• 8.

    תגובה לכל הליצנים שמגיבים פה!!

    כפיר חקון, 30/11/07 11:32

    אני משרת בתור מכונאי חימוש בגדוד של החייל הפצוע לא מדובר בשום צידוד במשטח או משהו כזה ואף אחד לא התעצל כמו שאתם חושבים הייתה טעות של המפקד שלא הוריד ניצרה בזמן שהראש של החייל נכנס מעל לתותח ועם כל הכאב והצער שבדבר דברים כאלה קורים ונקווה שלא יקרו יותר ומכאן אני שולח החלמה מהירה למעיין ומקווה מאוד שייצא מזה

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    אריאלה, 30/11/07 02:53

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא.
    אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.

    חייל ! אזרח ! זכור !
    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות האסון לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !

    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

    תם אך לא נשלם.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    חוסר משמעת!

    אדום, 29/11/07 10:43

    מילא זה היה קורה באיזה טיפול של מילואימניקים או במבצעית אבל בקורס פיקודי בשיזפון?! אם זה מה שקרה אין לזה שום תירוץ, פשוט חבל.

    הגב לתגובה זו

    • חביבי, מילואימניקים מקפידים הרבה יותר על בטיחות בטיפולים

      חיים, 29/11/07 13:06

      כשמבינים מה המשמעות של להיפצע, כשהצבא לא נותן תמיכה למילואימניקים שמאבדים כושר עבודה בגלל פציעה באימון, וכשיש משפחה וילדים אז מקפידים הרבה יותר.

      הגב לתגובה זו

    • במרכבה סימן 4 הצידוד מהיר מאוד!

      איציק, 29/11/07 15:25

      מדובר בצידוד חשמלי ולא הידראולי,
      אנחנו מדור ה- 2ב' לא מכירים את זה .
      זה צריח לגמרי אחר , ובשנים האחרונות היו הרבה תאונות בהקשר הזה , לא רק בשיזפון!!

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    גם אני נפצעתי כתוצאה מצידוד

    צמיג, 29/11/07 10:13

    לפני כ-10 שנים....היום נכה צה''ל והכל בגלל מט''ק שחלם ועד היום אני סובל מכך (צידוד במשטח)

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אולי הוא היה המצודד/משקיף (ל''ת)

    אלי, 29/11/07 10:08

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    למס' 2 ולכול הבכיינים,עד עכשיו לא היו תאונות כי לא התאמנו!!!

    just me, 29/11/07 09:16

    עכשיו מתאמנים ואתם עדיין מתלוננים!

    מי שלא עושה לא שוגה.... אימונים בצה''ל זה לא משחק ילדים , לפעמים נפגעים מזה , יש להפיק לקחים אבל אם אתם רוצים צה''ל חזק אז צריך להתאמן והרבה וככול שמתאמנים יותר ויותר חיילים כך גם גבר הסיכוי לתאונות.

    לא מתאמנים- כולם בוכים שמפסידים במלחמות , כן מתאמנים כולם בוכים שצה''ל רשלן פושע....

    רק בישראל....

    הגב לתגובה זו

    • אין קשר לאימונים. האיסור לצידוד במשטח הוא בסיסי ביותר

      חיים, 29/11/07 09:43

      התאונה הזאת לא קשורה לחוסר באימונים, הרי מדובר בחיילים בתחילת המסלול שמעולם לא ביצעו תעסוקה.
      לכן התגובה שלך מיותרת ומראה את חוסר ההבנה וההכרה שלך עם המערכת.
      מדובר ברשלנות הבסיסית ביותר - עבירה על אחד החוקים הבסיסיים ביותר בחיל השריון.
      ב buttom line - מישהו התעצל ולא רצה לצודד ידנית, שזה איטי ומעייף והרים מתג צידוד וצודד, בלי להכריז זהירות צידוד ומבלי לבדוק שאין מישהו במסלול של התותח.
      תאונה טפשית ומיותרת.

      רפואה שלמה לפצוע.

      הגב לתגובה זו

      • מדובר בחיילים מיומנים מקורס פיקודי

        ayia napa, 29/11/07 10:07

        שלא נזהרו.
        הלב כואב, אבל כפי שצויין, סוף סוף מתאמנים במסה של שעות ומיצרים מוכנות לחימה.

        הגב לתגובה זו

        • חיילים מקורס פיקוני = מפקדים חדשים = שנה בצבא

          חיים, 29/11/07 13:05

          ברוב המקרים החניכים עברו מסלול של 8 חודשים ולאחר מכן קורס של 4 חודשים.
          לא מדובר בחיילים מנוסים, אלא לוחמים שעד כה רק עסקו באימונים ולימודים. 4 חודשים מפמפמים להם נהלי בטיחות, ואם מישהו היה מצודד חשמלית במשטח בקורס אז היו מעיפים אותו מהקורס על טיל, או נותנים לו ריתוק של 28 יום.

          מישהו פשוט חיפף בבטיחות.

          הגב לתגובה זו

          • פשוט מדהים איך כולם פה מומחים למה קרה באירוע

            תירגעו, 01/12/07 18:26

            אולי תחלקו איתנו את מקורות המידע שלכם? הייתם שם? אתם יודעים בדיוק במי ובמה מדובר? מה היתה הטעות ומי אשם.. אולי התחקירים של צה''ל מיותרים, פשוט נשאל אתכם.

            הגב לתגובה זו

  • 2.

    more of the same

    reporter, 29/11/07 08:27

    הבטחות לצבא חדש? הפקת לקחים?? אחריות הפיקוד??? הכל כמו קודם רק יותר גרוע!

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    כדי לימנוע תקלות כאלו שקורות ליפעמים

    פקק תנועה, 29/11/07 08:21

    יש להציב חייל מיוחד שתפקידו יהיה ליצפות ולפקח על הנעשה בטיפול ובהפעלת צריח הטנק

    הגב לתגובה זו

    • ידוע שלא מצודדים חשמלית/הידראולית במשטח

      חיים, 29/11/07 08:44

      אלא ידנית - שזה לא ובטוח.
      אם מצודדים חשמילת הידראולית צריך שמישהו יצפה מהצד ולהכריז על הצידוד.
      זאת רשלנות נטו של מי שצודד או של מי שהיה אמור לצפות.

      הגב לתגובה זו

      • ''זהירות צידוד''

        שריונר במיל, 29/11/07 08:51

        כנראה, שמישהוא פה פישל- ולא דאג לצופה שיזהיר מצידוד ויבדוק שאין אף אחד בין תובה לצריח.
        מישהוא כאן פישל בענק.
        לדעתי הייתה כאן גם שאננות הן של מפקדים והן של חיילים לגבי הנוהל.
        טנק הוא מכונה מאוד מסוכנת! לא פחות ממטוס לצורך העניין. המון חלקים מכניים, המון מקומו שאפשר להתפס בהם בין תובה לצריח.
        צריך המון ידע טכני והמון תושייה כדי להתנהל נכון בתוך טנק.
        לכן, בשריון מקפידים מאוד מאוד על משמעת לעומת חילות אחרים. לכן הקשיחות. כדי שרשלנות כזו לא תבוא. השאננות מביאה לתאונות כאלה.
        מישהוא צריך יהיה לעוף על טיל

        הגב לתגובה זו

        • אפשר לחשוב שאנחנו לא עברנו על נוהלים

          אריאל, 29/11/07 09:17

          אין שיריונר שלא צודד הידראולי (היום חשמלי) במשטח

          הגב לתגובה זו

          • כן, אבל תמיד עם צופה + הכרזת זהירות צידוד

            זעם, 29/11/07 10:02

            ואם כבר בלי, אז לעשות את זה ממש ממש לאט...

            הגב לתגובה זו

            • אחי, איזה מחזור אתה? (ל''ת)

              זעם אימפריה, 29/11/07 11:01

              הגב לתגובה זו

            • פלוגה ל' חטיבה 263 אימפריה !!

              איציק, 29/11/07 15:23

              יחי וווה !
              יחי בנצי !
              יחי פולו !
              יחי עמישב !
              קובי קונה - תפסיק לאכול !

              הגב לתגובה זו

        • אין הפקת לקחים

          שרה, 29/11/07 09:42

          לפני כחמש שנים (בערב פסח, לדעתי) נהרג חייל מהקריות בתאונה כזאת.

          אין הפקת לקחים בשריון?

          הגב לתגובה זו

      • אולי זה קרה תוך כדי תנועה... (ל''ת)

        עידו, 29/11/07 15:27

        הגב לתגובה זו

        • לא, זה היה במשטח טנקים

          חיים, 29/11/07 21:53

          וגם אם היו מצודדים במשטח תוך כדי תנועה עם המט''ק בצריח, זה היה צריך להיות עם צופה מהקרקע

          הגב לתגובה זו

    • על מנת למנוע תקלות כאילו הקורות לפעמים יש להציב במיוחד חייל שתפקידו

      פקק , תנועה, 29/11/07 08:50

      לצפות ולפקח על הנעשה בטיפול ובהפעלת צריח הטנק .


      הו הצלחתי להיות מגיב 1

      הגב לתגובה זו