• 71.

    תנו לי אחד כמו גנץ כראש ממשלה + 120 בכנסת

    ויש לנו סיכוי, 18/12/07 03:17

    ...לשרוד פה

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    בִּצְבָא הַהֶפְקֵרוּת הַרַשְלָנוּת, הַזִילְזוּל והַתְּאוּנָה לישראל

    אלכס, 16/12/07 12:37

    בִּצְבָא הַהֶפְקֵרוּת, הַרַשְלָנוּת, הַזִילְזוּל, הַתְּאוּנָה וחוֹסֶר התִקְוָה לְיִשְרָאֵל
    לזכרם של רס''ל אסף וקסמן (28), רס''ל רותם אגבר (27), סמ''ר יריב אמיתי (21), סמל ליאור רוטשילד (20) וטוראי מעיין רוטנברג (19) זכרונם לברכה אשר נהרגו בתאונות אימונים ולשרשרת ארוכה-ארוכה נמנעת ומיותרת של קורבנות-שווא וחינם, פרי רשלנות והפקרות נמנעת, ארורה ופושעת בצה''ל. תהי נשמתם של הקורבנות צרורה בצרור החיים.

    דומה כי יותר משהפך הצבא לאוייבם של אוייבנו הפך הוא להיות עתה האוייב הגדול ביותר של עצמו
    ''סוף מעשה במחשבה תחילה'' אמירה אשר נאמרה ע''י חכמינו
    יש אומרים אף קננה פעם, בעבר הרחוק, בקרבנו
    נשכחה, נזנחה, נקברה תוך ריצה, בחופזה, ביהירות, בפזיזות, שעטה אל הבלתי-נודע, מר-המוות, בתודעתנו
    אך באו ימים אלו והוכיחו כי צבאנו הפך לצבא קטל יעיל, את ערך-חיי בנינו במכירת חיסול הצליח כליל להוריד ולהוזיל
    בקיפוד חיים עצמי, עקבי, נחוש ונחרץ, מצטיין צבאנו, עושה זאת קליל, הופך בכך אלוף ונפיל
    צבא כושל-מרושל-אומלל-מושפל-נכשל צבא רשלני-אובדני-אסוני-בלתי-הגיוני שלומיאלי
    מה יהיה עליו ועלינו, אנא ענני-נא, אוי אלי ?
    צבא אשר אט-אט מצליח, הן הדג מן הראש מסריח, לחסל את עצמו ועמו.

    צבא הפוגרום, השמות, הפרעות, ההפקרות והתאונה לישראל, כברק פתע סביב פוגע,
    גורלך לשבט, לא חסד נחרץ, כמו בהטלת מטבע, בכל אזרח, חייל, חיילת, קצין, קצינה, אדם, אשה, ילדה וילד, נוגע.
    מדהים איך וכיצד בכולם מצליח צבאנו כך, באופן עקבי-חרוץ-שיטתי-קטלני זה, לתעתע ?
    תכונות של יהירות, זילזול בערכם-של-חיינו, התעלמות בוטה וגסה מכל משמעות ומהות קיומנו,
    חוסר-אמון, העדר ערבות, הדדיות, חיפזון, אסון, רשלנות, פזיזות, הפקרות
    סִגֵל-אִמֵץ צבאנו אל חֵיקוֹ, כברווז מתגעגע-מגעגע.
    בנחישות ובנחרצות המפעפעות-בוקעות ממנו, מצבאנו, כמעיין-המתגבר
    שטף אסונות פורץ, מנפץ, מנתץ, כרִיקוּשט מקפץ, חודר, קורע, קוֹטֵעַ, גוֹדֵעַ, מְבַצֵעַ, מן הקרקע כגֵיְיזֶר מבעבע.
    במחדליו, כישלונותיו, שגיאותיו, ליקוייו, אסונותיו, מחדליו, קורבנותיו
    צבאנו בלי שום מאמץ, בקלות בלתי-נסבלת, נחוש-עלול אותנו, את כולנו, כהרף-עין לשגע !
    משפחה אחר משפחה בישראל, ללא זדון, אך במוטיבציה גבוהה מאד וברוב נחרצות, נחישות ורצון,
    נכון-מוכן צבאנו בכל שעה ועת להשתולל, בתוחלת חייו של כל יצור-חי או זז לחבֵּל,
    בני-אדם לנֶצַח, בשאיפה בלתי-נסתרת של רֶצַח, לאמלל. צבא רשלן, טיפש, עלוב, נכשל, בלתי-מקצועי, מושפל, כושל.
    צבא מנומנם, מנוון, אדיש, מביש, ביש, בלתי-רגיש, שתקן, שאנן,
    אשר מסוגל ויכול להפוך כל חייל מעולה-מצטיין, קצין טוב ואמיץ,
    להקריב ולעקוד על שפיץ, להפוך לשם של ספריה או שלט ברחוב
    יהא אף מדובר על לוחם אשר מטבעו מתורגל, להילחם יכול, נכון ומסוגל, חייל מסודר, מאורגן, מיומן
    בין לילה או יום יהפוך אותו צה''ל לקורבן דיין אמת, קורבן מת, רחמנא ליצלן, זו ורק זו כל האמת.

    הגב לתגובה זו

    • בצבא הזילזול, התאונה וחוסר התקוה לישראל לא יהיה, חלילה, שום קיפוח !

      אלכס, 16/12/07 12:51

      בצבא התאונה והזילזול לישראל אין ולא יהיה, חלילה, בשום פנים ואופן, כל קיפוח
      כל אחד יכול, זכאי, צריך, להרגיש עצמו לחלוטין ולגמרי בלתי-בטוח !
      חוץ מזה הן לכל דיכפין גלוי וגם ידוע, לאור מצב צבאנו השפוף, כפוף וגם רעוע, על כך אין בוודאי היום כבר כל ויכוח
      כי אין ולא שִמֵש צה''ל אף-פעם, מעולם, חברת ביטוח.
      בכיפה, ברמה שולטים רק ה''סמוך!'', ה''אברוך'', ''במקום דרוך!'' הקידום, השעמום, הניוון, המריחה, הטיוח.
      לא רק חיפזון מביא אסון. גם ראש יהיר, בלתי-זהיר, ראש מתנשא, מזלזל, פזיז, חפוז, זחוח.
      מה הפלא, לפיכך, אם עתה בצבא התפוגגה לה מחשבה, נעלם ההגיון הבסיסי, השכל הישר, גוועה לחלוטין הרוח ?
      הן רק לאחרונה את פתיל-חיי מעין רוטנברג, ליאור רוטשילד, רותם אגבר, יריב אמיתי ואסף וקסמן
      קיפד צה''ל בהפקרות וברשלנות, קטף חיים, קטע קרע, גדע,
      מתי חשיבות הזהירות בצבאנו תהפוך סוף-סוף אף למדע ?
      כל אחד מחיילינו הן היה חבר, ידיד, רע, אח, תותח. אדם אציל, איש-רוח, פרח, בן, אשוח
      עתה כל אחד תחת רגבי אדמתנו נח, ולמעלה, בינות קברים, מנשבת כמו עֵדָה הרוח
      לדאבון ויגון ליבנו דומם-שוכב-מונח לו עֶלֶם, ובמדינתנו, מדינת חֶלֶם, שולטת ושוררת אך ורק שְתִיקָה ואֵלֶם
      האם לזאת פיללנו ? לזאת ציפינו ? האם את כולנו אִלֵף, תפש, הקפיא הַהֶלֶם ? כלום לא כולנו נוצרנו בצֶלֶם ?
      האם תיארנו לעצמנו שיום יבוא וכך תראה מציאותנו ? בבואתה של מדינתנו ?
      כך, בכי כל-כך רע, בְּכִי מר ככיס מרה, ייראה מצב ? כלום לא מוטב היה לוּ את חיינו מנהלים היו צבה וצב ?
      לבי, לבי, לישישים ולקשישים, שבזקנתם, אשר קפצה פתאום עליהם ומקשה מאד את חייהם בלאו הכי,
      נאלצים להיות עדים למתרחש, להתבונן במציאות הכאובה-העגומה בלב כואב, דואב, לב-הֲלוּם-יגון ועצב, לב-חושש.
      כי את גודל החורבן, האסון, היגון, אין-אפשרות, איש לא מסוגל יותר כלל לפספס ולפקשש.
      לבי, לבי לכל סבתא בארצנו ולכל סב. אל לנו, אסור לנו, בשום פנים ואופן, לעולם, להשלים עם הדרדרות מצב.
      אין זאת, אלא, כי לאחר מלחמת לבנון השניה (האחרונה?) נפלנו היישר מן הפחת אל הפח
      חיים זורמים-שוצפים-קוצפים בטמפו, ממשיכים הלאה-הלאה בקצב רצחני ואינטנסיבי בארצנו.
      הכל, הכל, נשכח. למען החיים, כך בריות שחות, מוטב, מוכרח, חייב הכל, להישכח.
      האם אכן זו תקוותנו ? האם כדי להיווכח בזאת אכן עלינו לארצנו ?
      סילחו לנו, אנא, סילחו לנו, מתינו.
      פה בארץ חמדת אבות, תתגשמנה כל התקוות ? פה משום-מה, חרף הכל, החלטנו לבנות לנו את ביתינו ?

      הגב לתגובה זו

  • 69.

    בצעוד נערינו אלי מבצעים

    נתן, 16/12/07 11:04

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה כותב את שירו ''מכל העמים'' כך. השיר מוקדש לעידו שפירא זכרונו לברכה ולשרשרת ארוכה-ארוכה נמנעת ומיותרת של קורבנות-שווא וחינם, פרי רשלנות והפקרות ארורה ופושעת בצה''ל.

    בצעוד נערינו אלי מבצעים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בסיסים –
    נערים ישראליים, בחורים נבונים,
    הם יודעים כי דמם לא נחשב בדמים –
    הם קוראים רק לאֵם: אל תביטי !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    אל אספלט וסלעים ירוּצָצוּ !

    עיניהם מדברות: אל תביטי, האֵם, האָב, האחות והאח
    איך שורות ארוכות הוּנחְנוּ
    תמימים וצנועים וידועים לשם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אלוהי האבות ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    לְהָרֵג מוּל כסא כבוד,
    ואתה את דמינו אוסף בכדים
    כי אין לו אוסף זוּלָתֶך.

    ואתה מריחו כמו ריח פרחים
    ואתה מלטפו במטפחת,
    ואתה תתבענו מידי המפקדים
    ומידי השותקים גם יחד !

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    מלחמת התשה מגוונת באמצעים ממושכת נגד שילטון

    פקק תנועה, 16/12/07 08:13

    הרשות הפלסטינאית בעזה היא הפיתרון היחיד

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    יאללה רוצים מלחמה .צריח את ביבי נתניהו לשלטון (ל''ת)

    אוהד בית''ר, 16/12/07 07:51

    הגב לתגובה זו

    • ''אתה צודק'' אתה תשב בבתי קפה ובמשחקי קלפים ואחרים ילחמו ויהרגו

      אזרח הארץ, 16/12/07 08:30

      כי אתה וחבריך אוהדי בית''ר ושאר המשתמטים והעריקים והבטלנים . רוצים את ביבי בשלטון כדי שיצא בחיפזון למלחמה .

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    ''''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן....

    משה, 16/12/07 06:55

    ''אם הנחת העבודה שלנו היא כי הצפון הולך להיות מותקף, אני מציע שלפני שאנו מגיבים, לנקוט פעולות בשביל להגן על האוכלוסייה בצפון וראוי לעשות את זה שעה אחת קודם ולא להמתין להידרדרות. אני מציע לפני זה לעשות את כל פעולות ההכנה בצפון, בשביל לראות איך אפשר לצמצם את הנזקים בעניין, לפני שאנחנו תוקפים. ואם צריך להמתין כמה שעות - אז צריך להמתין אותן''. מאיר דגן, ראש המוסד, ערב המלחמה.

    ''אל-יתהלל חוגר כמפתח''. מלכים א', כ', י''א

    ''יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו''. שמואל ב', ב', י''ד.

    משה רודובסקי, אבא של גל רודובסקי זכרונו לברכה אשר נפל בפעולתה הכושלת-מרושלת של השייטת בלבנון אמר בשעתו: ''הם (מתכנני המבצע) חשבו שהם יוצאים עם כתה ז' לטיול שנתי בלבנון''. על משפט זה מבוסס השיר.

    ''''טִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן....''

    הֵם בָּחֲרוּ שֶלא לִשְעוֹת, לא להַאֲזִין כְּלָל, לְהִתְעַלֵּם לַחֲלוּטִין
    מהַצָּעַתוֹ-הַתְרָאָתוֹ ומאַזְהָרוֹתָיו שֶל רֹאש הַמוֹסָד, מֵאִיר דָגָן
    חָשְבוּ.... כָּך עָשוּ לְעַצְמָם חֶשְבּוֹן.... כִּי לְכָּל הַיוֹתֵר הֵם יוֹצְאִים
    לְטִיוּל שְנָתִי בִּלְבָנוֹן עִם עוֹד כַּמָה יְלָדִים בַּגַּן....
    לא קָלְטוּ, לא תָּפְשוּ, לא הִשְכִּילוּ לְהַבִין, כִּי הִכְרִיזוּ מִלְחָמָה (לא ''קְרָב'' או ''מִבְצַע'')
    אַך אֲבוֹי... כַּמָּה חָגָג לְפֶתַע ''פִּתְאוֹם'' הַבַּאלָאגַן ....
    יָם הַדְמָעוֹת אֲשֶר נִשְפַּך מֵאָז בְּעֶטְיים
    הָפַך מִזְמַן כְּבָר לִהְיוֹת אַגָּן.

    ''באלאגן, באלאגן'' אמר סרן בניה ריין זכרונו לברכה לאמו חגית בשיחת הטלפון האחרונה שלו מלבנון.

    מאיר דגן (ראש המוסד) ביום החטיפה: לפני שמגיבים - להכין את העורף

    ראש המוסד, האלוף (מיל') מאיר דגן, המליץ ביום פתיחת המלחמה בלבנון לעכב את התגובה הישראלית לחטיפת שני חיילי המילואים בידי חיזבאללה. דגן אמר בדיון: ''לדעתי, אנו הולכים במהלכים האלה להידרדר לעימות ארוך טווח. הפוטנציאל של עימות כזה לפגוע במטרות עורפיות בישראל הוא גבוה מאוד. לא חייבים לתקוף מחר בבוקר. אפשר להתכונן, להכין. מה יקרה אם נתקוף בעוד יומיים?''
    דגן סבר כי יש לנקוט צעדים בסיסיים לשיפור ההתארגנות בעורף הישראלי לקראת מתקפת קטיושות של חיזבאללה, בטרם יתקוף צה''ל בלבנון. הדברים נאמרו בהערכת מצב מיוחדת שכינס שר הביטחון, עמיר פרץ, בלשכתו בעקבות החטיפה. הישיבה התקיימה ב-12 ביולי אשתקד, בשעה 14:30. להערכת דגן כי מהלומה בלבנון תביא להסלמה ניכרת וממושכת שבמהלכה יותקף העורף, הצטרפו גם ראש השב''כ, יובל דיסקין וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף (מיל') עמוס גלעד.
    דיסקין טען, כי ''אין דרך להימנע מחזית בצפון. אם אנחנו יורים עליהם, אם אנו הולכים ליזום כעת, משמעות הדבר כי הם יירו עלינו חזרה ואנחנו נצטרך להמשיך, מתגלגל הגלגל''. עמוס גלעד צפה: ''הוא (חיזבאללה) יכה אותנו קודם כל בקטיושות רגילות, שמספרן עצום. הטווח שלהן הוא 20 קילומטר והעומק שלהן בגליל הוא גדול. זה אומר שהגליל יכול להיות די שומם''. גלעד הוסיף אזהרה לפרץ: ''אתה צריך להתכונן למלחמה ארוכה כשאין מקלטים בגליל - זה גם אחד הסודות הגלויים. אין בו מספיק מקלטים''. חרף האזהרות בישיבה בצהריים, המליצו בערב לממשלה שר הביטחון ובכירי צה''ל על תקיפה אווירית נרחבת ובכלל זה השמדת מערך הרקטות. בטרם התקיפה לא ניתנה הנחיה לנקיטת צעדים מיוחדים להכנת העורף בצפון, כמו גיוס מילואים משמעותי לפיקוד העורף או תדרוך של האוכלוסייה. בשורת תחקירים שנעשו לאחר המלחמה נמתחה ביקורת קשה על ההיערכות המאוחרת לטיפול באיום הקטיושות על העורף. כנקודת תורפה מרכזית סומנה העובדה שבזמן שהצבא התארגן בהדרגה למהלך התקפי ממושך, לא ננקטו צעדים דומים בעורף.

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    סגנון התבטאות מעיד שפוזל לרמטכלות כפוליטיקאי

    שופט, 16/12/07 01:26

    זה הסגנון העכשוי של אלופי צהל, פוליטיקאים במדים, ככה לא מנצחים אויב צמא דם שפוגע באזרחים ומנצל גם את בני עמו ושכניו . צריך לדרוש מהפוליטיקאים המשחקים בחיינו פעולה ממשית לנטרול כח הטרור התעצם מיום ליום כמעט באין מפריע מצד ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    הייתי מפטר את כל האלופים כולל אשכנזי, ומייבא גברים שמוכנים לגרום

    היועץ, 16/12/07 01:08

    לאויב אבדות כבדות במחיר מועט, מוציא את המושג של טוהר-הנשק לפנסיה ומסלק מהצבא את כל מי שיקשקש על ''כוחנו במוסריותנו''...

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    אנחנו נמשיך לחטוף על הראש ולא נעשה כלום. הגן של היהודי הגלותי הנרדף (ל''ת)

    השתלט עלינו שוב, 16/12/07 00:45

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    כאשר נהיה נחרצים ל''חיות'' יהיה סיכוי לשלום (ל''ת)

    שמוליק, 16/12/07 00:40

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    לא טיול שנתי אז יהיה משא להכרת

    מה ששרוף כשר, 16/12/07 00:31

    הגרביים. מה אנחנו בבית ספר ערבי טיול שנתי לעזה? מה יש שם רק זבל
    וטרוריסטים. אז מנקים את הטרוריסטים ושורפים את הזבל עם לא יתרבו העכברים ויפיצו מחלות, רק זה חסר לנו עוד בזמן שיש התחממות גלובלית. אחר כך יבואו אלינו בטענות
    שזה אשמתנו שיש חולרע, לנקות
    יסודי.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    קצינים בכירים מקבלים משכורות מדושנות,זה הכל

    JIM BEAM, 16/12/07 00:23

    כשזה מגיע לקראנץ כולם משקשקים ללא פיטרונות

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    מספיק להפחיד אותנו;תעשו כבר משהו!! (ל''ת)

    שאול, 15/12/07 22:46

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הייתי חייל שלו ואניי מצדיע לו !!!! קצין וג'נטלמן!!!! (ל''ת)

    פקוד לשעבר, 15/12/07 22:44

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    לפני שנתיים לא היו להם טילים ובעוד

    יהודה, 15/12/07 21:26

    שנה יהיו להם אלפי טילים אז למה מחכים?? שיפול קאסם ויהיו 29 הרוגים

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    במשך חודשים חוזרים ומודיעים שעוד מעט

    אמא, 15/12/07 21:18

    נצא לפעולה בעזה. ברור שהחמאס מנצל את מרווח הזמן שאנו נותנים לו כדי להתחמש באין מפריע. אם חושבים שצריך לפעול-אז אל תדברו.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    לך בשלום וחזור למקום אליו אתה ראוי

    פקודיך, 15/12/07 21:10

    תפקיד הרמטכ''ל

    הגב לתגובה זו

    • הצחקת אותי

      צנחן, 15/12/07 22:14

      הוא הקצין הכי אנמי בצהל
      לא מסוגל להחליט כלום

      הגב לתגובה זו

  • 54.

    גנץ יודע משהוא מסתיר...

    ולדימיר ולדימיר, 15/12/07 21:01

    מאוד קשור לחלוץ?אבל חלוץ בחוץ!
    והוא מצוטת:לבנון2 בלי חי''ר נחוץ...
    אז רמטכ''ל צריך להיות ''נוח'' לכל?
    גמיש לפוליטיקאים,כזה חרגול...

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    איזה יופי במקום מצעד עצמאות וניצחון, מצעד של גנרלים מצחיקים, לא עבר

    טורונטו טורונטו, 15/12/07 20:38

    את מרחק 3.5 קמ' מהגדר........ ועוד ממשיכים לדבר...................

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    ממתי התחילו לשים מספרים למלחמות

    סבתא יוכבד, 15/12/07 20:24

    ומבצעיםלבנון נהרגו 120 אז בעזה עלולים לההרג 100 מאיפה בא הפיגור בכלל לחשוב ככה בטח לא מבן גוריון הברבברים מתגאים שיש להם מיליונים של מתאבדים, אז אנו משחקים במספרים, אולי יהיה בעזה רק הרוג אחד מכוחתינו ואולי לא, את הברברים אנו חייבים להשמיד עד האחרון אז מדוע אנו בכלל חושבים במוסגים של כדור סל, להגדיר את המטרה ולבצע, ומי שחושב במונחים כאלה פשוט לזרוק אותו מהצבא, אנו צריכים חיילים ולא שדרני כדורגל.

    הגב לתגובה זו

    • סבתא חכמה!

      מוטי, 16/12/07 01:26

      כל הכבוד.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    נשים לוחמות מסכנות את כולנו (ל''ת)

    מילר..., 15/12/07 19:55

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    אולי די לעשות יחסי ציבור לאלוף זה או אחר!

    יאיר, 15/12/07 19:36

    גם גנץ נכשל במלחמה וגם הוא צריך להסיק מסקנות.

    גנץ יודע לא לריב עם מי שלא צריך ולא להדיח קצינים גרועים שיש להם חברים בכירים.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    ועוד איך יהיה טיול. תטיילו לבגצ, הוא יגיד לא,ואז תחזרו לכורסה בלשכה (ל''ת)

    המלכה בייניש 1, 15/12/07 19:19

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    למה להזהיר את האויב?

    ועדת חקירה, 15/12/07 19:18

    הברברת הבטחונית שוברת שיאים, מאז המלחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    דיבורי גנרלים מיותרים

    א ר, 15/12/07 19:03

    אלופי צהל היקרים.במקום לדבר ולקשקש ,תעשו ותלחמו !!!במלחמות העבר ניצחנו בלי שמפקדי הצבא בירברו בתיקשורת., לא צריך לעניין אותנו האזרחים מה חושבים האלופים,את דעתם המקצועית יביעו במסגרת המטכ'ל בלבד,ומי שצריכים להחליט הם רק הרמטכ'ל שר הבטחון ,וראש הממשלה !!מספיק עם הקישקושים בתקשורת זה רק טוב לפוליטיקאים הקטנים ועוזר לאויבנו הערבים

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    ההגנה העי טובה היא מניעת המלחמה ולא ההתקפה

    SIMCHA BUCH, 15/12/07 19:00

    ''הסכם צודק ובר קיימא'' לאן נעלם הביטוי הזה אשר שלט בפוליטיקה הישראלית הלא משוחדת????
    מבלבלים לנו את המוח מאז ילדותנו כל שוחרי המדון ותאבי הכוח שההגנה הכי טובה היא ההתקפה ועוד קלישאות למיניהן,
    תאבי הכוח והדרג הצבאי הבכיר אשר משום מה הופך אוטומטי למנהיגות הפוליטית שלנו [ואשר עובר סינון קפדני מודע או לא מודע של הכוחני יינצח] הן מכתיבי הטון ברבע המאה האחרון
    ההגנה הכי טובה אינה ההתקפה אלא הסכם צודק ובר קיימא אשר איננו נשען על כוחנו הצבאי,אלא על צדק איזורי כולל עים מינימום עיוותים סוציו אקונומיים וטריטוריאליים,שכן אז ורק אז יישאר לאורך זמן ויעוקר הצורך לעדכון ההסכם לפי מאזניי כותות צבאיים אשר יכולים להשתנות לרעתינו, הגדלת הכוחות והעוצמות של הציוד הצבאי בשני הצדדים של סיכסוך אולי נוצנת ייתרון הכרעה מובהק צבאי לאחד הצדדים אך במחיר של מה של השמדה הדדית של 40 % מהאוכלוסיות

    הגב לתגובה זו

    • Simcha

      Mike, 16/12/07 00:39

      Do you really trust the palestinian leaders? do you trust their intentions? I used to many years ago,now with Iran in the picture are you still willing to believe in their intentions for peace with Israel? tell the truth-your deepest gut truth,are you willing to risk it all for the slim chance of peace

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    בני גנץ קצין מוכשר ללא רגשי נחיתות.

    נועם בלום, 15/12/07 18:51

    הכרתי את בני גנץ כמפקד יבאחת היחידות המיוחדות. מדובר בקצין מוכשר, בעל יכולת גבוה, אינטלגנטי באופן יוצא מין הכלל. לזכותו הרבה יאמר שבהיותו יחסית קצין צעיר, הפעיל באופן מושלם אנשי מילואים,לוחמים ומפקדים מתוך היחידה לצד חיילי סדיר. בגרותו, ואישיותו, היו חריגים באיכותם בדרך בה הפעיל את אנשי המילואים בפעילות מבצעית ובהכנות לפעילות מבצעית. הכול באופן מושכל, ללא רגשי עליונות ובודאי ללא רגשי נחיתות. מדובר באישיות חיובית באופן חריג. מאז, חלפו שנים והמפקד רק השביח את עצמו ויכולותיו. צהל התברך באלוף ראוי, שבהחלט ניתן לתת בו מיבטחנו. ברכות לקבלת החדש.

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    שיפסיקו לקשקש ויתחילו לעשות דיי נמאס מהקישקושים!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    דפנה, 15/12/07 18:34

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    ואתה ר' עובדיה 33 חיילים בעבור אתנן?!!! (ל''ת)

    רחב ממין זכר, 15/12/07 18:24

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    איך אתה ישן עם מצפונך השופט וינוגרד?!!! (ל''ת)

    בנפול 33 חיילים, 15/12/07 18:22

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    עובדית, צהל חלש מלפני לבנון 2 ללא כל וסרק (ל''ת)

    תווכחו בנפול, 15/12/07 18:20

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    המצב הנוכחי רק דוגמית לאסון שהמיט שרון (ל''ת)

    אולמרט ובראון, 15/12/07 18:17

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הגנה סלקטיבית על ישובים היא סוף מד.היהודים (ל''ת)

    שפע משתמטים, 15/12/07 18:15

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    אשמתו במחדל גדולה והוא יודע זאת

    רון בר-און, 15/12/07 17:56

    הוא היה חייב להפוך שולחנות.אבל כהרגלו הוא הלך על קצות האצבעות בסביבת חלוץ.לטעמי הוא לא הרמטכ''ל הבא.בחור טוב אבל זה לא מספיק לתפקיד.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    בני גנץ הוא ללא ספק האלוף הכי חתיך בצה''ל! (ל''ת)

    מישהי, 15/12/07 17:53

    הגב לתגובה זו

    • עזבי אותך. הוא טוב רק ב''התנתקות''! (ל''ת)

      אחת שמכירה, 15/12/07 19:59

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    בני גנץ

    מצביע חד''ש, 15/12/07 17:41

    איפה היית בימי ההתנתקות? זה נייר הלקמוס המקבע את מעמדו של כל קצין בצה''ל ואמינותו.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    איך ישנים בלילה בג''צ עם חרדת ילדי שדרות?! (ל''ת)

    בייניש מרטיבה, 15/12/07 17:32

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    תכירו... בני גנץ הרמטכ''ל הבא

    דנה, 15/12/07 17:25

    תכירו... בני גנץ הרמטכ''ל הבא

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אלופים בלתת עצות וכולם(מטכ''ל) כושלים במלחמה (ל''ת)

    והדרגות לפי, 15/12/07 17:24

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אני לא אבוא, מבטיח

    בני, 15/12/07 17:18

    אני האחרו שילך לעזה. במדינה כזאת שנהרגים מאת חילים כדי לתפוס ערבים ואז משחררים אתם בחתימת ניר,
    במדינה שילדי הצמרת אינם משרתים ולו יום אחד,
    במדינה שכל השלון מאוס על העם,
    במדינה ששונאים יהודים שומרי מצות, במדינה שלא רוצה את העבר של עמה...
    ועוד מיליון כאלה,אני לא הפרייר שיבוא למלואים

    הגב לתגובה זו

    • אל תלך אפילו לכתוב את לא יודע - בין כה וכה לא תבין (ל''ת)

      את השילוט, 15/12/07 17:39

      הגב לתגובה זו

      • לפחות הוא בן אדם ולא כמוך..... (ל''ת)

        משה, 15/12/07 18:48

        הגב לתגובה זו

      • אל תקפוץ

        דן שוורץ, 15/12/07 18:51

        העברית שלי קצת יותר טובה וגם אני לא אבוא, אבל אתה מוזמן למלא את מקומי.

        הגב לתגובה זו

      • עוד טווס ''יהודי''

        Avi Ecuador, 16/12/07 02:50

        אולי אביך חס וחלילה יזכה למשואה עליך בפלסטין.
        כן, ''בטח'' תבין.

        הגב לתגובה זו

    • שילכו השמאלנים

      Avi Ecuador, 16/12/07 02:54

      זו ''המלחמה'' שלהם.
      לפחות יש להם על מה להילחם; יקימו את עגל הזהב סדום-עמלק-פלסטין.
      לימני אין על מה להלחם שם.
      רוצים ימנים?
      שייתנו להם תותחים ומטוסים ושופלים ליישר עד לים.

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    קיימת בעיה של צדקנות יתר מצידנו

    מורן, 15/12/07 17:13

    הנסיון הצדקני למנוע פגיעה באזרחי האויב, גם על חשבון פגיעה בחיילי צהל ובאזרחי ישראל, היא הבעיה הגדולה ביותר של מדינת ישראל.
    לא הפנימו כאן שלמלחמה יש כללים אחרים, ו''עניי עירך קודמים''.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    כל מלחמה היא הליכה לגיהנום - לכן צריך לחשוב ולמצוא פיתרונות (ל''ת)

    אחרים, 15/12/07 17:12

    הגב לתגובה זו

    • אין צורך לחשוב--הפיתרון הסופי מרשם להצלחה! (ל''ת)

      ל30, 15/12/07 17:51

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    איפה המדינאים.

    שיצננו., 15/12/07 16:52

    האיומים כבר מזמן לא עושים רושם על אירגוני הטירור,והנצחון וההישיגים של צהל במבצע צבאי נרחב ימדדו במושגים של לוחמת גרילה מול סדיר ,אומר מספר הנפגעים אצלנו ,ורק יוסיפו ליוקרת החמאס ואפילו לא יכשירו את השטח לאבו מאזן,וגם לא יגרמו לחמאס מלאבד את אחיזתו בעזה אפילו כממשלת צללים.
    צהל חזק ולא צריך לחזור על זה יומם ולילה,הוא מכתר את עזה מהיבשה מהאוויר ומהים ואין צורך להבעיר את האיזור בבעירה גדולה בגלל גחמות.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אם יש מישהו שמהווה עבורי לפיד ותקווה זהו האלוף בני גנץ (ל''ת)

    פנחס כהן, 15/12/07 16:42

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    כשכתבתי את הנסיך לא חשבתי על בני גנץ נשבע לכם (ל''ת)

    מקיוואלי, 15/12/07 16:41

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    דווקא מתאים לי לוחמת לידי באלמנת קש....(-: (ל''ת)

    גדוד 51, 15/12/07 16:40

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    סוף סוף אלוף שאומר את האמת ולא מחרטט (ל''ת)

    בני, 15/12/07 16:39

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    אני מעריך מאוד את האלוף גנץ ומאחל לו שלכל אשר יילך יצליח (ל''ת)

    אבא לחייל, 15/12/07 16:38

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    איך זה שאלוף לא מרכל על חבריו האלופים? איך זה שהוא קולגיאלי?

    נועם נ., 15/12/07 16:36

    משהו כאן דפוק. זה לא נראה לי....

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אם חלוץ היה משכיל למנות את גנץ לראש אמ''ן אולי מלחמת לבנון ה-2 היתה

    אביתר, 15/12/07 16:35

    אחרת.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כל תפקיד חייבים לעשותו לפחות 4 שנים !!!

    פנסיונר צה''ל, 15/12/07 16:34

    תפקידים של שנה וחצי שנתיים , חוסר ניסיון , חוסר מקצועיות
    שיטת 20 80 מכירים ?
    לא אפרט כאן.
    חושבים על התפקיד הבא , הדרגה , הלימודים, הרכב , הפנסייה בגיל 43 !!
    מי חושב על העכשיו ?
    רק קדימה לתפקיד הבא.
    נגמר הקולקטיב
    יש את האני בצבא !

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    המטכ''ל הוא קופת שרצים. האלוף גנץ הוא בין הבודים שלא נגוע בפוליטיזצי

    יודע, 15/12/07 16:34

    בפוליטיזציה עליה דיבר תא''ל גל הירש. על כך מגיע לו להיות רמטכ''ל. אבל בישראל כמו בישראל אני כבר לא מצפה לשום דבר..

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    גנץ בגרמנית זה הכל. גנץ רוצה הכל או לא כלום.

    אזרחית, 15/12/07 16:23

    במילים אחרות: או כניסה חזקה לעזה שתעלה בהרוגים רבים (צה''ל מעריך 100) או אי כניסה לעזה אשר פירושה המשך קיום המצב הבלתי נסבל של ירי הקאסאמים.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    פטפטת לשמה.

    אלימלך זורקין, 15/12/07 16:22

    האם לא מיותר להזכיר את המשפט האלמותי:if you have to shot, shot don't talk

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    תקומת הארץ והגנתה מעולם לא נחשבה כ''טיול שנתי'' וגם הפעם.!! (ל''ת)

    דודי, 15/12/07 16:20

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כסמג''ד 890 לא הברקת וגם היום! טפלון (ל''ת)

    גיל, 15/12/07 16:07

    הגב לתגובה זו

    • אתה עוד קצין בינונ שלא קודם ואז הפכת למתוסכל? (ל''ת)

      אלי, 15/12/07 16:39

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    חבל שלא השמיע את עצמו כשהיה רלוונטי

    ניר, 15/12/07 15:50

    גיבור בסיום תפקיד .
    שאף להיות טפלון , שישמיך.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    צה''ל ''דוחף'' למבצע בעזה...כבר מזמן לא היו לנו משלפות שכולות והרוגים (ל''ת)

    אמא מודאגת, 15/12/07 15:44

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אני רק רס''ל במילואים ואני יודע יותר מכל אלוף:

    דרור, 15/12/07 15:35

    1.להשתמש כמה שפחות בחי''ר כי היתרון שלנו הוא מהאויר וטנקים! חי''ר יובל שם לטבח!
    2.להכריז על כל עזה כשטח צבאי סגור! אין תקשורת ואין עיתונות משמע, טרוריסט שמסתתר כרגיל ליד חפים מפשע, דמו בראשו כולל אותם מסכנים אותם הוא ניצל ללא שום סיקור תקשורתי כי במלחמה כמו במלחמה!
    3.חיסול ראשי החמאס והגיהאד באשר הם!
    4.ירי מהאויר על הלוויות!
    5.סתימת פיות לחכי''ם הערבים ע''י חקירות עלביקורים במדינות אוייב!!!
    6.במקביל חיסול משעל!
    7.חילוץ גלעד שליט ע''י אוליטמטום חסר תקדים לחמאס: אין גלעד, אין עזה!
    נא לפרסם!!! זה לא כ''כ מסובך כמו שעושים את זה!
    צה''ל חייב לקבל את כח ההרתעה בחזרה בפיקודו של אחד המפקדים הטובים ביותר בצה''ל גבי אשכנזי!
    שלחו לי צו ואני מגיע...

    הגב לתגובה זו

    • אאא

      חסוי, 15/12/07 16:40

      אני בדיוק בדעה שלך!כשהם יראו מאה הרוגים על כל חייל או קסאם!
      המציאות תהיה אחרת!

      הגב לתגובה זו

    • שכחת דבר אחד פשוט

      א, 15/12/07 21:27

      הם כולם חפים מפשע.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    לגבי אשכנזי: למה קצינים מדברים? ועוד שטויות?

    נסר - א - אללי, 15/12/07 15:33

    לגבי אשכנזי,
    למה הקצינים שלך מדברים?
    מדוע הם מתראיינים?

    אין צורך שהם יתראיינו ויגידו משפטים בנאליים כמו ''זה לא יהיה טיול שנתי''.

    אדוני הרמטכ''ל, אסור על הראיונות האלה.

    תן לצה''ל לעשות את מלאכתו, אם וכאשר הדרג המדיני יחליט.

    יותר מזה לא צריך.

    הצבא צריך לדבר רק במקום אחד, אם הדרג המדיני יחליט על כך.

    די עם הפטפטת.

    אנחנו לא רוצים לשמוע את הקצינים. זה מיותר ופתטי.

    דיברתם מספיק. גם גנץ (קצין מוכשר כשלעצמו) דיבר מספיק. דיבר בזמן המלחמה בתדרוכים (של מירי רגב הפתטית) ולא ''עבר טוב''.

    גנץ, גזור על עצמך: לא טוב אני בדיבורים.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    גם בגיבוי גנץ טוב...? (ל''ת)

    אנשי חלוץ, 15/12/07 15:32

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    כל הכבוד לגנץ

    ילד, 15/12/07 15:22

    אכתוב משהו על הסטוריה צבאית.

    במהלך ההסטוריה, מוכרים קרבות רבים שנחזו כנצחונות מהירים אבל הסתבכו למפלות ולשדות קטל.

    במלחמת העולם השניה, כשגרמניה כבר קרבה לתבוסה, חוו צבאות ארה''ב ובריטניה כמה קרבות עקובים מדם, כנגד כל התכנונים.

    ילדים שבתוכנית הלימודים שלהם נכללות תוכניות מערוץ ההסטוריה, צפו בכמה קרבות כאלה בחופשת חג האורים.

    ערוץ ההסטוריה ניתח את הסיבות לתבוסות או להרג הנורא.

    איזהו חכם ?
    הלומד מנסיונם של אחרים.
    אם תחליט ישראל להכנס לעזה, חשוב שהמבצע יתוכנן על ידי מומחים בקפידה וישען על ריכוך אוירי וארטילרי, על תוכניות שיקחו בחשבון את הצורך בחילוץ מהיר, על הכנת עתודות לתגבור וכמובן שימוש בטכנולוגיה יותר ופחות בבשר תותחים.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    זו צריחה להיות מלחמת התשה

    אחד שקצת מבין, 15/12/07 15:19

    הדרך היחידה והיעילה להלחם בהם היא להתנהג פשוט כמו ילדים תמימים.
    על כל קסאם ו או פיגוע.... אנחנו מפוצצים מהאויר!! בלי להכניס חיילים!! ככה כל הזמן בלי להפסיק עד שנמחק להם את כל צפון עזה!! בלי להשבר פשוט להתיש אותם לאט לאט לאט!!! זאת הבעיה של צה''ל - שכחנו את כוחה של הסבלנות וההתשה - מה שהם עושים לנו כבר הרבה זמן - אז יאלה, גם אנחנו יודעים.

    הגב לתגובה זו

    • התכוונת וודאי למלה ''צריכה''. (ל''ת)

      יעל, 15/12/07 17:50

      הגב לתגובה זו

      • צריחה זריחה ...העיכר שיהיה מהאויר...! (ל''ת)

        אראר, 16/12/07 02:00

        הגב לתגובה זו

    • גם אתה שכחת משהו

      א, 15/12/07 21:28

      הם פשוט כולם חפים מפשע.
      מה, אתה באמת לא יודע שהם חפים מפשע??? איך אפשר לא לדעת דבר כל כך פשוט?

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    במקום להכנס לתופת מהקרקע לגרום לתופת מהאויר

    גל, 15/12/07 15:12

    לצד השני. מדוע שלא אם ארה''ב איכזבה בנושא האיראני ואם ממילא כניסה קרקעית בנוסף לסיכונים ולמלכודות הנפץ שממתינות שם תוביל לגינוי בין-לאומי בתוך יומיים-שלושה?. יש להודיע לאוכלוסיה מראש שעומדים להתקיף אותם, דרכי מילוט כבר יש להם במנהרות להברחת הנשק והגבול הפרוץ עם מצרים ולאחר מכן להפציץ מהאויר כל מה שנראה חשוד וקשור לטרור.

    הגב לתגובה זו

    • אבל למה להודיע מראש? (ל''ת)

      אראר, 16/12/07 01:57

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    דברו שלום. עשו הכל להשיג שלום. די לכבוש (ל''ת)

    שלום על ישראל, 15/12/07 15:11

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    היום כל ילד יואמר לך שצריך לנסות מהלך של שלום ולא עוד מהלך התקפי.. (ל''ת)

    אלוף יקר, 15/12/07 15:08

    הגב לתגובה זו

    • כל ילד יגיד לך,שמהלך של שלום עם אלפי הרוגים הוא מלחמה.

      מוקי, 15/12/07 17:00

      רק אנשי אוסלו כמוך לא מבינים זאת.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    עוד לא הבינו שהבעיה היא לא האימונים. יש בעיה עמוקה יותר. ואני לא

    אזרח, 15/12/07 15:06

    מומחה, אבל יש כאן מצב שלא היה בעבר - עורף מותקף על ידי טילים . ואת זה לא יפתרו עם עוד אימונים.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    פעולה נרחבת לא תפסיק את הקסאמים. סתם יהרגו חיילים.

    איש, 15/12/07 15:05

    אין מנוס מלדבר עם החמאס. כמה שזה מצב שישראל לא רוצה בו והוא לא רצוי. צריך ליצור מצב בו הם לא ירצו לירות , וזה רק עם הסכם. אין ברירה. נכון זה ארגון טרור, אבל אין ברירה כי כל עוד הפסקנו את השליטה על השטח הזה , גם מצבע ענק לא ימנע כלום.

    הגב לתגובה זו

    • אפשר לירות קסאמים חזרה

      גילגמש, 15/12/07 17:50

      ואם היו אלה תושבי צפון ת''א הנפגעים היו מתארגנים ויורים חזרה בלי הבכינות והדמגוגיה של שדרות.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    המפקד אתה מספר 1

    פקוד שלך, 15/12/07 15:05

    בתור פקוד שלו
    אני אומר לכם הוא מספר 1

    הגב לתגובה זו

    • המפקד ! אתה התגלמותו של המושיע ! המציל ! חצי אלוקים אתה ! (ל''ת)

      אזרח, 15/12/07 16:24

      הגב לתגובה זו

      • הלו ! ''אזרח'',אתה שרוט לאללה !''מושיע'',''המציל''--היגזמת !! (ל''ת)

        גדעון, 15/12/07 16:56

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    הפתרון היחיד הוא עוד מלחמה ?! זה כל מה שאתם יודעים ?! לא הבנת דבר ! (ל''ת)

    אבוי לנו, 15/12/07 15:04

    הגב לתגובה זו

    • לא למדו דבר ולא שכחו דבר, רק עוד ועוד מלחמות (ל''ת)

      מסכים, 15/12/07 20:41

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    כבר מתגעגעים. אלוף מדהים!!!! (ל''ת)

    מז''י, 15/12/07 14:51

    הגב לתגובה זו

    • הפקודים כבר מתגעגעים (ל''ת)

      פקוד שלו, 15/12/07 15:07

      הגב לתגובה זו

    • מה אלוף מדהים ?!

      תמיר, 15/12/07 15:18

      הוא חושב שטיול שנתי זה קל ?!?!

      הגב לתגובה זו