• 137.

    אתם בהחלט לא מבינים מהות יראה.

    מוטי קליפורניה, 05/12/07 15:29

    אתם בהחלט לא מבינים מהות יראה וכבוד לפיכך אצלכם הכל נשחק,הערכים וגם מלמדיהם.
    ואני אסביר לך בצורה חד פעמית כדי שמוחך הנבוב יקלוט.
    בבית ספר ממלכתי דתי וגם דתי הפניה למורה היא בגוף שלישי.
    דוגמא: לעולם הפנייה אל מורה לא תהיה ''את\\ה נתת שיעורים אתמול''
    אלא ''המורה נתן\\ה שיעורים אתמול''
    ובשיעורי תנ'ך ''הרב אמר'' או, ''כבוד הרב יש לי שאלה''.
    בבית חינוך תימני יאמרו ''המורי אמר'' ''המורי עשה''.
    הרגלת הלשון הצברית במתן כבוד למחנכים היא תחילת הגאולה,
    ופה זה מתחיל ופה זה נגמר.
    לפיכך, כיון שממצרים ומבית עבדים כבר יצאנו והמורים אינם עבדיכם אלא מוריכם,יוכפל שכרם לאלתר ואם לא מתאים לכם אז תמצאו זמן לשבת עם ילדכם בבית וללמדם,הגיע הזמן לשים את הנקודה והסוף להתעללות במורים.
    לפיכך אני מצפה מציבור המורים להפגין אומץ אזרחי ולא להכנע לדרישות המשפילות.
    ''טוב לי פת חרבה ושלווה בה מבית מלא זבחי ריב''
    -אין עוד מלבדו.

    הגב לתגובה זו

  • 136.

    אחרי חג החנוכה עם מישראל יהיה עסוק

    פקק תנועה, 05/12/07 14:27

    בהכנת החגיגות לקריסמס

    הגב לתגובה זו

  • 135.

    אנו מורי ההסתדרות החלטנו לסגור את ביה''ס אחרי חנוכה

    לוסרמן, 05/12/07 13:43

    וסרמן יקירי,
    1. לך הביתה, אתה והאופל שרצית להמיט עלינו המורים. אינך מתבייש לאמר שרוב מורי החט''ב הם מההסתדרות?????? גם גנב, גם שקרן.
    2.. אתה לא פטרון של מורי הסתדרות המורים, אלא אמור להיות נציג שלנו . וודאי לא אופוזיציה לעמיתנו מארגון המורים. אנו מתביישים בך.
    3. אנחנו לא נעבור לארגון, אלא נעביר אותך מעולם הנהלת הסתדרות המורים.

    4. היום החלטנו כל מורי ההסתדרות בבית-ספרי (כ-40) לסגור בימים ה' ו' הבא את ביה''ס , אם הצווים יכנסו לתוקף. מורי הארגון , גם יפרו הצו באמצעות ימי הצהרה.

    לך חפש לך וליולי מקום נידח. המלחמה שלנו בך רק מתחילה

    הגב לתגובה זו

  • 134.

    מפלגת העבודה??..???

    אייל הדרומי, 05/12/07 13:43

    לכבוד מר אהוד ברק יו''ר מפלגת העבודה לשעבר,תנועתך לא נכנסה לכנסת כתוצאה מההתנהלות של שרת החינוך שלך,הכישלון שלה שנאתה למורים,התעללות שלה יחד עם האוצר במורי האירגון כל אלה יגרמו למחיקת מפלגתך ולהפוך את כולכם לשעבר זכור זאת אנחנו המורים נשבעים להזכיר זאת בכל מעמד ובכל אירוע לא נשכח ולא נסלח ,

    הגב לתגובה זו

    • שינאה,התעללות..

      אתם פאתטים, 05/12/07 14:14

      יש מו''מ.
      במו''מ יש 2 צדדים.

      צד 1 ממשלה ומשרד חינוך.
      צד 2 אירגון המורים.

      במה המורים הלכו לקראת הממשלה/משרד החינוך?
      -בכלום.
      כמו אוטיסטים (חודש וחצי רק אולטימטום, נאדה מו''מ!,חודש וחצי.).
      ______________________
      למורים יש דעות משלהם מה היא טובת החינוך-למשרד החינוך (שזו אחריותו ויעודו) דעות שונות.

      גם את העובדה הזאת המורים מסרבים לקבל.

      מה תמונת המצב?
      המורים מתעקשים על כך שרק דעתם הבלעדית היא הקובעת.

      המורים החליטו שמבחינה מקצועית-אך ורק להם יש זכות להגיע לתובנות כאלה או אחרות.

      זה בגדר התנהלות סבירה??

      שיקום מערכת החינוך-בידי משרד החינוך פלוס שיתוף המורים.
      כך זה צריך להתנהל.

      המורים גורסים-
      שיקום מערכת החינוך בידי המורים(??) ,בלי אפילו שיתוף משרד החינוך..

      גישת המורים אבסורדית.

      הגב לתגובה זו

      • לכסיל ! במה הם הלכו לקראת הממשלה?. 59 שנה הם וויתרו לממשלות!! (ל''ת)

        Bוגר Aממי, 05/12/07 17:23

        הגב לתגובה זו

      • אתה טועה!

        גדי, 05/12/07 19:39

        יש לך טעות. מצד אחד היו צריכים להיות השרה והמורים ומהצד השני-האוצר.כששמת את שני השרים ביחד הסכמת ששרת החינוך תחשוב כמו פקידי האוצר-איך לחסוך כסף. אתה ותמיר לא מבינים את תפקיד השר-הוא צריך לשאוף שהמערכת שלו תקבל כמה שיותר ותעשה כמה שיותר. שר לא צריך להצטרף לפקידי האוצר במאמציהם לחסוך כסף.שר הבטחון לא עומד עם האוצר נגד הצבא אלא מול האוצר.כשיולי תבין את זה {ממך אני לא דורש} יהיה חינוך.

        הגב לתגובה זו

  • 133.

    מועצת התלמידים הארצית צריכה להשבית את התימודים המאבק גם בשבילם (ל''ת)

    המאבק לחינוך, 05/12/07 13:11

    הגב לתגובה זו

    • הצעה נבונה (ל''ת)

      מורה מודאג, 05/12/07 13:44

      הגב לתגובה זו

  • 132.

    מורים-קבלו חלק מדרישות משרד החינוך (ל''ת)

    ותעלו את ה 8.5%, 05/12/07 12:31

    הגב לתגובה זו

    • חחחחח. נראה שלא הבנת על מה המאבק שלנו (ל''ת)

      חחחח, 05/12/07 13:54

      הגב לתגובה זו

      • על מה?

        לא על שכר?, 05/12/07 14:16

        כי על מה דרוש לטובת החינוך יש החולקים עליכם.
        ומותר!
        אפילו רצוי

        הגב לתגובה זו

  • 131.

    בבחירות לרשיות המקומיות שיערכו עוד פחות משנה

    פקק תנועה, 05/12/07 12:14

    הנושא העיקרי שלהם.. יהיה שיקום מערכת החינוך והלימודים ואותו הדבר יהיה גם לגבי הבחירות שיערכו ב20010 לגבי הרץ לרשות הממשלה .כול היתר יבוא לבד ..אים נירצה או לא נירצה .

    הגב לתגובה זו

    • בבחירות לרשיות המקומיות שיערכו עוד פחות משנה

      פקק , תנועה, 05/12/07 17:28

      הנושא העיקרי בהם יהיה שיקום מערכת החינוך והלימודים ,ואותו הדבר יהיה גם לגבי הבחירות שיערכו ב20010 לגבי הרץ לרשות הממשלה .כול היתר יבוא לבד ..אם נירצה או לא נרצה .

      בפיקוקי הרב, אני מנבא על 20010, כשאיה זקן....

      הגב לתגובה זו

      • אתה משוכפל ? (ל''ת)

        בקק, 05/12/07 18:35

        הגב לתגובה זו

        • לא, לאמא שלו קוראים דולי... (ל''ת)

          המשבט הראשי, 06/12/07 01:58

          הגב לתגובה זו

  • 130.

    להעביר המורים למרות חב' כ''א ותשקוט הארץ (ל''ת)

    יגאל כהן, 05/12/07 11:09

    הגב לתגובה זו

    • ובתמורה תקבל את כל בוגרי 8 שנ''ל כמורים של ילדיך (ל''ת)

      סייג לחוכמה, 05/12/07 13:56

      הגב לתגובה זו

  • 129.

    לכל שונאי המורים

    אורית, 05/12/07 10:49

    אין לי ספק שמי שכותב נגד המורים - הוא לא אדם אינטיליגנט. צר לי עליכם.

    הגב לתגובה זו

    • אף אחד לא שונא את המורים

      חושבים שונה, 05/12/07 12:06

      המורים מתנפלים על כל מי שסוטה מהקו שלהם-
      הומחש גם בטלויזיה אתמול ב''פוליטיקה'' עם עודד שחר בערוץ 1.

      הגב לתגובה זו

  • 128.

    חובת המנהלים להתפטר לאלתר - לא לפתוח את בתי הספר!!!! (ל''ת)

    מנהלי בית-הספר, 05/12/07 10:22

    הגב לתגובה זו

  • 127.

    כל התגובות על התפטרות - הגזמתם קצת מה לא משכתם את החבל יותר מידי??

    הגזמתם קצת, 05/12/07 10:15

    כמה זמן חשבתם שבית הדין יתן לכם לא ללמד? יש פה גם תלמידים בתמונה שכחתם??

    הגב לתגובה זו

  • 126.

    יולי - חינוך ממלכתי לא מפריטים

    יוסי, 05/12/07 10:11

    תרימי את עתיד המדינה מהקרשים

    הגב לתגובה זו

    • אתם לא נותנים להרים,אתם!אין שינוי שקשור לפנים המערכת שלא התנגדתם לו

      ההפרטה קיימת, 05/12/07 12:25

      בגלל כשל המערכת !

      הורים שיכולים ורוצים לקדם את ילדיהם-לוקחים מורים פרטיים!
      (ילדים רגילים, לא בעייתיים).

      הרבה יותר מדי תלמידים לא מקבלים מהמערכת, מה שחובתה היה לספק להם!!

      המורים טוענים שמדובר רק בכתות קטנות.
      ובכן-
      מומחי חינוך חולקים עליהם! (עובדה שגם עוז לתמורה לא היה רק ''כיתות קטנות''..)

      כדי להקדים טיעון מטעה שלכם--תוצאות מיבדקים נמוכות ,אחוז בגרויות נמוך,איכות הבגרויות -כתופעה ומגמה שלילית קבועה--היו גם לפני הקיצוצים.

      השכר שמגיע למורה (הראוי/ה)-דיון אחר.
      אכן מגיע להם שכר גבוה.

      הגב לתגובה זו

    • יולי לא מבינה כלום. היא מריונטה, כך גם מפלגתה (ל''ת)

      חבובה, 05/12/07 13:46

      הגב לתגובה זו

      • מי שמפריט זה מי שמאפשר המשך מערכת כושלת

        -בעל יכולת פונה, 05/12/07 14:21

        במקום שהממשלתי יספק מה שצריך (והוא לא מספק!)-מי שיכול פונה או נעזר במה שאפשר לקנות בכסף פרטי.

        הגב לתגובה זו

  • 125.

    ארגון המורים חשבו שיוכלו לשבות לנצח??

    שרון, 05/12/07 10:10

    עד מתי הם חשבו למשוך את השביתה? אם בית הדין לא היה מוציא להם צווים לא היו חוזרים לעבודה גם עוד חודש ועוד חודשיים

    הגב לתגובה זו

  • 124.

    הגיע הזמן שיחזירו אותם לעבודה

    מני שפר, 05/12/07 10:08

    בית הדין שיחק אותה עכשיו לא נותרה להם ברירה אלא לחתום על הסכם בשבוע הזה כי אחרת הם באמת יצאו קרחים מכל הכיוונים

    הגב לתגובה זו

  • 123.

    מנהלים - סגרו את בתי הספר!!!!!!! (ל''ת)

    שעת חירום, 05/12/07 10:08

    הגב לתגובה זו

  • 122.

    שתיקת אנשי הרוח - כתם שחור!!!!!!!

    לא נשכח, 05/12/07 10:07

    איפוא אנשי הרוח הישראליים: א.ב. יהושוע, עמוס עוז, גרוסמן, סובול אחרים. האם רק למען הפלשתינים אתם מוכנים להרים קולכם? האם רק הפוליטיקה מעניינת אותכם? איפוא אסא כשר? איפוא שלמה אבינרי? אף לא מילה אחת. אף לא שלט מונף? אף הצעה לגשר? לשבות רעב? לזעוק? === אוי לאותה מדינה שלב שליטיה גס באזרחיה ואנשי הרוח שלה שותקים. כמורה - זה כואב לי יותר מכל - כמורה - מה אגיד מחר לתלמידי כשישאלו אותי למען מה כדאי לחיות במדינה הקשה הזו???

    הגב לתגובה זו

    • הלך האור מאנשי הרוח. האופל פגע בהם: הון-שלטון-תקשורת-פיח (ל''ת)

      מורה, 05/12/07 13:49

      הגב לתגובה זו

  • 121.

    השפן הקטן

    שלומי, גבעתיים, 05/12/07 09:57

    זה היה כל כך ברור שאף ממשלה לא תתקפל מול התנהגות בריונית שכזו. רן ארז וארגון המורים היו צריכים להבין מזמן שהמדינה לא יכולה להרשות לעצמה להיכנע אחרת מחר כל גוף יחליט לשבות. הרי אף אחד במגזר הציבורי לא מרוצה ממעמדו ומשכורתו

    הגב לתגובה זו

  • 120.

    מנהלי בתי הספר חייבים להתפטר לאלתר ולתת רוח גבית למאבק!!!!!! (ל''ת)

    עכשיו או, 05/12/07 09:56

    הגב לתגובה זו

  • 119.

    מורים לא מבינים מו''מ מהו. בושה לאינטיליגנציה (ל''ת)

    במו''מ מתקזזים, 05/12/07 09:38

    הגב לתגובה זו

  • 118.

    מנהלי בתי הספר חייבים להודיע על התפטרות קולקטיבית!!!!!!!!!!

    מורה מהשורה, 05/12/07 09:33

    על מנהלי בתי הספר לגלות מנהיגות ולהודיע שלא יתייצבו בבתי הספר עם מורים תחת צווים. הם חייבים לשאת את נס המרד בממשלה הדורסנית ולדרוש הגינות והתחשבות במורים. אני מצפה שהם יגלו עמדה מוסרית נחרצת אחרת הם לא יהיו ראויים לנהל את המורים האומללים של המדינה הזו.

    הגב לתגובה זו

    • גם מורים. ולהחזיר אח''כ (ל''ת)

      רק את הטובים, 05/12/07 09:45

      הגב לתגובה זו

      • אדיוט - לפחות אל תפריע. (ל''ת)

        ז, 05/12/07 09:55

        הגב לתגובה זו

      • ומה יקרה עם הטובים לא ירצו לחזור? (ל''ת)

        מתושלח המורה, 05/12/07 12:44

        הגב לתגובה זו

        • יהיה בינוני ומטה בהדרדרות (ל''ת)

          כמו עכשיו.., 05/12/07 13:22

          הגב לתגובה זו

  • 117.

    רפורמה זה שינויים פנימיים!תפסיקו לקרוא רפורמה לדברים אחרים-

    עובדה שגם, 05/12/07 09:30

    בעוז לתמורה לא הצעתם רק ''הקטנת כיתות''..

    הגב לתגובה זו

  • 116.

    ההפסד של כולנו

    שמחה, ירושלים, 05/12/07 09:28

    המורים יחזרו ללמד על אפם וחמתם, לתלמידים השנה הזו הלכה לזבל ומעמד המורה מעולם לא היה יותר נמוך. ככה זה שהולכים עם הראש בקיר אחרי מנהיג עיוור

    הגב לתגובה זו

  • 115.

    אלקטורלית המורים מיעוט זניח/שולי עם אפס(0) השפעה (ל''ת)

    יגאל כהן, 05/12/07 09:21

    הגב לתגובה זו

    • שכחת שלמורה יש בן / בת זוג, ילדים בוגרים

      מתושלח המורה, 05/12/07 12:39

      תלמידים אוהבים שנמצאים בקשר אוהב עם מוריהם , עד היום.
      הם יזכרו היטב ביום הבוחר לשים את הפתק למפלגת המורים. אז מול עיניך המשתאות - תגיד- הנה הגיע הסוף לקפטילזם החזירי.

      הגב לתגובה זו

  • 114.

    אחרי ביה''ד, דרושה רפורמה אמיתית.

    עמית, 05/12/07 09:17

    אנחנו מורי הארגון, נפחית את מספר התלמידים בכיתות. אנחנו נבצע צעד חד סטרי.
    כל מורה שיכנס לכיתה ידאג שבכיתתו יהיו 28 תלמידים מקסימום.
    מתחילים ללמד רק כאשר יש מקסימום 28 תלמידים. יום יומיים של אי סדר ומנהל ביה''ס
    כבר ידאג לכך שיהיו 28 תלמידים בכל כיתה.
    ניתן להסביר לתלמידים, שארגון המורים לא מאפשר ללמד יותר מ 28 תלמידים והיות ואנו מאוגדים בארגון, עלינו לציית להוראותיו, יש לנו אחריות ארגונית ואחריות אישית.

    ייתכן, שבשלב הראשון, תהיה צעקה גדולה של התלמידים המנהלים וההורים.
    כי אף הורה לא ירצה שדווקא ילדו יוצא מהכיתה....
    כאשר ההורים והתלמידים יתחילו להבין ''שהתנהגות'' זו של המורים היא המפתח
    להתחלת הבראת החינוך בישראל, הצעקה תיחלש.
    אין ספק שההורים יכולים להיות פה הגורם להצלחת הרפורמה הזו.
    היגע הזמן שהם יבינו שמאבקנו הוא גם מאבקם, ויתחילו סוף סוף לשתף פעולה איתנו.
    הפעם!!! התערבותם חשובה מאוד.
    רן ארז תחזיר את המורים לכיתות המוקטנות, זו תהיה הרפורמה שלנו ושל כולנו,
    מנהיג חייב לחשוב קדימה, למנהיג צריך להיות חזון.
    רן ארז, תודיע לשרי האוצר והחינוך שמורי הארגון ירדו מכל הדרישות הכספיות שלהם,
    הם חוזרים ללמד בכיתות שגודלם הוא 28 תלמידים מקסימום.
    אגב, אני מקווה שכולם זוכרים שממערכת החינוך נגזלו עשרות אלפי שעות הוראה,
    ולפי מכתבו של רה''מ, בעיתון מיום שישי, ''גם הוא'' מבין זאת.
    אין לנו שום צורך ''ברפורמות'' ועבודה בעיניים על המורים, התלמידים, ההורים, והציבור.
    אנחנו שומרים על הקיים, בהסכם קיבוצי ברור ומוסכם שיש לנו, כל מה ''שהשגנו'' בעבר, נשאר כפי שהוא מבחינת: שעות אם, שעות גיל, גמולי בגרות, היקפי משרה, משכורת, פנסיה, וכו'.
    אין לנו, המורים, צורך בשום שקל ממשרד האוצר, שמשרד האוצר ישקיע רק בתלמידים.
    אל תעשו לנו טובות, '' לא מעוקצך ולא מדבשך ''...
    ברור שכעת משרד האוצר לא יכול להתלונן על המורים.
    גם במשרד האוצר אמרו (זה יכול עוד להשתנות!!) שגם להם יש כוונה לצמצם את הכיתות, ולהוסיף את השעות שנגזלו.

    אני מצטט ממכתבו של רה''מ מעיתון ידיעות אחרונות:
    ...לחברי ארגון המורים העל-יסודיים. אני מתחייב להקטין את מספר התלמידים בכיתות למספר מקסימאלי שיוסכם בינינו במשא ומתן שיחודש מיידית, בהנחיית שרי האוצר והחינוך.''

    יוצא שאנו המורים ''באותו ראש'' עם האוצר....אידיליה אמיתית....
    שר האוצר קיבל מנדט מרה''מ לגבי צמצום הכיתות, כך שלא ברור מאיפה באה ההתנגדות שלו.
    מעניין כעת לראות איזה ספין האוצר ישלוף מהכובע לנוכח הרפורמה שלנו.
    משרד האוצר והשרה כבר לא יספרו סיפורים לכאורה של השקעה של 10 מיליארד ש''ח במורים.
    אנו ממליצים למנהלי בתי הספר שיתחילו להתארגן עם רשימות של 28 תלמידים בכל כיתה, וזאת על מנת למנוע אי נעימות לתלמידים. ובנוסף, את כל הכיסאות והשולחנות המיותרים יש להוציא מהכיתות,שיישארו רק 28 כיסאות, וזאת על מנת שהתלמידים והמורים ירגישו בהבדל המשמעותי.

    הגב לתגובה זו

    • עם הבטחות רה''מ עשה טיירה ואו קבלת שבת (ל''ת)

      רשם ההבטחות, 05/12/07 09:25

      הגב לתגובה זו

    • מורים שלא קולטים שחוץ מכיתות קטנות יש עוד בעיות קשות (ל''ת)

      במערכת הכושלת--, 05/12/07 09:27

      הגב לתגובה זו

  • 113.

    מורים, אני חוזר ואומר לכם-חייבים לשנות בתוך המערכת!!בתוך! (ל''ת)

    דרשו יותר תגמול, 05/12/07 09:14

    הגב לתגובה זו

  • 112.

    8.5% הגיעו למורים ללא קשר לשביתה

    לא מורה, 05/12/07 09:13

    חלק כתוספת שניתנה לכל המשק והשאר הובטח לפני 8 שנים ועוד לא ניתן... אז לא לקשקש עם הודעות פופוליסטיות של 8.5 % תוספת. חוצמזה המורים צריכים לקבל הרבה הרבה יותר כדי שיגיעו הטובים ביותר למערכת.

    הגב לתגובה זו

    • עם ma בתיכון אני אקבל עוד ארבע מאות ומשהו שקלים-בושה!!!!! (ל''ת)

      רונית, 05/12/07 11:29

      הגב לתגובה זו

  • 111.

    צווים יושפלו המורים לעיני התלמידים והחינוך יהא בהתאם (ל''ת)

    ותקבלו 100%, 05/12/07 09:12

    הגב לתגובה זו

    • כיום זה 101% שמרטפיה-תוצאות ממוצעות דלות,אחוז בגרות נמוך, (ל''ת)

      מנתבים את הרוב, 05/12/07 09:34

      הגב לתגובה זו

  • 110.

    בטלנים, הה ?

    המורה, 05/12/07 09:04

    כבר חודש שלם שאנו מסבירים, אבל מה לעשות. לא כולם מבינים. ומכיוון שהסבר למתקשים הוא המומחיות שלנו, אז הנה, ננסה שוב :

    נכון, משרת מורה מבוססת על24 שעות הוראה . נכון, מורה בתיכון מלמד בממוצע כ-20 שעות פרונטליות. ונכון, זה נראה לכם מעט .

    בואו נבדוק בעלי מקצוע אחרים :
    עורכי דין: האם הם מופיעים בבית-המשפט יותר מ-20 שעות בשבוע? לא. במה הם ממלאים את זמנם? באיסוף חומר, בהכנת תיקים , בפגישות .

    עו''סים ופסיכולוגים: האם הם מקיימים שיחות טיפוליות יותר מ- 20 שעות בשבוע? לא. במה הם ממלאים את זמנם? בניירת, במפגשים עם נותני שירותים אחרים , בישיבות, בשיחות טלפוניות .

    פקידים: האם הם מקבלים קהל יותר מ-20 שעות בשבוע? לא. במה הם עוסקים בשאר השעות? בטלפונים, ישיבות, ניירת וכד '.

    שחקנים, קרייני טלויזיה, מגישי חדשות: האם הם מופיעים יותר מ-20 שעות בשבוע? מובן שלא. במה הם ממלאים את זמנם? בהכנות, חזרות, פגישות וכד ' .

    וכן הלאה, בכל מקצוע שעניינו - עבודה עם קהל.

    השעות הפרונטליות שלנו דינן כדין שעות טיפוליות, שעות קבלת קהל, שעות הצגה. כל שעה כזאת מגובה בשעה עד שעתיים של עבודה אחרת: הכנה, בדיקה, ישיבות, טלפונים, פגישות. ועוד לא הזכרנו פעילויות בית-ספריות כמו טיולים, סמינרים, אירועי תרבות וכד ' .

    אז מה ההבדל בינינו לבין כל בעלי המקצועות שהוזכרו? פשוט מאד: להם יש משרד ואמצעים לעבוד במקום העבודה . אנו עושים את העבודה הנוספת בביה''ס (ישיבות, פגישות) ובבית (הכנות, בדיקות, הקלדת ציונים, כתיבת מכתבים וכד ' ). כל מי שביקר בבתי-הספר בשנים האחרונות יודע שאין לנו אפשרות אפילו לקיים שיחת-טלפון עם הורים. את כל הפעילויות הנ''ל אנו עושים בבית, על חשבוננו .

    יש מבין? כי אם צריך, נסביר שוב. אין בעיה. זה חלק מהמקצוע.

    הגב לתגובה זו

    • לכמה שעות היית זקוק/ה,אם בדיקת מבחנים והכנת שיעור

      היתה נעשית, 05/12/07 09:57

      בהנחה שהיו תנאים וכו'.

      לכמה שעות כאלה(כל יום !)היית זקוקה?

      דגש על כל יום.

      הגב לתגובה זו

      • שעות רבות!

        רונית, 05/12/07 11:33

        כמורה (תואר שני)+ילדים, אני עובדת שעות רבות מאוד מהבית כשהילדים סביבי,בודקת בחינות עד השעות הקטנות של הלילה,מכינה מערכי שיעור וכו'.. שלא לדבר על בעלי שהוא מחנך-כמה שיחות טלפון(זמן+כסף) הוא עושה על חשבונו עם הורים וילדים...
        אנחנו פשוט פרייארים. יכולנו לעבוד בכל תחום כמעט.אני התחלתי במשפטים ומאידיאולוגיה עברתי ללמוד חינוך מיחוד ותנ''ך. פשוט פראיירים...חבל!!

        הגב לתגובה זו

        • כמה שעות כל יום??(למבחנים והכנה) (ל''ת)

          תעני!, 05/12/07 12:08

          הגב לתגובה זו

          • אני אענה לך כשישלמו לי על 6 שעות

            מורה בתיכון, 05/12/07 20:04

            ה''חלון'' עליהן אני לא מקבלת תשלום.

            הגב לתגובה זו

    • צודק 100%-זה ממש כך!! (ל''ת)

      רונית, 05/12/07 11:30

      הגב לתגובה זו

  • 109.

    עמוס עוז א.ב.יהושע מאיר שלו ''אנו מהאום פרווה'' (ל''ת)

    סטימצקי 10, 05/12/07 08:54

    הגב לתגובה זו

    • אנשי הרוח מבינים שהמערכת כיום מחסלת אפשרויות /הזדמנויות

      לאלה שאינם, 05/12/07 09:23

      מבחינת אנשי רוח יש 2 דברים שונים-
      1 . מעמד המורה ושכר הוגן.
      2 . מערכת קורסת שמשאירה מאחור המוני תלמידים.

      קריסת המערכת-הרבה לפני הקיצוצים.

      הגב לתגובה זו

    • אם יש את נפשך לדעת, הם נכנסו מרצון לקופסא שחורה... (ל''ת)

      אמן, 05/12/07 14:06

      הגב לתגובה זו

  • 108.

    מה השלב הבא ? הצבת שוטרים בכיתות שיבדקו מה מלמדים ? (ל''ת)

    ביביסיטר, 05/12/07 08:48

    הגב לתגובה זו

    • שוטרי מגב עם אלות ולחלופין פרשים וכדורי גומי (ל''ת)

      בנחישות ללא, 05/12/07 09:15

      הגב לתגובה זו

      • מנקת המדרגות בבניין שלנו אמרה שהיא מוכנה להיות מורה (ל''ת)

        יולי תמיר אישרה, 05/12/07 14:07

        הגב לתגובה זו

  • 107.

    אולמרט הרסת את המדינה תתפטר כבר !!!!!!! (ל''ת)

    יוני, 05/12/07 08:47

    הגב לתגובה זו

  • 106.

    אני אראה לכם מה זה אומר ללמד בכפייה. חכו חכו !!!!!! (ל''ת)

    מורה, 05/12/07 08:46

    הגב לתגובה זו

  • 105.

    בואו להביע מחאתכם היום,בשדרות! (ל''ת)

    יואלה, 05/12/07 08:46

    הגב לתגובה זו

  • 104.

    עדיין אקטואלי

    מורה, 05/12/07 08:36

    קוּם הִתְנַעֵרָה עַם חֵלֵכָה
    עַם עֲבָדִים וּמְזֵי רָעָב
    אֵש הנְקָמוֹת הַלַּב לִחֵכַה
    לִקְרַאת אוֹיַב הִכּוֹן לַקְרָב.
    עוֹלָם יָשָן עָדֵי הַיְּסוֹד נַחְרִיבה
    מִגָּב כָּפוּף נִפְרוֹק הָעוֹל
    אֶת עוֹלָמֵנוּ אָז נָקִּימָה
    לֹא כְלוּם מִתְמוֹל,
    מָחָר – הַכֹּל.
    זֶה יִהְיֶה קְרַב אַחֲרוֹן בְּמִלְחֶמֶת עוֹלָם
    עִם הָאִינְטֶרְנָצְיוֹנַל יַעוֹר, יִשְגָב אָדָם

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    יולי? אוי לי

    גיה, 05/12/07 08:36

    יולי, אוי לי
    כשתלמיד סורח או מבצע עבירה וחיוך נמתח על פניו ,אני אומרת לו בשקט שימחק בבקשה את החיוך הזידוני הזה מעל פניו. את גרועה ממנו, כי הוא אחד, הוא עדיין נער ,ואילו את בוגרת ,כי סרחת כי הונית מדינה שלמה יצאת מחויכת כמי שהצליחה להביס את פקודיה..
    איך אומרים תלמידים: ''נראה לך(בקמץ..)?''
    חלק מאיתנו יהיו חולים באמת עם לחץ דם גבוה, עם פרפרים בלב,
    איש לא יופיע שמח לעבודה, אם בכלל.
    לא יהיו מבחנים, לא ציונים, לא שאלות ולא תשובות, למדי את אזוקה.
    התביישי לך, שרה-צרה.
    עם מתן גזר הדין היה עלייך להכריז על התפטרותך לאלתר.
    אבל הכיסא מחמם עוד יותר בחורף,נכון ,יוליצ'קה (למה אין לך שם עברי,אגב?)
    רן ארז שלנו כמה נפולים היו פניו אמש עוד במשדר'' חור בהשכלה''.
    כל כך נאמן לנו ולמאבקנו בניגוד להשמצותיכם.
    לכי שמחי אורי ועורי בחנוכה עם בר און שהוא תתאון בעינינו.
    הדליקו נרות ואמרו כמה טוב שסטיב אדלר היה פח השמן בשבילנו
    נ ס ג ד ו ל ? ל א ה י ה פ ה..
    פחי נפש?? אכן!!

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    למורים יש כוח שלנו העובדים אין

    שיר, 05/12/07 08:28

    סוף סוף יש צווי מניעה, עדיין אין לי ילדים בתיכון, אך גם אני למדתי ואני יודעת שמקומם של בני נוער הם בכיתות ובבית הספר, למורים ולכל הארגונים הללו יש כוח שלעובדים במקומות פרטיים אין, גם אני רוצה לקבל תוספת שכר של 8.5% בשכר, ולעבוד עד הצהריים וכל החופשות שלילדים שלי יש אני יהיה איתם, ושיהיה מי שיגן עליי במקום העבודה ושיהיה לי תנאים סוציאלים מיוחדים והטבות מיוחדות בכל מיני מקומות.
    אז נכון אני רק כלכלנית, אבל גם אני למדתי באוניברסיטה ואין שום ארגון שיהיה הגב שלי.
    גם לפקידים, קופאיות, מוסכניקים וכו' מגיע שהמדינה תהיה איתו ולא רק חקיקת המגן של השכר, אלא מעבר לזה, אז שיפסיקו לבכות ויחזרו ללמד,
    כל אחד בוחר את המקצוע שלו עם הייתרונות שלו ועם החסרונות, קבלו את זה או שתעשו הסבת מקצוע.

    הגב לתגובה זו

    • לפי התגובה הזו עדיין ילדים היו עובדים במכרות. שובתים

      כדי לשנות, 05/12/07 08:49

      את רק מדגישה את חשיבות ארגון עובדים.

      הגב לתגובה זו

    • את סותרת את עצמך !

      חיים, 05/12/07 11:21

      מצד אחד אומרת שגם את רוצה הגנה על מעמדך ועל שכרך,
      ומצד שני קוראת לאלה המאורגנים שלא ינצלו את היותם מוגנים !

      זה שהמשק עובר למצב של עבדות וניצול של אלה שבמעמד עבדים בחברות פרטיות - זו בעיה חמורה של תכניות ההפרטה, והתנערות הממשלה מאחריותה לאזרחים בכל התחומים.
      זה מאבק חברתי כולל, המורים הם רק חלק קטן מהכשלון המנהיגותי במדינה, ובקרוב תתחולל מהפכה.
      הרי לא ייתכן שחצי מדינה מבלה במסעדות יוקרה, וחצי מחפשים מזון בפחי אשפה...
      זה יתפוצץ לנו בפנים !!!

      הגב לתגובה זו

    • באמת אולי נעשה הסבה.אבל אז מי ישאר??? (ל''ת)

      רונית, 05/12/07 11:36

      הגב לתגובה זו

    • חינוך ילדייך חשוב לך כקליפת השום. אנו לא שמרטפים

      מורה, 05/12/07 14:11

      כשתתחילי לשם על שיעור פרטי אחד 120 ש''ח, אז תתחילי להבין על מה אנו נאבקים היום.

      אך אמא כמוך לא תשקיע גם לא 1 ש''ח עבור חינוך ילדיה.
      אמא כמוך מחפשת שמרטפים לילדיה.
      כמה חבל, שהיושב במרום נותן אגוזים (ילדים) למי שאין שיניים....

      הגב לתגובה זו

  • 101.

    למורים. אל תעזו לשוב לבתי הספר ללא רפורמה משמעותית!!!

    תלמיד, 05/12/07 08:27

    לכו תוציאו ימי מחלה!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 100.

    מה קשור האי יכולות של המורים ללמד לממשלה ?

    למגיבי ביבי, 05/12/07 08:24

    תמשיכו לנבוח ולקשר כל דבר לממשלה ,,, רס''ר לימור הפשלנית היתה טובה יותר ?

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    המורים הפקירו את החינוך! רק לכלא!! (ל''ת)

    יגאל כהן, 05/12/07 07:54

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    אבל שר האוצר דאג לאשתו לג'וב ולא להיות מורה

    ורדה, 05/12/07 07:53

    חברו הטוב אולמרט העניק לו ג'וב כי הוא חבר וגם לאשתו ג'וב כי היא אשת חבר ....
    הגב' קיבלה במקרה...ג'וב נחשק במשרד התמ''ת תחת אחריות אולמרט...
    משום מה היא לא בחרה לעבור למקצוע ההוראה והשר גם לא המליץ לה לעשות כך...

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    המשכילים(מורים) בחרתם קדימה תאכלו אותה (ל''ת)

    מי פרמטיבי?, 05/12/07 07:53

    הגב לתגובה זו

    • מי שבחר קדימה הם אילי ההון שלנו וכל ההיטקים

      מתושלח המורה, 05/12/07 08:53

      מי שבחר אבודה הם כל מאמיני פרץ שהבטיח להושיע אותם כשר אוצר , אך בחר להסתכל במשקפת האטומה כשר בטחון. .
      בבחירות הבאות בקרוב עוד שנתיים תהיה מפלגת מורים .

      הגב לתגובה זו

      • מה זה קשור לקדימה (ל''ת)

        את דו''ח דוברת, 05/12/07 12:29

        הגב לתגובה זו

    • לא בחרתי קדימה

      מורה דפוק, 05/12/07 09:42

      כי אמרתי שאני לא בוחר לליכוד ולא משנה איך קוראים לו.
      בחרתי לעבודה והתברר שבכל זאת בחרתי ליכוד.

      הגב לתגובה זו

  • 96.

    צריך להיות ברור לכולם שאת אולמרט וממשלתו מעניינים רק חבריו,

    נחום, 05/12/07 07:40

    המיליארדרים. הפתרון היחיד לבעיה, להעיף את אולמרט ולהעלות ממשלה שתדאג לעם ישראל ולא לעשירי ישראל. אולמרט, ברק, בר-און וכל נערי האוצר שרואים רק את עתידם האישי, צריכים לעוף. אין פתרון לכלום בממשלה זאת. לא לחינוך, לא לבטחון, לא לבריאות, לא לקיום בכבוד, לא לניצולי שואה שממשיכים לעשוק אותם, לכלום....

    הגב לתגובה זו

    • לקוות, ליחל, ולהתפלל - שכהונתו של אולמרט תתקצר במהרה !!!! (ל''ת)

      ראש ממשלה, 05/12/07 08:00

      הגב לתגובה זו

  • 95.

    מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.

    מורה, 05/12/07 07:34

    מֶמְשָלָה מוּבֶסֶת. מֶמְשָלָה גוֹסֶסֶת. מֶמְשָלָה בִּלְתִּי-מְאוּפֶּסֶת. כְּנֶסֶת רוֹפֶסֶת. מְדִינָה מְפַרְכֶּסֶת.
    מְאִי-נְטִילַת, אִי-לְקִיחַת, אִי-נְשִיאָה בְּאַחֲרָיוּת אִישִית-מְדִינִית-פּוֹלִיטִית, נִיזוֹנָה-מֶמְשָלָה, מִתְפַּרְנֶסֶת.
    מֶמְשָלָה בָּזָה, מְבוּזָה, מִתְבָּזָה, מְאוּסָה, מְקוֹמֶמֶת, מִתְנווֶנֶת, נִרגֶנֶת, מְשוּעַמֶמֶת,
    מְקָרְקֶסֶת, מְקוּרְקֶסֶת, חוֹמֶסֶת, מוֹאֶסֶת, מְבוֹאֶסֶת.
    אַתָּה מַרְגִיש אֶת נְשִימוֹתֶיהָ הקְצוּבוֹת, האַחֲרוֹנוֹת, שֶל מֶמְשָלָה יְהִירָה, רַאֲוְותָנִית, יוֹמְרָנִית, הַרְסָנִית, רַשְלָנִית, חוֹבְבָנִית, שְלוּמִיאֵלִית, רוֹמֶסֶת, הוֹרֶסֶת, גוֹרֶסֶת, דוֹרֶסֶת.
    חָש וְרוֹאֶה אֵיך וְכֵּיצַד, אֶל מוּל, לְנוֹכַח, לְנֶגֶד עֵינֶיך, מֶמְשֶלֶת-מַכְשֵלָה זוֹ אַט-אַט גוֹסֶסֶת.
    בְּמֵי-מַדְמֵנַת מֶחדְלֵיה שוֹקַעַת יֵישוּתָה, נְמַסָּה-מִתְמוֹסֶסֶת-מִתְבּוֹסֶסֶת-קוֹרֶסֶת.
    כָּל הַעַם, לא רַק אַתָּה, עֵדִים לַמִתְרַחֵש, צוֹפִים בַּמִתְחוֹלֵל,
    מִתְבּוֹנְנִים בַּתַהֲלִיך - לא מִתוֹך תְחוּשָה שֶל חֵן, רַחֲמִים וחֶסֶד.
    חֵרֶף רְצוֹנָם נוֹכְחִים בְּכָּך אֲפִילוּ ''נְצִיגֵינוּ'', ''נִבְחרֵינוּ'' בַּכְּנֶסֶת.
    בִּיְהִירוּתָה-רהֲבתָנוּתָה-גַאֲוְותָנוּתָה-רַאֲוְותָנוּתָה מֶמְשָלְתֵּנוּ אינה מִתְרַפֶּסֶת.
    אַך יוֹדַעַת-מוּדַעַת מֶמְשָלָה כִּי חָלַף זְמַנָה. תָּם קוֹרְבָּנָה.
    מֶמְשָלָה עֵצָה מְטַכֵּסֶת. מֶמְשָלָה עַל עֵצִים מְטַפֶּסֶת. מֶמְשָלָה אֶת צִיפּוֹרְנֶיהָ כּוֹסֶסֶת.
    מִי יְתַאֵר עַתָּה את רוּח הַתְקוּפָה ? מִי יִכְתוֹב אֶת תוֹלְדוֹת הַכִּשָלוֹן ? הַחִידָלוֹן ? האֲבַדּוֹן ?
    עוֹמֶק הַקֶרַע ? חוּמְרַת הַשֶסַע ? גוֹדֶל הַשֶבֶר ? מֵימַדֵי האֶסוֹן ? עוֹצְמַת היָגוֹן ?
    מִי יְתַּעֵד עַתָּה אֶת דִבְרֵי הימִים ?
    אַף אִם יֵש מְלָאי לְמַכְבִּיר שֶל דְיוֹ בַּקֶסֶת ?
    כל מילה נכונה, אין לי מה להוסיף, רק להתפלל שנמשיך להתקיים. ל''ת
    אמיר ברד, צפון, 14/05/07 11:16
    כל מילה מדוייקת. ל''ת אני, 19/05/07 12:34
    שיר מגניב. ל''ת לאה, 19/05/07 23:15
    עצוב. יותר ממה שזה מרגיז זה עצוב. ל''ת מיכל כהן, 21/05/07 22:44
    כואב אבל מקסים ל''ת עוד אחת, 22/05/07 10:42
    גדולללללל ל''ת מורן, צפון, 06/07/07 13:11

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    תלמידי י''ב בגלל אדלר, לא תעברו את בחינות הבגרות. (ל''ת)

    תבכו אצלו, 05/12/07 07:34

    הגב לתגובה זו

    • אוי ואבוי!

      מורה מאוכזבת!, 05/12/07 07:55

      אוי ואבוי ללימודים תחת צווים! נחזור לבתי הספר, לא נוכל להסתכל לתלמידנו בעיניים, נלמד נטו, בצורה הפשטנית ביותר, שוב ללא פעולות חינוכיות, ללא ציונים, ללא ישיבות, ללא כל פעילות ערכית. התלמידים ינסו להדביק את הפער אך המורים לא ימהרו לשום מקום, משום שמשמעות הצווים היא: המורים לא שווים! המורים חזרו אל התחתית והשפל! אז למה להשקיע? במי להשקיע?

      הגב לתגובה זו

  • 93.

    זהו, נקבע סופית. המורים = עבדים. (ל''ת)

    מורה, 05/12/07 07:28

    הגב לתגובה זו

    • לא עוד עבדים! איפה ההורים???

      מורה- אמא, 05/12/07 07:59

      לא נהיה יותר עבדים, פשוט נהיה רובוטים, ללא כל רגש, ללא כל יחס, ללא ההתלהבות ותחושת השליחות שהיתה בנו. מי יתן תגבורים תחת צווים? מי ישקיע תחת צווים? למי בכלל יהיה חשק ללמד תחת צווים? הרי שום בעיה לא נפתרה. האלימות תמשך, הצפיפות תחנוק אותנו, את החומר לא נספיק ללמד ושום פעילות חינוכית לא תתקים. אז מה עשינו ולאן הגענו? איך להורים לא אכפת? כאמא לילדים לא הייתי רוצה שילדי יצטופפו בכיתה, לא הייתי רוצה שרק ילמדו ללא פעילויות, לא הייתי רוצה שיחוו אלימות! איפה אתם ההורים? מתי תתעוררו??????????

      הגב לתגובה זו

    • אוי ויי... (ל''ת)

      ., 05/12/07 08:04

      הגב לתגובה זו

  • 92.

    השופט סטיב אדלר-ביזית את בית המשפט (ל''ת)

    אזרח מודאג, 05/12/07 07:28

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    לא לחזור לעבודה. דיקטטורה לא במקומותינו. (ל''ת)

    אין מצב., 05/12/07 07:14

    הגב לתגובה זו

  • 90.

    לא בודק נוכחות, התלמידים שלי יכולים לחגוג

    מתן, 05/12/07 07:03

    כמורה בתיכון אני מודיע לתלמידים שלי כי כל העדרות שלהם תתקבל בהבנה מצידי. רק תמציאו תירוץ.
    אין לי כוונה ללמד בכיתות, נעבור כל יום על קריאת עיתונים,
    כל הציונים יהיו קרובים ל100
    יהיו מועדי ב' ג' ד' ה' ו' כמה שתרצו.
    סוגר את הטלפונים מייד עם סיום הלימודים.
    ובכלל עדיף שלא תגיעו לביה''ס

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    ''הוא היכה אותי בראש כדי שלא אזהה אותו'' (ל''ת)

    אולמרט, 05/12/07 07:01

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    יולי תמיד, אולמרט - נפגש בבחירות! (ל''ת)

    מורה, 05/12/07 06:57

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    תירוץ עלוב עלבון לאינטלגנציה

    תלמיד כתה א, 05/12/07 06:51

    חחחחח מורים שקרנים ועלובים.......
    מה שחשוב להם זה המשכורת ולא החינוך של הילדים.במיגזרים האחרים מבקשים תוספת שכר ואצל המורים זה נקרא בשם אחר

    ( עלק החינוך של הילדים חשוב לנו)

    הגב לתגובה זו

    • תלמידה, לא הבנת כלום!

      חינוך חשוב, 05/12/07 08:00

      לבקש גם שכר, בנוסף לדרישות האחרות, שאמורות אגב לשפר גם את מצבך, זו לא בושה! העצוב הוא מינימום הבנתך את הנושא!

      הגב לתגובה זו

    • רואים שאתה תוצר מערכת החינוך

      חיים, 05/12/07 11:33

      ''בושה של בן אדם'' יצאת ממערכת החינוך הכושלת, בלי יכולת לבטא משפט שניתן להבנה.
      רק עבורך צריך להחזיר מיליון שנות לימוד !

      הגב לתגובה זו

  • 86.

    הארגון נכשל כמו שהיה צפוי מההתחלה

    מורה מד'3, 05/12/07 06:51

    לכולם היה טוב עם ההסכם של הסתדרות המורים ומשרד החינוך אבל איש אחד קטן החליט להראות שהוא הכי חזק בעולם ומשך איתו את ארגון המורים אל תהומות הנשייה. רן ארז צריך לשלם בראשו על השביתה המטורפת וחסרת הסיכוי הזאת.

    הגב לתגובה זו

    • מי שילם לך?

      נטע, 05/12/07 07:50

      מי שילם לך עבור כיבת תגובה כל כך מטומטמת?

      הגב לתגובה זו

    • בושה

      גלית, 05/12/07 09:22

      כנראה את לא יודעת לקרוא ולא מבינה מילה מההסכם
      אחרת לא היית רוצה אותו
      ממליצה ללכת ללכת לבדוק אותו
      כאשר מורידים לך גמולים על ימין ושמאל
      השכר שלך לשעה יורד
      חשבון פשוט - מוסיפה 50% שעות מקבלת 30% ולא ישר אלא במשך 5 שנים

      הגב לתגובה זו

  • 85.

    פשוט הורגים את הדמוקרטיה במדינה

    סטודנטית, 05/12/07 06:50

    בעוד כמה שנים לא יהיו פה אנשי חינוך יותר. אני לומדת עכשיו חינוך ורואה את נשירת הסטודנטים לאחר שמבינים את מצב החינוך במדינה.
    ולא מדובר פה רק במשכורות המורים המביישות אלא בשירותים ובתקציב המצחיק שמשקיעים פה למען החינוך.
    הורים יקרים: לילדים שלכם מגיע יותר!!!

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    והרפורמה? (ל''ת)

    שוש, 05/12/07 06:37

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    מדוע שהאוצר יבוא לקראתנו אם למעשה יש צווים

    מורה, 05/12/07 06:29

    טועה סטיב אדלר בגדול!!!
    הממשלה לא תבוא לקראתנו אם ממילא ישנם צווים.

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    ''אפשר להביא החמור לשוקת אך לא ניתן להכריחו לשתות'' (ל''ת)

    עולם ה-3, 05/12/07 05:59

    הגב לתגובה זו

  • 81.

    ממש ציפיתי שבית דין לעבודה ישמש גב לעובדים... חחחחח (ל''ת)

    ארק, 05/12/07 05:59

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    במבחנים הבינלאומיים הבאים , נגיע למקום האחרון בעולם. מדינת עולם 3 (ל''ת)

    //ק, 05/12/07 05:58

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    עוד 40 שנה , נראה אותנו שורדים עם אנשים תת רמה וחיילים מפגרים. (ל''ת)

    ''', 05/12/07 05:58

    הגב לתגובה זו

  • 78.

    עכשיו אני מבין למה הפלסטינים צוחקים עלינו שאנחנו סתם מדינה. יותר נכ

    /'ש, 05/12/07 05:56

    יותר נכון , מוצב קדמי צבאי של אמריקה . לא יותר מזה.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    המדינה ויתרה על הציבור. זהו. אנחנו לבד.הרסו את הבריאות עכשיו החינוך (ל''ת)

    איש, 05/12/07 05:54

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    בית דין בשרות המדינה אין כבר אמון גם בבתי דין, הכל מאפיות וקומבינות (ל''ת)

    הסוף, 05/12/07 05:53

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    בקורת בונה

    ילד, 05/12/07 05:47

    למדנו בגן טרום חובה, שבבקורת יש להתיחס לליקויים ולא לברבר.

    אבל, אנחנו עדיין קטנים ורגשנים.

    לכן הפעם לא נבקר אלא נחמיא.

    בית הדין לעבודה, ראוי לכל מחמאה, על שיקול דעת, חשיבה מעמיקה והתיחסות לזכויות החלשים.

    זהו בית משפט בולט לטובה בסניף הזה של סדום.

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    לכמה זמן מותר להוציא צוי מניעה?? מי יודע?

    מירי, 05/12/07 05:46

    האם אפשר להוציא צוי מניעה לכל הזמן,?
    אם התשובה היא חיובית אזאי המדינה יכולה להוציא צוי מניעה לכל המשק לכל הזמן וחסל שביתות במשק?
    למי יש תשובות?

    הגב לתגובה זו

    • למירי - בדיקטטורה נוסח סדאם הכווווול אפשרי (ל''ת)

      יועץ הנשיא, 05/12/07 06:04

      הגב לתגובה זו

    • תשובה למירי

      יצחק, 05/12/07 09:38

      אין מגבלת זמן לצווי המניעה.
      כרגע זה צו זמני אבל אם יתעקשו להמשיך לקיים את הדיון בתיק העיקרי אז זה יהפוך לצו קבוע.
      ואת צודקת, יש מגבלה קשה על זכות היסוד שנקראת שביתה !!!

      הגב לתגובה זו

  • 73.

    המדינה שלי

    לא פוליטי, 05/12/07 05:46

    בחלום הכי שחור לא חלמתי שנלמד תחת צווי מניעה! לו המורים היו חשובים למאן דהוא מהממשלה לא היו סוגרים דיל עם בית הדין שלא ישלמו לנו את ימי החנוכה.
    ממשלה שלנו,שלי לא לעולם חוסן,אנו נפגש בקלפיות .
    המערך ישלם.
    הליכוד ישלם.
    קדימה הקיקיונית שהולכת אחורה,תשלם הכי הרבה.
    חוץ מזה,אנו לא מפחדים מצווי מניעה,ויש לנו זמן ללכת לקבל רפואות מקופות החולים ומבג''ץ.
    אדם יקר,גיבור ישראל ומנצח במלחמת יום הכיפורים,אריאל שרון,חלה וירד מהמפה הפוליטית.אותך אולמרט לא בחרנו ,נפלתה עלינו משמים כמו המכה האחת עשרה.
    איש אחד קטן ואידיוט ,יוסי וסרמן,הרעיל אתכם ואתם שבויים בכישופו.שימו לב שהוה כבר מדבר על רפורמה רק ביסודים.
    רן , אל יפלו פניך לא נלמד תחת צווי מניעה.לא ניתן לפגוע במאבק הלגיטימי שלנו ולא בדמוקרטיה.
    בוקר טוב ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • ממשלת שרון- אולמרט משתמשת בשיטות של מאפיה נגד אזרחי המדינה. (ל''ת)

      המטיף, 05/12/07 06:11

      הגב לתגובה זו

    • כואב, כואב מאד. אולם

      ראיה מוטעית, 05/12/07 07:12

      כואב, כואב מאד. אולם בנושאים אלו מחליטים לא לא קדימה, לא המערך ולא הליכוד. לא אריאל שרון, לא אולמרט ולא תמיר או וסרמן.

      המובילים אותנו באף הם נערי האוצר - שאינם מתחלפים בבחירות - שימשיכו בדרכם עד שנצליח להפוך את הדיסק האידיאולוגי שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    להכניס את בתי הספר לאנרכיה

    אתי, 05/12/07 05:42

    אין בדיקת נוכחות
    אין מתן שע''ב
    אין פעילות אחרי הלימודחם, טלפונים, הצגות, מתן ציונים וכד'
    אין מתן מבחנים
    לקבל את נציגי משרד החינוך בבית הספר ''בצורה הראויה'' בויכוחים קולניים.
    להרבות בהעדרויות,
    לא ללמד כלום רק אזרחות.
    להכניס את בתי הספר לאנרכיה שעוד יתגעגעו לשביתה

    הגב לתגובה זו

    • אתי- רעיון גדול! (ל''ת)

      תכנסו, 05/12/07 06:08

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    האם יולי תמיר מרמה בקשר לתואר פרופסור?

    נדהם, 05/12/07 05:31

    בארץ ניתן תואר פרופסור לדוקטור שפירסם דברים חשובים.
    בביוגרפיה של יולי תמיר בגוגול נאמר שהיא קיבלה פרופסורה (אחרי תואר שני...) באוניברסיטת אוקספורד.
    יש כאן משהו מוזר.
    באוניברסיטת אוקספורד פרופסורה
    אינה תואר, אלא קתדרה. מי שממונה שם נקרא פרופסור כל עוד הוא מלמד שם. האם יולי תמיר מטעה את כולם?

    הגב לתגובה זו

    • על המוני המורים להתייצב בבתי הכלא ולא בבתי הספר

      הורים מודאגים, 05/12/07 07:50

      רק כך הם ילמדו את הממשלה הכושלת פרק בדודמא אישית

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    לאנוס אותם? בכוח ללמד? אתה שפוי מר אדלר? (ל''ת)

    לא מורה ולא, 05/12/07 05:21

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    אזיקים כן , מדוע ?

    שמואל, 05/12/07 05:18

    אזיקים על-ידיך ועוד שכמותך . הנך יהודי גלותי , כל הגודל האנלפבתי שלך מסתתרים מתחת לכיפה המבוישת מרמתך , בורותך , כוחנותך , שפת הרחוב האלימה והדוחה . שלושים שנה של ''מציצת '' לשד המדינה ללא תמורה ? הקמתם לנו דורות של אנלפבתים , היום רובם אנשים בוגרים אשר שולחים את ילדיהם לאותו מקום מהם יצאו בורים . וראו זה פלא , כל אותם מורים בורים אבל יותר עייפים מלמדים דור חדש של אנלפבתים . כן , אנו מצפים שלא תחזרו אחרי חנוכה ללמד , עד ש''האורוות'' ינוכו . אתה רן ארז ה''מוז'יק'' חזור לגלות ממנה הגעת , השאר שמה ואל תפתח את פיך לעולם .

    הגב לתגובה זו

    • לשמואל,מיתר! ומי אתה המגיב בגועל ?אחד שגר בישוב הבורגנים הנאלחים!!! (ל''ת)

      קארל מרקס, 05/12/07 07:41

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    אכן סטיב אדלר הוא ''כלבלבו הקטן'' של משרד האוצר

    פיגמליון, 05/12/07 05:10

    השומר מכל משמר על נכסי אדונו.
    שהרי מה שמתפרש מפסק הדין הוא כדלקמן:

    מורים נכבדים גזר הדין עבורכם הוא סופי - אתם תחזרו ללמד, אאאבבבללללל..... יש לכם את כל חג החנוכה לדבר עם משרד האוצר כדי שלמראית עין ייראה כאילו והגיעו עימכם לפשרה.

    בזה הרגע סטיבי המכובד גזרת את הגזירה והרי אם גם ככה לא התכוונת להחזיר את המורים ללמד בחנוכה יכולת להמתין במטותא ממך עד היום האחרון להוצאת הצווים כדי שיוכלו להתמודד מול משרד האוצר וכעת מה עשית? שלחת אותם להתעמת עם המשרד ללא נשק וללא מלבושים.

    ועכשיו ביננו האם גם ילדיך/נכדיך לומדים בכיתת סרדינים?

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    המחנכים - יחזרו על ארבע כעבדים ללמד בכפייה... (ל''ת)

    ערן, 05/12/07 05:10

    הגב לתגובה זו

    • אין סיכוי

      מדינת חלם, 05/12/07 08:03

      אין סיכוי!!!!!!!! אולי נלמד אבל רק מה שנמצא לנכון! וכשיגיעו תוצאות הבחינות שוב, אולי אז תתעוררו! מדינת חלם!

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    חינוך קורס. חינוך בכפייה?? המדינה שלנו מוכה (ל''ת)

    יואב, 05/12/07 05:08

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    על המורים ללמד רק על מגרעות מערכת החינוך

    היסטוריון, 05/12/07 05:01

    יש לכבד את החלטת בית הדין ולהכנס לכיתות, אבל על המורים ללמד רק על מגרעות מערכת החינוך הישראלית ושאת שאר המקצועות ילמדו אולמרט ויוליה.

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    הצעה לאוצר ! ליבא מורים מתאילנד ומסין (ל''ת)

    שיבולת, 05/12/07 04:43

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    יש דרכים נוספות...

    שיבולת, 05/12/07 04:39

    להגיע לבתי הספר וללמד אזרחות . זכויות עובדים . זכויות תלמידים . ומחיר בורות ואטימות המערכת הפוליטית . חלופה שנייה להשבית את הלימודים בעזרת ההורים והתלמידים ולדרושמשר הביטחון לא לגייס תלמידים שלא סיימו 12 שנות לימוד בשל השביתה . בקיצור סוג של מרי אזרחי וחינוכי .

    הגב לתגובה זו

    • חיילי העתיד!

      למה?, 05/12/07 08:04

      הם יתגייסו! אבל אז ישאלו: למה אין קצונה? למה קורות תאונות? למה אין פיתוח? למה אין מוטיבאציה? למה? תשאלו את אולמרט-תמיר-בראון ונערי האוצר!

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    בית הדין מושחת לכו לעזעזעל !!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    @@@@@@@@@@@@@, 05/12/07 04:11

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    תלמיד..

    דור, 05/12/07 03:43

    רק אנחנו התלמידים אוכלים אותה!
    אפחד לא התענין בנו ..עוד חודשים יש לנו בגרויות ולא נרא לי שמשרד החינוך יתחשב בנו!

    הגב לתגובה זו

    • דור .התלמיד הישראלי הקלאסי, אפחד או ''אף אחד'' (ל''ת)

      פקק , תנועה, 05/12/07 07:37

      הגב לתגובה זו

    • לא נהיה הסמרטוט שלכם!

      כבר לא עבד!, 05/12/07 08:05

      ואיפה הייתם עד עכשיו? ציונים? זה מה שחשוה? שנמשיך להיות העבדים והסמרטוטים שלכם ושל הוריכם? לא עוד!!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 60.

    משחק מכור

    חינוך, 05/12/07 03:05

    צו לפי הזמנה - גם לא יקבלו משכורת של חנוכה, וגם ילמדו בתנאים של האוצר, מי יכול על השחיתות במדינה הזאת??? זה מתפשט בכל מקום

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    סטיב אדלר לא יכול לחייב מורים לעבוד בחנוכה. (ל''ת)

    החופשה-בחוק., 05/12/07 02:52

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    מורה

    שלמה, 05/12/07 02:29

    הממשלה מעמידה את המורים מול שתי ברירות

    1. להפר את צווי המניעה
    2. לעמוד מול תלמידיהם, מושפלים וערומים מכבודם

    איזה דוגמה חינוכית מראה לנו בית הדין הזה

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    48 יום מאוחר מידי

    אבי, 05/12/07 02:28

    זה היה צריך לקרות כבר מזמן.
    נמאס מכל היחצנים של ארגון המורים.
    מי משלם להם, אלוהים יודע.
    פני הדור כפני ההוראה: כוחניות כערך ושישרף הכל! מי שלא טוב לו - שיתפטר לאלתר.

    הגב לתגובה זו

    • אבי אני מאחלת לך להתפרנס כל חייך ממקצוע ההוראה וממשכורתו (ל''ת)

      מורה לשעבר, 05/12/07 04:27

      הגב לתגובה זו

      • הורה

        אני,,,, 05/12/07 07:08

        ואני מאחל לך,יו''ר חדש,עם כישורים
        מודרניים,שיוכל להביא למורים הישגים
        ראויים.
        רן ארז,אידיוט,שלא מסוגל לשאת ולתת באופן כזה,שיניב אילו פירות.
        20 שנה הוא יו''ר,,,שיעוף כבר הביתה.

        הגב לתגובה זו

        • הורים חסרי הבנה

          אמא, 05/12/07 08:06

          גם בגלל הורים כמוך מערכת החינוך נראית כך!

          הגב לתגובה זו

    • אידיוט- בגלל אנשים כמוך נראית מערכת החינוך כפי שהיא נראית. (ל''ת)

      המטיף, 05/12/07 06:13

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    להפסיק את המו''מ! להפר את הצו! לצאת לרחובות למרי אזרחי!! (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 05/12/07 02:28

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    נתפטר לפני שנשוב ללמד בכפייה (ל''ת)

    רן, אורה, דני, 05/12/07 02:26

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    מורים אומללים (ל''ת)

    אחיתופל, 05/12/07 02:15

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    אוכלי חינם - פרזיטים - טפילים

    כלכלן, 05/12/07 02:07

    מספיק עם הבכי, סחטנים שכמותכם
    חזרו ללמד ועשו זאת באהבה
    אין שום סיבה לתת לכם ם את ה- 8.5% הללו על רבע משרה ביחס לשוק אתם מרווחים הרבה מעל לממוצע
    אז מספיק לבגות
    ואתה רן ארז- ארוז את פקלאותיך וסע... אתה פשוט טיפש,, וסחטן ובנוסף גם ממש לא חכם

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק.

      אבי, 05/12/07 02:54

      שים לב לכל היחצנים שלהם שהתנפלו על האינטרנט ומוסיפים תגובות בהמוניהם.
      אבי מתגובה 57.

      הגב לתגובה זו

      • משחק מכור של אדלר משרתם של האוצר (ל''ת)

        אזרח, 05/12/07 03:49

        הגב לתגובה זו

    • מרירותך מובנת . מוריך לא הצליחו ללמדך לכתוב ללא שגיאות כתיב וניסוח (ל''ת)

      שיבולת, 05/12/07 04:06

      הגב לתגובה זו

    • אתה אולי כלכלן בסגנון מזרח אירופה. במערב היו מקצצים לך את הכנפיים. (ל''ת)

      כד, 05/12/07 05:55

      הגב לתגובה זו

    • לגברת שיבולת

      שבשבת, 05/12/07 06:58

      אסופה לא רחמניה,תגובתך בהיותה שחצנית ויהירה, לא נשאה חן בעיני.
      אדרבא,דומה כי כישוריך הדלים מיצו
      יכולותיך לכדי תגובה נמוכה , ''מתחת לחגורה'', מבלי יכולת לקבל דעתו של
      האחר.
      הסטיגמה ,כאילו תכולת שעות עבודתו
      של המורה, מסתכמת בשעות הפרונטליות המצומצמות בכיתה(24 שעות) עדיין מושרשת בנו.
      תדמית המורה הבליין בחופש הגדול
      קיימת....
      אל יפלא בעינייך כי רבים הסוברים כמוהו.
      בדרכך הסוררת אומר - טרם קמלה השיבולת ונאספה ...וכבר התעופף לו המוץ ברוח...

      הגב לתגובה זו

      • לשבשבת ! הבנת הנקרא ידידתי !! (ל''ת)

        שיבולת, 05/12/07 09:41

        הגב לתגובה זו

        • לגברת שיבולת...

          שבשבת, 05/12/07 11:24

          צפוני - בזכר ולא בנקבה / הבנת הנקרא!?!

          רמת מוריך חסרה!

          הגב לתגובה זו

    • אם אתה כלכלן- אני שרברב !!!!!!!!!!!!

      אבא לשביעיסט, 05/12/07 07:39

      אתה אפס עם פה של ביוב
      כלכלן-עלק !

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    חבל מאוד (ל''ת)

    שירן, 05/12/07 02:03

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    להפסיק את המו''מ! להפר את הצו! לצאת לרחובות למרי אזרחי!! (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 05/12/07 02:02

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    זה רק מתחיל (ל''ת)

    תיכוניסט, 05/12/07 01:58

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    גם כן בית הדין הזה והחלטותיו (ל''ת)

    שני, 05/12/07 01:57

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    אסור להכנע לצווים גם לאחר החופשה (ל''ת)

    רונית, 05/12/07 01:56

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    השופט אדלר פועל בניגוד לסמכותו!

    דרור מרמת גן, 05/12/07 01:56

    היה עליו לפסוק האם השביתה היא חוקית (מוגנת) או לא. זה הכל.
    מכיוון שהצדדים לא מינו אותו כבורר או מפשר, אין זה מסמכותו לפעול כמפשר או בורר!

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מְדִינָה מִקְרִית

    מורה, 05/12/07 01:54

    מְדִינָה מִקְרִית

    מְדִינָה מִקְרִית
    שִקְרִית ... אַך עִבְרִית !
    אַקְרָאִית, עֲמָמִית, אֲרָעִית,
    מְדִינָה לְמַרְאִית.

    מְדִינָה עִיזִית,
    נִבְזִית, לוֹעֲזִית,
    אֲחוּזַת תְּזָזִית,
    יְלָדֶיה, אֲבָנֶיה, גָּזִית.

    עַם מְנוּוָן,
    מעֲרָכָיו מְרוּקָן
    אָדִיש, רָדוּם, שַאֲנָן,
    רְדוּף קוֹרְבָּן וחוּרְבָּן.

    חֶבְרָה אֲרוּרָה
    מְעוּרְעָרָה, רְעוּעָה,
    רָעָה וגְרוּעָה
    עֲמוֹרָה וגְמוּרָה.

    מְדִינָה הבְּנוּיָה על כַּרְעֵי תַּרְנְגוֹלֶת
    עַם השָרוּי (לנֶצַח?) בְּתוֹכְכֵי מְעַרְבּוֹלֶת -
    מֶמְשָלָה בְּלִי תּוֹרָה... בְּלִי קֶמָח... בְּלִי סוֹלֶת...
    סָפֵק, אִם לִבְסוֹף, תִּיוָותֵּר בְּקוֹשִי גוּלְגוֹלֶת.

    נ. ב.

    לא רק הממשלה הנוכחית. גם הממשלה הבאה.


    מילים בסלע! כל מילה בול,! הבעיה שאתה מדבר לאנשים עם לב של אבן !

    53. ל- 47 יעל, 01/12/06 16:17 כל מילה בסלע. עצוב אבל אמיתי

    שיר מדהים - ספק אם יעורר מישהו מהתרדמת העמוקה ברווז במטבח, 20/03/07 22:53 יישר כוח

    שיר מדויק להפליא לצערי סימה, 26/11/06 16:20 כל כך מדויק שבמקום לשיר בא לבכות

    מקסים מיכאל, 12/11/06 12:48 מקסים... כל הכבוד....

    אתה צודק ! מ אבל הערב רב לא זכאים ליותר ! ירמיה, סדום, 23/01/07 08:57

    האודים המוצלים של השואה שבאו לכאן רק עם חולצה לעורם, כדי לבנות ולהילחם למען מדינה יהודית, מקלטל לעם היהודי לא ראו בסיוטיהם את אשר מיתחולל כאן , ערב רב מבולבלך רע ומנוכר שסוגד לעגל הזה בלבד, ובראשו ניבחריו אוסף של מושחתים מוגלי לב, חסרי יושר לב בסיסי, מישטר רשע שמאפשר לניצולי השואה לחפש את מזונם בפחי האשפה, ומנגד גדודי הפשע שהולכים ומתעבים, כנופיות מנהלות את הרחוב, ואת מסדרונות השילטון, ואין דין ואין דיין, הרצח מתפשט לרחובות ולבתים, מדינת יהודים עלק, מדינת זדים שתחלוף תחלוף מעל פני האדמה,!! ובצדק,!!

    עברית שפה יפה עברית, 28/06/07 20:25 מדהים. הלשון, הניקוד ,הדקדוק, הפיסוק, האירוניה, השפה, היופי.
    אמרת הכל על הכיעור עם כ''כ הרבה יופי. פשוט נהדר!

    דברים כקורבנות. ל''ת דורבן, 09/02/07 18:54

    שיר יפה !!!! רק חבל שהכל אמת.... ל''ת כל הכבוד, 28/06/07 11:28

    אני מסכימה אתך.כל הכבוד! ל''ת שדרותית, שדרות, 21/05/07 23:36

    144. אלכס ידידי מהמצב רוח בשיר שלך עוד תקום שוב הציונות (ל''ת) 01:23 28/04/07 כל הכבוד !

    אלכס-כל מילה בסלע!! ל''ת אבנר, 28/06/07 19:09

    המנון החדש עודד עמבר, מרכז, 21/10/06 17:52

    נכון, וגם כואב ל''ת 12/11/06 08:11

    גדול! ל''ת גזור ושמור, 06/12/05 08:22

    שיר יפה !!!! רק חבל שהכל אמת.... ל''ת כל הכבוד, 28/06/07 11:28

    ככ נכון! ככ עצוב! אלכס מבטא זאת ככ טוב! ל''ת מי היה מאמין, 28/11/06 16:02

    166. ל112 המילים יפות יש מוזיקה למילים ? (ל''ת)
    06:05 28/04/07 tovi

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    בעצם, מה אנחנו מופתעים? (ל''ת)

    ניצן, 05/12/07 01:52

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    יולי תמיר- התפטרי והצטרפי למאבקנו! (ל''ת)

    אבנר, 05/12/07 01:51

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    המדינה לא ביקשה לחייב לעבוד בחנוכה

    רונית, 05/12/07 01:51

    אם היו פרשנים משפטיים ראויים היו מבינים כי המדינה לא ביקשה מבית הדין לחייב את המורים לעבוד בחנוכה , אלא הציע את הפתרון האמור על יסוד נכונות שהביע ארגון המורים להשלים את השעות, אם ייחתם הסכם.

    הגב לתגובה זו

    • זו התפלספות או פלצנות ? (ל''ת)

      שיבולת, 05/12/07 04:07

      הגב לתגובה זו

      • המדינה לא בקשה לחייב את המורים לעבוד בחנוכה. (ל''ת)

        עכשיו הבנת?, 05/12/07 09:44

        הגב לתגובה זו

  • 42.

    מדינה שנשלטת על ידי קבוצה מיליארדרים מול עם של עבדים . (ל''ת)

    נדב, 05/12/07 01:51

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    הו..השביתה השנתית

    מאוכזב, 05/12/07 01:50

    זה רק צריך ללמד את כולנו שכפי שכוכבנו משלים סיבוב סביב השמש כל שנה, כך גם כל שנה תהיה שביתה שתעשה הרבה רעש אך תסתיים בכלום וכמו כן גם קצב התחלפות הממשלות שלנו הוא כזה. נקווה אולי שרעידות האדמה יצליחו להביא מהפכה כלשהי.......

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    מורה שאין לו מה להפסיד. לא נחזור . תשכחו מזה (ל''ת)

    מורה שאין לו מה, 05/12/07 01:49

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    במקום שהמאבק יסתיים הוא רק יחריף... (ל''ת)

    צחי, 05/12/07 01:49

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    החלטה אומללה של בית דין אומלל (ל''ת)

    ערן, 05/12/07 01:45

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    יולי תמיר- את ממש סוציאליסטית אמיתית. תתביישי לך (ל''ת)

    אברהם, 05/12/07 01:45

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אני לא מאמין למה שעייני רואות. לא מאמין לביזיון הזה (ל''ת)

    ליולי תמיר, 05/12/07 01:44

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    יולי תמיר- איזו אכזבה קשה. (ל''ת)

    רן, 05/12/07 01:43

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ליולי תמיר- אני מתבייש בך . ומתבייש בבחירה שלי במפלגתך. (ל''ת)

    יואב, 05/12/07 01:42

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    מכת סנורים

    עבדיאל, 05/12/07 01:41

    על פניו ולפני קריאת פסק הדין המנומק, די ברור שבית הדין הארצי לעבודה שימש בעל כורחו ושלא בטובתו זרועה הארוכה של ממשלת ישראל. ממשלת ישראל ניסתה לשבור את התאגדות המורים בדרכים הכוחניות ביותר שמדינה דמוקרטית יכולה להפעיל (דרכים אלה אינן כוללות, כמובן, שימוש בכוח פיזי- דהיינו תקיפה גופנית של המורים) נגד איגוד כלשהו. היא ניסתה להתיש את המורים האומללים, אשר לא מקבלים שכר כבר חודשיים, ומצבם הכלכלי ממילא אינם מן המשובחים; היא עשתה כל מאמץ לבצע ''הפרד ומשול''; היא יצאה מגדרה להכפיש את מנהיג המאבק, שליח ציבור שעושה עבודת קודש, על מנת לערער את הלגיטימיות של הנהגת המאבק וכך לפוררו; היא השקיעה סכומי עתק מכספי משלם המיסים על מנת לשווק את הרפורמה שלה ולהציג באור מגוחך את ארגון המורים; ועוד ועוד. כל זאת לא צלח, משום שצדקת המאבק בערה בעצמות המורים המתוסכלים ולא הניחה להם להיכנע ולהיות למרמס עוד פעם אחת. למרבה הפלא, המורים הצליחו אף לשכנע את הציבור.
    האבסורד הגדול הוא שבסופו של דבר המדינה הצליחה, כנראה, להשתמש בתבונה בכלים הדמוקרטיים (פנייה לרשות השופטת) ולהשיג באמצעותם מטרות אנטי-דמוקרטיות בעליל, שאותן לא הצליחה להשיג באמצעים האנטי-דמוקרטים הנקוטים בידה.
    נותר רק לקוות שבג''ץ יעצור את מצעד האיוולת...

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מה לעשות?

    אלון, 05/12/07 01:41

    א. פניה לבג''צ, שיבטל את חרפת אדלר
    ב.להישאר בבית ולא למלא אחר הצווים
    ג. להקפיא את המו''מ עד ביטול הצווים
    ד. לעמוד על הדרישות הראשוניות
    ה. בשום פנים לא להיכנס למתווה עיני

    הגב לתגובה זו

    • רק להפר את הצו הבלתי חוקי. הבג''ץ לא יושיע, כי גם שופטיו משת''פים של

      דרור מרמת גן, 05/12/07 01:53

      הממסד הקאפיטליסטי

      הגב לתגובה זו

      • בג''ץ לא סתם משת''פים

        בוני אלדמע, 05/12/07 08:39

        לצידו של סטיב אדלר יושבת אלישבע-ברק, זוגתו של אבי קליקת בג''ץ - האדמור אהרון-ברק.
        ברור שחברותיה - ביניש ושו''ת יוצאי פרקליטות המדינה, יעשו כל עיוות-דין על מנת להחזיר את המורים לעבדות!

        הגב לתגובה זו

        • אלישבע ברק התפטרה עם פרישת בעלה,צעד שהוכיח את הריקבון של המנוי שלה. (ל''ת)

          דרור מרמת גן, 05/12/07 10:02

          הגב לתגובה זו

  • 31.

    החלטה- פושעת. נקבל חינוך בכפייה. צורה לנו.. (ל''ת)

    רמי, 05/12/07 01:31

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    זה אסון לחינוך! נקבל מורים עוד יותר מתוסכלים ..:( (ל''ת)

    יונתן, 05/12/07 01:30

    הגב לתגובה זו

    • מדויק ביותר!!!!!!!!!

      לא מענינינת אף, 05/12/07 08:09

      נכון מאוד! וכל מילה מיותרת! למי יהיה אכפת מתלמידים , הורים , מדינה, שאנחנו לא מענינים אותם??????

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    בה''ד - החלטה שרלטנית- המסתמכת על חג החנוכה.. עלוב ביותר. (ל''ת)

    יואב, 05/12/07 01:29

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    הכתבה כוללת אי דיוקים משוועים

    מורה, 05/12/07 01:29

    זו כתבה שממשיכה את האיומים שיוציאו צווים..
    אז מה עבדנו עם צווים כבר מפסח...
    הרפורמה לא תעבור בשום תנאי כי הרפורמה נוטלת מאיתנו את הגמולים .
    עדיף לחזור עם אזיקים מאשר להסכים
    לרפורמה שמונעת מאיתנו את הגמולים בעיקר מונעת מאיתנו את גמול ההשתלמות.
    עד שלא יבוטל הסעיף הנורא
    ''בטבלאות החדשות יגולמו הגמולים''
    זה סעיף שגונה מאיתנו 35% משכרנו

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אולי פשוט תעשו את המתבקש ותמשיכו לשבות?

    רוקר, 05/12/07 01:26

    או שאתם רוצים להיות יפי נפש שלא מפרים חוק, אך עובדים בשכר רעב?

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    להקים את מפלגת המורים!!!

    אמא, 05/12/07 01:23

    רן ארז נלחם כמו דויד נגד גלית. כל הכבוד. אם ירוץ אני בוחר בו במקום הגמלאים - מפלגת הבת של קדימה...

    הגב לתגובה זו

    • רן ארז - מנהיג אמיתי וישר!!

      מורה, 05/12/07 08:07

      אני בוחרת בך!!
      לא נחזור ללמד!

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    יולי תמיר את גרועה מלימור ליבנת, תתפטרי (ל''ת)

    אל תכנעו לממשלה, 05/12/07 01:21

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    לא נחזור ללמד אם לא יהיה הסכם חתום! גם לא אחרי החג!

    מורה של לורי, 05/12/07 01:21

    לא צווי המניעה יחזירו את המורים לכיתות! רק הסכם חתום! האוצר רוצה צווי מניעה כדי להמשיך לזלזל במורים ולא לנהל משא ומתן הוגן. הם עשו זאת במשך שנה וחצי האחרונות. משא ומתן של השהיות ושל ספינים לתקשורת! שקרים והטעיות! אם המורים יחזרו לכיתות משפלים ומבוזים בצורה כזאת, איך ילמדו? איל יוכלו להסתכל לתלמידיהם בעיניים? האוצר רוצה להפוך אותנו לעובדי קבלן בשכר מינימלי. כל הטענות על אי יכולת לפטר מורה הן שקריות. מנהל שצריך לפטר מורה ויש סיבה לעשות זאת, יש לו את כל הכלים לזה. לעומת זאת מנהל שצריך לתת להקבצה שעות כי חסרות לה שעות כמו אוויר לנשימה, אינו יכול לעשות זאת, כי אין שעות! האוצר לא רוצה להתחייב על החזר שעות ועל הקטנת כיתות, דבר שצריך להדאיג מאד דווקא את ההורים! ילדיכם דחוסים בכיתות כמו סרדינים! 40 בכיתה זאת לא הוראה, זה רעיית צאן...
    אני קורא לבית המשפט לא להוציא צווי מניעה כדי שלאוצר תהיה סיבה לנהל משא ומתן בלי תרגילי השהיה!

    הגב לתגובה זו

    • איזה משא ומתן???

      מורה, 05/12/07 08:11

      למה האוצר צריך להתאמץ ולנהל משא ומתן? הרי בכל מקרה ''המורים האלה'' יחזרו ללמד ב- 13 בדצמבר.

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    8 מיליארד ש''ח עודף במאזן השנתי -- ואין כסף למורים?!

    מושחת מ''קדימה'', 05/12/07 01:20

    ביזיון בחסות בית המשפט...

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אני מתבייש בבית המשפט ובממשלת ישראל - ביזיון

    להמשיך בשביתה, 05/12/07 01:19

    מורים יקרים אל תכנעו, המשיכו בשביתה עד שהממשלה המושחתת ביותר בתולדות המדינה תיפול.
    אמנם המחיר שלכם הוא יקר ביותר אבל לטווח ארוך הציבור יודה לכם ויבין את אשר אתם מקריבים למען התלמידים. בקשר להעלאת שכר 8.5% זה לעג לרש אל תסכימו לקבל.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לבג''צ (ל''ת)

    מורה, 05/12/07 01:16

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    רן ארז ולמורים, אסור לכם לחזור ללמד

    ממשלה מגעילה, 05/12/07 01:14

    בראון המושחת מחייך עכשו ואומר לעצמו ולאומרט נצחנו את המורים הכנענו אותם.
    עם ממשל מושחת כל כך ובאין ברירה תתחילו שביתה איטלקית, תגיעו לעבודה אבל מי אמר שאתם צריכים לעבוד ?. אל תסכימו לדבר עם הממשלה המושחתת תחזירו להם בשביתה איטלקית ובאם אפשר בהתפטרות המונית ואו בהליכה לכלא, העם אתכם ראו את הסקרים ובאם תלכו לכלא העם יצא להפגנות ענק בפרט שהיום ראינו בתכנית פוליטיקה עד כמה החינוך עגום ועלוב ואיך אין עתיד לתלמידים, התחלתם בשביתה שהיא עבודת קודש למען הילדים אסור לכם להכנע למרות הצווים.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    רן ארז- נתק מגע לאלתר!!!!!!! (ל''ת)

    שילה, 05/12/07 01:13

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    סטיב אדלר הפך משופט פורץ דרך בזכויות העובדים,לפודל של

    דרור מרמת גן, 05/12/07 01:12

    המעסיקים הגדולים- הציבוריים והפרטיים כאחד.
    משת''פ של המשטר הקאפיטליסטי.
    מי שהצליח לסרס אותו הוא שר המשפטים לשעבר, קפיטליסט ערפד מהגרועים בארץ,טומי לפיד.
    לא רבים שמו לב לנושא הזה, ואולי העדיפו להעלים את השערורייה.
    לפיד הקים ועדה לבדיקת הכפיפות של ביה''ד לעבודה, או משהו כזה, שמטרתה הייתה למעשה לחסל את עצמאות ביה''ד לעבודה.
    הועדה לא עשתה הרבה, אבל סטיב אדלר הבין את הרמז, ומאז ביה''ד לעבודה הפסיק למלא את תפקידו המקורי, לספק הגנה לעובד השכיר, והפך, כאמור, להיות פודל המסרס את מאבקי העובדים השכירים, פועל כמתווך, ולמעשה פועל אפילו בניגוד לחוק.
    רק סירוב למלא אחר פסיקתו המופרכת, חסרת הביסוס בחוק,יכול אולי, לעזור לאירגון המורים,ולהבהיר לאדלר כי הוא מועל בתפקידו.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    להפר את הצו, זהו צו השעה!! השופט אדלר שוב פעל כמשת''פ של

    דרור מרמת גן, 05/12/07 01:11

    המעסיקים והממסד הקאפיטליסטי, ופעל באופן בלתי חוקי, נגד שביתה חוקית! הפרת הצו תהייה מעשה הכרחי, צודק, דמוקרטי ומוסרי.
    אל תתקפל רן ארז, אל תתקפל!!

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    8.5% למשכורת שלי= 300 ש''ח

    מורה 8 שנים ותק, 05/12/07 01:09

    זה אחרי שהפסדתי משכורת של חודש וחצי
    יקח לי כמעט שנה להחזיר את מה שהפסדתי עם תוספת כזאת למשכורת
    הלקחת וגם ירשת

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    דואגים לתלמידים??? דואגים לכסף...שלא לשלם משכורת בעבור החופשה (ל''ת)

    מורה, 05/12/07 01:07

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    צווי מניעה לאחר חנוכה כדי לא לשלם על החופשה חס וחלילה

    מורה, 05/12/07 01:05

    המדינה חסכה המון כסף במהלך השביתה, כספים אלה יוחזרו לנו המורים באחוזים
    נמאס היחס המזלזל במורים
    ...הכסף יחזור אלינו בעבור ימי מחלה
    הצהרה וכו
    מספיק להיות פראיירים

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אין סיכוי שהמורים חוזרים ללמד- מלחמה !!! (ל''ת)

    גבי, 05/12/07 01:04

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    גועל נפש

    השפוי, 05/12/07 01:00

    המדינה עוד מחזיקה בשלושת עמדות המקור שלה. גועל נפש. המורים הם כנראה עבדים, מנקודת הראות של יולי תמיר. חדש ברפורמה: למנהלים תהיה סמכות להכות בשוטים את המורים. לא לדאוג, יהיו נוגשים על המנהלים.

    חדשות חמות מהתנור: שנה הבאה המורים בונים ליולי תמיר שני בתי נופש חדשים דנדשים: פיתום ורעמסס.

    כי הרי באיזה מדינה מקבל מורה עם תואר שני ו10 שנות וותק שכר המקביל לשכרו של נהג מונית?

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    סקר עדכני לתמיכה במאבק...

    המאבק ייתעצם, 05/12/07 00:59

    סקר שערך עבור ynet מכון רפי סמית - בהשתתפות 501 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל - העלה כי 64% מהציבור תומכים בעמדות ארגון המורים, ורק 19% תומכים בעמדת האוצר והממשלה. 17% לא הביעו דעה.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3478780,00.html

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    הדרך מעתה

    אבי, 05/12/07 00:59

    לדעתי דרך השביתה הגדולה הגיעה לסיומה.
    מעתה הדרך של שני ארגוני המורים יחד היא הדרך היחידה שעובדת והיא התקשורת.
    על שני הארגונים לשלב ידיים יחד (כן וסרמן צריך להודות שטעה בחלק מהדברים וגם רן ארז צריך לוותר קצת) ויחד עם כל ארגון ומוסד שאיכפת לו לצאת למאבק תקשורתי נרחב במשך ימים ולילות רבים ואולי בלי סוף.
    יש להסביר לציבור על תפקיד המורה, מה המורים עושים בשעות העבודה הפורמליות ומעבר להן, מה התלמידים מקבלים היום ומה צריכים לקבל בעתיד.
    רק כך הממשלה לא תוכל להתחבא ולתת מאה מיליון (ממש כלום) ולומר שעשו את שלהם.
    אם כל התקשורת והציבור יעמדו מול הממשלה תראו שמהר מאד הדברים ישתנו. הפוליטיקאים מפחדים רק מתקשורת וממה שהציבור יחשוב עליהם בבחירות הבאות. משא ומתן בחדרי חדרים לא מזיז להם.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אוי אוי אוי

    תלמיד י''ב, 05/12/07 00:59

    אני לא רוצה להתחיל לחשוב על היום בו אנחנו נצטרך לחשוב על להשלים חדשיים של שביתה. בנתיים אני ניצלתי וטסתי לחו''ל לחופשה... חח!

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הגיע זמן המחלה

    שלומי של אסתי, 05/12/07 00:55

    יאללה מורים. קחו ימי מחלה, ימי הצהרה ואל תחזרו עם צווי מניעה

    הגב לתגובה זו

    • תגובה ל- 8

      אסתי, 05/12/07 02:10

      אני כבר חולה - מבכה את מותה של הדמוקרטיה

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    הממשלה רוצה עם של עבדים

    מורה עצוב, 05/12/07 00:50

    הממשלה תחגוג בטירוף על כספי הציבור לצרכים פרטיים
    ולמורים יגידו להסתפק בפת לחם.
    דיי לחגיגות השחיתות של ההון שילטון.

    הגב לתגובה זו

    • עודף בתקציב!

      מורה, 05/12/07 08:11

      אתמול פורסמה ידיעה כי יש עודף בתקציב של 7 מליארד שקל!!!!!!!!!!!!!!! לאן הם הולכים??????????????????

      הגב לתגובה זו

      • צריך רזרוות שיהיה ממה לגנוב לכיס הפרטי (ל''ת)

        אבוי לנו, 05/12/07 13:31

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    הממשלה רוצה פה עם של עבדים (ל''ת)

    תתחילו להתחלק, 05/12/07 00:43

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מצער

    עבדיאל, 05/12/07 00:41

    על פניו ולפני קריאת פסק הדין המנומק, די ברור שבית הדין הארצי לעבודה שימש בעל כורחו ושלא בטובתו זרועה הארוכה של ממשלת ישראל. ממשלת ישראל ניסתה לשבור את התאגדות המורים בדרכים הכוחניות ביותר שמדינה דמוקרטית יכולה להפעיל (דרכים אלה אינן כוללות, כמובן, שימוש בכוח פיזי- דהיינו תקיפה גופנית של המורים) נגד איגוד כלשהו. היא ניסתה להתיש את המורים האומללים, אשר לא מקבלים שכר כבר חודשיים, ומצבם הכלכלי ממילא אינם מן המשובחים; היא עשתה כל מאמץ לבצע ''הפרד ומשול''; היא יצאה מגדרה להכפיש את מנהיג המאבק, שליח ציבור שעושה עבודת קודש, על מנת לערער את הלגיטימיות של הנהגת המאבק וכך לפוררו; היא השקיעה סכומי עתק מכספי משלם המיסים על מנת לשווק את הרפורמה שלה ולהציג באור מגוחך את ארגון המורים; ועוד ועוד. כל זאת לא צלח, משום שצדקת המאבק בערה בעצמות המורים המתוסכלים ולא הניחה להם להיכנע ולהיות למרמס עוד פעם אחת. למרבה הפלא, המורים הצליחו אף לשכנע את הציבור.
    האבסורד הגדול הוא שבסופו של דבר המדינה הצליחה, כנראה, להשתמש בתבונה בכלים הדמוקרטיים (פנייה לרשות השופטת) ולהשיג באמצעותם מטרות אנטי-דמוקרטיות בעליל, שאותן לא הצליחה להשיג באמצעים האנטי-דמוקרטים הנקוטים בידה.
    נותר רק לקוות שבג''ץ יעצור את מצעד האיוולת...

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מה הטעם? עכשיו האוצר לא יתכן כלום כשהוא יודע שתוך כמה ימים יוצא צו

    אייל, 05/12/07 00:35

    זה יום שחור בתולדות מדינת ישראל.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    50 ימים בבית ללא תוצאות

    תלמידה מודאגת, 05/12/07 00:33

    אני לא מאמינה שבסוף הם עשו את זה.
    אני כל כך מאוכזבת מהתוצאות של השביתה. היינו בבית לחינם.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    50 ימים בבית ללא תוצאות

    תלמידה מודאגת, 05/12/07 00:32

    אני לא מאמינה שבסוף הם עשו את זה.
    אני כל כך מאוכזבת מהתוצאות של השביתה. היינו בבית לחינם.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    רק מה שנכנס ב - 24 שעות

    לחופש נולדה, 05/12/07 00:29

    לא נעשה שום דבר מעבר ל -24 שעות. לא נלווה להצגות, לא להתרמות, לא לסיורים, לא נבחן ליקויי למידה, אין תגבורים בחינם. אין שיחות טלפון להורים בלילה. נראה את משרד החינוך.

    הגב לתגובה זו

    • עצלנית!!!

      אמא מודאגת, 05/12/07 01:38

      תחזרי ללמד!!!
      מקומכם בכיתות והמשכורת שלכם לא מעניינת אותי!!!

      הילדים שלי ישבו מספיק בבית!

      בגללכם מורים עצלנים הילדים שלי מסתובבים ברחובות ואני לא ישנה בלילות!!!

      די לברבריות!
      תרדו מהעץ חצופים!!!

      רן ארז הביתה!!!!!!!!!!

      הגב לתגובה זו

      • מורים פרזיטים

        כלכלן, 05/12/07 02:11

        מספיק עם הבכי
        חזרו ללמד והגידו תודה על התוספת שלא מגיעה לכם
        שוטרים שעובדים הרבה יותר קשה ממכם מרווחים כחצי ממשכורתכם על פי כמה יותר שעות עבודה בחודש

        נמאסתם חזירים.

        הגב לתגובה זו

        • אתה חוזר על דבריך טיפש (ל''ת)

          פיני, 05/12/07 03:53

          הגב לתגובה זו

        • והשוטרים הם דוגמתך המועדפת ? תתבייש (ל''ת)

          שיבולת, 05/12/07 04:12

          הגב לתגובה זו

        • האם קלקלן ? (ל''ת)

          ליבנת, 05/12/07 04:30

          הגב לתגובה זו

        • כלכלנים שהם עצמם לא מייצרים אף מוצר בר קיימא מרוויחים יותר מפועל (ל''ת)

          אקדמאים פרזיטים, 05/12/07 07:19

          הגב לתגובה זו

        • טמבל (ל''ת)

          פרזיט, 05/12/07 07:25

          הגב לתגובה זו

        • מורים

          שלמה, 05/12/07 10:23

          מי שלא מכבד מורים סופו גהנום

          הגב לתגובה זו

      • בגלל הורים כמוך המערכת והמדינה הגיעו לשפל המדרגה (ל''ת)

        שיבולת, 05/12/07 04:14

        הגב לתגובה זו

      • בשל הורים כמוך המערכת והמדינה הגיעה עלי פחת (ל''ת)

        שיבולת, 05/12/07 04:16

        הגב לתגובה זו

        • לא ! בגלל מורים שלא עושים את העבודה שלהם (ל''ת)

          tbh, 05/12/07 06:39

          הגב לתגובה זו

      • שיבולת המקסימה

        דרומית, 05/12/07 06:14

        חבל שאין יותר אנשים כמוך וכמוני גם אני מורה ואין לי להוסיף על מה שכתבת, הורים חצופים הם חלק מהמערכת אולי כדאי להעביר להם את שרביט החינוך .

        הגב לתגובה זו

      • עצלנית

        עדנה, 05/12/07 07:03

        מי שעצלה פה בסיפור זו את!!!!!!!!!!!!קשה לך לחנך את ילדייך הפרטיים בבית.את רוצה שמרטפים בחינם .

        הגב לתגובה זו

    • אני פשוט בהלם

      סטודנטית לחינוך, 05/12/07 06:47

      אני בהלם מהורים שאומרים שהמורים פרזיטים.
      מי שעצלן פה זה את!! אין לך כוח להיות עם ילדיך בבית אז את מפילה את העבודה על המורה. אם היה לך אכפת מילדך היית יודעת שמגיעים לו תנאים טובים יותר, ושירותים רבים יותר שאין לו כי המדינה לא מאפשרת.
      המלחמה פה היא לא על משכורתם של המורים אלא על האמצעים הדלים ביותר שניתנים במערכת החינוך

      הגב לתגובה זו