• 34.

    ***NRG אתם מטעים את כולם, PALESTINE ''פלסטיין'',,, ולא ''ארץ ישראל''

    חו'ל, 03/11/07 01:45

    https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/653/015.html
    ***NRG אתם מטעים את כולם, PALESTINE ''פלסטיין'',,, ולא ''ארץ ישראל''




    מעריב כותבים, אבל לא נכון ומטעים את הקוראים,
    ''איגרת רשמית המביעה את הכרתה של הממשלה הבריטית בזכותם של היהודים להקים בית לאומי בארץ-ישראל ''

    אבל למעשה ההצהרה אמרה:
    כמובא גם כאן:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Balfour_Declaration_of_1917
    http://www.britannica.com/eb/article-9011963/Balfour-Declaration

    וכתוב בה:
    ''''His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people,''

    נכתב בה ''פלסטיין'' ולא ''ארץ ישראל'', וההבדל הוא ענק,

    כי ''פלסטיין'' של אז הכלילה את כל ארץ ישראל של היום, ואת כל ירדן של היום (שהוקמה רק ב-1946), וכן חלק מערבי של עירק כיום,
    למעשה השטח שיועד לפי ההצהרה הרשמית הבריטית, היה כולל שטח ענקי........

    וחבל שאתם מעוותים את ההיסטוריה ומטעים את העם בציון......

    ממש בושה על דיווח לא מדוייק לחלוטין.
    כתבה לא אמינה.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    יאללה מספיק עם הדהווין. בלפור הוא סמולני ממר''ץ וסונה מזרחים.

    שלום עזיזה, 31/10/07 15:21

    אצלנו המזרחים מה שחשוב שביבי חביבי יעלה מהר לשלטון ויציל את המדינה. לא צריכים את בלפור ולא את אולמרט. ובטח לא זהבה גל און . רק ביבי חביבי.

    הגב לתגובה זו

    • עזיזה אתה טועה. בלפור הוא ליכודניק אוהד בית''ר וגר בשכונת הכורדים.

      קי. מי. צי., 31/10/07 17:49

      יש לו בסטה בשוק מחנה יהודה וגם אהבל כמוך.

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    העתק ההצהרה בבית התפוצות

    חובב היסטוריה, 31/10/07 14:22

    בבית התפוצות ברמת אביב, יש העתק של הצהרת בלפור וכן את השולחן שעליו נחתמה ההצהרה שהיתה שייכת ללורד בלפור,כך בכל אופן כתוב לידם. נדמה לי שהמוצגים נמצאים בסוף קומה שלישית

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    למה ''בוזי'' הרצוג לא אומר כלום בעניין שביתת המורים

    אלון, 31/10/07 13:22

    מעניין למה ''בוזי'' הרצוג לא אומר כלום בעניין שביתת המורים, הרי על כל דבר גדול כקטן שזז או אולי יזוז במדינה יש לו מה לאמר, הוא דוחף את אפו לכל עניין, חוץ ממה שהוא יכול להתלכלך ממנו, הוא לא יכול לצאת בעד שרת החינוך כי אם היא תצליח מעמדו יתחזק, אני הרי תמכתי בה, מנגד הוא לא יכול לצאת בעד המורים, הוא לא יכגול לצאת כנגד שרה ממפלגתו, הוא לא רוצה להרגיז את האוצר- עכשיו עומדים לקצץ לו במשרד , הרי מישהו צריך לממן את ההסדר עם שרידי השואה וכמובן שזה עתיד לבוא על חשבון הרווחה כי הרי זה אותו סעיף, אז הוא יושב על הגדר ויקפוץ על עגלת המנצח במאבק כפי שיסתמן כפי שהוא עושה תמיד...

    הגב לתגובה זו

    • יללה אלון תפסיק עם השקרים שלך

      בושה, 31/10/07 14:52

      אולי תמכת בתמיר אבל הרבה לא תמכו בה והיא הוקפצה ממקום 17 למקום חמישי תוך גזילה פשע שכלל הרבה אנשים -תתבייש לך בגללך ובגלל אחרים נראית המדינה כמו שנראית

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    טוב שמעון פרס אמר שלא צריך ללמד היסטוריה: ''יש אינטרנט''.. נו, זו ה (ל''ת)

    תוצאה !!!!!!!!!, 31/10/07 11:19

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    העיקר שילמדו על הנעקבה !!!! (ל''ת)

    יולי תמיר, 31/10/07 11:18

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    אפילו שמעון פרס נכשל בהסטוריה של עם ישראל:

    כך אנו גם נראים, 31/10/07 09:30

    - ''אבותינו היו תיירים באופיים הם בנו פרימידות ומקומות קדושים'' אמר באוקטובר 1993 בנאום בפני האינטרנציונאל הסוציאליסטי.

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    רמת המשכורת היא רמת החינוך

    ישראלי8, 31/10/07 09:25

    כאשר הציונות גוססת בגלל''האל'' החדש,כסף. מה שיכול לעזור לנו זה החינוך,אבל הממשלה לא מבינה.הם מדברים ולא מבינים מה ה''אוצר''האמיתי,החינוך.מי רוצא להיות היום מורה??רק הבינוניים שבנו,לכן גם החינוך נראה עגום.

    הגב לתגובה זו

    • מי שחשב שללמוד שיר אנטי ציוני של דרוויש חשוב מללמוד על בלפור. (ל''ת)

      שמו:יוסי שריד., 31/10/07 09:32

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    בלפור היה כנראה ימני. רצה מדינה ליהודים. (ל''ת)

    לא פופולרי היום, 31/10/07 09:22

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כשלון מערכת החינוך

    אלי, 31/10/07 08:38

    כפי שנאמר: הצהרת בלפור היתה ''אחת מאבני היסוד להקמת מדינת ישראל''... אבל רוב הצבור בארץ ובפרט הצעירים לא מכירים מה זה.
    אין הוכחה טובה מכך על החינוך הכושל של מורי ישראל בהנחלת השייכות של ארץ זו לעם היהודי. שורה תחתונה:בושה וחרפה, אם זה הוא פרצופה של מערכת החינוך .

    הגב לתגובה זו

    • מאז אולסו, שרי החינוך עשו רבות כדי להשכיח את הציונות מלב הנוער. (ל''ת)

      וזה הצליח., 31/10/07 09:25

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    בלפור והצערתו לגבי עתידם וקיומם

    פקק תנועה, 31/10/07 07:47

    של היהודים .היתה חצי עבודה .בעיקר לגבי גבולות מדינת ישראל .והתוצאות מורגשות ועוברות על בשרנו מאז 48. טוב טוב ..לכן הצהרת בלפור לא היתה מציאה גדולה .

    הגב לתגובה זו

    • ה צ ה ר ה ,,,מצהיר,,,וכו' (ל''ת)

      מצהיר,,,,,,,,,,, 31/10/07 08:37

      הגב לתגובה זו

      • אתה צודק איתך הסליחה (ל''ת)

        פקק תנועה, 31/10/07 08:47

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    לעולם לא תקום ולא תהיה ישות מדינית ערבית ממערב לירדן

    עוזי, 31/10/07 05:03

    ערביי ארץ ישראל המערבית הוכיחו בעקביות שאינם יכולים להתקים ברשות ובכוחות עצמם, במיוחד ברמת הממשל הלאומי.
    הם מעולם לא חתרו ופעלו ברצינות למימוש זכותם הטבעית להגדרה עצמית אלא תמיד ציפו שאחרים יגדירו ויקימו עבורם את ''מדינת'' המיקי מאוס שלעולם לא תקום.
    כל הזמן הם הורגים אחד את השני וגונבים אחד מהשני, ומשקרים כל אחד לעצמו, אחד לשני ולכל העולם.
    לעולם אינם מחמיצים הזדמנות לבחור ברע ביותר ולעשות שגיאות גסות, ואין ביכולתם לפרנס את עצמם ולספק ולו גם את צרכיהם הבסיסיים ביותר. הם תלוים באחרים בכל דבר וענין.
    איך יצליחו במשהו כיצירה, הקמה וניהול של מדינה עצמאית?

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ידע ובורות

    בני, 31/10/07 02:32

    כל הזמן באים בטענות שבתי הספר לא מלמדים את זה ולא מלמדים את זה. בית הספר יכול להקנות רק ידע מצומצם , קל וחומר בתי הספר בישראל שבקושי מלמדים לימודי יסוד שנוגעים לתלמיד הישראלי ולא מקנים חינוך שזה יעודו העיקרי של בית ספר, והסיבות ידועות.
    ידע ניקנה ברובו הגדול ע''י סקרנות אישית , קריאת ספרים, עיון באנציקלופדיות , צפיה בתכניות תעודה ועוד.
    חוץ מזה זכותו של אדם לא לדעת ולהישאר בור. בארץ זה לא מונע מלהגיע רחוק. ראה שדרן פופולרי ב 103fm , שדרן אחר מרשת ב' שמדבר עם מאזינים ביום ב' אחרי חצות , שניהם חוץ מאינטליגנציה טבעית ויכולת תקשורתית מילולית, ההשכלה הכללית של שניהם שואפת לאפס ופה במיקרה זה גם בקורלציה להשכלה היסודית החלקית כפי ששניהם מצהירים עליה.
    גם רבים מחברי הכנסת לא מצטינים בידע מפליג ואת זה גם ראינו באחת מתכניות ''החוליה החלשה'' .

    הגב לתגובה זו

    • כל המוסיף גורע (ל''ת)

      סלע של מילים, 31/10/07 07:23

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    הצהרת בלפור הושכחה, כי היא מעידה על המקור הקולוניאליסטי של הציונות

    שפוי מלחמה, 31/10/07 01:14

    אמנם לא כל הציונות היתה כזו, אבל הזרם המרכזי, מאז ימי הרצל והשתדליותיו אצל שרי המושבות באירופה, היה בהחלט חלק מהקולוניאליזם העולמי שהיה אז באופנה.

    כל הקולוניות נעלמו, ורק אנחנו, בגלל שלא היינו קולוניה ''קלאסית'' שרדנו כמו אחרוני הדינוזאורים. אבל רוחות העבר רודפות אותנו, ואופיינו הקולוניאליסטי פורץ שוב ושוב.

    הגב לתגובה זו

    • יש הבדל ברור ומוחלט בין קולוניה ובין מנדט! (ל''ת)

      נירית, 31/10/07 13:11

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    פרס אמר שהיסטוריה לא חייבים ללמוד בבתי ספר. אז מה הצעקות עעכשיו? (ל''ת)

    בור, 30/10/07 23:50

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    ''העם הפלסטיני'' משום מה לא הוזכר בהצהרה. אולי כי לא היה דבר כזה?

    עובדה היסטורית, 30/10/07 23:49

    ועכשיו האיסלם הקיצוני בשילוב עם הסמול ההסר השכלה כאן משכתבים את ההסטוריה.

    הגב לתגובה זו

    • אין חיה כזו,רק עונש כזה שנאמר ואני אקניאם בלא עם ומ נהיגו הוא בלעם (ל''ת)

      שמואל כהן, 31/10/07 03:11

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    ההצהרה היא התשובה לטוענים כי ישראל קמה בגלל השואה (ל''ת)

    אשר, 30/10/07 23:39

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    שילמדו קודם על רבי עקיבא ובר יוחאי. (ל''ת)

    אילן, 30/10/07 23:38

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    שיעשו השוואה

    פתח תקווה, 30/10/07 23:31

    אני בטוח שאם יעשו השוואה בין החילונים לדתיים יהיה פער גדול לטובת הדתיים! החינוך החילוני לא מלמד לכלום חוץ מסמים אלכוהול מסיבות ודקירות!

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    ששרת החנוך דואגת ל''נכבה'' זה מה שקורה... (ל''ת)

    נאו קונסרבטיב, 30/10/07 22:55

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כושר ההשתכרות לא רלבנטי מאחר והחרדים לא רוצים בכל מקרה לעבוד

    תגובה ל-10, 30/10/07 22:54

    מה שרלבנטי יותר הוא למה המנהיגות שלהם שומרת אותם במצב של בורות ובידוד? כי ככה אפשר לשלוט עליהם יותר טוב.

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    ל10 למה אתה

    פלוני, 30/10/07 22:46

    מכליל דברים, כאילו שהחינוך החרדי המטרה שלו היא לעשות מדינה מעצמה, וחוץ מזה החינוך החרדי לפחות מלמד משהו ולא שות ובנוסף החינוך החרידי לפחות אם תשאל אותו אם זה 'רבי עקביא' (הרחוב הכי גדול של בני ברק) הם ידעו להשיב לך אבל לעמות זאת תשאל את התל אביבים מי היה מאיר דיזינגוף (ונניח שזה לא המקום הכי נפוץ אז 'מי זה עזריאלי שנקרא על שמו מגדלי עזריאלי' )הוא ידע לענות לך? אני לא בטוח אם אתה בעצמך יודע (בלי לבטוח את וויקיפדיה או מילון/אינציקלופדיה ולראות אלא עכשיו אני שואל אותך לפי ידע כללי)אז תפסיק להכליל ולרדת על אחרים לפני שאתה בעצמך מושלם
    ונניח שזה אשמתם של החרדים איך זה קשור לשאר החילונים?! מה קרה אין להם מה ללמוד אז הם באים לבית ספר חרדי [כדי לחסו כסף] ומשם לא לומדים את כל מה 'שברמה' שלהם אז הם באים ומתלוננים עלך כך, אז זהו!

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הבורות הינה האינטרס של השמאל ושל הפלשתינים

    שוקי, 30/10/07 22:26

    וממשלת ישראל תורמת לבורות לאורך כל השנים !

    הגב לתגובה זו

    • ונכון מדינת ישראל באיוולתה מממנת את הבורות הזו (ל''ת)

      בעיקר של, 30/10/07 23:08

      הגב לתגובה זו

    • שוקי אתה פשוט בור

      מהגר, 30/10/07 23:39

      עובדה ידוע היא שככל שממוצע ההשכלה בריכוזי אוכלוסיות גבוה כך הנטיה לדיעות שמאלניות ליברליות מתחזקת, ובהתאמה: ככל שרמת ההשכלה הממוצעת יורדת, כך שיעורי ההצבעה למפלגות ימניות עולה.

      הבורות שלך אולי היא עדות לכך.

      הגב לתגובה זו

    • להיפך. הימין והדתיים אוהבים אתכם בורים כך שתמשיכו להצביע עבורם... (ל''ת)

      שמאלנית, 30/10/07 23:46

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    כל התל אביבים יודעים שבלפור

    זה בגלל המורים, 30/10/07 22:23

    זה ליד דיזינגוב. והרצל זה ליד הרצליה.

    הגב לתגובה זו

    • ככה זה כשמורה להיסטוריה ביום השואה, כשהצפירה בדיוק בשיעור שלה

      ת''א, 31/10/07 02:44

      לא מתייחסת לכך כלל בגלל ''החומר הרב שיש לה לסיים לבגרות'' (כאילו שיש הקף חומר שילד בכיתה ו' לא יכול לעמוד בו, שלא נדבר על אחד ב-י''ב, מעבר לכך שכמובן הייתי מעדיף שכל תלמידי ישראל לא יגשו כלל לבגרות העומללה, אל ידעו הכל בקשר לבלפור, בן-גוריון, הקונגרס היהודי, מלחמות העולם, מלחמות ישראל, המלחמה הקרה, ועוד ועוד נושאים חשובים כ''כ, שתלמידי ישראל לא יודעים עליהם כלום!)

      זכור לי מקרה מכיתתי, אני וחבר שלי באנו לראות עד כמה המצב עומלל, שאלנו מס' שאלות פשוטות את חברינו לכיתה סתם כך בשאלות (בגלל התערבות עד כמה אין מצב שיצאו לוחמים איכותיים מהכיתה אלא רק ג'ובניקים), שאלנו למשל מתי התרחשה מלחמת ששת הימים, במקרה הטוב התשובה הייתה בשנות ה-60, לגבי יוה''כ, במקרה הטוב שנות ה-70, לגבי מבצע סיני ושלום הגליל לא ידעו שאפילו היו דברים כאלו, ושלא נדבר על מבצעים קטנים יותר ואף עכשיווים יותר כמו ''ענבי זעם'', ''דו''ח'', ''אביב נעורים'' ועוד ועוד...
      בקשר למחלמת השחרור אנשים לא ידעו שפרעות ביהודים בא''י החלו על ידי הציבור הערבי בתמיכה ערבית כוללת עוד מלפני הקמתה אלא רק ש''הותקפנו ממש ממש אחרי שהקימו את המדינה'' (וגם זה במקרה הטוב).
      אנשים לא יודעים שאינטיפדת אל-אקצא-האינטיפדה השניה, היא לא האינטיפאדה הראשונה.
      אנשים חושבים שהרצל נולד בוינה/פריז/באזל, אנשים חושבים שהיה בכל הזמנים קונגרס יהודי אחד, אנשים לא יודעים על העליות למדינה, אינם יודעים מי היו ראשי הממשלה, מי היו נשיאי המדינה, הרמטכ''לים, לא יודעים על כך שלא מאז ולעולם היה קיים ''צה''ל, אלא שעוד בקום המדינה היו 3 גופים לוחמים, ההגנה (שכללה את הפלמ''ח, שרבים מפרידים ממנה), האצ''ל והלח''י.
      אנשים לא יודעים מה קרה במלון רינג דיויד!
      אנשים לא יודעים שבמלחמת העולם השניה הייתה זירה כואבת וקשה בצורה דומה לארופאית לבעלות הברית במזרח הרחוק, כנגד יפן, שהשתלטה על כל העזור, טווחה במעל 30 מליון סינים, הטביע את מרבית הצי הפסיפי האמריקאי בתקיפה על פרל הרבור (הדבר שגרם לכניסה מלאה של ארה''ב למערכה), דבר שהקנה לה ימי חסד רבים, למרות הטעות האסטרטגית של אי הפגיעה בנושאות המטוסים שעגנו בתוככי הנמל, ולא בפתחו...
      אנשים לא שמעו על האמפריה הרומית והייוונית (ועל השיגיהן הרבים בכל התחומים), ובטח שלא על קרתגו ופרס!

      אם המצב אצלנו האשכנזים היה טוב יותר הייתי אומר, מה כבר אפשר לצפות מהמזרחיים שהגיעו ממקומות חסרי תרבות וקדמה באפריקה ואסיה, ושאולי עוד כמה שנים גם אצלהן זה ישתנה, אל המצב אצלנו, האשכנזים, האנשים הלבנים המתורבתים, הנהורים והנעלים רע מאוד גם!

      בושה למדינת ישראל! וזה בגלל המורים העומללים, שלהיות פקידים לא הייתי נותן להם!!!!

      הגב לתגובה זו

      • לחכם הגדול

        מורה, 31/10/07 07:09

        לאחד כמוך גם לא היתי נותנת להיות עוזר פקיד, אם אתה כותב עומללים בעי''ן

        הגב לתגובה זו

        • ואותך לא הייתי מעסיק כמורה עד שתלמדי לכתוב ''הייתי'' (ל''ת)

          עבריתן, 31/10/07 08:40

          הגב לתגובה זו

  • 10.

    בכל שנה יותר ויותר תלמידים בישיבות ושם לא לומדים היסטוריה,חשבון

    בגלל החינוך, 30/10/07 22:18

    אזרחות,ג''ג,אנגלית,מחשבים וכו' ולכן אין פלא שיש יותר ויותר תלמידים נבערים ונשלים ב''זכות'' ה''חינוך'' החרדי.הם אפילו לא יודעים מי זה דוד בן גוריון.............

    הגב לתגובה זו

    • רמת הידע של צעיר חרדי בן 18 היא כשל תלמיד כיתה ג-ד ואם

      רמת הידע של, 30/10/07 22:34

      תקחו פועל זר שבא מהג'ונגלים באפריקה לעבוד כאן בארץ אזי יש לו כושר השתכרות גבוהה מזה של חרדי בן גילו.

      הגב לתגובה זו

      • השנאה העיוורת טימטמה וטימאה את נפשך. (ל''ת)

        עמית, 30/10/07 23:41

        הגב לתגובה זו

      • אני למדתי בישיבה מז'-י''ב וכל יום הייתי מסיים ללמוד ב-6

        תלמיד ישיבה, 31/10/07 01:35

        כאשר בבוקר היינו לומדים גמרא, ומ-12 כל מקצוע שאתה יכול לחשוב עליו.
        אנשים מקשקשים מבורות, ואפילו מפרסמים אותה ברבים, בדיוק כמו מה שעשיתם עכשיו.

        הגב לתגובה זו

      • ומה עם הרצח, זנות אונס, גניבות סמים ,צלבי קרס וכו אצל החילונים? (ל''ת)

        חייל חילוני, 31/10/07 02:39

        הגב לתגובה זו

      • ואתה עדין ממן את זה שהם לא יעשו כלום!

        ,, 31/10/07 02:45

        מתי תגיע ממשלה שתסגור להם את הברז???

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    מערכת החינוך קורסת כבר מזמן... (ל''ת)

    nestol420, 30/10/07 22:15

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    כשהמצב כל כך מזהיר בואו (ל''ת)

    נמשיך את השביתה, 30/10/07 22:01

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    לפני תוספת למורים שאלה להם הם יודעים מי הוא היה

    נשאר כיתה, 30/10/07 21:58

    אני מוכן להתערב על סכום גבוה שהרבה מהמורים בורים גם הם,
    יש להתנות שכר במחני איטליגנציה
    בכך ינופו הרבה מהמורים מתווכי הבורות והגסות

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    אבל העיקר שתלמידי ישראל ידעו את השואה ה''פלסטינית''- הנכבה, נכון יולי

    השמאל הקיצוני, 30/10/07 21:41

    תמיר?

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    לא בדיוק נכון.

    שירלי וייסמן, 30/10/07 21:41

    לבגרות בהסטוריה א' אף צריך לדעת בעל-פה את נוסח הצהרת בלפור, נוסח יותר מורחב מזה שנכתב כאן. אין להכליל את כולם...

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    במקום להתחיל ללמד הסטוריה

    תלמיד, 30/10/07 21:37

    מהרומאים והיוונים, מוטב להתחיל מהתקופה החדשה לתקופה הקדומה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    מדוע הצהרת בלפור אינה משמעותית?

    יהושפט, 30/10/07 21:10

    1. אפילו ממשלת הוד מלכותו דאז, פעלה נגד הצהרת בלפור, במניעת העליה לארץ ובתמיכה בפורעים הערבים;
    2. אפילו בהצהרת העצמאות שלנו (במגילת העצמאות) יסודה של מדינת ישראל הוא בהסטוריה של העם היהודי ואילו הצהרת בלפור מוזכרת כ''אסמתכתא פוליטית
    בלבד;
    3. הגיעה השעה לחזור למקורות ההסטוריים של קימנו בארץ הזאת כי מחר יכירו עמי הארצות בזכותם של פולשי -פלשת על חלקים נרחבים של ארצנו;
    4. כאשר הצהרת בלפור חשובה אין משמעות לירושלים, לחברון ולבית לחם.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    למה שידעו?

    ארז, 30/10/07 20:57

    מחנכים את הנוער ל''שלום'', לא לציונות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    בונוס לי''ב 4 בעפרה. (ל''ת)

    המורה, 30/10/07 20:52

    הגב לתגובה זו