• 27.

    בעניין נשק לסרטים

    פיני קלויר, 14/08/15 18:47

    בתגובה לכתבה מעט היסטוריה בנושא: החלוץ בתחום השכרת נשק ואפקטים לסרטים בישראל, היה מר יעקב (ג'קי) נוימן, שסיפק נשק וספיישל אפקט לסרטים שצולמו בישראל בשנות ה - 60 של המאה הקודמת. בזכות העובדה שג'קי נוימן תרם תרומה גדולה בתחומי הנשק, לביטחון המדינה שבדרך והיה מבוני מרגמת הדווידקה. אושר לו באופן חריג, ע''י ראש הממשלה ושר הביטחון דאז, לרכוש ולסחור בנשק צבאי לצורך השכרה להפקות קולנוע ותיאטרון. לאחר כ 10 שנים בהם עסק ג'קי נוימן בהשאלת נשק לסרטים, הוא נפטר במפתיע בגיל צעיר יחסית.

    בשנת 1976 לאחר תקופה בשירות המדינה, קיבלתי (פיני קלויר) רישיון לעסוק בכלי ירייה. כחלק מהעסק בכלי נשק, ביקשתי לקבל רישיון גם לנשק צבאי לצורך השכרת נשק לסרטים. העיסוק בנשק צבאי על פי חוק כלי הירייה הינו באישור שר הביטחון בלבד. הובהר לי חד משמעית שאישור כזה לא יינתן והאפשרות היחידה היא לקנות את הנשק לסרטים בעזבנו של ג'קי נוימן.
    וכך היה ובשנת 1977 פתחתי עסק שניקרא: ''פ.ק.ד השכרת נשק, רכב ופרופס צבאי לסרטים'' WWW|ARMS-SFX.COM ואני עוסק בכך עד היום. מתוך כל הקשיים הנ''ל בשינוע נשק, חושבני שפניית המפיק, גימיק פירסומי

    IP: 87.68.62.121דווח על תגובה זו

  • 26.

    רובה

    דוד, 21/07/09 16:45

    שלום אני בן 40 הייתי בצבא ביחידה מובחרת והיה ליט רובה F16ולפני כמה זמן יצא לי לשמוע שיצא רובה חדש ששמו תבור אם תוכלו לשלוח לי את התמונה של הרובה תבור אני מאוד מאוד ישמח שמי הוא דוד כהן והכתובת שלי היא חבקוק 6 והעיר שלי היא חולון תודה רבה רבה רבה רבה רבה דוד כהן

    IP: 212.76.110.228דווח על תגובה זו

  • 25.

    הקלצ'' אפילו הדגם משנת 1944 לוקח את כל רובה הסער הטיפשיים עם הפוזה (ל''ת)

    פונפון, 17/10/07 08:21


    IP: 80.230.216.176דווח על תגובה זו

    • אתה רוסי בדוק

      ישראלי צבר, 18/10/07 03:26

      רק רוסים אומרים כזה דבר, ויש הבדל ענקי בין קלאצ' לתבור. כמו: שהתבור מדוייק יותר,,יש לו פחות מעצורים מהקלאצ' וכו.... שמעתי רבות על התבור ועל הקלאצ' ומבחינתי שאני איש שמתעניין ומבין בנשקים התבור יותר טוב. ותצא מהסרט שקלאצ' זה הנשק הכי טוב שיש. ובפעם הבאה תבדוק לפני השטויות שאתה מדבר.

      IP: 84.95.79.135 דווח על תגובה זו

  • 24.

    אצלינו ביחידה קראנו :''התבור יורה לאחור'' הוא טוב לסרטים מצוירים

    עופר גולן, 16/10/07 14:55

    ,,,,,,,,,,פאצ'אנגה גולש באש מתגלגל,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    על הירוקים (לא מכבי חיפה)

    IP: 99.238.19.168דווח על תגובה זו

  • 23.

    אם צבא תאילנד חושק בתבור מה יגידו...

    רייזור, 16/10/07 14:42

    ...הרשימו מומחים רבים ברחבי העולם, כולל בכירי צבא תאילנד.

    אני פשוט לא מאמין! צבא תאילנד בכבודו ובעצמו מתעניין. לא רק מתעניין - רוצה לקנות 900 יחידות.

    כל החסכונות ישר למניה של IWI

    IP: 134.191.254.39דווח על תגובה זו

    • הבנת הנקרא? תקרא שוב (ל''ת)

      חקלאי דרומי , 13/12/12 09:03


      IP: 176.13.244.218 דווח על תגובה זו

  • 22.

    חחחח 2.9 עלאק

    אליאור, 16/10/07 13:18

    גם לנו אמרו שהרובה שוקל כמו M4 רק קצת יותר...
    כשקיבלנו אותו התברר שהוא שוקל 700 גרם יותר- 3.6 ק''ג.

    IP: 89.0.4.234דווח על תגובה זו

    • הבנת הנקרא

      יוסף דג'יגשוילי, 16/10/07 13:44

      אהבל! מדובר על גירסת המיקרו.
      תלמד לקרוא בטרם תתרברב.

      IP: 83.131.61.47 דווח על תגובה זו

      • עם מחסנית ריקה,יא אהבל (ל''ת)

        גבעתון, 17/10/07 08:17


        IP: 80.230.216.176 דווח על תגובה זו

  • 21.

    הכהן: כי מציון תצא...מכונת יריה? (ל''ת)

    יצחק הכהן, 16/10/07 12:05


    IP: 89.138.204.155דווח על תגובה זו

  • 20.

    קודם שיעשו למר בונד ברית מילה! (ל''ת)

    Q, 16/10/07 11:38


    IP: 87.69.11.56דווח על תגובה זו

  • 19.

    רק שלא יילך לטרוריסטים... (ל''ת)

    הרמוני, 16/10/07 10:06


    IP: 212.150.188.226דווח על תגובה זו

  • 18.

    בטח מייקי הרטמן עומד מאחורי הכתבה הזו. הוא חולה על הנשק הזה (ל''ת)

    מקבץ, 16/10/07 10:06


    IP: 212.150.188.226דווח על תגובה זו

  • 17.

    יפה לנו....גאווה (ל''ת)

    כחול לבן, 16/10/07 10:04


    IP: 212.150.188.226דווח על תגובה זו

  • 16.

    מה באמת אין כבר על מה לעשות כתבות ? ??????? (ל''ת)

    יוני, 16/10/07 09:01


    IP: 84.228.168.85דווח על תגובה זו

  • 15.

    ישראלים שיגלמו בסרט ערבים, כרגיל...

    אחמד אברהם, 16/10/07 09:00

    מלי לוי בתור פאטמה או מורן אטיאס בתור זיינב. הסרט בטח יהיה על מזרח התיכון. ביום שהערבים יגלמו ערבים לישראלים לא יהיה מה לעשות בהוליווד.

    IP: 62.90.8.22דווח על תגובה זו

    • תמיד הם יוכלו להיות ישראלים מתעללים

      סימה, 16/10/07 12:26

      טעות, תמיד הם יוכלו להיות חיילים ישראלים המתעללים בפלשתינאים.

      IP: 89.138.26.75 דווח על תגובה זו

  • 14.

    תבור איכותי ביותר

    יודע דבר, 16/10/07 08:48

    התבור הוא נשק איכותי ביותר, במיוחד עם תוספת הכוונת מפרולייט עם ''הנקודה האדומה'' המורכבת עליו.
    לידיעתכם, ישנה התעניינות עצומה בעולם בנשק זה והוא כבר משווק בהודו, קולומביה, קנדה (בגרסה האזרחית), ועוד היד נטויה.
    ככה זה כשנשק איכותי חובר לחברה ואנשים איכותיים.

    IP: 89.138.224.27דווח על תגובה זו

    • מסכים עם כל מילה...חכה שהוא יגיע לגולני ואז תראו פגיעות מה הן (ל''ת)

      מנשה, 16/10/07 10:03


      IP: 212.150.188.226 דווח על תגובה זו

    • אני מסכים. צריך לקדם את הנשק ולא לחשוש מארה''ב (ל''ת)

      טיבון, 16/10/07 10:07


      IP: 212.150.188.226 דווח על תגובה זו

    • על מה אתם מדברים

      חומי, 16/10/07 10:47

      התבור הוא נשק על הפנים!! נשק רק לסרטים ולפוזות,הוא לא מדויק וכל הזמן יש בו סטיות אני לא מבין למה ממשכים לייצר אותו שיעשו אותו מפלסתיק לסרטים וזהו! האם16 עולה עליו בכמה מידות בכל לחימה שהיא למרות שהוא כבד יותר, אצלינו ביחידה הוציאו אותו כבר.

      IP: 84.110.217.227 דווח על תגובה זו

      • על מה אתה מבסס את דבריך?! (ל''ת)

        מיכאל, 16/10/07 11:44


        IP: 79.178.254.36 דווח על תגובה זו

      • הסטייה היא אצלך בעין הרעה, זאת שרק רואה מה רע.

        לוק, 16/10/07 17:34

        זה האמאמאמא של כל הנק''לים שאי פעם יצא מקו ייצור ישראלי. או קו ייצור כל שהוא. לא צריך לסחוב 10 קילו של ברזל מחליד או שלושה קילו של פלסטיק משאריות ויאטנם שפעם עובד ופעמיים לא. כמי שהתחיל עם הגליל הדפוק והמחליד, ועבר לערימת הזבל שנקראת M-16 , אותו קיבלנו בגלל הסכמי רכש-חוזר עם האמריקנים. יריתי בתבור והוא כלי-כלי שכל ארגון פשע בעולם ישמח להחזיק בארסנל וגם יתגאה בכך. ואם זה טוב להם זה טוב לנו.

        IP: 212.143.165.117 דווח על תגובה זו

  • 13.

    התבור? באמת נשק טוב אבל אין על הקלאצ'... (ל''ת)

    7.69, 16/10/07 08:35


    IP: 212.150.188.226דווח על תגובה זו

    • התבור לא רואה בכלל את הקלאצ'...בואו לחולות ותבינו למה (ל''ת)

      יודע, 16/10/07 08:52


      IP: 212.150.188.226 דווח על תגובה זו

  • 12.

    ברכות (ל''ת)

    אלכס, 16/10/07 08:35


    IP: 212.150.188.226דווח על תגובה זו

  • 11.

    ידיעה שגורמת לי לגאווה. סבא שלי עבד בתע''ש עם קום המדינה (ל''ת)

    ציוני, 16/10/07 08:34


    IP: 212.150.188.226דווח על תגובה זו

    • ובנשק שישראל מייצרת ומייצאת מבצעים גינוסייד בעולם!! (בורמה, קולומבי (ל''ת)

      בן חנן יוסלה, 16/10/07 11:41


      IP: 212.143.191.53 דווח על תגובה זו

  • 10.

    מכל ההתלהבות בסוף ייתברר שהרעים הם ישראלים בסרט- הרי גם

    סקפטית, 16/10/07 08:20

    הנערה כנראה תהיה ישראלית- אז מה יש פה להיות כל כך גאים?

    IP: 217.132.187.4דווח על תגובה זו

    • ואז יהיה לנו תירוץ להאשים את המפיקים באנטישמיות (ל''ת)

      אנטיאנטי, 16/10/07 08:43


      IP: 147.237.70.13 דווח על תגובה זו

    • לסקפטית, מה שחשוב זה הרובה שנותן סיכוי טוב לחיל. (ל''ת)

      ד''ר נו, 16/10/07 08:46


      IP: 217.132.187.205 דווח על תגובה זו

  • 9.

    נשק חבל על הזמן....אין עליו...שם את האמ 16 בכיס הקטן (ל''ת)

    סגול בנשמה, 16/10/07 08:19


    IP: 212.150.188.226דווח על תגובה זו

  • 8.

    מישהו יודע ממתי נכנס התבור לגבעתי?

    בקשה חשובה, 16/10/07 08:18

    האם לטירונים בנוב' 04 היה תבור? האם הם קיבלו תבור באימון המתקדם? מאיזה שלב יוצאים עם נשק הביתה?

    IP: 132.64.34.210דווח על תגובה זו

    • בבקשה! אני ממש צריך לדעת

      בקשה חשובה, 16/10/07 11:29

      חבר'ה, תענו.

      IP: 132.64.34.210 דווח על תגובה זו

      • אתמול ולפני יומיים לפי שעון מאלזיה.... (ל''ת)

        אורי אבנרי, 16/10/07 12:03


        IP: 87.69.11.56 דווח על תגובה זו

  • 7.

    ל1

    טל, 16/10/07 08:15

    את הM16 אנחנו לא מקבלים חינם וגם אף פעם לא קיבלנו חינם. גם לא קיבלנו אותם בדולר אחד ליחידה כמו שמספרת האגדה. הכסף הזה שאנחנו משלמים על הM4 והM16 על דגמיהם השונים יכול ללכת על רובים טובים יותר, אם הם ישראלים והכסף נשאר במשפחה, מה טוב.
    הM16 הוא רובה מיושן שגם ככה אף פעם לא היה רובה טוב! אם היו משאירים אותו עוד עשור בצה''ל זה היה שווה להשארה של המאוזר (הצ'כי) בשירות.

    IP: 192.116.247.226דווח על תגובה זו

    • טל טל טל..

      מוח, 16/10/07 08:40

      רובה התבור לבינתיים נפסל בגלל תקלה קריטית, ואם אינני טועה בשלבי ''החזרה'' מתקדמים.
      כך שאין לנו למהר להחזיר את ידידנו מצופה הפלסטיק השחור.
      בכל אופן- התבור הישראלי לא ייוצר בארץ, אלא רק פותח פה.
      הכסף לא נשאר במשפחה.

      רוב נשקי האם 16\\4 שמצויים בבא''חים הם עודפי מלחמות ותוצרים מסדרות ישנות ולא נקנו בעיסקאות ענק.
      הרובים שמשרתים את המערך הלוחם שיוצרו בעשור האחרון מובאים כחלק מתמיכה אמריקאית ולא כעסקה לגריפת רווחים כלכליים.

      IP: 84.228.66.184 דווח על תגובה זו

      • קישקוש...היתה תקלה. תוקנה...והוא נשק פגז...תשאל את תא''ל יואל סטריק (ל''ת)

        רובי ת''א, 16/10/07 10:04


        IP: 212.150.188.226 דווח על תגובה זו

        • יואל סטריק חמודי התבור טוב לגלידה עם מיונז?.....

          אורי אבנרי, 16/10/07 11:45

          תבור מיפן קופץ להר תבור עם מיץ תפוחים וגלידה של קוף וסנאי שלא יודעים לשיר לבד.....

          IP: 87.69.11.56 דווח על תגובה זו

    • תשלום על M-16

      חינם, 16/10/07 13:05

      טל שלום,
      ישראל מקבלת מארה''ב סיוע צבאי. רובי ה- M-16 (וציוד רב נוסף) ממומנים מתקציב זה.
      לכן, את הרובים האלו אנחנו יכולים לקבל בלי להוציא מהכיס סנט יחיד ובודד.
      מאחר ואת התקציב שממן את הרובים אפשר להוציא רק בארה''ב, לא ניתן לרכוש בעזרתו רובים מתוצרת ישראל.

      אמנם נכון שאת חלק מכספי הסיוע ניתן לממש בארץ, אבל מן הסתם כסף זה אינו משמש לקניית M-16.

      אפשר לקנות רובים בארץ ולחסוך את התקציב המשמש לקבלת הרובים האמריקאיים, אבל התקציב השקלי (לפחות לפי טענות המערכת הצבאית) דחוק מעט.

      ה- M-16 אכן אינו הרובה החדיש ביותר והוא לא הרובה הטוב ביותר בעולם, אבל הוא עבר ועובר שיפורים לאורך השנים כך שעוד יש לו מה להציע (במיוחד כאשר מקבלים אותו ללא תשלום).

      IP: 194.90.133.162 דווח על תגובה זו

  • 6.

    האמריקאים יתרפדו יצור נשק זה כפי שתירפדו את עיסקת מטוסי הכפיר

    פקק תנועה, 16/10/07 08:10

    ועוד עסקאות אחרות .וידרשו מ ישראל לצייד את צהל .ברובים מיתקדמים כדוגמת הרובה הישראלי .מכספי הסיוע האמריקאי. כמו הדלת המיסתובבת של אבו מאזן ומרעיו .

    IP: 132.68.4.44דווח על תגובה זו

    • לפקק הקשקשן '' מטרפדים '' ולא מתרפדים

      אבשלום חום, 16/10/07 10:09

      ישנו כלל בעברית . מילים ששאולות משפות זרות (מודרניות) T יכתב באות .ט ולא באות .ת

      טורפדו (הפעל לטרפד(להכשיל) שאול ממנה)
      טלפון
      טרספורמציה
      אינטילגנציה
      אוטומוביל
      סטלייט
      אינטרנט

      IP: 212.143.191.53 דווח על תגובה זו

      • אני חושב שהבעיה האמיתית היא מה שאני כתבתי ולא מה שאתה מציין

        פקק תנועה, 16/10/07 12:18

        תירפוד עיסקת מטוסי הכפיר .מתוצרת ישראל על ידי ארהב. ..גרמה לישראל נזקים אדירים יותר מהאות ט .

        IP: 132.68.4.44 דווח על תגובה זו

      • איבריט תיקניט

        לשון, 16/10/07 12:54

        כשהאקדמיה ללשון עברית תמצא מילה עברית ל''אקדמיה'' אולי יתייחסו אליה יותר...

        IP: 194.90.133.162 דווח על תגובה זו

  • 5.

    הרובה שוקל

    בן יהודה, 16/10/07 08:09

    הרובה אינו שוקל.
    שוקל הוא מי ששם אותו על המאזנים.
    הרובה משקלו.....

    IP: 84.229.124.49דווח על תגובה זו

    • מרגש... (ל''ת)

      .., 16/10/07 10:18


      IP: 82.166.55.28 דווח על תגובה זו

  • 4.

    איזה ''הישג'' אדיר , טרללה טירלילה (ל''ת)

    חלסטרה, 16/10/07 08:02


    IP: 207.232.27.5דווח על תגובה זו

  • 3.

    תת מקלע ''נגב''

    עוזי, 16/10/07 07:59

    כל הכבוד על המכירה לתאילנד ולו רק בגלל שיתכן שהוספת כמויות ללקוח זר תוריד את המחיר לצה''ל.

    הייתי שמח לדעת מהו תת המקלע ''נגב'' ?
    הייתי לא פחות שמח לדעת מדוע יש לו שם זהה לחלוטין למקלע הקל ''נגב'' ?
    הייתכן שמדובר בטעות של הכתב ???

    IP: 194.90.133.162דווח על תגובה זו

    • עוזי היקר

      מוח, 16/10/07 08:22

      מה ההבדל בין תת מקלע למקלע קל?
      הרי התת מקלע ''עוזי'' והמקלע הקל ''נגב'' פועלים שניהם על עיקרון המכנס הפתוח?
      האם הבדל הקטרים [5.56 ו9 מ''מ]?
      האם המשקל? אורך?
      האם תת-מקלע ומקלע קל אלו הגדרות מקבילות?
      מה כן שה''עוזי'' המפורסם מהסרטים- הלא הוא המיקרו עוזי, עיוות אמריקאי לעוזי הישראלי בעל מכנס סגור- שנכנס תחת הקטגוריה אקדחים בכלל.

      IP: 84.228.66.184 דווח על תגובה זו

      • מקלע קל(מקלעון) לרתק בעל דורגלים שונה מתמ''ק להסתערות! (ל''ת)

        עוזי גלילי, 16/10/07 10:13


        IP: 212.143.191.53 דווח על תגובה זו

  • 2.

    מענין את הסבתא שלי בסינמה השמימית !!(עלק פרדיסו) (ל''ת)

    שניצל מאיר, 16/10/07 07:53


    IP: 212.143.191.53דווח על תגובה זו

  • 1.

    כעת אני מבין

    ארי, 16/10/07 07:49

    לאיזה צורך פיתחו את ה''תבור''. הרי ממילא ימשיכו לקנות M16 כי האמריקאים נותנים אותו חינם.

    IP: 84.94.207.133דווח על תגובה זו

    • M-16 טוב יותר מהתבור (ל''ת)

      חייל, 16/10/07 11:39


      IP: 87.69.11.56 דווח על תגובה זו