• 43.

    למה לגור בתל-אביב?? בשרון יותר זול ויש רכבת לת''א..ואויר צח........ (ל''ת)

    עדינה השרון, 22/11/07 09:52

  • 42.

    Rent Control doesn't work

    Maxie, 22/11/07 08:33

    All that rent control will do is make the situation worse. Nobody is going to buy an apartment for $300,000 only to rent it for 1,000 IS. A solution is simple: 1. expand the rail transportation to the periphery, 2. With city and state funds built rental apartment buildings.

  • 41.

    kama ''shilem'' aharon barak le 17 BATIM

    17 BATIM, 22/11/07 03:01

    me eyfo hakesef MILIONey MILIONIM leAHARON BARAk KEDEY LI'KNOT' 17 batim BE ISRAEL. aharon barak nihnas le beyt hamishpat im BAyit ehad 1... ve siyem et tafkido eim 17 batim. hamon MILYONIM. ''NEHASIM'' rabim. lahkor LO LISHTOK. Barak na lo leAYEM, ve le HASHTIK ha HKIRA. DORSHIM HAKIRA. !& batim 17 BATIM 17 BATIM. hashod hagadol. ha TZIBUR doresh HAKIRA TZIBURIT.

  • 40.

    אל תיגעו - רק תחמירו את המצב

    גל, 22/11/07 00:29

    גם ככה כדאיות ההשקעה בנדלן מניב (כלומר דירות להשכרה) על הפנים. אם בדרך כלשהי תתערבו בשוק ותורידו אותו אנשים פשוט יצאו מנדלן ויעברו לבורסה או לאג''ח או לכל עסק אחר עם פחות כאב ראש ומניב יותר. בפועל יהיו פחות דירות בשוק.

    חברי הכנסת הנכבדים מתבקשים לדאוג שלאנשים יהיה יותר כסף כדי לממן מגורים סבירים ולא להרוס את השוק הרעוע הזה ממילא.

  • 39.

    נא לקרוא את תגובה 31, מדוייק לחלוטין !!

    דן, 21/11/07 21:29

    ח''כ חסון, את הדיקטטורה של הפרולטריון, תשאיר בבקשה ל-120 הליצנים שיושבים לי בכנסת. את שוק הדירות, תשאיר בבקשה לכוחות השוק, מה שמכונה ''הצע וביקוש'' ואל תכנס לעניינים שאינך מבין בהם!

  • 38.

    מחירי בועה שירדו בקרוב (ל''ת)

    לא לקנות, 21/11/07 18:54

  • 37.

    מבטיח ומקיים

    תמיר, 21/11/07 16:16

    לפני חודש בזמן שירות מילואים משותף יואל הבטיח לטפל בכמה נושאים שמאד חשובים לאנשי המילואים, לסטודנטים ולצעירים, ועכשיו כולם רואים את העבודה הקשה שנעשית לרוב בשקט.

  • 36.

    פשוט לא נורמלי

    גל, 21/11/07 13:53

    מקפיצים את המחירים ב500 שקלים בחודש ??? נראה ממש לא שפוי. עליה של 125 דולר????

  • 35.

    חישוב פשוט

    אבנר, 21/11/07 12:48

    דירה בתל אביב של שלושה חדרים באיזור טוב עולה בסביבות
    400,000 דולר . לקיחה של משכנתא בגובה כזה עם 5% ריבית זה 20,000 דולר לשנה או 1666 דולר לחודש.
    אם מחיר הדירה הוא 300,000 אז המשכנתא בסביבות 1250 דולר לחודש
    שלא לדבר על הוצאות אחרות שיש לבעל דירה . לכן השכירות לא תשתלם בפחות מהסכום הזה.

    • עזוב שטויות אתה ואני יודעים שהדירה

      קבלן, 21/11/07 19:27

      שעולה 400.000 בתלאביב לא שווה
      יותר מ40.000 השלוש חדרים זה בעצם שתיים כולה בלטות ובלוקים זולים, החשמל מחובר בצורה חובבנית
      הקרמיקה במטבח אולי 500 דולר אין חניה ועד הבית גובה כסף רק בשביל
      ספונג'ה, שכנים מכסים אותך מכל הצצדים, כל אחד שתוקע נאוד אתה שומע, איכות חיים שווה לתחת, על מה 400.000 ?

      • מה זה קשור?

        גל, 22/11/07 00:39

        זה המצב, אלה המחירים. מי שמוכן למצב הזה קונה דירה בתל אביב ב- $400K. מי שלא מוכן, שיקנה ב- $40K בבאר שבע.

    • Mortgage

      common sense, 22/11/07 06:47

      Avner,
      When one pays mortgage , the payment includes Interest AND principal, so your math is not really correct. In addition, where can you get a 5% interest??If one borrows 400k at 6.25% fixed for 30 years the monthly payment will be $2,463 and $2,398 if the interest is 6%.

  • 34.

    כמו באירופה??? לקרוא

    איתמר, 21/11/07 10:40

    בברצלונה דירת חדר של 30 מטר לא פחות ב 800 יורו ואפילו1500 בפאריז הרבה יותר יקר....בגרמניה אני אפילו לא מדבר....בארהב דירת חדר מצ'וקמקת לא פחות מ 1300 דולר....אז על מ ה מדברים פה בכלל? הבעיה שאין בגוש דן תחבורה ציבורית כמו ש צריך אז אי אפשר לגור בפריפריה....

  • 33.

    בסופו של דבר. מחירי חבית נפט וכיכר לחם בישראל .יהיו בעלי אותו מחיר (ל''ת)

    פקק תנועה, 21/11/07 08:49

  • 32.

    מר חסון-טפל בבקשה במשכירי דירות שהם עצמם שוכרים דירה

    געגכ, 21/11/07 08:13

    אם כבר מטפלים בחקיקה בנושא שכירויות - מה יותר צודק מלפתור ממס משכיר דירת יחיד שהוא גם שוכר דירה במקום אחר!!
    בהתעלמות ממצב זה - המדינה מונעת ניידות בדיור הן מבחינת מיקום והן מבחינת צרכים משתנים.
    מר חסון נשמח להתייחסותך בעניין.

  • 31.

    מר חסון לא יודע חשבון? חובה להכנס!!!!

    רוני, 21/11/07 07:59

    מר חסון!
    בחישוב פשוט ביותר הסביר לך מדוע את טועה ומטעה לחלוטין, ומדוע מחירי השכירות בתל אביב הינם ריאליים ביותר (ואף נמוכים).
    ניקח לדוג' דירת 3 חדרים ממוצעת במרכז בתל אביב:
    מחיר השכירות הממוצע - 1000$
    שווי שוק ממוצע של דירת 3 חדרים -320,000$
    ההכנסה השנתית השכירות בניכוי הוצ' שוטפות (5%) - 11,400$
    כלומר התשואה השנתית של בעל הדירה הינה כ-3.5% בלבד!!!
    אז איזה מחירים מופקעים בראש שלך?! בכל השקעה אלטרנטיבית סולידית ביותר בעל הדירה היה מרוויח יותר. אז לך תלמד קצת חשבון וכלכלה בסיסיים ורק אח''כ תתחיל בכל מיני רעיוניות קצת יותר חכמים
    תודה

    • חשבון או לא

      דני, 21/11/07 08:51

      בד''כ דירות 3 חדרים כפי שאתה מכנה אותן הן בעצם חדר שחולק עם מחימות גבס והרי לך בדרך פלא 1000 דולר של שכירות...
      הצנרת בת''א דפוקה גם ככה,הבנייה ישנה לרוב ותן לי לנחש-המטבח הוא כיריים חשמליים עם כיור קטן..
      השכן מזמן לא יכול להסתיר ממך דבר שכן אתה שומע אותו כאילו הוא אצלך בסלון,אין תמורה בת''א לכסף שיוצא על שכירות,ושכחתי,אני צריך לצבוע הכל לפני שאני עוזב את הדירה.

  • 30.

    צריך להפנות אוכלוסיה ליהודה ושומרון ולא להצטופף בין חדרה לגדרה (ל''ת)

    אלי, 21/11/07 07:42

  • 29.

    נסראללה \\ ואו אחמדינג'אד יפתרו את הבעיה

    למה מה, 21/11/07 07:07

    בתוך כמה חודשים עומדת להיתחולל כאן מלחמה שבה יפלו כמה מטחים כבדים על תל אביב( סדום), שישטחו כמה מאות בתים, ואת השאר תעשה הפאניקה והאטרף הישראלי הידוע, לאחר שקיעת האבק, יירדו המחירים , מזה יירדו?, מתחת לריצפה, כלומר למי שעוד יירצה להישאר בתל אביב ( סדום),,, להיתראות,,,,,

  • 28.

    שכחו במדינה שרוב רובם של אלה שחיים בשכירות זה בגלל

    שאין להם, 21/11/07 06:37

    ובעלי הדירות מנצלים זאת.

    • גם ספר מנצל את אלה שיש להם שער מיותר

      כל נותן שרות, 21/11/07 10:26

      רופא השיניים מנצל את כאב השיניים של הלקוחות.
      הירקן מנצל את רצונם של הבריות לאכול אוכל בריא.
      בן אדם שילם הון עבור ביית והוא נותן לך אותו לשנה שלמה תמורת 3.5% ממכירו - אתה עוד מעז להתלונן?

  • 27.

    כשלעמותה קוראים ''רנט קונטרול'' מי ילין על דולרים? (ל''ת)

    מנחם, 21/11/07 04:52

    • מסכימה לגמרי!! (ל''ת)

      אורית, 21/11/07 13:51

  • 26.

    שוק חופשי, שוק עבדים - כל הכוח לשוכרים! (ל''ת)

    אסף, 21/11/07 01:15

  • 25.

    מתי רכבת ישראל תפעיל את הקו לגני אביב (ל''ת)

    רותי, 20/11/07 23:35

  • 24.

    נמאס כבררר

    ערן כהן, 20/11/07 22:45

    נמאס לגור במדינה שעושקת את אזרחיה.אנחנו מתנהגים כאחרוני רפובליקת בננות.הכל כאן נעשה ללא מחשבה לטווח הארוך.הכל עולה כאן ללא פרופרוציה ואין מנהיג או הנהגה שתעשה לזה סוף.במקום שהמדינה תשחרר קרקעות לבניה היא מחזיקה אותם ברשותה בגורמת לתוהו ובוהו שנוצר כאן.יש תוכניות כמו בנה דירתך או מכרז למשתכן אבל הכל תקוע.אז ברור שכך פני הדברים הכל יעלה ואנחנו נהיה אלה שמשלמים את המחיר.

  • 23.

    חסון רק גורם לנזק מיותר ולעליות מחירים מיותרות!!

    דפנה, 20/11/07 22:45

    חבר הכנסת הזה רוצה לפרסם את עצמו על ידי גימיק ולכן עושה את מה שעושה.
    הוא גורם לעוד עליות מחירים, כי בעלי הדירות שומעים שהמחירים ''בשמים'' אז אם כולם מעלים מחירים, אז למה שלא להצטרף לחגיגה?
    יש כלל ''ברזל'' שהוא היצע וביקוש וכל זמן שיהיה ביקוש משוגע, יהיו עליות מחירים.
    לא חסון יוכל לשנות את התנהגות השוק.
    דירה עולה כמיליון שקל אז מה מצפה האדון חסון שמי ששילם מיליון שקל (ואולי חייב עוד כמה מאות אלפים על הדירה) יעמיד אותה לשימושו של האחר בחינם?
    בעלי הדירות עושים טובה לשוכרים שהם מעמידים לשימושם נכס במיליון שקל בתמורה לסכום שהוא קטן ממה שאפילו השקעה בתיק ניירות ערך סולידי הייתה מניבה.
    יש הרבה שוכרים שבורחים וכלל לא משלמים ויש כאלה שמנצלים את הבעייה שלא ניתן לפנותם במיידית מהדירה וממשיכים לגור שנים מבלי לשלם בכלל. אז היה כדאי שהאדון חסון יביט על כל הנושא ולא רק יעסוק בגימיקים.

    • ל 23

      ר, 21/11/07 00:34

      גב' דפנה: תגובתך נכונה
      אני שמח לקרא דברים אמיתיים.

    • את לא מכירה את ח''כ חסון....

      שלומי, 21/11/07 01:22

      אני מציע לך לפני שאת קוראת למישהו פופוליסט ומטילה דופי במישהו , כדאי שתכירי היטב את פעולותיו וכוונותיו. הכי קל זה להשמיץ כפי שאת אוהבת לעשות זאת, לשבת ולכתוב...אולי היית נכנסת לפוליטיקה ומשנה - בטוח שלא תרצי לעשות זאת, כי את לא תורמת לסביבה - כל מה שאת יודעת זה להטיל דופי באיש...!! ועוד מבלי להכיר אותו!!!! תתביישי לך!!! ואני במקומך לא הייתי רושם , קפילטיסטית אחת....

      • יצא המרצע מן השק

        קפיטליסט גאה, 21/11/07 07:16

        מילת הגנאי הגרועה ביותר שבחר המגיב מטעם היה ''קפיטליסטית אחת''. ואכן אני גאה להיות קפיטליסט היות וזאת השיטה הפוליטית היחידה המאפשרת קיום של זכויות החיים והרכוש וכתוצאה ממנה מתאפשר שגשוג - בשוק המפוקח הסמי קומוניסטי עליו חולם חסון לא רק שלא יהיה מקום לגור גם האוכל יעלם משווקינו.

        • עכשיו את מדברת לעיניין, אז אפשר גם בלי להשמיץ הא? (ל''ת)

          עדיין חולק עליך, 21/11/07 08:24

      • שלומי שלום, עברית נכונה גם היא קפיטליזם?

        אירית, 22/11/07 12:45

        מניין היצור הלשוני הוולגרי היית רושמת.... רושמת מה רשימה? רישום? האם הפועל ''כתב'' אינו מוכר לך?

  • 22.

    לרגע סברתי שזה המקומון תל-אביבי-''הארץ''. מה מעניין אותי מחירי

    כבשה מחו''ל, 20/11/07 22:34

    השכירות בביג'ין, קווארה-לומפור ותל-אביב ????

  • 21.

    היות ואתה לא טיפש (למפרסם הודעה 15) הרי שאתה מטעה בכוונה תחילה!

    Efraim, 20/11/07 22:21

    עם תעיין בקישור הבא תראה שהדירות בניו יורק שמכוסות ע''י RENT CONTROL הן בניינים של לפחות 6 דירות שנבנו למטרות השכרה או בנינים של לפחות 3 דירות שקיבלו הטבות מיסים בשיפוצים על מנת לאפשר השכרה זולה יותר.
    http://topics.nytimes.com/top/reference/timestopics/subjects/r/rent_control_and_stabilization/index.html

    עם תעיין בקישור השני תוכל להבין מה המשמעות של הגנת שכר דירה ומה זה עושה למשק.
    http://www.econlib.org/library/Enc/RentControl.html

    עכשיו תבינו טוב: אין בכל אמריקה הגדולה REBT CONTROL על דירה בודדת! (כלומר בעל בית של דירה בודדה שמשכיר לשוכר לא יהיה במצב של הגנת השכרה!)

    כל ההגנה היתה במטרה לאפשר למשפחות שחיו בדירות כאלו שהים רבות שלא יזרקו מהדירות שלהם על ידי העלאה של דמי שכירות לרמות בלתי אפשריות.

  • 20.

    מה לישראל ולתרבות????

    נטע, 20/11/07 22:16

    שני קווים שלעולם לא יפגשו.
    הרי המנטליות של הישראלים זה לתחמן, לא לצאת פראייר ולהרוויח על מישהו אחר.
    אנחנו גרנו בת''א ברחוב נהדר, אבל בדירה מעופשת שהגשם בחורף נכנס מהחלונות!!! ובעלת הבית לא התכוונה אפילו לטפל בזה, כי היא ידעה שאם לא אנחנו - אז יבוא מישהו אחר. אז בסוף עזבנו את ת''א, כמו הרבה משפחות צעירות, ובמקומנו באה דיירת חדשה כמובן.
    אין היום הרבה משפחות צעירות שמסוגלות לחיות בעיר הזאת. מי יכול לשלם על דירת 3 חדרים 1000$ ויותר??

  • 19.

    לפני עשרים שנה בשלוש מאות דולר

    הגולש, 20/11/07 21:49

    הייתה משכיר דירה שלוש חדרים בצפון השקט עם גג אייך נהיה אלפיים דולר? משהו פה התחרפן מי אשם פה זה השוכרים שמשלמים את המחיר.

    • תגובה לגולש - לפני 20 שנה דירה

      מנש, 20/11/07 22:47

      כזו עלתה 100,000 $ והיום היא עולה 400,000 $
      קח מחשבון ותעשה חשבון.......

      • לא קשור. זה הצע וביקוש

        גולש, 21/11/07 00:05

        אם הביקוש יקטן המחירים ירדו,
        אבל פה יש משהו נוסף המחירים לא משקפים את המשכורות שאנשים מרויחים מהי המשכורת הממוצעת בתל אביב? תעשה חשבון קח משכורת ממוצעת ודירה ממוצעת בתל אביב עם שכר הדירה הוא שליש מהמשכורת, אז ניחא לא ניראה לי
        אבל אולי אני טועה.

  • 18.

    אני רוצה לגור בכפר שמריהו אולי שאני יפנה לח''כ

    אבי, 20/11/07 21:48

    או לקבוצת רנט קונטרול שיסדרו לי.

  • 17.

    חח זה מחירים? אתם יודעים מה המחירים של הדירות החרדיות בירושלים?

    חרדי, 20/11/07 21:46

    דירת 2 חדרי שינה בשכונות הצפון בירושלים החרדית היא בממוצע 1500$ לחודש!

    • לא רלוונטי, כי אני משלם להם מהמיסים שלי דרך הקיצבאות שהם מקבלים (ל''ת)

      מפרנס חרדים, 20/11/07 22:44

      • אתה נשמע כמו תלמיד תיכון

        יהודיה, 21/11/07 02:39

        שמסבסד את כל היהודים .
        צא ולמד כמה חרדים עובדים

        • ליהודיה

          יאיר, 21/11/07 07:12

          טוב שבחרת בכינוי ''יהודיה'' ובזה את רומזת שהמגיב הקודם לא יהודי כמוך.
          להזכירך, יש יהודים דתיים לאומיים ציוניים שגם עושים צבא, גם עובדים וגם לומדים, ותאמיני לי או לא, הם לא פחות יראי שמיים מהחרדים!
          צאי את ולמדי - נתוני משרד האוצר מראים שהמגזר החרדי הוא המגזר הכי פחות פרודוקטיבי במדינה.
          אנחנו באמת מממנים דה-פקטו את המגזר הזה, ואת מערכת החינוך הלא-ציונית העצמאית שלו.
          האם ידעת שמפלגות המגזר - ש''ס ברשות אין-לי ישי, וזילות-התורה - מפלגתם של רביץ,פורוש והחבר'ה האחרים משתפים פעולה עם המפלגות הערביות האנטי ציוניות בכנסת בשורה של נושאים במקום לנהל נגדן מלחמת חורמה? (כשכהנא, שאותו גם לא סבלתי, היה חבר כנסת - כל חברי הכנסת ידעו להחרים אותו, אבל היום כשיש סיעות אנטי ציוניות שרוצות לבטל את קיומה היהודי של מדינת ישראל, יש 17 חברי כנסת יהודים, אבל לא ציונים, שמשתפים איתם פעולה במגוון של נושאים).
          אז צאי את ותלמדי - מערוץ 33 (ערוץ הכנסת) על שיתוף הפעולה של ש''ס של אין-לי ישי וזילות-התורה עם המפלגות האנטי ציוניות הערביות, ומנתוני משרד האוצר על הפרודקטיביות של המגזר הערבי.

          אה, ועוד משהו קטן - את יכולה לטעון שנתוני משרד האוצר שגויים ושיש הרבה יותר אנשים שעובדים מהמגזר -ואת יודעת מה זה אומר? שיש חרדים שעובדים בשחור, ואז מקבלים כסף מהמדינה כי הם אברכים שלא עובדים, וגם עובדים - וככה מרוויחים פעמיים.

          • כל הכבוד על האמת שהצגת! שילמדו הם! (ל''ת)

            יהודי לא פחות, 21/11/07 08:22

  • 16.

    הסיבה היחידה ששכ''ד בשקלים

    ף, 20/11/07 21:39

    הוא בגלל צניחת הדולאר כל בעלי הדירות הבטיחו את עצמם לפני שנה וחצי עם התחלת הצניחה כל עוד הדולר היה חזק לא עניין אף אחד החוק היום הדולר נחלש אז הרבה בעלי דירות מבטחים את עצמם ע''י שקלים.

    • לו חיית בארץ בשנות ה-70 וה-80 עם 100-400% אינפלציה היית מבין למה (ל''ת)

      למה היה דולרי, 20/11/07 22:46

  • 15.

    ל 6 ו 8

    יוני, 20/11/07 21:38

    כמה כיף לקרוא כאן דברים של אנשיםנ שאין להם מושג על מה הם מדברים.

    לעצם העניין , בעיר ניו יורק, סמל הקפיטליזם והשוק החופשי יש מושג שנקרא rent control.

    מטרתו פשוטה, להבטיח שמנהטן לא תהפוך לעיר של מיליונרים בלבד, אלא ייישאר מקום קוסמופוליטני בו חיים רבדים שונים של הציבור; עשירים, מעמד ביניים, צעירים, ומבוגרים .

    מוטב לו הייתם לומדים מהפתגם י האנגלי הידוע

    Its beter to shut up and let people think you're a blody idiot, than opening your mouth and removing any doubt

    • יוני קושקושוני

      חולניק, 21/11/07 00:25

      ספר לנו היכן אתה גר?

      אני גר בעיר גדולה בחו''ל, ומעולם לא שמעתי על Rent Control.

      לעומת זאת כן שמעתי על היצע וביקוש.

      מחירי הדירות להשכרה במקום בו אני גר נמדדים באלפי דולרים, והמחירים רק עולים. (מה לעשות, יש ביקוש).

      ואגב, גם כאן המטבע המקומי הוא לא דולר, ועדיין, מחירי הדירות נקובים בדולרים, כי זה יותר נוח לאנשים (הגנה מפני אינפלציה/פיחות).

      אז אל תנסה להשמע פומפוזי, המצב בת''אהוא בדיוק כמו בכל עיר קוסמופוליטנית גדולה אחרת...

      • עיר קוסמופוליטנית ??? איזה דפרים אלוהים ישמור... (ל''ת)

        תרד כבר מהעץ, 21/11/07 08:31

    • מאיפה הבאת את השטויות האלה ?

      אבנר, 21/11/07 12:37

      אין כמעט רנט קונטרול בניו יורק , ובבניינים שיש בהם זהו עוות הסטורי שכולם מצטערים עליו חוץ מברי המזל שגרים שם . שכר הדירה שם לא מכסה אפילו את הוצאות החזקת הדירה ובעלי הדירות מפסידים.
      בניו יורק דירת סטודיו קטנה מסריחה
      ומעופשת עולה לא פחות מ 3000 דולר לחודש. אז על מה בדיוק אתה מדבר ?

    • יפה, אתה הוכחה חיה למשפט האחרון בתגובתך (ל''ת)

      גל, 22/11/07 00:35

  • 14.

    next time

    lama, 20/11/07 21:15

    tel aviv will also be attacked by katyushas

  • 13.

    טיל טוב אחד והכל יהיה שווה לתחת (ל''ת)

    לימכור, 20/11/07 21:14

    • כמה טילים יכולים להוריד לביוב. (ל''ת)

      שמעון, 21/11/07 06:57

  • 12.

    לא כל אחד יכול לגור בת''א

    א', 20/11/07 21:13

    יש כאלה שיכולים להרשות לעצמם את זה (כמוני למשל) ויש כאלה שנולדו בדרום, בצפון או בירושלים שלא יכולים להרשות לעצמם את זה.
    אז חלק יגורו בת''א וחלק ימשיכו לפנטז על זה בלילה.

  • 11.

    next time

    lama, 20/11/07 21:11

    tel aviv will also be attacked by katyushas

  • 10.

    לא חבל לזרוק כ''כ הרבה כסף?

    רז, 20/11/07 21:07

    הרי שכירות זה כסף שמוציאים על דירה לא שלך וזאת הוצאה שהיא לא כל החיים

    הרי כולנו לוקחים משכנתא בסוף, על דירה משלנו, אז נשאלת השאלה לא חבל להוציא כ''כ הרבה על דירת חדר וחצי רק בגלל שמדובר בתל אביב?

    הכסף המיותר שמוציאים על דירה רק בגלל שמדובר בתל אביב הוא כסף שיכול לאנשים מסוימים להיות חסר להם בעתיד.

    שוב שכ''א יעשה מה שטוב לנו, לא ענייני כמה כסף מוציא כ''א על דירה אבל לדעתי זה ביזבוז כסף מיותר להשכיר דירה יקרה כ''כ בתל אביב

  • 9.

    יואל חסון מתבלבל

    דני צור, 20/11/07 20:50

    ראשית המדיניות של כל ממשלות ישראל היא פיזור אוכלוסין. המדיניות של ממשלת ישראל לכל דורותיה היא פיזור אוכלוסין. המצב שנוצר מהווה קטליזטור נהדר לכך שצעירים יעברו מאזור תל אביב לכרמיאל ,נצרת עילית, צפת, מעלות וכו'. כל היתרונות של אויר נוף ואקלים בשילוב עם מחירים נוחים.הגישה של חסון שגוייה ולא הוגנת. היכן הוא היה כשהשוק היה גרוע והמשכירים אכלו חרה... חוץ מזה באמצעות חוק שממרר חיי המשכירים ,כל שהוא ישיג הוא ,שבעלי דירות ימכרו אותם ויפטרו מכל השטויות שלו. מי שישאר בשוק ,בשילוב עם שוכרים נואשים ,יעשו קומבינות ,שיהפכו כל חוק לאות מתה.

  • 8.

    לך לגור בלנינגרד

    עוד אינטיליגנט, 20/11/07 20:50

    לחבר הכנסת האינטיליגנט, כמה הסברים פשוטים על הכלכלה הישראלי והעולמית.
    א. יש אנשים שרכשו את הדירות להשקעה, במקרים רבים הרכישה ממונפת (ז''א לקחו הלוואה/משכנתא) ובמקרים רבים המשכנתא דולרית, ולכן גם שכ''ד דולרי
    ב. אף אחד לא מכריח לגור בדירות מעופשות ויקרות, מי שרוצה יכול למצוא דירות נפלאות בפ''ת, ב''ש, מודיעין וערים יפות אחרות. כנראה שהוא יאלץ ''לשלם'' במטבע אחר, כמו למשל פקקים היסטריים
    ג. שכ''ד משקף את חוקי ההיצע והביקוש, הדרך החכמה להוריד אותו הוא להקים מערכות הסעה (למשל רכבת תחתית) שתביא אנשים למרכז בכל יום ובכל שעה תוך 10-15 דקות, גם מאשדוד.
    ברגע שהגעה לעיר (וחזרה, גם בשעות הלילה) תהיה זמינה, נוחה וזולה, המחירים ירדו כי אנשים ירגישו נוח יותר לשכור במקומות רחוקים.

    ותחשבו על זה...

    • לך תגור בפ''ת

      Glatze, 20/11/07 21:18

      תתקשר למשטרה - אולי יבואו מחר. המקום מגעיל, אין דיי מקומות עבודה וכדי לצאת מהעיר צרייך לעמוד שעתיים בפקק. שלא לדבר על מה שהולך ברחוב ועל איכות בתי הספר... תאמין לי, המחירים לא שונים בהרבה מאלו בתל-אביב, רק השכונות גרועות עוד יותר.

      ב''ש? בטח, העיר עם תוחלת החיים הכי קצרה בארץ ועם אחוזי הסרטן הכי גבוהים. תודה, אבל לא תודה.

      • אולי תעבור לאלסקה? אמרו לי מקום טוב.... (ל''ת)

        ע, 20/11/07 22:04

      • לך תעשה שיעורי בית טמבל

        מלאבס, 20/11/07 22:15

        לפתח תקווה יש את איזור התעשיה וההי טק הגדול בארץ - בעצם 3 איזורי תעשיה - אריה, מטלון וסגולה. זאת הסיבה היחידה שגרים בה והיא נקראת עבודה...

        • הצחקת אותי

          Stout Viking, 21/11/07 16:35

          כל ההייטק שם לא שווה את תנאי המחייה. לידיעתך, רוב האנשים אשר עוסקים שם בהייטק כלל לא חיים בפתח-תקווה, ואלו שכן, חיים בשכונות החדשות והמטופחות, בעוד ששאר העיר מוזנחת ומגעילה. לא נורא, העיקר שהציבו שם טלפון ציבורי כמו בלונדון במרכז העיר... רק שכחו לפנות את הבררה.

      • תתקשר למשטרה?? יא טמבל ,רק בתל אביב יש יריות ודקירות

        סטודנט, 21/11/07 00:42

        כל שבוע...אפילו בשכונה ד בבאר שבע יש פחות פשע . - והפעילות העיקרית של המשטרה בתל אביב זה לכוון תנועה ולתת דוחות ,וזה עוד לא כולל את דוחות החניה והגרירות של העיריה שעובדים עד 2 בלילה גם בימי שישי- המקום היחיד במדינה.
        ודרך אגב ,תבקר פעם בבאר שבע ותרגיש שלפחות כן ניתן לקחת שאיפה עמוקה בלי להרגיש שתקוע לך אגזוז של אוטובוס בפה.

        • ומה נראה לך שקורה בפ''ת?

          Stout Viking, 21/11/07 16:34

          שבוע שעבר נשדדה והוכתה באכזריות נערה ברחוב שבו עומדת תחנת המשטרה. יש שם מלא הומלסים ברחובות, כל מיני שיכורים שמתעלקים על עוברי אורך והמון המון שב''חים וערבים מהשטחים שבאים לעשות שם בלאגן.

    • ה''אינטליגנט'' זה אתה

      יאיר, 21/11/07 07:07

      לנינגרד היא כבר לא לנינגרד מאז פרוק בריה''מ והקמת הפדרציה הרוסית. היום שמה סנט פטרסבורג (שמה מלפני הימים שלנין ועמיתיו ביצעו את הפיכת אוקטובר).
      ואתה אומר סנט פטרסבורג בצורה מזלזלת - אני יכול להגיד לך, שעם הכסף שאתה משלם בשביל הדירה המעופשת שלך בת''א, לא היית יכול לשכור ספסל בסנט פטרסבורג, והשכר הממוצע בת''א גבוה יותר מהשכר הממוצע שם.

      עם יתר הדברים אני מסכים, רק חבל ששמת כותרת כזו מטומטמת.

  • 7.

    ח''כ חסון יישר כוח אבל הבעיה לא רק

    נטלי, 20/11/07 20:43

    בתל אביב אלא גם ברמת גן וגבעתיים

  • 6.

    זה שוק פרטי

    משה, 20/11/07 20:36

    שוק הדירות הינו שוק פרטי-אף אחד לא מחייב את הצעירים לגור בתל אביב.נכון לכל אחד זכות בחירה וכמו שנאמר-בחרת שלמת!!!!!!

  • 5.

    מתי כבר נשלם שכ''ד בהתאם לדירה שאנחנו מקבלים?!!!

    אבירם, תל אביב, 20/11/07 20:34

    המחירים באמת כבר לא שפויים והלוואי שבאמת מישהו שי לו כוח יעשה משהו בנידון

    • Apretment for rent

      malca h, 20/11/07 22:27

      I didn't read any body say anything about the renter how they take care of the aptertment when you rent for them,They live like its not there oun place.and they dont take care of the apterment

  • 4.

    הלוואי שתצליח (ל''ת)

    יונתן, 20/11/07 20:12

  • 3.

    חזון השמאל הקיצוני: ישראל ננטשת לטובת מדינת תל אביב

    יאיר, 20/11/07 20:12

    כרמיאל מתרוקנת, עכו נעזבת, חיפה גוססת, שדרות מופגזת ומירושלים החילונים בורחים. פלא שיש כזו עליה מטורפת במדינת תל אביב? זה החזון השמאל קיצוני - ישראל בגבולות גטו גוש דן, אז לא לבכות אחרכך כשמצביעים בבחירות למפלגות שמעודדות את התופעה.

    • יאיר או יגאל?

      ד. יפית, 20/11/07 20:18

      בבל''ת בריבוע. תחת כל שיח מחפשים שמאל.

    • גם את תל-אביב=ש'ייח מוניס הפלשתינאים רוצים

      מיכאל א, 20/11/07 20:24

      אני גר בטבריה ואני מסכים איתך שכול הערים הכתובות ברשימה מתרקנות,אבל זאת כבר בעיה אחרת.עד שראשי העיר יעשו סוויץ במחשבתם ויתחילו לדאוג להעברת מפעלים לפריפריה,עד אז לא יקרה כלום.

    • אתה מתפלא שהם עוזבים?

      Glatze, 20/11/07 21:23

      אין בערים המסריחות הללו עבודה, יש מלא פשע, ערסים, דירות מתפוררות של שיכונים משנות ה-50, אין משקיעים שבאים ובונים מפעלים ויוצרים מקומות עבודה, והעבודות שישנן הן בשכר רעב והראשויות המקומיות והמוניציפליות לא עושים כלום חוץ מלגבות כסף, במקום לקדם פרוייקטים של פינוי-בינוי-פיצוי כדי לבנות בניינים חדשים, או בקשה למשרד התעשיה שיבנו מפעל...

      • זה בדיוק העניין

        ישי, 20/11/07 22:33

        התשובה של הממשלה (חשיבה סוציאליסטית-מדינית אפילו אם לא קוראים לזה שמאל במפורש) היא להתחיל לפקח על השוק ולתחוב את האצבעות השמנות שלה לאיזורים עדינים כמו שוק חופשי.
        במקום זאת, היה נחמד אם המדינה והעיריות היו מעודדות צעירים להשאר בירושלים אחרי האוניברסיטה או מקלות על תעשיה בפריפריה. למה, לדוגמה, המפקדה הראשית של צה''ל עדיין תקועה במושבה הגרמנית בתל אביב?
        הנהירה לתל אביב היתה מתמתנת ושוק הנדל''ן היה נרגע. המחירים הגבוהים בתל אביב והסינון של בעלי הבתים הם סימפטום ולא המחלה.

    • יאיר שכל כך אוהב לשנוא

      יפתנפש, 21/11/07 08:14

      אך כמה שאתם אנשיי הימין אוהבים לשנוא... אתם ממש ניזונים משנאה...
      תגיד לי יאיר את כל הקיבוצניקים השמאלנים הגנבים שאתה שונא איך תסביר? הרי הקיבוצים השמאלנים המסריחים האלה הוקמו בחלקם הגדול בפריפריה, לעיתים על גבולות המדינה (הלגיטימים-הקו הירוק) מסביב לשדרות יש לא מעט קיבוצים (שרק פחות בוכים) וכך גם מסביב לקריית שמונה... אז נראה שדווקא השמאלנים המחורבנים יפי הנפש הם אלה שעדיין שומרים בבתיהם על הגבולות החוקיים של מדינתנו.
      (מכתב זה נכתב בשפה שיאיר יצליח להבין...)

      • הגבולות אינם לגיטימיים

        מחל, 21/11/07 09:30

        אף גורם ערבי לא הכיר בגבולות הקו הירוק, הסכמתם לדון בנסיגתנו לגבולות 67 היא רק שלב בתוכניתם לחסל את הישות הציונית. תקשיבי לדבריהם במקור ולא לפרסומים שלאחר הצנזורה השמאלנית. גם באו''מ הקו הירוק הוא קו שביתת הנשק והוא נושא לדיון. את גבולות החלוקה [הקטנים מאוד מהקו הירוק] הערבים לא קיבלו, אז כדאי מאוד לקיבוצים לדאוג כי מי שמגורש מביתו אינו מוכן להילחם על בית מגרשו!

  • 2.

    שיבואו לחיפה, כאן שכ''ד הגיוני

    גדעון, 20/11/07 20:09

    למה כולם רצים לתל אביב??

    • כי אין עבודה בחיפה. בטח שלא כמו פה

      קרייתית, 20/11/07 21:45

      בתור קרייתית שהיום גרה בתל אביב אני יכולה להגיד שאני אוהבת מאד חיפה. היא הבית בשבילי, אבל משהתחלתי לגור בתל אביב הבנתי את היתרונות שלה - החל בנוחות להגיע ממקום למקום (ללא רכב) - בחיפה זה הרבה פחות נוח, וכלה במציאת מקומות עבודה - בתור סטודנטית, בתל אביב מצאתי מקומות בלי בעיה. בחיפה - כלום. ואני מדברת על מי שלא בא לו/ה למלצר או להיות מוכרת בקניונים בשכר מינימום.

  • 1.

    עזבו את תל אביב- זה לא שווה את זה

    תל אביבית לשעבר, 20/11/07 20:06

    מה רע בבת ים: חוף מדהים ואנשים חמים. והמחירים טובים