• 34.

    עוד נזכה לראות את הרמטכ''ל הטיפש שיורה ירי ''דלילה'' על חוליית חיילים (ל''ת)

    ולטייס הכושל, 27/12/07 19:19

  • 33.

    מישהו יודע מהם הסוגים השונים של כלי הלחימה

    פקק תנועה, 27/12/07 09:24

    ומכונות הייריה שהחמאס מברח לרצועת עזה ?שציפי ליבני בסך הכול הזכירה עובדה זו קטנה ....

  • 32.

    מלחמה זה לא טוב - זה בכיה לדורות (ל''ת)

    בדוק, 27/12/07 08:08

    • הרשה לי לצטט אדם חכם

      מיכאל, 14/01/08 21:08

      ''מלחמה היא דבר מכוער, אך היא איננה הדבר המכוער מכל. מצב הריקבון וההשפלה של הרגש והמוסר הפטריוטי מן המחשבה ששום דבר אינו שווה מלחמה, גרוע הרבה יותר. אדם שאין לו בעבור מה להילחם, ששום דבר אינו חשוב לו יותר מביטחונו האישי, הוא יצור אומלל שאין לו סיכוי להיות חופשי אלא בזכות מאמציהם של אנשים טובים ממנו.''
      ג'ון סטיוארט מיל.

  • 31.

    כשהייתי בפלמ''ח יריתי ''דלילה'' על ''הכלניות'' (ל''ת)

    ביבי, 27/12/07 07:50

  • 30.

    רקפת זה ישן!!

    אביהו, 27/12/07 03:17

    תפסיקו להאכיל אנשים בשויות מה שאתם מדברים בכתבה הוא ממש לא חדש אולי אין על זה צנזורה עכשיו אבל רקפת זה משהו שקיים בצבא לא מעט שנים ונעשה בו כבר שימוש לפני שצהל יצא מלבנון אבל כמו שאסרו על הצבא להשתמש בטיל הפלאשט אז גם כאן נוצרה אותה בעיה הומנית שקיימת עם כל פיתוח טוב של התעשיות הישראליות..

    • שטויות !

      יוסי, 04/01/08 17:27

      הבחור לא לא יודע

  • 29.

    וטיל דוחה בגץ ? ומערכת אנטי שמאלנים ? (ל''ת)

    צבא LCD, 27/12/07 00:26

  • 28.

    כן,משעשע, בעצם עצוב

    Avi Ecuador, 26/12/07 22:43

    היום לישראל יותר מסוכן ויותר קטסטרופלי להתקיף את איראן מאשר את ארצות הברית
    למה?
    ידוע שהאמריקאים ינצחו, ידוע גם כשהם מנצחים הם מביאים לשגשוג וטוב ובטח לא יהיו שהידים שמאלנים ולאמריקאים יהיה קל יחסית לאחר שייכבשו.
    יביאו גם צבא שישמור על עם-הארץ בחלם ואולי אפשר לדבר כבר היום על סיפוח אליהם ללא מלחמה.
    מה ישראל אמורה להשיג במלחמות השמאל עם כל הנשק והצעצועים החדשים שלה?
    שייבנו את סדום עמלק פלסטין?
    לחיות במדינת גלות בראשות השמאל שלא תאפשר את ישרפלסטין אפילו בקו הירוק שתהיה של יהודים?
    כן, חחח, אז אם מתקיפים אז את ארצות הברית.

  • 27.

    לא תמיד הרע מביא לרע

    Avi Ecuador, 26/12/07 22:12

    מלחמת העולם השנייה התפתחה והגיע למלחמה כזאת גדולה לא רק בגלל הרשע שייצג אותה היטלר בצורה כל כך ''טובה'' אלא בגלל אידיוטים מסוגו של צ'מברלין ושמאל שהאמינו ונתנו רוח גבית ותמיכה לרשע.
    היום יש לכם את שני המרכיבים העיקריים ליצירת שואה.
    כן, תוכלו ''להתנחם'' אולי; הקטסטרופה והשואה במלחמת העולם השנייה הביאה להקמתה של מדינת ''היהודים'', קרוב לוודאי שהשואה הבאה חס וחלילה תביא להקמת של מדינת היהודים (בלי מרכאות) וגם הפעם בדחיפתם של הגויים ''שייסר'' אותם ''מצפונם'' ויתנו את כבשת הרש ליהודים ויוציאו את הגויים בעצמם לארצותיהם מתוך ''רחמנות'' על שעוד פעם סבלו יהודים

  • 26.

    שי מתל אביב צודק!

    מר ק', 26/12/07 21:32

    לא הפסדנו במלחמה בלבנון אבל אתם כן הפסדתם למלחמה הפסיכולוגית של נסראללה

  • 25.

    היום עם השמאל והמוסלמים

    Avi Ecuador, 26/12/07 21:08

    אתם יכולים להציץ לגהנום, ''אל תדאגו'' הם כבר יביאו אותו לכדור הארץ כך שלא תצטרכו לחיות באשליות.

  • 24.

    ראש ממשלה שלא יודע לקבל החלטות ופגז שיודע להתחרט. (ל''ת)

    מעולה..., 26/12/07 20:55

  • 23.

    אין איזה הצצה - איך יראו חיינו עם שלום כולל (ל''ת)

    באיזור, 26/12/07 20:26

  • 22.

    רמטכ''ל טיפש עם נשק חכם-איך זה בדיוק הולך יחד? (ל''ת)

    אבי אשכנזי, 26/12/07 19:50

  • 21.

    נשק חדשני יש לנו. שכל, אבל שכל, אין לנו. (ל''ת)

    ולכן,הטרור מנצח, 26/12/07 19:30

  • 20.

    כל המגיבים קיראו את אייל המגיב ל 2 (ל''ת)

    בנצי, 26/12/07 18:56

  • 19.

    עולה

    עדו, 26/12/07 18:47

    עולה עולה לנו כמה זה עולה לנו?

  • 18.

    אין תחליף ללוחמים נחושים וחכמים

    יוסף, 26/12/07 18:45

    אמצעים להגברת היכולת הפיזית של החיילים (יש כבר) ולמיגונם הם החשובים כי כל חכמה טכנולוגית לא עולה על החכמה האנושית בזמן אמת. יש להזהר מבינה מלאכותית כי תוצריה יהיו אידיוטים מלאכותיים שהשקיעו עבורם אמצעים שיחסכו מהם להפעיל את התכונות הדרושות (הקשות).

  • 17.

    כדי שטייסים שגירשו יהודים יישרצו בבריכה בחצרים במקום להלחם לא צריך (ל''ת)

    לפתח כלום, 26/12/07 18:44

    • אני שורץ בבריכה כי בא לי. אתה יכול להחליף אותי?

      טייס שורץ, 26/12/07 19:16

      אתה הרי אפילו לא יודע איך מניעים מטוס ואני לא אגיד לך איפה המפתחות.
      אז אתה תלוי בי ועכשיו לך תביא לי קולה קרה בזמן שאני משתזף.

      • רק במדינה הזאת אתה יכול לשרוץ בבריכה. (ל''ת)

        F4AF, 26/12/07 23:05

      • מביא לך 72 בתולות גם... (ל''ת)

        כן, 27/12/07 00:57

  • 16.

    100 פלזמות 100 מכוניות לפחדנים 100 אותות תבוסה עכשיו עולים 5 מיליון (ל''ת)

    לא 51 מיליארד, 26/12/07 18:43

  • 15.

    כל החידושים האלה אפסיים לעומת המזיק אולמרט (ל''ת)

    טיל, 26/12/07 18:35

  • 14.

    הטיל שרודף ומתחרט

    ההה, 26/12/07 18:31

    הוא כמו הגיל של רפא''ל רק טווח יותר גדול.

  • 13.

    חילוץ פצועים חשוב יותר מטכנולוגיה

    חיים גרינברג, 26/12/07 18:18

    בטחונו של עם ישראל נסמך בעיקר על רוח הלחימה. הפקרת פצועים (פרשיית מדחת יוסף ז''ל) - ו''השהיית'' הפצועים במלחמת לבנון השנייה: פוגעות בערך הרעות וגורמת לנזק עצום
    לבטחונה של ישראל.
    עם הסכנה הזו, חובה להתמודד מוקדם ככל האפשר. הדרך היא הנחלת ערך הרעות והודאה באמת.

  • 12.

    חילוץ פצועים חשוב יותר מטכנולוגיה

    חיים גרינברג, 26/12/07 18:18

    בטחונו של עם ישראל נסמך בעיקר על רוח הלחימה. הפקרת פצועים (פרשיית מדחת יוסף ז''ל) - ו''השהיית'' הפצועים במלחמת לבנון השנייה: פוגעות בערך הרעות וגורמת לנזק עצום
    לבטחונה של ישראל.
    עם הסכנה הזו, חובה להתמודד מוקדם ככל האפשר. הדרך היא הנחלת ערך הרעות והודאה באמת.

  • 11.

    פיתוחחחחח

    חן אברהם, 26/12/07 18:12

    תפסיקו לפתח יכולת הגנה, תתחילו לפתח יכולת הרתעה!!!!!!

  • 10.

    ערימה של קישקושים - עובדה אנחנו מפסידים (ל''ת)

    מדינת חלם, 26/12/07 18:06

    • איזה אופטימי

      לפלף, 26/12/07 18:39

      בטח היית פקיד בצבא

  • 9.

    צהל מוסר מליוני כדורי רובה למחבלים שרוצחים את ילדנו. (ל''ת)

    עומרי, 26/12/07 17:47

  • 8.

    טיל מתחרט: ''סליחההההההההההההההההה'' בום!!!! (ל''ת)

    איתי, 26/12/07 17:35

  • 7.

    תפסיקו מיד לפתח נשק

    לריאה דוד, 26/12/07 17:30

    שלא ירשו להשתמש בו. אל תבזבזו את הכסף שלי.

    • תפסיק מייד לדבר שטויות שמאלני (ל''ת)

      מוטי, 26/12/07 18:29

  • 6.

    איזו חובבנות. הרקפת הוא בקוטר 105מ''מ, לא 120

    חיים, 26/12/07 17:26

    לפגז המקביל בקוטר 120מ''מ קוראים כלנית.

    לצערנו, בשניהם לא השתמשו במלחמת לבנון השניה והטנקים נשארו ללא מענה נגד חוליות הנ''ט של החיזבאללה.

    טנקים שהיו מצויידים בפגז הרקפת לא קיבלו אישור לירות אותו.
    הסיבות לאי השימוש בפגז (שהוא ממש לא חדש) היו מצריכות הקמת ועדת חקירה חדשה אם התקשורת היתה מדווחת עליהן.

    • פתחת לנו את התיאבון . ספר לנו למה לא השתמשו . (ל''ת)

      שולד, 26/12/07 17:55

      • זה כבר התפרסם בפורומים מצומצמים

        חיים, 26/12/07 19:27

        בחלק מהטנקים של המילואימניקים פשוט לא טרחו לעדכן את התוכנה של מחשבי הירי לתיקוני ההיסט וההגבהה של הפגזים (תהליך שלוקח שתי דקות בערך) ולכן הטנקים לא יכלו לירות אותם.

        במקרים שבהם מחשבי הירי כן היו מעודכנים או שמילואימניקים בעלי תושייה עידכנו את התוכנה בעצמם לא קיבלו להשתמש בפגזים, גם במקרים של חיים ומוות.
        מי שהשתמש בפגז (בהצלחה) ננזף וקיבל פקודה לחדול ירי.

        חלמאות בהתגלמותה - ושלא יהיו טעויות - אנשים נהרגו בגלל זה.

    • לא נראה לי

      נ, 26/12/07 18:42

      105 מ''מ זה מרכבה סימן 2
      120 מ''מ זה מכרבה סימן 3 ומעלה.

      יש עוד 105 ?

      • היו רקפות (שהם 105מ''מ) ולא השתמשו בהם

        חיים, 26/12/07 19:22

        חלק מטנקי המרכבה שהשתתפו במלחמה בלבנון היו מדגם מרכבה סימן 2, בעלי תותח 105 מ''מ ''שריר'', ובבטן הטנק היו הפגזים המדוברים - ''הרקפת'', שנוצרו במקום כמחליפים לפגזי ה''פלאשט'' הישנים והטובים (שהאמריקנים המציאו כדי להתמודד עם לוחמי הויאטקונג בג'ונגלים בויאטנאם).
        במקביל לפיתוח הרקפת, פיתחו גם גירסת 120 מ''מ תחת השם ''כלנית''. בגדול זה אותו פגז, רק גדול יותר ומתאים לתותח 120מ''מ חלק הקדח.

        אני לא יודע אם למרכבות 3 ו-4 היו פגזי ''כלנית'' בזמן המלחמה, אבל לסימן 2 היו ואלה לא קיבלו אישור להשתמש בהם.
        אם הציבור היה שומע את הסיבות מדוע מפקדי הטנקים לא קיבלו אישור להתשמש ב''רקפות'' מהפיקוד הגבוה וכמה חיי אדם היו נחסכים אם לא היתה החלמאות הזאת אז עוד כמה גנרלים היו מפנים את הכיסאות שלהם (מול מסכי הפלאזמה).

    • יותר מדי אינפורמציה חבוב

      אילן, 03/01/08 01:18

      אולי עדיף שתשתוק
      חכמים כמוך עולים לנו ביוקר!

  • 5.

    מלחמת לבנון השניה

    BIG, 26/12/07 17:23

    אם הכל הוכח במלחמה למה הפסדנו

  • 4.

    המיגון בפרספקטיבת המלחמה הבאה

    בובי, 26/12/07 17:16

    המלחמה הבאה תהפוך את המיגון למיותר.

    באיזור עשן ועשיר בגלי אבנים, למה יועיל מיגון ?

    28 מליון קברים באירן,
    חצי מליון קברים חדשים בישראל
    אדמה רוויית סטרונציום ושאריות של קרינה מרעילה
    מליוני חסרי בית במזרח התיכון.

    למה להשקי במיגון כמו שסיעת הגימלאים ואחרות דורשות ?

  • 3.

    עם כל הטכנולוגיה, החיזבללה עושה לנו קרקס (ל''ת)

    אחד העם, 26/12/07 17:13

  • 2.

    לחיזבאללה ולחמס אין את כל אלה והם מקרקסים את צה''ל

    איתן, 26/12/07 17:12

    לחיזבאללה לחמס אין אלפית מכל הטכנולוגיה שיש לצה''ל.
    ולמרות הכל הם עשו בית ספר לצה''ל,
    המסקנה היא פשוטה: צריך חיילות של החייל הבודד נכונות למות ולההרג, כושר גופני ופחות פינוק.
    הדברים הנ''ל הם שמביאים את הניצחון ביבשה..
    אולי בקרבות אויר וים שהמערכה שם היא די ממרחקים אולי שם אנו זקוקים להרבה אלקטרוניקה.

    • חייבים לתקן שגיאה חמורה בתפיסה, שלך ושל רבים...

      אייל, 26/12/07 17:37

      לא חמאס ולא החיזבאללה עושה צחוק מצה''ל. אנחנו עושים את את זה בכבודנו ובעצמנו, בעזרת בג''ץ, בצלם ויפי נפש הזויים נוסח זהבה גלאון. אנחנו בעצמנו מסרסים את עצמנו.

      לצה''ל יש את היכולת והעוצמה פשוט למחוק מעל פני כדור הארץ את כל החמאס, את כל החיזבאללה ואת כל יתר הזבל הדומה להם, עם נשק קונבנציונלי בלבד. אם את העוצמה של היום היו מפעילים אנשים אם צורת המחשבה של הרומאים, זה גם היה קורה.

      אבל זה לא יקרה, כי אנחנו נעבכים חסרי חוט שדרה המפחדים מזעמם של גויי העולם, היושבים להם באולימפוס שלהם, שאליו הגיעו על ידי כך שבלאורך ההיסטוריה שפכו את דמם של עשרות או מאות מיליוני אנשים במלחמות שנועדו להגן על אינטרסים אנוכיים ובלתי מוסריים בעליל. צביעות!!!!!!

      • יפה. אפילו הטילים היום יכולים ''להתחמק''

        No, 26/12/07 18:21

        נניח, אם הם רואים גן ילדים בעזה אז הם עושים אחורה פנה...

      • אייל צודק מאד! (ל''ת)

        מני, 26/12/07 18:45

      • מוטב שהפוטנציאל יהיה אך לא חייבים להפעילו

        יוסף, 26/12/07 19:34

        אלה שכנים שלנו (מה לעשות) ואי אפשר להעלימם מהעולם ולא רק כי פוחדים מהגויים אלא כי צריך להיות לנו שכל בעצמינו. אם יכלו כל הקיצים נדבר על מלחמה טוטאלית ובינתיים be cool . שהפחד לא יחסל אותנו.

      • לא חושב שהאומניות היא האוייב שלנו,

        על הקנטים, 27/12/07 01:18

        היוהרה התפיסה שיש לנו מרחב, ועומק לסובלנות, הפעולה בשלבים לא בכול הכוח,
        כמו שקרה בסטי''ל האגדי הטוב ביותר בעום!!! לא הפעילו את הסוויץץץץץ הבסיס של מקבלי ההחלטות שגוי ודורש מהפך אמיתי,

    • איזה שטויות. הסבר בפנים

      שי, 26/12/07 18:16

      גם אתה חי באשליה שהחיזבאללה קירקס אותנו. אין לזה קשר למציאות.

      נכון שלא הצלחנו להפסיק את כל ירי הקטיושות, אך בפרמטרים של הפסד ניצחון היה זה ניצחון ברור של צה''ל.

      בכל קרב פנים את פנים עם המחבלים צה''ל ניצח. צה''ל כבש כל שטח שנלחם עליו.

      למחבלים: 500-700 הרוגים
      לצה''ל: בסביבות 150 (מצטער אבל אני לא זוכר את המספר המדוייק)

      מול החמאס הייחס של צה''ל טוב בהרבה.

      צאו מחשיבה הדפוקה הזו כבר.

      אני גם חושב שבגדול לא עשינו כל מה שיכולנו במללחמה, אבל זה בעיקר בגלל הדרג המדיני, והדרג הצבאי הגבוה.
      אבל בשטח, החיילים קרעו למחבלים תצורה.

      כדאי שתדעו

      • תיקון לתיקון:

        יוספוס, 27/12/07 09:38

        אתה מדבר על הרוגי חיזבאללה ביחס של 1:6 מול ישראל, שכחת קרוב לכ- 1000 הרוגים נוספים.
        והרוגים על בסיס שבועי מנפלי מצרר בלבנון.

        והדבר החשוב מכל, לא ניתן לחסל את אחרון המחבלים - אבל כל לבנון וארצות הסביבה קבלו הצגת תכלית בנוסך: ''כך יעשה למי שיתקוף את ישראל'', ואף ע''פ שההצגת התכלית היתה ''חלבית'' ואפילו ''פרווה ללא חשש שביעית ע''פ האדמור כבוד היועץ המשפטי'' להערכתי המסר נקלט - ולראיה החיזבאללה בשקט לא כי הוא לא יכול אלא להערכתי משיקולי רווח והפסד.

        המסקנה: ''המידתיות'' בתגובות בעבר מול הטרור בכלל והחיזבאללה בפרט שיחקו לידיים שלהם, היכולת לספוג נפגעים לאורך זמן על אדמת האויב היא לטובתם.

        חסרון גדול שלנו הוא: אי יכולת של המשטר ''להשתיק'' את התקשורת הישראלית בחירום, לו בששת הימים אחרי גבעת התחמושת התקשורת היתה מדווחת רק אמת - לא הינו משחררים את העיר העתיקה ולא את רמה''ג, לו ביום השני למלחמת יומה''כ התקשורת היתה מדווחת אמת סביר כי לא הינו חוצים לבסוף את התעלה.

        שים לב כיצד נאסראללה הסתיר את האמת מאנשיו עד לסיום הלחימה.

        משהו דפוק בשיטה, מלחמת לבנון 2 היתה מלחמת לוקסוס שבה ראינו כיצד המנגנון (לא רק הצבאי) איבד את הצפון.

    • השמאל מונע מצה''ל לפעול

      כ, 26/12/07 18:40

      אם הצבא היה מפעיל את כל הכוחות שלו, נסראללה היה באותו סיר שמן רותח עם יאסין

      • החיילים הטובים ביותר של צה''ל הם שמאלנים.

        ביילין צדק, 26/12/07 19:45

        אתם תמיד הייתם עובדי רס''ר או טבחים. המוצלחים מבינכם היו נהגים.

        • מש''ק תה ירוק בקריה זה לא חייל (ל''ת)

          ..., 14/01/08 21:02

  • 1.

    יפה, בפעם הבאה טיל סרבן (ל''ת)

    גילי, 26/12/07 17:01

    • לא למדנו מספיק על מלחמה דרך הפלזמה (ל''ת)

      אבי, 26/12/07 17:21

    • LOL

      ת, 26/12/07 17:34

      ומסוק שמחתים את הטייס על טופס אחריות לפני ירי טיל ומתקשר ליועץ המשפטי בשביל אישור לירות