• 16.

    מישהו יודע מתי יש למהפכה הופעה? (ל''ת)

    מיכל, 09/12/07 15:21

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כבר אז

    לא מבין - בנשים, 03/12/07 16:57

    כבר אז המניפולציה הנשית חגגה. אין חדש תחת השמש ובמיוחד לא בביולוגיה ובגנטיקה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    קופטש היקר

    אפיקורס, 03/12/07 16:09

    לו רק חלק קטן מהמוני החרדים בישראל היה נוקט בדרך שלך- דרך ההומור, הנעימות וההסבר בדרכים שינעמו גם לאוזן החילונית, לא היה נוצר כזה אנטי כלפי הדת היהודית במדינתנו המסוכסכת. אני מלווה אותך מאז ימיך העליזים כסטנדאפיסט צעיר (היחיד שזורק עגבניות על הקהל!), ונהנה להמשיך וללוות אותך עד היום בכל מעשיך. כל הכבוד!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    שום דבר לא השתנה מאז

    יוסף הצדיק, 03/12/07 15:57

    תמיד היה - ועדיין ישנו - זן מסויים של נשים... זן טיפש במיוחד, עם מוח של ציפור, שחושב רק על ההרגעי במקום על העתיד והמשמעות...

    גם אותי ניסתה אשת פוטיפר לפתות. עמדתי בכך. :-)

    הגב לתגובה זו

    • מחזקים אותך יוס

      כולבוטק, 03/12/07 16:15

      אבל לא מאמינים לך

      הגב לתגובה זו

      • חח.. גם היא לא האמינה לי

        יוסף הצדיק, 04/12/07 21:33

        הייתי הראשון שסירב לה..

        הגב לתגובה זו

    • תיקון typo: ההרגעי = החיכוך הרגעי... (ל''ת)

      יוסף הצדיק, 03/12/07 17:21

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    יפה, יפה מאוד

    עדנה, 03/12/07 14:56

    דמיון יפה, הולך עם הסיפור כאילו לא נשמע לפני כן.
    מרענן.

    הגב לתגובה זו

    • דווקא חשבה על העתיד...

      תות אנך אמון, 03/12/07 16:14

      דוק בפרשנים ובמדרשים, ותמצא כי אשת פוטיפר פעלה בגלל תחזית אסטרולוגית אשר ניבאה לה וליוסף עתיד משותף. היא רק פיספסה בדור אחד: בתה (המאומצת כנראה) היא אשר נישאה ליוסף, ולא היא.

      הגב לתגובה זו

      • ודוק!

        הפוסלל במומו, 03/12/07 18:26

        איפכה מסתברא. ממך נפשך? ושנו חכמים- שלא תענה ברעך דבר טוקבק שקר! ונאמר א-מן.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    עוד טיפ קטן לגיל קופטש

    נתן הבבלי, 03/12/07 14:52

    שים לב לפסוק המתאר את הפריחה של פוטיפר מספרת לבעלה (רק על הנייר) את הסיפור, ואת התגובה של פוטיפר: וַיְהִי כִשְׁמֹעַ אֲדֹנָיו אֶת-דִּבְרֵי אִשְׁתּוֹ, אֲשֶׁר דִּבְּרָה אֵלָיו לֵאמֹר, כַּדְּבָרִים הָאֵלֶּה, עָשָׂה לִי עַבְדֶּךָ; וַיִּחַר, אַפּוֹ''. ''דברי אשתו'', ''אשר דברה אליו'', ''לאמור'' - כל האריכות הזו באה לספר לנו כי פוטיפר התייחס לסיפור כאל דיבורים בעלמא, לא כאל עובדות. לכן, במקום תגובה של ''וישלוף חרבו ויקצר את יוסף באמה אחת'', הרי אחרי כל הפסוק הארוך הזה יש רק 2 מילים: ''ויחר אפו''. לתגובה יותר חריפה מזו - לא היה מסוגל, כי ידע את האמת. וגם הבין את אשתו הרעבה, ובנוסף - על פי כמה מפרשים - הוא עצמו היה מעדיף גבר חטוב ונאה (כמו יוסף) על פני אשתו, יפה כפי שהיתה. ואגב, המפרשים טוענים כי יוסף אמנם עמד בנסיון, אבל בכל זאת נגרמה לו תקלה קלה (של קרי), אשר בעטיה זכה ל- 2 בנים במקום ל- 12.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מצוין. אהבתי. כלאו את יוסף לשווא. האם זה ראוי? (ל''ת)

    אנדי, 03/12/07 14:41

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הרעיון נכון, מס' תיקונים

    גד, 03/12/07 14:28

    שר הטבחים = המוציא להורג
    (ולא שר האופים)

    בסופו של דבר הוא שם את יוסף בבית הסוהר שלו, שם הוא שומר את כל האנשים שעוד לא הוחלט אם להוציא אותם להורג.

    מכאן שהמוציא להורג של המלך (שיכול היה בקלות להרוג את עבדו) האמין לעבדו יוסף, ומכיוון שאין הוא יכול להצהיר שהוא מאמין לעבדו על פני אשתו, הוא לקח אותו אליו לעבודה

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אחלה של אגאטה כריסטי...מרענן ומשיב נפש ומאוורר את השורות הנפלאות של

    זקן, 03/12/07 13:56

    פרק לט בבראשית.

    מעניין כיצד הרקול פרעה יפתור את פרשת יוסף והגביע הקדוש..לדעתי לא תהייה לא ברירה והוא ייעזר בשירותיהם של שרלוק הולמס ודר' ווטסון.

    אגב, שימעם של שני אלה יצא למרחוק בקטע הבא:

    שרלוק הולמס וד''ר ווטסון יצאו לכמה ימי קמפינג.
    לאחר ארוחה דשנה ובקבוק יין טוב איחלו זה לזה לילה טוב ופרשו כל אחד לשק השינה שלו.
    כעבור כמה שעות שרלוק התעורר, העיר במרפק את חברו ואמר לו:
    - ווטסון, הבט לשמיים ואמור לי מה אתה רואה ?
    '' מליוני כוכבים'' ענה ווטסון
    ''ומה זה אומר לך'', חזר ושאל הולמס .
    ווטסון חשב רגע ובמאמץ להרשים את חברו אמר :
    ''מבחינה אסטרונומית זה אומר שקיימים מליוני גלקסיות ופוטנציאלית ביליוני כוכבי לכת,
    מבחינה כרונולוגית אני משער שאנו מתקרבים לשעה 3.15 אחר חצות,
    מבחינה תיאולוגית אני רואה שהקב''ה הוא כל יכול ואנחנו יצורים קטנטנים חסרי כל חשיבות,
    מבחינה מטראולוגית אני משער שמחר נועד לנו יום יפה ושמש נוחה-מיטיבה.

    ומה זה אומר לך חברי הטוב שרלוק?''

    הולמס המתין דקה ואמר: - ווטסון, גנבו לנו את האוהל .

    הגב לתגובה זו

    • אחלה

      אחד תם, 03/12/07 16:10

      תענוג לקרוא אותך,זקן החרטומים,כמו אותך,קופטש.
      אולי האתר מוכן למנות את גיל לתפקיד זקן החרטומים?

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    נהנתי...

    מרגלית, 03/12/07 13:04

    אהבתי את סגנון הכתיבה ואת הניתוח המעניין...כיף לקרוא.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    יוסף היה זנאי גדול....עשה את כל נשות הממלכה...פלייבוי אמיתי!!! (ל''ת)

    הרב צ'רלי, 03/12/07 12:22

    הגב לתגובה זו

    • קשקשן, אין לזה שום אזכור בתנ''ך (ל''ת)

      הכל המצאה שלך, 03/12/07 17:52

      הגב לתגובה זו

      • תסתכל במדרשים ובפרשנים. זאת התורה האמיתית (ל''ת)

        פרשנדתא, 04/12/07 06:24

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    פרשנות יפהפיה!

    הרלן, 03/12/07 12:00

    וגם צמודה לטקסט המקראי.

    על הכותרת הייתי מצטט את גששינו: ''נחשו נחשו עמי, מי פיתה את מי''!

    הגב לתגובה זו

    • זו פרשנות ישנה וידועה,שהולבשה על ג'אנר בלשי. (ל''ת)

      צפנת פענח, 03/12/07 13:41

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    לי תמיד נראה שפוטיפר האמין ליוסף

    Darth Mohl, 03/12/07 11:30

    תמיד בקריאה היה נראה לי שפוטיפר, בספו של יום, האמין ליוסף מאשר לאשתו וכדי לשמור על כבודו, שלח אותו לבית האסורים.

    הגב לתגובה זו

    • יש לא מעט פרשנים שסוברים כמוך...

      יהודי, 03/12/07 12:09

      אם לא היה מאמין ליוסף כנראה היה הורג אותו.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    חשוב לספר את הסיפור של יוסף! מי שלא רוצה להתפתות לא מתפתה! (ל''ת)

    ולא חשוב איזה, 03/12/07 11:21

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    בעצם אם פוטיפר היה סריס- (ל''ת)

    איך זה, 03/12/07 11:09

    הגב לתגובה זו

    • סריס יכול להתחתן, רק שלא יוצא לו מזה כלום

      גילי המגיב, 03/12/07 12:15

      ובמיוחד לא לאשתו

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    נשים נשים.... (ל''ת)

    שק של נחשים, 03/12/07 10:44

    הגב לתגובה זו