• 49.

    במקום לגדף את החרדים...

    מוסא, 30/11/08 21:20

    עשו כמוני...קנו את החוברת תהיו אובייקטבים קיראו ותשתכנעו !!!! גם אני הייתי פעם אנטי כול מה שחרדי ...

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    ישראל לא תיכנע לנושאי דגל החרדה! (ל''ת)

    ישראל, 10/01/08 10:00

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    השנאה - מעמודי התווך של הדת (ל''ת)

    גרשון, 10/01/08 00:40

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    גרים בני עמלק לחזור ללשונכם

    לשוב ולדבר, 09/01/08 15:54

    חא חא חא, אתם לא יכולים להעביר ביקורת על מילים בעברית עתיקה שמשמעותן שובשה, אתם אפילו לא יודעים מה היא עברית עתיקה לכם יש שון כתב ומסורה אשורית, מעורבת בקצת עברית, כמו האיידש שכם, שבעיקר גרמנית\\עמלקית!

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    איפה כתוב בתנך ''לא תדבר עברית''?

    תומר, 09/01/08 15:40

    איפה כתוב בתנך ''לא תדבר עברית''?

    הגב לתגובה זו

    • ממש ליד המקום שכתוב:

      איקס, 09/01/08 16:11

      ''סייג לחוכמה שתיקה''

      הגב לתגובה זו

      • ועדיין, אינך שותק (ל''ת)

        ראם, 09/01/08 18:40

        הגב לתגובה זו

      • בור ועם הארץ! שניהם אינם (ל''ת)

        כתובים בתורה, 09/01/08 23:23

        הגב לתגובה זו

        • זה היה בציניות, חילוני זועם שכמוך

          איקס, 10/01/08 01:33

          באקדמיה לא מחנכים לסובלנות, או שזה גנטי?

          הגב לתגובה זו

          • לא! אין סובלנות לבורות (ל''ת)

            סייג לחוכמה, 10/01/08 04:01

            הגב לתגובה זו

            • אז למה אתה מתחנף לערבים יום אחר יום?

              איקס, 10/01/08 16:23

              אה, הם לא בורים....

              רק היהודים

              חפש בגוגל ''שכל'' או ''יושר'', שמאלני קטן ואנטישמי

              הגב לתגובה זו

            • מני אתה טיפשון קטן, אני לא מתחנף לא לערבים בורים ולא

              ליהודים בורים, 10/01/08 17:32

              במדע אין משוא פנים!

              הגב לתגובה זו

  • 44.

    הדת שונאת בכל מקום שרק ניתן

    funny, 09/01/08 15:40

    הדת שונאת בכל מקום שרק ניתן
    השנאה - מעמודי התווך של הדת

    הגב לתגובה זו

    • שטויות (ל''ת)

      @, 09/01/08 22:59

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    הדת שונאת בכל מקום שרק ניתן

    funny, 09/01/08 15:40

    הדת שונאת בכל מקום שרק ניתן
    השנאה - מעמודי התווך של הדת

    הגב לתגובה זו

    • ומי לימד אותך את המידע המדהים הזה

      איקס, 09/01/08 16:13

      המרצה הערבי באוניברסיטה העברית?
      או שאולי המורה בתיכון שהורעף אהבה ע''י הנאצים?

      הגב לתגובה זו

      • שכמותך

        אדם, 09/01/08 18:39

        תגובותיך משדרות שנאה.

        אתה מוציא שם רע לאלו עם אהבה בליבם.

        הגב לתגובה זו

        • האהבה ממש נוטפת ממך...

          איקס, 10/01/08 01:32

          על מי אתה עובד???

          אין טיפה של שנאה בתגובותיי, אלא צער על התינוקות השבויים שמנבלים את פיהם ללא בינה.

          הגב לתגובה זו

          • אתה כנראה מתכוון לאילו שנישבו בידי הרבנים המתבוללים באשור (ל''ת)

            באמת מצער, 10/01/08 04:04

            הגב לתגובה זו

            • רפואה שלימה לך (ל''ת)

              איקס, 10/01/08 16:21

              הגב לתגובה זו

            • תודה! ברכת שוטה (ל''ת)

              גם ברכה, 10/01/08 18:23

              הגב לתגובה זו

  • 42.

    שנאמר: ''דבר אידיש -

    מרוקו, 09/01/08 12:41

    לא תהיה לך שפה אחרת על פניה''. (שמות, יא, 10)

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מיכאל מלכיאור חשבתי שאתה יותר חכם

    לא מעריץ שלך, 09/01/08 07:51

    בתור אדם דתי אתה אמור לדעת שגם לפני לידת 'מחייה השפה העברית' כל ספרי הקודש יצאו בלשון הקודש. והספרים שיצאו בשפות אחרות הם בודדים, וכמעט רק המיועדים לנשים.

    הגב לתגובה זו

    • נקודה מעניינת (ל''ת)

      באמת נכתבו, 09/01/08 10:35

      הגב לתגובה זו

      • נו, מה יש לצפות מ''רב'' רפורמי...?

        איקס, 09/01/08 15:58

        הוא הרי לא באמת מאמין במשהו זולת האגו שלו. והאגו שלו זקוק לחיבוק חילוני שיאשר לו שהוא קיים.

        עצוב... מאוד עצוב...

        הגב לתגובה זו

        • לא מאמין לאף אחד ולא באף אחד (ל''ת)

          אמונה=בורות, 09/01/08 17:43

          הגב לתגובה זו

          • חילוני=גבר גבר

            איקס, 10/01/08 01:34

            חפש

            הגב לתגובה זו

      • בכלל (ל''ת)

        לא!!!, 09/01/08 16:03

        הגב לתגובה זו

        • שים עוד כמה סימני קריאה, אולי כך תשכנע את עצמך (ל''ת)

          איקס, 09/01/08 16:14

          הגב לתגובה זו

    • ליתר דיוק רוב ספרי ה''קודש'' יצאו בכתב ובלשון אשורי (ל''ת)

      מעט מאוד, 09/01/08 16:02

      הגב לתגובה זו

  • 40.

    מה לא יודעתי שפואד בן אליעזר הוא מחיה השפה העיברית?

    גל חובב, 09/01/08 02:26

    חשבתי שהוא שר התשתיות שאומר כלום היום בטחחחחחח! בוודאייייייייי!

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    למספר 37: כן יהי רצון (ל''ת)

    אמרי, 08/01/08 20:54

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    במקום לתת קרדיט וכבוד לאדם יקר כמו אליעזר בן יהודה שבזכותו חזרנו

    כל המצורעים זבי, 08/01/08 18:56

    לדבר בלשון הקודש אז מעלילים עליו עלילות. בטוחני שגם הרבנים המשכילים מבין החרדים ,אם יש כאלה בכלל,ספק אם יבינו את הסבריו הבלשניים והמעמיקים ב 8 כרכיו של בן יהודה על הלשון העברית (מילון בן יהודה 8 כרכים).

    הגב לתגובה זו

    • בדרן שכמוך

      איקס, 08/01/08 19:46

      ספק עם הפרופסורים שלך יבינו שורה בגמרא...

      ותקן את שגיאתך : מעליל, אם כבר. ביחיד - לא ברבים. אל תכפיש ציבור שלם בגלל נטיה שמאלנית.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    החרדים ? מזמן הפסקתי להתייחס אליהם

    איל, 08/01/08 18:09

    תודה לאליעזר וממשיכי דרכו על שאפשרו לי לחיות בשפה שהוחייתה ואפשרו לי הרגיש מיוחד ושונה (לחיוב!) וגם יש לי הרגשה שהשנה ימות הרבעובדיה

    הגב לתגובה זו

    • תודה, גם אנחנו אוהבים אותך מאוד..

      מ., 09/01/08 14:31

      ל-NRG נדמה לי שקללות הן מחוץ לתחום, או שהרב עובדיה חריג בנושא זה ??

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    החוברת נכתבה בעברית לא?

    לשון העם והקודש, 08/01/08 18:03

    95% מהחרדים בארץ מדברים היום עברית בבית וברחוב כך שבן יהודה ניצח אפילו במגרש שלהם.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    מי שתומך - שיידבר יידיש

    Spoonbender, 08/01/08 18:00

    ככה יהיה קל יותר לזהות את אלו הקיצוניים, ולהתנהג בהתאם.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    הם בכלל מדברים יידיש... (ל''ת)

    גיא, 08/01/08 17:54

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    בגלל העברית ניקח יותר כסף מהציונים הארורים (ל''ת)

    קבצנותי אומנותי, 08/01/08 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מענין שהעשווים החרדים השקועים במ''ט שערי טומאה באים ללמדנו מהוא

    טומאה וטוהר, 08/01/08 16:23

    טומאה ומהוא טוהר.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אנחנו עסוקים בשמירת הברית (בעיקר במקוה).אין זמן לשמירת הלשון (ל''ת)

    מני, 08/01/08 16:20

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אנחנו עסוקים בשמירת הברית (בעיקר במקוה).אין זמן לשמירת הלשון (ל''ת)

    מני, 08/01/08 16:20

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    פופורציות

    מרים, 08/01/08 16:11

    קשה להאמין שכל החרדים חושבים כמו הנאמר במאמר הרי החרדים החדשים -שהוריהם לא היו חרדים דוברים עברית מאז ומעולם אולי המיעוט שבמיעוט חושב שתחית הלשון העברית זו טעות למה לעשות מהרעיון חדשות מסעירות להעביר ולא לגרום למחלוקת

    הגב לתגובה זו

    • כי זה מה שהתקשורת אוהבת לעשות

      איקס, 08/01/08 16:52

      להכליל, לתייג, וללבות אש.

      מוציא ההודעה חרדי, אז זה כל החרדים. ההודעה פוגעת, אז כל החרדים פוגענים. בקיצור, עוד פלופ תקשורתי שנועד להזין את החילוני הנבער במנת הרעל היומי.

      עורו

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    בושה וחרפה –אידיש?!=חזרה בשאלה

    זיגי, 08/01/08 15:14

    איך אחרי השואה ובמיוחד יוצאי מזרח אירופה יכולים לדבר באידיש שהיא גרמנית עילגת –לשון עמלק ממש הם פשוט נפלו על הראש וגורמים לאנשים לצאת מהדת ולשנא אותה כל זה בגלל חוסר יכולת לחשוב ולהבין
    נמאססססססס

    הגב לתגובה זו

    • שקר גס

      איקס, 08/01/08 16:48

      כולם מדברים עברית. ובזרמים החסידיים יגם עברית.
      האידיש כיום מדוברת כדי להיבדל מהחילוניים.

      ואם היית פותח גמרא לפחות פעם בחייך הקצרים, היית שם לב שהיא בארמית.

      נקודה למחשבה

      הגב לתגובה זו

      • משניות וגמרא

        Eli, 08/01/08 18:51

        לידיעתך הגמרא כתובה גם בעברית וגם בארמית, המשניות בעברית ורוב הגמרא בארמית.
        ולידיעת כולם, התמנים תמיד דברו בשפת הקודש שהיא השפה הכתובה בתורה והיא עברית כמובן.

        הגב לתגובה זו

        • למה אתה מסבך את החילונים עם עובדות (ל''ת)

          איקס, 08/01/08 19:44

          הגב לתגובה זו

          • כל מידע מתקבל בברכה ! (ל''ת)

            חילוני, 09/01/08 10:37

            הגב לתגובה זו

            • אם כך,

              איקס, 09/01/08 15:55

              אז צא ולמד, אל תתן שיאכילו אותך בכפית את מאכלם הטרף.

              הגב לתגובה זו

            • אכן! צא ולמד, והגמל לא ראה את (ל''ת)

              דבשתו, 10/01/08 14:37

              הגב לתגובה זו

      • חא חא חא, ארמית לשון אשור

        אידיש לשון עמלק, 10/01/08 04:11

        עברית לשון העברים בני ישראל.
        התבדלתם כהוגן!

        הגב לתגובה זו

        • יש שביתה עדיין בבתי ספר?!

          איקס, 10/01/08 16:24

          לך לשחק קצת ילד

          הגב לתגובה זו

          • נגמרו לך התרוצים השטותיים (ל''ת)

            מרבנים שוטים, 10/01/08 17:34

            הגב לתגובה זו

    • ממש מצער

      חילוני, 08/01/08 17:09

      לקרוא עלבונות כאלה על שפת האידיש. שפה ייחודית ונפלאה. השפה שלנו, בין אשכנזים ובין ספרדים, בין יודעי אידיש ובין שאינם יודעים. יש באידיש תרבות גדולה לא פחות מאשר בעברית, ואולי יותר.

      דורות על דורות דיבר רוב עם ישראל ויצר באידיש, עד שבא עמלק והרג את כולם. חובה לשמר את הדבר הנפלא הזה ואתה מייחס אותו לעמלק?

      חוץ מזה, לפחות שליש מן השפה מקורו בעברית, ועוד שליש לקוח מן השפה המקומית (אנגלית בברוקלין, ספרדית בבואנוס איירס, רוסית אצל שלום עליכם, וערבית אצל סבתא שלי שהייתה ירושלמית גזעית)

      הגב לתגובה זו

      • חילוני יקר #2

        זיגי, 08/01/08 22:18

        למה לשמר מה רע בליצור תרבות ישראלית יהודית אמיתית די לגלות ולגלותיות
        רבי עקיבא היה בלי שום צל של ספק מבין את מעריב של היום ולא אידיש
        אבל באוסטריה וגרמניה אפשר להסתדר עם אידיש

        הגב לתגובה זו

      • אין אפילו 10% עברית באידיש הארור שלכם, 15% פולנית, רוסית, אנגלית (ל''ת)

        75% עמלקית!!!, 10/01/08 04:16

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    היכן ניתן להשיג את החוברת (ל''ת)

    ניסים, 08/01/08 15:05

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    יש לתופעה הזאת כמה שמות:

    JEWאיש, 08/01/08 13:55

    - לכרות את הענף שאתה יושב עליו...
    - לירוק לבאר ששתית ממנה...
    - לנשוך את היד המאכילה אותך...
    - או פשוט: רעה תחת טובה.
    אלמלא הרצל, בן יהודה והתנועה הציונית, היישוב היהודי בארץ ישראל לא היה קיים.
    אלמלא המפלגות החילוניות, שבגלל שיקולים פוליטיים צרים ומכוערים ממשיכים לשלם אתנן לדתים, החרדים לא היו קיימים, או שהיו מתמעטים מאד, ובכל מקרה היו נאלצים לעבוד לפרנסתם ולא היה להם זמן לכתוב כל כך הרבה שטויות.
    הגיע הזמן להגיד לחרדים (וגם למתנחלים): אם אתם כל כך שונאים אותנו - תסתדרו לבד!

    הגב לתגובה זו

    • צודק לגמרי. חותמת על כל מילה!! (ל''ת)

      מאיה, 08/01/08 15:20

      הגב לתגובה זו

      • את וזה שלו הגבת כפויי טובה אומללים

        איקס, 08/01/08 16:44

        מסכנים ילדיכם בסופו של דבר.כמה ארס וליכלוך זרעתם והינכם זורעים מידי יום ביומו.
        העם היהודי קיים אלפי שנים ואתכם האכילו בבית-ספר על 100 שנה.
        אוי לכסילות שלכם.
        לכו לבני ברק פעם במקום לזרוק האשמות בלי ביסוס. תראו שבכל עסק שם עובדים רובם דתיים חרדיים.
        אתם צועקים ומקשקשים בלי לראות ורק על סמך ארס תקשורתי תעמולני שמנוצל ע''י פוליטקה של בעלי אינטרס צר.

        צר לי עליכם.

        הגב לתגובה זו

        • מנין כל ההתנשאות הזו?

          דריקס, 08/01/08 18:10

          אני ואפסי עוד, זו הרעה החולה של כולנו.

          הגב לתגובה זו

          • התנשאות?! היכן?

            איקס, 08/01/08 19:43

            דבריי פשוטים ואמיתיים.
            אם לא היה צר לי עליכם - אזי לא הייתי מתקן את שגיאותיכם הנפוצות שמושרשות בכם מינקות אומללה. גדלתם על ברכי הכפירה של הציונות המתנשאת.

            מי יתן והדעת תחדור לקודקודכם המורדם.

            די לנבערות
            הלאה הכסילות
            פיתכו את רבבות הספרים ששירתו את אבותיכם נאמה זה אלפי שנים

            הגב לתגובה זו

            • על ראש הגנב בוער הכובע (ל''ת)

              ישי, 09/01/08 10:14

              הגב לתגובה זו

            • נימוק משכנע מאוד...

              איקס, 09/01/08 15:54

              תמשיך לשחק במחשב, ילדון

              הגב לתגובה זו

            • באמת ובתמים אינך רואה התנשאות בתגובתך?

              דריקס, 09/01/08 18:35

              כמה נח להיות עיוורים כשזה נוגע אלינו.

              הגב לתגובה זו

            • ואתה תמשיך להאמין בהבל וריק, באל מיתולוגי (ל''ת)

              ולא יושיע, 10/01/08 14:09

              הגב לתגובה זו

        • דבריך נכונים, רק ש...

          פיחס, 08/01/08 18:38

          תמיד אתם משננים את המנטרה ''העם היהודי קיים אלפי שנים'' אבל שוכחים להזכיר שאלפי השנים האלה העם היהודי חי בגלות. ב-ג-ל-ו-ת. שם הוא דבר את שפת המקום (ערבית, פולנית, גרמנית, רוסית, אידיש וכו'). מספר היהודים שנשאר פה אחרי הגלות ועליות הרבנים נאמד באלפים בודדים. איש מהשורדים כאן לא דבר עברית, שפת מלכי, שופטי ונביאי ישראל.

          יהודים אזרחי מדינת ישראל קיימים פה רק כמה עשרות שנים וחובשי הכיפה מתוכם לא היו אף פעם רוב.
          הם דוברי עברית ר-ק בגלל מאמציו של בן יהודה.

          את זה אתם מתאמצים להשכיח בתעמולה הרגילה שלכם ונסיונותיכם הפתטים לשכתב את ההיסטוריה של עם ישראל תוך אמירת דברי שקר מוחלטים, כאילו לא היה הדיבר התשיעי. אני במקומך הייתי מתבייש לחזור לטוקבק ומהרהר שוב בצדקת מסיתיך.

          הגב לתגובה זו

          • אם כן מר חכם

            איקס, 08/01/08 19:37

            מה היה לפני הגלות, האם את זה אתה מוכן לספר לי?

            שנית, הרוב -כיום- הוא חילוני. אך בעבר רוב רובו המוחלט של העם היה שומר מצוות. פרט ''שולי'' ששכחו ללמד אותך בקיבוץ או בתל-הביב.
            ומבטיח לך שגם בעתיד הרוב יהיה דתי. אתם עושים ילד וחצי לעומת עשיריה ממוצעת. אז תכין את המזוודות שלך לאוגנדה ותגשים את החלום המקורי של האליל שלך .

            מי שמשכתב את ההיסטוריה זה החילונים לדורותיהם. ואין חולק על כך.

            למה שלא תודה שפשוט נוח לך ולשכמותך לחיות בשקר?! לפחות תהיה כנה עם עצמך.

            ''שוב יום אחד לפני מיתתך''...

            הגב לתגובה זו

            • כן! לפני הגלות, הייתה גלות, ובעבר הרוב לא שמר כלום

              והתבוללו, מני, 10/01/08 14:56

              שלך יום אחד לפנע מיתתך

              הגב לתגובה זו

        • ראינו את העובדים שלא משרתים בצבא בבני ברק, ושמענו גם על

          עלמות מיסים, 10/01/08 14:51

          אתם כספחת לישראל!

          הגב לתגובה זו

    • מה הקשר...

      עינת, 08/01/08 21:53

      בין חרדים למתנחלים???
      אתה בור אם אתה חושב שהמתנחלים תומכים בדעות החרדים?? אין מתנחל אחד שיגיד לך לדבר באידיש - המתנחלים הם השומרים על הציונות יותר מכל אחד אחר (וזה כולל את השפה העברית!)
      ולא.. אני לא מתנחלת וגם לא מתכננת להיות..

      הגב לתגובה זו

      • הקשר: עיוורון וכפיות טובה

        JEWאיש, 09/01/08 16:04

        נכון שבנושא העברית (ובנושאים נוספים) החרדים והמתנחלים חלוקים בדיעותיהם, אבל יש להם גם הרבה מהמשותף:
        שניהם שונאים את ההוויה החילונית הישראלית בכל לבבם ומאודם, ומכריזים על כך בריש גלי;
        מצד שני, שניהם לא יכולים להתנתק אפילו יום אחד מעטיניה הנדיבים של המדינה הציונית..
        בלי הקצבאות שלנו, המיסים שלנו, הצבא שלנו והפראייריות שלנו - הייתם מזמן נעלמים...
        למרות שאני יודע שאתם בטוחים שזה להיפך.
        להזכירכם, גם בר כוכבא וחברו רבי עקיבא היו בטוחים שהם מצילים את עם ישראל, עם קנאותם הפנאטית והתעקשותם להיכנס בכל הכוח עם הראש בקיר.
        זה עלה לנו באובדן עצמאותנו וארצנו וב-2000 שנות גלות...

        הגב לתגובה זו

        • חבל עליך

          איקס, 10/01/08 01:38

          ההתייונות יצאה מהאופנה לפני 2000 שנה בערך.

          מה ההתעקשות הפאטתית שלך לירוק על אבותיך???

          מאחל לך רפואה שלמה...

          הגב לתגובה זו

          • אתה טועה ובגדול! הפילוסופיה ההלניסתיות מהווה את הבסיס לרוב המדעים

            והאומנות, 10/01/08 14:44

            אתה פשוט בור ועם הארץ, אז צא ולמד, סייג לחוכמה שתיקה, על חכם נאמר, קו''ח כשמדובר בכסיל!

            הגב לתגובה זו

          • והיהדות של הפרושים\\רבנים מהווה בסיס (ל''ת)

            לכלום בעולם, 10/01/08 18:51

            הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד (ל''ת)

      זה מקומם, 09/01/08 11:56

      הגב לתגובה זו

    • הבאר ממנה שתה עם ישראל לדורותיו

      קורא נכוחה, 09/01/08 14:40

      היא באר מים חיים של התורה והמצוות.כל השאר-אופנה חולפת.

      העצמות היבשות אותן מקבל הציבור הדתי במדינה, אינן משקפות את תרומתו הכלכלית.

      צא ובדוק מי משיב רעה תחת טובה.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    מוזר, אבל דווקא החרדים שמתיימרים לא לשנות את לשונם ולבושם...

    יהודי גלותי, 08/01/08 13:38

    דבקים בשפת האידיש, שהיא בליל של שפות נוכריות. ואימצו בחום את לבוש הפריצים.

    הגב לתגובה זו

    • פששש איזה גאון אתה...

      איקס, 08/01/08 16:38

      והג'ינס והטריקו שאתה לובש הוא הלבוש היהודי האורגינלי, הא...

      הלשון נשמרה תמיד, רק ששימושה היה לקודש.

      הלבוש תמיד הותאם בצורה כזאת שיהיה שונה משל הגויים.

      דיי לבערות ולכסילות. תלמד כצד לפני שאתה פותח את פיך הארסי.

      הגב לתגובה זו

      • דמגוג.

        דוד, 08/01/08 18:03

        אף אחד לא התיימר שהג'ינס הוא לבוש אורגינלי. החרדים מתיימרים ולכן צבועים.
        למעשה המערכת הדתית מכתיבה להם צביעות. קשה להאשים את המסכנים שנולדים לתוך זה.

        הגב לתגובה זו

        • כהרגלך אתה טועה

          איקס, 08/01/08 19:31

          קרא שוב את דבריי והבן: אין לבוש אורגינל, יש ענין להיות שונה מהגוי.
          עכשיו הסתכל על עצמך שניה, ועכשיו בגוי, האם הינכם שונים במשהו? מישהו יכול להבדיל? לא.
          הפנם נא.

          ואל תגבב מילים הזויות על צביעות.
          כי מי שצבוע זה החברה החולה שאתה חי בה. שם הכסף והכוח הם הקובעים.

          חזור בך.

          הגב לתגובה זו

      • אף אחד לא לובש לבוש יהודי אורגינלי בימינו

        דריקס, 08/01/08 18:04

        ודווקא הלבוש החרדי נלקח מהגויים בזמנו.

        אך מי שונא יותר? מי מתבדל יותר? מי בעל חשיבות עצמית גבוהה יותר?

        חשוב פעמיים לפני שאתה מטיח אשמות באחרים. שפתו של המגיב לפניך היתה מכובדת בהרבה משלך.

        אלוקים שונא שנאה.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    ''הניצחון האולטימטיבי של חזון בן-יהודה נמצא בכך שדברי הגידופים וההבל

    מלכיאור, 08/01/08 13:30

    ''הניצחון האולטימטיבי של חזון בן-יהודה נמצא בכך שדברי הגידופים וההבל האלה נכתבים בעברית''

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    הוא לא מחיה השפה. דתים תמיד דברו עברית

    בני, 08/01/08 12:46

    הציונים עושים מבן יהודה אליל. זה המטרה שלהם, להציג את עם ישראל כאלו לא היה קים לפני הרצל ובן-יהודה. יהודים מקורים תמיד דברו עברית ואיש לא היה זקוק לבן-יהודה. פשוט תעמולה ציונית כדי לכבוש לבנו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה היסטוריון כמו פנינה רוזנבלום !...

      אבנר, 08/01/08 15:30

      ממש דיברו עברית לפני סוף המאה ה-19...
      תמשיך לשדר את השקר הזה ובסוף זה יהיה אמת...

      הגב לתגובה זו

      • ואתה חכם כמו הנשיא בוש...

        איקס, 08/01/08 16:35

        מה אתה מקשקש?!

        דיברו בעברית ועוד איך. רק שלא לדברי חול.

        תפתח קצת ספרים מ2000 השנים האחרונות. לידיעתך (וגם של שאר השמאלנים), העם היהודי לא קיים רק 100 שנה.

        בוש לך

        הגב לתגובה זו

        • רק אצל יהודים מזרחיים, וגם לא הרבה לא אצל (ל''ת)

          אשכנזים עמלקים, 10/01/08 17:38

          הגב לתגובה זו

    • התפללו בעברית לא כ''כ דיברו בה

      יוני, 08/01/08 16:08

      ולמעט המשכילים גם לא כ''כ הבינו מה אמרו בתפילה.

      די לנכס כל דבר לדתיים.

      הגב לתגובה זו

      • אלפי ספרי הלכה והגות נכתבו

        מ., 09/01/08 00:44

        בעיברית לפני שאליעזר יצחק בן הרב יהודה לייב פרלמן -הוא אליעזר בן יהודה- נולד בעיירה לושקי שבפלך וילנא.

        החל מהרי''ף הרמב''ם הרשב''א והרמב''ן, וכלה ברמ''א מג''א ש''ך וט''ז.

        הגב לתגובה זו

        • טיפשון הם ספרדים, לא ידעו ולא הכירו באידיש (ל''ת)

          העמלקית שלכם, 10/01/08 18:54

          הגב לתגובה זו

  • 14.

    הוא לא מחיה השפה. דתים תמיד דברו עברית

    בני, 08/01/08 12:44

    הציונים עושים מבן יהודה אליל. זה המטרה שלהם, להציג את עם ישראל כאלו לא היה קים לפני הרצל ובן-יהודה. יהודים מקורים תמיד דברו עברית ואיש לא היה זקוק לבן-יהודה. פשוט תעמולה ציונית כדי לכבוש לבנו.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    יהודים, דברו בשפת הקודש -יידיש

    מוטי, 08/01/08 12:40

    זו השפה שהצילה את עמנו מיידי הנאצים ימ''ש.

    הגב לתגובה זו

    • ומה יעשו יהודים מזרחיים? תלמדו עברית נכונה-מזרחית של ח' ושל ע' . (ל''ת)

      ירושלמית, 08/01/08 13:02

      הגב לתגובה זו

    • אתה חסר בינה ודעת כמעט כמו....

      קול הצדק, 08/01/08 13:27

      הרבנים שכתבו את דברי הנאצה על מחיה השפה העברית, הקדוש, הנכבד, אציל הנפש, הגאון האמיתי, האחד והיחיד - אליעזר בן יהודה. מי יתן ורבניך החרדים, אנשי הכת החשוכה, הפרימיטיבית, הנואלת והפסולה, יעברו להם חזרה לאותן עיירות במזרח אירופה, ולא נראה יותר את פניהם, אלו שרק מחרחרות ריב ומדון ביננו, בקירבנו. אמן, כן יהיה רצון.
      ובל נשכח לעולם - בראשית ברא האדם את האלוהים. ואם יש אלוהים (ולבטח אין) - הוא כבר יבוא חשבון עם אותם אלו רבנים חרדים משוקצים, שרק מלבים אש ושנאה.

      הגב לתגובה זו

      • דבריך הם דברי אלוהים חיים. יפה מאוד. (ל''ת)

        מוטי, 08/01/08 14:02

        הגב לתגובה זו

        • ומאין אתה יודע את זה? את האלוהים שלכם טיטוס הרג

          מאז לא שמענו, 10/01/08 14:14

          אותו, ופה קבור הכלב!

          הגב לתגובה זו

      • אם הייתה בך קצת בינה, היית מזהה את הציניות שבדברי

        מוטי, 08/01/08 23:03

        ובדבריך הוכחת שחוסר הבינה והפרימיטיביות נמצאים בעוד מקומות מלבד המקומות עליהם כתבת.

        הגב לתגובה זו

    • אידיש= גרמנית משודרגת

      קלמן גרויעסר, 08/01/08 13:34

      היא ממש הצילה אותם, אחרת הם לא היו מבינים את הנאצים...

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    לא צריך להתרגש הם סתם חבורה של פרימיטיבים (ל''ת)

    א, 08/01/08 12:21

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    לא כל זב חוטם שמוציא חוברת צריך לקבל במה מכובדת...

    אברהם ש., 08/01/08 12:15

    כולה מדובר באיזה אפס שמנסה לעצור את הגלים ע''י חפירת ארמון חול בחוף...
    הוא פשוט כלום.
    אליעזר בן יהודה זכר צדיק לברכה , עשה כל כך הרבה לטובת העם היהודי שתולעת כמו שמוליק רוטשילד יכולה רק לפזר קצת ריר בגומחה שלה ותו לא.
    בסה''כ כמעט כולנו בבני ברק דוברים עברית וזהו. אליעזר בן יהודה ניצח ובצדק.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מגפת החצבת אצל החרדים

    דני צור, 08/01/08 12:00

    נגרמה בגלל בן יהודה ,כי הוא נתן למחלה את השם חצבת...

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    טעות - 150 להולדתו ! (ל''ת)

    נורית, 08/01/08 11:52

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הקב''ה מעניש חרדים

    המקובל קבלו, 08/01/08 11:18

    לא עובר שבוע בלי שילד חרדי נדרס למוות או מת ממחלה קשה ביסורים. הרבה יותר מאשר ילדים חילוניים!

    הקב''ה שונא חרדים ומרוצץ את גולגלות ילדיהם בכבישים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה חולה נפש, הרשעות והשנאה שולטים בך. (ל''ת)

      דוד, 08/01/08 12:08

      הגב לתגובה זו

      • יש כאלה שרק ככה מבינים את מחלת הנפש של החרדים (ל''ת)

        על מות האשה, 08/01/08 12:43

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    מה הכוונה טעות ב- חשמל,אגדה,אות קין,שוליים?? (ל''ת)

    מאוד מסקרן, 08/01/08 11:00

    הגב לתגובה זו

    • אלו מילים מהמקורות,

      סתם, 08/01/08 12:46

      אולם במקורות משמעותם שונה לגמרי.

      הגב לתגובה זו

      • נו יופי. מה המשמעות? (ל''ת)

        7, 08/01/08 13:38

        הגב לתגובה זו

        • תפתח תנ''ך עם פירוש רש''י ותדע. (ל''ת)

          איקס, 08/01/08 16:29

          הגב לתגובה זו

          • כ''כ קשה לך לציין??

            אות קין,למשל, 09/01/08 10:43

            בתנ''ך זה כדי שלא יפגעו בו,אבל בו בזמן מכריז שהאיש רוצח כלומר סטיגמה לרעה (=משמעות מקובלת), אז איפה הטעות?

            סתם מסקרנות- מה הפירוש השונה/הלא שגוי של המילים?

            הגב לתגובה זו

            • חשמל=מלאך

              מתווך, 10/01/08 18:59

              שמראהו כברק, לכן שם מתאים לחשמל של ימינו!
              הוא כסיל ולא ידע את זה, לכן לא ענה לך.

              הגב לתגובה זו

      • לא בהרבה,חשמל ביחזקאל זה סוג של צבע מאוד

        יונ י, 08/01/08 16:10

        בהיר.

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    יידיש שפה יפה, לבוא ולייחס לה ריב עם העברית שהיא אחת ממקורותיה? (ל''ת)

    החרדים הם, 08/01/08 10:58

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אליעזר בן יהודה

    אברהם, 08/01/08 10:55

    כאדם דתי מה עשעה אליעזר בן יהודה לא עשה אף אחד ובזכותו כל ספרי הקודש שיש כיום יוצאים בשפה עברית ולא באידיש או בלאדינו או בערבית, ולאותו כותב חוברת שקורא לציבור החרדי לחזור לדבר אידיש מה יעשו הספרדים והמזרחיים ידברו לאדינו וערבית וכך נחזור בעצם לבלבול שנביא הקב''ה לאחר בניית מגדל בבל שאין האחד מבין את השני
    כפי שאמרו קל להוציא היהודי מהגלות אך לא את ה גלות מהיהודי ולדבר אידיש בארץ ישראל חוצפה וזוועה
    הרי כל עניין שפת האידיש או ערבית יהודית או הלאדינו בא להבדיל בינינו לבין הגויים שחיינו במדינותיהם לידיעתך

    הגב לתגובה זו

    • זה דווקא ישרת את מטרות החרדים

      רענן, 08/01/08 14:37

      אצל החרדים ההפרדה היא ערך.

      בעוד שבחברה חילונית, והדתית לאומית, הפרדה עדתית נחשבת רעה חולה והאחדות היא מילת המפתח, אצל החרדים הפרדה בין עדות היא אידאל. שם תמצא את הגזענות, העדתיות והפלגנות שכבר נעלמו מהחברה החילונית כמעט לגמרי.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    שמתם לב שלגיל חובב יש את העיניים שלו?

    עידו, 08/01/08 10:52

    גיל חובב הוא נינו של בן-יהודה, ואכן יש דמיון בין השניים באיזור העיניים.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איש יקר, תהא נשמתו צרורה בצרור החיים (ל''ת)

    אמן, 08/01/08 10:21

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    במקווה גומרים בעברית!

    הרב השובב, 08/01/08 10:10

    והצ'טים והפורומים הארוטיים האהובים על החרדים - גם בעברית!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    שיחזרו החרדים לגיטאות באירופה! מה הם עושים כאן? חיים על חשבוננו. די (ל''ת)

    יוסל רכטיג זוגר, 08/01/08 09:58

    הגב לתגובה זו

    • מצחיק אתה

      איקס, 08/01/08 16:56

      ומאיפה באת אתה? מהמאדים.

      מה ש''הם'' עושים כאן, זה מה שצריך לעשות כאן. אתה זה שחי ברמאות עצמית - ולא הם.
      הם חיים כמו שכל יהודי פשוט חי אלפי שנים - אתה השונה, אתה יוצא הדופן, אתה החוליה השבורה, אתה ואתה ואתה. תפנים.
      ואתה מוזמן לסייר בבני ברק לראות מי עובד בעיר הזאת. מבטיח לך שלא החילונים יפיי הבלורית והנפש האוהבת.

      הגב לתגובה זו

      • חיים כמו כל יהודי פשוט לפני אלפי שנים?

        דריקס, 08/01/08 18:00

        לא בדיוק.

        הלבוש אינו כלפני אלפי שנים אלא לקוח מהגוים עמם חיו באירופה, חוסר המוסריות שבאי תרומה לכלל החברה - חלוקת מסים לא צודקת ואי השתתפות בצבא העם (והנח''ל החרדי אינו יכול לשמש כעלה התאנה), השחיתות, הקפדה על צניעות שבאה על חשבון האנושיות.

        הדבר היחידי המהותי שנשאר כלפני אלפי שנים הוא השנאה לאחר מקרב בני עמם שהביאה לחורבן הבית.

        הגב לתגובה זו

        • גם אתה מצחיק

          איקס, 08/01/08 19:20

          כולך ניזון על שקרים ותעמולות של שנאת חינם. אבל אתה לא אשם, חינכו אותך ככה שלהיות בורג בלי לחשוב זה הכי טוב. יצא אפילו חרוז. הידד.

          הגב לתגובה זו

          • העובדות בשטח מעידות, האמונות התפלות ובאל לא יושיע לא מועילות

            לא לאדם, 10/01/08 18:43

            ההיפך! הזיקו, מזיקים ומסכנים את קיום האנושות כולה!

            הגב לתגובה זו

        • חוסר מוסריות ?

          מ., 08/01/08 19:22

          מי אתה בכלל שתדבר על מוסריות, ומאיזו עמדה ?

          הציבור הזה הוא אי בודד של מוסריות, בחברה שהמילה מוסר נכנסה אצלה למרכאות.

          איפה קיימת מוסריות, בפוליטיקה של 'נבחרי הכנסת', בראה''מ, בצה''ל ?.

          מוטב שתשפיל עיניך לפני שאתה מתנשא על אחרים.

          הגב לתגובה זו

          • אותה מוסריות שלמדו מהרבנות (ל''ת)

            ומרבנים ודתיים, 10/01/08 14:17

            הגב לתגובה זו