• 9.

    קטע טוב כמו תמיד! (ל''ת)

    :), 11/12/07 12:40

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    בכוונה בחרו תמונה מכוערת של קופטש? (ל''ת)

    למה בחרו כזאת, 11/12/07 03:30

    הגב לתגובה זו

    • אתה רוצה שיביאו תמונות מתחרות מר עולם שבה הוא זכה?

      מלך היופי, 11/12/07 06:27

      מה לעשות שהקב''ה היה במצב רוח עגום כשברא את הרב גיל לבית קופעטש?

      הגב לתגובה זו

      • עוד מוגבל?

        יפה, 11/12/07 11:49

        מה יהיה איתכם אנשים?

        הגב לתגובה זו

    • מוגבלות היא פגם?

      יהודייה, 11/12/07 11:19

      נחמד איך התגובה שלך ממחישה בדיוק את המוגבלות שנופלת לפעמים על אנשים כשהם מתחבאים מאחרי תואר, כותרת או מסך מחשב.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    קופטש היקר, עיין שם בגמרא בחידושי אגדות למהרש''א- מסביר את הסיפור

    חבל על, 10/12/07 22:09

    אם אתה באמת אוהב את הדת, למה אתה כותב דברים כאלה על גבי האתר הזה- שברור לכל איך החילונים שלא מבינים את האגדתא יבינו אותה...
    המהרש''א אומר שר' אלעזר לא שאל אותו זאת כדי להעליבו או כי חשב שהוא מכוער כ''כ ואמר לעצמו ''וואו, אתה מכוער'' אלא עשה זאת מכיוון שרצה לדעת אם חל עליו החובה לברך ברוך משנה הבריות, ההלכה קובעת שאם הוא מיוחד חלה עליו ברכה זו, אך אם כל בני עירו דומים לו, א''כ אין הוא שונה ועל כן לא חל על ר' אלעזר החובה לברך ברכה זו.
    אך מכיוון שר' אלעזר שמח בדברי התורה הוא לא שם לב אל האדם שעומד מולו ובעצם לא מיתן את דבריו לצורה פחות בוטה וזה החטא שעליו הצטער.
    זה פירוש הסיפור.
    מר קופטש, לפעמים לקחת גמרא ולפרש אותה בדרך שלך במדור יהדות לפני אלפי אנשים היא יותר חילול ה' מחילול שבת...

    הגב לתגובה זו

    • עצור לםני שאתה מצטט חכמים ןתחשוב קצת בעצמך.

      יהודייה, 11/12/07 11:07

      כפי שאתה ודאי יודע, ברכת משנה בריות מברכים כאשר רואים אדם שיש בו פגם משונה מאוד מלידה. כיעור - עד כמה שידוע לי אינו פגם כזה. גם אם ביקש לעצמו ר אלעזר לברר האם חלה עליו חובה לברך את אותו אחד שנזדמן לו, כפי שאתה טוען ע''פ המהרש''א, הרי שתפס הוא את הכיעור כפגם - וכאן הוא חטא.

      הגב לתגובה זו

    • אדון מבין אחד

      אלה, 11/12/07 11:13

      זה שאתה אולי יודע מה המהרש''א אומר לא הופך את מה שכתבת למשכנע בכלל. לא מספיק ידע - צריך גם לחשוב. קופטש לפחות חושב. תלמד, תלמד ממנו לפחד פחות להביע דיעה. לך תדע, אולי תקלוט פתאום שאתה ממהר - איך לומר -לשפוט?

      הגב לתגובה זו

    • מצטער. לא משכנע. מעדיף להצמד לפשט (ל''ת)

      ירון, 12/12/07 10:25

      הגב לתגובה זו

    • אני המומה מהצייתנות שלך

      עינת, 12/12/07 11:27

      מי אמר שמההרש''א יודע יותר מה עבר בליבו של ר אלעזר? האם הוא גם נוסע בזמן וגם קורא מחשבות? האגדתות של חז''ך נתנו לנו כדי שנפרש ונלמד מהן מסר ערכי יהודי רוחני, ולא נפסוק מהן הלכה. ''התלבט אם לברך'' - זה תירוץ מביך. מוטב לומר שר אלעזר טעה- והודה וחזר בו

      הגב לתגובה זו

    • פירוש נאה אלא שהוא נוגד לרש''י ולפשט

      אלי, 12/12/07 19:37

      שאומר בפירוש שדעתו של רבי אלעזר (בנו של ר' שמעון בר יוחאי) היתה גסה עליו מפני שלמד תורה הרבה.

      כדי לברר איזו ברכה יש לברך גם אין צורך לכנות את האדם בשם הגנאי ''ריקה''.

      בסיכום אותה אגדתא אומר ר' אלעזר עצמו ''לעולם יהה אדם רך כקנה ואל יהה קשה כארז'' אמירה די ברורה בקונטקסט של הסיפור.

      חלק מהיופי של אגדות התלמוד הוא שהן מציגות את גדולי ישראל כבני אדם המסוגלים לעשות טעויות. ר' יוחנן טעה כשהעליב את ריש לקיש וגרם למות חברו הטוב, רבן גמליאל טעה כשפגע שלוש פעמים בכבודו של ר' יהושע, ר' עקיבא טעה כשסבר שבר כוסבא הוא המשיח, חכמים טעו כשלא הלכו ללמוד אצל ר' אליעזר אחרי הנידוי וכו' וכו'.

      בוא לא ננסה לרבע את העיגול.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    איזו יצירתיות! (ל''ת)

    אהבתי., 10/12/07 22:00

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    דרך מעניינת להביא סיפור תלמודי בעניין למציאות ימנו.. אבל אבל..

    חנן בן דוסית, 10/12/07 16:45

    מילא הוא עושה דברים מכוערים, יאכססס! למה הוא גם מכוער, הא גיל? תגיד!

    הגב לתגובה זו

    • מה אבל?

      יהודייה, 11/12/07 11:13

      לא למדת כלום מלקרוא את הסיפור, הא?

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    קופטש- אחד החזקים (ל''ת)

    מיקו, 10/12/07 16:11

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ה' יצילנו!!! ביטויים כאלו קשים כלפי מי שאמר והיה העולם!!

    דוד, 10/12/07 15:25

    ה' בבקשה תצילנו ממילים ריקות כאלה!

    סלח לנו שקראנו את המילים הקשות הללו!!

    הרינו מוחים בקול גדול כנגד מילות הכפירה וההשמצה הקשות הללו.
    הם אינן שלמו ואין אנו מסכימים להן!


    סלח לנו אלוקינו והחזירנו בתשובה שלימה לפניך

    הגב לתגובה זו

    • הא? (ל''ת)

      מה?, 10/12/07 20:53

      הגב לתגובה זו

      • תודה..קיבלתי את התפילה שלך. (ל''ת)

        אלוהים, 10/12/07 22:27

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    יפה מאוד

    איתן, 10/12/07 15:06

    יפה מאוד גילי - חזק ואמץ
    נהנה מאוד לקרוא את הטורים שלך
    יישר כח

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    גילי, ג-ד-ו-ל! כנס

    נעה, 10/12/07 13:12

    אבל רבינו עדיין מחכה לנשמה שלך

    הגב לתגובה זו

    • מי זה רבנו? (ל''ת)

      יאיר, 10/12/07 14:50

      הגב לתגובה זו

      • רבי נחמן בן פייגא זכותו ייגן עליינו (ל''ת)

        אלון, 10/12/07 15:18

        הגב לתגובה זו

    • נכון, גדול. אבל:

      אלמוני, 11/12/07 11:16

      לאיזה רב יש זכות לחכות לנשמה של מישהו, תגידי?
      אפילו אלוהים לא מחכה. הכי הרבה מקווה.

      מיסיונריות ממש לא מתאים לנו היהודים. כדאי שתרדי מזה.

      הגב לתגובה זו