• 71.

    אולי אחרת תחשבו קצת

    אולי אחרת, 19/12/08 16:07

    מי קובע מה היא מנת מישכל ...לענות מהר על שאלה...אני בטוח שאם נקבל חינוך שווה כולנו התוצאות יראו אחרת
    ואולי תחשבו קצת אחת ...מי קבע שאנחנו צריכים להיות חכמים יותר ויותר..הרי בסופו של דבר ההרס הגדול ביותר יגיע והגיע לעולם בזכות ההמצאות המאוללות שאנשים מתגהים בהם...איינשטיין פרץ דרך לכיוון פצצת האטום ואילו תיראו מה התוצאות שלה...אני חושב שזה היה רק פרק א..
    אז אולי הכי טוב לנו לשבת להנות מהטבע ומהנוף שבורא עולם הביא לנו ולא לפתח כל מיני מכשירים שיהרסו את העולם היפה שלנו..
    ונחזור כולנו להיות בני אדם ולהעריך תזולת על מעשים טובים ולא על חוכמה תאורטית הרי אף אחד מהמגיבים לכתבה אין לו חלק בהמצאה מתוחכמת שפרצה דרך לעולם....
    תיהיו בני אדם וזהו

    IP: 87.70.99.69 דווח על תגובה זו

  • 70.

    גם הגרמנים באמת מאוד מוכשרים (ל''ת)

    מה יש לגזען, 19/11/07 19:07


    IP: 79.179.145.238 דווח על תגובה זו

  • 69.

    האשכנזים בארץ לא חכמים יותר מהממוצע (100)

    יהודי צינויוווו, 19/11/07 15:32

    זה מוכיח שזה שהגנטיקה משחקת תפקיד קטן והכל עניין תרבותי ( ראו איזה יחס מדינת ישראל נותנת לחינוך) וזה גם עניין סוציו אוקונומי..
    חוץ מזה בארה"ב יש ירידה בגניוס היהודי ואת מקומם תופסים הסינים במקצועות מדעיים!
    ישנה התבוללות גם מאוד גדולה והרבה יהודים כבר לא חיים על הערך של הלמידה!
    בנוסף בשואה נרצחו המון יהודים מאוד חכמים(!!!) ,ואילו אינשטיין לא היה בורח לאמריקה סביר להניח שלא היינו בכלל זוכים להכיר אותו.

    IP: 89.139.225.200 דווח על תגובה זו

    • מה שנכון -נכון !

      לא גינטי, 19/11/07 19:01

      בין יתר סיבות סביבתיות שמעתי אחת מעניינת-
      דו לשוניות מגיל אפס.

      רווח אצל יהודים (בגולה) 2 שפות (לפחות) , שליטה בלפחות שתי שפות מגיל צעיר מאוד מפתח .
      אצל הישראלים זה כידוע הלך לאיבוד.

      IP: 79.179.145.238 דווח על תגובה זו

    • יש סוגים של אשכנזים: סוג חכם, ויש סוג אשכנזים ש''מתמזרחים'' (ל''ת)

      עומר, 22/11/07 15:06


      IP: 85.250.26.92 דווח על תגובה זו

  • 68.

    כשאני מסתובב כאן בין התגובות הגזעניות

    תתביישו, 19/11/07 15:04

    נדמה לי שאני מסתובב ברחובות ברלין בליל הבדולח.

    IP: 89.139.90.3 דווח על תגובה זו

  • 67.

    אני,דן חלוץ,יגאל עמיר,עמיר פרץ

    משה קצב, 19/11/07 14:32

    מגנים את המאמר הזה!

    IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

  • 66.

    יחי ההבדל הקטן

    איש לבן, 19/11/07 12:00

    תדבר עם אשכנזי על החיים שלו, ותשמע מילים כמו ''ללמוד'' ו''אתה מקבל את מה שעבדת בשבילו''.

    תדבר עם מזרחי על החיים שלו, ותשמע מילים כמו ''כבוד'' ו''הכל מזל בחיים''.

    וזה ההבדל.

    IP: 80.178.35.7 דווח על תגובה זו

    • לא נכון,מזרחי יוציא סכין!אשכנזי יוציא ספר! (ל''ת)

      יוסי שריד, 19/11/07 13:02


      IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

  • 65.

    ידעתי שאולמרט הוא באבון תימני!

    רונן מזרחי, 19/11/07 11:46

    יגאל עמיר
    משפחות הפשע
    ...

    IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

  • 64.

    מה אומרים הבאבונים של ביתר י-ם? (ל''ת)

    נחמן קובאלסקי, 19/11/07 11:17


    IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

  • 63.

    כמה פרענקים זכו בפרס נובל? (ל''ת)

    הרב עובדיה יוסף, 19/11/07 09:49


    IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

  • 62.

    הגנטחקה של האשכנזים הביאה פרסי נובל רבים!

    דינה לווינסקי, 19/11/07 09:39

    כמה פרענקים זכו בפרס זה?

    IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

  • 61.

    גם איידס תופס יותר מזרחיים!זה גם גנטי. (ל''ת)

    ד''ר רועי לרנר, 19/11/07 09:34


    IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

    • עצוב..חבל שיש יהודים כמוך (ל''ת)

      סבס, 19/11/07 15:20


      IP: 89.139.225.200 דווח על תגובה זו

    • כדאי שתבדוק ותמצא שזה לגמרי הפוך (ל''ת)

      מיכל בן צור, 01/02/13 00:12


      IP: 71.190.150.205 דווח על תגובה זו

  • 60.

    עם השכלה כמו של האשכנזים עדיף להיות ספרדי! ראינו מה הם עשו למדינה.

    ירמיהו, 19/11/07 08:53

    כל עוד האשכנזים בשלטון רק הרס וחורבן הם מביאים על עם ישראל. אין להם לא דין ולא דיין.

    IP: 199.203.55.52 דווח על תגובה זו

    • תמיד ידעתי שאנו האשכנזים חכמים יותר

      רפי לביא, 19/11/07 09:31

      מכל באבון מרוקאי !

      IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

    • זה תופס גם לגבי הרב ש''ך?

      תפסת?, 19/11/07 15:05

      מה לגבי הרב אלישיב?

      IP: 212.143.225.136 דווח על תגובה זו

  • 59.

    אני מקווה שהספר לא יצא לאור (ל''ת)

    אשכנזיה, 19/11/07 05:18


    IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 58.

    כל הקטע של ''עם נבחר''

    אשכנזיה, 19/11/07 04:31

    אלה המזרחיים שטוענים שהעם היהודי הוא ''עם נבחר''.
    בזיון לראות אשכנזי עם ביטוי מכוער זה.
    מעורר גזענות

    IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

    • אלימות,בורות,הרב עובדיה,באבא סאלי,

      דן, 19/11/07 09:36

      קמיעות,כשפים---כל זה לא אשקנזי

      IP: 62.0.48.11 דווח על תגובה זו

  • 57.

    אשכנזים כן נפתחו לתרבויות שונות.

    ..., 19/11/07 04:28

    ונמאס מהתאוריות המזוויעות האלה.
    אגב, אני אשכנזיה ולאף אחד ממשפחתי לא היה סרטן.

    IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 56.

    גם לאתיפוים יהודים יש יותר מנת משכל? (ל''ת)

    קרן, 19/11/07 00:58


    IP: 89.138.149.6 דווח על תגובה זו

  • 55.

    הסיבה האמיתית !!!!!!

    יהודי, 18/11/07 22:37

    הסיבה האמיתי שאנחנו העם המשכיל ביותר היא שבעור העולם מיסודו התנהג בברבריות אנחנו למדנו את אוייבנו למדנו לחשוב מספר צעדים קדימה מהם להיות מחושבים הם הלכו עם הראש בקיר אנחנו הלכנו עם הראש למעלה-גאים במה שננו לכל אורך השנים. הסתכלנו על הכל מהצד ולמדנו הכל כמו שיעור של החיים שעובד לנגד ענינו....לא אנחנו המצאנו את הרכב ולא אנחנו המצאנו את המטוס או גילינו חשמל ראינו למדנו ושיפרנו !!!!!!!!

    IP: 84.228.56.6 דווח על תגובה זו

    • 55 אתה מגעיל

      אשכנזיה, 19/11/07 04:33

      העם היהודי הוא העם הנחות ביותר. שזה יהיה ברור. גזענים מגעילים.

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 54.

    חח לאשכנזים יותר שכל.?-

    הפרופסור, 18/11/07 21:13

    מה קשור...
    מנת המשכל נקבעת ע''י מספר פאקטורים שלא בהכרח קשורה באופן מוחלט וכוללני למקור ביולוגי מסויים אלא אף גם למקורות תרבותיים של למשל מקם תרבותי אשר רואה בהשכלה ערך עליון או אילו הרואים בה ערך תחתון.
    כך שכל התיימרות ליצור מצב של בידול במנות משכל כאלו או אחרות
    היא בעצם משוללת כל יסוד.


    ובנוסף לכך האדם הנ''ל המתיימר להקרא ''נאור'' טוען חד וחלק כי לא כל אחד יודע להשתמש במנת המשכל שקיבל כתכונה מולדת וזאת כי לא היו לא הכלים לעשות זאת מפאת תקציב כלכלי\\מצב סוציו אקונומי ירוד וכו',
    כך שאני כספרדי רואה זאת כבדיחה.

    IP: 84.228.204.89 דווח על תגובה זו

  • 53.

    התבוללות

    לאה הרשר, 18/11/07 21:09

    אשכנזים נחשבים אלו שנולדו בגרמניה.
    כל היהודים ממזרח אירופה נקראים יהודים מזרח אירופאים ולא אשכנזים.
    במאה ה18 היתה התבוללות בגרמניה והתנצרות שיש טוענים שאם לא היתה שואה בלאו הכי לא היתה יהדות גרמניה,מפאת אחוזי ההתבוללות.
    יהודי ספרד נשארו קנאים לדתם כמו יהודי מזרח אירופה.
    הכתבה מאוד שטחית .
    כאילו חסרה גזענות במדינה הקטנה והמטורפת שלנו.
    לאה הרשר

    IP: 87.187.62.161 דווח על תגובה זו

    • שטויות. היתה התבוללות גם במזרח אירו

      ופה, 19/11/07 04:30

      ותפסיקו להכליל.
      הכרתי המון אשכנזים (מזרח אירופאים) שהיו רבע או חצי ''גויים''.

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

      • אני מכיר מלא מזרחים שהם רבע ערבים (ל''ת)

        לה לעשות, 21/11/07 08:03


        IP: 84.110.166.27 דווח על תגובה זו

  • 52.

    למדת את תורתו של קלמן קצנלסון?

    דב בינדר, 18/11/07 20:51

    אני אשכנזי אבל כיליד רמת גן אני מזמין אותך להכיר את היהודים העירקים וללמוד מהם מי חכם באמת,ולידיעתך גם אלו המתיימרים להיות אשכנזים מוצאם מגרוש ספרד שהגיעו לפולין לפי הזמנת המלך שרצה לפתח את הכלכלה בארצו וקפץ על המציאה של רבבות יהודים מגורשים מספרד וביניהם חכמים ועשירים,בדיוק כמוהו נהג גם הסולטן הטורקי בערך באותו הזמן.

    IP: 79.177.241.221 דווח על תגובה זו

  • 51.

    לאשכנזים: לא נורא החוכמה שלכם באה עם סרטן אנחנו מוותרים תהנו.... (ל''ת)

    מני חומייני, 18/11/07 20:49


    IP: 89.139.5.189 דווח על תגובה זו

  • 50.

    קישקוש פסאודו-מדעי. (ל''ת)

    @, 18/11/07 20:35


    IP: 85.130.129.139 דווח על תגובה זו

  • 49.

    הצהרה וטיעונים מטומטמים של פרובוקטור שעצם קיומו מוכיח את ההיפך

    מנור, 18/11/07 20:19

    איינשטיין אמר שבני אדם משתמשים רק באחוזים ספורים מהיכולת המוחית שלהם. האשכנזים בסטיראוטיפ מאלצים את ילדיהם לקרוא, ללמוד ולשקוד, בין אם מדובר בתרבות החרדית הנוקשה או בתרבות החילונית כפי שהתבטאה בדור שני לניצולי השואה.
    הדור השלישי הוא בעצם הדור השלילי שמוכיח שכל הטיעון הגנטי טעות מוחלטת והכל ענין תרבות וחינוכי. ילדי התימנים החטופים הוכיחו זאת גם הם כמו גם ילדים מעדות אחרות שאומצו ע''י אשכנזים. הכל מתחיל ונגמר בבית, בדוגמא או בעידוד שההורים נותנים.

    IP: 81.199.250.143 דווח על תגובה זו

  • 48.

    גם מני מפ''ת והמר''ן שליט''א הם מאד חכמים. אולי הם מפולין. (ל''ת)

    ישורון, 18/11/07 20:06


    IP: 89.1.102.209 דווח על תגובה זו

    • אנחנו בני אברהם יצחק ויעקב

      יהודי פשוט, 20/12/09 01:38

      דאי פשוט בא לי לבכות שאני רואה כך את העם שלי מתכסחים אחד עם השני

      IP: 212.76.112.95 דווח על תגובה זו

  • 47.

    איש אחד.. לא חשוב מאיזו עדה...

    מזועזעת, 18/11/07 20:06

    לפעמים אני מזועזעת מהבורות והאטימות שלנו כלפי עצמנו.. מה נסגר אתכם אנשים? ההתנצחויות האלה של אשכנזים, מזרחים וערבים עדיין נראית לכם לגיטימית? כמה עצוב בשבילנו.. אתם הסיבה שהמדינה שלנו ''נראית ככה'', ולא עדות אליהן שייכים אנשי המפתח במדינה. בושו והיכלמו לכם טיפשים (לא משנה מאיזו עדה...)

    IP: 62.90.39.254 דווח על תגובה זו

  • 46.

    הערסים מבינים את זה ולכן הם כל כך אלימים ופראים (ל''ת)

    הרב הניצב, 18/11/07 20:04


    IP: 79.180.95.160 דווח על תגובה זו

  • 45.

    מי הוא יהודי?

    יובל, 18/11/07 20:03

    שאלה
    איך נראו היהודים שהוגלו ע''י הרומאים לפני 2000 שנה?
    כמו אשכנזים? כמו אתיופים? כמו הפלשתינאים שחיים באזור?
    למה היהודים דומים לאנשים מהארצות שהם חיו בהם?
    פולנים יהודים לפולנים נוצרים, מרוקאים יהודים למרוקאים מוסלמים וכו') האם לא מדובר בערבוב גנטי?
    ואיך מסבירים שהרבה מהפלשתינאים באזור נושאים גנים של יהודים?
    מחכה לתשובה מלומדה

    IP: 80.178.164.163 דווח על תגובה זו

    • אכן להרבה פלשתינאים יש גן יהודי

      טוביה, 18/11/07 23:21

      תבדוק למשל בכפר יטא, שם החמסניקים עדיין חוגגים את חנוכה

      IP: 87.69.160.251 דווח על תגובה זו

    • אין דבר כזה עם יהודי

      אשכנזיה, 19/11/07 04:35

      איכס תוציאו את זה מהראש שלכם.
      ''עם יהודי''

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

      • מותק

        ידיה, 20/12/09 01:40

        מותק אל תסחפי

        IP: 212.76.112.95 דווח על תגובה זו

  • 44.

    כל המחקר הזה ממילא לא משנה!

    גדי, 18/11/07 20:02

    יש מחקרים חדשים שמראים שהאינטלגנציה של הדורות החדשים, במדינות עולם שלישי כמו הודו או אינדונזיה, תקשיבו טוב זינקה ב24 נקודות כלומר הדורות הצעירים נעים בין 100-113 כמו האירופאים ורק מתקדמים אצל הדורות של האירופאיים היתה עלייה רק ב-5 עד 10, לעומת זאת היפנים הגיעו לשיאים מטורפים חדשים וכבר עקפו את היהודים, הסינים יחסית לכמות שלהם, ברמה של היהודים וטיפה יותר, בקיצור לאדם האנושי יש טופ מוגבל ביחס לתנאים שאליהם הוא מגיע, לערבים יש נתונים דיי לא יציבים שמרים על פוטניאל הכי גבוה שיש להתפתחות, מזל שיש להם את האיסלאם, אחרת...אתם יודעים

    IP: 82.166.79.187 דווח על תגובה זו

  • 43.

    נו, אז עכשיו גם ליהודים יש את תורת הגזע, פשוט בושה! (ל''ת)

    רועי, 18/11/07 19:56


    IP: 217.43.5.195 דווח על תגובה זו

    • כנראה שאותו אנטיין הוא מגלומן

      מנחם, 18/11/07 23:18

      מחפש לטפוח לעצמו על השכם

      IP: 87.69.160.251 דווח על תגובה זו

    • 43, תמיד היה להם את התנ''ך הגזעני

      מתביישת ביהדותי, 19/11/07 04:36

      היהודים המציאו את הגזענות.

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 42.

    איך לעזאזל הגיעה מדינת ישראל למצב שבו היא היום?

    חכמים ונבונים, 18/11/07 19:27

    בשיטה הפוליטית הקיימת, של בחירות מפלגתיות, החכמים והאינטליגנטים באמת, התעייפו והפקירו את המדינה לטובת

    IP: 99.238.65.9 דווח על תגובה זו

  • 41.

    איך לעזאזל הגיעה מדינת ישראל למצב שבו היא היום?

    חכמים ונבונים, 18/11/07 19:27

    בשיטה הפוליטית הקיימת, של בחירות מפלגתיות, החכמים והאינטליגנטים באמת, התעייפו והפקירו את המדינה לטובת העסקים הפרטיים, הנדל''נים והמניות.
    תפסו את השילטון טיפוסים שלא היינו מעיזים לקנות מהם מכונית משומשת, אנשי תככים בעלי מנת משכל נמוכה כשימון פרס ובינוניים כציפיליבני.
    כדי להנציח את שילטונם, הם ביצעו מחטפים פוליטיים כאוסלו והתנתקות, בחתירה, בתרגילים מסריחים, במגע עם האויב ובשוחד פוליטי(זוכרים את השוחד ל''אל המעיין'', המיצובישי וסגנות השר של החשמלאי גולדפרב ואת משרת שר התשתיות לסוחר הסמים ד''ר שגב?)
    אתה עדיין מתפלא ?

    IP: 99.238.65.9 דווח על תגובה זו

  • 40.

    הגזענות בעליבותה

    בנג'ו, 18/11/07 19:15

    תשאלו כל ארופאי שהיה שותף לרצח יהודים בשואה ,,למה ?, הוא יפנה אותך לחלק מהתגובות הגזעניות כאן

    IP: 84.108.196.84 דווח על תגובה זו

  • 39.

    בסוף, אשכנזים או ספרדים, כולם אידיוטים

    מעורב, 18/11/07 19:00

    דבר עיקרי אחר אפשר ללמוד מהשרשור הזה. א. שלאשכנזים יש עוד הרבה מה ללמוד על דרך ארץ ו-ב. שהספרדים מלאי שנאה עצמית.
    לי אישית יצא להיפגש עם לא מעט אנשים חכמים משני הצדדים.
    מעבר לזאת, חלק ניכר מהמאמר הוא בטח הפשטה של ספר שבאמת נכתב על ידי מפיק טלוויזיה יהודי שמחפש בעיקר להרגיז ולהרוויח כסף, אז ככה שהמאמר הוא גרוע והספר גרוע.
    הטענות היחידות ששוות משהו הן אלו שמדברות על הסוציאליזציה והתרבות השונה שחוו שתי האוכלוסיות הללו. אינטלגנציה נקבעת על ידי רקע סוציו אקונומי, מערכת חינוך יעילה ואיכותית, תרבות סובבת שתומכת ומעודדת ידע. שלושת האחרונים לרוב נמצאים יותר בבתים אשכנזים משום שהאשכנזים הם אלו שהקימו את האתנוקרטיה המהוללת של ישראל (אתנוקרטיה - אשכנזים למעלה, ספרדים באמצע ולמטה ערבים, משטר המבוסס על חלוקה גזעית). לו כולם פה היו מקבלים מערכת חינוך איכותית בחינם, תרבות שאכפת לה יותר מספרות ופילוסופיה מאשר מ''עם מי שכבה בר רפאלי'', והחברה הזה הייתה מעט יותר פתוחה למי שבאמת טוב ולא משנה מה הרקע שלו כולנו היינו חכמים יותר.
    לכל אלו שחושבים שמצבה הנוכחי של המדינה נגרם בגלל הספרדים שנכנסו לעמדות כוח, כדאי שיקרא קצת היסטוריה ויהיה מוכן לשחוט כמה פרות קדושות ואולי, רק אולי, הוא יבין מה לעזאזל קרה פה.
    אם כבר כדאי שכולנו נחזור להתנהג אחד לשני כמו יהודים, וגם לגר היושב עימנו, אולי אז הבשורה תצא מציון ולא רוח השטות.

    IP: 84.108.94.243 דווח על תגובה זו

    • אחלה תגובה אחי אנחנו נשרפים משנאת חינם (ל''ת)

      פדרו, 18/11/07 19:43


      IP: 80.178.136.221 דווח על תגובה זו

    • מצויין - אלה דברי חכמה !!!

      יהודי, 18/11/07 22:42

      מעורב .. יצאת ענק :)

      IP: 84.228.56.6 דווח על תגובה זו

  • 38.

    תראו איך הערסים המפגרים הורסים את המדינה שבנינו !!!! (ל''ת)

    אשכנזי חכם, 18/11/07 18:20


    IP: 88.154.27.93 דווח על תגובה זו

    • כנראה שאתה לא כל כך חכם (ל''ת)

      רונן, 18/11/07 22:03


      IP: 80.178.44.153 דווח על תגובה זו

  • 37.

    איזה שטויות, אלוהים!

    מה יהיה?, 18/11/07 18:04

    ולאן נפוצו הכושים? מה, אצלם אין גנים, שכדאי להם לשמר?
    אגב, הפרסים, העיראקים וקהילות קטנות בארץ אף פעם לא עזבו את האיזור. אבל הי- הם לא אשכנזים...
    לא נורא, בעוד כמה דורות נתנער מהתרבות האירופאית ונחזור לאתוס הקדום שלנו, כי לא אלמן ישראל.
    אגב, אי אפשר להתעלם מהקשר בין השחץ הגנטי הפרובינציאלי של אנטיין לבין ההתעללות של האירופאים בנו. קצת, טיפ-טיפונת של אחריות יש גם ליהודים שם ואטיין נותן רמז דק לזה.

    IP: 190.156.209.245 דווח על תגובה זו

  • 36.

    הרוב המכריע של היהודים האשכנזים הם ממוצא כוזרי (ל''ת)

    האם הגנים שלהם, 18/11/07 17:53


    IP: 217.132.110.198 דווח על תגובה זו

    • אתה מטומטם או ממציא עובדות?

      משה, 18/11/07 20:39

      רק לידע הכללי שלך אין שום קשר בין יהודי אשכנז לבין כוזרים, הם אפילו לא נפגשו מבחינת אזור המגורים והיסטורית. יהדות אשכנז התחילה מגרמניה, צרפת, אנגליה וכמובן איטליה ( רומא לצורך הענין ) ואח''כ התפשטה לפולין, הונגריה אוקראינה וכו'. הכוזרים נעלמו מהמפה במאה ה-10 לספירה, הרבה לפני התפשטותה של יהדות אשכנז לכיוון מזרח אירופה ( לפולין היהודים הגיעו בערך במאה ה- 14 ). בנוסף לכך כהנת של הכוזרים היה באזור דרום מזרח ממוסקבה של היום. יהודי אשכנז הגיעו לאזורים ההם של הכהנת רק אחרי המהפכה הקומוניסטית ב-1917 , אחרי שהתירו ליהודים להתיישב מעבר לתחום המושב ( הוא היה נגמר בגבול מזרחי של אוקראינה הרחק ממקום מושבם של הכוזרים). שוב רוצה להזכיר כוזרים נעלמו כ-900 שנה טרם הגעתם של יהודי אשכנז למקום מושבם של הכהנת.
      עוד עובדה - יהדות אשכנז מוזכרת בכתבים כ-400 שנה טרם התגיירות של עם הכוזר.
      אז תפעיל האינטלגנציה הנמוכה שלך ותחשוב האם ייתכן איזה שהוא קשר בין כוזרים לבין יהודי אשכנז למעט שגם היהודים האשכנזיים וגם כוזרים שמרו על דת יהודית?
      ולסוף ''אשכנזיים'' בא משם ארץ ''אשכנז'', אותה היום אנו מכירים כגרמניה. כידוע גרמניה מאד רחוקה מאזורים שבהם היה כהנת כוזרי.

      IP: 192.115.90.98 דווח על תגובה זו

  • 35.

    חוצפה נפוצה

    הארי, 18/11/07 17:52

    היהדות היא מזרח תיכונית, רבותי. התגבשנו כעם כאן, במקום הזה. חלק ברחו או הוגלו לאירופה, שם הם ספגו את השחץ והראיה הזענית של מארחיהם.
    כך גם מחבר הספר, יהיו הסבריו אשר יהיו.

    IP: 190.156.209.245 דווח על תגובה זו

  • 34.

    אשכנזים הם האבלים

    מאיר כנפו, 18/11/07 17:43

    חנונים שאוכלים דגים ממולאים מגעילים שיש להם בקושי ילד וכלב לבנים כאלה לא שווים מכה.

    IP: 89.0.135.15 דווח על תגובה זו

    • די לגזענות! כולנו יהודים!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      מזרחי, 18/11/07 18:43


      IP: 89.139.177.31 דווח על תגובה זו

    • 34 היית מת

      7, 19/11/07 04:42

      אשכנזים הכי חתיכים - עובדה כל הדוגמנים הם אשכנזים (למשל),
      אשכנזים לא אוכלים דגים, ובטח שלא דגים ממולאים - את זה טריפוליטאים אוכלים. רוב האשכנזים לא נוגעים בדגים אלא בג'נק ושאר האוכל המערבי.
      לגביי אינטיליגנציה-הם אנשים מבריקים מענייינים ואינדיווידואלים, בניגוד ל..
      וצבע עורם מדהים..שחמחם בהיר, גבוהים, רזים, שיער כהה. כמו שצריך..לא כמו איזה עוזי כהנים.

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

    • אשכנזים לא צריכים להתערבב עם מזרח

      אלא עם מערב, 19/11/07 05:50

      לאשכנזים מתאים להתערבב עם אירופאים. לא עם מזרחיים.

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 33.

    פרופסור שוחט טוען שלא ניתן לבצע מחקרין כאלה.

    על ראש האשכנצי, 18/11/07 17:14

    אבל לכם נוח יותר עם דעתו של מחבר ספר ללא כל הסכלה בתחום.

    IP: 84.229.73.104 דווח על תגובה זו

    • כי שוחט זה מה זה לא אשכנזי... (ל''ת)

      כאילו דהה, 18/11/07 19:26


      IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

      • אדוני

        טאוב, 20/12/09 01:45

        ידידי שןחט הוא האבא של האשכנזים

        IP: 212.76.112.95 דווח על תגובה זו

    • הסכלה? השכלה (ל''ת)

      א. שיכנוזי, 18/11/07 19:41


      IP: 79.182.153.40 דווח על תגובה זו

  • 32.

    טיעון נוסף! וחשוב!!!!

    יניב, 18/11/07 16:58

    העם היהודי קיים אלפי שנים ובכל זאת מספרנו בעולם קטן מאד. אחת הסיבות לכך היא פשוט הפרעות וההרג הרב שעשו בנו הגויים (עוד לפני השואה). כך יצא מדי פעם בכל קהילה פשוט חלק ממנה היה נמחק וחלק אחר נותר בחיים. לרוב אותם יהודים שנשארו בחיים היו אותם תלמידי ישיבה שאותם יחד עם הרבנים היו מצילים ראשונים וממלטים אותם למקום בטוח. כך פשוט התרחשה אבולוציה מלאכותית לפי חוכמה....

    IP: 212.179.41.2 דווח על תגובה זו

  • 31.

    מפיק טלויזיה מפרסם היפוטזות על גנטיקה, וכל היהודים הגזענים מבסוטים. (ל''ת)

    כל הכבוד 23, 18/11/07 16:55


    IP: 84.229.73.104 דווח על תגובה זו

  • 30.

    בקרו בצרפת

    AL, 18/11/07 16:51

    מכירים את דומיניק שטראוס קאן? נשיא FMI אחד התפקידים החשובים והרגישים ביותר שיש בעולם ויודעים אתם מאיפה אימו? מתוניס...
    בקרו בצרפת ותראו את כמות היהודים הספרדים בעלי תפקידי מפתח שיש.
    ואז תשאלו את עצמכם למה לא בישראל.

    התשובה פשוטה ייקח עוד זמן לא מבוטל לגשר על הקיפוח העדתי שהיה קיים עד לא מזמן.

    IP: 89.2.80.211 דווח על תגובה זו

    • כי יהודי צפון אפריקה המשכילים והמבוססים היגרו לצרפת ולא לישראל (ל''ת)

      ישי, 18/11/07 18:38


      IP: 89.138.241.126 דווח על תגובה זו

    • לא רק בצרפת!

      יי, 18/11/07 18:42

      יש עוד המון יהודים יוצאי ספרד שמצליחים בעולם!

      IP: 89.139.177.31 דווח על תגובה זו

    • זה לא הקיפוח

      אחד העם, 18/11/07 18:46

      היהודים המשכילים מצפון אפריקה הגרו לצרפת ולא לישראל.

      IP: 84.108.114.255 דווח על תגובה זו

      • איש טיפש אחד - תודה שהשלטון רצה פועלים וכך גם בנה אותם

        jay-z, 19/11/07 13:51

        אל תדאג זה ישתנה עוד מעט -

        IP: 212.25.99.137 דווח על תגובה זו

    • ביקרתי בצרפת

      היסטוריון חובב, 18/11/07 21:40

      כל השכבה המשכילה והאמידה של יהדות צפון אפריקה היגרה לצרפת. הדבר נכון בעיקר לגבי יהדות אלגיריה שהיתה תחת שלטון צרפתי ישיר ( ראה חוק כרמיה) . מצרפת היתה הגירה משנית למונטריאל - קנדה.
      מי שהובאי לישראל היו דלת העם בעיקר ממרוקו.

      IP: 79.182.172.6 דווח על תגובה זו

    • בזמנו סיפרה לי עולה מצרפת שכל המשכילים והמצליחים בצפון אפריקה היגרו

      זו הסיבה, 19/11/07 12:06

      לצרפת ואת ה''כבשים השחורות'' , שלחו לישראל.

      IP: 88.154.58.72 דווח על תגובה זו

  • 29.

    מעוט תמיד נוטה להצטיין בתחומים מסוימים

    טובה, 18/11/07 16:42

    ההסבר הגנטי הוא מפוקפק כי גם בקרב יהודי אירופה היה ''ערוב גנים''. ההסבר הסוציולוגי-הסטורי הוא יותר הגיוני: היהודים באירופה היו מעוט נרדף ולכן היו חייבים לשכלל כשורים מסוימים כמו מסחר,למדנות,ניידות והסתגלות למצבים משתנים(חיו בצל גרושים מתמידים).לכן העידן המודרני כל כך מתאים ליהודים והם הצליחו בו יותר מאשר אחינו הספרדים שחיו יחסית בשלווה והמודרניזציה על כל מרכיביה נפלה עליהם כרעם ביום בהיר.זו גם הסיבה שלמוסלמים כל כך קשה להסתגל לחיים המודרנים שהם שונים מהותית מהשמרנות האופיינית להם.אך יש מקום לדאגה,דווקא בישראל,כי המגמות השונות של החזרה בתשובה,חזרה לחיים בטוחים ללא אתגרים,תפגע בהדרגה באותן תכונות שאפיינו את היהודי המודרני.

    IP: 80.230.105.2 דווח על תגובה זו

  • 28.

    במדינת ישראל זה יתאזן

    yoni, 18/11/07 16:41

    האם הרוב הספרדי ייצר מיזוג שישבור את הטענות ואז היהודים יהיו ככל העמים?
    או שאשכנזים יתחתנו רק עם עצמם וישארו עם הסרטן...
    או אולי נתערבב עם הערבים ?

    IP: 69.69.25.56 דווח על תגובה זו

    • עלק ''רוב ספרדי'' חחח

      ספרדיה, 19/11/07 04:50

      אתה מיוצאי מדינות האיסלם.
      תתרגל לעובדות. אין לך קשר לספרד.

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 27.

    אינטיליגנציה ארעה ליהודי מזרח אירופה בתק' שאחרי נישואין לנשים

    המוטציה שסבורים, 18/11/07 16:40

    לא יהודיות (לגביהן הועלתה פה השערה שלא כולן התגיירו). אם אתם מאוד מתעקשים, אז כביכול יהודי מזרח אירופה 'לא יהודים' בגלל אותן נשים, וממילא גם המוטציה המבוקשת 'אינה יהודית'.

    IP: 217.132.201.41 דווח על תגובה זו

  • 26.

    הגזענות עוד תחסל את המדינה הזו

    מיואש, 18/11/07 16:33

    בהנחה שלא יפילו עלינו פצצות אטום בשנים הקרובות.

    IP: 84.110.252.150 דווח על תגובה זו

  • 25.

    השאלה האחרונה טיפשית!

    יניב, 18/11/07 16:21

    אני גאה בישראל ובהשגנו!
    אני בטוח שאם לא היה לנו את הבעיה הביטחונית ואם שכנינו היו קצת פחות פרימיטיביים ישראל יכלה להיות בין המדינות המובילות במערב

    IP: 89.138.138.229 דווח על תגובה זו

    • צודק..!! (ל''ת)

      :), 18/11/07 18:41


      IP: 89.139.177.31 דווח על תגובה זו

    • מה קשורים הפרמיטיבים?

      חושב, 18/11/07 20:39

      הם קשורים לכל הבנות הבעולות מגיל תיכון?

      לכל הבנות הנאנסות?

      לכל הגברים המכים?

      לכל האנשים האלימים במדינה הזאת?

      לכל הילדים שמגיל קטן חשופים לדברים איומים ונוראים?

      בצע כסף?

      בצע מין?

      בצע גאווה?

      ה ע ר ב י ם א ש מ י ם ??!

      IP: 88.153.127.59 דווח על תגובה זו

  • 24.

    אם הוא כזה חכם, הוא היה שותק היהודון.

    בוגדן חימלינצקי, 18/11/07 16:17

    מה לא יעשה יהודי, בשביל למכור ספר. מי שלא הבין את האימרה, יהודי ימכור לך את החבל שתתלה אותו עליו מקבל עכשיו את ההסבר.

    IP: 83.130.94.174 דווח על תגובה זו

    • כן מזעזע...

      איזה פחד, 19/11/07 04:51

      איכככס.

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 23.

    נו, אחרי זה הם מתפלאים ששולחים אותם למשרפות.

    חאמדי משהד, 18/11/07 16:09

    ספר שנכתב ע''י מפיק טלויזיה בנושא גנטיקה, שרלטנות יהודית במיטבה.

    IP: 83.130.94.174 דווח על תגובה זו

    • תגובה ל-23

      ראובן, 18/11/07 16:21

      לחמאדי משהד, זה לא יעזור לכם, אתם תשארו בורים ואנלפבתים
      לנצח. רק הג'יהאד מעניין אתכם.

      IP: 84.228.32.44 דווח על תגובה זו

    • אלימות היא תכונה מוסלמית?

      נלי, 18/11/07 16:33

      גם בלי מחקר גנטי אפשר להווכח שהחברה המוסלמית-הערבית היא חברה אלימה: רצח על כבוד המשפחה,נקמת דם,פתרון סכסוכים בדם, הטרור המוסלמי שמקבל לגיטימציה נרחבת גם כאן.אז זה לא גנטי,זה תרבותי ובכל מקרה זה קיים.להתחיל להזהר?

      IP: 80.230.105.2 דווח על תגובה זו

    • לא נורא מוחמד, עוד מעט תהיה אזח פלסטין

      נחצ'ה, 18/11/07 16:35

      ליבני מכינה את הניירת. תתכונן להיות תושב פלסטין ואז נראה מה תהיה דעתך על היהודים....
      אתה עוד תתגעגע.

      IP: 212.25.125.1 דווח על תגובה זו

    • ולא מצטער. העיקר שאתה אזרח ישראלי. (ל''ת)

      23 אתה כמובן, 18/11/07 16:37


      IP: 217.132.201.41 דווח על תגובה זו

      • מצטער מאוד, רק שימו לב שאיזה מפיק טלויזיה לא יגרום אסון. (ל''ת)

        חאמדי משהד, 18/11/07 17:09


        IP: 84.229.73.104 דווח על תגובה זו

  • 22.

    אז איך חלוץ הפרסי ופרץ המרוקאי הצליחו כל כך בתפקידם ? אה, יא גזען ? (ל''ת)

    פרענק אצבני, 18/11/07 15:52


    IP: 88.154.27.93 דווח על תגובה זו

    • כמה שידוע הם דווקא נכשלו בתפקידם (ל''ת)

      משה, 18/11/07 17:33


      IP: 192.115.90.98 דווח על תגובה זו

    • שכחת את קצב - עוד מזרחי לתפארת מדינת ישראל (ל''ת)

      לא יאמן, 19/11/07 12:09


      IP: 88.154.58.72 דווח על תגובה זו

  • 21.

    עכשיו כשאתם כל כך מרוצים מעצמכם 1-2-3

    רועי, 18/11/07 15:52

    הייתי ממהר לקבוע תור לבדיקת השד...
    כאן הייתי מוסיף את ה ''אה אה '' של הילד המעצבן מהסימפסונס, אבל שכחתי את שמו , בכל זאת אני לא אשכנזי.
    ברצינות, ספרו לנו, מוכי הגורל,ספרדים, איך זה להיות גאונים?, מה עובר לכם בראש? איך הצלחתם לנסח תגובה מבריקה שכזו?, איך חיים עם כל הגאונות הזו?

    IP: 211.28.34.87 דווח על תגובה זו

  • 20.

    תשובה:

    אריאל,ספרדי, 18/11/07 15:47

    אני ספרדי וזה די ברור לכולנו שההשכנזים חכמים יותר מהספרדים,אי אפשר להגיד שהספרדים לא חכמים,פשוט פחות.
    בזמן האחרון נוצר הגזע הערס..
    מקורו ספרדים , יוצאי מרוקו.
    אין פה מה להיתבייש זה ברור שכשאומרים ערס אז מתכוונים עליהם.
    העירקים הם ספרדים אבל יכולים להיות חכמים כאשכנזים.

    IP: 84.228.224.80 דווח על תגובה זו

    • מה עם הסחוג? (ל''ת)

      אורי, 18/11/07 16:27


      IP: 212.143.133.81 דווח על תגובה זו

    • הטשובה שלחה אחי תובה ונחונה (ל''ת)

      ערס סקנדינבי, 18/11/07 16:40


      IP: unknown דווח על תגובה זו

    • ומה איתנו המוסלמים?

      מוחמד, 18/11/07 16:58

      אנחנו דיי דומים לערסים לא?!

      IP: 84.228.224.80 דווח על תגובה זו

    • גאון הדור כמןך פשוט מתבזבז (ל''ת)

      jay-z, 18/11/07 19:16


      IP: 89.139.90.28 דווח על תגובה זו

  • 19.

    אם עברתי גיור כהלכה הד.נ.א שלי הפך ליהודי? (ל''ת)

    איל משומד, 18/11/07 15:43


    IP: 62.90.39.254 דווח על תגובה זו

    • תגובה ל-19

      ראובן, 18/11/07 16:23

      הדי.אנ.אי לא גדל,
      אך הקטן שלך נהיה קטן יותר

      IP: 84.228.32.44 דווח על תגובה זו

      • מצא חן בעיני (ל''ת)

        דינה, 18/11/07 17:52


        IP: 87.68.168.171 דווח על תגובה זו

    • תשובה אפשרית

      שלמה, 18/11/07 19:11

      הדנא לא עבר גיור, אבל עצם העובדה שמישהו מתגייר מעידה על אינטלגנציה גבוהה.
      לעומת זאת אצל משומדים, האינטלגנציה היא מאד נמוכה, כפי שמעידה שאלתך.

      IP: 99.235.54.234 דווח על תגובה זו

  • 18.

    1-יהדות עיראק. 2-מחקר שנגנז בשנות 70

    2 דברים, 18/11/07 15:37

    יהדות בבל גם היא בעלת כישורים עדיפים משלה כי הייתה סגורה. עובדה - כמות המשכילים והמוכשרים מבין יוצאי בבל, לעומת יוצאי ספרד.
    בשנות ה 60 או ה 70 היה מחקר שנגנז , שתוצאותיו הועברו מפה לאוזן, על כי לעדות מסויימות עדיפות על אחרות הנחותות מהן.
    אישית קשה לי לקבל את ההסבר הגנטי, יותר הגיוני מבחינתי כי זו סוציאליזציה הקשורה בעדה וסביבתה.

    IP: 89.139.78.13 דווח על תגובה זו

  • 17.

    לכותב ל1 ו2 זוהי גזענות בחסות הדמוקרט-יה

    סטודנט מזרחי, 18/11/07 15:36

    מי שמדבר. המזרחים הם אלו ששמרו על הגזע היהודי ולא יוצאי אירופה שהיתבוללו בעיקר עקב תקופת ההשכלה שהתפתחה בגרמני-ה ועקב כך התפתחה היהדות הרפורמית שאינם יהודים כלל וכלל. אתם לא יותר מדמגגוים זולים ששואפים את כוחם והונם הרוחני והגשמי מרמיסת כבוד השונה מכם!!!
    בושו והיכלמו .אתם מגדירים את עצמכם כיהודים אבל לפי התורה יש עוד שלוש הגדרות ליהודי:
    רחמנים
    ביישנים
    וגומלי חסדים
    רחמנים וביישנים אתם לא כי אם כן זה סותר את התייחסותך לאחר.גומלי חסדים אולי כן אבל זה כבר לא משנה כי ליהודי צריך שיהי-ה לו הכל ולכם אין.לכן התורה החליטה שאתם ושכמותכם אינם יהודים גם אם תצעקו ותכתבו עד מחר ספרים ומאמרים באינטרנט.
    יהודים אתם לא!!!

    IP: 87.68.0.28 דווח על תגובה זו

    • dear student

      uri, 18/11/07 16:06

      Dear student, now u proved how much the book is true…
      For example for hundreds of years the Jewish in Europe (ashcenazim) learned the tora day and night and improved the brain skills thousands time more while the Maroken until 50 years ago where sitting in caves and the only activity was to make” pitot” and stab one each other.
      Finally the true is confirmed

      IP: 86.86.105.48 דווח על תגובה זו

    • נקודה למחשבה

      אשכנזי, 18/11/07 17:33

      בתורה נאמר במפורש כי היהודי הטוב והצדיק נמדד על פי מעשיו הטובים, הכבוד לחבריו, להוריו ולמשפחתו ולא רק בלימוד תורה. עובדיה יוסף הוא ספרדי ''מלומד'' והוא עדיין מסית נגד יהודים, אחיו בדם, רק בגלל היותם ''לא ספרדים''. נקודה למחשבה !!!

      IP: 89.138.213.184 דווח על תגובה זו

  • 16.

    יש בסיס טוב לספר והוא נשמע מעניין

    יוסי, 18/11/07 15:36

    רבנים נהגו להשתדך עם רבנים גדולים וכתןצאה מכך נוצרו שורה של משפחות רבנים שמקובל שהם גאונים.גם בקרב האדמורויו''ת הם מתחתנים זה עם זה.לא במקרה היו רבים שנרתעו מנישואין עם גרים למרות שאבי עקיבא, רבי מאיר ועוד מגדולי התנאים היו דור שני של גרים.
    העיקר איפה משיגים את הספר אולי מה שטוב לפיתוח סוסים טוב גם ליהודים

    IP: 80.178.139.48 דווח על תגובה זו

  • 15.

    מדהים! מסעיר! מרתק!

    bugo, 18/11/07 15:35

    אחת התכובת הכי הכי מדהיות שקראתי.
    אין סק שיש בזה משהו. אני מברך את המחבר, שלא פחד אלא טבל במים הקרים, באחד הנושאים הנפיצים ביותר שיש!!!

    IP: 212.76.37.178 דווח על תגובה זו

  • 14.

    יהדות והשפעות זרות

    יצחק, 18/11/07 15:34

    הטעון שלו ש''הקהילה היהודית האשכנזית נשארה סגורה בתוך הקהילה שלה ואילו יהדות ספרד נפוצה ונפתחה להשפעות זרות''. אני רוצה להבין, הגזע היהודי הוא גזע שמי, כלומר כהה עור ובעל עינים כהות ואם יהדות אשכנז נשמרה מהשפעות זרות איך בדיוק הם הפכו לבהירי עור, בהירי שיער ובהירי עינים???

    IP: 79.183.105.98 דווח על תגובה זו

    • אני יסביר לך משהו

      אורי, 18/11/07 15:53

      ה''שמים'' שאתה רואה היום באזור הם הערבים שיצאו וכבשו את המזרח התיכון וצפון אפריקה במאה השביעית לספירתם כך שלא בטוח שלפני כן העמים באזור נראו ממש כך. בנוסף ראה איזכורים בספר קודם של מחבר אחר (התנ''ך): דוד המלך הוא אדמוני ויפה עיניים אדמוני ברור יפה עיניים (עיניים כחולות?). ועוד ראה מספר רב של התייחסויות באותו מקור לנושא העור השחור תמיד התיחסות שלילית לאשת משה הכושית, בשיר השירים אל תראני שאני שחרחורת ועוד ועוד. היות שאני לא מאמין בתיאוריה הגזענית בכתבה אני מאמין שגם פשחור כמוך יוכל לחשוב לבד על תגובה זו

      IP: 212.143.103.75 דווח על תגובה זו

      • אל תפגין את בורותך בפרהסיה

        יחזקאל, 18/11/07 16:27

        בלשון המקרא אדום זה ''יפה'' ולומדים את זה מהפסוק ''דודי צך ואדום ובהמשך ''ושערו שחור כעורב''מה שמסביר את הכפילות בהלעטני מין האדום האדום (היפה) הזה כך שדוד המלך מין הסתם היה כהה עור כמו שישו היה כהה עור אך מכיוון שיש שרלטנים גזעניים בקרב כל האוכלוסיות ולא רק כותב המאמר הנ''ל וזה נכון לגביי כל המדינה הזאת שמקימיה מהפלמ''ח היו שרים שירי הלל לגזע הארי (ראה תוכנית תולדות הבלונד של אורנה בן דור )

        IP: 212.143.234.228 דווח על תגובה זו

        • רש''י פירש על דוד...

          חיים, 18/11/07 19:54

          אדום שלחייו היו אדומות, במפורש כתוב על: על אחד הנביאים! ''צפניה בן כושי (בן גדליה בן אמריה בן חזקיה''
          ''ירמיהו פרק לו יד:
          וַיִּשְׁלְחוּ כָל הַשָּׂרִים אֶל בָּרוּךְ אֶת יְהוּדִי בֶּן נְתַנְיָהוּ בֶּן שֶׁלֶמְיָהוּ בֶן כּוּשִׁי'' ויש עוד דוגמאות ליהודים כושיים, שהם אפריאיים לגמרי.
          ערב רב שיצא ממצרים שהיו רוב ישראל ושנצטרפו ל''חומים'' הרגילים, למה נקראו ערב רב? כי עורם היה שחור כעורב (אפילו לא בדרגה של תמנים, אלה שחור בהרבה), עיברי בשפה המתרית העתיקה אלה אנשי עפר, עיברו בשפתם.
          ולסיום ההוכחה שאי אפשר לחלוק עליה, רבי ישמעאל אמר לאחר שראה את ההתבוללות של ישראל בהלינסטים, ישראל מה צבעם כצבע גזע האשכורע, כלומר כצבע עץ הברוש, שצבעו כהה, בערך כמו הצבע של היהודים התימנים ואני לא תימני, רק מציין עובדות, כנראה שעם ישראל הבהיר לאחר שעזב את השמש הישראלית החזקה

          IP: 82.166.79.187 דווח על תגובה זו

  • 13.

    שתי התגובות שתחתיי לא מלמדות על אינטלגנציה גבוהה במיוחד (ל''ת)

    אורייתא, 18/11/07 15:30


    IP: 89.1.132.85 דווח על תגובה זו

  • 12.

    אפילו המשיח שליט''א המנוח היה אשכנזי (ל''ת)

    וולפא ששונא את, 18/11/07 15:26


    IP: 88.154.27.93 דווח על תגובה זו

  • 11.

    הכל בזכות האנטישמים

    אחד, 18/11/07 15:25

    שרצחו יהודים לאורך השנים, והותירו את החכמים והחזקים.
    בישראל לעומת זאת מנת המשכל הולכת ויורדת, כי לעניים יש יותר ילדים, שמסובסדים ע''י העשירים.

    IP: 85.250.79.169 דווח על תגובה זו

    • החכם בדרך כלל חלש, והחזק בדרך כלל לא חכם

      יקיר, 18/11/07 16:53

      כך שהתאוריה שלך קצת נפגמת אבל לא משנה תנסה שנית פעם הבאה.
      ספרדי

      IP: 192.118.48.248 דווח על תגובה זו

      • לא זה שמקופח נלחם על מקומו בחברה גם אם ישלם בחייו

        jay-z, 19/11/07 13:47

        ואילו זה שבטוח בחייו הטובים יגנוב בזמן שכל השאר נלחמים - הירשזון ( גונב כספי שואה )

        אין שום קשר לכוח פיזי אלא רק לרמת מוסריות ואחריות.

        שחור משחור

        IP: 212.25.99.137 דווח על תגובה זו

    • כן אבל בלבנון נלחמו בן לולו ושירן אמסילי (ל''ת)

      שט-ז, 18/11/07 19:10


      IP: 89.139.90.28 דווח על תגובה זו

  • 10.

    יש להבדיל בין חכם למתחכם

    ערבי, 18/11/07 15:25

    שישראל מוציאה מקום 50(!) בעולם באולימפיאדה למתמטיקה, 40 מקומות אחרי איראן , כדאי שיהודי ישראל, אשכנזים או לא , יישבו בשקט.
    גם את המקום ה50 הוצאתם בגלל מהגרים מרוסיה. אחרת הייתם מקום 100.

    IP: 80.179.27.98 דווח על תגובה זו

    • כמה חתני פרס נובל ערבים יש?

      יניב, 18/11/07 16:15

      וגם הדוגמא שלך לגבי האירנים לא ממש קשורה. לא ידעתי שהאירנים ערבים... אפשר עוד לתת מאות דוג' על עליונות המוח היהודי אבל זה קצת מיותר

      IP: 192.118.96.10 דווח על תגובה זו

      • פרס נובל סה''כ בן 100 שנה

        יפ, 18/11/07 18:45

        בתקופת הזהר של הערבים הוא לא היה קיים.
        תן לי בבקשה שם של איש רוח יהודי חשוב אחד במאות 9-13. או בוא נרחיב זאת: תן לי שם של איש רוח חשוב יהודי (איש שתרם תרומה משמעותית למדע ולא רב שעסק בפלפולים כגון האם מותר לחטט באף בשבת) שלפני שפינוזה (המאה ה17).
        אגב ללא שפינוזה ומנדלסון היינו בקלות יכולים להתחיל מהמאה ה19.

        IP: 217.132.248.15 דווח על תגובה זו

        • איש רוח יהודי חשוב: רמב''ם

          שרון, 18/11/07 20:02

          והיו עוד הרבה לפניו.

          IP: 212.179.46.134 דווח על תגובה זו

          • ציפיתי שזו תהיה התשובה

            יפ, 19/11/07 00:36

            והוא אכן האינטלקטואל הבולט ביותר שהצמיח העם היהודי עד שפינוזה.
            אבל כאן בעצם גם הבעיה: בגלל ''מחסור'' באישים נאחזים מיד ברמב''ם וכך גם אני הייתי מתפתה להשיב לו הייתי צריך לענות לעצמי.
            הרמב''ם היה גדול בעיקר בתורה ועל כך אין ויכוח. ידוע שהיה גם רופא ופילוסוף אך תרומתו למדע היא זניחה. גם הנסיון הגדול שלו לגשר בין התורה למדע באמצעות תורת אריסטו לא ממש הצליח.
            על כל ענק רוח ניתן לומר מיד מהי תרומתו העיקרית בין אם מדובר באיינשטיין,ניוטון,דקארט,אפלטון,פיתגורס וכ''ו
            תנסה להצביע על התרומה של הרמב''ם לקדמה האנושית.

            IP: 217.132.248.15 דווח על תגובה זו

            • השאלה שלך לא במקום

              גיל, 19/11/07 06:18

              באותה מידה ניתן לשאול מה תרומת השחורים לאנושות? (עד קסיוס קלי הוא מוחמד עלי נגיד) או מה תרומת האינדיאנים או מה תרומת הערבים. ואני לא מתכוון לאיזה משורר איש דת או לפרשן של אריסטו אלא לערבי, או אינדיאני או שחור (לדעתי אפשר גם להכניס את ההודים לתוך השאלה ואולי גם את היפאנים).
              אם ניקח בחשבון שהיהודים הם בערך אחוז אחד מסך כל אחת הקבוצות שהזכרתי מסתבר שאנחנו בחברה טובה. ואם תדחק אותי לפינה אגיד שהגאוניות של עם להמשיך לשמור על קיומו, אלפי שנים אחרי שגורש ממולדתו ופוזר לכל רוח היא עובדה חיה וקיימת

              IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

            • היא מאוד במקום

              יפ, 19/11/07 09:10

              מפני שהדיון לצערי עוסק בעליונות גזעית והנושא שהועלה כאן הוא פרסי נובל ותרומה לאנושות. הטיעון שהעלת מצביע על כך שבעצם אין לך תשובה רצינית ומנומקת לטענות שלי וכי תשובה כזאת לא קיימת.
              מה שנכון לעשות הוא להודות שהטענות על עליונות הגזע פסולות ובזויות מיסודן במיוחד כשהן מועלות עיי יהודים.

              IP: 217.132.248.15 דווח על תגובה זו

            • היא לא במקום

              גיל, 19/11/07 14:38

              כי המדד שאתה מציע ''תרומה לאנושות'' לא תקף לגבי יותר משני שליש מתושבי הכוכב. אם כך, המדד מקולקל וצריך לנסות למצוא מדד אחר, שפתוח לכל התושבים, למשל...פרס נובל.
              יתר על-כן גם ההגדרה ''תרומה לאנושות'' היא בעייתית (במקרה הטוב) האם המצאת הבודהיזם זו ''תרומה לאנושות''? ואריסטו, שטען בתוקף שהשמש סובבת סביב הארץ, במה הוא תרם (חוץ מזה שהוא ידע להתנסח יפה) ומה תרם אפלטון (שכתב ספר על המדינה והחוקים, אבל לא הצליח לנהל איפלו עיר בינונית אחת) או קופרניקוס?
              תרומה לאנושות: לואי פסטר, תומס אדיסון ואולי עוד כמה נוצרים מתרבות המערב. מה זה אומר על הגנום של התרבות הזאת (שיונקת, אגב, ישר מהתרבות היהודית) ש

              IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

        • יקירי- הנה ציטוט מהספר ''רקוויאם גרמני'' של עמוס אילון

          מ.מ., 18/11/07 21:38

          ''ב-1743 נכנס משה מנדלסון לברלין ( בן 14 , מ.מ.) בשער שנועד ליהודים ולבהמות''

          לא כאן המקום לפרט על מעמדם האפסי של היהודים באירופה באותה התקופה ועד כמה הם הופלו ונרדפו. באווירה כזאת קשה לייצר יצירות רוח ומדע (כל שכן, אם אסור לך לעסוק במדע). אציין רק שלפני הקמת מדינת ישראל לא היה שום מקום בעולם בו חיו היהודים בשקט וללא רדיפות. וכשמביאים זאת בחשבון אזי ההשגים של שפינוזה ומנדלסון מדהימים עוד יותר . מנדלסון לא היה איש רוח ''יהודי'' במלוא מובן המילה שכן הוא שאף לשלב את התרבות הגרמנית לצד זאת היהודית. שפינוזה הרחיק לכת אף יותר. אף אחד מהם לא יכל באמת לפעול כיהודי חופשי ושניהם נאלצו להתפשר.

          כשלוקחים את נסיבות החיים הללו בחשבון, לא נותר אלא להתפעל מהשגיהם. אילו היתה אז מדינה יהודית חופשית, בה יהודים לא היו מופלים בחוק, היו מספרם של אנשי הרוח היהודים רב יותר . זאת הסיבה שאין אנשי רוח יהודים בימי הביניים. מי שעסוק בהשרדות לא יכול לגלות את ''חוק אמפר''. גם בתקופה שאתה קורא לה ''תור הזהב'' לא היה מצבם של היהודים מזהיר. העובדה שלמלך ספרד היה רופא יהודי לא הופכת את כל יהודי ספרד לחביבי הממלכה. אגב גם לפרידריך ווילהלם היה שר אוצר יהודי בעוד שרוב היהודים בממלכתו היו עניים מרודים נרדפים ומשוללי זכויות.

          והערבים, אלף אלפי הבדלות , כן חיו במדינות חופשיות.

          על כן, אל נא תשווה בין תפוחים וענבים.

          IP: 99.246.14.27 דווח על תגובה זו

          • ידידי-התשובה שלך לא קבילה ואומר לך גם למה

            יפ, 19/11/07 01:20

            מעמד או איסורים הם לא מכשול בפני גאונות. אם תיקח למשל את המקרה של ג'ורדנו ברונו שהועלה למוקד בגלל רעיונותיו, או את גלילי שגם הוא כמעט סיים את חייו כמו ברונו, שלא להזכיר את שפינוזה המנודה והמקולל עיי אחיו היהודים שניסו גם לרצוח אותו על שהעיז לחשוב. אפשר לתת לך עוד דוגמאות של אישים שחרף האיסורים העיזו: קופרניקוס, מיכאל סרווטוס, רוג'ר בייקן ואחרים.
            גם השכלה לא הייתה חסרה ליהודים בתקופות של חשכה ואיסורים: המהר''ל לדוגמה היה איש אשכולות כמו גם רבים ממשפחת דל מדיגו , אנשים שכבודם המקומו מונח, אך לא תרמו להתפתחות המדע.
            הדוגמאות שאתה נותן הן של יהודים חכמים ומשכילים אך לא גאונים באופן כזה שהיו ראוים לפרס נובל- נושא הויכוח- או אם אתה רוצה לנסח זאת אחרת: תרומה בולטת לאנושות.

            עוד דבר: למה אתה מגביל את עצמך לימי הביניים? אני נתתי בתגובה לה ענית מרחב בחירה משפינוזה ועד אברהם אבינו. מה הגביל את היהודים בתקופת סוקרטס,אפלטון,ארכימדס,פיתגורס,הרון,אריסטו וכ''ו?

            IP: 217.132.248.15 דווח על תגובה זו

        • רמב''ם ולאונרדו דה וינצי (ל''ת)

          קורא, 18/11/07 21:51


          IP: 89.1.105.33 דווח על תגובה זו

          • דה וינצי? אחי, מה נסגר איתך? (ל''ת)

            יפ, 18/11/07 23:51


            IP: 217.132.248.15 דווח על תגובה זו

    • רגע

      יפ, 18/11/07 19:08

      אם אתה מתיחס פה למדינת ישראל ולא ליהודים באשר הם, אז דבר על ערביי ישראל בלבד ואז נראה אותך. מה אתה מכניס פה את האיראנים שהם בכלל לא ערבים?
      הנושא (לצערי) הוא עליונות הגזע, דבר שחשבתי שנעלם מן העולם עם תום מלחה''ע ה2, ולא ענייני אמונה דתית.

      IP: 217.132.248.15 דווח על תגובה זו

    • מה אתה מתערב?! תמשיך לקרצף! (ל''ת)

      יהודי, 19/11/07 01:07


      IP: 82.166.74.156 דווח על תגובה זו

  • 9.

    סלאם עליכ יא רעאד סלאח. (ל''ת)

    סמיר קונטרה, 18/11/07 15:24


    IP: 192.114.3.241 דווח על תגובה זו

  • 8.

    ג-ז-ע-נ-ו-ת (ל''ת)

    מיכל, 18/11/07 15:23


    IP: 79.179.170.3 דווח על תגובה זו

    • ג-ם א-נ-י י-כ-ו-ל ל-כ-ת-ו-ב כ-כ-ה

      עמית, 18/11/07 16:37

      זה לא עושה אותי צודק, או חכם יותר (אבל אני אשכנזי, אז זה כבר בגנים :) )

      IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

      • גדול אחי!! (ל''ת)

        חחחחחחח, 19/11/07 08:38


        IP: 217.132.47.214 דווח על תגובה זו

  • 7.

    בעלי טורקי, האם הוא טיפש? (ל''ת)

    אשכנזיה, 18/11/07 15:21


    IP: 132.66.236.207 דווח על תגובה זו

    • הטורקים לא ספרדים

      עמית, 18/11/07 16:37

      היהודים הטורקים אשכנזים

      IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

    • לא, אבל את טפשה... (ל''ת)

      גילי המגיב, 18/11/07 16:40


      IP: 84.176.68.170 דווח על תגובה זו

    • לא בטפשותם מפורסמים הטורקים אלא בהרגל אחר... (ל''ת)

      נח, 18/11/07 18:21


      IP: 217.132.248.15 דווח על תגובה זו

    • בתור אשכנזיה זו שאלה די טפשית (ל''ת)

      גם אני, 18/11/07 19:29


      IP: 62.128.48.66 דווח על תגובה זו

    • לא, את טיפשה שהתחתנת.

      אשכנזיה, 19/11/07 05:00

      איך יכולת?

      IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

  • 6.

    איזה קשקוש בלבוש שחבל על הזמן

    רן, 18/11/07 15:20

    גנטיקה קובעת הרבה מאד מצד אחד ומעט מאד מצד שני.

    אני ממליץ מאד לראות את הסרט החזק 'גאטאקה' כדי להבין על מה אני מדבר.

    IP: 84.94.27.92 דווח על תגובה זו

  • 5.

    והיפנים יותר חכמים מכולם (ל''ת)

    רמי, 18/11/07 15:19


    IP: 80.230.69.15 דווח על תגובה זו

  • 4.

    אשתי ממש חכמה

    רוני, 18/11/07 15:19

    הרבה יותר ממני, היא גם אשכנזיה, בניגוד אליי שחור הגנים.

    IP: 62.219.50.227 דווח על תגובה זו

  • 3.

    ''ויאמרו (הגויים) עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה'' (ל''ת)

    נו..., 18/11/07 15:08


    IP: 89.138.247.251 דווח על תגובה זו

  • 2.

    התשובה ברורה

    יום נעים, 18/11/07 15:08

    הסיבה שישראל הגיעה למצב הזה, כי העבדים הערסים התחילו למלוך ולא נתנו לאשכנזים לנהל אותה כמו שצריך.
    ובכלל הכתבה הזו היא גילוי אמריקה. לכו תשאלו את המורה בבית הספר היא תפלח לכם את הכיתה אותו דבר לאשכנזים ומזרחיים.
    הגיע הזמן לשתי מדינות לשני עמים.

    IP: 89.139.33.146 דווח על תגובה זו

    • ואני הייתי בטוח שאולמרט אשכנזי, גם ברק (ל''ת)

      יהודי, 18/11/07 16:02


      IP: 82.166.228.118 דווח על תגובה זו

    • לולא נוצרת אני בטוח שממוצע שכל האשכנזים היה עולה..אתה מוריד אותו.. (ל''ת)

      איזה עם טיפש, 18/11/07 16:16


      IP: 89.0.33.199 דווח על תגובה זו

    • איך היית מחלק את המדינה - גאוגרפית (ל''ת)

      jay-z, 18/11/07 19:07


      IP: 89.139.90.28 דווח על תגובה זו

  • 1.

    תשובה לשאלה האחרונה:

    י, 18/11/07 15:04

    שר תחבורה מזרחי, שר בטחון מזרחי, נשיא מזרחי, שר אוצר מזרחי...

    IP: 80.74.101.3 דווח על תגובה זו

    • ומה עם אולמרט שהוא הכי גרוע והוא אשכנזי? (ל''ת)

      d, 18/11/07 15:11


      IP: 85.64.59.243 דווח על תגובה זו

      • אולמרט -הרבה תכונות שליליות-אבל לא טיפשות (ל''ת)

        מגניבון, 18/11/07 19:15


        IP: 79.179.246.89 דווח על תגובה זו

    • כי הם נדחפו. שם לב שהגופים שציינת מתפקדים כמו עולם שלישי (ל''ת)

      שונא מזרחיים, 18/11/07 15:17


      IP: 89.139.1.115 דווח על תגובה זו

      • אתה אמיתי? (ל''ת)

        וואו, 18/11/07 18:08


        IP: 190.156.209.245 דווח על תגובה זו

    • שר האוצר מזרחי? ושר האוצר הקודם הירשזון מזרחי? (ל''ת)

      אורי האשכנזי, 18/11/07 15:18


      IP: 212.143.103.75 דווח על תגובה זו

    • וכולם מטומטמים.. רוצה לאמר?

      יוסי יוספון, 18/11/07 15:22

      צריך להחזיר את הספרדים למקום ממנו הם באו,
      הם משחיתים את הגזע עם הערסים והדרבוקות שלהם.

      IP: 194.90.149.193 דווח על תגובה זו

      • הם לא ספרדים, הם יוצאי מדינות האיסלם

        אשכנזיה, 19/11/07 04:55

        ואני מאוד נגד הספר שהיהודון הזה הוציא. איכככס.

        IP: 83.130.164.137 דווח על תגובה זו

    • לפחות לא שרפו אותם כמו כלבים.לעומת זאת

      הבנת ברוך, 18/11/07 15:46

      אתכם כן.

      IP: 89.0.24.169 דווח על תגובה זו

      • NRG איפה הצנזורה הפעם???

        גלעד, 18/11/07 18:16

        אני פשוט לא מבין איך אתם מאפשרים לתגובה כזאת להתפרסם; זו תגובה שתמציתה ''את האשכנזים רצחו בשואה נה נה בננה''.
        העיקר תגובות נגד ערבים אתם כן מצנזרים.

        IP: 87.70.4.12 דווח על תגובה זו

      • שיוחזר לך כגמולך! נבל! איפה הצנזורה? (ל''ת)

        שלמה, 18/11/07 21:11


        IP: 80.178.120.25 דווח על תגובה זו

    • זה שאתה סתם גזעני זה לא אומר שיש לך שכל בקודקוד

      אשכנזיה, 18/11/07 15:51

      יותר מלמזרחים,אני לא כ''כ דוגלת בתאוריה הזו אפילו שאני אשכנזית.המגיב הראשון צודק,אולמרט הוא הכי גרוע-והוא אשכנזי אסלי טהור כמו עוד הרבה חברי כנסת אחרים אשכנזים מושחתים

      IP: 213.151.56.102 דווח על תגובה זו

    • כמה זה כואב להיות טיפש

      jay-z, 18/11/07 16:03

      בר און ,ברק, פרס - אוי אתה כמו שאומרים לא תכשיט אה טיפש .

      IP: 212.25.99.137 דווח על תגובה זו