• 7.

    לידור הייתה ילדה יפה זכרונה לברכה :(

    נסטיה, 10/03/10 12:58

    היא למדה איתי בבית ספר הייתה ב3 שנים יותר גדולה ממניי אח שלה היה איתי בשיכבה .. :(

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה לא ברור פה?

    חיפה, 11/01/08 23:40

    לפני כמה שנים החליטה הממשלה להוזיל את המסוי על מכוניות עם נפח מנוע מעל 1600 סמ''ק - הטענה היתה כי הן יותר בטוחות.
    זה אולי נכון, מה ששכחו בממשלה היה כי מאחורי ההגה יושבים אנשים ממוצעים במקרה הטוב.
    לא כל אחד מסוגל לשלוט ברכב של 100 כח סוס. ילד בן 19, כן אחי - אתה רק ילד, לא מבין עדין את מלוא האחריות של שליטה ברכב עם עוצמה כזו, כנראה גם ההורים שלו לא ממש מבינים זאת - הם אלו שנתנו לו את הרכב.
    עברתי הבוקר בצומת וראיתי את הרכב לאחר התאונה - זה לא היה מקרה. להכנס כך בעמוד ולהמשיך מעליו אל מעבר לאי התנועה אל הנתיב השני ולעצור רק בחומה הנמוכה ממול זה עניין של איבוד שליטה מוחלט. שוב, לא כל אחד יכול לשלוט במאה כוחות סוס - גם אני לא!.
    הורים - בבקשה, אם אתן מעוניינים להעניק לילד שלכם את החופש שמגיע לו - תנו לו את החופש לחיות, אך אל תתנו לו את החופש להרוג או לההיהרג. קנו לו רכב קטן יותר - אנחנו חצי מדינה שלימה ברכבים עם רבע מהיכולות של הרכבים האלו, לא יקרה להם כלום אם הם יראו 5 דקות פחות טלוויזיה כי הרכב שלהם לא דוהר ברכבי העיר. גם הם וגם אתם תוכלו להנות עוד - כי פשוט תחיו יותר. רכב עם מנוע קטן יותר מקטין את הסיכוי לתאונות וגם את נזק הנגרם מכך ולא חסרות דוגמאות. ככל שהרכב יותר חזק הנזק לנוסעי הרכב - ולסביבתו - גדול בעשרות מונים.
    הורים, קחו מהילידים שלכם את המפתחות ובואו נחזור לפרופורציות.

    הגב לתגובה זו

    • לא יכלתי לנסח את זה טוב יותר!

      פשוט נכון, 12/01/08 18:28

      וכמובן חגורות בטיחות.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    לידור תחזרי : ( (ל''ת)

    אני אוהבתותך, 11/01/08 19:28

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לידות בנות 16 ב 5 לפנות בוקר מבלות שבשעה 8 מתחיל יום לימודים

    שלמה, 11/01/08 12:21

    במקרה אחת הבנות לומדת עם בתי
    איפה ההורים ? שילדות בנות 16 שיש להם יום לימודים רגיל למחרת
    מבלות עד שעה 5 לפנות בוקר

    תאונה אשמת החינון הלקוי של ההורים
    אין לאשים את הנהג בכלום
    חוסר אחריות של ההורים בלבד

    הגב לתגובה זו

    • שטויות במיץ

      אנונימית, 11/01/08 14:09

      הילדה היתה בשכבת יא שרק חזרה מטיול שנתי ביום חמישי... היום לא היה אמור להיות לה בית ספר...
      איך לכל הרוחות אתה יכול להגיד שזה לא אשמת הנהג?
      אני מכירה את הילדה כי היא לומדת איתי ואת הנהג והוא חתיכת אידיוט שרק עושה פוזות על הכביש ובגללו יש עכשיו נערה בת 16 שמתה... נערה שרק התחילה לחיות..
      חצוף..

      הגב לתגובה זו

      • את צודקת לגמרי

        צודקת לגמרי, 11/01/08 18:09

        גם אני מביה''ס שלה והשכבה שלה הייתה אמורה להיות בבית (אבל כל השכבה שלה הייתה היום בביה''ס ובכתה).

        יהי זכרה ברוך...

        תחגרו חגורות

        הגב לתגובה זו

    • חוצפן

      ..., 11/01/08 17:01

      איך אתה יכול להגיד את זה בלי לדעת את העובדות?

      הגב לתגובה זו

      • העבודות הם שהילדה שנפצע היה לה יום לימודים

        שלמה, 11/01/08 23:13

        הילדה שנהרגע אני לא יודע
        עובדה נוספת שילדות בנות 16 מבלות עד 5 לפנות בוקר וספק רב עם ההורים יודעים איפה הם מבלות
        עובדה נוספת שהכל בגלל חינוך לקוי
        של ההורים גם של הנהג וגם של הבנות
        אני חוזר ואומר מותך ידע לבת הפצוע היה יום לימודים רגיל בשעה 8

        הגב לתגובה זו

    • כנס

      ככ, 11/01/08 17:27

      קודם כל אל תדבר לפני שאתה יודע
      אז לילדה שנהרגה לידור זאב,
      היה יוםחופש מבית הספר מכיוון שחזרה מטיול השנתי .
      אז כן , היא יצאה לבלות עד השעכה 5 לפנות בוקר כי לא היה לה יום לימודיםן

      חוצפן !
      אין להאשים את הנהג?
      יש להאשים את ההורים ?

      המצב קשה ...

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    הבעיה היא בחינוך של ההורים.

    חיים, 11/01/08 11:35

    כל הקמפיינים נגד התאונות הם חסרי משמעות - הדרך היחידה לגרום לאנשים לשמור על החוק היא לפגוע להוריס בכיס.
    אמנם הקנסות גדלו בזמן האחרון, אבל מי אוכף אותם?

    מוות מיותר.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    משהו מארצות הגויים המרובעים

    ילד, 11/01/08 06:22

    ברור שהחומר שאני מביא לא שווה הרבה, שהרי נכתב על ידי מומחים בארץ נכריה ולא על ידי וועדת מקורבים ישראלים, שמונו על ידי בעלי אינטרסים מקרב המקורבים לצלחת.

    לפני כארבעים שנה נכתב דו''ח בארץ דוברת אנגלית, בעקבות מחקר ממושך על הגורמים לתאונות דרכים.
    המחקר נמשך זמן רב וכלל ניתוח הגורמים לכל תאונה ותאונה בה היו נפגעים.

    המחקר כלל קיטלוג לקבוצות (גורם אנושי, מכני, כביש וכדומה) מאפיין הרכב (יצרן, דגם וכדומה), ניתוח התוצאות (גורמים שהקטינו את הנזק כמו חגורות, מסגרת פלדה לתא הנוסעים וכדומה) ועוד מאפיינים רבים.

    אחד הסעיפים נקרא ''מועדות'' וכלל גורמים שמגדילים את שכיחות התאונות כמו (שהיה בפאב, אלכהל, סמים, תרופות ואפילו מצב נפשי קבוע או ריגעי).

    אני לא קראתי את הדו''ח במלואו אלא רק כמה קטעים מהם התרשמתי ביותר.

    דו''ח עב כרס, שנועד לצייד את האנשים שתפקידם לצמצם את התאונות במידע וכלים אמיתיים.

    אגב, נאמר לנו שאת עיקר העבודה, עשו מומלי ביטוח.

    כיצד נלחמים בישראל בתאונות ?
    ממנים מקורבים מומחים לטרור ?
    מעבירים פקיד ממשרד החוץ ?
    עובדים באכילת בורקס ושתיית ספרייט דיאט ?
    קוראים פתקים ממשרדי ממשלה אחרים ?
    מנסים לרצות את הממנים ?
    מקצים תקציבים למקורבים שמונו לפרויקט ?

    כל עוד לא נהפוך לעם, כל עוד לא נהיה רציניים, כל עוד לא נבין שיש לנתב את היפים לטייס ובעלי היכולות לשלטון, נמשיך במסלול ההתדרדרות, עד ליום בו משוררים יכתבו שוב שההסטוריה חוזרת.

    הגננת אומרת, שכשאגדל, אקבל תפקיד של עוזר, למצליף בפרלמנט באירופה.... אבל לדעתה, חשוב לקרוא את הדברים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה עוד ילד אז נסלח לךֱֱ

      גילי, 11/01/08 07:43

      בישראל רץ קמפיין לשימוש בחגורות במשך שנים! אבל תמיד קל יותר להאשים את הרשויות,מורים, אולמרט. דרך פיק''א היא דרך טובה ומתוחזקת, מה שלא מתוחזק זה המוח של אנשים. נערה בת 16 היא כבר לא תינוקת, אבל כמוך זרקה את האחריות על מישהו אחר. ולידיעתך, גם במדינה דוברת האנגלית ומייצרת הדוח יש תאונות כי יש חסרי אחריות וזורקי אחריות כמוך

      הגב לתגובה זו

      • גילי לצערי צודק/ת

        נער, 12/01/08 18:32

        אנשים צריכים לקחת אחריות על המעשחם שלהם.

        הגב לתגובה זו

    • הילד דווקא חכם וכדאי לשים לב לדבריו במקום לזלזל (ל''ת)

      ריטה, 11/01/08 08:23

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הסיבה הלא ברורה לסטיה היא או נהג צעיר ופוחז או שיכור, או חוסר תשומת

    המטיף, 11/01/08 06:18

    לב.

    הגב לתגובה זו

    • העיקר שרוכבי האופנים ירכבו עם קסדות.

      כולם מתפרנסים, 11/01/08 07:38

      ותודה לשוטה הכפר המנסה להיות פופוליסטי גלעד ארדן.
      מזל שהמשטרה קיבלה קצת שכל והודיעה שאין ביכולתה לאכוף את החוק.
      אחרת היינו עוד רואים ילדים בני 10 מובלים למעצר.
      תדאגו לנתיבי נסיעה מיוחדים לאופניים בתל אביב. אני מבטיח לכם שכמות הצפיפות והנפגעים תרד פלאים.
      אבל אם פחות אנשים יקנו רכב, מאיפה תגרד המדינה מיסים?

      הגב לתגובה זו