• 13.

    מה פתאום לא רוצים מחונן?

    אחת שיודעת, 26/11/07 21:54

    לדעתי הורים יודעים בדרך כלל אם הצאצא יוצא דופן מבחינה שכלית ביחס לשאר הילדי או לא. להגיד ''הייתי רוצה שילדי יהיה מחונן'' שווה ערך ללהגיד ''אני לא מרוצה מהילד שלי'' וזו מחשבה שהורים לא מסוגלים לשאת.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    מתפלאים?

    אמא מחוננת, 25/11/07 19:16

    דורשים מילד שבמקרה רק גילו הכרונולוגי פחות מ-6, אבל שכלית הוא לפחות 10 ורגשית לפחות 8 להסתדר עם ילדים רכים ו''רגילים''. ועוד אומרים לו ''זו קבוצת השווים שלך'', עליך להיות כמותם. יתכן שאתה חכם יותר. גם זה לא בטוח, רק בגיל 7 נאבחן אותך. אם אתה חכם יותר אז אתה גם תינוקי יותר. בינתיים אתה במבחן ותחת זכוכית מגדלת, ו... לא, אתה לא תקבל התיחסות שנדרשת ממצבך החריג, כי אתה חריג חיובי, אנחנו מתייחסים רק אל החריגים השליליים. אבל הילד חכם, הוא לומד מהר מכולם איך צריך להתנהג, ושכדי שיתיחסו אליו הוא צריך לפעול בדרך שלילית. והאם יש דרך טובה יותר מבחינתו מאשר האלימות?
    הגיע הזמן שהמדינה תלמד להכיר במחוננים מהגיל הרך מאוד ולהתיחס אליהם בהתאם. שהסטיגמה של מחונן = ילדותי, תוצא כבר מהלקסיקון. כי היא חסרת בסיס.
    גם אם מגיל צעיר המחונן יהיה במסגרות שמתאימות לו, הוא עדיין יחשף מספיק לחברה האחרת, אבל אז בצורה בריאה יותר והוא יחווה רק מידת תסכול נדרשת להתפתחות תקינה ולא הרבה מעבר.

    הגב לתגובה זו

    • ענת, שוב את נדחפת

      שלומית, 25/11/07 21:33

      את מחוננת כמו שאני צינצנת. תוציאי לך כבר מהראש שאם היית בכיתה ח' טובה באלגברה אז את מחוננת.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    הסוד הגדול התגלה במחקר קטן...

    זראטוסטרא, 25/11/07 15:30

    המתאם בין נטייה למחוננות בגן
    הילדים לבין התנהגות אלימה בבגרותם,שהתגלה לכאורה במחקר
    על 50 ילדים..אינו יותר מאשר
    פסבדו מדעי..מן הסתם,לא נחקר
    מה שהתבקש,מהו אחוז המחוננים
    בין עבריינים אלימים בוגרים.לא
    היתה התיחסות במחקר הזה,
    לגורמי אלימות אחרים למשל
    במשפחה, המשפיעים על התנהגות
    עבריינית בבגרות. כמו אלימות
    והתעללות ההורים. ואם יש קשר
    למשל בין השכלת ההורים לבין
    מחוננות ילדיהם.איך זה בא לידי
    ביטוי במחקר? להבנתי,זה יותר
    ''מחקר'' טטאלוגי,לצרכי פירסום,
    ואי אפשר להתייחס אליו ברצינות.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא חנונה ולא מחוננת

    מושון, 25/11/07 12:15

    לא נתקלתי בהורה שלא רוצה ילד מחונן .החנון הפרטי שלי חטף ,מהגנון ועד כיתה ד- מכות והשפלות רק בגלל היוותו מחונן ,וניצל בזכות המעבר למחוננים. צריך להכיר בעובדה המשמחת שמורות ללא מחוננים [קורה ] לא שמחות במחונני האחרות .זה לא מחקר אלא מחקרע. או שיש לחוקרת ילדים קצת דבילים שמשפיעים על התוצאות .

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מידי פעם מפרסמת הקהילה המדעית

    פקק תנועה, 25/11/07 11:45

    שהאדם מנצל רק מיספר %ספורים .מיכולת החשיבה של מוחו .

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    עובדה מדעית שמפורסמת מידיי פעם .

    פקק תנועה, 25/11/07 11:32

    המין האנושי ברובו .מנצל רק 50 %או פחות .את יכולת החשיבה ותיפעולו למען האנושות של מוחו. כך שאתם יכולים להירגע .

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לא בהכרח, יש גם מקרים אחרים

    מחוננת לשעבר, 25/11/07 10:57

    בילדותי הייתי ילדה מחוננת, הוקפצתי כיתה פעמיים, כך היה נהוג אז (היום יש חוגי העשרה, ולא מקפיצים ובצדק) זה פגע בי מהבחינה החברתית, ובהקפצה השנייה החזירו אולי לכיתה הנמוכה לה השתייכתי. הייתי ילדה נמוכה ופתאום הייתי בין ילדים גבוהים וגדולים וזה מאד הרתיע אותי. הייתי ילדה שקטה, בקושי שמעו אותי בבית הספר, גם בבית. אבל נכון, בכיתה כל הזמן קפצתי עם השובה לפני שהמורה סיימה לשאול - על רקע זה היו לי קצת בעיות משמעת. אבל אלימות - בשום פנים ואופן לא !!!

    הגב לתגובה זו

    • אצלי היה מקרה הפוך

      גם מחוננת, 25/11/07 18:03

      הכו אותי מהגן ועד שקפצתי 2 כיתות. הגעתי לכיתה מאד חביבה ומגובשת והרגשתי שהילדים שם פחות או יותר באותה הרמה המנטאלית שלי ואפילו נהייתי מקובלת.
      כשהגעתי לחט''ב ''עקפתי'' אותם, אבל נפלתי קורבן לבריונים והם היו הרחק מלהיות מחוננים. היה מדובר בבי''ס המופרע בעיר (מורות היו בורחות משם!). הם היו בבונים שבשבילם להשכלה ושקדנות אין ערך, שאצלם כל מי ש''מאגניב'' הוא זה שמשתולל וזורק כסאות ויורק על המורה, ומי שלומד ומתנהג טוב הוא ''חננה''.

      הגב לתגובה זו

      • לקרוא להם בבונים גם נחשב לאלימות (ל''ת)

        איריס, 26/11/07 01:13

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    תופעה ידועה הרבה זמן

    שרון, 25/11/07 10:32

    קיימת תיאוריה שלפיה אפילו חסם עליון של רמת IQ הנובע מכך שבעלי רמה גבוהה אינם יכולים לתקשר חברתית עם אחרים (דבר הנובע מעצם המחוננות ולא מהסביבה). למעשה מחוננות הינה סוג של אנומליה , ואינה בהכרח תכונה טובה במיוחד.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    תופעה ידועה הרבה זמן

    שרון, 25/11/07 10:31

    קיימת תיאוריה שלפיה אפילו חסם עליון של רמת IQ הנובע מכך שבעלי רמה גבוהה אינם יכולים לתקשר חברתית עם אחרים (דבר הנובע מעצם המחוננות ולא מהסביבה). למעשה מחוננות הינה סוג של אנומליה , ואינה בהכרח תכונה טובה במיוחד.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    לא מפתיע - חברה ריקנית

    אמא, 25/11/07 09:48

    הבינוניות שולטת, ורק מקובלות חברתית ומראה חיצוני - הם שמעניינים.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    ההירתעות ממחוננות היא באשמת התרבות הציונית

    אורי וייס, 25/11/07 09:46

    הציונות שאפה להפוך את הפירמידה, ואכן הצליחה בכך. לאחר שהאורתודוקסיה והנאורות רוממו את הלמדנות, באה הציונות וניסתה לברוח ממנה. אני מקווה שלפחות הפלשתינים בישראל יאמצו את אסטרטגית הלמדנות, שמיטיבה עם מיעוטים.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הבעיה בסקר בישראל נובעת מכך שהמילה 'מחונן' מיד מזכירה להורים חנון!

    דנה, 25/11/07 09:46

    אם המונח היה 'ילד מוכשר' או כל הגדרה אחרת, התוצאות היו כמו באמריקה! כי תדמיינו לכם: ''היי אני בחור מחונן (נשמע לכם חננה נכון?) שרירי וחברותי (איך חנון יכול להיות שרירי? סתם עובד עלינו..)

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מחוננים - מסגרות מיוחדות

    ארז, 25/11/07 09:15

    לידיעת הקוראים בשנות ה - 70 80 לא היו מסגרות ברורות למחוננים וילדים כמוני סבלו רבות הן במסגרת החברתית. במחקרים שנעשו ע''י מספר פסיכולוגיים בתחום התפתחות הילד נמצא כי אכן קיים מתאם שלילי בין רמת האינטיליגנציה יכול =ת ליצור קשרים חברתיים עם הסביבה הלא אינטיליגנטית במיוחד.
    בגיל ההתבגרות חסכים חברתיים הנם גורם עיקרי בליקויי למידה שונים ועל פי התוריה המתקדמת של מסלו ERG חסך ברמה החברתית גורם לנסיון הפרט לחפש את הפיצוי ע''י הרחבת תחושת הבטחון האישי וזאת כמובן באמצעים פיזיים . לעיתים אנו אלימים מפני שחסר לנו. אני אובחני כמחונן ובעל רמת אינטיליגנציה של מעל 155 בגיל 28
    כאן נכנסת שאלה מוסרית של איזה ערך עומד בסולם העדיפויות החברתי מעל ערכים אחרים , אבל זה דיון לנושא אחר.

    הגב לתגובה זו

    • ואם נביט מזוית אחרת

      דור, 25/11/07 12:31

      ילדים מחוננים כאלה שהחברה היתה צוחקת עליהם מגיל ילדות ועד בגרותם , אנשים כאלה שמחליטים ללמוד רפואה ויש להם יכולת ואינטלגנציה מעולים בשלב מסויים הם הולכים ללמוד פסיכיאטריה

      האם במקצוע שלהם כפסיכיאטרים הם מחזירים עין תחת עין לציבור בעצם .
      היות וכבר ידוע שרב התסמינים הפסיכיאטרים הם פרי המצאה של הפסיכיאטרים עצמם ,
      מ 6 ,7 תסמינים לפני 5 שנים כום מדובר בכמעט 400 .
      הייתכן ?

      הגב לתגובה זו

      • זה נקרא התפתחות מדעית.

        לא שמעת?, 27/11/07 21:21

        שמעת שגילו חלקיקים תת אטומים?!
        חוצפה!
        הרי כולנו יודעים שאטום הוא חלקיק שלם שאינו ניתן לחלוקה, איזה רמאים הפיסיקאים האלה!!!!

        הגב לתגובה זו

    • ואני הייתי ההפך:

      לא הכל ורוד, 27/11/07 21:20

      בכיתה הרגילה קבלו אותי כי הייתי חכמה מכולם, גם אם לא הייתי בולטת חברתית.
      בחטיבה עברתי למסגרת למחוננים שהילדים בה היו כל כך מטורפי השיגים ולחוצים מהבית עד שהפכו לאכזריים ממש ונורא סבלתי שם.

      הגב לתגובה זו