• 64.

    אפילו אותי הצליח לרגש

    חבר לשעבר, 23/10/07 11:04

    אורי יקר,
    אחת הבעיות המרכזיות בהן ניתן להבחין גם בתיאור העצמי שלך ביודע לשאול היא חוסר הרגש.

    אז אל תתפלא שסיפרה השנון המתוק, והמביא לידי צחוק ודמע של הגב' נועה ירון לא ריגש אותך.

    קודם תלמד להתרגש, אח''כ תתחבר קצת יותר לעצמך, ולבסוף גם לאלוקים.

    דרך צלחה אנחנו מאמינים בך.

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    הבנת הנקרא

    ניסמה, 21/10/07 16:14

    משפט שני בתחילת הכתבה בפירוש כתוב שלא מדובר באורי המקורי. חבל שלאנשים ירד אסימון בסוף הכתבה וראו לנכון להעיר על עובדה זו ולא על הביקורת עצמה.
    אני בכל אופן הולכת לקרוא את הספר של חנוך...

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    חנוך דאום תואם אברהם בורג- לשניהם חסר בורג (ל''ת)

    רבקה, 21/10/07 15:09

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    דאום: מתוסבך חולה שמאשים את כל העולם בבעיות שלו. (ל''ת)

    מיכל, 21/10/07 08:56

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    המלצה

    דתי ומחנך, 21/10/07 01:33

    כר''מ אני ממליץ על אלוהים לא מרשה. אני מרגיש שבעקבות הספר, הקשה אמנם, אני ער יותר לתלמידיי, וגם לילדיי, הגדולים שבהם. אפשר להתווכח, אסור להתעלם

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    חנוך דאום צריך עוד כדור להרגע

    רועי, 20/10/07 22:54

    את מי מעניין כל מעשה האוננות שלו שילך לפסיכולוג וימשיך טיפול, מסכנה אשתו שצריכה להתמודד אתו וילדיו ישאו אות קין אישפוז דחוף

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    תרגיל באתיקה ביקורתית

    אבי, 20/10/07 19:03

    אכן חוכמה גדולה - לקחת שני ספרים אוטוביוגרפיים שמתארים תהליכים נפשיים הפוכים זה לזה, ולתת אותם לביקורת לאדם שעבר אחד מהם.
    וראו זה פלא - המבקר הנ''ל מהלל (סופרייז! סופרייז!) את הספר המתאר את התהליך שאיתו הוא יכול להזדהות, וקוטל את הספר המתאר את התהליך האחר, המנוגד.
    כמה מפתיע.

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    נועה ירון כמו מתתרדרים אחרים לדת הם אנשים

    קבי הדת, 20/10/07 09:46

    חלשים,פגיעים,ריקניים,בורים,פגיעים,חרדתיים,מוגבלים ונכים אשר לא יודעים ללכת בדרך החיים וכאן קבי הדת באו לסייע לאותם נכים אשר מצבם הנפשי הוא לא טוב.ברגע שאותו דתי מתחזק ויש הטבה במצבו הנפשי הוא באומץ זורק את קבי הדת שעד עתה היה תלוי בהם ויוצא ממאורות הדת אל אוירה המבריאה של הלא דתיות.

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    אורי אורבך המקורי

    עדנה, 19/10/07 13:29

    זה לא אורי אורבך המקורי!!!!

    אורי שנון, כותב ברהיטות, נבון ובעל חוש הומור!!

    דאום עושה רושם של מתבגר שעדיין לא ''סגור'' על עצמו.....

    למה nrg צריך לחפש ''מתחרים'' שנושאים שמות זהים???

    אורי אורבך המקורי , בוגר יותר ומקסים!

    ראוי היה להדגיש שלא מדובר באורי אורבך הידוע...

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    שיט. רק אחרי שקראתי הבנתי שזה לא אורי ההוא (ל''ת)

    חבל., 19/10/07 13:23

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    יותר להדגיש שזה לא זה עם השפם

    י., 19/10/07 12:48

    עד אחרי קריאת הכתבה, וכמה מהתגובות, חשבתי שמדובר באורי אורבך (העיתונאי, מילה אחרונה ,ynet...).
    אני לא חושב שזה עושה עוול לאורי אורבך ''המקורי'', אבל ראוי היה להדגיש מעט יותר, שמדובר ב''לא זה עם השפם''.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    מצער לראות שעינת עוסקת בהונאה

    אישוני הכבאי, 19/10/07 12:05

    לכתוב הפניה בעמוד הראאשי למאמר של אורי אורבך זו הונאת הציבור (ואולי אפילו עילה לכעס מצדו ומצד המקום שמשלם לו לכתוב עבורו). ההונאה מתעצמת כשרואים את דלות הכתיבה והרעיונות-אכזבה של ממש.

    הגב לתגובה זו

    • תגיד, אתה שפוי??? הונאה?

      לך תכבה שרפות, 19/10/07 14:49

      במקום להדליק שרפה, אולי הוא צריך לשנות את השם??? איזה אנשים צרי אופקים. אסור לו לכתוב בשמו, כי זה אותו השם.

      הגב לתגובה זו

    • אתה אישוני מגמזו? (ל''ת)

      ד''ש משרה, 21/10/07 14:58

      הגב לתגובה זו

  • 52.

    אז מה,יש שני אורי אורבך?

    ש, 19/10/07 11:18

    גם עם הראשון בקושי הסתדרנו,עכשיו נוסף לו עוד אחד... סתאאאם,נו.

    הגב לתגובה זו

    • יכול להיות שאי שם יש אפילו עוד אחד (ל''ת)

      וואוו!, 21/10/07 10:07

      הגב לתגובה זו

  • 51.

    שימו לב לעטיפות של 2 הספרים

    שימו לב!, 19/10/07 10:50

    בשתי הכריכות רואים דמות מצולמת מהגב. של נעה מוארת ושל דאום חשוכה..

    הגב לתגובה זו

    • אבחנה יפה (ל''ת)

      הגיע זמן הגאולה, 19/10/07 13:39

      הגב לתגובה זו

  • 50.

    קראתי את אלוהים לא מרשה

    המלצה, 19/10/07 09:46

    יוצא דופן, חוויה שהיא מעבר לסתם קריאה

    הגב לתגובה זו

    • בוקר טוב חנוך (ל''ת)

      אני בא, 19/10/07 12:05

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    עוד מהמשותף: שניהם לא סופרים ולא יודעים לכתוב, ואפשר לתמצת ב2 מילים

    קראתי, 19/10/07 09:07

    במקימי זה עוד כתוב ברמה. אצל דאום זה טור עיתונאי מייגע, ארוך מידי, מסורבל, חוזר על עצמו, ואפשר לסכם את המסר ב-2 מילים.

    הגב לתגובה זו

    • מסכימה! (ל''ת)

      גם קראתי, 21/10/07 11:25

      הגב לתגובה זו

  • 48.

    ''מקימי '' ספר מקסים ושובה לב!

    תהל, 19/10/07 08:18

    מומלץ בחום. את ספרו של דאום עדיין לא קראתי אך לפי כתבה זו הוא נראה לי מלא תיסבוכים כך שאיני יודעת אם אטרח לקרוא...

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אורי אורבך עבר למודיעין - התעדכנו (ל''ת)

    תושב מהמגזר, 19/10/07 07:12

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    המגזר הדתי לאומי ייכחד בדרך אחרת

    הדסה, 19/10/07 05:56

    הוא יחזור בתשובה, כמו החילונים.

    אופס,
    עכשיו ירצו לזרוק בליסטראות

    (למה??? אנחנו לא דתיים אנחנו???)

    אבל בשביל הרבה אנשי המגזר שזכו להתחזק, בשעה טובה ומוצלחת, זה היה גילוי מרעיש להבין שקודם לא ידעת מה הם חיים בקדושה, באמת.

    שהוריאציות של המגזר הן לעיתים כה מבולבלות, שאפשר להגיע לגיל שלושים בלי להבין מה זה השגחה פרטית, מה השליחות של נשמה יהודית בעולם הזה ומה זה קדושה בכלל.

    נכון שזה מעליב בטירוף. כל החיים היינו ''הדתיים'' לעומת החילונים, וסבלנו והתמודדנו ושילמנו מחירים אישיים וכו', והנה, בגלל הנתק מהעולם החרדי, בעצם יש דברים שבכלל לא ידענו ולא העלינו בדעתינו...


    גדול ההעלם וההסתר של סוף הגלות.
    מתוקה ונפלאה פקיחת העיניים. אחד הדברים שהכי מדהימים ''מתחזק'' זו ההקלה המפתיעה שהוא מרגיש. (תמיד דמיינתי שהחרדים חיים על סף חנק... כאילו, איך הם נושמים בכלל, עם כל החומרות שלהם?!)

    ההקלה היא בבחירה הפשוטה להתמסר. בנקיות הפנימית שנולדת. זה לא סתם שלבעלי תשובה יש מבט ''מואר'' ושלווה פנימית...
    זה מפני שהספק מפסיק לכרסם.
    זה מפני שהנפש האלוקית מתחברת למקור שלה. באהבה. בהתמסרות.

    היו ימים שהלכתי על המדרכות בירושלים וכל הזמן לחשתי את הפסוק
    ''אודך על כי נוראות נפליתי. נפלאים מעשיך ונפשי יודעת מאד''. הלכתי ואמרתי לה' - תודה, תודה, תודה.
    (תודה על החיבור). בחיים לא הרגשתי מאושרת כמו אז. וזה רוחני לגמרי ויותר מזה אני לא יכולה להסביר.

    הלואי שתזכה אורי, בקרוב ממש.

    הגב לתגובה זו

    • כל מילה אמת (ל''ת)

      כפיר, 19/10/07 09:53

      הגב לתגובה זו

    • בדיוק מה שאורבך כותב

      אריאל, חיפה, 19/10/07 13:12

      ''חוזרים בתשובה'' הם נודניקים מטיפים.
      לא קונה, מה תעשי לי?...

      הגב לתגובה זו

  • 45.

    אוננות זה לעשות אהבה עם מישהו שאתה (ל''ת)

    באמת אוהב, 19/10/07 03:41

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ואז גיליתי את החסידות

    הדסה פרידלר, 19/10/07 02:42

    אורי, כל מה שאוכל להגיד לך זה שגם אתה וגם חנוך כנראה לא גיליתם את החסידות, שנותנת טעם אחר לגמרי לכל עבודת ה'.

    אם אקפוץ לסוף אומר, שהחסידות מחזירה הביתה הרבה דתל''שים. גם אחרי 20 שנה של חילול שבת והגדרה עצמית כ''חילוני''...

    אם אחזור להתחלה אומר, שהמשפט שלך על רגשי האשם כמנוע מרכזי בפרקטיקום הדתי (משפט מזעזע אבל אני מאמינה לך שהוא אמיתי לגביך)
    משקף חיים דתיים בלי חסידות.

    והחסידות התגלית הכי עצומה, והיא גם ההסתר פנים הכי גדול של ציבור דתי ענק שלא זוכה להינות מאורה
    (גם הליטאים וגם הדתיים-לאומיים, שלימודי הקודש שלהם לא כוללים לימודי חסידות, אלא רק נגלה - גמרא, מוסר, הלכה...)

    למה לימוד פנימיות התורה משנה את הכל? כי הוא חושף את הסוד הפנימי, של התורה, של היהודי, של נשמתו, של המציאות שהוא חי בה.

    וזה לא רק הלימוד אלא כל אורח החיים. הלוואי שתזכה, הלוואי שנזכה כולנו. אני אתן לך את הכתובת של האתר שבו אני התחלתי את המסע
    (וכך במקום להפוך לדתל''שית בעצמי, הגעתי לחסידות)
    מקום קסום בצפת, אחד האופציות להתחיל לגלות - בית ''אסנט''http://www.ascent.co.il/

    המקום מארח גם חילוניים וגם דתיים שחושבים שכיוון שהם למדו בישיבות, הם יודעים הכל...

    (אגב, זה לא ברסלב. חסידות אחרת. וראיתי שלמילים של נועה ירון על חסידות לא נתת הרבה צ'אנס. חבל.)

    בהצלחה רבה ובברכה לגאולה פרטית וכללית, שלמה ומהירה

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    ''מקימי'' מדהים!

    אור, 19/10/07 01:52

    קולח,מצחיק,מרגש,עצוב,נותן חומר למחשבה..כתוב בצורה זורמת.
    אהבתי את סיגנון הכתיבה.
    יש הורים לחוזרים בשאלה שצריכים לקרוא משהו מאוד מעניין שם.
    בספר נועה ירון מתארת את גאגתה של אמא שלה,לחזרה בתשובה.ונועה,עם תשובה חכמה וקולעת: איך היא לא דאגה,כשידעה על סמים מכל הסוגים ולילות עם כל מיני מצבים,שכן היו צריכים לגרום לדאגה,במיוחד כאמא שלה?!
    איך חזרה בתשובה(לא בקיצוניות) הפכה למשהו רע? אנשים מרגישים שלמים ככה.טוב להם.הם מקרינים את זה החוצה.מה רע בזה??
    מה רע ב''לתבל'' שיחות סתמיות עם חרות על הא ועל דא בקצת דברי מוסר?
    אני חיה בין שני העולמות מילדותי.מקבלת את מה עושה ליקיריי טוב.כבחורה בחרתי בדרך הדתית,לצד האהבות הישנות שלי.כמו ספרים ,מוסיקה שאני אוהבת וכדומה..
    אני לא כופה את עצמי על אחרים ולא מוכנה שיכפו עליי.
    אבל חבר'ה,אמונה מעולם לא הזיקה לאיש..דת,היא דבר יפה ולא מקבלת את אלה שמוציאים לה שם רע..

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    זה האדרת דאום על חשבון ירון, לא השוואה וגם לא יפה. (ל''ת)

    טל, 19/10/07 01:47

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    דתי ציוני מזרחי כיפה סרוגה זה בלוף!!!

    דתי ציוני אמיתי, 19/10/07 01:30

    אין דבר כזה דתי ציוני. יש או דתי או ציוני חילוני. דתי ציוני (ציון ירושלים)אמיתי זה חרדי של פעם שהגיע לא''י בעליית תלמידי הגר''א זצוק''ל ולא להבדיל אלף אלפי הבדלות העלייה הראשונה של ביל''ו היא לא הראשונה כלל ועיקר.המזרחי זה גם בלוף שמערבב דת עם חילוניות זה לא עובד לא עבד ולא יעבוד.זה פאסה.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    השלב הבא באבלוציה

    דתי ולא לשעבר, 19/10/07 01:11

    הרגע סיימתי את ספרו של חנוך דאום. אני דתי שלמד בישיבה תיכונית ואח'':כ במכינה.
    וחנוך אתה כ''כ צודק. כל שנה בערב יוכ''פ בתפילה זכה אני חושב לעצמי רגע לפני כל נדרי אני אמור לחוש נקיפות מצפון על הוצאת שכבת זרע לבטלה. יש המון מצוות לא תעשהאבל אוננות היא היחידה שמקבלת 4 עמודים של וידוי בערב יוכ''פ. למה?
    אולי בגלל שכולנו נכשלים בזה ואם אין גוזרים על הציבור גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בא'' אולי אין זה כישלון.
    האם יכול להיות שמרוב עיצים של סעיפים ותתי סעיפים שחכנו את העיקר?
    אין מה לעשות אנחנו התוהים שכבר לא מקבלים הכל כמובן.
    אנחנו השלב הבא באבולוציה של הישראליות...

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    מה???? הוא בן 33????? אני בהלם טוטאלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    ריפונזל לוקסהאר, 19/10/07 00:59

    הגב לתגובה זו

    • הוא היה רוצה! זה טעות , הוא בן

      יוסי, 19/10/07 06:25

      44

      הגב לתגובה זו

  • 38.

    רכבות? שני קורקינטים מקרטעים (ל''ת)

    רוני לוי, 19/10/07 00:40

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    ב''ה תחזור בתשובה

    טלאור, 19/10/07 00:31

    מהר גבר מהר!!!

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    המלצה

    זיווית, 19/10/07 00:28

    אלוהים לא מרשה ומקימי- אני ממליצה. שונים אבל דומים, חווית קריאה סוחפת, מביאים אותך לצחוק ובכי

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    ממליץ ביותר על ''מקימי'', פתח את עיני לעולמם הקשה של החוזרים בתשובה

    אסף, 19/10/07 00:21

    קשה ומרתק!

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מה זה ''אף אחד לא בא''? אני באתי!

    מהמגזר החילוני, 19/10/07 00:20

    מהמגזר החילוני לדתיים שלא רואים את עבודת השם שלהם בהתעלמות מן החיים והסתגרות מפניהם (חרדים) אלא רואים את עבודת השם שלהם בחיים כאן במלוא פןטנציאל נשמתם, תוך מבחן וזיכוך מתמיג של חיים בעולם הזה על כל טומאותיו ושקריו, אך כפי ש''התכוון המשורר בשירו'', קרי התכוון הקב''ה בתורתו.

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    אורי אורבך דתי או לא?

    מישו, 19/10/07 00:07

    לא מבין

    הגב לתגובה זו

    • אורי אורבך הזה (בלי השפם) - דתי לשעבר (ל''ת)

      אבי, 20/10/07 23:20

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    נורא אוביקטיבי!

    דתי, 19/10/07 00:05

    במקום להרחיב בדברים יכול היה הדתל''ש לטפוח ישר על שכמו ולהודיע כי הוא צודק וכל מי שמאשים אותו בזניחת התורה ומסורת אבותיו צריך להתחרט על כל מה שחשב ואמר עליו.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    דתל''ש אוהב את דאום ושונא את ירון (ל''ת)

    מפתיע ומרתק, 18/10/07 23:00

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    קראתי

    דליה, 18/10/07 22:30

    את שניהם. מקימי השאיר בי טעם של עוד, אבל היה בו משהו קליל מדי. מאלוהים נשארתי עם תחושה קשה, ספר שהעכיר אותי, ספר מצויין אבל גורם להרבה עצב.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    מחלת הקשקשנות של המגזר הציוני-דתי, בין אם הוא עכשווי או דתל''ש!!!

    EMANUEL, 18/10/07 21:45

    ציבור של נודניקים חסרי תקנה!
    כן גם אתה אורי אורבך (וגם זה עם השפם...), כמות הלהג הנשפכת והצורך שלכם לברבר כל-כך הרבה, תקף גם בהיותכם דתיים וגם לאחר-מכן באבולוציה הדתל''שית שלכם.
    אתם הייתם ונשארתם אותם נודניקים מעייפים, מטיפנים ומזבלי מוח מקצועיים!
    חברים יקרים: בכל מוטציה שלכם (דתל''ש, ציוני דתי, דתי-מחמד, דתי-לייט, נחמן הזוי וכו'...)הניחו לכולנו לחיות את חיינו ועזבו אותנו בשקט!!!

    הגב לתגובה זו

    • תשאר אצל האדונים שלך באירופה

      אאא, 18/10/07 22:15

      ותפסיק להתערב במה שלא נוגע לך.

      הגב לתגובה זו

      • מה קרה לך הוא בעצמו כזה. בגלל זה מדגדג לו לכתוב (ל''ת)

        צריך פסיכולוג, 19/10/07 02:52

        הגב לתגובה זו

    • חחח צודק

      jak, 18/10/07 22:27

      הדתיים באמת קשקשנים

      אבל גם אנשים טובים (:

      הגב לתגובה זו

    • מדוע אתה לא מכנה אותם יהודונים, דבריך כמו לקוחים מכרזה אנטישמית... (ל''ת)

      אסף, 19/10/07 00:18

      הגב לתגובה זו

    • שנאה עצמית.

      אסף, 19/10/07 10:00

      טוב שלא אמרת ש''חבל שלא הרגו את כל אלה בשואה''.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    אתה כל כך מעוּוָת!

    חיפאי, 18/10/07 21:44

    אתה מעבר לדתל''ש בהשקפה. ההשקפה שלך היא השקפה כפרנית מלכתחילה.
    כפירה בתושב''ע ובקבלה, המצטרפות לגאווה גדולה.
    גאווה גדולה אינה סימן לחכמה גדולה ... עדיף לשתוק ושיחשבו שאתה טיפש מאשר לפתוח את הפה ולהוכיח את זה...

    הגב לתגובה זו

    • פרט לעלבונות חסרי ביסוס לא התיחסת כלל לתוכן. יכולת לשתוק וזהו (ל''ת)

      מילים ריקות, 18/10/07 22:14

      הגב לתגובה זו

      • אם לא הבנת - אסביר לאט:

        חיפאי, 19/10/07 00:57

        ''ההיגיון הפנימי הוא כזה: ההנחה היא שכולם מאוננים, ולכן אם ניקח את איסור האוננות נעצים אותו, נהפוך אותו למרכזי, נוודא שלכל הנערים הדתיים יווצרו רגשי אשם חזקים. רגשי האשם ינווטו אותם להתחזקות בתורה מצוות ומעשים טובים. ובכך נקרב את הגאולה השלמה בב''א ''.

        ישנה פה האשמה כלפי חז''ל שהעצימו את חומרתו של החטא, על מנת לחזק אותנו מבחינה תורנית - מהלך טקטי ולא אמיתי.
        כל מה שכתוב בזוהר על חומרת החטא, מה שכתוב בשו''ע - אינם רלוונטיים. זה באמת לא כזה חטא נורא. חז''ל אמרו - לא נורא. חז''ל הם בני אדם. תורה שבע''פ היא המצאה שלהם.

        כל זה מתווסף לבורות של הכותב שאינו יודע שהנביאים עצמם מוכיחים את עם ישראל על חטא זה (ישעיה נז, ה).

        זה שלא הבנת - זה לא אומר

        הגב לתגובה זו

  • 27.

    מאונן מי שמאונן אחרון...

    משה, 18/10/07 21:20

    חביבי זה שאתה מדבר ממקום של אוננות ונעה ממקום של תיקון האוננות הוא ההבדל בין ראייתך את סיפרה לעומת סיפרו של המאונן השני וללא ספק הדרך של נעה חביבה וטובה היא מכל בחינה אפשרית

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    שניהם מרקע זהה. גדלו בגולן בבית דתי, ועברו לתקשורת החילונית (ל''ת)

    מוזר, 18/10/07 21:18

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כל מי ששולח משהו ישר מפרסמים?

    אוי וי, 18/10/07 21:03

    הייתי רוצה לומר: טקסט פנטסטי, אבל העילגות , חוסר ההנמקה והצורה הזולה שבה הדברים מוצגים...בעעע

    הגב לתגובה זו

    • מה קרה לך? זה אחלה טקסט

      מיכל, 18/10/07 23:04

      צחקתי כשקראתי. איזו אירוניה משובחת וצודקת.
      הקטע עם הילדים - גדול.
      וגם ההסבר הסוציולוגי הקליל על אוננות - לקח הבחור רעיון של אקדמיה ותיאר אותו יופי של תיאור.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    ביקורת...

    י.ל., 18/10/07 20:47

    הביקורת כשלעצמה על הספרים מצוינת, אך ארצה להתייחס על האידיאולוגיה הדתל''שית הזועקת מן המאמר.
    תפיסת ההפחדה מפני העונשים בדת; בשלב מסוים, לדעתי, העונש בדת אמור לשנות את מהותו, משיטת חינוך לילדים, לשיטה המעניקה חשיבות ומשמעות למעשים. אם תופסים את הדת רק מבחינת הפחד שבה, הרי שזה גורם לאורך זמן לדרך חיים מעוותת.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    קראתי את שניהם

    קורא, 18/10/07 20:35

    טובים, אלוהים יותר נגע וטלטל, מקימי חביב

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    דברי אורי נכונים ונכוחים, לפחות לגבי ספרו של דאום שקראתי

    דתי, 18/10/07 20:02

    והתובנה על מטרת הבלטתו של ''איסור'' האוננות, שאורבך מוסיף לדאום, חשובה ונכונה מאוד. למי שכתב שהדתיות בנויה על שמחה וטוב לבב - נכון, אבל אנחנו מדברים פה על הפרקטיקום האורתודוכסי, לא על הדתיות.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    אלוהים לא מרשה

    כרמית, 18/10/07 19:56

    הספר הטוב ביותר שנכתב השנה

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    ציפיתי לניתוח מלומד- קיבלתי קשקוש לא ברור

    חבל, 18/10/07 19:32

    איזו אכזבה. פוטנציאל כזה מתפספס. לא קוהרנטי, לא מצחיק, לא ברור וללא פואנטה.

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    טוב נו כותב לא ניטראלי

    וגם לא מדייק, 18/10/07 19:31

    בהחלט כותב בצורה מעניינת. אבל לעומקם של דברים, ברור שהאיש מזדהה הרבה יותר עם חנוך דאום מכיוון שמסלול החיים שלהם דומה לאין שעור. את המסלול של נועה ירון הוא לא עשה ולא מכיר. הניתוח שלו לגבי רגשות אשם נכון לכנסייה ולא ליהדות-היהדות לא עובדת ככה. הענקת כאן ניתוח שטחי. אגב, במסילת ישרים נכתב במפורש שאל לא לאדם להתמודד עם חטאו באמצעות רגש שאז יחטא שוב מכיוון שהדבר ייסר אותו ויגרום לו לתחושה שאין לו מחילה ממילא, אלא יתמודד באמצעות מוחו-וזה חוזר על עצמו בהרבה טקסטים דתיים.

    לצערי ביהדות האשכנזית המפוארת יש משהו שקצת התאבן ולא מתייחס לנקודות האלו ויכול להיות שזה פגע במר אורבך.

    אומרים שאם ביאליק היה נולד חסיד ולא ליטאי הוא לא היה יוצא בשאלה-כנראה שהדבר נכון לגביך. לצערי חנקו אותך, אבל עדיין זאת לא סיבה להטיל רפש על הכל-אני בטוח שגם חוויות טובות את חב ליהדות.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אה...ושכחתי אני גם חבר טוב של דאום!!!

    ומקבל בוחטה, 18/10/07 19:26

    פשוט בדיחה!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ספרים טובים

    רות, 18/10/07 19:24

    שניהם מעוררים דיון ומחשבה, וזה מה שחשוב

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    אין שום קשר בין הספרים

    אורי, 18/10/07 18:45

    הספר של דאום פונוגרפי סוטה ,
    ומגיע על חשבון הילדים שלו .
    הדרך של דאום נובעת ממחלת הנפש שלו , של נועה נובעת מהשכל .
    חנוך הוא אדיוט ונועה ירון , נועה היא גאון .

    הגב לתגובה זו

    • בכלל אפשר לומר שכל הגאונים דתיים וכל החילונים טיפשים

      אוריה, 19/10/07 12:26

      שהרי כל האקדמיה כולה.. כל הפרופסורים בארץ כולם דתיים ימניים!

      וכל החילונים כולם סוטים וטיפשים.

      הבחנה מעולה!

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    אלוהים לא מרשה

    ר.קור, 18/10/07 18:19

    יוצא דופן, מטלטל, מקסים. גם מקימי טוב מאוד

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    עוד סיבה מדוע לא מתרבים

    אחת מהמגזר, 18/10/07 18:09

    במגזר: הבחורים חיים בסרט ןמחפשים בלונדינית, צדיקה ומושלמת בעוד שהם קצת רחוקים מהתיאור הנ''ל. אנחנו ציבור שלא יודע להתחתן.

    הגב לתגובה זו

    • מה הבעייה? כולכן חובשות פיאות. אז תשימו פיאה בלונדינית וזהו! (ל''ת)

      אורי גרוס, 18/10/07 22:15

      הגב לתגובה זו

    • אין על שחורות

      מה פתאום?, 19/10/07 11:26

      אבל שתיראה טוב..

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    זה לא האורבך הרגיל...

    עלק..., 18/10/07 17:27

    אורי המקורי כותב ב-TNET, ופה התקנאו בכך, אז במקום לקחת טאלנט אמיתי - מצאו ''תואם אורבך'', רק שזה הנוכחי ריק וריקני, דלת''ש ממש ממש, שלא ברור בעליל מה הוא רוצה מהקוראים.

    תתביישו, NRG, לפחות היתם מציינים שזה חיקוי עלוב - בתחילת המאמר (והייתם חוסכים לנו את זמן הקריאה היקר...)

    הגב לתגובה זו

    • נכון, הייתם צריכים לציין את הפרטים בהתחלה (ל''ת)

      הדר, 19/10/07 10:42

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    ''רגשי אשם הם המנוע המרכזי של הפרקטיקום הדתי''?-ממש לא! עיין

    נו באמת, 18/10/07 17:14

    שוב במקורותינו - יש לעבוד את ה' ''בשמחה ובטוב לבב'' - רגשות אשם מקורו נוצרי ובעוונותינו נסתפח אלינו ומכרסם בנו ויש לעוקרו מן השורש, וחנוך דאום אכן קורא לעשות כן.

    הגב לתגובה זו

    • צודק. למשל לאף דתי אין רגשי אשם על רצח רבין (ל''ת)

      מסכים בהחלט, 18/10/07 22:19

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    נו באמת,כתיבה אובייקטיבית

    דתי לאומי מיושן, 18/10/07 16:45

    אם אתה דתל''ש ששמח לנגח את החברה שממנה הגעת (-כנראה שממש התגברת על רגשי האשם-) לפחות שתהיה לך את היושרה ואת הרמה לא לבקר כותבים שעסקו בנושא. הבאת שני הספרים במקביל מחדדת את הנגיעה שלך וחוסר האמינות. למי זה טוב? (בקיצור אחי, לא כולנו, שנישארנו דתיים, מטומטמים, ואתה לא לוחם חירות. צא מזה!)

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    שני ספרים מדהימים (ל''ת)

    עידו, 18/10/07 16:34

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ניסיתי לקרוא ברצף אבל...

    אורי, 18/10/07 16:28

    ניסית לקרוא ברצף אבל כל שורה שנייה הייתי צריך להפסיק כדי ללכת לאונן...
    אני דתי לאומי ולפי אורבך אנחנו רק מאוננים כל היום

    כמה טפשות/רשעות יכולה להכנס באדם אחד

    הגב לתגובה זו

    • כן, גם לי לא הפסיק לעמוד כל זמן הקריאה

      איתמא, 18/10/07 21:05

      כנראה מרגשות אשמה...

      הגב לתגובה זו

    • כשאתם מתפללים, הנידנודים האלה זה לא בעצם אוננות מוסווית? (ל''ת)

      מה, אתם לא?, 18/10/07 22:16

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אחת הבעיות של הדתל''שים היא...

    מירו, 18/10/07 16:25

    שהם לא יכולים להמלט מתחושות האשם שלהם.
    אז הם כותבים טורים ב-nrg יהדות. בטורים המטופשים שלהם הם מנמיכים את כל הציבור הדתי לרמה שלהם כדי שהם ירגישו לא לבד, ושבעצם הם היחידים שפשוט לא היו צבועים והלכו עם האמת שלהם.
    אז יש לי חדשות בשבילכם דתל''שים יקרים: לא תצליחו להמלט מהמצפון הדתי שלכם ובטח שנגיחות ועלבונות כלפי הציבור הדתי לא יעלימו אותו. חזרה בתשובה זו התרופה היחידה!

    תחשבו על זה...

    הגב לתגובה זו

    • דתל''ש שחזר ובגדול

      גלעד, 18/10/07 18:41

      אפיינת את תחושותיי בזמן שהייתי כזה, זה התחיל בצבא מתוך נוחות ,והמשיך אח''כ קצת בחיים שאחרי,
      עד שיום אחד אתה מתעורר וקולט שהעולם הזה שאתה כ''כ אוהב לשנוא -הוא בעצם העולם האמיתי והכי נכון שיש,
      משם למכון מאיר הדרך היתה קצרה ,
      והיום- היום טוב,
      ברוך ה'.

      הגב לתגובה זו

      • אהבתי! (ל''ת)

        דקלה, 18/10/07 19:32

        הגב לתגובה זו

      • ענק!!

        נעמה, 18/10/07 22:22

        פשוט ענק

        הגב לתגובה זו

  • 7.

    למה שלא תדווחו על החדשות המעניינות באמת?

    עזות בקדושה, 18/10/07 16:03

    שני הספרים הפרבוקטיבים הנ''ל כבר זכו לסיקור נרחב בכל מדורי העיתונות והאינטרנט והמקום הכי ראוי להם כעת הוא מדור הרכילות!!!

    לעומת זאת לא שמעתי אף מילה במדור יהדות מאירוע מיוחד שהתקיים השבוע בסינמטק - ''עזות בקדושה''
    לא בכל יום מקרינים במעוז החילוניות השמלאנית שני סרטים מקסימים המשקפים את ההווי הייחודח למגזרינו: 'אמא של שבת' / תסריט ובימוי ענבר נמדר ו'חפצי באויר' בבימוי דלית אלירז.
    לאחר ההקרנה בפאנל שאורגן ע''י תאטרון ''תאיר'' דנו במהפכה המדהימה שחלה במגזרנו בתחום היצירה נשית מתוך מחויבות עמוקה להלכה...- חיה שבעשור הקודם כמעט ולא היתה קיימת
    מפתיעה העובדה שהקהל באולם הסנמטק התל-אביבי שנהנה מהערב המרגש היה ברובו חילוני או דתיים-מבוגרים??? יתכן ואם כאן היו מדווחים ומעניקים חשיפה לערב איכותי שכזה הרכב הקהל היה לגמרי שונה וחהרה צעירים וצעירות שחשים שהנושא רלוונטי לגביהם היו נוהרים...
    גם קארין אופיר המופיעה בהודעות הגבאי היתה בוודאי מעדיפה ביקורת על משחקה בסרט המצוין של ענבר נמדר 'אמא של שבת' במקום...

    הגב לתגובה זו

    • תגובה לעניין! (ל''ת)

      א ת, 18/10/07 19:44

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    פשוט מדהים

    על הספר, 18/10/07 15:50

    אלוהיןם לא מרשה פםשדוט יוצא דופן. מעבר לכל וויכוח

    הגב לתגובה זו

    • יש מצב להשאיל את הספר?

      יונתן, 18/10/07 16:14

      אמרו לי שלא שווה לקנות אותו אבל שווה קריאה.

      מוכן להשאיל ספר איכות בתמורה?

      yoncarmel@walla.com

      הגב לתגובה זו

      • אתה קמצן

        יוחנן, 18/10/07 16:42

        וגם עושה כנראה כל מה שאומרים לך...

        הגב לתגובה זו

        • אני לא ממש יכול לקנות כל ספר שמעניין אותי

          יונתן, 18/10/07 22:41

          מכיוון שאני קורא לא מעט וגם סטודנט.

          מה ההבדל בין זה לבין השאלה מספריה?

          הגב לתגובה זו

    • חנוך- אוהבים אותך. בהצלחה בהמשך הדרך. (ל''ת)

      על הטוקבק, 18/10/07 19:33

      הגב לתגובה זו

    • מה זה פםשדוט? (ל''ת)

      לא מבין, 18/10/07 22:17

      הגב לתגובה זו

      • ומה זה אלוהיןם? (ל''ת)

        גם אני לא, 19/10/07 02:52

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    דברי הבל במסווה של נאורות...

    יעל, 18/10/07 15:24

    דתלש''ים מתוסכלים תפסיקו לחפש תשומת לב...
    והנה מתחתי יבואו התגובות המתוסכלות שלהם..

    הגב לתגובה זו

    • זה דווקא מעלייך

      מגיב מפגר, 19/10/07 02:54

      התגובות המאוחרות יותר הן מעל התגובות המוקדמות יותר.

      אבל בכלל, מה הדיבורים האלה על ''מתחתי'' ''מעלי''? דתיות צריכות לסגור את העיניים ולחשוב על...

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    אם אתה חוטא בשז''ל, זה לא אומר שכולם כך...

    תימני, 18/10/07 15:21

    זו נטיה טבעית של האדם לחפש ולמצוא את חולשותיו אצל אחרים. אבל אם היית בוחן את ציבור יראי-השם בעיניים אובייקטיביות היית מבין שלא כולם כמוך. ישנם רבים ששומרים על קדושת העיניים, הפה והמחשבה ורחוקים מחטא הוצאת שז''ל כרחוק מזרח ממערב. בציבור הד''ל, שחשוף יותר לעולם המתירני, קשה יותר להתגבר אבל גם שם ישנם רבים וטובים ששולטים על יצרם. אבל אני מניח ששום דבר שאכתוב לא יגרום לך לשנות משהו מן התאוריות שבנית בעמל רב במשך שנים כדי להצדיק את נטישת הדת והמסורת.

    הגב לתגובה זו

    • לא קרה לך שז''ל מעולם? לא נורא. אם תתאמץ תצליח... (ל''ת)

      דוס, 19/10/07 11:53

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    כן כן, כל הדוסים או שטחיים או בעלי מזימות אפלות

    אסופית, 18/10/07 15:15

    מלבד הדתלש''ים, שהם ורק הם בעלי נפש רגישה הנופלים קורבן לאותם נודניקים במקרה הטוב וחורשי מזימות בעלי הגיון פנימי מעוות .

    ספרה של נעה ירון יפה ונוגע גם אם מעט שטחי, את ספרו של חנוך טרם קראתי, אבל הקלות הבלתי נסבלת בה הכותב מכניס את הציבור הדתי על גווניו לתוך הקטגוריות ''תמים ומשעמם'' במקרה הטוב, ו''תחמן ואפל'' במקרה הרע, ורק את שכמותו הוא משבח ומעלה על נס, גורמים לבחילה.
    כנראה שלמרות דתל''שיותו לא עדיין נפטר מההאדרה העצמית והשיפוטיות את האחר, אבל מאשים בה אחרים.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אתה לא אובייקטיבי ולכן כל כך לא מעניין (ל''ת)

    יעל, 18/10/07 15:04

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    לפעמים אי אפשר להבין אם הכותב ציני או רציני

    אילן, 18/10/07 15:01

    וזאת בעיה חמורה בכתיבה.

    לגבי הניתוח של האוננות כמשהו שנועד לכישלון מראש ובא ליצור התחזקות דתית - זה מעניין, אבל לא מציאותי. זה לא שמתכנסת לה חבורת רבנים באישון ליל ומחליטה על אסטרטגיות דתיות מתוחכמות. כנראה שהאמת הפשוטה היא שהציבור הדתי מאמין שיש בזה משהו רע, וזה לגיטימי. איך מחנכים לזה בלי לגרום נזק לבני נוער זו כבר שאלה חשובה אחרת, אבל לא הייתי מרחיק לכת לטעון שהכל מעין קונספירציה.

    הגב לתגובה זו

    • מי שלא מבין מתי מה - זו בעיה חמורה בקריאה (ל''ת)

      בתיה, 18/10/07 19:58

      הגב לתגובה זו