• 16.

    אם חלילה הילד לא בריא ויש בו מומים עדיף להפיל אותו לא צריך לסבול (ל''ת)

    אישה דתיה, 25/12/07 11:40

    הגב לתגובה זו

    • זכותך לחשוב מה שאת רוצה, אבל את בהחלט לא ''אשה דתיה'' כהגדרתך

      רמי, 25/12/07 13:26

      אשה דתיה לא היתה כותבת את המשפט הנוראי הזה שאת כתבת, וכי מי את ומה את יצור קטן ונבוב שתקבעי עבור העובר האומלל הזה האים יש לו זכות לחיות, הלא אלוהים קבע שהוא צריך לבוא לעולם ולחיות כאן את חייו, והראיה, הוא שם אותו ברחמה של אימו, אז מה לנו כי נערער על החלטותיו, ועוד מבלי לקבל את עמדתו של העובר עצמו, שאלי נא בבקשה אנשים בעלי מומים ובעלי מחלות החיים בינינו האים הם מעדיפים שלא לחיות את חייהם כלל, אני שאלתי יותר מפעם אחת ותמיד, אבל תמיד, קיבלתי תשובה חד משמעית, שגם אם יסבלו יסורים קשים יותר ממה שהם כבר סובלים עדיין לא ירצו לוותר על חייהם, כיון שבחיים הם מוצאים אהבה ונחמה, בחיים הם מוצאים משמעות, בחיים הם מוצאים ענין, בחיים הם מגלים תגליות לומדים מכירים מריחים ריחות טובים, שומעים צלילים מענגים, רואים מחזות משובבים, החיים הם מחסן ענק של הזדמנויות לכולם יש רצון לקבל את ההזדמנות לבקר במחסן ולנסות את מזלם, עם כל הקושי שבדבר.
      אלא מאי, ההפלות נעשות ממניעים אגואיסטיים נטו, לא טובת העובר עומדת לנגד עיניה של המפילה אלא טובתה היא, אין לה את הכוח להתחייב למטלה הזאת אז היא מכניסה סכין לרחמה ומבתרת את עוברה הזעיר והאומלל, היא לא שומעת את הבכי כי הוא לא יודע לבכות, אבל את העיניים המבועתות יכולה גם יכולה היא לראות לו רק רצתה, אבל למה לה לקלקל לעצמה את ההזדמנות לזכות מחדש בחופש שניטל ממנה, אז במקום רצח קוראים לזה הפלה, (כאילו הפלנו אותו על הרצפה ואח''כ הוא קם והמשיך את חייו), וזהו.
      תתעוררו רבותי, תפסיקו עם מכבסת המילים הזאת ותבינו הפלה זה רצח מדרגה ראשונה ובכוונה תחילה, ואם הגיון היה שולט במחוזותינו היו מושיבים על כך מאסר עולם, מי שנכנסה להריון וההריון (או ליתר דיוק התינוק) לא רצוי, היא מוזמנת לסיים את תשעת החודשים ללדת את התינוק ולמסור אותו לאימוץ או לטיפול אחר, אבל לא לרצוח אותו.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    איך אישה מסוגלת???

    אמא אחת, 25/12/07 11:05

     אני לא יכולה להבין איך אישה מסוגלת להרוג (כן להרוג!!!) את מי שנוצר ממנה? איך אישה מסוגלת לרצוח את הילד שלה??? זה פשוט שואה!!! יבורכו העוסקים במניעת הפלות ובכללם ''אגודת אפרת''.

    הגב לתגובה זו

    • על אי הבנה

      כלב חוצות, 26/12/07 12:14

      יש הרבהה דברים שאנו לא מבינים.
      אני למשל לא מצליח להבין למה אישה החושפת מרפקים מחאמנת גברים דתיים.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    במקום להפוך את ההפלות למגפה

    שירה, 24/12/07 23:57

    שיתחילו לתת חינוך מיני בבתי ספר וסמינרים
    ככה הילדות המיסכנות ידעו להגן על עצמן מראש ולא לעמוד בהפלה שאצל הפרימיטיבים נחשבת לחטא, או במסירה לאימוץ שזה דבר מאוד קשה נפשית.

    הגב לתגובה זו

    • למה פרימיטיבים, את נאורה ואת לא מצליחה להבין מהו החטא?

      רמי, 25/12/07 13:31

      אני יסביר לך, אם את מכירה את התהליך של הפלה, זהו תהליך שבו מכניסים סכין וחותכים את העובר לחתיכות קטנות ואז הוא יוצא מהרחם, ולידיעתך לעובר הזה יש חיים מלאים, יש לו דופק ומוח עם מערכת עצבוב מלאה.
      במקרים מסויימים עושים את זה עם חומר כימי שממיס את גופו של העובר, אבל בכל מקרה זו פגיעה פיזית בחייו של עובר חי.
      זה לא חטא של פרמטיבים אלא טחא כל כל בר דעת.

      הגב לתגובה זו

      • זה לא נכון

        אחת, 26/12/07 03:56

        הפלות נעשות על ידי גרידא, שזו שאיבה של כל התוכן ברחם בשלבים מוקדמים
        או על ידי כדורים, רק בתחילת ההריון, שגורמים לכיווצים של הרחם והתנתקות התוכן ויציאה שלו
        ובשלבים מאוחרים בהם הפלה נעשית רק כאשר עובר פגוע מאוד בעצם עוברים תהליך של לידה מוקדמת.

        הגב לתגובה זו

        • מה זה חשוב מהו התהליך, התוצאה היא אותה תוצאה (ל''ת)

          רמי, 26/12/07 14:38

          הגב לתגובה זו

    • לא קשור לפרימטיביות

      אילת, 27/12/07 16:52

      כאחות הנוכחת בהפסקות הריון אני יכול לומר שהפלה / גרידה היא פעולה לא קלה , הגוררת בחובה השלכות פיזיות ונפשיות .
      בצד הפיזי בפעולה יש סיכון - דימום ולעיתים פגיעה ארוכת טווח כמו הדבקויות ברחם שיכולות לפגוע בסיכוי להרות בהמשך
      ובנוסף הפן הריגשי יש הרבה נשים שבכלל לא מבינות את העובדה שהן בעצם גורמות לעובר למות .
      ממראה עיניים אני יכולה לומר שעובר בשבוע 9 להריון ( וגם לפני כן ) נראה שלם לגמרי עם עיניים , ידיים , רגליים וכו'
      ולכן לדעתי הטיפול הטוב ביותר הוא המניעתי- כל אחד לפי השקפתו

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    יותר גרוע מהנאצים ימ'ש כי הם רצחו עם אחר ופה אם רוצחת את העם שלה (ל''ת)

    הפלה - רצח, 24/12/07 22:33

    הגב לתגובה זו

    • ואתה יותר גרוע מהחלמאים

      חילונית, 24/12/07 23:07

      כי הם היו רק טפשים ואתה טיפש ורשע

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    לו היה לי ילד... (ל''ת)

    מקווה ומתפללת, 24/12/07 21:46

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    טפלו בעצמכם [ חילונים] עזבו אותנו (ל''ת)

    יהודי פשוט, 24/12/07 20:22

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    השתמשו באמצעי מניעה!

    לא רוצים הריון, 24/12/07 19:38

    כן גם נשים דתיות. לי יש ב''ה חמישה ילדים כולם מתוכננים!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה זה מפליא שהמניע העיקרי להפלות הוא כלכלי? (ל''ת)

    התוהה, 24/12/07 18:43

    הגב לתגובה זו

    • לא רק כלכלי ואני בטוחה שזה בגלל שילד בעל מום מפילים (ל''ת)

      גב' ריקה, 25/12/07 11:43

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    כדי לבדןק מה הכוונה חרדים קראתי את הפרטים

    מנתח כתבות, 24/12/07 18:34

    ד''ר שוסהיים מכיר את הציבור החרדי ובטח את הדתי, הרבנים הראשיים כיום (לדאבונינו) אינם מורים הלכה לא לחרדים ולא לדתיים הלאומיים, אלא לקובץ חוזרים בתשובה או מסורתיים שהמילה רב לפני השם בפרט עם התוספת של הראשי גורמת להם להתרגשות. אם אני רוצה הוראה הלכתית שתפעל אני בודק מי הרב שישפיע על הסקטור, מכאן שלא המדובר לא בחרדים ולא בכיפות הסרוגות האידאולוגיים אלא בערב רב.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אבישי בן חיים, נדלקת על העולם היהודי? רד ממנו, אחרים ניסו לפניך

    Yo, 24/12/07 17:40

    ולא הצליחו.
    פשוט לא זכור לי כתבה אחת חיובית על העולם היהודי..מדהים. וגם רווי שקרים ואי דיוקים.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    עלות גידול ילד מאות אלפי שקלים.

    מיכל אחרת, 24/12/07 17:30

    בהשוואה לעלות זו, אגודת אפרת עוזרת בגרושים.

    הגב לתגובה זו

    • והממשלה נותנת כל חודש 146 שקלים

      תמר, 25/12/07 23:30

      בושה

      הגב לתגובה זו

    • אם בשיקולי עלות אנו עוסקים, את יודעת מהי העלות שאת עולה למשק??

      רמי, 26/12/07 14:42

      אולי נעלים גם כמה מבוגרים משיקולי עלות?

      לדוגמה: אדם שחלה בסרטן, עלות הטיפול בו מגיעה גם כן למאות אלפי שקלים, אדם שזקוק להשתלה, עלות הטיפול בו גם כן מגיעה למאות אלפי שקלים, לפי דברייך עדיף אולי שנעמיד אותם בפני כיתת יורים ונפתור את הבעיה ב 20 ש''ח (עלות הקליעים).

      הגב לתגובה זו

      • היא הנותנת

        מיכל אחרת, 28/12/07 17:43

        במקום שאנשי אפרת ידאגו לחולים שאינם מקבלים מענה בסל התרופות המצטמק, הם נחפזים להוסיף אנשים חדשים שיתחרו על אותו סל מצומק.

        השמיכה קצרה מדי?

        מה הבעיה? נשכיב תחתיה עוד אנשים, אולי כשיהיו עוד אנשים מתחת לשמיכה היא תספיק לכולם.

        גאוני...

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    לא יפה ללכלך סתם....

    אופטימית כתומה, 24/12/07 16:08

    לא מוציאים סתם מילים מהפה...
    אגודת אפרת זו אגודה שעוזרת לנשים שרוצות לשמור על התינוק שעדיין לא נולד למרות המצב הכספי.
    נשים מתקשרות אליהם ומתייעצות איתם והם ממשיכים להתייחס אליהן בחום ואהבה גם אם הן מחליטות על הפלה.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    תתבישי

    מיכל, 24/12/07 13:19

    ל 1 את אישה טיפשה ודבילית

    הגב לתגובה זו

    • למיכל, את נאורה וחכמה ובעלת לשון נקיה (ל''ת)

      חיה, 24/12/07 16:03

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    הפלות במגזר החרדי

    ראובן, 24/12/07 13:06

    יש לחלק גלולות בחינם לנשות
    המיגזר החרדי. העיקר שיהיו כשרות

    הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט בור וכסיל! כדאי לכולם לקרוא.

      בת-שבע טובה, 24/12/07 14:42

      א.כל תרופה שבולעים ולא לועסים אינה צריכה כשרות, שכן זו אינה דרך אכילה.
      ב.גלולות למניעת הריון הן לא כל כך יקרות ונשים שלא נוטלות אותן לא עושות זאת לא מסיבות כלכליות.
      ג.מרבית הנשים שאגודת אפרת מסייעת להן הן לא חרדיות/דתיות בכלל.
      ד.אני שונאת אנשים שתמיד מחפשים דרך להשמיץ את הדתיים לא משנה מה ואיך.
      ה.הריון לא רצוי הוא אולי תופעה עולה בחברה החרדית, אבל בחברה החילונית היא כבר חיה ובועטת הרבה זמן, ולא ראיתי אותך מציע לחלק לכל בחורה חילונית מגיל 14 גלולות חינם. שלא לדבר על קונדומים להתפשטות האיידס (אסורים מבחינת ההלכה,נכון, אבל גם קיום יחסי מין מחוץ לנישואים.)

      הגב לתגובה זו

      • בת שבע,קבלי תיקון: אין איסור הלכתי לקיום יחסי מין בין שני פנויים.

        עובדה הלכתית:, 24/12/07 18:53

        אגב, גם אם הגבר לא פנוי אין איסור הלכתי שכזה. סתם, רציתי שתדעי.

        הגב לתגובה זו

        • זו כמובן שגיאה הלכתית. האמת היא שאסור. (ל''ת)

          עבדה אמיתית, 24/12/07 20:10

          הגב לתגובה זו

          • אין איסור. על ''דין פילגש'' שמעת? ה''איסור'' הוא מוסכמה חברתית בלבד. (ל''ת)

            קשה להתווכח עם, 24/12/07 20:35

            הגב לתגובה זו

            • בודאי שלא, כל זמן שטובלת ואם לא זה הרבה יותר חמור מסתם איסור

              גבי, 24/12/07 22:23

              ולעצם העניין אין דמיון בפילגש שמיועדת לאחד לבין סתם יחסים שאסורים מדאורייתא ב''לא תהיה קדשה'' אמנם זה לאו ולא כרת כמו בועלי נידות

              הגב לתגובה זו

            • פילגש? אתה יודע מה זה פילגש? מוכרת את עצמה!

              תמר, 25/12/07 23:37

              וחוצמזה שזה בכלל לא כל כך פשוט. יש דעות שפילגש זה רק למלך ועוד ועוד. נא לא להמציא היתרים במטרה לעשות כל מה שבא במסגרת ההלכה.

              הגב לתגובה זו

        • ראשית, חובה שהפנויה תטבול במקוה, אם לא טבלה זוהי בעילת נידה

          רמי, 26/12/07 14:47

          וזו עבירה מהחמורות שבתורה.
          בנוסף אמנם לפי דין תורה איו איסור בקיום יחסים עם פנויה אך חז''ל תקנו תקנות למניעת פריצות וזנות, ואסרו גם בעילת פנויה ללא נישואין.

          הגב לתגובה זו

      • בחברה החילונית מקיימים שיעורי חינוך

        יוני, 24/12/07 20:18

        מיני ובהם מוודעים הילדים לכל אמצעי המניעה.

        הגב לתגובה זו

        • כן, ואנחנו רואים באמת כמה זה עוזר...

          רמי, 26/12/07 14:45

          למרות כל שיעורי החינוך המיני עדיין קיימים אין ספור מקרים של הריון לא רצוי והפלות במגזר הלא דתי, מה שמוכיח שהשיעורים האלו לא ממש עוזרים.

          הגב לתגובה זו

  • 2.

    כבוד לביבי שצמצם את מספר אוכלי החינם במגזר החרדי והערבי (ל''ת)

    מ, 24/12/07 12:58

    הגב לתגובה זו

    • הכתבה לא עסקה בערבים. (ל''ת)

      בנ ימין., 24/12/07 13:14

      הגב לתגובה זו

    • ביבי פגע בקצבאות של כל המגזרים-ולא שוכחים וסולחים לו על זה!

      י., 24/12/07 13:51

      חוץ מזה, יש דתיים שכן עובדים למחייתם וגם להם מר ביבי היקר דאג לקצץ את הקצבאות שהיו עלובות גם לפני.

      ביבי החכם פגע לאנשים בכיס והציבור לא שכח לו את זה והוא שילם על זה וימשיך לשלם-עד שידאג שיוחזרו כל הכספים רטרואקטיבית של הילדים, הזקנים, האלמנות והיתומים וכל המסכנים במדינה הזאת שהוא גזל מהם.

      הגב לתגובה זו

      • מנהיגי החרדים ניפחו את קצבאות הילדים לרמה פרזיטית הסותרת את היהדות

        אחד שעובד, 24/12/07 18:48

        עד שהגיע רגע שבו ביבי נאלץ להפסיק את החגיגה. מי שמעדיף מרצונו שלא לעבוד ולפרנס שלא יתלונן.

        הגב לתגובה זו

    • אפשר לדעת איך זה קשור לכתבה?תקראו.

      בת-שבע טובה, 24/12/07 14:44

      אני נורא רציתי לכתוב ''יהודי לא מגרש יהודי'' אבל הבנתי שבכתבה הזו לא מדברים על ההתנתקות. רגע! גם על התכנית הכלכלית של ביבי לא מדברים פה...אופס!!!

      הגב לתגובה זו

    • אם אתה מתכוון שבגלל קיצוץ הקצבאות יש פחות ילודה במגזרים האלו

      תמר, 25/12/07 04:54

      אתה טועה מאוד. המספרים מראים אחרת. אין שום קשר בין קצבאות לקצב ילודה.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    מזעזע, האשה עבורם שקופה. אלו מתעללים בנשים וצריך לסגור את אפרת (ל''ת)

    חיה, 24/12/07 12:32

    הגב לתגובה זו

    • נכון. וחבל שנותנים כאן במה לקיצוניות הזו (ל''ת)

      יעלי, 24/12/07 13:41

      הגב לתגובה זו

    • איזו בורות ואטימות!

      בת-שבע טובה, 24/12/07 14:35

      אגודת ''אפרת'' מחוללת ניסים. הם מסייעים לאישה ההרה מבחינה כלכלית וגם נפשית,אחרי הלידה היא מקבלת את כל הציוד הנדרש לה ולתינוק וגם מצרכי מזון לכל המשפחה.
      ובכלל לא כתבת על הנזק הנפשי שנגרם לאשה שהפילה תינוק בריא בגלל מצוקה כלכלית ואיך היא חשה ייסורי מצפון על הרצח הזה כל חייה.

      הגב לתגובה זו

      • לבת-שבע,את צודקת כ''כ,עברתי את התהליך בקיץ

        נסיון אישי, 24/12/07 16:37

        אני בת 45,נשואה עם ילדים,מצב כלכלי מצוין.עברתי הפסקת הריון יזומה מכיוןן שהירון אצלי הוא לא פשוטוגם בגלל שפחדתי מילד לא בריא,
        ההריון בא בהתפעה גמורה,לאחר שרופאת נשים שלחה אותי למרפאת גיל המעבר!
        כל יום שעובר ואני רואה תינוקות קטנים לאמהות מבוגרות,יש לי צביטה ענקית בלב,מה עשיתי.
        היום כבר אפשר לראות נשים בגילי עם קמטוטים בהריון וזה כבר לא נדיר.

        המצחיק הוא שאנחנו תורמים קבועים של אגודת אפרת. (לא דתיים,לפני שקופצים).ואנילא הסכמתי להתייעץ עם אף אחד.

        הגב לתגובה זו

    • אני לא מצליח להבין, הרי אם בעייתה של האשה היא כספית אזי מדוע שלא

      רמי, 26/12/07 14:49

      תסיים את ההריון ותלד את התינוק ותמסור אותו לאימוץ, זה לא עולה כסף להיות בהריון, גם הלידה לא עולה כסף, אז מה הבעיה??

      הגב לתגובה זו