• 43.

    הפתרון - בתי ספר מקצועיים

    רותי כהן בן-נון, 20/11/07 13:02

    לא כולם חייבים לעשות בגרות. בגרות בינונית ומטה לא מקנה שום בסיס להתקדמות בעתיד. לכן צריך לדאוג להכשרה מקצועית של תלמידים חלשים ולא להכין אותם לבגרות על אפם ועל חמתם ולעיתים קרובות נגד רצונם. מדובר לא בתלמידים עניים שיש לטפחם אלא בתלמידים ש''לא בראש שלהם'' ללמוד בכלל וחייבים להחזיקם במסגרת בית ספרית. להם צריך להציע הכשרות מקצועיות טובות ורציניות.

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    עדיף ללמוד באוניברסיטה הפתוחה מאשר בתיכון

    חנן, 20/11/07 00:57

    לדעתי כדאי להרבה תלמידים שמסיימים עשר שנות לימוד לחשוב על ללמוד לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, במקום בתיכון,גם אם זה דורש לדחות את הגיוס כדי להשלים את הלימודים בשלוש שנים רצופות.לאדם בן 16 יש את רמת המשכל של בוגר והוא מסוגל להתמודד עם לימודים אוניברסיטאיים במקום לימודים שנותנים רק תעודת בגרות שהיא כרטיס כניסה לאוניברסיטה.

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ומה רע בלחטוב עצים ולשאוב מים

    תודה רבה, 19/11/07 23:51

    כל עבודה עם היא מפרנסת את בעליה
    היא כבוד. בושה זה לגנוב,
    אבל נעזוב בישראל חייב להיות חוק חינוך חובה ל12 שנות לימוד, מי שגומר צבא שלוש שנים יקבל תואר ראשון, בתפקיד אותו מילא בצבא, לא משנה אם זה יהיה תואר ראשון למחסנאי, או תואר ראשון בלחימה ושימוש במערכות נשק מתקדמות, השלוש תורמות לחינוך של כל יוצא צבא, והם יוכלו אחרי הטיול לגשת לקראת תואר שני בכל מקום שהם רוצים, קורות החיים של כל יוצא צבא מספיקים על פי דעתי להעניק לו תואר ראשון, הרי הרבה מכללות ואונברסיטאות נותנים היום כרדיט על נסיון חיים, תקחו ישראלי בן 21 ואמרקאי באותו גיל ותראו שאני צודק.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    ומה רע בלחטוב עצים ולשאוב מים

    תודה רבה, 19/11/07 23:51

    כל עבודה עם היא מפרנסת את בעליה
    היא כבוד. בושה זה לגנוב,
    אבל נעזוב בישראל חייב להיות חוק חינוך חובה ל12 שנות לימוד, מי שגומר צבא שלוש שנים יקבל תואר ראשון, בתפקיד אותו מילא בצבא, לא משנה אם זה יהיה תואר ראשון למחסנאי, או תואר ראשון בלחימה ושימוש במערכות נשק מתקדמות, השלוש תורמות לחינוך של כל יוצא צבא, והם יוכלו אחרי הטיול לגשת לקראת תואר שני בכל מקום שהם רוצים, קורות החיים של כל יוצא צבא מספיקים על פי דעתי להעניק לו תואר ראשון, הרי הרבה מכללות ואונברסיטאות נותנים היום כרדיט על נסיון חיים, תקחו ישראלי בן 21 ואמרקאי באותו גיל ותראו שאני צודק.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ומה רע בלחטוב עצים ולשאוב מים

    תודה רבה, 19/11/07 23:51

    כל עבודה עם היא מפרנסת את בעליה
    היא כבוד. בושה זה לגנוב,
    אבל נעזוב בישראל חייב להיות חוק חינוך חובה ל12 שנות לימוד, מי שגומר צבא שלוש שנים יקבל תואר ראשון, בתפקיד אותו מילא בצבא, לא משנה אם זה יהיה תואר ראשון למחסנאי, או תואר ראשון בלחימה ושימוש במערכות נשק מתקדמות, השלוש תורמות לחינוך של כל יוצא צבא, והם יוכלו אחרי הטיול לגשת לקראת תואר שני בכל מקום שהם רוצים, קורות החיים של כל יוצא צבא מספיקים על פי דעתי להעניק לו תואר ראשון, הרי הרבה מכללות ואונברסיטאות נותנים היום כרדיט על נסיון חיים, תקחו ישראלי בן 21 ואמרקאי באותו גיל ותראו שאני צודק.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    I dropped out after 10 years

    drop out, 19/11/07 23:34

    Since then I managed to do plenty of engineering related jobs.
    I'm working all over the world for day rates in excess of $1000
    I do not see a problem with young people learning a proper trade and not getting a Bagrut

    הגב לתגובה זו

    • השכר שלך הוא לא גבוהה

      תקווה, 20/11/07 01:12

      אם היית לומד, השכר שלך היה 1000$ לשעה- והיית עובד בעבודה פחות קשה מבחנה סיזיפית

      הגב לתגובה זו

    • יפה מאוד האנגלית שלך ברמה של מהנדס

      ביל ג, 20/11/07 06:50

      אני חושב שעליך לשקול שנית ולעלות את שכרך בחמש אחוז לפחותץ
      חן חן
      ונאה לראות שאחד שלא גמר תיכון מצליח להתפרנס.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    ואת שאינך מבחינה בין יום השבת ולבין מוצאי שבת דוגמא לחוסר חינוך

    יוסי, 19/11/07 22:01

    יש הרבה דברים אחרים שאליהם יש לחנך את הנוער, אבל אולי מערכת החינוך וכמורים אינם מסוגלים לכך
    בטח עם שרת חינוך בורה בתורה כזאת

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    כיכר מלכי ישראל

    אאא, 19/11/07 21:28

    מייצגת את האוליגרכיה הסמולנית הפיאודלית הלבנה ששולטת בישראל כשם שהמיעוט הלבן שולט בדרא''פ.
    אם נקודת הייחוס שלך היא מה קורה בכיכר,למה את עוברת מיד לנתיבות?
    עלה תאנה ''חברתי''?
    שום דבר שקורה בת''א לא רלוונטי לנתיבות או ל 95 אחוזים מהמדינה.
    את חיה בסרט כמו כל התקשורת שמסתובבת בין אלנבי לשינקין לקינג ג'ורג'.

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    רכישת מקצוע יכולה להיות תחליף מכובד

    Avi Ecuador, 19/11/07 19:44

    הבעיה שיש רבים כאלה שמגיעים לצמרת ורבים מהם היום במקצוע הפוליטיקה, משריינים להם משכורות שמנות מוגזמות ועושקות, מסדרים להם טיולים משטים וסיורים והכל על חשבון משלם המסים ואלה שעובדים באמת.
    אם היו מחלקים חלק ממשכורותיהם וחלק מהכספים שהולכים למושחתים והיו מעודדים מקצועות ונותנים לאנשים לחיות בכבוד ולא להיאבק בהשגת כל אגורה לסיום החודש אז מקצועות של עבודת כפיים היו קצת יותר אטרקטיביים ולא הופכים לבודה היום.
    יש בניין, יש חקלאות, יש חיטים...
    יכולים להרוויח טוב כאשר יש הגנה ורצון לא לנצל אנשים מקצועיים.
    יכולים לחיות בכבוד ודרך אגב המקצועות שדורשים בגרות התחרות בם כבר כזאת גדולה שהסיכויים למצוא עבודה מכובדת כבר לא כל כך.
    היום יש רבים כאלה שהולכים לפוליטיקה כמקצוע ואין ספק שזה עסק מכניס.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    למרב דד

    נח, 19/11/07 18:36

    את לא יודעת כמה שאת צודקת,הכותרת אומרת הכל ,ובצורה שאיננה השתמעת לשתי פנים.
    את צריכה רק לראות את מי מיבאים כעולים :אתיופים, חלק מעולי הפדרציה הרוסית שחלקם אספסוף שחינוך בשבילם זה הדבר האחרון שהם רוצים.ובצד שני כמה מאות אלפי אנשים משכילים עוזבים את הארץ.
    כי ''המדינה צריכה...''

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    הכל תלוי בחלוקת המשאבים...

    מורה לחיים, 19/11/07 18:29

    פחות מפקחים ופקידים במשרד החינוך, קצת הגדלת ראש מצד העובדים ולא עבודה בעיניים והגעה לעבודה כדי לעשות קניות, טלפונים ובדיקת אימיילים, אז הכסף יוכל להגיע לכיתות אומ''ץ ופתיחת כיתות נוספות כאלה.
    ארצנו , ארץ עליה והגירה, זקוקה לכיתות כגון אלה כמו גם יותר כיתות מב''ר על מנת להוביל לחברה בריאה יותר.
    שוב חוזרים - השקעה בחינוך היום חוסכת למדינה בעתיד השקעת משאבם למקומות אחרים.
    חינוך זול היום- עולה ביוקר מחר!!!

    הגב לתגובה זו

    • מוסר עבודה גבוה לא קשור למשאבים

      אאא, 19/11/07 21:36

      ליפנים ולגרמנים יש מוסר עבודה אדיר לא בגלל שיש מפקחים ולא בגלל שהם מקבלים שכר אסטרונומי.
      זה פשוט עניין של תרבות.
      אצלנו יש תרבות של קומבינות ולעבוד כמה שפחות.
      אנחנו סוגדים לעשיית כסף קל,מהר ובכמה שפחות מאמץ.
      לכן עובדים ישראליים זקוקים לדיביזות של מפקחים ומנהלי עבודה על הראש.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    צודק. חברה משכילה חשובה לנו. (ל''ת)

    מורה, 19/11/07 18:13

    הגב לתגובה זו

    • דבר בשם עצמך

      אאא, 19/11/07 21:37

      אני לא רוצה חברה משכילה.אני רוצה חברה בריאה.
      חברה בריאה היא חברה שיש בה את המינימום ההכרחי של משכילים.

      הגב לתגובה זו

    • ''חברה משכילה'' = מורים ברמה ירודה. (ל''ת)

      א.ב.ס.ט, 20/11/07 00:43

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    חוסר האיטגרציה תמיד היה מובנה במערכת

    דביר, 19/11/07 17:45

    זה לא סוד שמערכת החינוך נועדה לקבע את הפערים- זו אחת הביקורות כלפי מיון תלמידים בכניסה לאוניברסיטה עפ''י ציוני הבגרות. שיטה זו מבטיחה כי בעיקר ילדי בעלי הממון, אשר יכלו לדאוג לחינוך ילדיהם בכספם, כיון שהמדינה לא עושה זאת, יגיעו לתארים הנחשקים באוניברסיטה.

    הגב לתגובה זו

    • ילדו של בעל ממון

      אאא, 19/11/07 21:40

      לא יסכים לעבוד כמנקה רחובות.
      וילדו של אדם משכיל,לא יעבוד כפועל.
      בישראל,עבודה שלא כרוכה בהשכלה אקדמאית ובפעילות כלשהי מלבד ישיבה על התחת והזזת עכבר - היא חרפה.
      הבעיה היא שהמקצועות שאי אפשר בלעדיהם הם אלה שאנחנו כלכך מתעבים ונמנעים כמו בנין,חקלאות,תעשיה,ניקיון,שיטור,סיעוד,מסגרות,מכונאות,נגרות,תפירה....

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    קל לוותר על החינוך של ילדיהם של ''אחרים''...

    מורה שובתת, 19/11/07 17:33

    קראו שוב את דבריו של דר' קדמן בכתבה המצויינת שלמעלה.
    כל אחד מאיתנו רוצה שלילדיו יהיו כל האפשרויות שיש לכל ילד אחר.
    ממשלה שמחליטה מראש שמי שלהוריו אין כסף יהיה ''הפועל הזר'' של המחר הוא היא ממשלה של אנשי ''הון שלטון''. צודק דר' קדמן - מקבלי ההחלטות בטוחים שלפני ילדיהם שלהם כל הדלתות יהיו פתוחות, תמיד. לכן קל להם לחנוק את החינוך הציבורי.
    ברור שלא כל האזרחים צריכים ללמוד לתואר שלישי, אבל לא הממשלה צריכה להחליט עבור ילדים מי ילמד ומי לא.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    אכן- ישראל שנייה ושלישית- שלילית

    ארור, 19/11/07 16:25

    כאב חד- הורי , תושב מגדל - העמק , לא שייך למיגזר עדתי כזה או אחר - כי מוצא הורי מארץ/עיר שלמעלה מ90% מתושביה הובלו לטבח ולהשמדה - ובכך זכיתי להתעתמות מוחלטת מרשת מסואבת עם העדפה עדתית מובהקת והתעלמות מקשיים - של מי ? שלי !
    ועל כך ומתוך כך אין להתפלא על תוצאות עסקיות של מפעל כמו טאואר

    הגב לתגובה זו

    • דבר אלי לאט לא הבנתי

      29, 19/11/07 17:13

      נסה בדרך שונה

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    לא יעזור

    חנה, 19/11/07 16:18

    רבותי מורים ותלמידים וכל העוסקים בחינוך,לא יעזור שום דבר להעלות את רמת החינוך אם לא יטפלו דבר ראשון במשמעת.במקום שאין בו משמעת אין הישגים לימודיים. נכון כתב מישהו לפני שהתלמידים באים לבית הספר כבר עם כל הדפקטים שגרמו הוריהם. ההורים יודעים לבוא בטענות ובדרישות למורים,אך כמה זמן איכות הם משקיעים בבית בילדיהם? האם הם יודעים מיהם החברים של ילדם? לאן הולך ילדם לבלות,או לשחק? מתי הם ישבו עם ילדם ושוחחו אתו שיחה מלב אל לב? המורים עושים מעל ומעבר לנדרש מהם ובמקום לבא בטענות למורים אנא, הורים יקרים בדקו את עצמכם.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    יש בעיה בלהחזיק תלמיד אחד בעייתי או שניים בכיתה רגילה.

    אב, 19/11/07 16:09

    לרוב הם הורסים את השיעור עבור כולם. המערכת מגוננת על התלמידים שפשוט יושבים ולועגים למורה חסר האונים.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    כתבה טובה !!!!!!!! (ל''ת)

    מירי, 19/11/07 16:08

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אחת מ''ה''בעיות בישראל היא הפיכת עבודת כפיים ל''בזויה''.

    אייל, 19/11/07 15:25

    כבר שנים שבארץ רווחת דעה פלצנית ומעוררת (בי) גועל נפש-שעבודת כפיים היא בזוייה, משהו שעוסקים בו גויים. על סמך גזענות זו צמחו מדדים למערך החינוך, לפיהם זה ''כישלון'' כשילד לא מסיים בגרות. מצד שני, בגלל היחס המתנשא לעבודת כפיים, חיסלו כמעט את מערך החינוך המקצועי. התופעה גורמת לכמה חטאים בו זמנית. א-משאירים בכוח בכיתה גם את מי שבכלל לא מתאים או רוצה להיות שם, ובכך מורידים את רמת השעור לריצפה ופוגעים בחכמים. ב-גורמים למחסור עצום בידיים עובדות, גם במקצועות כמו מכניקה עדינה. ג-גורמים לאבטלת מאמני האריות הלבקנים.

    הגב לתגובה זו

    • זה משהו שקיים מזמן

      אאא, 19/11/07 21:50

      הרבה לפני קום המדינה.
      יהודים אף פעם לא אהבו ללכלך את הידיים.
      עכשיו אין לנו רוב של גויים שיעשו את זה בשבילנו.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    הצביעות בהתגלמותה

    מורה לשעבר, 19/11/07 15:00

    היה לי ה''כבוד'' המפוקפק ''ללמד'' בכיתת ''אומץ''. באותה כיתה ''ישבו'' תלמידים ללא יכולת וכמובן ללא מוטיבציה, שכן לא היו מסוגלים ללמוד את החומר. אבל תקציב היה !!!
    הגיע הזמן לחזור למציאות. תעודת בגרות אינה יעד נעלה שבלעדיו לא ניתן לחיות בכבוד ובאושר. אין שום רע בחינוך מקצועי, שהתלמיד יצא עם מקצוע או בסיס ללמוד מקצוע.
    אז תפסיקו בבקשה עם הדמגוגיה המלוכלכת ש''כל אחד יכול'' וכדומה.

    הגב לתגובה זו

    • דע שאתה צודק

      24 nurv, 19/11/07 15:19

      אומץ מבר אתגר וכל מיני ברבר
      זה הכל אותו דבר
      חארטה
      הילדים האלה גם מוגבלים וגם לא רוצים
      אפילו קוסם לא יוציא מים מן האבן
      ארבל הפוליטיקאים המנהלים ובעיקר כל מיני מוזרים מהאוניברסיטה מתפרנסים מזה
      הם חיים מזה וחיים טוב
      לא כמו מורים
      מספיק עם השטויות האלה
      אנשי האוצר צודקים - לבטל
      בזבוז כסף וזמן

      הגב לתגובה זו

    • גם למקצוע כמו אלקטרוניקה וחשמל הם אינם מתאימים (ל''ת)

      יורם, 19/11/07 16:16

      הגב לתגובה זו

    • לבטל את כיתות אומץ

      מורה מאשדוד, 20/11/07 01:09

      מדובר בכיתות הכוללות תלמידים חלשים שרובם עם רמת מוטיבציה נמוכה ביותר . ההצלחה בבגרות היא תוצאה של רמאות . מעלים את ציוני המגן וכך הם מקבלים ציון עובר . וזאת לאחר השקעה רבה של משאבים כספיים ונפשיים של המורים. כיתות אלו דירדרו את רמת המשמעת בבית הספר . יש להציע להם תוכנית אחרת ולא בגרות , ואם ירצו להשלים בגרות בעתיד ( כאשר תהיה להם מוטיבציה ) ,לאפשר להם להשלים חינם . יותר זול ויותר יעיל.רמת בחינות הבגרות ירדה ,בין היתר , כדי לאפשר לתלמידים אלו לעבור את הבחינות .

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    לתלמיד התיכון הדתי (20 )

    גל, 19/11/07 14:59

    האם יש לך קשיים לימודיים, התנהגותיים ורגשיים כמו לתלמידי ''אומץ''?
    כמה תלמידים יש בכתה שלך?
    זה שאתה לומד כל כך הרבה שעות ביום זה מבחירה שלך, כי בחרת בתיכון דתי. אבל מה זה קשור עם לעזור לילדים שיש להם קשיים בלמידה?

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מה פה חדש ,גם ככה חשבו בקיבוצים

    אלעד, 19/11/07 14:52

    גם בקיבוצים לא התאמצו יותר מידי ..הרי כך גם תמיד היה להם מובטח ידיים עובדות לעבודות ה''שחורות''.....

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    כבר לא הערבים !

    דר אחמד, 19/11/07 14:49

    ומי אמר את זה ??
    למי שלא יודע, זו הייתה תשובתו של בגין כשנשאל על הערבים שלא הצליח לגרש אז. אמר שהם יהיו חוטבי עצים ושואבי המים של המדינה.

    הגב לתגובה זו

    • אמר ועשה (ל''ת)

      לאחמד, 19/11/07 14:57

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    אוקיי. הגיע הזמן אחת ולתמיד

    תלמיד תיכון, 19/11/07 14:48

    אני,וכל חבריי (כולם,עד אחד) תלמידים ששכר הוריהם ממוצע,והם אינם יכולים לממן שיעורים פרטיים לילדיהם.
    הגיע הזמן להבין-שיעורים פרטיים הם לא תנאי להצלחה בבגרות. אפשר להצליח באופן מושלם גם אם לא לוקחים אפילו שיעור אחד.
    אני עובד פי 1000 יותר קשה מילדי אומץ מסיים בחמש וחצי כל יום, ומקבל פחות שעות מדעיים מאשר בתי ספר חילוניים,אז די להתבכיין,פשוט די.

    הגב לתגובה זו

    • אתם לומדים ממיקודית (ל''ת)

      ל20, 19/11/07 14:57

      הגב לתגובה זו

      • תגובה

        תלמיד תיכון, 19/11/07 19:38

        אנחנו ממש לא לומדים ממיקודיות.
        ודרך אגב,רוב התלמידים נמצאים במגמות הריאליות.

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    לאוצר יש כספים למכביר, לדוגמא מחלקים בשנה הבאה 3.2 מיליארד ש''ח

    אלון, 19/11/07 14:47

    המטאה - הפחתת מיסים גדולה מהמתוכנן .... ואיפה הכסף לחינוך

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    רק תחשבו איזה בלאגן היו עושים אם ביבי היה שר האוצר (ל''ת)

    תקשורת צבועה, 19/11/07 14:42

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מה שבטוח - שהמדינה תסתדר טוב יותר

    מירי, 19/11/07 14:29

    ללא פקידי האוצר וחלק מחברי הכנסת הצבועים.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כל הכבוד לכותבת. כל מילה חקוקה בסלע !!! (ל''ת)

    אלי, 19/11/07 14:14

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    על המערכת לגרום לנשירת תלמידים בעיתיים

    יוסי, 19/11/07 14:12

    מה הרע שתלמיד בכיתה יוד יצא לעבודה? ירכוש מקצוע בשור החופשי במקום להביא פועלים זרים ופלשתנאים.
    סתם ילד חלש היושב בכיתה מוריד את רמת הכיתה מעלה את אחוז האלימות בבה''ס.
    בה''ס הוא מקום ללמוד ולא מקום להחזיק ילדים בוגרים כמכלאות

    הגב לתגובה זו

    • אין רע

      אאא, 19/11/07 21:53

      הבעיה היא הקטע העדתי שמיועד להותיר את כל הלבנים כשכבת אדונים פיאודלית.
      הבעיה היא גם הקרטל הסמולני הלבן.
      אם אף אחד לא רוצה להיות פועל בנין וכולם רוצים להיות מנהלים,עורכי דין,רואי חשבון ורופאים - איך יתכן שכל אלה מרוויחים יותר מפועל בנין?
      כי המדינה מתנהלת למען האינטרסים של אותם יושבי כסאות מדושנים שאינם אלא חבורת טפילים.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    מירב דוד יישר כוח!!!

    רשל אלחייני, 19/11/07 14:04

    כל מילה של אותו המורה-שי-בסלע!!!מעניין מי הם אלה שאמורים להיות ''חוטבי העצים''?והאם באמת אנו,כחברה,מעוניינים בשיכפולים של אותו הנער שזרק את החזיז?או בעוד קומץ אוהדי בית''ר?כל כך קל לוותר על ילדי עניים וחלשים רק שוכחים שקיים סיכוי שאותם ילדים יהפכו לנטל כלכלי על גב החברה כמו שלחלופין יהפכו למובילים חברתיים ולתורמים נכבדים לקהילה האקדמאית,המדעית,התרבותית,החינוכית והעסקית''הזהרו
    בבני עניים כי מהם תצא תורה''!!! ולאותו המורה,המשך בדרכך מלאכתך קודש!!

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הממשלה לא מושלת.ראש הממשלה לא שולט

    יעקב, 19/11/07 13:54

    משרד החינוך מאפשר למערכת החינוך להתפרק.
    משרד המשפטים נלחם בבית המשפט העליון.
    משרד התחבורה מתכחש לחובותיו ושם יהבו על חברה פרטית שתתחזק כבישים תמורת אגרה.
    שר האוצר נלחם בחינוך . משרד הבטחון סופר כמה קסאמים נופלים כל יום. שר הפנים ? שר הגמלאים?

    הגב לתגובה זו

    • שר הגמלאים נלחם בגמלאים ומצביע בכנסת עבור קיצוץ הפנסיות שלהם !!!! (ל''ת)

      עוד משהו, 19/11/07 14:13

      הגב לתגובה זו

      • שר איכות הסביבה תומך בזיהום הנגב וזהום מקורות המים...... (ל''ת)

        ועוד משהו......, 19/11/07 14:30

        הגב לתגובה זו

    • ושרת החינוך מנציחה את האין חינוך (ל''ת)

      מורה, 19/11/07 18:20

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    ההפסד של כולנו

    משה טטר, 19/11/07 13:43

    חבל כל כך שתוכניות מצויינות כתוכנית אומץ לא זוכות להכרה תקציבית הולמת. המדובר בנערים שעבור רובם מהווה התכנית הזדמנות כמעט אחרונה או אחרונה להתקדמות אישית ולימודית משמעותית.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    המורים הם אלו שתורמים לפערים - חשוב לקרוא

    דני, 19/11/07 13:39

    המורים עושים הכל כדי לטרפד רפורמה שתתרום להקטנת הפערים.

    לפי הצעה הם ישארו עוד מספר שעות בכיתות ויסייעו לתלמידים להכין את שעורי הבית, כל זאת תמורת העלאת שכרם. מהלך כזה הוא חיוני מאחר שכמו שצויין כאן, תלמידים עשירים יכולים לממן מורה פרטי ולא כך העניים.

    לצערי המורים מתנגדים בכל תוקף למהלך כזה משום שמשמעותו הוא הגדלת שעות העבודה שלהן.

    אני תומך בהעלאת שכר הלימוד ומהלכים אחרים שיטיבו עם המורים. עם זאת ראוי שהציבור יבין שהמורים נלחמים בעיקר על הטבת תנאי ההעסקה שלהם ודוחים כל רפורמה שתעלה את רמת מערכת החינוך. שכר גבוה הוא חיוני אבל הוא לא ערובה להצלחת המערכת. במגזר הציבורי יש לא מעט מקומות בהם השכר הוא גבוה כמו בנק ישראל ורשות הנמלים, זה לא הופך את המקומות הללו למוצלחים יותר.

    הגב לתגובה זו

    • תקשיב אדון קשקשן

      דני קשקשני, 19/11/07 13:56

      אפילו אם אתה לא מבין ואתה כנראה לא מבין תעשה כאילו אתה מבין כי לא נעים
      המורים מקבלים מוצר מוגמר דפוק מהבית מהטלוויזיה ומהחיים
      הם מנסים בכוחותיהם הדלים לשפץ את הפגומים האלה ולעשות בני אדם מאנשים שההורים שלהם מבזים את המורים
      הם בדרך כלל לא מצליחים ולא יצליחו עם אלף רפורמות
      אבל אם אתה תצטרך לשלם והרבה בשביל ללמוד אצל המורים הלא טובים האלה
      תתחנן שיקבלו אותך ותתנהג יפה
      אולי יצליחו לעשות ממך משהו יותר מחוטב עצים
      אולי שואב מים
      הבנת את זה קשקשני?

      הגב לתגובה זו

    • מה שהבנתי ממך

      לדני 11, 19/11/07 14:02

      אתה תומך בהורדת השכר בבנק ישראל ורשות הנמלים כי הם לא מוצלחים.
      זה מה שאתה טוען?

      הגב לתגובה זו

    • המורים עושים ה כ ל אבל ה כ ל

      רשל אלחייני, 19/11/07 14:20

      ע''מ שתלמידיהם יצליחו ולא רק בלימודיהם.זו הסיבה שאנו ש ו ב ת י ם!!!! אנחנו רוצים רפורמה בחינוך,אנחנו מעוניינים לעבוד מ-8 עד 4 וללמד גם בכיתות וגם באופן פרטני.לתוכנית הזו קוראים:''עוז לתמורה''שנן יחד עימי:''עוז לתמורה''!אז גם העבודה שאנו עושיםולא מתוגמלים עלייה,.תתוגמל בהתאם!!!אז אף אחד לא יוכל לומר שאנחנו עובדיםX שעות מתוך 24 שעות כי כל הדברים שאנו עושים לצורכי העבודה(מערכים,דיונים מקצועיים על חומרי לימוד,מבחנים,בחנים,עבודות,בדיקת מבחנים מתכונות,בחינתל''ל בע''פ,מועצות פדגוגיות,הערכות לטיולים ועוד|)שיעורי תיגבור בהתנדבות,שיחות אישיות עם תלמידים על ענייניהם האישיים לאחר שעות העבודה,מתן בסתר...כל אלה יוכרו!!! אין לך ולשכמותך מושג קלוש עד כמה מעבודת המורה נעשית ''בהתנדבות'' אחרת הדברים לא ינועו.אין לך מושג כמה מורים ברחבי הארץ הם בני אדם במלוא מובן המילה וכמה הם משקיעים בתלמידיהם כולל ברכישת ספרי לימוד,תלבושת בית ספרית,ציוד ללימודים ואוכל.ואין לך מושג עד כמה זה קורע לב לראות ילד רעב לאוכל וצמא להשכלה אך נטול יכולת כלכלית. המאבק שלנו הוא למענם!!!

      הגב לתגובה זו

      • מי אמר שחייבים לקבל את עוז לתמורה ולא את דוברת או הרפורמה?? (ל''ת)

        תפסיקו את, 19/11/07 14:59

        הגב לתגובה זו

    • להשוות בנקים לבית הספר? פשוט אטימות!!! (ל''ת)

      מורה, 19/11/07 18:26

      הגב לתגובה זו

    • אין בעיה שישלמו עבור השעות

      ציקי צפון, 19/11/07 18:48

      למורים אין בעיה להוסיף שעות, אלא שהאוצר רוצה להוסיף שעות ללא תמורה למורים וזה לדעתי מוגזם. מדוע המורים צריכים להיות פרייארים?

      הגב לתגובה זו

    • תגיד למורים אין חיים ?

      ב, 19/11/07 21:14

      אתה חושב שהם חיים בבית ספר ?

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    להחזיר את החינוך המקצועי/טכנולוגי

    רות, 19/11/07 13:38

    כל נער או נערה צריך להיות בוגר 12 שנות לימוד, אך לא כולם צריכים תעודת בגרות עיונית.
    חשוב שישארו במערכת בכדי לספוג ערכים, אך יש כאלו שיהיה מצוין עבורם לרכוש השכלה/תעודה מקצועית. כך הם יוכלו לפרנס את עצמם בעתיד ואני נרוויח בעלי מקצוע טובים.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק

      ל10, 19/11/07 14:09

      סטף ורטהיימר אומר זאת שנים
      אבל יולי תמיר והחכמים האידיוטים אני מתכוון של משרד החינוך חיסלו את החינוך הטכנולוגי עם כל מיני טענות יפות נפש ותראו למה הגענו
      היום לכל אידיוט שלא יודע כלום יש בגרות
      כל זה בשביל שההורים יהיו מרוצים ויצביעו בשביל עוד מושחת

      הגב לתגובה זו

    • צודק!!! החזירו את החינוך הטכנולוגי.

      נער, 19/11/07 17:23

      הקיצוץ הזוחל והמתמשך החל בביטול החינוך המקצועי והטכנולוגי. כך שתלמידים שבעבר מצאו את עצמם מצלחים התחום זה נותרו ללא מענה וחשים מבוזים ומושפלים. האם אין צורך בבעלי מקצוע טובים בארצנו? האם לעולם נזדקק לעובדים זרים? זו לא בושה ללמוד מקצוע ולהתפרס ממנו. אצלינו כולם נולדו ללימודים אקדמים??? מה זה השטויות האלה???

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    למה אין פה נוקיה

    פוטו, 19/11/07 13:38

    בפינלנד לימודים בחינם
    פה לא
    שם יש חוטבי עצים מלומדים
    פה אין עצים

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא כולם לבגרות

    דב הלוי, 19/11/07 13:37

    מי שאין לו חשק לא צריך לחייב אותו
    זה לא תורה מסיני
    אבל מי שרוצה - שישלם
    ו ה ר ב ה

    הגב לתגובה זו

    • קידוש הבגרויות - טעות קשה

      עדו, 19/11/07 17:32

      צודק הכותב. הפיכת תעודת הבגרות למטרת-על, שאליה צריך לשאוף בכל מחיר היא טעות.
      בואו נלמד ממדינות ''לא מפותחות'' כמו גרמניה, שבה נותנים את הכבוד הראוי והתקציב המתאים לחינוך מקצועי.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    בעיית הפערים היא בגלל שהמערכת במתכונתה היום לא מספקת את הנדרש

    דו''ח דוברת, 19/11/07 13:30

    ועוז לתמורה (מטעם המורים)-התמודדו עם הבעיה הזאת.

    אני לא מתמצא בפרטים כדי לשפוט על ההבדלים המהותיים בין עוז לתמורה, דו''ח דוברת, והרפורמה.
    אין לי כלים להכריע .
    כולם הם נסיונות אמיתיים להתמודד עם הפערים והחוסרים של מערכת החינוך.

    מה שכן ידוע-
    *דו''ח דוברת נזרק לפח (הוצע ע''י משרד החינוך ונדחה ע''י המורים).
    *עוז לתמורה נופנף (הוצע ע''י המורים ונדחה ע''י משרד החינוך).
    *הרפורמה עומדת ללכת בדרך היוזמות (המבורכות!) הקודמות !(מוצע ע''י משרד החינוך ונדחה ע''י המורים-בלשון הווה-הקודמים בלשון עבר).

    לא חבל ?
    לא טרגי??

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה אתם צועקים מה קרה מי מת

    יוסף הרמתי, 19/11/07 13:30

    אז ילדים לא כל כך מפותחים לא ילמדו לבגרות
    מה קרה?
    כל זב ומצורע צריך בגרות?
    ששון הירקן בחור טוב ואין לו בגרות
    יש כמה בנות שצריכות בגרות כתעודת נישואין
    אבל יש כאלה שעם התעודה לא היית מסתכל עליה
    אז מה קרה?
    מה הסדרים ואמייאט

    הגב לתגובה זו

    • קל להסתכל על החיים בפשטנות כזו, הא?

      השחור הלבן, 19/11/07 17:11

      העניין הוא אפילו לא התעודה עצמה, כי היא רק סמל חומרי וקשיח לעובדה שלמדת בהצלחה במשך 12 שנות לימוד.
      העניין הוא, בחורי מהרמה, הזדמנויות שוות לכל שכבות האוכלוסיה, שלא יהיה מצב מבחיל כמו היום שלילדים משכבות אוכלוסיה גבוהות יותר יהיו יותר הזדמנויות למצות את עצמם בגלל שמערכת החינוך החליטה ככה, ברור שלילדים הגודלים במשפחות שיש בהן יותר כסף יהיה יותר קל להתפתח לחוגים אחרים וזאת על ידי גורמים חיצוניים, אבל כל עוד מערכת החינוך שייכת לכלל האוכלוסיה, שתתנהג בהתאם, שלא יהיו בתי ספר שיסבלו מהמצוקה העירייתית בערים בהם הם ממוקמים, להפך, שיתעלו, שתלמידים שקשה להם בבתים, או לא רואים עתיד ברחובות, יגיעו לבצפר ויזכו ליחס אחר, ליחס שווה ותומך, ותאמין לי שזה, ורק זה, ולא משטרה וחוקים מיוחדים והשטויות הללו, יצמצמו את הפשע ויהפכו את המדינה למקום שיותר כיף לחיות בו.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    יצא המרצע מהשק

    ציקי צפון, 19/11/07 13:29

    נו, סוף סוף מגלים לנו חברי הכנסת הנכבדים את מה שנציגי האוצר רוצים להגיע. בארצנו צריכים להיות כאלה שיהיו שווים יותר ושווים פחות. אבל כל עוד מדובר בילדים אחרים. חס וחלילה אם מצב מעין זה יהיה מנת חלקם של ילדיהם.
    לא ברור לי מדוע הציבור בארץ ממשיך לבחור חברי כנסת אטומי לב.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אין צורך במדינה של עורכי דין

    גלעד, 19/11/07 13:28

    גם במדינות מתקדמות (כמו גרמניה) הגיעו למסקנה דומה.'' לא צריך שכולם יהיו עורכי דין''.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    הני דורש ממסרד החינוך התנצלוט (ל''ת)

    חוטב עצים, 19/11/07 13:23

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    נו, אז מה התלונה בדיוק?

    לא הבנתי, 19/11/07 13:13

    אני לא מבין למה זבן בחנות צריך תעודת בגרות שכוללת אנגלית ומתמטיקה. מי שהגיע לכיתה י' ודי ברור שאין לו סיכוי סביר לסיים - למה להשקיע בו פי שלשה? גם הטיעון של קדמן הדמגוג עלוב: נראה אותו שולח את הילדים שלו לחיות בחברה שבה 100% מהאוכלוסיה הם אקדמאים / עובדי היי-טק, מן הסתם הם יגוועו ברעב.

    הגב לתגובה זו

    • ילדי ''אומץ''

      מורה, 19/11/07 13:37

      התלונה היא שבין ילדים אלה יש גם ילדים מוכשרים מאוד, שאם היו מאבחנים אותם (דבר מאוד יקר) ומשקיעים בהם יותר בשיעורים פרטיים (גם דבר יקר מאוד
      ) היו ילדים אלה מצליחים מאוד. אין לזלזל בילדי עניים, כי מהם יכולה לצאת תורה. הזלזול שלך בילדים אלה מביש, יש לתת לכל ילד, לכל תלמיד ותלמיד הזדמנות למצות את יכולותיו ללא קשר למצבו הכלכלי או הסוציואקונומי. החינוך חייב להיות שוויוני וחבל שאינו כזה.

      הגב לתגובה זו

      • אכן.בירוחם היה פרוייקט עם השקעה הולמת

        תוך שנתיים שינו, 19/11/07 13:45

        מדובר היה בהכנה לבגרות.

        מ 30% הצלחה עלו ל 80% !!

        הגב לתגובה זו

    • ולמה זבן בחנות צריך רישיון נהיגה, או זכות הצבעה ?

      מהנדס, 19/11/07 13:38

      התשובה לשאלה שלי ולשאלה שלך, היא אותה תשובה - מפני שחוץ מלהיות ''זבן בחנות'' הוא גם אזרח במדינה, שזכאי להכיר את העולם שסביבו, להיות מעורב, ולהשפיע על החברה.

      אנגלית תסייע לו לקרוא חדשות מהעולם שלא עברו דרך המסננת של התקשורת הישראלית, ולטייל קצת בעולם.
      מתמטיקה תסייע לו לבדוק למה העירייה הקפיצה לו את חשבון הארנונה על סמך ''מדידת שטח'', וכמה הרכב שלו באמת עושה לליטר.
      אזרחות תלמד אותו משהו על החובות והזכויות שלו במדינה, ומול המעביד שלו.

      מערכת החינוך יוצרת אזרחים טובים יותר, לתועלת עצמם ולתועלת המדינה.
      לא רק טכנאים בדרגות שונות עבור מפעלי ההי-טק.

      הגב לתגובה זו

      • אני מציע: תואר ד''ר ל*כוווולם*.

        איציק, 19/11/07 13:58

        לא לוותר לאף אחד !!!

        הגב לתגובה זו

      • במציאות מתוקנת דבריך היו נכונים מאין כמותם הבעיה היא

        עדו אברהמי, 19/11/07 17:45

        שבמערכת ''החינוך'' לא עוסקים ברכישת השכלה, הרחבת אופקים או הפיכת התלמידים לאנשים טובים יותר.
        מערכת החינוך כולה ממוקדת להשגת מטרה יחידה ומקודשת: תעודת בגרות.
        התעודה היא העיקר ולא כישורים כלשהם הנחוצים להשגתה, ולראיה המקצוע שבו ממוצע ציוני הבגרות הוא הנמוך ביותר, הוא זה המצריך הבנה מקיפה של המציאות ולא סתם שינון: אזרחות.

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    חוק ההסדרים - צחוק מהדמוקרטיה

    גל, 19/11/07 13:06

    נציגי העם בכנסת מחליטים לאחר דיונים ממושכים לתת חינוך חובה בכיתות יא' ויב' ופקידי ממשלה, שאף אחד לא בחר אותם, מחליטים לבטל את ההחלטה הזו, במסגרת חוק ענק שלא ניתן לקיים עליו דיון. עושים צחוק מהנציגים שלכם בכנסת, כלומר גם ממכם - רבותי האזרחיות והאזרחים.

    הגב לתגובה זו