• 27.

    את צודקת על זה בדיוק נלחמנו, שונשיין מכר אותנו

    סטודנט, 30/12/07 14:38

    נלחמנו על זה עד שאיתי שונשיין הפך חברבורותיו, הוא בא ממכללה פרטית ובעזרת המכללות הפרטיות ,שבקושי שבתו אם בכלל?, נעצר המאבק המבורך שנועד לעצור את ההפרטה של מערכת החינוך.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    דברים כדורבנות

    מרצה, 19/12/07 10:13

    פשוט ככה: לקרוא, לקרוא ולהפיץ. יש לסגל מה ללמוד מהסטודנטים.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    דברים חשובים וכואבים, כל הכבוד

    סטודנט למ' הרוח, 18/12/07 10:19

    לצערי אני פסימי באשר למידת ההצלחה במאבק, שכמובן לא מתחיל ונגמר בהשכלה ובחינוך אלא נובע מתפיסת עולם שלמה שהשתלטה עלינו באופן באמת, באמת מדאיג, שמדיר שינה מעיניי.

    אשרייך על האופטימיות, באמת כל הכבוד. אני מצטרף.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    תרי, איזה שם יפה. וגם המאמר - מילים כדורבנות

    המורה אהובה, 14/12/07 18:45

    כל מילה בסלע. הלוואי שהמאבק שלנו, המורים, יוביל אתכם הסטודנטים והמרצים להבין איך למנף גם את המאבק שלכם באופן יצירתי - ממאבק של נותני ומקבלי שירותים למאבק חברתי. כמו שצריך להיות.

    כל הכבוד.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    תודה לך. את צודקת בכל מילתך.

    מורה מן החוץ, 14/12/07 14:53

    אני מרגישה על בשרי את הקיצוצים. אין לי יותר מתרגלים, אז לא בודקים את תרגילי הבית ולא מתרגלים בקבוצות קטנות. אין לי יותר חלוקה לקבוצות לימוד, כל השכבה לומדת רק אצלי, גם שיעור וגם תירגול, מעל ל100 סטודנטים. אין מבחר קורסים לתאר II, רוב הקורסים הניתנים, ניתנים על ידי פנסיונרים מתנדבים. המחלקות מתרוקנות, אין חברי סגל צעירים, הגיל הממוצע של חברי הסגל מגיע ל55-58.
    כך זה במשרד האוצר שיש לו מדינה (שלנו). וצריך להיות ההיפך: המדינה ובה המשרדים.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הביטי הראוי ביותר לבעית החינוך! כל הכבוד!!!! (ל''ת)

    ענת, 13/12/07 11:19

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    צודקת בכל מילה. רבים חושבים כמותה.

    ליאור, 13/12/07 01:34

    תרי מנסחת במדויק את רגשותיי ואת רגשותיהם של רבים מחבריי. המאבק הזה הוא של כולנו, והוא מאבק על עתיד המדינה ודמותה. כוח לאקדמיה, לחשיבה הביקורתית, ולא להון!

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    כל הכבוד על תרי-די לשלטון ההון! (ל''ת)

    רמי הוד, 13/12/07 00:51

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    נאום נהדר! הלואי שילמדו המרצים וישכילו... (ל''ת)

    חתלתול, 13/12/07 00:12

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    דני (סטודנט)

    תודה!, 12/12/07 23:45

    פשוט כל כך נכון וחכם.

    תודה שאמרת את זה בשמנו.

    נקווה שבאמת יהיה שיפור בסולידריות כמו זה שאת מכוונת אליו. זה לא יהיה קל, אבל אפשרי וחשוב.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    14, תגובה חלשה

    דוד, 12/12/07 23:44

    באופן כללי, כל התגובה שלך ברמה ירודה, ואעיר רק עניין אחד: לגבי העניין שאם מוכנים לשלם פחות עבור שירות מסוים, זה מאחר ומפיקים ממנו פחות תועלת, ועל כן הוא פחות חשוב.
    אם הבנתי את כוונתך, אז עצם זה שהאוצר לא מוכן לממן ספרים/מחשבים/משרות הוראה מעיד על החשיבות הפחותה של דברים אלה. זו פשוט בדיחה!
    זה הרי נכון רק סובייקטיבית. זה מראה כי בעיני המחליטים באוצר, דברים אלה פחות חשובים ולא שהם אכן חשובים פחות באמת.
    אחי, גזור על עצמך שתיקה ותשכיל!
    לא ברור למה התכוונת, אבל זה שאם מוכנים לשלם פחות כסף, אז זה מעיד על חשיבותו הפחותה של

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ניסויח מצויין של רעיונות יפים, אבל את הסגל הבכיר זה לא מעניין ולכן

    הסטודנטים נגד, 12/12/07 23:34

    הסטודנטים נ ג ד השביתה שלהם.
    אם הם יתעוררו ויתמכו במנוצלים האמיתיים שיש באוניברסיטה אז אולי נשקול לתמוך בהם.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שיתוף פעולה נגד ממשלה רעה

    מישמיש, 12/12/07 23:32

    שביתת המורים בכל מקרה הזיזה- את הלב של רבים לכיוון המרגיש, החי והנסער מול ממשלה הפועלת בשרירות נגד אזרחיה. מעודד לקרוא את הדברים.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    בכיינות שמאלנית/קומוניסטית אופיינית

    סטודנט, 12/12/07 22:34

    ''אנחנו, יפי הנפש, רק רוצים תרבות (שעולה כסף), והשכלה (שעולה כסף), וספרים (שעולים כסף), ומחשבים (שעולים כסף), ואילו הקפיטליסטים כל הזמן חושבים על כסף!''

    כמות הכסף שמוכנים לשלם עבור שירות מסוים הוא מדד למידת התועלת שהקונה מפיק ממנו. אם מוכנים לשלם פחות עבור שירות מסוים, זה בגלל שמפיקים ממנו פחות תועלת, ועפ''י הגדרה הוא פחות חשוב.

    אני בטוח שאת היית רוצה שאני וחבריי נקרע את עצמנו בעבודות משעממות אך רווחיות, כדאי שנשלם מיסים ונממן לך את לימודי האומנות/ספרות שלך. יופי שאת רוצה. גם אני הייתי רוצה שיממנו לי כל גחמה ורצון. אבל זה לא עובד, וזה גם לא הוגן, בניגוד לכל המלל ריק מתוכן של אבירי ה''צדק'' החברתי.

    וכדאי שתקלטו כבר, ''קיצוצים'' זה לא ספורט לאומי, זה פשוט נובע מההנחה הבסיסית ביותר בכלכלה - המשאבים שלנו מוגבלים, וצריך סדר עדיפויות. את באמת לא יכולה לחשוב על משהו חשוב יותר מאשר עוד בודק תרגילים בחוגים ש''אינם רווחיים מספיק'' ?

    אה, ואיפה שמעת על הפרופסור שקיים שעת קבלה בשירותי בנות? מערכון של מונטי פייתון? כי אצלנו בדיוק הייתה הרצאה עם כ-5000 סטודנטים בתוך קופסת שימורים. ולא מהסוג הגדול.

    הגב לתגובה זו

    • קפיטליסט גאון

      סטודנט, 13/12/07 00:43

      אין ספק, שהשכלה עולה כסף.
      חינוך עולה כסף.
      ביטחון אישי - עולה כסף.
      בריאות - עולה כסף גם היא.
      אם אין סיבה שתשלם מיסים כדי לממן את ה''גחמות'' האלה של הציבור, כדאי לשאול שאלה יותר טובה - למה לשלם מיסים בכלל?
      לאיזה שירות אתה מצפה מהמדינה?
      מה זכות הקיום של המוסד הזה שנקרא מדינה?

      ''קיצוצים הכרחיים'': התל''ג של ישראל נמצא בעלייה כמעט רציפה ב-20 שנה האחרונות.
      באותה תקופה ממש חלה ירידה משמעותית ברמת השירותים הציבוריים כולם. הכיצד?
      הבכיינים השמאלנים יגידו שהההסבר לזה הוא שהכסף הולך לבעלי ההון, אבל אני בטוח שלך יש הסבר צודק ונכון יותר, ואשמח לשמוע אותו.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    קשקושים מרקסיסטיים

    אאא, 12/12/07 22:21

    חסרי כל בסיס.
    איזה משכילים ואיזה חוקרים? כולם באים לקבל חתיכת נייר שמניבה ג'ובים עתירי שכר שמבוססים על ישיבה על התחת במשרד ממוזג כל היום.
    החוקרים הם קרייריסטים ולא איזה אידיאליסטים ספוגי שליחות וסקרנות כמו שאת מפנטזת.

    הפרטה היא לא דבר רע.כל המערכות הציבוריות בישראל לא מתפקדות.שאלת את עצמך למה?

    מה זה שכר הולם? הולם את מה? את הדעות שלך? זה לא אמור לשקף את הביצועים שלהם? לפי הביצועים שלהם כמורים,שכרם צריך להיות 400 ש''ח בחודש.
    העלה התאנה לקשקוש ששמו ''זכות השביתה'' הוא רמיסת החלשים בידי המעסיקים שלהם.אבל כאשר בוחנים מה קרה בישראל מאז הקמתה,רואים שהיחידים ששובתים הם עובדי מדינה,שלא בדיוק נמנים על החלשים שרומסים אותם,אם להתבטא בצורה מאד מאד מאד עדינה.
    צריך לשלול בחוק את זכות השביתה של עובדי מדינה ועובדי מונופולים.לא בעבורם היא נועדה.

    הגב לתגובה זו

    • אוקיי אז מחר נפריט גם את הרפואה

      דדדד, 13/12/07 00:30

      וזה החלום הרטוב של כל רופא, מה שכן כשהמדינה מרויחה מכך היא לא נותנת להפריט וכשזה עולה כסף אז ההפרטה משתלמת

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    תרי שטרנברג, למה את לא רצה בבחירות לאגודה? את תנהיגי אותנו! (ל''ת)

    ענק, 12/12/07 21:47

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    המילים הכי נכונות בנאום סוחף ומרגש

    ספי, 12/12/07 21:31

    הדברים מייצגים את המציאות בצורה הנכונה והחדה ביותר. איחוד הכוחות החברתי למען מאבק עקרוני על החינוך הוא צו השעה. זהו באמת יהיה צו הריתוק למפריטים ולמקצצים.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    נכון. נכון. נכון. נכון. נכון. נכון. נכון. נכון. נכון. נכון. נכון. נ (ל''ת)

    נכון., 12/12/07 21:25

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    סוף סוף יש מי שחושב קצת ומבין...אבל כבר כלום לא יעזור,כולנו נהיה עב

    משולם מיוחס, 12/12/07 21:08

    סוף סוף יש מי שחושב קצת ומבין...אבל כבר כלום לא יעזור,כולנו נהיה עבדים

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אם לא נצליח במאבקים, המצב יחמיר לאין שיעור (ל''ת)

    מחלוף, 12/12/07 20:56

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אם לא נצליח במאבקים, המצב יחמיר לאין שיעור (ל''ת)

    מחלוף, 12/12/07 20:56

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כל הכבוד

    מור, 12/12/07 20:55

    תרי, את מדהימה!

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כל מילה בסלע .

    מורה, 12/12/07 20:51

    שביתה של חודשיים הולכת להסתיים בלא כלום כמעט. אין מה לעשות האוצר שבר אותנו.
    הזדמנות אמיתית לשינוי פני החברה הולכת ומתמוססת.
    צעירים כדוגמתך צריכים להתאחד ולנסות לשנות את המנהיגות ולהציע חלופות, לפני שיהיה כאן חורבן בית שלישי.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אמנם בארה''ב המוסדות המובילים הם פרטיים

    סטודנט, 12/12/07 20:49

    אבל בישראל אין לאוניברסיטאות יכולת לגייס משאבים כמו בארה''ב ולכן המדינה צריכה להשתתף במימון.

    הגב לתגובה זו

    • גם בארה''ב חלק מהמוסדות המובילים ממומנים על ידי השלטון

      אחד, 12/12/07 21:09

      MIT לדוגמה.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    יישר כוח! (ל''ת)

    דוד, 12/12/07 20:12

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    את נהדרת

    עופר, 12/12/07 19:19

    הייתי אתמול הנציג היחיד, ככל הידוע לי, מאגודת הסטודנטים ומארגון הסגל הזוטר באוניברסיטת חיפה שנכח אתמול בעת הנאום שלך בהפגנה בת''א ואני חייב לומר שהזזת לי משהו בלב. אני מלא הערכה כלפייך וכלפי דעותייך ואני חייב לומר שאלו שלא הגיעו, ויש רבים כאלה לצערי, הפסידו את הנאום שלך שהיה הטוב ביותר מבין הנואמים. יישר כוח ובהצלחה.

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד!!! (ל''ת)

      מורה בישראל, 12/12/07 21:51

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    האוצר צודק. מדוע הוא צריך לשלם על

    נביל, 12/12/07 19:09

    מקצועות כמו חופולוגיה?

    מדוע צריך לשלם הון עתק לפרופסורים הפועלים נגד מדינת היהודים? מדוע האזרח צריך לממן מורה עם דעות שמאל?

    רוב אפיקי ההשכלה הגבוה צריכים לעבור ללמידה עצמית באינטרנט.המדינה צריכה לממן רק לימודי מדעים מדויקים שמקרה לא מייצרים כל כך הרבה שמאלנים...

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר?

      פרח, 14/12/07 16:20

      רק בגלל אנשים כמוך יש דחיפות רבה לעודד לימודי רוח
      מה הקשר לשמאל ולימין

      הגב לתגובה זו