• 31.

    עמיחי-תעשה לי ילד!!!!!

    חולה, 11/10/07 20:36

    עוד מימי התואר בלוגיסטיקה שמתי עליך עין...

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מי שלא תורם שלא יקבל - פשוט מאוד (ל''ת)

    משה, 10/10/07 10:45

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    להתנתק מן החרדים!

    מרים, 10/10/07 10:41

    אם מדינת ישראל רוצה להמשיך ולהיות מדינה יהודית ודמוקרטית עליה לבחור ולהתנתק מן החרדים כעמדת מפתח במדינה.
    נמאס כבר!
    תנו לצהר לנצח -

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    איך אפשר לסמוך על אדם שלא מאמין במה שאני מאמינה, שיעבוד לפי ההלכה? (ל''ת)

    אחת העם, 10/10/07 10:26

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    לצערי החוק החדש כנראה לא יעזור

    אחד, 10/10/07 08:14

    הרושם שאני מקבל הוא שרוב בני המשפחה המסרבים לתרום את איברי יקירייהם משתמשים בהלכה ובדת כתירוץ לאגואיסטיות שלהם, וחילול השם הגדול שבדבר זה זועק עד השמיים.
    בישיבה בה למדתי לימדו אותנו שלא רק שמותר לתרום איברים יש גם שאלה של האם הדבר הוא חובה מתוך קיום מצוות הצלת נפשות ולא תעמוד על דם רעך.
    כבר כיום מי שבאמת רוצה לתרום ימצא את הרבנים שיעודדו אותם לעשות זאת. מי שלא רוצה לתרום מסתיר את נבלותו מאחורי מיעוט הרבנים שבכל מקרה רואה ברופאים ובכל מי שקיבל חינוך אוניברסיטאי ''כופר''.

    הגב לתגובה זו

    • ה''אגואיסטים'' לא נותנים אמון.

      למה?, 10/10/07 17:26

      הם מתפתלים ומתחמקים מ''המלאכים בלבן''.

      לך יש רב. לאחרים יש נסיון חיים גרוע.

      אין לישראלי שום סיבה לסמוך על מערכת הבריאות יותר מאשר על מערכות אחרות.

      נסה למצוא כתבות תחקיר של רן רזניק .

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    אולי אמא שלי הייתה מוגדרת כחיה

    גבי, 10/10/07 07:47

    הרופאים הדרקים האלו לא נתנו לנו לעשות דבר, פשוט ניתקו את אימי מהמכשירים ונתנו ללב שלה להפסיק לפעום !

    הגב לתגובה זו

    • למה לא חיברת לה........

      סניטר, 10/10/07 10:51

      בחזרה את החשמל?
      מה היתה הבעיה לקחת את התקע ולחבר לשקע?

      הגב לתגובה זו

      • מערכת אנרג'י - הערה כמו זו אין צורך לפרסם.

        תמימי, 10/10/07 13:21

        הסניטר מפתח תקווה ללא ספק לוקה במחלה קשה ששמה ''חוסר רגישות אקוטית''.
        תגידו, אין צנזור אצלכם???

        הגב לתגובה זו

  • 25.

    נחמה מתגובה 7 - שימי לב אנא.

    הדס, 10/10/07 07:42

    מהכרות אישית את תהליך ההשתלה אומר כי אדם הסובל את כל הדרך הכואבת והמייגעת שבסופו של תהליך, אחרי קבלת האיבר עומד בפני תהליך אין סופי של לחיות עם האיבר, לא ילך להתפוצץ. שנים של המתנה קשה ומייגעת,ציפיה וחשש מכל טלפון , שאולי מתקשרים מבית החולים כי יש איבר מתאים, ניתוח ארוך ומורכב ואחריו תהליך החלמה לא קל, נטילת תרופות מונעי דחייה כל החיים והתמודדות עם מערכת חיסונית מוחלשת ביותר ועוד ועוד. כך חי מושתל איברים.
    קשה לי להאמין שאף אדם יזלזל כל כך בחייו, אחרי כל זה , ויפוצץ עצמו .

    אוסיף ואומר שהתגובות כאן בנוגע לבני דודינו הערביים , שברובן רעות ומרושעות , מכעיסות. רבים מתורמי האיברים בארץ הינם ערביים ואני בטוחה שאין הם עושים סלקציה בעת התרומה למי ילך כל איבר.
    כאדם שומר תורה ומצוות אני מתקשה מאוד להבין את הרשעות הזאת.
    מן הראוי שניתן בלב חפץ,שנכבד את החיים ולא ניתן לפוליטיקה ולשוני לתת ערך שונה לחיים.
    נערה גוססת ממחלת כליות קשה היא נערה גוססת. לא משנה אם היא חיה בהתנחלות בשומרון או בכפר ערבי במשולש.
    מן הראוי שנעסוק יותר בשאלה מדוע אנחנו, יהודים בני רחמנים , מעדיפים לא לחתום על כרטיס אדי ובכל זאת בעת הצורך מוכנים לקבל איברים של עמים אחרים.
    איני רואה פסול בהצעה שעלתה באחת התגובות להתנות מתן איבר בהחתמה של לפחות בן משפחה אחת על כרטיס אדי. קיבלת איבר ? לבריאות , עכשיו תן בתמורה.

    לאחר שאחותי זכתה בכליה חדשה , ובחיים חדשים כל בני המשפחה חתמו.

    רפואה שלמה לכולם.

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד.לא יודעים עד כמה זה קשה ומורכב

      מושתל כליה, 10/10/07 08:08

      תמיד אחרי סופשבוע סוער בכבישים שומעים על '' קציר'' האיברים . ( כך זה נקרא.) מראים את מקבלי האיברים, מראיינים את משפחת התורם וזהו. משפחת המקבל מאושרת ( קודם לא היו לו חיים) משפחת התורמת סחוטה ( חשוב לנו שהבת תמשיך לחיות בששת האנשים האלה) וזהו. עוברים לאייטם הבא.
      התאור שלך הדס ריגש אותי כל כך . על קצה המזלג נתת תיאור של תלאות המושתל.
      קשה קשה קשה גם לאחר ההשתלה . גם שנים אחרי יש חשש מדחייה, חשש להדבק בכל מיני מחלות, קושי לעיתים ביצירת קשרים זוגיים, ועוד ועוד.
      הקושי של תורמי האיברים הוא סיפור מדהים בפני עצמו.

      חיים.

      זה כל הסיפור.

      מורכבות החיים, מגע רגשי-אנושי,אהבת אדם ,כבוד החיים לפחות כמו כבוד המתים.
      זה הכל.

      כל אלה חוצים גבולות, עמים , דתות.
      אז נכון שלא כולם כמונו ונכון שיש המתפוצצים באוטובוסים אך אלה , לעניות דעתי יצורים מזן אחר, זן ההרס והחורבן, תאווי מוות והרס.
      אין אלה בני אדם,
      אין אלה חיות.
      לאלה אפילו אין שם.

      אציע כאן שאדם שרצח וגזל חיים מאחר, לא יזכה באיברים. אדם שמתכנן פגיעה והשמדה של זולתו ( מתנקש, אחד שמתכנו פיגוע וכו ) לא יזכה באיברים של אחר.
      מי שלא מכבד את החיים, לא יזכה לחיות בזכות טוב ליבו ואצילות נפשו של אחר.

      הגב לתגובה זו

    • אני מסכימה איתך אבל הצעת החוק החדשה קצת מטרידה אותי

      אחת העם, 10/10/07 10:30

      מצד אחד, הייתי רוצה מאד לחתום על כרטיס אדי. מצד שני, בדיוק הצעת החוק ''המהפכנית'' היא שמטרידה אותי:
      הרי כאדם דתי אינני סומכת על מי שאינו שומר תורה ומצוות בהלכות כשרות. ומדוע שבהלכות חיים ומוות אסמוך על רופא, שנגד עיניו עומד בראש ובראשנה, לפני ההלכה, אותו חולה שמחכה לתרומת איבר?

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    ואם הרופא ישמע את הוועדה ולא יציית?

    יוסי, 10/10/07 07:00

    שנלר חי באולימפוס
    הררופאים צמאי איברים

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    האם בגלל שיקולי כבוד של הרופאים אין הסכמה?

    תמי, 09/10/07 23:20

    האם בגלל שהרופאים הם סרבני פיקוח אנשים מתים?

    זה נשמע לי מזעזע!!!

    ירדו נא הרופאים מהאולימפוס שלהם וישבו עם הרבנים ויגיעו להסכמה היום!

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    ששאר הח''כים ילמדו מח''כ שנלר

    מזל, 09/10/07 22:13

    שיש דברים שחשובים ויש דברים שפחות חשובים
    ומזל שיש מי שדואג לדברים החשובים

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    ל-20:אם באמת היית בעל כרטיס עדי לא (ל''ת)

    היית מדבר ככה, 09/10/07 17:52

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    אני נגד ואני יבטל את הכרטיס עדי

    עופר, 09/10/07 17:45

    לא מוכן שרבנים יקבעו את רגע
    המוות שלי נשמע לי פתח לשחיתות

    הגב לתגובה זו

    • אדי ע''ש אהוד ולא עדי. (ל''ת)

      ד''ר קור, 10/10/07 00:13

      הגב לתגובה זו

    • מטומטם! אז מי יקבע?

      יוסי, 10/10/07 08:20

      הרופאים שמחכים לאיברים הם יותר אמונים עליך מהרבנים שדואגים שלא יהרגו אותך גם לא רגע לפני.

      הגב לתגובה זו

    • יש פה די והותר פתח לשחיתות גם (ל''ת)

      בלי רבנים, 10/10/07 17:30

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    האם לגזען חרדי אשכנזי מותר לקבל תרומה ממזרחי או אתיופי? (ל''ת)

    האם לחרדי מותר?, 09/10/07 17:40

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    14, אתה גרוע כמו כל אדם אחר שלא חותם

    מישהו, 09/10/07 17:31

    אל תחשוב ולו לרגע שבחצי הסכמתך לתרומת איברים אתה הופך לאדם נעלה. בהתנגדותך לתרום ובקטנוניותך אתה מוכיח שאינך ראוי לאיברי אחרים, ושאינך טוב מאחרים.

    הגב לתגובה זו

    • אשכרה (ל''ת)

      באבא, 09/10/07 22:59

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    עפ''י ההלכה היהודית חובה להציל קודם יהודי גבר,אח''כ אשה יהודיה ולבסוף

    עפ''י ההלכה, 09/10/07 17:31

    גוי.לפי ההלכה היהודית ה''מוסרית'' למי שלא יודע אין חובה להחזיר אבדה לגוי ועוד כהנה וכהנה.

    הגב לתגובה זו

    • לא נמאס מהשנאה הזאת?

      שמואל, 09/10/07 18:02

      ואותי לימדו שיש חובה להחזיר אבדה לגוי ושמצילים את כל מי שאפשר בלי סדרי עדיפיות הזויים.

      אני למדתי בישיבה קדושה בזמנו.

      הגב לתגובה זו

      • בישיבה הקדושה למדו במקרה מסכת סנהדרין?

        נ.פ., 09/10/07 20:38

        ''והמחזיר אבידה לנכרי - עליו הכתוב אומר: למען ספות הרוה את הצמאה לא יאבה ה' סלח לו (דברים, כט; 18)'' (סנהדרין עו ע''ב )

        הגב לתגובה זו

      • ברוסיה השלחן ערוך הוצא מחוץ לחוק

        נ.פ., 09/10/07 20:45

        כי כתוב שם שאסור להציל חיי גוי בשבת. תרצה להצטרף לקרמלין?

        הגב לתגובה זו

        • ובצדק

          ילד כאפות, 10/10/07 07:30

          אם זה אכן מה שכתוב בשולחן ערוך יש להוציא פסקה זו ופסקאות דומות מן הספר, או להוציא אותו כולו אל מחוץ לחוק. לא כל מה שעשו ברוסיה היה רע.

          הגב לתגובה זו

          • ילד קאפו(ת) - יש לי הצעה בשבילך

            נ.פ., 10/10/07 10:21

            אני מציע שתוציא מחוץ לחוק כל ישיבה וכולל שלומדים בהם שולחן ערוך, כל בית כנסת שהרב דורש בו בענייני השולחן ערוך, כל בית יהודי שמתנהל עפ''י השלחן ערוך ובנוסף לכרטיס אדי תחתום על כרטיס התפקדות למפלגה הגרמנית הלאומית-סוציאליסטית.

            הגב לתגובה זו

    • אז כתוב

      מה אתה מזבל, 10/10/07 15:51

      אצל הנוצרים כתוב לתת את הלחי השני אז מה הם רצחו מליונים מכל המינים והגזעים וכן הערבים דוגלים בהכנסת אורחים והם כיום תמצית האלימות בכדור הארץ זה שאלה של מה כתוב זה שאלה של מה עושים ומה רוח הדברים ורוח היהדות היתה הווה ותהיה של אהבה ואחווה שלום ורעות (ויש יוצאי דופן...)
      אבל רוח חכמים
      אז חלאס לנסות להמאיס את התורה הקדושה!

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ''יבוש גזע המוח'' אז אתם יכולים להשתמש בכל ח'כ כי גזע מוחם יבש מזמן (ל''ת)

    עלפי החוק ישנם, 09/10/07 17:26

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    לפי ההלכה מותר לתרום אבר יש איזו משנה שמדברת על הנושא הזה

    שר בלי תיק 2, 09/10/07 17:08

    הדת לא פוסלת אפשרות של תרימת איברים רק צריך לדעת מתי הנפש יצאה מהבן אדם

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    כשאדי יהיה ''מועדון סגור''

    יב, 09/10/07 16:40

    שמי שלא חתום עליו לא מקבל איברים, אז אני אחתום.
    עד אז - כליה אף אחד לא רואה ממני. אולי התולעים, ואולי הטוסטר אובן של ''שלכת'', אבל בטוח לא איזה רבי שאין לו בעיה לקבל אבל יש לו בעיה לתת.

    הגב לתגובה זו

    • כלומר: אם אתה תזדקק, אתה כאן אוסר במפור ש שישתילו לך. כדאי שתעביר

      muli, 10/10/07 08:52

      את הציווי (=הצוואה!) הזו שלך לכל בתי החולים.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הצעת חוק יוצאת מהכלל.

    רון, 09/10/07 16:37

    יש רק בעיה עד שהמשפחה תמצא רופא תציג את המסמכים הוא יתן חוות דעת האברים כבר לא יהיה טובים להשתלה.
    הבעיה השניה היא הוועדה שאם תהיה אפשרות להשתיל בשבת יחכו ליו ם ראשון וגם אז אין ארך לאיברים.
    אבל הצעת החוק תפרנס יפה מאד כמה רופאים ורבנים.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    האיש המנתח בתמונה...

    צלם, 09/10/07 16:30

    הוא פרופסור זקי שפירא,גדול משתילי הכילייה בארץ [לשעבר]
    החליף אותו בזמנו איזה אנטיפט.

    הגב לתגובה זו

    • היה משהו בתורכיה על סחר באברים? (ל''ת)

      היה משהו בעתון, 09/10/07 18:55

      הגב לתגובה זו

      • הוא היציל יהודים בתורכיה....

        ד''ר מפתח תקוה, 10/10/07 06:54

        כי בארץ ''חבריו'' שמו לו רגליים.

        הגב לתגובה זו

        • בעיקר האנטיפט שמוזכר ב 1 (ל''ת)

          נחמה, 10/10/07 07:35

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    יש מלא מתים באהלה של תורה בישיבות שמוחם כתוצאה מההבלים

    מתים בישיבות, 09/10/07 16:25

    שבהם הם מלעיטים את עצמם על חשבון הציבור כבר מזמן מת ואם המוח מת אז אפשר להשתיל את הכל חוץ מהמוח שהוא פגום.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    תגובה ל- 7

    משה, 09/10/07 16:13

    וכאשר ערבים תורמים איברים ומצילים חיי יהודים (כפי שקרה פעמיים לאחרונה) זה בסדר?

    אלי, שמור אותי מהטיפשות.

    הגב לתגובה זו

    • כן,בואדי...

      נ.פ., 09/10/07 16:25

      זו מצווה.

      הגב לתגובה זו

      • לדבורה נאמר לא מדובשך ולא מעוקצך...

        נ.פ. (המקורי), 09/10/07 16:56

        וחוץ מזה עליהם נאמר: ''אֲשֶׁר בְּשַׂר חֲמוֹרִים בְּשָׂרָם וְזִרְמַת סוּסִים זִרְמָתָם''
        ספר יחזקאל פרק כג, 20
        הכותב הנ''ל מתחזה...

        הגב לתגובה זו

        • נאמר בהקשר אחר לחלוטין

          יונתן, 09/10/07 18:06

          ניתן למצוא שברי פסוקים וסירוסי משפטים שיצדיקו כל דבר.

          כמו שמותר לקבל אברים מגוי כך חובה לתרום אברים גם אם יגיעו לגוי,כולנו בני אדם,את ההבדל מסוגל רק הקב''ה לראות.

          יש סברה שהמשמעות של ''עם סגולה'' היא ''עם משרת'' ולא עם המכיל בתוכו תכונה נפלאה כלשהיא.

          הגב לתגובה זו

          • הגמרא לומדת מפסוק זה הרבה הלכות על גויים

            נ.פ., 09/10/07 20:52

            אכן הפסוק נאמר בהקשר אחר לחלוטין אך הגמרא לומדת ממנו הרבה מאד הלכות הקשורות ביחסי יהודים וגויים. תעשה חיפוש פשוט בגמרא לפסוק זה ותראה בעצמך

            הגב לתגובה זו

      • אולי בואדי ערה

        פ.נ., 10/10/07 08:41

        או בואדי ניסנס

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    תרומת איברים היא דבר פסול מעיקרו בלי קשר לדת

    אבי, 09/10/07 15:58

    והחיים מספיק רעים גם בלי להאריך אותם באופן מלאכותי.

    הגב לתגובה זו

    • אתה צודק.......

      צדיק אחד, 09/10/07 16:24

      מאז שביבי עלה לשלטון מצב האזרחים\\חולים\\נכים\\מוגבלים\\מזרחיים הדרדר פלאים.
      הוא לקח מהם את הקצבאות ונתן אותם לעשירים.
      חוץ מיזה אני לא בטוח בכלל שרק העשירים מקבלים כליות.

      הגב לתגובה זו

    • האם זו הנחייה בלתי חוזרת למקרה שאתה תזדקק לכליה, למשל?

      muli, 10/10/07 08:55

      תתעקש לקבל דיאליזה?
      האם הנחיה זו חלה גם לגבי ילדיך (שיהיו בריאים)?

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    הרב מרדכי אליהו ביקש שהרופאים ילמדו את הסוגיות של קביעת רגע כנסו..

    נועם, 09/10/07 15:57

    והרופאים לא הסכימו גם לכך, כך שמה שכתוב בכתבה, שהרבנים התנו את ההנחיה לתרומת איברים רק אם יופיע רב בקביעת רגע המוות הוא שקרי.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כרטיס אדי בעייתי

    נ.פ., 09/10/07 15:46

    היות והתורם לא יכול לדעת בוודאות כי התרומה תמסר להצלת יהודים בלבד שלכך יש היתר הלכתי.

    הגב לתגובה זו

    • אל תכתוב שטויות אם אתה לא יודע אין קשר בתרומה ליהודים בלבד. (ל''ת)

      נועם, 09/10/07 15:59

      הגב לתגובה זו

      • אבל הוא צודק

        נחמה, 09/10/07 16:22

        תאר לך שהכלייה הולכת לערבי שא''כ מתפוצץ על יהודים.
        כלומר,כילייה יהודית הרגה יהודים.
        ההלכה לא תאפשר את זה.
        חוץ מיזה...שהערבי שיעלה השמימה לאחר הפיצוץ יכול לפוס שם 72 בתולות יהודיות וחבל שזה יקרה!!!

        הגב לתגובה זו

        • אויש, כמה שאת סתומה...

          עמית, 09/10/07 17:33

          אם כבר נזרום עם זה עד הסוף, אז בגלל שיש לו ''דם יהודי'' (נניח) הוא יגיע לגיהנום של יהודים, לא לגן עדן של שהידים יהודיים או משהו כזה...

          הגב לתגובה זו

          • היא לא סתומה

            צילה, 09/10/07 17:54

            אתה סתום

            הגב לתגובה זו

    • מותר וצריך להציל גם גויים

      יוני, 09/10/07 17:13

      ואם תבדוק בהלכה אז תגלה שמותר לחלל שבת גם עבור הצלת גוי ולא רק עבור הצלת יהודים.

      כשהמצרים טבעו בים ובנ''י שרו הלל אמר הקב''ה ''מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?'' ללמדך שגם גויים צריך להציל .

      הגב לתגובה זו

      • מבלי להתייחס לנושא...

        פלוני, 09/10/07 19:16

        למיטב ידיעתי התיאור עצמו מדבר על המלאכים שרצו להצטרף לשירה ולא על בני ישראל.....

        הגב לתגובה זו

      • טעות...

        נדב, 09/10/07 21:11

        ''א''ר שמואל בר נחמן א''ר יונתן: מאי דכתיב ''ולא קרב זה אל זה כל הלילה''. באותה שעה ביקשו מלאכי השרת לומר שירה לפני הקב''ה. אמר להם הקב''ה: מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה לפני?'' (סנהדרין ל''ט:).
        למלאכי השרת לא הייתה זכות לשיר כי הם לא קשורים, אבל בני ישראל בוודאי שהיו צריכים לשמוח ''באבוד רשעים רינה'' (משלי יא), ושירה זו נקבעה לנו כל יום בתפילה!!
        וזה בכלל לא פשוט אם מותר לחלל שבת עבור הצלת הגוי, שפיקוח נפש דוחה שבת ''כדי שישמור שבתות הרבה''.

        הגב לתגובה זו

    • 7, יא דפוק, הערבים הם תורמי האיברים העיקריים בארץ ולא יהודים דתיים

      אחד שראה, 09/10/07 23:09

      אני, ימני בדעותי, טוען שאתה, 7, הנך צואת חזיר מעופשת.
      דע לך, כי כמעט כל תרומות האיברים בארץ, הנם מגויים. אם יהודי תורם, הרי שמשפחתו חילונית . טרם נראתה בחלד תרומה מיהודי שומר מצוות.
      אני נוכחתי במקרים, שאברי ערבים, ממתנדי המדינה, נתרמו ע''י המשפחה, קרה לא פעם שיהודי דתי קיבל איבר מהם.
      אם כל הבעיתיות של קיומם לצערי בינינו, יש בהם אנושיות דווקא בנושא זה. זה מה שחסר לך. אני גם בטוח שאו שלא שירתת בצבא, או ששרותך היה ''קליל'' וקל''ב. אני גם בטוח שאינך נושא כרטיס אדי וכי מעולם לא תרמת דם (אני תורם 3 פעמים בשנה משנת 67).
      כלילת, אני טוען שהחוק צריך לאשר לרופאים לקחת איברים ע''פ שיקול דעתם בלבד, ללא כל התייצות ורשות. שהרבנים יעסקו בכספי החלוקה המודרנית לכוללים ולמקורבים, שאנו, משלמי המיסים ונושאי נטל הבטחון, מעלים להם מדי תקציב שנתי.

      הגב לתגובה זו

      • אתה סתם מקשקש. בקהילה שאני חבר בה (בית כנסת, אורתודוקסי!!)

        muli, 10/10/07 09:03

        כמעט לכולם יש כרטיס אדי בכיס, תמיד. בבית כנסת אחר, שבו חברים בעיקר דתיים חרדים, באתי פעם למיבצע איסוף תרומות דם, והוא היה מלא מפה לפה, וחיכו שעתיים בתור לתת תרומה.
        תמונה דומה אני רואה בימים האחרונים ליד הניידת לאיסוף תרומות דם.
        אז אנא אל תכליל ואל תיצור מין סטטיסטיקה מטופשת.

        הגב לתגובה זו

        • לא ביקשתי לא לתרום - להיפך

          נ.פ., 10/10/07 09:43

          קרא שנית היטב.
          ביקשתי לתרום אך שתרומתי תגיע להצלת יהודים בלבד. כמו שזכותי בחיי לתת את ליבי (להתחתן) למי שאני רוצה (יהודיה בלבד) כך זכותי לבחור לתת את איברי לאחר מותי למי שאני רוצה (יהודים בלבד). ולקבל איברים ממי שאני רוצה (יהודים בלבד).
          אני מציע לפנות לאדי בצורה מאורגנת ולבדוק האם אופציה כזאת קיימת וחוקית. בכרטיס שקיבלתי עם הרישיון לא הייתה אופציה כזאת.

          הגב לתגובה זו

      • בשר חמורים בשרם וזרמת סוסים זרמתם

        נ.פ., 10/10/07 09:03

        אני אשמח להציל בגופי החי ובגופתי המתה יהודים כולל אותך שקראת לי צואת חזיר מעופשת אם אכן אתה יהודי כי כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם ומלואו ובסך הכל ציינתי עובדה שכרטיס אדי לא מאפשר לי זאת כי אין בכוונתי להציל ולא ערבי אחד. אני אישית אעדיף למות ואף לגסוס לאיטי ולא לטמא את גופי באיבריהם אתה עשה כטוב בעיניך.
        חבל שלא מצנזרים התבטאויות כמו שכתבת: ''צואת חזיר מעופשת'' - כל הפוסל במומו פוסל.

        הגב לתגובה זו

      • גם לפעול כנגד שבועה נשבעת גם הוא איסור חמור מהתורה

        המומה, 10/10/07 10:45

        הרופאים לא יכולים לקחת את האיברים שלך ולעשות סלקציה גזענית ולא מקצועית ע''מ להחליט את מי להציל איתם , ערבי או יהודי.

        זה מנוגד לשבועת היפוקרטס (ולדעתי גם לכל קנה מידה אנושי)

        כל זה בלי קשר לגועל שדבריך מעלים בי ויותר מכך לפחד מתקופות חשוכחות בהיסטוריה שמה שאמרת נראה כאילו לקוח מהם.

        לכן ,כשתמות (מאחלת לך שלא בקרוב, מכל הלב , למרות דברי) ,אבריך ירקבו יחד איתך ומקווה שיש אלוהים כמו זה שאתה מאמין בו ואין לי ספק שאם הוא קיים הוא לעולם לא יסלח לך שיכולת להציל חיים של בן אדם ולא עשית זאת כי אתה לא רואה בו בן אדם.

        גזענות כזאת כבר הרבה זמן לא ראיתי. וטוב שכך

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    יוזמה ברוכה, נקווה שהיישום יצליח

    שלמה, 09/10/07 15:38

    היוזמה חשובה מאוד. אני אדם דתי שנמנע כבר שנים מלחתום על כרטיס אדי מסיבה הלכתית. אני מצדד בהחלטת הרבנות הראשית מלפני שנים רבות, שהכירה במוות המוחי כמוות מוחלט. (בניגוד לעמדות הלכתיות אחרות שדרשו דווקא מוות לבבי ונשימתי). אולם אחד התנאים היה נוכחות של נציג המקובל עליה בקביעת המוות (זה יכול להיות גם רופא שנאמן עליה, אין צורך במשגיח כשרות...). התנאי הזה לא התקיים מעולם, ולפיכך לא חתמתי. בנקודה זו התנגדות הרופאים, איננה במקומה, שכו בנושא כל כך חשוב אי להעלות על הדעת וויכוח על סמכויות. אם התנאי הזה יתקיים, אחתום בלב שלום.

    הגב לתגובה זו

    • אם הרב אבינר חתם, גם פשוטי העם יכולים לחתום בלב שלם. (ל''ת)

      אפרת, 09/10/07 19:42

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    לגשת ליעוץ הלכתי? אבל אין זמן. (ל''ת)

    יעל, 09/10/07 15:31

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    יודעים מה זה גמל?

    איציק, 09/10/07 15:21

    זה חמור שתוכנן על ידי וועדה.

    יצאו מזה רק עוד כמה משרות ממשלתיות עבור החרדים, אולי עוד טקס 'חתום פה' שיצטרכו הרופאים לעבור.

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    השאלה היא מה עמדת הוועדה לגבי רגע קביעת המוות

    נו., 09/10/07 15:00

    גזע מוח ?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    רבנים רופאים

    סכיזופרן, 09/10/07 14:58

    אוי לאותה בושהולאותם רבנים שמיתידניינם על שבועת היפוקרטס מיתיוון השכילו ולימדו טוב יום המוות מיום היוולדו וברוך דיין האמת תפילת הרופא היהודי צריכה להיות כך הרשה ליהיושב במרומים לרפאות כל בן אדם ללאהבדל צבע דת או לאום ואעשה כל שביכולתי להצילו את זמן קביעתך ואשמור כי לא יחולל בריאתך בי נישבעתי

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    שכחתם לציין שיש לא מעט רבנים

    יוני, 09/10/07 14:44

    שמכרים במוות המוחי כמוות שלאחריו ניתן לתרום איברים.

    הגדרת המוות כמוות לבבי היא עמדתם של חלק מרבנים הרחרדים אבל לאמעט רבנין מכירים גם במוות המוחי.

    עמדה של היהדות בנושא זה שנויה במחלוקת.

    הגב לתגובה זו

    • איזה רבנים? (ל''ת)

      שמות בבקשה, 09/10/07 15:54

      הגב לתגובה זו

      • למשל הרב משה פיינשטיין...

        הלומד, 09/10/07 17:36

        אני יודע שזה לא בדיוק הרב אלישיב, אבל גם הוא למד בימי חלדו, דף גמרא או שניים...

        הגב לתגובה זו

        • הרב אבינר, הרב שרלו (ל''ת)

          אורז, 09/10/07 19:44

          הגב לתגובה זו

    • לא מעט רבנים - זה רק הרב אלישיב (ל''ת)

      נועם, 09/10/07 16:00

      הגב לתגובה זו