• 27.

    אני ראשון!!!1! (ל''ת)

    ירחמיאל בן השכנים, 06/06/09 13:17

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    חיים באר אתה טיפוס טיפום מיסנגד

    רובין, 30/10/07 14:41

    (מיתנגד) אבל בסדר היה כיף לקרוא נהניתי

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    אדם מאוד מורכב.אני ממש מתקשה לנסות להגדירו. (ל''ת)

    הסרוג, 27/10/07 20:20

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    הצעה

    לימור, 27/10/07 09:59

    ומאחר וכל מרואיין עובר את שאלת ה''נינט''- תרואיין נינט בשליפות לאלתר!!!! מעניין מה לה יש להגיד על עצמה, חוץ מהקטע עם הפלקט....

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    התנ''ך קטן על חיים באר,ההגיגים שלו חשובים הרבה יותר מהתנ''ך העלוב ! (ל''ת)

    מי כתב בכלל את, 24/10/07 11:10

    הגב לתגובה זו

    • צודק

      יהירות מילה גסה, 19/03/08 00:03

      ספריו של האדון טובים יותר מהספר שהכי השפיע על התרבות המערבית (ואולי גם על התרבות האנושית בכלל).

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    מר חיים באר שלום לך. אתה אדם מקסים ועניני ועמוק מאוד.

    מני, 24/10/07 05:15

    קראתי את הכתבה ולא תמיד הסכמתי עם כל מילה שלך. אבל אתה ממש אדם רציונלי ואמיתי ומאוד אדם אובייקטיבי. שמתי לב בהקשר לרב עובדיה איך אתה מתייחס לרב כרב. או לסיפרות נשים שאמרת שאתה לא רואה בעין יפה דבר כזה ספרות נשים כי אם ספרות כללית. בלי מגזר זה או אחר. עוד דבר חשוב. זה הנושא של לימוד הש''ס אז ישר כוח לך על הסיום ופעם הבאה תעשה בלי נדר סעודה ותזמין אותנו. ואני תקוה שעל מה שאמרת על החרדים (טפילים) חזרת בך. ועל ירושלים איך עזבת דבר יקר כזה? כשאני רק מגיע לכניסה של ירושלים כל שערותי עומדות מרגש.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    יש הרבה צדק בקשר לרבנות הראשית..... (ל''ת)

    ח.חגי, 23/10/07 21:41

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    תנך אכן חלש אך אפשר לחזקו

    ברוך הסופר, 23/10/07 21:11

    מה שדרוש לתנך זו עריכה מקצועית שתקצר ואף תשמיט את החלקים הפחות טובים מבחינה ספרותית

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    אדם מבריק איש אשכולות כיף ללמוד אצלו

    לילי, 23/10/07 20:55

    למדתי אצלך ונהנתי מכל רגע חוויה מדהימה , חולקת עליך לגבי התנ''ך

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    רוצו לקנות את החדש של חיים באר. סופר אמיתי שחבל''ז

    עוד אחד, 23/10/07 18:41

    יישר כוח, מר רכלבסקי.
    אנא אל תפסיק ותרווה אותנו עוד מיכולותיך וידענותך המופלאים.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    שאלה לחיים באר, ששתה מן הבאר ו...?

    אפשר שאלה?, 23/10/07 16:20

    ''הם [החרדים] צמח טפיל שאינו עושה דבר......חיים באר, מוסף הארץ 2.3.84.......

    מדוע/האם השתנו דעותיו מאז ועד היום??

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    התנ''ך ספר חלש, כן. לעומת זאת

    תמיר, 23/10/07 16:14

    הספר של חיים באר, או-הא! מה זה חזק.

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    משיחיות זה עיוות?

    קובי, 23/10/07 15:11

    לא שמעת על 13 עיקרי האמונה של הרמב"ם?
    זה עיקר העיקרים ביהדות, הציפיה לבואו של משיח.

    הגב לתגובה זו

    • כן אבל שהוא יבוא מחר בבוקר (ל''ת)

      יוני, 23/10/07 16:38

      הגב לתגובה זו

    • על הרמב''ם

      מחלל שבת, 24/10/07 16:05

      לרמב''ם אפשר לסלוח ולו בדוחק על העיוות הזה. הוא חי במאה ה-13 ולא היה מי יודע מה מפותח. לעומת זאת לך, אי אפשר לסלוח על אמונותיך המעוותות המסתמכות על פרימיטיב מהמאה ה-13.

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    אני אוהבת את האיש הזה. הוא איש יקר. (ל''ת)

    דתיה, 23/10/07 14:58

    הגב לתגובה זו

    • I also love this man

      ZAR, 23/10/07 18:38

      I would like to second the commentator's statement: an outstanding person indeed!

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אהבתי (ל''ת)

    נדב, 23/10/07 13:44

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    חלש מידי (ל''ת)

    ארז, 23/10/07 13:12

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    ספר התנ''ך החזק ביותר!!

    אלי, 23/10/07 12:46

    מסכים כמעט להכול. רק לגבי התנך- איך אפשר לומר ספר חלש. שטויות בתנך יש את כל סודות חיינו. סיפורים על אבות אבותינו וכן מהתנ''ך קיים כל העולם כולו תודה!!

    הגב לתגובה זו

    • זה בדיוק מה שהוא אמר, שלולי התלמוד ושאר הספרות היהודית

      רמי, 23/10/07 13:29

      הנשענת על התנ''ך הרי שהתנ''ך חלש, והרי ברור שכל אותם סודות וכל אותם רמזים ופועל יוצא שקיימים בתנ''ך מובאים אלינו דרך התלמוד.

      הגב לתגובה זו

      • לא הבנתם. הוא התכוון לתורה שבעל פה

        עמית, 23/10/07 13:57

        לחשיבות שלה.

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    כמורה לתנ''ך חולקת על קביעתו לגבי התנ''ך

    מירי, 23/10/07 12:41

    כתלמידתו קשה היה לי להבחין בהרצאות שהוא חושב שהת''נך הוא ספר חלש, הוא בקיא בפסוקי התנ''ך
    חושף בידענות מרובה את הרמיזות המקראיות במיוחד אצל עגנון.ומעריך ידע בתנ''ך אצל האחר.
    גם בטור שלפנינו הוא מצטט מהת''נך.
    יש לו כבוד רב לארון הספרים היהודי ובכלל זה לתנ''ך.כך לפחות חשתי.

    הגב לתגובה זו

    • תשובה למורה לתנך

      מחלל שבת, 23/10/07 13:29

      מורתי שלום.
      האם כשאת מלמדת תנ''ך את פרשת המקןשש עצים בשבת שנענש בסקילה , האם את מדגישה בפניהם את הברבריות וחוסר האנושיות שבעונש.
      האם כשאת מלמדת את ספר יהושע את מבהירה שהמדובר ברצח עם מתועד ושמסמך כזה אין ללמד בתי ספר כפי שאין ללמד כתבים אנטישמיים.
      במקרים רבים נוספים בהם התנ''ך מטיל עונש מוות על מעשים שבעינינו לא נחשבים כלל לעברה, מה את אומרת לתלמידיך הרכים?

      הגב לתגובה זו

      • אנחנו מלמדים את התלמידים חשיבה ביקורתית.

        מירי, 23/10/07 16:50

        אני מחויבת לתכנית הלימודים כפי שנקבעה במשרד החינוך. כאשר יש קטעים הנוגדים את המוסר ,אני לא מתעלמת מהם, התלמידים שלי למדו לחשוב חשיבה ביקורתית גם לגבי התנ''ך, אנחנו מעלים דילמות מוסריות, לומדים לשאול שאלות ולא רק לתת תשובות. נעזרים בפרשנות
        מתחקים אחר מניעיהם הפרשניים.. בקיצור סיעור מוחות בלי חשש.
        כאשר בועדת פיל שאלו את בן גוריון
        על המקור לזכותינו על הארץ הזאת הוא שלח אותם לתנ''ך. שהיה יקר לו מאוד. וגם את זה אל לנו לשכוח.
        כשתיגמר השביתה אתה מוזמן לבוא לשיעור שלי.

        הגב לתגובה זו

        • מורתי היקרה

          מחלל שבת, 23/10/07 20:09

          את מתחמקת מתגובה ישירה ואת ומתחסדת. השאלה הישירה היא האם את מעזה בעצמך ובקולך, קולה של מחנכת בישראל, להישיר מבט אל תלמידיך ולומר: תלמידים יקרים, זהו טקסט מזעזע, אכזרי ולא אנושי והעובדה שהוא מופיע בתנ''ך ויש אנשים המאמינים בקדושת הטקסט הזה מראה שקיימת סכנה אמיתית לאנשים המנסים לחיות חיים נורמליים.
          ו-לא, טקסטים אלה אינם נושא למחשבה ביקורתית ולויכוח כפי ש''מיין קמפף'' איננו ראוי לחשיבה ביקורתית.
          אשמח לבוא לשיעוריך, אם גם תתני לי להציג את דעתי בפני תלמידיך על הטקסטים הברבריים האלה.

          הגב לתגובה זו

          • איזה עין רעה

            כמה רוע, 23/10/07 21:31

            מישהו רצה להרוג מישהו?
            למה אתה משניא?
            מה אתה רוצה שעם ישראל יעשה ישאר במדבר? באושוויץ?
            הוא חזר לארץ ולא נלחם לכתחילה באף עם. רק מי שניסה להורגו אז אל תסלף כי לא פחות משזה חשוב לי זה גם קריטי לגביך. עם צריך ארץ משלו זה קריטי וגם היום הלוואי והינו פותרים את הבעיות שלנו אחרי השואה הנוראה.

            הגב לתגובה זו

  • 9.

    מה הוא קשור ליהדות ?? (ל''ת)

    אורי, 23/10/07 12:17

    הגב לתגובה זו

    • קראת את הספר שלו?

      אני, 24/10/07 09:36

      לפני המקום הוא ספר יהודי. מאד.
      כמו מסע בחלל הפנוי של אלבוים

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    ברור שהתנ''ך הוא ספר חלש...

    חשוך ימי בינימי, 23/10/07 12:13

    המחבר ימני ודתי, לא חבר בשלום עכשיו, ואף מצווה על כיבוש הארץ ב ''מלחמת מצווה'', והעיקר - המחבר אינו חיים באר, שבהשוואה אל יצירתו הגאונית אין ספר שאינו ''חלש''.

    הגב לתגובה זו

    • ברור שאתה לועג לבאר

      כלכלן בינוני, 23/10/07 23:20

      שהרי אף אחד לא שם קצוץ על מה שאתה כותב, והקנאה מדברת מגרונך.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    למה לוותר, אפשר גם וגם. (ל''ת)

    חי, 23/10/07 11:59

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    על זה צועק הנביא ישעיהו

    אישיהודי, 23/10/07 11:55

    הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב, וְלַטּוֹב רָע: שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר.
    הוֹי, חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם; וְנֶגֶד פְּנֵיהֶם, נְבֹנִים.
    הוֹי, גִּבּוֹרִים לִשְׁתּוֹת יָיִן; וְאַנְשֵׁי-חַיִל, לִמְסֹךְ שֵׁכָר. כג מַצְדִּיקֵי רָשָׁע, עֵקֶב שֹׁחַד; וְצִדְקַת צַדִּיקִים, יָסִירוּ מִמֶּנּוּ.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    מעדיפה שמן זית בזעתר בגבינהבמקום סושי

    לאה, 23/10/07 11:42

    גם אני ואין מתחרה לו בכל הטעמים ומנות הגורמה לצינהם. מרגישה מחוברת לאמא אדמה ולבריאות

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    באר-מורה דגול וסופר בחסד. קול נדיר. (ל''ת)

    אור, 23/10/07 11:40

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כמו בספרים, גם כאן השכל שולט

    המגיב, 23/10/07 11:34

    כמו בספריו, גם כאן מתגלה באר בשכלתנות ליטאית

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    לחיים באר: תכתוב, תכתוב, תכתוב.

    אהרון, 23/10/07 10:15

    האוהבים והמכבדים את עשייתך.
    זכה אותנו בכמה שיותר ממעינותיך.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    איך חנוך דאום

    אביחי, 23/10/07 08:45

    נהיה לערך שיש לדון בו?!
    נינט, ערוץ 2 וכו' אני יכול להבין, כי הם מסמן שיש מאחריו מסומן, אבל דאום?
    זה לא רזה. זה דל

    הגב לתגובה זו

    • אם נינט נהיתה ''ערך'', דאום על אחת כמה וכמה. לנינט יש קול יפה,מה

      אבי, 23/10/07 11:42

      שנכון לכל מי שממוצא תימני,למשל; לדאום יש ערך יחודי גם,ואולי בעיקר, אם אתה לא מסכים איתו.

      הגב לתגובה זו

      • הדביליות זועקת. נינט לא תימניה. (ל''ת)

        זו פארודיה?, 23/10/07 13:25

        הגב לתגובה זו

        • הדביליות חוגגת!! כתוב-''תימני למשל'' (ל''ת)

          מש''ל, 23/10/07 14:05

          הגב לתגובה זו

        • הדביליות אכן זועקת.להצליח לא להבין משפט כל כך פשוט- זה כבר כישרון .

          אבן מקיר תזעק, 23/10/07 14:05

          מ י א מ ר ש נ י נ ט ת י מ נ י ה ?

          הגב לתגובה זו

      • אז תסביר בדיוק מהו אותו ''ערך יחודי''

        אביחי, 23/10/07 14:18

        תכף אחרי שתלמד מהו מסמן ומהו מסומן

        הגב לתגובה זו