• 28.

    האוצר וועד ראשי האוניברסיטאות מנסים לסגור הסכם שטוב להם

    אריאל, 20/12/07 22:22

    ועד ראשי האוניברסיטאות והאוצר רוציםליישם את שוחט ומתנים הסכם עם המרצים ביישום שוחט,ועד ראשי האוניברסיטאות צריך להבין שהמרצים והסטודנטים מתנגדים לרפורמת שוחט ולמוך בהם ולא ללכת נגדם. רק כשרפורמת שוחט תושלך לפח יוכלו להגיע להסכמים ראויים עם המרצים והסטודנטים בלי שביתות

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    פרופסורים-תם עידן הנהנתנות ! עבור הוראה של 6-8 שעות לא מגיע לכם שום

    אחד שהשתתף, 20/12/07 20:45

    תוספת.מספיק לח'רטט שאתם יושבים לילות וימים ומפרסמים מחקרים.ח'רטה ! רק חלק קטן מכם באמת עושה זאת.אתם משתכרים הון תועפות יחסית לשאר האקדמאים במשק -והאמת -אתם בקושי מניבים תפוקה כלשהי ! תנו,למשל,יותר שעות הוראה ,הראו שאתם רציניים ,שבו עם סטודנטים באופן פרטני ועוד ועוד...ואז תהיה אולי אהדת הציבור נתונה לכם. בינתיים אתם נקלטים בתודעה כחתולים שמנים ליד השמנת המתוקה עם התותים ,מקבלים עוד ועוד ומחלקים ביניכם את תקציבי הענק ל''מחקר''.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מה עם ''הקדשת זמן מלא למוסד''

    pHa, 20/12/07 19:46

    ו''מענק קריטריונים''? מי מדבר על העובדה שהמרצים מקבלים מידי 3 חודשים משכורת נוספת? ומע עם כל הנסיעות לחו''ל? כמה זה חוסך להם מהכיס כשזה ע''ח האוצר?

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    האוצר שוב צוחק על המרצים!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    נמאס לחרדים יש, 20/12/07 19:37

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא די בקצפת -רוצים קרם ברולה (ל''ת)

    שף סטפן, 20/12/07 18:13

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    נראה לי שהמושחת רוצה למכור איזה אוניברסיטה לידידו דניאל אברמס (ל''ת)

    רטני, 20/12/07 17:16

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    תעבירו את הכסף לישיבות

    יואב, 20/12/07 16:27

    מי צריך אוניברסיטאות?
    מי צריך השכלה גבוהה?

    כך יהיה אפשר לחסוך הרבה כסף...
    יש לשחוט את התרנגולת שמטילה ביצי זהב!!!.

    הגב לתגובה זו

    • צדוק לשישבות יש להם כסף נמאס לממן פרזיטים

      משלם מיסים, 20/12/07 19:17

      חרדים אלה יותר גרועים משונאי ישראל חלקם!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אבל אז הסטודנטים ישבתו בגלל שוחט

    {}, 20/12/07 16:23

    אין להם הרבה שכל באוצר

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    למה בכלל השכלה בישראל? להפסיק לגמרי תקציבי השכלה ולסגור את המוסדות (ל''ת)

    האוצר קצבים, 20/12/07 16:04

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אם שברתם את המורים למה שלא תשברו גם את המרצים? (ל''ת)

    מות לחינוך ולהש, 20/12/07 16:02

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    רק מדור שכר לימוד לא שובת.....את

    סטודנט תפרן, 20/12/07 15:55

    המכתבים שלהם תמיד מקבלים בזמן.....

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מרצים דפוקים בשכל! האוצר יפריט את ההשכלה, ומי יקבל זבל כזה לעבודה!

    סוף הדרך, 20/12/07 15:47

    טוב, לא כולם זבלים, הם בקושי עובדים, וגם לכתוב הם מזמן לא כותבים!
    רק כסף, כסף בראש שלהם.
    אסור לשלם להם, לסגור, ושישבו בבית, הפרזיטים!

    הגב לתגובה זו

    • אין לך מושג על מה אתה מדבר. כנראה גם לך האוצר שטף את המוח

      מרצה, 20/12/07 16:57

      המרצים כותבים וכותבים הרבה ובעיתונים הכי מפורסמים בעולם.
      אין לך מושג איזו עבודה קשה זאת.
      אני גייסתי בשנה האחרונה 200,000$ מקרנות מחקר בעולם.
      כמה כסף אתה הבאת לארץ?
      ואני לא חריג. מיליוני דולרים נכנסים למדינה בגללנו.
      ההשכלה הגבוהה זה מה שיתן לך את הכלים להרוויח אח''כ כמו שצריך במשק. זה מה שגורם למשק לצמוח.
      שנת לימודים שווה למשק מיליארדי דולרים.
      כשיתבטל הסימסטר ותראה את הנזק תבין מה התרומה שלנו.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    המרצים לא החליפו רכב יותר משנתיים!! (ל''ת)

    בני, 20/12/07 15:10

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    בעד פטור מנהלי: ההסבר פה

    סטודנט בת''א, 20/12/07 15:04

    למה פטור מנהלי? ההסבר:

    1.
    גלישת הלימודים לקיץ איננה אפשרית מסיבות רבות. וגם אם כן, לא באופן נרחב שיאפשר השלמת כל השבועות שהפסדנו.

    2.
    לימוד תוך דחיסת החומר בזמן קצר אינה אפקטיבית. הלימוד מאוד לחוץ וההבנה שטחית. הדבר יגרום לציונים נמוכים ויהיה קשה לרבים לעבור את המבחן, בייחוד בקורסים הקשים יותר.

    3.
    אסור לשכוח כי השביתה נכפתה עלינו ולכן הסטודנטים לא צריכים להיפגע בצורה כה גדולה. פטור מנהלי מאפשר לצמצם את הנזק. הדבר מאפשר לכולם לעבור לפחות מספר קורסים כך שהתואר לא יתעכב והתוכניות של הסטודנטים להמשך לא ייפגעו.

    4.
    לכל המתנגדים לפטור בגלל ש''באנו ללמוד ולא לקנות תואר''. העובר המנהלי ימנע נכשלים רבים שאינם באשמת הסטודנטים. ניתן לצמצם את תקופת המבחנים של הקורסים שכן לומדו הסמסטר ובזמן שנותר עד פתיחת סמסטר ב', ללמד את עיקרי החומר בצורה האופטימלית, כדי שעיקרי החומר יועברו לנו וניפגע בצורה מינימלית מבחינת הידע של אותם קורסים שלא לומדו הסמסטר.

    5.
    לכל מי שחשובים הציונים של הקורסים שלא לומדו, כדי להתקבל לתואר שני וכו': ניתן להציע פתרון שבו תינתן לסטודנט אפשרות בחירה בין ''עובר'' באותו הקורס, לבין בחינה בתום תקופת הלימוד המזורזת. כך כל סטודנט יוכל לבחור האם לעשות מבחן או לא.

    זהו לטעמי הפתרון הכי הוגן שניתן להגיע אליו, באופן שגורם להשפעות השביתה להיות קטנות ככל האפשר.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין,

      אורי, 20/12/07 16:37

      העבר את זה הלאה!

      הגב לתגובה זו

    • פתרון חכם.תפיץ את זה בכמה שיותר מקומות בבקשה (ל''ת)

      אריה, 20/12/07 17:13

      הגב לתגובה זו

    • אתה צודק 100 אחוז.

      ברין, 20/12/07 18:50

      סעיף 5 טוב במיוחד.כך המרצים יכולים בקלות לקנות את התמיכה המלאה מצד הסטודנטים.

      הגב לתגובה זו

    • תן לי לנחש שאתה לומד מדעי הדשא...

      סטודנט, 20/12/07 19:53

      כי במקצועות שבאמת לומדים בהם אי אפשר לדלג על חומר של סמסטר גם אם יש ציון עובר. החומר המתקדם בנוי על החומר הבסיסי וחוסר השקעה בחומר הבסיסי (כי מי בדיוק ילמד בקורסים שיש בהם ציון עובר?) יגרור דור שלם של סטודנטים גרועים שלא יודעים כלום.

      הגב לתגובה זו

      • ניחשת לא נכון...

        סטודנט בת''א, 20/12/07 21:13

        אנחנו כבר לא ילדים. כל מי שלא ילמד,לא יידע, אין פתרונות קסם.
        ואני לא לומד מדא דשא כהגדרתך, אלא הנדסה. ואני מעדיף להשקיע וללמוד כמה שניתן בצורה לא לחוצה , כאשר אני יודע שאינני מסתכן בכשלון בקורס אשר צפוי אם ידחסו בצורה ניכרת את החומר.
        לימוד דחוס הינו גרוע יותר בגלל כל הלחץ המיותר הנלווה למהלך הקורס.
        מי שלא ילמד, לא יידע. כל סטודנט יודע את זה. אנחנו לא בגנון.

        הגב לתגובה זו

  • 14.

    לתשומת לב הסטודנטים

    יורם, 20/12/07 15:00

    אין זהות אינטרסים בין המרצים לסטודנטים! הראשונים יוצאים להפגין עבור האחרונים (שלא תמכו בהם בשנה שעברה!) והתמורה היא סכין בגב.
    יאמר לזכותם שמעטים המרצים שמבקשים את תמיכת הסטודנטים בהם, מבחינתם שיעלו להם את השכר על חשבון הגדלת שכר הלימוד וגזרות אחרות שיופנו כלפי הסטודנטים.
    אם אגודות הסטודנטים נבחרו ליצג אינטרס ואם היחס של המרצים הוא כל כך ציני הגיע הזמן להפסיק להפגין עבורם כ''קבלני משנה'' ולהתחיל להתנגד למרצים עצמם (ולא לרשעים מהאוצר) בשביתה הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

      סטודנית, 20/12/07 15:40

      הגב לתגובה זו

    • אתה ממש לא מבין את השיקולים

      סטודנט, 20/12/07 16:16

      1. המרצים הם שתמכו בשביתת הסטודנטים בשנה שעברה. תשאל כל מנהיג סטודנטים והוא יגיד לך שבלי העדרות המרצים מהכיתות שביתת הסטודנטים לא הייתה מחזיקה אפילו 4 ימים.
      אבל הם לא עשו את זה מתמיכה במטרה אלא מתוך הבנה שלא שוברים ארגון שובת.
      2. המרצים לא ביקשו את תמיכת הסטודנטים. מבחינתם שיתבטל הסימסטר. זה לא בעיה שלהם אלא של המדינה.
      3. הסטודנטים מחזרים אחרי המרצים בתמיכה כדי שהמרצים יתמכו בסטודנטים בסימסטר ב' כשיבואו ליישם את העלאת שכר הלימוד. שוב, כמו בסעיף 1, מתוך הבנה שבלי תמיכת המרצים הסטודנטים לא יוכלו להאבק.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    ואז הסטודנטים ישבתו!!

    דנה, 20/12/07 14:59

    הם עכשיו רוצים לתפוס את ההזדמנות ולרכב על גב הסטודנטים עם יישום מסקנות ועדת שוחט??
    שייתביישו להם!
    נדפקנו מספיק ב3 שנים אחרונות תעזבו את הסטודנטים בשקט!!

    הגב לתגובה זו

    • לא מדובר על העלאת שכר לימוד אלא על פרק המרצים בדוח שוחט

      מרצה, 20/12/07 16:18

      אף אחד לא רוכב לנו על הגב. למרצים אין סמכות לסגור משהו לגבי שכר לימוד והם גם לא רוצים לעשות את זה.
      המרצים חוזרים ואומרים שאת שכר הלימוד צריך לקבוע במו''מ עם הסטודנטים.
      המרצים מנהלים מו''מ על יישום סעיפי דו''ח שוחט שרלוונטיים אליהם.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    איך נדפקה לי השנה האחרונה..

    בני, 20/12/07 14:51

    בסה''כ אני רוצה לסיים ללמוד .
    נתתי עצמי למדינה בקרבי, שילמתי מיסים, אין לי אפילו דו''ח חניה.
    תנו לי לסיים את השנה!!

    הגב לתגובה זו

    • יש שם לאנשים כמוך-פראייר

      דני, 20/12/07 18:08

      תחנך את הילד שלך לא לתרום למדינה - ככה תדפוק את המדינה.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    קחו בחשבון פרט נוסף:

    דני, 20/12/07 14:13

    יש התארגנות ארצית של כל המרצים בתקן של ''מורים מן החוץ'', שלמי שלא יודע, הם רוב המרצים! והם רק מחכים שהשביתה של הבכירים תסתיים כדי לפתוח במאבק חסר פשרות, שללא ספק יגלוש לשביתה. הם הכי דפוקים במערכת, והם (אנחנו) יילכו עד הסוף.

    הגב לתגובה זו

    • לדני

      ו.פ.גנסהוף, 20/12/07 19:25

      אני מצפה בקוצר רוח למאבק על זכויות הסגל הזוטר והדפוק.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    האוצר קיצץ 800 תקנים ועכשיו הוא רוצה עוד פיטורין?!

    יוסי, 20/12/07 14:12

    האוצר קיצץ ב800 תקנים - זה שווה ערך לאוניברסיטה שלמה!
    רק מדינה מתאבדת עושה כאלה מהלכים.

    הגב לתגובה זו

    • הרפלקס המותנה הזה ''פטורין'' וכי האוניברסיטאות הן מפעל טקסטיל כושל?! (ל''ת)

      אזרחית, 20/12/07 15:14

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    האוצר דופק חזק את המרצים עם ההצעה החדשה הזאת.

    phd, 20/12/07 14:11

    האוצר לא פותר שום בעיה.הוא עובד על המרצים בעיניים.הוא מנפנף אותם.

    ממשלות הבאות לא יכבדו את ההסכם כמו שזה כבר היה הרבה פעמים.כתוצאה מכך המרצים לא יקבלו תוספת או שיקבלו תוספת קטנה ביותר.

    אם אין תוספת מיידית זה סימן שככל שכן לא תהיה תוספת בשלבים.

    לכן כל הסכם שלא נותן תוספת מיידית של לפחות 30 אחוז לשכר הוא הסכם פסול.


    פרופ' צבי הכהן!דע לך שאנחנו מאחוריך ומחזקים את ידיך.אל תשבר מול ביריוני האוצר ודרוש את מה שמגיע לכם.בסופו של דבר הביריונים האלו יתקפלו ויקבלו את כל הדרישות הצודקות שלכם.

    הגב לתגובה זו

    • אכן דומה למלכודת מוות למרצים. (ל''ת)

      אריה, 20/12/07 17:20

      הגב לתגובה זו

    • למה המרצים בוכים? מה עם המשכורות הנוספות שהם מקבלים קבוע עבור

      phA, 20/12/07 19:03

      ''זמן הקדשה מלא למוסד'' ו''מענק קריטריונים'' ? הרי כל 3 חודשים הם מקבלים משכורת נוספת. ומה עם החיסכון הענק שיש להם בכיס שהם מקבלים עבור טיולים ברחבי העולם גם עם האשה/הבעל, ע''ח האוצר, דהיינו, ע''ח התקציב של כל אחד ואחת מאיתנו - משלמי המיסים - בביקורים ''במעבדות ובכנסים''? משהו בדק כמה שעות הם אכן נמצאים בכנסים? כמה עולות לנו הנסיעות האלה כשהן מוצאות מהכיס הפרטי שלנו?

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מקבלי החלטות מכובדים

    פקק תנועה, 20/12/07 14:10

    לאחר השלמת שלב א וב ישלבו עובדי קבלן בכול המערכת הזו ואחר כך יפריטו מערכת זו או שימכרו אותה לנדבן ידוע ואחרכך כולם ילכו הבייתה ואתם לא תעיזו ליבכות לאיזה צרה ניכנסתם ושהיכנסתם את כולנו .

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לא מדובר בשוחט על שכר דיפרנציאלי

    אבי, 20/12/07 14:09

    את עיקרי הדברים הראים שמכוונים לשבור את ארגוני העובדים, המרצים הצליחו להוציא מדו''ח שוחט מזמן כבר.
    כיום לא מדובר בכלל על חוזים אישיים ושכר דיפרנציאלי.
    כנראה שהכותב לא קרא את הדו''ח.
    האוצר יכול לדרוש פיטורים ושכר דיפרנציאלי אבל זה לא מה שהדו''ח אומר ואין סיכוי שהאוצר יקבל את זה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לא די להם בשמנת-רוצים קרם ברולה (ל''ת)

    על גב הסטודנטים, 20/12/07 14:03

    הגב לתגובה זו

    • ועל גב העובדים ומתן שרותים טובים יותר לסטודנטים

      פקק תנועה, 20/12/07 14:16

      דרך אגב תהליך שקיים כבר כמה שנים ורק הולך ונעשה יותר גרוע והירידה הקשה במשכורות העובדים לדוגמא מתן מנת פלפל שמחולקת ל3 חלקים .וכולי

      הגב לתגובה זו

    • שמנת? באמת?

      דני, 20/12/07 14:16

      אם אתה לא יודע עדיף שתשתוק! מרצה שמקבל תקן מקבל 7,000 ש''ח נטו לכיסו, וזאת לאחר שנים רבות של נסיון, מחקר, הוראה, והשתכרות בשכר משפיל בתור ''מרצה מן החוץ''. זה הורס את ההשכלה הגבוהה ומבריח מוחות מיואשים לחו''ל.

      הגב לתגובה זו

      • הבעיה היא לא רק בריחת מוחות מיואשים אלא אייכות הוראה ''מיואשת'' . חוץ

        סטודנטית, 20/12/07 16:25

        מהבעיה של מרצים שעוזבים לחול, חשוב שגם מי שנשאר יוכל לספק רמת הוראה טובה ואייכותית, כמו גם לעסוק במחקר פורה, ואדם לא יכול לעשות זאת לטווח ארוך (וגם לא מוצדק שיעשה זאת) ללא תגמול נאות.

        הגב לתגובה זו

      • שטויות-7000 מקבל סגל זוטר

        מרצה מן החוץ, 20/12/07 18:12

        הסגל הבכיר מקבל כספים למכביר.
        אילו הסגל הזוטר היה שובת עוד הייתי מבין אך ככל שמדובר בסגל הבכיר אז כן שמנת!!!
        למותר לציין שסכום זה הוא עבור 8 שעות הוראה שבועיות בלבד ועיסוק ב''מחקר''בעוד שאנשים בשוק הפרטי עובדים לכל הפחות 43 שעות שבועיות עבור שכר נמוך מכך בהרבה

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    לא לתת להם כלום אם לא יישמו שוחט!

    סטודנט לכלכלה, 20/12/07 13:57

    את הסמסטר הזה הם כבר הרסו! לא לתת להם להרוס את הסיכוי למערכת אקדמאית איכותית.

    הגב לתגובה זו

    • וואלה? שוחט זה מערכת איכותית?

      סטודנטית, 20/12/07 14:59

      האוצר עושה הפרד ומשול.
      הוא שובר עכשיו את המרצים שיתפתו לתגמול לטווח קצר כדי שיסכימו לשוחט, ואז אדון סטודנט לכלכלה ישלם 15 אלף ש''ח.

      אני אלך לצרפת או גרמניה.

      הגב לתגובה זו

      • יש בשוחט עוד דברים מעבר לשכר הלימוד

        לפרקון, 20/12/07 17:03

        כדי להכניס לפועל את שכר הלימוד הגבוה, לא צריך את תמיכת המרצים.

        ההסכמה המדוברת היא על יישום של מסקנות שנוגעות להעסקה של המרצים, הנגיעה היחידה לסטודנטים היא רמת ההוראה, שיכולה גם להשתפר מהצעדים האלו.

        הגב לתגובה זו

    • המלצת שוחט היא לא למערכת אייכותית אלא למערכת כלכלית בלבד,

      סטודנטית, 20/12/07 16:28

      המלצת שוחט היא לא למערכת אייכותית אלא למערכת כלכלית בלבד, נטולת ערכים ושאר רוח, פונקציונלית להחריד וגורמת בטווח ארוך לרדידות מחשבתית ואנושית. כמה עצוב אם זה מה שיקרה

      הגב לתגובה זו

    • סטודנטים לכלכלה/ למשפטים / למנהל עסקים נמאס ממכם כבר!!!!!

      רק רוח, 20/12/07 16:50

      בכל פעם מחדש אתם יוצאים נגד גל כמאבק, מחבלים במאבק, שוברים שביתות והיד עוד נטויה. אגואיסטים לגמרי

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    הצעת האוצר היא כמו להציע 1000% על 1000 שנים. נשמע הרבה שווה מעט (ל''ת)

    האמת, 20/12/07 13:40

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הצעה שנשמעת טוב לציבור אבל שווה כלום

    כל האמת, 20/12/07 13:37

    האוצר צריך לתת 30% פיצוי על שחיקה ומנגנון לעתיד.
    האוצר מציע 20% שיפרש על עשר שנים.
    בעשר השנים האחרונות השכר נשחק ב30%. בעשר השנים הבאות הוא ישחק בעוד 30%.
    כלומר האוצר מציע 20% במקום 60%.
    האוצר מציע למעשה אחוז אחד עלכל שנה כשידוע שהשכר נשחק בערך במדד פלוס 2% - כך על פי הערכות האוצר.
    זה כמו לתת תוספת של 1000% על 1000 שנה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אדון שוחט אתה תיגרום לקריסה מוחלטת של כול המערכת הזו . (ל''ת)

    פקק תנועה, 20/12/07 13:34

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אדון שוחט היקר

    פקק תנועה, 20/12/07 13:28

    אתלא יכול ואסור לך בעזרת הצעותיך הנדיבות שגם כך לא שוות כלום מינ שאת שכר הסטודנטים ברובו הגדות משלמים ההורים וגם להפוך בצורה זו את עובדי המערכת להשכלה גבוה לעניים המרודים של מערכת זו .בצורה כזו אתה מגדילים בעליל את הפער בחברה הישראלית יש מאין לקחת סכומים אלו ואתה יודע ממי הדוגמאות שאתן בודאי לא ימצאו חן בעניך .ואתה יודע למה הכונה ולמי .עליך לידאוג לבריאותה הנפשית של החברה הישראלית ולא להחמירה

    הגב לתגובה זו