• 46.

    איך.. איך... איך.. הצליח מרדכי כך בישבנה , ברגליה ובשדיה להתחכך ? (ל''ת)

    נח, 23/11/07 16:58

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    מרדכי-כמי שהושמץ רבות כמוך איפה ערך הרעות? ככה מעידים בועדה? (ל''ת)

    תתבייש בזוי, 23/11/07 08:18

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    תגיד מרדכי: גםאתה נלחמת 34 יום באוייבים מבית ומחוץ? (ל''ת)

    יונית, 23/11/07 08:12

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    תגיד מרדכי:גם בך תקעו סכינים כשהיית מפקד אוגדה בצפון? (ל''ת)

    יונית, 23/11/07 08:11

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    איך המרדכי הזה משווה את תקופתו בלבנון לזו של היום???? (ל''ת)

    האיש במצב קומה, 23/11/07 08:11

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    למי בדיוק צלצלת? לא לבירנית! רצית כבוד ופרסום צלצלת לחלוץ... (ל''ת)

    כמו דורון אלמוג, 23/11/07 08:02

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    יש הבדל קטן בין מארון א ראס אז לבין לבנון 2!

    מרדכי שנטש, 23/11/07 07:48

    אבל מרדכי ידוע בכבוד הערבי שלו - הוא לבש קסדהושנתיים רץ בגזרה, תשאלו איזו גזרה?
    הרי אז לבנון היתה בידינו כמו שנקרא, לא היה חיזבאללה במארון א ראס לא היו שמורות טבע או מנהרות , אז החלו אולי לחפור אותן.
    אבל מרדכי קפץ על העגלה והחל במסע ליכלוכים והשמצות כי חשב שעדותו בוינוגרד לא תפורסם.
    איזה איש קטן אתה מרדכי - כל ערכי הצנחנים שהם רעות וגיבוי נעלמו מהרזומה שלך.
    אתה עוד תזחל על 4 ותבקש סליחה ממפקדים שדקרת אבל הם כבר לא יסלחו לך
    !

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    מרדכי גם אתה בגדת במפקדי מלחמת לבנון 2-עדותך יהירה וטפשית! (ל''ת)

    הייתי שם, 23/11/07 07:45

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    החריעו מספיק עלינו מכל הכיוונים וגם אתה שייך (ל''ת)

    לחרה אחר, 22/11/07 21:18

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ''על שהשמצת השמיצוך, וסוף משמיצך יושמצו'' צבא משמיצים. (ל''ת)

    ישראל, 22/11/07 21:16

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ישראל זיו מלך!!!! (ל''ת)

    יוסע, 22/11/07 21:02

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אם היית מתאמץ מרדכי היית נוכח בשרלטנות חבריך האלופים במלחמה

    תת רמה, 22/11/07 20:50

    עלק תחקרו, עלק יודעים יותר טוב, עלק אצלם לא היו טעויות וכולם כבשו בן ליל וביעף את מרון א ראס, עזה, קנדה וסינגפור....
    איך כינה אותם קצין מוכשר: אלופי הכורסא והשלט
    קצינים שזקנתם מביישת אותם (גם ככה הם היו נפלים )
    יה יה בליל הגלש/ונים ממש לקח אחריות כמפקד אוגדה 91 ואלמוג עם שורת כשלונותיו בפיקוד הדרום במוצבים אלי סיני גירית ועוד ועוד - כדאי שתבדוק מרדכי כמה חיילים נהרגו לחברים במהוללים שלך
    לא כדאי שתתחיל אפילו...
    אתה בושה לצהל ותמיד היית!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-רמון-איתן-הנגבי-וינוגרד-בג''ץ:''תגידו עם יד

    בנימין, 22/11/07 20:13

    מתוך מילות הספד אותן נשא יוסי, אביו של אור שחר זכרונו לברכה אשר נהרג במלחמה בלבנון יום לפני יום הולדתו ה-21. ''אני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למוּת במלחמת ברירה רשלנית ומטופשת''. ''אני לא יודע איך הייתי מרגיש לו אוריק היה נופל במלחמת אין-ברירה, אבל פה לא היתה מלחמת אין-ברירה, התחושה שלנו היא שהוא נפל לחינם, במלחמה מיותרת...יש תחושה וצער נורא על האובדן, אך יחד עם זאת תחושה שהולכת ומצטברת שכל העניין היה טעות ביסודו, והכאב הגדול מתחבר עם העובדה הזו. אני לא אומר שלא היו צריכים לטפל בנושא, אבל מה שקרה הוא שחיילים נחטפו ואז יצאנו למלחמה, בלי אג'נדה ובלי תוכנית מסודרת''. ''האם דבר מה קרה כאן לפני חודש? האם רעמו התותחים, הקטיושות נפלו, עצי הגליל עלו בלהבות ומאות אלפים נטשו את בתיהם בבהלה?'', ''הטלוויזיה משדרת בשפעת ערוציה, ללא הפסקה, את אותן תוכניות. כמה יפה וכמה נחת רוח. האם היתה מלחמה בארץ הזאת לפני חודש ימים ?!''. ''בטלוויזיה מופיעים אנשים 'חשובים' ואומרים שהמלחמה 'פרצה' . כמו כח טבע - איש לה 'הפריץ' אותה, איש לא קבע אם איך ובשל מה היא תתנהל, ואיש לא קבע לכמה זמן ואיזה תוצאות היא אמורה להביא. היא פשוט 'פרצה'. ועכשיו לך תאשים מישהו במשהו ש'פורץ'. ''וכעת, לאחר שנגמרה המלחמה ל'פרוץ', מסבירים לנו מנהיגינו את יתרונותיה ואת חסרונותיה. בקיצור, עושים את כל מה שהיו צריכים לעשות לפני ששלחו את אוריק שלנו ואת חבריו - למות. ''ואני לא זוכר, כהורים של אוריק, שאישרנו למישהו לשלוח אותו למות במלחמת-ברירה רשלנית, מטופשת, בהרפתקה שלא הוכנה כהלכה ושהישגיה נצברים בדיעבד. ואני עוד פחות מבין, מי העניק לראש הממשלה את הזכות שלא לבוא ולספר להורים שכולים על מה ולמה נפל בנם''. ''האם לא ייתכן שיקום מנהיג בארץ הזאת ויגיד 'טעיתי'. כן, כמו נסאראללה. שיגיד 'טעיתי. הערכתי לא נכון. סיפקו לי נתונים שלא בדקתי עד הסוף. מיניתי אנשים לא ראויים. טעיתי. ''מה צריכים לחשוב הורים שכולים הרואים היום את המלאי האין-סופי של האינפורמציה הזורמת מאמצעי התקשורת השונים, המתארת את המלחמה כטפשית ומיותרת, ואת המנהיגות כמבולבלת, חסרת נסיון ותבונה ? האם ברורה תחושת ההחמצה הנוראה, הקורעת ? האם ברורה לכם הרגשת האשם האיומה שלנו כהורים על שלא השכלנו לשמור כראוי על מתנת החיים החד-פעמיים שהענקנו לילד המתוק שלנו מפני ידיה של רשות שלומיאלית יהירה ואטומה? הלב מתפוצץ!'' ''על מה אבדו חייו ?''.

    חלוץ-אולמרט-לבני-פרץ-פרס-רמון-איתן-הנגבי-וינוגרד-בג''ץ ושאר פוליטיקאים:''תגידו לנו עם יד על הלב!''

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְבַּלֵף
    איך חטאת ? פשעת ? כשלת ?
    בתפקידך כל-כך התרשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תְחַפֵף !
    איך כשלת ! זִלזלת ! נכשלת !
    כזאת לאוֹרִיק שלנו עוללת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמוֹר לי אם גם לבך דואב וכואב ?
    האם גם אתה על אוֹרִיק שלנו חושב ?
    איך נָמוֹג לו עולם מלא ואוהב.

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי אם גם לבך שטוף כאב ?
    האם גם אותך מייסר המצפון ?
    וב''מנהיגיך'' ובמפקדיך אתה נותן עוד אֵמוּן ? ? ?

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אֱמור לי ואל תכזב
    איך התרשלת ? כשלת ? פישלת ?
    לשמור חיי אוֹרִיק שלנו נכשלת !

    ''תגיד לי עם יד על הלב...!''
    אמור לי ואל תִתְנדֵף
    כיצד לאוֹרִיק שלנו כך עוללת
    את האשמה מעצמך והלאה גִלְגלת... !

    אור שחר הי''ד נצרב בליבי כבר אז עם כל חיילינו- מודה על הכתוב ל''ת לזכור ולשמור, ולהזכיר תמיד, 12/11/06 12:11

    הגב לתגובה זו

    • רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול, 23/11/07 14:46

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      רְאִי, אֲדָמָה

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !
      בְּחֵיקֵךְ, מְלוֹן-בְּרָכָה, מְעוֹן סֵתֶר, זֶרַע טָמַנּוּ... לא עוֹד
      פְּנִינֵי זְגוּגִיוֹת שֶל כּוּסֶּמֶת, זֶרַע חִטָּה כְּבֵדָה,
      גַּרְגֵּר שְעוֹרָה, חֲתוּל כֶּתֶם, שִיבּוֹלֶת-שוּעָל חֲרֵדָה.

      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד :
      פִּרְחֵי פְרָחִים בָּךְ טָמַנּוּ רַעֲנַנִּים וּבְהוֹד,
      אֲשֶר נְשָקָתַם הַשֶּמֶש מִנְּשִיקָתָה רִאשוֹנָה,
      מַצְנִיעַ חֵן עִם יְפֵה קֶלַח, קְטוֹרֶת כּוֹסוֹ נְכוֹנָה.
      וְעַד שֶיָדְעוּ צָהֳרַיִם בְּעֶצֶם הַצַּעַר הַתָּם,
      וּבְטֶרֶם רָווּ טַל שֶל בּוֹקֶר בַּחֲלוֹמוֹת-אוֹר נִבְטָם.

      הֵא לָך הַטּוֹבִים בְּבָנֵינוּ, נוֹעַר טְהוֹר חֲלוֹמוֹת,
      בָּרֵי לֵב, נְקִיֵּי כַפַּיִם, טֶרֶם חֶלְאַת אֲדָמוֹת,
      וְאֶרֶג יוֹמָם עוֹדוֹ שֶתִי, אֶרֶג תִּקְווֹת יוֹם יָבוֹא,
      אֵין לָנוּ טוֹבִים מִכָּל אֵלֶּה. אַתְּ הֲרָאִית ? וְאֵיפה ?

      וְאַתְּ תְּכַסִּי עַל כָּל אֵלֶּה. יַעַל הַצֶּמַח בְּעִתוֹ !
      מֵאָה שְעָרִים הוֹד וָכוֹחַ, קוֹדֶש לְעַם מְכוֹרָתוֹ !
      בָּרוּך קָרְבָּנָם בְּסוֹד מָוֶת, כּוֹפֶר חַיֵינוּ בְּהוֹד...
      רְאִי, אֲדָמָה, כִּי הָיִינוּ בַּזְבְּזָנִים עַד מְאד !

      שאול טשרניחובסקי

      תל-אביב, 3.9.1938

      עצוב,וכל כך נכון... ל''ת רונית, 25/08/06 09:31

      איך לא תבושי מדינה שאננה לרמוס את ילדיך ל''ת מ/שה, פ''ת, 24/09/06 23:32

      ראי אדמה רעות, מרכז, 17/09/06 21:51 אי אפשר לאמר זאת נכון יותר

      אולמרט ''בזבז'' ילדים של אחרים. ל''ת
      לילדים שלו יש, פטור מצה''ל, 24/07/07 16:05

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    הם לא ידעו כי דמם לא ייחשב בדמים....

    נתן, 22/11/07 20:11

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה צריך לכתוב כך את שירו ''מכל העמים''. השיר מוקדש לשַרְשֶרֶת אֲרוּכָּה-אֲרוּכָּה שֶל קוֹרְבְּנוֹת-שָוְוא וְחִינָם. בָּנִים אֲשֶר חֵרְפוּ נַפְשָם, הִקְרִיבוּ עַצְמָם וְנָפְלוּ בְּמִלְחֶמֶה-הַרְפָּתְקָנִית-אוּמְלָלָה-נִמְהָרָה-אֲרוּרָה-רַשְלָנִית-מְטוּפֶּשֶת-פוֹשַעַת-נִמְנַעַת-כּוֹשֶלֶת-מרוּשֶלֶת-נִכְשֶלֶת-מְיוּתֶּרֶת. מִלְחֶמֶת הַרְפָּתְקָה פְּרִי רַשְלָנוּת מְדִינִית-פּוֹלִיטִית-צְבָאִית, הַפְקָרָת חָזִית ועוֹרֶף (איך... איך... איך... וכיצד יוצאים כך למלחמה ? כל-כך בלתי מוכנים ? כל-כך בלתי-ערוכים ? הֵן מבחינת אנדרלמוסיה עצוּמה, באלאגן נורא ותוֹהוּ ובוֹהוּ רב אשר שרר בחזית והן מבחינת הפקרתו הטוטאלית של העוֹרֶף), הֶפְקֵרוּת אֲרוּרָה, נוֹרָאָה ופּוֹשַעַת שֶל ''הַנְהָגָה'' רַאַוְותָנִית-יְהִירָה-יוֹמְרָנִית-מְזַלְזֶלֶת, חַסְרַת-טִיפַּת תְבוּנָה, נֶעֱדֶרֶת שֶמֶץ נִיסְיוֹן, בּוּרָה בהֲבַנָת מַשְמָעוּתָם העָמוּקָה שֶל עֶרֶך חַיֵי-אָדָם. ''הַנְהָגָה'' שֶל מֶמְשָלָה עָלוּבָה-שַחְצָנִית-רַשְלָנִית-חוֹבְבָנִית-רַאֲוְותָנִית-גַאֲוְותָנִית-זַלְזְלָנִית-מִתְהַלֶלֶת-מִתְהַדֶרֶת-מִתְיימֶרֶת-מְבוּלְבֶּלֶת-מִתְפָּאֶרֶת-קִצְרַת-רוֹאִי-שְבֵעַת-רָצוֹן מְעַצְמָה וּמִמַחדָלֶיהָ. מֶמְשָלָה אֲשֶר אוּגְדוֹתֶיהָ מְאַגֶדֶת-אוֹגֶדֶת, בְּנַדְנֵדֶה מִתְנַדְנֶדֶת, במְלָאכְתָה-מְשִימָתָה-מִלְחַמְתָּה-מערכתה השְלוּמִיאֵלִית מעוֹלָם לא הַיתָה, באֱמֶת ובְּתָּמִים, מְרוּכֶּזֶת-מְמוּקֶדֶת. בהֵיעדֵר תכְנִית-מאוּרְגֶנֶת-מְסוּדֶרֶת-מְתוּכְנֶנֶת, בְּלִי-כל מַטָּרוֹת בְּרוּרוֹת בְּעַצְמָה-בְּעַמָה בּוגֶדֶת. בְּמֵי-מַדְמֵנָת-מֶחְדָּלֶיהֶ מִתְמוֹגֶגֶת-חוֹגֶגֶת. עֲבוֹדָתָה מְטַרְפֶדֶת. בָּנֶיהָ עוֹקָדֶת. עַל דָּמָם (בִּשְבִיעוּת רְצוֹנָה העַצְמִית) מְרַקֶדֶת-רוֹקֶדֶת-שוֹרֶדֶת.

    בִּצְעוֹד נערינו אֱלי מִלְחֶמֶת חִינָם-שָוְוא-וְשוֹלָל
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו כַּאֲשֶר עוֹד הַיִינוּ עוֹלָל
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בְּסִיסִים –
    נערים ישראליים, בחוּרִים נְבוֹנִים,
    הֵם לֹא יַדְעוּ כִּי דָּמָם לא ייחַשֵב בַּדָּמִים...
    הֵם לּא אָמְרוּ לְמִשְפַּחְתָם: אַל תַבִּיטוּ !
    ְ
    ורבה דאגה להישרדות-פוליטיקאים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    על אספלט, טְרָשִים וסְלָעִים יְקוּפְּדוּ !

    עיניהם מדברות: אל תַבִּיטוּ, האֵם, האָב, האָח, האָחוֹת, הַבֵּן והַבַּת,
    אֵיך שוּרוֹת אֲרוּכוֹת הוּנַחְנוּ...
    תְמִימִים וצְנוּעִים וידוּעִים לשֵם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אֱלוֹהֵי האָבוֹת ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורָצִיתָ בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העַמִים
    לְהָרֵג מוּל כִּסֵא כְּבוֹדך,
    ואתה את דָמֵינוּ אוֹסֶף בכַּדִים
    כִּי אֵין לוֹ אוֹסֶף אַחֵר זוּלָתֶך.

    ואתה מְרִיחוֹ כְּמו רֵיחַ פְּרָחִים
    ואתה מְלַטְפוֹ במִטְפַּחַת,
    ואתה תתבענו מִיְדֵי הרמטכ''ל דָן חָלוּץ
    ומִיְדֵי אוֹלְמַרְט-לִבְנִי-פֶּרֶץ-פֶּרֶס-הנגבי-איתן-רמון
    שוֹפְטֵי בג''ץ-וינוגרד ושְאָר פּוֹלִיטִיקָאִים
    ומִיְדֵי הַשוֹתְקִים גַם יַחַד !


    כמה עצוב, כמה נכון, כמה נורא! ל''ת ענת, 28/10/06 18:14

    דמם של הנופלים במלחמה המיותרת על מצפונם של מנהיגינו ששלחו אותם למות ל''ת יוסקה, 28/10/06 14:53


    . הכי עצוב שהקורבנות היו לחינם בגלל הנהגה איומה.שילכו כבר! ל''ת שילכו כבר!, מילואימניק, 28/10/06 14:56

    הגב לתגובה זו

    • אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?

      חיים נחמן, 23/11/07 14:44

      ''...וְאֶל מִחוּץ לָעִיר תֵצֵא וּבָאתָ אֶל בֵית-הָעוֹלָם,
      וְאַל-יִרְאֲך אִיש וִיחִידִי תָבוֹא שָמָה,
      וּפָקַדְתָ קִבְרוֹת הַקְדוֹשִים לְמִקְטַנָם וְעַד-גְדוֹלָם,
      ונִיצַבְתָ עַל עֲפָרָם התָחוּח וְהִשְלַטְתִי עָלֶיך דְמָמָה.
      ולְבָבְך יִמַק בְך מעצֶר כְאֵב וכְלִימָה -
      וְעָצַרְתִי את-עֵינֶיך ולא-תִהְיֶה דִמְעָה,
      וְיָדַעְתָ כי-עֵת לִגְעוֹת היא כְשוֹר עָקוּד על הַמַּעֲרָכָה -
      וְהִקְשַחְתִי את-לְבָבְך ולא-תָבוֹא אֲּנָחָה.
      הִנֵה עֶגְלֵי הטִיבְחָה, הִנֵה הֵם שוֹכְבִים כוּלָם -
      אִם יש שִילוּמִים לְמוֹתָם - אֱמוֹר, בַמֶה יְשוּלָם ?
      סִילְחוּ לי, עֲלוּבֵי עוֹלָם, אֱלוֹהֵיכֶם עָנִי כְּמוֹתְכֶם,
      עָנִי הוא בְחַיֵיכֶם וְקַל-וָחוֹמֶר בְמוֹתְכֶם,
      כי תָבוֹאוּ מָחָר על-שְכַרְכֶם וּדְפַקְתֶם על-דְלָתָי -
      אֶפְתְחָה לכם, בוֹאוּ ורְאוּ: יָרַדְתִי מִנְכָסָי !
      וְצַר לי עֲלֵיכֶם, בָּנַי, וְלִבִּי לִבִּי עֲלֵיכֶם:
      חַלְלֵיכֶם - חַלְלֵי חִינָם, וְגָם-אֲנִי וְגָם-אַתֶם
      לא-יָדַעְנוּ לָמָה מַתֶם וְעַל-מִי וְעַל-מָה מַתֶם,
      וְאֵין טַעַם לְמוֹתְכֶם כְּמוֹ אֵין טַעַם לחַיֵיכֶם.
      ושְכִינָה מָה אוֹמֶרֶת ? - הִיא תִכְבוֹש בֶעָנָן רֹאשָה
      וּמֵעוֹצֶר כְּאֵב וכְּלִימָה פוֹרֶשֶת וּבוֹשָה...
      וְגַם-אֲנִי בַלַיְלָה בַלַיְלָה אֵרֵד על-הַקְבָרִים,
      אֶעֱמוֹד אַבִיט אֶל-הַחֲלָלִים וְאֵבוֹש בַמִיסְתָרִים -
      וְאוּלָם, חַי אֲנִי, נְאוּם יי, אִם-אוֹרִיד דִמְעָה.
      וגָדוֹל הכְּאֵב מְאֹד וּגְדוֹלָה מְאֹד הַכְּלִימָה -
      וּמָה-מִשְנֵיהֶם גָדוֹל ? - אֱמוֹר אַתָה, בֶן-אָדָם !
      אוֹ טוֹב מִזֶה - שְתוֹק ! וְדוּמָם הֱיֵה עֵדִי,
      כִּי מְצָאתַנִי בִקְלוֹנִי וַתִרְאֵנִי בְּיוֹם אֵידִי.
      וּבְשוּבְך אֶל בְנֵי עַמְך - אַל-תָשוּב אֲלֵיהֶם רֵיקָם,
      כִּי מוּסָר כְּלִימָתִי תִשָא והוֹרַדְתוֹ על-קֳדְקֳדָם,
      וּמִכְאֵבִי תִקַח עִמְך והֲשֵבוֹתוֹ אל חֵיקָם''.

      חיים נחמן ביאליק, בעיר הַהֲרֵיגָה
      תמוז-תשרי, תרס''ד

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    אם היית רוצה באמת לעזור ההית מתייצב בפצ''ן ובירנית! (ל''ת)

    בכייןו שכמוך, 22/11/07 19:56

    הגב לתגובה זו

    • האלוף ישראל זיו בא לסייע בשקט ובצנעה בבירנית (ל''ת)

      הידד לזיו, 22/11/07 20:55

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    הקרבות במרון א ראס הסתיימו ביומיים מרדכי? ממש השוואה

    הראל, 22/11/07 19:55

    אז שרצת בתוך לבנון עם כל צהל, אז לא היה מפקד רמטכל שרלטן וראש אגף מבצעים שנתנו הוראות מבולבלות ואמרו תיכנסו תצאו ולא נתנו להשלים את המשימה.
    אז, לא נמעו ממך לגייס כוחות מילואים.
    ניסית פעם לקרוא באמת מה קרה במארו א רס?
    או שגם אתה פופוליסט משתלח בזוי?
    במרון א ראס נצחנו בגדול למרות שמתוך צהל ניסו למנוע את הניצחון וציירו תמונה מעוותת של מה שקרה.
    מי שסייע לכך היה יה יה חברך הצנחן עם הגורמטים שרצה להיות רמטכל יחד עם דורון אלמוג וחשבו שע''י הפקרת לוחמים ומפקדים והשמצתם בתקשורת הם יתמנו שוב לתפקידים בכירים בצהל.
    אם יה יה היה מסוגל בתחקיר שלו להטיל את אשמת הכשרת חיילי המילואים על אוגדה 91 אתה בטח מבין שיה יה איבד כניראה את ההכרה או ''תיחקר'' תחת השפעת סם הזיה או בקבוק וודקה...
    אתה מרדכי איש קטן, בזוי וה' העניש אותך בצדק!

    הגב לתגובה זו

    • גם מרדכי קיבל עת כבש את מרון א ראס פקודות סותרות מהרמטכל? (ל''ת)

      מעניין מאד, 22/11/07 20:54

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    חבל על כתיבה לא לענין.העיקר בעדות היה-

    לוחם-צנחן ותיק, 22/11/07 19:53

    חבל שרוב המגיבים כאן עוסקים בדברים צדדייים ולא-שייכים לעדות של יצחק מרדכי, וגם הסגנון לא מכבד את הכותבים. עיקר הדברים בעדות של מרדכי כפי שפורסמו, במענה לשאלות שנשאל, התייחסו לדרג האזרחי-מדיני (ראש-הממשלה, שר-הבטחון ושאר שרי-הממשלה) והכשרתו לחשוב במושגים צבאיים-מלחמתיים, מול הדרג הצבאי-מקצועי (הרמטכ''ל, אלוףהפיקוד, מפקדי חיל-האויר והים, ויחידות-היבשה). יצחקמרדכי, כמי שהיה גם קצין בכיר (אלוף 3 הפיקודים המרחביים) וגם שר-בטחון אזרחי נשאל על כך, ועל כךהוא ענה (בין היתר). וזאת גם לדעתי שאלה מרכזית מאד ! כי למיטב הבנתי את ההתרחשויות ואת מה שעד כה נכתב ונאמר עליהן, 'מקצועני-צה''ל' ובראשם הרמטכ''ל שכמסתבר הבין מעט מאד איך מנהלים מערכה כוללת (בניגוד לקרבות-אויר, הפצצות מן האויר ואולי ניתוח-מערכות בדיעבד, מה שמכונה בצה''ל 'תחקירים'), השלו את שרי-הממשלה האזרחים שהם יודעים מה הם עושים, ובעצם הוליכו אותם שולל, קצת בשוגג וקצת אולי במזיד (עם כוונות כאלו ואחרים,מה שמכונה 'שיקולים זרים') . חולשותיו ואולי סטיותיו של יצחק מרדכי בעבר הקרוב, ושגיאותיו הקשות מאד כמג''ד בימי אוקטובר 1973 (עליהן קיבל בכל זאת עיטור צה''לי) אינן שייכות ישירותלענייננו ! שימו אותן בצד בדיון הנוכחי.

    הגב לתגובה זו

    • שקר וכזב! הוא השמיץ מפקדים ועונשו יגיע!!! קרא היטב את עדותו (ל''ת)

      משה, 22/11/07 20:23

      הגב לתגובה זו

      • אכן מרדכי בראיון לבן כספית הוכיח שהוא יצור בוגדני... (ל''ת)

        בושה, 22/11/07 20:56

        הגב לתגובה זו

    • בלי ללמוד את ההסטוריה

      לוחם צנחן וותיק, 22/11/07 22:19

      אין ערך לדבריך

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    מוציאים בן-אדם מהנפטלין... (ל''ת)

    שלעפער, 22/11/07 19:48

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    מרדכי היה אלוף פד''מ במשך3 שנות האינתיפאדה הראשונה ולא עשה דבר !רק

    מסתערב, 22/11/07 19:24

    כאשר מונה לתפקיד מתן וילנאי ב- הכל התחיל לזוז 1989 . אלוף פיקוד הדרום דאז, מתן וילנאי, הקים את יחידת המסתערבים והעניק ליחידה יחס אישי. הוא נכח לעתים תדירות בתחקירים ובתדריכים. לפעמים נכנס מסוערב לשטח בגלבייה, נבוט ביד וזקן מודבק, עם שני לוחמים סמלים...

    מה עשה מרדכי ? שום דבר !

    וילנאי גם בנה את גדר המערכת סביב רצועת עזה. ..

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    מרדכי: היה עדיף שתסתום את הפה. דיי נמאס ממך- עלוב שכמוך (ל''ת)

    השכנה במבשרת, 22/11/07 19:03

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    מי היה נותך לך לפקד על מוצב? עם הרקורד הבעייתי שלך? (ל''ת)

    לא נשכח בגידתך, 22/11/07 19:00

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מרדכי כהרגלו מנותק מהמציאות-אתה יותר טוב מאודי אדם? (ל''ת)

    אתי, 22/11/07 18:59

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    מרדכי: ככה משמיצים מפקד אוגדה במלחמה? איפה הבושה שלך?

    רענן, 22/11/07 18:58

    בטח לא חשבת שעדותך תפורסם נכון? איש קטן ובוגדני שכמוך!
    אצלך זה לא היה קורה, נו בטח אצלך היית עסוק בדברים אחרים.
    מה חשבת שתציל את כבודך האבוד על גבו של מפקד אוגדה אלוף פיקוד ורמטכ''ל ?
    איך אתה לא מתבייש
    לוזר שכמוך!

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    איציק מרדכי :'' אצלי זה לא היה קורה...'' כן כן...

    רון, 22/11/07 18:52

    עדות פתטית של איש פתטי.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מה זה לכבוד אנאפוליס כל הפושעים יוצאים מכל (ל''ת)

    החורים, 22/11/07 18:20

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    קצת על הגיבו רעות ואחוות הלוחמים של מר יצחק מרדכי:

    בושה שזה אלוף, 22/11/07 18:19

    אתה חושב שאנחנו לא יודעים? לא רואים ?לא קוראים עיתונים?
    אמרת שאצלך כמפקד גזרה זה לא היה קורה.
    אולי בגלל שבתקופה שלך לא הייתה סכינאות בין מפקדים.
    אבל אתה הצטרפת לחגיגה אחרי המלחמה ונעצת עוד סכין בגב מפקדים לוחמים כשזלזלת אצל בן כספית במאמר הזוי שלו במפקדים מצטיינים שלחמו בעוז באויבים מבית ומחוץ!
    תתבייש מרדכי
    אנחנו לא סלחנו לך על בוגדנותך! ותלמד, צריך גיבוי רעות ואחוות לוחמים , עד כמה שידוע לי בתקופה שלך העריכו יותר ערכים אילךו.
    ציפינו ממך לערכים ככאלו אחרי המלחמה.
    כמי שעבר זובור בצבא ולאחריו אתה במיוחד צריך לדעת שצריך לגבות לוחמים ומפקדים שנופלים קרבן ללינץ' של אלופים בדימוס שרלטנים ועיתונאים!
    תתבייש תתבייש תתבייש!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    למה אחרי המלחמה אצל בן כספית השמצת את המפקד שלחם בעוז ?

    אחת שיודעת, 22/11/07 18:13

    אתה חושב שאנחנו לא יודעים? לא רואים ?לא קוראים עיתונים?
    אמרת שאצלך זה לא היה קורה.
    אולי בגלל שבתקופה שלך לא הייתה סכינאות בין מפקדים.
    אבל אתה הצטרפת לחגיגה אחרי המלחמה ונעצת עוד סכין בגב מפקדים לוחמים כשזלזלת אצל בן כספית במאמר הזוי שלו במפקדים מצטיינים שלחמו בעוז באויבים מבית ומחוץ!
    תתבייש מרדכי
    אנחנו לא סלחנו לך על בוגדנותך!

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מעניין שבבירנית לא קיבלו שום טלפון ממך ומישראל זיו כן קבלו... (ל''ת)

    תתבייש מרדכי, 22/11/07 18:09

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    בקרית שמונה ובצפת (ל''ת)

    עובדי עירייה, 22/11/07 17:57

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    איך לדעתו היה אפשר להכריע? (ל''ת)

    מישהו הבין??, 22/11/07 17:55

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כן כמו בחווה הסינית

    מ.כ. מהחווה הסי, 22/11/07 17:39

    לאיש הזה אין בושה ואין כלימה

    בחווה הסינית הפיקוד שלו גרם לתוצאה הקשה כ50 צנחנים הרוגים

    ואם תשאלו למה קיבל עיטור? אז תקראו מה כתוב בעיטור שלו, העיטור היה על כך שלאחר הקרב הכין את הגדוד ואם תשאלו לאן?
    למסע רגלי חסר תכלית מעבר לתעלה

    פשוט , תקישו בגוגל ''החווה הסינית'' וכל האמת תישפך לכם בפנים

    עכשיו הוא רוצה לחזור לפוליטיקה ולהיות ראש ממשלה

    אני בוכה

    הגב לתגובה זו

    • והקשר בין דבריך למציאות?

      מ.ק., 22/11/07 17:59

      איציק מרדכי הרוויח ביושר את יכולתו להצביע על הכשלים האמיתיים במלחמת לבנון השניה. הוא גם מספיק קולגיאלי כדי לא להגיד נחרצות את מה שכולם יודעים:

      ''ביבי נתניהו המקצץ הראשי הוא הוא האדם שגרם לסירוס צה''ל ומערכת הנאוטילוס''.

      אני במקומך הייתי קובר את עצמי מבושה אחרי שכתבת טוקבק שקרי ומגמתי.

      הגב לתגובה זו

      • במקום לקשקש תפעיל גוגל

        מ.כ, 22/11/07 18:11

        רק תכתוב החווה הסינית
        אז תראה את הכל

        הגב לתגובה זו

        • פחחח...פתאום אתה כבר לא מ.כ מהחווה הסינית

          פפחחחח..., 22/11/07 20:28

          פתאום גוגל הוא הידע שלך.
          לך תגדל וכשתשרת בצבא תלמד.

          הגב לתגובה זו

          • אתה קשקשן

            מ.כ. מהחווה הסי, 22/11/07 22:17

            תפעיל מנוע חיפוש, תלמד את העובדות ורק אחר כך נרשה לך לקשקש

            הגב לתגובה זו

  • 15.

    איציק מרדכי

    ציקו, 22/11/07 16:54

    שרתתי מאוחר יותר , כך שאיני מכיר אותו בהיבט הצבאי.
    הדברים שהוא אמר אכן יש להעריכם , אולם מקריאת תגובות כאן של אנשים ששרתו תחת פיקודו , איציק מרדכי לא מצטיר בדיוק כמפקד לדוגמא.
    לכן דיבורים לחוד ומעשים לחוד.
    יש להעריך את נכונותו לתת כתף במלחמה ללא קשר להתנהגותו עם חיילות צה''ל , שזה רובד אחר לגמרי
    שכמובן הוא חמור .

    הגב לתגובה זו

    • יופי, שרינת את עצמך מכל הצדדים

      Avi Ecuador, 22/11/07 17:29

      אמרת הרבה ולא אמרת כלום...

      הגב לתגובה זו

    • צ'יקו אתה צודק (ל''ת)

      אבי, 22/11/07 18:05

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    ראינו את עליבותו באינתיפדה הראשונה, בפיקוד הדרום. מוטב שישתוק (ל''ת)

    קצין מיל., 22/11/07 16:48

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ראינו את עליבותו באינתיפדה הראשונה, בפיקוד הדרום. מוטב שישתוק (ל''ת)

    קצין מיל., 22/11/07 16:48

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    כן, כמו בחווה הסינית (ל''ת)

    יוחנן, 22/11/07 16:30

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    חחח, רדודים

    Avi Ecuador, 22/11/07 16:20

    ארצות הברית בכדי להוציא את הטילים והחיזבאללה מלבנון, סליחה, מקובה, לא נלחמה בסוריה, סליחה, ברוסיה, היא רק איימה והפגינה שרירים.
    כל הטילים יצאו מקובה ואפילו לא הייתה מלחמה, כן, אין ספק שהרוסים הבינו...
    ישראל בזבזה את כוחה ונשחקה, קרבנות שווא שהקריבה לכלום.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אתה מדבר אתה??

    נו מה אתה מתערב, 22/11/07 15:44

    היית מרחף במסוק שלך מעל הגבול-לא יורד אפילו לאנשים בבופור או במוצבים הקדמיים כדי לראות מה קורה! מקסימום היית נוסע על הגבול עם הרכב - עוצר - מרעיד את הגדר ומחכה שיבואו כל הכוחות ומסתכל בשעון כמה זמן זה לקח!

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ''יצחק מרדכי אדם משכמו ומעלה''-גדול הגנרלים של צהל לדורותיהם (ל''ת)

    רונן, 22/11/07 15:19

    הגב לתגובה זו

    • רונן :.... הצחקתני.....

      איש, 22/11/07 15:45

      אם היתה משרת בצבא ביחידות רציניות ,הייתה בודאי שומע על אפסותו של האיש ,שכל מעייניו היו נתונים בחיילות .

      הגב לתגובה זו

    • אך איך איך איך הצליח יצחק מרדכי כך בישבנן, שדיהן ואף ברגליהן להתחכך (ל''ת)

      מלך, 23/11/07 17:07

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    שרתתי בלבנון בזמן שהייה אלוף הפיקוד ואלו היו השנים הכי פסיביות של צ (ל''ת)

    כרק, 22/11/07 15:13

    הגב לתגובה זו

    • גם אני שירתתי - אבל אני חושב שזה קרה בגלל המדניות של ברק (ל''ת)

      קמי, 22/11/07 17:38

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    כולם חכמים אחרי מעשה (ל''ת)

    מיקה, 22/11/07 15:11

    הגב לתגובה זו

    • אני ''כלא חכם''

      Avi Ecuador, 22/11/07 16:35

      עוד בתחילת ''במלחמת'' לבנון אמרתי שהכיוון הוא סוריה ושארצות הברית היה צריך לספק לה אמתלה להלחם באיראן...

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    צריך גברים כמוך (ל''ת)

    גיל, 22/11/07 15:11

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    כאחד ששירת במחקר הטרור בתקופתו

    גיא, 22/11/07 15:05

    דבר אחד בטוח: האיש גילה אוזלת יד מדהימה בלחימה מול חזבאללה כשהיה אלוף פיקוד הצפון. ועל נורמות של דמוקרטיה ושלטון חוק, הייתי מציע ללמוד ממישהו אחר..

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה הוועדה מזמנת עברין מין? (ל''ת)

    שאלת תם, 22/11/07 14:58

    הגב לתגובה זו

    • למה יש בממשלה שר שהוא עבריין מין ששיקר בבית משפט? (ל''ת)

      קרן אור, 22/11/07 15:44

      הגב לתגובה זו

    • כי הם יודעים הכי טוב על כיבושים... (ל''ת)

      אא, 22/11/07 15:53

      הגב לתגובה זו

      • צודק

        יציק, 22/11/07 17:10

        מבין באי כיבושים לכן הוא משתמש בכח

        הגב לתגובה זו

  • 3.

    אתה בטח צוחק עלינו

    מאיר דרום, 22/11/07 14:37

    חוסר העשייה שלך בכל הגזרות
    בהן פיקדת הם הגורמים למצב הנוכחי.

    נכון , אתה לא האשם היחידי ,
    אבל לבוא ולהטיף ?????

    מאחל לך הרבה שנים של אושר
    בחברת הנכדים , אבל אל תטיף
    על עשייה .

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    איך נתנו לבני סלע 2 את זכות הפירסום והעדות...

    רפאל, 22/11/07 14:27

    בושה!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • כי עברו הרומנטי לא קשור לנושא.. (ל''ת)

      אא, 22/11/07 15:54

      הגב לתגובה זו

    • סוטי מין ?

      זאב, 22/11/07 17:22

      וסגן ראש הממשלה רמון האם הוא לא סוטה מין ? עזר ויצמן ידוע בתור רודף נשים האם ויצמן לא היה סוטה מין ?ישראל היא מדינה מושחטת העיתונות השמאלנית מישתוללת בלי מעצור...אינני חסיד גדול של מר מרדכי אבל קצת כבוד לאלוף בצה''ל..אגב מרדכי לא ברח והפקיר חיילים כיצחק רבין ומר אהוד ברק

      הגב לתגובה זו

      • זאב!! אלה הם אשכנזים. להם מותר. (ל''ת)

        נביל, 23/11/07 05:12

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    כן. אם היינו צובטים את התחת של נשות החיזבאללה הם היו בכיס שלנו (ל''ת)

    ערן, 22/11/07 14:17

    הגב לתגובה זו

    • איזה רע אתה...בגלל אנשים כמוך המדינה נראית כמו שהיא נראית

      דובי, 22/11/07 14:40

      הבן אדם בטוח שילם כבר על מה שעשה פוץ...

      הגב לתגובה זו

      • יש לך מושג מעוות לגבי תשלום החוב לחברה.

        ערן, 22/11/07 17:40

        1. הוא מעולם הוא הודה בעברות שלו. אגב, זו בעיה שלו - אי אפשר להתחיל לטפל בעבריין מין אם הוא לא מבין שהוא כזה.

        2. בית המשפט הרשיע אותו ונתן לו עונש עלוב ומצחיק. ז''א את החוב שלו הוא צריך לשלם לנשים, ומזה הוא רחוק אלף שנות אור.

        3. ''בגלל אנשים כמוךהחברה
        נראת...בלה בלה בלה''. מאיפה אתה יודע מי אני ?

        הגב לתגובה זו