• 20.

    להמשיך את השביתה בכל המגזרים ללא הגבלת זמן (ל''ת)

    אולמרט=00000000, 05/11/07 19:34

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    מנסים לנכלל את המורים והמרצים.

    זומר, 05/11/07 16:29

    זהו תרגיל מלוכלך מהסוג שעשו למורים חברי הסתדרות המורים ובסיוע המזכ''ל ווסרמן, למעשה פשוט מכרו אותם,
    אני לא יודע אבל נראה לי שבאוצר יושב צוות נוכלים שעקב בצד אגודל מנסים להרע לעובדים ולסכל כל תכנית הדברות,
    את זה ניתן לעשות כשהשרים חסרי כישורים ועסוקים במלחמות ההשרדות של עצמם,
    לאן נגיע ?.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    תרגיל של האוצר למרצים

    סטודנט, 05/11/07 14:06

    הרי כבר שבועיים הם מדברים רק על זה , האוצר לא מציע מנגנון אלא רק אומר שמתישהו יהיה, כמו כן הוא לא אומר את גובה הפיצוי

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    מה עושים המורים?

    אלון, 05/11/07 13:54

    מה עושים המורים

    קבוצת אנשים ישבה בארוחת ערב ושוחחה על החיים.

    אחד האורחים, מנכ''ל חברה גדולה דיבר על - ''חינוך''.

    הוא אמר: מה יכול כבר ילד ללמוד מאדם שהחליט שהבחירה הטובה ביותר שהוא עשה בחיים זה להיות ''מורה ?''

    הוא הזכיר לשאר המסובים מה אומרים בציבור על ''מורים'':

    ''אלו שיכולים – יוצאים לקריירה בגדול , ואלו שאינם יכולים נהיים - ''מורים''.

    אחד האורחים ביקש להדגיש את מה שאמר המנכ''ל ופנה לאחת האורחות ואמר לה:

    ''את מורה. היי כנה! מה את בדיוק עושה ביום יום, מה את מייצרת?''.

    אישה זו הידועה בכנותה ענתה:

    ''אתה רוצה לדעת מה אני מייצרת? היא לקחה נשימה ארוכה ואמרה:

    אני גורמת לילדים לעבוד קשה יותר ממה שהם אי פעם חלמו שיוכלו

    אני גורמת לילדים להרגיש שהציון ''מספיק'' זה חשוב גם כמו לזכות במדליה

    אני גורמת לילדים לשבת 50 דקות רצופות בכיתה בעוד שהוריהם אינם מסוגלים לגרום להם לשבת חמש דקות רצופות מבלי שיהיה להם איי-פוד, משחק או סרט שלקחו ממתקן הוידאו.

    (היא הפסיקה לרגע והביטה בכל אחד מהאורחים שהיו מסביב לשלחן)

    אני....

    אני גורמת לילדים -לתהות !

    אני מעוררת אותם לשאול שאלות !

    אני מלמדת אותם להתנצל מתוך כוונה כנה !

    אני מלמדת אותם כבוד מה הוא ? וכיצד לקחת אחריות על מעשיהם ?!

    אני מלמדת אותם - לכתוב ומעודדת אותם לכתיבה יוצרת

    אני מגרה את סקרנותם לקרוא, לקרוא, לקרוא

    אני מאתגרת אותם לעסוק במתמטיקה

    הם משתמשים במוח שניתן להם מאלהים ולא במחשבון מעשה ידי אדם

    אני מלמדת תלמידים עולים מארצות אחרות כיצד להשתלב בחברה

    אני מלמדת אותם עברית ובמקביל מעודדת אותם לשמור על תרבותם וזהותם

    בכיתת הלימוד שלי התלמידים מרגישים בטוחים ומוגנים.

    לסיכום,

    אני מלמדת אותם שאם ישתמשו ב''מתנות'' שקיבלו, שיעבדו קשה ויפעלו על פי מצפונם, וכך הם יוכלו להצליח בחיים.

    כשאנשים מנסים לשפוט אותי לגבי מה אני ''מייצרת'', ?

    כסף ? - זה לא הכל.

    אני יכולה ללכת בקומה זקופה ולשים לב למה שקורה סביבי כי אני רואה את הבורות מסביבי.

    רוצים לדעת מה אני ''מייצרת''??

    אני ''מייצרת את החשוב ביותר בחיים, !!!

    אני משנה משהו בחיי ילד, את האחר, את השונה ,

    ומה אתה מייצר אדוני המנכ''ל? ''

    המנכ''ל השפיל עיניו .....

    עשו את השינוי היום!

    הגב לתגובה זו

    • שכחת לציין איפה אפשר לקנות את הספר... (ל''ת)

      בולשיט, 05/11/07 14:40

      הגב לתגובה זו

      • תתנצל ותחכים! מתי הקשבת חוץ מלעצמך?! (ל''ת)

        אלון, 05/11/07 15:07

        הגב לתגובה זו

      • איינשטיין: ''שני דברים אינסופיים: הטפשות והיקום''

        עין צופיה, 05/11/07 16:39

        סגידה לעגל הזהב (כסף) - הוא מקור הטפשות.
        היקום אינסופי ע''מ לקלוט את הבלי פיהם ולהעבירם ל''חור השחור''.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    מה עושים המורים?

    אלון, 05/11/07 13:54

    מה עושים המורים

    קבוצת אנשים ישבה בארוחת ערב ושוחחה על החיים.

    אחד האורחים, מנכ''ל חברה גדולה דיבר על - ''חינוך''.

    הוא אמר: מה יכול כבר ילד ללמוד מאדם שהחליט שהבחירה הטובה ביותר שהוא עשה בחיים זה להיות ''מורה ?''

    הוא הזכיר לשאר המסובים מה אומרים בציבור על ''מורים'':

    ''אלו שיכולים – יוצאים לקריירה בגדול , ואלו שאינם יכולים נהיים - ''מורים''.

    אחד האורחים ביקש להדגיש את מה שאמר המנכ''ל ופנה לאחת האורחות ואמר לה:

    ''את מורה. היי כנה! מה את בדיוק עושה ביום יום, מה את מייצרת?''.

    אישה זו הידועה בכנותה ענתה:

    ''אתה רוצה לדעת מה אני מייצרת? היא לקחה נשימה ארוכה ואמרה:

    אני גורמת לילדים לעבוד קשה יותר ממה שהם אי פעם חלמו שיוכלו

    אני גורמת לילדים להרגיש שהציון ''מספיק'' זה חשוב גם כמו לזכות במדליה

    אני גורמת לילדים לשבת 50 דקות רצופות בכיתה בעוד שהוריהם אינם מסוגלים לגרום להם לשבת חמש דקות רצופות מבלי שיהיה להם איי-פוד, משחק או סרט שלקחו ממתקן הוידאו.

    (היא הפסיקה לרגע והביטה בכל אחד מהאורחים שהיו מסביב לשלחן)

    אני....

    אני גורמת לילדים -לתהות !

    אני מעוררת אותם לשאול שאלות !

    אני מלמדת אותם להתנצל מתוך כוונה כנה !

    אני מלמדת אותם כבוד מה הוא ? וכיצד לקחת אחריות על מעשיהם ?!

    אני מלמדת אותם - לכתוב ומעודדת אותם לכתיבה יוצרת

    אני מגרה את סקרנותם לקרוא, לקרוא, לקרוא

    אני מאתגרת אותם לעסוק במתמטיקה

    הם משתמשים במוח שניתן להם מאלהים ולא במחשבון מעשה ידי אדם

    אני מלמדת תלמידים עולים מארצות אחרות כיצד להשתלב בחברה

    אני מלמדת אותם עברית ובמקביל מעודדת אותם לשמור על תרבותם וזהותם

    בכיתת הלימוד שלי התלמידים מרגישים בטוחים ומוגנים.

    לסיכום,

    אני מלמדת אותם שאם ישתמשו ב''מתנות'' שקיבלו, שיעבדו קשה ויפעלו על פי מצפונם, וכך הם יוכלו להצליח בחיים.

    כשאנשים מנסים לשפוט אותי לגבי מה אני ''מייצרת'', ?

    כסף ? - זה לא הכל.

    אני יכולה ללכת בקומה זקופה ולשים לב למה שקורה סביבי כי אני רואה את הבורות מסביבי.

    רוצים לדעת מה אני ''מייצרת''??

    אני ''מייצרת את החשוב ביותר בחיים, !!!

    אני משנה משהו בחיי ילד, את האחר, את השונה ,

    ומה אתה מייצר אדוני המנכ''ל? ''

    המנכ''ל השפיל עיניו .....

    עשו את השינוי היום!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    שוב המרצים מתקפלים - צבי הכהן אתה בדיחה! תתפטר! (ל''ת)

    פחחחחחח, 05/11/07 13:44

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    למה צריך להעלות משכורת לאנשים שלא מוכיחים את עצמם באיכות ההוראה?

    אלון, 05/11/07 13:41

    אני לא מבין למה נותנים קביעות ועוד מעלים את המשכורת לאנשים שאין שום מנגנון שמפקח על איכות העבודה שלהם.

    איפה נשמע על דבר כזה במגזר הפרטי עובד שאי אפשר לפטר אותו אפילו אם הוא ממש גרוע?!

    הגב לתגובה זו

    • מפקחים על איכות עבודתם

      שפוי, 05/11/07 13:54

      אבל עיקר העבודה שלהם זה לא הוראה אלא מחקר, ויש המון פיקוח על העבודה המחקרית שלהם.

      הגב לתגובה זו

    • אבל זה העניין: לעסוק בעבודה שלא בהכרח משיגה תוצאות.

      אוהד, 05/11/07 14:52

      וזו הרי הבעיה במחקר, שהוא לא בהכרח מביא לתוצאות, לא כל שכן תוצאות בעלות ערך כלכלי.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הכל בגלל פסטיבל רבין (ל''ת)

    נמאס כבר, 05/11/07 13:38

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    האם לא הגיע העת לשנות את השיטה לחלוטין?

    סטודנט תואר 2, 05/11/07 13:32

    מרצה ''צעיר'' (לדעתי ''כריש'' מבחינת הידע) סיפר לי מה שכרו. לאחר פוסט-דןקטורט הוא מקבל שכר חודשי שהוא פחות מ- 2/3 משכרו של מתכנת מתחיל.

    האם ישראל זקוקה לטובים במערכת? לדעתי כן, ולכן יש לתגמל באופן ראוי.

    לא יתכן ששכרו של מרצה תהיה נמוכה משכר מתכנת בוגר תואר 1.

    מאין יבוא הכסף? לא לשלם לפרופסורים שכר של 50-60 אלף ש''ח ברוטו על סמך וותק, אלא לשלם שכר הגון מהיום הראשון במערכת כחבר סגל (לא זוטר).

    לו הייתי צריך להחליט, הייתי קובע שכר (הן להנדסה ומשפטים והן לגאוגרפיה ולשון עברית) של נניח 20,000 ש''ח, כל קידום בדרגה נניח עוד 2000 ש''ח. ולוודא ששכר המרצים הגון ביחס למקובל במשק ואם יהיו פרופסורים שבגיל 60 יעזבו את האקדמיה כי לא ישולם להם שכר של כפול משכר רוה''מ שיהי כן, כמותם תהיה לבטח נמוכה ביחס למי שעוזב את המערכת בגיל 30+ לטובת היטק או כל דבר אחר.

    למען הסר ספק, אינני מעוניין להשאר באקדמיה כך שאין לי כל נגיעה אישית או משפחתית לעניין.

    הגב לתגובה זו

    • בהמשך למשפט שלך:

      איתן, 05/11/07 15:26

      לא ייתכן ששכרה של מחנכת בכיתה א' תהיה נמוכה משכרו של מתכנת בוגר תואר ראשון. למה? לא יודע.
      למה ששכרו של מרצה לא תהיה נמוכה משכר של מתכנת?
      עבודות שונות, משכורות שונות.
      מתכנת מרוויח יותר ממרצה כי הוא מביא יותר רווח לחברה שמעסיקה אותו. עד כדי כך פשוט. מי משלם למרצים, וכמה רווח כספי הם מביאים ל''חברה'' שלהם?
      ואין פה טעם לדיונים פילוסופיים, כי הכסף צריך לבוא מאיזהשהו מקום

      הגב לתגובה זו

      • לגופו של עניין

        סטודנט תואר 2, 05/11/07 16:51

        לפני 10 ימים פגשתי את אחד המתרגלים שלי מהעבר, קצת דברנו, והוא סיפר שהוא יוצא להייטק - שכר פי 3 משכרו כאיש סגל צעיר.

        האם אתה רוצה את הטובים במערכת או בסקטור הפרטי?

        שלא תבין לא נכון, שכר מורים מבזה, האוצר משך 25 שנים שחק את השכר כך שמי שהולך ללמד זה או נשים שמעדיפות לקבל את הילד כשהוא חוזר בצהרים או מי שלא יכול למצוא משהו אחר.

        גם אצל המורים שכר של מורה מתחיל הוא שכר מינימום, לעומת זאת חלוקה של תקציב המשכורות למורים למספר המורים (כנס לאתר האוצר) הוא סדר גודל של 12000 ש''ח למורה - עלות העסקה. מה שאומר כי הכסף הולך לאן שהוא וזה לא לתקצב את המורה שנכנס לכיתה (ואין לו סמכויות כפי שיש למרצה באוניברסיטה, לדוגמא: לשלוח תלמיד מפריע החוצה).

        לסכום: כסף יש, לא מתגמלים נכון את מי שצריך ואת התוצאה נחטוף בפרצוף עוד 20 שנה.

        העיקר שהתקציב מתכנס, החלטה על סדר עדיפויות? בשביל מה?

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    לשבור את המורים. נמאס מהבריונות של רן ארז!

    שני, 05/11/07 13:32

    עבד כי ימלוך.

    למה תמיד נציגי העובדים הם האנשים הכי כושלים שניתן למצוא?? למה??

    הגב לתגובה זו

    • גם אותך העמידו בפינה ?

      המורה מכתה ג', 05/11/07 13:46

      אחרת לא הגיוני שתצא נגד מאבק צודק כל כך?

      הגב לתגובה זו

      • אני מבין שהיית בהשתלמות כשהחליטו על כך שהאמת

        שני, 05/11/07 14:41

        היא אף פעם לא משהו בבעלותו של צד כזה או אחר.

        הגב לתגובה זו

        • האמת מהפינה באמת קיבעה אותך! (ל''ת)

          המורה מכתה ג', 05/11/07 15:05

          הגב לתגובה זו

  • 10.

    עובדים על המרצים בעינים

    אריאל, 05/11/07 13:12

    היה ברור שיפוצו אך השאלה בכמה יפוצו , שוב משרד האוצר מנסה לעבוד על המרצים בעינים

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אסור להכנע לתביעות המורים הסחטנים שהורסים את עתיד ילדינו (ל''ת)

    פאר, 05/11/07 13:04

    הגב לתגובה זו

    • תרגיע ! פאר היצירה-9

      +מה קרה תירגע!, 05/11/07 13:23

      מה קרה ?תירגע .!
      יש לך הזדמנות להשתלח? המורה מכתה ג' שאמרה לך לעמוד בפינה כבר מזמן בפנסיה.
      תתחיל לדבר לעניין כי הילדים של כולם לומדים עם מורים שחוקים בגלל האוצר לא בגללם אז על תפריע למאבק ותעזור למורים ללמד פחות תלמידים בכתה.
      ואולי אם המורה מכתה ג' הייתה מקבלת פי 3 שכר היית מתייחס בכבוד ולא היו אומרים לך ולשכמותך לא להפריע בכתה ג'.
      אז שב בשקט!! חצוף!!!של נעליך בפני מחנכי הדור שאתך לא הצליחו לצערך!

      הגב לתגובה זו

    • תירגע מה קרה? -9 ''פאר''?

      תרגיע '' פאר''!, 05/11/07 13:25

      מה קרה יש לך הזדמנות לנקום במורה מכתה ג' שאמרה לך לעמוד בפינה?

      חצוף של נעליך בפני מחנכי הדור!
      (שלא הצליחו ... במרה של סגנון הדיבור שלך!)

      הגב לתגובה זו

    • פאר כמה טמטום במשפט אחד??..? מדהים!!!!!!!!!!!

      הורה שרוצה לשלם, 05/11/07 13:26

      טיפשות אופיינית לישראלית מצויה
      מה את חושבת שמורים יעבדו בשביל 3500 ש''ח ויהיו ביביי סיטר של הילדים שלך 40 תלמידים בכיתה ,רק בשביל שאת תוכלי להרוויח 10000 בהיי טק או לצאת לבלות בקניון ויהיה לך שקט מהילדים שלך??.
      אז זהו נגמרה החגיגה שלך מהיום המורים שה לא קייטנה לזרוק את הילדים !!!!!
      אתם רוצים חינוך תשלמו !!!!
      אתם רוצים איכות תשלמו!!!!
      אתם רוצים השכלה תשלמו !!!!
      אתם רוצים כיתות קטנות תשלמו !!!!

      אתם לא רוצים את כל זה תקחו שתי שומרים וטבח אל תשתמו ותגדלו את הילדים שלכם כמו עדר כבשים ---הכי זול .

      הגב לתגובה זו

      • כל פועל נמל מקבל 30000 מינימום!

        איזה הייטק?, 05/11/07 13:42

        יום אחד איום בשביתה ו ההסכם חתום!
        תארו לעצמכם שמכולה של פלסמות נתקעת ליותר מיום בנמל...?!

        זה סדר העדיפויות במדינה וככה אנחנו ניראים בכל התחומים .. הלכה המדינה!!!

        הגב לתגובה זו

    • אתה מוכן להפסיק להגיב מספר פעמים בשמות שונים?! (ל''ת)

      אלון, 05/11/07 13:26

      הגב לתגובה זו

    • אתה מתפאר בקלון קונך (בראון).

      לא-עבד נרצע, 05/11/07 16:50

      עייפנו מהפקידונים של האוצר.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    מורים, נמאסתם בגדול!!!!!!! (ל''ת)

    שלח, 05/11/07 13:03

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    קודם שיחזרו המורים ללמד ואז ידברו איתםלא שניה אחת לפני כן (ל''ת)

    בני, 05/11/07 13:03

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אוי ואבוי ! דיכאאאאאאאון !!!!

    באסה, 05/11/07 13:03

    בניתי על לפחות חודש שביתה !

    :((((

    הגב לתגובה זו

    • אתה סטודנט? אתה עלבון לסטודנטיאליות.

      שי, 05/11/07 14:43

      אתה רוצה שביתה? בשביל מה הלכת ללמוד בכלל יא טמבל... מישהו מכריח אותך?

      ככה נראים הסטודנטים בישראל, וזו הסיבה למה צריך להכפיל את שכר הלימוד. מי שרוצה לאוכל חינם, שיילך לעבוד בתור מורה, לא לאוניברסיטה...

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    כל הכבוד

    ליאור, 05/11/07 13:01

    כל הכבוד

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    השאלה איזה פיצוי זה יהיה ואם בכלל

    גל, 05/11/07 12:59

    בטח עוד יחוקקו עוד חוקים, רפורמות, יתנו את זה בכל מיני דברים ובסוף יתנו להם עשרה שקלים תוספת.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    זה הסכם???

    לא, 05/11/07 12:43

    פתחתי את טיוטת ההסכם ולא כתוב שם כלום. זה כמו לכתוב ''הסכם''.
    איפה הפירוט של המנגנונים שיוקמו ואיך יפעלו? מה זה צריך להיות?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    ומה עים שחיקת שכרם של העובדים באוניברסיטאות .?

    פקק תנועה, 05/11/07 12:35

    מנת הפלפל האחרונה .שקיבלנו ושחולקה ל3 חלקים .לא שוה את קליפת השום. ובעיקר לאחר עליית המחירים האחרונה שנעשתה לאחרונה במשק הישראלי .

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    רק למורים אין תוספת שחיקה. שם עוד שכר=עוד עבודה (ל''ת)

    עובדים מורים, 05/11/07 12:26

    הגב לתגובה זו