• 65.

    די לכפייה וההפחדות..

    POWER STRIKE, 05/05/10 09:28

    צריך מייד לבטל את החוק הדורסני, ההרסני והטראומטי לילדים שנקרא חוק חינוך חובה!!
    שישקיעו באמת בחינוך אבל לא בכפייה, שיתעסקו בהכשרת מורים והשקעה במתקנים טובים וחכמים מאשר להשקיע את כל כספי מערכת החינוך בדרכים ובגורמים שבסך הכל כופים את הלימוד על התלמידים יותר מאשר בלימוד עצמו.
    בואו והצטרפו היום לקבוצה הפועלת לביטול חוק חינוך חובה!!!@
    https://www.facebook.com/group.php?gid=121681891175549&v=info

  • 64.

    ערב רב בפעולה

    דובי רוזנברג, 17/05/09 23:38

    כשהכתבים ה'אובייקטיביים' מביאים ביקורת למע' החינוך החרדית מיו''ר האגודה ל'יוצאים בשאלה' אנו כבר מבינים מה המגמה, אני מזמין את הכתבלבים לעימות עם ילד בן 12 מאחת הישיבות בארץ, כל החינוך שלכם לא שווה גרוש וחצי, קבוצות של חרדים שמתעתדות ללמוד לימודים אקדמיים סוגרות את הפער של 12 שנות לימוד בקורס של שלושה חודשים פסיכומטרי, על מה אתם מדברים? כבוגר החינוך הממלכתי זו בושה בכלל להעלות את החרדים כבעיה. כשתעודת בגרות היא בעצם אישור לדביליות מוסמכת למי בכלל הזכות לבוא אליהם בטענות.. ולכפות עליהם
    את החינוך הכושל שלכם? מדינת ישמעאל היא במקום האחרון בכל דבר, חוץ מעובדת היותה במקום האחרון... שם היא במקום הראשון... שאתם תטיפו לחרדים איך לחנך? על בסיס מה? על בסיס הצלחה או על בסיס דמיונות שווא... בקיצור כנסו חזרה לשבלול הרדוד שלכם ותדבקו לאיזה פרח לעוד שישים שנה

  • 63.

    לערבים , בחינוך אסור לסמוך על המדינה!!

    עדי חרדון, 28/11/07 18:11

    לערבים , בחינוך אסור לסמוך על המדינה!!

  • 62.

    לכן דרושה רפורמה

    אזרחית, 11/11/07 14:20

    המורים הטובים צודקים
    המנהלים הטובים צודקים
    ההורים הטובים צודקים
    משרד החינוך הטוב צודק
    הממשלה הטובה צודקת
    אנשי החינוך באקדמיה צודקים
    לכן
    דרושה רפורמה. כלומר צריך יותר שכל מכסף כדי להנות מאותו כסף.

  • 61.

    תחזקנה ידיך

    מירי, 11/11/07 11:18

    אמת כתבת בכתבתך., ולמרות המצב הקשה הנ''ל שתארת בכתבתך , אין זה מעניין כלל את שר האוצר ואת ראש הממשלה ואפילו את שרת החינוך שהולכת יד אחת עם עמיתיה בממשלה. אני מאוכזבת ממנהיגים אלה שאינם מתייחסים כלל לחברה ולעתידה, כי הרי בחינוך עתיד המדינה. אותם מעניין רק הכסף , שחלילה לא יחרגו מהתקציב שנקבע. האם הם היו מסכימים לעבוד בתנאים שבהם המורים עובדים והאם היו מוכנים להשתכר כמונו?! לא צריך להמתין לתגובה, מדיניותם במו''מ מול הנהלת ארגון המורים היא התשובה, וזו הסיבה להמשך השביתה.

  • 60.

    עים חוק חינוך חינם היה מיושם במדינת ישראל .

    פקק תנועה, 11/11/07 11:04

    כול הבלגן הזה .שיש כיום .לא היה קורה .

    • ואז אולי היית לומד לכתוב עברית ללא שגיאות כתיב... (ל''ת)

      יוסי, 28/11/07 19:05

  • 59.

    ממליץ על תגובה 2. פעולתו ה-1 של בגין היתה קיצוץ בתקציב החינוך. (ל''ת)

    זוכר., 11/11/07 10:19

  • 58.

    במצב הנוכחי אנחנו נשמיד את עצמנו לפני האיראנים או שאר שונאנו ישמידו (ל''ת)

    אותנו!!, 10/11/07 23:48

  • 57.

    תמריצי בולשיט

    מורה ותיקה, 10/11/07 23:35

    תמריצים שמייעדים לערי פיתוח, בדרום למשל, מועברים ע''י גורמים מקומיים לאנשי שלומם ולא למורים נדרשים ואין פוצה קול במשרד החינוך

  • 56.

    בא לי להקיא מראש הממשלה. ראש חונטה דרום אמריקאית . (ל''ת)

    אני מזלזל בו, 10/11/07 22:38

    • לא מספיק רק להקיא

      מורה, 10/11/07 22:52

      צריך לצאת לרחובות, להאבק...

      הוא ימכור אותנו כאילו היינו עוד פיסת נדל''ן...

  • 55.

    אין לנו הנהגה הכל חלול ושבור. מי יציל את ישראל מקריסה ??? (ל''ת)

    מדינה מושחתת, 10/11/07 22:32

  • 54.

    ראש הממשלה שולח לבקש פגישה עם רן ארז

    חלם בישראל, 10/11/07 22:11

    אבל ארז עסוק ובינתיים שביתה
    עד 3 חודשים

    • ספין זול. מי קונה את זה בדיוק ? :-) (ל''ת)

      :-), 10/11/07 22:32

  • 53.

    החינוך החרדי

    מורה לשעבר, 10/11/07 19:56

    מענין שאתם כותבים את דעתה של אחת שמצהירה בפירוש שהיא שונאת דת ממדרגה ראשונה מבלי להביא תגובה מצד השני האם זו נקראת אוביקטיביות מענין בחינוך החרדי אין שביתות ואולי תבדקו כמה אחוזים מיושבי בתי הסוהר הם יוצאי החינוך החרדי

    • כמנהג המחב''תים את כותבת לא לעניין

      דוד, 30/11/07 17:32

      מה שרלוונטי פה זו העובדה שבחינוך החרדי לא מלמדים חשבון ואנגלית ברמה סבירה ובטח שלא פיזיקה ביולוגיה ספרות גיאוגרפיה היסטוריה וכל מקצוע שעשוי להוציא אנשים שיועילו לחברה ו/או יתפרנסו בכוחות עצמם.
      לשם כך לא צריך את תגובתם. זה ברור כשמשץ הם נלחמים בשביל זה בכל דרך אפשרית.
      אין ספק שכל הנדרשים להסתת הדיונים, אלו המתווכחים באופן מניפולטיבי ודמגוגי, יש להם אינטרסים סמויים, אשר אינם רוצים לומר אותם בגלוי.

    • יש סיבה לכל דבר

      שירן, 02/12/07 12:18

      א. ברור שאין כמעט אסירים יוצאי החינוך החרדי, וזה בגלל שהרבנים מדאיגים להשתיק את כל העולם ''רק שהחילונים לא יגלו את זה''

      ב. ברור שאין שביתות. הכל בחינוך החרדי ממומן ע''י המדינה, אין להם ממש על מה לשבות.

  • 52.

    שיטת הבדידים בלימוד החשבון והחיטוב האווילי, הרסו את מע' החינוך (ל''ת)

    זו היתה תחילת, 10/11/07 19:52

  • 51.

    רן ארז מתוק תטפל בחינוך הערבי גם בבקשה (ל''ת)

    אבו חסן, 10/11/07 19:24

  • 50.

    צריך לפרק את כל מערכת החינוך בישראל ושהתלמדים (ל''ת)

    שילכו לעבוד ב, 10/11/07 19:14

  • 49.

    אין בעיית תקציב בכול חשיבה לא נכונה

    65, 10/11/07 18:55

    אני מכיר המון אנשים מאור עקיבא שמה למרות שזאת עיר קטנה.. יש 90 אחוז הצלחה באוחזי הבגרות
    בגלל שהאנשים שמה שינו את החשיבה
    שכן אפשר להצליח בלי להיות מליין

  • 48.

    לבטל את בחינות הבגרות !!!

    אנונימית, 10/11/07 18:14

    ממון רב ומיותר מתגלגל סביב האיוולת ששמה תעשיית בחינות הבגרות ( מורים, מורים פרטיים, שאלונים, ספרים, בוחנים, בודקי מבחנים.. ). בתי הספר הפסיקו לחנך- כל האנרגיות מופנות למולך הבגרות.
    תלמידים סובלים מלחצים מיותרים בגיל קריטי ביותר הפנוי לבניית הנפש,
    ולא רק להרחבת מאגר הידע וההשכלה. שפע המקצועות בהם נדרש התלמיד הישראלי ללמוד לבגרות לא הוכיח שהתלמיד עוצב כדי לחשוב, בחינות הבגרות ברובן דורשות כישרון לזכור ולשנן.
    ולמרות ההשקעה הגדולה ישראל
    נדחקת למקומות נמוכים באולימפיאדת המתמטיקה מדי שנה.
    הגיע הזמן לשנות קונספט: ידע ניתן לקבל ולרכוש לבד ובחינם- למי שחפץ בכך. לא לשם כך נדרש מוסד חינוכי.
    יש לצמצם את מספר בחינות הבגות
    למינימום (עד 5 בחינות) או לבטלן כליל!
    תלמיד המבקש להתקבל לאוניברסיטה יהיה צריך לעבור בחינות כניסה .
    יש להפנות כסף, ואנרגיות של מערכת החינוך בהקניית כלים לחיים ( לימודי פיננסים, לימודי משפחה, בינו לבינה, נהיגה זהירה, חק ומשפט, לימודי פוליטיקה ועוד ).
    יש לצמצם את שעות הלימודים ולאפשר לתלמידים לחיות, ולהפרות עצמם בשינה שכו חשובה להתפתחותם הנפשית והפיזית, בעיסוקים בהם הם מגלים כישרון ועניין טבעי.
    כל ניסיון לייצר תלמידים ''סטנדרטיים'' כפי שמיייצרת היום מדינת ישראל- ידון לכישלון . הגיע העת למהפכה כוללת ולשינוי חשיבה כולל !!!

    • לא לבטל ,אבל בהחלט לערוך שינויים.

      מורה מודאגת ,, 10/11/07 22:45

      מבחני הבגרות הפכו לגולם שקם על יוצרו.בתי הספר עסוקים במבחנים ונמדדים על פי מבחנים שרמתם הולכת ומדרדרת , וזה מסביר את אחוזי ההצלחה העולים.
      המורה המכין למבחני בגרות נתון ללחצים מצד ההנהלה , התלמיד , ההורים והפיקוח . מצב בלתי נסבל .
      התלמידים מצפים לציונים גבוהים גם אם אינם עומדים בדרישות .
      הצעתי להקטין את מס' המבחנים כולל שינוי במתמטיקה ( המקצוע '' הקדוש '') ולהפוך אותם לאיכותיים .
      גם במחיר שאחוז הזכאים ירד .
      התלמידים יפנימו שהצלחה דורשת השקעה .לדעתי מצבינו במבחנים הבינלאומיים ישתפר.
      למתקשים שהתעודה חשובה להם תינתן היזדמנות נוספת להשלים חינם בעתיד .

  • 47.

    אני רוצה להמליץ על תגובה 2

    ממליץ, 10/11/07 17:52

    אבל אין המלצות ב-NRG, אז הנה, אני עושה את זה בצורה של תגובה.

  • 46.

    רפורמה בשכר זו העילה לשביתה עפ''י הנוסחה: (ל''ת)

    יותר מורים/ות, 10/11/07 17:01

  • 45.

    אינפלציה של פרופסורים בחינוך עד לתרבות ימי הביניים (ל''ת)

    כולם חכמים כולם, 10/11/07 16:43

  • 44.

    מה שמענין יותר את צרת החינוך הוא העתיד הפוליטי של עצמה - בושה !! (ל''ת)

    עינת ג., 10/11/07 16:30

  • 43.

    תעודת בגרות ב-400 ש''ח (כרגע רק בת''א) (ל''ת)

    כולל עובר, 10/11/07 16:26

  • 42.

    תמצית החינוך מצוי בתגובה 30 אמת לאמיתה (ל''ת)

    חובה לקרוא!, 10/11/07 16:23

  • 41.

    יולי תמיר תציא מהממשלה כבר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    שר, 10/11/07 16:16

    • אולי בעוד 10 שנים מה דעתך חחחחחחחחח (ל''ת)

      כלורמרט בראון, 10/11/07 19:12

  • 40.

    בכל אשמים בגין שהתחיל,ביבי שהרחיב ורבובדיה שהכשיר

    חכם מימון, 10/11/07 16:10

    מי שיבדוק מתי החלה ההתדרדרות
    ברמת הלימודים בארץ,ברמת ההישגים בהשווה למדינות אחרות,
    בהקצאות חסרות פרופורציה למגזר החרדי האשכנזי והש'סניקי גם יחד-
    הקצאות שלא הותירו תקציבים לצרכים האמיתיים--בכל אשמים שבגין שהתחיל,ביבי שהרחיב ורבובדיה שהכשיר
    אלו השלושה הדרדרו את ישראל
    לשורות האחוריות עם ניגריה,וונזואלה
    אוזבקיסטן,ג'מייקה ואוגנדה.

  • 39.

    שיעור אלימות שתלמידים קיבלו

    leon, 10/11/07 16:01

    תלמידים=נוער לא ישכחו את שיעור אלימות שנתנו להם מורים.
    אם רוצים להשיג/לקבל משהו - צריך להפעיל כח. למה? כי אנו קבענו שמגיע לנו! אין צורך להתייחס לנפגעים מהתנהגות כזאת- אינטרסים שלנו מעל הכל השיקולים האחרים.
    מי שחיפש את מקור האלימות לא צריך לחפש רחוק- זה בתוך מערכת ''חינוך''.
    נוער מקבל שיעור של ציניות מערכתית ממוריהם! ולאיזה יחס מורים מצפים? הרי יש הרבה אנשים שלא מקבלים מזה שמגיע להם אך לא כל אחד יכול ומוכן להפעיל שרירות כפי שהצליחו מורים ''מכובדים''.
    טיפ לפעילות עתידית: בפעם הבא תכנסו לים ערומים- איזה כותרות יהיו: למורים אין כסף להלבשה.

    • הילדים לומדים שאדם צריך להיאבק על

      מורה, 10/11/07 16:22

      זכויותיו.

      זכות השביתה היא זכות לגיטימית, וכל שביתה פוגעת באחרים, אחרת אין לה ערך.

  • 38.

    המדינה פושטת רגל

    בא מגלות, 10/11/07 15:12

    אולי באמת יהודים הם עם שמסוגל לחיול רק בגלות ואינו יכול להחזיק במדינתו במשך זמן רב?

  • 37.

    טרם הבשילה העת לסיום השביתה

    מורים בתיכון, 10/11/07 15:11

    שלום לכולם ,
    שמעתם וקראתם את שעומד להתרחש מחר בערב.
    תקציר- בבית הדין לעבודה הוחלט לנסות ולהגיע לאיזושהי פשרה וכדי להתקדם צריך ארגון המורים להפסיק את השביתה לשבועיים והמדינה מתחיבת בזמן זה לדון בפרטי ההסכם.

    אנו רואים בצעד זה נסיגה ולמעשה מהלך שיכול להוביל לכשלון המאבק.
    אם נחזור ללמד נחזור לתלמידים שלא מכוונני מטרה כי '' עוד מעט תחזור השביתה'' , לא נפעל במלוא המרץ להשגת מטרותינו ולמעשה נוביל לכישלון.

    לכן החלטנו לנסו ע בערב , מוצ''ש ,

    למשרדי הארגון ולומר לרן ארז בצורה חד משמעית שאין אנו מוכנים לוותר.

    בשעה 19:00 תתחיל ישיבת הנהלת הארגון בה יציג רן ארז את דרישות הממשלה.

    נוכחותנו חשובה וחיונית !!!

  • 36.

    דן בן דוד - היכן הנתונים?

    אביבה, 10/11/07 15:07

    ד''ר דן בן דוד משתלח במכללות להוראה אך כאיש אקדמיה עליו לספק נתונים ולא לדבר מהרהורי ליבו.
    יש כאן אמירה חמורה ולא מבוססת.

    • מאזרח מודאג מאד

      לאביבה 36, 10/11/07 15:30

      מהם הנתונים שיש לך?

  • 35.

    השלטון לא רוצה עם עם תודעה דמוקרטית. לכן מקצצים בלימודים אלה....

    /'פפפ, 10/11/07 14:33

    ככל שהנוער יהיה פחות ופחות בעל תודעה דמוקרטית , הוא גם לא ידע מהן זכויותיו. הוא ידע רק חובות , ורק ללכת למלחמות כדי למות למשל.
    השלטון בעשור האחרון שם לו למשימה , להפוך את ישראל לשוק עבדים ומנוצלים בכל הרבדים , והכי חשוב , לשתוק, כי הם לא יודעים מה כן ומה לא . מה מותר ומה אסור.
    אבל זה בא בכוון השני , של פשע , אי שוויון , והליכה אחורה.
    לא מספיק בנייני זכוכית כדי להציג קידמה. קידמה היא בהרבה דברים אחרים. עמי המערב רואים זאת.
    אבל אנחנו לא ! עדיין במערב חושבים שאנחנו פרמיטיביים . אבל אנחנו חיים באשליה שאנחנו אירופה.
    מזרח אירופה אולי כן . אבל מערב ? ממש ממש לא.

  • 34.

    השקר של ''זכאות לבגרות'' ....

    ההס, 10/11/07 14:30

    היום , מורים מחלקים ציונים גבוהים , כדי להשתיק את ההורים , והמנהלים .
    גם תלמידים שלא יודעים מילה באנגלית מקבלים 100 נו אז מה ?
    זו לא אותה הרמה של לפני 15 שנה ויותר.
    אז אם מחלקים מאיות לכל אחד שיודע כמה מילים באנגלית , מה הפלא שיהיה ''זכאי'' לבגרות ?
    ואם בחינות הבגרות הפכו קלות יותר, מה הפלא שיש יותר בוגרים ?
    אבל על מבחנים בינלואמיים , אי אפשר לעבוד, ושם ההפתעה הגדולה והמבישה. הולכים לאחור.

  • 33.

    תהלים נגד טילים (ל''ת)

    אבו עלי, 10/11/07 14:27

  • 32.

    המכללות הרסו את החינוך ללימודים גבוהים

    א, 10/11/07 14:22

    נוצר מצב שאנשים עם בגרות מנימלית קונים את התואר שלהם בכסף במכללות פרטיות וזאת הסיבה שיש עודף באנשים כאלה ועו''ד לא מוכשרים בכלל

    • גם האוניברסיטאות לא בררניות במיוחד לגבי תנאי קבלה

      ג, 10/11/07 16:55

      אבל הסלקציה הנעשית לתלמידי שנה א' היא קשה. המטרה היא כמובן לתת שוויון הזדמנויות לכולם, ולשפוט האם הסטודנט מתאים למגמה שבחר לפי התוצאות של שנת הלימודים הראשונה.

  • 31.

    הצעה כיצד לשכנע את ראש הממשלה לשפר את משכורות המורים.. הכנסו !!!!!!

    אליהו, 10/11/07 14:19

    את חקירתו הבאה של אולמרט הייתי ממליץ לעשות בכיתה מיוזעת עם 40 תלמידים אחרי שעור ספורט, כשהם מתווכחים אם לפתוח את החלון או לסגור בגלל הריח. הוא בטוח ישבר ויודה אפילו שסבתו הייתה מרוקאית .

    • גדול :-) (ל''ת)

      רות, 10/11/07 14:52

    • יבקש פגישה עם רן ארז (ל''ת)

      אולי, 10/11/07 15:31

      • אולמרט צריך להיות באנאפוליס זה יותר חשוב לו (ל''ת)

        פצקו, 10/11/07 19:23

    • עשית הסטוריה, אחי

      כ, 10/11/07 16:51

      זו הפעם הראשונה שנתקלתי בטוקבקיסט אומר ''הכנסו'' ולא ''כנסו''. משום מה כל השאר כותבים ''כנסו'', והתגובה הראשונה שלי לשגיאת כתיב כל כך גסה היא שגם התוכן שמצפה לי (אם אטריח עצמי להכנס ולקרוא את התגובה) יהי באותה רמה...

  • 30.

    ל-12 החרדים לא לומדים בביה''ס גם:

    הרצברג, 10/11/07 14:17

    אלימות אלכוהול אולרים מין חופשי החל מגיל 12 עברית שיינקנית-צפונית וכן ללא שטיפת מוחות 28 שעות ביממה שמאל, שמאל רבין משנתו ומורשתו את הנכבה של פ' תמיר וכו'

    ע''ע איכות חיים ואיכות משפחה אצלם
    כיבוד אב ואם, זוג חונך ויודע כ''א את
    מקומו ותפקידו ללא כוכב נולד רוקדים עם כוכבים ואח''כ סמים ואלכוהול כמה שיותר.
    החינוך החילוני(ואני חילוני!) פשט את הרגל בלשון המעטה והטלוויזיה השתלטה כל כל מכלול החיים והפכה לשמרטף(ע''ע ''נני'') באופן גורף

    • החינוך החרדי...

      חילוני, 10/11/07 17:19

      החינוך החרדי סבור שלא צריך לחנך את תלמידיו להיות אזרחים של מדינה. לא כל תלמיד ישיבה הוא גדול בתורה, ואלו הכושלים צריכים ללכת לעבוד וללמוד ולא לינוק את כספי המיסים כמו פרזיטים.

  • 29.

    חייבים רפורמה והוספת שכר למורים!

    איילת, 10/11/07 14:17

    כמורה שעזבה את המערכת אני יכולה לומר שהרבה נקודות שמועלות כאן הן נכונות. חלק מזה שמעמדו של המורה הוא נמוך וקשה מאוד הוא עקב השכר המאוד נמוך שהוא מקבל. את עובדת שעות מהבית, משוחחת עם הורים ותלמידים וחושבת איך לשפר ואיך לפנות לכל אחד מהתלמידים ובסוף את מרוויחה 4,000 שקל כאשר יש לך תואר שני. זה ביזיון. אדם ללא השכלה שעבודותו פחות מהותית מרוויח הרבה יותר.

  • 28.

    נתונים השוואתיים חינוך בישראל לעומת העולם !הנתונים מדברים בעד עצמם!

    חשוב !!!!!!!!!!, 10/11/07 14:17

    ממוצע שנות הלימוד בישראל לתלמיד מעל גיל חמש ועד אוניברסיטה הוא מהנמוכים בעולם המערבי, הכיתות - מהצפופות בעולם, ההשקעה באקדמיה - מהנמוכות בעולם.

    ישראל ממוקמת 7 מהסוף מבין 32 מדינות שנבחנו. בעוד שבישראל ממוצע שנות הלימוד הוא כ-15.9 שנות לימוד (כולל גן ילדים). הממוצע במדינות המובילות הוא יותר מ-20 שנות לימוד - בריטניה ואוסטרליה
    (21.3), שבדיה (21) ופינלנד (20). מתחת לישראל מדורגות סלובקיה, רוסיה, צ'ילה, לוכסמבורג, מקסיקו וטורקיה - האחרונה בטבלה.

    ממוצע המשכורות במדינות המפותחות (OECD), עומד על כמעט 52 אלף דולר. בראש טבלת השכר עומדים המורים מלוקסמבורג, שמשתכרים יותר מ-123 אלף דולר. באוסטרליה 45 אלף דולר בשנה. בשבדיה מרוויח מורה 31 אלף דולר בשנה . מורה בתיכון בישראל מרוויח לאחר 15 שנות ותק כ -25 אלף דולר בשנה. רק בטורקיה משתכרים המורים פחות מבישראל.

    מספר ימי ההוראה בישראל הוא מהגבוהים ביותר בעולם (220 ימים ביסודי, 210 בחטיבת הביניים ובתיכון) לעומת רוב מדינות המערב
    (180 עד 190 יום).

    • אני חושב שאת זה בראון ואולמרט לא ישמחו לראות. זה הורס להם את הספין. (ל''ת)

      יהורם, 10/11/07 14:52

    • מספרים שלא אומרים כלום

      שמואל, 13/11/07 20:12

      1. מוטיב חוזר בכתבה לעיל, הוא סכומי הכסף שמושקעים, שעות ההוראה, מספר התלמידים בכיתה וכו'.
      אבל מספרים אלו לא אומרים כלום בנוגע למה שעושים עם הכסף שמושקע בחינוך, לאיכות שעות ההוראה, ולא- מטרת החינוך אינה להוריד את מספר התלמידים בכיתה לשם הורדת מספר התלמידים בכיתה, אלא רק במידה שהגבלה זו מביאה לידי השקעה יותר גדולה באופן אישי בכל תלמיד ובהעלאת רמת הישגיו.

      2. הרגשתי היא שהחינוך בישראל מזמן הפך לחינוך למטרה אחת בלבד- ציון גבוה בבחינת הבגרות.
      אבל תלמיד שהוציא ציון גבוה בבחינת בגרות לאו דווקא רכש כישורים כלשהם, למד ידע כלשהו. ציון גבוה רק מוכיח שהתלמיד יודע לשנן.
      צריך להחזיר למערכת החינוך את הלימוד לשם רכישת ידע. ועוד מילה גסה- ערכים. אני מצפה מבוגר מערכת החינוך, מעל לכל, להיות בנאדם טוב, תורם לחברה ולמדינה. הספיק לי לעבור 5 שנות שירות בצה''ל ולראות את חוסר המוטיבציה המשתוללת בקרב החיילים והחיילות, הספירה המתמדת לקראת ה'מנאייק' (השחרור המיוחל) כדי להבין שמערכת החינוך שלנו בכל הנוגע לערכים מקבלת ציון נכשל.

  • 27.

    מהחינוך התורני לא יצא טוב כי אין ממנו לא תועלת,לא רווח,לא כדאיות

    למה לממן?, 10/11/07 14:16

    ולא תמורה לחברה ולמדינה.בוגרי מערכת ניחשול זה לא יעבדו,לא ייצרו שום דבר טוב וכמובן לא יסייעו לכלכלה אז מישהוא יכול להסביר לי למה לממן אותם?

    • שיחנכו ברוח הרמב''ם

      יאיר, 10/11/07 15:16

      הרמב''ם היה גאון בתורה ורופא!
      הרמב''ם הטיף נגד בטלנים שלמדו רק תורה והתעסקו רק בתורה ולא רכשו מקצוע ''ארצי''!
      מדוע מצד אחד החרדים מהללים את הרמב''ם כשנוח להם, אבל מתעלמים מדרכיו כשלא נוח להם? אולי בסופו של דבר הם כמו כולנו? כשנוח לנו אנחנו הולכים בדרכיו של מישהו, וכשלא נוח - אז לא.
      אפשר לקיים מערכת חינוך תורנית שגם תחנך למצויינות טכנולוגית.
      כמישהו חילוני, אני נגד אל המעיין, אבל בעד שיהיו בתי ספר שיתנו גם חינוך תורני וגם חינוך לאזרחות טובה ומצויינות טכנולוגית.
      חבל שהחרדים חושבים רק על הקטע של התורה.

  • 26.

    אין לי מילים

    עבאס, 10/11/07 14:15

    כל כך המצב קשה שאני לא יודע מה להגיד . תחשבו 5 דקות על המצב במדינה אני רוצה שתרגישו איך אני מרגיש

  • 25.

    דתיים לא יודעים חשבון ? חחחחח הצחקתם,,,,,,,,,,

    רואה חשבון, 10/11/07 13:58

    תשאלו כל חרדי כמה זה דולר ועוד שניים כפול אלף והוא ישיב : זה בלתי מספיק .

  • 24.

    הכתבה הינה בסיס ראשוני להעלאת החינוך בארץ

    אלי, 10/11/07 13:56

    מספר הנקודות שהועלו בכתבה ופריסתה מול רוחב השלבים מהחינוך הראשוני בסיסי ועד האונבירסטאי הינה בסיס לועדת חקירה שתהיה כאן עוד מספר שנים כשכול המדינה תתפקח ונתעורר למציאות קטסטרופלית.
    מערכת החינוך ''קוברת'' כל רצון להתערב בנעשה מתאים לה להמשיך להתנהל כך ( ראו ועדת דוברת ז''ל) כל שכן ארגוני המורים שרק על שכרם צועקים , מה יהיה עם ילדינו נכדינו למי איכפת ? טוב שנכדיו של רן ארז ומורי ישראל לומדים במערכת ירודה זו!!!!

  • 23.

    בחינות המיצ''ב ועוד

    מורה לשעבר, 10/11/07 13:46

    בחינות המיצ''ב אינן משקפות דבר. הקולגות שלי הסתובבו בין התלמידים והכתיבו להם את התשובות. ללמד כיתה של 38 ילדים עם שליש משולבים (בעלי קשיי למידה, התנהגות וכו') ללא כל כלי למשמעת, ללא תמיכת הורים, תמורת משכורת אפסית וללא תמיכה והדרכה ראויה - היא מנת חלקם של המורים היום (יותר נכון - המורות היום).

  • 22.

    והתקשורת לא הרסה את החינוך?

    כתבלבי חצר, 10/11/07 13:43

    עם כל הזועמה שיש בטלוויזיה ובאינטרנט

  • 21.

    דבר אחד בטוח

    איל, 10/11/07 13:34

    עוד כסף לא יפתור את הבעייה.
    חובה לבטל חטיבות ביניים!!!!!!
    תוספת תקציב תילקח כמקובל לכל מיני מפקחים ותת מפקחים או לאחרים שקרובים לצלחת.

  • 20.

    חינוך החרדים ממש דומה לבתי ה''מדרסה'' בפקיסטן כפי שמתאים לעולם השלישי

    אייל, 10/11/07 13:31

    ''מדרסה'' הוא שם פקיסטני לבית ספר שבו מלמדים ילדים חינוך דתי מוסלמי גרידא. מעניין שהשם דומה מאוד למילה ''מדרשה'', וכשרואים שם את הילדים מכוסי הראש מתנדנדים בהתלהבות הכוונה בקריאה ממש אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בכולל או ישיבה. המדרסות תופסות את מקומה של מערכת החינוך הממלכתית, שמזמן קרסה לחלוטין. התלמידים לומדים רק קוראן-לא חשבון ולא כל נושא אחר שתורם בצורה כלשהי להשכלה מודרנית. נשמע מוכר? אנחנו ופקיסטן-צמד חמד.

    • תגובה למה שכתבת

      יאיר, 10/11/07 15:19

      אני די מסכים איתך, אבל בכמה סייגים -
      א. ב''מדרסות'' שלנו אין חינוך לטרור, רק חינוך לאנטי ציונות שהוא גרוע בעיניי, אבל זה עדיין לא חינוך לטרור.
      ב. מה אתה מתפלא על המלים הקרובות? ידוע שערבית ועברית הן שפות מאותה משפחה
      ג. יש ''מדרסה'' בכל רחבי העולם המוסלמי. האירוני הוא שבמדינות שמנסות להתקרב למערב יש מדרסאות שמסיתות נגד השלטון ונגד ההתקרבות למערב. מצד שני, גם אצלנו , ברשת החינוך של אל המעיין מתעלמים לחלוטין (במקרה הטוב) ממושגים ציוניים ומההסטוריה של התנועה הציונית, הרי הם יגידו לך בתמימות מזוייפת - איך אנחנו יכולים ללמד על חוזה המדינה (הרצל) שהיה יהודי מתבולל?

  • 19.

    מאז שש''ס בכנסת ובממשלה מצבם של המזרחיים התדרדר ומדוע?

    ש''ס אויבת, 10/11/07 13:25

    כי ש''ס מעודדת את המזרחיים לשלוח את ילדיהם ללמוד לימודים תורנים במדרסות וכך הם שוקעים לעוני,בערות ונחשלות.מספר המזרחיים באקדמיה ובמיקצועות המדעיים טכנולוגיים כל הזמן בירידה ואילו מספר התלמידים בחינוך התורני המבטיח חיי עוני וקבצנות קיצבאות בעליה.

  • 18.

    הכל נכון. אנחנו מגדלים דורות של בורים (ל''ת)

    אין עתיד פה, 10/11/07 13:08

  • 17.

    רק זה ? כנסו ותשמעו ....

    /'ש, 10/11/07 13:08

    ומה על זה שמורים בתיכונים מחלקים מאיות וציונים מעולים כאילו היו סופגניות רק כדי לרצות את המורים ואת המערכת ?
    אני רואה תלמידים ותלמידות עם מוח של ציפור שמתרברבים על מאה באנגלית ומאה במתמטיקה ומאה בביולוגיה , ואפילו עברית הם לא יודעים לדבר , וגם לא לקרוא אנגלית כמו שצריך !!!!!
    והם אחר כך מתקבלים לי לאוניברסיטה כאילו כלום.
    אז הרמה ירדה מאוד מאוד מאוד. ואלה הם הרופאים והרוקחים והמורים והמהנדסים של העתיד - דפרי''ים שבגלל שהמערכת כל כך נדפקה והרמה ירדה מאוד , הם מקבלים גם מי שפחות טוב. כי כנראה אין הרבה טובים.
    עוד 20 שנה נרגיש את זה חזק . לא עכשיו.

  • 16.

    מערכת השכלה מושכלת

    דורון, 10/11/07 13:08

    ההשכלה חשובה. אבל, ההשכלה = משאב מדינה ולצערי אצלנו זה המשאב ואין תחליף לו, מארץ מובטחת וזבת חלב לא נוכל להתקיים כאן...המדינה משקיעה במוסדות מאשרת מכללות כאשר היצע ואופי הלימוד מוכתב ע''י 'טרנדים' תקופתיים של בעלי יכולת ואופנה, המצב האבסורדי שיש אלפי עו''ד, מעצבים, אנשי חינוך מיוחד, וכולם סובסדו על ידי המדינה ממיטב משאביה הכספיים ותמורה לחברה של אותם בוגרים היא אפס!
    גורם נוסף אופי העם בציון אין לרובנו אופי של אנשי עבודה רוב רובנו בורחים מעבודת כפיים, צווארון כחול = בושה, והמדהים שכמעת כולם יזמים רעיונאים פירסומאים בנקאים והכי הכי כל לוחץ על כפתור וצופה מסך מחשב איש הי -טק, זילות המושג הי טק בארצנו הגיע לרמת האבסורד!!!
    יש לשפר:
    1 הכלים לשיפוט יכולות והתאמת בני האדם והמקצוע צריכים לעבור שינוי!
    2 מערכת החינוך חייבת לעשות סינון מועומדים על בסיס מורה = מנהיג כמו בצבא מוביל חיילים צריך להיות קצין, בחינוך מורה שאינו בעל יכולת מנהיגות (גם החכם באדם) שיחפש מקצוע אחר . את המורה המנהיג יש לתגמל על בסיס של תפוקת תלמידיו וביד רחבה מי שתפוקתו נמוכה שיחפש לו מקצוע תואם לקישוריו אבל לא על חשבון התלמידים.
    3 מערכות השלטון חייבות לשנות קטריונים של שליחי הציבור שליח ציבור בכל רמה חייב לדעת מה פרוש מחוייבות לציבור ולא המצב של היום הציבור חייב לשליח .

    מסקנה רכישת השכלה ממשאבי המדינה חייבת להיות מווסתת לפי צרכי המדינה.
    יש מקומות שחופש הבחירה של הפרט במערכת דמוקרטית יגלגל את העלויות למי שמתעקש לעסוק במקצוע שהכלל ממן אותו באופן ישיר או עקיף.

    אני מוכן שיממנו לסטודנט את כל צרכיו! בתמורה שיהיה מחוייב כמו איש עתודה אקדמית בצבא, תחזיר את חובך והמשך בדרכך....זאת ההשכלה המושכלת.

  • 15.

    ביסוס

    מורה, 10/11/07 13:00

    שימו לב, האיש פרופסור מכובד יודע להגיד: ''תקציב מערכת החינוך הוא כמו חור שחור. אתה יודע מה נכנס, אבל לא יודע מה יוצא, אם בכלל. אי אפשר לדעת כמה שעות הוראה מקבלים ילדי ישראל בכל כיתה ובכל מקצוע, מה הסכום שמושקע בתוכניות הלימוד ואפילו כמה מורים בדיוק מלמדים בכיתות''.
    ואז אחרי שהוא מספר שאינו יודע את נתוני הבסיס, הוא יכול לבקר את המורים ולהאשימם בהאשמות מופרכות. נו, יופי, גם הוא היה פעם תלמיד במערכת החינוך. אני מקווה שלא יאשים אותנו.

  • 14.

    מעמד המורה בכיתה בת 40

    עובד בהיטק., 10/11/07 12:56

    שבת שלום לכולם.

    אציג את עצמי, אני סטודנט לתואר 2 - שנה ב בהנדסה באוניברסיטה, עובד בהיטק ובוגר תואר ראשון + תעודת הוראה ממכללה.

    לו היה מוטל עלי להמליץ איך לתקן לאור האמור בכתבה:

    אכן 40 תלמידים בכיתה לא א-גרויסה מצייה (מציאה גדולה בעברית) , אבל זה מצב נתון דהיום.

    חוסר סמכות של המורה בכיתה גוררת כי מתוך 45דק התלמידים מקבלים אולי 15-20 , שאר הזמן נועד לטפל בבעיות משמעת.

    צעד שלא דורש תקציב מיוחד אלא רק החלטה: מתן סמכות למורה לשלוח החוצה עד 5 תלמידים בכל כיתה ללא לתת נימוק למעט למנהל בתה''ס.

    על מנת להפנים את התרבות הארגונית החדשה הייתי מחזיר את הקימה של התלמידים בהכנס המורה לכיתה.

    במאמר הופיע כי כלכלן לא הצליח להבין לאן הולך הכסף, ולכן ראוי כי פקידי האוצר בשיתוף השרה ומנכ''ל משרד החינוך ישקיעו כמה חודשים, יבינו לאן הולך הכסף (תקציב החינוך ביחס לתקציב בישראל לא נופל ממדינות אירופה) ומדוע שכרו של מורה עם ותק של שנתיים נמוך ממשכורתו של אחרון המאבטחים בסופר.

    ראוי כי השרה תנהל את המערכת ואם צריך לבצע שנויים כו יהי.

    למען הסר ספק, אינני מורה \\ מבקש לעבוד בהוראה או בעל קשר משפחתי או אחר למי ממערכת החינוך.

    • לבחור התמים מהייטק[מזלך]

      רויטל, 10/11/07 21:36

      כמה שאתה תמים
      אחרי 20 שנה תאמין לי שאין מתכון
      זה מאבק יום יומי בפרט אם מלמדים אוכלוסיה קשה יותר מהממוצע וכיתות גדולות
      נניח שנקבע שחייבים לעמוד בתחילת שיעור ונקבע אגב בהרבה בתי ספר כולל בנוכחי בו אני מלמדת ובקודם בו לימדתי,אתה באמת חושב בתמימותך שהם עומדים ומחכים למוצא פי?יש לך מושג כמה דקות יקרות מבזבזים על לחכות שיעמדו ובשקט?
      אל תהיה תמים
      זה לא ככ פשוט כמו שנראה לך
      תאמין לי

  • 13.

    צרות החינוך ליבנת ויולי הן כישלון קלוסלי בכך שבמקום

    צרות החינוך, 10/11/07 12:55

    להזרים יותר כספים להשכלה מודרנית הן הזרימו מליארדים לחינוך התורני במדרסות.כל ילד יודע שאחת הסיבות לנחשלות של המוסלמים הוא החינוך הדתי שלהם והנה גם אנחנו נדבקנו באפידמיה הזו.

  • 12.

    רק שתדעו אז החרדים לא לומדים חשבון,אנגלית,מחשבים,היסטוריה,ג''ג

    מה החרדים לא, 10/11/07 12:46

    אזרחות וכו'.כל מה שהם כל היום עושים על חשבוננו זה להתפלל וללמוד את הבלי הגמרא.

    • דיבוריך הם הבלים שב בשקט סורר אחד (ל''ת)

      רק חינוך דתי, 10/11/07 19:21

  • 11.

    בלי חינוך מדעי טכנולוגי אין עתיד למדינת ישראל (ל''ת)

    האמת המוחלטת, 10/11/07 12:40

    • העקר שאנחנו מסודרים כלכלית מה אפכת לנו מכם? (ל''ת)

      אולמרט בראון, 10/11/07 19:20

  • 10.

    החינוך התורני לבערות,נחשלות,עוני ופיגור מוציא בני 18 מהישיבות עם

    מה נותן החינוך, 10/11/07 12:38

    כשהם נטולי כושר השתכרות ומיד הם נופלים כעול על צווארם של משלמי המיסים.החינוך התורני מסית אותם שלא לעבוד.

    • הרבנים לא רוצים לאבד את צאן מרעיתם

      ישי, 10/11/07 13:27

      רוצים אותם תלויי קצבאות וגמ''חים.

  • 9.

    התוצאות הקיצוצים לחינוך ולרווחה.....

    דורון, 10/11/07 12:29

    ביבי נתן את כל הכוח לעשירים וקיצץ
    לילדים ולרווחת הקשישים במדינה,
    התוצאה ''צמיחה'' לעשירים.

    • וכך גם הערך של ''צבא של העם''-

      מלח, 10/11/07 14:33

      כספים שיוזרמו מהממשלה לא ישפרו את המערכת אבל כמו כל נכס ציבורי-גלי אפשרות כמעט לשנות את הכיוון-המשק כולו הולך להפרטה..לצערי הרב..השכלה ברמה-רק לעשירים...ערכים בסיסיים של מדינה כמו מדינת ישראל-מממשלת נתניהו,בהמשך של ברק (ראה מיגדלי אקירוב...)וכ''ו -אולמרט....הילדים של הללו ודומיהם לומדים בחו''ל וכך כל מי שמתאפשר לו ''לברוח''מכאן...ניגמרו הערכים של ''למען המדינה'' ''למען דור ההמשך''....

  • 8.

    חינוך פרטי בארץ הוא בדיחה

    יעקב, 10/11/07 12:28

    הפתרון הפשוט היה חינוך פרטי איכותי אבל בארץ המציאו את הגלגל, כידוע ולכן
    בארץ החינוך הפרטי הוא ציבורי במימון המדינה... .
    הכיצד? הדתיים רצו אוטונומיה קיבלו
    מימון ציבורי ופרטיות בתחום התוכן.
    העמותות רצו ביה''ס פתוח,צמחוני ,אמנותי קיבלו אותו דבר.
    והשיא של הרדיפת הבצע אנשי עסקים
    לכל דבר רצו חינוך לעשיית רווח קל
    קיבלנו ביה''ס אקסטרנים ציבוריים
    כמו:אנקורי,טומשין,ת''א, ועוד...
    הם בכלל חוגגים גם מימון ציבורי משכורות רעב למורים, קבלת תלמידים
    מתחתית החברה ולימוד במבני מוסכים
    מצחינים . ועל החינוך הזה הם גובים
    עשרות אלפי שקלים מההורים ומכניסים לכיסם... כי המשכורות משולמות ע''י
    תקציב המדינה.
    טומשין עוד נטלה לעצמה בניין ציבורי
    של חטיבת ביניים שנמחקה בגלל
    קשרי הון - שלטון.
    בארה''ב ובצרפת חינוך פרטי הוא מותג
    איכותי שבו המורים זוכים לחוזים מעוררי קנאה, התשתית מודרנית והמעניין הוא
    שבתיה''ס הציבוריים נהנים מכך בעקיפין
    הכיצד?
    בית הספר הפרטי מחפש את המורים
    הבולטים והמצטיינים רק מתוך בתי הספר
    הציבוריים , מי ששרד אותם מגיע לחוזה
    שכר מפתה וכך נוצר פיתוי עצום למצטיינים להתחיל קודם בשכונת עוני
    החינוך הציבורי זוכה למיטב המורים
    (והם עוד מתחדשים ויצירתיים)
    ובארץ האומללה שלנו מורים הפכו
    לתמהוניים ולהזויים על העיסוק הזה
    בשכר מבזה ונחות.

    • אם היית יודע על הבית ספר של האחיינים שלי, לא היית אומר שזו בדיחה

      יאיר, 10/11/07 15:26

      אצל האחיינים שלי - יש 2 מורים על משהו כמו 22 תלמידים בכיתה.
      ממה שהבנתי - מורה ראשי ומורה מסייע.
      בנוסף, יש להם חוגים שונים ומשונים, החל מחוגי ספורט משובחים, וכלה בכל מיני חוגי נגינה.
      הם מקבלים ארוחת צהריים מסובסדת (טוב, אחרי המחיר שההורים שלהם משלמים, אפשר לסבסד), אמנם לומדים 5 ימים ולא 6, אבל כל יום נמצאים בבית הספר עד שעה 4 וחצי.
      הם לומדים דברים בחשבון שאני למדתי בבית ספר רגיל (בשנות ה80) כשהייתי מבוגר מהם בשנה.
      האחיין שלי, ילד בכיתה ב, קורא דברים בלי ניקוד (אם זכור לי, אני,שכן הייתי תלמיד משקיע, למדתי לקרוא בלי ניקוד רק בכיתה ג, כי ככה לימדו אותנו בבית ספר).
      אני לא מתכוון לחשוף את שם בית הספר, אני בטוח שכמוהו יש בעוד מקומות בארץ. כמו כן, אני בטוח שההורים של ילדים בבית הספר הנ''ל שקוראים את התגובה שלי יודעים שאני מדבר על בית הספר שלהם.
      לפני כמה זמן דיברתי עם מישהי (בת 50 פלוס) ששלחה את ילדיה (בני 30, 20 פלוס) לבית ספר פרטי כשהיו ילדים - היום אחד רופא, אחד בעל חברת הייטק, ועוד אחד עובד בחברת הייטק.

  • 7.

    מספר נקודות ותשובה ל2

    אופיר, 10/11/07 12:26

    אין להאשים את מילטון פרידמן או את ממשלות הימין שברובם היה גם השמאל שותף בממשלה .

    בכתבה נאמר שאין כמעט קשר בין מספר התלמידים להישגים ...אבל מה על בריאות המורה ?? - מה לגבי תנאיו הסוציאליים ?? - יש הבדל בין 40 תלמידים ''טובים'' ושקטים ,אשר מעוניינים ללמוד מאשר 40 תלמידים לא ממש שקטים ...למה מורה צריך לסבול את זה ולמה אנחנו ,בתור הורים ,לא עוזרים למורים לעזור לעצמם .
    בתור סטודנט ראיתי את ההבדל בין כיתה ''מפוצצת'' ב100 איש לבין כיתה של 20 .הבדל מדהים !!

    נקודה אחרת - בל נשכח מי מחזיק פה את כולם במקום הרגיש - פקידי האוצר .כל שביתה גדולה במשק זרקה לצד את השר הממונה ובסופו של דבר היה זה מו''מ עם פקידי האוצר .אכן ,דיקטטורת פקידי האוצר ותרבות הקיצוץ התקציבי כל כך מושרשת בהם שקשה להם להבין עיקרון כלכלי פשוט : חיסכון=השקעה ( ולא בליעה !!) מוביל לצמיחה .אם חסכתם - תשקיעו חזרה !!- ואולי לא הפנימו שם את מודל הצמיחה של סולאו ...מודל פשוט שאני בטוח שמוכר שם ,לפקידי האוצר במגדל השן .

    כולם מאשימים את הממשלה אבל צריכים לחשוב - אתם באמת חושבים שאם הייתה ממשלה אחרת ,המצב היה שונה ??- שר שמכהן שנה וחצי בממוצע בתפקיד לעולם לא יביא למהפכה שתשרוד .הפקידים הבינו את זה מזמן ,מתי גם אנחנו ??

  • 6.

    כתבה צודקת !!! המכללות מכשירות מורים קטסטרופלים

    משה, 10/11/07 12:23

    כל אחד שלא יודע מה לעשות עם עצמו , בקושי בגרות ובקושי פסיכומטרי, הופך להיות מורה

    • באופן כללי בוגרי המכללות הם ברמה אפס בכל תחום!

      דר. בטכניון, 13/11/07 00:07

      והמצב במכללות להוראה זהה, לא סתם הן אינן דורשות כלום ואולי תשלום אפילו לא...

  • 5.

    לא נענתה שאלת מפתח

    אורי, 10/11/07 12:04

    כולם יודעים שהרבה בסף שמושקע בחינוך ''נעלם'' ולאף אחד לא ברור לאן. המשפט הסתום ''מי ששואל את עצמו להיכן נעלמו שעות ההוראה, צריך להפנים שמשרד החינוך מייצר צ'ופרים למורים, והילד שיושב בכיתה לא רואה את המורה בכל השעות המדווחות'', הוא טוען.'' זורק האשמה כללית אך לא מסביר כלום בעצם.
    לאן הולכים הכספים באמת ?

  • 4.

    כמעט ואין היום ילדים בני 13-15 שכותבים בלי שגיאות כתיב (ל''ת)

    אופיר, 10/11/07 12:02

  • 3.

    רצונו של האוצר הוא להפוך את המורים לעובדי כח אדם משוללי זכויות. שיה

    יהודה, 10/11/07 11:48

    שיהיה אפשר לפטר בקלות מורים שמנהל ביה''ס לא מחבב. או לחילופין מורים שהגיעו לגיל 50 יפוטרו מטעמי ''שחיקה'' , כך יווצר מצב שמורים יוחלפו חֲדָשים לִבְקָרים , המורים שילמדו יהיו חסרי נסיון אך גם כח עבודה זול שניתן לנצלו ולזרוק אותו בבוא העת.

    • עדיין לא הבנת? מורה, עדיין לא???

      אתם לא שווים, 10/11/07 12:33

      לגרוש!!!
      משום שרובכם לאיודעים רק דבר אחד - מגיע לי כסף!!! לא יודעים מקצוע, לא יודעים ללמד, בקצור כלום, וגם אי אפשר לפטר

      • במה עוסק בור כמוך?

        מורה, 10/11/07 13:48

        בדבר אחד אני בטוחה, לכתוב גיבובי השמצות באינטרנט אתה יודע.

        טוב, זה כ''כ קל שאפילו טמבל כמוך מסוגל לכך.

        • אני לא הנ''ל שהגבת לו - אבל -אני

          צא, 10/11/07 14:44

          מסכימה עם כל מילה שכתב,בעצם שהוציא מליבו! רובכם-מורים יקרים-תרתי משמע-קיבלתם בירושה מזה דור או שניים של מחנכים שהמערכת מצ'פרת על ימין ועל שמאל..40 תלמידים בכיתה אתם ניזעקים היום?הזעקה הזו היתה צריכה להשמע כשכיתה עברה את 30 תלמידים בכיתה (לפני כ-15 שנה).אנחנו ההורים -ברובנו קורעים את התחת לכלכל את ילדינו להשכיל להבחין בין טוב לרע ובעיקר מממנים מלבד את סכומי הכספ שמבקשים מאיתנו כל תחילת שנה גם שיעורים פרטיים וחוגים שישלימו את שאתם ''חוסכים''מהם או כפי שציין הראשון ברשימת תגובות זו - פשוט לא יודעים ...

  • 2.

    כתבה מאלפת.

    אלי ק., 10/11/07 11:22

    אכן כתבה מאלפת.
    במאי 1977 התרחש האסון הגדול ביותר בתולדות המדינה-המהפך.מאז מלבד הפסקות קצרות שאחת מהן הסתיימה ברצח הנתעב של רבין אנו נתונים בשלטון ימין-וזה לא משנה אם מדובר על הליכוד או קדימה שמבוסס על אידיאולגית קפיטליזם אכזרי מילטון פרידמני.
    כך לא מופנים תקציבים לחינון והוא שוקע לאבדון.
    אישית אני יכול להעיד שבמערכת הבריאות קורה אותו מצב.
    המצב ילך ויחמיר אלא אם כולנו נתעורר ונגרום להחזרת מדינת הרווחה.
    חייבים להגיע למודל האירופי במיוחד הסקנדינבי אחרת הדורות הבאים יעדיפו לעזוב את המדינה-לאו דוקא בגלל מצב בטחוני אלא בגלל מערכת של קפיטליזם חזירי שבו האזרח העובד ממשיך לשלם מס יחסית גבוה ובתמורה כמעט ולא מקבל מאומה מהמדינה.

    • לקרוא את תגובה 2- ולחשוב (ל''ת)

      סטודנטית, 10/11/07 13:20

    • אלירו גם ככה אנשים עוזבים אתה לא חושב לעזוב? (ל''ת)

      בראון, 10/11/07 19:18

    • קפיטליזם זו לא הבעיה כאן

      מיכאל, 02/12/07 03:39

      קפיטליזם הוא בכלל לא הבעיה. אם תשים לב למה שכתבת, בקפיטליזם קיצוני האזרח לא משלם מסים גבוהים - כי מי צריך מסים גבוהים כשהממשלה לא נותנת תקציבים גבוהים?
      חוץ מזה, לידיעתך, המודל הסקנדינבי לא מסוגל להחזיק את עצמו באופן יציב למשך תקופה ארוכה, ובטח שלא אם יהיו להם בעיות בטחוניות כמו שיש לישראל. בעקרון, קפיטליזם מקדם את הכלכלה יותר מסוציאליזם, לפחות איך שעכשיו ניתן לראות מכל מיני מדינות בעולם.
      המודל הסקנדינבי הוא כיפי, אבל הוא צריך מדינה עשירה ומבוססת כלכלית - דבר שמדינת ישראל אינה מהווה. הבעיה היא לא בגישה הקפיטליסטית, הבעיה היא בזה שלא מסוגלים לנהל נורמלית את כלכלת המדינה ולהקצות תקציבים כמו שצריך.

  • 1.

    די כבר להסית נגד מדינת ישראל !!!

    קובי, 10/11/07 11:15

    אתם פאשיסטים

    • ל-1

      אילן, 10/11/07 12:01

      אתה בהחלט צודק ! מערכת החינוך שלנו מהטובות בעולם . התלמידים שלנו מנומסים , ממושמעים ובעלי רצון אדיר ללמוד ולכבד את המורים ואת בית הספר . התלמיד הישראלי מגיע לבית הספר רק כדי ללמוד ולהעשיר את הידע וכנ''ל ההורים שלו שסומכים על מערכת החינוך בעיניים עצומות...

      • ואתה הזוי.... (ל''ת)

        נועה, 10/11/07 12:36

        • נועה, אני לא יודעת למי התכוונת, אבל

          מורה בתיכון, 10/11/07 13:49

          אילן מדבר בציניות.....

        • כשלון בהבנת המקרא

          יריב, 11/11/07 07:07

          לא צריך מבחנים בינלאומיים לגלות לנו שתלמידנו לא טובים בהבנת המקרא.
          מספיק לקרוא את תגובת נועה...ולבכות.

      • אילן- גדוווווווווווווווווווווווווווווווול (ל''ת)

        חחחחחחחחחחח, 10/11/07 13:38

    • העובדה שקראת לכותבים ''פשיסטים''

      נחום, 10/11/07 12:07

      היא דוגמא מה קורה כשבישראל לא משקיעים בחינוך..
      אנשים זורקים מילים בלי שיש להם מושג מה זה

    • אף אחד לא מסיט ...זאת המציאות העגומה במדינה

      תתעורר, 10/11/07 12:43

      וזה לא רק בחינוך
      הכל פה רקוב רקוב רקוב ומושחת

    • קובי שב בשקט מה אתה מבין בכלל? (ל''ת)

      הירשזון, 10/11/07 19:17