• 109.

    את בסך הכל מנציחה את השוביניזם של אבא שלך

    , 03/02/16 11:15

    שאמא שלך כיבסה לו במקום אמא שלו. ושברגל גסה חמס את שם נעוריה של אימך, ביטל אותו כעפרא דארעא וניכס אותה לעצמו כולל שם המשפחה.

    IP: 212.76.98.23דווח על תגובה זו

  • 108.

    היה היינו

    , 28/08/13 03:44

    רוי(רבי),זה באמת העיסוק שלך היום?!

    IP: 79.176.225.123דווח על תגובה זו

  • 107.

    היה היינו

    , 28/08/13 03:33

    זה באמת העיסוק שלך היום??!

    IP: 79.176.225.123

  • 106.

    הכתבה כמו ההופעה ממש לא מצחיקה

    סתם אחד, 17/01/08 14:49

    רביטל הכתבה שלך לא פחות גרועה מההופעה שלך ממש לא מצחיקה תתביישי לך דתיה את לא .

    IP: 80.74.101.13דווח על תגובה זו

  • 105.

    בעלך משפחתו מכלה קלת דעת (ל''ת)

    מבישת משפחתך, 12/01/08 19:46


    IP: 62.90.99.24דווח על תגובה זו

  • 104.

    נשים עם שני שמות הן יותר דעתניות

    בגדול את צודקת, 05/01/08 20:49

    ועל כן יתכן שבמידת הצורך (חס וחלילה, לא יעלה ולא יבוא) - ילכו לגרושין באופן פשוט יותר ובפחות חששות מאשר אישה אחרת ולכן הסטטיסטיקה כאן רק תטעה את כולם.

    IP: 79.182.243.167דווח על תגובה זו

  • 103.

    זכותך לחלוק!

    אא, 03/01/08 19:06

    הצורה מגעילה וחצופה. לכי תשתפי את הפה עם מים חמים וסבון.

    IP: 87.68.78.177דווח על תגובה זו

  • 102.

    וואלה, כיף לך.

    תמר, 02/01/08 16:04

    התחתנת בגיל 25?
    חשבתי בגיל מאוחר יותר...

    צעירה ב''ה, הספק יפה.

    IP: 147.237.70.104דווח על תגובה זו

  • 101.

    Roytele, if you are so brave, why can't you stand up to my open

    Tzanzur, 02/01/08 01:30

    letter, huh?
    You chicken? Bo bashuchunah shelanu, big guy.

    IP: 172.163.79.210דווח על תגובה זו

    • An open letter to RaVital VitalSon

      Vehu Yimshol, 02/01/08 16:02

      Bimchilat kvodech, you summarrized that till you don't get proof of women carrying two names divorce more frequently, is equivalent to the archeologist that when he did not find wires underground, there must have been alchut, wireless. There is so much animosity towards men in your article, that two names is the least of your problem. Here is one statistic for you. Feminists have to much male hormones, they are aggressive, impudent, think very highly of themselves, a great percentage are lesbians, sore losers, very unhappy the way haShem created them, derise the Torah and Talmidei chachamim. Hardly anything to write home about, let alone holding on to the name they bred all these midot into themselves. I can add only one more proof, if this letter sees not the light of day, that is typical of failing feministsn resorting to squelching.

      M.H.Z.
      Yechidat 101

      IP: 172.135.143.133 דווח על תגובה זו

      • Thank you so much. Now you can print the original letter I have

        M.H.Z., 03/01/08 00:12

        submitted over twenty times.`

        IP: 172.129.129.138 דווח על תגובה זו

        • By the way

          U datiya like I, 03/01/08 09:43

          You do have taanot to the Ribono shel olam why he gave you specific mitzvot, but then you feminists want to study Talmud, daven before the amud, spew divrei bela.
          It is lishmor velaasot, my dear, not only lilmod al menat lekanter
          Is it then a wonder why you are mevaze talmidei chachamim. Who do you think you are, just because NRG donates you a soapbox, gives you license to derise people mishichmam ulmala. You can't even possibly polish his shoes, you horseface lil pollyak pipsqueek
          Let me give you a piece of my mind. You seem quite angry for having to wash your husbands clothes, it is surely beyond your dignity. Had you cared for him as a heterosexual, and had you truly loved him, you would have never mentioned it. So there you have it. The proof is in the pudding. Lav shmo ka garim, it is not the amount of names you carry that leads to more divorces. It is the battle of the sexes, competing against your husband, being unhappy with your role in life, being unhappy with yourself. And that my friend, is your biggest problem.

          IP: 172.131.253.248 דווח על תגובה זו

  • 100.

    כותבת היא לא אישה מאמינה אני רק מקווה שהיא נאמנה לבעלה (ל''ת)

    שולמית, 01/01/08 23:47


    IP: 79.180.243.66דווח על תגובה זו

  • 99.

    שני שמות לנשים נשואות דתיות

    שמעון ראם, 01/01/08 21:31

    אהבתי את התגובה של רביטל, אולם
    גם לרב ממכון צומת מותר להביע דעה. אולם לפמיניסטיות לשם השויון שתדרושנה גם מהבעל לשאת שני שמות את שלו ואת שלהן מהבית.
    אפשר כמובן לבחור שם אחר לגמרי.
    בעיני זה בכלל לא חשוב.
    באשר לפלטה ששורפת את האוכל, אשתי (עם שם אחד) ,וגם אני, שמים עליה נייר כסף ויש עוד פטנט תבנית אפיה הפוכה.
    בתקוה שיותר האוכל לא ישרף.

    IP: 84.109.81.192דווח על תגובה זו

  • 98.

    השם שלי אומר משהו עלי

    aya, 01/01/08 21:24

    ושם המשפחה שלי אומר משהו על ההקשרות ביני לבין אישי.
    לכן ברור שנקרא בשם אחד-אנחנו משפחה אחת.
    וברור שלא אמחוק את שם הורי ואקרא בשם הוריו-הרי לא עזבתי את הורי ועברתי להוריו.
    אולי שם חדש,הנובע משני השמות.
    אולי שני השמות לשנינו(יש גם גברים שמסוגלים להשתנות,אחד תפוס כבר..)
    והילדים? יגדלו עם כל הערכים, ובסוף יבחרו לבד.כמו כל דבר בחיים.

    IP: 85.250.158.47דווח על תגובה זו

  • 97.

    רביטל, אין עליך. את מעולה (ל''ת)

    רוני, 01/01/08 21:15


    IP: 82.166.74.3דווח על תגובה זו

  • 96.

    איך את משלמת חשבון חשמל?

    רונן, 01/01/08 16:29

    זה מעצבן כי זה נורא ארוך.
    למה כל הסיבוך הזה?
    ויטלזון-יעקבס-גינגולד-גילבוע?
    איך את משלמת חשבון חשמל עם כזה אורך ? הרי הדף נגמר לפני החשבון?

    אגב, גם אני אוהב את החותן שלי אבל לא הוספתי אותו לשם נעורי.

    IP: 62.0.51.210דווח על תגובה זו

  • 95.

    אולי את פמיניסטית אבל דתייה את לא.

    צחי, 01/01/08 15:34

    הזלזול בדברי הרב וברב עצמו והשחצנות והגאווה שבדברייך אפילו לא ראויים לתגובה עניינית. פשוט גועל נפש. תרבות המערב כ''כ פגעה בך שאת מסתירה אותה בגאווה מטופשת. מי שלא מכבדת את הרב בחוץ, בטח שבבית את בעלה לא מכבדת. ד' יעזור.

    IP: 79.182.122.137דווח על תגובה זו

  • 94.

    נו באמת.

    חני, 01/01/08 15:10

    סתם אתם מתעסקים בשטויות.
    אז יש דברים שנקבעים לפי הגבר - שם משפחה.
    ויש דברים חשובים ומהותיים יותר שנקבעים לפי האישה - ילד ייחשב יהודי רק אם אמו יהודיה.

    בשביל מה לנסות לשנות כל הזמן? בשביל מה לחפש כל הזמן להשתוות לגברים?
    נשים הן נשים עם הדברים המיוחדים להן מבחינה הלכתית-רוחנית.
    וכנ''ל לגבי הגברים.
    זה שהם שונים לא הופך את האישה לפחותה. וזה שהאישה תמשוך את שם נעוריה עד יום מותה לא הופך אותה לשווה או נעלה.

    IP: 10.104.5.101דווח על תגובה זו

  • 93.

    כמה שטויות גם שלו וגם שלה (ל''ת)

    ערן, 30/12/07 23:49


    IP: 89.138.53.187דווח על תגובה זו

    • מסכימה ב100 אחוז!!!! (ל''ת)

      שלומית, 01/01/08 16:36


      IP: 80.230.188.81 דווח על תגובה זו

  • 92.

    תארו לכם שהגברים היו צריכים להחליף שם משפחה:

    סתיו השמאלנית, 30/12/07 23:36

    נניח אתה העיתונאי אורי אורבך. לפתע אתה מתחתן, ונוחתת עליך אחת עם שם כמו רינה אזולאי (שם בדוי, לאשתו יש שם אחר). עכשיו תשכח מי שהיית, אין יותר (חס וחלילה!) אורי אורבך, אלא מעתה אמור: אורי אזולאי. או ניקח שם של רב. נניח ששמך הרב מאיר ישראל לאו, רק לשם ההדגמה. התחתנת עם ענת רונן. שכח משמך, מעתה שמך הרב מאיר ישראל רונן (כנ''ל, זה שם מומצא, לאשתו מן הסתם לא קוראים ענת רונן). או יאיר לפיד, שלאשתו קוראים ליהיא. נניח שהוא היה מתחתן עם אחת בשם שולה זקן. יופי, עכשיו הוא צריך לגמרי לאבד את הזהות שלו, את שורשיו, את היותו הבן של שולמית לפיד וטומי לפיד, ולכנות את עצמו יאיר זקן. אתם מבינים שזה מוחק לגמרי את הזהות או שפשוט לא אכפת לכם? תנו לכל אחד לעשות כרצונו, הילדים ייקחו את שם האבא, אבל האמא לא צריכה לזרוק את משפחתה ואת כל מי שהיא היתה עד כה. אגב, אין קשר לפמיניזם. זה טיעון לא מכובד ויותר מזה: טיעון קצת לא מחובר למציאות.

    IP: 217.132.144.226דווח על תגובה זו

    • כתבת מאד יפה, נהניתי !! (ל''ת)

      שירה, 31/12/07 22:43


      IP: 79.179.24.143 דווח על תגובה זו

  • 91.

    רויטל ויטלזון יעקבס גזית אנרג'י הרוא''ה פולין - את צודקת! (ל''ת)

    פולני, 30/12/07 23:19


    IP: 217.132.144.226דווח על תגובה זו

  • 90.

    אלמנטרי,רויטל יקרה,וזה אפילו לא צריך להיות אישיו.

    נריה, 30/12/07 20:57

    זה שאת צודקת זה פשוט וברור.מקוממת בעיני העובדה שזה בכלל צריך לעלות לדיון.
    הרב רוזן ,עפר אני לרגליו,יכול להביע את דעתו.בנושא זה-בעיני- היא לא יותר מדעתו הפרטית.
    יעשה כל אחד ואחת מאיתנו כפי שהוא מרגיש.

    IP: 79.180.55.186דווח על תגובה זו

  • 89.

    הרב רוזן התחיל

    אבי, 30/12/07 15:22

    כאשר בעל הטור ההומוריסטי משבת בשבתו מעלה על השולחן נושא שולי וחסר כל משמעות הלכתית - אי אפשר להתלונן על כל תגובה בנושא. רבים מאתנו נושאים בגאווה את שם המשפחה שקבלו מאביהם ומקורו דוקא על שם אישה בעבר המשפחתי אשר היתה ראש המשפחה. וד''ל

    IP: 134.191.254.38דווח על תגובה זו

  • 88.

    הכל נובע מכך שחייבים לדעת איך יצא הצו'לנט של השכנים

    מיכל, 30/12/07 10:12

    פמיניזם הוא הרבה יותר משניים או ארבעה שמות משפחה.
    יכולה אישה לשאת את שם נעוריה ולהיות ילדונת תלותית ויכולה היא לשאת את שם אישה או חלילה אפילו את שם בעלה ולהיות פמיניסטית לוחמנית.
    לתלות את כל אורחות החיים והשקפת העולם בכמה אותיות בתעודת זהות זהו עלבון לפמיניזם.

    אלא מה?
    אצלנו במיגזר חייבם להתערב בכל חתיכת תפוח''א שמתבשלת לאיטה בצולנ'ט של השכנים.

    וחמור מכך - הרבנים בטוחים שאם אישה תוסיף גזר לצו'לנט היא כבר מורדת ואינה שותפה לשבט היהודי וחזקה עליה שהיא רפורמית, מורדת, משנה מי''ג העיקרים ופורצת גדר. לא פחות.

    מגוחך עד כמה שההצהרות הרבניות האלה רחוקות מכלל הציבור.

    אישה הולכת ללא כיסוי ראש?
    נושאת את שם נעוריה?
    הולכת במכנסיים?
    אז מה אתם חושבים - שאם איזה רב חרד''לי תורן יקום ויהפוך לנביא זעם חדש זה ישנה לנו משהו?

    אדרבא. אתם תמשיכו לשצוף ולקצוף ואנו נמשיך בשלנו. דרכנו מזמן אינן דרככם ואין כל צורך להסביר את זה או להתנצל.

    IP: 89.1.96.38דווח על תגובה זו

    • אם זה מה שאת רוצה, אז תשימי כבר את הגזר בצ'ולנט ותראי שזה לא הולך (ל''ת)

      שויין..., 30/12/07 16:15


      IP: 217.132.8.176 דווח על תגובה זו

    • מיכל, את כותבת יפה וגם נכון. לגבי הגזר - הוא נהדר בצ'ולנט (ל''ת)

      חגית, 30/12/07 23:13


      IP: 217.132.144.226 דווח על תגובה זו

    • אני שמה גזר בצ'ולנט וזה מצוין! אפשר גם בטטה . (ל''ת)

      בת-שבע טובה, 01/01/08 17:19


      IP: 84.228.155.123 דווח על תגובה זו

      • אם כך אפשר גם שני שמות משפחה. בתיאבון. (ל''ת)

        מיכל, 01/01/08 18:31


        IP: 89.1.119.27 דווח על תגובה זו

  • 87.

    פמנסטית הזו גרה בבית של סבא וסבתא של הבעל? פחחח

    שגית שניר, 30/12/07 08:57

    מסתבר שהפמנסטיות הן הנשים הכי תלויות שיש.
    שום דבר עצמי,חוץ מהדעות הנבובות בדרך כלל.

    IP: 217.132.10.208דווח על תגובה זו

  • 86.

    לכל אלה שאיבדו משהו מעצמן...

    הדס, 30/12/07 08:04

    עצוב לי לקרוא את תגובותיהן של נשים שאיבדו משהו מעצמן עת נטלו את שם משפחתו של בעליהן וויתרו על שמן.
    לאחר שנות רווקות ארוכות ונשיאת שם משפחה מכובד ובעל הסטוריה , זכיתי להכיר את האיש לו אני נשואה מעל שנה. לקח לי מספר חודשים להתרגל לשמי החדש ולוותר על שם בית הוריי אך עם הזמן נשארתי עם שם בית אישי.
    לא איבדתי דבר,
    זכיתי להיות חלק משושלת בית אישי וילדינו ישאו שם זה בגאון.
    הם יהיו נכדיי הוריי ונכדי הורי בעלי היקר.
    הם יכירו את ההסטוריה של שתי המשפחות ונקפיד שישמרו על קשר חזק עם בתי סבא וסבתא.
    אחיי הנשואים ממשיכים את שושלת בית הוריי ונושאים את שמם.
    נשותיהם הם חלק משושלת זו תוך הקפדה על קשר הדוק ביותר עם בית הוריהן.
    לא איבדתי כלום,זכיתי באדם מופלא ובזכות הגדולה להגדיל ולהאדיר את שבט הוריי ההולך וגדל , ב'ה.
    תחושת האובדן נובעת , לעניות דעתי, לא מהויתור על השם.

    IP: 83.130.46.57דווח על תגובה זו

    • אשרייך הדס

      גדי, 02/01/08 17:59

      הופתעתי לקראות את התגובות עד לזו שלך.
      האם אין נשים השלמות עם אורח חייהן? האמנם אין נשים שהדרכות התורה, אפילו אלו שמביעות שוני בין הגבר לאשה, הן נר לרגליהן?
      באמת רציתי להפנות שאלה לנשים דתיות: האם אתן שלמות עם רוח התורה בענין ההפליה שיש בין נשים וגברים, בדיני ירושות, בדיני עדות, ביחס לענין ליקוחין וגירושין?
      כיצד אתן מסבירות את זה לעצמכן?

      אני חושש, שאותה אחת שמדחיקה שאלות מעין אלו ששאלתי, ייקשה עליה לקבל את ענין שמות המשפחה.
      אבל, אותה אחת שבונה לעצמה השקפת עולם בו היא חיה כאשה מודרנית מחד וכמאמינה שלמה מאידך, תקבל בשמחה את התפיסה, הלא מודרנית, לא שיוויונית ולא פוליטיקלי קורקט שאכן האשה מצטרפת למשפחת בעלה.
      אמנם המציאות השתנתה מאז ימי קדם, לא ניתן לקבל סדרים חברתיים ללא עוררין. אך גם כדי לבנות סדר חדש יש צורך לקבל על עצמינו את הדרכות התורה, להשתדל להעמיק בהן, ולמצוא בהן את התשובה לשאלות השעה.
      הערת אגב: כמו שכבר צוין, שני שמות משפחה הן דבר מגוחך ומזיק. מגוחך - כיון שזהו שם של המשפחה, ואין משפחה כזו (ויטלזון-יעקובס, לדוגמא). ומזיק - כיון שהוא מפריע להטמעה מלאה של האשה במסגרת המשפחתית.
      אני מבין שקשה להתנתק משם המשפחה הקודם. זה לא רק ענין של הרגלים, זהו קושי אמיתי ליצור התחלה חדשה. אבל (אני מרגיש לא נח להטיף, כיון שאני רק גבר..) הרי זהו בדיוק הענין. האשה מצטרפת למשפחה חדשה.
      אני מניח שמי שתקרא דברים אלו תגיד מיד - למה הגבר לא הוא זה המצטרף למשפחה החדשה? למה דווקא האשה?
      זו שאלה חזקה. אבל, כמו שכתבתי בתחילה, התשובה תלויה בתשובה לשאלות קשות בהרבה על תפיסת מקומה של האשה בעולם היהודי.
      אשה המקבלת על עצמה את ערכי התורה, לפי פרשנותה שלה (כל זמן שפרשנותה אינה רפורמית באופן קיצוני), חייבת להכיל את הפער הבולט והברור בין היחס לגבר ובין היחס לאשה.
      זה אתגר לא קטן, אבל לענ''ד, הכרחי.

      IP: 212.179.57.98 דווח על תגובה זו

  • 85.

    ל64

    רעות, 30/12/07 01:15

    לא כתוב בשום מקום ש'אשה דתיה' מחויבת לכסות את ראשה. אם כבר כל אישה מחויבת וזאת זכותה של כל אחת להחליט אם לקבל על עצמה את המצוה או לא. אם זה ישקיט אותך ואת שאר המגיבים המעצבנים שכאן, אני ממליצה לרויטל להציג את עצמה כחילוניה וזהו, כך יעריכו אותה על כל הלכה שהיא מקפידה ולא יקטלו אותה על כל דבר שלא...אולי זה גם יתן לה אישור להיות פתוחה, ליברלית ולהגיב על אמירות של רבנים (רחמנא ליצלן). זה פשוט פתאטי שאישה שמגדירה את עצמה כ'דתיה' חייבת לענות על כל הסטיגמות המתייפיפות של אנשים ולא להיות אדון לעצמה.תתבגרו ותנו לאנשים לנשום.

    IP: 89.138.130.198דווח על תגובה זו

  • 84.

    אתפלל עליך

    רוני, 29/12/07 21:33

    עם כל הכבוד לך ... אולי המילים הבאות אינם באוצר המילים ה''מגניב'' שלך.... אבל את לא במעמדו של הרב רוזן ולא מכבודו..כן כן מכבודו..כבוד של רב בישראל .. שלא רק ממציא פלטות.. אבל כנראה שרק את זה את יודעת עליו...יש לי הצעה בשבילך .. אולי תרדי למחתרת למספר שנים.. תלמדי מהי אמונה, מהי תורה והלכה..ואולי גם מה היא שמיטה.. ותפסיקי להטריח ולייגע אותנו עם מחאות של ''דתיה מגניבה'' שיש לה ציורים משונים ומעוותים על חיי התורה.. ודרך אזגב של שמירת הלשון שמעת.. יש כזה ספר של החפץ-חי-.. ממש רב מכר.. תתעדכני... אני בל אופן אתפלל עליך..( מוכנה להתפלל עם איזה שם משפחה שתרצי..)

    IP: 84.229.107.170דווח על תגובה זו

    • רוני הטרחן - למה כל כך הרבה נקודות בין המשפטים? אם יש לך משהו להגיד

      גיל, 31/12/07 08:11

      פשוט תגיד

      IP: 199.203.111.250 דווח על תגובה זו

      • You must point out well, in order to make a good point. NEKUDA. (ל''ת)

        ?HEVANTA, 01/01/08 23:31


        IP: 172.135.132.53 דווח על תגובה זו

      • היה לו מה לומר והוא אמר זאת מצוין!נונדיק אתה (ל''ת)

        אבי, 20/01/08 20:50


        IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

  • 83.

    תודה רביטל יעקבס ויטלזון

    ורד, 29/12/07 20:28

    ממישהי שמרגישה שאיבדה חלק מעצמה כשהתחתנה וקיבלה את שם בעלה

    IP: 80.178.164.134דווח על תגובה זו

  • 82.

    רויטלזון

    ורד, 29/12/07 18:18

    אחד הטובים.
    סחתיקה.

    IP: 89.139.163.117דווח על תגובה זו

  • 81.

    ונשים עם שם משפחה אחד נרצחות יותר! שובניסטים חשוכים. (ל''ת)

    ב. זימרמן, 28/12/07 23:43


    IP: 207.200.116.13דווח על תגובה זו

  • 80.

    כיסוי ראש לא מהתורה

    משה, 28/12/07 14:30

    ולא מנביאים ולא מכתובים וגם אין מצווה כזו לא במשנה ולא בתלמוד הירושלמי רק בתלמוד הבבלי מוזכר העניין וגם שם יש לימוד מאוד בעייתי בתחום מהפסוק ו''פרע את ראש האישה'' בפרשת סוטה אפשר למוד מזה הרבה דינים כל אחד על פי השקפתו

    IP: 89.139.102.29דווח על תגובה זו

  • 79.

    כל כך צודקת!!!! (ל''ת)

    שלי, 28/12/07 11:55


    IP: 192.115.90.98דווח על תגובה זו

  • 78.

    מאמר שחבל''ז

    פמינסט מושבע, 28/12/07 11:33

    כגבר כלומר זכר אני מעריץ ומוקיר את הגישה, להפתעת כל השובניסטים אישה היא אישיות עצמאית ולא תלותית. מה הקשר המיתולוגי בין קשר נישואים לשינוי השם והזהות? במקרה לפ''ש ''שמות'' יש מדרש הנשא ברוממות גאון וגרון ''על שלא שינו את שמם'' וכו' מה שהיה טוב בתקופה אפלה במצרים כעבדים וגאל אותנו מעבדות לחירות מצויין גם בימינו המוארים.

    IP: 80.230.236.36דווח על תגובה זו

    • אמא שלך פסיכולוגית, נכון?! (ל''ת)

      מקווה לא לטעות, 02/01/08 16:58


      IP: 84.228.153.7 דווח על תגובה זו

  • 77.

    את נהדרת!!

    יעל, 28/12/07 10:23

    למרות שאני פשוט נשארתי עם השם מהבית, בנישואים יש יותר מידי שינויים בבת אחת.

    IP: 132.64.42.192דווח על תגובה זו

  • 76.

    הלו. לא הגזמת

    שלומי, 27/12/07 23:49

    נכבד את רצונותיך. אבל לעבור שם משפחה זה להפנות עורף למשפחתך המקורית, הוריך וכל השאר? ''פתאום אני לא ויטלזון'' קרעת את ליבי... תשארי מה שתרצי ותשתמשי בטענות כבדות משקל יותר. בכל אופן סגרת שבוע נוסף בטור.

    IP: 83.130.187.237דווח על תגובה זו

  • 75.

    שאלה לרויטלזון? מה ההבדל בינך לבין החילונים? בכל המובנים? אל תתחמקי (ל''ת)

    מני, 27/12/07 23:37


    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

    • אוי, מני,מני, אז שוב לא הבנת אף מילה? (ל''ת)

      נ., 29/12/07 04:45


      IP: 89.138.156.76 דווח על תגובה זו

      • כן! המורה שלי מתה בכיתה א' ! חכמים בלילה. הכנסו.

        מני, 29/12/07 19:54

        למה תמיד. אבל תמיד אתם מתחמקים מתשובה ישירה. שאלתי מה ההבדל בינה לבין החילונים? ובמה זה מתבטה? אני מכיר הרבה חילוניות במשפחתי שמדליקות נירות בשבת. קוראות מדי פעם תהילים. לא נוסעות בשבת.

        IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

        • מני, כניראה שאתה לא במקום הנכון. אתה חרדי- והמדור

          לא במקום הנכון, 31/12/07 07:35

          עוסק בבעיות של דתיים לאומיים. כאלה שמסוגלים לראות שיש עוד תפיסות עולם ולא רק ארבע אמות. כאלה שמסוגלים להבין שלהיות דתי זה לא רק סמלים ושמות. מי שמך לשופט? האם אתה הסגן של אלוהים? לא יעתי שהוא זקוק לשומרים. אתה לא חייב להיות במדור. אבל אם אתה כאן- אנא נהג בנימוס כלפי אחרים שאינם חושבים כמוך. הרי אתה יודע שאין אמת אחת. או שלא?

          IP: 89.139.177.97 דווח על תגובה זו

          • Don't mix amitut with DAT. Or there are two DAT's one for DATiyim (ל''ת)

            and 1 for anti, 01/01/08 23:45


            IP: 172.135.132.53 דווח על תגובה זו

          • לעלומת שם! ידעתי גם ידעתי שיש במדור הזה הרבה דתילונים! היכנסי.

            מני, 02/01/08 03:05

            אם כך את אומרת אז מדוע מביאים הרבה מאוד מהמאמרים של הרב עובדיה יוסף שליט''א. או רבנים חרדים? אני רוצה לומר לך שאני מיצג אך ורק את עצמי. וזכותי המלאה לומר את מה שאני חושב. ואם מדור זה של דתילונים כמוך? אז מדוע כמעט כולם מדברים בשפה זולה כלפי כל דבר שזז אצלנו החרדים? האם פעם ראינו שאתם זועקים על כך? ומבקשים זאת? לו ולו! למה ? כי אתם מזויפים בעלי לשון הרע. לא מסוגלים להבין שיש עוד דעות עלי אדמות. ובקשר אם אני נציג של ה'? אני מקוה שכן. ומה זה צריך להפריע לך הרי את ושכמותך מוציאים עצמכם מהתורה בזה שאין לכם דעת תורה. ואם היה לכם באמת רבנים לא הייתם מתנהגים כך כמו רויטלזון. ולמה אף אחת לא ענתה לי על השאלה.

            IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

  • 74.

    הרב רוזן

    רמי, 27/12/07 23:34

    האם זה הרב שאמר זמן ''גירוש מגוש קטיף'' בלעז ודיבר קשות על מדינת ישראל והעומדים בראשה ????

    IP: 89.1.186.63דווח על תגובה זו

  • 73.

    מהן קידושין?

    יואב, 27/12/07 22:43

    כותבת רויטל:
    ''אף שם משפחה לא יכול לשנות את העבודה שיש בינינו ברית, שאלוקים היה איתנו במעמד החופה וקידש אותנו, את הבית שלנו.''

    רויטל יקירתי, אם באמת זה מה שחשבת לעצמך שם מתחת לחופה צריך עיון אם את בכלל נשואה. לא אלוקים קידש אתכם ולא נעלים, אלא בעלך, קידש אותך, לו, לאשה, כדת משה וישראל.

    אמת שהסתובבות עם שני שמות משפחה איננה הבעיה אלא הסימפטום, אבל כסימפטום מגוחך שיוצר מצבים משעשעים, הוא ימשיך למשוך אש ובדיחות - ובצדק.

    IP: 217.132.197.202דווח על תגובה זו

    • ''..שכינה ביניהם'', שכחת? (ל''ת)

      נ., 29/12/07 04:46


      IP: 89.138.156.76 דווח על תגובה זו

      • That's after the chupa as well, provided she is EZER, or is she (ל''ת)

        KENEGDO, 01/01/08 23:47


        IP: 172.135.132.53 דווח על תגובה זו

  • 72.

    עוד פעם

    רחלה, 27/12/07 22:28

    רויטל היקרה - יפה שאת לא מפחדת להכעיס את האלים. כן, אני יודעת שיש לנו אל אחד בשמיים, אבל על הארץ יש מלא אלים שאומרים לנו הנשים איך להתנהג.
    את אמרת להם בעצם: סליחה, אבל מי אתם?
    ואני איתך.
    תודה שאת כותבת ללא מורא וללא משוא פנים.

    רעיון לסטיקר:
    שתלטנים, נמאסתם.

    IP: 74.220.67.43דווח על תגובה זו

  • 71.

    נכון אבל יש עוד

    נכון אבל יש עוד, 27/12/07 19:30

    יש עוד פתרונות
    חברים שלנו חברו בראשי תיבות את שמות המשפחה
    כך שזה גם חינני, גם לא ארוך,
    וגם ניתן להעביר לילדים בקלות
    וכשתמיד שואלים מהם ראשי התיבות אז מסבירים, וכך גם מנציחים את המשפחות המקוריות,
    כמובן שניתן לחשוב על עוד פתרונות

    IP: 83.130.40.130דווח על תגובה זו

  • 70.

    כל הכבוד

    יעלי, 27/12/07 17:46

    את נהדרת.
    כל הכבוד על ההחלטה לחיות את חייך בתוך המסגרת הדתית, למרות המודעות להגבלות שזו משיתה עליך. כל הכבוד על היכולת למצוא את הסדקים דרכם תוכלי ללבלב.

    אני תמיד אוהבת לקרוא את הטורים שלך. הטור הזה יותר ממשעשע.

    לעומתך. כמה קל לי, כיהודיה חופשיה, לשאת שני שמות משפחה. אני מעריכה מאוד את הדרך שבה את מתמודדת.

    IP: 80.230.156.65דווח על תגובה זו

  • 69.

    טוב!!למעט הפיסקה האחרונה.הרב רוזן אינו רק ''ממציא פלטות''

    איילת, 27/12/07 16:41

    רויטל,
    כפי שכתבו לך כבר כמה מגיבים לפני- כתבת כאן טור מוצלח( ואני אישית מסכימה עם הדעה המושמעת בו) אך קילקלת קצת לקראת הסוף.כדאי להיות רגישים יותר לכבודו של כל אדם - (רב או לא רב).ולא לדבר בזילזול ובציניות כלפי כל אנשים .בלי קשר לכך הוא רב - מדובר דם רציני שאינו רק '' ממציא פלטות'' ודעותיו ( גם אם אינך מסכימה להם - כמוני) מכובדות ומנומרות .אני במקומך הייתי מתנצלת על הפיסקה האחרונה.

    IP: 212.179.24.98דווח על תגובה זו

    • מסכימה! (ל''ת)

      קוראת נאמנה, 27/12/07 22:46


      IP: 213.151.32.58 דווח על תגובה זו

  • 68.

    זה גם לא נורא אם הרבנים ישאירו לנו פינות קטנות בחיינו שם נוכל

    יעל, 27/12/07 15:30

    להחליט לבד, כל אחד לפי אופיו נטיותיו והשקפותיו,
    לא כתוב בשום מקום בתורה שאנחנו צריכים להתנהג באופן אחיד,
    תנו קצת לנשום!!!

    IP: 217.132.224.58דווח על תגובה זו

    • יעלי! יש לך מקום אצל הרפורמים. כמה שאת רוצה. ואיך שאת רוצה. (ל''ת)

      מני, 29/12/07 23:04


      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

  • 67.

    רויטל - אחלה כתבה! (ל''ת)

    מיכל, 27/12/07 15:23


    IP: 193.239.108.4דווח על תגובה זו

  • 66.

    סקופ ל-NRG יהדות!!!

    נחמן, 27/12/07 15:12

    מני מב''ב ושרית לוי מרמת אביב הודיעו על אירוסיהם!!!

    IP: 132.65.146.110דווח על תגובה זו

  • 65.

    סקופ ל-NRG יהדות!!!

    נחמן, 27/12/07 15:11

    מני מב''ב ושרית לוי מרמת אביב הודיעו על אירוסיהם!!!

    IP: 132.65.146.110דווח על תגובה זו

    • לפי מידת השוביניזם שלו חשבתיו לנשוי. איפה הוא מצא שפחה כנענית ? (ל''ת)

      בת-שבע טובה, 01/01/08 17:24


      IP: 84.228.155.123 דווח על תגובה זו

  • 64.

    לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה

    את דתיה?!, 27/12/07 14:34

    אשה דתיה צריכה לכסות את ראשה

    כך מחייבת תורת משה.

    תודה ובשורות טובות.

    IP: 80.230.127.12דווח על תגובה זו

  • 63.

    רויטל?!?! את פשוט מ ס כ נ ה ! כמה תשומי את מחפשת? ומסכן בעלך.

    מני, 27/12/07 13:13

    אני לא מכיר אותך. אך אם את דתיה אז איך את חושבת דבר כזה ועוד מסוגלת כך לדבר לרב בישראל שלפחות מבין ק צ ת יותר ממך. האם את יודעת שהיית מתחת לחופה שבעלך קנה אותך? הרי בשלושה דברים האישה ''נקנת'' ואחד מהם זה בשטר נכון? זאת אומרת שאת שייכת לבעלך. לך לפי דין תורה אין זכות לומר שאת רוצה שיוון. רק אם תלכי לרפורמים כנראה שלא חסר לך הרבה. וע2 שאלה האם בעלך קבל זאת? סה''כ לפי דבריך את אישה מסכנה גם שאמרת איך אנשים מסתכלים עליך עם שם משפחה אחר. אז מה? תמיד את צריכה להסתכל מה אנשים יגידו? בקיצור. כמה אישה יכולה לרדת עד כדי כפירה. חזרי בך!!! ואל תתני לחילונים פרצות נוספות.

    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 62.

    מה זה הזלזול הזה???

    אביגיל, 27/12/07 12:02

    מילא כל הכתבה אבל בשביל מה הפסקה האחרונה??

    IP: 84.228.105.88דווח על תגובה זו

  • 61.

    בטון כזה לא תגיעי רחוק

    יפעת, 27/12/07 11:27

    רביטל,

    בתור קוראת נאמנה המחכה לטור שלך כל פעם, אני חייבת לציין שאכזבת אותי קשות בנימה הבלתי נסלחת שאת פונה לרב רוזן.
    החשיבות של הטיעונים שהעלית - עצומה, אבל כשזה מגיע בטון כל כך מתנשא ומזלזל בדמות כל כך מוכרת ומוערכת כמו הרב רוזן- אני פשוט בשוק ממך! נראה לך שמישהו מבין שתי המשפחות המרכיבות את שם משפחתך יעמוד מאחורי טור כזה? לא מתאים לך, שיוצאת ומציגה צד אחר של המגזר בתוכניות טלביזיה וערבים שונים לכתוב בצורה כל כך מזלזלת.
    פשוט חבל..והפעם, את לא יכולה לטעון שניסית להצחיק מישהו...

    IP: 89.1.199.82דווח על תגובה זו

    • ''מוכרת ומוערכת''? על ידי מי?

      י., 28/12/07 13:51

      מדובר בפרובוקטור שיורה נגד כל מה שזז. התואר רב שלו לא רלבנטי בכלל. היאע לא התבטאה בגסות ולא העליבה. ומותר לה לפנות בטון עיתונאי למי שהוא עיתונאי בעצמו ונוהג להשתלח באמצעי התקשורת השונים

      מתי תפסיקו עם אמונת חכמים הטפשית שלכם, שמרוב שהיא מיוחסת לכל רב קטן, היא גורמת לזלזול ברבנים ובחכמים הגדולים באמת??

      IP: 89.0.146.155 דווח על תגובה זו

      • אמונת חכמים ברב קטם, פוגעת ברבנים הגדולים. מבריק! (ל''ת)

        נ., 29/12/07 04:49


        IP: 89.138.156.76 דווח על תגובה זו

      • תקון: ברב קטן, כמובן. (ל''ת)

        .נ, 29/12/07 04:50


        IP: 89.138.156.76 דווח על תגובה זו

  • 60.

    כל הכבוד! את מלכה

    אורנה, 27/12/07 11:04

    תודה לך. תופסת ממך ומזדהה עם כל מילה, השיכי להשמיע קולינו ברמה, אחותי

    IP: 89.139.245.206דווח על תגובה זו

  • 59.

    את מביישת את המשפחה,

    קרובת משפחה, 27/12/07 10:54

    חבל חבל שהגעת לדיבורים כאלה, הסבא והסבתא של בעלך למעלה במנוחתם האחרונה מתביישים בכם

    IP: 147.161.5.77דווח על תגובה זו

    • היא עוד גרה בבית שלהם.....אין גבול! (ל''ת)

      ח, 27/12/07 15:56


      IP: 79.179.174.81 דווח על תגובה זו

    • ועליך

      אור, 27/12/07 23:30

      ועליך בחיים עוד בכו

      IP: 89.1.186.63 דווח על תגובה זו

    • מי שמגייס מתים להטפותיו

      אני, 28/12/07 12:06

      כנראה אין לו תוכן אמיתי למה שהוא רוצה לומר.
      ממתי היא חייבת משהו לסבא וסבתא המתים של בעלה?

      IP: 217.132.202.148 דווח על תגובה זו

  • 58.

    כשלא צודקים אז צועקים ומעליבים

    יפה, 27/12/07 10:09

    זה אופייני בדרך כלל, אבל כאשר גברים נפגעים ע''י נשים, מסיבות שונות, אם הם למדו שאכן אינם צודקים ואם מהסיבה שהנשים חכמות מהם, מלומדות יותר, ישר הם פונים בצורה מעליבה.
    סיבה נוספת לשמר את שם המשפחה הקודם. רצינו לערוך כנס של השבט שלנו מבני עקיבא, איזה קושי היה למצוא את החברות.
    בגלל שהם לא שמרו על שמותיהן.

    IP: 89.138.247.8דווח על תגובה זו

    • אוי באמת!!

      להלה, 31/12/07 21:06

      בשביל שנוכל לשמור על קשר נשאיר את שם המשפחה הקודם שלנו?- מגוחך לחלוטין!! מי שרוצה לשמור על קשר ישמור בכל דרך שהיא.. קשה להרים טלופן להורים- הרי שם המשפחה שלהם הוא גם שם המשפחה של החברה שמחפשים!! קיצר, פעם הבאה תני סיבות קצת יותר חכמות וקצת יותר על רמה! עשי טובה לכולנו.
      ובקשר לעובדה אם לשמור את שם המשפחה הקודם או לא- כל אחד יעה מה שטוב לו! אין צורך להכתיב לאנשים מה לעשות וכמובן שלא לעקם אף כששומעים על דעה שנוגדת לשלך. אישית, אני בעד לשנות =)

      IP: 84.228.19.118 דווח על תגובה זו

  • 57.

    בנוגע לפסקה האחרונה- נתונים.

    חואנה, 27/12/07 09:15

    הבעיה היא שכן, נשים עם שני שמות באמת מתגרשות יותר מסיבה פשוטה אחת - נשים עם שני שמות יודעות שמגיע להן להיות מאושרות, שמגיע להן שוויון ולא להיות השפחה של הבעל, ושהן יכולות לקום וללכת אם רע להן. לכן אם רע להן הן יקומו ויתגרשו, ולא ישארו כנועות וסובלות כל החיים.
    הקטע הוא - שזה לא רע. לא תמיד גרושין זה דבר רע, אם האלטרנטיבה היא להשאר כנועה, נחותה, משרתת ואומללה. (עם שם משפחה אחד)

    IP: 213.8.53.77דווח על תגובה זו

  • 56.

    את יקירתי לא פמיניסטית.

    אנשופלה, 27/12/07 09:09

    עצם העובדה שלך יש שני שמות, אבל ל''אישך'' (שרוב המאמר קראת לו ''בעלי'') יש רק שם אחד, נכון? למה?
    ולמה הילדים באמת נושאים רק את השם שלו?
    רוצה פתרון קל? אין בעיה - להלן הצעה:
    מיצאו לעצמכם שם חדש, שמוצא חן בעיניכם. כל אחד מכם ישא שני שמות - את שמו המקורי ואת השם החדש (כמו שעושות נשים היום) והילדים ישאו את השם החדש בלבד. ככה לא יווצרו שרשרות של שמות, וכל אחד יוכל לשמור על שמו.

    וכמובן, כל זמן שאת נכנעת למה שאת עצמך אמרת - יחס הדת האורטודוכסית לאישה, את באמת לא פמיניסטית.
    את מקסימום עושה ''אקטים פמיניסטיים''. אבל זה ממש לא כמו להיות פמיניסטית.
    ואם המילה ''פמיניסטית'' מעוררת קבס בחברייך, הם לא שווים שתיהי חברה שלהם.

    IP: 213.8.53.77דווח על תגובה זו

    • יש לי פיתרון הרבה הרבה יותר פשוט והגיוני

      אפרת, 01/01/08 14:04

      כל המשפחה קרויה בשני שמות משפחה, אחד של כל הורה.
      כשהם מתחתנים שוב- הבנות נוטלות איתן את שם האם לביתן החדש, והבנים את שם האב..
      ושלום על ישראל.

      IP: 192.115.98.202 דווח על תגובה זו

      • מה את רוצה?

        גדי, 02/01/08 17:28

        היא לא אמרה שבעלה פמיניסט, אלא שהיא.
        גם היא לא אמרה שילדיה פמיניסטים...

        IP: 212.179.57.98 דווח על תגובה זו

  • 55.

    גאה בך. מלכה!!!

    יודלייב, 27/12/07 08:58

    הוכחת לקוראים שתואר הרבנות, לא מגן מפני ביקורת. ולהפך, היא צוברת משמעות גדולה יותר.
    בשם הויטלזונים, אני מצדיע!

    תמשיכי לתת בראש למזוקנים!

    IP: 79.178.246.44דווח על תגובה זו

  • 54.

    מעולה - חד- ולענין

    מיכל, 27/12/07 08:51

    בשביל רגעים כאלה הגעת להיות עיתנואית- להשמיע את קולינו

    IP: 10.236.9.71דווח על תגובה זו

  • 53.

    כל הכבוד! את מרסקת! (ל''ת)

    שור, 27/12/07 06:06


    IP: 84.95.67.200דווח על תגובה זו

  • 52.

    למה אף אחד לא הציע שזוג שמתחתן יאמץ לו שם משפחה חדש? (ל''ת)

    חדש אסור מהתורה, 26/12/07 23:57


    IP: 213.151.55.197דווח על תגובה זו

  • 51.

    שכחת לכתוב שאבא שלך יותר חזק מאבא שלו (ל''ת)

    הגננת שרה, 26/12/07 23:05


    IP: 79.183.114.226דווח על תגובה זו

  • 50.

    כדאי שתשימי כיסוי ראש וכיסוי פה

    שמואל, 26/12/07 22:55

    כי נמאס לנו מהכסתח שלך

    IP: 84.228.130.190דווח על תגובה זו

    • בדיוק כך ! (ל''ת)

      אילנית, 27/12/07 12:24


      IP: 84.228.234.103 דווח על תגובה זו

  • 49.

    איך הבדיחה של החרדים? כשרבקה היתה עוברת ליד בתי כנסיות ובתי מדרשות

    ד''ר א''י כהן, 26/12/07 22:55

    תזוזה בבטנה וכשהיתה עוברת ליד מקומות עבודה זרה היתה מרגישה תזוזה בבטנה ולכן חשבה שיש בבטנה עובר מהציונות הדתית... גם להיות עם התורה וגם לעשות את ההיפך הגמור? זה לא הולך ככה...

    IP: 217.132.86.68דווח על תגובה זו

    • אתה ממש קורע... בטח ניסית את זה בבליינד דייטים...

      רמי, 27/12/07 10:59

      ולכן אשתך מכוערת כמו הלילה...

      IP: 212.150.128.10 דווח על תגובה זו

  • 48.

    מסכנה אפילו לבשל על פלטה לא יודעת

    שרה כץ כהן לוי, 26/12/07 22:54

    משלמים לך על הקטעים המכוערים הללו?

    IP: 84.228.130.190דווח על תגובה זו

    • לא מבשלים על פלטה, מחממים עליה (ל''ת)

      שרה, 27/12/07 09:28


      IP: 89.138.96.71 דווח על תגובה זו

  • 47.

    מהנדס אמיתי

    שלומית, 26/12/07 22:17

    אז אם למהנדס ישראל רוזן יש גם תואר ברבנות הוא הופך להיות פוסק?
    ומכאן כבר הכללות על ה''רבנים''. . .
    יפה אמרה רויטל : אדון רוזן הנכבד : תדאג למצוא פתרון לפלטת השבת.
    זה השטח שלך והמומחיות שלך.

    IP: 217.132.158.20דווח על תגובה זו

  • 46.

    רוויטל- כל הכבוד!!!!! את נהדרת!!!! (ל''ת)

    כל הכבוד!, 26/12/07 22:15


    IP: 89.139.177.97דווח על תגובה זו

  • 45.

    כל הכבוד!יפה מאוד!

    ראובן דגול, 26/12/07 22:00

    כל מילה קשקוש מקושקש, הכל סטירת לחי למסורת ורוני לוי המאמן של מכבי חיפה הביא לך אותה בהפוכה. תמחקי השם משפחה של אבא שלך. חליק ג'נטיל. די!

    IP: 217.132.188.133דווח על תגובה זו

  • 44.

    תהי מה שאת רוצה רק לא לזבל בשכל (ל''ת)

    יהודי פשוט, 26/12/07 21:56


    IP: 213.151.51.6דווח על תגובה זו

  • 43.

    חצופה...

    קורא פשוט, 26/12/07 21:33

    מה שאני מקווה מאוד הוא שאת חוסר דרך הארץ שלך הילדים לא יקחו ממך...ביחס לשם המשפחה...זה כבר פחות חשוב...פשוט חצופה.....אין לי יותר מילים. שלום.

    IP: 79.178.42.163דווח על תגובה זו

    • מסכן פשוט

      קוראת מודאגת, 26/12/07 22:52

      אוי, כמה רחמים . לקרוא חוצפה לדעה מאוד אינטלקטואלית זה בזיון מצידך. אתה בסך הכל רוכב על הגל השובניסיטי. לך אישית, אין כוח ממשי. אתה רק עובד עלינו עם מילות סרק.
      בושה לך.
      מקוה שאישתך, או חברתך לא סובלת.

      IP: 74.220.67.43 דווח על תגובה זו

  • 42.

    מעולה.. כל מילה כאילו שלי!! (ל''ת)

    דנה ברגמן-שפר, 26/12/07 21:33


    IP: 84.228.200.43דווח על תגובה זו

  • 41.

    יפה מאוד, מזדהה עם כל מילה (ל''ת)

    שרון דביר-סגל, 26/12/07 21:30


    IP: 84.228.200.43דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד, תלכי עד הסוף

      שמעונה בוק-שלוק, 26/12/07 21:51

      ופעמיים בשבוע תשמרי על הזהות שלך ותחזרי לישון בבית אבא

      ופעם בשבוע תצאי רק עם חברות טובות, כי יש לך חיים, את עצמאית

      ופעם בשבוע תבקשי להתבודד עם ספר טוב (אלא מה? ספר רע?) בלי שהבעל לידך.

      ופעם בשבוע תרביצי את משחק הכועסת והפגועה ואל תדברי איתו, כי הוא התעצל לעשות קניות אחרי שעבד 17 שעות באותו יום

      ופעם בשבוע מגיע לך לשבת עם השכנה על כוס קפה טוב (אלא מה? קפה רע?) עד 2 בלילה ושהבעל יתפוצץ

      ופעם בשבוע שלא יפריע לך הנודניק הזה לראות לבדך את ''נולדה לכתוב'' בטלויזיה.

      ופעם אחת הוא עוד יגרור אותך, עם הסחבקיות הנאורה הזו שלך לרבנות...

      IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

      • מה כ''כ נורא בקפה עם חברות או ספר טוב?

        נשואה באושר עם, 27/12/07 19:45

        האם הבעל גם קנה את נפשה וכל זמנה?
        גם לאישה (או גבר) נשו\\ה מגיע מרחב פרטי

        IP: 79.179.164.145 דווח על תגובה זו

      • מה רע ב...

        תמר, 29/12/07 12:23

        קפה עם חברות, פעמיים בשבוע שיעור התעמלות, מה רע בלקרוא ספר טוב בלראות סרט טוב ''סרט נשים'' עם חברות?
        להיפך זה רק תורם למשפחה

        IP: 84.229.113.54 דווח על תגובה זו

  • 40.

    כה לחי!

    רחלה, 26/12/07 21:12

    רויטל היקרה - יפה שאת לא מפחדת להכעיס את האלים. כן, אני יודעת שיש לנו אל אחד בשמיים, אבל על הארץ יש מלא אלים שאומרים לנו הנשים איך להתנהג.
    את אמרת להם בעצם: סליחה, אבל מי אתם?
    ואני איתך.
    תודה שאת כותבת ללא מורא וללא משוא פנים.

    רעיון לסטיקר:
    שתלטנים, נמאסתם.

    IP: 74.220.67.43דווח על תגובה זו

  • 39.

    למה לזלזל בכבודו של רב????

    טל, 26/12/07 21:12

    לומר את דעתך זה טוב
    אבל בשביל הרייטינג לכתוב תוך זילזול ברב זה רע ממש

    IP: 89.1.93.253דווח על תגובה זו

    • אם הרב רוצה כבוד- שיתחיל להוכיח שהוא ראוי לכך. לא כל קידומת רב

      כבוד, 26/12/07 22:16

      מקנה כבוד

      IP: 89.139.177.97 דווח על תגובה זו

    • טל טל

      ר., 26/12/07 22:55

      אם זה באמת שימך - כי טל זה שם של הגיונייים.
      אני מקווה שאתה קורא את תגובתי כי ליבי מלא רחמים על תגובתך. אתה אומר לנו שאסור להגיד שום דבר מנוגד, ומכך יוצא שמותר למשוגעים לשלוט בהמונים. בושה לך.

      IP: 74.220.67.43 דווח על תגובה זו

      • הבעיה היא לא בכך שהיא מיעה דעה מנוגדת(זכותה) אלא בנימה המזלזלת .

        אילת, 27/12/07 16:45

        כמובן שמותר ואף רצוי שאנשים יביעו דעתם בכל נושא , גם אם הא מנוגדת לדעת רבנים מסוימים.אך לא היה כל צוך לפנות אל הרב רוזן בפיסקה האחרונה בפחיתות כבוד , כאילו הוא רק ''ממציא פלטות''.מדובר באדם רציני ודעותיו מכובדות ומנומקות. בלי קשר לכך שהוא רב- רצוי להיות רגישים יותר בכבוד כל אדם.

        IP: 212.179.24.98 דווח על תגובה זו

  • 38.

    למה לזלזל בכבודו של רב????

    טל, 26/12/07 21:11

    לומר את דעתך זה טוב
    אבל בשביל הרייטינג לכתוב תוך זילזול ברב זה רע ממש

    IP: 89.1.93.253דווח על תגובה זו

  • 37.

    תודה לך!

    ענת, 26/12/07 21:05

    כמו תמיד עם השנינות המבריקה שלך הצלחת להעלות על הכתב את מה שרבות מאיתנו מרגישות ועל כך תודה!

    IP: 89.0.42.67דווח על תגובה זו

  • 36.

    תני כבוד לרבנים! (ל''ת)

    בר, 26/12/07 21:05


    IP: 77.125.12.44דווח על תגובה זו

    • כשהם יהיו ראויים לכך (ל''ת)

      צמח, 26/12/07 22:17


      IP: 89.139.177.97 דווח על תגובה זו

  • 35.

    א', ב',

    יעקב, 26/12/07 20:42

    א', הטור טוב מאוד, את צריכה לחשוב להוציא את הטורים שלך בספר, לדעתי יהי' לתועלת גדולה.

    ב', פינמסטיות יהודית יש עוד הרבה דברים, ובראש ידע ידע, כאשר בחורה יודעת יהדות יותר מבעלה ולפעמים אפילו יותר מהרבנים שלה ושל בעלה ביחד, אין דבר פינמסטי (וסקסי) מזה.

    IP: 68.161.170.182דווח על תגובה זו

  • 34.

    הרף לך, בת ישראל! צייתי לרבנות!

    רוני לוי, 26/12/07 20:29

    חז''ל אמרו לנו כי אין לה לאישה שנתקדשה כי אם רצון בעלה - שהרי שבטלו בתוליה בטל עברה ובטל שם משפחתה.

    ''נודע בשערים בעלה בשבתו עם זקני ארץ'' - אמר רבנו יואל בן שמעיה מקהילת פדובא, בעל הלכות ''אשה כנועה'', כי כוונת בר יוחאי לכך שהבעל ''נודע'' בכך שהשליט מרותו וגבריותו ושם משפחתו על רעייתו.

    שהרי האשה היא המחוייבת על פי דין תורה בפרנסת הבעל בעוד שהוא יכול לדפוק שש בש בכיכר עם ציון ומושה וכל החטייארים בשער העיר.

    אז גיברת יקרה, או שאת דתיה מהץחלה ועד הסוף או שאת ככה ככה וחצי חצי.

    עוד שם משפחה עאלק.

    IP: 217.132.188.133דווח על תגובה זו

    • נאה דרשת בשם חז''ל

      סמדר, 26/12/07 21:32

      שאמרו גם התנאים במסכת יבמות: אין לאישה דעת אלא שהתקדשה, התעברה והכל בחותם בעלה. שאין לך חותם כי אם חותם השם, ככתוב בשיר השירים אשר לשלמה: שימני כחותם על ליבך!

      לא נאה לך מסורת של שנים? לא מוצא חן בעינייך מנהג נשות ישראל?

      למה מי את בכלל שתקראי תיגר על רב וגדול בישראל?

      IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

      • טעית, בתי

        רות נחס-שוורצה, 26/12/07 21:40

        מאז שנשארתי עם השם נחס של בית אבא החיים שלי נהפכו קשים מאוד. בעלי, זבולון שוורצה, ואני אהבנו מאוד מאוד והקשר בינינו היה מופלא עד ששבועיים אחרי החתונה הוא ברח לי.

        היום אני רות נחס-שוורצה העגונה.

        IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

        • גם אני נשארתי עם שם משפחתו של אבא

          רון כהן-פושט, 26/12/07 21:55

          כי אני גבר, אני. לקחתי את השם משפחה של אשתי, אבל התעקשתי להשאיר את השם משפחה של אבא, של בית אבא, של הזכרונות, של ההיסטוריה, שסבלנו באירופה, שהיינו במאורעות, שהשם משפחה זה יישותי ואישיותי ופרצופי והווייתי ומשפחתי.

          גבר עאלק.

          IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

      • ואם רצון בעלה הוא, ועל הסכמתו, שתשמור שם אביה?

        גיל, 26/12/07 22:16

        או-אז כי מותר ואף ראוי לה לאישה שתישא שני שמות. ואם על דבר כזה יש מחלוקת עם הבעל...אין חשיבות כי זה לא יחזיק מעמד

        IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

    • קצנו ב''דתיות'' מתקדמות לאחור

      יקותיאל חורי אף, 26/12/07 21:43

      בושי והיכלמי, בת ישראל חסודה וכנועה. צייתי לבעלך, קבלי שם משפחתו באהבה ובמסירות ומחקי את עברך ואישיותך הקודמת.

      איפה, לעזעאל, איפה ימי הביניים העליזים של בני ישראל? מתי תחזרו למוטב, בנות ישראל?

      ''קולך'' עאלק.

      IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

    • אישה חזקה יענו.

      ירמי חזוק, 26/12/07 21:45

      עם כל הכבוד, נא לטוס למטבח הקרוב למקום מגורייך ולהכין ארוחת ערב לבעל. יש לך 24 שעות לחזור למוטב ולהשמיט שם משפחתך הקודם.

      ועד קהילת ''גברא רבא''.

      IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

    • רוץ, רוני לוי, רוץ על הקו

      דויד ליימן, 26/12/07 21:58

      הלו, רוני לוי, תחזור למכבי חיפה המעפנה שלך ותפסיק להציק לדתיות.

      אשתי חבצלת דוידוף-ליימן-בוקס מוסרת לך ד''ש.

      אשתי עאלק.

      IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

    • לא מסכימה איתך בכלל

      אירית כהן-מיאו, 26/12/07 22:02

      כל אישה בלי יוצא מהכלל חייבת להישאר עם שם משפחה אחד בלבד.
      לא מספיק המכות רצח שאני חוטפת עד היום???

      IP: 217.132.188.133 דווח על תגובה זו

    • אם היינו מצייתים לרבנים לא היתה קמה מדינת ישראל. (ל''ת)

      נקודה למחשבה, 26/12/07 22:09


      IP: 212.179.171.28 דווח על תגובה זו

    • את נשמעת כמו הטאליבן (ל''ת)

      שם משפחה, 26/12/07 22:18


      IP: 89.139.177.97 דווח על תגובה זו

    • רוני

      דחויה, 26/12/07 23:14

      לך תמכור קרח. אתה מגעיל ולא רלוונטי. בטח גם שעיר ואף פעם לא מתקלח.

      IP: 74.220.67.43 דווח על תגובה זו

  • 33.

    רויטל את תותחית. הצחקת אותי

    פסית, 26/12/07 20:08

    ועוד בשבוע מבאס במיוחד.
    מגיע לך צל''ש.
    אגב, אשמח אם תתקשרי אלי, יש לי כמה דברים לדבר איתך.
    תודה

    IP: 212.199.107.118דווח על תגובה זו

  • 32.

    מסכימה עם כל מילה!!!

    נורית, 26/12/07 18:22

    במיוחד בקשר לפלטה...

    IP: 62.219.195.25דווח על תגובה זו

  • 31.

    פשוט מדהים!! תני לי לצטט אותך!

    צבי, 26/12/07 18:01

    ''אבל אישה מתחתנת וחותכת בנפשה. היא צריכה לכסות הראש, להתחיל בטבילות וספירות וגם לשנות את שמה.'' הלו? רביטל? את מזהה מי כתב את זה כאן בעמוד הזה? שכחת משהו? לכסות את הראש אולי??
    את מתווכחת עם הרב רוזן על עניין של שמירת שם המשפחה, שמבחינה הלכתית אין בזה שום בעיה, אבל דבר עקרוני ביותר, כיסוי ראש, שזה חובה הלכתית - שכחת לחלוטין!
    ובכלל, התבטאויותייך פה לגבי היחס של בתי הדין הרבניים ולגבי הפלטה של שבת - הן ילדותיות ביותר!!
    (אגב, חיים מירושלים? יש לך משהו להאיר בכל הנושא של שם משפחה?)

    IP: 192.118.48.248דווח על תגובה זו

    • כדאי שתזהר.

      בת-שבע טובה, 26/12/07 20:45

      גם אני הערתי שהיא לא הולכת עם כסוי ראש וזכיתי לכינוי דוסית בורה ומטומטת (השגיאה במקור). יוצא שאתה דוס בור ומטומטם. וחווה עוד תשלח אותך לבור האפל והימי-ביניימי שממנו יצאת. מעניין שהיא יורדת רק על בנות. בטח לסבית. וסליחה ומחילה על השימוש במלה הזו.

      IP: 77.125.164.217 דווח על תגובה זו

      • מי שנפגע כל-כך מטוקבקים, ראוי לו שלא ישב ליד המחשב (ל''ת)

        גיל, 26/12/07 22:17


        IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

        • תתפלא,יש עוד דברים לעשות על מחשב חוץ מלכתוב טוקבקים

          בת-שבע טובה, 27/12/07 15:30

          כמו למשל להחכים. מומלץ.
          ואין לי התנגדות שאנשים לא יסכימו עם דעתי, אדרבא, אני תמיד שמחה לשמוע מה אחרים חושבים, אבל לשמות גנאי בלי הסברים אני מצפה רק מפקאצות בלונדיניות עם I.Q של חלזון מת.

          IP: 84.228.114.15 דווח על תגובה זו

          • בהתחלה חשבתי שאת טהורה והסכמתי אתך

            ברכה, 28/12/07 13:40

            אבל מסתבר שאת בדיוק כמו אלה שיצאו נגדך. המילים הגסות והביטויים המכוערים, והכאילו באופנה שאת משתמשת בהם מוכיחות מי את באמת. בעיקר - מחפשת ריב ומדון ומוכנה בשם הדת להשתלח בכל מי שלא חושב כמוך - בדיוק כמו תלונתך על אלה שפגעו בך

            IP: 89.0.146.155 דווח על תגובה זו

      • זה נשמע כמו ''אוי אוי אוי...''

        יוסי, 27/12/07 11:11

        העליבו אותי...
        אז תגידי להם פוייה !

        IP: 212.150.128.10 דווח על תגובה זו

        • פויה! (ל''ת)

          בת-שבע טובה, 27/12/07 15:27


          IP: 84.228.114.15 דווח על תגובה זו

    • סתם קטנטניות - מתאים לכתומים.

      דנה, 27/12/07 11:10

      היא מדברת כללית על שינויים העוברים על נשים כשהם מתחתנות.
      לא כל השינויים עוברים על כל הנשים (כמו למשל - גילוח הראש) אבל כנראה שאתה מאלו שמחפשים בנירות טעות כתיב כדי להראות כמה אתה חכם...

      IP: 212.150.128.10 דווח על תגובה זו

    • מי אמר?

      גדי, 02/01/08 17:20

      מי אמר שהיא לא מכסה את ראשה?
      הוי דן...

      IP: 212.179.57.98 דווח על תגובה זו

  • 30.

    קודם כל - תכסי את ראש!

    סתם אהבלה, 26/12/07 17:51

    אח''כ אולי נדבר.

    ולענין - למה את משתמשת בשם המשפחה של אבא שלך? ומה אמא שלך -עז? ואמא שלה, סבתא שלך? גם לה יש מורשת משפחתית ענפה, ומדוע את מתעלמת ממנה?!

    ולמה אם את כן משתמשת בויטלזון, למה הילדים שלך לא? והילדים שלהם?

    IP: 100.150.0.188דווח על תגובה זו

    • זה לא יפה לקרוא למי שאתה לא מכיר אהבלה.

      בת-שבע טובה, 26/12/07 20:47

      ואל תתפלא אם יגידו לך שאתה דוס טיפש ומטומטם ושתחזור למנהרה הימי-ביניימית האפילה שלך. זה מה שלי אמרו כשכתבתי שהיהדות היא דת נפלאה. אבל עזוב אותי, אני באתי מהשטעטעל. והאמת-אני מאוד הייתי רוצה לחזור לשם.

      IP: 77.125.164.217 דווח על תגובה זו

  • 29.

    איזה שם של ההורים? אמא או אבא?

    רקך, 26/12/07 17:46

    אין לדבר סוף, מה עם השם של האמא...?

    IP: 217.132.109.104דווח על תגובה זו

  • 28.

    ובשם האב זה בכלל ביטוי נוצרי למהדרין (ל''ת)

    בת-שבע טובה, 26/12/07 17:44


    IP: 77.125.164.217דווח על תגובה זו

  • 27.

    טובה את ויטלזון,ה''פשוטים איתך (ל''ת)

    שי שלום, 26/12/07 17:39


    IP: 84.228.145.77דווח על תגובה זו

  • 26.

    צריך להזכיר לך שאת לא מכסה את ראשך?? (ל''ת)

    בת-שבע טובה, 26/12/07 17:39


    IP: 77.125.164.217דווח על תגובה זו

    • ממש ענייני מה שכתבת (ל''ת)

      דוסית, 26/12/07 19:07


      IP: 87.69.174.40 דווח על תגובה זו

      • ממש תודה.כיוון שאני לא בן אדם לא נעלבתי.

        בת-שבע טובה, 26/12/07 19:20

        ונראה לי שאם רביטל כתבה שאנחנו מכסות את ראשנו בשביל הגברים והיא לא מכסה,זו תגובה עניינית.

        IP: 77.125.164.217 דווח על תגובה זו

        • תיעלבי עד מחר

          אבי, 27/12/07 11:14

          מי שנתפשת לפרטים ומתנהגת בקטנויות - שלא תתפלא אם מישהו גס רוח יעליב אותה.

          IP: 212.150.128.10 דווח על תגובה זו

          • סליחה שכסוי ראש נחשב כ''יורדת לפרטים''

            בת-שבע טובה, 27/12/07 15:34

            אולי בטור הבא רביטל (סליחה, רויטל, לא רוצה להתפס לפרטים קטנים) תתלונן שנמאס לה לסרוג לבעלה גרביים ושגיהוץ לבנים ממש קשה לה? ובל נשכח כביסת טיטולים על גבי פתיליה ורחיצת הרגליים של בעלה כשהוא חוזר הביתה. מה,היא לא עושה את זה? אל תתפסו לפרטים קטנים!!

            IP: 84.228.114.15 דווח על תגובה זו

    • בת שבע שבוע טוב! יש עוד דברים שרויטל לא מודעת להם.

      מני, 29/12/07 20:02

      האם היא בכלל מודעת שדעותיה זהים לחילונים! וממש אין הבדל.

      IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

  • 25.

    רויטל, את גדולה. (ל''ת)

    אילן, 26/12/07 17:32


    IP: 212.235.27.48דווח על תגובה זו

  • 24.

    בפעמים האחרונות קטלתי ועכשיו-אני איתך!!!!דברים יפים. (ל''ת)

    הילה, 26/12/07 17:30


    IP: 80.178.234.251דווח על תגובה זו

  • 23.

    יש עוד מישהו ששם לב ש...

    בת-שבע טובה, 26/12/07 17:30

    הכותבים הדתיים בעיקר נהנים לקטר עד כמה היהדות היא שוביניסטית/מיושנת/מעצבנת/מרגיזה/משעממת ובכלל פאסה.
    מה זה משנה מה שם המשפחה? זו בכלל המצאה מודרנית (יחסית) של הגויים בשביל סדר ברישום. לא סתם להרבה מיהודי המזרח שם המשפחה הוא שם פרטי, זה פשוט היה שם אבי-אבי המשפחה, כמו שהיה בימי קדם. (ע''ע יהושע בן-נון וכלב בן יפונה)
    תנו לי טור ואני אכתוב לכם עד כמה היהדות היא דת נפלאה, מעניינת, פמיניסטית (!)ועכשווית. מבטיחה שלא לשעמם!!

    IP: 77.125.164.217דווח על תגובה זו

    • לבת שבע טובה.

      חווה, 26/12/07 18:32

      חכמה את לא!!
      ומאחר וטיפשות הינה סוג של נכות
      רחמיי עליך.
      השארי במאורה האפלה והיימיבניימית שלך.
      לילה טוב.

      IP: 217.132.254.168 דווח על תגובה זו

      • לחווה החכמה כל כך

        בת-שבע טובה, 26/12/07 19:35

        ראשית כל זה ממש יפה מצידך לקרוא טפשה למשהי שאת לא מכירה. כיוון שאני אדם אמיתי ובעל רגשות זה קצת מעליב שאת קוראת לי טיפשה. אני,אגב,מאוד משתדלת לא להעליב בטוקבקים שלי.
        ואני בשמחה אשאר במאורה האפילה(?) והימי-ביניימית(?)שלי. העיקר שזה יהיה רחוק מאנשים כמוך. חבל שאנשים היום כל כך שונאים את הדת שלהם. אם במקום ללכת נגדה ראש בקיר היו זורמים אתה, העולם היה הרבה יותר טוב. שקלת פעם להתנצר? כי הנצרות היא דת שמאוד מתאימה לצבועים, גברת ''ואהבת לרעך כמוך'' זה פרימיטיבי ומיושן.

        IP: 77.125.164.217 דווח על תגובה זו

      • כל הכבוד לחווה. שמחה להצטרף לבקשתך

        זותי, 26/12/07 19:46

        ברור לנו שלא תחוס עלינו בת שבע הזותי, אבל ניחא
        ולרביטל - תודה על הטור. שמחתי לקרוא אותך, שיהיה לך תמיד טוב.

        IP: 84.95.130.140 דווח על תגובה זו

    • מה זה תנו לי?! תכתבי

      יוני, 26/12/07 19:36

      תכתבי טור המשקף את דעותייך,אם יהיה כתוב בצורה נאה ומכובדת תוכלי להגיש אותו לעורכי האתר ואני בטוח שיפרסמו.

      IP: 83.130.73.126 דווח על תגובה זו

      • טור כזה יעניין אותך,או שגם אתה חושב שאני דוסית פרימיטיבית טפשה ו

        בת-שבע טובה, 26/12/07 19:59

        מטומטמת שחיה במאורה ימי-ביניימית אפילה כפי שסברו מספר טוקבקיסטיות (שמתי לב שלא טוקבקיסטים, בינתיים). מעניין אותי לדעת. מעניין אותי לשמוע עוד דעות בנושא, ואודה לכם מאוד אם תדברו יפה. אני שומעת יותר טוב כשלא צועקים. סליחה שדרכתי לכם על היבלות. זה בטח כאב.

        IP: 77.125.164.217 דווח על תגובה זו

    • שמת אולי לב

      אבשלום, 28/12/07 13:35

      שכל הכותבים ה''רבניים'' אוהבים לרדת על כל דבר חדש במגזר, ומיד הופכים אותו לחורבן הבית ומורשת היהדות כולה?
      כמובן שכמה שנים אחרי שנשכח המאמר, בנותיהם של אותם כותבים לומדות תורה במדרשות, בניהם הולכים למכינות, נכדותיהם לובשות חצאית-מכנסיים, ונכדיהם אפילו נועלים קרוקס, אבל קודם כל - זעקה מרה חרדית שמרנית ופחדנית - גוואלד, חדש אסור מן התורה!

      IP: 89.0.146.155 דווח על תגובה זו

  • 22.

    מה השטויות הללו?

    איסטרה, 26/12/07 17:28

    רוצה לקרוא לעצמף פישנזון או ויטלזון או חממי? מה זה חשוב?
    את חושבת שאת רוצה שלל שמות??? סבבה. הרב רוזן כתב את דעתו- אינך חייבת לקבל אותה. מה את נלחמת על זה? אפשר לחשוב מה מצאת בשם המשפחה ויטלזון?
    בעיני זה שם ממש מכוער .בדיוק כפמו פדרבוש שמתחרז עם קלאבוש.
    אפשר לחשוב שרק בעזרת שם המשפחה את מתחברת להוריך. חשבתי שהקשר עם ההורים גדול ורחב יותר מאשר שם המשפחה.
    בקיצור, עזבי אותך מהשטויות. תהיי סבבה.

    IP: 80.230.11.96דווח על תגובה זו

  • 21.

    ויטל - מת עליך!

    ג'וס, 26/12/07 17:28

    כרגיל, את ממש כותבת את מה שאני חושב.

    IP: 194.90.214.114דווח על תגובה זו

  • 20.

    אז למה את רויטל אם את רביטל?

    בת-שבע טובה, 26/12/07 17:23

    ומה בכלל משמעות השם? אולי תני לעצמך את השם הפרטי הנכון, ואחר-כך תטפלי בשם המשפחה.

    IP: 77.125.164.217דווח על תגובה זו

  • 19.

    כל הכבוד ממש נפלא .אהבתי!!! (ל''ת)

    יוסי, 26/12/07 17:20


    IP: 192.114.91.226דווח על תגובה זו

  • 18.

    כל הכבוד

    ב. נידות, 26/12/07 17:19

    ואני בכלל הוספתי את שם משפחתה של אשתי לשמי... והיא את שלי לשלה

    כך שאנו נשואים עם שם משפחה דומה אך הפוך...

    IP: 87.249.175.155דווח על תגובה זו

  • 17.

    אני מציע שגם לילדים יקראו בשני שמות

    משה, 26/12/07 17:18

    וכשהם יתחתנו הם יקחו את שני השמות של הבעל ואת השניים שלהם. לילדים שלהם יהיה כבר 4 שמות משפחה.
    מה שטוב בזה זה שבסוף נדע כמה דורות של טמטום כבר יש.

    IP: 84.229.47.103דווח על תגובה זו

    • ואם יש כפילויות?

      מתמטיקאי, 26/12/07 19:20

      אם לסבתא רבא שלי, וכן לאבי הסבא רבה מצד אמא קוראים לוי, האם אצטרך להכניס שם זה פעמיים?

      בנוסף, האם יש משמעות לסדר? האם זאת קבוצה או וקטור?

      אודה לתשובתך המהירה.

      IP: 212.143.119.137 דווח על תגובה זו

      • חחחחחחחחח (ל''ת)

        ענק!, 26/12/07 23:38


        IP: 84.110.215.231 דווח על תגובה זו

      • צריך שו''ע מיוחד לסדר השמות

        וסופר ומונה, 27/12/07 00:19

        כי שהילדה ויטלזון-יעקבס תינשא בשעה טובה לעלם החמודות כהן-אבוטבול. יוולד להם הילד השוויוני ויטלזון (מצד האימא. הם שיחקו ''אבן נייר ומספריים ויצא שהשם של האימא יהיה ראשון.)-כהן(שם הסבתא. שוב ניצחנו באבן נייר)-יעקבס-אבוטבול.
        הילד השני יקרא הפוך מצד האב ומשמות הגברים תחילה:
        אבוטבול-יעקבס-כהן - ויטלזון.

        בשו''ע החדש יהיה סעיף מיוחד - דין מי שנולדו לו מספר אי זוגי של ילדים (שאז 3 זוכים להיקרא על שם הסבתות תחילה ורק 2 נקראים על שם הסבים תחילה).

        יהיה דין שכחה לקרוא לילד השוויוני בכל שמות המשפחה- האם יש לחזור אחור או ניתן להוסיף בסוף את השם החסר. וכמה זמן ניתן לחזור אחורה וגו'.

        נאחל בריאות לילדים ונחכה בע''ה לנכדים שיתחתנו.
        אז נוזמן לחתונת ויטלזון-כהן-אבוטבול-יעקבס עם בחירת לבו לבית הורוביץ-בן משה-כהנא- אופנהיימר.

        IP: 89.1.118.61 דווח על תגובה זו

        • יש לי פתרון מאד פשוט עבורך.

          ריקי, 27/12/07 09:12

          שהילדים ישאו את שם המשפחה של האישה!
          ככה יהיה להם רק שם אחד.
          הנה, פתרתי לך את הבעיה.

          IP: 213.8.53.77 דווח על תגובה זו

          • אבל זו אותה שוביניסטיות בהפוכה

            וסופר ומונה, 27/12/07 11:49

            ומה ההבדל בעצם, ריקי? לא פתרת כלום.

            IP: 217.194.195.170 דווח על תגובה זו

            • ההצעה הזו נועדה להבהיר נקודה.

              ריקי, 27/12/07 19:58

              שזה מובן מאליו שלוקחים את השם של הגבר, אבל מזעזע שלוקחים את השם של האישה.
              אולי אם יכפו על הגברים את השם של הנשים, אולי אז הם יזיזו את ישבנם, יבינו שמשהו לא בסדר וישבו עם הנשים לחפש פתרון שיתאים לשני הצדדים.

              IP: 79.179.16.53 דווח על תגובה זו

      • אבל בכל זאת אני יודע

        עוד לא, 27/12/07 15:17

        שהתשובה לשאלה הראשונה והשניה טמונות בשלישית.

        אם זו קבוצה אז אין בה כפילויות (בשונה ממולטי קבוצה) ואין בה סדר.
        אם זה וקטור הרי זו N-יה סדורה כלומר יש חזרות ויש סדר.

        לך לחזור על ליניארית 1...

        IP: 132.65.146.110 דווח על תגובה זו

  • 16.

    אבל זה שם משפחה

    משפה, 26/12/07 17:15

    אף אחד לא מצפה ממך לבטל את שמך ולמחוק את אישיותך כשאת מתחתנת, אבל כאן מדובר בשם משפחה, שכשמו כן הוא - השם של המשפחה. ברגע שלשני אנשים שהם משפחה אחת, יש שם אחר, יש כאן הצהרה. כנראה שצריך להיות שם משפחה אחד, כדי להבהיר את מידת השייכות/נאמנות הגבוהה ביותר.

    ואגב - כמובן חייבות להשאל שתי שאלות לשיטתך - מדוע בעלך לא נושא שני שמות? ומדוע הילדים מקבלים את שם המשפחה שלו? מה הם לא נכדים גם להורים שלך?

    הייתי אומר שצריך להניח לתארים - ''ויטלזון'' ''יעקובס'' - ולהתעסק עם המהות.

    או כפי שהיטבת להגיד - פמיניזם בלאי.

    IP: 147.234.2.5דווח על תגובה זו

    • מילים כדורבנות! (ל''ת)

      אהבתי, 02/01/08 16:31


      IP: 84.228.153.7 דווח על תגובה זו

  • 15.

    כל מילה בסלע. (ל''ת)

    דוס(בלתי)מצוי, 26/12/07 17:15


    IP: 79.176.255.225דווח על תגובה זו

  • 14.

    מזל שאשתי היא לא כזו (ל''ת)

    רן, 26/12/07 17:14


    IP: 84.94.72.101דווח על תגובה זו

  • 13.

    ממש דוגמא גרועה - אורלי וילנאי פדרבוש (ל''ת)

    מוקי, 26/12/07 17:12


    IP: 10.9.210.29דווח על תגובה זו

  • 12.

    כל הכבוד, אני אמנם מאסתי בלהיות סוג ב', ובכל זאת ..

    נעמה, 26/12/07 17:12

    טוב לדעת שיש נשים דתיות שאינן מוכנות לקבל את מעמדן כמובן מאליו.

    IP: 192.198.152.97דווח על תגובה זו

  • 11.

    את לא בדיוק נושאת את שם הורייך

    אני, 26/12/07 17:10

    כי למה לקחת את שם אביך ולא שם אימך ???

    ככה היו קוראים לך רביטל לוינזון יעקבס -XXXX

    ולילדים שלך יקראו דוד לויזנשון יעקבס -XXX-DDDD
    ולא כדאי להמשיך לנינים

    IP: 192.118.12.9דווח על תגובה זו

  • 10.

    לולא החוצפה ועזות המצח

    חיה, 26/12/07 16:58

    שלך, רויטל, כלפי רב וגאון שנתברכנו בו, הרב רוזן שליט''א, יתכן שהיית מצליחה לשכנע שאין רע בשימור שם הנעורים ע''י אשה נשואה. אך
    הנימה המתנשאת בכתבתך הינה בעוכרייך; עשית שרות טוב מאד לרב, למעשה חיזקת את טענותיו: אופן ההתבטאות שלך מוכיח שפריצת גדר השמרנות והמסורת (שני שמות ועד...) מוליכה, לעיתים, לפריצת גדרות נוספות ובכללן לזלזול במורי הוראה, ברבנים...
    מי את שאת מעיזה לשלוח את כבוד הרב ל''יצר פלטה...'' ?! פסלת עצמך מהתייחסות לעצם העניין. מסתבר שיש משהו חצוף בפמיניסטיות. המציאות מוכיחה שהענווה והצניעות היא לא ממש ''כוס התה '' שלהן.

    IP: 85.250.15.230דווח על תגובה זו

    • יפה כתבת (ל''ת)

      א וילדע חיע, 26/12/07 17:47


      IP: 84.229.47.103 דווח על תגובה זו

      • חיה קריות תמיד כותבת יפה!!!!! (ל''ת)

        רונית, 26/12/07 19:48


        IP: 89.0.94.84 דווח על תגובה זו

        • שני עדיף על שורצזון

          קובי ק.שמואל, 26/12/07 22:47

          מגבר שאין לו את הפריויליגיה לשנות (חוץ מזה שאנגרמן זה גם לא מציאה)

          IP: 79.183.110.209 דווח על תגובה זו

          • זה גבר זה? (ל''ת)

            חיה, 27/12/07 08:21


            IP: 89.138.203.247 דווח על תגובה זו

      • תארו לכם..

        ר, 26/12/07 19:53

        הרבנית-עו''ד-ד''ר-שורצזון-ויזל-לאה
        (רק בזמן שאומרים את זה אפשר לכתוב דוקטוראט...

        IP: 89.0.94.84 דווח על תגובה זו

    • התבלבלת. זה בדיוק הפוך

      אבשלום, 28/12/07 13:27

      הרב רוזן, שהוא פרובוקטור עם קבלות, מרים כל הזמן להנחתה לכולם - כי הוא פוגע כמעט בכולם, בכל מאמר שני או שלישי שלו.
      רבנים מכובדים, שמתבטאים במכובדות, ומרסנים את יצר הרובוקצה ותאוות הפרסום שיש או אין להם - לא יזכו למאמרים נגדיים.
      אם את רוצה להיות אשה כנועה ומקבלת כל מה שמנחיתים עלייך בשם התואר ''רב'' - זכותך. אבל אין מקום להכללות המוטעות שעשית.

      IP: 89.0.146.155 דווח על תגובה זו

  • 9.

    רויטלזון התותחית.

    יעלי סגיאל, 26/12/07 16:41

    אין , אין מילים.
    אני עוןד רווקה, אבל מתחברת לכל מילה

    [ ואם אני* כבר פה- אז וידוי קל.
    ימי רביעי- עוד לפני שאני פותחת מייל/מסנ'/אייסי/פייסבוק
    אני פונה אחוזת אמוק למעריב יהדות כדי להנות מהגיגיה השבועיים (:]

    *מדברת בשם רבות וטובות.

    ויטלזון , תמשיכי לכתוב- את מעולה , מצחיקה, ומדברת על דברים שלאפחד עד כה לא היה ביצים להגיד out loud

    IP: 84.229.63.214דווח על תגובה זו

  • 8.

    כל הכבוד! את מייצגת אלפי נשים דתיות!

    פוסחת על שני, 26/12/07 16:16

    פשוט מצויין! רביטל/רוטיל- ממש הוצאת לי את המילים מהפה! איזו שליחה נאמנה של ציבור הנשים השפויות והמדוכאות בעולם היהודי-דתי! וגם הסוף היה מצויין, ממש נהדר. אני רק הייתי ''מכניסה'' לעבדקן הזה קצת יותר. אבל זה באמת לא העיקר. העיקר הוא שהראת, עד כמה טיפשי ומיותר היה מה שכתב ''כבודו''.

    IP: 212.199.225.39דווח על תגובה זו

  • 7.

    כשהחתנתי החלפתי את מכונת הכביסה

    קולגה, 26/12/07 16:10

    היתה לי אפולו והיא היתה גרועה. עכשיו יש לי ווסטינגהאוס לא רעה בכלל. מי שממשיך לעשות את הכביסה (גם בשביל אשתי והילדים) הוא אני. ויש לי מיתוס לנפץ ולגלות לגברים שממש לא קשה לעשות כביסה. אל תתנו לנשים לעבוד עליכם. הבעיה היא לקפל אותה ולגהץ אבל זה כבר לא החלק שלי.

    IP: 79.176.126.217דווח על תגובה זו

    • מה? אתה עושה כביסה?

      משה, 26/12/07 17:16

      אני לא מאמין. איך אתה יודע איזה בגד לשים לאיזה סוג כביסה ולאיזה טמפרטורה? אני רק בגלל הבעיה הזאת לא מתגרש...

      IP: 84.229.47.103 דווח על תגובה זו

    • רגע, אתה יודע כמה כפתורים יש במכונה שלנו?

      גילי המגיב, 26/12/07 17:31

      מי יכול להשתלט על זה?
      למזלי אישתי הסבירה לי שאפשר לכבס באותה תכנית כביסות שונות רק להחליף את האבקה.
      למיין את הכביסה זה כבר עניין שלה. אני יודע להפריד שחור ולבן, אבל צבעוני כהה וצבעוני בהיר ואדום לחוד וג'ינסים לחוד, את זה אני משאיר לה.
      אבל תודו שהתדתי. למדתי לאחונה ששחור מכבסים בנוזל כביסה לא באבקה.

      IP: 84.176.77.25 דווח על תגובה זו

  • 6.

    תודה (ל''ת)

    -, 26/12/07 15:54


    IP: 87.68.68.82דווח על תגובה זו

  • 5.

    כל הכבוד, רביטל

    נטע, 26/12/07 15:53

    כתבת יפה וברגישות וקלעת בדיוק למקום הנכון.

    תודה לך.

    IP: 80.74.122.66דווח על תגובה זו

  • 4.

    רק הסיום לא לעניין...

    ירושלמי, 26/12/07 15:50

    סתם ''נתת לו תחמושת'' לענות לך - השאר היה מצויין ולעניין.

    IP: 10.5.9.246דווח על תגובה זו

    • נכון

      מירב, 26/12/07 18:38

      נימה פוגענית ומיותרת.
      הוא רב לא איזה סלב חלול.

      IP: 192.116.209.200 דווח על תגובה זו

  • 3.

    זכותך הטבעית לחוש כך, אבל...

    משה, 26/12/07 15:34

    קצת פחות ציניות וקצת פחות ארס.
    בבקשה.

    IP: 212.143.90.173דווח על תגובה זו

    • לכל אחד יש את הארסנל שלו

      יוני, 26/12/07 19:39

      לרבנים יש את המימסד הדתי לה יש את השנינות שלה.

      IP: 83.130.73.126 דווח על תגובה זו

  • 2.

    פשוט ולעניין.

    שירי, 26/12/07 15:29

    אי אפשר להתעלם מכך שרויטל נהנת להתריס ולעורר מדי פעם פרובוקציות, אבל הדברים שהיא כותבת פה פשוט נכונים. זו פשוט הגזמה לומר ששמירת שם הנעורים עלול להרוס בתים. לפעמים העיסוק הכפייתי בדברים כאלו גורם לנו (ליתר דיוק, לרבנים) לשכוח מה באמת חשוב.

    IP: 89.1.117.205דווח על תגובה זו

    • שמירת שם הנעורים

      חיה, 26/12/07 17:01

      לא הורס בתים, אבל הוא עלול להיות סימפטום לאיזושהי פריצת גדר, אם כי זה לא מחייב....

      IP: 85.250.15.230 דווח על תגובה זו

  • 1.

    אורלי וילנאי. פדרבוש אאוט (ל''ת)

    תתעדכנו, 26/12/07 15:22


    IP: 84.108.219.233דווח על תגובה זו

    • אז עם שם כפול מתגרשות יותר?? (ל''ת)

      בת-שבע טובה, 26/12/07 17:22


      IP: 77.125.164.217 דווח על תגובה זו