• 25.

    היום יש אומרים שקדושת הארץ השניה בטלה. אז מה הסיפור על היתר מכירה.

    אריק, 28/10/07 13:08

    רבנות רוצה לעשות כסף על גב חקלאים.
    שעמאר והעברינים שלו יתבישו .

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    ''יהודית חרדית ולא חרדית ממלכתית''?

    עברית, עברית..., 25/10/07 22:45

    כלומר האידיאל הוא מדינה ''חרדית ממלכתית'' (מה זה?)

    זה סלומיאנסקי שלא יודע מה הוא מדבר או שהכתב לא מבין מה הוא שומע? אולי היה צ''ל כתוב ''יהודית חרדית ולא ''יהודית ממלכתית''?

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    טיעון עורכי הדין

    יוני אורן, 25/10/07 13:22

    עו''ד איתי מעוז טען בצורה יוצאת דופן והפליא את חרצובות לשונו.

    הידד איתי

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    אני מחכה לרגע שרבני הערין יתפטרו כי לא יוכלו לחתום על תעודת כשרות

    יקי, 25/10/07 11:31

    רגע זה לא יגיע
    כי הם יתפטרו - לא יהיה להם מקום עבודה
    יהיו מאות שיהיו מוכנים להחליף אותם

    בקיצור - בגלל כסף הם ימשיכו בתפקידם ויחתמו על תעודות כשרות.

    אלה הם רבניך ישראל

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    החרדים הצבועים

    דוד, 24/10/07 19:48

    הרב קוק , שהיה רב קצת יותר גדול ממצגר הגנב והסוטה, התיר את היתר המכירה.
    אבל כנראה שהחרדים רוצים לחזק את החקלאים הפלסטינאים, כמו הסאטמרים שהולכים להתחבק עם אחדמיניג'אד.

    הגב לתגובה זו

    • תקרא מה כתב הרב קוק בעצמו, בהקדמה ל''שבת הארץ''

      לא חרדי, 24/10/07 22:05

      הרב קוק קורא לכל מי שיכול לשמור שמיטה כהלכתה לעשות כן.
      ואכן היום ישנם הרבה יהודים תורניים לאומיים אשר שומרים שמיטה כהלכתה. ברור שיש עדיפות ל''אוצר הארץ'' לעומת יבול נכרי. אבל ברצוני להעיר, כי במשך כל השנים חלק גדול, אם לא רוב התוצרת החקלאית בארץ הוא מגידולי נכרים, ומשום מה רק בשמיטה כולם ''נזכרים'' שאסור לאכול גידולי נכרים.
      ובאמת אין קשר לסאטמרים ולאחמדיניג'אד. אנא השתדל לכתוב תגובות מכובדות יותר. חבל.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    שמיטה

    טופסי, 24/10/07 19:22

    טוב שיש שופטים בירושלים.

    הבג''ץ הבהיר ותיאר את אוזלת ידה של הרבנות. אי עקביות. חוסר הנמקה.
    למעשה בג''ץ העמיד את הרבנות ערום ועריה.

    הרב ראוכברג שנתן תצהיר הראה שאינו מבין מה הוא מצהיר ואף הניתוח הכלכלי שלו היה שטות גמורה.

    מזל שיש שופטים בירושלים.
    והוא רחום יכפר עוון.

    הגב לתגובה זו

    • תאכל ירקות בקפריסין, ואל תתערב בדברים שאינך מבין.

      מ., 25/10/07 13:14

      בכל מוסד דמוקרטי יש חילוקי דעות, הרבנות הראשית אינה יוצאת מהכלל בענין זה.

      גם הרבנים המקילים כמו הרב קוק, לא בטלו את מצות השמיטה על ידי מכירה לגוי, כיום, ספק גדול את הקיבוצים החילוניים שמכרו-כביכול- את אדמותיהם לגוי שומרים על מגבלות ההלכה לאחר המכירה.

      ההיתר עליו סומכים הרבנים המתירים היה בתוקף תנאים מיוחדים ששררו אז, בהם נאלצו למצוא היתר דחוק מפאת פיקוח נפש, והדבר מופיע בנימוקים להיתר המכירה.

      כיום הנימוק של פיקוח נפש אינו תקף, שכן אפשר ליבא תוצרת חקלאית מחו''ל-דבר הנעשה ע''י משרד החקלאות, או לצרוך ירקות מתוצרת ערבית-דבר הנעשה גם בששת השנים שבין שמיטה לשמיטה.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    Close Mafia Rabanut forever.This institution is over

    talia, 24/10/07 14:57

    Nice decision of Bagats.
    Rabanut with time becomes a corrupted Mafia.
    It's time to close this ugly institution.
    No Thora only bribes and dollars.
    Hilloul Hashem.
    Police has to investigate from where all these luxuous houses for these Rabanim who have 10 children.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אין קשר בין החלטת הרבנות וכשרות

    יהודי פשוט, 24/10/07 14:21

    יהודי חרדי לא סומך על תעודת כשרות של הרבנות - פשיטא לא ?

    אבל אינו מונע מאחרים לסמוך כל כך - נכון ?

    אז למה שימנע תעודת כשרות עליה כתוב באותיות קידוש לבנה - ''היתר מכירה'' ??

    מה מפריע כאן למשיהו ? חוץ מלהראות מי חזק יותר.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    פנית צוהר לבג''ץ טעות

    נעה, 24/10/07 14:04

    אני חושבת שרבני צוהר היו צריכים להנפיק תעודות מיוחדות, או כל רב עיר, כדי להצהיר שהכשרות היא שלו (ולא של הרבנות), אבל לא נכון בעיני שצוהר פנו לבג''ץ עם מחלוקת הלכתית, אפילו אם עומדים איטרסים מאחורי המחלוקת הזאת.. א''א אח'' להתלונן שבג''ץ מאשר גיור רפורמי כשהוא לא מבין בהלכה היהודית, אבל כן להסתמך על ההוראות שלו לגבי היתר מכירה.
    אני תומכת בצוהר, אבל המהלך הזה שגוי בעיני.

    הגב לתגובה זו

    • הענין הוא שהויכוח לא היה הלכתי אלא פוליטי

      ארי, 24/10/07 16:16

      ציוני מול אנטי-ציוני.
      זה הכל.

      הגב לתגובה זו

      • הרבנות הראשית אינה אנטי ציונית

        צ., 25/10/07 13:21

        אלא שיש הלכות שאינן מתיישבות עם הציונות האנטי דתית.

        הגב לתגובה זו

        • יפה שאתה מוכן להודות שיש אנטי דתיים שהם ציוניים

          יפה מאוד!, 25/10/07 22:48

          חשבנו שהציונים היחידים הם אלה עם הכיפות.

          הגב לתגובה זו

    • צוהר לא פנו לבג''ץ בנושא זה

      ימני, 24/10/07 16:35

      החקלאים הם אלה שפנו.

      הגב לתגובה זו

    • נכון מאד. מי שמערב את בג''צ בענייני דת- שלא יבכה כשבג''צ יפסוק נגדו (ל''ת)

      מלי, 24/10/07 22:07

      הגב לתגובה זו

    • מקור הסמכות של הרבנים היא החוק החילוני

      יקי, 25/10/07 11:34

      ולכן בג''צ הוא המקום לדיון.
      כמו שאני בטוח שהרבנים המכובדים לא יגישו את התפטרותם מכיוון שהם נאלצים לחתום על תעודות כשרות בהכשר בגצ לטענתם, כי זה הרי מקום עבודה ולא מקום תורה

      הגב לתגובה זו

      • תיקון: מקור הסמכות של הרבנות כלפי חילונים הוא החוק.

        יודע דבר, 25/10/07 13:19

        לעומת זאת סמכות הרבנות כלפי יהודים דתיים/מסורתיים היא ההלכה שהרבנות חייבת לפסוק לאורה.

        הרבנות מעצם מהותה חייבת לנהוג לפי ההלכה היהודית-דתית, ולא לפי פסקי דין בג''ציים חילונים.

        הגב לתגובה זו

    • צודקת. פניה לבימ''ש של מדינת ישראל שיפסוק היא בגידה בערכי היהדות

      מסכים לגמרי, 25/10/07 22:47

      מי שעושה זה הוא פשוט מלשין כמו היהודים בגולה שהלכו לגויים שיפסקו בעניינים שבין יהודים במקום ללכת לרבי.

      דין ''רודף'' מינימום!

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    שיא השיאים-אקונומיקה כשרה לפסח בד''ץ מחפוד!! (ל''ת)

    שמואל הנביא, 24/10/07 12:45

    הגב לתגובה זו

    • אקונומיקה כשרה לפסח היא חילול השם (ל''ת)

      דתי, 24/10/07 16:15

      הגב לתגובה זו

      • זה בסדר יש גם C02 בהשגחת הבד''ץ של סודה סטרים (ל''ת)

        תבדקו..., 24/10/07 17:05

        הגב לתגובה זו

  • 15.

    ה- אאא הזה מוזר עד מפחיד שלא לדבר

    מוטי, 24/10/07 12:28

    על תקוע באיזו מנטרה מטופשת.

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    החלטת הבג''ץ תגרום לצמצום בהיתר המכירה

    יהושע פרוע, 24/10/07 11:57

    מפני שאנשים רבים יחששו שקנית פירות בהכשר של היתר מכירה מרמזת שדעת התורה שלהם היא שופטי הבג''ץ רחמנא ליצלן.
    ומה שיותר חשוב:הרעיון שגוף דתי כמו רבניצהר יחפש גושפנקא הלכתית משופטים חילונים מחללי שבת בפרהסיה בועלי נידות שהידע שלהם בהלכות שמיטה קטן מהידע של ילד בחדר הוא רעיון הזוי.
    אם רבני צהר לא בחלו באמצצעי נלוז שכזה אז כראה שהמשקל ההילכתי לפסיקות שלהם הוא אפס.

    הגב לתגובה זו

    • התגובה שלך כמה הקיצוניות הפנאטית משתלטת על הדתיים

      דתי, 24/10/07 12:51

      הם כבר לא יודעים איזה חומרות להמציא,כל אחד חייב להיראות יותר מחמיר מהשני.
      אפילו אלוהים בשמים יושב משתומם ובוכה מה עושים כאן מהתורה שלו.

      הגב לתגובה זו

      • איסור ללכת לערכאות עכו''ם זה קיצוניות? (ל''ת)

        מורה נבוכים, 25/10/07 16:29

        הגב לתגובה זו

    • התגובה שלך מאוד מעודדת

      ליברל נאור, 25/10/07 22:51

      אם פנאט חשוך כמוך משתמש באינטרנט זה אומר שאתה נחשף לעולם הגדול ולטכנולוגיה המתקדמת ואינך כלוא בגטו החרדי (אולי כן מבחינה פיסית אבל לא לגמרי מבחינה רוחנית). לכן אתה תתפלא איך הדעות שלך ישתנו בעוד כמה שנים בלי שתרגיש, ובטוח שהילדים שלך כבר לא יהיו כמוך ואולי חלק מהם יהיו גם חילונים. הפתרון היחיד להשאר חשוך הוא למכור מהר את המחשב!

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    כשבג''צ מתערב בעניינים דתיים זה גרוע מלכתחילה. (ל''ת)

    ולא חשוב מה, 24/10/07 11:55

    הגב לתגובה זו

    • וכשהרבנות מתערבת לך בצלחת ובמיטה,זה לא גרוע מלכתחילה? (ל''ת)

      דוד, 24/10/07 12:43

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    דתיים לאומיים- אלק

    המבקר, 24/10/07 11:29

    התדיים הלאומים הינם חבורת צבועים.
    הלכו לבג''ץ בנושא שהוא קשור נטו להלכה.
    ואחרי זה הם בוכים למה בגץ קובע בדברים לא לא.

    הגב לתגובה זו

    • התנתקות

      res, 24/10/07 11:53

      ואחרי זה הם בוכים למה מגיע להם התנתקות

      הגב לתגובה זו

      • התנתקות!

        חלם, 28/10/07 01:22

        נראה לי שאתה מבולבל! ההתנתקות פגעה בחקלאים (ולא חקלאים) יהודים בחבל עזה שמשתייכים למגזר הדתי לאומי, ולא לציבור החרדי המתנגד להיתר המכירה , שממנו באים רבני הערים שסרבו לחתום על כשרות התוצרת. השחתת גוש קטיף גם פגעה במשקי הבית בערים (גם שלך) כאשר סיפקו חממותיה ירקות איכותיים לשוק המקומי ולייצוא בשנים הרגילות וגם בשמיטות הקודמות, עם כשרות מהודרת לפי שיטות טכנולוגיות והלכתיות שהיו מקובלות גם בציבור החרדי. כך שהפסד התוצרת הזאת הצטרף למרכיבים נוספים שאיפשר את הבלגן שנהיה בשמיטה הזאת.

        הגב לתגובה זו

    • נטו נושא כספי

      רפול, 24/10/07 12:31

      אל תיתמם כל המחלוקת היא בנושא כספי ולא הלכתי.
      השנה עשו את היתר המכירה בצורה שפוטרת את רוב הבעיות ההלכתיות .אבל חלק מהחרדים רוצים לדפוק קופה על חשבוןהציבור .וכאן היה אינטרס מובהק של טובת הצבור וטוב שרבני צוהר הרימו את הכפפה
      נ.ב.עד היום לא היתה בעיה עם היתר המכירה למי שסומך עליו רק שהשנה רצו מספר רבנים לכפות את זה על כל הציבור ואת זה צריך למנוע.

      הגב לתגובה זו

      • אילו הרבנות הראשית היתה אוסרת את היתר המכירה

        מבין ענין, 25/10/07 13:27

        בצורה גורפת, אף אחד לא היה דופק קופה-כלשונך על חשבון הציבור, דוקא עכשיו שמכירת התוצרת החקלאית הכשרה למהדרין נעשית על ידי גופים קטנים ופרטיים, קיים חשש שגופים אלו ירוויחו הון שלא בצדק.

        הגב לתגובה זו

    • הם לא הלכו לבג''ץ. מי שהלך הם בעלי העסקים והחקלאים. (ל''ת)

      @, 26/10/07 00:46

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    יורים ובוכים

    י, 24/10/07 11:26

    הכותרת מצביעה על סרט ישן וטוב.
    אך הבאתי זאת ככותרת המאפיינת את צבועי התורה החדשים של רבני צוהר.... רבנים אלה עושים הכל אבל הכל כדי לקעקע את מוסדות הדת הישנים.....
    צוהר!!!!!!! על דאטפת יטפוך

    הטעות שלכם לעולם חוזר
    ראו הוזהרתם

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    החרדים הופכים עצמם לאויבים - יש היתר בד''ץ, שם אני לא קונה (ל''ת)

    בעד השפיות, 24/10/07 11:16

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    סוכל ניסיון נוסף לפירור העם היהודי

    עופר, 24/10/07 11:12

    אותם חרדים ורבנים, אינם מבינים את משמעויות מעשיהם.

    יום אחר יום הם מרחיקים ציבורים ענקיים מהעם. ויוצרים פערים הולכים וגדלים וגורמים לניכור הולך וגדל.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    כנראה שבג''ץ חושב שהוא חשוב יותר מאלוהים

    עומר, 24/10/07 11:07

    בפרק ט''ו בספר דברים, פסוק א', כתוב במפורש: ''מקץ שבע שנים תעשה שמיטה''.

    אבל כנראה שחבר השופטים הנ''ל חושב שהוא גדול יותר וחשוב יותר מה' - הוא יקבע מתי תהיה שמיטה ולא אף אחד אחר.

    וזה לא אומר שהרבנות תמד צודקת, אבל בשורה התחתונה: שנת שמיטה זו שנת שמיטה, וגם אם זה קשה חובה לבצע את זה. היא לא באה סתם - יש עניים בעמנו וצריך לתרום להם כדי שיוכלו לחיות.

    הגב לתגובה זו

    • שמיטה בזמן הזה דרבנן, ויש ספק מהי שנת השבע (ל''ת)

      אדם שיודע, 24/10/07 11:26

      הגב לתגובה זו

      • שמיטה אכן דרבנן, אבל עדיין צריך לשמרה. אין רב אחד שסובר אחרת

        אתה יודע חלקית, 24/10/07 12:59

        וגם הרבנים שמתירים את היתר המכירה עושים זאת כתקנת שעה בלבד, ובדיעבד גמור.

        הגב לתגובה זו

        • דאורייתא, דרבנן, גם איסורי דרבנן אנו מצווים לשמור

          בגצ''נו, 25/10/07 13:33

          אדם שאינו נזהר באיסורי-דרבנן אינו יכול להקרא דתי.

          התערבות הבג''ץ נועדה כדי לחייב את הרבנים להכשיר דבר שאינו כשר לדעתם, כדי שהחקלאים יוכלו להרויח כסף מאנשים הרוצים לשמור שמיטה. שהרי חילוני שאינו מוכן לשמור שמיטה כהלכתה, יכול לקנות גם ללא הכשר הרבנות הראשית.

          הגב לתגובה זו

    • להיפך.הרבנות חושבת שהיא יותר חשובה מאלוהים.

      דתי., 24/10/07 11:33

      אלוהים דיבר על מצוות השמיטה כמצווה חברתית,למען החקלאי ולמען העני.הרבנות גורמת לכך שמחירי הפירות והירקות ירקיעו שחקים,בגלל כל ההכשרים וההחמרות שלהם,וכך העניים לא יוכלו לקנות אותם.
      הרבנות גם גורמת לחקלאים היהודים הפסדים כספיים ענקיים בכך שהיא אוסרת את תנובתם.
      אז מי פועל פה כנגד אלוהים וכנגד הרוח המקורית של מצוות השמיטה?מי פועל פה בדיוק הפוך ממטרת המצווה?

      הגב לתגובה זו

      • קשקוש מוחלט. זו אינה מצווה סוציאליסטית

        צחי, 24/10/07 11:59

        השמיטה היא מצווה שנועדה לחזק את הבטחון בה', ואינה קשורה לעזרה לחקלאים.
        פעם בשבע שנים אנחנו ותרים על השליטה שלנו על הטבע. הדבר בא לידי ביטוי באופן סמלי בעניין החקלאי, שכן החקלאות היא ראשית התרבות.
        המצווה גם מחזקת את הקשר והאחיזה שלנו בארץ, שתלויה בה'

        הגב לתגובה זו

        • השמיטה היא עניין סוציאליסטי ואמוני כאחד. שניכם צודקים

          לא צריך לריב, 24/10/07 13:11

          בשנת השבע חלה גם שמיטת קרקעות וגם שמיטת כספים, כך שהחקלאים והסוחרים כאחד יצאו נשכרים.
          אלא שברבות הימים נשמטה שמיטת הכספים, עם היתר העסקה, ורק החקלאים נותרו לשאת בנטל.
          שמיטת הכספים היתה סוציאליסטית בלבד, אבל שמיטת הקרקעות היתה גם אמונית, ומכאן הבעיה לעקוף אותה בהיתר המכירה (בנוסף לבעיות נוספות הלכתיות דאוריתא, כגון לא תחנם'').
          זו הסיבה שגם הרבנים שתקנו את היתר המכירה, וגם אלה שהמשיכו אותם - מתירים זאת כהוראת שעה בלבד, ובדיעבד, תוך צורך לדון מידי שמיטה מחדש בתיקונה.

          הגב לתגובה זו

    • בתורה יש גם איסור ריבית מפורש. אממה, הוא לא רלונטי יותר, ולכן ביטלו

      גבריאל, 24/10/07 11:37

      אותו. על זה אין ויכוח כי מדובר בכסף, ואף אחד לא מוכן לוותר על הריבית שלו. עניין השמיטה הוא פוליטיקה, ואין שום קשר להלכה. החרדים רוצים לנגח את הממסד הציוני בכל דרך אפשרית,ומוצאים סיבות פסאודו הלכתיות. זה כל הסיפור.

      הגב לתגובה זו

      • אני ויתרתי על הריבית שלי, ומשקיע רק בניירות ערך ואג''ח (ל''ת)

        צחי, 24/10/07 11:56

        הגב לתגובה זו

      • אין קשר להלכה? תפתח ספר ויקרא (כ''ה, ב'-ה'). מה זה השטויות האלה? (ל''ת)

        גדול דור חדש, 24/10/07 12:57

        הגב לתגובה זו

    • חשבתי שכמות הקראים ירדה לאפס

      אישיהודי, 24/10/07 12:32

      אז הנה יש עוד אחד

      הגב לתגובה זו

    • הלוואי והרבנות היתה ממלאת אחר תפקידה

      עדי, 24/10/07 13:05

      הרבנות אינה ממלאת אחר תפקידיה היהודיים, שלא לומר הממלכתיים! היהדות הינה דת סוציאלית עוד לפני שהיא דת דתית. לכן באה השמיטה, המעשר וכיוב' חוקים המאפשרים גם לעניים לקבל את חלקם מהחברה. אולם, הרבנות אינה מעבירה את המעשר, למשל, לעניים, אלא זורקת אותו לפח!
      בכך, הרבנות אינה ממלאת אחר תפקידה החברתי-דתי, אלא רק אחר המילה הכתובה, עפ''י פרשנותה. חבל, כי בדת היהודית יש הוראות חברתיות נפלאות, והרבנות רק משניאה את היהדות.

      הגב לתגובה זו

    • ''יש עניים בעמנו וצריך לתרום להם כדי שיוכלו לחיות''

      יהודי פשוט, 24/10/07 16:13

      זוהי בדיוק טענת רבני צהר וההפך הגמור משיטת החרדים.

      השיטה החרדית האנטי ציונית מעדיפה לקנות רק מ''יבול נוכרים'', קרי: אחינו הפלסטינאים תומכי החמאס''. האם על העניים האלה אתה מדבר???

      עמדת הציונות היא לחזק את החקלאים היהודים בארץ ישראל שהם כיום9 במצוקה כלכלית קשה.

      הגב לתגובה זו

    • שכחת את הרמב''ם ''אין שמיטה נוהגת כאשר היובל אינו נוהג''

      יקי, 25/10/07 11:36

      אז לפחות אל תכתוב דברים שאתה לא מבין בהם

      הגב לתגובה זו

      • ומולו עומדים כל הפוסקים האחרים, והלכה כמותם (ל''ת)

        נו, באמת, 27/10/07 22:10

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    תודה לבג''ץ על חזרה לשפיות .שהחרדים ימשיכו לקנות ק''ג עגבניות ב 20

    יחיאל ווסרמן, 24/10/07 11:07

    ש''ח ,אם הם מעוניינים כל כך בהחמרות רבותיהם.אין גוזרים גזירה על הציבור אם אין הוא יכול לעמוד בה ! יישר כח לרבני צוהר !!!

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כנופית הפולנים משלום עכשיו

    אאא, 24/10/07 11:02

    שהשתלטה בדרכי מרמה על מערכת המשפט,ממשיכה עם האנטישמיות החולנית שלה בעבור אדוניה הנאצו ליברלים מהאיחוד האירופי.

    מוטב שהצלבנים הסמולנים הלבנים יחזרו הביתה לאירופה במקום לכפות את אורח החיים של אירופה על שאר האנושות.

    הגב לתגובה זו

    • שאר האנושותDear 6

      Meir, 24/10/07 11:12

      Well I did not know that the Jewish in Israel are
      שאר האנושות

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    ריסוק משטר האפרטהייד הפיאודלי

    אאא, 24/10/07 11:02

    של המיעוט הסמולני הקולוניאליסטי הלבן גם ישים סוף לעריצות מערכת המשפט.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    הרבנות הראשית היא ה''פודל'' של החרדים

    י, 24/10/07 10:55

    את מי הרבנות הראשית מייצגת ?
    הרבנות הראשית מנסה לרצות את הרבנים החרדים למרות שהחרדים בזים למוסד זה.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    עוד נצחון של השפיות על הקיצוניות המטורפת.

    דתי, 24/10/07 10:43

    תודה לבג''ץ,מעוז השפיות היחיד כרגע במדינה.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מרגע שבג''ץ פסק - אני עם הרבנות

    אבי, 24/10/07 10:36

    עד עכשיו התנגדתי מאוד לרבנות והייתי בכל לבי עם רבני צוהר.
    אבל עכשיו פסיקת בג''ץ טורפת את כל הקלפים. זה מעשה שלא ייעשה וכל אדם דתי, מאיזה זרם שיהיה, חייב לעמוד על רגליו האחוריות ולהצהיר ולהבהיר שזה לא יעבור.
    מרגע שאת ההלכה קובע בג''ץ ולא הרבנות, כל עניין ההכשרים ותעודות הכשרות הופך לבדיחה. ושוב, לעניין הזה זה לא משנה בכלל לאיזה זרם או פלג דתי אתה שייך.

    הגב לתגובה זו

    • כאילו שהרבנות פועלת משיקולים הלכתיים טהורים בלבד...

      דתי, 24/10/07 11:19

      נו,באמת.הכל אינטרסים ובעיקר כסף.
      בתחום הכשרות,בודאי שהכל ענין של כסף,והרבה כסף.

      הגב לתגובה זו

      • אתה ממש דתי לא שמעת על האיסור

        דודי, 24/10/07 11:30

        של ''לשון הרע'', תן לי סיבה מה הקשר לכסף בעניין ''היתר מכירה'', די עם השטיות שלכם שכל דבר שקשור לרבנות זה ''כסף'', הרבנות הולכת לפי הלכה זה לא מקובל עלייך ''בעיה'' שלך, אבל תפסיק להשמיץ בטח ובטח שאתה מתחשב כדתי וידוע לך על האיסור החמור של ''לשון הרע''.

        הגב לתגובה זו

      • זה לא קשור

        אבי, 24/10/07 11:32

        לא מעניין אותי ממה באמת מורכב האוכל שאני מכניס לפה. מעניין אותי שאני אהיה בסדר - מכוסה - מבחינה הלכתית.
        אם אני סומך על הכשר הרבנות, אז אם ברבנות יש שחיתות ושיקולים זרים, זו בעיה שלהם והם יתנו את הדין לפני בורא עולם, לא אני.
        אבל במצב שנוצר עכשיו, מה אני אגיד לאלוהים? שסמכתי על הכשר בג''ץ?

        הגב לתגובה זו

        • בקיצור,אתה רובוט ללא שום חשיבה עצמית. (ל''ת)

          דתי, 24/10/07 11:57

          הגב לתגובה זו

          • הלוגיקה שלך נפלאת ממני (ל''ת)

            אבי, 24/10/07 12:38

            הגב לתגובה זו

      • אתה משמיץ את הרבנות הראשית ללא יסוד עובדתי..

        עוד דתי, 25/10/07 13:39

        הרבנות הראשית לא היתה מרוויחה כסף ללא התערבות בג''ץ, דוקא עכשיו שהרבנות הראשית המסודרת, והכפופה לחוקי המדינה, לא תוכל להנפיק הכשר מהודר לירקות שמיטה,יבואו כל מיני גופים קיקיוניים ואלמוניים, וירוויחו מאנשים הרוצים לקיים שמיטה מהודרת כהלכתה.

        הגב לתגובה זו

    • אתה צודק. גם אני בלבי הייתי עם הרבנות בעניין

      לילוש 1, 24/10/07 11:23

      אבל כאדם דתי, מרגע שבג''ץ התערב בעניין - יש בי כעס גדול.
      אין זה משנה שבעיקרון, ''צהר'' צודקים. על הרבנות היה למצוא דרך לתת תעודות כשרות גם למקומות שמוכרים בהם תוצרת היתר מכירה, ובערים בהם למרא דאתרא יש בעיה עם זה, היו צריכים להנפיק תעודות מיוחדות.
      אבל ברגע שבג''צ נהיה פה פוסק ההלכה, בא לי להקיא על העניין.

      הגב לתגובה זו

      • איזה סוג של חשיבה שטחית:התיחסות לגוף שהחליט ולא לענין עצמו.

        דוד, 24/10/07 11:45

        אתם שניכם מודים שלעצם הענין בג''ץ צודק והרבנות טועה,אבל רק בגלל שזה בג''ץ-אתם נגד.
        איזה חשיבה שטחית והרבה הרבה צביעות.אתם מוכרים את העקרונות שלכם רק בגלל שזה בג''ץ.

        הגב לתגובה זו

        • אין לי מושג מהם ה''עקרונות'' שאתה מדבר עליהם

          אבי, 24/10/07 12:37

          לי יש עיקרון אחד, והוא - שבג''ץ (או כל גוף חילוני אחר) לא יפסוק מהי ההלכה.

          הגב לתגובה זו

        • אנחנו (או לפחות אני) לא ''מוכרים את ההעקרונות'' וכו'

          לילוש 1, 24/10/07 12:55

          רק מביעים מחאה על התערבות הבגץ בעניין.
          ואגב, אני מאשימה בכך רק את הרבנות הראשנית שהובילה למצב האבסורדי בזה.
          הרבנות לא היתה צריכה להגיע לבג''ץ כדי שיכריע בסוגיה. היא היתה צריכה להכריע בו בעצמה. בשביל זה היא רבנות ראשית ממלכתית. ברגע שהענין הגיע לשולחן הבגץ 0ולמעשה עוד הרבה קודם) היו צרכים הרבנים הראשיים להוציא הוראה חד משמעית להנפיק תעודות כשרות מיוחדות להיתר המכירה, ממש כפי שעושים רבנים ספרדים למסעדות שאינן ''גלאט'' (אף שעל פי הפסיקה הספרדית הם חייבים לאכול רק גלאט).
          זוהי חשיבה ממלכתית, וזה מה שחסר כל כך היום ברבנות הראשית. וכך (בשל היעדר המנהיגות ההלכתית ברבנות הראשית דהיום) גם אירע שהצדדים נגררו לבית משפט חילוני, שבינו לבין ההלכה אין ולא כלום.

          הגב לתגובה זו

      • אם בא לך להקיא תקיא! מאוד לא בריא להתאפק

        רופא פנימי, 25/10/07 22:54

        כמובן שמומלץ להגיע קודם ל''ענין'' שבא לך להקיא עליו ולהקיא על העניין ולא על השטיח בסלון. ככה גם בענייני פיפי וגזים.

        הגב לתגובה זו

        • תגובה ספר אינטליגנטית. מצב הרפואה כנראה בקקט (ל''ת)

          לילוש 1, 27/10/07 22:12

          הגב לתגובה זו

    • ההחלטה של הרבנות לא היתה הלכתית

      ש, 24/10/07 11:34

      זו היתה החלטה פוליטית-מנהלית, ובזה התערב בג''ץ. כשבג''ץ ניסה להתערב בעניני הלכה בכשרות בעבר (''כשר בהשגחת הבג''ץ'') הוא קיבל סטירה בפנים.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    הרבנות הראשית הביסה את עצמה

    אביב חדש, 24/10/07 10:32

    לא צוהר ולא בטיח.
    הקורא בעיון את פסק הדין מבין כי הרבנות הראשית הזמינה את החלטת בג''צ בהתנהלותה המנהלית הכושלת.
    אין רב שפוי אחד המצדיק החלטה זו של הרבנות הראשית ובוודאי לא את האופן בו התקבלה.

    הגב לתגובה זו