• 59.

    מסיבת חנוכה בגנים

    אתי אביטן, 04/12/07 06:38

    אני גננת ולפי דעתי כן צריכים מסיבת חנוכה .חנוכה הוא חג מיוחד חג של אור ואם יש הפקטים מיוחדים במסיבה מה רע. פשוט היום ההורים לחוצים ואין להם זמן לילדים,חצי מהחיים שלהם הם ממהרים,לא יודעים להנות מהילדים שהביאו לעולם.
    חג שמח

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    הורים כפויי טובה

    גננת, 03/12/07 23:56

    נמאס מהורים שהם כפויי טובה.. מרגיש שאין שום הערכה לגננת ולעבודה שלי כהוא זה... הגננת מכינה דברים לפחות חודש וחצי מראש מדברת עם הילדים מלמדת אותם מרקידה ומשמחת אותם ובסוף מראה את זה להורים שכל כך מצפים למסיבה מושקעת- כי גננת טובה היא גננת משקיעה!!! בעיניכם...
    כן, גננת טובה בעיני היא גננת שהילדים מגיעים בשמחה אליה לגן ועם כל זה היא גם צריכה להשקיע- אבל כדאי שגם תיהיה הערכה כי אם לא יהיה לה מאוד קשה לתפקד.
    שנה שעברה הכנתי הפקה גרנדיוזית- שדרך אגב אף אחד לא סבל ממנה אלא כולם נהנו ממנה- השנה החלטתי להפיק סדנא לחנוכה ועוד כמה שירים וריקודים בסוף- התגובות היו מדהימות- אבל תמיד יש את האמא שתבוא ותאמר ''מה? זהו? שנה שעברה היה יפה יותר...''
    קשה לרצות כל הורה והורה- אבל לי באופן אישי נמאס מהכללות ומהכפשות על גננות. בחרנו במקצוע הזה על מנת לחנך ולאהוב את ילדכם-ואנחנו משתדלות כמיטב יכולתינו- תעריכו את זה!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אל תקחי ללב

      מיכל ב., 04/12/07 09:08

      שני ילדי הגדולים היו באותו גן מדהים - כל אחד שנתיים. סכ''ה 4 שנים רצופות באותו הגן.
      פעם היתה איזו חגיגה משפחתית נחמדה ללא הכנות רבות ביום שישי.
      בסוף נשארנו לעזור יחד עם עוד כמה משפחות.
      אמרנו תודה רבה לצוות.
      הגננת והסייעות, שכבר הכירו אותנו היטב, שפכו את ליבן. הן סיפרו כיצד הגיבו הורים למשמע הידיעה הנוראית שעליהם לוותר על יום שישי ולבוא לגן ביום שישי ומה שאמרו להן בפנים.
      גם אני לא תמיד אוהבת הפקות גרנדיוזיות ומנסינוי כל ילד מגיב לזה אחרת וגם אנו ההורים משתנים.
      כשקראתי את הטור חשבתי שהוא לא שווה התייחסות ובעיקר שהוא חסר רגישות וכפוי טובה בימים שהגננות לחוצות במיוחד.
      אחרי שקראתי את תגובות הגננות הצטערתי שלא כתבתי מלכתחילה:
      אנחנו מעריכים ואוהבים את ההשקעה והמסירות שלכן.
      אני לא הייתי שורדת בגן יותר משבוע.
      אם הכותבת חושבת שלשבת שעה וחצי במסיבה זה בלתי נסבל, שתתכבד לחנך את ילדיה הנפלאים שאין כמותם ותבוא לעבוד בגן שבוע אחד בלבד.
      היא תגלה שגם הילד המקסים שלה שנפשו רגישה והוא מירמס לשאיפותיה של הגננת הוא נודניק לא קטן, מרביץ פה ושם, מפזר ריחות לא נעימים אחרי האוכל בזמן שיורד גשם וקשה לאוורר, מתחמק מלסדר את הצעצועים במקום, מפריע בשעת המיפגש ויכול לעלות לכל גננת על העצבים.
      מוריה-
      הגננת מספרת לך כמה הוא מעצבן? לך ולכולנו?
      אז בבקשה נהגי גם את בקצת איפוק וברגישות. או לפחות הואילי נא לכתוב באופן טיפה יותר בוגר ומאוזן.

      חג שמח לכל הגננות. ואם יתפקשש - אנחנו נחייך ונאהב בכל מקרה. אלו הרי הילדים שלנו - שאין מקסימים מהם בכל העולם.

      הגב לתגובה זו

      • תודה לך על התגובה

        גננת, 05/12/07 14:23

        תמיד מחדש נעים לגלות כי עדיין יש הורים שמעריכים את עבודתינו!

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    לא שווה התייחסות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    גננת, 03/12/07 23:48

    התלבטתי- והחלטתי להגיב- תמיד ובכל מקום יש את ההורה החריג- שכל מה שנעשה ועושים - לא טוב לו. נחגוג- לא יהיה מרוצה. לא נחגוג- יקטר. נחגוג בבוקר- ירצה אחה''צ. נחגוג אחה''צ- ירצה בבוקר.
    ולכן- הורה יקר שכזה- יש גננת בגן והיא מחליטה עפ'' שיקול דעת נבון !!!!!
    ועוד טעות קטנה- הפקת הענק - לרוב זה כלל ללא חזרות. אלא כפעילות בשעור של המנגנת- המורה לריתמוסיקה. שמלמדת את הילדים שירים וריקודים. והגננת שרה איתם מידי פעם במהלך היום את השירים. ולכן זה אולי נראה הפקת ענק. - תוצאה של הנאה ולמידה.
    אז...לכל ''המפרגנים''- תגיעו לגנים ותהנו מהפעילויות היפות של הגננות.
    ואולי תפסיקו לחפש את הלא טוב ???????

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    צודקת -סוף סוף מישהו אומר את האמת המצערת

    אילת, 03/12/07 21:12

    זה כל כך נכון. מסיבות חנוכה הפכו לחתיכת אירוע, ממש הפקה. זה מטורף, הילדים כל כך קטנים, עושים חזרות מיליון פעמים ביום, אפשר לחשוב שהם עומדים להציג בתיאטרון. במקום פשוט להציג משהו מחיי הגן. לצערי הרב, גננות רבות חוששות שאם הן לא יערכו מסיבה כל כך גרנדיוזית ואם לא יתעסקו בחג החנוכה במשך שלושה שבועות לפחות, ההורים לא יאהבו אותן, לא יירשמו בשנה הבאה וכו'. תתחילו להבין שמה שמרשים את ההורים, זה בעיקר לראות מה הילד עושה בגן ביום יום. אני בעצמי גננת, ואני מתנגדת לכל אירועי ההפקה הללו. מה גם שלפחות במגזר הפרטי תחשבו על ההוצאה הכספית המיותרת בעבור ההפקה המדהימה של חנוכה.
    שיהיה חג שמח לכולנו.

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    מסיבת חנוכה

    עדנה, 03/12/07 20:37

    הכותבת הינה גננת,התיאור שמוצג בכתבה ביחס למסיבת חנוכה בגן אינו דומה כלל למציאות בכלל גני הילדים .מסיבת חנוכה אינה האירוע הראשון בגן ובטח אינו בא להראות את יכולותיה של הגננת אם ישנם כאלה גני ילדים ואני מניחה שיש הם מעטים ואינם מיצגים את כולנו רוב המסיבות צנועות הרבה יותר וצדקת שאמרת שבעצם ההגעה לגן אחר הצהרים זה כבר ריגוש בפני עצמו , אני מזמינה אותך לגני ילדים נוספים, על מנת לחוות מסיבות אחרות צנועות יותר.
    עדנה גל

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    אין לך מושג מה שאת אומרת

    טל - גננת, 03/12/07 20:32

    לידיעתך כותבת יקרה, משרד החינוך מחייב את אנשי החינוך (גננות לצורך התגובה), לשתי מסיבות בשנה עם הורים!!! חוץ מזה ההורים נהנים מאד ואני מקבלת כבר שנים תגובות חמות ואוהבות מצד ההורים. יש אפילו הורים שמבקשים ורוצים עוד מסיבות ושיתופם בחגים שונים בגן. חבל שאתלא יודעת לפרגן. מזל שאת לא גננת. לא היית שורדת זמן רב במערכת.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    יש כאלו, ויש אחרות

    שושי, גננת, 03/12/07 19:59

    נתחיל בזה- שלאבכל גן המנגנת עושה מסיבה. בגנים רבים זו הגננת. הכותבת הביעה תרעומת על ההפקות והחזרות המרובות- ואני כגננת מסכימה איתה לחלוטין. זה מיותר ומלחי, ולא מעיד בכלל על העשייה היומיומית בגן. השמחה היא משפחתית, לרקוד לשמוח ולשיר אפשר גם בלי כוריאוגרפיות ובלי חזרות.
    השאלה היא למה התחילו כל ההפקות האלו? האם לא מהורים שרצו הוכחות ו''איכות'' שאין בגנים אחרים?

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    לעבוד בגן הילדים

    מירי, 03/12/07 16:28

    את כותבת המאמר הייתי מכניסה ל-3 ימי עבודה בגן הילדים ואז מעניין אם היתה בכלל מעזה לכתוב כזה מאמר.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לשמחתיהפלצנות הזאת לא קיימת בגן שלנו

    שרון, 03/12/07 14:01

    הבן שלי לומד בגן מאוד איכותי ובאמת הגננת לא צריכה שום אפקטים מיוחדים כדי להוכיח משהו למישהו. המסיבות הן הכי סטנדרטיות שאפשר- ילדים עם נרות מבריסטולים, הגן מקושט בעבודות של הילדים ובניילונים הצבעוניים (שכחתי את שמם). המסיבה כוללת שירים והדלקת נרות- הגננת נתנה לכל הורה חימר ואנחנו הכנו חנוכיות עם הילדים בבית ואז במסיבה יש מעין תערוכה של החנוכיות (הכי פשוטות וילדותיות). הילדים מחכים למסיבה הזאת ומתרגשים וכך זה צריך להיות.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מוריה - נראה אותך מפעילה ילדים והורים

    עינת, 03/12/07 13:38

    כל כך קל לכתוב ולהשמיץ.
    אינני גננת, אני אמא שנהנית לבלות עם ילדיה במסיבות המתקיימות בגן.
    כולי הערכה לפועלה של הגננת.
    מעניין אם את היית מסוגלת להפעיל ילדים והורים במשך שעה..אני בטוחה שלא.
    ובכל אופן, אם כבר כותבים על מסיבות בגן, כדאי להתייחס לאותם הורים שכל כך מזלזלים ומלגלגים והופכים את המסיבה למפגש חברתי משלהם, לא מפסיקים לדבר ולא מכבדים את צוות העובדים בגן ואת ילדיהם.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    כותבת מוכשרת ואמיתית (ל''ת)

    נינט, 03/12/07 10:52

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    כבר דנו בנושא לפני 30 שנה, רק שאז לא היה אינטרנט (ל''ת)

    סבתא, 03/12/07 09:30

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    מי שגרה בפ''ת שלא תבוע בטענות (ל''ת)

    מיכל, 03/12/07 08:35

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    מה לעשות

    מה, 03/12/07 07:47

    אתרע מזלו של חג החנוכה ויש לפניו תקופה ארוכה ללא חגים,כך אפשר להקדיש המון זמן לחזרות והכנות וזה מה שהגננות עושות.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    אצלה החושך לא גבר על האור

    רותם, 03/12/07 06:25

    לכותבת יש תכונה כנראה לראות את החושך ולא את האור בכל דבר .
    אני גננת גאה לילדים מקסימים והורים שמשתפים פעולה ונהנים בפעמיים בשנה שאני מזמינה אותם להיות עם ילדם למשך שעה ולהנות מן הביחד-אך לך כותבת נכבדה
    העושה הכללות ומכפישה מציעה לך לחנך את ילדייך בבית כך ייטב לאותם גננות שאת משמיצה.
    תשירי הרבה את השיר באנו חושך לגרש אולי ישכון אצלך קצת אור.

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי את התגובה ובמיוחד את הסוף

      רונית, 03/12/07 06:45

      תשירי הרבה את השיר באנו חושך לגרש אולי ישכון אצלך קצת אור....
      משפט מחץ!

      הגב לתגובה זו

  • 44.

    אהבתי את התגובות...חחחח (ל''ת)

    יעל, 03/12/07 06:11

    הגב לתגובה זו

    • אני לא אהבתי את תגובות ההורים

      עליזה גננת, 03/12/07 06:52

      שלא מעריכים את הגננות

      הגב לתגובה זו

      • מלוא ההערכה

        הורה, 03/12/07 08:21

        מלוא ההערכה לגננות יש לכל ההורים, כך אני מאמין כי זו עבודה לא קלה וצריך המון סבלנות. לא מעריכים את הגננות שחשוב להן הרושם יותר מילדים שמחים ויצירתיים

        הגב לתגובה זו

  • 43.

    בקיצור הגזמת

    רומי, 03/12/07 06:08

    את כנראה איזו אמא משועממת שמחפשת נושאים לכתבה. כדאי שתבדקי טוב טוב את המקצוע שלך, נראה לי שאת לא במקום הנכון.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    לכותבת יש חרדה חברתית

    גננת, 03/12/07 06:04

    זה בדיוק כמו להכין עוגה -יש אחת שמערבבת הכל ולא משקיעה ומתאמצת ויש כאלה שנהנות מכל רגע משקיעות טורחות וכמובן שהתוצאה מוכיחה מה יותר טוב ,להזכירך חג החנוכה הוא חג האור ואני לא רואה פסול להשתמש באולטרה סגול -הילדים מאד מוקסמים מזה אבל כנרא שלך יש בעיה אולי את נבוכה לשבת מול קהל
    לשיר ולרקוד לפני כולם אולי כדאי שתלכי לייעוץ -זו רק בעיה שלך !!!

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    מהיכן המידע המכליל את כולן ? ערכת מחקר ?

    מירנצה, 02/12/07 23:40

    מזה שלושים שנה שהמסיבות אצלי הן חגיגה משותפת של שמחה ללא אף חזרה.
    בשנים האחרונות כך גם אצל הגננות בשכנותי.
    אולי במגזר הדתי ממשיכים כפי שתיארת אצל כולן . גם בכך איני בטוחה.
    אני מסכימה שהחגיגה אינה זמן למבחן הישגים...
    הגזמת בהכללות !!!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    תדעו להנות ממה שיש

    הדסי, 02/12/07 23:30

    הגננות טורחות להציג מסיבה על רמה ומגיעות להשיגים כל כך יפים עם הזעטוטים אז למה לא להראות?? ההורים מרוצים, הילדים נהנים. אז מה הבעיה?? מלבד זאת משרד החינוך מחייב את הגננת ל 2 מסיבות עם הורים וילדים כדי ללחזק את הקשר של ההורים הילדים והגן. אז מה צריך כל הזמן להתלונן ולחפש ביקורת על כל דבר, תלמדו להנות ממה שיש, אחר כך גם הילדים שלכם גדלים עם חוסר יכולת להנות מדברים ואף פעם לא מרוצים, כל מה שנותנים להם לא טוב בשבילם. ההורים הם מודל לחיקוי.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אם הכותבת רוצה להוכיח משהו שלא תעשה זאת על הגב שלנו

    כרטיס ביקור, 02/12/07 23:04

    אין לך דרך יותר מקורית לשווק את כרטיס הביקור שלך ככותבת שנונה כאילו? מסכנה הגננת של הילדים שלך. מה זה הכבדות הזאת? בת כמה את? בת 200? אז עושים הפקה, מה קרה? הילדים נהנים. ההפקה שלך בכתבה נראית הרבה יותר מייגעת...

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    תתביישי לך

    אוסי-גננת, 02/12/07 22:45

    אולי תחשבי על אותה גננת שמפיקה ומארגנת ונלחצת ומשתדלת להעביר ערב מרגש עבור ילדך במקום לקטול אותה .גננת שמפעילה ילדים והורים אחים וסבתות ומשתדלת כל כך ראויה להערכה ולא לקיטונות של בוז .תמיד יש לך את הברירה לשבת עם ילדך בבית ולא להגיע -יהיה פחות עמוס .....

    הגב לתגובה זו

    • זה באמת מה שנראה לי שאעשה פעם הבאה. (ל''ת)

      יעל, 03/12/07 03:16

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    בית המדרש של ''דאום''.. ממשיך לקדוח במוח (ל''ת)

    ,דאומ'' ופויה..., 02/12/07 22:10

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    די מכתבות''הנמאס כבר...'' של דוסיות מחמד לקקניות... (ל''ת)

    תתבגרי כבר!, 02/12/07 22:09

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    את מנסה להיות יפת נפש, אבל את מפגרת

    שרית, 02/12/07 21:34

    לכי תחפשי מפגרת!!!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    שטויות

    גננת, 02/12/07 21:24

    במיץ עגבניות.
    את חייבת לכתוב אז יאלה...
    הילדים נהנים ומתרגשים וההורים חבל על הזמן...לא מותרים.
    הרי אם לא היינו חוגגות...היית כותבת
    איזה גננת עצלנית אפילו מסיבה לא עושה...אז תבואו לשבת לרוב בידים שלובות ותהנו מכל רגע.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    שנון חביב וקולע בול! (ל''ת)

    עירית, חולון, 02/12/07 21:22

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ואיי איזה כבדים כולה מסיבת חנוכה

    חנוכיה, 02/12/07 21:10

    בגן...
    שיהיה מה לצלם למצגת של הבר מצווה...
    חג אורים שמח וקליל..

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    הפעם כתבת דברי טעם. (ל''ת)

    יואב, 02/12/07 21:09

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    את צודקת. אבל...

    טלית, 02/12/07 20:59

    לילדי הגן יש אמהות שאינן מרוצות מגננות שמכינות הופעה ''רק'' בשביל הילדים.
    הן רוצות תמורה מלאה לאגרה...

    ולכן הגננות והילדים המסכנים עובדים קשה, בשביל לרצות את אותן האמהות.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מוריה-ברוכה הבאה למועדון.כל מילה בסלע.

    נריה, 02/12/07 19:43

    בהתחשב בעובדה שכל שנות היסודי עוד לפניכם - והמצב שם גרוע יותר מהבחינות האמורות -אני ממליץ לך להתחיל לברר על בית ספר דמוקרטי הקרוב למקום מגוריכם.
    פרטים אצלנו.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    צודקת 100% והכי גרוע כשייש שני ילדים אצל אותה מנגנת, או כמה ילדים

    אמא משועממת, 02/12/07 19:05

    שעוברים אצל אותן גננות כמה שנים... תחשבו איזה שעמום! באמת היה ראוי לגוון ולשנות קצת.

    הגב לתגובה זו

    • תעברי דירה (ל''ת)

      איתי, 02/12/07 19:32

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    אולי זה קשור לקידושים הגרנדיוזים שכתבת עליהם? (ל''ת)

    אולי תעברי מפ''ת, 02/12/07 17:39

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אם היית מפרגנת לגננת סתם ככה, היא לא היתה מרגישה צורך למשוך צומי.. (ל''ת)

    סטודנטית, 02/12/07 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הכותבת מנסה להצדיק את סלידתה (המוצדקת)בתיאוריות מופרכות. בואי תודי

    המורה עירית, 02/12/07 15:15

    בואי תודי באמת - זה ניג'וס לא נורמלי, זה בלתי נסבל - לשבת על כיסאות לא מתאימים לגודל הישבן שלך, לשמוע דקלומים נדושים שנדמה לך ששמעת אלפי פעמים ולקנח בסופגניות עתירות קלוריות. ובכ''ז הילדים מתרגשים, נלהבים ומקסימים. בשבילם שווה לסבול!

    הגב לתגובה זו

    • האמת הכואבת, אה?... (ל''ת)

      לילי, 02/12/07 19:33

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    כמה שדאום קפלן צודקת!! (ל''ת)

    אמא ל-4, 02/12/07 14:59

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    עזבו אתכם משטויות

    סתם מישהו, 02/12/07 14:52

    בא בנאדם, מנסה להעביר משהו בקלילות ואתם לוקחים את זה לקיצוניות? אל תהיו כ''כ רגישים. למה, כל מה שאתם קוראים באינטרנט הוא זהב?אם מישהו חושב שהוא יכול לכתוב יותר טוב שיישלח קו''ח למעריב וינסה הוא להרשים שבוע אחרי שבוע עם טור מצחיק/מאתגר/לא מתייפייף (מיחקו את המיותר). אבל אתם כולכם מרוצים שאתם יכולים לכתוב עלבונות מאחורי מסך האינטרנט.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    למוריונת

    מכירה אותך, 02/12/07 14:49

    תמשיכי לכתוב מרות התגובות של האנשים צרי העין פה.
    ולכל המלעיזים - לכו לאתר של ''יס'' ותראו את הסרט הטוקבקיסטים (יס דוקו) ותבינו עד כמה אתם פתטים..
    מוריק - את 10, תמשיכי ככה.
    אה, וגם חנוך 10(ערוץ)

    הגב לתגובה זו

    • גם מכירה

      גם, 02/12/07 16:52

      גם אני מכירה אותה. מי קורא לה מוריק? מוריונת או מורית, למיטב ידיעתי. והיא כותבת טוב! לא כל טור אחד במדור אחד במקום כלשהו באינטרנט, צריך להיות מורה נבוכים

      הגב לתגובה זו

      • וואלה, איזה משפחה רחבה ומגוננת יש לה (ל''ת)

        אותו אחד, 02/12/07 19:37

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    רק תלונות

    נעם, 02/12/07 14:28

    כל הזמן משהו מציק לכותבים של nrg, הכל רע להם בחיים? מה עשתה להם הגננת? מסכנה

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    מה זה בבלתיותרפיה ? ולעצם העניין -

    ענת, 02/12/07 14:28

    לא יודע איפה את גרה, אצלנו המסיבה כיפית, הילדים מתרגשים ונהנים וגם ההורים שותפים בהכנה.

    ודרך אגב, מי יודע מה זה ביבליותרפיה.

    הגב לתגובה זו

    • בבליותרפיה

      עומר, 02/12/07 19:01

      בבליותרפיה זה ריפוי/טיפול בעזרת קריאה

      הגב לתגובה זו

      • תיקון קל

        1-1, 03/12/07 10:02

        ביבליותרפיה זה ריפוי / טיפול דרך השפה (דיבור, קריאה, כתיבה)

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    מה? עדיין יש הפקות כאלה? אצלנו בישוב כבר מזמן לא! (ל''ת)

    וזה הכי הכי, 02/12/07 14:13

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    כתבה מצויינת

    מלאת עומק, 02/12/07 13:59

    מלאת חכמה עמוקה, הגות יהודית, ממש כמו הרמבם בשעתו. מזל שמוריה כאן כדי להחכים אותנו בהרהוריה המדהימים בחדשנותם. על זה נאמר חכמה עמוקה מני ים ורחבה מיני ארץ
    ישר כח!!

    הגב לתגובה זו

    • מה זה צוחק עלייך... (ל''ת)

      אורי זוהר, 02/12/07 19:40

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    אכן כך...

    דודה ברכה, 02/12/07 13:46

    אכן כך...כל שנה והגננת/המנגנת מחתימות את כרטיס ההצגה...אבל נראה לי שלמרות הכל הפעוטות די מרוצים מהעניין.. בכל אופן שלי..ואולי בעיקר מהסופגניה הקרה שמחכה סוף המסיבה.
    חנוכה שמח

    הגב לתגובה זו

    • הי דודה ברכה

      דודה רותי, 02/12/07 22:03

      האם זאת חברתי דודה ברכה בכתודה ובעצמה? או שמה זו דודה ברכה אחרת?

      (דודה רותי מגן הפסגה...)

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא מספיק עם זה?

    רוני, 02/12/07 13:22

    בעיני הטורים של כותבת זו נרגנים ושחוקים לעייפה. הרעיון הכללי הוא לקחת נושא בנאלי ולתקוף אותו.אז אנו חוזרים לשאלה בכותרת...

    הגב לתגובה זו

    • זו לא אני!!! רני, נוקדים. (ל''ת)

      אחותי., 02/12/07 18:42

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    הגנים הם רק מיקרוקוסמוס של הסביבה כולה. נדרש המון אומץ מגננת לפעול

    למוריה, 02/12/07 12:54

    אחרת, ואומץ כידוע, מחולק במשורה.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    נכון

    מאד, 02/12/07 12:47

    אז מה?
    קמת בבוקר צחצחת שניים, אני מקווה, גם את זה את רוצה לכתוב?
    תכתבי בלוג ותצאי מחיינו
    תודה
    העם נקעה רגלו ממך ומאחיך

    הגב לתגובה זו

    • וואי וואי איזו שנאה נושבת פה!

      אהבת חינם, 02/12/07 14:47

      וכל כך למה?
      כי יש פה כותבת נחמדה שמשתפת אשר על ליבה?
      כי היא מוכשרת ובמקרה אח שלה גם כותב מוכשר ומפורסם?
      למה לשנוא ככה??

      הגב לתגובה זו

      • אם היא היתה

        מוכשרת, 02/12/07 18:04

        לא היינו מלינים
        אולם, ההפך הוא הנכון ולנו נשבר שכל זב חוטם שמכניס אותו למקומות הנכונים מקבל טור. אוי לנו שכך ניראית כתבה בעינייני יהדות
        העם

        הגב לתגובה זו

    • שלום ''העם''! רגע, זה אתה עם הגולן או זה שדורש שלום? ואולי אתה ''העם''

      אחד העם, 02/12/07 15:23

      שבעד סמים ''רכים''? ואולי בכלל אתה ''אחד העם''?ואם כן, אז פינת רוטשילד או ברנדה( בפתח תקוה כמובן)?

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    צודקת

    מאד, 02/12/07 12:46

    אבל מעניינת כשלג דאשתקד, נמאס מהטורים העלובים הללו, ומה הם קשורים ליהדות

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אני לא מאמינה

    לתגובות, 02/12/07 12:45

    מסננים פה תגובות!!
    תתביישו NRG גם מעלים טור נחות וגם מסננים תגוגת אז למה אתם מאפשרים להגיב?

    הגב לתגובה זו

    • נכון

      מאד, 02/12/07 12:48

      רק את התגובות של המשפחה המלקקת מעלים. ומה עם כל התגובות האמיתיות, שלא שלמו עליהם כסף?

      הגב לתגובה זו

      • אני רואה שאני לא לבד... (ל''ת)

        תגובתי, 02/12/07 23:14

        הגב לתגובה זו

    • גם מ לא מאמינה

      שנותנים, 02/12/07 12:56

      לה לכתוב טור שלם על שטויות כגון אלו. מעניין מי עשה מה כדי לאפשר לזה לקרות

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    צודקת במאה אחוז!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    בת-שבע טובה, 02/12/07 12:24

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מה זה כל ההפקות האלה

    שירה, 02/12/07 12:24

    נכון מה זה כל ההפקות האלה זה קצת מוגזם היקר שכולם יהנו ושיהיה בכיף בלי לחץ
    מרוב שרוצים להרשים שכחנו להנות

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מוצלח ומעניין כמו תמיד (ל''ת)

    חיים, 02/12/07 12:11

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שבי בבית

    תשמחי עם בנך, 02/12/07 11:51

    ותעזבי אותנו במנוחה. כמה אפשר לשמוע הגיגים של ילדה בת 12 , לא מגובשים, חסרי פואנטה, ללא יעד, ללא התחלה וללא סוף? מה עשינו שזה מגיע לנו? למה אנחנו אשמים שאת אחות של? ומה כל זה קשור ליהדות? הבנדנה המצחיקה של ראשך?

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    צודקת ובגדול !!!

    אמא, 02/12/07 11:45

    אבל יש אמהות שכן אוהבות את ה"שואו" הזה...

    הגב לתגובה זו

    • אין אמהות

      שאוהבות, 02/12/07 12:56

      אנחנו לא הבלות, ובאותה מידה אנחנו לא צריכים טור מטופש שיגיד לנו את זה

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    אז נמאס לך

    ראובן, 02/12/07 10:56

    אז מה?!
    ולי נמאס מהטורים חסרי הטעם שאת מפזרת פה כל שבוע.
    מישהו נותן לי טורשבועי כדי להתפייט על זה?!
    אולי תעשי ביבליותרפיה לבד בבית?!

    הגב לתגובה זו

    • אכן

      חסרי טעם, 02/12/07 11:49

      נכון , אבל מה הפואנטה? כולנו מתעבים את מסיבות החנוכה אבל לילדים זה כיף, למנגנת יש עבדה (רבוטה) ומה רע בזה?
      באמת למה נותנים במה כדי להעלות הרהורים טפשיים כמו של מוריה?
      אין במדינה הזאת מספיק נושאים בוערים? ומה זה קשור ליהדות? שתתכתב עם אחיה וששניהם יחד ילכו לפסיכודוג. מה לנו ולזה?

      הגב לתגובה זו

      • גזען (ל''ת)

        esc, 02/12/07 18:12

        הגב לתגובה זו

    • צודק

      מאד, 02/12/07 12:53

      די כבר , יש לנו פולניה אחת, זה מספיק, אולי תכניסו לכאן איזה כותבת מרוקאית מעניינת?

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    אמרו לך שאת קוטרית אמתית. מישהו מוכן להסביר מאיפה היא נפלה עלינו (ל''ת)

    יאיר, 02/12/07 10:55

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה מסיבה אחר הצהריים?

    אמא 1, 02/12/07 10:30

    גם אצלנו המסיבה היא אחר הצהריים. אם טובת הילד חשובה לך ולכל ההורים, מן הראוי להעביר את המסיבה לשעות הבוקר. את יודעת מה זה להפעיל ילד בן 3-4 כשכבר חושך בחוץ?
    שחכנו כבר עיקר וטפל. העיקר זה הילדים, לא הבוס והעבודה. טובת הילד היא שצריכה להיות לנגד עיניי ההורה והגננת, ולא טובת הבוס של אמאבא.
    אחד מן ההורים יכול פעם ברבעון להגיד לבוס/ית שלו/שלה שהוא ייעדר לשעתיים בבוקר. כאישה שנמצאת בשוק העבודה כבר 15 שנה, אני יכולה להעיד מסביבתי הקרובה שטרם פיטרו עובד על הרקע הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    צודקת

    רחל, 02/12/07 10:01

    צודקת כתמיד!

    הגב לתגובה זו

    • רחל דאום - אמא של מוריה? (ל''ת)

      ??, 02/12/07 14:45

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    כל כך צודקת!!! (ל''ת)

    מיה, 02/12/07 09:58

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    חשבתי כמוך, עד הבן השלישי.

    טלי, 02/12/07 09:55

    חשבתי בדיוק כמוך. לא הבנתי ''מה הפסטיגל המשוגע'' הזה? בניי הגדולים לא התלהבו.
    היום תהיה המסיבה של הבן השלישי, והוא מתרגש ...
    חודש הוא שר, מדקלם, מתלהב מה''אוטרא'' סגול, מספר לנו על הפנסים וטורח להזכיר לאמא ואבא לא לשכוח לבוא. מתעורר כל יום וסופר כמה ימים נותרו עד המסיבה.
    המסיבה עוד לא הייתה ויכול להיות שבמהלכה הוא יתמרח עלי ולא ירצה להניף בדל סרט, אבל ההתרגשות המקדימה שווה.
    ואגב, אני מתעבת ערבי יצירה. סביבונים אני צובעת איתו בבית, בלי הדרכת הגננת.

    הגב לתגובה זו

    • יש הבדל

      מישהי, 02/12/07 10:35

      יש להבדיל בין התרגשות של שמחה לבין לחץ. יש הרבה ילדים שנפגעים מהלחץ של הגננת שהמסיבה תצליח

      הגב לתגובה זו

      • כותבת יקרה אינך רואה את העיקראלא את הטפל

        אמא מאושרת, 04/12/07 00:16

        כל הגננות שהיכרתי עד עתה עובדות במסירות רבה.ישנם הורים שלא מפרגנים וזה חבל זה יחזור אלייך בבומרג במשך החיים כשילדייך לא יעריכו אותך ולא יתגאו בך . -חבל מאוד.

        הגב לתגובה זו

    • חבל....

      ענת, 03/12/07 19:30

      הורים יקרים. אולי בכל זאת תלמדו את ילדכם דרך ארץ ,תיתנו להם חינוך והמון המון אהבה ואח''כ נשמח לשמוע ביקורת ...
      גם ביקורת צריכה להיות בונה ולא הורסת.

      הגב לתגובה זו