• 105.

    דיווח: בעקבות פניית הרב- ישראל תוותר על הסיוע האמריקאי ולא תעשה

    אחד, 09/11/07 19:23

    עוד שימוש במטוסים אמריקאים, טילים אמריקאים, פצצות אמריקאיות, רכבים אמריקאים, תחמושת אמריקאית...

    בייחוד לא יעשה שימוש בנ''ל להגנת ק. שמונה, מחשש שהדבר יביא קללה גדולה על העיר.

    עוד נמסר כי במסגרת הוויתורים יבוטלו עסקת מטוסי ה- F35, פיתוח החץ, פיתוח המערכת נגד קטיושות, וישראל תבחר שלא לקבל 30 מיליארד דולר בעשר השנים הבאות.

    גורמים במשרד הבטחון נימקו את ההחלטה, בכך ''שקבלת סיוע מנוצרים עוד תעלה לנו ביוקר''.

    את מקום מערכות הנשק יתפסו מאות אלפי תלמידי ישיבה, אשר יתפללו מבוקר ועד ערב (3 משמרות) לעילוי נשמתה של מדינת ישראל...

    הגב לתגובה זו

    • הוצאת לי את המילים מהפה

      Glatze, 10/11/07 00:28

      פרזיטים כמו הרב הזה יקחו כל תרומה כשזה לכיסם, אבל לשפץ מקלטים של אנשים מסכנים שאין להם? למי אכפת!
      הצביעות הזאת פשוט מעלה בי זעם. אילולי ''תרומות נוצרים'', בייחוד כספי סיוע אמריקאים, לא היתה לנו היום מדינה אלא מובלעת ערבית.

      הגב לתגובה זו

  • 104.

    קריית שמונה עד היום ממש מבורכת

    דן, 09/11/07 17:55

    עם אנשים מלח הארץ

    הגב לתגובה זו

  • 103.

    הציגו דבר טוב אחד שעשה ''הרבי'' מק''ש

    בבר, 09/11/07 17:01

    אם תושבי קרית שמונה ידעו פעם על הקומבינות שעושה האיש המרושע הזה על הגב שלהם עם הקיבוצניקים היו תולים אותו ברסקו או על הגשר
    צפניה לא עשה אף פעם משהוא טוב לתושבי ק''ש

    הגב לתגובה זו

  • 102.

    איך מתנצרים? (ל''ת)

    אזרח שמאס בדת., 09/11/07 14:32

    הגב לתגובה זו

  • 101.

    יש דברים נכונים ב

    רוני לחוביצר, 09/11/07 14:19

    צודק הרב זות הדרך בא משתמשים הנוצרים לעביר את היהודים לאמין בישו מתוך נסיון אישי גרושתי קיבלה 40000 דולר וכיום היא מאמינה בישו

    הגב לתגובה זו

    • קשקוש פחדני. יהודי אמיתי לא חושב על התנצרות ולא מפחד ממיסיונרים

      אורן, 09/11/07 19:36

      הנוצרים מפחדים להשאיר את המקומות הקדושים שלהם בידי המוסלמים. נוצר פה אינטרס משותף כנגד המוסלמים. איך מגיב אז ''הרב''? תוקף את הנוצרים על בסיס גזעני (אין מה לעשות - שאתה אומר שאני לא מקבל כסף מנוצרים בגלל שהם נוצרים - אתה הוא הגזען) שבאים ונותנים כסף לשיפוץ מקלט.

      פשוט מביש שאנשים כמוהו בכלל מקבלים במה. פרימיטיביות ופחדנות (תבוא קללה...אווווו איזה פחד... עדיף לשבת במקלט מוצף ביוב שאף אחד מהקהילה של הרב לא טורח לקחת דלי ומגב ולנקות קצת)

      הגב לתגובה זו

      • נכון (ל''ת)

        Avi Ecuador, 09/11/07 20:28

        הגב לתגובה זו

  • 100.

    אני בטוח שהרב בדק את הנושא לפני ההכרזה אז אני אתו (ל''ת)

    גדי, 09/11/07 13:38

    הגב לתגובה זו

  • 99.

    הרב דרורי מצחיק כמו האבנגליסטים

    מלאיו, 09/11/07 13:04

    אותי לא מענין מי הוא התורם העקר שהוא נותן כסף , למה שממשלת האולמרט אמורה לעשות ולא עושה דבר. אז מוטב לקבל את התרומה.

    הגב לתגובה זו

  • 98.

    אנחנו,תושבי הקריה עם הרב דרורי!!!

    תושב קרית שמונה, 09/11/07 13:00

    קודם שהמדינה תדאג לנו- אזרחיה
    אתם כ''כ דואגים לנו?? אז תלחצו על המדינה.. שהממשלה תעשה משהו... נתקלנו כבר בטיפוסים הנוצרים האלה ועם כל הכבוד זה לא בא רק מטוב לב!! שמעתם על תנועת המסיון?? או שגם זה לא??

    הגב לתגובה זו

  • 97.

    לקשור את הרב לקטיושה ולשגר לים (ל''ת)

    חיה, 09/11/07 12:52

    הגב לתגובה זו

  • 96.

    אנחנו תושבי הריה סומכים על הרב דרורי בהכל- אז בבקשה מכם לא להתערב. (ל''ת)

    אורנה, 09/11/07 12:46

    הגב לתגובה זו

    • ומי שמך לדבר בשם כולם?האם משחו אותך בשמן? (ל''ת)

      אליהו, 09/11/07 12:53

      הגב לתגובה זו

  • 95.

    שיבטיחו לו 10% והוא ידאג להכשיר את התרומה (ל''ת)

    זאב, 09/11/07 12:43

    הגב לתגובה זו

  • 94.

    רב אחד טייל ביער לבדו...

    אני, 09/11/07 12:38

    פתאום נפל לתוך בור.
    בא איש אחד והושיט לו יד,הרבה אמר לא תודה אני אצא בכוחות עצמי,אלוהים יציל אותי.
    בא איש שני,זרק לו חבל,הרבה אמר לא תודה אני אצא בכוחות עצמי,אלוהים יציל אותי.
    בא איש שלישי עם סולם אמר הרבה לא תודה אני אצא בכוחות עצמי,אלוהים יציל אותי.
    התחיל להחשיך והרבה פונה לאלוהים למה אלוהים,למה אתה לא מציל אותי?
    שלחתי לך 3 אנשים,שלחתי חבל,שלחתי סולם....מה אתה רוצה שאני ארד בעצמי??

    הגב לתגובה זו

  • 93.

    צודק הרב! כל הכספי צריכים להגיע לאולמרט וברק, מה פתאום לקרית שמונה

    טורונטו טורונטו, 09/11/07 12:36

    ולשדרות, להם שידאג גידאמק ולביוב שמביאים כספים כשרים למהדרין,

    הגב לתגובה זו

  • 92.

    האמת על אקשטיין בתקשורת

    אחד מהעם, 09/11/07 12:14

    לידיעתכם, לאחרונה התפרסמו כתבות בעיתונות חילונית וגם בטלוויזיה שלא בדיוק מחמיאות ל'רב' אקשטיין.
    אקשטיין גורם נזק תדמיתי לישראל כאשר הוא מציג אותה כמדינה מתחת מתקפת טרור, מדינת עולם השלישי שאין בה מה לאכול.
    רק לפני שבוע תארו אותו כגאוותן ושחצן בעיתון מעריב.
    יש גם הרבה נוצרים שלא אוהבים אותו כי הוא מתחנף אליהם יותר מידי רק כדי להוציא כספים.

    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=507800&sid=126

    הגב לתגובה זו

  • 91.

    בתור תושב העיר ואדם בעל היכרות עמוקה עם הרב דרורי אני אגיד:

    אליה, 09/11/07 12:12

    אני מכיר ומעריך את הרב דרורי כאחד האנשים החכמים והטובים ביותר.
    קשה לי לראות את התגובות המזעזעות ומזלזלות באדם גדול כזה.
    באיזו זכות אתם מדברים ככה על רב שכזה?!
    האם זה שהדעות שלו לא נראות לכם נותן לכם רשות לדבר ככה על אדם שכפי הנראה עושה בכל חודש אחד בחייו פי מאה ממה שתעשו כל חייכם?!
    נקודה למחשבה....

    הגב לתגובה זו

    • גם אדם גדול מסוגל לעשות שטויות

      לטיף, 09/11/07 13:11

      ובנקרה הזה הרב דרורי עשה שטות ועכשיו הוא מבזה את שאר היהודים בקרית שמונה.
      מצידי שהרב ישפץ את המקלט שלו בעצמו. אני אשמח מאד אם ישפצו את המקלט שלי בכסף שמקורו נוצרי כשאני יודע בוודאות שאבנגליסטים א-י-נ-ם מסיונרים והם התנועה החזקה ביותר בעולם הנוצרי בעד ישראל כמות שהיא.

      הגב לתגובה זו

  • 90.

    קרן לידידות לא מקבלת תרומות ממסיונריים,

    יהודי שיודע, 09/11/07 11:52

    תבדקו את זה. נכון שיש נוצרים כאלה אבל הרב אקשטיין לא מתקרב אליהם!

    הגב לתגובה זו

  • 89.

    אתם כולכם מתייפיפים.. גרים במרכז הארץ ומחלקים הוראות!!

    יעקב, 09/11/07 11:47

    אתם חושבים שאתם מבינים משו ממה שקורה פה??? אנחנו סבלנו ש-נ-י-ם מהקטיושות והרב דרורי הוא זה שעוזר לנו ... הרב דרורי יודע מה הוא עושה!!! הנוצרים האלה לא כ''כ תמימים.. תבררו לעומק לפני שאתם כותבים דברים שאפשר רק להתבייש בהם!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 88.

    הרב דרורי יודע מה הוא עושה!!! אתם מתערבים בדברים שאתם לא מבינים בהם (ל''ת)

    יהודה, 09/11/07 11:37

    הגב לתגובה זו

  • 87.

    זכינו בקבוץ להכיר את הרב דרורי ואם ישאלו לדעתי גם אצלנו הם לא יכנסו (ל''ת)

    רותי, 09/11/07 11:35

    הגב לתגובה זו

  • 86.

    שנאת חינם

    Moshe, 09/11/07 11:33

    לצערי הפסקנו להאמין בעצמינו. ולכן איננו מאמינים יותר בכונותיהם הכנים של אחרים.כולם שווים.וזה לא דף גמרא שצריך לדון בו ולחפש מה מסתתר מאחוריו. זאת פשוט תרומה
    פשוטה לעזור לנזקקים.
    אגב ישראל מקבלת הרבה תרומות מהעולם הנוצרי.שיתכן שמשכורת הרב
    ובני הישיבות .מקבלים בעקיפין כסף
    מהנוצרים.
    הנוצרים הם בני אדם שמאמינים כמונו בבורא עולם.אלא דרך אמונתם שונה
    וכמונו יש בינהם טובים ורעים.בוא נצא מהבועה בה אנו שרויים.וכבד כל אדם באשר הוא
    באהבה
    משה

    הגב לתגובה זו

  • 85.

    הרב דרורי איש מדהים אוהב ישראל שמאס באנטישמיות (ל''ת)

    ולדה, 09/11/07 11:33

    הגב לתגובה זו

  • 84.

    רבי.גם המשכורת שאתה מקבל מהמדינה היא מתמיכה אמריקאית שרובה נוצרית.. (ל''ת)

    גם במשכורתך יש, 09/11/07 11:25

    הגב לתגובה זו

  • 83.

    הוא חושב שהוא המנכ''ל של אלוהים? (ל''ת)

    שגעון גדולה לרב, 09/11/07 11:12

    הגב לתגובה זו

  • 82.

    בושה

    n,chha, 09/11/07 11:11

    אויייי אוייי כמה גזעניים אנחנו אוייי

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאד

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 11:18

      עייני בתגובות להודעה מס' 61.

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

  • 81.

    כבוד הרב רק שתדע שבלי הגויים והכסף שלהם לא היית פה

    יהודי מאמין, 09/11/07 11:11

    מי מחזיק את ישראל? ארה''ב שהיא ממש לא יהודיה
    אז צא מהשטויות שלך
    שבת שלום

    הגב לתגובה זו

  • 80.

    כבוד הרב רק שתדע שבלי הגויים והכסף שלהם לא היית פה

    יהודי מאמין, 09/11/07 11:11

    מי מחזיק את ישראל? ארה''ב שהיא ממש לא יהודיה
    אז צא מהשטויות שלך
    שבת שלום

    הגב לתגובה זו

  • 79.

    את הישיבות והתלמידים הדבילים באמת

    מיקי, 09/11/07 11:07

    לא צריך למגן. בטח לא בכספי המסים שלי. שיתפללו, כמו ב-1939 וראינו מה קרה.
    גם לא צריך לספק להם הגנה על ידי צה''ל, לאלו מהם שלא מתגייסים.
    שיתפללו לבטחון, שיתפללו לכסף לפרנס את 12 הילדים שלהם, שיתפללו הדבילים.

    הגב לתגובה זו

    • תגובותיך נובעות מבורות גדולה בנושא (ל''ת)

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 11:15

      הגב לתגובה זו

      • כן - שכחנו - רק אתה חכם.

        אורן, 09/11/07 21:03

        למה שלא תנצל את החוכמה שלך ביחד עם איזה מגב דלי ומברשת צבע באיזה מקלט?

        הגב לתגובה זו

    • זו אחת התגובות היותר מטומטמות... מה הקשר בכלל??

      נועם, 09/11/07 12:33

      תברר על הנושא.. על האנשים שאתה מדבר עליהם בכזו גסות רוח.. על הסביבה .. אתה תוקע תגובה שאינה קשורה אפילו לנושא.. למה רק שתדע שהישיבה בקרי שמונה היא ישיבת הסדר שכל תלמידיה מתגייסים(קרבי)
      אז בבקשה..

      הגב לתגובה זו

  • 78.

    תקשיבו טוב טוב!!! אתם בכלל לא מבינים על מה הרב דרורי מדבר!!!!

    מאור, 09/11/07 11:06

    שמעתם על אירגון יד לאחים??? שמעתם על הנוצרים המסיונרים????? אתם בכלל יודעים מה המטרה של הכסף הזה??? למה הם נותנים אותו?????????
    יש פעילות של נוצרים מסיונרים בכל הארץ. הם רוצים לגרום ליהודים להפוך לנוצרים והם עושים את זה בנחמדות ובליקוק. הם שמו את זה להם למטרה. הרב דרורי מכיר היטב את התופעה הזו והוא יודע על מה הוא מדבר. לפני שאתם מתחילים להשמיץ, לקלל ולדבר שטויות , תכירו את הבנאדם, תכירו את הסיטואציה. בתקופת המלחמה ישיבת קריית שמונה עסקה רק בחסד. תלמידיו עברו ממקלט למקלט, עזרו לזקנים, לקשישים, אירחו חיילים בישיבה, דאגו לכולם לאוכל, לתרומות. הרב דרורי יודע טוב מאוד מה זה לעזור. אבל המקרה הזה הוא שונה לחלוטין. אסור לקחת כסף ממי שמנסה להעביר אותנו על דתנו. שמעתי על כ''כ הרבה מקרים על יהודים אומללים שנפלו בפח הזה.

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    לכל הטוקבקים!אל תכתבו בנושא שאתם לא מבינים בו!!חובה להכנס!!!!!

    יהודיה, 09/11/07 11:00

    יש פעילות בארץ של נוצרים מסיונרים. מבחינתם שליחותם בעולם היא ''להחזיר בתשובה'' יהודים ולגרום להם לעבור לדת הנוצרית. אם בעבר הנוצרים עשו זאת ברציחות ובכפייה, כיום הם עברו ''לדרך הנועם''. הם הולכים למקומות בהם יש אנשים חלשים, אנשים נזקקים ומפתים אותם ע''י כסף. בהתחלה רק מציאים להם עזרה, ולאחר מכן מפתים אותם לעבור לנצרות ע''י נחמדות, שכנוע. הרבה יהודים מסכנים נפלו בפח הזה. לכן גם קם ארגון יד לאחים. את אותם נוצרים אפשר למצוא לעיתים בקניונים, ברחובות וכו' מחלקים פליירים. צריך מאוד להזהר מהם. הרב דרורי הוא אדם חשוב וטוב. תזהרו בכבודו, אל תשפטו בנושא שאתם לא מבינים בו.

    הגב לתגובה זו

  • 76.

    הרב צפניה-הגם אתה מיישר קו עם הפנאטים? (ל''ת)

    אריק, 09/11/07 10:59

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    מחר יגיד הרבי המטומטם שאסור לקבל

    מיקי, 09/11/07 10:58

    נשק ממדינות לא יהודיות.
    רצוי שהרבי הזה יטיף לעדר המאמינים שלו להתגייס לצבא במקום לבלבל את המוח.

    הגב לתגובה זו

    • מיקי היקר,

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 11:10

      אמנם זה לא קשור לדיון אך הייתי חייב להגיב.

      אני במקרה חלק מעדר המאמינים הזה שהרב מטיף לו לא להתגייס, ומצחיק, כי אני יכול להגיב לך כי אני ברגילה. :)

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

  • 74.

    אנשים!!! קצת כבוד!!!

    ג'ניפר, 09/11/07 10:44

    מדובר ברב מכובד ביתר, אל תכפישו את שמו סתם, אתם לא יודעים כמה חוכמה ספונה באדם כה רם...

    הגב לתגובה זו

    • גזענות לא חכמה (ל''ת)

      שולטי, 09/11/07 11:06

      הגב לתגובה זו

    • סייג לחכמה שתיקה.

      נתן.ש, 09/11/07 22:50

      עם כל הכבוד לרב,מה החכמה למנוע שיפוץ מקלטים עם כל תאוריות ההבל שלו.שיתעסק בענייני דת.וישאיר את ניהול מעיר לנבחרים.

      הגב לתגובה זו

  • 73.

    הרב הזה היה אומר ליהודי הגטאות , לא לקבל עזרה מהנוצרים שבאו לשחררם. (ל''ת)

    אני מתבייש!!!, 09/11/07 10:40

    הגב לתגובה זו

  • 72.

    כל עזרה היא מהקב''ה

    אשת חיל, 09/11/07 10:37

    וזה ממש לא משנה מהיכן זה מגיע

    אין תהליך שלא נעשה והוא אינו
    בהשגחה לטובתם העליונה של
    ישראל.כדי שנהיה אור לגויים.

    לא רואה בזה קללה אלא ברכה
    גדולה.

    אשת חיל

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    עצות אחיטופל.

    נתן.ש, 09/11/07 10:37

    יתעסק הרב בענייני דת וישאיר את ניהול הקרייה למי שהוסמך לכך.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    טליבאן עליך ישראל!! הצילו!! (ל''ת)

    כה אמר, 09/11/07 10:34

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    נאייטולה דרוריאן חי טוב ומוציא פתווה

    האייטולה זובז, 09/11/07 10:33

    שאסור ומותר מי אתה יא טמבל
    שאפילו לקדש שני חתולים אתה לא י
    יכול מפחיד את התושבים יאללה
    תתחיל לקרקר כמו תרנגול ותעזוב
    אותנו בשקט

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    אם החבריחם הדוסים של הרב לא היו עושקים את המדינה אולי היה כסף (ל''ת)

    רב חוצפן, 09/11/07 10:30

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    לכל המגיבים-סיכום הדיונים בטוקבקים

    מישהו שמבין, 09/11/07 10:22

    לכל אותם האנשים המנסים לצדד ולהגן על הרב דרורי:

    המלחמה הזו אבודה.
    אין לכם סיכוי בפלטפורמה הזו לשכנע ולהסביר את הכוונה של רב העיר ק''ש. מי שנמצא פה אלה אנטישמים קטנים שונאי דת ויהדות.

    גם אם יהיה כתוב רק בכותרת ''רב'' וללא מילים בכתבה,
    שפלי הרוח פה ימצאו את הסיבות להתנכל ולקלל וללכלך בעולם השפל הזה.
    עולם הטוקבקים.

    אנשים רעים ואכזריים אלו יקבלו את עונשם.

    ואתה, תלמיד יקר, חזור ללימודים והתעלם מכל המחרפים והמגדפים.

    כבודו של הרב דרורי ידוע ומוכר ולא ייפגע מאנשים שהרפש הוא נס לרגליהם.

    אלו ימשיכו בדיבורים שלהם.
    ינצלו את מקשי המקלדת להטיף את ארסם הקטלני ומתוך חדרי חדרים בבתיהם הפרטיים יתוו את הקשרים ויעשירו את עולמם הצר, השפל והבזוי.

    הנח לטיפשים אלו, שיכתבו מה שהם רוצים.

    מול שפלים נסתרים הדוקרים בחרבות הטוקבק- אנחנו לא נילחם.

    הגב לתגובה זו

    • רב העיר שלכם הוא כלב מצורע. לגן העדן לא יגיע. (ל''ת)

      מקולל האיש., 09/11/07 10:35

      הגב לתגובה זו

  • 66.

    כן ,צדקה לקבל מהם אסור אבל לעשוק

    אני, 09/11/07 10:22

    אותם מותר?
    הרב דרורי עם כל הכבוד( ואין כבוד) הוא נבער מדעת ומחפש כותרות בכל מחיר.
    גועל נפש!!!!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    לכל הטפשים בוקר טוב

    אהבל מצוי, 09/11/07 10:17

    לכל הטפשים שחושבים שמישהו מחלק מתנות בחינם.
    לכל הטפשים שחושבים שאנשי הקרן הנוצרית הם אדיוטים כמוהם ומחלקים כסף בחינם.
    לכל הטפשים שמוכנים למכור את האמא ואת הילדים שלהם בחבילה אחת בשביל כמה אגורות.
    לכל הטפשים שהופכים את עצמם לעוורים ולא רואים שהנוצרים דוחפים בכוונה כסף לכל מקום כדי להשפיע.
    בוקר טוב. על הכסף המסריח הזה עוד תשלמו ביוקר. מאוד ביוקר.

    הגב לתגובה זו

    • צודקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק (ל''ת)

      מיי, 09/11/07 10:27

      הגב לתגובה זו

    • מתאים לך הכינוי.

      Rasputin, 09/11/07 10:46

      הנה מבזק חדשות:
      יש בעולם אנשים שאוהבים את הארץ הזו (אפילו שלא ביקרו בה) יותר ממך ויותר מבני דודייך הלא הם נטורי קרתא.

      מי אתם בכלל שתקבעו לעל תושבי קריית שמונה שנפגעו האם לקבל את הכסף או לא? מה אם חלק מהבתים שנפגעו שייכים לאנשים שלא חיים בימי הביניים והם יכולים רק להגיד תודה על התרומה? חשבתם על זה חבורה של אגואיסטים פרימטיביים?

      הגב לתגובה זו

    • שרתת בצבא, פרימיטיבי? (ל''ת)

      מיקי, 09/11/07 11:00

      הגב לתגובה זו

  • 64.

    הרב הנבער חוטא בדיני נפשות

    משקיף, 09/11/07 10:15

    הרב לא מנין שתפישת עולמו הפרימיטיבית תגרום בעתיד לשפיכות דמים מיותרת.. דמם יהיה בראשו.

    ציבור התורמים בארה''ב הם אוהבי ישראל (דתיים באמונתם) שמאמינים שהכסף שלהם יעשה טוב לישראלים. חלקם אנשים פשוטים, לא עשירים ונטולי אינטרסים (מסיונריות) מהסוג שמטפחי קונספירציות מדומות אצלנו דואגים להעצים.
    אנחנו צריכים להודות להם בחום ולנצל את הכסף למטרות חיוביות כמו זו, שהמדינה שלנו לא יודעת להקצות.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    לקחת את הכסף תחת אזהרה לנוצרים! (ל''ת)

    יורם, 09/11/07 10:14

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    ביהדות לא מאמינים בקללות אדון רבי. רק בקדוש ברוך הוא.

    טל, 09/11/07 10:05

    כסף זה כסף. וניקח אותו ממי שרק יתן.

    הגב לתגובה זו

    • טל היקר/ה, אמת לאמיתה

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:13

      הקדוש ברוך הוא, הוא זה שמכתיב לנו את פעולותינו. אבל הוא לא אמר שכסף זה כסף. לדוגמא, הוא אמר לנו שאסור לנו לגזול או לגנוב ובוודאי לא נקח אותו ממי שרק יתן.

      הוא גם הכתיב כללים ברורים לגבי פיקוח נפש. ועייני בתגובתי לתגובה מס 6.

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

  • 61.

    די כבר עם הפיגור המרוקאי הזה. אנחנו במאה ה-21 . איזה שטויות אנשים מ

    רחוק, 09/11/07 09:55

    יביא קללה עאלק. איזו פרימיטיביות שזה מצמרר. די כבר עם הפרימיטיביות המרוקאית הזו, זה חייב להיפסק פעם אם אנחנו רוצים לפתוח פער מהערבים. ובכלל, דת באשר היא זה דבר פרימיטיבי, לא רק של השחורים, אבל ביחוד שלהם.
    יאללה להתעורר ולהגיע בקפיצות קלות למאה העשרים ואחת

    הגב לתגובה זו

    • לגזען היקר,

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:09

      צר לי לאכזב אותך, אבל הרב צפניה אשכנזי. :)


      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

      • נכון ולא נכון...

        מוישל'ה, 09/11/07 10:14

        לא נכון לשרבב את עניין המרוקאים. אין כל קשר.
        אבל יש ויש קשר בין הפרימיטיביות לזרמים ביהדות שתוקעים אותנו בימי קדם!!

        הגב לתגובה זו

        • מוישל'ה היקר,

          תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:49

          ממתי פרימיטיביות היא מילה גסה? מי שוכח את העבר, אין לו עתיד.

          שבת שלום.

          הגב לתגובה זו

          • ששוכח* (ל''ת)

            תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:57

            הגב לתגובה זו

      • אהבתי. (ל''ת)

        ---, 09/11/07 10:14

        הגב לתגובה זו

      • ולהחרים אדם כי הוא גוי זו לא גזענות? (ל''ת)

        לאאאא, זו יהדות, 09/11/07 10:21

        הגב לתגובה זו

        • אכן, זו גזענות.

          תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:42

          ''המבדיל בין ישראל לעמים'' זו גזענות. ואין דבר שלילי בכך.

          מקובל לחושב שכל ביטוי של גזענות הוא שלילי. במיוחד אחרי שנות ה-70 בארה''ב ותורת ג'ון לנון ב''אימג'ין'' שלא צריכים גבולות ולא צריכים דתות ולא צריכים כל הבדל בין בני האנוש.

          ידוע שאין הדבר כך וישנו הבדל משמעותי מאד בין העם היהודי לכל שאר העולם. (להרחבה עיין ב'ספר הכוזרי' לרבי יהודה הלוי וב'נצח ישראל' למהר''ל מפראג)

          שבת שלום.

          הגב לתגובה זו

      • אה, הוא אשכנזי? זה משהוא אחר...שילך בכל זאת לכל הרוחות! (ל''ת)

        כה אמר, 09/11/07 10:32

        הגב לתגובה זו

  • 60.

    שהמדינה תממן לא הנוצרים !!!!

    ישוע פילוס, 09/11/07 09:43

    דרורי צודק.
    למה שהמדינה לא תממן את המקלטים אלא הנוצרים האמגווליסטים שידועים כאנטישמים

    הגב לתגובה זו

    • קודם כל זה אוונגליסטים...

      אני, 09/11/07 09:57

      ושנית אין לך מושג על מה אתה מדבר!!
      הם אוהבים את ישראל ואת היהודים אהבת אמת.
      הלוואי הרבה יהודים היו אוהבים אותנו כמו שהם אוהבים.
      אנשים כמוך משניאים את עצמנו על העולם,יורקים בפרצוף של אלה שרוצים מכל הלב לעזור לנו ואח''כ מתפלאים למה כולם שונאים אותנו??

      הגב לתגובה זו

      • לאני היקר,

        תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:20

        מניין לך שהם אוהבים אותך אהבת אמת? עד כמה שידוע לי אי אפשר לבחון רגשות הצפונות בל,. אבל כן אפשר לבחון מעשים. ופעולותיהם המיסיונרית אומם חבויה אך אינה נסתרת, והיא גלויה למחפש.

        שבת שלום.

        הגב לתגובה זו

        • אני הכרתי אותם באופן אישי

          אני, 09/11/07 12:29

          כשגרתי בארה''ב.
          הם אנשים נפלאים ופשוטים,אגב דתיים כמוך רק שלא גזענים.
          הם באמת ובתמים אוהבים אותנו,מעריצים אותנו,ואין להם שום כוונה למסיונריות.
          אתה מדבר שטויות מתוך בורות.
          החשדנות הזאת שלכם כלפי כל אחד שמנסה לעזור לנו תעלה לנו ביוקר,אתם גורמים לשנאה כלפי היהודים בכל העולם.
          אני אמנם לא דתיה (לפחות לפי ההגדרה ''שלכם'') אבל אני אישה מאמינה אבל אני מאמינה לא רק בבורא העולם אלא גם בבני אדם.
          הגזענות והבורות שאתם מפגינים היא בושה ליהודים.

          הגב לתגובה זו

          • לאני היקר,

            תלמיד ישיבת, 09/11/07 14:14

            כל מה שכתבת הם דברים שהם מבטאים כלפי חוץ, הוגים בשפתם. אך אין לך כל הוכחה שזה מה שהם חושבים באמת.

            הם אכן דתיים, מה שרק מגביר את החשד שדת שניסתה להשמיד אותנו למעלה מאלפיים שנה, (בעיקר מכיוון שאנו מהווים את האנטי-טזה הגדולה לדתם), פתאום הופכת את עורה והם נהפכים ל''אנשים נפלאים ופשוטים'' כהגדרתך.

            שבת שלום.

            הגב לתגובה זו

            • הקתולים הם אלה שניסו להשמיד אותנו

              אני, 09/11/07 15:36

              לא האוונגליסטים.
              הנצרות מחולקת לכמה ענפים ויש הבדל עצום ביניהם.
              חוץ מזה אני כן מאמינה שאנשים עשוים להשתנות.
              אתה לא מכיר אותם בכלל ומדבר מתוך מה שהרבנים לימדו אותך...זו בורות וגזענות ואני לא דוגלת בהם.

              הגב לתגובה זו

            • אז על סמך מה אתה קובע נחרצות שהם רוצים להמיר את דתך?

              אורן, 09/11/07 20:57

              אולי הם באמת סתם רוצים לעזור? אתה יודע יש כאלו אנשים נחמדים שרוצים רק לעזור...

              אין חרדים כאלה אבל יש אנשים... כי החרדים רק רוצים להחזיר בתשובה ולא באמת שתשים תפילין...

              הגב לתגובה זו

        • ומשום מה אתה יכול לראות מחשבות שצפונות בלב שלהם...

          אורן, 09/11/07 20:55

          ואתה קובע שהם ממירים את דתנו...

          הם לא מחפשים להמיר דת של יהודים אלא של נוצרים שהתרחקו מהדת.

          לנו הם עוזרים מאהבה אמיתית

          הגב לתגובה זו

    • תגיד לי איפה אתה חי??

      תץתץצ, 09/11/07 10:20

      מה זה משנה מאיזה דת התורם? הוא רוצה לעזור והוא בן אדם טוב
      ממתי היהודים נהיו ככ טהורים וגזענים?

      הגב לתגובה זו

  • 59.

    להיות נאור=לקבל כסף מכל אחד בלי לחשוב (ל''ת)

    נזי, 09/11/07 09:40

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    לכל הנאורים..

    ידען, 09/11/07 09:35

    הבורות שלכם בענייני מסיונרים מרקיעה שחקים. לא מאשימ אותכם אתם פשוט לא מבינים מזה דת יהודית ומזה נצרות.
    כל המטרה של העמותה הזו מלכתחילה היא להרוס את היהדות,כל שבוע מטבילים יהודים,אתם מוזמנים לשאול את יד לאחים שעוקבים אחריהם כל הזמן. אין לנו צורך שיהיו מעורבים בחיינו, ק''ו אין לנו רצון להתקרב לנצרות או לנוצרים.

    הגב לתגובה זו

    • אבל הרי ''הכל נעשה בדברו'', לא? (ל''ת)

      מאמין גדול, 09/11/07 10:00

      הגב לתגובה זו

      • נכון מאד

        תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:16

        והוא גם ''מבדיל בין ישראל לעמים''.

        שבת שלום.

        הגב לתגובה זו

  • 57.

    ''אם ה' לא יבנה עיר שווא שקד שומר''

    רונית אלמליח, 09/11/07 09:26

    כי רק ב-ה' נשים מבטחנו ובוודאי לא בנוצרים

    הגב לתגובה זו

    • 57-זאת היתה םיםמת הרבנים באירופה

      ב-1938, 09/11/07 09:53

      ההמשך ידוע-החסידים נשחטו
      הרבנים ''הסתדרו''לארהב
      אבא שלי ז''ל צטט את אבא שלו ועל המשפט הזה הוא לא סלח
      צמרמורת

      הגב לתגובה זו

    • לרוני אלמליח צדיק הדור

      עדינה, 09/11/07 10:26

      אתה כנראה לא כל כך מאמין בקב''ה
      שאולי הוא נטע בהם את הרצון לתרום במקום לשנוא.
      אם ה' הביא את בילעם לברך את ישראל במקום לקלל מאיפה לך הביטחון שלא מדובר במעשה כזה.?

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    למי שמבין שלכל דבר בעולם יש שורשים רוחניים הדבר הזה פשוט.

    איציק, 09/11/07 09:25

    בס''ד
    למי שמבין שלכל דבר בעולם יש שורשים רוחניים הדבר הזה פשוט.

    הגב לתגובה זו

    • אמת לאמיתה (ל''ת)

      תמיד ישיבת, 09/11/07 09:46

      הגב לתגובה זו

  • 55.

    כל הכבוד לרב דרורי !

    אלי, 09/11/07 09:24

    אני מכיר את החבר'ה האלה.
    הם מנסים לשכנע אנשים מסכנים להמיר את דתם.

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    לא יאומן! גורלה של עיר תלוי באמונות תפלות נוסח ימי הביניים!

    אייל, 09/11/07 09:23

    אז תזכור, אדון רב מכובד-אלוהים עוזר למי שעוזר לעצמו. אתה כאן אומר שקריית שמונה צריכה להותיר את עצמה ללא ההגנות שתרומת ה''גויים'' מקנה, ומצפה שאצבע אלוהים תסית את הקטיושות מבתי הצדיקים שהקשיבו לך. אתה למעשה משחק כאן בדיני נפשות בהסתמך על מה שמסתכם באמונות תפלות. אתה עוד צפוי לשלם מחיר כבד בעולם הבא אם יעונה רע למי מאלו שנותרו חשופים אודות ליהירותך, ולא יעזור לך לשכנע את עצמך שגורלם נחרץ בגלל ''חטאיהם''. אתה תהיה אשם בתוצאות ההימור המטורף שאתה מרשה לעצמך לקחת בהולכת שולל של ציבור מאמיניך.

    הגב לתגובה זו

    • אייל היקר,

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 09:45

      אתה באמת מעליבאותנו. נראה לך שאנו תולים את עצמנו באמונות תפלות מיני הבניים? הרי האמנות התפלות שלנו קדומות הרבה יותר מכך. :)

      עיין במסכת סנהדרין דף ע''ד וברמב''ם הלכות יסודי התורה פרק ה'.

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

      • הסתבכתי עם המקלדת :)

        תלמיד ישיבת, 09/11/07 09:53

        מעליב אותנו*
        מימי הביניים*


        כתבתי על כך בהרחבה בתגובתי לתגובה מס' 6.

        שבת שלום.

        הגב לתגובה זו

      • עזוב, תלמיד יקר

        מלחמה אבודה, 09/11/07 09:53

        המלחמה הזו אבודה.
        אין לך סיכוי בפלטפורמה הזו לשכנע ולהסביר את הכוונה של רב העיר ק''ש. מי שנמצא פה אלא אנטישמים קטנים שונאי דת ויהדות.
        גם אם יהיה כתוב רק כותרת'' רב וללא מילים בכתבה, שפלי הרוח פה ימצאו את הסיבות להנכל ולקלל וללכלך בעולם השפל הזה.
        עולם הטוקבקים.
        אנשים רעים ואכזריים אלו יקבלו את עונשם.
        ואתה, תלמיד יקר, חזור ללימודים והתעלם מכל המחרפים והמגדפים.
        כבודו של הרב דרורי ידוע ומוכר ולא ייפגע מאנשים שהרפש הוא נס לרגליהם.

        הגב לתגובה זו

        • חס וחלילה!

          תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:07

          מה שאבוד פה זה רק הדעת של כמה יהודים תמימים. הם אינם אנטישמים, חס וחלילה. ההודעות שלהם באות מרגשות דאגה כנים לאחיהם שבצפון.

          כמו שכתב איציק בהודעה 56, החלטות אלו נובעות משיקוליים רוחניים ולא 'פרקטיים' כפי שמכנים אותם כאן.

          אני לא חושש לכבודו של הרב שדברי לא יעלו ולא יורידו מגודלו. אני רק חושש לעתיד אותם יהודים שמחפשים את עצמם.

          שבת שלום.

          הגב לתגובה זו

  • 53.

    אין בעייה - תן אתה בעצמך את הכסף - או שתוק! (ל''ת)

    נמאס מפרזיטים, 09/11/07 09:22

    הגב לתגובה זו

    • טיפש, הרב הזה עזר יותר מכל אחד אחר לעיר (ל''ת)

      אליהו, 09/11/07 09:27

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    הרבי אמר להרים ידיים, להרים ידיים.... (ל''ת)

    יעלה, 09/11/07 09:19

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    זה באמת רב ,,היה לו חלום רע זה הכול יעבור לו,,,נקווה,,

    JIM BEAM, 09/11/07 09:18

    רב יהודי[ אמיתי ]היה ממש את הפרבילגיה,,,,

    הגב לתגובה זו

    • Dear Jim,

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:00

      אני מניח שאתה תקבע מיהו רב יהודי אמיתי, איי?

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

      • תלמיד ישיבת קרית שמונה ,,בעולם תקשורתי כזה אין מקום ,,,

        JIM BEAM, 09/11/07 11:25

        לדעות שליליות,,אם הוא רב אז הוא חכם כן?אנחנו לא יכולים לסגור את עצמנו מהעולם,כי זה העולם היחיד שאנו מכירים יש דתות שונות מנהגים שונים וכולם צריכים לחיות ביחד ולעזור ,,,וזה בדיוק מה שאותם אנשים מנסים לעשות

        הגב לתגובה זו

  • 50.

    רב כזה הוא קללה.

    יהודי, 09/11/07 09:18

    נמאס מאנשי הדת. נמאס. נמאס.

    הגב לתגובה זו

    • ליהודי היקר,

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 09:54

      האם דבריך מכוונים גם כלפיך? הרי אתה בעצמך אמרת שאתה יהודי, משמע שאתה 'איש דת'.

      הזהר בדברך חבר,
      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    רב כזה הוא קללה.

    יהודי, 09/11/07 09:18

    נמאס מאנשי הדת. נמאס. נמאס.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    אסור להעמין לנוצרים. (ל''ת)

    יהודי, 09/11/07 09:14

    הגב לתגובה זו

    • לך תלמד קודם כל עברית (ל''ת)

      פרץ במרץ, 09/11/07 09:30

      הגב לתגובה זו

    • נכון. אסור להעמין להם (ל''ת)

      שכחת לכתוב 'גאה, 09/11/07 10:25

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    יישר כוחך הרב דרורי!

    כהן, 09/11/07 09:13

    יישר כח שאתה לא מפחד מכל המחרפים ומהמגדפים חסרי ההבנה והאמונה ואתה הולך בדרכך.
    הם ימיתו קללה על עירנו ואתה כבוד הרב עושה הכל כדי להוסיף קדושה ולא חול ונצרות

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    תפקיד הממשלה ולא נושא לתרומות

    עודד, 09/11/07 09:13

    יש בכותרת הסטה של העניין העקרי. שיפוץ תיקון והשבה לתפקוד של מקלטים הינם חובתה של הממשלה ולא של נדבנים. מבלי להכנס לעניין הכתבה והעליבות של רב העיר מול פיקוח נפש הדוחה הכל, על פי חוק, על פי דין ועל פי החובה המוסרית, הממשלה היא שצריכה להשקיע הון בקריית שמונה ולשפץ את כל המקלטים עד האחרון. זו חובתה הבסיסית - לייצר את הדרכים להגן על אזרחיה

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    טיפש

    VB, 09/11/07 09:07

    הנוצרים לפחות תורמים את הכסף, איפה הדתיים שיודעים רק לקחת

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    פשוט צודק. איש חכם. (ל''ת)

    אזרח תומך!, 09/11/07 09:05

    הגב לתגובה זו

    • איך המקלט היה בת''א בזמן המלחמה? נוח? (ל''ת)

      אורן, 09/11/07 20:51

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    רב לא נכבד, אתה קללה לעיר הזאת

    גיל אזולאי, 09/11/07 09:02

    תגובתך הפרימיטיבית והחשוכה והכל כך לא יהודית מעידה שצריך לבטל את הפונקציה המיותרת של רבני ערים.
    קבוצה גדולה של אנשים דתיים רוצים לתרום לעם היהודי ולעזור בנקודות חלשות, בראש הקרן עומד רב (קצת יותר נורמלי ממך). ותגובתך מדיפה גם ריח של גזענות.

    הגב לתגובה זו

    • גיל הנכבד,

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 09:39

      לו היית מכיר את פעליות הרב צפניה אשר הגיע לעיר לפני למעלה משלושים שנה ונשאר בה גם בשעותיה הקשות ביותר, אני מניח שהיית שוקל מחדש את דבריך שהוא ''קללה לעיר''.

      נגעת בנקודה נכונה מאד בהודעתך. ''קבוצה גדולה של אנשים דתיים רוצים לתרום לעם היהודי ולעזור בנקודות החלשות''. בדיוק שם, בנקודות החלשות הם מנסים לעזור, כי שם יש להם פתח. בתחילה הם עוזרים, האנשים הדתיים האלה, במסווה של צדקה. הכסף מתקבל בברכה מכיוון שהמקבל נמצא במצוקה וכך הם רוכשים את אמונו.

      ידוע שבעל המאה הוא בעל הדעה ותמיד ידרשו תמורה לתרומתם ה''נדיבה''. בעזרת הקירבה הם זורעים פעילות מיסיונרית בשכבות מצוקה ופוגעים פגיעה אנושה ביהדותנו. אם נעמוד איתנים מול התקפות לא מוסריות אלו מקובלנו ש''רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום מאחר''.

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

  • 42.

    הרב צפניה דרורי

    ורדה, 09/11/07 09:02

    אתה וקהילתך איכם קדושים יותר מכל קהילה נוצרית, כמו זו שעלבת בה. תתבייש

    הגב לתגובה זו

    • ורדה הרגעי ! לא לקחת את הכדורים (ל''ת)

      תמיר, 09/11/07 10:23

      הגב לתגובה זו

  • 41.

    השכלה.השכלה.השכלה.השכלה. (ל''ת)

    thomas braitbar, 09/11/07 09:01

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    יוליוס קיסר החכם אמר לכסף אין ריח!!!

    david, 09/11/07 08:58

    הרב דרורי כנראה שאתה חטרן!!!!וגם חתרן.מוטב שיהרגו מקהילתך??תפסיק לחרחר ריב.

    הגב לתגובה זו

    • אמר את זה אספסיאנוס (ל''ת)

      קטנוני, 09/11/07 10:17

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    מזכיר פסקי הלכה מזעזעים בתקופת השואה שאסרו על יהודים להציל עצמם

    תום, 09/11/07 08:58

    על ידי ''התחפשות'' לנוצרים. למרבה המזל לא כל פוסקי ההלכה היו בדעה זו. היו גם מי שהתירו.

    הגב לתגובה זו

    • אף רב לא אסר דבר כזה!!! פשוט הרבה יהודים לא רצו

      אור,רה''ע, 09/11/07 09:40

      להתחפש לנוצרים. הם העדיפו למות על יהדותם ולא להמיר את דתם (אפילו לא כלפי חוץ) לנצרות הנבזית. אבל עזוב, זה משהו בנשמה, ואני מבינה אתכם החילונים שאתם לא מבינים את זה.ככה זה כשהחיים ריקים מתוכן .

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    ''הרבי''? מה קרה לכם? ממתי רב הופך לרבי? (ל''ת)

    סתם שואל, 09/11/07 08:57

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    צודק. לא צריך למכור את עצמינו עבור כסף.

    מ., 09/11/07 08:54

    המניע של האוונגליסטים הוא הרצון לראות אותנו ממירים את דתינו.
    אילו הם היו תורמים מתוך חסד חף ממניעים היה אפשר אולי לקבל מהם.
    אבל כל מי שעיניו בראשו רואה שהתרומות האלה הם ממניעים דתיים.

    הגב לתגובה זו

    • עיני בראשי ואני רואה תרומה מבורכת על מנת להציל את התחת שלך שיושב

      אורן, 09/11/07 20:50

      בסלון ולא במקלט המוצף.

      הם אוהבים אותנו כי אנחנו משמרים את האתרים הקדושים לנצרות להדבדיל מהמוסלמים.

      זו הסיבה שהם רוצים אותך חי... למרות שבמקרה שלך זה לא ככ ברור למה...

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    הרב צודק..

    האמת, 09/11/07 08:54

    זה אשכרה יביא קללה.
    רק יסיימו לקבל ת'כסף וכבר תפרוץ עוד מלחמה..
    עזבו.. בלי טובות.. אל תיקחו את הכסף ולא תיהיה מלחמה..

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    הרב צודק..

    האמת, 09/11/07 08:54

    זה אשכרה יביא קללה.
    רק יסיימו לקבל ת'כסף וכבר תפרוץ עוד מלחמה..
    עזבו.. בלי טובות.. אל תיקחו את הכסף ולא תיהיה מלחמה..

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    גם הרבנים הקיצוניים באירופה לפני השואה אמרו לא לברוח ...

    סולי, 09/11/07 08:52

    וחלקם כמו ראש סאטמר החרדית ביותר -ברח בעצמו והציל עצמו ....

    הגב לתגובה זו

    • נכון, וסבי סבתי דודי ודודתי על משפחותיהם

      סאטמרית חילונית, 09/11/07 10:30

      נשרפו באושוויץ בעודם ממתינים לנס שהבטיח הרבי.

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    הרב צודק..

    האמת, 09/11/07 08:52

    זה אשכרה יביא קללה.
    רק יסיימו לקבל ת'כסף וכבר תפרוץ עוד מלחמה..
    עזבו.. בלי טובות.. אל תיקחו את הכסף ולא תיהיה מלחמה..

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    הוא צודק

    יובל, 09/11/07 08:51

    תבינו! הם רוצים תמורה לכסף!!!

    הגב לתגובה זו

    • מה התרומה שהם רוצים? איפה זה מצויין? מתי הם אמרו זאת?

      אורן, 09/11/07 20:48

      על מה לעזעזל אתה מדבר?
      מאיפה המידע?

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    למה הזלזול הזה?

    חיים, 09/11/07 08:51

    הרבי אמר?,הרב אמר!

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    עוד כמה נקודות ששכחתם כנסו

    ג'קי, 09/11/07 08:50

    הנוצרים האלה נותנים את התרומות ולא מצפים לשום דבר בתמורה בניגוד לחברה היהודים בארה''ב.
    הנוצרים האלה תורמים בעילום שם ומבחינתם פירסום שמם בבחינת ביזוי שמם בפני אלוהים לעומת היהודים שתורמים ומצפים לראות את שמם מתנוסס בגאון על הבנין או המקום שאליו תרמו.
    הנוצרים האלה נותנים את הכסף ולא שואלים או דוחפים את האף בענינים שלשמם נתרמים הכספים בניגוד ליהודים שתורמים ורוצים לדעת ולרוב לשנות את כיוון התרומה ואיך ישתמשו בה.

    הרבנים פה בארץ אלה שמתנגדים מתנגדים מסיבה אחת כי הם לא גוזרים קופונים על התרומות האלו וכי אם זה יימשך האנשים שתורמים להם יפסיקו לתרום להם וזה גורם להם לשקשק.
    אה וכמעט שכחתי את שנאת החינם וקנאה שיהודון אחד מצליח לשנורר כל כך הרבה נוצרים ואילו מה שהם עושים זה רק גורמים לשנאה ולריב.

    שבת שלום ומבורך אל תדאגו כל אחד יקבל את מה שמגיע לו מידי זה שלמעלה.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    זה רק מראה כמה העם מטומטם.

    רון, 09/11/07 08:50

    יש פתגם שאומר.
    ''נותנים תקח מרביצים תברח''

    הגב לתגובה זו

    • פתגם טפשי.

      @, 09/11/07 08:56

      לפעמים כשנותנים זה כדי לגבות בריבית מאוחר יותר.
      אל תעלה על דעתך שהנוצרים האלה חסרי אינטרסים.

      הגב לתגובה זו

      • האינטרס שלהם זה שהעם היהודי ישמור על אתרים נוצרים בפני המוסלמים

        אורן, 09/11/07 20:47

        הם לא צריכים אותנו לדת שלהם. הם אוהבים אותנו ורואים בנו אחים שותפים למאבק.

        אז בא איזה רב קיקיוני ויורק להם בפנים...

        הגב לתגובה זו

  • 28.

    תגידו תודה

    מאור הגולה, 09/11/07 08:47

    כל מי שרמתו הרוחני גבוהה יותר מהאמונה העיוורת באלוהים מבין כי לתת ולקבל זה אותו הדבר.
    לצערינו אנו שייכים למדינה בה הממשלה דואגת לצרכי תושביה רק כאשר הם הופכים להיות משפחות שכולות. מציעים לנו עזרה וכבוד הרב מסרב לקבל אותה מפעת דתם של העוזרים. כמה שטחי, פלא ששונאים אותנו?

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    בני אדם

    Moshe, 09/11/07 08:41

    כבוד הרב
    נוצרים לא נוצרים. ראשית כל הם בני אדם כמו כולם.ואין הבדל ביננו אלא שכל אחד לפי גורלו נולד לעם שונה.
    וכאחד שחי אתם.דע לך שכל דבר שהם עושים ותורמים מתוך אמונה שעם ישראל הוא עם נבחר ועם אהבה
    למדינת ישראל.
    להזכירנו אלולא הבני אדם האלה
    לא היתה לנו מדינה.
    שבת שלום
    משה

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אחריות השיפוץ היא על הממשלה

    צופה, 09/11/07 08:21

    אז בבקשה שהידידים האלו ייתנו כסף למדינה והיא תשפץ. מה האינטרס שלהם להיכנס בעצמם לקריית שמונה?
    רמז: עיר מוכה , מופגזת , ענייה ובקצה הארץ... אולי אפשר ל''הציל שמה כמה נפשות '' אולי?

    הלאה המסיון. עם ישראל נשאר נאמן לבורא עולם!
    חרה גם כשהו עטוף בצלופן מהודר עדיין מסריח!

    הגב לתגובה זו

    • מילים כדורבנות-ואמיתיות לחלוטין

      אילנה, 09/11/07 09:14

      לעולם,אבל לעולם לא אסמוך על הנוצרים.
      אינקוויזיציה,ושיתוף פעולה בשואה לימד אותי מי הם-מסעות צלב והכרחה להכיר בזבל שלהם בכוח הזרוע לימד אותי ללא להאמין להם בגרוש. עדיף למות ולא ליפול ב''טובות''שלהם.

      הגב לתגובה זו

      • אני מרחם עליך... עדיף למות? מסכנה... (ל''ת)

        אורן, 09/11/07 20:45

        הגב לתגובה זו

    • אולי הם יודעים שכסף שנכנס למנגנון בירוקרטי כמו הממשלה

      זה אבי עצבני, 09/11/07 10:41

      לא יוצא מהצד השני.

      אתה חושב שהם כבר לא מכירים את מדינת ישראל ואיך המערכת הבירוקרטית שלה עובדת?

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    למה המדינה עד עכשיו לא סידרה את המקלטים (ל''ת)

    משה, 09/11/07 08:21

    הגב לתגובה זו

    • זהכל בגלל הכסף שגרפנו לכיסנו מה דעתך (ל''ת)

      מחרבן על המקלטי, 09/11/07 14:18

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    מי שמך לאלוהים?!

    Melina Perez, 09/11/07 08:18

    מרגיז.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ''הרבי אמר''? כותרת חשוכה שמטרתה

    ספי, 09/11/07 08:17

    כותרת חשוכה שמטרתה לכוון מראש את הקוראים להתנגד לדברים!!!

    בפעם הבאה כתבו -
    ''הרב צפניה דרורי , רב העיר וראש הישיבה שפיתח את העיר ואת מושבים והקיבוצים בגליל העליון, שבני ישיבתו בזמן הקטיושות לא בורחים מהעיר אלא מפעילים את כל מערך החרום, שיודע בדיוק מה המטרה של התרומה הזו - חושב כי לא צרך לקבל את הכסף מהסיבות הבאות...''

    מצ''ב קישור לרב דרורי והישיבה בזמן מלחמת לבנון השנייה.
    http://video.google.com/videoplay?docid=8857047236988446230&q=%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA&total=78&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=5

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    לכל הקבצנים

    עמיחי, 09/11/07 08:12

    נותנים לכם תרומה אז אתם מאבדים את הכבוד העצמי? ואם מישהו חכם אומר לכם - חשוכים שכמותכם - תפקחו את העיניים ותראו שהכל אינטרסים, אז אתם מטביעים את החכם, כדי שלא יפריע לכם להתמסר בשקט? תשאלו כל מצביא וכל מפקד ויגידו לכם שהרוח היא שמנצחת במלחמות ולא הכסף או הכוח. ואם נאבד את הרוח, שום תרומה כבר לא תעזור.
    כל הכבוד לחכם - הרב דרורי

    הגב לתגובה זו

    • פיקוח נפש דוחה שבת

      דודי, 09/11/07 08:22

      הרב הנכבד נפגע כנראה מכך שהתרומות לא עברו דרכו כדי שהוא יוכל ללגזור את חלקו,

      הגב לתגובה זו

      • אולי נסדר לו מעשר לרבי אז אולי יסכים? (ל''ת)

        צפעינה פעניח, 09/11/07 09:08

        הגב לתגובה זו

  • 21.

    רבנים מחרפנים!אין אלוהים לכו לעבוד יה טפילים! (ל''ת)

    רוני, 09/11/07 08:12

    הגב לתגובה זו

    • אתה מטומטם.עוד תיפגע חזק.תיזהר.אה (ל''ת)

      יהודי, 09/11/07 09:23

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    צודק!!! מי שמכיר אותם יודע שהכוונה

    ספי, 09/11/07 08:11

    היא להכניס את הנצרות לקרית שמונה!

    הגב לתגובה זו

    • ההיפך הוא הנכון !!!!

      גיל אזולאי, 09/11/07 09:06

      הם תורמים להמון מטרות ללא שום מטרה אחרת אלא מתוך רצון לעזור לעם היהודי.
      הם אנשים טובים יותר מהגזענים החשוכים הפוחדים מהצל של עצמם

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    חשבתי שמאשפזים במוסד סגור משוגעים עם הזיות

    ארז, 09/11/07 08:11

    כולל דבילים שמדברים עם אלוהים
    מחר הוא יצח מישהו ויגיד שאלוהים שלח אותו.

    הגב לתגובה זו

    • בינתיים

      צופה, 09/11/07 08:29

      הרוצחים הם ברובם המכריע אם לא כולם כאלה ש''אין להם אלוהים'' חילונים כמוך.
      ואילו רבנים הם המרבים שלום וטוב אור ורוך בעולמנו הדי מבאס.
      אבל אל תתן לעובדות לבלבל את מה שיצא לך

      הגב לתגובה זו

      • ביחוד כנופיית הרבנים שעליהם התבסס הרוצח יגאל עמיר

        גיל אזולאי, 09/11/07 09:09

        רבני ישע הקיצוניים ועורכי הפולסות הם ממש שילוב של שלום, אור וטוב ..................

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    מי יציל את קרית שמונה מידי הפרימיטיביים האלה?

    לא יאומן, 09/11/07 08:06

    לא יאומן - ה מילניום הבא כבר התחיל, אבל הפרימיטיביים האלה מתנהגים כאילו אנחנו חיים לפני אלפי שנים בגטו. אם זה רב, אני צנצנת. תעיפו אותו משם, ותנו לאנשים תרבותיים לנהל את מה שקורה שם, ולא לחשוכי הדת של ימי הבינים. ואם הוא נגד התרומה - שיביא את הכסף בעצמו מהבית, הפרזיט.

    הגב לתגובה זו

    • טעות גדולה

      צחי, 09/11/07 08:37

      הפרימיטיביים האלה שאתה מתייחס אליהם, נשארו כמעט היחידים העיר בשעת המלחמה ועבדו ימים ולילות בכל תחום אפשרי ביחד עם הרב דרורי, לעומת האנשים ''התרבותיים'' שאמורים לנהל שברחו מיד כשפרצה המלחמה.
      נקודה למחשבה

      הגב לתגובה זו

      • מה הקשר בין מחט לתחת? הזיות הן הזיות

        שלום, 09/11/07 09:25

        זה שנשארו זה יפה, אבל עכשיו מכתיבים תרומות של מי לקחת ושל מי לא? אם זה כך-שישלמו בעצמם את הכסף, או שלא יכתיבו לאחרים בגלל אמונות שמקורן לפני אלפי שנים. רבאק, חיים במאה עשרים, ולא באיזה גטו חשוך. הדתיים בארץ מנסים בכל מקום להכתיב לנו את אורחות החיים, מה לעשות איך לעשות ועם מי לעשות, והגיע הזמן לשים להם גבול.

        הגב לתגובה זו

  • 17.

    כנסו: מי שלא

    מיכל, 09/11/07 08:06

    מי שלא מכיר את הרב דרורי, שלא ידבר. הוא צדיק אמיתי, אדם אכפתי מעל ומעבר, דואג לכל אחד ואחד (חילוניים גמורים דתיים), ואנשי קרית שמונה מכירים אותו ומוקירים אותו על עזרתו הרבה יחד עם הישיבה כולה בזמנים קשים שידעה קרית שמונה, וגם בחיי היום יום ה''פשוטים'' של העיר.. אני בטוחה שאנשי העיר יקשיבו לרב . מי שלא מבין טיפה ביהדות, אין לו זכות להתערב ולומר דעה זו או אחרת. קודם לך ותלמד דברים בסיסיים, ואח''כ תחווה דעה. מה ששמר על העם היהודי במשך דורות, זה לא ה''דמוקרטיה'', להיות עם ככל העמים, ''השכלה'', או איזה זמר או זמרת מוערצים. הגיע הזמן שקצת תלמדו יהדות, זו לא הטפה לחזרה בתשובה, אלא אכפתיות ממי שהוא יהודי אך אינו יודע דבר וחצי דבר על זהותו.

    הגב לתגובה זו

    • מיכל- 17 ג רה בחיפה ומדברת שטויות

      ב.ל, 09/11/07 08:23

      אם הית מכירה באמת את הרב האשכנזי של ק''ש הית יודעת שהוא לא כל כך אהוד ואהוב נהפוך הוא
      הוא תמיד היה השליח של הקיבוצניקים ועושה דברם זה תפקידו מאז ומעולם לשמור על האינטרסים הכלכליים של התעשיה הקיבוצית באזור ולדאוג שרוב תושבי ק''ש הספרדים לא ירימו ראש

      הגב לתגובה זו

      • שטויות והבלים

        תלמיד ישיבת, 09/11/07 09:20

        בפעם האחרונה שאני בדקתי אנחנו לא מסננים בין אשכנזים לספרדים בשערי הישיבה.

        כל פעילויות הישיבה מופנות כלפי תושבי העיר והקיבוצים כאחד. כמו שמיכל כתבה, מי שיזכה וילמד קצת מאורחתיו של הרב צפניה יבין שאין שחר לדברי האיוולות שהותרסו כלפיו.

        הגב לתגובה זו

      • הנה עוד ספרדי מקופח ועלוב נפש

        חחח, 09/11/07 09:30

        חמודי, לא רוצה תרומות? שלם מהכיס שלך! לא מתאים לך? אל תפריע לאחרים לתרום. כנראה שאלוהים רוצה שיגיעו תרומות לשיפוצים, אז למה אתה מפריע לו, אם בעצמך אתה אישית לא משלם? ובכלל, איזה דיבורים של ימי הבינים: שלא ירימו ראש.. הרגשי נחיתות שלך עולים לשמים, טפשון, וזו דוגמא איך הם מרעילים יחסים.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    הבן אדם מחורפן לגמרי

    אוקידוקי, 09/11/07 08:05

    מאיפה הוא חושב שיש לישראל כלי נשק וכסף אם לא מאחותנו הנצריה- ארה''ב?
    מי מממן לנו את הכלכלה אם לא הנוצרים שבארה''ב?
    נגמרו הימים של יהודים ונוצרים נלחמים האחד בשני, אולי חוץ מבקרית שמונה.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    סוף סוף יש לנו בני ברית בעולם הזה, והוא רוצה לירוק בפניהם ?

    די כבר, 09/11/07 08:05

    לא מבין את האנשים האלה, האמת לדעתי אנשים כמו הרב הזה יש להם בעיה נפשית מהסוג שכל מה שהם עושים הם צריכים להגזים ולהחמיר בו. לא יודע מה הטרמינולוגיה הרפואית לזה.
    אבל בקיצור לא צריך להקשיב לו אלוהים ברא את כולנו עם מוח כדי שנישתמש בו ולא כדי שבן אדם אחר שכתוב לו רב או כל דבר אחר לפני השם ישתמש בו בשבילינו.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אני לא מאמין שישנם כאלה בוקים !! (ל''ת)

    זה סתם סיפור, 09/11/07 08:05

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    בורות מפחידה של איש דת (ל''ת)

    liz, 09/11/07 08:02

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    צודק!

    אילן, 09/11/07 08:00

    הרי ברור שיש להם אינטרס בזה שהם עוזרים לנו, כדאי להיזהר!

    למה כשגאידמק רוצה לעזור כולם מבינים שזה מסריח, אבל פה לא? אם תשאלו אותי - זה בגלל אופי הכתבה בתקשורת. שימו לב שהכותב מדגיש רק שהרב אוסר, מה שגורם לקורא להרגיש רע כלפי הרב. זה לא כך! כדאי מאוד להיזהר.

    בכלל, פגשתי את הרב הנ''ל לפני כ12 שנה, והוא אדם מיוחד בעל אישיות מדהימה ומוערכת מאוד ע''י כל מי שמכיר אותו אישית, אל תתנו לעיתונאי קטן לסובב אתכם כך. תנו לו לנסות לישון, נראה אותו מצליח (ולא אני המצאתי את בעיות השינה שלהם...)

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    איש חשוך ומפגר! שיסגרו אותו באיזה מקלט! (ל''ת)

    אהבל!, 09/11/07 07:58

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    לכבוד הרב דרורי

    אליהו שמש, 09/11/07 07:57

    מכיר את השיר דיינו מהאגדה של פסח?... אז ככה:

    אתה מקבל משכורת מהרבנות הראשת, - דיינו

    את הכסף שקיבלת, הרבנות והמפלגות הדתיות, סוחטתים מהממשלה.... - דיינו

    הממשלה מקבלת את הכסף , איך לא, מהדוד סאם מארה''ב!

    אם כבר אתה הפרזיט, לא עובד, לפחות תגיד תודה.

    הבנת את זה מר ברוך?

    הגב לתגובה זו

    • כמה טמטום בתגובה אחת

      אליהו, 09/11/07 08:07

      מי אמר שרב עיר לא עובד? בגלל שאתה לא משתמש בשירותיו זה לא אומר שאינו עובד! הוא אינו פרזיט והלואי וכולם יעבדו חצי ממה שהוא עושה.

      הגב לתגובה זו

      • משכורת זה הכסף הקטן שלו

        ב.ל, 09/11/07 08:28

        לצפניה יש מונופול על כל מפעלי המזון בגליל העליון ומקבל כסף על כל בקבוק מים (נביעות)שאנחנו שותים ועל כל עוף (עוף הגליל )שאנחנו אוכלים ו כ''ו אז המשכורת השמנה זה רק כסף קטן עבורו

        הגב לתגובה זו

        • ברור! אבל את זה הרבנים לא מספרים, ממה הם חיים:מסחטנות מהסוג הזה

          ברוך, 09/11/07 09:28

          לא רוצים תרומות? שיממנו את השיפוצים בעצמם. גם ככה ישראל חיה מהנדבות שארצות הברית הנוצרית נותנת לה, אבל על זה הוד מעלתו הרב דרורי הנאור פשוט לא שמע. יכול להיות שלא יודע אנגלית? מה, לא סיפרו לו? הוד מעלתו הפרזיט שחי בצפון על חשבון המפעלים שמשלמים לכם את כל התרומות כדי לקבל מכם את ההכשר - נא לרדת מצווארנו, ומהר!

          הגב לתגובה זו

    • גדול אחי ! רק שכחתה עוד דיינו אחד בסוף חחח (ל''ת)

      די כבר, 09/11/07 08:08

      הגב לתגובה זו

    • הכסף האמריקאי לא בא מגויים?? (ל''ת)

      ציוני שמאלני, 09/11/07 08:18

      הגב לתגובה זו

    • הרב גם משתמש בדם של נוצרים או חילונים להכנות מצות (ל''ת)

      נזי, 09/11/07 09:43

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    הרבה רבנים טועים , הם אנשים כמו כולם

    אני לא רב,, 09/11/07 07:56

    הרבנים הסמיכו את עצמם ואת מקורביהם לשלוט על אחרים , הם מנסים להרחיב את אחיזתם , ומשתמשים בשם הבורא , לצערי לנו בני התמותה אין שום אפשרות לדעת את כל האמת על בורא עולם . וקשה נורא להודות בעובדה הזאת .

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    לא חייבים להקשיב לכל מה שהרב אומר

    דודו, 09/11/07 07:49

    קרית שמונה צריכה את התרומה הזו.
    ואם הוא רב, הוא יודע הכל???????
    שיגיד תודה לאנשים הטובים שתרמו במקום להתנהג כמו פרימיטיבי.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הנוצרים נותנים החרים לוקחים (ל''ת)

    ששון, 09/11/07 07:45

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    הרב גם טועה

    אלמוני, 09/11/07 07:43

    אני לא מבין את דבריו של הרב
    אם כל הכבוד ליהדות, אחרי שקריית שמונה ספגה פגיעות קשות בהמלך מלחמת לבנון השניה והמקלטים הם שהצילו את חיי התושבים, אני מניח שחלק מההפצצות פגעו במקלטים ו''שינו'' להם קצת את הצורה, אז עכשיו, שהתושבים צריכים לשפץ אותם ,סוף סוף ניתן כסף המיועד לשיפוץ, אז הרב לא רוצה אותו?!
    ובגלל מה, בגלל שהכסף מכספי גויים? כתוב בתורה :פיקוח נפש דוחה שבת, אם לתקן את המקלטים שניזוקו זה לא חשוב, אז מה חשוב?
    הכסף הוא למטרת צדקה, הוא לא קשור להתבוללות,הוא לא קשור
    ל'' להיות מעורבים בחיינו''
    אנחנו מדינה עם המון אוייבים, אם נדקדק יותר מידיי בחשיבה לא נכונה על המטרה, נפספס את המטרה העיקרית

    הגב לתגובה זו

    • לאלמוני היקר,

      תלמיד ישיבת, 09/11/07 09:31

      דבריך נכוחים אך לא מדוייקים.
      הגמרא דנה בהרחבה בנושא פיקוח נפש מול מצוות אחרות. באופן כללי, פיקוח נפש דוחה את כל המצוות שבתורה חוץ מעבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים. אך כל זאת כאשר גוי בודד או איזשהו גורם אחר מסכן את נפשך. כאשר תכלית הגויים היא להעביר אותך על דתך, מוסרים את הנפש על דברים קטנים בהרבה מהעבירות הנ''ל. (ועיין בהרחבה במסכת סנהדרין דף ע''ד וברמב''ם, הלכות יסודי התורה פרק ה')

      הרב פירט במכתב שהתפרסם בקריה (וראיתי אותו השבוע) שתכלית אירגונים נוצריים אלו הם לפגוע ביהדותנו במסווה של צדקה תמימה. לכן החלטת הרב היא בראש ובראשונה הלכתית וכל שיקול אחר שניסו להדביק להחלטת הרב כאן, חסר כל בסיס.

      שבת שלום.

      הגב לתגובה זו

      • כמה יהיר ככה אטום

        א, 09/11/07 09:55

        אתה באמת חושב שתכלית הגויים היא להעביר אותך על דתך?? כל הגויים בעולם, יושבים כל היום ומתכננים איך לנצר אותך? במה שונה הטיעון שלך מבסיס הטיעון של הפרוטוקולים של זקני ציון?

        א. תשתחרר מהיוהרה ההזויה הזו שגורמת לך להאמין שתלמיד ישיבה בקריית שמונה באמת מעניין מישהו בעולם.

        ב. תחשוב כמה אידיוטים וגזענים נראה אם נדחה תרומה למטרה חשובה כל כך, רק בגלל דת התורם.

        הגב לתגובה זו

        • לא' היקר,

          תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:30

          לא הבנת את המשפט שלי בצורה נכונה. הכוונה הייתה שתכלית אירגון זה היא העברתנו על יהדותינו. לא כל הגויים בעולם יושבים כל היום ומתכננים איך לנצר אותי, לא, אבל אלו מאלו שכן צריך לשמור מרחק מהם ומכספם.

          שבת שלום.

          הגב לתגובה זו

          • אל התלמיד החכם

            אלמוני, 09/11/07 12:02

            תלמיד ישיבה יקר
            שבת שלום לך

            שאלה לי אלייך: האם כל אלה הנותניי נדבות למינייהם מעוניינים להמיר את דתך?
            אם שומרוני נותן לי מתנה\\צדקה\\נדבה, האם אני צריך להעליב אותו ולא לקבל את הצדקה מכיוון שהוא לא בן דתי?
            האם שמישהו נותן לך כסף שחסר לך, מבקש ממך שתחייה כמוהו?
            הם נתנו צדקה=מלשון צדק,
            וזה לא קשור לדת.

            הגב לתגובה זו

            • אלמוני יקר,

              תלמיד ישיבת, 09/11/07 14:01

              אין לי ראיות לגבי כל נותני הנדבות למיניהם. הייתי נמנע מלקבל כל תרומה מגורם לא יהודי עקב התלות והשיעבוד הנגרם מכך. על אחת כמה וכמה מאירגון זה שינם הוכחות לפעילות המיסיונרית שלו.

              שבת שלום ומבורך גם לך.

              הגב לתגובה זו

        • מיסיון בקרית שמונה

          בוגר קרית שמונה, 12/11/07 07:52

          אכן, בעיר קרית שמונה עצמה מסתובבים מיסיונרים שמשכנעים נוער להצטרף בהחלט יש לנו ממה לפחד

          הגב לתגובה זו

      • אל תלמיד הישיבה

        אלמוני, 09/11/07 10:01

        תלמיד ישיבה יקר
        שבת שלום

        עם ישראל מתקיים הודות לאלפי תרומות (שחלקם ניתנות בסתר וחלקם לא), זו תרומה שלא ניתנה בסתר
        האם בשל דתם של האנשים הללו עלינו להשפיל אותם ולא לקבל את תרומתם? יש דתות שכאשר מציעים לך משהו מנדיבות לב (ולא ממניעים אחרים) ואתה מסרב לקחת, אתה מעליב ופוגע בכבודו של הנותן.
        האם הכסף של הנוצרים ההם שונה המשלנו?
        האם לא חשבת שכוונותיהם טובות? ואנחנו מעליבים אותם בכך שהכסף לא מקדש את המטרה?
        אז לך ולרב הנכבד יש לי רק מילה
        תחשבו קצת לפני שאתם מעליבים אחרים
        גם בירושלים יש 4 דתות.

        הגב לתגובה זו

        • אלמוני יקר,

          תלמיד ישיבת, 09/11/07 10:28

          בהחלט, הכסף של הנוצרים שונה משלנו. כאשר אנו מקבלים כסף ממישהו נוצרת איזושהי תלות בנותן הכסף. זה נכון לגבי כל התרומות שבעולם, בין נוצרייים ובין יהודיים.

          ההבדל הוא שאירגונים נוצריים אלו מנצלים תלות זאת על-מנת להשריש את תורתם המיסיונרית בשכבות החלשות.

          אני לא מנסה לנחש האם כוונותיהם טובות אם לאו. זה נמצא בסתר ליבם ורק בוחן כליות ולב יודע זאת. אני כן שם לב לפעילותם הגלויה והמוכחת כמיסונרית. אי לכך אין לי כל אמפטיה כלפי ריגשותיהם ואם אני צריך לבחור בין העלבון שלהם לבין חוסן יהדותינו, הבחירה ברורה.

          שבת שלום.

          הגב לתגובה זו

      • לתלמיד היקר,

        בוגר הישיבה, 09/11/07 10:57

        נשיא ארה''ב הוא אדם דתי והוא מייצג אומה דתית שעקרונית רוצה להראות ליהודים את ה''יהדות האמיתית'' כלומר הנצרות.כידוע, אנחנו מאד נסמכים על שולחנו של הדוד סם,ואין פוצה פה ומצפצף. אתה, והן הרב,שאני מעריך אותו, לא מבדילים בין עקרונות שהם ,בינינו, די אוטופיים, לבין הפרקטיקה. כל עוד לנו ולנוצרים האמריקניים אויב משותף -האיסלם הפונדמנטליסטי,הפרקטיקה הנוצרית,הן ברמה הלאומית והן ברמה של קבוצה זו או אחרת של נסיון לנצר אותנו, איננה רלוונטית. יהיה אולי טעם מעשי להתחיל לדאוג רק אם יהיה שלום בינינו למוסלמים, וזה כנראה לא יקרה מחר בבוקר. גם הרב רוזן, שהוא לרוב פחות פרגמטי מהרב דרורי, קרא ליצור ברית יהודו- נוצרית לשם מלחמה באויב המשותף. סכנות קיימות כל הזמן, אבל צריך לדרג אותם בסדר עדיפויות סביר והגיוני. חשש שכסף לשיפוץ יגרום להתנצרות המונית- פחות סביר מהחשש לצאת מהבית לסופר פן ניפגע בתאונה.

        הגב לתגובה זו

        • בוגר יקר,

          תלמיד ישיבת, 09/11/07 14:10

          ישנה הבחנה ברורה בין הכסף המגיע מארה''ב אשר נשלח כסיוע מדיני ללא כל קשר נוצרי (ואין זה משנה אם העומד בראשה נוצרי הדוק), לבין אירגון זה אשר פעילותו המיסיונרית נחשפה לעיני כל.

          דווקא מול אוייבנו המשותף לכאורה, הדגיש הרב דרורי שעלינו לשמור על רמה רוחנית גבוהה שהיא היא תשפיע על המהלכים הפוליטיים והמלחמתיים. קשה לדרג רמות סיכון שונות ביחס למקרה זה. אמנם אתה צודק שבמישור הפשוט עדיף למגן מקלטים, אך אם אירגונים אלו ימ''ש יצליחו במסימתם ויטשטשו את ההבדלים בין היהדות והנצרות ומתוך כך יתרופף אחיזתנו בארץ, האם לא נאבד אז את הלגטימציה במלחמתנו הנחושה באיסלם הפנדמנטליסטי?

          שבת שלום.

          הגב לתגובה זו

          • תלמיד יקר,

            בוגר הישיבה, 09/11/07 16:05

            אם אתה סבור שהסיוע האמריקני מגיע ''ללא קשר נוצרי'', אתה פשוט טועה בגדול. אחת הסיבות המשמעותיות ביותר להסכמת הציבור האמריקני לסיוע לישראל הוא ההקשר הנוצרי. המציאות ,מסתבר,מורכבת ביותר. יתרה מזו: ייתכן מאד שהארגון הגדול (ארה''ב) מתוחכם הרבה יותר מאותו ארגון הפורש את מסיונריותו בריש גלי, ולכן אולי, סכנת המסיונריות גבוהה הרבה יותר ברמה המדינית מאשר ברמה של הארגון הקטן,חשבת על זה?
            אתה אומר שקשה לדרג רמות סיכון. מי אמר שהחיים פשוטים? בישיבה אתה חי בסוג של חממה. כשתצא ממנה,אפילו אם תחליט להיות אברך, דרוג מורכב של רמות סיכון הוא חלק אינהרנטי של החיים, בכל התחומים ממש.
            הערה לסיום: מותר, ואף רצוי, לא לקבל את כל מה שאומרים לך כתורה מסיני, גם, ואולי בעיקר, אם הדברים באים מאנשים שאתה מעריך. זה נכון לגבי כל מה שאני כותב כאן, וגם לגבי הדברים שאתה מקבל בישיבה. חשוב לרגע על המבנה של התלמוד הבבלי, ותבין את חשיבותה האמונית של הביקורת. אין צורך,כמובן, להזכיר את אברהם ומשה בהקשר הזה, וד''ל.

            הגב לתגובה זו

  • 5.

    גדול! מזמן לא קראתי ידיעה כ''כ מצחיקה

    דתי, 09/11/07 07:42

    הרי ידוע שעל שטרי הדולר כתוב ''באלוהים נבטח'' וזה מסר סמוי למיסיונריות מרעילה.

    גדול! אין כמו תגובה רבנית חשוכה להטיל אור נגוהות על חיינו.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    צפעניה הוא הקללה הכי גרועה של ק''ש

    ב.ל, 09/11/07 07:40

    קנאי חשוך

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    זאת קללה: שהוא נותן עצות !!! (ל''ת)

    Jango, 09/11/07 07:40

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    את הרב דרודי הזה יש להכניס לכלא . הוא בושה למין האנושי (ל''ת)

    ולקב''ה בעצמו., 09/11/07 07:39

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אז גם אסור לישראל לקבל כסף מארה''ב? (ל''ת)

    מדוע אסור?, 09/11/07 07:29

    הגב לתגובה זו

    • The money is sent by G-D

      Anon, 09/11/07 08:20

      G-D will use any means to get money to his home, Israel. it doesnt matter where the money comes from, if it will save lives it is welcome
      The end

      הגב לתגובה זו