• 25.

    כל הכבוד - תמשיכו להאבק עד להצלחה

    ASA, 21/10/07 21:39

    האונ' בארץ הן המשאב האמיתי והיחידי של מדינת ישראל!
    נראה שבאוצר רוצים לשפוך את התינוק עם המים, כי מי שמנהל את האוצר זה פקידי האוצר שלא מכירים את ההיסטוריה ורואים את הכל דרך החור של הגרוש בהווה, שלא יתפלאו בעוד כמה שנים איך קרהשאין השכלה ואין קידמה ואין עתיד

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    תלמדים רוצים לחזור ללמודים ולא להיות בובות!!

    זה העתיד שלנו!!, 21/10/07 19:17

    זכויותנו?!

    איפה טעינו ואיפה פשענו?

    האם אין אנו בני אדם עם מלוא הזכויות התעסוקתים שאני אנו מצפים להיות?

    למה אנחנו צריכים להיות תקועים בין הממשלה לבין המורים?

    אז למורים שלנו לא משלמים מספיק כסף בשביל לחיות בכבוד. אבל מצד שני, למה אנחנו התלמידים צריך להפסיד מהחינוך שלנו ולוותר עליו כדי שהמורים יוכלו לחיות בכבוד. אז כן המורים צודקים אבל אנחנו יוצאים כלף משחק בסיפור הזה..

    אם תחשבו על זה: למורים לא אכפת מהחינוך שלנו אלא מהכיס שלהם מה שאומר שלא באמת אכפת להם מהעתיד שלנו.

    האם הכבוד הוא משכורת או שמה הוא לראות את התלמידים שלך מקבלים את הציונים הגבוהים שהם מסוגלים להוציא ולדעת שזה קרה רק בכללך?!

    ואיפה בכל הסיפור הזה הממשלה? היא יצאה נקיה. ולמה כי היא תוריד הרבה חומר מהבגרות השנה מה שאומר שהבגרויות יהיה מאוד קלות וכל אידיוט שלא למד יוכל לעבור אותן. איפה ההגיון אתם תשאלו? בזה שרף הציונים הסופי לא ירד!

    אז אנחנו בטח חושבים שכל השביתה היא עסקה טוב ויש לה סיבה. אבל לא כך בעצם. מורים חסרי אכפתיות לעתידנו והממשלה שתמשיך לשתוק כי היא מצא פיתרון.

    ומה אנחנו, אנחנו שב לנו חסרי ידע וחסרי יכולת להמשיך לתפתח למשרות יותר טובות ומי שכן יצליח להחליף את מקומו של שמוק-כל-יכול-במשרד-מפואר, ידרדר את המצב במדינה לאן?

    למקום טוב יותר? או למדינה שממשיכה לשים זין על הדור הבאה?

    או להמשיך לשלם לנו שכר מינימום כי זה זול למעסיקים ואותנו זה מחזיק ''הרחק'' מהסמים והאלימות?

    תחשבו לבד האם כדי לתמוך בכלל השביתתה פרטית ובממשלה שלא מנסה להשיג שום דבר.

    האם אתם באמת רוצים להיות בובה על חוט? או לקחת את המצב לידים ולצאת להפגנות, לא צד המורים ולא לצד הממשלה אלא הצד שלנו, הצד שבאמת נפגע?!

    ''אל תפסידו עוד יום לימודים!!!''

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    יש לי שאלה ??

    יפיפה.., 19/10/07 20:30

    מכללת צפת שובתת או לא ?? איך אני יודעת ??

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    הפגנה

    הפגנה, 19/10/07 12:10

    בעד חינוך
    יום ראשון 1700 מדיטק חולון

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    מכללת אריאל שובתת? (ל''ת)

    ד, 19/10/07 09:46

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אז יש שביתה או אין?!

    ירדן, 19/10/07 00:31

     

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    שאלה

    נאור, 19/10/07 00:27

    מישהו יודע כמה זה עולה להיות חבר באגודת הסטודנטים בבר אילן?

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אין לי רגע דל

    אגריפס, 19/10/07 00:23

    נכתב ע''י נעמי שמר:
    שבתה לי הגננת, שבתה לי המורה.
    לקחו לי את הלירה, איפה המשטרה?
    שיחקנו אבא- אמא, עשינו הפלה.
    בגלל ההפלה נפלה הממשלה.
    המסקנה: הכול פולטי.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לפי כמה טוקבקיסטים כאן צריך בכלל להקים מחנות מעצר לבעלי השכלה יתרה (ל''ת)

    היינו בסיפור הז, 18/10/07 22:29

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לבטל את זכות השביתה של פרזיטים

    אאא, 18/10/07 22:00

    שמקבלים משכורת על חשבון המיסים שלנו.
    שביתה היא ענין בין עובד למעביד.פרזיטים אינם עובדים ונטילת בני ערובה לצורך השגת יעדים,היא הגדרה של טרור.

    הגב לתגובה זו

    • למה לגדף?

      חקרני, 18/10/07 22:20

      מדוע אתה קורא למרצים פרזיטים?

      אם אינך רוצה שיקבלו משכורת על חשבון משלם המיסים, האם הנך תומך בהעלאת שכר הלימוד באופן משמעותי?

      אם שביתה היא בין עובד למעביד והינך טוען כי המרצים לא עובדים, הרי שלא יגרם נזק

      הגב לתגובה זו

    • הפרזיטים שלך הם אלו שעשו את המדינה הזאת מה שהיא - מתקדמת!

      משה, 18/10/07 22:24

      אלמלא החוקרים האיכותיים באוניברסיטאות לא הייתה פה תעשיית היי טק, תעשייה בטחונית וקידמה כזאת.

      אבל המדינה עושה הכל כדי לראות עד כמה אפשר להרעיב אווזה שמטילה ביצי זהב ולראות אם עדיין היא מטילה ביצים.

      שוחקים להם את השכר. מה אתה רוצה שהם יעשו, שלא ילחמו על זה? זכותם!

      ואגב מרצה מתחיל מקבל בערך 12,000 ש''ח.
      ממש כלום לעומת ההשקעה העצומה שהשקיע כל חייו עד שהגיע לגיל 37 בערך וקיבל משרה.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    אוכלי חינם כל המרצים האלה לא מספיק להם 40,000 שקל בחודש (ל''ת)

    א, 18/10/07 21:58

    הגב לתגובה זו

    • בשבילך כולם אוכלי חינם. רק אתה אוכל ביושר. איזו מדינה צבועה. (ל''ת)

      רן, 18/10/07 22:05

      הגב לתגובה זו

      • תגובה למרצה מי-ם...

        או! טיסט..., 18/10/07 23:56

        א. (אתה קשור לנשיא במקרה?) צודק ב100%

        בטח שהם אוכלי חינם!

        הם קרעו את התחת שלי במשך 18 שנה בשביל לקבל ציונים טובים כך שתהיה להם תעודת בגרות טובה - בזמן שהוא העביר את הזמן בלהבריז מבית הספר - כי הוא מגניב וחכם

        אח''כ הם קרעו קלות את הישבן בלימודי הפסיכומטרי - בזמן שהוא היה בהודו/תאילנד

        אח''כ הם קרעו קצת את האחוריים בתואר 1+2+מתקדמים...

        בזמן שהוא כתב סקיצות לספרו ''כיצד להעלים מיסים מהמדינה כאינסטלטור''

        איכס! אוכלי חינם! לא מגיע להם כסף! הם צריכים לחלק אותו שווה בשווה בין אלה שהשקיעו ובין בולבוסי הכורסא.

        איכס.

        הגב לתגובה זו

    • 40,000? הלוואי. יותר כמו 13,000.

      מרצה, 18/10/07 22:27

      המשכורות מפורסמות באינטרנט. למה ללכלך סתם.
      מרצה מתחיל מקבל 10,000 ופרופ' בשיא הותק מקבל בערך 20,000.

      מרצה מתחיל את הקריירה שלו בגיל 35-40 אם הוא מוצא משרה. אחרי בערך 15 שנה שהוא רק הוציא כספים בשביל ללמוד ולהתמקצע בארץ ובעולם.
      התנאים ממש נמוכים. למה את חושב יש בריחת מוחות?!

      האוכלי חינם האלה בנו לך פה תעשיית היי טק משגשגת ומביאים מיליוני דולרים של מטבע זר כל שנה בתקציבי מחקר מהעולם.

      כמה כסף אתה מכניס למדינה?

      הגב לתגובה זו

    • תדובה

      ר, 19/10/07 18:22

      מגיע להם לקבל הרבה יותר מ 20!
      תבדקו כמה מרוויוחים מרצים בעולם!

      הגב לתגובה זו

    • למי אתה קורא פרזיט?

      ד., 21/10/07 21:31

      כמי שנשואה למרצה צעיר, עם 20 שנות לימוד אני חייבת לציין שאתה לא מבין על מה אתה מדבר !
      בלי עזרת ההורים ומשרה מלאה שלי לא היינו מסיימים את החודש.
      כן, גם למרצים באונ' יש משכנתא וילדים והוצאות כמו לכל אחד אחר ואין רכב או אחזקת רכב ואין הוצאות מוכרות ואין את הזכות לעבוד בעבודות נוספות להשלים הכנסה כי אז יבטלו את לו את התוספת המגוחכת שנקראת ''הקדשת זמן''
      אז למי אתה קורא פריזט?

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    למעשה מרבית הקורסים כן יתקיימו כי עמיתי ההוראה מלמדים כרגיל

    א, 18/10/07 21:48

    ועמיתי ההוראה, שנקראים גם מרצים מן החוץ, הם הרוב באונ' חיפה למשל. מה שאומר שהשביתה היא מאוד מאוד חלקית.

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה ומטעה. השביתה היא מוחלטת וכוללת את כל דרגות ההוראה (ל''ת)

      אזרח המדינה, 18/10/07 22:15

      הגב לתגובה זו

      • נא פתח את אתר הארץ ותראה בעצמך. כתוב שעמיתי הוראה לא שובתים (ל''ת)

        א, 18/10/07 22:20

        הגב לתגובה זו

  • 13.

    אולמרט מצפצף על המורים, המרצים, במבקר, החשב, בתי המשפט,,,,,,,,,,,,, (ל''ת)

    כולם על ה......, 18/10/07 21:47

    הגב לתגובה זו

    • הבולבול ????? (ל''ת)

      תגיד לי למה ?, 18/10/07 22:27

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    גם ככה הם לא עושים כלום

    טוב, 18/10/07 21:27

    חצי מהם צריך לסלק לפנסיה מוקדמת לחצי השני צריך לתת קנסות אם ההוראה שלהם באיכות ירודה!

    הגב לתגובה זו

    • צריך לשפר את איכות ההוראה אבל זה לא קשור לעניין

      אייל, 18/10/07 22:11

      המרצים הם קודם כל חוקרים וקודם כל יצרנים של מידע מתקדם למשק הישראלי.
      מרצה ישראלי מגיע לקבל תקן (אם בכלל הוא מקבל) רק בגיל 35-40 אחרי שאת כל שנותיו עד אותה נקודה השקיע בללמוד וחי בצמצום.
      וכמה הוא ירוויח כשהוא יתחיל לעבוד? בערך 10,000-13,000 ש''ח.
      הוגן? לא ממש. כשסטודנט למדעי המחשב או הנדסה כלשהי מתחיל בגיל 25 אחרי הלימודים עם משכורת של 18,000.

      ואגב, המרצים בכלל לא מבקשים תוספת שכר. הם בסה''כ מבקשים שלא ישחקו להם את השכר וששכרם ישמור על שוויו ביחס לשאר המשק.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    למה המכללות לא שובתות גם?!?!?! (ל''ת)

    אפרת, 18/10/07 21:10

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    ביקורת על המרצים למרות צדקת מאבקם

    דנה, 18/10/07 21:01

    לפני חמישה חודשים הם קראו לסט' לחזור לספסל הלימודים ולהמשיך במאבק על הפחתת שכה''ל תוך כדי לימודים. למה הם לא יכולים לעשות אותו דבר?.
    ולמה לכל הרוחות במדינה הזו לא אכפת לדרגים הגבוהים מאנשים שרוצים ללמוד ולרכוש ידע ומיומנויות שחלק ממנו בחיים לא יהיה נחלתם של מי שמסרבים להעלות למרצים את השכר.

    הגב לתגובה זו

    • הם חשבו שההתחנפות לאוצר תעזור להם אח''כ (ל''ת)

      אביחי, 18/10/07 21:36

      הגב לתגובה זו

    • המרצים דווקא עזרו לסטודנטים.

      אייל, 18/10/07 22:06

      .המרצים תמכו מעל ומעבר בסטודנטים. עובדה שהשביתה החזיקה כל כך הרבה זמן והמרצים לא סיכלו אותה.

      המרצים לא דורשים תוספת שכר אלא שהשכר שלהם לא ישחק. ובניגוד למרצים, הם לא מבקשים שהסטודנטים יתמכו בהם. יש להם יכולת להסתדר לבד.
      הסטודנטים לעומת זאת צריכים את המרצים.

      ואגב, הבדל נוסף הוא שטענות המרצים ידועות כמוצדקות. טענות הסטודנטים שנויות במחלוקת. עובדה יש ועדה שחושבת אחרת.

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    אני לא מאמין למרצים ש''אין ברירה אלא לשבות''

    ארז, 18/10/07 20:57

    תמימים הם לא. משא ומתן על השכר אפשר לקיים גם בזמן חופשת הקיץ, וגם במקביל לקיום הלימודים.

    אתם יודעים טוב מאוד שזה ''מנוף'' כלפי האוצר. רוצים לשבות? שבתו... אבל לפחות אל תשקרו ואל תהיו תמימים ואל תשחקו אותה. כי אנחנו (הסטודנטים) - לא מאמינים לכם.

    הגב לתגובה זו

    • נקלטו קולות מן החלל-החיצון ?

      שמואל, 18/10/07 21:25

      מתקת חייזרים כוללת , מה עם כוחות הבטחון ? מורים , מחנכים , מרצים ופרופסורים עליהם ''קרעו ''אותי 40 שנה ויותר במיסים ??? צאו לעבוד , אתם עושים לביתכם על גב העמלים ! המדינה משקיעה בכם על חשבונינו ואתם מתנהגים ''בחזירות'' ! לא תפתחו את שנת הלימודים ? צאו החוצה מהאוניברסיטאות נמאס ממכם !

      הגב לתגובה זו

    • אתה טועה ובגדול - האוצר אשם בזה ולא המרצים

      אייל, 18/10/07 22:02

      אתה שוכח שלמו''מ יש שני צדדים.
      המרצים בכלל לא רוצים לשבות. אם היו יכולים להימנע מכך היו נמנעים. מדוע? כי כשהם שובתים לא משלמים להם משכורת.
      המרצים פתחו במו''מ עם האוצר והעלו את הטענות שלהם כבר לפני חודשים. תגובת האוצר הייתה - ''לא מגיע לכם כלום''.
      המרצים איימו בשביתה ומה תגובת האוצר? - ''לא מגיע לכם כלום''.

      מה לדעתך הם צריכים לעשות? לוותר? לא. הם חייבים לשבות כי רק כשהם מאיימים בשביתה אז פתאום מתפנה הממונה על השכר באוצר לדבר איתם ופתאום יולי תמיר מתפנה ופתאום שר האוצר נכנס לתמונה. מפתיע נכון?

      אל תאשים את המרצים ששובתים. תאשים את האוצר שלא מנהל מו''מ הוגן ומחייב תמיד את הצד השני להשתמש בכל הכלים האלימים שיש בתיק שלו כדי לראות אם הוא באמת רציני.

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    המלחמה לא העיפה אותו-החינוך יעשה זאת!

    ג'קי, 18/10/07 20:41

    אבל תומכת בשתי השביתות. אף אחד לא מונע מכם ללמוד, תפתחו ספרים ותלמדו, בין אם אתם סטודנטים ובין אם אתם תיכוניסטים, אבל תנו להם להמשיך להאבק על שכרם. מגיע למרצים ולמורים שכר גבוה יותר, ואם המדינה אינה מוכנה לכך, אולי כדאי שאנחנו, האזרחים, נפרד לשלום ממנגנוני הממשלה ונקים מנגנון משלנו בתחומי הרווחה ? נשלם ישירות למורים ולמרצים, נהיה אוטודידקטים. אפשר להתנתק מהעטינים של הממשלה שלא מעריכה את מוריה, אך מעריכה את רבניה.


    מירה מרקוספלד (18.10.07)

    הגב לתגובה זו

    • אוססקוט יא פאטמה.

      גאלביא, 18/10/07 20:51

      לכי להתקלח.

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    מרצה מתחיל

    מרצה צעיר, 18/10/07 20:32

    כשהייתי סטודנט (מצליח מאוד) למאסטר ולדוקטוראט קיבלתי מלגות ופרסי הצטיינות. סיימתי את הדוקטוראט בהצטיינות (בהנדסה). זכיתי לקבל מינוי כמרצה במסלול קביעות, אבל נאלצתי לרדת ברמת החיים שלי בגלל ששכרי כעת 11000 ש''ח ברוטו, שזה בערך 7500 ש''ח נטו. לפני זה קיבלתי למעלה מ 10000 נטו.
    אמרו לי אל תדאג, בעוד 6 שני תהיה מרצה בכיר, אם תשב יום ולילה, תקים מעבדה, תבקש תקציבי מחקר, תבצע מחקר, תנהל את וועדת ההוראה, תפגש עם סטודנטים, תכתוב מאמרים. נגיד 60 שעות בשבוע. אמרו לי אל תדאג, כמרצה בכיר תשתכר 13000 ש''ח (ברוטו) בחודש. יש!!!!
    הבעייה שהחברים שלי בטוחים שאני משקר כשאני מראה להם את תלוש המשכורת שלי. הם בטוחים שזה תלוש חד פעמי, ואת התלושים הרגילים אני מסתיר. הלוואי.

    הגב לתגובה זו

    • בסדר ,בסדר אבל למה לכתוב בכל האתרים?!

      עכגעכגסעיג, 18/10/07 20:51

      מצחיק אחד

      הגב לתגובה זו

    • ואני כמורה מקבלת 3800 ברוטו! (ל''ת)

      דקלה, 18/10/07 21:14

      הגב לתגובה זו

      • את המורים המדינה דופקת זה לא אומר שכל השאר מקבלים שכר הוגן

        גד, 18/10/07 22:49

        זה לא שצריך לבחור למי ילך שקל - למורה או למרצה.
        שניהם דפוקים. המורה בהחלט דפוק יותר. שביתתכם מוצדקת והלוואי ותצליחו במאבק שלכם.

        כדאי שאנשים ילמדו לפרגן ולעזור אחד לשני. אצל המרצים כנראה תמצאו הרבה יותר אוזן קשבת מאשר באוצר.

        הגב לתגובה זו

    • אז תגיד לחברים המרצים הבכירים שלך שיוותרו על שכר של 40,000 שקל בחוד

      א, 18/10/07 22:05

      ואז יהיה לך שכר גבוה יותר

      הגב לתגובה זו

      • מרצה בכיר בשיא הותק מרוויח בערך 20,000 ש''ח ולא 40,000

        אייל, 18/10/07 22:31

        וזה מעט מאד לאיש שהשקיע כל כך הרבה כל חייו. למישהו שתורם המון לכלכלה הישראלית ולתעשייה ולתרבות.
        ובמיוחד אל תשכח שהמרצים מביאים לארץ מיליוני דולרים במענקי מחקר(מכניסים מט''ח לארץ).

        זוכה פרס נובל בחיפה מקבל 20,000 ש''ח בערך. נשמע לך הגיוני?

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה זה אומר שחיקה בשכר?

    משה, 18/10/07 20:17

    פתאום משלמים להם פחות כל חודש?
    או שפשוט לא מעלים להם את המשכורת כבר כמה שנים?

    הגב לתגובה זו

    • שחיקה בשכר תגובה למספר 6

      KSP, 18/10/07 20:37

      כאשר חיים בסביבה של אינפלציה, וכאשר השכר הממוצע במשק עולה, וכאשר כל הדרוגים האקדמאים עולים בסולם הדרגות, ואתה נשאר באותו מקום, שכרך נשחק.
      כשכולם מתקדמים ואתה נשאר במקום, אתה מוצא עצמך מאחור.
      זאת שחיקה.

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    ל- 2

    סטודנט טכניון, 18/10/07 20:15

    הטכניון אכן שובת גם כן

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מה עם מכללת אשקלון? שובתים? (ל''ת)

    ענת, 18/10/07 20:14

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    יולי תמיר - איזו הצלחה!

    יולי את צרה, 18/10/07 20:11

    עוד שביתה לאוסף השביתות.

    הגב לתגובה זו

    • בתה של יולי תמיר

      ד., 18/10/07 20:57

      למדה איתי ואני לא משוכנעת אבל אני חושבת שהשנה היא סיימה את התואר. כנראה שלה לא אכפת שהתקדמותם של עשרות אפי סטודנטים תיעצר העיקר שבגזרתה הכל מתקתק וגם המשכורת בכל חודש.

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    מה עם הטכניון? (ל''ת)

    חיפה, 18/10/07 20:10

    הגב לתגובה זו

    • טכניון

      סטודנט מיואש, 18/10/07 20:59

      הטכניון עדיין עושה מועדי ב' מהשביתה הקודמת... אז תתכונן לעוד שנה בלי חופש כי שביתה יש גם בטכניון...

      הגב לתגובה זו

      • אפרופו טכניון

        טכניוניסט, 19/10/07 02:50

        מה קורה עם הבחינות של מועדי ב' - יהיו בחינות בלי מרצים בכיתה?!

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    הסטודנטים מצטרפים

    סטודנט ירושלמי, 18/10/07 20:06

    ההסכם בין ועד ראשי האוניברסיטאות לבין הממשלה הוא סכנה לסטודנטים. אנחנו מצטרפים למרצים.

    הגב לתגובה זו

    • אכן אין לבלבל בין ורה לארגון המרצים

      אא, 18/10/07 21:39

      ורה והממשלה דפקו את הסטודנטים.
      ועכשיו הממשלה וורה דופקים את המרצים.

      סטודנטים ומרצים צריכים להתאחד להצלחת ההשכלה הגבוהה בארץ.

      שכ''ד בארץ מתחיל הלדביק את השכ''ד בארה''ב. שכר מרצה מתחיל או בכיר יותר מפי 4 פחות.

      אז למה לא לעבור לחו''ל? - מצטער באמת שבא לי לחיות בארץ...

      מרצה שחזר ממספר שנים מחו''ל.

      הגב לתגובה זו