• 25.

    כל הכבוד לסגל הבכיר! (ל''ת)

    ש.ר., 25/12/07 22:03

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    בוחן מציאות - לכל המקטרגים על המרצים

    מרצה ''צעיר, 25/12/07 10:48

    אני מרצה ''צעיר''. את לימודי הד''ר עשיתי באוניברסיטה ציבורית יוקרתית בארה''ב. אני חוקר בלי הפסקה, מפרסם 3-4 פרסומים בשנה, מנחה 5 תלמידים לתזה, מארגן כנסים ומגייס כספים (כ-300 אלף דולר בשנתיים האחרונות) השקעתי בלימודי עד כה יותר מערכה של דירה ממוצעת בתל אביב. אבל בשובי ארצה, לפיתוח תכונית לימודים חדשה שיש לאוניברסיטה עניין בקידומה, הובהר לי ש''אין תקנים'', שיוכלו להעסיק אותי רק אם נגייס מענק מתורם נדיב, ושתקן יינתן לי רק כשמישהו ימות או יצא לפנסיה. כשמועסקים ללא תקן, במעמד של ''מרצה אורח'', אין תוספות מחקר, אין מענק קריטריונים, אין שבתון. שכרי ברוטו הוא 11349.71 ש''ח. הבראה - עוד 460 ש''ח. ומה הנטו? 7980 ש''ח. במשרה מלאה.
    בארה''ב, כסטודנט במשרת עוזר מחקר והוראה ב-3/4 משרה קיבלתי $2500 נטו.
    שלא יעבדו עליכם.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    יש מרצים שמגיע להם את כל התוספת! ויש אחרים שלא עובדים, ומקבלים שכר

    סוף הדרך, 25/12/07 08:43

    ענק, ללא פרופורציות!

    הגב לתגובה זו

    • לא נכון. יש פער אדיר של עשרות אחוזים בין שכר המשקיע לשכר העצלן (ל''ת)

      פרופ, 25/12/07 09:33

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    פניה לסגל הבכיר

    מתעניין, 25/12/07 08:09

    בתחילת השביתה כאשר האוצר איים שלא ישלם משכורת למרצים על ימי השביתה , המרצים אמרו ששכר על הרצאות מהווה רק 10% מהמשכורת, אז למה אתם משביתים את הלימודים, תשביתו את המחקרים שבהם רוב המשכורת שלכם ,הרי לא יעזור לכם אם יעלו רק את החלק של הרצאות...

    הגב לתגובה זו

    • ל 22

      איתי, 25/12/07 09:03

      אתה כל כך צודק !!!
      מרצים, אני בעד מאבקכם
      אבל אתם כל כך אנמיים - אתם לא מגיעים להפגנות שהסטודנטים מארגנים לכם , אתם לא משביתים את המחקרים, אתם בקושי עושים רעש
      והכי גרוע בעיני זה שאתם בעצם מכריחים את הסטודנטים להלחם במקומכם , אם אתם באמת רוצים לגרום לאנשים להבין עד כמה עבודתכם חשובה - אז תשביתו את המחקרים, למרות שזה עלול לפגוע בקריירה שלכם ובשם העולמי של בלה בלה בלה, זה פשוט לא צודק לדפוק את הסטודנטים מבלי שאתם תעשו מאמץ עילאי והקרבות על מנת לסיים את זה הכי מהר שאפשר !

      הגב לתגובה זו

    • תיאורטית אתה צודק, פרקטית לא.

      סטודנט תואר שני, 25/12/07 09:32

      זה לא משנה איזה אחוז מושבת אלא כמה אנשים ניזוקים. ברור שהסטודנטים ניזוקים וזה לא נעים אבל זה מה שיוצר את הלחץ על הממשלה.
      אם יהיו עוד שתי הפגנות זה לא ישנה.
      מבחינת עלות תועלת לא משתלם למרצים להתאמץ ולארגן הפגנות - הם בני למעלה מ-50 והם בסה''כ 4000 איש.
      בהפגנה הכי גדולה של הסטודנטים שנה שעברה היו 3,000 - 1% מכלל הסטודנטים בארץ. הוגדרה כהפגנה גדולה. להפגנה האחרונה של המרצים הגיעו 70 - 1.5% מכלל המרצים. היא הוגדרה ככשלון. למה? כי הציבור והתקשורת לא יודעים לשפוט באופן יחסי.
      כך גם לגבי המחקר, השבתת המחקר, תביא לנזק אדיר לשנים הבאות בישראל. אבל הציבור לא יראה את זה מחר בבוקר אז למה שיכעס בכלל.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    להביא מרצים מאנגליה !! לא לחוצפנים !! (ל''ת)

    שושו, 25/12/07 07:49

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    הסגל הבכיר הוא לא הבעלים של האונ'

    מורה מן החוץ, 25/12/07 07:43

    הגיע הזמן לרפורמה רצינית שתתחשב בדור העתיד : שהוא הסטודנטים, הסגל הזוטר והמורים מן החוץ

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    כמה מרוויח מרצה

    דב הלוי, 25/12/07 07:34

    כמה באמת הם מרוויחים?
    זה נכון שהממוצע הוא 25000?

    הגב לתגובה זו

    • 7000-8000

      אשת מרצה, 25/12/07 08:45

      בעלי מרצה בכיר בן 45. כשהתקבל לפני כמה שנים קיבל 7000 לחודש, עכשיו טיפה יותר, גם בזכות קרנות וכספים שונים שהוא משיג בעצמו בזכות מחקריו. הוא נמצא שעות ארוכות במעבדה 6 ימים בשבוע, אין לו קביעות, אין לו אוטו וטלפון מהעבודה, אבל יש לו עבודה מעניינת שהוא אוהב.

      הגב לתגובה זו

      • גם אני מרוויח כך,,, חחחחחח (ל''ת)

        יוסי התמחוייניק, 25/12/07 09:11

        הגב לתגובה זו

      • צר לי אני לא מאמין לך (ל''ת)

        יהודה, 25/12/07 09:58

        הגב לתגובה זו

    • מה זה משנה??

      גיא, 25/12/07 09:09

      זה לא משנה כמה מרוויח מרצה בכיר. אם יש שחיקה בשכר, צריך לפתור אותה. מרצה בכיר לומד שנים על גבי שנים, משלם שכר לימוד, עובד לעיתים קרובות כמרצה מהחוץ או סגל זוטר בתנאים מחפירים - ובסוף מתקבל כמרצה בכיר. השכר שלו אמנם לא נמוך - אך וודאי לא משתווה לשכרם של עמיתים אחרים במקומות עבודה אחרים (אני לא מדבר על חו''ל - כאן בערץ, בגופי מחקר של המדינה, בשירות המדינה וכו') בוודאי לא לשכרם של תלמידיו שיוצאים לשוק העבודה.
      בכל מקרה- גובה השכר הוא לא העניין. זהו סקטור שבו אין עדכוני שכר קבועים (כמו לכלל המשק) על פי דרג ודרגה. אין תוספות על פי הנהוג במשק, והשחיקה כל הזמן רק מתעצמת.
      המרצים רוצים לא העלאת שכר, אלא פיצוי על שחיקת השכר שהייתה בשנים האחרונות. בנוסף, רוצים מנגנון פיקוח שימנע בעתיד שחיקה דומה, כדי לא להגיע לאותו מצב.
      מה מציעים להם באוצר? בוררות. מזל שהמרצים חכמים מספיק כדי לא ליפול בפח הזה.
      עד היום, היו סקטורים שהסכימו בטפשוטם לבוררות - ובוכים על זה מדי יום. הרופאים הסכימו לבוררות לפני מספר שנים - ומה קרה? זה עדיין בבוררות. רק השבוע שמענו בחדשות שלאחר 5 שנים שבהן האוצר שיחק עם הרופאים - בית הדין חייב אותו לחזור למתווה הבוררות. 5 שנים!!! ועוד לא נגמרה הבוררות. הרופאים, שהסכימו לבורוות אז - לא יכולים לעשות שום דבר, כי דרישת האוצר היא לבוררות בתמורה להפסקת שביתה והסכמה לחוסר שביתה עתידית עד שתיגמר הבוררות.
      למה שמישהו יסכים לכזה דבר? מוכרים לנו את הבוררות כצעד הכרחי וחשוב - כשבפועל יש כאן ספין של האוצר, שיודע שיוכל להחזיק את מי שבבוררות שנים בלי לתת את מה שמגיע, ובלי לדון באמת בנושאים על ידי בורר.

      עכשיו זה כבר לא עניין רק של המרצים. בעוד כחודש תהיה בכנסת על דוח שוחט - המרצים עומדים בפרץ ולא מוכנים לחתום על הסכם שבו הם יקבלו תוספת תמורת הסכמה מלאה לשינויי דוח שוחט שמשמעותם העלאת זכר הסטודנטים ב 75%. כרגע, הם שומרים על הסטודנטים ולא מוכנים 'למכור' אותם.
      אני רק תוהה מה יקרה כשיתחילו ההצבעות על דוח שוחט - אנחנו, הסטודנטים, בטח לא נשב בשקט!! לא יודע מה יהיה גורל השנה הזאת...

      הגב לתגובה זו

      • גיא, הם למדו ע''ח המדינה! דוח שוחד, הוא התשובה הנכונה! (ל''ת)

        די לשביתות, 25/12/07 10:02

        הגב לתגובה זו

    • תשובה - הממוצע בין כל חברי הסגן הוא 15,000 בערך

      פרופ, 25/12/07 09:28

      זה אחרי שמתחילים לעבוד רק בגיל 40 בערך ועד אז לומדים.
      כשהסיכוי שלך להתקבל למרות כל ההשקעה נמוך מאד
      זה המשכורת כשאתה כנראה האדם המומחה ביותר בישראל בתחום הספציפי שלך והמדינה מזמינה אותך לכל דיון וועדה כדי להגיד לה מה לעשות.

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    וכשדובר על צווי המניעה של המורים

    מורה, 25/12/07 07:33

    לאף אחד זה לא שינה הרבה. מה שבית הדין לעבודה יעשה- הוא יוציא צווים- בדיוק כמו למורים- ואז יצטרכו לפתור את הבעיה במהירות כדי שחס וחלילה לא יפרו צווים.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אם לא תחסמו את שדה התעופה לא תתקדמו

    שפיץ, 25/12/07 07:19

    לממשלה אין עניין באוכלוסייה משכילה, גם לא במשטרה חזקה.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כמו משטר קומוניסטי. בכוח. (ל''ת)

    כגדד, 25/12/07 06:36

    הגב לתגובה זו

    • במשטר קומוניסטי המדינה היתה ערבה לאזרח

      עאלק, 25/12/07 07:53

      כאן האזרח ערב למדינה...

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    בוררות, ומסכנות תוך שלושה חודשים זה ה- פתרון!

    סוף הדרך, 25/12/07 05:13

    שביתה של יותר משבוע, היא לא שביתה, היא אסון!

    לחזור מיידית ללימודים!

    כולם הבינו את העניין של השביתה,
    ואף אחד לא רוצה שביתה נוספת!

    הנזק שניגרם לסטודנטים הוא ענק!

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    המרצים צודקים. ור''ה תנו גיבוי מלא למרצים

    KSP, 25/12/07 05:11

    כולם יודעים שהמרצים צודקים.
    אף סקטור לא היה מסכים ששכרו ישחק לעומת עמיתיו בעשרות אחוזים.

    אם הולכים לבוררות אז קודם מקדמה של 35% על חשבון השחיקה, ואחר כך בוררות.

    צווי ריתוק? קפא למישהו המח בקור הירושלמי?

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ''אני מאשים'' נגד אגודת הסטודטים בעברית: אולי תתכוננו ליום שאחרי???

    סטודנט זועם, 25/12/07 03:26

    עומדים לאמץ את שוחט מייד אחרי שביתת המרצים הגדולה. מה תעשו? תשתפנו. תגידו אויאויאוי. כנראה הכל רק לא תשביתו הלימודים!
    בשביתת הסטודנטים תשס''ז, הייתם המושחתים מבין אגודות הסטודנטים (המושחת היו''ר יקיר שגב, הזכור לרע). שלחתם הסכמים מסולפים ומשאלים שיקריים ופוררתם את המאבק מבפנים. לבסוף, קיבלנו את וועדת שוחט שמאומצת אוטוטו בתחילת 2008 שכוללת: שכ''ל כמעט כפול (עם דמי ביטחון ודמי רווחה 280 ש''ח שיזמתם אתם!).
    נו - מושחתי ''רוח חדשה'' בעברית. מה עכשיו עושים???

    הגב לתגובה זו

    • מה לעשות, לימודים עולים כסף, ויש שלא לומדים, למה לספסד סטודנטים!

      די לשביתות, 25/12/07 09:39

      תלמדו, תקבלו תעודות, ושוב תשחתו את אלו שלא למדו!

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    מס' הערות מעבר ל''רק'' מאבק המרצים

    עומר, 25/12/07 02:54

    א. כל הכבוד למעריב - שבניגוד לעיתון של המדינה כותב על השביתה הזו ומשאיר אותה במודעות הציבורית. אני לא אשכח את זה.
    ב. אמא שלי צדקה כבר לפני חודש וחצי כשהיא אמרה ש''המרצים טיפסו על עץ ועכשיו לא יודעים איך לרדת ממנו''. אבל זה לא רלוונטי.
    ג. אני פחות חושש מהפסד השנה הזו - אני חושש יותר למה שיקרה למערכת ההשכלה הגבוהה לאחר השביתה וחושש יותר מכל מהיעדר הסולידריות בין הקבוצות השונות במערכת הזו - זה הרבה יותר גרוע מכל חומר לימוד שנפסיד - זה ישפיע גם על האחים הקטנים שלנו ועל הבנים/ות שלנו..
    ד. בתור מישהו שקצת פעיל באגודת הסטודנטים באוני' העברית, מצחיק אותי לקרוא את ההערות פה של סטודנטים, פשוט כי רובם רק מתלוננים ומרגישים שהם עשו את שלהם. אז זהו, שלא.. רק להתלונן לא עוזר ולפעמים חייבים לקום ולהילחם על מה שאתם מאמינים בו.. אי אפשר להילחם באדישות ציבורית ע''י אדישות אישית.
    ה. טעיתי, בחרתי גמלאים - אז הבעתי מחאה ואני עכשיו משלם על-כך, גם בזה שאני מרגיש אידיוט וגם בסדר עדיפויות ממשלתי (אם אפשר בכלל לקרוא לזה ככה) שהוא לא מה שהייתי רוצה . אני רוצה להאמין שאני יכול לשנות את הטעות שלי לפני שיהיה מאוחר..
    ו. דבר אחרון והכי חשוב - כל הזמן שומעים וקוראים כמה הסטודנטים נדפקים וסובלים, אז חוץ מהמשפט הנפלא ש''אם היו אוספים את כל צרות בני האדם ומחלקים אותם שווה בשווה, היו מרבית בני האדם לוקחים את צרותיהם ובורחים'', אז סטודנטים, אתם חייבים להסתכל על המצב גם בצורה לאומית ולא רק בצורה אישית - למה שהאזרח משלם המיסים יתמוך במאבקכם ויממן את לימודיכם אם זה רק עוזר לכם וזה לא יעזור גם לו?תאמינו לי, שגם לו מספיק קשה..
    כולנו פה באותה הסירה, נרצה או לא.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אבל האוצר קובע את השכר של עצמו - שחיתות!!! (ל''ת)

    רן, 25/12/07 02:47

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    העדכונים במעריב הכי טובי

    יוסי, 25/12/07 02:23

    יובל לידור התותח

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כולם לחתום עבור פטורים

    יוגב, 25/12/07 02:13

    http://www.atzuma.co.il/petition/ptornow/1/1000

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    מה ז''א? אין יותר זכות שביתה? ביזיון!!! (ל''ת)

    רן, 25/12/07 01:51

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    ''לטובת ההסטודנטים''

    סטודנט, 25/12/07 01:50

    אף אחד לא חושב פה על טובת הסטודנטים.. שמים עלינו זין כמו תמיד. ור''ה על תתייפיפו , מהמצב כמו שהוא כרגע שום דבר שהוא לטובתנו לא ייצא מזה. שוב ,בפעם השלישית ברצף ,לא יהיה לנו קיץ..אבל בטח מילואים יהיו כמו תמיד.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד למרצים - תהיו חזקים ואל תשברו!!!! העם איתכם. (ל''ת)

    יובל, 25/12/07 01:19

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הח''כים, השופטים, השרים, בכירי המשק, כולם עדכנו לעצמם את השכר

    אזרח, 25/12/07 01:06

    לעצמם את מצמידים את השכר לפי השכר הממוצע במשק. אבל כשהמרצים דורשים פיצוי על השחיקה, מציעים להם הצמדה למדד.

    לפני 30 שנה פרופ' מן המניין הרוויח כמו שופט עליון. היום פרופ' מן המניין מרוויח שליש משופט עליון.
    בושה!

    הגב לתגובה זו

    • לפחות תחכה קצת יותר מ2 דקות בין תגובה פיקטיבית אחת לשניה (ל''ת)

      אחד, 25/12/07 01:13

      הגב לתגובה זו

      • כנראה אתה לא משהו בחשבון - תסתכל על השעות ותבין שאתה טועה (ל''ת)

        אזרח, 25/12/07 01:45

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    ור''ה תתביישו!!!! שפנים שהולכים אחרי האוצר.הייתם צריכים להתפטר כמחאה

    סטודנט עצוב, 25/12/07 00:59

    שערוריה שבמוסד אקדמי - פסגת החופש והנאורות, בכלל מדברים על עבודה בכפייה של צווים.
    פשוט בושה. רק בישראל

    הגב לתגובה זו

    • צודק צווי מניעה זו בושה וכלימה (ל''ת)

      ניר, 25/12/07 02:14

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    לא ניתן יד להוצאת צווים באוניברסיטאות. אנחנו לא תלמידים מסכנים.

    סטודנט, 25/12/07 00:57

    אם רק ינסו להוציא צווים נגד המרצים, נשרוף את המועדון.
    די לשכרון הכוח הזה. תשכחו שיש צווים.
    מילא היו מנסים לסחוט אתכם, אבל דרישות המרצים מוצדקות. למה אי אפשר פשוט לשלם להם.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. לא נאפשר לימודים. אתם לא יכולים לחייב אותנו לבוא לשיעורים. (ל''ת)

      סטודנט, 25/12/07 01:15

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    המרצים צודקים לחלוטין. מנסים לטמון להם פח (ל''ת)

    יוסי, 25/12/07 00:55

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לסגל הבכיר

    סטודנטית, 25/12/07 00:49

    מעניין באמת איך הגענו למצבשבו צריך לכפות עליכם ללמד.לי באופן אישי זה נשמע כמו אויאויאוי....... .
    תרדו כבר מהעץ שטיפסתם עליו ותקבלו את מה שמציעים לכם כי יותר מזה לא תקבלו ולא בטוח גם שמגיע לכם ( לפחות לא לכולכם ).הרסתם לנו את היכולת לעבוד בזמן שאתם המשכתם לקבל משכורת על כלום.

    הגב לתגובה זו

    • לסטודנטית שחושבת שיודעת את האמת

      סגל בכיר, 25/12/07 01:19

      הדרישות של המרצים מוצדקות לחלוטין.
      אמנם אנחנו הכרזנו על השביתה אבל זה נעשה מחוסר ברירה מוחלט. האוצר לא מוכן לשמוע ולשלם את מה שמגיע. אנחנו ביקשנו לנהל מו''מ בפברואר. האוצר לא הסכים אפילו לקבוע פגישה.
      הסכמנו לא לפתוח בשביתה בעבור כמה אחוזים בודדים. האוצר לא הסכים.
      הודענו כי אם אנחנו נכנסים לשביתה, אנחנו נדרוש את כל מה שמגיע כדי למנוע שביתות נוספות בעתיד. האוצר לא התרשם.
      היום הוא כבר מדבר אחרת. אמנם רוצה ללכת לבית הדין, אבל ברור לו שמגיע לנו והבעיה שלו היא עופר עיני ולא אנחנו.
      את רוצה לתקוף אותנו על כך, לבריאות. תאמיני לאוצר ותמשיכי לחיות חיים נאיבים ונחמדים.

      הגב לתגובה זו

    • לסטודנטית

      מרצה, 25/12/07 03:08

      מעניין איך הגענו למדינה בה לא מכבדים את זכות השביתה
      מעניין איך הגענו למצב בו סטודנטית באוניברסיטה לא מבינה את חשיבות ההשכלה הגבוהה
      שמשכורות הסגל קוצצו ב-50%, אם זה מדאיג אותך, אך במקומך הייתי דואג למדינה בה שמים את ההשכלה הגבוהה במקום הראוי לה.

      הגב לתגובה זו