• 117.

    אמיר שיהיה זכרך ברוך . תוצאה שיכלה להיפתר במחשבה שנייה ץ

    איאד, 06/05/08 11:05

    אמיר , שיהיה זכרך ברוך ותזכה לימי נועם בגן עדן . הצבא חייב לנהל בדק בית יסודי בעניין שליחת חיילים לניווט בדד?? אולי ראוי לשלוח חיילים למשימה מעין זו בזוגות כפי שנהוג בשאר היחידות !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    לא נשכח אותך אח יקר (ל''ת)

    ירכאוי, 07/02/08 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    לא נשכח אותך אח יקר (ל''ת)

    ירכאוי, 07/02/08 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 114.

    לא נשכח אותך אח יקר (ל''ת)

    ירכאוי, 07/02/08 21:23

    הגב לתגובה זו

  • 113.

    סלאמאת יאאחלה תמיר

    ענאן בן דודה, 21/01/08 15:32

    תמיר , עזב אותנו טרם מלאו לו עשרים , המדינה כולה הצדיעה לך ובאה לנחם ולשתתף בצער המשפחה , חבל שאתה לא איתנו פשוט היית רואה את האהבה , האהדה , ההערכה והגאווה שכולם בלי יוצא דופן נתנו לך .
    מגיע לך יותר , המון לא הכירו אותך וההפסד היה גדול...
    תמיר היה חייכן אדיב אמיץ צנוע , מוצלח בכל אשר עשה אהוב על כל מכריו .
    תמיר אוהבים אותך מאוד מאוד , איך אפשר בלעדיך אינני יודע , מה שבטוח שאלוהים לקח אותך פיזית אך ברוח ובנפש תשאר לעד .
    לבסוף בשמי ובשם המשפחה מודה מכל הלב לכל מי שכתב בהתרגשות רבה , זה מחזק אותנו , תודה ושלא תדעו צער .

    הגב לתגובה זו

  • 112.

    תמיר היקר

    ענת, 03/01/08 13:08

    תמיר...המיוחד היפה תואר והמוכשר.....קשה לעכל שאינך כבר בחיים אבל תמיד תשאר סמל לגאווה ולגבורה..משפחת תמיר היקרה משתתפתבצערכם ובכאבכם ..

    הגב לתגובה זו

  • 111.

    יהיה זכרו ברוך

    מ, 02/01/08 23:12

    תרגעו חברה ישנם עוד חברה דרוזים ביחודות מאוד מובחרות של צהל

    הגב לתגובה זו

  • 110.

    לאן נעלמתת גיבורר=(זכרונך לברכה:'(

    ש......., 02/01/08 22:50

    1.1.2008 איך אפשר לשכוח אותךךךך =( :'((((((((((((

    הגב לתגובה זו

  • 109.

    תקשיבו קודם כול

    אזרח ישראלי, 02/01/08 20:47

    יהי זכרו ברוך
    וה' ישמור את נשמתו
    דבר שני תקשיבו אחינו לנשק הדרוזים
    עובדים עליכם בעיניים נותנים לכם תפקיד בסיירת מטכ''ל אבל זאת מדינת היהודים ותבינו שבאיזה שהוא שלב יש גבול לרצון שלכם לשרת כול כך רחוק
    מצטער מאוד על מותו של גיבור

    הגב לתגובה זו

    • תמיר נבואני ז''ל..כנסו

      דרוזית.....!!!!, 05/01/08 01:37

      למספר 109 רק שתדע שהסיבה היחדידה שאתה חיי ונושם היא שחיילים דרוזים נלחמים יום יום ושומרים עלינו כדי שמישהו ....כמוך יוכל לחיות בשלום...אבל חבל שאתם לא מעריכים את מה שיש לכם.
      אבל אתה יודיע מה אנחנו סתומות כי אנחנו נותנות לבנים ולאחים ולגברים שלנו ללכת לשרת ולמות למען מדינה ועם שבכלל לא מעריכים אותם.
      אגב לפחות הדרוזים משרתים לא בורחים....

      הגב לתגובה זו

      • את טיפשה!!!!!

        דרוזי, 05/01/08 02:59

        מה הוא כבר אמר?
        הוא אמר את האמת..
        רואים שיש לך בעיה בהבנת הנקרא...

        הגב לתגובה זו

  • 108.

    למישפחה חיזקו וחיזקו אמן . (ל''ת)

    הולנד אמסטרדם, 02/01/08 20:36

    הגב לתגובה זו

  • 107.

    זכרונו לברכה

    בר, 02/01/08 19:54

    כל מי שמגן על המדינה שלנו גיבור לא חשוב דרוזי או יהודי

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    לזכרו של תמיר נבואני זכרונו לברכה. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים

    אלכס, 02/01/08 14:45

    לזכרו של תמיר נבואני.זכרונו לברכה
    תהי נשמתו צרורה בצרור החיים.

    לילה... חושך....
    לוחמים נחושים, חדי-חושים,
    לא חוששים,
    אומץ ממיטבו של קומץ,
    עזי-רוח, מחרפי-נפש,
    לוחמים אמיצים וגיבורים...
    אחוות אחים.... בלי-מתחים... רעות...
    חיים שבירים... דקיקים כחוט...
    ניווט...
    בא פתע מוות. סוף דרך. רות.
    אין במר המוות שטות.
    לא, לא, אנא, רק אל תגידו,
    בבקשה אל-נא תאמרו
    כי ה''מנוח'' עשה טעות...
    טוב לחיות בעד ארצנו.
    כמה רע, כמה נורא,
    כמה משפיל
    כך סתם, לחינם, לשווא,
    בעבורנו, בשבילנו,
    בדרכינו, בהררינו,
    בצוקינו, בשבילינו,
    בארצנו, במולדתנו,
    כך למות.

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    אהה הבנתי עכשיו היהודים אוהבים אותנו כנסו כולם

    דרוזי בדםם, 02/01/08 14:24

    קודם כל יהיה זוכרו ברוך לחייל הדרוזי הזה ,מסכן =/ .
    ועכשיו : אני עדין זוכר את התגובות בכתבה של פקעין היהודים לא רחמו עלינו והם אפילו קיללו ועכשיו הבנתם כמה אנחנו תורמים למדינה האא ??

    יש לי המון חברים יהודיים אז רציתי להגיד לכם שאנחנו הדרוזים תורמים ועוד נתרוםם הרבההההההההההה למדינה הזו .

    הגב לתגובה זו

    • הדרוזים אריות. אבל גם קצת מג''נונים

      משה, 02/01/08 15:35

      אין אפס אתם תותחים
      ואתם יודעים טוב מאוד שאנחנו מחבבים אתכם.
      אבל יש לכם שריטה קטנה שזה ההיתפרצויות מידי פעם אמש בפקיעין
      ביגלל איזה אנטנה ולא מזמן היה גם בלגן שעשיתם לנוצרים בכפרים בצפון ביגלל איזה שתות שפירסמו תמונות של דרוזיות
      ועל זה צריך לתת לכם מכות בטוסיק
      חוק זה חוק וסדר זה סדר
      אבל בגדול אנחנו מכבדים אתכם
      אין עליכם .אריות

      הגב לתגובה זו

  • 104.

    משתתפת בצערכם. (ל''ת)

    רחל, 02/01/08 13:14

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    הלוחם שנפל הוא עוד לוחם בשרשרת ארוכה של לוחמים אמיצים אשר נפלו סתם,

    עמיר, 02/01/08 11:56

    לשווא ולחינם, כתוצאה מהפקרות ורשלנות ארורה ופושעת בצה''ל. מגפת התאונות בצבא בתקופה האחרונה, מגפה אשר הסתיימה בהרוגים רבים היא תופעה בלתי נסבלת אשר חייבים לעקור את גורמיה וסיבותיה מן השורש. כך אי אפשר ואסור להמשיך.

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    כבוד !!!!!שלא תדעו צער אתם דוגמא ומופת (ל''ת)

    למשפחה המיוחדת, 02/01/08 11:44

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    ידע לו כל אב ותדע לה כל אמא אשר בעובדה עדיין לא הכירה כי הפקירה

    נחמה, 02/01/08 10:55

    את חיי בנה או חיי בתה המתאמנים בצה''ל בידי מפקדים אשר לא היו ראויים כלל לכך.

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    כול מיק'רה כזה הוא אבדה ביפני עצמה

    פקק תנועה, 02/01/08 10:55

    ובאמת יש הבדלים בן המיתגייסים שלהם למישתמטים שלנו לדרוזים וליהודים יש קשרים חברתיים וצבאיים עוד ממי התנך ויתרו כוהן מדיין שקיברו נימצא ליד כפר חיטים ומהתקופה שציפורה בתו של יתרו כהן מידין היתחתנה עים משה הדרוזים ובני ישראל עלו וכבשו את ארץ ישראל ביחד מידי הכנענים עים כלב בן יפונה .

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    לי זה לא היה קורה. אני דיווחתי על בעיות בגב.

    א. אבו דילן, 02/01/08 10:37

    אגב , אני עובד על דיסק חדש.

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    תנחומי למשפחתו. היה מלח הארץ. (ל''ת)

    יושקו, 02/01/08 10:34

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    יהי זכרו ברוך !!! (ל''ת)

    א.ב.ס.ט, 02/01/08 09:59

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    תמיד אמרתי וגם היום אחזור על כך,העדה הדרוזית זו עדה של אמיצים ...

    אור, 02/01/08 09:23

    נאמנים. עדה שכל כולה אהבת אדם וכבוד לעצמם ולזולת.אני מגיב כי אני זוכר את ההתלהמות כנגד העדה הנפלאה הזו בזמן ארועי פקיעין ויצאתי נגד כל אלה ששופטים לרעה רק בגלל ארוע בודד שרוב העדה התנגדה לה.אני שוב חוזר ואומר זו עדה שחיה במדינת ישראל עוד בטרם הקמתה והם מרגישים מחוייבים לאבטחת קיומה כמו כל אזרח אחר.הדוגמא הטובה ביותר לשאיפות של הצעירים הדרוזים להשפיע הוא המנוח תמיר נבואני אשר גוייס לסיירת מהוללת זו והבנתי שנילחם על זכותו להיות בה. מכאן אני פונה למשפחתו שלא ידעו עוד צער ויהיו חזקים .

    הגב לתגובה זו

    • תמיר והעדה

      הנו בהא, 02/01/08 15:58

      רציתי להגיד תודה על ההערכה והכבוד, רק שכל אזרח במדינה הזאת ידע מה אנחנו תורמים, ונוכל לתרום עוד אם יפתחו לנו דלתות נוספות בתחומים שונים לא רק בצבא.

      הגב לתגובה זו

    • ידעתי שישנן ישראלים שיודעים להעריך אחרים

      תמר הדרוזית,, 03/01/08 00:36

      תודה לך.. דרוזים גאים במדינת ישראל והם ישראלים לכל דבר..

      הגב לתגובה זו

  • 95.

    צבא ועד למלחמות? אם לא יתאמנו בשעת אמת יכשלו

    שואל, 02/01/08 09:20

    המלחמה האחרונה הראתה יותר מתמיד שבצה''ל לא מתאמים ולא נלחמים בגלל ביקורת היסטרית של ציבור שמסרב להבין שמלחמות זה מסוכן. ובמלחות יש הרוגים. שמתאמנים מדמים מצבי אמת אחרת לא מוכנים לקרב. מי שלא עושה לא טועה.מי שלא מתאמן לא פצע או נהרג. או התגייס מידיעה ליחידה שיש בה מהסיכון ואימון מיוחד. אי אפשר להתאמן על ניווט באיזור קשה בבית מהמחשב או בכאילו. קשה באימון קל בקרב

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    ערך חיי אדם בצבא, דווקא לאחר המלחמה האחרונה, שואף לאפס (ל''ת)

    אזרח, 02/01/08 08:30

    הגב לתגובה זו

    • אתה לא יודע על מה אתה מדבר - אל תדבר!!! (ל''ת)

      א, 02/01/08 08:49

      הגב לתגובה זו

    • ערך חיי אדם בצבא לא רק לאחר מלחמת לבנון השניה שאף לאפס

      שני, 02/01/08 11:28

      צריך להכיר בעובדה כי יש לנו צבא מוכה מגפת תאונות, אומלל, מושפל מסכן ועלוב

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    תדע כל אם כי הפקירה את בנה בידי מפקדים אשר אינם ראויים לכך (ל''ת)

    נילי, 02/01/08 08:27

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    כואב שברגעים קשים .אנשים מדברים לא לעניין. (ל''ת)

    סיגי, 02/01/08 08:17

    הגב לתגובה זו

    • הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

      סיגי, 02/01/08 08:25

      הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת… ?

      לֵאָה אוֹמֶרֶת,
      שֶאֲנָשִים חוֹשְבִים,
      כִּי הַשְכוֹל הוּא שַפַּעַת...
      אַך הֵם שֶעָבְרוֹ זאת,
      יוֹדְעִים,
      כִּי אוֹיֵב בְּרִיאוּת האָדָם הוּא לנֶצַח. מִדַעַת.
      במִילוֹן לֹא תִמְצָא הַגְדָרָה מְדוּיֵיקֶת אֲשֶר תַצְלִיחַ לְבַטֵא שְכוֹל
      בְּצוּרָה חוֹתֶכֶת. נוֹקֶבֶת. קוֹלַעַת.
      מַגְמָה רוֹתַחַת. לוֹחֶכֶת.
      פוֹרֶצֶת מראש הַר גַעַש פָּעִיל,
      הטָמוּן בְּגַרְעִין אוֹתָה פְּקַעַת.

      כִּי מָה שֶעוֹשֶה הַשְכוֹל לַנְשָמָה עוֹשָה לגוּף (אוּלַי?) הצַרַעַת
      והֵיעַדְרוּתָה שֶל שִמְחַת-חַיִים, הִנָה, לַבֶטַח,
      חִסָּרוֹן עִיקָרִי, בָּרוּר ובּוֹלֵט, בְּלִי כָּל צֵל שֶל סָפֵק - מִגְרַעַת.
      אִם פַּעַם רוּחֵנוּ הַיְתָה מְכַסָה מֶרְחַבִים אַדִּירִים...
      מֶרְחַקִים כַּבִּירִים מַדְבִּירָה וְגוֹמַעַת...
      הַיוֹם רַק בשְנַת נְדוּדִים, בְּלֵילוֹת טְרוּפִים-קְטוּפִים-רְדוּפִים, מְצְטַיֵינֶת הִיא. בְּגוֹדֶש שוֹפַעַת.

      שוֹרֵף, דוֹאֵב, צוֹרֵב, כּוֹאֵב הוּא הַשְכוֹל, בהֶגְיוֹנוֹ מוּטַב לֹא לַגַעַת !
      גַם דַעֲתּוֹ, מרָצוֹן אוֹ מבְּלִי... בְּרוּחֵנוּ פוּגַעַת... אוֹתָה מְשַגַעַת...
      כָּל הִרְהוּר בּוֹ אֶת תָּאֵי זִיכְרוֹנֵנוּ, חוּט מַחְשָבְתנוּ, קוֹרַעַת. שוֹסַעַת. קוֹטַעַת. פּוֹצַעַת. גוֹדַעַת.
      שְמָמָה שֶל דְמָמָה. שִבְרוֹן לֵב. אֲדָמָה נֹכְרִיָה. אַכְזָרִיָה. רָעָה ומְרוּשַעַת.

      יִש בּוֹ בַּשְכוֹל, לְדַאֲבוֹננוּ הַרַב, סַבְלָנוּת מְעוּרְעֶרֶת, פוֹקַעַת
      קוֹצֶר-רוּחַ מַדְהִים הַגוֹרֵם לאָדָם אִי-שֶקֶט מַתְמִיד וְחוֹסֵר-נֶצַח בְּנַחַת.
      לִמְצוֹא מְנוּחָה לַנְשָמָה... כְּמוֹ לְחַפֵּש מַחַט בְּעֲרֵמַת שַחַת,
      בִּפְרָט כַּאֲשֶר נִזְכָּרִים כִּי מְדוּבָּר בְּרַשְלָנוּת נוֹרָאָה. אֲיוּמָּה וְעִיקֶשֶת.
      נִמְנַעַת! פּוֹשַעַת!
      מְאוּפְיינֶת עַל יְדֵי ''סְמוֹך עלי!'', אֲדִישוּת תְהוֹמִית מְקוֹמֶמֶת,
      תַּרְבּוּת חֶבְרָתִית יְרוּדָה, פְּסוּלָה וקְלוֹקֶלֶת, מְלוּוה בְּחוֹסֶר בָּרוּר שֶל מִשְמַעַת,
      וקְצִינִים אֲשֶר בִּמְקוֹם לְהִשְתַּמֵש בְּמוֹחַ ושֵכֵל - בַּחֲרוּ ( לָמָה...? מַדוּעַ...? מִשוּם מָה...? )
      לְהַפְעִיל רַק ראש דְלַעַת.

      אַך מָה שֶלֵאָה לא אָמְרָה וְהִיא הֵיטֵב זאת יוֹדַעַת...
      הוּא שֶכְּשֶהַעַיִּן בוֹכָה וְשוֹטֶפֶת, נוֹטֶפֶת, מוּצֶפֶת, קוֹלַחַת,
      הִיא נִזְכֶּרֶת, בְּלֵית כָּל בְּרֵירֶה:
      בְּאוֹתָה הֶפְקֵרוּת נוֹרָאָה ! רַשְלָנוּת אֲיוּמָה ! לֹא-מִקְרִית ! תְהוֹמִית ! מְקוֹמֶמֶת ! עִיוֶּורֶת ! עִיקֶשֶת ! קִישַחַת ! נִמְנַעַת ! אֲרוּרָה ופוֹשַעַת !
      אֲשֶר בְּשִמְחַת-יַמֵינוּ פּוֹגַעַת.
      תוֹחֶלֶת חַיֵּינוּ קוֹטַעַת. שוֹסַעַת. קוֹרַעַת. גוֹדַעַת.

      לאה צוריאנו, אמו של גיל צוריאנו זכרונו לברכה, חייל יחידת החילוץ 669 אשר יחד עם חברו אסף רוזנברג זכרונו לברכה נהרג עת כבל החילוץ הפגוּם אשר נשא אותם מתחת למסוק נקרע.

      הגב לתגובה זו

  • 91.

    עם ישראל מרכין ראש

    לי, 02/01/08 08:03

    ..משתתפת בצער המשפחה מעמקי ליבי(((((((((((((((((((((((((

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    הכשלונות ותאונות אימונים הן לבטח כשלונות נשארים יתומים.

    אבא, 02/01/08 07:35

    לתאונות בצבא לא היה מעולם ואין אבא.

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    משמעות וערך חיי אדם בצבא שואף לאפס.

    רות, 02/01/08 07:28

    חיי החיילים אינם מופקדים ואינם נמצאים בידיים טובות. הרשלנות, ההפקרות, הזילזול, השאננות שולטים ברמה ובכיפה וממשיכים לגבות חיי אדם יקרים. חייל אשר נפל בתאונת אימונים נפל סתם, לשווא ולחינם ולא יועילו כל ההסברים והתירוצים אותם יתנו מפקדים למשפחות. הרג השווא צריך וחייב להיפסק.

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    תאונות האימונים הרבות המתרחשות בצה''ל, בעיקר לאחרונה, מעידות כי

    אריה, 02/01/08 07:23

    הדברים יצאו מכלל שליטה וכי אין בנינו מופקדים בידיים טובות בניגוד לאמירתו של דוד בן-גוריון ''תדע לה כל אם (לא רק) עבריה כי הפקידה את בנה בידי ידיים הראויות לכך'' אין היום בסיס. ברור היום, לאור המספרים הגוברים והולכים של חיילים אשר נהרגים בתאונות אימונים כי האם (לא רק) העבריה, לא הפקידה את חיי בנה בידי ידיים ראויות אלא אולי אף הפקירה את חיי בנה בידי ידיים אשר אינם ראויות לכך. מה שצריך היה להיעשות על מנת למנוע את התאונות - לא נעשה ומה שמכנים גנרלים בשם ''מבחן התוצאה'' אך ורק מוכיח זאת. הגיע סוף-סוף זמן בו נתחיל לפעול ולעשות דבר-מה, משהו, יעיל, אמיתי, תכליתי ואפקטיבי על מנת למנוע הישנותן של תאונות אימונים (ולא רק תאונות אימונים) ולא נצטרך בדאבון ובשברון לב להיווכח במציאות בה חיילים נהרגים בתאונות כמו ברווזים והלוויות תכופות אותן חדלנו לספור אשר הפכו לחלק מן המציאות הנוראה של חיינו בארץ.

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    מצדיע לך בדמעות, (ל''ת)

    נחמ נחמן ביאליק, 02/01/08 06:32

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    למשפחה המתאבלת

    גל.נ, 02/01/08 05:45

    אין ניחומים להורים על נפילת בן , והכאב כפי שהוא בא לידי ביטוי בבלוגים בכל העתונים הוא כאב גדול של כולנו.

    זכיתם בגדול שהיה לכם בן כזה,

    שלא תדעו עוד כאב וצער, ותזכו רק לנחת ובשורות טובות משאר ילדיכם וצאצאיהם.

    איתכם אני בכאבכם הכבד הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    תנחומים למשפחה ולעדה. גאים בכם. (ל''ת)

    לוחם לשעבר, 02/01/08 04:57

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    וואללה אחלה גבר עם ישראל מרכין ראש ללוחם שאבד יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    אריה, 02/01/08 00:33

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    בשאיפה לשלימות...

    עביר, 02/01/08 00:23

    אוי ואבוי איך במצב הזה ובכאב המר על אובדן בחור תותח כמו תמיר,ז''ל,אני נאלצת לדבר על החסרונות במדינה ...אבל עובדה שכל פעם מחדש ,בארועים שונים,מתעוררים על תגובות שונות,חלקן גסות ואחרות מעודדות... ביקורות ,תגובות,הערות וכל מיני דיעות על העידה הדרוזית!
    מה שמגרה אותי לכתוב זה באמת האנשים עם הסטיגמות הרעות על העידה ,וכמה שזה קשה לי לשמוע ולקרוא את דבריהם... החיילים הגברים ,התותחים ,המלאכים ,שלנו הם ברכה למדינה ,אנחנו נלחמים באחים שלנו והקרובים בסוריה ולבנון למען המדינה ,חבל שחלקה לא מעריך! תניחו את הגזענות צידה,לא באנו במקום אף אחד במדינה,היינו ,באנו נשאר ליד חברינו הישראלים,קבלו אותנו כישראליים,רחוק מהגזענות ורחוק מההפליות,כי כך גדלנו וזו דרכנו,אהבת מולדתנו ,ומזל למי שהכיר אותנו וחי בסביבתינו...

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    אני המומה אני בהלם ולא יכולה להאמין

    נוסעת רכבת, 02/01/08 00:03

    את הבחור הזה ראיתי נדמה לי שראיתי ברכבת לפני יותר משבועיים בדרכו הביתה לרגל החג .

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    כל משפחות נבואני הם מודל לחיקוי לכל הדרוזי הישראל

    אוהב את נבואני, 02/01/08 00:01

    יהי זכרו שלתמיר ברוך

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    תמיר

    אימן, 01/01/08 23:29

    אני מצדיע לך(ר''סן) בצבא

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    תסבירו לי דבר אחד...

    יגאל, 01/01/08 23:26

    איך אחרי הארועים בפקיעין כולם התלהמו על הדרוזים וכינו אותם בשמות לא ראויים ועכשיו אחרי שנהרג חייל דרוזי בסיירת מטכ''ל, כולם פתאום מכנים אותם ''אחים לדם'' ועוד ביטויים מפוצצים, איך זה קורה?
    ישראלים צבועים זאת התשובה!

    הגב לתגובה זו

    • אז אני יסביר לך

      שריף, 02/01/08 03:58

      זה שאחים רבים תמיד קורה, אבל הם לעולם לא יהיו אויבים!!
      ובזמן אמת תמיד יהיו אחד למען השני!!
      זאת לא צביעות..
      ~זאת אהבה~

      הגב לתגובה זו

    • תלמד להבדיל בין עברות לבין גבורה

      יצחק, 02/01/08 13:06

      בתקוה עמוקה שאינך סתם אכול שנאה אז התשובה הכנה לשאלתך היא שרק צריך להבדיל בין מעשים לא חוקיים שארעו לכאורה בפקיעין לבין התנהלות של גבורה, תרומה והגשמה עצמית שהיו אצל תמיר נבואני.
      אין להכליל על כולם ממקרה פקיעין ואין בכך להעיב על דמותו הנעלה והיפה של תמיר.

      הגב לתגובה זו

    • אתה 100% צודק אחי כולם צבועים...... (ל''ת)

      !!!!!!, 02/01/08 23:53

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    נשאר לנו רק להצדיע (ל''ת)

    יותם, 01/01/08 23:22

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    תמיר לעולם לא נשכח אותך

    גוליס, 01/01/08 23:14

    אתה אדם יקר לכול בני הכפר ..ולא רק לכול העדה הדרוזית כין אין הרבה דומים לך ...אתה אחלה גבר בעולם חבר של תמיר

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    תמיר ז''ל

    תאמר, 01/01/08 23:07

    תמיר אתה החבר הכי טוב שהכרתי ו ידעתי אין לי מה להוסיף כול הכפר יתגעגיע אליך.....

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    סרן דרוזי במלואים

    סרן ט' במל', 01/01/08 23:04

    כמה חבל כמה כואב...יהי זכרך ברוך.
    למשפחת נבואני כל בני העדה משתתפים בצערכם.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    סיפור קשה . משתתפת בצער המשפחה (ל''ת)

    בפי, 01/01/08 22:48

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    תמיררר זכרונךך לברכההההה:(:(:(:(:(:'(

    שאדי, 01/01/08 22:22

    תמיררר זכרונךך לברכההההה:(:(:(:(:(:'(

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    אסון של כולנו (ל''ת)

    רשלנות פושעת, 01/01/08 22:12

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    זה אזור עם קניונים וצוקים תלולים

    שם, 01/01/08 22:01

    איך אפשר להסתובב שם בלילה, בלי לראות לאן הולכים? ועוד לבד?
    פחד אלוהים.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    חבל על כל תאונה בצה''ל (ל''ת)

    שושי, 01/01/08 21:57

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    התכוונתי שחבל שלא כול הדרוזים כמהו

    דודי, 01/01/08 21:47

    חיים ותורמים למדינה במקום להתנהג כמו שהם מתנהגים!

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה אומר 69

      וסים מג'וליס, 01/01/08 22:25

      לפחות הדרוזים משרתים בצבא כולם משרתים לא כמו היהודים בורחים

      הגב לתגובה זו

      • כולללללם משרתים ????? (ל''ת)

        מה אתה אומר????, 01/01/08 23:15

        הגב לתגובה זו

      • כל הכבוד

        ענת, 03/01/08 12:59

        כל הכבוד וסים ...ממש נכון מה שאתה אומר

        הגב לתגובה זו

    • תסתכל במראה תראה אסלה

      דרוזי, 01/01/08 23:31

      מתי פעם אחרונה הסתכלת במראה, אתה ישר תראה שאתה כמו אסלה

      הגב לתגובה זו

    • אתה גם בלי רגשות וגם חוצפן!!

      אמיר, 01/01/08 23:33

      בלי רגשות בגלל שזה המקום והזמן הכי פחות מתאים לדבר על נושא כזה רגיש!! וחוצפן כי אתה ואנשים כמוך אין לכם זכות לבוא בטענות לבני העדה הדרוזית וחובותיה ואני לא אומר לך את זה בגלל שאני עצבני אלא בגלל שיש עובדות ולך תבדוק את הססטיסטיקה ואחר כך תבוא בטענות יא אידיוט ואם כבר, אז תבוא בטענות לחוסר הזכויות שהדרוזים מקבלים(לא מקבלים) במדינה!!גזעעעען זה מה שאתה!

      הגב לתגובה זו

    • לדודי האידיוטי

      איהאב, 02/01/08 11:51

      יש לי רק מילה אחת שיכולה להגדיר אחד כמוך - א י ד י ו ט

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    עצוב. חבל שלא כול הדרוזים כמוך. (ל''ת)

    דודי, 01/01/08 21:45

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    כואב הלב על אבידה כה גדולה, ליבי אתכם משפחה יקרה (ל''ת)

    אסנת, 01/01/08 21:30

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    אולמרט וברק למישפט מהיר ביותר . (ל''ת)

    למישפט מהיר, 01/01/08 21:20

    הגב לתגובה זו

    • מזל שברק שר הבטחון של ישראל !!!

      אזרח, 01/01/08 21:53

      וימותו הקנאים אכולי שנאה עצמית

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    שלום דרוזי גיבור , (ל''ת)

    פייסל, 01/01/08 21:19

    הגב לתגובה זו

    • גבר שבגברים

      עוזי, 01/01/08 21:33

      הוא לא רק גיבור. הוא אח בדם, דם גיבורי הסיירת ה''יחידה''

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    ת נ צ ב ה .חזק וחזק . (ל''ת)

    הולנד אמסטרדם, 01/01/08 21:18

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    חבל שיש רק ברית דמים...

    קצין דרוזי, 01/01/08 21:14

    אני רואה את התגובות לכתבה ואני לא מופתע. כולם מנחמים, הרמטכ''ל בטח יגיע להביע תנחומים וכו'. אבל, השאלה הגדולה לאן אנחנו הולכים?? מה המדינה מייעדת לחבר'ה הצעירים האלה. התשובה נכון להיום פשוטה - כלום. המדינה לא מטפלת בצעירים המדהימים האלה, מזניחה אותם, משפילה אותם אחרי הצבא ופשוט מפקירה אותם. לדעתי לא ירחק הזמן שגיבורים כמו תמיר ז''ל פשוט לא יתגייסו לצבא. בשנים האחרונות אני רואה את זה עולה אט אט, ואני חושש שאין דרך חזרה. הגיע הזמן להתעורר. המדינה צריכה לקחת אחריות על עדה שמקריבה את מיטב בניה למענה. תתעוררו.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. המדינה אוהבת אתכם רק כאשר אתם בצבא.

      דני ב., 01/01/08 22:21

      כנ''ל לגבי הבדווים.
      כולם אוהבים אתכם כאשר אתם בצבא או חוזרים בארונות מתים.
      אם ''איתרע'' מזלכם וחזרתם בשלום הבייתה, אתם שווים כקליפת השום.
      איפה שיוויון ההדמנויות בתעסוקה, בהשכלה, בתקציבים,
      בואו נבדוק כמה מכם יעבדו בחברת החשמל, בתי הזיקוק, רשות הנמלים, מפעלים ביטחוניים, באל על, בתעשייה האווירית.
      קדחת תקבלו.
      אם תצאו להפגין אם אין לכם כיפה על הראש כוחות הבטחון עוד עלולים לירות בכם.
      ''אוהביכם '' יקראו לטרנספר אתכם ובנתב''ג יפשיטו אתכם מכף רגל עד ראש יען כי אתם לא יהודים.
      תנסו להיכנס למועדונים, אם לא ישליכו אתכם מכל המדרגות.
      תנסו לשכור דירה באיזור שליהודים.
      תנסו להתקבל למשרות שיהודים גם כן חושקים בהם.
      ליבי עימכם, וקורבנכם הוא קורבננו, אבל הגיע הזמו שתקבלו את המגיע לכם.

      הגב לתגובה זו

    • ברית דמים

      ח.א., 01/01/08 23:41

      אכן חבל שהברית נראית כברית דמים בלבד. חבל שמדינת ישראל כמדינה מפקירה את בניה כולם ללא הבדל דתות. ראשי מדינת ישראל לא לוקחים שום אחריות. ראה את החטופים ממלחמת לבנון השניה..אכן חיילים מדהימים ברצון הקרבה וכך גם קצונה זוטרה..אבל מה בשלטון , מיהם מקבלי ההחלטות? הם לא קוראים ההודעות וככל הנראה כהי חושים הם.

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    הצדעה ללוחם

    ש, 01/01/08 21:04

    תנחומים לאחינו הדרוזים, לוחמים אמיצים, השותפים עמנו בדם ובגורל.

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    למשפחה ולחברים - שלא תדעו עוד צער (ל''ת)

    חבר, 01/01/08 20:48

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    חבל על כל חייל

    גלי, 01/01/08 20:37

    אני אוהבת את העדה הדרוזית
    אתם הגיבורים

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כמה זה כואב למות ואתה גוי (ל''ת)

    מוסלם, 01/01/08 20:14

    הגב לתגובה זו

    • חפש את עצמך מלשין שכמתך (ל''ת)

      ל 69, 13/01/08 13:10

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    תמיר נבואני

    אחסאן חמדאן, 01/01/08 20:10

    אני משתתף בצערכם משפחת נבואני בפרט וכפר ג'ולס בלל . אנחנו נזכור אותך תמיר .... ומשתתף בצער כל אחד מכיר אותו ז''ל

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    משתתפים בצערכם

    אבי, 01/01/08 19:59

    משתתפים בצערכם ומוכרים תודה על העזרה הגדולה שלכם שותפינו בביטחון המדינה

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    כמה חבל!!! מיטב ילדנו!!!למה???

    מיכל, 01/01/08 19:58

    למה הולכים רק הטובים!!!יהי זכרו ברוך!!!

    הגב לתגובה זו

    • כי הרעים עושים אודישנים בכוכב נולד (ל''ת)

      אני אסביר לך, 01/01/08 22:03

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    מצדיע לך ולאחייך הלוחמים בכל מקום בצה''ל ומכל דת (ל''ת)

    אל''מ במילואים, 01/01/08 19:53

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    בחור כל כך יפה (ל''ת)

    א, 01/01/08 19:46

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אסוןן גדול למדינה בכלל ולעדה הדרוזית בפרט....

    רסלאן, 01/01/08 19:42

    חבל שכך נקטעה דרכו של החייל הדרוזי הראשון בסיירת מטכ''ל,זהו יום שחור לעדה הדרוזית............יהי זכרו ברוך......

    הגב לתגובה זו

    • לא הגזמת בכלל!!

      הגזמת, 01/01/08 22:16

      לא שאני חס וחלילה מזלזל , אבל לא לדבר שטויות בבקשה יהא זכרו ברוך

      הגב לתגובה זו

    • אחי.. אכן, נסחפת..

      עומרי, 02/01/08 06:45

      משתתף בצער בני משפחת החייל תמיר, יהי זכרו ברוך

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    למה לא עוקבים אחרי הלוחמים בזמן אמיתי?

    יואב צור, 01/01/08 19:29

    זו לא פעם ראשונה שחייל נהרג בעת ניווט
    אולי כדאי לחשוב על מערכת GPS או משהו כזה שמקבלת מידע בזמן אמיתי לגבי מיקומו של החייל ובמידה והוא מתקרב לאיזור מסוכן לעצור את הניווט?

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    תנחומים למשפחה על האבדן. (ל''ת)

    איש, 01/01/08 19:29

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    תנחומים וחיבוק למשפחה. הלב נקרע לראות בחור צעיר, יפה ומוצלח

    דורית, 01/01/08 19:16

    נלקח באכזריות כזו מחייכם. אין לי מילים שינחמו ורק רוצה שתדעו שאנחנו אתכם בכאב הנורא וכמוכם גאים בו מאוד.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    הדרוזים כאלה אנשים טובים אנחנו אוהבים אותכם (ל''ת)

    יהודים-דרוזים, 01/01/08 19:14

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    יהי זכרו ברוך

    חיה, 01/01/08 18:57

    תנחומים מעומק הלב, שלא תדעו יותר צער לעולם.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    כואב הלב!!

    יהודי, 01/01/08 18:54

    אין מילים

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    So Sad - May God Bless His Soul (ל''ת)

    Eric, 01/01/08 18:54

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מצדיע. (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 01/01/08 18:49

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    שי, 01/01/08 18:42

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    תמיר נבואני (הדרוזי מג'וליס ) ז''ל עליך אחייי חבר יקר

    איאד, 01/01/08 18:41

    תמיר נבואני (הדרוזי מג'וליס ) ז''ל עליך אחייי חבר יקר

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    כואב הלב על זיו העלומים (ל''ת)

    יהי זכרו ברוך, 01/01/08 18:33

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    גאוה ומופת לכל העם

    יהודה, 01/01/08 18:32

    למנהיגי העדה ולמנהיגי העם קחו את הטרגדיה הנוראה ותציגו זאת כמקור לגאוה שגם בעדה הדרוזית יש צעירים שתורמים למדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    הצבא איננו נמצא, לדאבוננו, בידיים טובות. זוהי אחת המסקנות ההכרחיות

    אמא מודאגת, 01/01/08 18:12

    המתבקשות כתוצאה מריבוי תאונות האימונים בעת האחרונה

    הגב לתגובה זו

    • יש רק ריבוי קשקשניות (ל''ת)

      דני, 01/01/08 20:49

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    כי שום מסר גדול לא יצא מן האסון הקודם

    ימימה, 01/01/08 18:04

    ''אז אולי האסון הזה לא קרה באותם נסיבות שהתרחש האסון הקודם אבל אנחנו כמו ניבאנו אותו. כי שום מסר גדול לא יצא מן האסון הקודם. אפילו המשפט עוד לא הסתיים. וכשיינתנו גזרי הדין ישכחו כבר מה היה באסון צאלים א'. ואם היה איזשהו מסר מהמקרה הראשון, אם מפקד היה יודע שכשהוא מתכנן תרגיל-אש ולא סוגר אותו מכל הקצוות וקורה אסון – הוא יאכל אותה בגדול – אולי האסון שקרה עכשיו לא היה קורה. זה המסר שצריכה להעביר מערכת המשפט הצבאית''.

    בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ זיכרונו לברכה אשר נהרג באסון צאלים הראשון.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    בחור יפה עם עיניים מדברות...

    ציקו, 01/01/08 18:04

    חבל שמת בנסיבות כאלה.
    יהי זכרו ברוך.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    פנמ''צ הריאלי בית חרושת של תותחים (ל''ת)

    יאוהב דרוזים, 01/01/08 17:56

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    למשפחת נבואני. אני שולח את תנחומי. ומצדיע לבינכם. (ל''ת)

    דני, 01/01/08 17:53

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    אורלי, 01/01/08 17:52

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    אורלי, 01/01/08 17:52

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    למשפחת נבואני. אני שולח את תנחומי. ומצדיע לבינכם. (ל''ת)

    דני, 01/01/08 17:50

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    תמיר נבואני

    בחור דרוזי, 01/01/08 17:36

    תמיר היתה גדול ותשאר גדול הראשון בסיירת מטכ''ל והוא שימש דוגמה

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    ל-20

    שמואל, 01/01/08 17:35

    צריך לומר : מודל לאמהות ישראליות
    יהודיות אמהות המשתמטים. האמה הגיבורה היא אמא דרוזית ישראלית בל נטעה. חזק וברוך המישפחה.

    הגב לתגובה זו

    • אממ.. אם להישאר גם צנוע, אתה צודק ב 100%

      דרוזי..., 01/01/08 17:50

      קודם כל אני מודה לכל מי שהשתתף בצערנו על איבוד החייל היקר ''תמיד נבואני''
      שנית.. אני לא חושב שיש אמא לא דרוזית שמדברת עם בנה בן ה 3 על זה שהיא רוצה לראות אותו לוחם על מדים כמו שאמא דרוזית עושה..

      חח זה מצחיק אותי האמת.. אבל אמא שלי מגיל 3 אומרת לי ''אתה תהיה לוחם חזק כמו אבא''.
      אין אין חברה.. אצלנו זה בדם.. בזמן האחרון ספגנו ממכם המון.. המון בגלל מה שקרה בפקיעין (באשמת התקשורת שמצאה סיבה למסיבה וחיממה את העניינים)..
      אבל להיות אמיתי, אני חושב (בטוח בעצם) שאני ישראלי יותר מהרבה הרבה ישראלים..
      למשל, אני האחרון שירד מהארץ.. אם בכלל..
      אני האחרון שמשתמט או שנותן לבן שלי להשתמט משירות צבאי..
      אני האחרון שמפחד לכנס לקרב.. והראשון שאשמח לראות שאני יכול ליפול בקרב..
      אף אחד לא יתרגז כמוני אם ידברו מילה רעה על המדינה (למרות שמגיע לה)..
      חח אין מה לעשות אתם יכולים לקרוא לי משוגע אם זה אני.. אנחנו!!
      ואגב.. אני שונא את הכחולים!!

      הגב לתגובה זו

      • לדרוזי. אהבתי את תגובתך. (ל''ת)

        הגאון מוורשה, 01/01/08 18:06

        הגב לתגובה זו

      • הכל -טוב ויפה.נישמע ציוני - אני מקצין בכוונה.

        מדינת חוק, 01/01/08 18:11

        שהרי אתם חיים כאן לצידנו . אנחנו זה אתם-מעריכים את אלה התורמים בנפשם וגופם להגנת המולדת . אבל - ''הכחולים'' מייצגים את החוק בישראל וכמו כל תחום ישנן טעויות,ישנן התנהגויות לא הולמות ...אבל עדיין -מדינת ישראל היא מדינת חוק.

        הגב לתגובה זו

        • אתם כולכך לא..........

          תאמר, 01/01/08 23:27

          אתה ממש טועה אף אחד לא מעריך את הדרוזים אחרת לא היתם עושים ככה בכרמל(דאלית הכרמל או פקעין כי הכול שקר אחד גדול)...

          הגב לתגובה זו

        • כנס אחי..

          דרוזי..., 01/01/08 23:47

          גם בשבילי הכחולים היו פעם מודל להערצה, אני בן של קצין במשטרה לשעבר, ואח של שוטר..

          אבל אחרי שהם נכנסו לבית התפילה שלנו בפקיעין הכל נהפך.. והיום אני לא סובל את הצבע הזה..

          הגב לתגובה זו

      • מודל להערצה ולחיקוי..

        sara, 01/01/08 19:34

        כך צריך להיות..

        הגב לתגובה זו

      • הכחולים הם המודל להערצה שלי (ל''ת)

        שמחון, 01/01/08 20:07

        הגב לתגובה זו

      • אתה צודק מליון %

        תאמר, 01/01/08 23:25

        ומי שלא מצדיק אותך זה מפגר אחי

        הגב לתגובה זו

  • 30.

    לעדה הדרוזית היקרה איתכם באבלכם שלא תדעו צער לעולם (ל''ת)

    אני, 01/01/08 17:33

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יהי זכרו ברוך

    טל, 01/01/08 17:32

    בזכותם אנחנו כאן

    הגב לתגובה זו

    • מס'29-טל.

      רמי,, 02/01/08 10:50

      את\\ה צודק\\ת ב100%....וחבל שלא כולם חושבים כמוך......

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    יהי זכרו ברוך!!! (ל''ת)

    דויד, 01/01/08 17:32

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לאחינו הדרוזים

    ליטל ראשון לציו, 01/01/08 17:28

    לאחינו הדרוזים ולמשפחתו של החייל משתתפת בצערכם,עצובה ובוכה מכאב ,מי ייתן ויצמחו עוד בחורים אמיצים ונחושים כאלה אוהבים אותכם העדה הדרוזית .ליטל יהודיה מהמרכז

    הגב לתגובה זו

    • מצטרף לדבריך בעצב עמוק ורגשי הזדהות עמוקים עם אחינו בני העדה הדרוזי (ל''ת)

      אבי, 01/01/08 18:31

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    יהודים משתמטים!! ודרוזים מתעקשים!!

    אפי, 01/01/08 17:25

    כשאחי וחברים שלו שואלים אותי ''איך אפשר להשתחרר משירות?'' דרוזים מחכים מילדות לרגע בו יהיו לוחמים!!

    המון כבוד והערכה!!
    משתתף בצער בני משפחת הלוחם הגיבור ובני העדה הדרוזית.

    הגב לתגובה זו

    • דווקא המתעקשים הדרוזים מדאיגים יותר

      אהרן, 01/01/08 20:02

      כבר קלטנו בארועי פקיעין לאן מועדות פני העדה הזו בשנים הקרובות. להערכתי נכונותם להתגייס ולהקריב בצבא נובעת לא מאהבת יעקב כי אם מאהבת אקשן, הוכחת גבריות ושאר מניעים המאפיינים בחורים צעירים, כמו גם שיקולים כלכליים. כואב מאד לכתוב שורות כאלה בעיקר על רקע הידיעה המצערת אבל כתובת האזהרה רשומה על הקיר: הכוח שנמסר בידי הדרוזים יופנה בסופו של דבר נגדנו.

      הגב לתגובה זו

      • דווקטא הדתיים הם הסכנה הגדולה

        דני, 01/01/08 20:38

        דוווקא בחורי הישיבות והדתיים שלא מתגייסים ומנסים לחבל במדינה הם הסכנה הכי גדולה .
        לא מתפלא שלא היו דתיים בקןרס טיס האחרון .

        הגב לתגובה זו

      • אני מוכן לארח אותך בביתי ולקחת אותך להסתובב בכל הכפרים הדרוזים ברגל

        עוד דרוזי, 02/01/08 04:06

        אני מוכן לארח אותך בביתי ולקחת אותך להסתובב בכל הכפרים הדרוזים ברגל, ואקח אותך להרבה חברים בכל מני כפרים ואני יודע מה יהיה כי אני חיי פה ואני יודע מה זה..
        אתה פשוט תהיה מופתע ותרגיש כלכך נעים בקרבתנו כי חוץ מאהבה (אם אתה בנאדם טוב) אתה לא תקבל.. מילה שלי!

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    עצוב מאוד :( לבי עם המשפחה - שלא תדעו עוד צער :( (ל''ת)

    מיכל, 01/01/08 17:24

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. ''

    מלכה, 01/01/08 17:19

    ''מטילים עליהם (על המפקדים) אחריות שהם לא מסוגלים לעמוד בה. איש מהם לא נותן את הדין על הדרך שבה מעבירים פקודות הקובעות חיים ומוות. הם יודעים שבהיותם טובים ונחוצים במערכת, לא יצטרכו לתת את הדין על אסונות. וזה מנוון את הבלמים הטבעיים שלהם. הם עדים לבריחה מאחריות מלמעלה, מהקצונה הגבוהה. זה החינוך המשמעותי ביותר שהם מקבלים''

    נעמי אונגר, אמא של ניצן אונגר ז''ל אשר נהרג בתאונת אימונים בספרה ''לעצור את הכדור'', הוצאת מערכות.

    הגב לתגובה זו

    • יש לך פיצול אישיות, תחליטי

      פסיכיאטר, 01/01/08 17:39

      זה מלכה או אלכס או ליאורה?
      לאדם נורמאלי יש רק שם אחד

      הגב לתגובה זו

      • הו,כמה שאתה מפגר.לך תיבדק-יתאימו לך תרופה

        ד''ר ג'יואגו, 01/01/08 18:15

        האישה ציטטה קטע מספר...

        הגב לתגובה זו

        • גם למפגרים המתחזים לפסיכיאטרים מותר להגיב (ל''ת)

          אזרח, 01/01/08 18:25

          הגב לתגובה זו

        • על זה דיברתי

          פסיכיאטר, 01/01/08 18:49

          יש לה קיבעון לספרים של אמהות שבניהם מתו והיא מכירה משם ציטוטים בע''פ

          הגב לתגובה זו

    • הצבא אינו נמצא, לדאבוננו, בידיים טובות. זו אחת המסקנות ההכרחיות

      אמא מודאגת, 01/01/08 18:22

      המתבקשות כתוצאה מריבוי תאונות האימונים בעת האחרונה

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    לשם שינוי, הצבא לא אשם. (ל''ת)

    Walla, 01/01/08 17:11

    הגב לתגובה זו

    • בצבא ובבתי המשפט הצבאיים ה''מנוח'' תמיד אשם (ל''ת)

      מרים, 01/01/08 17:18

      הגב לתגובה זו

      • בכול הכנות, אני לא מצליח למצוא מה הצבא עשה לא בסדר

        Walla, 01/01/08 20:16

        זה הנוהל, זאת המציאות של קרב להישאר לבד, מן הסתם הם עוברים תדריכים ובטוח שגם הם לומדים טוב טוב את המסלול. אני באמת מנסה לחשוב על כול צורה שהצבא אשם ואני לא מוצא. בואו תגידו אתם.

        הגב לתגובה זו

    • לשם לא שינוי , הצבא אשם ואתה לא מבין כלום. (ל''ת)

      עובדים עלינו, 01/01/08 19:30

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    תזכורת עם איזו עדה מפוארת יש לנו עסק (ל''ת)

    m, 01/01/08 17:11

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    ליבי עם אחיי הדרוזים. (ל''ת)

    דרור, 01/01/08 17:09

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    נקרע הלב. איזה בחור זהב! למה שומעים על שכמותו רק בזמן עבר?

    מאיה, 01/01/08 17:06

    למ לא מהללים בשבחיהם של בחורים כמוהו, שלמרות קשיים מתגייסים ליחידות הכי טובות, פשוט כי הם הגברים הכי טובים.
    צריך להלל בשבחם בעודם בחיים ולהטיל את סדין הקלון והבושה על המשתמטים למיניהם.
    חבל חבל שנהרג בחור כל כך טוב ובעל מוטיבציה גבוהה שכזו, עם הצער הכבד והדמעות החונקות אותי, ברצוני לומר לאמו-את אשה מדהימה והיי גאה בחינוך הנפלא שנתת לבנך, את בהחלט מודל לחיקוי לאמהות ישראליות.

    הגב לתגובה זו

    • למה? כי אנחנו מטומטמים

      משה, 01/01/08 17:26

      אחנו עם מטומטם שמהלל ומשבח משתמטים כמו בר רפאלי ומרינה מקסימליאון- בלומין.

      הגב לתגובה זו

      • צודק

        תמיר, 01/01/08 17:55

        צודק צודק צודק

        הגב לתגובה זו

    • תגובה למאיה

      חום יולי אוגוסט, 01/01/08 18:06

      המילים שלך מרגשות
      שלא נדע עוד צער

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    ''הושיבו אותנו סביב שולחן מלא מומחים. מרחו אותנו. ''

    איילה, 01/01/08 17:05

    ''הושיבו אותנו סביב שולחן מלא מומחים. מרחו אותנו. דיברו איתנו על חשיבות המסר החינוכי, שרואה הפרקליטות במשפט הזה. יש איזה אבסורד בכך, שעד שאתה לא נפגע אישית, אתה לא מוּדע לנושא הבטיחות. אבל כשאתה נפגע, המערכת מתייחסת אליך בפטרונות כאל מסכן, מסכנה, אלמנה. צריך להתייחס לטענות שלה בהבנה – וכך פוטרים את הטענות שלי כלא רציניות...''

    איילה כץ, אלמנתו של רס''ר רמי כץ שנהרג באסון צאלים הראשון.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    חייל דרוזי מקריב את כול כולו כשאלפי תל אביבים משתמטים

    אבי, 01/01/08 17:05

    הלואי ומשפחתו לא תדע צער והלואי והמדינה תמלא את חובתה בהענשת משתמטים .
    לא יתכן שמשתמטים ימלאו את הטלויזיה בתרוצים מטומטמים ולא ישאלו אותם שאלות נוקבות היות וגם המראינים כנראה השתמטו

    הגב לתגובה זו

    • אבי, תירגע עם ההכללות! מספיק כבר עם השינאה

      דפנה, 01/01/08 17:25

      לת''א. יש בעיה כלל ארצית ולא עירונית!

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    למשפחה-שלא תדעו עוד צער (ל''ת)

    סמי, 01/01/08 17:04

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    אמיר, 01/01/08 16:57

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בשביל להיות לוחם צריך להיות אדם מיוחד

    ישראלי, 01/01/08 16:56

    כשכל אדםנהרג זה כואב, אבל כשנהרג אדם מיוחד זה הפסד לכל החברה, לא רק למשפחה.
    אני משתתף בצער כולנו על ההפסד הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    מסיר את הכובע

    אמנון, 01/01/08 16:53

    אני מסיר את הכובע ומצדיע בענווה למשפחת החייל ולעדה הדרוזית כולה.
    בשעה שיהודים צעירים משתמטים מהצבא או לחילופין משרתים, בלית ברירה כג'ובניקים (ואני מתייחס במיוחד לעירוניים בגוש-דן) ומתהוללים במסיבות סילבסטר, ניווט הלוחם אל מותו. אולי נהפוך את מדינת היהודים למדינת הדרוזים?!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ''תדע כל אם (לא רק) עבריה כי הפקידה את בנה בידי מפקדים הראויים לכך''

    דוד בן-גוריון, 01/01/08 16:47

    ציווה דוד בן-גוריון את צה''ל בראשית דרכו.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    יהיה זכרו ברוך (ל''ת)

    גוליס, 01/01/08 16:46

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ליבי עם המשפחה והעדה הדרוזית בישראל (ל''ת)

    דודי, 01/01/08 16:42

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    חבל על בחור שנפל

    טל, 01/01/08 16:38

    מאחלת למשפחה שלא תדעו עוד צער.

    הגב לתגובה זו

    • חבל על צה''ל המאמלל חיי משפחות אשר בניהם נפלו סתם, לחינם ולשווא (ל''ת)

      ליאורה, 01/01/08 16:45

      הגב לתגובה זו

      • חבל שיש אנשים עם מנת משכל מיזערית כמוך בעם שלנו. תתביישי (ל''ת)

        יוסי, 01/01/08 17:02

        הגב לתגובה זו

        • ליאורה,כשאלוהים חילק את השכל לא עמדת בתור (ל''ת)

          ליאורה אין שכל, 01/01/08 17:32

          הגב לתגובה זו

          • מי אמר לך שאלוהים חילק שכל ? דברי לעניין. (ל''ת)

            אחש, 01/01/08 19:32

            הגב לתגובה זו

        • יוסי, אתה התוכי יוסי ? אתה נמשע כמו תקליט חורק ושבור. (ל''ת)

          נמרוד, 02/01/08 08:33

          הגב לתגובה זו

      • ליאורה - שכל לא קונים במכולת (ל''ת)

        מצאת מקום וזמן, 01/01/08 17:03

        הגב לתגובה זו

      • חבל שיש אנשים כמוך שחושבים רק על עצמם

        שמואל, 01/01/08 17:05

        מזל שיש בינינו חיילים אמיצים אשר בטחון המדינה יקר להם. בגלל אנשים כמוך המדינה נראית כמו שהיא, לאנשים כמוך לא אכפת מהכלל, אבל אני בטוח שאת לא מפסיקה להתלונן על המצב במדינה, על הממשלה, על מצב הכבישים וכו'. תסתכלי במראה על עצמך לפני שאת מאשימה אחרים.

        תנחומיי למשפחה, שלא תדעו עוד צער.

        הגב לתגובה זו

        • בצעוד נערינו אלי אימונים

          נתן, 02/01/08 08:34

          אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה כותב את שירו ''מכל העמים'' כך. השיר מוקדש לזכרם של רס''ל אסף וקסמן זכרונו לברכה אשר נהרג בהיותו בן 28, רס''ל רותם אגבר זכרונו לברכה אשר נהרג בהיותו בן 27 , סמ''ר יריב אמיתי זכרונו לברכה אשר נהרג בהיותו בן 21, סמל ליאור רוטשילד זכרונו לברכה אשר נהרג בהיותו בן 20 , טוראי מעיין רוטנברג זכרונו לברכה אשר נהרג בהיותו בן 19 וסמל תמיר נבואני זכרונו לברכה בהיותו בן 19 ולשרשרת ארוכה-ארוכה נמנעת ומיותרת של קורבנות-שווא וחינם, פרי רשלנות והפקרות ארורה ופושעת בצה''ל.
          תהי נשמתם של הקורבנות צרורה בצרור החיים.

          בצעוד נערינו אלי אימונים
          את חמת ישראל לא שמענו
          כי אתה בחרתנו מכל העמים
          אהבת אותנו ורצית בנו.

          כי אתה בחרתנו מכל העמים
          מסינים, מהודים, מדנים
          אך בצעוד בנינו אל תוך בסיסים –
          נערים ישראליים, בחורים נבונים,
          הם אינם יודעים כי דמם לא ייחשב בדמים –
          הם לא קוראים לאֵם ולאב : אל תביטוּ !

          ורבה דאגה לדרגות ומדים
          וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
          אך המשך חייהם של קורבנות חפים
          אל אספלט וסלעים ירוּצָצוּ !

          עיניהם מדברות: אל תביטו, האֵם, האָב, האחות והאח
          איך שורות ארוכות הוּנחְנוּ
          תמימים וצנועים וידועים לשם,
          רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

          עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
          אלוהי האבות ידענו
          כי אתה בחרתנו מכל העמים
          אהבת אותנו ורצית בנו !

          כי אתה בחרתנו מכל העמים
          לְהָרֵג מוּל כסא כבוד,
          ואתה את דמינו אוסף בכדים
          כי אין לו אוסף זוּלָתֶך.

          ואתה מריחו כמו ריח פרחים
          ואתה מלטפו במטפחת,
          ואתה תתבענו מידי המפקדים
          ומידי השותקים גם יחד !

          הגב לתגובה זו

      • חבל שיש אנשים כמוך שחושבים רק על עצמם

        שמואל, 01/01/08 17:07

        מזל שיש בינינו חיילים אמיצים אשר בטחון המדינה יקר להם. בגלל אנשים כמוך המדינה נראית כמו שהיא, לאנשים כמוך לא אכפת מהכלל, אבל אני בטוח שאת לא מפסיקה להתלונן על המצב במדינה, על הממשלה, על מצב הכבישים וכו'. תסתכלי במראה על עצמך לפני שאת מאשימה אחרים.

        תנחומיי למשפחה, שלא תדעו עוד צער.

        הגב לתגובה זו

        • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

          אלכס, 01/01/08 17:15

          כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

          ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)

          כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
          אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
          הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל... לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
          סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

          כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
          אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
          אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
          כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים, זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

          לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים... לֵילוֹת יְקָרִים...
          לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת צוֹנְנִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
          לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
          לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
          לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חצי-סַהַר
          רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
          הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
          אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

          כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
          אתם יודעים... עמוק בתוך הלב פנימה...
          כי מרוב קורבנות...
          הם אינם מסוגלים אפילו
          ...לראות את היער.

          הגב לתגובה זו

      • הצבא איננו נמצא, לדאבוננו, בידיים טובות. זו אחת המסקנות ההכרחיות

        אמא מודאגת, 01/01/08 18:26

        המתבקשות כתוצאה מריבוי תאונות האימונים בעת האחרונה.

        הגב לתגובה זו

    • ליאורה, (תגובה 10)

      א., 01/01/08 17:21

      כדאי שתשארי בתוך הבית. זה פשוט מסוכן להסתובב ברחוב עם רמת תגובות (ומשכל) כמו שהצגת בדבריך.

      הגב לתגובה זו

    • כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      אלכס, 02/01/08 15:06

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר''

      ''בעצב תלדי בנים'' (בראשית, ג', ט''ז)

      כשאומרים לכם: ''שלא תדעו עוד צַעַר...''
      אתם יודעים, עד כמה, ביניהם לביניכם - רב וגדול הוא הפַּעַר
      הן כְּסִיל לא יבין זאת... לא אֱווִיל...
      לא שוֹטֶה... וודאי לא אִיש בַּעַר
      סָגוּר הלב ונָעוּל... מוּגָף לוֹ השַעַר.

      כי כשהם אומרים לכם: ''אנחנו כל-כך משתתפים בצַעַר...''
      אתם מרגישים עד כמה כבד היגון, עמוקה התהום, רחב הוא הפַּעַר
      אמת כּוֹאֶבֶת. נוֹקֶבֶת. חוֹצֶבֶת. צוֹרֶבֶת. דוֹאֶבֶת. שוֹאֶבֶת. חוֹתֶכֶת כתַּעַר.
      כְּלוּם אָכֵן, בְּאֱמֶת וּבְּתָמִים, זֶהוּ מַגָּש הכֶּסֶף, שאליו נתכוונו הנַעֲרָה והנַעַר ?

      לֵילוֹת קְרִירִים... לֵילוֹת קָרִים... לֵילוֹת יְקָרִים...
      לֵילוֹת קְפוּאִים... לֵילוֹת צוֹנְנִים... לֵילוֹת מַקְפִּיאִים...
      לֵילוֹת סוּמִים... לֵילוֹת חֲמוּסִים... לֵילוֹת כְּמוּסִים...
      לֵילוֹת טְרוּפִים... לֵילוֹת קְטוּפִים... לֵילוֹת רְדוּפִים...
      לֵילוֹת שְקוּפִים... לֵילוֹת כְּסוּפִים... הלְבָנָה חצי-סַהַר
      רוֹגֵש הלֵב והוֹמֶה... מָלֵא רוּחוֹת סַעַר
      הֵן איש חָכָם לא יבין זאת... לא שוֹטֶה... אף לא איש בַּעַר
      אָטוּם הלֵב וחָתוּם... איש לא יבוא בּוֹ, בשַעַר.

      כי כשהם מאחלים לָך, לְך, לכם: ''הלוואי שלא תדעו עוד צַעַר''
      אתם יודעים... עמוק בתוך הלב פנימה...
      כי מרוב קורבנות...
      הם אינם מסוגלים אפילו
      ...לראות את היער.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    שוּם דָבָר לא רוֹגֵעַ

    אלכס, 01/01/08 16:37

    שוּם דָבָר לא רוֹגֵעַ

    ''אני תוֹהֶה אם לא רוֹצִים לעורר שֵדִים רְדוּמִים. הוועדוֹת הגיעו למָבוֹי סָתוּם. מעוֹלָם לא קיבלנו מידע חד-משמעי לגבי מָה שֶקָרָה. יש מִיסְתּוֹרִין רַב. אנשי היחידה מִשְתַּדְלִים שלא לדוּן בזה יותר מדי.... יֵש שְאֵלוֹת רַבּוֹת שֶאֵין עֲלֵיהֶן תְשוּבוֹת. זֶה מְשַגֵעַ''. נחשון, אביו של רז טבי זכרונו לברכה, לוחם השייטת אשר יחד עם אחד-עשרה מחבריו נהרג בפעולתה המרושלת-כושלת של השייטת בלבנון.

    ''לפני כמה ימים טילפן אלי אבא, אָדָם אַלְמוֹנִי שאני לא מכירה אותו, והוא אמר לי שהוא לא ילך ביום הזיכרון לעצרת הזיכרון. אני שואלת אותו: למה ? אז הוא אמר לי : ''כִּי אֲנִי לא יָכוֹל לַשֵאת שֶאוֹמְרִים 'בָּנֵינוּ', זֶה לא 'בָּנֵינוּ', זֶה הַבֵּן שֶלִי''. דליה דורנר, שופטת בית המשפט הגבוה לצדק.

    מוקדש לזכרם של שנים-עשרה לוחמים גיבורים ואמיצים אשר חרפו נפשם ונפלו בפעולתה המרושלת-כושלת של השייטת בלבנון. תהי נשמתם צרורה בצרור החיים.

    בְּדִיוּק בֵּן, בֵּן-אָדָם, בֵּן הַאָדָם, יְצוּר בַּעַל-רוּחַ, גוּף, לֵב, רֶגֶש, תְחוּשָה, נְשָמָה, מַחֲשָבָה,
    אוֹתוֹ חוֹשֵב וסָבוּר הַצָּבָא
    כִּי הִנוֹ רְכוּשוֹ הַפְּרָטִי וְכִּי לַהוֹרִים (בּוֹא לא נֹאמַר ''כְּלָל'')
    זֶה לֹא נוֹגֵעַ
    אֶת מַחֲשַבְתָּם שֶל הוֹרִים, לְאַחַר מוֹת בָּנוֹת וּבָּנִים,
    בְּמֶשֶך כָּל וּמְלוֹא מַהֲלָך חַיֵיהֶם,
    מַעֲסִיק הַנוֹשֵא בְּלִי-הֶפְסֵק, מַטְרִיד לְלֹא-הֶרֶף,
    בְּהֶחְלֵט נִיתָּן לוֹמַר בִּצְנִיעוּת גְמוּרָה : מְשַגֵעַ !
    לִבְּרִיאוּתָם שֶל הוֹרִים לא מוֹסִיפִים הַכְחָשוֹת, הִתְעַלְמוּת, מִיסְתּוֹרִין
    אֵין סָפֵק כִּי בּבְּרִיאוּתָם שֶל הוֹרִים
    יַחַס תָמוּהַ, מִתְנַשֵא, יָהִיר, מְזַלְזֵל, מְנוּכָּר-מִתְנַכֵּר זֶה שֶל הַצָּבָא,
    קָשוֹת גַם עָמוֹק לְהַכּוֹת טוֹב יוֹדֵעַ,
    לְעִיתִּים יְשִירוֹת אַף פּוֹגֵעַ.
    כִּכְלָל, בְּהֶחְלֵט אֶפְשָר, בְּוַודָאוּת אַף לוֹמַר,
    כִּי שוּם דָבָר לְאַחַר מוֹת בֵּן אוֹ מוֹת בַּת,
    אֵינוֹ מִתְנַהֵל יוֹתֵר עַל מֵי מְנוּחוֹת,
    שוּם-דָבָר, מְאוּמָה, לא רוֹגֵעַ.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    תמיר , אני מצדיע לך. אל''מ בצה''ל.

    אורן, 01/01/08 16:35

    מצדיע ומצטער על מותו של הלוחם , תנחומים למשפחה שגידלה בן למופת ולכפר ג'וליס כולו.

    הגב לתגובה זו

    • מצטרף ל 8 ומצדיע לתמיר ולמשפחתו.

      אורן, 01/01/08 18:22

      תנחומים למשפחה ולכפר ג'וליס.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כאב

    חיים, 01/01/08 16:34

    למשפחת נבואני - ולכל העדה הדרוזית - משתתפים בצערכם העמוק תומכים בכם ומקרבים אותכם ללבנו.
    היה לי העונג לשרת איתכם - ולא אשכח את חבריי

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    חבל כואב הלב! מן השמיים תנוחמו (ל''ת)

    רומי, 01/01/08 16:26

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כואב הלב...תבורך (ל''ת)

    חגי, 01/01/08 16:20

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    ברוך, 01/01/08 16:14

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    עצוב יהי זכרו ברוך

    יהודי, 01/01/08 16:14

    משתתף בצער המשפחה

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ניווט בד נחוץ.למה לעשות זאת באזור מצוקי? (ל''ת)

    מאיר ולחם ונווט, 01/01/08 16:11

    הגב לתגובה זו

    • למה להיות גאון בזמן הלא נכון?

      .ץ.ץ, 01/01/08 17:15

      כל פעם השאלות האלה.. ואם היה נופל חייזר היית שואל ''הרי בארה''ב היו דיווחים על חייזרים, למה הם יצאו בשעות האלה לנווט?''
      הלא כך?

      הגב לתגובה זו

      • ואי איזה לא קשורים תגיד יהיה זיכרו ברוך לחלל :( (ל''ת)

        טל, 01/01/08 18:04

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    יהי זכרו ברוך (ל''ת)

    חיים, 01/01/08 16:08

    הגב לתגובה זו