• 77.

    הייתי שם בנגמש אחר.

    האמת ממקור 1, 13/11/07 15:33

    אני אמור להיות עכשיו בהלוויה שלו אבל תגובת ההורים והאשמות לקצינים שאני מכיר באופן אישי גרמו לי לא לרצות להיות שם!
    כך היה, האזור היה ירידה יחסית תלולה, כזו שצריך להיות בה זהירים גם בנגמש וגם בג'יפים, שכנראה הפתיע את אסף ובסוף הירידה סטה ימינה לכיוון ההר והתהפך, לאחר הפיכת הנגמש הוא נסע באופן תקין והברקסים עבדו מצויין כך שזו לא הייתה תקלה ברכב אלא טעות של אסף (שעבר רענון על נגמש לפני המילואים ומעבר לנדרש). כל תגובת המשפחה היא לא לעניין ומאוד מזיקה, הקצינים של הגדוד הם אנשים טובים ברמה גבוהה ולוקחים את עניין הבטיחות ברצינות רבה, בנוסף לפני היציאה בכל שיחה שהייתה הדגישו את נושא הבטיחות בנהיגה על נגמשים. ולהורים, תקבלו את זה שיכול להיות שהילד שלכם טעה.

    הגב לתגובה זו

    • סייג לחוכמה שתיקה

      בהלם, 14/11/07 10:24

      אני אגיד את זה שוב מר הייתי בנגמ''ש אחר,
      תרסן את עצמך דביל.

      הגב לתגובה זו

      • תגיד את זה להורים מר K (ל''ת)

        אז אולי, 16/11/07 13:57

        הגב לתגובה זו

    • הייתי גם אני שם

      ש. ע., 14/11/07 16:21

      מי זה? גם אני הייתי שם בצוות מספר 6 ואתה מאיפה?

      הגב לתגובה זו

      • אני אנונימי, כאילו דההה..... (ל''ת)

        נו באמת..., 16/11/07 14:00

        הגב לתגובה זו

    • על מה ומי אתה מגן? מי אתה? (ל''ת)

      אזרח לא תמים, 30/11/07 22:00

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    למר וקסמן עם כל השתתפותי בצער הכבד תאונות היו ויהיו תמיד לצערינו

    י סאל מיל, 13/11/07 12:30

    לצערינו גם גיל הופמן נהרג בטיול בדרום אמריקה מן השמיים תנוחמו ואני וילדי לא נשתמט מהצבא נדאג שהחברה הצעירים יזהרו על הכביש יותר מסוכן ממילואים אז נפסיק לנהוג?

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    רעיון והצעת חוק

    פקק תנועה, 13/11/07 08:38

    להקים בצהל יחידת נהגים מיקצועים .כמו כול יחידה בצהל .שיעברו כול אחד ואחד .קורסים שונים בהתאם ליכולתם .להפעיל כלי רכב שונים .ללא קשר ליחידת התובלה של צהל .חייבים לשדרג את מיקצועות הנהיגה והחיילם בצהל .גם כלי הרכב ואיכותם ויכולתם מישתנה עים הזמן .

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    תמליצו על השתמטות בגלל תאונה?! זבל של אנשים! נקודה.

    אייל, 13/11/07 07:53

    זהו. הגענו למצב האבסורד בו נמצאת במובנים רבים ארה''ב. זה הפך לחלק מהתרבות לצפות לכך שלכל דבר בחיים מישהו אמור להיות אחראי, כולל תאונות. אם בקרקע שעליו נסע הרכב הייתה בעיה, צה''ל אחראי שלא סידר שטח לגמרי בטוח. אם הנהג עשה טעות, זה בגלל שצה''ל לא אימן אותו כהלכה. אם התרחשה תקלה ברכב, זה בגלל שמכונאי צה''ל לא טיפלו בו כהלכה. ובגלל כל אלו, חובה להשתמט. כי צה''ל לא עוטף את חייליו בשכבה מספיק עבה של צמר גפן. בבקשה. תמליצו על השתמטות, ובאותה הזדמנות תרדו לחיות בחו''ל. ברומניה לדוגמה, חובבי הכדורגל ישמחו לקבל אותכם.

    הגב לתגובה זו

  • 73.

    ליבי עם המשפחה - אבל צבא עושים כדי להגן על היהודים בארצם (ל''ת)

    יופיטר, 13/11/07 06:52

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    תחזיקו את הילד במיטה ואל תיתנו לו לצאת

    אורי, 12/11/07 23:46

    אל תתנו לו לנסוע בכביש כי הוא יכול לההרג, אל תתנו לו לטוס לחו''ל כי המטוס יכול ליפול, אל תתנו לו לטייל בארץ ברגל כי הוא יכול למעוד ולעוף לתוך הואדי, אל תתנו לו לעסוק בספורט כי... אל תתנו לו לאכול כי הוא יחטוף הרעלה, אל תתנו לו שום דבר וגם אז הגורל שלנו אינו בידינו.

    הגב לתגובה זו

    • אורי, אין שופטים אדם בצערו! (ל''ת)

      אני, 13/11/07 01:24

      הגב לתגובה זו

  • 71.

    קשה להגיע?! למה לא הזניקו מסוק?

    חיים, 12/11/07 22:50

    בשביל כל מטייל אהבל שהולך לסיור בקיץ שלי מימיה מקפיצים את יחידת החילוץ של חיל האוויר ובשביל מילואימניק לא?

    ההורים צודקים. הפראיירים שעושים מילואים לא מתחלפים - הם מתים. ורק השבוע חברי הכנסת ביטלו חוק שיגדיל את הפיצויים של אנשי המילואים ובאותה נשימה הגדילו לעצמם את השכר.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    כואב הלב עליו

    מישהי, 12/11/07 22:44

    לא יודעת למה, אבל כשהודיעו שהוא מת החלטתי שאני קוראת תהילים לעילוי נשמתו.
    בד''כ לא קורה לי את זה. ואפילו לא הכרתי אותוו
    אז אנשים, לקרוא תהילים... מי שמרגיש צורך זה פשוט עוזר!

    למשפחה- מי ייתן ושלא תדעו עוד צער ושבכלל חיילים לא ייהרגו לנו. הספיק מה שהיה במלחמה האחרונה אין מילים.

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    לצערי אנשי המילואים אשמים

    מ' נגמשים בעבר, 12/11/07 22:07

    מנסיון, אני העברתי רענונים למילואימניקים, שכן, לקחו שעה, אולם גם באותה שעה האיצו בי החיילים לסיים, צחקקו בהקראת הוראות הבטיחות, דיברו אחד עם השני רוב הרענון, ופשוט לא היה אכפת להם.
    אז מה הפלא?
    תמיד אפשר להאשים אותנו שלא הדרכנו, אבל ''אם התלמיד לא רוצה ללמוד, מה יכול לעשות המורה?''

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    חייבים לשלוח את כל הנהגים לקורס

    100 ש''ח, 12/11/07 20:56

    נהיגה מונעת, אחת לשנה, לא ילכו לשלול רשיונות, אזרחי ,צבאי, נגמש או טנק, רק ככה יצמצמו התאונות.

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    הצעה

    חבר, 12/11/07 20:40

    לכולכם יש מה להגיד.
    אולי תפסיקו להתרכז בדבריו של הדוד, שבעלי האתר בחרו להשתמש בהם.
    זה לא חשוב מה הוא אמר או לא, הכעס מובן והאדם החושב אמור בעצמו לסנן את העיקר מהתפל בכל כתבה.
    כשהילד שלך נהרג תוך כדי נהיגה בנגמ''ש לאחר קורס רענון של שעה אתה כועס, מה שמתפרש למנעמים בידי הכותבים המחפשים לעשות כותרות.
    האבל קיים ומוחשי.
    ומסתמן שיש צורך בשינוי מערכתי בנושא הנהיגה בנגמ''שים.
    עזבו שטויות שלא קשורות.

    הגב לתגובה זו

    • מסכים עם כל מילה (ל''ת)

      דוד, 13/11/07 08:16

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    למרבה המזל לא כולם חושבים כמו הורים אלה

    קרטושקס, 12/11/07 20:04

    מדינת ישראל, המוקפת באויבים אדירים, כבר מזמן היתה נמחקת מעל פני האדמה אילו רוחם של בניה היתה נמוכה כרוחם של הורים אלו.

    הגב לתגובה זו

    • תאר לעצמך שהיו חושבים כמו עליזה ואולמרט

      כן, 12/11/07 21:55

      הילד אפילו לא היה עושה צבא

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    עם כל הצער,נראה שהמשפחה לא שמעה מעולם על תאונות,מה רוצים מהצבא?מזה

    נהג זהיר@@@@@, 12/11/07 19:47

    ההשתלחות הזאת בצבא?

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    -

    מילואימניק, 12/11/07 19:40

    חברים, נהרג חייל נכון כואב קשה מיותר המון ביטויים נכונים למצב, נכון אין לשפוט אנשים בשעת כאבם, אך אין טעם לנהוג בקיצוניות כזו ולעודד השתמטות ולקרוא לחיילי המילואים פרייאירים או טמבלים כמו שנכתב פה, מדינת ישראל נשענת על צה''ל, כמעט כל יום אנו שומעים הצהרות מצד אויבנו על רצונם למחוק אותנו, אז חלאס מספיק להתעסק בכל מה שקורה מסביב, הצבא הוא הגוף החשוב והמרכיב הקיומי העיקרי שלנו!!! ושוב כואב מאוד על כל גיבור כזה שמוסר עצמו למען המדינה, יהי זכרו ברוך.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    אני לא עושה צבא בשביל הממשלה, אני עושה בשביל ארץ ישראל

    למגיבים, 12/11/07 19:39

    אז תפסיקו לזבל את השכל שלא צריך לשרת את הממשלה. אומנם לבסוף הפקודות מגיעות לממשלה, אבל תאמינו לי שברגע ההסתערות אף אחד לא חושב ''שר הביטחון יהיה גאה בי'' ולאחריה אף אחד לא אומר: ''יופי עכשיו הממשלה תהיה מרוצה''. כל חייל וחייל אומר ''הנה, הגנתי על ארצי, המקום היחיד הקיים עבורי בכל העולם, ישראל''

    אז די לזבל, תגידו שאתם פוחדים לשרת ו/או בשבילכם א''י היא לא המקום היחיד (למרות שלבסוף תגלו שהיא כן). לא בגלל ממשלה מושחטת לא משרתים בצבא

    הגב לתגובה זו

    • כל הכבוד ,תגובה לעיניין ,אבל לא כותבים מושחטת,אלא מושחתת (ל''ת)

      שרה.א, 12/11/07 20:39

      הגב לתגובה זו

  • 62.

    האוהדים של ביתר והחרדים ימשיכו בשלהם בזמן שמיטב בנינו נלחמים ובסוף (ל''ת)

    הם שמולנים???, 12/11/07 19:38

    הגב לתגובה זו

    • לך חפש ת'החברים שלך. (ל''ת)

      Yo, 12/11/07 22:22

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    שישלחו את דורון אלמוג לתחקר הוא יפזר את כל צה''ל. (ל''ת)

    רמי, 12/11/07 19:34

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    לכל הדבילים עם הכרס,עם 0 IQ ולשמאלנים

    דבר אחד או שנים, 12/11/07 19:33

    רדו מהארץ,תראו שלא מחכים לכם.כמוכם בכל מדינה יש והרבה. דווקא רוצים את אלה עם האמונה בדרך ובמדינה (אמונה בכל דת שהיא,והכוונה היא לכל מדינה בגלובוס).
    הפסיקו כמו קופים לצעוק לא לשרת בצבא כשאתם בעצמכם מנסים למצוא קל''ב בכל מתכונת אפשרית:לבבונים בשק''ם,ולצפונים במודיעין/קריה) אבל מצד שני לקבל ביטוחים והטבות מהמדינה.

    האמינו לי,כאחד שהיה בעולם ואוהב את ישראל, כמוכם ,אספסוף יש בשפע,כנראה שזה זן שמרבה את עצמו בכל תנאי מזג אויר. איכותיים יש מעט וזן זה ,הוא המבוקש בכל העולם.

    אנשים בעלי רמה אישית גבוהה יבוזו לאדם שמתחיל ל''לכלך'' על המדינה שבא ממנה,במיוחד שאין לו דרכון אחר.

    חומר למחשבה לאנשים שמסוגלים לכך.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    סוף סוף מביאים תגובות אמיתיות מהמשפחות (ל''ת)

    הגיע הזמן, 12/11/07 19:30

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    למה מעריב מפרסם את המשפט הזה בכותרת?

    עידו, 12/11/07 19:29

    בסופו של דבר יש לנו צבא טוב וכולנו יודעים מה השכנים שלנו היו עושים לנו עם לא היה לנו צבא. תאונות קורות בכל מקום. גם בצבא.
    המשתמטים מחפשים סיבות בנרות כדי לא להתגייס אבל בסופו של דבר הם חבורת אפסים.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    המרווח בין תאונה לבין דרישה לתלות מישהו הצטמצם בישראל לשניות.......

    אחד, 12/11/07 19:27

    זה כבר ממש רפלקס.... השכל לא מעורב. לפחות חכו לתוצאות החקירה.

    צה''ל מתאמן בקצב מטורף, עם יחסית מעט תאונות (טפו טפו). אי אפשר למנוע לגמרי.

    כל הטענות האלה שאם היו נותנים להם עוד חצי יום רענון זה היה משנה משהו הן בבל''ט. טעות אנוש נקודתית, אי הערכה נכונה של תואי השטח (זה לא כביש 6...) ומתהפכים. קורה גם למדריכי נגמ''ש בצאלים.

    חבל שהתקשורת (במקרה הזה NRG) לוקחת אמירה כואבת של בן משפחה והופכת את זה לכותרת ראשית, אשר מנסרת את הענף עליו כולנו יושבים. בסוף הוא יישבר.

    אה, נכון. הרייטינג הרייטינג...

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אני בטוח שכל המגיבים נגד הצבא הם מובטלים שגם כך הם לא בצה''ל . (ל''ת)

    מני, 12/11/07 19:26

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    רבותי, אנשים נהרגים כל יום בתאונות דרכים, למה להפיל הכל על הצבא? (ל''ת)

    ערן, 12/11/07 19:24

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    גם אני הייתי משתמטת היום. חבל שבזבזתי את זמני בצבא המושחת (ל''ת)

    אקדמאית, 12/11/07 19:17

    הגב לתגובה זו

    • תרדי מהארץ ותראי שלא מחכים לך. (ל''ת)

      רווקה בת 38, 12/11/07 19:23

      הגב לתגובה זו

      • אבל בחו''ל לפחות לא צריך לצאת פריירים

        אחת משם, 12/11/07 19:36

        ודווקא מסתכלים עליך יפה כשאתה דואג לעצמך. גם אני לא הייתי עושה היום צבא.

        הגב לתגובה זו

        • עוד 10 שנים,כשבעלך הזר יתחיל באלימות מילולית בכל ריב פשוט (ל''ת)

          תחזרי במטוס, 12/11/07 19:56

          הגב לתגובה זו

          • אה, כי זה משהו שרק בעלים זרים עושים, אין

            ., 13/11/07 01:16

            אלימות בין בני זוג בארץ.

            הגב לתגובה זו

            • לא,אבל רק לא יהודים משבצים הערות אנטי יהודיות בריב על ''לשטוף כלים'' (ל''ת)

              אקדמאית+2.5 תאר, 13/11/07 07:38

              הגב לתגובה זו

        • בחו''ל האליטה לא תקבל אותך,מהגרת בלי כסף+תואר (ל''ת)

          אליזבט המלכה, 12/11/07 19:58

          הגב לתגובה זו

    • כאישה לא היית צריכה בכלל להתגייס. (ל''ת)

      YO, 12/11/07 22:23

      הגב לתגובה זו

    • את בזבזת את זמנך - יכולת לעשות משהו יעיל וטוב גם בצבא

      יופיטר, 13/11/07 06:51

      חשיבה בלתי אקדמית יש לך

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    יורים 3 כדורים בבודדת.....

    מילואימניק חלוד, 12/11/07 19:12

    ויאללה ל30 יום מילואים בקו.

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    פראייר מי שעושה צבא!! כל המושחתים למעלה גוזרים עליכם קופונים (ל''ת)

    צנחן לשעבר, 12/11/07 19:09

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    אסף ז''ל היקר היה בן 28 ואם כל הכאב

    אלעד, 12/11/07 19:01

    הוא הלך למילואים מטעם צו והוא היה יכול להתחמק מכל מיני סיבות ולא המשפחה ששלחה אותו. אסף נהרג בתאונה וזה כואב מאד. אך למה לדבר ככה ..תאונה יכולה לקרות גם בחו''ל וגם בכל מקום ומקום. יהיה זכרו ברוך.

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    צודקים..לצערי

    רפי דרור, 12/11/07 18:56

    קודם לכל אני משתתף בצער המשפחה.שנית אני מסכים איתם כל עוד יש לנו ממשלה מושחתת מהיסוד במקום ליישם מסקנות מהעבר אם זה בתאונות צבא ובעניני חינוך כל עיסוקם בלהחזיר שטחים ולהיות במלחמה כנגד חקירות אישיות.אנשים אילו לא מרגישים שום בושה וכך הם מובילים את ''ארץ זבת חלב ודבש'' לאבדון.האשם הוא לא בנבחרי הציבור,האשם הוא בנו.כל יום שאנו מאפשרים לממשלה כזו להיות בשילטון זה ביזיון לתושבים כי בסופו של דבר העם יכול להכריע בין יום את כהונתה של ממשלה מושחתת ודפוקה ואילו שעה אחת יפה קודם מגיכ היינו בודאי חוסכים הרבה דיבורים ואבידות.אז למי מחכים חיסמו דרכם של ממשלת ישראל וראו איזה פלא יום אחד מבלי לתת מעבר לשום שר או חבר כנסת מטעם הממשלה כולל ראש הממשלה הממשלה תיתפתר ,הכל עניין של נחישות ורצון.

    הגב לתגובה זו

    • מוטב למי שירד מהארץ לא לתת לנו עצות

      מיקי, 12/11/07 19:33

      וכנראה גם שכחת לאיית בעברית, או שאף פעם לא ידעת: כותבים ''תתפטר'' ולא תיתפתר.

      הגב לתגובה זו

      • הוא מעולם לא ידע לאיית,בסבלות לא צריך שפה. (ל''ת)

        מוכרת בקניון, 12/11/07 20:01

        הגב לתגובה זו

      • זכותו של כל מחזיק דרכון ישראלי

        יוחנן, 12/11/07 23:55

        זכותו של כל מחזיק דרכון ישראלי להביע את דעתו, אולי הוא תרם יותר ממך למדינה?
        תחשוב שניה לפני התגובה.

        הגב לתגובה זו

  • 49.

    אתם לא פריירים הוא פשוט היה נחות ולא שרד -ואחר כך יגידו שהוא גיבור

    און, 12/11/07 18:51

    טמבל
    טמבל טמבל

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    העיקר ש''ג'קו'' וחבריו ייצגו אותנו באירויזיון בסרטים ובפרסומות, הידד (ל''ת)

    משתלם להשתמט, 12/11/07 18:48

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    הדוד צודק במאה אחוזים. כואב הלב כמה שהוא צודק

    אזרחית, 12/11/07 18:42

    הדוד צודק במאה אחוזים.
    ולדעתי, הגיע הזמן לסיים עם בזבוז הזמן בצבא, ולהתחיל בדיבורים.
    מספיק עם ההרג המיותר בתאונות ובמלחמות.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    הכול ידוע מראש

    מנתץ, 12/11/07 18:40

    אין ספק שצריך להתאמן וטוב שהצבא סוף סוף חזר להתאמן. אבל כל אחד שהיה בתרגיל צבאי בלילה יודע שמדובר בסכנת נפשות בטח ובטח ברמת הגולן עם כל הבולדרים מסביב. אפשר לראות בתמונה שאפילו לא מדובר במצוק או משהו כזה. יתרה מכך מפקדינו היקרים תמיד דורשים באימונים לנהוג בלי אורות ומסבירים שהם יכוונו אותנו עם אמצעי לראיית לילה משנות תרפפו. פלא שמתהפכים. ושלא יגידו מה תעשה במלחמה. אין מה לעשות צריך להפעיל שיקול דעת. כשאני במילואים נוהג על המשגר.. וזה כמובן כשיש הקצאה לשע''מ... אם אני לא רואה את הדרך אני מדליק את האור ומסביר למפקד הכלי שזה או אם אור או שאני עוצר.
    משתתף בצער המשפחה.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    רק פריירים עושים צבא !!! (ל''ת)

    דן, 12/11/07 18:39

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    משפחת וקסמן היקרה

    מיכל, 12/11/07 18:38

    אסון שאין דומה לו,פשוט נקרע הלב...
    שלא תדעו עוד צער

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    מזל שההורים לא סוגרים את הפאבים, למות בחמשוש זה כבוד. (ל''ת)

    טקילה, 12/11/07 18:36

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    מי שעושה מילואים הוא לא פרייר הוא אידיוט שמנצלים אותו (ל''ת)

    דודו, 12/11/07 18:35

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    בהצבא יש פחות תאונות מאשר באזרחות (ל''ת)

    tch, 12/11/07 18:33

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    יוכלו לבקש מאולמרט עזרה

    Avi Ecuador, 12/11/07 18:31

    יש לו ילדים בחו''ל שלא עשו צבא, הם כבר יודעים את התהליך ויכולים לעזור בוויזות.
    בעצם למה להסתבך עם צבא ומדינת ישרפלסטין שהשמאל לא יאפשר ליהודים בכל מקרה?!
    להסתפח לארצות הברית, לפחות לנסות ולעשות מאמצים, לכולם זה טוב:
    לשמאל שיעלה לארצות הברית, ליהודים שהאמריקאים יהפכו את ישראל לשמורת טבע לדת בניהול יהודים ולאלה שהיו צריכים ללכת לצבא יתגייסו לצבא אמריקאי עם הרבה פחות סיכונים מאשר בצבא הכנה לפלסטין ובטח לא יצטרכו להלחם ביהודים.

    הגב לתגובה זו

    • ואיפה אתה משרת פטריוט של הטוקבק. (ל''ת)

      ג, 12/11/07 19:26

      הגב לתגובה זו

      • חחח, בכנסת (ל''ת)

        טיבי, 12/11/07 21:45

        הגב לתגובה זו

      • תרגע, לפחות אני לא מקבל כסף

        Avi Ecuador, 12/11/07 21:46

        לא מהאירופאים ולא מהערבים ולא מאידיוטים להשמדת ישראל-

        הגב לתגובה זו

  • 39.

    אסף ז''ל

    א., 12/11/07 18:30

    אסף יצא לשרת במילואים כשבמקביל אלפים משתמטים ובורחים משרות!!!

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    יוכלו לבקש מאולמרט עזרה

    Avi Ecuador, 12/11/07 18:30

    יש לו ילדים בחו''ל שלא עשו צבא, הם כבר יודעים את התהליך ויכולים לעזור בוויזות.
    בעצם למה להסתבך עם צבא ומדינת ישרפלסטין שהשמאל לא יאפשר ליהודים בכל מקרה?!
    להסתפח לארצות הברית, לפחות לנסות ולעשות מאמצים, לכולם זה טוב:
    לשמאל שיעלה לארצות הברית, ליהודים שהאמריקאים יהפכו את ישראל לשמורת טבע לדת בניהול יהודים ולאלה שהיו צריכים ללכת לצבא יתגיסו לצבא אמריקאי עם הרבה פחות סיכונים מאשר בצבא הכנה לפלסטין ובטח לא יצטרכו להלחם ביהודים.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    אין מילים לנחם את המשפחה שאיבדה בן יקר..

    דני, 12/11/07 18:29

    שולח את תנחומי למשפחה. תהיה נשמת החייל צרורה בצרור החיים.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    ישר מחפשים להאשים. עלה על מדים מיד צה''ל אשם

    אבי.מ, 12/11/07 18:24

    ומי אשם בתאונות הדרכים הרבות שאיש כבר לא זוכר? מה ההבדל ?זה שהתאונה קרתה בצה''ל?

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    כולנו אשמים בזילות חיי אדם. שתקנו על מחדלבנון ואולמרט עדיין רה''מ (ל''ת)

    כולנו פראיירים, 12/11/07 18:23

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    ל-30 ומה ההסבר למקרים שזה לא עזר??? (ל''ת)

    michael, 12/11/07 18:20

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    צער גדול

    אסף, 12/11/07 18:18

    צער גדול יש לי על ההורים
    צער גדול יותר יש לי על עלינו היושבים בציון שלא מבינים כי את הזכות והחובה הכרוכים בשירות צבאי של העם ביהודי לכל מי ששוכח גם ביומו הקשה מכל אני מציע לעשות סיבוב ביד ושם ולהיזכר באלטרנטיבה
    נכון שלא לומדים לקח נכון שאת רב מקרי הפציעה והמוות ניתן היה למנוע אבל להצהיר כי לא נתגייס ולא נלך לצבא זוהי איוולת ולו רק מההבנה כי האלטרנטיבה הרבה יותר כואבת וטוטלית
    שוב צר לי על כל הנופלים באשר הם
    מי ייתן ולא נדע צער
    אסף

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מרעיון של צבא קטן וממזר

    גידי, 12/11/07 18:18

    ש''מתבטל'' מגזימים לצבא שמאמן את עצמו לדעת. ניתן להתאמן בצורה היגיונית ולא להכנס להיסטריה

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    דוד טיפש

    אלמ מיל, 12/11/07 18:12

    כן,למרות הצער והאבל ! מה זה שייך? ואולי גם הנהג אשם -הלא הוא בן אחיך זל ?!
    ואם היה נהרג בחול -היו כבר לא מעט -מה היית אומר אז ?! ועל תאונות דרכים כבר כתבו לך מספיק.
    תאונות אימונים לצער כולם הם חלק מעשיה ,זה קורה בכל צבא ועוד יותר מאשר אצלנו ביחס לכמות אימונים וסוגם. אף אחד לא ישמע בקולך המסית !!!

    הגב לתגובה זו

    • ואני חושב שאתה אל''מ טיפש בצבא טיפש. ''תדע לה כל אם כי הפקידה את בנה

      דורון, 13/11/07 06:41

      בידי מפקדים הראויים לכך''. ציווה דוד בן-גוריון את צה''ל בראשית דרכו. האם הופקדו חיוו של אסף בידי מפקדים אשר ראויים לכך ? אתה, עפ''י דבריך בוודאי אינך אחד מהם.

      הגב לתגובה זו

    • אלם טיפש-אוכל חינם פנסיה ענקית (ל''ת)

      נ, 30/11/07 22:15

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    חיילים - שימו חת''ת וקופת צדקה ברכב הצבאי

    אסתר, 12/11/07 18:09

    זה נכון לכל יהודי בנסיעה בכל כלי רכב

    ובפרט לחיילים - שימו חת''ת (ספר שיש בו חומש-תהילים-תניא וסידור בכרך אחד. להשיג בכל בית חב''ד)

    וכן קופת צדקה. בנגמ''ש, בטנק, בכל כלי רכב...

    יש סיפורי ניסים מדהימים גם מהצבא וגם מהאזרחות, על שמירה והגנה בזכות קופת צדקה וחת''ת (זו הוראה של הרבי מליובאוויטש לשים אותם בכל רכב כשמירה והגנה. ובפרט לשים מדי פעם מטבע בקופת צדקה - שלוחי מצוה אינם ניזוקים, וכן ללמוד פרק מהחת''ת)

    יש אנשים שהיו מעורבים בתאונות קשות ובזכות החת''ת והקופת צדקה יצאו בנס בריאים ושלמים ללא שריטה.

    (זה קרה גם לאחותי הגדולה לפני שנה. היתה תאונה מסוכנת והיא יצאה בלי פגע. ברכב היה חת''ת וקופת צדקה)

    הגב לתגובה זו

    • אחרים יגידו לשיפ פסלון של בודהה

      אפרת המבינה, 12/11/07 18:21

      מה זה השטויות שאתה כותב?

      הגב לתגובה זו

    • ומה את אומרת על ילדי הרב שנהרגו היום?

      אין אלוהים, 12/11/07 18:53

      זה בגלל שלא היה להם חת''ת וקופת צדקה? בטוח שנתנו צדקה והרבה. אבל השם לא שמר עליהם. עכשיו תבואי ותגידי שהשם רצה לנסות את המשפחה. איך את מסבירה את האסון הזה?

      הגב לתגובה זו

    • ואני חשבתי לתומי..

      צדיק בסדום, 12/11/07 19:23

      ואני חשבתי לתומי שעבודת אלילים אסורה לפי היהדות.
      אז מה פתאום צריך לשים ספר וקופה באותו ולהאמין שיש להם סגולות מיוחדות???
      במה שונה אתה, ידידי המלומד, מכל אותם עובדי אלילים אשר באו להשמידנו במשך כל אלפי השנים שהיו לפני בוא הנצרות??
      מה אתה שונה מהבבלים, והאדומים ומהמצרים, אשר עבדו ספרים, פסלים ותמונות?????

      אתה לא יכול לרשום דברים כאלה ולטעון שאתה מבין משהו בדת, אתה מבין אולי משהו בגמרא, או בכל פירוש אחר של הדת.

      תקנה ספר תנ''ך ותקרא מחדש את עשרת הדיברות,
      ''לא תעשה לך אלוהים אחרים''!

      הגב לתגובה זו

    • לאסתר ! אצלי יש הארי פוטר, שמיכת פוטר ,וכרטיס ויזה!! (ל''ת)

      עובד עקו''ם, 12/11/07 19:44

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    הורים יקרים אתם כל כך צודקים

    זמבי, 12/11/07 18:09

    בטענות שלכם ,
    כעת צה''ל הגדול יטייח את המסקנות ,כי קצין הרכב לא מתפקד וזה סיפור ידוע בעוד כמה חטיבות וגדודים , הרכבים לא מתוחזקים למרות כל תקני הקבע העולים בכסף רב למדינה .

    הגב לתגובה זו

    • הם ממש לא צודקים וגם אתה לא צודק

      גיל אזולאי, 12/11/07 18:19

      תאונה עלולה לקרות גם בגלל טעות של נהג

      הגב לתגובה זו

    • זה לא ההורים שלו. זה הדוד שלו. (ל''ת)

      מוטי, 12/11/07 18:21

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    יהי זכרו ברוך. ושיירגעו כל הצוהלים והצעקנים. נמאסתם אתם והריקנותכם. (ל''ת)

    ארי, 12/11/07 18:04

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    להשתמט משירות בצבא הגירוש!!!

    צו השעה, 12/11/07 18:03

    צבא שמגרש יהודים מביתם
    אסור להתגייס אליו
    אסור לשרת בשורותיו
    כי זה הופך אותך שותף לפשע

    הגב לתגובה זו

    • לפנות את השומרון מייד מכל היהודים! (ל''ת)

      עבד, 12/11/07 18:25

      הגב לתגובה זו

    • לאיש הצו ! המתכוון אתה לצבא הספרדי ב1492 אשר גרש את היהודים ??!! (ל''ת)

      טורקמדה, 12/11/07 19:51

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    אין שופטים אדם בשעת צערו (ל''ת)

    משתתף בצער, 12/11/07 17:58

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    חבר יקר

    מושי, 12/11/07 17:54

    אסף שירת איתי בסדיר, ולאחר מכן היה חבר ללימודים בטכניון ואני מכיר אותו אישית. לא פגשתי כזה אדם מדהים וגם לא אפגוש - חבר יקר, אני לא מאמין שגם אותך לקחו מהעולם, אלוהים לוקח את היקרים ביותר. משפחת וקסמן, אני כואב איתכם שלא תדעו עוד צער

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    יש טכניקת התהפכות. כנסו !!!

    אור, 12/11/07 17:53

    בצבא יש נוהל התהפכות נגמ''ש. מתוך ידיעה שבפעילות של הצבא יכולה להתרחש תאונה כזאת פיתח הצבא כבר לפני עשרות שנים נוהל התהפכות, בה כל לוחם יודע בדיוק כיצד להתנהג.
    ההתהפכות עצמה לוקחת מספר שניות שמספיקות ללוחם להצמד למקומו להרכין את הראש ולא לקפוץ החוצה.
    השאלה היא מתי בפעם האחרונה, אם בכלל התאמנו על כך הלוחמים.

    הגב לתגובה זו

    • קשקשן. בוא נהפוך אותך עם נגמש ותדגים לנו (ל''ת)

      מאור החמור, 12/11/07 19:22

      הגב לתגובה זו

      • למאור בן האתון!! באימון הקמה 1975 נפל אצלנו והתהפך טנק לתוך מחפורת

        טנקיסט בדימוס, 12/11/07 19:57

        ולמה כולם נחלצו??
        כי בכל הצמ''פ התאמנו על התרגולת הנ''ל , שבו המפקד מכריז ''צוות התהפכות'' וכל אנשי הצוות נוהגים כפי שאור ציין!!!

        הגב לתגובה זו

    • אני מבין מתגובתך שהנגמש הראשון שאתה רואה זה פה בתמונה של האתר...

      אורן, 12/11/07 19:35

      שם לב ידידי...

      בכל נסיעה בנגמ''ש (!) מתרגלים נוהל התהפכות ובכל יום שמתאמנים מתרגלים נוהל שריפה. זה לא אומר שהתרגול גורם לנגמש לרחף או להתהפך יותר לאט או שהאש נכבית רק מהפחד.

      כלי ששוקל ככ הרבה ונוסע יחסית מהר מתהפך די מהר ודי בעוצמה... נוהל ההתהפכות הוא יותר נוהל התפללות ...

      הגב לתגובה זו

    • וואי וואי איזה מעצבן אתה

      רועי, 12/11/07 19:44

      בתור אחד שבילה שני שליש מהשירות שלו בתוך נגמש, הנוהל התהפכות שאתה מדבר עליו הוא אחד הבלופים הכי מפורסמים של צהל. אני הייתי רוצה לראות חייל אחד שבהתהפכות אמיתית יצליח בניגוד לכל חוקי הגרביטציה לרדת לבטן הנגמש ולתפוס חזק מספיק באיזה מוט ברזל...לא נשמע כל כך הגיוני פתאום אה?

      הגב לתגובה זו

  • 23.

    הכל בגלל שלא התנתקנו גם מיו''ש (ל''ת)

    ירון, 12/11/07 17:52

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    רק אתם פריירים?!!! מה עם שכול-לבנון-2? (ל''ת)

    ''יח' 160+3'', 12/11/07 17:51

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אם היה ממלא אחר הוראות הבטיחות היה ניצל!

    מבינה עניין, 12/11/07 17:49

    חבל חבל על החיים שלכם חיילי המילואים היקרים!
    מלאו אחר הוראות הבטיחות.
    החייל נהרג משום שנהג עם ראש בחוץ למרות שזה בפירוש דבר אסור!
    ובכל מקרה: אם לא רואים- לא נוסעים!
    לכל נהגי הנגמ''ש בשירות מילואים:
    שמרו על חייכם וחיי חבריכם, אל תעברו על הוראות בטיחות, הם נכתבו בדם!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    צבא אשר אינו מקצועי ואינו מיומן

    אמציה, 12/11/07 17:45

    בין הטענות הראשונות שהושמעו, לאחר מותם של אסף רוזנברג וגיל צוריאנו זיכרונם לברכה, קורבנות אסון כבל המסוק של יחידת חילוץ 669 היתה, כי הם ''לא היו מיומנים מספיק'' (טענה קלה וסימן היכר מובהק של המערכת הצבאית אשר בה הסימפטום והסינדרום של ''הקורבן אשם'' שב תמיד וחוזר. גם, אבל לא רק, משום שהקורבן כבר לא יכול להגן על עצמו). תא''ל (מיל') אמציה חן מי שהיה מפקד מתקן האימונים בצאלים אמר כי ''יש לנו צבא לא מקצועי עם כושר מבצעי לקוי''. על משפט זה מבוסס השיר.

    צבא אשר אינו מקצועי ואינו מיומן

    צבא אשר אינו מקצועי ואיננו מיוּמן
    לא תצילנו שכחה - אף לא יצילוהו פעמיו של הזמן
    לא יצילנו רהב, להג, שחץ, הבל פי מפקדיו
    אשר שכול ויתמות לא עברו, כמו אם ובת, בן ואב.

    לא יצילנו מצ''ח – בתישאול (לא תיחקור) של סִילוּף וזִיוּף הוויה –
    לא יצילנו פצ''ר - בפיברוקה של עוד ראייה
    בזריית חול לעיני הבריות... בטיפוחה של עוד אשלייה...
    בטשטוש, טאטוא, מריחה וטיוח של מציאות וקיום בעייה
    לא יצילוהו קצינים בביסוס ואִימוּת בדייה
    החגיגה צריכה להימשך... קצין בצה''ל חייבת בהחלט להיות חוויה !
    לא יצילנו ''סמוך עלי!'' של כבוד-הוד-עוד רמטכ''ל
    הבא לכסות תחת קצינים (כסת''ח) ולקבור סופית את המחדל...

    צבא שכזה, טוב יעשה, אם לקרב לא יצא -
    כי שואה וחוּרבן ימיט על עמו ועצמו אם ירצה וגם אם לא ירצה
    טוב יעשה אם ישב עם הסבתא בצוותא בכורסא מוּל האח
    יספר לה צ'יזבטים ויפליג בערגה בשבחם של לוחמי הפלמ''ח
    ישוֹרֵר שירי מולדת ויפצח ברינה ב''אם גם ראשנו לא שח''
    ועם פינוקים, פיצוחים ושאר תפנוקים יתיימר להגן על כל זקן, על כל מך ועל דך
    צבא שכזה – חומת מגן לא יהין, לא יוכל לעולם לשמֵש !
    כוחו רק בפיו, אינו יודע פירוש-משמעות: מגל, חנית או חרמש.
    צבא שכזה הוא האויב הגדול ביותר של עצמו – תכניותיו שלו ישבש !
    מקור גאווה וחיים פסק וחדל מזמן כבר להיות –
    מעיין אכזב מתגבר הוא, חרֵב ויבש.
    צבא שכזה: ממורק, מצוחצח, מתחמש, מתחדש
    את עובדת היותו מלך עירום לא יצליח לעד לטשטש
    אֵמוּן הבְּרִיוֹת, צו הדורות, ערבות הדדית, רֵעוּת ואחוות לוחמים – מפקיר הוא ונוטש
    בשדות-קרב להתמודד יוּכל רק בדומינו, דמקה, קלפים או שש-בש.

    כי צבא שכזה, רשלן, טיפש, עלוּב ...ואוי ...כה אומלל
    אין זכות קיום ויישות עצמו כל-כולו הִנוֹ משוּלל !
    עוד טרם יצא לרדוף בשדות צר ואויב יהפוך את עצמו מְקוּלל
    והוא עצם מעצמותינו, בשר מבשרנו, איך וכיצד נהיה כך מְחוּלל ?

    הגב לתגובה זו

    • אוסף כזה של דברי הבל כבר מזמן לא קראתי ! (ל''ת)

      רום, 12/11/07 18:36

      הגב לתגובה זו

      • בחיים יש תמיד פעם ראשונה.... (ל''ת)

        נחמה, 12/11/07 19:14

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    ואם היה נהרג בדרך לעבודה הייתם פרייארים שנשלך לעבוד.? (ל''ת)

    אני תוהה, 12/11/07 17:42

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    ואו. יש גבול! מה זה לומר לאנשים להשתמט

    ץץץץץ, 12/11/07 17:41

    מהצבא??? ''יכולנו לשלוח אותו לטייל במקום ללכת לצבא''.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    משהו מוזר מאד טמון בטענת הדוד של החייל

    וזו פעם ראשונה, 12/11/07 17:38

    נכון שצה''ל אמור להגביר עד כמה שניתן את רמת הבטיחות בתרגילים שלו אבל תאונות לעולם לא ייפסקו לחלוטין.
    התגובה של הדוד כאילו הוא ימליץ לחבריו שלא לשרת בצה''ל מעלה הקשר שמעולם לא נתקלנו בכמוהו מצד הורים שכולים (תנסו להזכר).
    במסגרת הבון-טון לתקוף את צה''ל בחזית החדשה של ירידה במוטיבציה לשרות בכלל וקרבי בפרט, מצא לו הדוד את הניסוח הקשה הזה.

    הגב לתגובה זו

    • אין אדם נתפס בשעת צערו

      אלי.ד, 12/11/07 19:04

      לא צריך היה לעשות מזה כותרת מלכתחילה

      הגב לתגובה זו

      • למגיב ל17.נשפוט דווקא אדם בזמן צערו.

        רותי, 12/11/07 19:28

        אף אחד לא שלח את אסף ווקסמן ז''ל למילואים. הוא הלך למילואים, כאדם בוגר. זה כואב ומצער מאד, אך העליהום המכוער על הצבא , המילואים וכ', אין לו דבר עם המציאות. אכן כן, יש לשפוט אדם בזמן צערו. פעמים זה הזמן בו מגלה גדולה או קטנות, עליבות או נאדרות.וכאן מי שהגיב כך לגבי תאונה, מיותרת ככל שתהיה, הוא עלוב נפש, ומעליב את זיכרו של אסף ז''ל.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    שלום! ומהר! כולל ויתורים כואבים

    ziko, 12/11/07 17:35

    כמו כל דמוקרטיה ליברלית(ספק במקרה שלנו..) אנחנו מתפתחים לכיוונים של מודרניזציה, פתיחות חופש הביטוי
    בקיצור פלורליזם.... אין לנו כבר את היכולות להיות עם עם חרב שלופה
    זה טוב, זה מה שיחלנו לילדינו. אממה אנחנו חיים באיזור שמסביבנו רק רוצים מלחמות ולא מתפתחים
    מה שאני מנסה להגיד זה,, שהגיע הזמן לעשות שלום, כי החשש הוא שאנחנו לא מוכנים למלחמה- למרות שיש לנו היכולות לנצח ניצחון ברור,זה מתנגש עם האבולוציה שלנו.אנחנו כבר לא בנויים לזה נפשית,אנחנו דור אחר , דור שטעם את החופש והחיים הנורמלים פחות או יותר.
    אז מנהיגים חביבים- תתחילו לחשוב על העתיד ותצעידו אותנו לשלום מסויים.

    הגב לתגובה זו

    • הרוצה בשלום יכון למלחמה

      דלית, 12/11/07 17:43

      למרבה הצער יש גם מנהיגים שחושבים/ לא חושבים בעצם, כמוך. חשיבה כזו היא מתכון מצוין למלחמות אין סופיות. רק אם נתכונן למלחמה - אולי יהיה לנו שלום!

      הגב לתגובה זו

    • מילים כדורבנות, אבל -

      הדס, 12/11/07 17:58

      שים לב שהמקרה המצער אירע במהלך אימון ולא תעסוקה מבצעית!
      גם אם יהיה שלום, לא ייפסקו האימונים. צריך לדאוג להפחתה משמעותית בתאונות האימונים, בלי כל קשר לתהליך השלום.

      הגב לתגובה זו

    • אני מבין שבשבילך חמאס, חיזבאללה, אירן, ג'יחאד וכו' הם פעילי שלום (ל''ת)

      אלכס, 12/11/07 18:06

      הגב לתגובה זו

    • ''אני שלום - וכי אדבר - המה למלחמה'' (תהילים) (ל''ת)

      זמן ההתפכחות, 12/11/07 19:17

      הגב לתגובה זו

    • מה משנה לך אתה מימילא לא כאן (ל''ת)

      yes ser, 13/11/07 00:03

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    באמת פראיירים. אולמרט אירגן לילדים שלו פטור משירות. (ל''ת)

    הם מתו בשביל, 12/11/07 17:31

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    די לנגח בשם השכול

    די להשתמש בשכול, 12/11/07 17:31

    הורים שכולים מימין נגד ההתנתקות.
    הורים שכולים משמאל בעד פינוי לבנון.
    הורים שכולים נגד הוראות הצבא.
    הורים שכולים בעד הוראות הצבא.

    מספיק לסחור כבר בשכול

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    גם באזרחות יש תאונות

    ג'ורג', 12/11/07 17:30

    אכן, הלב דואב על החייל שלא ישוב, ועם זה, יש להיזהר מהיסחפות. האווירה הציבורית היום היא כל כך ביקורתית כלפי צה''ל, עד שבאים אל הצבא בטענות גם על דברים שהוא לאו דווקא אשם בו. הטענה, כמובן, אינה כנגד הדוד האבל, אלא כלפינו, אזרחי ישראל.

    הגב לתגובה זו

    • עפ''י דברייך הקורבן המנוח אשם. (ל''ת)

      ד., 12/11/07 17:41

      הגב לתגובה זו

      • יתכן מאד, זאת חקירת התאונה תגלה (ל''ת)

        גיל, 12/11/07 18:21

        הגב לתגובה זו

    • יש טעם להיות ביקורתיים כלפי צה''ל

      מ, 12/11/07 19:01

      אילו לא היו מלחמות, לא היה צורך בצבא. באופן כללי... חוץ מזה שצה''ל בהחלט עושה גם הרבה טעויות.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    אבדנכם כה מוחשי וכה סופי.

    סא''ל מי''ל, 12/11/07 17:28

    משתתף בצערכם.
    לפני עשרים שנה, ברביעי למרץ 1987 נהרג מפקדי דאז סגן רונן בלטי בהתהפכות נגמ''ש בלבנון.

    אין למהר ולהאשים גורם זה או אחר. ראשית יש לחקור. ברור שהמשפחה רוצה לערוף ראש אולם יש לחקור. נגמ''ש הרי נוסע במקומות מסוכנים ותאונות גם קורות, הנהג חייב גם להתאמן. לא הכל אפשר בסימולטורים.
    משתתף בצערכם. אין נחמה.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    איילת, 12/11/07 17:26

    ''אז אולי האסון הזה לא קרה באותם נסיבות שהתרחש האסון הקודם אבל אנחנו כמו ניבאנו אותו. כי שום מסר גדול לא יצא מן האסון הקודם. אפילו המשפט עוד לא הסתיים. וכשיינתנו גזרי הדין ישכחו כבר מה היה באסון צאלים א'. ואם היה איזשהו מסר מהמקרה הראשון, אם מפקד היה יודע שכשהוא מתכנן תרגיל-אש ולא סוגר אותו מכל הקצוות וקורה אסון – הוא יאכל אותה בגדול – אולי האסון שקרה עכשיו לא היה קורה. זה המסר שצריכה להעביר מערכת המשפט הצבאית''. בינה, אחותו של רס''ר רמי כץ זיכרונו לברכה שנהרג באסון צאלים הראשון.


    כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''

    כשצה''ל מודיע ש''סיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח
    שהטאטוא הפעם יהא סופי. יסודי. חיובי. גמור. מוחלט ומושלם !
    מריחה, לא בדיחה, עם סימן קריאת חֶלֶם גָדוֹל וְחוֹלָם !
    בצה''ל מוליכים שוֹלָל ב100%- הצלחה (כמעט) את כולם.

    כי כשבצה''ל מודיעים ש...
    ''נסיבות האסון ייתכן ולא ייוודעו לעולם...''
    יודע אתה גם, מה חושבים עליך, האזרח הקטן
    אתה החוּשָם, התֶּרַח, הפֶּתִּי, ההֶדְיוֹט או הַלֶמֶך
    או אתם: הקָשִיש, היָשִיש והנער התָּם
    צה''ל עשה את שֶלוֹ: הִתְרַשֵל... קָבַר וחָתַם.
    ''נערים נפלאים וטובים היו... מה גדולה ויפה הייתה שעתם!''

    אולם אתה ההֶלֶך, העומד מן הצד
    האָדִיש הרָגִיש, האֱוִויל המַחֲרִיש, הנָתִין המתִּיש, האָטוּם המַשְרִיש
    הצַבָּר המַמְחִיש, הגַדָּא הבִּיש, המַמְתִּין לתַּרְחִיש: הבּוֹאֵש ! המַבְאִיש ! המֵבִיש !
    הנִבְעָר, הנִרְגַּן או המְנוּמְנָם
    טוב תעשה אם תתעורר יום אחד,
    טרם שדברים סוף-סוף יגעו בך גם.
    תשמיע דבריך באופן בָּרוּר.
    לא כמו דוֹבֵר צה''ל: בְּטוֹן מְעוּרְפָּל, מְעוּמְעָם, מְגוּמְגָם.
    אָכֵן חָצִיר. עם לְבָדָד יִשְכּוֹן. סְגוּלָה הוּא.
    אֵין כָּל סִימָן בּוֹ לְדוֹפִי או פְּגָם.

    חייל ! אזרח ! זכור !
    כשבצה''ל מודיעים ש''סיבות האסון לא ייוודעו לעולם...''
    אתה יכול להיות סָמוּך ובטוח שהטאטוא הפעם יהיה סופי.
    יסודי. חיובי. גמור. מוּחְלָט ומוּשְלָם !

    צה''ל השלים את מלאכתו... הִתְרַשֵל, קָבַר וחָתַם.
    ...וכמו להוסיף חטא על פשע
    מנסים הם בצה''ל להפוך גם אותך למטומטם ! ! !

    תם אך לא נשלם.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא נעים להגיד,אבל צריך: נמאס כבר מבני משפחה שפותחים את הפה עוד לפני

    דרור מרמת גן, 12/11/07 17:24

    שיודעים מה קרה שם!
    באימונים קורות תאונות, כמו גם בכביש.

    הגב לתגובה זו

    • ובכל זאת, בוא נודה בעובדה שחיילי צה''ל

      מגיבה לך, 12/11/07 18:01

      ילדים, שבקושי הספיקו לחיות נהרגים במלחמות מיותרות. ובשביל מה? תאמר לי? לאף אחד לא מגיע למות ובטח שלא בשביל להגן על אדמה (כן וששש לכל המתלהמים - גם אתם לא הייתם רוצים שהילדים ימותו לא בשביל צה''ל, מדינת ישראל או כל סיבה אחרת). חיים שווים הרבה יותר מזה. תחשוב קצת ותבין לבד. אם לא היו מלחמות, לא היה גיוס חובה, אף אחד לא היה צריך להפקיר את חייו וגם הבחור המסכן הזה לא היה מתגייס ונהרג בתאונת אימונים.

      הגב לתגובה זו

      • פסיכית

        בני, 12/11/07 22:07

        רציתי להגיב לך אבל את לא שווה תגובה

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    אין אדם נתפס על צערו אבל תאונות קורות גם באזרחות והרבה

    מיכאל, 12/11/07 17:23

    התגובה לא הולמת גם בשיא הכאב.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    משפ' וקסמן היקרה, את חברת אורבוטק הקים אל''מ קובי ריכטר

    אורי, 12/11/07 17:22

    טייס קרב עתיר קרבות. אם בנכם היה מאמץ את דעותיכם (ואני לא מאמין שהיה עושה זאת) הוא לא היה מועסק בחברה שבעליה עשה בין 60 ל- 90 ימי מילואים בשנה במשך הרבה שנים.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    בצעוד נערינו אלי אימונים את חמת ישראל לא שמענו

    נתן, 12/11/07 17:21

    אילו משוררנו, נתן אלתרמן, היה חי היום, לא מן הנמנע שהיה כותב את שירו ''מכל העמים'' כך. השיר מוקדש לאסף וקסמן זכרונו לברכה ולשרשרת ארוכה-ארוכה נמנעת ומיותרת של קורבנות-שווא וחינם, פרי רשלנות והפקרות ארורה ופושעת בצה''ל.

    בצעוד נערינו אלי אימונים
    את חמת ישראל לא שמענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו.

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    מסינים, מהודים, מדנים
    אך בצעוד בנינו אל תוך בסיסים –
    נערים ישראליים, בחורים נבונים,
    הם יודעים כי דמם לא נחשב בדמים –
    הם קוראים רק לאֵם: אל תביטי !

    ורבה דאגה לדרגות ומדים
    וקריירות קצינים פן יוּפסָקוּ
    אך המשך חייהם של קורבנות חפים
    אל אספלט וסלעים ירוּצָצוּ !

    עיניהם מדברות: אל תביטי, האֵם,
    איך שורות ארוכות הוּנחְנוּ
    תמימים וצנועים וידועים לשם,
    רק לא טוב לחיים הוּכָנוּ...

    עיניהם מדברות עוד דברים אחדים:
    אלוהי האבות ידענו
    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    אהבת אותנו ורצית בנו !

    כי אתה בחרתנו מכל העמים
    לְהָרֵג מוּל כסא כבוד,
    ואתה את דמינו אוסף בכדים
    כי אין לו אוסף זוּלָתֶך.

    ואתה מריחו כמו ריח פרחים
    ואתה מלטפו במטפחת,
    ואתה תתבענו מידי הקצינים
    ומידי השותקים גם יחד !

    הגב לתגובה זו

    • גם פלגיאט צריך שאר רוח

      יהוישתוק, 12/11/07 19:09

      אם רוחו של אלתרמן מרחפת על פני המדינה היא עושה עכשיו צלילת התאבדות

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    זה הכל בגלל ההתנתקות

    רענן, 12/11/07 17:20

    תמשיכו למסור שטחים, והאסונות ימשיכו להכות.

    הגב לתגובה זו

    • התגובה שלך היא חילול כבוד המת. תנחומים למשפחה.

      המחלקה הסגורה, 12/11/07 17:47

      בושה וחרפה שאתה מעיז לומר מילים כאלו על חייל מילואים שנהרג בעת פעילוץ צבאית !!!

      תנחומים למשפחה.

      הגב לתגובה זו

      • תפסיקו כולכם. תגובה מס 6 היא צינית! (ל''ת)

        שמאלני, דווקא, 12/11/07 18:59

        הגב לתגובה זו

        • מה אתה אומר... היא לא רק צינית, היא ניבזית ולכן התגובות! (ל''ת)

          אורן, 12/11/07 19:30

          הגב לתגובה זו

    • ה' ירחם (ל''ת)

      אור, 12/11/07 18:03

      הגב לתגובה זו

    • אתה פשוט אדיוט (ל''ת)

      קצין בצה''ל, 12/11/07 18:04

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    נקרע הלב!!!! (ל''ת)

    חיים, 12/11/07 17:18

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    משתתף בצערכם הנורא. אתם לא פראיירים. הלוואי ולא תדעו עוד צער. (ל''ת)

    יושקו, 12/11/07 17:16

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    לכול מאשימי הצבא בעניין זה

    חייל צה''ל, 12/11/07 17:14

    לידיעת כולם: אם יש משהו אחד שהצבא יותר מבסדר גמור איתו, אלה הוראות נסיעה בכלי הרכב והרק''מ שלו. ההוראות הם נוקשות מאוד אך נהגי ומפקדי הכלים הללו בוחרים באופן שיטתי להתעלם מהם, וזה לא רק אשמת המפקדים, אלא אשמת הנהגים ומפקדי הכלים. לפי הוראות הצבא, אם הנהג לא ראה טוב את הדרך, חובה עליו לעצור ולהפסיק בנסיעה.

    הגב לתגובה זו

    • עדות מהשטח

      נהג בחטיבה, 10/07/10 09:06

      אני נהג נגמ''ש בחטיבה שהתאמנה שם, הייתי ליד הנגמש''ים של היח' של אסף ז''ל כל הלילה שלפני התאונה ולא התפלאתי כשהיא קרתה בבוקר!
      במהלך ההמתנה ליציאה בבוקר החבר'ה השתוללו עם הנגמ''שים בנסיעות מופרעות בשטח ההמתנה ואני אמרתי לעצמי ''רק שלא יקרה פה אסון''..
      לא הוגן לבוא בטענות לצבא כשהילד שלכם מוציא כל פורקן ומצפצף על ההוראות ומתפרע
      לצערנו זה היה ממש צפוי, באופן מרגיז וכואב
      רק אל תבואו בטענות לאחר שהילד שלכם מזלזל בכל ההוראות - וזה היה ממש ככה !

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ''מתחקור ראשוני מסתמן כי הנהג לא ראה טוב את הדרך מסיבה לא ברורה''

    יעל, 12/11/07 17:10

    זאת הודעת דובר צהל כפי שכתוב בכתבה...
    אתם מבינים איזה חוסר אחריות של הנהג! (או מפקדיו..)

    הוא לא ראה טוב את הדרך!

    אז במקום לעצור ואפילו לסרב לנהוג עד שהראות תשתפר...הוא המשיך לנהוג על עיוור...והתהפך.
    מישהו יכול להסביר את ההגיון הצבאי הזה?

    הגב לתגובה זו

    • אימונים נועדו לדמיין מצבי מלחמה

      חייל, 12/11/07 17:17

      ובמלחמה נוסעים עם הנגמ''ש בעשן, בערפל ובלילה.
      מה לעשות, מלחמה זו לא ארוחת צהרים במסעדה.

      הגב לתגובה זו

    • רואים שלא נסעת מימייך בנגמ''ש

      אני, 12/11/07 18:35

      אומנם ההוראות לנהג הם לא לזוז בלי שרואה אבל מה לעשות לפעמים נוהגים בלילה עם אמצעי ראיית לילה ולא כ''כ רואים.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    לא שופטים אדם בצערו

    ע, 12/11/07 17:10

    לא נראה לי שבנכם היה מקשיב לכם ולא הולך למילואים.
    עם כול הצער אין מקום לקרוא להשטמטות, מי שהולך לצבא יש סיכוי כי לא יחזור.

    הגב לתגובה זו

    • ואתה אומר את זה כי יש למילואימניקים יכולת הבחירה

      ל-1, 12/11/07 18:04

      לא להתגייס? האם בכלל, נראה לך שמישהו יכול להחליט אם להתגייס או לא? יש לזה מחיר משני צידי המטבע - מי שהולך לשם, יש סיכוי שלא יחזור, מי שמשתמט ''זוכה'' לחרם אזרחי. מה נראה לך עדיף?

      הגב לתגובה זו

      • איזה חרם אזרחי יא קשקשן? (ל''ת)

        חי בסרט, 12/11/07 19:18

        הגב לתגובה זו