סעיף 14 השתנה בתוכנו למול עינינו, ומי שחשב (גיא לבדו) שלא הרגשנו, טועה. לאחר חודשים שגיא חשב ודרש מאולמרט להתפטר משום שהוא אינו מתאים לנהל את המדינה, לפתע הוא מוצא בו את האדם המתאים להביא שלום בר קיימא לאיזור, וכל זאת ע''פ הערכה מחודשת שפלטו מחשבי על מתקדמים ביותר שהמציאו השמאלנים. שאפו.
זורק אבנים לכל כיוון אבל לא מהסס להפוך שולחנות כדי שהבן שלו לא ישרת או שישרת כפקיד בקיריה.
מי שמחנך כך את ילדיו שלא יבוא להטיף לאף אחד אחר, אין לו סמכות מוסרית לכך.
הסיני לא צריך להיות פה אלא בסין, כך גם הרוסיה שצריכה להיות ברוסיה, המולדבית במולדביה, האתיופי באתיופיה.
ניחשת נכון. הטמטום הראשוני הוא בעצם הקמת ואחזקת בית למי שיש לו בית מקורי.
ההשוואה הזו ממש מגוחכת. עוזרת בית שלא עושה את העבודה כמו שצריך מיד מחליפים בעוזרת אחרת. התחלופה שלהן כל כך גדולה שהזמניות שלהן מהווה מרכיב חשוב בשכר. המורות לא רק שלא עושות את העבודה כמו שצריך אלא שהידע שלהן (שהוא המקצוע שלהן) כל כך דליל שאם הייתי מעסיקה אחת כזו באופן אישי - הייתי קרוב לוודאי צריכה להחליף מורה כל שבוע....
אגב, כמעט אף אחד מהמקצועות המכובדים במשק אינם משתווים לשכר של עוזרת בית (35-40 ש''ח לשעה) - אז למה שהמורות לא יעשו הסבה ויעבדו במשק בית? ככה הן ירויחו יותר ולא יצטרכו ללמד.... (מה שהן ממילא לא עושות)
הציבור הישראלי גיא,לא מטומטם. הוא שבע הבטחות שווא עד הבחירות האחרונות מכל המפלגות הגדולות שלא פתרו הרבה. בבחירות האחרונות,קמה מפלגה שהתיימרה לייצג את החלשים ביותר בישראל ואיכזבה קשות. הגמלאים נצמדו חזק לכסא. כל אחד מהם מדושן בעונג ובעושר בעוד שופתיהם האחרים לגיל,נאנקים בעוני מחפיר. המסקנה-כל מי שלא עבר את אחוז החסימה הוא לא עבר בצדק . טבען של המפלגות הקיקיוניות להעלם.
תתפלא אבל קורה הרבה פעמים שגם בביטוח הלאומי טועים ונותנים יותר מהמגיע גם לנכים או קשישים או מובטלים או סתם חד הוריות.
אכן קורה אבל איזה הבדל ענקי בגישה לגבי ההחזר.
הבעייה היחידה של ביטוח לאומי היא באיזו דרך לנקוט כדי להחזיר לעצמו את התשלום העודף. כמובן בלי לשאול או ליידע (בד''כ) את הנזקק. לעיתים הם פשוט מקזזים מהקצבה במלואה ברצף עד גובה הסכום העודף - וממש לא מעניין אותם שלנזקק אין ממה לחיות. לעיתים הם מקזזים רק חלק מהקצבה עד לסיום העודף.
בטוח שלא מכנסים ועדות ממשלתיות כדי למצוא דרך איך לא לקחת בחזרה כפי שעושים עם הכסף העודף בפנסיית שרים/חברי כנסת.
הכלל של הביטוח הלאומי אומר שמי שמקבל קצבה מקזזים לו מיד את הסכומים שניתנו בטעות ומי שלא מקבל קצבה הרי שיחכו עד שיקבל ואז יקזזו וכל זאת בתנאי שהגיעו למסקנה שיהיה להם מאוד קשה לקבל הכל בחזרה במיידי. לא פעם הם אפילו תובעים במיידי דרך בתי משפט והוצאה לפועל. כמובן שהכל עם הצמדות וריבית - מה שלא נעשה במקרים של ה''מכובדים''.
דומה הדבר לשוטרים מנהריה שנאמר שמרגע שהועלו החשדות נגדם והם נעצרו לחקירה הופסקה משכורתם כולה ומה איכפת למדינה שאין לבני משפחותיהם ממה להתקיים אבל מנגד השר לשעבר הירשנזון ממשיך לקבל משכורת מלאה פלוס הוצאות בזמן שהוא בחקירות ובדרך למשפט. הרי הצדק חייב להיראות טוב יותר כלפי המושכים בחוטים המקושרים.
גם עדיין לא ברור מה קורה עם הכספים שהיו אמורים להיות מועברים לח''כ שברח מהארץ לאחר שנחשד בשיתוף פעולה עם האוייב - מן הסתם הוא ממשיך לקבל את הכסף כי החכמים בטח אמרו שאין סעיף מתאים. מעניין איך מיד מוצאים סעיף מתאים לאנשים רגילים/פשוטים.