• 109.

    http://www.australiafitflops.com/

    fitflop cheap, 04/07/15 19:24

    fitflop shoes

    IP: 107.150.42.226דווח על תגובה זו

  • 108.

    http://canadachristianlouboutin.blogspot.com/

    christian louboutin sale clearance, 31/05/15 01:38

    christian louboutin pumps

    IP: 107.150.42.226דווח על תגובה זו

  • 107.

    http://birkenstockaustralia2013.blogspot.com/

    birkenstock outlet, 31/05/15 01:37

    cheapest birkenstock sandals

    IP: 107.150.42.226דווח על תגובה זו

  • 106.

    michael kors outlet online

    http://michaelkorssg.gaytalkradio.org/, 26/05/15 16:15

    michael kors tote

    IP: 221.235.65.187דווח על תגובה זו

  • 105.

    http://2013fitflopsalesingapore.blogspot.com/

    fitflop sale, 23/05/15 00:36

    <a href="http://singaporeasalefitflops.blogspot.com/">fitflop</a>

    IP: 107.150.42.226דווח על תגובה זו

  • 104.

    fitflop shoes sale

    http://fitflopsaustralia.pathood.org/, 19/05/15 18:02

    fitflop discount

    IP: 59.172.111.28דווח על תגובה זו

  • 103.

    http://jacket-malls.co.uk/

    belstaff 554 for sale uk, 19/01/15 19:20

    belstaff ebay australia go pro

    IP: 117.147.202.173דווח על תגובה זו

  • 102.

    http://www.venga.info/equipaciones-de-futbol/

    equipaciones de futbol, 20/04/14 16:52

    Hello would you mind stating which blog platform you

    IP: 183.47.201.52דווח על תגובה זו

  • 101.

    http://75centshop.com

    cheap louis vuitton purses, 10/01/14 01:15

    Core customers are unstable.
    cheap louis vuitton purses http://75centshop.com

    IP: 31.41.218.158דווח על תגובה זו

  • 100.

    http://www.factservices.net

    Cheap Coach Outlet Coach Bags On Sale Factory Online, 10/01/14 00:29

    These types of 4 publications set out to develop wit regarding goofs when that will term meant something. Alternatively, they spawned the creation of dark-colored holes of ungainly, punning anti humor. Summon your current power . I'm going to show you precisely what I am just speaking about.
    Cheap Coach Outlet Coach Bags On Sale Factory Online http://www.factservices.net

    IP: 31.41.218.158דווח על תגובה זו

  • 99.

    מה עושים עם העלה לאחר הברית?

    שייקה, 25/10/11 18:53

    מה עושים עם העלה לאחר הברית?

    IP: 87.69.208.205דווח על תגובה זו

    • חברי מרכז ליכוד, פוליטיקאים מדרגה ז' (ל''ת)

      ארק, 14/11/13 21:31


      IP: 80.230.73.100 דווח על תגובה זו

  • 98.

    פסיכים על כל הראש !!! (ל''ת)

    עמיר, 23/06/11 16:58


    IP: 93.173.30.50דווח על תגובה זו

  • 97.

    עדות המזרח... אוכלי אדם ... (ל''ת)

    יענקלביץ קלמן, 16/03/11 11:20


    IP: 84.108.78.51דווח על תגובה זו

  • 96.

    מיס' לוי המוהל שאינו רב ! אשריך ! זכית בחילול ה' (ל''ת)

    לא מקנא בך, 16/03/11 11:08


    IP: 109.64.193.224דווח על תגובה זו

  • 95.

    מצוות שילוח הקן מסוגלת מאווד להולדה . ממליץ מאוד (ל''ת)

    בדוק ומנוסה, 16/03/11 10:51


    IP: 109.64.193.224

  • 94.

    הסמולנים אוהבים מרק דגדגנים

    הMפצח , 01/03/09 07:51

    הם קונים את זה ממוחמד במחיר מוזל.

    IP: 84.228.36.181

  • 93.

    ברית מונעת איידס וגם יותר מהנה ביחסי מין וגם אנחנו יהודים כאילו?

    סאן שוורצברג, 02/12/08 10:36

    ע''פ מחקרים רפואים

    IP: 217.132.153.174דווח על תגובה זו

  • 92.

    הברית מילה היא מנהג פסול

    יוני, 17/01/08 19:46

    אין שום ניתוח בילוד שנעשה באולם שמחות. ללא השגחה רפואית.
    הניתוח לא הכרחי בכלל, הוא פוגם בתיפקוד המיני מכוון שהפין אמור להיות מכוסה בעורלה.
    תאכלו בורקסים בכלל לא מפליא אותי שמי שמאמין שברית היא דבר נחוץ בסופו של דבר יאכל את העורלה.

    IP: 84.108.250.38דווח על תגובה זו

    • וואלה? פסול?

      ציפור לבנת כנף, 17/01/08 21:26

      טוב שאתה כותב את זה אחרת מאיפה נדע? כמה טוב שיש גאונים כמוך

      IP: 192.118.11.120 דווח על תגובה זו

      • ניתוחים עושים בבית חולים

        יוני, 17/01/08 21:45

        ניתוחים עושים שיש הצדקה רפואית וכאן אין.
        מה הדודה מבאר שבע תגיד , זה לא נימוק רפואי לביצוע הליך כירורגי

        IP: 84.108.250.38 דווח על תגובה זו

  • 91.

    שבו לתקופת האבן - אל הטרוף הגלותי (ל''ת)

    לא משנה, 17/01/08 18:43


    IP: 192.114.106.139דווח על תגובה זו

  • 90.

    עצוב לי נורא ! אני מאותה תפוצה וסבתי מספרת שמנהג זה הופסק בימי סבתה (ל''ת)

    שיבולת, 17/01/08 14:28


    IP: 79.181.127.39דווח על תגובה זו

    • מה שאומר שאת מרוקאית

      אשכנזיה, 17/01/08 14:47

      בא לי להקיא

      IP: 192.118.11.120 דווח על תגובה זו

      • אכן אני ממוצא מרוקני ! ואם בא לך להקיא תקיאי ותהני . (ל''ת)

        שיבולת, 17/01/08 15:19


        IP: 79.181.127.39 דווח על תגובה זו

      • לאשכנזיה ! האין לך חיים משלך ?? שאת מתעלקת? (ל''ת)

        חי בסטלבט, 16/03/11 10:53


        IP: 109.64.193.224 דווח על תגובה זו

  • 89.

    לאחר שקראתי את כול התגובות אן לי יותר מה להגיב בענין זה (ל''ת)

    פקק תנועה, 17/01/08 14:26


    IP: 132.68.4.44דווח על תגובה זו

    • אז אל תגיב (ל''ת)

      עקרבוט הקריות, 17/01/08 15:20


      IP: 79.181.127.39 דווח על תגובה זו

      • הוא לא יכול לא להגיב הוא הרי ''מגיב סידרתי'' (ל''ת)

        צומת ווסת, 17/01/08 15:43


        IP: 79.183.144.179 דווח על תגובה זו

  • 88.

    לאכילת בשר אדם קוראים '' קניבליזם '' (ל''ת)

    שיבולת, 17/01/08 14:26


    IP: 79.181.127.39דווח על תגובה זו

  • 87.

    עצוב ! אוכלוסיה שמסרבת לצאת מהמערות ולרדת מהעצים . (ל''ת)

    שיבולת, 17/01/08 14:25


    IP: 79.181.127.39דווח על תגובה זו

  • 86.

    אם תרופות סרק אז עדיף עורלה על תרופות סיניות

    the CoCK, 17/01/08 14:10

    אין כיסוי מדעי לתרופות הסיניות
    תוחלת החיים בסין היא נמוכה ביותר
    והלכלוך והזוהמה פושטים בכל מקום

    IP: 79.182.159.245דווח על תגובה זו

    • אין כיסוי מדעי לתרופות סיניות?

      RainbowGummy, 20/12/12 12:20

      כאילו שיש כיסוי מדעי לברית מילה.

      IP: 46.116.239.110 דווח על תגובה זו

  • 85.

    לפי ההגיון פה כדאי שגבר אימפוטנט יאכל חתיכת דגדגן (ל''ת)

    במקום ויאגרה, 17/01/08 13:31


    IP: 84.229.42.197דווח על תגובה זו

    • אם כבר כתבת

      בבעעעעעעעע, 17/01/08 13:42

      אז רצוי שגם לסביות יבלעו עורלה

      IP: 192.118.11.120 דווח על תגובה זו

      • הן בולעות כאשר העורלה עדיין מחוברת לגוף (ל''ת)

        עקרבוט זכרי, 17/01/08 14:29


        IP: 79.181.127.39 דווח על תגובה זו

  • 84.

    האם שמתם לב לתופעה מעניינת?????

    לא דתי, 17/01/08 13:20

    כל האתרי פורנו מלאים בנשים שבולעות זרע ומוצצות עורלות. עוד לא ראיתי איזה חילוני שמחפש סיבות לנגח את הדת שיגיד שזה משהו פרימיטיבי וכו אלא להפך הם ממליצים על זה ומכניסים את זה, וכנראה שהם גם מאמצים את המנהג לחיי יום יום בבית,
    עורלה של תינוק היא הרבה פחות מגעילה, אז מה הצביעות הזאת??????????

    IP: 192.118.11.120דווח על תגובה זו

    • למזלנו הטוב

      שפוי באמת, 17/01/08 14:41

      שאנו מחרבנים ומשתינים. האנשים האלו שכל מילה שניה שלהם ברשת, איכסה, מגעיל, ולא חסר דוגמאות של מילים שמנסות להציג את הכותב כדמות עדינה חמודה ללא שום הפרשות מהגוף, איזה סוג של אדם נאור על, לפעמים זה נראה תחליף של אלוקים, אז השתן והחרה והפרשות של נשים מחזירות אותם למציאות הקשה והמרה, שכן אנו קצת כעין בהמות,
      אגב יצא לי לפגוש הרבה הרבה הרבה אנשים מהרשת, בסיכום כל הרצון להרשים ברשת בא לכסות על האמת, ודייי למבין

      IP: 192.118.11.120 דווח על תגובה זו

  • 83.

    לכל מי שמשתמש בכתבה לניגוח נוסף נגד הדת, כנסו...

    רמי, 17/01/08 12:36

    כנראה שפשוט לא קראתם את הכתבה אלא ישר ירדתם לטוקבקים והתחלתם ללהג כרגיל.

    בכתבה נאמר בפירוש שהרב המוהל מבקש להודיע שזה מעשה פסול הנוגד את ההלכה, וזהו מעשה אשר לא יעשה, אז למה לכל הרוחות אתם תוקפים את הדת בו בזמן שהבעיה היא באותם נשים חשוכות המכורות לכל מיני לחשים וכשפים, ואשר רובן בדרך כלל יהיו יותר מסורתיות (חילוניות לייט) מאשר דתיות באמת.

    כמה שנאה וכמה תיעוב אתם יכולים להכיל בתוככם, איך זה שעדיין לא הורעלתם מכל הרוע הזה ששוכן בליבותיכם.

    IP: 80.178.192.199דווח על תגובה זו

    • כי אנחנו לא מזדעזעים רק מבליעת העורלה, אלא מעצם המנהג הפגני של ברית (ל''ת)

      שפינוזה, 17/01/08 13:00


      IP: 89.139.18.159 דווח על תגובה זו

      • נאה דרשת, שפינוזה! ודרך אגב, רמי...

        שפוי, 17/01/08 13:33

        ''הכנסו'' ולא ''כנסו''. נסה לשפר את העברית שבפיך.

        את הרעל בליבותנו יצקתם אתם, הדתיים, בכך שאתם מנסים ללא לאות לכפות מנהגי דת על כלל הציבור, ולא השכלתם לשמור אותה לעצמכם, איש איש בביתו.

        וכדי שיהיה לכם ברור: שום מתק שפתיים ו''דרכי נועם'' לא יעזרו לכם בניסיונכם להפיץ את בשורתכם האפילה. חיו אתם באמונתכם, אך הניחו לנו, או שמלחמה לנו אתכם, עד חרמה.

        IP: 192.114.190.238 דווח על תגובה זו

        • ראשית תודה על השיעור בעברית, זה באמת חשוב!! הכנס...

          רמי, 17/01/08 14:21

          אני אדם דתי מעולם לא ניסיתי לכפות את מנהגי עליך, אני מעולם לא הכרחתי אותך לקיים ברית מילה, אתה הוא זה שבאופן חופשי ומודע בוחר כן למול את ילדיך מכוין שבתוך תוכך אתה יודע ומבין שזאת הדרך שלך, זוהי הזהות שלך, לכאן אתה שייך ולא תוכל לברוח מזה.

          אני לא ממש יודע על איזה מתק שפתיים ודרכי נועם אתה מדבר, ובכן ממני לא תקבל שום מתק שפתיים, חיה את חייך כטוב בעיניך זה לא מעניין אותי, גם דיעותיך והשקפותיך לא משנות אצלי כלום, בדיוק כפי שאמרת חיה אתה ותן לי לחיות.

          ולא מפני מלחמת החרמה שאתה מנופף לי מול פני אני אומר את הדברים מפני שיש לי חדשות בשבילך, המלחמה הזאת קיימת כבר 100 שנה ויותר מאז תחילתה של תנועת ההשכלה באירופה, ויש לי עוד חדשות בשבילך, אנחנו מנצחים במלחמה הזאת ובגדול, אנחנו מתרבים ומתעצמים ומתחזקים ואילו אתם הולכים ונחלשים ולא רק במובן הפיזי אלא גם ובעיקר במובן הרעיוני, אין לכם רעיון כלל, אין לכם אידאולוגיה כלל, אין לכם תרבות כלל, מה שאתה קורא לו תרבות אני קורא לו הפקרות ובורות, אנחנו אכן העגלה המלאה ואילו אתם העגלה הריקה מתוכן, ויש לי עוד חדשות בשבילך וזה החלק הכי גרוע והוא שלמרות שאנחנו מנצחים במלחמה הזאת אתם לא מודעים לזה ואתם מסתובבים עם תחושה כאילו אתם על הסוס ולא שמים לב בכלל להתחזקות שלנו ולהתרבות שלנו, בוקר אחד אתה תתעורר ותגלה שאנחנו נמצאים בכל מקום ואנחנו הדבר הבא, אז תעשה לי טובה ואל תאיים עלי עם מלחמות שכבר מזמן ניצחתי אותם.

          IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

          • כל הכבוד רמי

            יצחק, 17/01/08 14:34

            אני מאוד נהניתי לקרוא את דבריך מלאים הגיון וטעם, למרות שאני לא דתי.

            באמת, חבל שאין לנו תרבות ואידיאולוגיה, ואני חייב להגיד שאכן הדתיים ניצחו נגד כל רוחות ההשכלה למיניהם בכל הדורות.

            IP: 79.183.180.93 דווח על תגובה זו

          • הם רקים מתוכן

            הם מוכרים ברשת, 17/01/08 15:05

            ולכן הוא יחזור לחפש איזה שגיאת כתיב או לשון או עברית, אחרת אין להם דרך לענות לך מהריקנות ששורה עליהם,
            אני מגיע משם אני יודע על מה מדובר

            IP: 192.118.11.120 דווח על תגובה זו

          • תשובה לרמי הדתי

            שפוי, 17/01/08 17:40

            ובכן רמי, אתה לא ניסית לכפות עלי מאומה באופן אישי, אך שלוחיך בכנסת כן, אם כי לא בעניין המילה. עד שלא תהיה הפרדה מוחלטת של הדת מהמדינה, אתם הדתיים, כציבור, הכרזתם עלי מלחמה, ולא אני עליכם. מלחמתי היא מלחמת מגן. (ויש לציין כאן לטובה אנשים דתיים, מעטים באופן יחסי, התומכים אף הם בגלוי בביטול הכפייה הדתית). מעולם לא ביקשתי מאיש מכם לשנות ממנהגיו. בדיוק כפי שיהודי דתי יכול לשמור מצוות בניו-יורק או בכל מקום אחר בעולם, הוא יוכל לחיות כך גם במדינת ישראל, ולא להזדקק לשם כך לשום חוק בעל צביון דתי.

            אתה מספר לי שדיעותי והשקפותי לא משנות אצלך כלום. אתה כל-כך שבוי בקונספציות התרבותיות שלך, שאינך מבין שאין לי שום עניין שהשקפותי ישנו אצלך משהו. זה אחד מערכי היסוד שלי. זה משמעו של ''חיה ותן לחיות''.

            אתה טועה שוב לגבי הנצחון שאתה זוקף לצד שלך ב''מלחמה''. שוב מתגלה פה חוסר היכולת שלך להבין בכלל על מה אני מדבר. אני מעולם לא הכרזתי מלחמה על הדת או הדתיים, אין לי מלחמה כזו, אלא רק על מי שמנסה לכפות על החילוניים את הדת. אין שום סיכוי שתנצחו במלחמה הזו. אגב, לדבריך נצחתם במלחמה הזו. איך בדיוק? הרי אתה טוען שאתם כלל לא מנסים לכפות עלי דבר? הסתירה שבדבריך זועקת לשמים.

            אלא שנדמה לי שאתה מדבר על מלחמה אחרת, שבה ודאי שאתם מנצחים כי אתם אכן רבים ושורצים במאוד מאוד (ונופלים אח''כ למעמסה על כתיפינו). ומבלי משים גילית כאן את ערוותך האידיאולוגית: מחד טוען שלא אסרתם עלינו מלחמה, ומאידך מתפאר בהתלהמות שאתם מנצחים ובגדול, מתרבים מתעצמים ומתחזקים, ואילו אנו הולכים ונחלשים. ידידי הדתי, אתה פתטי.

            לגבי תרבות, הנה יצא המרצע מן השק. אז בוא נדון בו. למה שאני קורא תרבות אתה קורא הפקרות ובורות משום בורותך ובערותך אתה. אין לך מושג על מה אתה מדבר ולמה אני קורא תרבות. בודאי סיפרו לך שהתרבות החילונית היא סמים, פריצות ומועדוני לילה, ואתה כמובן האמנת. אתם הם התינוקות שנשביתם באינדוקטרינציה הדתית החשוכה, אתם אלה שמבטלים את זמנכם בלימוד תורה. באשר לדימוי החבוט של העגלה המלאה והעגלה הריקה - אין לי ספק, חזור על כך מספיק פעמים, כמו בתפילותיכם היומיות, ובסוף גם תאמין להבלותות הללו. העגלה שלכם כל-כך דחוסה בקש וגבבה שהעמיסו בה מינקותכם, שלרובכם (שוב, לא לכולכם!) אין כבר עוד טיפה מקום לקצת תרבות אמיתית והשכלה. לגבי העגלה שלי - מצידי אתה יכול להאמין שהיא ריקה, אחת היא לי, רק על תנסה להעמיס על העגלה שלי את המוץ שלך - אני עסוק בדברים חשובים לאין-ערוך.

            אני שמח ששמעת על תנועת ההשכלה. זוהי התנועה שהצמיחה מתוכה את מה שאנו קוראים לו ''המוח היהודי''. אנשי הגות, מדינאים, מוסיקאים, סופרים, אנשי מדע וכיו''ב - כל מה שאני מכנה תרבות, ואתה הגדרת במילותיך שלך ''הפקרות ובורות''. כל אלה הם תוצרים של פקיחת העיניים, התנערות רוח האדם מכבלי הדת וחשיפה לתרבות האומות. כל היהודים האלה שאנו כל-כך גאים בהם - רובם המכריע חילוניים. מה תרמה היהדות התורנית לעולם? מאומה.

            לסיכום, ידידי המנצח במלחמות, גם לי יש לשם שינוי חדשות בשבילך: המדינה הזו עדיין קיימת בזכות אותו גרעין קשה של יהודים ציונים חילוניים ברובם ומשכילים. אני מאחל לך ולמדינה שלא תתעוררו אתם בוקר אחד ותגלו שאנחנו לא נמצאים, כי הפכתם את ישראל לאירן. ישנם כל החכמים שמייד מזמינים אותנו לעזוב את המדינה. אין ברצוננו לעשות זאת, ואם נעשה זאת זה לא יהיה בגלל ההזמנה שלכם. אך אם מספרנו יקטן באופן משמעותי ביחס למספריכם - זכור היטב את דברי - אין למדינה תקומה.

            IP: 82.81.18.247 דווח על תגובה זו

            • אני מציע שתחזור ותקרא את תגובתך הראשונה

              רמי, 20/01/08 14:17

              אתה כתבת שם במילים מאוד ברורות שאנחנו במלחמה, מלחמה שאני בודאי לא הכרזתי עליה, כי כפי שאמרתי אתה ודיעותיך לא מהוים איום כלפי.

              ''נציגי'' בכנסת מעניינים אותי כמו אותה ''מלחמה'' שהכרזת נגדי, הם אינם נציגי, חוקיהם ותקנותיהם אינם מעניינות אותי כקליפת השום, לי יש את האמת שלי שבה אני מאמין, והאמן לי למרות שחלק מאמונתי ושאיפתי הדתית לראות את תקומת ישראל במובן הדתי, אין בכוונתי לעשות כלום באופן אקטיבי על מנת לכפות עליך את דרכי, אני נאלצתי לוותר עליך.

              זאת גם היתה כונתי כאשר כתבתי שאין לי שום ענין בהשקפותיך, אינני יודע מהם שאיפותיך, ואיך היית רוצה להשפיע על אחרים שאינם חושבים כמוך, אני פשוט לא מתעסק בזה.

              אני דוקא מאמין שאתה כן נמצא במצוקה, מתוך דבריך אני מבין שאתה ''דואג'' לעתידה של מדינת ישראל אם ח''ו נפרה ונשרוץ, כך שכנראה כן יש לך שאיפות לראות אותנו מתנהגים אחרת, שאם לא כן מדינתך בסכנה.

              אז דע לך ידידי אנחנו דוקא מהוים נדבך חשוב מאוד ובלתי מבוטל ביסודות קיומה של מדינת ישראל והעם היהודי, זאת גם מהסיבה הדמוגרפית, אבל בעיקר מהסיבה המסורתית, אנחנו אלו שמנציחים את היהדות כפי שבאה לידי ביטוי בכל הדורות, אותה יהדות שמקנה לנו את הזהות, אותה זהות שמקנה לנו את השאיפות הלאומיות, כמו מדינה ועצמאות וכו', התערות בין האומות (כהגדרתך) היא דוקא הדרך לטשטוש זהות ולחוסר הגדרה עצמית, החוסר הזה יעצים את ההפרכה שכל כך מאיימת עלינו היום כבעלי שאיפות לאומיות בתוך הים הזה של האויבים המערערים על אותם שאיפות.

              אינני מזלזל בכל אותם יהודים שהביאו לפריצות דרך בתחומים מדעיים ואחרים שאינם תורניים, תרומתם היתה חשובה מאוד לאנושות כמו גם תרומתם של יהודים בדורינו העוסקים בפיתוח ובקידמה, ואין בין זה לבין היאחזות במסורתינו שום סתירה, להיפך אני יכול לצטט בפניך מאות מאמרות חז''ל המעודדות את היצירתיות ואת התרומה לקידום ולפיתוח בכל תחומי החיים, אבל כאשר אנו עוסקים בתרומה במובן הלאומי אם אתה לא מבין את החשיבות העצומה שבלימוד התורה ובהעמקה במסורת ישראל כאבן יסוד להמשכיות האומה לדורות, הרי שאינך מבין את עצם הגושפנקא שהוענקה לך לטעון לזהות ולהגדרה עצמית.

              ללא תורת ישראל אין לנו טיעון, ואין לנו צידוק לכלום, לא לאדמה ולא ללאום, ובודאי שלא לעם סגולה, אתה כל כך מתפאר ביהדות כפי שאתה מגדיר אותה וזאת מבלי להתייחס ולו ברמז לעצם המושג ''יהדות'', אתה באמת חושב שאתה יכול להמציא יהדות חדשה ולמכור אותה למשפחת העמים ולהגיד להם זאת היהדות שטוענת לחזקה על הארץ?? זאת היהדות שטוענת ל''עם סגולה''??

              אתה תוהה מה תרמה היהדות התורנית לעולם, ובכן ידידי, היהדות התורנית תרמה לעולם את היהדות, אותה יהדות שהיתה אור לגויים במובן הכי פשוט, היהדות התורנית שימרה את היהדות, טיפחה את היהדות, שיכללה את היהדות ודאגה ליצוק בה את התוכן הראוי והנכון לכל תקופה ותקופה לפי דרישותיה.

              IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

            • -ההמשך-

              רמי, 20/01/08 14:19

              לא רציתי להתפאר בנצחונות, כל מה שרציתי זה לומר לך שאין מקום לאיומים מצידך (ואתה אכן איימת ואצטט ''אך הניחו לנו, או שמלחמה לנו אתכם, עד חרמה'') מכיון שגם אם תילחם עד חרמה לא תוכל לנו כיון שאנחנו מנצחים, כן בדיוק במקום שבו הצבעת עליו אנחנו מתרבים, אתה אולי רואה בזה פיגור ונחשלות, כיון שלא מצאת בנפשך את המקום להבין את מה שתורתינו הבינה כבסיס ראשוני להישרדותינו, לא בכדי המצוה הראשונה בתורה היא מצוות ''פרו ורבו'', ואני לא מתבייש בכך שאני נענה לצו התורני הנעלה הזה ונוטל בו חלק פעיל, כי לי יש את היכולת להסתכל קצת מעבר ולהבין שיש כאן משהו שהוא מעבר לסתם השרצה, יש כאן חלק בבנין עולם, בבנין אומה, אני מבין את זה, אתה צוחק על זה, תצחק תצחק, צוחק מי שצוחק אחרון.

              אבל לא רק בזה אני רואה ניצחון, אלא גם ברמה האידאולוגית, אתה באופן אישי נשמע לי כאיש בעל דעה מוצקה עם אידאולוגיה סדורה, אבל אני לא יודע אם שמת לב אתה די בודד בסביבה שלך, חלק לא מבוטל הנוער החילוני עסוק הרבה יותר בריגושים אינסטנט, בדאג'נטים, ובכוכבי טלויזיה וכוכב נולד ועוד קשקושים מהסוג הזה, הנוער החילוני כבר לא מורעל על הצבא, כבר לא מורעל על האידאל הקיבוצי, הנוער של היום מתעניין רק בקידום אישי, זה מה שמנחה אותו ולכן אם יוכל לעשות זאת טוב יותר בחו''ל אז הוא ילך לשם, הוא גם יעדיף להעביר את השירות הצבאי שלו בגל''צ כדי לפתח קריירה כוכבנית על חשבון הצבא, או שיעדיף את ממר''מ על פני גולני או גבעתי כדי לפרוץ אחר כך בקלות למשכורות הטובות של עולם ההייטק, ושלא תבין אותי לא נכון זה בסדר גמור לרצות להתקדם ולפתח קריירה, אבל אם זה לא בא בצידם של ערכי יסוד של מעורבות ומחוייבות הדדית זהו ההרס החברתי הגרוע מכל שעובר עלינו ברמה הלאומית.

              אנחנו לא משרתים בצבא, (אני כן שירתתי אבל לצורך הדיון...) אנחנו גם לא פורצי דרך במדע, אנחנו כן תורמים תרומה יקרת ערך במובן ההגותי והרעיוני של היהדות כפי שהיא משתקפת בעיני האומות, תן לגוי לתאר בפניך יהודי טיפוסי מי לדעתך יהיה דומה יותר לתיאור שלו אני או אתה?????

              ולא, אני לא חושב שהתרבות החילונית היא סמים פריצות ומועדונים, אבל התרבות החילונית מסכימה לחיות בשלום עם אלו, אין אף איש תרבות חילוני שיראה מודעת פרסום ענקית על כביש איילון ובו נערה בת 16 מתערטלת ומבזה את נעוריה ויקום ויאמר שהדבר נוגד את התרבות האנושית הבסיסית, אף איש תרבות חילוני לא השכיל להביא פתרון אמיתי לבעיות האלימות הקשות ביותר במערכת החינוך הממלכתית, למדתם לחיות גם עם זה בשלום, אף איש תרבות לא השכיל ליצור עולם חדש של ערכים אלטרנטיביים לתורת ישראל שעליהם יתבססו רוח ההתנדבות והלחימה, רוח התרומה לחברה, רוח העם הדוי הזה, שאל בין צעירים בוגרי צה''ל על 11 הסעיפים של פרופ' כשר מתוך הקוד האתי של צה''ל (החלופה עלאק לקוד היהודי העתיק) אני מוכן לחתום לך שאני כחרדי ידע טוב יותר לצטט אותם מאשר רוב החילונים שתעמיד מולי.

              IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

            • באמת הגזמתי, אבל אם כבר כתבתי אז יאאלה שיהיה

              רמי, 20/01/08 14:20

              בזה שאתה קורא לתורה וללימודה ''קש וגבבה'' אתה בעצם כורת את הענף עליו אתה יושב, אותו ענף שאם הוא יכרת אתה תיפול ללא תקומה.

              ישראל אינה אירן גם עם החרדים הקיצוניים, אנחנו עדיין לא מוציאים אנשים להורג, אנחנו לא מסתובבים ברחובות ומטילים את חיתתנו על מי שאינו חושב כמונו, ודע לך ידידי אין לאף אחד כוונות לעשות כך גם בעתיד, אנחנו עסוקים בדברים הרבה יותר חשובים.....

              לו רק היית מכיר טוב יותר את ספרי ההגות היהודיים, לו היית עורך הכירות מעמיקה יותר עם תורת ישראל, (ואני מדגיש תורת ישראל ולא היכרות עם החרדים), היית מביע הערכה ולא זלזול, כבוד ולא בוז, הייתי מבין שלא רק שאין סיכוי להילחם אלא אף אסור להילחם בזה, זה טוב לך כמו שזה טוב לי, (ואני לא מתכוין עכשיו לקיום מצוות, אל תרתח, אני מתכוין במובן ההגותי והמסורתי).

              IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

            • לסיכום

              שפוי, 20/01/08 16:06

              ובכן, זה מה שכתבתי בהתחלה: ''חיו אתם באמונתכם, אך הניחו לנו, או שמלחמה לנו אתכם, עד חרמה.'' הניסוח מאוד ברור - הניחו לנו, או ש... האיום במלחמה הוא רק כתגובה לנסיון לכפות עלינו דבר. בשום מקרה אחר לא איימתי במלחמה. ואם לא אתה, יש רבים אחרים שכן מצהירים בפה מלא ששאיפתם היא מדינה עם שלטון אמוני. על זה אני אומר: לא יקום ולא יהיה.
              את יהדותי אני מגדיר כזהות אתנית ותו לא. כמו איטלקי או יפני. אין צורך לכרוך בזה דת. וזכותנו על הארץ היא זכות הסטורית ניתנת להוכחה, ואינני זקוק או רוצה להידרש לשם כך להבטחה אלוהית, שאינני מאמין בה.
              עליך להבין דבר-מה, רמי. כן, אני יודע שיש חכמה בהגות היהודית, אך הבן שחילוני כמוני הוא כופר בעיקר. אינני מאמין שניתן לנו דבר במעמד הר סיני, אינני מאמין שנבחרנו, אינני מאמין שה' דיבר אל מי מהנביאים, מבחינתי הכל בובע מייסעס, אגדות עם. אינני מאמין שהדת היהודית היא דת אמת, ואגב אין לכך דבר וחצי דבר עם אמונתי או חוסר-אמונתי במציאותו של אל (לא אכנס לזה עכשיו).
              עליך להבין שכל נסיון להכניס את הדת היהודית אל תוך חיי מקומם אותי כפי שאתה היית מתקומם אילו ניסו להכניס לחייך נצרות או איסלם. מבחינתי זו עבודה זרה, פשוטו כמשמעו.
              ונשאלת השאלה: האם נכון לגרום לאנשים להאמין במסכת של שקרים וכזבים כדי שלא יתנהגו בצורה מופקרת? שאלה טובה. אני מתנגד, אך מסכים שמערכת החינוך החילונית כיום נמצאת במשבר חריף. אך בזה לא ארחיב.
              כל טוב.

              IP: 192.114.190.238 דווח על תגובה זו

      • אז תן לי לנסות ולהסביר....

        רמי, 17/01/08 14:02

        הרי גם החילוני המצוי מגדיר את עצמו קודם כל כיהודי, ולא מדובר בסתם הגדרה טכנית אלא בהגדרה מאוד משמעותית, הגדרה שאנחנו משלמים עליה מחיר דמים, שילמנו עליה מחיר דמים לאורך כל ההסטוריה שלנו, אנחנו משלמים עליה מחיר דמים עד היום הזה, אנחנו נלחמים מלחמות של ממש בכדי לשמר את הזהות שלנו, בכדי לשמר את לאמיותינו, אנחנו (כולל אתה) רוצים להשאר לאום יהודי, והראיה שבכל יום ויום אנשים מקריבים את חייהם למען המטרה הזאת, ואנשים אלו הם דוקא חילונים יותר מדתיים.

        בשביל לקיים רצף היסטורי שכזה שהוא באמת חסר תקדים בהסטוריית הלאומים, כושר ההישרדות של העם היהודי אין לו אח ורע, חייבת להתקיים שרשרת של פעולות טקסיות לכאורה על מנת לשמר את זה, תורת ישראל, מנהגי ישראל, חגי ישראל, וכן גם ברית המילה ואולי בעיקר ברית המילה, הם הם אותם פעולות שהבדילו אותנו ובעיקר הגדירו אותנו, ייחדו אותנו, כך שרדנו למרות הכל, והאמן לי עם ההסטוריה שלנו לא היה יכול להיות לנו שום סיכוי של הישרדות לולי אותם דברים שעליהם יהודים בכל הדורות שמרו באדיקות ואף מסרו נפשם למענם.

        ברית מילה בהיבט הטכני הוא פרוצדורה כירורגית די פשוטה, עם סבל מינימלי, לא יותר מפרצדורה של עשיית קעקוע למשל ואף פחות, לא יותר מניתוחים פלסטיים כמו הגדלת חזה או הסרת שומן, פעולות אלו הנעשים על ידי אלפי אנשים בכל יום וזאת בלי סיבה אמיתית וחשובה, ואף אחד לא מגדיר אותם כעובדי אלילים ומעשים פגניים, זה לגטימי ונורמטיבי למרות הסיכונים הכרוכים בזה, וזה נעשה למטרות אסטטיות בלבד, לא לצורך משמעותי אמיתי, אז למה כאשר מדובר בתהליך קצר וקל יחסית שהמשמעות שלו כל כך עמוקה וכל כך חשובה כמו שמירת רצף הסטורי לאומי, זהו הרי למעשה החותם הפיזי שצרוב בבשרנו המזהה אותנו, זיהוי לאומי, זיהוי אמוני, זיהוי חברתי ועוד.

        נכון תינוק בן שמונה ימים אינו בעל זכות בחירה, אך אני שואל אותך עכשיו אם הייתי נותן לך לבחור בין האופציה לקיום ברית מילה היום בגילך לבין האופציה של קיומה בגיל שמונה ימים, במה היית בוחר, עצור לרגע תהיה כנה ואמיתי ותענה לי, והרי ברור שלא היית רוצה להיות שונה ברמה הפיזית ומבודד משאר בני עמך, לא היית רוצה שכל מי שהיה או היתה נתקל\\ת בזכרותך יפער עיניים בתימהון על כך שאתה לא כמו כולם, אתה שונה, אתה לא מוגדר פיזית כיהודי כפי שיהודים הגדירו את עצמם מאז ימי קדם.

        מליארדים על גבי מליארדים של אנשים (כולל גויים שמקיימים את המנהג) קיימו את הטקס הזה בבשרם לאורך ההסטוריה, רבים רבים מהם עשו זאת במודע ובהסכמה וברצון, כל אחד וסיבותיו הוא, אז נכון שזה לא מחייב אותך ללכת עם הזרם, אבל פגני??? נו באמת!! כולם פגנים?? חוץ ממך ועוד כמה נאורים??!!

        המציאות היא שגם אלו במין החילונים הרדיקליים שמתנגדים לברית מילה מקיימים אותה בפועל על ילדיהם, בתואנות שכאילו אינם רוצים לפגוע בעתידו של הילד מבחינה חברתית וכו', ואני אומר שזאת הטענה המגוחכת ביותר שניתן לטעון, מכיון שאם אתה אכן מאמין שזהו מנהג פגני אלילי חשוך וברברי כמו כריתת דגדגנים, איזו סיבה בעולם יכולה להצדיק ביצוע טקס נוראי שכזה ועוד על בנך מחמד עיניך? אלא מאי אתה וחבריך טוענים טענות שאתם בעצמכם מבינים שאין להם בשר, זה רק ענין של פופולריות, זה הכול.

        IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

    • רמי היקר תרגיע, לא נגד הדת אלא צוחקים מהאמונות הטפלות והפרימיטיביות (ל''ת)

      זאביק השועל, 17/01/08 13:28


      IP: 84.229.42.197 דווח על תגובה זו

      • להגדיר מנהג כל כך חשוב ביהדות כמו ברית מילה כברברי אותי זה לא מצחיק (ל''ת)

        רמי, 17/01/08 14:46


        IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

  • 82.

    לכל אישה שלא נכנסת להריון-במקום עורלה אני מנדב שפריץ זרע במחיר סמלי (ל''ת)

    זאביק השועל, 17/01/08 12:27


    IP: 84.229.42.197דווח על תגובה זו

  • 81.

    קניבליזם זה אחד האיסורים החמורים ביהדות. (ל''ת)

    מיכל, 17/01/08 12:25


    IP: 212.199.49.9דווח על תגובה זו

  • 80.

    גועל נפש אבל אם רוצים יש לי משוא שתוכל לבלוע ואני אהנה (ל''ת)

    י ים, 17/01/08 12:19


    IP: 84.94.63.170דווח על תגובה זו

  • 79.

    מי שבאמת רוצה ילדים בריאים ומוצחים שיקרא

    ליאור, 17/01/08 11:34

    כמה דברים בסיסים וחשובים:
    ראשית לשמור על טהרת המשפחה בצורה מקסימלית

    שנית עדיף לקיים יחסי מין ביום שישי בלילה אחרי ארוחת שבת והליכה לבית כנסת מתכון בטוח לילדים טובים יראי שמיים

    שלישית פחות לדבר על עצמנו ועל הסקס וחיי המיטה עם העולם
    כי הרי ידוע אין הברכה נמצאת אלה במקום הנסתר מין העין

    IP: 84.228.155.47דווח על תגובה זו

  • 78.

    תקראו סיפור

    ל, 17/01/08 11:27

    אני מכיר אשה אחת שהיו לה 5 בנות
    היא כניראה עשתה את מה שכתוב פה
    ונולד לה בן

    IP: 84.228.155.47דווח על תגובה זו

  • 77.

    קניבליזם לשמו-- ממש קניבלים !!

    אחד, 17/01/08 10:34

    מנהג קניבלי לא ראוי !! וזה גם לא באמת מוכח מדעית כעוזר.

    IP: 62.219.165.186דווח על תגובה זו

  • 76.

    שיעשו מכרז לכל המרבה במחיר

    דניאל, 17/01/08 10:31

    אם יש ביקוש אפשר לעשות מזה המון כסף אם נשים את הצחוק בצד אז אני בן 54 וידוע לי על אישה שכעט בת 80 אכלה את העורלה שלי כדי להכנס להריון אבל זה קרה לאחר 10 שנים בעזרת טיפולים רפואיים אז תפסיקו כבר להיתנפל על העורלה

    IP: 87.68.2.210דווח על תגובה זו

  • 75.

    הסגולה אומרת לבלוע 70 עורלות כנגד 70 בתולות... (ל''ת)

    א-חול בלוע, 17/01/08 10:24


    IP: 85.250.199.83דווח על תגובה זו

  • 74.

    תגובה 56 כדאי לקרוא בדיחה לענין (ל''ת)

    ,בריוורס, 17/01/08 09:52


    IP: 58.6.184.157דווח על תגובה זו

  • 73.

    אולי הם גם אופים מצות מדם ילדים אשכנזים? (ל''ת)

    888888888888888, 17/01/08 09:20


    IP: 208.127.81.98דווח על תגובה זו

  • 72.

    יש מנהג יותר חזק ובדוק - וסגולה ללידת זכרים תאומים !!!

    יוכבד, 17/01/08 09:14

    והמנהג , הנפוץ במרכז צפון אפריקה , הוא:
    בליעת איבר מין זכרי שלם (ניתן לחתוך אותו בשנת הלילה או לנשוך חזק בזמן מין אוראלי !!)
    נסו ותהנו !!

    IP: 79.182.251.13דווח על תגובה זו

  • 71.

    עובדי אלילים!!!!!!!! שיקוצים!!!!

    ירמיהו, 17/01/08 08:48

    מדברים עם המתים!!
    משטתחים על קברים!!!!
    מיחסים לשמנים ולתמונות יכולות מגיים!!
    עונדים קמעות וצמידים בעלי כוחות סגולה!!

    ועכשיו אוכלים בשר עוללים בני יומם??!!!!

    עם אתם יהודים אני האפיפיור!!!!!!!!
    איזה אפיפיור???
    אני משיח בן דוד!!!!!

    עובדי אלילים בני עובדי אלילים
    חזרה לצפון אפריקה!!!!!

    IP: 125.236.218.86דווח על תגובה זו

  • 70.

    יכול לגרום לצמיחת פין על הראש (ל''ת)

    גודמן, 17/01/08 08:30


    IP: 88.73.36.87דווח על תגובה זו

  • 69.

    קניבליות (ל''ת)

    מצפון עולם, 17/01/08 08:26


    IP: 24.165.90.72דווח על תגובה זו

  • 68.

    מעדיפה עורלה טבעית

    המוצצת, 17/01/08 08:26

    אני מוצצת את העורלה של בעלי כל יום ויש לי 4 ילדים נהדרים.כנראה שלמציצה בנוסף להנאה יש יתרונות גם לפוריות.בנות במקום לבלוע את העורלה תבלעו את הפרוטאין כל יום מנה .פוריות מובטחת.

    IP: 79.178.18.69דווח על תגובה זו

    • איכססססססססססססססססססס (ל''ת)

      בעעעעע, 17/01/08 09:14


      IP: 212.199.0.167 דווח על תגובה זו

  • 67.

    נוהג מגונה ותגובות גם כן

    יאיר, 17/01/08 08:13

    אכן הנוהג הנ''ל מעורר דחיה ומדאיג כל אדם מודרני ונאור אבל לא פחות מכך מדאיגות התגובות לנוהג הפגני הזה המייחסות את זה לדת, צבע עור ומזג אויר

    IP: 83.229.100.178דווח על תגובה זו

    • מכיר הרבה אשכנזים שאוכלים חתיכת בשר של בולבול?? אני לא!

      חכם גמליאל, 17/01/08 08:39

      מדברים עם המתים, משטתחים על קברים שאלוהים יודע מי קבור בהם,
      עונדים קמעות!!!!!
      מיחסים לתמונות כוחות מגיים!!!!
      לא מכיר הרבה אשכנזים כאלה!

      IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

  • 66.

    אני מציע גם לגברים להתחיל ולבלוע עורלות. זה מחזק את כוח הגברא (ל''ת)

    זה הוכח מדעית, 17/01/08 08:07


    IP: 217.132.165.87דווח על תגובה זו

  • 65.

    צריך להפסיק עם המנהג הפרימיטיבי והמזעזע של מילה!

    שפינוזה, 17/01/08 07:56

    מילא הדתיים והחרדים, אבל חילונים שחותכים חלק מאיבר מינו של בנם כאות וכסמל לברית על אלוהים? תחשבו קצת! זה פשוט מטורף, לא פחות גרוע מהנשים המצריות שחותכות את הדגדגן של בנותיהם.

    IP: 217.132.106.212דווח על תגובה זו

    • עד ש-הרב עובדיה יוסף לא יוציא פסק הלכה...

      גדעון, 17/01/08 08:17

      נגד תופעת ''עבודת אלילים '' זו--העניין לא ייפסק.

      IP: 212.117.154.242 דווח על תגובה זו

      • הרב עובדיה הוא מושא לעבודת אלילים בעצמו! אנשים מנשקים תמונות שלו. (ל''ת)

        שפינוזה, 17/01/08 11:26


        IP: 89.139.167.2 דווח על תגובה זו

        • עובדיה עסוק בלספור את כסף השוחד מאלמרט (ל''ת)

          רק לא שס, 17/01/08 12:29


          IP: 84.229.42.197 דווח על תגובה זו

    • רוב שחקני הפורנו נימולים!!!

      ליאור, 17/01/08 11:30

      אין על איבר נמול
      יפה ונקי
      מה אתה מבין

      IP: 84.228.155.47 דווח על תגובה זו

      • רוב שחקני הפורנו נימולים? אחלה נימוק! אין גבולות לטפשות...

        שפינוזה, 17/01/08 11:57

        גם רוב שחקני הפורנו הם שחקני פורנו, אז צריך להיות שחקן פורנו? חוץ מזה, הם נימולים מבחירה, ולא כתוצאה מתקיפה של תינוק חסר ישע...

        IP: 89.139.167.2 דווח על תגובה זו

      • הם נימולים מבחירה! לא כתוצאה מתקיפה של תינוק חסר ישע! (ל''ת)

        שפינוזה, 17/01/08 11:58


        IP: 89.139.167.2 דווח על תגובה זו

  • 64.

    כנראה שהפרמטיביות לא תחלוף מהעולם (ל''ת)

    לעולם לצערי, 17/01/08 07:53


    IP: 89.0.4.241דווח על תגובה זו

    • כן גם לאכול פלאפל ככה סתם ברחוב זה פרימיטיבי (ל''ת)

      JIM BEAM, 17/01/08 08:10


      IP: 58.6.184.157 דווח על תגובה זו

  • 63.

    בחיי פגנים

    בנימין, 17/01/08 07:44

    בושה וחרפה שב2008 יש בישראל אנשים כל כך נחותים שעוסקים בעבודת אלילים פרופר!!! בחיי מפגרים.

    IP: 83.81.55.152דווח על תגובה זו

  • 62.

    מי שצריך את זה ומאמים בזה יותר טוב שישאר בלי ילדים (ל''ת)

    אזרזר, 17/01/08 07:42


    IP: 77.125.65.123דווח על תגובה זו

  • 61.

    תסתכלו מסביב ותבינו ש''ס מורידה כאן את הרמה לתקופה קדומה הערבים יקחו (ל''ת)

    אותנו בלי מלחמה, 17/01/08 07:41


    IP: 79.178.72.197דווח על תגובה זו

  • 60.

    סתם לבלוע עורלה זה לא עוזר

    סגולה, 17/01/08 07:33

    צריך לבלוע אותה כששוכבים על הקבר של הבבא סאלי ועושים לו לו לו לו לו.
    אח''כ צריך לקפוץ 7 שעות מסביב לקבר ולרקוד ריקודים אינדיאניים כדי לעזור לעורלה להיכנס למחזור הדם ושלא תישאר תקועה בתוך הריאות.

    IP: 217.132.165.87דווח על תגובה זו

    • סגולה נגד עצירות,בליעת טחורים (ל''ת)

      השאמאן, 17/01/08 07:51


      IP: 89.0.249.132 דווח על תגובה זו

      • סגולה נגד ירוקה וכחולה (ל''ת)

        גילגמש, 17/01/08 08:10


        IP: 10.236.1.75 דווח על תגובה זו

    • סגולה לבנים זכרים זה שמאלה ולמעלה אחרי נקודת הג'י (ל''ת)

      בדוק ומוכח, 17/01/08 08:00


      IP: 217.132.165.87 דווח על תגובה זו

  • 59.

    בנות - גם מציצת עורלה יכולה לעזור ויש הרבה מתנדבים לזה (ל''ת)

    ולדימיר, 17/01/08 07:06


    IP: 217.132.165.87דווח על תגובה זו

    • גם מציצת עורלה וירטואלית.

      נימול, 17/01/08 13:12

      זאת אומרת למצוץ אבר נימול ולדמיין שעדיין יש שם עורלה.

      IP: 79.180.49.197 דווח על תגובה זו

  • 58.

    27 אף אחד לא כופה עליך את היהדות ואף אחד לא מעוניין לשמוע את דעתך.

    ניר, 17/01/08 07:03

    תחזור להתפלל ל''משיח'' השקר ולנביא המסומם שלך.

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • נסחפת קצת! המרוקאים האלה מה לא ימציאו (ל''ת)

      מזועזעת, 17/01/08 07:40


      IP: 87.0.204.82 דווח על תגובה זו

  • 57.

    מנהג יפה מאוד

    אבו חצירה, 17/01/08 07:01

    הייתי מוסיף קצת מלח, פלפל שחור, ובצל קצוץ דק.

    IP: 89.139.242.139דווח על תגובה זו

  • 56.

    לא יודע איך היגעו לזה,,מנהג צפון אפריקה ,בדיחה כנסו

    JIM BEAM, 17/01/08 07:00

    במרוקו היה מוהל שהיה לו לפחות קילו עורלות שהוא שמר מהבריתות שעשה,היגעו החגים ולא היה לו כסף לעשות את החג אז אשתו אמרה לו תימכור את הערלות שיש לנו אמר לה לא מה פיתאום אני הקח אותם לחייט והוא יתפור לי ארנק ואני המכור את הארנק,,טוב הוא עשה ארנק והלך להציע אותו למכירה לכמה סוחרים ערבים הוא ביקש 1000 ריאל על הארנק ,כשארנק רגיל לא עולה יותר מ 100 ריאל אמרו לו שזה מחיר מובקע אז ענה שזה לא סתם ארנק אם תשפשפו אותו הוא יהיה מזוודה

    IP: 58.6.184.157דווח על תגובה זו

    • חחחחחחחחחחחההההה LOL זהו הרגתם אותי היום כמעט נחנקתי!!! (ל''ת)

      אילן, 17/01/08 07:58


      IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

      • חבל שלא נחנקתה בתגובה אחרת (ל''ת)

        פקק תנועה, 17/01/08 14:30


        IP: 132.68.4.44 דווח על תגובה זו

  • 55.

    מצבינו רע, רע מאד ,הולך ומחמיראני מתיאש מן המקום הזה והאנשים שבו (ל''ת)

    witwiky, 17/01/08 06:50


    IP: 79.181.133.177דווח על תגובה זו

  • 54.

    בוא נסביר - זה הולך לקיבה לא למנהל הפוריות בשמיים.

    123, 17/01/08 06:21

    איזה שטויות

    IP: 84.108.81.99דווח על תגובה זו

  • 53.

    אם היא מכניסה לפה בלי לבלוע?

    hhjj, 17/01/08 05:40

    ואם העורלה עדיין מחוברת לשמוליק?
    אז היא כולה מוצצת לגוי. זה מותר?

    IP: 89.138.5.235דווח על תגובה זו

    • איזה עם פרימיטיבי- אלוהים ישמור. (ל''ת)

      המטיף, 17/01/08 06:09


      IP: 217.132.170.86 דווח על תגובה זו

    • חהחהחהחהחהחה LOL

      אילן, 17/01/08 07:56

      הרגת אותי מצחוק!!!!!!!!!!

      IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

  • 52.

    ברית המילה הוא סוג של קניבליזם פרימיטיבי,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    hartk'''''''''', 17/01/08 05:35

    לאכול את העורלה הוא סוג של קניבליזם מודרני של עדה פרימיטיבית,,,,,,,,,,,

    IP: 84.108.89.210דווח על תגובה זו

    • כנראה לא למדת כלום

      רפי, 17/01/08 06:54

      גולם !!!! כנראה לא למדת כלום !!! פתח ספרים כמו : המהפך ( לא של אורנה דץ...) של הרב זמיר כהן ותפסיק לקטר על הדת שלנו . כל דבר טומן בחובו סיבה עם ביסוס ( לרוב !) מדעי ולמה שאין ביסוס ז'א עדיין לא מצאנו ביסוס מדעי . זו הבעיה שלנו תמיד אנו מתלוננים על מה שיש לנו אולם אם בנצרות היה צריך לבצע אקט לשם רוחניות נוצרית או משהו אחר לשם דת אחרת היינו אומרים '' אזה יופי ? אזה מקורי ? יש בעיה עוף ל''מדינה מודרנית '' כמו : בריטניה ,צרפת ,וכו....

      IP: 80.230.47.70 דווח על תגובה זו

      • אדון רפי לא משנה הנכבד !!!

        hartk'''''''''', 17/01/08 07:58

        כמעט בטוח שאני יותר משכיל ממך,,,,

        הקדוש ברוך הוא ברא אותנו בצלם אלוהים,זאת עובדה !

        מי אתה ומה אתה שתשנה את בריאתו של הקדוש ברוך הוא ,,,

        בגלל שאיזה רבי פרימיטיבי כסיל בור ועם הארץ אומר לך,,,,,

        מי זה הרב זמיר כהן ??
        המשנה לקדוש ברוך הוא ?
        הוא בסך הכל עוד פרימיטיבי כסיל בור ועם הארץ צפון אפריקני,,,,,,
        גם זאת עובדה !

        IP: 84.108.89.210 דווח על תגובה זו

        • הקב''ה שבראנו בצלמו הוא שציוה אותנו למול את ערלתינו

          רמי, 17/01/08 12:20

          אם אכן אתה כל כך משכיל, אפילו יותר מרפי לא משנה, אני מניח שבהשכלתך כלולה גם היכרות מסויימת עם התנ''ך, שם ישנו הציווי האלוהי הזה.

          ברית מילה אינו פרמיטיבי יותר מאשר ניתוח להגדלת חזה או ניתוח להסרת שומן ועוד כהנה וכהנה פרוצדורות כירורגיות שאנשים ''נאורים'' ו''משכילים'' מבצעים בגופם בלי שום צורך אמיתי, רק בשביל להיראות יותר טוב, ניתוחים אלו גרמו יותר מפעם אחת למוות ולסיבוכים אחרים, אף אחד (גם לא אתה) לא קם למחות נגד הפשע הזה שאנשים מעוללים לגופם, אבל ברית מילה, אוייי זה פרמיטיבי וקניבלי וחשוך, וזה לא נעשה בשביל להיראות טוב, זה נעשה בשביל להגדיר זהות, בשביל להצהיר אמוניות ושייכות לאומית, זו הגדרה בסיסית שלנו כיהודים, כאנשים מאמינים (ואתה הרי מאמין).

          אז עכשיו ברצינות תעשה פאוס לכמה שניות תחשוב לרגע על מה שכתבתי ותגיד לי את האמת, זה באמת פרמיטיבי? יותר מניתוחים פלסטיים חסרי סיבה? למרות שמבחינה כירורגית זה הרבה יותר פשוט וקל, למרות שיש סיבה רצינית ומשמעותית מאוד לכך שברית מילה נעשית כבר למעלה מ 5000 שנה, מנהג שנשמר באדיקות וברציפות מדהימה לאורך כל ההיסטוריה הזאת, מנהג ששרד למרות כל הנסיונות לבטלו, למרות כל הנסיונות לקעקעו, תחשוב קצת, מדובר על מליארדים על גבי מליארדים של אנשים (אם נכניס גם את הגויים שמקיימים את ברית המילה) לאורך ההסטוריה שקיימו את הברית מבלי לערער על כך, מבלי לוותר על כך גם בתנאים הכי קשים.

          אשמח לשמוע את דעתך.

          IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

  • 51.

    חומר ''מעניין'' לתוספת לפרוטוקולים של זקני ציון (ל''ת)

    Avi Ecuador, 17/01/08 04:06


    IP: 190.10.200.143דווח על תגובה זו

  • 50.

    דרך אגב היו גם רוצחים שאכלו את אהובותיהם

    Avi Ecuador, 17/01/08 03:26

    גם להם הייתה סיבה ''טובה''.

    IP: 190.10.200.143דווח על תגובה זו

  • 49.

    איפה מוכרים את המוח של איינשטיין?

    Avi Ecuador, 17/01/08 03:25

    בתאבון.

    IP: 190.10.200.143דווח על תגובה זו

    • חחח, להיזהר שלא יחליפו לכם במוח של שמאלני

      Avi Ecuador, 17/01/08 04:00

      אבד עליכם בשכל...

      IP: 190.10.200.143 דווח על תגובה זו

      • מדבר ועונה לעצמו,,,,,,,,,,חולה נפש צא תנשום אויר (ל''ת)

        אילן, 17/01/08 04:40


        IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

        • התכוונתי לראש שלך גם (ל''ת)

          חחח, 17/01/08 05:03


          IP: 190.10.200.143 דווח על תגובה זו

  • 48.

    זה עוזר גם לחיות בית להיות יותר פוריים? (ל''ת)

    Avi Ecuador, 17/01/08 03:24


    IP: 190.10.200.143דווח על תגובה זו

  • 47.

    אז מה הרבנים שנגד אומרים? זה כשר או לא?

    Avi Ecuador, 17/01/08 03:22

    אם כשר למכור בסופרמרקטים עם תו כשרות מבד''ץ אולי.
    חחח, כשר למהדרין, עוד אתרוג.

    IP: 190.10.200.143דווח על תגובה זו

    • לא מובן שמדובר בחיות (ל''ת)

      בית?, 17/01/08 04:17


      IP: 190.10.200.143 דווח על תגובה זו

  • 46.

    קניבליזם של חיות

    Avi Ecuador, 17/01/08 03:16

    נו, מי שמחפש הוכחות שהאדם הוא קודם כל חיה יכול להוסיף הוכחה לאוסף החיות, סליחה, ההוחכות שיש לו.

    IP: 190.10.200.143דווח על תגובה זו

  • 45.

    ספרו לנו גם קצת על המנהגים הקדומים של פולניה ומזרח אירופה שקיימים ע

    888888888888888, 17/01/08 03:14

    ספרו לנו גם קצת על המנהגים הקדומים של פולניה ומזרח אירופה שקיימים עד היום במאה שערים

    IP: 208.127.81.8דווח על תגובה זו

    • לאכול דג מתוק? אכן מזעזע (ל''ת)

      חריימה, 17/01/08 06:01


      IP: 89.138.98.249 דווח על תגובה זו

  • 44.

    הסגולה לאון: בליעת הדגדגן

    גבר גבר, 17/01/08 02:36

    ואם לא עוזר נסו את נקודת ה G.

    IP: 132.64.43.151דווח על תגובה זו

    • כן, תצטרך לחפש לקנות אצל מוסלמים

      Avi Ecuador, 17/01/08 03:28

      אצלם דגדגנים לקריטה באופנה

      IP: 190.10.200.143 דווח על תגובה זו

      • הוא התכוון לאכול עם כל המיצים (ל''ת)

        חחח, 17/01/08 04:03


        IP: 190.10.200.143 דווח על תגובה זו

  • 43.

    מנהג צפון אפריקני שסניקי נוסף

    עורלה גוים, 17/01/08 01:25

    המער''ל מפראג, בערל כצנלסון ועורלי וילנאי פדרבוש, מדווחים כי בקהילות קודש לפון אפריקה ובבית הכנסת של היזדים נהוג לכול חרא של תינוק בן יומו כסגולה לאריכות ימים. המהדרין נמנעים ממנהג זה בפסח מחשש חמץ.

    אוי - איזה אידיוטים.

    IP: 79.182.184.120דווח על תגובה זו

  • 42.

    קניבלים,בשם היהדות,רחמנא ליצלן.

    יגאל כהן, 17/01/08 01:24

    ימי גוג ומגוג.

    IP: 89.138.202.115דווח על תגובה זו

    • חחח, עד עכשיו חשבתי שרק שמאלנים אוכלים יהודים

      Avi Ecuador, 17/01/08 03:18

      כשר.
      אז זה נחשב בטח לבשרי ואסור לאכול מאכלים חלביים כמה שעות

      IP: 190.10.200.143 דווח על תגובה זו

  • 41.

    לא יותר פרימיטיבי מהמילה עצמה

    אב טרי, 17/01/08 01:23

    אני פשוט לא מאמין שבעוד כמה ימים אני הולך להפקיר את הילד שלי למנהג הברברי הזה רק בשביל לרצות את המשפחה.

    IP: 62.90.144.75דווח על תגובה זו

    • נחם את עצמך בכך שהסיכוי לאידס נמוך יותר

      אלון, 17/01/08 03:22

      אולי הצלת את בנך מאיזו מחלה בעוד 18 שנה לך תדע?!

      IP: 80.230.202.27 דווח על תגובה זו

      • הרבה שטויות כבר שמעתי בחיים אבל אתה חביבי נושא למחקר (ל''ת)

        אילן, 17/01/08 04:44


        IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

    • אף אחד לא מכריח אותך! אם זה נראה לך ברברי ומיותר תוותר על זה

      רמי, 17/01/08 12:30

      אלא מה, הרי בינינו בלי שאף אחד ישמע אתה בחיים לא תוותר על זה מהסיבה הפשוטה, אתה לא רוצה שבנך האהוב והיקר יגדל למציאות שבה הוא שונה מכולם, ובו בזמן שכל חבריו יהיו יהודים אשר יהדותם צרובה על בשרם הוא יהיה יהודי בלתי מוכר, יהודי שונה.
      אם יהדותך ולאומיותך חשובה לך, אם זהותך חשובה לך, וכמו שאתה מסוגל לכבד דגל לאומי כיון שהוא מאחד את כולם סביבו, כך הוא הדבר עשרת מונים לגבי ברית מילה, זהו סימן ההיכר שלנו כיהודים, זה מה שמייחד אותנו כבר למעלה מ 5000 שנה.
      ידידי היקר, ברית מילה היא פרוצדורה כירורגית קלה ופשוטה, ולצורך השוואה ניתוח להגדלת חזה למשל הוא הרבה יותר מסוכן והרבה יותר מסובך מברית מילה, ואם בתך תודיע לך ביום מן הימים שהיא מעוניינת לעשות ניתוח כזה, סביר להניח שגם אם לא תאהב את זה אתה לא ממש תתנגד לזה, ובודאי שלא תגדיר את זה כמשהו ברברי, אז די עם המוסר הכפול ועם הכניעה למוסכמות, תפנים שאתה לוקח את בנך ועושה בו ניתוחון קטן בשביל חיים שלמים, חיים עם זהות, חיים עם מגדר, חיים עם שייכות, זה מה שעומד בבסיס הפעולה ה''ברברית'' כהגדרתך.

      IP: 80.178.192.199 דווח על תגובה זו

  • 40.

    זה חלבי או בשרי ..חח (ל''ת)

    שלי, 17/01/08 01:02


    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • פרבו (ל''ת)

      אחד, 17/01/08 03:29


      IP: 190.10.200.143 דווח על תגובה זו

  • 39.

    כן, ומצות עושים מדם של יהודים

    אני, 17/01/08 00:55

    סביר להניח שזאת עלילה, או ניפוח של איזה מקרה מקומי בודד-התקשורת עושה דברים כאלו, זאת אפילו לא תיאוריית קונספירציה-אלא מציאות יום יומית. התקשורת הישראלית היא מונופול והחוק בישראל שומר אותה ככזאת. ולמותר לציין שהיא מונופול אנטי דתי.

    IP: 89.139.86.134דווח על תגובה זו

  • 38.

    Against hypocrisy

    A Jew, 17/01/08 00:47

    Obviously all the secular Israelis are having a field day trip! “Look at these primitives!” they are saying! And obviously, among those who scream “superstitious Moroccans!” you’d find plenty of
    New Age fans who would give a lot of credit, time and money to so many “New Age gurus”
    with so many “hocus- pocus” practices that have no clinical values whatsoever.

    But hey - these charlatans and these practices are welcome in Sheinkin street, Tel Aviv. They are considered “advanced” and ''modern''! Better say – they are the mainstream culture there. So they are Kosher. But all the “ethnic medicine” which comes from Jews – Yichhs! Who didn’t laugh at chicken soup as being the “Jewish Penicillin”? Who’s laughing now , after it was proven clinically? But it came from Europe, not Morocco, right?

    So here’s the bottom line. Swallowing the Orla is a wrong and bad custom and it has nothing to do with Jewish Halacha or mysticism (Kaballa, etc.) This doesn’t mean that al the Anti-Torah Jews won a free ticket to bad mouth Judaism. As we say to the camel – “see your hump first!”

    IP: 146.115.43.194דווח על תגובה זו

    • Free ticket?

      שפוי, 17/01/08 08:25

      ''This doesn’t mean that al the Anti-Torah Jews won a free ticket to bad mouth Judaism. ''

      Not a free ticket at all. From the day I was born I've had a religion which I want no part of imposed on me in a multitude of ways. It's a constant battle of resistance. Don't be surprised at the deep resentment you see here.

      IP: 82.81.18.247 דווח על תגובה זו

  • 37.

    בבקשה לבלוע עם כוס חלב ! (ל''ת)

    חה..חה.., 17/01/08 00:47


    IP: 81.158.126.175דווח על תגובה זו

  • 36.

    ברברים לא נולדים ברברים נהיים

    gao, 17/01/08 00:47

    יאללה אולמרט! הרסתם את בתי הספר הורסים את האוניברסיטאות! יש מאות רופאים עם תעודות שלמדו מחו''ל מחכים להיות רופאים ואתם ''משלמים'' לרופאים עולים.
    הפרופסורים הולכים לחו''ל ורק אנו נשארים עם בורים ועמי הארצות.
    להרוס מדינה לא צריך רק מלחמה אפשר גם בלגדל שור של חמורים!

    IP: 217.132.124.181דווח על תגובה זו

  • 35.

    אמונות תפלות, זו ממש לא יהדות (ל''ת)

    יעל, 17/01/08 00:37


    IP: 98.207.154.108דווח על תגובה זו

  • 34.

    ? מה ?

    דרומית, 17/01/08 00:33

    האמת ששמעתי על זה מזמן,זה הרי כמו אמונה תפלה, ומי שמאמינה בזה שיהיה לה בתאבון...

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 33.

    בלעתי עורלה וזה לא נורא

    שימרית, 17/01/08 00:30

    שמתי על זה קצת מלח ופלפל ובלעתי.
    אחרי 9 שעות נולד לי בן זכר, תלמיד חכם שכבר יודע את כל הגמרא בע''פ.
    ובלעתי גם לו את העורלה, עוד חצי שעה בערך אני מצפה לבן זכר נוסף.

    IP: 83.130.33.213דווח על תגובה זו

    • צחקתי. (ל''ת)

      המטיף, 17/01/08 06:11


      IP: 217.132.170.86 דווח על תגובה זו

    • גדולה !! הרגת אותי עכשיו .. מצחיקה ... (ל''ת)

      שמרי בזק, 17/01/08 06:23


      IP: 84.108.81.99 דווח על תגובה זו

    • זה קרה גם לי והוא נולד בן18 וכבר הצביע לש''ס! (ל''ת)

      איזה מאמי, 17/01/08 13:03


      IP: 80.217.201.140 דווח על תגובה זו

  • 32.

    יבשת החיות :)

    זולו גולו, 17/01/08 00:27

    כך נהוג ביבשת החיות.
    חיות נוהגות כמו חיות

    IP: 84.228.69.143דווח על תגובה זו

    • סליחה ! יותר גרוע : בני אדם !!!! (ל''ת)

      יאיר, 17/01/08 00:53


      IP: 81.158.126.175 דווח על תגובה זו

  • 31.

    ממממ. קצת שמן זית, חומץ בלסמי וגבינת פרמאז'ן מגורדת. מעדן אמיתי. (ל''ת)

    אג, 17/01/08 00:25


    IP: 79.183.138.202דווח על תגובה זו

  • 30.

    ואם הילדות הצפון אפריקאיות יפסיקו

    nimiz, 17/01/08 00:21

    לבלוע קונדומים, לא יהיו כ''כ הרבה הריונות לא רצויים בקרבן...

    IP: 89.138.254.8דווח על תגובה זו

  • 29.

    ? מה ?

    דרומית, 17/01/08 00:20

    האמת ששמעתי על זה מזמן,זה הרי כמו אמונה תפלה, ומי שמאמינה בזה שיהיה לה בתאבון...

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 28.

    בולעות חלק מאיבר המין של התינוק ? (בשר חי) ?

    גועל נפש, 17/01/08 00:14

    לכלא על קניבלזים צריך להכניס אותם ....... !
    ואם היו אומרים להם שלשתות דם של ילדים נותן אריכות ימים ..... מה אז היה קורה ?

    IP: 89.0.19.238דווח על תגובה זו

  • 27.

    משהו עוד צריך הוכחה שיהדות זה דת פרימיטיבית וחשוכה? (ל''ת)

    לילו, 17/01/08 00:11


    IP: 217.132.153.46דווח על תגובה זו

    • כאילו שהיה צורך בהוכחה הזו!

      חילוני, 17/01/08 00:36

      אבל בלעדי הדת מה היו עושים כל הפושעים בכלא? לא היו יכולים לקיים מצוות חבישת כיפה שלאחר הרצח/אונס/שוד.

      ומה היו מנשקים כל הארסים והפרחות בכל פעם שהם עוברים ליד משקוף?

      IP: 82.81.18.247 דווח על תגובה זו

      • LOL כל כך צודק שזה עצוב (ל''ת)

        ערן, 17/01/08 09:27


        IP: 83.130.98.69 דווח על תגובה זו

    • זה לא יהדות ועובדה שהרב

      יוני, 17/01/08 00:41

      ציין שזה נוגד את ההלכה.

      IP: 83.130.82.98 דווח על תגובה זו

    • אני בספק אם את לא הפרימיטיבית..נשים בולעות ואת מיחסת זאת לדת?!

      ללילו, 17/01/08 00:42

      זו עבודת אלילים.מעשה המתאים לאמורים שגרשנו מהארץ.

      IP: 84.229.66.54 דווח על תגובה זו

  • 26.

    לידיעתכם-עורלת תינוקות מכילה תאי גזע עובריים

    ישראל, 17/01/08 00:08

    בריכוז גבוה במיוחד, ומסייעת לחיסון
    הגוף של קשישים ונשים בעלי אותו
    סוג דם כשל התינוק. בבי''ח במרכז
    נעשים בדיקות וניסויים פרמקולוגיים
    רבים במשך תקופה ארוכה בנושא.

    IP: 89.1.53.244דווח על תגובה זו

    • חומצות הקיבה מפרקות את החלבונים אז לא נשאר אלא

      אבני הבניה שלהם, 17/01/08 07:49

      בסטייק

      IP: 192.115.134.228 דווח על תגובה זו

  • 25.

    לידיעתכם-עורלת תינוקות מכילה תאי גזע עובריים

    ישראל, 17/01/08 00:07

    בריכוז גבוה במיוחד, ומסייעת לחיסון
    הגוף של קשישים ונשים בעלי אותו
    סוג דם כשל התינוק. בבי''ח במרכז
    נעשים בדיקות וניסויים פרמקולוגיים
    רבים במשך תקופה ארוכה בנושא.

    IP: 89.1.53.244דווח על תגובה זו

    • אז מה, זה לא כשר!!! (ל''ת)

      אביגדור, 17/01/08 01:24


      IP: 89.138.145.60 דווח על תגובה זו

  • 24.

    אין מה לצפות משסניקים אנאלפבתים ופרימיטיבים. שרק לא יבלעו ג'וקים (ל''ת)

    יומבי, 17/01/08 00:03


    IP: 89.139.92.67דווח על תגובה זו

    • אין לפרסם באתר nrg תגובות המפירות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות גזע

      אין לפרסם באתר, 17/01/08 03:15

      אין לפרסם באתר nrg תגובות המפירות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות גזעניות, תגובות המוציאות לשון הרע, תגובות בעלות אופי מיני, תגובות המעודדות לביצוע הסתה, תגובות הפוגעות בפרטיות, תגובות הפוגעות ברגשות הציבור ותגובות המפירות זכויות קניין רוחני. למען הסר ספק, הנושא באחריות הבלעדית לתוכן התגובה המפורסמת הוא כותב התגובה, ואתר nrg שומר לעצמו את הזכות שלא לפרסם את התגובה ו/או חלקה ו/או למחוק תגובות שפורסמו וכן למסור את פרטי כותב התגובה בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של האתר

      IP: 208.127.81.8 דווח על תגובה זו

  • 23.

    נו בחייכם, דתיים... למה אתם מצפים?

    אסף, 16/01/08 23:58

    ''פלאות'' הדת לעולם לא מפסיקות להפתיע.

    IP: 78.86.107.34דווח על תגובה זו

    • לידיעתך,מעולם לא שמעתי על ה''מנהג'' הזה..

      רב, 17/01/08 00:13

      מעולם לא שמעתי על מנהג שסותר את התורה.

      נראה לי שזה פרי דמיונו הקודח של הכותב...

      IP: 89.138.129.62 דווח על תגובה זו

    • נו אסף, טיפשים כמוך רק מחכים לדברים

      כאלו, 17/01/08 00:20

      המנהגים האלו לא מייצגים אפילו עשירית אחוז מהדתיים. הדת תרמה לעולם הרבה יותר מהאתאיזם, מומ לץ שתברר-אני לא יאכיל אותך בכפית. האתאיזם הביא רק חורבן והרס, בתקופה הקצרה שהוא קיים-יותר מכל שיטה אחרת ובטח שיותר מהיהדות

      IP: 89.139.88.1 דווח על תגובה זו

      • הדתות המונותאיסיטיות הן חורבן

        ערן, 17/01/08 09:26

        שלבד מלתת לבני אדם עוד סיבה לשפוך דם איש של רעהו ולהשחית כל בדל של מחשבה רציונאלית - הן לא תרמו הרבה.

        IP: 83.130.98.69 דווח על תגובה זו

    • יש לך בעיה בהבנת הנקרא. קרא שנית את הכתבה וראה שהרבנים מתנגדים (ל''ת)

      זושא, 17/01/08 12:30


      IP: 213.151.52.207 דווח על תגובה זו

  • 22.

    עם החומר האנושי הזה נבנה מדינה?

    ש''סניק, 16/01/08 23:55

    במקום להתמערב, הש''סניקים רק הופכים לפרימיטיבים ונבערים עוד יותר.

    IP: 80.230.66.44דווח על תגובה זו

    • אנחנו נראים ומתנהגים כמו מזרח תיכון , איזה להתמערב..

      אמז, 17/01/08 06:26

      גם בצפון תל אביב זה עדיין לא דומה למערב.
      ממי שחי בחול, גם התרבותי שבתרבותיים לא מזכיר את אורח החיים והתנהגות אזרחים במערב. אז קצת צניעות , אנחנו פינה נידחת

      IP: 84.108.81.99 דווח על תגובה זו

  • 21.

    אסור בתכלית האיסור

    איציק, 16/01/08 23:54

    ''מעפר באת ואל עפר תשוב'' חובה לקבור את העורלה באדמה

    IP: 82.81.14.84דווח על תגובה זו

    • ואולי אפילו משום איבר מן החי אסור. (ל''ת)

      עז וכבש, 17/01/08 15:34


      IP: 83.76.168.74 דווח על תגובה זו

  • 20.

    המילה עצמה היא מנהג פסול

    שפוי, 16/01/08 23:49

    מה שהברבריות הללו עושות הוא מבחיל, אך אני לא מופתע - עדת פרימיטיביות .

    מזעזע בהרבה מהבליעה הוא המנהג הברברי המאפשר זאת - המילה עצמה - הטלת מום במתכוון בבנך שלך.

    ואל תספרו לי על מחקרים למיניהם. מעניין את התחת שלי. לעולם לא אסלח להורי. מי שרוצה, שיחליט לגבי עצמו, החל מהגיעו לגיל 18.

    IP: 82.81.18.247דווח על תגובה זו

    • המילה היא חיוב מהתורה ולא מנהג והיא לא מטילה מום אלא משלימה את האדם

      מנדל, 17/01/08 01:14

      אל תקרא מחקרים תקרא עובדות איתם אי אפשר להתוכח.
      לגבי סוגי מחלות ועוד.
      אפילו רוב הגויים עושים מילה כי זה בריא להם.
      התורה ציוותה אותנו דברים אלה כי היא יודעת מה טוב לנו, לכן עלינו לציית כדי להמשיך לחיות.

      IP: 84.94.38.84 דווח על תגובה זו

      • מה אתה מבלבל את המוח עם התורה?

        שפוי, 17/01/08 08:15

        הציוויים של התורה אולי מחייבים אותך, לא אותי. בעיני הדת היהודית היא עורבא פרח. אתם בכלל לא מבינים מה זה חילוני, נכון? אין לתורה מבחינתי כל תוקף, בדומה לקוראן או לברית החדשה. כ ל ו ם ! מבין?
        ואני יהודי, גם אם אתה לא מבין.
        ומלבד זאת, אמרתי: מי שרוצה מילה - שיחליט עבור עצמו כמבוגר. לא הצעתי לאסור.

        IP: 82.81.18.247 דווח על תגובה זו

        • אכן אדם שפוי - מסכים עם כל מילה שלך

          ערן, 17/01/08 09:21

          חבל על האנרגיה שלך. לדאבוני בישראל לא מבחינים בין דת ללאום. מורכב מדי בשביל הישראלי הממוצע.

          ברית מילה היא אכן ברברית.

          IP: 83.130.98.69 דווח על תגובה זו

          • מסכים לחלוטין איתך ועם השפוי

            עמית, 17/01/08 10:48

            ברית מילה הינה אקט דתי נטו! אדם חילוני שעורך ברית מילה לבנו ברוב המקרים בכלל לא חושב על הקטע הדתי אלא על ''כיבוד המסורת'' ויש כאלה שעורכים ברית מילה כדי שבנם לא יהיה יוצא דופן ולא יסבול בעתיד מהקנטות וגידופים. דתיים - מכם אני לא מצפה לתבונה נאורה כי אתם ''עבדי התורה'' ולכן בינתכם אינה רלוונטית בכלל, אך מחבריי החילונים אני מצפה ללמוד ולהשכיל ולמשוך את החברה לימים נאורים יותר! ברית מילה הינה אקט פרימיטיבי בו מטילים מום באיבר טבעי (קראו מה הרמב''ם אמר על כך במפורש!) ואני מציע לכל המעוניים בכך להיכנס לאתר : ''גונן על הילד'' ולקרוא עוד כמה עובדות שקשורות באקט הכל כך ברברי הזה:
            www.gonnen.org

            IP: 80.230.219.232 דווח על תגובה זו

    • יהודי אמיתי ובלי קשר לנושא הכתבה

      יובל, 17/01/08 07:09

      אתה מוזמן לעוף ממדינת היהודים אם אתה חושב שברית מילה זו ברבריות

      IP: 77.124.28.71 דווח על תגובה זו

      • מי שואל אותך?

        שפוי, 17/01/08 08:08

        מה אתה יודע עלי בכלל? מי אתה, פישר?
        אני דור שלישי בארץ, קצין בצה''ל (מיל'), וכשאבות אבותי הגיעו לכאן בעלייה השנייה להכין את הארץ לאידיוטים כמוך, הם היו חילוניים.
        אתה צודק, זו מדינת היהודים, ולא מדינה יהודית. יש הבדל ענק אבל אין לי ספק שנשגב מבינתך להבין אותו.

        IP: 82.81.18.247 דווח על תגובה זו

  • 19.

    פרימיטיבים

    צפונית, 16/01/08 23:47

    פשוט פרימיטיבים
    כל הסגולות האלו ממש לא עובדות,
    זה סגולה- זה לא מדע מדויק
    מסכנה מי שמאמינה ובולעת , איכסה

    IP: 79.179.88.122דווח על תגובה זו

  • 18.

    גועל נפש מרוכז

    קובי, 16/01/08 23:46

    הדבר אסור בתכלית האיסור זה הרי הסיטרא אחרה איך כזה דבר יכול להועיל לפריון ?בורים ועמי ארצות כמה אפשר להיות שטוח במקום להתפלל לאל עליון בולעים עורלות רפי שכל

    IP: 151.47.158.46דווח על תגובה זו

  • 17.

    מרוקנסקיה פרימיטיבסקיה!!! (ל''ת)

    נקניקייהו, 16/01/08 23:44


    IP: 125.236.218.86דווח על תגובה זו

  • 16.

    מה הבעיה עם אכילת עורלה?

    שפוי, 16/01/08 23:43

    כאילו כריתת חלק בריא מאיבר בריא של תינוק בריא זה דבר של מה בכך...

    זו אי השפיות במיעוטה רבותי, לא להתרגש.

    IP: 89.138.255.18דווח על תגובה זו

  • 15.

    כל האפריקאים נחותים !!!!!

    אילן, 16/01/08 23:41

    ץ
    תסתכלו על החינוך שלהם
    אחרי שהאפרטהיד הפסיק בדרום אפריקה
    המדינה התדרדרה לשפל חסר תקדים
    מסקנה....
    יש לערוך מחקר אנתרופולוגי למה 95% מהיושבים בבתי הכלא מזרחיים?!

    IP: 125.236.218.86דווח על תגובה זו

    • זו הדעה שרווחה בתקופת הסחר בעבדים

      אלון(בדוי), 17/01/08 02:44

      הדעה שאמרה ''כל האפריקאים נחותים'' ולכן התחילו לסחור בגזע הנחות כמו חיות.
      תפסו אותם, חטפו אותם ומכרו כעבדים לאנשים מ''הגזע המערבי העליון''

      בגלל אנשים גזעניים כמוך עכשיו הוגש החוק לקריאה ראשונה בכנסת נגד הודעות מסוג זה של טוקבקיסטים.

      הודעה זו פוגעת ברגשות של מליוני אנשים ודינה דין פלילי.

      IP: 132.68.249.185 דווח על תגובה זו

      • העובדה היא ש90% מהיושבים בבתי הכלא מזרחים!! (ל''ת)

        אבי, 17/01/08 04:49


        IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

        • וזה על פי מחקר שערכת. מעניין שבעלי צבע עור לבן לא יוזכרו על ידך

          11, 17/01/08 06:29

          אולי האחוזים השתנו לא ? אההה... אם זה לא מזרחי , נמחק אותו מהסטטיסטיקה , כן. יופי.

          IP: 84.108.81.99 דווח על תגובה זו

        • לשבת בכלא שה לא ראיה גם האשכנזים ישבו בהמוניהם בכלא בזמן השואה זה

          תלוי מי ששם, 17/01/08 06:35

          והמבין יבין

          IP: 68.246.234.180 דווח על תגובה זו

      • סחר בעבדים??? חס ושלום!! תנו לחיות לחיות!!! (ל''ת)

        אילן, 17/01/08 08:49


        IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

    • יש לעשות מחקר מדוע היהודים האשכנסים היו תמיד נחותים (ל''ת)

      ספרדי, 17/01/08 06:54


      IP: 68.246.234.180 דווח על תגובה זו

      • מענין מה אחוז קבלת פרסי נובל אצל המזרחים???

        שמיל, 17/01/08 08:08

        אצל האשכנזים זה משהו כמו 30%
        מקרב מקבלי הפרס אשכנזים!!!

        והיהודים האשכנזים הם אפילו לא אחוז בודד מכל עמי העולם!!
        כמה ספרדים קיבלו פרס נובל???

        IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

    • לא פלא ששנאו אתכם באירופה!!! (ל''ת)

      יגאל, 17/01/08 07:46


      IP: 89.0.25.24 דווח על תגובה זו

      • אתכם הערבים ממש אהבו והספרדים בכלל סגדו לכם או יותר נכון אותכם! (ל''ת)

        שלמה, 17/01/08 08:05


        IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

    • השתגעתם? התקבצנו בישראל לשמוע שטויות כאלו ?תתביישו (ל''ת)

      זה רק אני?, 17/01/08 07:50


      IP: 192.115.134.228 דווח על תגובה זו

    • מזה משנה שכנזי ספרדי אתיופי אנחנו

      יהודיה גאה, 17/01/08 15:42

      כולנו יהודים אבא שבשמים אוהב את כולנו באותה מידה, למה הגיזענות הזאת אני אוהבת את כולם באותה מידה ולא משנה לי מה המוצע מאיפה הוא בא הוא יהודי אח שלי, רק ילדים קטנים חסרי שכל ומוסר משתמשים בגזענות הזאת

      IP: 77.124.42.100 דווח על תגובה זו

  • 14.

    ונאמר שזה מנהג קדום של יהדות פולין אז.... (ל''ת)

    ?, 16/01/08 23:41


    IP: 85.250.190.10דווח על תגובה זו

  • 13.

    אולי נפסיק עם מנהג המילה?

    ש, 16/01/08 23:39

    הבה נהיה כנים - אנו לא מקיימים את כל המצוות, אז למה דווקא את המנהג האכזרי הזה יש לקיים? ובכלל, האם זה לא נשמע לכם מוזר שהכנסת ילוד לבריתו של אברהם נעשית באמצעות הצ'ופצ'יק של הבולבול? די. ואני אדם מסורתי, ואני מתייחס בכבוד רב לציבור הדתי, כך שדברי לא נאמרו מתוך רצון להקניט או להרגיז. אבל על המנהג הזה באמת שהייתי מוותר.

    IP: 217.132.57.91דווח על תגובה זו

    • Massorti?

      Amazed, 17/01/08 00:22

      How can you be both Massorti and call the Brith ''cruel custom''? If you want to get rid of the Brith, why not send all your ''Massortiuth: kibini mat?

      I suggest to you to open your eyes and your mind and simply to learn!
      Don't respect the ''Religious Jews''! They don't need your respect. Respect your Judaism!
      Search the Net on circumcision and you'd be AMAZED at what you'd find. Otherwise, your ''Massortiuth'' is one big bullshit!
      Also, don't worry about '' if I don't do all the Mitzvoth why worry about the Brith!'' Learn about them and do what you can, otherwise calling yourself Massorti is hypocricy.
      May HaShem help you to open a small opening. Kol Tuv.

      IP: 146.115.43.194 דווח על תגובה זו

    • אתה בור

      גילי, 17/01/08 00:25

      קודם כל זה לא ממש מנהג אכזרי-במחקר שפורסם בNEJM (כתב העט הכי חשוב בעולם הרפואה) , ממש לא מזמן, נטען שהמוהלים היהודים הם כל כך מיומנים ומהירים שלעיתים הכאב ואי הנוחות של ההרדמה המקומית שמקובל לעשות בחלק מהבריתות גדולים מהכאב של הברית עצמה.

      מערכת העצבים של תינוק שונה מזו של מבוגר-מספיקה טיפת אלכוהול בפה של תינוק כדי להרדים אותו לאחר הברית-זה מה שמקובל לעשות, זה גם מאוד משכיח את כאביו.

      התועלת הרפואית של המילה עולה בהרבה על הסיכונים הכרוכים בברית. היא מצמצמת פי כמה מאות את הסיכון לסרטן באיבר המין הזכרי-סרטן שהוא קטלני במיוחד ונפוץ בהרבה מסיבוכים במילה.

      בנוסף, היא מפחיתה פי כמה פקטורים את הסיכון להידבק באיידס.

      הטענות כאילו מילה פוגמת בהנאה המינית מצוצות מהאצבע: מערכת העצבים של תינוק עוברת שיקום מלא ומהיר. מילה בגיל 20, לעומת זאת, יכולה לגרום להפחתה בהנאה המינית במידות שונות (בהרבה מקרים היא גם לא מפחיתה בכלל).

      בארה''ב למעלה מ50% מהגברים הגויים נימולים. ולא שצריך לבדוק מה עושים בעם אחר ולהחליט עבורינו.

      בקיצור, אין שום פגום במילה.

      IP: 89.139.88.1 דווח על תגובה זו

      • הוא סתם שקרן או טיפש במיוחד

        אני, 17/01/08 00:59

        את מצוות המילה נתן הקב''ה והיא זאת ששומרת על אחדות העם היהודי. היא גם לא אכזרית וראה להלן תגובתו של גילי-כן, לא נראית טוב בעידן הנוכחי זה נכון. אבל בעידן הנוכחי אישה שנואפת לא בהכרח עשתה משהו רע, זוג הומואים שמאמץ ילד זה נורא ''מודרני'' (ורק אלו[הים יודע מה הקשר בין הומוסקסואליות, היעדר מוסר מיני וכ''ו ל''מודרניות''-לא כל מה שאופנתי הוא בהכרח נכון או מתקדם) ככה שהברית לא יושבת טוב באופנה-אלא, מה לעשות-היהדות עוסקת בערכים מוסריים מוחלטים ונצחיים-לא באופנה רגעית, ותתפלא כמה מהר אופנות עולות ונעלמות-תלמד קצת היסטוריה.

        אנו לא מתנצלים על המילה ולא הולכים לבטל אותה, גם אם זאת מטרת הכתבה..אגב, אין שום קשר בין ה''מנהג הזה''-שספק רב אם הוא בכלל קיים, כי שמדובר בהשמצת היהדות לתקשורת בישראל יש אצבע קלה מדי על ההדק, במקרה הטוב, לבין היהדות.

        IP: 89.139.86.134 דווח על תגובה זו

      • Finally some real facts

        Amased, 17/01/08 00:59

        I'm glad that someone finally came with some words of wisdom. But the obvious medical reasons are not the main explanation for the Jewish Circumcision. Obviously, the main reason is that it is a Mitzvah. But if you want to understand the inner meaning of this Mitzvah do a little bit of searching and you'd be amazed at what you'd find.

        Judaism is not about the spiritual world or the physical world. It's about the connection between the two. The Brit has a central role in this conjecture.

        IP: 146.115.43.194 דווח על תגובה זו

      • סתם, אם במקרה מישהו מאמין לשקרים שנכתבו כאן

        שפוי, 17/01/08 01:02

        ומבקש לתקן את הבלבול, הנה:

        1. שקר וכזב, לא פורסם מאמר שכזה בכתב העת המדובר. אתם מוזמנים לבדוק.

        2. ''מספיקה טיפת אלכוהול בפה של תינוק כדי להרדים אותו לאחר הברית'' - שקר וכזב.

        3. ''היא מצמצמת פי כמה מאות את הסיכון לסרטן באיבר המין הזכרי-סרטן שהוא קטלני במיוחד ונפוץ בהרבה מסיבוכים במילה''
        - 2 שקרים במשפט אחד. סרטן הפין הוא סרטן נדיר ביותר גם באוכלוסיה ערלה. הוא נדיר לאין שיעור מסיבוכי המילה העומדים על 2-6% לפי הספרות הרפואית (ויש הגורסים שיותר).

        4. ''היא מפחיתה פי כמה פקטורים את הסיכון להידבק באיידס''
        - ממש לא פי כמה פקטורים, אם כותב ההודעה יודע בכלל מה זה פקטור. בכל אופן, השתדלו לצייד את תינוקכם בקונדום לפני שהוא הולך לקיים יחסי מין בלתי מוגנים עם נשים אקראיות באפריקה.

        5. ''הטענות כאילו מילה פוגמת בהנאה המינית מצוצות מהאצבע: מערכת העצבים של תינוק עוברת שיקום מלא ומהיר.'' - שוב שקר וכזב. לא ניתן לשקם את קצות העצבים שהיו בעורלה פשוט מגלל ש...היא כבר לא קיימת (מישהו אכל אותה אולי).

        6. ''בארה''ב למעלה מ50% מהגברים הגויים נימולים. ולא שצריך לבדוק מה עושים בעם אחר ולהחליט עבורינו.'' - בארה''ב יש ירידה שנתית במספר הנימולים. עובדה.

        שלא יעבדו עליכם!

        IP: 89.138.255.18 דווח על תגובה זו

        • לפחות את תטעה את הקוראים ''שפוי'' ..

          סטודנט שנה 6, 17/01/08 05:47

          אין לי זמן לענות בהרחבה לתגובה שלך ושל גילי ..אבל כמה עובדות :

          1.מילה מורידה את כמות הזיהומים בדרכי השתן לילודים .

          2.אחוזי הנימולים שחולים במחלות מין קטנים יותר . וכיום ישנה גירסה שתומכת בנושא גם בהדבקות HIV .

          3.מילה מורידה כמעט לאפס את הסיכוי לסרטן איבר המין - מכיוון שברוב גדול מהמקרים הסרטן הוא בעורלה .

          4.ילוד לאחר ברית מילה אינו צריך לחשוש מפימוסיס או פראפימוסיס .

          5.אכן בכל הנושא של היין מדובר בשטויות והסיבוכים במילה הינם יותר גדולים מאשר מסרטן הפין אבל קטנים יותר מכל הסיבוכים מהמחלות שנמענות עם ביצוע מילה .

          לינק לעיון :
          http://www.emedicine.com/ped/topic1791.htm

          תהיה בריא ''שפוי'' ..

          IP: 147.251.214.200 דווח על תגובה זו

          • כנראה שאתה סטודנט לקולנוע

            שפוי, 17/01/08 15:28

            1. לא במדינות מערביות עם תנאי הגיינה מודרניים.

            2. זה רק בחלק ממחלות המין וזה נמנע לחלוטין אם משתמשים בקונדום (האם הקונדום שלך הוא הסרת העורלה?).

            3. אתה בדעת מיעוט אל מול ה- ''American Cancer Society'':

            ''In the past, circumcision has been suggested as a way to prevent penile cancer. This suggestion was based on studies that reported much lower penile cancer rates among circumcised men than among uncircumcised men. However, most researchers now believe those studies were flawed because they failed to consider other factors that are now known to affect penile cancer risk.''
            http://www.cancer.org/docroot/CRI/content/CRI_2_4_2X_Can_penile_cancer_be_prevented_35.asp

            4. ילוד לאחר ברית מילה יכול לחשוש מהתקרנות העטרה המובילה להיצרות פתח השופכה בכ-5% מהנימולים. לך תשאל בשניידר.

            5. המחלות ה''נמנעות'' (באמת נמנעות? מניעה??? 100% מניעה??) הן ספורות ביותר ורובן הגדול נמנע (באמת נמנע!) ע''י שימוש פשוט בקונדום או בשכל בריא.

            6. תהיה לי בריא ואולי באמת עדיף שתחזור ללמוד.

            IP: 89.138.255.18 דווח על תגובה זו

    • מסכימה איתך,, (ל''ת)

      שוש, 17/01/08 06:30


      IP: 77.125.27.86 דווח על תגובה זו

    • אמן ואמן במהרה בימינו תכחד המילה. (ל''ת)

      אמא לילד שלם, 17/01/08 13:19


      IP: 82.166.61.8 דווח על תגובה זו

  • 12.

    סתם בלוף, מעולם לא היה מנהג יהודי שכזה (ל''ת)

    הכל שיסוי והסתה, 16/01/08 23:22


    IP: 79.177.130.194דווח על תגובה זו

  • 11.

    קניבלים! (ל''ת)

    R, 16/01/08 23:19


    IP: 79.179.114.227דווח על תגובה זו

  • 10.

    ללמוד לבלוע זה חשוב (ל''ת)

    יופי, 16/01/08 23:17


    IP: 79.181.118.30דווח על תגובה זו

  • 9.

    חולי נפש!!! 1 באפריל היום? חזרנו ל1412? חולים!!

    שפינוזה, 16/01/08 23:16

    נמאס נמאס נמאס! אין סוף לטמטום.

    IP: 217.132.106.212דווח על תגובה זו

  • 8.

    Primitive Moroccans

    Ron, 16/01/08 23:07

    Primitive Moroccans go on eat those chopped dicks

    IP: 82.73.165.109דווח על תגובה זו

    • תמשיך לעשן שם ותעזוב אותנו בשקט (ל''ת)

      גזען דביל, 16/01/08 23:58


      IP: 83.130.254.176 דווח על תגובה זו

    • i'm sure you won't dare to say that to your Moroccan co-worker r

      someone, 17/01/08 06:38

      at least not in Amsterdam, if you're really there
      how a person , who is born in israel, considered primitive, just because his parents were born in north africa ?
      what you're saying is comparable to what anti-Semitic people said not too long ago in history
      but i guess it's not your fault,
      a history of Racism has roots somewhere.

      IP: 84.108.81.99 דווח על תגובה זו

  • 7.

    מה הפלא?

    בן לולו, 16/01/08 23:06

    אחרי שהחזירו את המימונה ואת יתר מנהגי הסלוחים נשאר רק נושא העורלה.
    שמעתי שהמהדרות מעסות גם שאריות עורלה אצל מבוגרים.

    IP: 77.125.45.27דווח על תגובה זו

    • מה עניין שמיטה להר סיני?

      יוני יובנטוס, 17/01/08 00:00

      העיקר לנגח את יהדות צפון אפריקה?
      כניראה שאתה סובל מתסמונת ''בודד לי בחגים''.. תתרכז ותתכנס בבדידות שלך ותחסוך אותנו מגזענותך החשוכה.

      IP: 83.130.254.176 דווח על תגובה זו

  • 6.

    במילה אחת- איכס!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    מישהו, 16/01/08 23:04


    IP: 84.109.42.46דווח על תגובה זו

  • 5.

    יש לי חבר רוסי שעומד לעשות ברית מילה - כל הקודמת זוכה....! (ל''ת)

    בולבול אקבולבול, 16/01/08 23:04


    IP: 89.138.148.94דווח על תגובה זו

  • 4.

    אתן אוכלות בשר אדם!!!!!!!!!!!! אימאל'ה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    משוגעות, 16/01/08 23:01


    IP: 85.250.255.35דווח על תגובה זו

  • 3.

    אכילת בשר אדם אסורה עפ''י ההלכה !!!

    זכריה, 16/01/08 22:59

    מה פתאום מינהג קדום ?!!
    זה ניראה יותר כמינהג עובדי עבודה זרה .
    לא להכפיש את יהודי צפון אפריקה , היו בהם ועודם גדולי ישראל ממש ותלמידי חכמים ,
    הם בוודאי לא היו נוהגים לשתוק אם היה דבר כזה מתחיל איפשהוא .
    מסקנתי: סיפור על מינהג קדום ?
    המצאה של מישהו מכאן .

    IP: 89.1.197.191דווח על תגובה זו

    • נראה לי שאתה צודק

      אילן חטאב, 16/01/08 23:44

      אני יליד למשפחה טוניסאית ומימיי לא שמעתי על מנהג שכזה-מה גם שיהדות צפון אפריקה כולה היתה שומרת את הדת באדיקות ועדיין בחלקים גדולים ממנה ולא יעלה על הדעת שאכלו בשר אדם שבהו ללא ספק טריפה

      IP: 79.179.112.21 דווח על תגובה זו

  • 2.

    לפני שכולם מתנפלים

    חילוני חושב, 16/01/08 22:59

    ידוע לי על שכנה שעשתה את הדבר המגעיל (והאסור?) הזה. לידיעתכם - היא איננה דתיה...

    IP: 212.143.119.137דווח על תגובה זו

    • מה אתה אומר?

      אורן, 16/01/08 23:34

      אז היא סתם מפגרת?

      IP: 206.186.94.3 דווח על תגובה זו

  • 1.

    זה לא כשר (ל''ת)

    המועל, 16/01/08 22:53


    IP: 84.229.127.151דווח על תגובה זו

    • YOU DONT SAY..... (ל''ת)

      אילן, 16/01/08 23:45


      IP: 125.236.218.86 דווח על תגובה זו

    • למה? זה שחיטה כשרה! (ל''ת)

      רב בולבול, 17/01/08 00:07


      IP: 82.166.61.239 דווח על תגובה זו