• 36.

    חמיס יקירי

    בועז וונטיק, 13/12/07 19:51

    חמיס יקירי,
    אתה בהחלט צודק שהערבים בישראל מקופחים בצורה קשה במשך כל ימיה של מדינת ישראל. החברה היהודית ברובה הגדול אכן גזענים ומלאה דעות קדומות כלפי האחר- באשר הוא אחר. אך כך גם החברה המוסלמית. כל חברה דתית היא גזענית ובמידה רבה גם פרימיטיבית. האיסלם היום פרימיטיבי וגזעכםן עוד יותר מהיהדות האורתודוקסית. כמובן שאין בכך כדי להצדיק את האוול שנגרם לערביי ישראל.

    לצערי אינני מאמין בדו- קיום אמיתי המבוסס על שיוויון -כל עוד שתי החברות דתיות ברובן הגדול. בהחלט מגיע לכם שחוויון- אך כל עוד תשלוט הדת אצלנו ואצלכם- אין סיכוי שהדבר יתרחש- וחבל.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הכל קשקוש

    חאלד, 12/12/07 13:03

    יהודים יקרים- אתם יכולים לקשקש כמה שבא לכם אבל לא רחוק היום שלא תהיה מדינת ישראל ומדינת פלשתין תקום בין הים לירדן. הערבים יבנו איפה שבא להם וכמה שבא להם בגליל ובנגב ואף משטרה לא תעצור ולא תהרוס. בנוסף לבנייה בכפרים גם נקנה בתים בערים (לידכם, למרות שאתם לא מעונינם בנו תהיו מעונינים בכסף שלנו) ולאט לאט בסיוע הדמוגרפיה נשתלט על הכל. אולי לא היום, אולי בעוד 20 שנה אבל הסוף ברור. אז רוצו ותשיגו לכם דרכונים אירופאים-כל עוד אתם יכולים ושחררו את הארץ האומללה הזאת מנוכחותכם.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    אני עדיין מחכה להפגנות שלום אצלכם

    גרשון, 12/12/07 06:39

    איפה ה''שלום עכשיו'' שלכם? איפה ''רופאים לזכויות אדם'' (גם יהודים הם בני אדם לא?), ''נוער נרות'', ''די לטרור'', ''בצלם'' שלכם?

    אני עדיין מחכה להפגנות ההמוניות נגד טרור. בינתיים כל טרוריסט ונסראללה למינהו מקבל איזשהו גינוי רפה בסגנון ''אני קורא לשני הצדדים להפסיק את האלימות''. עד שתהפכו להיות בני אדם אין לנו על מה לדבר.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הפיתות של אבו סמיר יותר טובות

    סלומון, 12/12/07 03:58

    משלך ואתה בגלל הגזענות שלך אכרחת אותו לסגור את המאפיה שהיתה צמודה לשלך ביפו כנראה שזאת המורשת המוסלמית הלא ידועה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הפיתות של אבו סמיר יותר טובות

    סלומון, 12/12/07 03:58

    משלך ואתה בגלל הגזענות שלך אכרחת אותו לסגור את המאפיה שהיתה צמודה לשלך ביפו כנראה שזאת המורשת המוסלמית הלא ידועה.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    איך צריך להתייחס לאזרחים שאינם מקבלים את קיומנו במשך כ- 60 שנה?

    אפרים, 12/12/07 02:05

    1. ערביי מדינת ישראל נוהגים בצורה נורמלית כשהם נאמנים לבני עמם ולקרובי משפחותיהם, ולא למדינה המוגדרת כמדינה שאינה מדינתם ובה הם אזרחים מסוג ב'.
    2. גם יהודי מדינת ישראל נוהגים בצורה נורמלית באופן שהם מתייחסים לערבים (וכי איך צריך להתייחס לאזרחים לא נאמנים?!).
    3. מדינה יהודית דמוקרטית שחיים בה ערבים - היא משהו תאורטי שאינו ניתן למימוש (בגלל שאי אפשר לתת שיוויון זכויות לבני העם של האוייב הרוצה לחסל אותך).
    4. אין ברירה - צריך להיפרד מכל ערביי ארץ ישראל.
    5. במלחמות שיהיו לאחר ההיפרדות - החזק שינצח יהיה רשאי לספח את השטחים שיכבשו ולגרש את תושביהם.

    האלטרטיבה למה שכתבתי לעיל, היא שערביי ארץ ישראל יקבלו את זכות הקיום שלנו, ואז גם יהיה שלום.

    הגב לתגובה זו

    • YOU DO NOT (ל''ת)

      AVI, 12/12/07 07:36

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    מספר פעמים ניסיתי ללמוד ערבית

    אורי, 12/12/07 00:53

    ועדיין אשמח לנסות, למרות הקושי האסוציאטיבי שזה מעלה בי. על התרבות הערבית קראתי בעברית. מצידך- כשתקבל ותכבד את העובדה שיהדות היא לאום, שאתה חי במדינה יהודית, ולא רק להשתמש בשפתה ומוסדותיה בלית ברירה, תוכל גם אתה לכבד את תרבותך בלי הצורך לשלול אותנו. אז בטוח שכל בני הארץ ימצו את היותר יפה במסורותיהם.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    רוצים סקר על דעותיהם של הערבים

    מוזאר, 11/12/07 23:54

    מה חושבים הערבים על היהודים? מסקרים שנעשו בארצות ערב אפשר ללמוד על דעותיהם של הערבים בישראל. אז נא להפסיק לדבר כל היום על גזענות. אם יש גזענות, היא הדדית.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אתה יודע כמה מהערבים יודעים מי זה אבן רושיד? אז למה אתה רוצה שאנו נ

    י.נ טכניון, 11/12/07 23:11

    הטרור הערבי לא התחיל היום אלא מימי ישמעל ויצחק ובהמשך (אם היתה קורא מדרשים )בחורבן בית1 ע''י התנפלות על הגולים הריגתם ובזיזתם .ועוד כהנה וכהנה רק להזכירך אני בא מקהילה הבאה מגרבא אי ליד תוניסיה הרבה לפני שהערבים הגיעו לשם אבל אף אחד מאיתנו לא טוען לריבונות שם מאחר והיא לא ארצנו אז תפסיקו לבלבל את המוח ולחשוב שא''י שלכם כי מעולם לא היתה לכם מדינה בטח לא בתחומי הארץ

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    הפתרון היחידי: הפרדה בין העמים. הם שונאים אותנו, וגם אנחנו נמאס לנו

    שלום, 11/12/07 23:07

    מהם. למה להתעקש על דו-קיום? הרי בסוף תפרוץ מלחמת-דמים. לא חבל על אלפי חפים-מפשע, יהודים כערבים, שימותו? היהודים, כולם, פה. והערבים, כולם, שם. ויהיה שלום.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    האחד חמיס האחד עבולפיה

    הזמנה, 11/12/07 21:32

    האחד בבאגנוש.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    האחד חמיס האחד עבולפיה

    הזמנה, 11/12/07 21:32

    האחד בבאגנוש.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ואם ''נעלים'' הקיצונים הם יעלמו? (ל''ת)

    א מ רול, 11/12/07 20:45

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אדון חמיס, גם אני הייתי פעם יפה וצעירה.

    סבתא מתילדה, 11/12/07 20:21

    היום אני זקנה וחולה, עם שיער מדובלל ולבן וקמטים בכל הגוף, בלי שיניים (חוץ מתותבות שנופלות) ושומן במקומות הלא נכונים.
    אז זה שהייתי יפה וסקסית פעם זה עוזר לי?
    ככה האיסלאם הישן שלך.
    היום הוא מפלצתי, אז אל תעשה את עצמך, ואל תיתן לנו תמונה של עבר.
    גם לי יש תמונות. מישהו יתאהב בי עכשיו בגלל התמונות מלפני 50 שנה?

    הגב לתגובה זו

    • מתילדה את מצחיקה! אל תלכי... אחפש את התגובות שלך! סוף סוף משהו (ל''ת)

      ששווה לקרוא, 11/12/07 21:34

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הכיזבאללה של ביבי, גיזענים. (ל''ת)

    יגאל כהן, 11/12/07 19:42

    הגב לתגובה זו

    • BIBI,COME BACK--WE NEED ONE WITH BALLS (ל''ת)

      avi, 11/12/07 20:14

      הגב לתגובה זו

    • ידידי..ממליץ לך ללכת לטיפול.. (ל''ת)

      אתה הפכת להיות, 11/12/07 20:15

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    חמיס ידידי, כן ירבו כמותך (משני הצדדים)

    אמנון, 11/12/07 17:29

    אתה צודק בכל מילה שאתה אומר ומעל לכל, בגישה הבסיסית של רצון כן לחיים משותפים, ובכל זאת יש אקסיומה אחת שאין לנו ברירה אלא להסכים עליה (ואני תמה, אם יש מוסלמי אחד שיסכים עמי) והיא שחיים אלה עתידים להתקיים במסגרת מדינה יהודית. זה הבסיס היחיד לקיומנו כאן, ולצערי כשאנו רואים ושומעים את נציגי הציבור הערבי בארץ (את כולם!!!), ורואים את מי בוחרים שכנינו מעזה כמנהיגיהם ואת הרצון הכללי של דוברים ערביים מתונים לכאורה (זה לפחות הרושם שלי, ואולי הוא מוטעה?) לשתי מדינות אחת פלסטינית ללא יהודים (!) ואחת ''חילונית-דמוקרטית'' ללא ייחוד יהודי, אז אני מקבל את ההרגשה הפיזית ממש שחותרים תחת עצם קיומי הפיזי כאן ואין לי ברירה אלא להכנס למגננה (ואל תבין לא נכון - אני דוקא חילוני ודוגל בזכויות מלאות לערבים כנגד שרות לאומי מלא לטובת המדינה והקהילה)

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מערכת החינוך אשמה בכך שהערבים אומרים לנו שהם רוצים להשמיד אותנו? (ל''ת)

    אורן, 11/12/07 16:44

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    לחמיס היקר, הרשה לי לומר לך כמה מילים

    ותד, 11/12/07 16:16

    אתה מדבר על עניין חשוב מאוד ואתה מדבר לעניין כתבה יפה ובהצלחה בהמשך דרכיך שירבו מילומידים כמוך

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    כיליד תימן..בא שב לידי ואספר לך על חיינו שם

    סאלם דאווד, 11/12/07 15:44

    כאשר ירדתי עם חמורי להביא מים מהמעיין רכוב על גבו..כל אימת שהייתי פוגש מוסלמי בדרך הייתי צריך לרדת מהחמור ..כי לא נאה ולא יאה שיהודי ירכב על חמור והמוסלמי ממולו יצעד ברגלו..מה אומר ומה אספר..על סוס אסור בכלל לרכב..כי הוא חיה אצילית השייך רק לבן ערב..אגב ראית דבר כזה כאן ביפו? כל יתום מאב ואם הקהילה היהודית היתה נאלצת להסתכן בכדי להבריחו שמא יאסלמו אותו..אתה הרי יודע שכך נוהגים...לעומת זאת כשהשבת היתה נכנסת שכיננו הערבים היו מדירים רגליהם ''מן אל שארע חג אל יאהוד '' כי הם היו מכבדים אותנו..והיו צועקים לנו''אלשאבת קאד עד תגי'' אבל לא פשוט היה ואני רק ילד קטן..תהיה בריא. מי יתן וישרור שלום ואחוה ביננו ..כל טוב

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    נאיביות מעושה

    יהודי, 11/12/07 14:54

    אדון אבולעפיה היקר,
    מאמרך הוא כולו נאיביות מעושה.
    ניסית לקחת את האנטישמיות האירופאית הקלאסית המושטטת על הפרוטוקולים של זיקני ציון ולהכיל אותה על המציאות בה אנו חיים.
    נסיון יפה, אך עקר.
    אנחנו מכירים את שכנינו. אנו גם מכירים את ההיסטוריה שלהם ואת חלקיה המפוארים גם אם חלקים אלו מעטים הם. אנו מכירים גם מכירים את אבן חלדון, אבן רושד, מוחמד אל-גזאלי.
    מה חבל הוא שאנשים אלו כבר פסו מהמציאות שלנו ואת מקומם תפסו פודומנטליזם רצחני שקורא להרוג כל מה שאינו דומה לו. פעם חשבנו שאלו רק השיעים. גילינו שאלו גם הסונים. מה נורא השבר לגלות שכמותם גם יתר הפלגים.
    ההגיון הערבי הוא הגיון שונה. כך יעדיפו אחיך בשטחים לחיות מהיד לפה ורק שימליכו על עצמם את כנופיית החאמס שיודעת איך להוציא מהכוח אל הפועל את ה''איטבח אל יהוד''.
    אדון חמיס, לא משנה כמה תנסה ליפות את המציאות ולהתעטף בנאיביות - האמת היא שאתם אויב מר. זו הסיבה לתוצאות הסקר. אם הייתם בוחרים בדרך אחרת - כנראה שתוצאות הסקר היו אחרות.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לחמיס הנכבד,גזענות זו מילה שבשימוש

    הישיר הראשון, 11/12/07 14:50

    היום בידי שונאי ישראל ולא נכונה,כי לפחד של הישראלים היהודים מפני השנאה האיסלמית כלפי היהודים,זו הגנה ולא גזענות.לו הערבים שחיים באיזורינו היו מקבלים אותנו כתושבים בני המקום שנאלצו לצאת לגלות,אותה גלות שרוצים הערבים לבצעה היום,אז הינו חיים בשלווה ובכבוד הדדי,אבל העובדות הן כי לא רוצים אותנו כאן לפני 150 שנה וכן היום,והסכסוך ימשך עד שאנחנו נכניע את אלו שלא רוצים אותנו כאן,לא יעזור לאף מוסלמי ואני לא מוכן לקשור כל קשר עם רוצחי בני עמי,נקודה וזו לא גזענות זאת הגנה עצמית וטבעית.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    רק על דבר אחד נורא לא כתבת.. טרור אכזרי!

    נינה, 11/12/07 14:48

    לא שוכחים, אנשים שרופים באוטובוסים. ילש שהתעוור במסעדה ועוד זוועות לא נשכחות.
    הנורא מכל לטרוריסטים יש המון תומכים מבין ערבי ישראל. אז מה הפלא

    הגב לתגובה זו

    • וכשמנסים להלחם בטרור עם פינצטה הם אומרים שאנחנו הטרוריסטים

      גרשון, 12/12/07 06:50

      וכשמנסים להלחם בטרור עם פינצטה הם אומרים שאנחנו הטרוריסטים ובגלל זה אין לנו זכות קיום. כך או כך, לא מצאתי אף ערבי מתון שיסכים לקיום מדינת ישראל בלי ''אבל'' ובלי כל מיני הגדרות מתחמקות.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אפשר להתחיל בהישיגי היהודים מארצות ערב

    אשכנזי, 11/12/07 14:47

    הם והישגיהים התרבותיים כמעט ולא מייוצגים בתקשורת, בחומר הלמידה, וגם לא באקדמיה

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אבולעפייה זה שם יהודי! (ל''ת)

    אשרף, 11/12/07 14:09

    הגב לתגובה זו

    • אבולפיה זה שם של פיתה! זה שם של כסף! והתחככות עם ה''נאורות'' (ל''ת)

      הרודפת בצע, 11/12/07 14:56

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    לחמיס

    ברוך שטיין, 11/12/07 13:55

    1. תודה על העמדה המתונה והשפויה.
    2. ענין הילדים האתיופיים אינו שייך לכאן וספק אם המידע בתקשורת המיינסטרים מלא ונכון.
    3. לנו כיהודים (ואני אומר זאת כימני די קיצוני) יש מה לשפר ביחסינו לערבים הישראלים.
    4. מה שאני דורש בתמורה - הכרה פומבית, אמיתית, מוחלטת וכנה של הערבים הישראלים במדינת ישראל כמדינת לאום של העם היהודי.
    5. השאר (המיוחל) יבוא מאליו.

    הגב לתגובה זו

    • 100%!!!!!!!!! (ל''ת)

      AVIVA, 15/12/07 23:06

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    את מי אפשר להאשים?!?

    שוקו, 11/12/07 12:59

    הדימוי הגרוע של ערביי ישראל בא מנציגיהם בכנסת. כל הבאשרות והטיבים למינהם שקוראים נגד ישראל ומביעים תמיכה בחמאס וחיזבאללה.

    ומי שם אותם בכנסת? מצביעים ערבים.

    סוף סיפור.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    סקר מגמתי ומרושע

    מיואש, 11/12/07 12:45

    לצערי הרב הערבים במדינת ישראל עושים הכל, ממש הכל כדי להמאיס את עצמם על הציבור היהודי ואח''כ מתפלאים מדוע סקר מגמתי (כן, מגמתי) מייצר תוצאות כאלה. האלימות הערבית בארועי אוקטובר 2000, התמיכה של ערביי ישראל בנסראללה במלחמה האחרונה למרות שגם הם ספגו טילים (והייתה להם חוצפה לדרוש מיקלוט), הבנייה הבלתי חוקית ברוב היישובים הערבים תוך צפצוף מתמשך על שלטון החוק ואי תשלום מיסים, ההסתה באוניברסיטאות, התמיכה הגורפת של המנהיגים הערבים באוייבי ישראל מבחוץ, התמיכה בטרור במהלך האינתיפאדה האחרונה כולל מעשי טרור בפועל, השלילה המוחלטת של המנהיגות הערבית לכל דבר שיש בו שמץ של התקרבות בין העמים כמו למשל שרות לאומי לערבים בקהילה הערבית, משטרת ישראל שחוששת להיכנס ליישוב ערבי כדי להשליט סדר, ועוד ועוד ועוד. הסקר הוא מגמתי משום שהשאלות בו היו מגמתיות. אם למשל נעשה סקר ובו נשאל את ערביי ישראל (באופן מגמתי) כמה מתושביה הערבים של מדינת ישראל רוצים שתהיה מדינה יהודית ובה מיעוט ערבי לעומת כמה רוצים שתהיה מדינה פלשתינאית ובה מיעוט יהודי ברור לכולנו מה תהיה התשובה. קרוב ל- 100% יגידו שהם רוצים מדינה פלשתינאית ואז נתפלא כולנו. אבל סקר כזה אף אחד לא יעיז לערוך.
    מספיק עם ההתחסדות הזו ועם הסקרים המגמתיים. לא מאמין בדו- קיום. אנחנו לפתחה של מלחמת אזרחים ואל תופתעו כאשר זה יקרה.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני לא מסכים איתך אבל

    ארי, 11/12/07 12:03

    כל הכבוד על הרצון להדגיש את האיסלאם השפוי ולא הפנאטי ותומך הטרור.

    הגב לתגובה זו

    • כן, האיסלם הזה עבר מן העולם לפני 1000 שנה (ל''ת)

      שלומי, 12/12/07 06:51

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    לחמיס - תודה על השפיות (ל''ת)

    גדעון, 11/12/07 10:52

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לחמיס

    אדוארד סעיד, 11/12/07 10:48

    מאז יסוד ה''אחים המוסלמים'' ע''י ''חסן אל באנא'' במצרים 1928 ,נותר לנו רק איסלם מטורף וג'הדיסט(השולל גם את ''אסכולת הסופיות'')

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    שירבו כמוך במדינת ישראל, חמיס

    יוסי, 11/12/07 10:45

    חמיס, אני שמח על דעה שפויה כמו שלך, ועל האומץ שלך לומר אותה בקול רם.

    מה צריך לעשות כדי שהיא תהיה יותר פופולרית? מה ישכנע את הנוער הערבי בישראל לאמץ גישות מוסלמיות סובלניות?

    הגב לתגובה זו

    • זה זאב בעור כבש - אל תפול בפח

      יריב, 12/12/07 06:51

      האם הוא יעמוד ב''התקווה''? מסופקני.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    המילה הנכונה היא ''קיומיות'', לא גזענות

    מיכה, 11/12/07 10:37

    השמוש במילה גזענות נועד לצרכי דמגוגיה כנגד היהודים, כמו עוד מניפולציות ושקרים כגון ''העם הפלשתיני''...

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    התשובה לעוינות ההדדית היא חילופי אוכלוסין! (ל''ת)

    יויו, 11/12/07 09:44

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    איסלאם שכבר לא קיים

    de'spirit of 48, 11/12/07 09:18

    אדון אבו-לעפייה הנכבד אנחנו יודעים על אותם מלומדים שהם לא היו פלסטינים וזה כבר נקודת פתיחה יותר טובה מכלל האוכלוסיה הערבית בארץ.שנית,אותה תקופה בה חיו ופעלו אותם מלומדים מכובדים היתה לא רק עידן אחר אלא גם מחוץ למזרח התיכון,בספרד אשר באירופה.זה היה תחת סוג אחר של איסלאם שכבר לא קיים היום.איסלאם דומה אולי למה שקיים היום בסרביה???במרכז אירופה.האיסלאם הערבי היום מושתת על בורות,איסלאם של פלאחים,של כאלה שמלים את הבנות שלהן או אוסרים בפאתווה על נשים לנהוג.

    הגב לתגובה זו

    • LOOK AT YOURSELF-MUSLEMS-U CREATED THE HATE,BLAME YOURSELF (ל''ת)

      AVI, 11/12/07 10:35

      הגב לתגובה זו

    • האסלם היה ועדין מושתת על אלימות שורפת כל! תבדוק איך אל-גזאלי הוצא (ל''ת)

      להורג! האסלם, 11/12/07 15:00

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    תודה

    עמוס, 11/12/07 07:32

    דברים נכוחים נכונים ולוואי ואלה יהיו הדעות של הזרם המרכז בשתי הקבוצות הלאומיות שבהן דן

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כל ערבי הוא תומך טרור ברברי

    לא גזעני, 11/12/07 07:06

    אין להם מקום במדינת היהודים.
    כל אחד והגזע שלו הערבים לערבים
    ויהודים לישראל, אין מה לערבב את השניים זה כמו יום ולילה וערבים זה לילה חיים בחושך פרמיטיבסקי,

    הגב לתגובה זו