• 15.

    קודם להשקיע בתחבורה ציבורית נגישה ויעילה

    אשר דעדוש, 08/03/08 06:04

    אין כמו כוחות השוק.
    חבל לבזבז זמן במלחמות עקרות.
    קודם צריך ליצר אלטרנטיבה, כיום התחבורה הציבורית ממש לא נגישה ולא יעילה אז גם ייקרו את עלות אחזקת הרכב במקומות העבודה עובדים יקבלו את התוספת באמצעות המעסיק.
    אז אנו חייבים לפעול מול המחוקקים ואו מול הממשלה ליצר תחבורה ציבורית ניגשה ויעילה.

  • 14.

    לא לתת רכב מהעבודה !

    אילנה, 18/02/08 20:30

    שיתומחר בשכר.

    מי שירצה - שיקנה רכב.

    אנשים נוסעים כיפליים כי יש להם רכב מהעבודה.

    במקביל להחזיר את ה ''הסעות'' לכל מקומות העבודה הגדולים.
    שכל החברות במתם חיפה למשל יתאחדו
    ויוכלו לספק הסעות מאוד נוחות לעבודה.

  • 13.

    טבליות משפרות בעירה

    ניקו, 06/02/08 21:06

    לפני כמה חודשים הציג אתר NRG פטנט מדהים שמפחית כמעט לחלוטין את פליטת ה C O מהרכב. בארה''ב המוצר ממש מככב, לאן הוא נעלם בישראל. האתר שלהם הוא
    www.run4all.myffi.biz אולי הם הפתרון

  • 12.

    נסיעה באופניים - זה הפתרון?

    חנן, 07/11/07 15:03

    כמי שגדל בקריית חיים השתמשתי באופניים במקום רגליים לנסיעה בקרייה וגם לאזורים רחוקים יותר (השר יגור וכו').
    נקפו השנים וכשחזרתי לקרייה רציתי לחדש ימי כקדם אבל התברר לי כי זה בלתי אפשרי - מכוניות נוסעות בכביש ואינן מתחשבות ברוכבי האופניים. ילדים משתדלים לנסוע על המדרכות אבל בכל מקרה זהו סיכון נפש חמור.
    ואיך בדיוק אפשר במצב זה לנסוע באופניים להדר ולכרמל?
    בקיצור, ללא דרכים לרוכבי אופניים באזורים מישוריים, ללא אפשרות לקחת אופניים בתחבורה ציבורית (הידעתם שאסור להכניס אופניים לרכבת!!) אין תקומה לנושא השימוש באופניים.
    לא דיברנו על חיוב מעסיקים בהקמת מקלחת להתרעננות לרוכבי האופניים (אי אפשר לבוא רטוב מזיעה בקיץ ולהחליף חולצה בלבד) וגם לא דיברנו על נסיעה בחורף באופניים.

  • 11.

    גברת קינן, על אופניים שמעת? (ל''ת)

    דודי, 06/11/07 21:27

  • 10.

    יש את החברה להגנת הטבע ואופניים בשביל ישראל ומגמה ירוקה, אבל תחבורה (ל''ת)

    אורן, 06/11/07 21:26

  • 9.

    תחבורה היום ואתמול, מי שמע עליהם בכלל? (ל''ת)

    גל, 06/11/07 21:23

  • 8.

    תנו לי סיבה טובה להגיע לעבודה באוטובוס

    טל, 06/11/07 17:29

    השבוע בדקתי נסיעה באוטובוס לוקחת שעה לפעמים שעה ו10 דקות
    בעוד שלהגיע לעבודה ברכבי הפרטי לוקח 25-35 דקות

    אז למה לי להכפיל את הזמן שלי בדרכים. אם היתה לי תחבורה ציבורית מהירה ומגיע בזמן (אוי כמה האוטובוס מאחר...) הייתי לוקח אותה אבל בתנאים הקימים אני נשאר עם הרכב הפרטי.

    • סע באופניים!

      הענק הירוק, 06/11/07 18:27

      אתה גר בתל אביב ונוסע לעבודה 25-35 דקות. סביר להניח שחלק ניכר מזמן זה מתבזבז על עמידה ברמזורים ופקקי תנועה (את זמן מציאת החניה בטח כלל לא חישבת).
      מכאן נובע שאתה בודאי גר במרחק של כעשרה קילומטר ממקום העבודה שלך לכל היותר.
      ברכיבה אטית למדי זה אמור לקחת לך לא יותר מ-40 דקות.
      העיר בה אתה גר מרושתת בשבילי אופניים.
      אם נסעת עד עכשיו ברכב לכל מקום, בטח צברת כמה קילוגרמים עודפים, הנה הזדמנות להוריד אותם (וגם לחסוך מלא כסף).
      ואל תגיד לי ''אבל אני אזיע'', תחליף חולצה ותפסיק להיות מפונק. הגזים שיוצאים מהאגזוז שלך הרבה יותר מסריחים ורעילים מקצת זיעה.

    • כדור הארץ שלנו זו סיבה מספיק טובה

      ירוק בדם, 06/11/07 18:33

      מפונקת!

      • זו לא הסיבה הנכונה.

        הענק הירוק, 07/11/07 06:42

        ידידי בעל הדם הירוק, המותג שנבחר להגנת הסביבה שלנו, ''כדור הארץ'', איבד את האפקטיביות שלו.
        לאנשים פשוט לא אכפת מכדור הארץ! הם בכלל לא מביניפ מה זה ''כדור הארץ בסכנה'' והאמת, הם צודקים.
        כדור הארץ לא בסכנה, אנחנו בסכנה! הכוכב האומלל שלנו ימשיך להתקיים כנראה כמה מליוני שנים אחרינו. איפלו חיים יתקיימו עליו, למרות שחלק גדול מהמינים בטח ייכחדו בעזרתינו. תמיד יישארו ג'וקים וחיידקים ומהם יתפתחו יצורים חדשים...
        הבעיה היא לא הכוכב, אם כן, אלא סביבת המחיה שלנו. אם נמשיך בכיוון אליו אנחנו שועטים ללא מעצורים, הסביבה תשתנה כך שלא נוכל עוד להתקיים בה. מליונים ימותו בשטפונות, רעב, צמא ומחלות. השאר יחסלו זה את זה במקלות ואבנים (כפי שניבא אלברט איינשטיין). גם אם זה לא יהיה בדיוק כך, נעים לא יהיה פה.
        הגיע הזמן שאנו, הירוקים, נחליף את המותג המבלבל ''כדור הארץ'', שמאפשר לאנשים ליצור הדחקה, ונגיד את האמת לכולם בפרצוף: כדור הארץ יהיה בסדר, הפרצוף החמוד שלך (ושל הילד שלך) הסכנה!

    • דילמת האסיר...

      יואל, 06/11/07 21:00

      באמת במצב הקיים אין לך שום סיבה. סע באוטו.
      אבל... אם יכריחו אותך (על ידי מחירי דלק מנופחים, מיסים כבדים על המכונית ועוד) יחד עם חבריך לוותר על המכונית, יעלה הביקוש לתחבורה הציבורית, האיכות והתכיפות ישתפרו, ופתאום תגיע לעבודה תוך 15 דקות בתחבורה ציבורית- כמו בפאריס או בלונדון - תזהם פחות, תבזבז פחות, ותוכל לקרוא ספר בדרך...

  • 7.

    הסיבה שלא משנים את זה: תרבות המגיע לי

    אלון, 06/11/07 16:34

    ברגע שמישהו מקבל הטבה, במקרה שלנו הטבת מס - מרגע זה הוא מניח שזאת הטבה ש''מגיעה לו''. כל דבר שמקבלים הוא מובן מאליו, ואסור לוותר עליו.
    כל הטיעונים הכלכליים והסביבתיים שבעולם לא ישכנעו את אנשי תרבות ה ''מגיע לי''.

  • 6.

    דוגמה אישית

    שלומציון, 06/11/07 16:29

    אולי שחברי הכנסת הנכבדים יראו דוגמה, יוותרו על הרכב הצמוד הממומן על חשבון משלם המיסים וישתמשו בתחבורה הציבורית הכה מוצלחת, מהירה, נוחה, נעימה וידידותית למשתמש נוסח מדינת ישראל.

  • 5.

    התחבורה הציבורית נוסח העולם השלישי איננה חלופה הולמת בשלב זה (ל''ת)

    לוקס, 06/11/07 16:25

  • 4.

    אין תחבורה ציבורית הולמת

    אורי, 06/11/07 16:17

    אם היתה תשתית תחבורתית רחבה ובתדירות גהוהה שלל קווי תחבורה אורכיים ורוחביים , אנשים היו מעדיפים תחבורה ציבורית על פרטית .
    בתוך הערים אם יהיו נתיבים לאוםניים בלבד כמו באירופה , יהיה לגיטמציה לעבור לאופניים .
    אז מעלים את המיסוי , אנשים יחזירו את הרכבים ויקנו רכב קטן ישן ומזהם לצורכי נסיעה לעבודה .
    זה לא הפתרון .

  • 3.

    לשחיתות צבעים רבים לפעמים היא מופיעה בירוק

    י, 06/11/07 15:48

    יש שפע של תירוצים יפים כדי לגבות עוד מיסים מהאזרח הקטן. בשורה התחתונה הממשלה גובה כספים ולא מחזירה לאזרחים מזה כלום. כנראה הם למדו את הטריק הזה מערפאת.

    • לפעמים השחיתות יכולה לשמש מטרות חיוביות

      מיאו, 12/01/08 10:38

      פחות אכפת לי לאן הולך הכסף של העלאת ''שווי השימוש'' ברכבים פרטיים, יותר אכפת לי שלאנשים לא יהיה זול בצורה מגוכחת לזהם את הסביבה שלהם ולפקוק את הדרכים.

  • 2.

    אם היה תחבורה ציבורית נורמלית בארץ ולא אגד העשקנים

    אז אולי היו, 06/11/07 15:38

    אבל בזמן שהמדינה מסבסדת במיליארדים תחבורה ציבורית אבל במקום שזה ילך לשיפור זה הולך לדברים אחרים(והמבין הבין מזמן)אז זה פרצופה של המדינה בכבישים תרתי משמע.

  • 1.

    יש לצרף לכך את הנתון:

    רואה חשבון ירוק, 06/11/07 14:28

    שבשנת 2007 יעלו כ - 200,000 רכבים חדשים על כבישי הארץ, בעוד שבשנים האחרונות עלו כ - 150,000 .
    המצב קטסטרופלי ואילו התשתית התחבורתית לא עונה על כך כלל.