• 65.

    מדינה של גזענים

    vive le morocco, 18/10/08 12:21

    אמן ואמן תיפול על כולכם פצצה ותבינו לאן הגענו...(בעולם הבא)

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    תכלס תגיע להסכם ואני חוזר לאירן

    יהודי כתום, 02/01/08 18:26

    לא מפריע לי שאתה שמאלני
    המדינה הזו ארורה וצריך להתנתק ממנה
    תגיע להסכם רק לאשרות כניסה לא יותר ואני חוזר לארץ המוצא של ההורים שלי אירן לא מבין למה הם עלו לכאן מה טוב פה ליהודים שהמשטרה והשלטון מתעללים ומרבצים ליהודים
    המדינה הזו ארורה

    הגב לתגובה זו

    • אתה מתחזה (ל''ת)

      מתחזה, 02/01/08 19:15

      הגב לתגובה זו

    • (((((

      STUDENT1, 06/01/08 17:56

      ד''ש לאחמדיניז''אד.

      הגב לתגובה זו

  • 63.

    ולסיכום

    זלמן, 02/01/08 17:10

    רגשי הנחיתות, המהולים בחינוך לגזענות מצד חלק קטן של יוצאי מזרח ומערב אירופה, יצריכו המתנה של עוד דור או שניים בדרך לתיקון.
    כמו כן, עד שלא נקבל הסברים המניחים את הדעת בדבר הקורלציה בין איזור מגורים למוצא, לא תהיה כאן אחדות.
    מישהו יצטרך לבוא ולתת הסבר מניח את הדעת מדוע שכונות פועלים וערי פריפריה שכוחי אל אוכלסו על ידי מזרחים, בעוד חבריהם ממוצא אירופאי קיפצו על גבעות השייכות למדינה ושרו שירים בסגנון ''אני ילד ירוק''.
    בכלל, נעשה עוול נורא ומכוון בתחום חלוקת המשאבים, שוד ברמה לאומית. זו עובדה ושכל אחד יעשה מזה מה שהוא מבין.
    אגב, זו שטות לחשוב שאתוס הקיבוצים, למשל, פגע רק במזרחים. ההשתלטות על משאבי המדינה נעשתה על ידי קבוצה קטנה, שהשאירה גם את רוב יוצאי אירופה מחוץ למעגל. אבל האחרונים לא יודו בזה גם אם יכוונו אקדח לרקתם...
    עד אז נמשיך לאכול שטויות בסגנון ''יהודים ערבים'' של אברג'יל.

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    אני מכריז בזאת שכולנו יהודים (מוצא אתני משותף,בן היתר) (ל''ת)

    ולאף אחד אין, 02/01/08 16:46

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    דבריו של אברג'יל אינם רלוונטים ל2008, אלא ל1958

    היסטוריון, 02/01/08 16:23

    האמת היא, שחלק גדול מצאצאי יוצאי עדות המזרח אכן ממשיכים ''להתבכיין'' כפי שנקרא בשפת העם.

    אבל, ויש אבל גדול - חלק גדול אחר התאמצו, עבדו קשה, למדו והשקיעו - וצמחו והצליחו. אם תסתכל, ישנם לא מעט צאצאי יוצאי עדות המזרח שמצליחים בכל מיני תחומים. ראה לדוגמא את העובדה שכל הרמטכ''לים ב20 ומשהו שנים האחרונות למעט ליפקין-שחק ויעלון היו צאצאי יוצאי עדות המזרח.

    הגב לתגובה זו

    • עכשיו זה יותר גרוע ..האתיופים חיים , לומדים ונושמים בהפרדה . (ל''ת)

      מרטין לותר, 02/01/08 18:24

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    אברג'יל תן גז ותחזור למרוקו אל תנסה לסכסך לא נמאס לך!!! (ל''ת)

    מזרחי, 02/01/08 16:02

    הגב לתגובה זו

    • אשכנזים מדברים כאילו שא''י היא שלהם, אם אתה לא מרוצה אז תלך מפה!

      אתה מתחזה, 03/01/08 09:54

      כמו בעל בית שמעסיק שכיר, האמת היא הפוכה הארץ שייכת ליהודים ולא לכוזרים ולא לרוסים הלא יהודים ואם הם לא מרוצים שהם ילכו מפה!

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    הדבר המצחיק ביותר אצל הרוסים זה -

    היסטוריון, 02/01/08 15:35

    שחלקם משמיצים את המזרחים, אבל מה שהם לא מבינים זה שהם מזרחים בעצמם - אוסטיודן.

    הגב לתגובה זו

    • תתגבר כבר על רגשי הנחיתות שלך, תפסיק להמציא שטויות (ל''ת)

      ולדימיר, 02/01/08 17:27

      הגב לתגובה זו

      • אין סיבה לכעוס, האמת כואבת. (ל''ת)

        היסטוריון, 02/01/08 17:35

        הגב לתגובה זו

        • אתה יותר מפגר ממה שחשבתי, איזה אמת כואבת? שאני מזרחי לפי הגדרתך? (ל''ת)

          ולדימיר, 02/01/08 19:53

          הגב לתגובה זו

          • אכן כך.

            היסטוריון, 02/01/08 20:04

            ואנא ממך, שמור על שפה נקייה.

            הגב לתגובה זו

            • לא הבנתי מה רע בלהיות מזרחי {או אשכנזי או תיימני או אתיופי}?

              ולדימיר, 02/01/08 21:54

              יש כמה זבלים ''מקופחים מקצועים'' כמו ראובן אברג'יל הזה שמנסה לזרוע שינאה בעם ופועל בגלוי נגד מדינת ישראל ואני באמת לא מבין למה מוסד לא מחסל אותו.

              הגב לתגובה זו

            • לא אמרתי שזה רע. (ל''ת)

              היסטוריון, 02/01/08 22:18

              הגב לתגובה זו

  • 58.

    אשכנזיםפ גם לא מאוד דומים לאירופאים

    רחמן, 02/01/08 15:23

    יש אשכנזים כחולי עיניים וכ''ו-אבל טיול אחד באירופה, או התבוננות אפילו בסלאבים הגויים שיש לנו בארץ מלמד שיש תווי פנים שאופייניים לאירופאים שנדיר מאוד, אם בכלל, לראות אותם באשכנזים.

    גם שאשכנזי הוא בלונדי, לרוב הוא לא נראה כמו ההולנדי הטיפוסי או כמו השבדי הטיפוסי-זה החלום, אבל הוא רחוק ממימוש.

    הגב לתגובה זו

    • האשכנזים והמזרחים מאותו מוצא אתני-יהודי

      מה קרה לכם, 02/01/08 16:19

      מוצאים אתנים, למשל:
      יהודים
      ערבים
      פרסים
      סלבים
      נורדים
      אנגלוסכסים

      האשכנזים הם מה שנקרא ממוצא שמי-עמי אירופה לא

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    למגיבים למיניהם, רוסים הם לא אשכנזים...

    BLA, 02/01/08 15:19

    אוקראינים, רוסים, בלרוסים וכדומה הם לא אשכנזים.

    הגב לתגובה זו

    • אשכנזים זה כולה כינוי ליהודים(לא לגויים) (ל''ת)

      שחיו באירופה, 02/01/08 16:24

      הגב לתגובה זו

      • טעות בפיך.

        היסטוריון, 02/01/08 16:42

        יהודים רוסים הם אינם אשכנזים. אשכנז היא כינוי לגרמניה של ימי הביניים מה שמדבר על סדר גודל של גרמניה כיום + מספר מדינות מסביבה כגון פולין. לא כל יהודי אירופה הם אשכנזים. חלק גדול מיהדות בולגריה והבלקן הם ספרדים.

        מקווה שהשכלת.

        הגב לתגובה זו

        • הכינוי אכן התחיל במקור בגרמניה

          ואח''כ התרחב, 02/01/08 17:05

          אם אתה רוצה לדקדק-דוברי האידיש

          בקרב הרוסים יש כל מיני-גם אשכנזים וגם לא

          הגב לתגובה זו

          • שוב, טעות

            היסטוריון, 02/01/08 17:32

            אשכנזים - מלשון אשכנז, משמע - יהודים מאשכנז. רוסיה ואוקראינה אינם חלק מאשכנז, ועל-כן הרוסים הם אינם אשכנזים.

            לא כל אדם שדובר יידיש הוא בהכרח אשכנזי, ישנם גם יוצאי צפון אפריקה שדוברים יידיש.

            הגב לתגובה זו

            • גם פולין זה לא באשכנז

              אז יוצאי פולין, 02/01/08 21:41

              אולי כבר תקיש אשכנזים בגוגל (נראה לי אתה מתבלבל בין יקים ובין אשכנזים..)

              כל הקטע לא משנה,אבל אם כבר מדברים, סתם בשביל האינפורמציה-תפסיק לפזר שטויות.

              הגב לתגובה זו

            • השכלה כללית

              היסטוריון רוסי, 02/01/08 21:51

              אידיוט - תקרא שמות משפחה, מושכל שכמוך(ותסתכל מה פירוש אידיוט ברומאית ולא ברומנית)

              הגב לתגובה זו

            • צר לי על כך שאינך מבינים את דבריי.

              היסטוריון, 02/01/08 22:23

              ראשית, אשכנז הייתה שמה של האימפריה הגרמנית בפי היהודים. מדובר על גרמניה של היום, פולין, ועוד מספר מדינות מסביב.

              היהודים שבאו מרוסיה מקורם שונה, מדובר על צאצאי כוזרים שהתגיירו ונדדו צפונה לרוסיה של היום.

              אנא ממך, הסתכל על שמות משפחה של יוצאי ברה''מ בישראל: איוושנקו, בוריסלאבסקי, יגודייב - האם מדובר בשמות משפחה אשכנזיים? בפירוש לא.

              כמו כן אני נאלץ להדגיש שאין דבר פסול בלהיות יהודי-רוסי, שכן חלק גדול מיוצאי ברה''מ הם אנשים משכילים ומצליחים. אבל שילמדו להבדיל, יש את יהדות אשכנז ויש את יהדות מזרח אירופה, ושתיהם נפרדות זו מזו.

              מקווה שהשכלת.

              הגב לתגובה זו

            • אין כוזרים!!!!!!!! (ל''ת)

              זה אגדה, 03/01/08 16:12

              הגב לתגובה זו

            • YES

              STUDENT1, 06/01/08 17:51

              ראיתה איזה שמות משפחה הוא הביא?איוושנקו,בוריסלאבסקי))

              אני גם רוסי ומתקשה להבין את הבחור בדיוק כמוך.

              הגב לתגובה זו

        • בגרמניה ? אם אתה כל-כך מתגאה ומתגעגע , חזור לשם !!!! (ל''ת)

          היסטוריון, 02/01/08 18:27

          הגב לתגובה זו

  • 56.

    לא מרגיש אפליה בשום מובן שהוא

    רן, 02/01/08 15:12

    למרות שאני יודע שבחוגים מסוימים כמו תקשורת,לא תמצא הרבה מזרחיים,התקשורת היא מעגל סגור של 80% אשכנזים עם זרזיף מזרחי.אבל היום,בעידן התקשורת העצמית ,כמו blog,או youtube,אין לכך שום משמעות

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    המזרחיים

    סימבה, 02/01/08 15:04

    רק מיעוט מקרב עולי ארצות ערב הם ספרדים. אז שהאדון הנכבד לא ידבר בשמנו, לנו הספרדים אין שום בעית אפליה. לגבי היהודים שעלו מארצות ערב היתה בעיה כמו בכל מקום בו אוכלוסיה שבאה ממדינה פחות מפותחת סובלת בדור ראשון ושני מקשיי הסתגלות טבעיים, זה קרה בארה''ב לגבי האירים ובאירופה לגבי מהגרים ממזרח אירופה כך שכל הבכיות וההסתות לא יפתרו שום דבר רק הזמן יעשה את שלו

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    גם אני מזרחי אז מה?

    טוני יאס, 02/01/08 15:03

    ראובן אני מכיר אותך 38 שנים מספיק עים הבכינות .
    אתה עובד בעריית ירושלים ויש לך משכורת + הטבות אז מה הבעיה?
    רוצה לחזור למרוקו אז תן גז.

    הגב לתגובה זו

    • באמת מי מפריע לו (ל''ת)

      לא ברור, 02/01/08 15:11

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    היהודים הם לא ערבים, כמו שהם לא סלבים, או אנגלוסכסים... (ל''ת)

    מה לעשות, 02/01/08 14:53

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    יללנים ובכיינים!

    אלבטרוס, 02/01/08 14:48

    דור שלישי ורביעי ואוטוטו כבר דור חמישי של בכיינים כרוניים ואובססיביים ואוטוטו הופ! ואתם בחזרה בגלות!
    נגמרו התירוצים נגמרה חגיגת הבכיינות הגיע הזמן לצאת לעבודה, הגיע הזמן להתאמץ קצת ו/או באמת יש כאן ענין של גנטיקה של כשלון מועד.
    לא מרגיש כל רחמים למי שמרחמים כל כך על עצמם, יש להם ל''ספרדים'' תנאי התחלה שווים בדיוק כמו לכל ''אשכנזי'' ולעיתים אף יותר במסגרת האפליה המתקנת שבעצם רק מפנקת את הספרדים במקום לדרבנם לקחת את עתידם בידם.
    אז תפסיקו לילל וקחו את עתידכם בידכם ותראו לכולם את כל מדעניכם, את כל תעשיניכם, את כל רופאיכם, את כל מהנדסיכם וכו' וכו' במקום לעמוד בבסטות בשוק מחנה יהודה או שוק הכרמל ולהטיח הכל בשאר העולם!
    תקנו אותי אם אני טועה!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • כמה טיפשות בבן אדם אחד? (ל''ת)

      אבי''ס, 02/01/08 18:21

      הגב לתגובה זו

    • אתה באמת מאמין במה שאתה אומר?

      עצוב לי..., 23/04/09 21:39

      מאיפה הגיעה ההשכלה אל האשכנזים? איך היא פסחה על המזרחים? אתה חושב ש''תנאי ההתחלה השווים'' שאתה מדבר עליהם באמת היו למזרחים והם יכלו לצאת וללמוד ולהתפתח והם פשוט החליטו שלא?

      אז אתה טועה טעות מרה. המזרחים קופחו בעבר והם מקופחים גם היום. כןכן, המשכורות נמוכות יותר והסיכויים לקבלת משרה נמוכים יותר. ומוסדות להשכלה גבוהה ממש לא ששו לקבל את המזרחים בעשורים הראשונים.
      האמת המרה.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    אברג'יל אף אחד לא מחזיק אותך בכוח

    קובי, 02/01/08 14:44

    הגיע הזמן שבשנת 2008 תיפסק היבבנות הזאת. מזרחים אשכנזים לא מעניין ,מי שלא נראה לו פה יכול לקחת את הרגלים ללא הבדל מוצא גיל מין גזע ולאום.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מה נכנסתם ללחץ

    bob, 02/01/08 14:41

    כל פעם שמישהו פותח את בקבוק השד העדתי כולם נכנסים ללחץ... הבעיה היא האידיאולוגיה הציונית אשכנזית שמזמן הייתה צריכה להיעלם. האידיאולוגיה הקיימת מובילה את המדינה לדרך לא דרך ואפילו לאסון. רק ככה אפשר להסביר את הטמטום ואת אולמרט וחבריו. כותב המאמר מפחיד את הממסד ותמיד הפחיד אותם. האשכנזים לא מבינים לא את ההיסטוריה ולא את הקשר עם האזור בו הם חיים...

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אסור לוותר על זכות השיבה! (ל''ת)

    ערבי יהודי, 02/01/08 14:40

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    היהודים שעלו לישראל לאחר גלות של אלפיים שנה

    פקק תנועה, 02/01/08 14:34

    עדין לא מסוגלים להישתחרר מהעול המעיק של הגולה הזו אים כול צרותיה שעשתה לעם ישראל וזו אחת הצרות שגורמת לחברה הישראלית להיות בתוך תהליך חברתי של היתפוררות .

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    הלוואי

    ישראלית, 02/01/08 14:29

    הייתי נותנת לך זכות לחזור ''לארצך'' אתמול אם זה היה בידי.
    אתם הגזענים הכי גדולים והבכיינים הכי גדולים במדינה הזו.
    אתם חושבים שהכל מגיע לכם ושכולם צריכים לעשות בשבילכם.
    אחרי שנות דור הגיע הזמן שתעשו משהו לבד חוץ מלבכות.

    הגב לתגובה זו

    • קשקשנית

      גילי, 02/01/08 15:10

      התרומה של הציבור המזרחי עולה בהרבה על זו של הציבור הרוסי הלא יהודי שהבאתם לכאן כי משום מה, בלי שום הסבר הגיוני או אובייקטיבי, אתם מרגישים שהם יותר דומים לכם (לפחות גנטית והיסטורית זה לא נכון).

      הקליטה של המזרחים לא עלתה מאות מיליארדים, כמו של הרוסים. להפך, על עליית המזרחיים החליטו משום שחשבו שיקבלו פועלי בניין בזול-מה שהיה נכון בהתחלה, ואכן חוק הסתדרותי קבע שפועל מזרחי ירוויח חצי משכר פועל אשכנזי ובניגוד לאשכנזים למזרחיים עשו בעיות קשות בהעלאת הוריהם-אבל הם סתם בכיינים.

      גם הפנו את המזרחיים אוטומטית לחינוך מקצועי, גם שהיו מוכשרים להרבה יותר מכך (היום אחוז הלומדים באוניברסיטאות הוא כמעט זהה בין אשכנזים ומזרחיים) ואת האשכנזים לחינוך עיוני גם שלא התאימו לכך (ינון כהן כותב על כך) שלא לדבר על הפניית מזרחיים לפריפריה כחלק מהתפיסה שככה ניישב את הארץ (ולכן יש את דימונה, באר שבע וכ''ו-אם המשפחה שלך הייתה נשלחת לשם, למקום מרוחק כל כך במונחים של אז מהמרכז, לא היית מגיעה רחוק, אם הגעת) למרות שהמזרחיים לא טמבלים והם סירבו לעניין, את האשכנזים שלחו למרכז.

      ובכל זאת-את חברת בבילון, אחת מחברות ההיי טק המובילות, הקים מזרחי, שי אגסי הוא מזרחי, אמיר מורד שהקים את ויז'נטק שנמכרה במיליארד דולר הוא מזרחי. תראי איך הם משגשגים בכל הבחינות באירופה שתביני, ידידתי ה''ארית'' שהגזענות שלך מגוכחת. את לא באמת אירופאית, ואל תנסי להיות גזענית כמו אחת.

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    השד העדתי חי ונושם ומעולם לא חזר לשום בקבוק. (ל''ת)

    כגדג, 02/01/08 14:26

    הגב לתגובה זו

    • ועצוב מאוד שעדיין רוב אלו שמפטמים

      אותו, 02/01/08 15:26

      הם נכדים ובנים לניצולי שואה...איך עוד אפשר להסביר להם שכדאי להם לחזק את הקשרים עם אחיהם במקום לנסות ולהיות כמו אלו שטבחו בהם...

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    כמה שטיות הבנאדם מדבר.

    אבי, 02/01/08 14:14

    יורה בקצב אוטומטי. פשוט דביל לא שווה התייחסות.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    אומרים שהסיכסוך בינו למוני יקים , דובר הפנתרים

    גבינה בולגרית, 02/01/08 13:59

    הגיע עד לכדי נסיון חיסולו של האחרון .הגיע הזמן לפתוח את כל התיקים האפלים של הפנתרים השחורים , כדי שנידע מי היה משת''פ ומי לא .

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    איזה קטע

    יוני אברג'יל, 02/01/08 13:50

    גם לי קוראים אברג'יל. ואבא שלי לא בכה, אלא עבד וחינך אותנו לעבוד, ממש כמו בארץ מוצאו - מרוקו! ואמא שלי, העיראקיחת, עבדה ועובדת. ואנחנו, חמישה אחים, כולנו לא פרזיטים!!! שלושה סיימו בהצלחלה תואר שני, שני מרצים וחוקר. ואני יקירי, אני עבדתי כברמן אחרי השירות הצבאי שלי, שכרתי דירה עם חברים ולמדתי. ואתה? מה אתה עשית? התבכיינת? אל תבכה ואל תנפח את הראש, אתה מוציא לנו, הישראלים האמיתיים, שם רע. אני ממוצע יהודי ולא ערבי, אולי אתה כן.

    הגב לתגובה זו

    • תלמד לכתוב לפני שאתה יורד על אברג'יל בושה ! (ל''ת)

      חיפאי, 02/01/08 14:30

      הגב לתגובה זו

      • כאשר אין מה לענות

        אברי, 02/01/08 15:17

        מתעסקים בקטנונות.
        במקום לרדת עליו בגלל טעויות הקלדה, אולי תתמודד עם התוכן.
        קשה לך, לא?

        הגב לתגובה זו

    • מה אתה רומה ממנו כולה שגיאת הקלדה!!

      דוד טרבלסי, 02/01/08 16:33

      רציתי לצטט את בנאי האב\\א ז''ל שאמר משהוא דומה.
      חבל שחלק מהפנתרים השחורים שזעקתם היתה צודקת בעבר לא הפנימו שהזמנים השתנו!!!
      רק כמה ''פנתרים שחורים'' שמנסים לזכות בנדבות של האיחוד האירופאי והערבים מיללים!!!
      חבל שמהפנתרים השחורים נשארו רק חתולים שחורים.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    רעיון מצוין

    איתן, 02/01/08 13:47

    אנשים , אתם לא מבינים !!!!
    אברג'יל הוא הבנשק הסודי שלנו .
    אם אברג'יל וכמותו יעזבו לארצות ערב הם יוכלו להרוס את המדינה מבפנים וככה יהיה לנו יותר קל להתמודד עם הערבים !
    אברג'יל אתה גאון !!:)))

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    זה מה שקורה כאשר פנתר נהיה שמאלני קיצוני

    מוטי, 02/01/08 13:36

    במקום להילחם על הזכויות שלו וכנגד האפליה (אם עדיין יש), הבן אדם רוצה שהיהודים יחזרו לארצות המוצא שלהם ולא יהיו פה.
    דרך אגב, אף אחד לא מפריע להם לעשות כך.
    לפי השם של הבחור, אני משער שהוא מרוקאי ומלך מרוקו אמר כבר עשרות פעמים שהוא יקדם בברכה כל יהודי שירצה לחזור למרוקו מישראל.

    מעניין מדוע לא עשה זאת הבחור?

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    אולי הוא לא באמת אמר את זה,

    פלפילו, 02/01/08 13:20

    אבל אם כן, אז הוא מגזים.
    אני בטוח שהרוב הגדול של המזרחים יסכימו שהוא הגזים ודיבר שטויות.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אני מתבכיין = אני קיים (ל''ת)

    מזרחי מקופח, 02/01/08 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    בכיין ושקרן!רוב בכירי המדינה כיום הם מזרחיים!

    קובי24, 02/01/08 13:16

    דאיי יש גבול לבכיינים כמוהו!!!תפסיקו עם זה!!
    בחייכם אתם באמת חושבים שהשבכ יושב כל היום ועובר על רשימות של מזרחיים ופשוט מצר את חייהם?!
    איזה בולשיט!!
    רוב בכירי המדינה-שרים/אלופי צבא/רמטכל/מנכלי משרדי ממשלה
    עשירי המדינה לביוב ותשובה
    כולם ''יהודים ערבים''

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ראובן, יישר כוח, הלוואי היו עוד אנשים כמוך. הלאה האשכנזים! (ל''ת)

    ששון, 02/01/08 13:14

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    העלייה הערבית של שנות ה-50 סתמה את הגולל על הציונות! (ל''ת)

    פלח, 02/01/08 13:12

    הגב לתגובה זו

    • חבל שאתה טועה. הלוואי והייתי צודק. (ל''ת)

      גפילטעפיש, 02/01/08 13:45

      הגב לתגובה זו

      • יהודים באירופה לא נחשבו כארופאים .תפתח ספרי הסטוריה. (ל''ת)

        דגכ, 02/01/08 14:31

        הגב לתגובה זו

        • מי אמר אחרת? הרי כל הסיפור האנטישמי ידוע-

          לא?, 02/01/08 16:30

          מה זה ''אנטישמי''?- זה אנטי אלה מהמוצא השמי!

          הגב לתגובה זו

    • הם לא יותר ערבים משאתה אירופאי

      אחד, 02/01/08 14:21

      ואתה לא אירופאי, בוודאי שאינך מקובל באירופה ואינך כזה מבחינה גנטית.

      הגב לתגובה זו

  • 35.

    אין לכם את הזכות לקרוא לו בכיין

    מרוקאי, 02/01/08 13:09

    האפלייה עדיין קיימת. אולי לא ע''י הממסד, אבל עובדה היא שמפלגת מפא''י (או קודמותיה) זרקו את המקוראים בדרום (כמו שעשו לרוסים והאתיופים) והאפלייה נגררת עד היום.
    לא יכול להיות שיבוא אשכנזי ויגיד תפסיק לבכות. איזה מן טיעון זה? תקחו אחריות, תתקנו, ואח''כ תבקשו סליחה.

    הגב לתגובה זו

    • מה ''תתקנו''?!! רוב הממשלה שלך עכשיו ממוצא מזרחי

      גיא, 02/01/08 13:42

      רוצים לתקן? תתקנו ''אתם''

      חלאס כבר עם ההתבכיינות העדתית

      הגב לתגובה זו

    • גם אתה בכיין במקום שתקומם על הדברים המתועבים שלו

      אנטוני הופקינס, 02/01/08 14:30

      כנראה שבכיינות הפכה למקצוע,תשאל את דוד לוי.

      הגב לתגובה זו

    • האשכנזים זרקו את הרוסים?

      מצ'לס, 02/01/08 14:48

      אבל גם הם אשכנזים?
      העקרון הוא שותיקים , שהם הנושאים בעול המס והביטחון, מממנים את יישוב העולים באזורי ספר, לחיזוק המדינה.
      כך כולם יוצאים נשכרים , ולחלק יש אפילו את ההצדקה להתבכיינות (שהיא רווח משני).
      אין קשר למוצא עדתי.

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    שיפסיק לבלבל את המוח

    איציק, 02/01/08 13:08

    נכון שעדיין המזרחיים אינם שווי זכויות לגמרי וגם מבחינת היחס וההתנשאות האשכנזית..אבל צריך להפסיק להתלונן ולעשות..וקצת גאווה לא תזיק.. וכי חסר אשכנזים מטומטמים חסרי השכלה? וחסר מזרחיים משכילים ואנשי תרבות... אז נכון שההשכלה והקידמה הגיעה לאירופה לפני המזרח זה סך הכל עניינ היסטורי..

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    חתיכת דביל! (ל''ת)

    עמי, 02/01/08 13:05

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    האם גם אשכנזים הם מזרחיים?

    אריאלה, 02/01/08 12:58

    הרי אנו יודעים שמוצאם של ה''אשכנזים'' הם מארצות מזרח אירופה כגון:פולין.רומניה.בולגריה.אוקראינה.אז שישבו בשקט הם באו מארצות שעד היום הקידמה פסחה מעליהם.אז לכן על הספרדים אין במה להתבייש כי האשכנזים מתנהגים כך מתוך מיגננה.

    הגב לתגובה זו

    • חלק גדול מהאשכנזים אינם יהודים במקור והם כוזרים שהתגיירו (ל''ת)

      על עובדות, 02/01/08 14:24

      הגב לתגובה זו

      • עדיף להיות ערבים שהתגיירו? (ל''ת)

        ?, 02/01/08 14:36

        הגב לתגובה זו

        • כן,עדיף להיות ערבי שהתגייר

          ע, 02/01/08 15:07

          כבר ראינו מה עשו האירופאים הנאורים.
          להכניס אנשים לתאי גזים זה לא ממש נאור נכון?

          הגב לתגובה זו

          • מה אתה רוצה? (ל''ת)

            מה אתה רוצה?, 02/01/08 15:17

            הגב לתגובה זו

          • הם לא ערבים שהתגיירו

            אני, 02/01/08 15:31

            כמו רוב האשכנזים, הם צאצאים למגורשי ספרד ברובם הגדול. עם יוצאי דופן מעטים.

            הגב לתגובה זו

      • ''כוזרים'' זה משל ספרותי (ל''ת)

        סה טו, 02/01/08 14:58

        הגב לתגובה זו

      • או באמת מדען, כוזרים....

        גנטיקאי, 02/01/08 15:13

        אין לכך שום סימכוין בגנטיקה של אוכלוסיות. ישנו היום גוף ידע שהצטבר על סמך עשרות אם לא מאות מחקרים שבדקו את הגנום היהודי האשכנזי מכל כיוון-ויודע מה? מסתבר ש95-90% מהגנום האשכנזי מקורו במזרח התיכון ו5% עד 10 או 12% מקורו או במזרח אירופה (אוקראינים ורוסים) או בטורקים (כוזרים)-כל אחת משני האפשרויות סבירה במידה זהה. אין בסיס היסטורי או גנטי או לשוני או מנהגי לטענתך העלובה שהאשכנזים הם כוזרים.

        הגב לתגובה זו

    • ליהודי מזרח אירופה אובססיה עם עור לבן , יש לזה היסטוריה שלמה כן ? ו

      שששש, 02/01/08 14:32

      וחוץ מזה , הם נחשבו ''שחורים'' באירופה.
      כל העניין עם האפליה בארץ זה על רקע צבע עור זה הכל .
      אובססיה עם צבע עור בהיר וכו'. שמתם לב למי היתה אובססיה כזו לפני ששים שנה ? לא עצוב ?

      הגב לתגובה זו

    • מתי כבר תתפטרו מרגשי הנחיתות שלכם ותתחילו ללמוד ולעבוד? (ל''ת)

      בוריס, 02/01/08 17:23

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    זה לא קצת אדיוטי?

    מ, 02/01/08 12:58

    שהוא בא בטענות לשב''כ שעוצר אותו ואז אומר הוא פעיל בתנועות נאטי ציוניות?

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    נדרשות הוכחות

    יצחק, 02/01/08 12:54

    הייתי שמח לראות הוכחות קצת יותר מוצקות שבן עדות מזרח עם אותם נתונים וכישורים מקבל פחות מאשר אחר על אותם תפקיד ועבודה.
    זה חשוב בכדי לפזר חשש שהבלתי מצליחים משתמשים לרעה וכתרוץ בשד העדתי!

    הגב לתגובה זו

    • שלח קו''ח זהים עם שמות שונים למשרדי רו''ח/עו''ד מובילים ותקבל את ההוכח

      ישראל ה''נאורה'', 02/01/08 14:36

      קו''ח זהים עם שם משפחה אשכנזי מובהק (למשל אברמוביץ) יקבלו פי כמה יותר פניות מאד קו''ח עם שם מזרחי מובהר(בוזגלו למשל)
      די להיתממות!

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    סתם בן אדם הזוי

    תומר, 02/01/08 12:53

    עצם זה שהוא חושב שיש רבים שרוצים לחזור ולחיות בארצות ערב, רק מראה כמה הוא מנותק מהמציאות. אפילו ערביי ישראל שהם ממש מקופחים ושנואים בארץ, לא רוצים לחיות בארצות ערב.

    ובנוסף הזמנים השתנו: וכבר יש והיו לנו מזרחיים כמעט בכל התפקידים הבכירים, כולל כראשי מערכות הבטחון.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אז למה אתם באים בטענות לאירן?!

    לא מבין, 02/01/08 12:45

    הרי זה בדיוק מה שאמר נשיא אירן.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אברג'יל! הבעייה לא מה אתה אומר אלא איך אתה אומר.

    א.מ.י, 02/01/08 12:43

    הבעייה לא מה אתה עושה, אלא איך אתה עושה - וחבל...
    שמתי לב שכל ההתקפות של הטוקבקיסטים נגדך פורסמו. אך חלילה מלפגוע בהם...

    הגב לתגובה זו

    • אוי אוי אוי.. שמעת את זה??

      ארז, 02/01/08 13:25

      ליבי נשבר על מסכנותך.... אח הדמעות הדמעות

      תמשיכו להיות עלובים וזה מה שתקבלו - וד''ש לגדעון גלעדי ובורסוק...

      הגב לתגובה זו

    • אתה פוחד מתסמונת אברג'יל

      א.מ.י, 02/01/08 15:29

      אתה פוחד מעדות מזרח. ויש לך ממה.

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    פקה פקה -תחזור תחזור

    שמעון אברג'ל, 02/01/08 12:41

    פקה פקה -תחזור תחזור

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    פולנים,אוקראינים ורוסים הפכו לפריס ולונדון? איזו קירבה גיאוגרפית או

    $$$$$$$$$$$$$$$, 02/01/08 12:37

    הכינוי ''מזרחי'' הודבק ע''י אשכנזים שמנסים לאמץ לעצמם את הכינוי ''מערבי'',והמגמה הזו תופסת אחיזה בתודעה הציבורית; פולנים,אוקראינים ורוסים הפכו לפריס ולונדון? איזו קירבה גיאוגרפית או תרבותית יש כאן? מדינות הגוש המזרחי,ובריה''מ לשעבר שאגב 90 אחוז ממנה היה בכלל באסיה ו 10 אחוז בחצר האחורית של אירופה,

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    יש משהו בדבריו אך הרבה פחות מבעבר. (ל''ת)

    שיחליף דיסקט, 02/01/08 12:36

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אברג'יל מטומטם אמיתי. סע לארץ מוצאך. מי מפריע לך?

    ///, 02/01/08 12:32

    לפי שמך -מוצאך מדרום צרפת. אתה יכול לנסוע לשם לנשק שולי גלימתו של המלך המקומי הטוב והמיטיב ותעזוב את ארצנו שלנו בשקט.
    אתה דפוק כמו זית מיום שנולדת -לא בגלל שאתה ממרוקו .אשתי מרוקאית ולא מרגישה שום קיפוח. רק אנשים שדפוקים בתוך עצמם טוענים שדפקו אותם מבחוץ.
    חלאס עם השטויות. היה אולי קיפוח בשנות ה50 אבל חלאס, עבר יובל, אנשים התקדמו והענין הזה כבר מת מזמן.

    הגב לתגובה זו

    • To No. 23

      Nora, 02/01/08 12:43

      It is a North African last name, NOT French!

      הגב לתגובה זו

      • South of France is ironically Morocco (ל''ת)

        Jaqueline, 02/01/08 13:21

        הגב לתגובה זו

      • נורה, אין לך חוש הומור!

        דני, 02/01/08 13:33

        לא הבנת אותו. הוא אמר ''דרום צרפת'' בצחוק. בהמשך אמר ''מלך מקומי'' כשכוונתו למלך מרוקו.

        הגב לתגובה זו

  • 22.

    מי אתה בכלל הדון אברג'יל ? לך לעבוד!

    ביטון, 02/01/08 12:32

    מי אתה אברג'יל ואת מי בכלל אתה מיצג ???
    אתה לא אדם חרוץ ובעל מוטיבציה לעבוד ולכן כל חייך אתה מקטר ובוכה על מר גורלך.
    אני התחלתי את דרכי בניקיון חדרי מדרגות ועכשיו אני בעל נכסים בתחום הנדל''ן השווים מליונים.
    את הכל עשיתי במו ידי, התחלתי עם דלי מגב ספונג'ה וקצת אקונומיקה ועכשיו יש לי הכנסות של עשרות אלפי שקלים רק משכר דירה.
    מי הפריע לך לעשות את אותו הדבר???
    מאות אלפי עובדים זרים עובדים אצלנו ומתפרנסים יפה אבל אנשים כמוך שיכלו לעבוד, לא רצו לעבוד!!
    לך לך לעבוד ותתפרנס בכבוד ואל תבייש אותנו בגלל שאתה עצלן ונצלן.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    הוא בוגד, או לפחות דביל (ל''ת)

    רמות, 02/01/08 12:29

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אז יאללה ביי..... (ל''ת)

    אמרת שדי, 02/01/08 12:27

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מדוע כאשר אשכנזי קורא למזרחי ''ערבי'' הוא אוטומטית נחשב לגזען?

    י, 02/01/08 12:26

    הנה , פה הסמכות ההגדרתית של המזרחים בכבודה ובעצמה טוענת שהמזרחים הם ערבים...

    הגב לתגובה זו

    • עם כל עוצמת המוח האשכנזי שלך

      לא הצלחת להבין?, 02/01/08 12:57

      אני כותב כיהודי-לא כמזרחי, ולמען האמת אני גם לא מזרחי. אלא שפשוט מאוד מרגיז אותי לראות-מקומם ממש, יהודים ששבו מהגלות באירופה ועתה רואים בעצמם אירופאים, ואת אותה גזענות שהפנו כלפיהם מפנים כלפי אחיהם המזרחיים.

      מזרחיים אינם ערבים מבחינה גנטית, מנטלית וכ''ו. גם אשכנזים, למרות רצונם העז מאוד של חלקם, ולמרות העובדה שתרבות המערב משפיעה על כולנו-אינם אירופאים מבחינה גנטית.

      לקרוא לבנאדם בשם שאינו רוצה בו-זאת גזענות, ובפרט שאתה בעצמך לא היית רוצה להיקרא ערבית למרות שמחקרים בגנטיקה דווקא כן היו מכנים אותך ''מזרחי'', לכל הפחות.

      אם אתה רוצה להיות אירופאי-תעשה לכולנו טובה, סע לאירופה הליברלית ותחיה שם, אבל אני לא מסוגל להתחייב לך שעוד 10 שנים, כמו שקרה לא פעם בהיסטוריה, האנטישמיות הציבורית לא תחזור שם לאופנה. כי מבחינת האדם ברחוב, היא אף פעם לא יצאה מהאופנה (בסקר שנערך במדינות האירופאיות הפחות אנטישמיות, כמו בריטניה, 50% מהנשאלים הגדירו את היהודים (והם מכירים רק את הסוג האשכנזי שמהווה 80% מאוכלוסיית היהודים ו90% לפני השואה, ומתוך כך הכי מוכרים להם הם היהודים המתבוללים) כעם לא רגיל במובן השלילי של המילה וללא קשר לישראל).

      הגב לתגובה זו

      • לפי ההסטוריה האנושית. עוצמת המוח שמורה לבבל , מצרים , מסופוטמיה. אז

        כככ, 02/01/08 14:37

        נא לקרוא ספרי הסטוריה , ולראות , שההשכלה , המדע , המתמטיקה. התחילו , נולדו ונבראו , במזרח התיכון . מה לעשות , לא נוח לחשוב שמשהו לא עם צבע עור לבן , הביא את האנושות והמדע לאן שהם עכשיו.
        לא כורתים ענף שיושבים עליו.
        אירופה היתה טינופת וענייה , לא הומצא בה כלום בתקופות הקדומות.
        עירק , פרס, מצרים הם אלה שמה שיש לנו עכשיו , קיים בזכותם. אז לא לסלף. זה שהאימפריה הזו קרסה זה משהו אחר.

        הגב לתגובה זו

        • בבל המציאו את כל הרואי חשבון (ל''ת)

          בצחוק, 02/01/08 15:59

          הגב לתגובה זו

      • כולנו בני התרבות היהודית, לא ערבית ולא אירופית

        מצ'לס, 02/01/08 14:55

        אחת ההוכחות: הרמב''ם, יליד ספרד ותושב מצרים, נחשב לגדול הוגי היהדות בכל הדורות, ומורה נבוכים לכל היהודים- מתימן בדרום ועד ליטא בצפון.
        אפילו בחייו, נעו אליו וממנו שאלות ותשובות ממרחקים. זורה במיוחד ''האיגרת אל יהודי תימן''.
        והוא כתב עברית וערבית.
        אז מה, הוא ערבי?
        והליטאים המצטטים אותו הם אירופים? או גם ערבים?
        כולנו יהודים.

        הגב לתגובה זו

      • 19 סתם היה עוקצני

        אבל לגופו, 02/01/08 15:10

        נצרוך פה תרבות מערבית ותרבות יהודית ככל שנחפוץ , מי שואל אותך

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    יש בסיס לאפלייה שמרגישים יהודים ממוצא ערבי

    על פי למ''ס, 02/01/08 12:26

    הדבר הוכח בעשרות מחקרים.

    עכשיו נוספו רוב היהודים שמקורם בארצות ערב למעמד התחתון מבחינה כלכלית.
    הממשלה אישרה את תקציבי גזל העניים והעברת הקופה למתנחלים ולצבא. כך הגענו למצב שהמדינה היא בעלת הפערים הגדולים ביותר בחלוקת ההכנסות, אחרי ''הידידה'' ארצות הברית... שני העשירונים העליונים שמו ידם על מחצית ההכנסה בישראל. שני התחתונים נאלצים להסתפק ב- 1/20 מהקופה. [ע''פ למ''ס].

    הגב לתגובה זו

    • שקרן. רוב העוני הוא חרדי-אשכנזי.

      מצ'לס, 02/01/08 14:58

      ואולי תסביר על איזה קופה שמו העשירונים העליונים את ידם?
      על היצוא והייצור של היי-טק?
      אתה פתחת את הקופה ומילאת אותה, והם לקחו לך?
      או שהיזמים פיתחו מוצרים, הביאו דולרים למדינה ופרנסה למהנדסים ולפועלים, ומשלמים הרבה מסים כדי לפרנס פרזיטים כמוך?

      הגב לתגובה זו

    • הם לא ממוצא ערבי (ל''ת)

      הם יוצאי, 02/01/08 15:20

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אני גאה בך. אתה צודק (ל''ת)

    יסמין, 02/01/08 12:25

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אצלך התלונות זו דרך חיים

    אין מצב, 02/01/08 12:22

    אתה רוצה לקבל בלי לתת!!! אולי אתה לא רוצה לתת ואולי אתה לא מסוגל לתת, אבל בכל מקרה - מי שלא נותן לא מקבל. ככה זה בכל העולם וגם בישראל.
    דרך אגב: בארצות ערב לא תמצא אנשים שצועקים ''מגיע לי !!!'' בכל פינה ובכל הזדמנות. העניים וחסרי ההשכלה נשארים עניים לדורותיהם. תסיק את המסקנה לבד.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ארץ מוצאו

    איטליה, 02/01/08 12:20

    אני חושבת שבארץ אף אחד לא יבכה ולא יתאבל באם הבחור יחליט לשוב לארץ מוצאו. הערבים בודאי יקבלו אותו בזרועות פתוחות, ירעיפו עליו אהבה וכסף. אז למה הוא מחכה ?

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אברג'יל אחלה גבר

    יהודה, 02/01/08 12:19

    מומלץ מאד הדיסק שלו של ספוקן וורד, ''הפנתרים השחורים מדברים''. אם תשמעו, תוכלו לשפוט מתוך ידע.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    תכף נראה אותו בתשדירי חיזבאללה והחמאס

    מאיה, 02/01/08 12:18

    זה חומר מצויין להסתה כנגד ישראל

    חוצמזה אני חושבת שהוא חי בעבר וניזון מהשינאה. אפליה כמו שהוא מתאר אותה לא קיימת!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הכינוי ''מזרחי'' הודבק ע''י אשכנזים שמנסים לאמץ לעצמם את הכינוי ''מערבי

    ==לא הבנתי ==, 02/01/08 12:14

    הכינוי ''מזרחי'' הודבק ע''י אשכנזים שמנסים לאמץ לעצמם את הכינוי ''מערבי'',והמגמה הזו תופסת אחיזה בתודעה הציבורית; פולנים,אוקראינים ורוסים הפכו לפריס ולונדון? איזו קירבה גיאוגרפית או תרבותית יש כאן? מדינות הגוש המזרחי,ובריה''מ לשעבר שאגב 90 אחוז ממנה היה בכלל באסיה ו 10 אחוז בחצר האחורית של אירופה,

    הגב לתגובה זו

    • אני אסביר לך, חמוד.

      אשכנזי במיעוט, 02/01/08 13:08

      אירופה מאוחדת בתרבותה ובגזעה.

      אירופה המערבית היא כלכלית מפותחת יותר, ותו לא.
      וזה ההבדל היחיד והוא עתיד להעלם.

      מרוסיה ועד פורטוגל מאיסלנד ועד יוון כולם אירופאים, כולם לבנים, חלקם הגדול משכילים ואוהבים מוזיקה קלאסית ומעריצים את התרבות האירופית.

      מנגד כל עמי ערב מאוחדים בתרבותם ובגזעם בין אם הם מוסלמים נוצרים או יהודים. בין אם הם חיים באסיה או באפריקה עדיין מותר להם לגדוע את ידיו של הגנב.

      הגב לתגובה זו

      • איזה קישקוש.....

        ..., 02/01/08 15:21

        אירופה כלל לא מאוחדת בתרבותה ובגזעה.
        המנטליות המזרח אירופאית שונה עד מאוד מהמנטליות של מערב אירופה
        למעשה,מזרח אירופה היתה תמיד החצר האחורית של אירופה. רק פיטר הגדול (הצאר הרוסי) בזמנו ניסה להנחיל בשטחי האימפריה שלו את התרבות המערבית.אך זה לא ממש הצליח לו.
        הנורדים הצפון אירופאים והסלבים המזרח אירופאים שונים בתרבותם ובגזעם.
        למעשה המערב אירופאים תמיד סלדו מהמזרח אירופאים(ממש כמו היום) ואפילו היהודים ממערב אירופה סלדו מהיהודים המזרח אירופאים.
        דרך אגב,היוונים הם בכלל עם ים תיכוני ורבים מהם כהי עור דווקא,כמו כן רבים מהאיטלקים,הספרדים והפורטוגלים.

        אני מקבע שאתה מודה לכך שאתה לא ''אשכנזי במיעוט'' אלה ''אשכנזי בור במיעוט''.
        ואני אומר לך את זה בתור אשכנזי מערב אירופאי כמובן (הולנד וגרמניה)

        הגב לתגובה זו

        • *מקווה *מודע (ל''ת)

          ...,, 02/01/08 16:13

          הגב לתגובה זו

      • מציע שתלמד קצת היסטוריה של אירופה

        גילי, 02/01/08 16:46

        אם אתה לא מודע לעובדות בסיסיות כמו החלוקה האתנית של אירופה לא מפתיע אותי שאתה מחשיב את עצמך בתור אירופאי.

        עמי מזרח אירופה הם סלאביים, ההרכב האתני שלהם הוא ערבוב של ויקינגים (נורדים), מונגולים (מרכז אסיה) יוונים (ים תיכוניים) ועמים קווקזיים שונים-שונה באופן מובהק מעמי מערב וצפון אירופה שמתבססים רובם ככולם על הגזע הנורדי.

        מבחינה תרבותית, ואני ממליץ לך לקרוא את ''התנגשות הציוויליזציות'' של הנטינגטון, לא שהוא מחדש הרבה-אבל לך כן, המזרח אירופאים נחשבים לציווליזציה נפרד מהמערב לא רק ולא בעיקר מטעמים פוליטיים-למעשה הנטינגטון טוען ובצדק שהשוני הגזעי והתרבותי הוא שיוצר את המבנה הפוליטי השונה.

        מבחינה דתית מערב אירופה היא נוצרית קתולית או פרוטסטנטית או ליברלית. לעומת זאת, מזרח אירופה, עם יוצאי דופן כמו פולין שיש בה פולחן קתולי (שונה בסגנון ממערב אירופה), היא נוצרית פרובוסלבית או אתאיסטית שהתפתח על בסיס התפיסה הקומוניסטית.

        מבחינת השפה, וזהו גורם חשוב מאוד שמשמש כדי לסווג תרבויות, השפות הסלאביות אינן לטיניות ואינן גרמאניות ולכן שונות מהותית מאלו של מערב אירופה, כמו גם הכתב הקירילי שאינו דומה לכתב המערבי שמתבסס על האלף בית הפיניקי.

        מבחינת גזע, גנטית סלאבים ושאר האירופאים הם שונים.

        גם תרבותית קיימים שלא ניתנים לגישור.

        ועדיין, סלאבים ושאר האירופאים יותר קרובים אלו לאלו מאשר יהודים קרובים בכל פרמטר כמעט (כולל זה הגנטי) לאיזה שהיא אוכלוסיה אירופאית.

        הגב לתגובה זו

    • אז עכשיו אנחנו אשמים שמנענו מכם את הכינוי ''ערבים''? (ל''ת)

      כפויי טובה, 02/01/08 13:25

      הגב לתגובה זו

    • מזרח אירופה היתה תמיד החצר האחורית המטונפת של אירופה. (ל''ת)

      ככככ, 02/01/08 14:37

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    זה הולך להתגשם

    בחזרה לשולח, 02/01/08 12:12

    רוב הסיכויים הם שהישראלים ממוצא אירופאי יחזרו לארופה ואז כדאי ליהודי המזרח להתחיל במהלכים של חזרה לארץ מוצאם. הרי הפלסטינאים לא יתנו להם לחיות כאן.

    הגב לתגובה זו

    • אין ישראלים ממוצא אירופאי

      אחד, 02/01/08 12:31

      יצא לי לדבר עם גויים ממשפחות מעורבות-אולי כדאי שתשאל אותם באמת-רובם רואים בהבדלים בין יהודי אשכנזי מכל סוג שהוא, לבין אירופאי גוי מכל סוג שהוא הבדל גדול לפחות כמו ההבדל בין יהודי אשכנזי וערבי . היהודים היו המזרחיים של אירופה-מעולם היו רצויים שם, מעולם לא התקבלו שם-כדאי שתספור את מספר הגזירות, הרדיפות, העלילות והפוגרומים שהתרחשו נגד היהודים בארצות היותר גדולות באירופה (גרמניה, איטליה) או במזרחה ( פולין, רוסיה) עוד הרבה קודם לשואה.

      אירופה עדיין מאוד מאוד אנטישמית, ליברלים או לא-אנטישמים הם נותרו, וזה חזק מאוד אצלהם, זאת לא המצאה שלי.

      גם מבחינה גנטית אשכנזים הם ממש, אבל ממש לא אירופאים (ויש לא מעט מחקרים בתחום) .

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    אברג'יל אתה מוזמן לעוף. להתראות (ל''ת)

    אסי, 02/01/08 12:08

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    בדיוק כמו האיסלם, לא יודעים להתמודד בעולם מתקדם, אז להרוס הכל!

    כה אמר, 02/01/08 12:07

    אכלו לי, שתו לי. איזה ''משרות טובות''? לא קיבלת לנהל חברת היי טק?

    הגב לתגובה זו

    • אדיוט

      גילי, 02/01/08 12:37

      ומה בדיוק הייתה פולין בשנות ה40? ברית המדע העולמית? לא ממש- ראבט הייתה עיר יותר מתקדמת בהרבה מוורשה.

      כדאי שתקרא קצת מאמרים של ינון, תגלה שה''פולנים'' (הפולנים הגויים לא ממש ראו אתכם ככאלו, גם שהתנצרתם) הם הבכיינים האמיתיים.

      לא קיבלו ניהול במשרות היי טק? חבוב, ההיי טק הישראלי מבוסס גם על לא מעט מזרחיים. ובין החברות שנמכרו, ניתן למנות את ויז'נטק (אחת מחמשת המכירות הגדולות) שהוקמה ע''י מזרחי בשם אמיר מורד, או את החברה של שי אגסי-שאת שמה שכחתי, ויש עוד כמה.

      חבוב, מזרחיים הופנו לפריפריה גם שלא רצו בכך, בהוראה הסתדרותית שלא מדברים עליה שכרם קוצץ לחצי לעומת עובד ממזרח אירופה, הופנו לחינוך מקצועי א-פריורית בעוד שאשכנזים להפך, ועוד כהנה וכהנה אפליות.

      בכל זאת, בצמרת העשירים של ישראל יושבים מזרחיים שעשו חלק גדול מכספם בחו''ל. באירופה יושבים יהודים מזרחיים שכבר הוציאו נובל בפיזיקה (קלוד טנוג'י כהן) או ברפואה (ברוךבנאסרף) והגיעו לעלית התרבותית (ז'אק דרידה, כהן וכ''ו) והם האוכלוסייה היהודית הכי עשירה בחו''ל. עד קצת לפני שלדון אדלסון היהודי הכי עשיר בעולם היה יהודי מזרחי, ממוצא פרסי, שגר בלונדון ויושב על 12 מיליארד דולר מסחר בעתיקות.

      שוב, וזאת לא התגבוה הראשונה שלי כאן-מבחינה גנטית אתה לא אירופאי. יש לפחות 40-50 מאמרים עדכניים בתחום, לכולם אותה מסכנה: שיעור ההתערבבות של אירופאים באוכלוסייה היהודית אשכנזית אינו עולה על 12% (מאמר אחד) ולדעת רוב המאמרים לא עולה על 5%-כולם מתבססים על מחקרים חוזרים, מזוויות שונות ומיהודים ואוכלוסיות אחרות במדגמים גדולים (לעיתים דגימות מ15000 איש) כל שאר הגנים מקורם כאן, בפלסטין הכבושה.

      הגב לתגובה זו

      • אנחנו לעומתך לא צריכים להוכיח כלום לאף אחד (ל''ת)

        יואל, 02/01/08 13:39

        הגב לתגובה זו

        • ליואל ה''אירופאי''

          אחד, 02/01/08 15:21

          אני מציע שתלך לגרמניה ותספר להם שאתה אשכנזי אמנם, אבל אירופאי-הם בטוח יעריכו אותך ויאהבו אותך-ולכך יצטרפו שאר האירופאים. כי להם באמת אתה לא צריך להוכיח שאתה אירופאי, לא משנה מה תעשה הם לא ייקנו את זה.

          ואגב, לא יודע מי זה ''אנחנו'' אבל אתה אישית לא נשמע לי מוח חריף במיוחד.

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    בסוף יתאחדו עם הפלסטינאים נגדינו...

    משה, 02/01/08 12:05

    אכן היתה אפליה מכוערת...
    כיום רב האוכלוסיה המשיכה הלאה ובצדק ורק מיעוטים בשני צידי המיתרס ממשיכים לטפח רגשי נחיתות ושינאת אחים עד למימדים הרסניים שכאלה.
    ובכל מצב אני נותן לו בדיוק יומיים בכל ארץ ערבית נתונה ותראו איך הוא מתחנן לשוב לארצינו!!
    ההבדל הגדול:כאן זה שלנו!
    וכאן נותנים לכל אחד פיתחון פה כולל לקיצונים חסרי היגיון...ומה גורלם של אלה במשטרי האופל שבשאר מדינות המזרח התיכון?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    תדבר בשם עצמך - כל היהודים שהגיעו מערב רוצים להשאר בארץ ואוהבים (ל''ת)

    מאוד את הארץ וה, 02/01/08 12:05

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הבן אדם עובד בתוכנית ''ויסקונסין''

    פנתר אפור, 02/01/08 12:04

    של נתניהו מעניין שיש לו טענות כלפי ''המימסד''שממן אותו עוד משנות השיבעים מה גם שהוא היה אחד מהדמויות הכי בעיתיות מהפנתרים ויש שמיחסים לו בכלל שת''פ עם השלטונות שגרם בדיעבד לקרע בפנתרים תשאלו את מוני יקים שגרירנו בפאריס המשוחררת

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    איזה הפליות? די אתה לא רוצה לעבוד ורוצה שיפול עליך כסף משמיים ומתרץ (ל''ת)

    את זה כקיפוח, 02/01/08 12:04

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    פשוט טימטום

    זהבה, 02/01/08 11:59

    אתה עדיין לא הפנמת את העובדה שהדברים שאתה אומר גזענות כנגד ספרדים כבלא קיימת, אדם נמדד לפי מעלותיו, ויכולותיו באם זה ספרי או אשכנזי, יש הרבה ספרדים שנמצאים בעמדות מפתח כיום, אין לי מוזג מאין אתה מביא את זה, יכול להיות ששה הייה שייך לעבר גולדה מאיר מתה כבר מזמן (אין מה לעשות הם באו ראשונים) ולא הכירו אותנו המדינה היתה צעירה, והיה קשה להבין את כולם ולקבל את כולם זה מסוג הדברים שנוצרים עם הזמן הטמעה חברתית והיום כפי שאמרתי יש הרבה הרבה ספרדים שנמצאים בעמדות בכירות ודי כבר לבכות.
    תתבגר.
    דרך אגב אני ממוצא מרוקאי.

    הגב לתגובה זו

    • אברג'יל הנדכא

      אורי, 02/01/08 12:52

      ממש לא שווה תגובה, אבל התגובות ממש עם כפפות
      שיחזור וכמה שיותר מהר, נמאס כבר

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    באם אברגיל נכשל ,מאשים אחרים

    שושפרי, 02/01/08 11:56

    בארץ אין יותר הפליה. כל אדם הרוצה
    ללמוד יכול להצליח. תלוי בהתמדתו
    תמיד קל להאשים אחרים כשלא מצליחים .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    דווקא הערבים בני דת משה מופלים לטובה בארץ! (ל''ת)

    הסתה שמאלנית!, 02/01/08 11:52

    הגב לתגובה זו

    • אין ערבים בני דת משה

      אחד, 02/01/08 12:22

      תלמד קצת גנטיקה והיסטוריה ואולי תבין, אנאלפבית, שאין גם גרמנים בני דת משה.

      הגב לתגובה זו

      • אתה צודק, כנ''ל אשכנזים/כוזרים

        חיפאי, 02/01/08 14:22

        :)

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    מיקרה נוסף ומובהק של שינאה עצמית

    פקק תנועה, 02/01/08 11:40

    ומיסוד רעיון הגולה והגלותיות בעם ישראל. צריך לעמיד אותו למישפט חברתי סוציאלי על הסתה גיזענית בחברה הישראלית ושיקום השד העדתי ואים יש עדין בעיות כאלו או אחרות מספיק כבר להישתמש בדבר הנורא הזה זה פוגע והורס ומפרק את החברה הישראלית ומשחק לאויביה אני פשוט לא מבין אותך ????????????????????????????????????????????????

    הגב לתגובה זו

    • הוא צודק

      ניר, 02/01/08 11:54

      האפלייה קיימת

      הגב לתגובה זו

      • קיימת אצל הבטלנים (ל''ת)

        אסי, 02/01/08 12:13

        הגב לתגובה זו

        • ועכשיו מפלים בישראל את השחורים החדשים.''האתיופים''.

          .., 02/01/08 15:26

          היהודים הם האוייב הגדול ביותר של העם היהודי.

          הגב לתגובה זו

          • הנסיון הרומאי להעלים את זיכרו של העם היהודי כימעט והצליח לצערנו הרי

            פקק תנועה, 03/01/08 12:35

            רובה של האוכלוסיה הנוכחית עדין חושבת על הגולה וזה מיתבטה בצורות שונות העולים היהודים שעלו לארץ מאתיופיה ברגע שכף רגלם נחתה על אדמת ארץ הקודש נחשבים מאתה ואלך ליהודים ישראלים לכול דבר וענין ולא לאתיופים כול סיבות גנטיות זה שהם בעלי צבע אחר זו תופעה ביולוגית שנפוצה בטבע העולם שלנו ציבעוני ויפה ונגד זה אן מה לעשות תארו לעצמכם אים הכול היה צבוע בשחור ולבן ואפור .

            הגב לתגובה זו

      • אברג'יל מגזים והרבה. (ל''ת)

        צבר-יהודי., 02/01/08 14:33

        הגב לתגובה זו

    • מקריאת התגובות למעלה אני מסיק

      נביל, 02/01/08 17:41

      שהמפעל הציוני נכשל בגדול.

      פליטי היהודים באו לכאן מארבע כנפות תבל, בכדי להיות יהודים וישראלים בארצם וזה פשוט לא עובד.

      מדינת ישראל במתכונתה הנוכחית נכשלה ואינה מגיעה ליעדה.

      יש לפרקה, וירטואלית, ולהקימה מחדש כמדינה יהודית, ליהודים בלבד.
      אלה שרוצים לחיות כאן ולהרגיש כמו בפריס או בבגדד, אין להם מה לעשות כאן ויש לגרשם מיד.

      התוצאות הישירות של כשלון מסע הציונות: אבדן ערכים והרצון לשמור ולהחזיר אדמות אבות, שחיתויות בכל רמות הממשל, חוסר נכונות להילחם על נכסי העם ופשע שמבייש את סיציליה או סאן פאולו...

      כל אלו ביחד ולחוד יגרמו להשמדתה של מדינת היהודים ע''י מדינות האיסלם.

      הגב לתגובה זו