• 83.

    ''עולם המבוגרים'', כישורי חיים = הנוער של היום רואה בהחזקת סיגריה (ל''ת)

    אחת, 05/12/07 00:20

  • 82.

    על לקיחת אחריות לחלק מהכישלון, המורים לא שמעו ... (ל''ת)

    ., 04/12/07 22:11

    • על הכל ניקח אחריות?

      ארז- מורה מהלב, 04/12/07 23:06

      האמת- לא. אני לא לוקח אחריות על כל החוליים של מערכת החינוך.
      אני מאשים את שרי החינוך בשנים האחרונות ומנכ''לי המשרד שאיפשרו לקצץ ולקצץ בלי להניד עפעף. אני מאשים את ההורים שישבו ושתקו בזמן שלילדיהם נינתו פחות ופחות שעות לימוד (ועדיין שותקים).
      אני מאשים את המורים על כך שלא השביתו את המערכת כבר לפני חמש שנים.
      כשיש לי 38-40 תלמידים בכיתה, שעתיים - שלוש פחות כדי ללמד את החומר שבעבר נלמד בשש שעות אני ממש לא מוכן לקחת אחריות על הישגי התלמידים (להזכיר לכם כי בכיתות יושבים תלמידים עם לקויות, עם קשיים פסיכולוגיים שונים ופערים שונים שאני, המורה, אמור לגשר וללמד ולהביא להישגים ועוד ועוד ועוד).
      אז? שאני אקח אחריות? יש גבול!!!
      אני לוקח אחריות על החומר אותו אני מעביר לתלמידי- בכל הנוגע להישגים אני מצטער אבל קודם שאוכל ללמד כמו שצריך, בתנאים נורמאליים ואז אקח אחריות.

  • 81.

    אני מציע להאריך את שביתת המורים

    שהמורים ימשיכו, 04/12/07 22:03

    במילא רמת החינוך שלהם שואפת ל0 אז למה ללכת לבית ספר. צריך להוריד להם בשכר לא להעלות אם הם רוצים משכורת שיתחילו ללמד כמו שצריך

    • אפשר כיום ללמוד מהבית. (ל''ת)

      ., 04/12/07 22:59

  • 80.

    יש לנו אלפי עורכי דין חדשים כל שנה!

    ישראלי גאה, 04/12/07 20:55

    מערכת חינוך יצרנית ביותר

  • 79.

    אם התוצאות היו משביעות רצון, המורים היו לוקחים עליהם את הקרדיט... (ל''ת)

    לכישלון אין אבא, 04/12/07 19:14

    • יש אבא ועוד איך - הממשלה הזו וגם הקודמת!!!!!!! (ל''ת)

      תפסיק להסית נגד, 04/12/07 20:24

  • 78.

    בפועל מתרחשת הפרטה-הורים בעלי יכולת מעניקים לילדים שיעורים פרטיים

    לא כי הילדים, 04/12/07 19:04

    אלא כדי שילדיהם יגיעו לרמה טובה,רמה שתסלול להם דרך לעתיד רב אפשרויות יותר.

    השיעורים הפרטיים-כדי לעקוף את המערכת, שלא מספקת את מה שצריך.

    • אז מכאן, שהעלאה במשכורת לא תעלה בהכרח את רמת התלמידים. (ל''ת)

      נכון?, 04/12/07 19:45

  • 77.

    תקראו את התגובה על 23

    הראל, 04/12/07 18:50

    נראה לי שזה מישהו שהיה בחו''ל ויודע מה הוא מדבר

  • 76.

    פיזה זה לא בגרות

    מ, 04/12/07 18:20

    כך והוה אם נלמד למבחן, לבחינת בגרות. למי חשובים מבחני פיזה, אם בסוף כיתה י' הטובים נגשים לשאלון 005 ו- 006 במתמטיקה, החלשים לשאלון 001, 002 וכו...
    כל אחד לומד כדי להצליח בחים ולא כדי להצטין בפיזה

    • המבדקים בודקים רמה בכמה תחומים (ל''ת)

      אנחנו מתחת לרמה, 04/12/07 18:48

  • 75.

    נראה שהשרה לכאורה קצת בוקית

    טלי, 04/12/07 18:18

    בתגובה לכתבה: תמיר: כישלון מתמשך של מערכת החינוך

    שם השולח: טלי

    עיר:

    כתובת דוא''ל:

    מנותקת, מרחפת, ולא מציאותית.
    עד שלא תעשה סדר אצלה בבית - משרד החינוך, ילדי ישראל ימשיכו בהידרדרות.
    אפשר להמשיך להאשים את ''לימור'' וגם את הרצל (חוזה המדינה).
    האחריות היא שלה , היא בראש הפירמידה כעת.
    מצער שהיא לקחה את הצד כנגד המורים. ועשתה יד אחת עם האוצר.
    והאוצר לכאורה צוחק ממנה (וגם צועק עליה).
    היא מנצלת כעת את רמת התלמידים הירודה, על מנת לטעון שצריך רפורמה.
    ואיזו רפורמה??? של ווסרמן!!!
    המצב ימשיך להידרדר.
    כמה ציפו ממנה? (מיליוני אנשים...)
    בושה וחרפה.

    • היא מנצלת?? זה לא הקשר ענייני? (ל''ת)

      למה נועדו, 04/12/07 18:49

      • רפורמה כזו נועדה לחסוך כסף לאוצר

        מורה בתיכון, 04/12/07 19:16

        להפוך את המורים לעובדי קבלן ולהפריט בסופו של דבר את מערכת החינוך.

        • איך עובדי קבלן ואיפה הפרטה? (ל''ת)

          סתם תוקעים, 04/12/07 20:14

          • תקרא את הדברים של תמר גוזנסקי

            מורה בתיכון, 04/12/07 21:21

            באתר של ארגון המורים.

            בכל מקרה- ההצעה היא שהמורים יעבדו יותר שעות פרונטליות (כך שישחקו...),בלי הוספת שעות למערכת זה יוביל לקיצוץ במשרתם של חלק מן המורים ולפיטורי אחרים.

            בנוסף הם יצטרכו לעבוד גם שעות פרטניות וקבוצתיות, כלומר שחיקה גוברת.

            לא משאירים זמן לכל השאר- מבחנים, ישיבות....וגם אין תנאי עבודה מתאימים (משרד, מחשב...)כלומר המורים ימשיכו לעבוד בבית ובביה''ס, מעבר לשעות הרגילות (ישיבות)

            נותנים למנהלים חופש רב מדי לפטר מורים שיאלצו להיות יסמנים...

            השכר לשעת עבודה יורד, הורדת כל הגמולים....

            התוצאה- המורים הותיקים יעזבו את המערכת, חדשים לא יצטרפו לתנאי עבדות אלה, ואז יפתחו מערכת חלופית למי שיש כסף, וכל השאר ילמדו אצל מי שלא תהייה לו ברירה אחרת אלא לעבוד בזה...

            • איפה עובדי קבלן והפרטה? (ל''ת)

              זו היתה השאלה, 04/12/07 22:01

            • קראת את מה שכתבתי ואת דבריה של

              זה לא משנה, 04/12/07 23:04

              תמר גוזנסקי?

  • 74.

    אצלינו בכפר טודרה כולם ידעו לקרוא

    יוסף איבגי, 04/12/07 18:12

    בכפר טודרה שבלב הרי האטלס כאשר ילד היה מגיע לגיל 5 לאחר שלמד בחדר אצל המלמד לקרוא ,היו עורכים לו חגיגה ומכניסים אותו לבית הכנסת וכותבים על לוח את כל האותיות בדבש מ- ועד -ת והילד היה מלקק וכך הוא היה נכנס גם לאהלה של תורה, אגב בכל הקהילות היהודיות בגולה היה המנהג הזה ,הבה ונחזור לנוהג יפה זה שיחזיר לנו את הגדולה ששמרנו עליה אלפי שנים כאבן יסוד והיא חינוך ילדינו מפני שראשית ההשכלה הינה קריאה וכתיבה ואת זה ידענו לחנך את ילדינו לעשות מגיל 5 קדימה לעבודה מפני שאין זמן .

  • 73.

    נכשל נוסף

    פדגוג, 04/12/07 18:10

    ילדי ריטאלין,בעלי חסכים תרבותיים וסף תיסכול נמוך המהווים את רב ציבור התלמידים בישראל לא מסוגלים ללמוד אפילו עם המורים הטובים ביותר.

    • ברור הכי פשוט להאשים את התלמידים ולהדביק להם תוויות. (תסמונת הש.ג.)

      אולי תפרוש?, 04/12/07 23:10

      על עצלנות ורשלנות פדגוגית לא שמעת כניראה.

  • 72.

    למנות את ארז לשר החינוך עכשיו..יולי הביתה

    אדם, 04/12/07 17:54

    וסרמן נכשלת ובגדול.

  • 71.

    אם המדיה התקשורתית היתה נבונה אולמרט היה בפנסיה היום (ל''ת)

    והמדינה משגשגת, 04/12/07 17:11

  • 70.

    אולמרט ולבני הוציאו לי את החשק לשרת במילואים (ל''ת)

    אזרח מאוכזב, 04/12/07 17:10

  • 69.

    ''עכו: קשיש נוסף הוכה ונשדד'' היישג מדהים לרה''מ (ל''ת)

    ולדיכטר, 04/12/07 16:51

  • 68.

    רבותי, מדובר בילדים שלכם. אולי גם אתם קצת אשמים?

    נעמה, 04/12/07 16:19

    חינכתם אותם שמורה זה לא מישהו שצריך להתרגש ממנו.
    גיביתם אותם בכל תעלול מול צוות ביה''ס.
    זילזלתם במטלות שהוטלו עליהם.
    רציתם להיות החברים שלהם, ולא ההורים.
    ויתרתם להם בכל, הלכתם עם כל הגחמות שלהם,פינקתם אותם בכל צעצוע טכנולוגי שצץ בשוק.
    חינכתם אותם שהכל מגיע להם. זכויות בלי חובות.
    אתם יודעים מה אמרו חלקם לבוחני ''פיזה''? הם אמרו:''לא בא לי''!
    בכנסים של סיכומי הביניים, שנערכים בכל העולם במהלך השנה, כולם נדהמים בכל פעם מחדש. בשום מדינה לא קרה ש''לא בא להם''...
    תבדקו, אנחנו אלופי העולם בהיעדרויות מביה''ס, עם פתק מכם, ההורים, כי לילדים שלכם ''לא בא''.
    באיזו מדינה קוראים הילדים בסחבקיות למנהלת ''נינה'', ולמורה ''דורית''?
    הורים יקרים, גידלתם דור מפונק, תובעני, ועצל. אז אולי קצת חשבון נפש גם מצידכם? מה אתם אומרים?

    • ברגע שיוסי שריד התמנה לשר החינוך המערכת קרסה (ל''ת)

      תבדקו טוב, 04/12/07 17:08

    • המורים צריכים לקחת אחריות על האדרת ''זכויות התלמיד'' כך שלהורים אין

      קחי אחריות גם., 04/12/07 23:14

      דריסת רגל, להעיר ולחנך ולשים גבולות, כמו נזיפה, מבלי שהדבר יגרור האשמה ב''פגיעה חמורה'' בזכויותיו של הילד.

  • 67.

    יש לנו עם מצויין ומדינה לתפארת וממשלה כושלת ומכשילה (ל''ת)

    איך זה קרה?, 04/12/07 16:16

    • ''מדינה''??? אתה בטוח? פחחחח (ל''ת)

      חנקת אותנו, 04/12/07 16:33

      • תלמד הסטוריה חביבי, ב60 שנה בנינו פה מדינה אמיתית (ל''ת)

        לפני קקדימה, 04/12/07 17:06

  • 66.

    ''נכשל'' נוסף בחינוך לפרופ' תמיר(וזה לא הסוף) (ל''ת)

    מפקחת, 04/12/07 16:06

  • 65.

    פיתרון יצירתי: למנות את הר' עובדיה לשר החינוך (ל''ת)

    צימרמן, 04/12/07 16:05

    • צודק. להקים פה מדינת ש''ס הלכתית תחת החמאס (ל''ת)

      אש התורה, 04/12/07 17:07

  • 64.

    אז מי גרועה יותר? את פרופ' תמיר או לימור לבנת? (ל''ת)

    יועץ פדגוגי, 04/12/07 15:53

  • 63.

    עוד הישג אדיר לממשלת עבודה קדימה שס וליברמן (ל''ת)

    מצביע מתוסכל, 04/12/07 15:52

    • ומפלגת הגימלאים ''נירדמה'' לגמרי.... (ל''ת)

      מח' סיעוד ויצו, 04/12/07 16:18

  • 62.

    מגיע גם לתלמידים שנת שבתון כמו למורים (ל''ת)

    תלמיד כיתה י', 04/12/07 15:51

  • 61.

    אולמרט אולמרט אולמרט...אין סוף לכשלונותיך ! (ל''ת)

    בארי, 04/12/07 15:50

    • ''שנה וחצי אחרי המלחמה, ולא למדו כלום'' (ל''ת)

      איך הנך מעז?!!!, 04/12/07 15:54

      • נו, והמורים? דורשים פרס (ל''ת)

        על כשלונות, 04/12/07 16:15

        • המורים לא נכשלו. הם היחידים שמנסים להציל. או שעוד לא קלטת?!? (ל''ת)

          קח שיעורי עזר, 04/12/07 16:49

          • המורים דופקים כל נסיון להציל ולשנות (ל''ת)

            חוזר על עצמו, 04/12/07 17:04

            • נודניק - היחס שלך הוא על גבול האנטישמיות. (ל''ת)

              בת קול, 04/12/07 18:35

          • נו, באמת, המלחמה היא על כסף. וברגע שזה יתקבל הכל בסדר.... (ל''ת)

            גם מה שלא..., 04/12/07 23:16

      • אולמרט הצליח להיכשל ברמה של הישג בספר גינס (ל''ת)

        בארי, 04/12/07 16:17

  • 60.

    היישגים מדהימים בצהל במשטרה בחינוך ובע.תחתון (ל''ת)

    בתהום התחתית, 04/12/07 15:46

  • 59.

    איאפשר יותר למטה

    מורה לאנגלית, 04/12/07 15:36

    אתם יודעים איזה מדינות דורגו עוד יותר נמוך: למשל, אינדונסיה, טוניסיה, קירגיזסטאן...חבל שאין מבחנים שבודקים את רמת האנגלית - כי בזה, נראה לי, דווקא היינו מצליחים יותר...

  • 58.

    ליולי''נכבה''תמיר אין אפילו אינטגריטי:לקום ולהתפטר !! (ל''ת)

    לוק סקיווקר, 04/12/07 15:28

  • 57.

    בשביל לתקן את המצב יש להקשיב טוב לרן ארז וזהו

    אחד, 04/12/07 15:22

    ן את המצב יש להקשיב טוב לרן ארז וזהו

  • 56.

    זו בעיה של כל החברה

    חאלד, 04/12/07 14:24

    כולם אשימים
    ממשלהת-הורים -מורים
    לכל אחד יש חלק שהוא לא ממלא
    בצורה נכונה
    הורים מה עושים ילדכם אחרי שחוזרים מבית הספר????
    מורים תשקיעו יותר בהכנת התלמידים!!!
    ממשלה איזה תנאים נותנת לתלמידים ולמורים????

  • 55.

    מאז רובינשטיין ואלוני הערך העליון בכיתה הוא להבין את החריג והמופרע

    אבי, 04/12/07 13:57

    פעם למדו בתנאים הרבה פחות מכובדים ובלי מזגנים ובלי תנורים וכשהיו שלוש שליליים נשארת כיתה
    היום בשם הנאורות והליברליזים יש הבנה לכל מופרע וחריג ולא הוא אשם אלא המצב הכללי אשם והמורים אשמים
    ולכן בכל כיתה יש שלושה ארבעה מופרעים שהם החוק

    • אתה צודק עם כי זה לא כל הסיפור!!!

      עודף ליברליזם, 04/12/07 14:13

      משכורות קטנות וכיתות גדולות הם עדיין העיקר. כשפלורליזם ורב תרבותיות מחליפים משמעת ומצוינות אלו התוצאות.

    • תגובתך חשובה ומתבקשת

      ה., 04/12/07 16:06

      מאז שהתחלנו לשים את החריגים במרכז, רמת החינוך והמשמעת בירידה.

  • 54.

    כאחת שעשתה את המבחן..

    ג'ניה, 04/12/07 13:49

    אף אחד לא לוקח אותו ברצינות.
    דווקא היה חשוב לי להשקיע ולהצליח, כי לא כל מה שאני רואה מול עיניי זו הצלחתי האישית, אבל רבים מעדיפים שלא להשקיע ועושים אותו בחפיפניקיות כי יודעים שהציון לא ייכלל בתעודה.
    ברגע שיודיעו שלציונים של מבחנים אלה תהייה איזושהי השפעה על התעודה, תראו שהתוצאות ישתפרו פלאים.

    • אחוז הבגרויות והאיכויות שלהן (ל''ת)

      גם לא בשמיים, 04/12/07 14:02

    • !!!!!! (ל''ת)

      ):-, 04/12/07 15:16

    • כאחת שנבחנה בשבדיה

      אינגריד, 04/12/07 15:40

      גם אצלנו לא התכוננו...
      (רק תוצאות שונות )

  • 53.

    כדאי להגדיל את מספר התלמידים בכיתות

    מורה, 04/12/07 13:48

    ולקצץ עוד שעות

    • יפה... יפה... אני רק חושש שמי שצריך לא יבין את האירוניה בדבריך... (ל''ת)

      או שהוא, 04/12/07 14:14

  • 52.

    עים כול זה

    גדי, 04/12/07 13:43

    ואנחנו עדיין העם הכי חכם בעולם

    • כן - אם קול כזה? בספק...... (ל''ת)

      אותנטי, 04/12/07 14:16

  • 51.

    ואחרי זה המורים מעיזים עוד לעשות שביתות!!!! (ל''ת)

    foxy, 04/12/07 13:25

    • לא אחרי זה - בגלל זה!!!! קוראים לזה הבנת המתרחש....... (ל''ת)

      תחי הבורות, 04/12/07 13:30

      • תתחילו לגלות קשר בין התוצאות ובין איכות המורים ואיכות מערך ההוראה! (ל''ת)

        יש לכם קבעון, 04/12/07 13:47

        • אנחנו לא רק בעד כיתות קטנות אנחנו גם בעד משפחות קטנות.... (ל''ת)

          מה הקיבעון שלך?, 04/12/07 14:11

      • כל הכבוד על

        איריס, 04/12/07 13:51

        כל הכבוד על התשובה

      • על סמך מה את קובעת את זה?? (ל''ת)

        תמוה, 04/12/07 14:03

        • ביזוי המורים+קיצוצים דרקוניים=כישלון החינוך!!! (ל''ת)

          חשבון פשוט, 04/12/07 14:18

          • תוצאות נמוכות

            היו גם לפני, 04/12/07 16:08

            אפשר לחשוב איזה ביזוי

            אין לכם אפילו הגינות מינימלית לחוש שמץ בושה בגלל התוצאות

      • גם לפני !!! כשמורה הוא ''המורה'' יש לו זכות לדרוש תמורה הולמת עבור

        foxy, 04/12/07 15:17

        עובדתו הקשה! אבל 99.99% לא מורים הם סתם מעבירים זמן

        • למה את סתם משמיצה? על איזה מחקר מבוסס האחוז הזה? זה ראלי? (ל''ת)

          למה להשמיץ סתם, 04/12/07 15:47

  • 50.

    יצא לי להשגיח בבחינות בגרות השנה

    המשגיח באספמיה, 04/12/07 13:25

    דבר שלא אעשה יותר אוסף גלמים
    מושלם,אין פלא שישראל נמצאת במקום שהיא נמצאת, המשגיחים עוזרים לנבחנים כל משגיח לא חכם
    כי אם חכמור, אלו משגיחיך משרד החינוך

    • מה קרה - לא יכלת להשיג עבודה טובה יותר??? (ל''ת)

      דגנרט, 04/12/07 13:33

      • זה לא העניין

        מורה, 04/12/07 17:29

        היא עבדה כמשגיחה ומדווחת על המתרחש. גם אני כמורה שומעת התלמידיי שבבחינות הבגרות המשגיחות עוזרות להם!

        • ואני בתור תלמיד אומר לך שזה לא קורה

          שניר, 04/12/07 23:59

          המשגיחות לא יודעות את החומר ואלה שעוזרות אומרות לרוב שטויות ונתקלתי בכיתה שלמה שנכשלה כי היא הקשיבה למשגיחה
          רוב הילדים בחיים לא יעזרו בהם כי הם יודעים שהם שם כי הם לא יודעים את החומר

  • 49.

    ל 41 - לא צוחק. אתה צודק ב 100%!

    ניר, 04/12/07 13:20

    והייתי מוסיף אפילו עוד דברים ברוח הזו. בכלל הייתי מייבא לפה את השיטה של סינגפור.

    • מה עם כמה פיליפיניות לתוספת? וקצת דשה מהשכן... (ל''ת)

      פלאי עולם, 04/12/07 13:33

  • 48.

    ממשלה שלא דואגת לחינוך, בריאות ובטחון לתושביה אין לה מקום. (ל''ת)

    שוש, 04/12/07 13:16

  • 47.

    הוכחה נוספת לכך שישראל היא מדינת עולם שלישי במסווה של מדינה מערבית (ל''ת)

    א, 04/12/07 13:16

  • 46.

    אין בעיה!הם ישתלבו בכוכב נולד!ובטלנובלות,במשפחות פשע,ובקומבינות!! (ל''ת)

    יש להם ממי, 04/12/07 13:11

  • 45.

    וזה אחרי שרובם העתיקו... (ל''ת)

    יודע צדיק, 04/12/07 13:08

    • נכשלו גם בלדעת (ל''ת)

      ממי להעתיק.., 04/12/07 13:14

  • 44.

    36 מבהיר את התמונה

    כרמלה, 04/12/07 13:05

    צריך להכנס ללינק ולקרוא!

  • 43.

    מעם הספר לעם הספר (השולים). (ל''ת)

    המורה נחמה, 04/12/07 13:01

  • 42.

    ראשית דרישות קבלה לסימינר כמו לרפואה ומשפטים. א''כ כיתות של 35 ת' (ל''ת)

    :-( מורה, 04/12/07 12:58

    • רצוי לסגור את הסמינרים

      מיואשת, 04/12/07 15:47

      גם כך כמעט ולא באים מועמדים לסמינרים. נעלה את הסף ונסגור במקביל את כל הסמינרים

  • 41.

    כמה המלצות -תצחקו אך זה הכוון

    גורי סנדרו, 04/12/07 12:57

    1. משמעת בלתי מתפשרת
    2. תלבושת אחידה
    3.מסדר בוקר-הנפת דגל והמנון
    4.קריאת ספרים-חובה +מבחן
    5.שינון טקסטים -תנ''ך +ספרות כללית.
    6.ריבוי מבחני פתע.
    7.יום לימודים ארוך -לפחות 7 שעות
    8.ריבוי שעורי בית.
    9.בונוס והערכה למורים מצטיינים.
    10. נטרול מעורבות הורים בבתי הספר.

    • הכל טוב ויפה אבל בלי הכפלת משכורות והקטנת כיתות הכול מיותר!!!!!!!!! (ל''ת)

      תנו למורים תנאי, 04/12/07 13:13

    • צודק 41

      xct, 04/12/07 13:51

      האשם אולמרט

    • בדיוק כך צריך לעשות!

      Melina Perez, 04/12/07 14:37

      ולהוסיף תמריצים ובונוסים לתלמידים מצטיינים. מגיע להם.
      ואוף גם- כשמורה נכנס/ת לכיתה- התלמידים נעמדים בדום מתוח. ואני מתכוונת לזה בשיא הרצינות. היום, מורה מוציאה את גרונה בעיקר בדקות הראשונות של השיעור. הקפדה על זה = פחות מורות חולות.

    • צודק. צודק. צודק. (ל''ת)

      נ., 04/12/07 16:09

  • 40.

    תמשיכו לקצץ בחינוך ותקבלו עוד ירידה! כל הכבוד למורים השובתים!

    ודייק, 04/12/07 12:51

    מנסים להציל את המדינה מעצמה.
    מקצצים בתקציבים, דוחסים בכיתות, לא מתגמלים מורים לפי השקעה ומצפים למה בדיוק? בושה לאוצר ולמדינה שככה נראית המדינה של ''עם הספר''.

    • הקצו עכשיו הרבה כסף לחינוך. (ל''ת)

      הויכוח מה הכי, 04/12/07 13:10

      • היקצו? מתי יתנו? במה זה תלוי? איפוא חתמו? (ל''ת)

        את תמימה מאוד, 04/12/07 13:17

        • הקצו לחינוך הרבה כסף!חלוקים עם אירגון המורים

          איך לחלק ולאן-, 04/12/07 13:24

          גם הממשלה וגם אירגון המורים רוצים את טובת החינוך-
          לדעת הממשלה הכסף (הוקצה סכום גדול) צריך ללכת ל---
          לדעת המורים הכסף צריך ללכת ל---

          • נו באמת - הבטיחו... אז הבטיחו. הייתה קונה מכונית יד שניה מברהון? (ל''ת)

            או דירה, 04/12/07 13:31

            • נו באמת בעצמכם!

              לא יאומן שאתם, 04/12/07 13:52

              הוקצה הרבה כסף!

              זה שיש ויכוח אם זה ילך רק לדרישות המורים או גם לדרישות הממשלה-זה ויכוח אחר.


              הכסף, כ 15 מיליאד , הוקצה!!

              לממשלה ומשרד החינוך יש דעה שונה מלאירגון המורים-לאן לנתב.

              מה כ''כ מסובך בלקלוט את העובדה הזאת??

  • 39.

    לפני שאדלר מוציא צווים שילך ללמד שבוע בבית ספר - רק כך יבין על מה מ (ל''ת)

    אדלר לך ללמד, 04/12/07 12:47

    • חשוב איפה

      מ, 04/12/07 18:33

      לבית ספר באזור מצוקה

  • 38.

    מערכת חינוך רופסת- מה הפלא ?

    ע. מיכאלי, 04/12/07 12:46

    אם לא נכניס לראש הדפוק שלנו שעל מנת להגיע לתוצאות אין מקום לדמוקרטיה בחינוך רק דיקטטורה חינוכית !
    החדרת החינוך יכולה להתבצע רק בצורה נחושה ואגרסיבית .חינוך בכפפות של משי ויחס סלחני יביא אותנו מהר מאד לתואר של עם חוטבי עצים ושואבי מים ,וגם בזאת כנראה ניכשל !!!

    • הגזמת,אבל אתה צודק בכוון

      בי''ס שבח מופת, 04/12/07 13:02

      זה בי''ס תיכון לבניהם של יוצאי רוסיה-
      מתנהל לא ב''סחבקיות'' הישראלית.

      ריספקט ברור למורים-ומורים שלא מפחדים לבוא בדרישות לתלמידים.דורשים מהתלמידים שישקיעו.
      תוצאות ברמה גבוהה!

      משמעת והשקעה, השקעה הדדית:גם מצד המורים גם מצד התלמידים.

    • צודק!!! צריך פה את השיטה הסינגפורית. (ל''ת)

      ניר, 04/12/07 13:31

  • 37.

    לא צריך ''רפורמה'' - צריך לתגמל את המורים על עבודתם ולהקטין כיתות. (ל''ת)

    פשוט ויעיל, 04/12/07 12:42

  • 36.

    מה באמת הממשלה נותנת?

    חמורים?, 04/12/07 12:42

    http://www.irgun-hamorim.org.il/index.asp?action=read&atcid=131117

    בטבלה פשוטה וברורה רואים שהבטחות הממשלה הן מס שפתיים בלבד! אסור לתת לנערי האוצר לנצח ולהפריט את החינוך, הבריאות וכו'

  • 35.

    מורים שטוענים שרק שכר גבוה יביא כוחות טובים,בעצם (ל''ת)

    מודים שכיום, 04/12/07 12:38

    • לא. חלק מהמורים טובים חלק פחות. כסף נותן ראש שקט וכבוד מקצועי.

      מורה מהשורה, 04/12/07 12:44

      כיתות קטנות נותנות שליטה במשמעת, יחס אישי ומיצוי יכולת התלמיד.

      • הגיוני ולעניין !

        אבל האם, 04/12/07 13:07

        לא יכול להיות שדרוש שינוי גם במערך ההוראה עצמו?

        תיגבור ותמיכה יעילים, פיקוח מקצועי ופדגוגי על מורים(לא כדי ''לתפוס'' מישהו בקלקלתו-כדי לשמור על רמה נדרשת), התייעצויות מקצועיות כשיגרה למורים עצמם וכו'?

        • כבר היום יש עודף מפקחים וועדות - לא צריך מדינת משטרה. (ל''ת)

          תנו כסף, 04/12/07 13:12

          • מפקחי חינוך והוראה זה ''מדינת משטרה''? (ל''ת)

            אין מילים, 04/12/07 13:58

            • פיקוח ויודע רק לבקר ולדרוש

              נ', 04/12/07 18:37

              קודם צריך לבנות תוכניות ברורות וראליות ואחר כך לפקח את ביצוען.

  • 34.

    אין מדינה

    Joe Anaaref, 04/12/07 12:37

    אז למה שיהיה חינוך?

  • 33.

    עם המורים רוצים לנקום בממשלה הם צריכים להכריז שהם חוזרים לאלתר ללמד (ל''ת)

    עם טיפש, 04/12/07 12:35

  • 32.

    קריאה כמכלול

    תמי, 04/12/07 12:32

    זוהי התוצאה של שיטת קריאה כמכלול ודומיה, שלפני 5-10 שנים היה ברור שהיא כשלון ומשרד החינוך דבק בה ודחה הסתייגויות רבות שהועלו לגביה. וזוהי תוצאה של דור ילדים שהתרחקו מהספר ומהקריאה, שרוצים סיפוק מיידי ורב חושי ורוצים הכל ומיד ובשפע.
    זוהי תוצאה של עלייה שלא עשו מספיק מאמצים לקלוט אותה ולא סגרו פערים.
    זוהי תוצאה של דור של מורים ועם סמכות ירודה ורבים עם מאיכות ירודה(באופן כללי, לא כולם).
    ואם התירוץ הוא חוסר מוטיבציה - גם זה גרוע ונקודה למחשבה מדוע המוטיבציה של הנוער קיימת רק כאשר הציון ''נחשב'' - האם למידה לשם למידה אינה נחשבת? בישראל 2007 גם מצב החינוך וגם התירוצים - עלובים.

  • 31.

    השבר לא ברור

    יוש, 04/12/07 12:31

    איך יכול להיות שהציון הממוצע במדעים הוא 39 והפער בין המגזר היהודי למגזר הערבי הוא 64 נקודות? מדוע לא מוצגות התוצאות כפי שהן, לפי מגזרים ויותר חשוב, לפי עשירונים של רמת הכנסה של ההורים. אולי התמונה שתתקבל תהיה שונה לחלוטין מזו המוצגת לכאורה בכתבה.
    חוץ מזה, לא ברור האם התלמידים במגזר הערבי נבחנו בקריאה בעברית או בערבית?

    • בניתוח שעשו-התקבלה תמונה ברורה של קשר

      בין תוצאות, 04/12/07 12:41

      ואוכלוסיות חזקות.

      כלומר מה שקובע זה הבית, ולא המערכת..

  • 30.

    מורים תחת צווי ריתוק רק ירעו את המצב. שלא יהיו אשליות לאף אחד (ל''ת)

    אולמרט מושחת, 04/12/07 12:31

  • 29.

    בישראל לא רוצים חיוך אלא שמרטפות. וזה המצב !!!! (ל''ת)

    אולמרט תתעורר, 04/12/07 12:29

    • המצב כיום הוא שמרטפות. בגלל המערכת . (ל''ת)

      הויכוח מה ישפר, 04/12/07 12:34

  • 28.

    ''חינוך עכשיו''!!!! (ל''ת)

    יאל, 04/12/07 12:19

    • כולם מסכימים. השאלה לאן לנתב (ל''ת)

      את התקציבים, 04/12/07 12:32

  • 27.

    נטפל בחינוך אחרי שנעשה שלום עם הפלשתינאים - אי אפשר להילחם בשתי חזי (ל''ת)

    עליזה אולמרט, 04/12/07 12:15

    • בדיחה??? צחקתי עליזה (ל''ת)

      אורן ג, 04/12/07 12:48

      • אכן בדיחה........ (ל''ת)

        אנאפוליס, 04/12/07 13:15

    • נטפל בפלשתינים אחרי שנטפל בתלונות ובחקירות במשטרה.. (ל''ת)

      דנה, 04/12/07 13:55

  • 26.

    אולמרט - הירתם למאבק למען החינוך!!!!! (ל''ת)

    שרה, 04/12/07 12:13

    • מצטער, אין לי זמן - סינפלד בדלת.... (ל''ת)

      הצבי, 04/12/07 12:21

  • 25.

    מי שקיצץ בחינוך רצה את הפערים. מי שלא מתקן רוצה בהם (ל''ת)

    רן, לא לוותר, 04/12/07 12:13

    • גם לפני הקיצוצים היו בדיוק (ל''ת)

      אותם ממצאים, 04/12/07 12:19

      • שקר! - הרי כתוב שהדרדרנו עשרים שלבים בשנים האחרונות. (ל''ת)

        למה לשקר?, 04/12/07 12:41

        • זה בהתדרדרות.. בלי שינויים במבדקים הבאים יהיה יותר גרוע... (ל''ת)

          המגמה והתוצאות, 04/12/07 12:51

        • בתקופת רבין כבר היה אור אדום (ל''ת)

          שפכו הרבה כסף, 04/12/07 12:55

          • צריך לדעת למי ולמה לתת - כן למורים לא לביוקרטיה! (ל''ת)

            לסגור את משרד, 04/12/07 13:10

            • בתקופת רבין שפכו הרבה (ל''ת)

              על המורים, 04/12/07 13:27

  • 24.

    פעם זה לא היה העם היהודי היה עם הספר

    חנה, 04/12/07 12:10

    לא היו בו אנאלפאבתים. תבדקו אצל החרדים ותראו שילד הלומד ב''חדר'' יודע לקרוא ללא שגיאות. כל שיטות הקריאה החדשות לא קידמו אותנו, אז אולי כדאי לנסות ללמד לפי שיטת ה''חדר''. תשאלו כל מורה המלמד ילד לבר-מצוה כמה קשה ללמד את הילד קריאה מדויקת. ההורים צריכים גם כן להתעניין יותר בילדיהם ופחות בקריירה. בילדים צריך להשקיע , לא רק בגדים ,צעצועים ובילויים, אלא בעיקר הרבה תשומת לב וחום.

    • חנה'לה, עם תשומת לב וחום, לא לומדים לקרוא

      שי, 04/12/07 12:35

      שעת קריאה במקום שעת צפייה בטלביזיה - זה אולי כן יעזור ללימוד קריאה.
      אבל, מה יעזור ללמוד מתמטיקה?

      • הרבה תרגול

        א_ח, 04/12/07 13:23

        לימוד מתמטיקה מצריך תרגול רב ומעקב אחרי התקדמות התלמיד. המורה במקום להשקיע בכך משקיע בפינות וכרטיסים שהתועלת מהם היא מועטה ביותר. גם ההורים צריכים לעודד את הילדים לעבוד ולא לבכות על הש.ב. שמקבלים.
        רק עבודה רצינית תשפר את ההשגים במתימטיקה.

        • נכון! שיטת ואיכות ההוראה כולל מעקב (ל''ת)

          פלוס השקעה, 04/12/07 13:32

  • 23.

    תבדקו ותמצאו שמדובר גם בילדים שלכם (!!!) וזה לא פונקציה של כסף!!!

    או תנאים טובים, 04/12/07 12:09

    ולראיה, אנחנו ההורים שלמדנו אז בתנאים גרועים פי כמה.!! היו לנו מורים מזן אחר.

    • צודק לחלוטין, זה לא כסף

      דן, 04/12/07 12:42

      ללמד לא לרוץ במסדרונות-לא צריך כסף.
      ללמד לא לדבר בגסות - לא צריך כסף.
      ללמד לתת לחבר זכות דיבור - לא צריך כסף.
      ללמד לדבר עם המורה בכבוד- לא צריך כסף.
      ללמד תרבות של ערכים - לא צריך כסף.
      ומפה הכל מתחיל, אלו הם התנאים להשגים אקדמיים. הבעיה שלנו היא התרבות הריקנית שלנו שהיא בסה''כ חיקוי זול מאוד של התרבות המערבית.
      לדוגמא: אם בטלביזיה האמריקאית יש את ''השרדות'' - ללא כל הקשרים מיניים (חוץ מהלבוש). בארץ יקחו את ההשרדות ויוסיפו לה את ההביט המיני הזול של הקשר בין הגברים והנשים והמתח המיני.
      או אם עכשיו הרעיון הוא האיכפתיות מהסביבה. מצחיק אותי שפרס כמנהיג נאור מדבר על החור באוזון, ומתעלם מהעובדה שהרבה ישראלים עדיין זורקים קליפות של גרעינים ופילטרים של סיגריות על הרצפה, שלא שומרים על ניקיון באיזורים ציבורים, ושאני צריך לראות את השומרת בכותל מעשנת מול הפנים של התירים שעומדים בהלם מול התופעה.
      עד מתי? תרבות זה לא עוד הצגת תיאטרון, תרבות זו דרך חיים ערכים שלצערי אין לנו אותה.
      וזה לא ענין של כסף!!!!!
      יש עוד הרבה דוגמאות שאין לי מוטיבציה לכתוב עליהן. אבל תבינו בלי תרבות נימוסין אנחנו לא עם.
      אין קשר לדת לתורה ומצוות! יש קשר לנימוסין, כבוד הדדי, ולהפסיק עם ההתנהגות ה''שלוחית'', הברברית.

      • תשמע, כתבת יפה.

        ארז, 04/12/07 12:50

        אולי תפרסם כתבה בדעות?
        באמת, לא חשבתי על הדברים באופן כזה. אני חושב שאתה צודק.

        • אכן כתב יפה אבל לא סיים - כן צריך כסף. (ל''ת)

          מורים מתוגמלים, 04/12/07 13:09

          • מורים מתוגמלים רצוי מאוד. (ל''ת)

            יש עוד דברים ש, 04/12/07 13:44

      • אתה טועה

        משיח, 04/12/07 12:55

        אמריקאים לא מפצחים גרעינים. הם חושבים שזה אוכל לציפורים.

        אבל אתה צודק לגבי האיכפתיות מהניקיון. בבית הכל מבריק אבל בחוץ למי איכפת? זו בסה''כ ארץ ישראל, אחת מנקודות התירות החשובות ביותר בעולם.
        ולהסביר פנים לתייר או לשכן שלך? למה מה קרה?????

    • בשביל זה את לא התקדמת בחיים...

      TRU, 04/12/07 22:24

      או שאולי אתה היית בחו''ל בשנים האחרונות..
      לא מובן אם אתה באמת ..הורה למרות שאני לא מאמין מדוע אתה לא רוצה תנאים טובים לילדים שלך...זו הדרישה של המורים..זו הדרישה של ההורים שאיכפת להם מילדיהם...לא כמו אלה שהגיעו רק עתה מחו''ל ומשחקים אותה ''הורים''

  • 22.

    מורים זה לא מסכי פלזמה - אי אפשר לייבא מחו''ל!!!

    אבי געזונט, 04/12/07 12:07

    הרפורמה זה שם קוד להרעה משמעותית בתנאי העסקת המורים.

    שכרו של מורה בישראל הוא נמוך להחריד שלא לומר מביש. הרפורמה אמנם מעלה (בהדרגה) את שכרו הבסיסי אך מבטלת הטבות רבות להם זכאי המורה כתוצאה מוותק, השתלמויות, הכנה לבגרות וכדומה.
    מצד שני נדרש מהמורה להגדיל את שעות השהיה וכן את שעות ההוראה הפרונטליות. היות ובתשתית הקיימת אין אפשרות להקצות חדרים פרטיים למורים, עיקר ההכנות לשיעור ובדיקת מבחנים ימשיכו להיות בבית.
    כך יוצא ששכרו של מורה ותיק, במקרה הטוב נשאר כשהיה, אך העומס עליו יגדל בהרבה. הכי נפגעים יהיו מורים (בעיקר גברים) שע''מ לפרנס את משפחתם עבדו בהיקף גדול ממשרה וע''פ הרפורמה, הם יאלצו לרדת למשרה ומשכורתם תפגע באופן משמעותי ביותר. דבר זה יגרום דווקא למורים הטובים (והחרוצים) יותר לעזוב את המערכת לטובת הוראה במכללות וכדומה.
    ואכן, אחת הסיבות העיקריות להתדרדרות המתמשכת במצב המורים היא ריבוי הנשים במערכת, היות שהן ע''פ רוב אינן המפרנס העיקרי במשפחה ועלכן פחות מודעות ו/או נכונות להילחם על שכרן.
    עובדה זו גם אפשרה לעסקן פוליטי מטעם, כמו ווסרמן, להשתלט על הארגון ולגרום לקיפוח זכויותיהם במסווה של רפורמה בחינוך.
    היות ומורים זה לא מסכי פלזמה, אי אפשר לייבא מחו''ל, העובדה שהיום אין כמעט מועמדים ללימוד מקצועות ההוראה, תגרום לכך שבעוד עשר שנים ישלחו להוראה מובטלים ישירות מלשכות התעסוקה.

    • אין לכם בעייה לדרוש השקעה

      בקשר לכיתות, 04/12/07 12:31

      והרבה מורים חדשים למערכת.

      (מורים חדשים-הרי יצטרכו הרבה מורים חדשים גם כדי ללמד את ''החזר השעות'' שאתם דורשים, וגם כדי ללמד את התלמידים כתוצאה מ''הקטנת כיתות'', שאתם דורשים.)

      אבל תנאים לעבודת מורה בביה''ס-נראה לכם סוף העולם..

      מתי תבינו שצריך דחוף שינוי בשיטת ההוראה?

      גם שכר למורה-אבל גם עוד דברים!

  • 21.

    זה מקום מאד גבוה

    שניר, 04/12/07 12:02

    תחשבו שנייה סיימנו מקום 40 כש25% מהנבחנים שפת אמם היא לא עברית ובגלל זה הם סיימו עם פחות מ40!
    תחשבו שניה אם יש לך 25% עם 40 ומטה מה זה אומר על השאר שהם השיגו ציונים מאד גבוהים(אם הציון הוא 65 אז ציון הבחינה של הילדים שמדברים עברית הוא מעל 75 תחשבו שניה לאיזה מקום זה מביא אותנו!
    ועכשיו תגידו לי מה מצב החינוך

  • 20.

    ביבי תציל אותנו כבר! תציל את החינוך!

    הורה מודאג מאוד, 04/12/07 11:59

    יאללה, רק אתה יכול לעשות משצריך לעשות כדי להציל את החינוך הנוראי הזה.

    • ביבי הרס! ביבי יתקן? לא ניתן לו את ההזדמנות! (ל''ת)

      אינטרסנט, 04/12/07 12:18

    • ביבי תמך בזמנו בדו''ח דוברת (ל''ת)

      המורים התנגדו, 04/12/07 12:18

  • 19.

    הגיע הזמן להרוס את משרד החינוך עד היסוד ולהקימו מחדש במתכונת חדשה!! (ל''ת)

    המורים נמצאים, 04/12/07 11:59

    • את החינוך ואת האוצר (ל''ת)

      אורן ג, 04/12/07 12:49

  • 18.

    אם אדלר יוציא צווים נגד המורים האחריות עוברת מהממשלה אליו!!! (ל''ת)

    אדלר - הסר ידך, 04/12/07 11:56

  • 17.

    מי היו היתה שרי חינוך משנת 2002-2006 (ל''ת)

    ע, 04/12/07 11:56

  • 16.

    העיקר שיודעים הכל על ''מורשת רבין'', ''תהליך השלום'' ושאר ההזיות. (ל''ת)

    נסים, 04/12/07 11:55

  • 15.

    התבלבלתם קצת. קראו משמאל לימין ואנחנו במקום השלישי! (ל''ת)

    קול קורא, 04/12/07 11:53

  • 14.

    גם התלמידים אשמים........

    ניטשה, 04/12/07 11:52

    כן אני לא מתבייש לומר שהתלמידים אשמים במצב ולא רק המורים. וזה נאמר בייחוד בכל הקשור לקריאה. הרי למה אתם מצפים, שהמורה ילמד את התלמידים כיצד לקרוא? האשמה מוטלת גם על ההורים. אדם משכיל בארץ נתפס כאדם לא מעשי. תסתכלו על מדעי הרוח באוניברסיטאות השונות ותבינו עד כמה ההשכלה נתפסת אצלנו כרדיפה אחרי אוויר.

  • 13.

    נו באמת...

    מקום 40..., 04/12/07 11:50

    רק אותי התוצאות לא מפתיעות??

  • 12.

    כל המבחנים האלו הם שטויות

    תלמיד, 04/12/07 11:50

    המבחנים האלו לא מעניינים את התלמידים, וזו הסיבה לציונים הנמוכים!!
    אני בתור תלמיד במבחן כזה סביר להניח שקיבלתי 60, למרות שבקלות יכולתי לקבל 90, פשוט כי זה לא שווה את המאמץ!

  • 11.

    הפוליטקאים מתעסקים 24 שעות עם פלסטינים !!!והיתר לא מענין אותם!!!!!!

    הכל מידרדר, 04/12/07 11:46

    מספיק לא רוצים לשמוע פלסטינים
    מי שנבחר שיקיע את מירצו בעם היהודי לשם כך ניבחרתם
    מי שרוצה פלסטינים שיעבור לרשות
    די נמאס לשמוע כל דקה פלסטינים

  • 10.

    האסון כבר פה

    סימה שמואלי, 04/12/07 11:46

    מה עוד צריך לקרות כדי שנבין שאנחנו במצב של אסון לאומי?
    יש להענות מיד לדרישות המקסימליות של המורים!

  • 9.

    מחצית התלמידים ויותר, שפת אימם אינה עברית

    בר ברע, 04/12/07 11:43

    לא קשור למורים

    • לא קשור למורים-צריך להיעלם מהלכסיקון

      גם באירופה יש, 04/12/07 12:00

      קשור למורים ולמערכת ההוראה!

      מורה טוב-יוכשל אם מערכת ההוראה לא טובה, או לא יודעת למצות אותו,ואם תנאים אובייקטיבים שלא קשורים בו מכשילים.

      השאלה אם יש יותר מדי מורים לא טובים, ואם כן- מה עושים עם העובדה הזאת.

      אבל העיקר-מערכת ההוראה ותנאים שיאפשרו לה ''לתקתק''.

      • רוב במהגרים הם הגיעו מהמושבות כך שדיברו

        בר ברע, 04/12/07 15:09

        את שפת המדינה שאליה היגרו.

    • יש שפת אם לא עברית (ל''ת)

      שדוקא מעלים, 04/12/07 12:06

  • 8.

    מקום 40 מתוך 57 (בכל התחומים!) (ל''ת)

    אכן תמונות קשות, 04/12/07 11:42

  • 7.

    אלו מוריך עם ישראל בהנהגת רן ארז!!! (ל''ת)

    כשלון המורים, 04/12/07 11:41

  • 6.

    יש לעשות רפורמה במשרד החינוך עצמו (ל''ת)

    עליזה, 04/12/07 11:41

  • 5.

    כמה לא מפתיע

    מורה בישראל, 04/12/07 11:41

    כשאין למורה סמכויות בכיתה, כשיש 42 תלמידים בכיתה, כשיש 4 שעות מתמטיקה שבועיות... איך אפשר להגיע להישגים כלשהם?

    • צודק. (ל''ת)

      :), 04/12/07 11:54

    • מסכים רק עם הטענה הראשונה

      מורה לשעבר, 04/12/07 17:38

      אפשר ללמד גם כיתה גדולה ! אני סיימתי בי''ס יסודי בכתה בת 52 תלמידים שמרביתם סיימו גם אוניברסיטה. כל הבעייה היא מי יושב בכיתה ואיזה מנהל יש לבית הספר. האם זה מנהל או פרנואיד שפוחד ממה יגידו ההורים והתקשורת.
      אבל האמת שקל יותר עם כיתה יותר קטנה.

  • 4.

    התלמידים הערבים נבחנים בקריאה (ל''ת)

    בעברית, 04/12/07 11:37

  • 3.

    מה אתם מתפלאים - אחרי שנים של קיצוץ בחינוך

    אזרחית, 04/12/07 11:34

    להוסיף שעות ולתת למורים להרוויח 7000-10000 ש''ח בחודש, אז גם יגיעו לבתי הספר כוחות הוראה ראויים

    • לך לא עזר חינוך

      אזרח, 04/12/07 13:09

      תקרא את הכתבה! הבעיה בגלל מגזר ערבי

      • בקריאה, ביתר המקצועות (ל''ת)

        כולם אותו דבר, 04/12/07 13:34

  • 2.

    מה עוד צריך כדי לבדוק לאיפה הולך הכסף (ל''ת)

    במשרד החינוך?, 04/12/07 11:33

  • 1.

    כמובן הכבישים שורצים מבני נוער באלפיהם

    פקק תנועה, 04/12/07 11:26

    ומיסתובבים בחוץ חסרי מעש .ועוסקים בפעולות לא יפות וחוקיות .בימקום לשבת בבית וליקרוא ספרים טובים לבד או בצוותא .