        אמיר, 18/01/08 15:57

        בתור אחד שמבלה שם די הרבה זו אכן הספרייה הראשית בחיפה, קומה 2,xd אני חושב שזה כתבי העת באנגלית, צריך ללכת יותר ימינה כדי להגיע לכתבי העת בעברית:)

        הגב לתגובה זו

        • לאחד שיודע, לדעתי זו דווקא הקומה הרביעית, הקומה של כתבי העת (ל''ת)

          עוד אחד שיודע, 18/01/08 18:16

          הגב לתגובה זו

      • צודק/ת בהחלט. (ל''ת)

        ד''ר אוֹרי אמיתי, 18/01/08 16:04

        הגב לתגובה זו

    • נראה ככה (ל''ת)

      ., 18/01/08 14:39

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    סגל זוטר - תשבתו, הסגל הבכיר התעלם גם מכך במהלך ההשבתה שלו (ל''ת)

    צודקים, 18/01/08 13:25

    הגב לתגובה זו

    • אני חושב שההגדרה המדויקת היא

      אוהד, 18/01/08 17:53

      שהסגל הבכיר זרק את הסגל הזוטר לכלבים. שוב. כמו לפני 10 שנים בשביתת הסגל אז (דבר שהביא בכלל להקמת ארגון הסגל הזוטר בנפרד מהסגל הבכיר). כמו שהם סרבו להצטרף למחאת המורים.

      ממש חסידי אומות העולם המסכנים האלו. ליבי ליבי.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    המרצים לא חוזרים לאונ', הם מעולם לא עזבו.המשיכו במחקר (ל''ת)

    וקיבלו עליו, 18/01/08 13:22

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתכוון הם מעולם לא הגיעו ללמד.. בעיקר טיסם לכנסים בחו''ל (ל''ת)

      סגל זוטר פראיר, 18/01/08 14:55

      הגב לתגובה זו