• 32.

    פשוט ונכון ! (ל''ת)

    אודי, 19/01/08 10:33

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ''כל אחד יכול למצוא לו תירוץ, טוב יותר או טוב פחות,''

    אאא, 19/01/08 10:18

    אשמח אם תדריך אותי איך...
    אני הולך למילואים כי אני חייב!
    הייתי משתחרר אם הייתי יכול...

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    עצם זה שכולם דנים על כמה צריך לשלם על חובתך אזרחית מצביע על שחיטות

    דולפין מרושע, 18/01/08 05:07

    של העם.
    על חובתך אזרחית אתה לא צריך לקבל הטבות
    על אי מילוי שלה אתה חייב להעינש בחומרה

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מה שהיה לפני עשרות שנים לא השתנה

    c, 18/01/08 03:07

    ולא ישתנה אף פעם מהסדיר ועל אחת כמה וכמה במילואים. היחס היחס כלפי המערך הלוחם \\חרינקים ואנשי השטח והשדה שחווים קשיים וסכנה חיים ממשית לעומת המתן וההערכה מהחברה והמדינה ששואפת לאפס. שרק מי שחווה אותה יודע במה מדובר, לתת הכול ולקבל ?!?לכל לוחמי המקלדות לסוגם , חוצפים ומתרברים על מה בדיוק ...כולכם גיבורים וגאונים גדולים אסטרטגים שואבי מדיה וביטחוניסטים גדולים מה אתם עושים בתכלס חוץ מלבכות ...
    בשנת ה2008 בישראל כאשר המילואמניק הממוצע מגיע לשירות כלוחם יש לו 20 סיבות למה לא ובין 2\\3 למה כן אתם הסיבה למה לא כי אתם עם ישראל במלוא כיערו בכיינים מפונקים ויפי נפש שמנסים לשנות את כול העולם כאשר עולמכם האישי בדרך כלל רחוק מלהיות מושלם.
    אני לא רמבו או מכור למלחמות ודם( סך הכול לוחם ומפקד במילואים) אבל גדלתי וחונכתי על ערכים על נתינה למען המדינה ... אני מאמין עדיין שזה המקום היחיד שיש לנו תזכות להתהלך באופן יחסי בביטחון( וכן יש לי ארנסל שלם של דברים רעים להגיד על המדינה והיחס שלה כלפי מגיניה ועמוד הטווח שלה )ן וגאים ( ויעצרו לרגע הצינקנים).
    סך הכול 60 שנה קיימת המדינה הזו תראו איזה השגים... ההשגים האלו הגיעו כי היו הרבה ''מסכנים ופריאירים'' שהיו מוכנים להגן בגופם על צואת אנושיות ומשתמטים מלוקקים שהפכו להיות פה שם דבר, כמו חלק מהמגיבים פה.
    נכון אין כבר אולי אידאולוגיה ב ישראל הפולטיקה המסריחה הזו בדמות חוקים ובדיחותשל הקלות והנחות עלבות לא שוות את המילים והתגובה כלפם , אבל בישראל של 2008 ,יש פהגם כאלה שעושים( בערך 3 אחוז מהאוכלוסייה ואני לא מגזים) את הכול לשמור על החתיכה הקטנה והמסכנה הזו , כדי שלוחמי המקלדות הפולטקאים המושחתים האליטה הנוצצת מכלום והבכיין הישראלי הממוצע והיודע הכול יוכל להמשיך לבכות מול מסכי מחשב ולהתלהם ולהתלהם.
    וכן ללכת לעשות שירות מילואים למען 122 שקל לחודש( תוך כדי לימודים ועבודות ומבחנים ) זו חוצפה, זה מרגיז כל פעם מחדש, לשרוד כלכלית זה קשה גם כן וכאשר הינך מגיע כבר אז לקבל ציוד גרוע ויחס מסריח זה מעצבן .אבל יש כאן מזל שיש כאן עדיין אנשים שאוכלים גם את זה ומגינים גם אליכםעל ההזויים למינהם רודפי הצדק הסדרתיים ואנשי עודף הדמוקרטיה וסליחה על הצינקניות כי גם כדי לקיים את הדמוקרטיה וזכוייתיה חופש ביטוי כערך עליון - צריך קודם כל מי שיאפשר לכם לעשות זאת בביטחון ולכן שם קולכם לא נשמע.
    תודה

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מסתבר שלכל דבר יש מחיר אפילו לאהבת א''י (ל''ת)

    אילן, 18/01/08 02:43

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    חבל שדחפת פוליטיקה לכתבה כי בגדול אתה צודק

    מילואימניק מי-ם, 18/01/08 02:34

    בתור סטודנט ומילואימניק אני יכול להגיד שכל פעם שאני משרת אני מפסיד במשכורת (כי המעביד מצא לולאה בחוק שמאפשרת לו להוריד לי שליש מהמשכורות כל פעם שאני משרת) וגם באוניברסיטה לא באים לקראתך (אני מקבל נכשל בקורס כלשהוא כבר שנתיים כל פעם שיש מילואים). אבל אני ממשיך לשרת כי אני מאמין במטרה ובמדינה. אז גם כשהמעביד הוא קמצן והמרצה הוא עקשן אני יוצא לשמור על החיים שלהם. למה? כי זאת זכות שנפלה בחלקי ואני אמשיך לשרת למרות שאני כבר למדתי מזמן שהמערכת עושה צחוק מהברגים שמרכיבים אותה. עוד חודש אני יוצא שוב! עלה קרב!!!

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    איך מפצים מי ששרף 5 חודשים בתעלה ועוד

    מילואימניק במיל, 18/01/08 02:04

    75 יום מילואים כל שנה אחרי לבנון הראשונה. המילואימניקים והקרביים של ימינו לא יודעים להעריך כמה עכשיו השרות יותר קל בהשוואה ללפני 30 שנה, ודוקא אז כמעט לא הין משתמטים ופרופילניקים. אולי צריך לחשוב לפצות גם את הוטרנים, שהשקיעו בשנת מילואים אחת כמו חמש שנים עכשיו.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    היו פחות גרושין בתקופה שכולם עשו מילואים

    יריב, 17/01/08 23:00

    פעם פעמיים בשנה להתנתק מהאישה והילדים....מתכון נפלא להמשך זוגיות

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    נושא כאוב

    ש, 17/01/08 21:43

    מצטרפת לתגובה 23, אהבתי...

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אוהבת לקרוא את כתיבתו של רותם

    גיל, 17/01/08 20:53

    רעיונו קולחים, ביקורת לצד פרגון, חידושים וסיקור נושאים ותיקים אחרת. תענוג.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הילדים הם שלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ל, 17/01/08 20:45

    הזכויות שמורות ל ........לל

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    עקרון הטבות נכון! למשל זכאות למשכנתא מוגדלת. קבלה לעבודה במוסדות (ל''ת)

    רמי, 17/01/08 17:14

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    כסף? גישה לא חכמה- ניתן באותה עלות לארגן 2 חטיבות חי''ר כחברות שמירה (ל''ת)

    משה, 17/01/08 17:09

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אם לא משלמים...לא משרתים

    שלו, 17/01/08 16:36

    נפל דבר בישראל.הפריארים הפסיקו להיתחלף
    פחות ופחות אנשים מוכנים לשרת בצבא,ופחות ופחות אנשים מוכנים לצאת למילואים..
    הסיסמה שעליה גדלנו''טוב למות בעד ארצנו ''נשחקה עד דק

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ליאור רותם, תעשה לי ילד! (ל''ת)

    ע פרש מסייעת, 17/01/08 15:19

    הגב לתגובה זו

    • ...

      ל, 17/01/08 22:12

      ליאור יעשה אךהרק לי ילד!!!!!
      אישתו לעתיד

      הגב לתגובה זו

      • ע''פ מנהג ירושלים בהלוויה בן לא ילך מאחורי אביו

        יוספוס, 19/01/08 10:39

        לעומת זאת תמיד יצעד בעקבות אימו, הפירוש הוא כי אין חוסר וודאות מי ילדה אותו מאידך אין וודאות של 100% מי האב.

        לשתיכן, שיהיה לכן מה לדבר בנושא'' XXX תעשה לי ילד''.

        שבת שלום.

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    ואני אומר הכי טוב ללכת למילואים פעם ב 3 שנים. (ל''ת)

    אידו, 17/01/08 15:14

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ל-1 בהסכמה

    משוחרר די טרי, 17/01/08 15:06

    הידעתם שבמדינות רבות ישנה משכורת 13 ו14 וזאת אומרת שתי משכורות כפולות פעמיים בשנה וזה בלי לתרום ולו יום אחד בשנה למדינתם,במדינת ישראל המדינה ש3 שנים ברצף כבר מדברת על עודפים גדולים בתקציב המדינה וצמיחה מטאורית בכלכלה ולאן כל זה הולך?
    הרי לחינוך ודאי שלא,הרווחה היא בדיחה,אז לאן כל הצמיחה אם עוד לפני המילואים בתור לוחם סדיר אתה לא מקבל שום הטבה משמעותית בגלל שזה מקפח את הג'ובניקים...
    בטח לפנות טיפה בים מן התקציב הדרנדיוזי של המדינה יקפח את השכבות היותר גבוהות בארץ וחס ושלום מישהו ירצה לקפח אותם.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    יריקה בפרצוף

    עולם שלישי, 17/01/08 15:00

    זה משמעות''ההטבות'' למילואימניקים
    עכשיו כל הפוליטיקאים ה*** **** מרוצים שהסירו מעליהם איזה כתם ופקידי האוצר ה*** ***** לא פחות צוחקים על כולם
    פראייר מי שממשיך לעשות מילואים

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    עזוב את הכסף

    סמ''ח במי''ל, 17/01/08 14:59

    עזוב את הכסף (למרות שתגמול הולם כן יכול לעזור) אבל תאמן אותנו כמו שצריך, תצייד אותנו כמו שצריך והכי חשוב תבטח אותנו באופן שיגן עלינו ועל משפחותינו לכל מקרה שחס וחלילה עלול לקרות מאובדן הכנסה ועד מוות. אם תגמול כספי היה באמת משמעותי אפשר היה להקים פלוגות לוחמים בקבע...דרך אגב שכחת את ההנחה ברשיון שייט שמעולם לא נראתה קורצת יותר...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    עזוב את הכסף

    סמ''ח במי''ל, 17/01/08 14:58

    עזוב את הכסף (למרות שתגמול הולם כן יכול לעזור) אבל תאמן אותנו כמו שצריך, תצייד אותנו כמו שצריך והכי חשוב תבטח אותנו באופן שיגן עלינו ועל משפחותינו לכל מקרה שחס וחלילה עלול לקרות מאובדן הכנסה ועד מוות. אם תגמול כספי היה באמת משמעותי אפשר היה להקים פלוגות לוחמים בקבע...דרך אגב שכחת את ההנחה ברשיון שייט שמעולם לא נראתה קורצת יותר...

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    לא צריך כסף - צריך שוויון בנטל (ל''ת)

    רן, 17/01/08 14:45

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    יש פתרון פשוט - והוא ההוגן היחיד

    יבגני, 17/01/08 14:39

    הפתרון הוא שהצבא יחוייב לשלם לחייל מילואים באופן ישיר את המשכורת (יחסית למס' ימי המילואים) המתאימה לדרגתו, להשכלתו ולרמת הפעילות שלו - כאילו הוא נמצא בשירות קבע באותם ימים.
    אם חייל המילואים מקבל משכורת גבוהה יותר באזרחות, יפצה אותו הביטוח הלאומי בהפרש על בסיס ממוצע 6 משכורות אחרונות - שוב: באופן ישיר ולא דרך המעסיק!

    תשלום הוגן וישיר עדיף על כל הטבה או הנחה!

    הגב לתגובה זו

    • לא פשוט, לא הוגן ולא הגיוני...

      אריאל, 17/01/08 15:12

      מה הקשר? אם המג''ד שלי הוא פסנתרן שמרויח 4000 שקל בחודש ובעל דוקטורט במוסיקת ימי הביניים והשפעותיה על פיתוח התזמורת המודרנית ואני פועל נמל פשוט עם 12 שנות לימוד שמרויח 40,000 ש''ח לחודש אז הוא צריך להרויח יותר ממני?
      הצבא לוקח את שנינו מהבית וצריך לדאוג שמצבנו לא יפגע משירות המילואים. לכן הוא צריך לפצות אותנו במה שאנחנו מפסידים מזה שלקחו אותנו מהבית.
      בנוסף, הוא צריך לתגמל אותנו על עצם השירות, ועל זה המאבק!
      המילואימניקים נחלקים לכמה קטגוריות, הצעירים יותר והותיקים יותר, אצל הצעירים יש יותר סטודנטים ולכן ההטבות בשכר לימוד, פרויקט פר''ח וכדומה מתאימות להם. הותיקים ובעלי המשפחות רוצים יותר הטבות במס והקלות לבת הזוג העובדת בזמן המילואים.
      הצבא צריך לבנות חבילה שתתאים לכל האוכלוסיות.

      בנוסף, אם משתחררים מקבלים כרטיסי שיחרור מארד, כסף וזהב, לדעתי, אחרי 17 שנות מילואים מגיע לי כרטיס פלטינום

      הגב לתגובה זו

      • אחרי 17 שנות מילואים

        ירין, 17/01/08 18:05

        מגיעה לך תעודת מסכן

        הגב לתגובה זו

      • זלזול במי שמשרת במילואים (ל''ת)

        חמד, 17/01/08 19:58

        הגב לתגובה זו

    • ועוד יותר פשוט ....לא לעשות מילואים ....נקודה . (ל''ת)

      גפן, 17/01/08 16:30

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אם למרצים/רופאים/מורים מותר לשבות...

    יאיר ח., 17/01/08 14:28

    למה שלא נעשה שביתה להצלת מערך המילואים?

    לא לעשות שביתה ולהמשיך להתבונן בהתפוררות מערך המילואים זה מעשה לא אחראי.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אנחנו מצטעררר...רים אריאנה החליטה שלא מממ...ממ..גיע לנו

    קופא מקור, 17/01/08 14:20

    אנחנו במדינה שיוו...וויונית כך שיש לתת הטבות גם למי שלא קיבל חווו...בות באופן שווו..וה ... אם מעיזים לעשות הפליי...יה מתקנת בזה
    או בקיצור תהנו מהחובות

    בררר...

    או אם לא שמת לב אנחנו כבר בדיחה מהלכת , כאשר כל פעם שמדובר על נתינת הטבות קופץ לו מבקר סרטים ומתעלם מהנושא הרלוונטי של ההצעה ומתמקד בפסילתה על שטויות כגון צבע התעודות ( שזה באמת היה שטותי להציע זאת )

    אולי מוטב שמי שיושבים על הנושא יתייעצו קודם כל עם יועץ תקשורת כדי שלא ישאירו כל כך הרבה פגמים בהצעות כאשר מישהו מנסה לפסול את ההצעה בגלל שטויות שאפשר בקלות לשנות.

    הגב לתגובה זו

    • א* (ל''ת)

      ;^), 17/01/08 16:44

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מילואימניק במיל'

    שפוי, 17/01/08 13:37

    מפאת גילי המופלג אני כבר לא עושה מילואים, אבל עדיין מזדהה עם התסכול המוצג בכתבה.
    יחד עם זאת, תשלום עבור קיום החוק לא מקובלת עלי.
    אם היו מציעים לי כסף תמורת מילואים הייתי מפסיק מייד לשלם (מה אני זונה..???).
    ויש צד נוסף: האם ניתן יהיה לשלם כדי לקבל פטור?

    מה שמילואימניקים צריכים זו הכרת תודה, אמיתית שבאה לידי ביטוי בנורמות וסטטוסים חברתיים.
    אם החברה רואה בהם פריירים אף תשלום לא יעזור.

    הגב לתגובה זו

    • נכון, לא הכל זה כסף,

      יוספוס, 19/01/08 10:57

      ראשית, אני מסכים עימך כי כסף אינו חזות הכל, שנית, ללא מעט ישראלים שמגיעים למילואים הכלי שנקרא כסף נמצא בצמצום, לעו''ד מצליח בן 35 לתת עוד כסף לא יעזור יותר מדי, מאידך סטודנט שנקרא ל- 21 יום מילואים לפני תקופת בחינות ואשר מתפרנס בשוטף ע''י 25 שעות עבודה שבועיות תוך כדי לימודים מתן תגמול גבוהה יותר יכולה להראות כי המדינה מוקירה את תרומתו.

      לא אחת שירות המילואים גורם להפחתת הכנסות למשק בית: המעביד מוציא סעיף בחוק לרעתך, האישה שנדרשת לתמרן בין העבודה שלה (פחות שעות שווה פחות כסך), הגנים, בתי הספר, הסופר, כביסה, ..., ושירותיה של הסבתא שבימינו אנו לא אחת עובדת.

      אכן, מי שלא רוצה לא ישרת, המדינה צריכה להוקיר את מי שכן, לא תמיד בכסף הוא הפתרון, לא אחת בשם האפליה המתקנת בני מיעוטים חלקם מישובים הידועים כמאוד אוינים את ישראל מתקבלים לפקולטות היוקרתיות באוניברסיטאות וזאת בניגוד למשוחררים טריים נדחים. החלטה ממשלתית כי לנוסחאת הסכם באוניברסיטאות יש להוסיף את השירות הצבאי (ובעיקר טיבו), תרומה אחרת לאומה, ....

      המצב שהונהג כאן גרם כי המילואניק שמגיע מאמין בצדקת הדרך, אך לא אחת ב- 25 שנים האחרונות מרגיש כי הוא נאלץ לאכול את הדגים הסרוחים, הוכה נמרצות ע''י כל הצדקנים יפי הנפש שלא עומדים 8 שעות על הרגלים וצריכים לטפל תוך עייפות מצטברת בפרובוקטורים לא אחת מצידינו ולאחר כל זאת גם גורש מהעיר (נזרק ממקום העבודה, המרצה יפה הנפש לא מוכן לתת לו מועד ג רק בגלל שהיה 21 יום במילואים ולא הצצליח ללמוד כמו שצריך ל- 6 בחינות).

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    די לכיבוש

    זה של זכור, 17/01/08 13:36

    ומהי המסקנה המתבקשת מכל האמור לעיל? אי-שירות במילואים גם יסייע למירוק הנפש הדבויה ממראות הזוועה שנעשים לפלסטינים וגם לא יהפוך אותך לפראייר התורן

    הגב לתגובה זו

    • שיואו

      כובש, 17/01/08 14:05

      הנפש שלי דבויה כדי שתוכל להטיף לי על נפשות דבויות כששיערך מסורק לאחור והמוקצ'ינו מונח לפניך.

      הגב לתגובה זו

      • ילד לך לישון טמבל \\סע לעזה לחלק אוכל

        v, 18/01/08 02:40

        לעניים דיי כבר ימתיפייף

        הגב לתגובה זו

    • כן, כולנו יודעים שזאת הסיבה האמיתית להתנגדות ל''כיבוש''.

      ג'ו כלום, 17/01/08 14:56

      לא אידיאולוגיה, אלא פשוט כי זה יותר קל לא להתגייס, לא ללכת למילואים, ולשבת בבית.

      הרי אם היית הומניסט אמיתי, היית חושב על זה עד הסוף, ומבין ששלום זה לא מטרה, זה כלי, בדיוק כמו אלימות.
      כמו כן, אם הייתי באמת חושב על הערבים כבני אדם, היית מבין שיש להם מחשבות וצרכים ורצונות משל עצמם, והם לא רק חפץ כזה שמגיב למה שאנחנו עושים, שאם רק נפסיק לירות עליהם הם יפסיקו לרצות את האדמה הזאת.

      אבל אתה לא באמת חושב על זה. אתה לא באמת רוצה להיכנס לדיון על מוסריות, ועל מה נכון, ועל מה צריך לעשות כדי לאפשר חיים אמיתיים. אתה רק רוצה לא להיות הפראייר התורן [כלומר, להתבטל בשעה שאחרים עושים את חלקם], ולא לראות את מראות הזוועה [כלומר, את המחסומים שמאפשרים לך לחיות. כי מעבר למחסומים, הזוועות היחידות שיש שם זה מטבחים צה''ליים].

      זה בסדר. אני לא רוצה אותך בצבא שלי בכל מקרה. כל מה שאני רוצה זה שתכיר בעובדה שאתה נחות מבחינה מוסרית ותיתן לי את ההטבות המגיעות לי.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    על כל שעה מילואים 20 דולר. מרגע שהמילואים

    די ל..., 17/01/08 13:26

    מתחלים עד שמסתיימים כולל לילה שינה חופשות.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    צודק ביותר

    עומר א. משמרות, 17/01/08 12:44

    הכותב צודק בדברים שלו. צריך לתגמל את מי שיוצאים לימולאים ולא לזרוק להם פירורים שממילא אף אחד לא ישתמש בהם.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אתה פשוט חתיך!!!!! איזו תמונה! (ל''ת)

    אמיר בוחבוט, 17/01/08 12:00

    הגב לתגובה זו

    • אני מאוד מקווה שגם קראת את התוכן ולא רק...

      ל, 17/01/08 19:38

      ישבת והסתכלת על התמונה כל היום

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מדברים כל היום.....

    פרש מסייעת, 17/01/08 10:21

    מסכים לחלוטין אבל חבל שמר ליאור רותם אינו בעל תפקיד רם בממשלת ישראל ,ככה שאולי במקום לדבר מישהו יעשה משהו בנידון .
    אולי במילואים הבאים שלי אספח מישהו משרי ממשלת ישראל שיעמוד 10 שעות בלילה בקור מקפיא בתנאים לא תנאים על לא כלום וכתגמול הוא יקבל 122 שח ליום לא כולל ארוחות, פשוט בושה !!!!

    הגב לתגובה זו

    • מה המצב פרש? (ל''ת)

      8, 17/01/08 18:00

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    מדברים כל היום.....

    פרש מסייעת, 17/01/08 10:16

    מסכים לחלוטין אבל חבל שמר ליאור רותם אינו בעל תפקיד רם בממשלת ישראל ,ככה שאולי במקום לדבר מישהו יעשה משהו בנידון .
    אולי במילואים הבאים שלי אספח מישהו משרי ממשלת ישראל שיעמוד 10 שעות בלילה בקור מקפיא בתנאים לא תנאים על לא כלום וכתגמול הוא יקבל 122 שח ליום לא כולל ארוחות, פשוט בושה !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    רק משכורת שלוש עשרה

    אמפולה, 17/01/08 09:54

    כל ההטבות הן חרטא. לא שאנחנו באים למילואים בשביל הכסף, אבל הפתרון היחיד הוא מתן משכורת שלוש עשרה לחייל מילואים.
    אני גם עושה מילואים, ובניגוד לכל התנועות שלכאורה מייצגות אותי, אני כן מרגיש פראייר. משכורת 13 תמזער את הפראייריות שאני מרגיש.
    אבל... המדינה יודעת שגם בלי זה נמשיך לבוא ולהיטחן, כי חונכנו על ערכי ציונות ונתינה למדינה. לכן, נמשיך להיות פראיירים

    הגב לתגובה זו

    • מילואים..................................

      טלטול, 07/04/10 19:18

      צודק 100 אחוז

      הגב לתגובה זו