• 60.

    כשרואים אותך בתור ''יהודי'' מבינים מדוע צריך הכרה בדבר הפשוט הזה... (ל''ת)

    אלי, 25/11/07 15:33

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    מטומטם הוא מדינאי שלא מכריז מראש כי שום פליט ערבי...

    חפץ חיים, 25/11/07 08:11

    לא יחזור לישראל כי ישראל כבר קלטה את כל הפליטים היהודים מארצות ערב שכמותם זהה לערבים שעזבו כאן.
    כל מי שמתעלם ולא מבטל ולא מעמיד משקל נגד מול דרישה זו שלהם שכמוה חיסול ישראל הוא פוליטיקאי אוהב כסאו ועתיד ישראל לא מעניין אותו !!

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    שפתיים ישק,חוכמת הזקנים היא מפת דרכים טובה.

    יגאל כהן, 25/11/07 01:41

    מכל הלב אני אומר זאת.
    לפיד חזר בו מדרכו הרעה הגיזענית וסר מרע ועושה טוב ואני מאוד מחבב אותו בזמן האחרון.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    טומי לפיד הוא בין השפויים היחידים

    אלעד, 24/11/07 22:11

    שנשארו לנו פה..

    הלוואי והחבר'ה שם בצמרת יחברו אליו ויחזרו לקו השפיות.

    שבוע טוב

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אנחנו צריכים לקבל את 242,אבל הפלסטינים לא מקבלים את 181?... (ל''ת)

    נאו קונסרבטיב, 24/11/07 20:36

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    הערבים עדיין מחזיקים את מפתחות ביתם מ-48 וגם את הקושנים (שטרי הטאבו

    מומו, 24/11/07 17:58

    כך שהתרברבותך מיותרת.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    לפיד מיתמם כאילו אינו מבין מה פירוש הקביעה בהסכמה (ל''ת)

    בורגני מדושן, 24/11/07 14:47

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    רעיון מטומטם

    ד, 23/11/07 10:38

    לפיד אומר ''כל מה שהם (ברק וליברמן) רוצים זה לטרפד את הוועידה.'' בניגוד ליוסף לפיד, אני לא קורא מחשבות, אבל אני סבור כי עצם ההתנגדות לוועידת אנאפוליס הוא רעיון חכם. בסופו של דבר מי שיכריע זו תהיה מזכירת המדינה קונדוליסה רייס, והיא יודעת שעל ישראל אפשר ללחוץ לשנות את עמדתה, כי ישראל היא ווסאלית של ארה''ב, ואילו על מדינות ערב, כולל הפלשתינים, אין לה יכולת להשפיע, כי הם שמים --- על ארה''ב. אז מי שהולך להפסיד ובגדול זו ישראל. אבל את העובדה הקטנה הזו יוסף לפיד כנראה לא מבין. היום ברור כי הפלשתינים לא יסתפקו בפחות מחורבנה של מישראל, ולכן הפלשתינים אינם פרטנר לשלום אלא פרטנר למלחמה. במצב זה כדאי לנו לנצל את יתרוננו הצבאי על מנת להכניע אותם בנוק אאוט, ואם זה כרוך מצידם בעוד ''נכבה'', זבש''ם. אני כבר רואה את התגובות הפאבלוביות האומרות שניסינו כבר הכל, וזה לא עזר. אני למשל לא רואה שניסינו את מה שעשה המלך חוסיין לפלשתינים, וגם לא את מה שעשו בנות הברית לגרמניה. כל מה שעשינו עד היום זה להתנהג כמו צ'מברליין. הוא הקריב את חבל הסודטים, ואנו מקריבים את יישובי עוטף עזה. ולפיד היה צריך להבין זאת יותר מכולם.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    מה זו מדינה יהודית? מוכרחה להבין

    ישראלה, 22/11/07 07:33

    אני למשל לא יהודיה אז ישראל אינה המדינה שלי? נולדתי כאן, גם הורי נולדו כאן, הסבים שלי הגיעו הנה כילדים לפני כמאה שנה וחיו פה מאז. האחד נהג ללכת לבית כנסת וללבוש בגדים שחורים האחר הדת שלו היתה דת העבודה. סלל את כביש טבריה צמח, היה חבר בארגון ''השומר'', מראשוני תל אביב....
    אני פה כי הם היו פה ואני ישראלית. לא מבינה מה עושה אותי יהודית? חברים שלי שחיים בארה''ב או באירופה הם אמריקאים, קנדים, אנגלים, צרפתים או אירים. מישהו הכריז על אירלנד כמדינה נוצרית?

    רק אנחנו, איראן ומדינות האיסלאם יש לנו את המאניה הזו של דת המדינה.
    והלפיד הכבוי הזה לא מבין את זה? מה הוא רוצה מאיתנו?

    ההכרזה מיותרת כי היא שטות - דת היא עניין פרטי, מדינה זה סיפור אחר.

    הגב לתגובה זו

    • את צודקת. אין עם יהודי.

      מי שלא דתי, 22/11/07 10:39

      סבייך הגיעו לכאן כי רק פה אפשר להיות דתיים.

      הגב לתגובה זו

    • תקראי תגובה 2 והתגובות שם (ל''ת)

      אולי תביני, 22/11/07 11:24

      הגב לתגובה זו

    • מדינת ישראל אינה מדינתך

      ג, 22/11/07 23:01

      אם את לא יהודיה אז מדינת ישראל אינה מדינתך, כי במגילת העצמאות, שהיא המסמך שלפיו הוקמה המדינה נאמר בפירוש:
      ''בתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל. '' שימי לב, ''מדינה יהודית בארץ ישראל''. אם אינך יהודיה, ישראל אינה מדינתך. נקודה.

      הגב לתגובה זו

      • היא כן יהודיה (ל''ת)

        היא רק, 23/11/07 09:32

        הגב לתגובה זו

    • יהודי ארופה של לפני מלחמת העןלם השניה

      עם ישראל חי, 23/11/07 00:58

      חשבו כמוך ואת התוצאה את בטוח מכירה. בשל עובדה זו ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הלוקסוס שקיים בארצות שהזכרת.

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    טומי היקר -הם לא יצאו מדעתם .

    במחשבה שניה., 22/11/07 06:37

    הם נוגעים בלב הסכסוך האם ישראל תהיה בסוף הדרך מדינה לשני עמים ומדינת פלסטין החדשה תהיה רק לערבים כשגושי ההתישבות הגדולים יהיו בה מיעוט בעל זכויות .
    וברור שהם אינם מתנים את מעמדה של ישראל כמדינה יהודית בהסכמת הפלסתינים,בעיית הדמוגרפיה והכוח האלקטורלי הערבי תחריף את הסוגייה ,ולא ירחק היום.
    הפלסטינים רואים באדמת פלסטינה את נחלתם מתוקף היוולדם בה מזה דורות .
    בעיני הפליט הערבי הכרה בישראל כמדינה יהודית היא וויתור מצידו על זכות השיבה לאדמותיו .וכמו בכל הסכם וחוזה טוב האותיות הקטנות הן אלה שמכריעות.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    פעם ראשונה שאני מסכים איתך

    פעם ראשונה שאני, 21/11/07 22:55

    פעם ראשונה שאני מסכים איתך

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    כן ''טומי''!

    דרור, 21/11/07 21:23

    אחרי שאנשים מסוגך עשיתם כל שביכולתכם לחסל את היהדות אז עכשיו ''זקוקים'' לאישורים פלשתניים לגבי יהדותה של המדינה!
    כי מה זה מדינה יהודית?
    מקום ש''כיף'' לחיות בו?
    או מקום שמצרים בו את החיים למשפחות ברוכות ילדים? או שמלמדים בו את התנך כפולקלור?
    בדוק היטב את מעשיך וראה במה תרמת לנפסדות הערכית הזאת!

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    פעם ראשונה שאני מסכימה איתך,ניטרפה דעתם של כולם. (ל''ת)

    עדי, 21/11/07 20:36

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אני לא צריך אישור בכדי לדעת

    יודע דבר, 21/11/07 20:09

    שהפלשתינים הם סתם חמולות של ברברים שפלשו לארץ היהודים שהיא ארץ ישראל בנו של יצחק ובניו, השאלה היא מתי ואיך הם יעלמו מאדמתנו, בשביל מה אנו צריכים אותם פה, במה הם מועילים?

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    צודק

    ספיר, 21/11/07 20:00

    ברגע שאנחנו מבקשים מהם להכיר בנו כמדינה יהודית אנחנו למעשה חופרים לעצמינו את הקבר.
    ישראל בתור מדינה שמכבדת את עצמה (אעפ''י שההנהגה לא הוכיחה את עצמה) צריכה להציג בפני הפלשתינים את העובדה שישראל היא מדינה יהודית, ולא שום דבר אחר. ישראל צריכה להציג בפני ההנהגה הפלשתינית את השאלה הפשוטה: כמה פעמים ישראל\\ירושלים מוזכרת בקוראן שלהם, וכמה פעמים היא מוזכרת בתנ''כ שלנו. ישראל צריכה להזכיר שבמשך 2000 שנה היה פה רוב ערבי שלא התפתח ולא פיתח את האדמה הזאת (כהוכחה ספרו של מארק טווין בו נכתב שהארץ הייתה צחיחה ושוממת), ורק ברגע שהגיעו יהודים נוספים לארץ ישראל, שכן היו פה יהודים כל הזמן, הארץ התפתחה משמעותית תוך שנים ספורות. ישראל רוצה וצריכה שלום, אבל אסור לתת לפלשתינים לדרוך עלינו. בתור התחלה להציג את עצמינו כמדינה יהודית.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    טומי, הפתעת אותי לטובה (ל''ת)

    דנה, 21/11/07 19:49

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    טומי לפיד, אינטילגנטי בד''כ, פשוט לא מבין על מה מדובר

    עמי, 21/11/07 19:34

    למוסלמים יש בעיה עם ריבונות יהודית בארץ ישראל - הם מאמינים שהמזה''ת הוא אזור מוסלמי, ומדינת ישראל הריבונית היא שריטה מכוערת על פני האיסלאמיות הטהורה שלו.

    דווקא משום כך, כל שלום חייב להתחיל בהכרה ערבית שגם לעם היהודי יש זכות לריבונות על לפחות חלק מארץ ישראל. אח''כ, בין הזכות שלנו לזכות שלהם, ניתן יהיה להגיע לפשרה מעשית, ואז אולי יהיה לה סיכוי להחזיק מעמד. לפני כן, הם יפילו כל פשרה, משום שריבונות יהודית, גם אם הם מקבלים את עובדת קיומה, נתפסת בעיניהם כעוול משווע (זו בדיוק הסיבה העמוקה שבגללה הפלשטינים הפילו את הסכם אוסלו).

    אנחנו לא צריכים את ההצהרה כדי לדעת מי אנחנו. אבל, מי שעושה איתנו שלום, צריך, כתנאי מקדים, להכיר בזכות שלנו להתקיים פה. זה בסיסי.
    מכיוון שהצהרה כזו היא כל כך חשובה, כנראה שהפלשטיני הראשון שיצהיר אותה יירצח. זו הסיבה שאבו מאזן מסרב להצהיר.

    ואגב, בקמפ דייויד (הראשון) ישראל הכירה בזכות של העם הפלשטיני למדינה - הערבים, כמובן, לא החזירו באותה מטבע, וזו היתה טעות קשה שלנו. למה הכרה בזכות הפלשטינית למדינה נראית ללפיד מובנת מאליה, ואילו דרישה להכרה בזכות של העם היהודי למדינה מקפיצה אותו? זה לא מובן לי.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    לפיד-השמאל הישראלי וערביי ישראל בטוחים שלא. (ל''ת)

    להכיר במציאות, 21/11/07 17:55

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    מענין שהדברים האלה יוצאים דווקא ממך!!!!

    נ.כהן, 21/11/07 16:13

    לזה קוראים מצעד האיוולת והטמטום של כל אלה שמתחנפים ומחזרים לפתחי הערבים ללא הרף. כגון ידידך אולמרט ופרס הבלתי יאומן!! הם כל הזמן מתחננים ומשפילים אותנו כעם רק שיכירו בנו! עד עכשיו לא הפנמתם את זה ולא דאגת להעיר את תשומת ליבו של ראש ממשלתך למה??? כל כך בוער לו לחזר אחריהם ולתת להם כל הזמן דמי לא יחרץ.

    הגב לתגובה זו

    • ל-42 מסכימה עם כל מילה!!!!! (ל''ת)

      טל, 21/11/07 16:28

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    לפיד. היעקר שתעבור את התקופה הקשה הזו ותחזור אלינו חזרה בריא ושלם ! (ל''ת)

    מירון, 21/11/07 16:11

    הגב לתגובה זו

    • לא ידעתי שהוא חולה ?? (ל''ת)

      יעל, 21/11/07 19:55

      הגב לתגובה זו

      • איחוליי החלמה .חיוניותך נדרשת ב'' נוף הישראלי '' . (ל''ת)

        הגמד הטוב, 24/11/07 07:20

        הגב לתגובה זו

  • 40.

    יו''ר מוזיאון השעווה

    יוסי א., 21/11/07 13:11

    ההתקרנפות של דון לפיד הגיעה לשיאה.
    מאז שריסק מפלגה עם 15 מנדטים וקיבל מנוי מחברו הטוב אולמרט כיו''ר מוזיאון השעווה הוא נראה כמו גוש שעווה שמן שפולט שטויות.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    הפלסטינים צודקים בכך שהם לא מכירים בישראל כמדינה יהודית

    אפרים, 21/11/07 13:08

    אישור כזה הוא הסכמה של הפלסטינים לביטול הדמוקרטיה בישראל, או להפיכתה למדינת אפרטהייד או לגרוש הערבים מהמדינה - כשהערבים יהיו בה רוב.

    לצערי, למדינת ישראל אין כיום מענה למצב כזה (חוץ מהתשובות הדביליות: זה לא יקרה, יהיה בסדר, סמוך).

    הגב לתגובה זו

    • אותו כנ''ל אם לא יהיה רוב פלסטיני בפלסטין..

      לעולם אין לדעת, 21/11/07 13:40

      ובכל זאת הפלסטינים רואים את מדינת פלסטין כמדינת העם הפלסטיני ותובעים הכרה בה ככזו.

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    טומי ''חרד '' מברית אפשרית בין ברק וליברמן , ''מעל ראשו'' של אולמאט !

    אופורטוניסטית, 21/11/07 12:55

    עקרון ''העברת אוכלוסיה עם
    הטריטוריה למדינת פלסטין ''
    יכול לבנות ''גשר פוליטי'' בין שתי
    המפלגות .

    אלקטוראלית זה משתלם...

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    תגיד לי מה אתה פסיכי...

    הלפיד בוער, 21/11/07 12:55

    אתה לא מבין שיש סיבה למה הם לא מסכימים? הם רוצים מדינה דו לאומית שהשם ישראל לא מייצג שום דת ומסורת של אלפיי שנים.
    אתה עוד לא הבנת שזו מלחמה שביסודה הדת ולא סתם סיכסוך על פיסת אדמה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    יש רה''מ בירושלים.

    נתן.ש, 21/11/07 12:53

    זו דרישת רה''מ אולמרט,ואינני מוצא אותה למטומטמת.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    יוגדל המינון התרופתי לטומי - להחזיר אותו לאיזון (ל''ת)

    אילן, 21/11/07 12:49

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    זה מזכיר לי שפרס אמר על הג'הד של ערפת ''ג'יהד תרבותי''...... (ל''ת)

    רן, 21/11/07 12:39

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    שומר הסף של אולמרט מדבר......... (ל''ת)

    מני, 21/11/07 12:38

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    קראנו את הסיפורים על סקנדינביה

    זכרון קצר, 21/11/07 12:30

    מיאיר לפיד בתקופת ההתנתקות.
    משפחת לפיד ,האנלוגיה חזקה רק מה ,לא עובדת.
    מציע לכם להסתכל במפה לפעמים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה מבלבל אותי, טומי ...

      הגשש העיוור, 21/11/07 12:58

      אתמול אתה אמרת שאנחנו לא מדינה יהודית
      שאין לחיות כמו שכתוב בתורה
      שלא לתת תקציב לישיבות
      שלא לאפשר ליהודים להתיישב בארצם
      שלא לחוקק חוקים יהודיים

      והיום אתה אומר שאנחנו כן מדינה יהודית

      אז מי צודק ? מה יאמר הפסיכיאטר השוודי ?

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    זכוכים להכרה

    אלקסנדר, 21/11/07 12:26

    כן אנחנו זקוקים להכרה רק מהשמאל הקיצוני שמרוכז ברובו בתיקשורת לצערי

    הגב לתגובה זו

    • אז תבקש הכרה מהשמאל

      רוני, 21/11/07 13:06

      מה אתה רוצה מהפלשתינים...

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    זכוכים להכרה

    אלקסנדר, 21/11/07 12:25

    כן אנחנו זקוקים להכרה רק מהשמאל הקיצוני שמרוכז ברובו בתיקשורת לצערי

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    יש משהו בדבריו.

    בן יפונה, 21/11/07 12:14

    זה מה שקורה כשמדברים עם הפלשתינים במקום לדבר בין ישראלים לבין עצמם.

    כך, מעדיפים לבקש לגיטימציה מאבו מאזן, כדי להימנע מלדבר עם אנשים מיצהר.

    בקיצור. הדיון הציבורי בקאנטים, ו'תהליך השלום' הוא תחליף עלוב.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    טמי לפיד לאט לאט מגיע למסקנה שרה''מ החבר שלו מטומטם גדול!!! (ל''ת)

    ג'ינג'י, 21/11/07 12:12

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנת כלום ממה שכתב. הוא ביקר את ברק וליברמן ולא את אולמרט (ל''ת)

      ., 21/11/07 19:50

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מדינה יהודית- אותו מטבע לשון ואותה משמעות (ל''ת)

    כמו מדינה, 21/11/07 12:10

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אלא מדובר גם על מבחן רצונו טוב של פרטנקר

    בוריס ד, 21/11/07 12:09

    אנכנו באמת לא נזקקים לאשורו של מזו על שייכותה של מדינה, אלאלא צריך להתעלם מכוונות אמתיות של פרטנר. כי מבטרים אנכנו.
    אם הם לא הסכימו עם קיום מדינה יהודית, לא יהיה שלום, -למה לווטר?

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לשיטתך, לא צריך לדרוש מהערבים להימנע מטרור

    סטודנט בטכניון, 21/11/07 12:03

    אם ללכת בדרך שלך, אז למה בכלל אנחנו דורשים שהערבים יפסיקו לבצע פיגועים ולהרוג יהודים? מה, אנחנו צריכים מהם אישור שאסור להרוג יהודים?

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הדרישה צוטטה מפי ראש ממשלתנו החכם באדם

    דוד ג, 21/11/07 11:58

    האם זה משנה את דעתך?

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ואני תוהה למה נותנים לפאשיסטים לכתוב שטויות! (ל''ת)

    תומר, 21/11/07 11:56

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    עזמי בשארה ואחמד טיבי - אחריכם!

    שוש, 21/11/07 11:51

    כתבת שעזמי בשארה ואחמד טיבי ''שניהם מטיפים כבר שנות דור, שישראל איננה מדינה יהודית, אלא ''מדינת כל אזרחיה''. אמרת הכל! זה רק מוכיח את צדקת הדרישה.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לדעתי זוהי רטוריקה סופיסטית. הרי השאלה שמאחורי הדרישה הזאת היא 'האם

    yosei, 21/11/07 11:51

    תהינה ''שתי מדינות לשני עמים'' או ''מדינה לעם ומדינה לשני עמים''?'

    הכרה של הפלשטינים במדינת ישראל כמדינה היהודית מבין השתיים, מחייבת את ויתורם על זכות השיבה.
    ז א ת הסיבה שישראל דורשת את הכרתם בה כמדינה יהודית, וזאת גם הסיבה מדוע הפלשטינים לא יסכימו לעולם.
    הנסיון לצייר את מדינת ישראל כישות אובססיבית שמחפשת כל הזמן אישורים מהסביבה הוא נואל לטעמי.

    ולפינת הקונספירציה היומית: מאחר וידוע שמר לפיד והאדון אולמרט מקורבים יתכן ונגלה שמאמר זה הוא ראשון בגל של מאמרים מאת 'משכנעים מלומדים'. אחד אחרי השני יוכיחו אלה, באותות ובמופתים, מדוע אין לנו שום צורך בדרישה להכרה, ומדוע עלינו לוותר עליה למען התקדמות המו''מ. כל זאת על מנת להכשיר את דעת הקהל לויתור בפועל על הדרישה.

    הגב לתגובה זו

    • זו לא ''קןנספירציה'' לפיד הוא אחד השופרות של רה''מ (ל''ת)

      אורי, 21/11/07 12:01

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    רעיון לא מקורי - קראתי אותו בטוקבק של איזו פנאטית מהארץ (ל''ת)

    היזיז, 21/11/07 11:47

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אם זו דרישה מטומטמת למה הם לא מסכימים?

    גרשון, 21/11/07 11:45

    אם זו דרישה מטומטמת למה הם לא מסכימים? זה הרי כל כך קל ופשוט.

    לי אין בעיה אם יכירו או לא יכירו, אבל אין לי שום כוונה לעשות ''שלום'' אפילו בכאילו עם מי שאינו מכיר בקיומי. זה ענין של כבוד עצמי, ואם בערבים עסקינן, זה גם ענין של חיים ומוות.

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק

      אבי, 21/11/07 11:51

      אם זה כל כך מובן מאליו אז מה הרבותא ? שפשוט יסכימו.

      אם הם לא מסכימים אז סימן שיש להם בעיה ולא רק להם אלא לעולם המוסלמי כולו

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אם בעולם מערערים על זה, אז חייבים לדרוש מהעולם לעמוד מאחורי זה

    לטומי, 21/11/07 11:42

    חבל שאתה לא מבין שזה לא דרישה מטומטמת, אלא בסיסית.

    תקשיב לגדעון לוי ולעיתון הארץ בכלל. אם עמוס שוקן חולם על התבוללות מושלמת ומדינה לא יהודית, אז אפילו בישראל זה לא מובן מאליו.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    האם טומי זקוק לאישור על הטימטום בכתבה ממש נמאס ממנו8 (ל''ת)

    יחזקאל, 21/11/07 11:36

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ימין מטומטם נשאר ימין מטומטם

    ישי, 21/11/07 11:35

    אפשר להבין את ליברמן שכמו כל ימני קיצוני הוא מעוניין להכשיל כל תהליך מדיני, לסכל גורמים מתונים ולקדם אלימות, רצח, אנרכיה וסבל רק כדי להוכיח לבסוף שצדק. אצל ברק, שוב מתברר למי שפקפק בחוות הדעת של כמה מהמשתתפים הישראלים בקמפ דיוויד, שהאיש לא התכוון כלל ללכת להסדר היסטורי, לא היה בשל לכך וגם לא ניחן בכלים האישיותיים המתאימים כדי להשיגו.

    הגב לתגובה זו

    • צודקקקקקקקקקקק (ל''ת)

      __, 21/11/07 19:51

      הגב לתגובה זו

    • מהו אידיוט

      ג, 22/11/07 19:38

      אידיוט הוא טיפש שחושב עצמו חכם. אז תמשיך יא אהבל, ואולי בזכותך נקבל את המנדט הנוסף שיאפשר לנו לאושש את המדינה מהאסונות שהשמאל הסהרורי הביא למדינה. אולי בזכותך נביא את הקץ לשחיתות, את הסוף לתמיכה החולנית באויב, ונפסיק סוף-סוף לממן לקיבוצים את הכשלונות הכלכליים שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    זה היה טיפשי אם

    יוני, 21/11/07 11:34

    לא נהיו קולות אצלנו למדינת כל אזרחיה ומדינת ''ישראלים''. אנו זקוקים לדיון הפנימי!

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    זו תגובה מטומטמת

    מאוכזב שינוי, 21/11/07 11:22

    אני לא צריך את האישור שלהם.
    מצד שני - אם הם לא מסכימים לכך, זה מעיד על הכיוון והמטרות שלהם

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    טומי מטומטם ולזה לא צריך שום אישור נוסף (ל''ת)

    היושב בשער, 21/11/07 11:16

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הדרישה להכרה היא לב הענין, אבל במה ?

    יגאל, 21/11/07 11:12

    מה ההתממות הזו של הערבים ?
    ברור לחלוטין שהסירוב להכיר בנו נובע מהרצון לשמר את הרעיון שאנחנו ברי חלוף כאן, ושגם שלום איתנו אין פרושו שהם באמת מכירים בזכותו של עם ישראל לריבונות אמיתית במדינתו, ושזכות השיבה תתנופף כחרב מעל ישראל לדורי דורות.
    אבל ישנה טעות לדעתי: לא היינו צריכים לדרוש הכרה בכך שאנחנו מדינת העם היהודי, אלא לדרוש משהו אחר, הרבה יותר ישיר: הכרה בזכותנו לריבונות מלאה על הטריטוריה שלנו, וזה אומר שאנו מחליטים מי יבואו אלינו, וזה אומר ביטול זכות השיבה לישראל.
    לא היינו צריכים להכניס אותם למוקש הדתי, אלא לבדוק אחת ולתמיד האם הם מוכנים סוף סוף להוריד את החרב הזו מעל הראש שלנו, ושנוכל סוף סוף לסיים את האינסוף דרישות שלהם מאיתנו.
    ברורה לחלוטין, לי בכל באופן, מה תהיה תשובתם.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אוהבת אותך במועצת החכמים ובכלל

    ru, 21/11/07 11:10

    הדיון עם ספורטה היה מדהים

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    האבסורד שאנחנו מכירים ב''פלשתינים''

    מיכה, 21/11/07 10:58

    כעם למרות שאין דבר כזה.
    ורוצים לתת לערבים ''פלשתינים'' כביכול מדינה למרות כל הטרור ולמרות שהם לא מכירים בזכותנו למדינה.
    השמאל בעצם ההכרה בפלשתינים כעם ובזכותו למדינה, בעצם מצדיק את הטיעונים שלהם שארץ ישראל שייכת לערבים ולא ליהודים.
    למרות שהערבים שולטים בחלקים גדולים של העולם שרובם לא מאוכלסים, מתעקשים דווקא להקים פה עוד מדינה למרות שיש שורשים ערביים בארץ סביב 200 שנה האחרונות בלבד וגם במספרים קטנים.
    ההסבר היחידי הוא אנטישמי טהור - ואנחנו עוד מצדיקים אותם ונותנים להם יד.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ישראל זקוקה להכרת ישראל בה כמדינה יהודית

    עופר, 21/11/07 10:52

    מר לפיד הנכבד, הרי זה ברור שישראל לא זקוקה להכרה פלסטינית בה במדינה יהודית. ישראל זקוקה להכרת ישראל בה כמדינה יהודית. העניין של הגדרת ישראל כמדינה יהודית מוטל בספק ע''י ישראלים!
    ובכל זאת תנאי בל יעבור לשלום עם הפלסטינים הוא שהפלסטינים ישלימו (גם אם בחוסר נחת) בכך שישראל הינה מדינה יהודית, שתמיד ישאר בה רוב יהודי ושזכותה של מדינת ישראל לעשות צעדים לשמירת הרוב היהודי אפילו שזה פוגם בדמוקרטיה.

    הגב לתגובה זו

    • שים לב מה אתה אומר

      גלעד, 21/11/07 13:05

      בעצם אתה אומר, שישראל צריכה את ההכרה בה כמדינה יהודית בגלל שאנחנו הישראלים עוד לא בטוחים בזה, אז בגלל שיש לנו בעיה עם עצמנו אנחנו מבקשים הכרה מהפלשתינים??? הרי זה אבסורד...

      הגב לתגובה זו

      • לא מדויק, שים לב למה שכתבתי

        עופר, 21/11/07 17:00

        זה לא מה שאמרתי! מה שאמרתי הוא שרק ישראל תקבע את היותה יהודית. מה שהפלסטינים צריכים זה להשלים עם כך שמדינת ישראל הינה יהודית. ללא השלמה זו לא יהייה שלום.
        מה שעצוב ומרחיק את השלום שאנו בתוכנו לא מכירים בכך שישראל מדינה יהודית ומשתעשעים ברעיונות אובדניים של מדינת כל אזרחיה.
        אני לא מבקש שהפלסטינים יכירו בצדק היהודי, אני מבקש שהם (בלית ברירה מצידם) ישלימו עם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ויפנו את מרצם להקמת מדינתם שלהם.
        מהיהודים אני מבקש להכיד בצדק היהודי, ללא הכרה זו אין למדינת ישראל (יהודית או לא) עתיד חוץ מלהפוך לעוד מדינה ערבית. מה יקרה ליהודים במדינה כזאת אני משאיר לדמיונך.
        מקווה שהבהרתי את עצמי.

        הגב לתגובה זו

        • הפניית מירצם לבנייתם הם,במקום לחורבננו (כזה או אחר) (ל''ת)

          פואנטה חשובה!, 22/11/07 11:29

          הגב לתגובה זו

  • 8.

    מדינת ישראל יהודית מתוקף תכנית החלוקה

    ליאור, 21/11/07 10:43

    עליה הצביעה הקהילה הבינלאומית באו''ם, בכ''ט בנובמבר 1947.

    זה מספיק.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    זו דרישה של חבר הנפש שלך המושחת באדם, אולמרט.

    ת''א, 21/11/07 10:41

     

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    לטומי לפיד. אילו היית יודע ...

    ריטה לין, 21/11/07 10:29

    איפה אתה חי, לא היית מצליח לעשות את הבלתי יאומן:
    מחיקת מפלגה עם 15 מנדטים,
    ועודף של מיליוני שקלים בקופה.
    קצת צניעות...

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    שתי מדינות לשני עמים? אז למה להשאיר פה בתוכנו מליון ערבים פלשתינים?

    דמגוגית השמאל, 21/11/07 10:20

    כל המונח הזה שתי מדינות זו דמגוגיה, רוב יהודי? אז למה נותנים לפלשתינים מדינה פלשתינית של אפרטהייד, מטוהרת מיהודים?
    עזוב מר לפיד, שמענו את הכל. עובדים עלינו בעיניים ומה שעצוב זה שזה כבר לא הפלשתינים אלא הממשלה של החבר שלך.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. (ל''ת)

      זיכרון ארוך, 21/11/07 10:24

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    למה שאנחנו נכיר במדינה פלשתינית?

    אלכס טוקבק, 21/11/07 10:18

    אם הם לא רוצים להכיר במדינה יהודית?
    למה להם מגיעה מדינת לאום ולנו לא?
    למה אסור לנו להציב דרישות?
    באוסלו הכרנו בזכויות הלאומיות הלגיטימיות של העם הפלשתיני אבל הם עד היום לא הכירו
    בזכויות הלאומיות הלגיטימיות של העם היהודי.
    למה?

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק ! אכן הכרה בזכויות לאומיות לגיטימיות של כל עם

      הכרה הדדית, 21/11/07 10:52

      ואם הם מכירים בישראל רק פורמלית, גם אנחנו נכיר בפלסטין רק פורמלית.

      הדברים חשובים בעיקר כשמנסחים בכתב, וכמובן הצהרות עקרניות.

      הגב לתגובה זו

    • האבסורד שאנחנו מכירים ב''פלשתינים''

      מיכה, 21/11/07 10:57

      כעם למרות שאין דבר כזה.
      ורוצים לתת לערבים ''פלשתינים'' כביכול מדינה למרות כל הטרור ולמרות שהם לא מכירים בזכותנו למדינה.
      השמאל בעצם ההכרה בפלשתינים כעם ובזכותו למדינה, בעצם מצדיק את הטיעונים שלהם שארץ ישראל שייכת לערבים ולא ליהודים.
      למרות שהערבים שולטים בחלקים גדולים של העולם שרובם לא מאוכלסים, מתעקשים דווקא להקים פה עוד מדינה למרות שיש שורשים ערביים בארץ סביב 200 שנה האחרונות בלבד וגם במספרים קטנים.
      ההסבר היחידי הוא אנטישמי טהור - ואנחנו עוד מצדיקים אותם ונותנים להם יד.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    יוסף לפיד, תרחוץ את הפה שלך עם מים וסבון. (ל''ת)

    פה מלוכלך, 21/11/07 10:17

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ''יהודית'' במובן לאומי לא דתי.

    לא דרישה-, 21/11/07 10:04

    מדינת ישראל מדינת העם היהודי (כמו שמדינת פלסטין מדינת העם הפלסטיני.)

    מדינה יהודית מקביל למושג מדינה מדינה פלסטינית.

    הטייה לשונית של מושג:
    יהודית=של היהודים.
    כמו
    פלסטינית=של הפלסטינים.
    (בלי להיכנס לענייני הפנים של אף צד/מדינה).

    ''יהודי'' זה לאום, זה דת,זה מוצא אתני.
    (אצל השכנים- פלסטיני=לאום.מוסלמי=דת.ערבי=מוצא אתני).

    הגב לתגובה זו

    • צודק - והנה הסבר

      אורלי, 21/11/07 11:54

      המילה Jew נחשבת במקומות מסוימים בעולם כמילת גנאי. בפרט לאחר מלחמת העולם השניה לאה רצה האו''ם להכריז על State of the Jews - כי זה נשמע להם אנטישמי ולכן הלכו על Jewish State

      מאז משחקים הערבים משחקים עם זה וטוענים שאין דת שיש לה מדינה.

      הגב לתגובה זו

    • אז נוצרים פלסטינים הם לא פלסטינים? (ל''ת)

      ?, 21/11/07 12:26

      הגב לתגובה זו

      • נוצרי-דת. פלסטיני-לאום.

        מה קשה להבין, 21/11/07 13:04

        במקרה היחודי שלנו אותה מילה מייצגת כמה מושגים, וזה מאפשר מניפולציות לרעתנו אם לא עומדים על המשמר (כשצריך).

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    קיבלת קצת מהשכל ישר מבן שלך ?

    מה קרה ?, 21/11/07 10:03

    עכשיו תתחיל לכתוב על חברים שלך מבית המשפט , כמה משפחות נהרסו בגלל השפיטה הדיקטטורית שלהם.
    כמה צדק בישראל = כסף.

    כמה אנשים התאבדו בגלל השיטה.

    חזק ואמץ.

    הגב לתגובה זו