• 23.

    כל הכבוד!

    הילה, 31/01/08 09:56

    תמשיכו ככה גיבורים!
    חיל התקשוב שולטים!!

  • 22.

    גדוד רעם כבוד!.

    כריס, 23/10/07 16:51

    יאללה כל הגדוד מופיע פה..חחח
    פלוגת ''מפקדה'' שליטה..:]

    • כריס...

      ויקי,, 23/10/07 17:44

      עם כל הכבוד לשבת כל היום רגל על רגל ולהחתים אנשים על ציוד זה לא כזה קשה..
      אם כבר פלוגת מרחב הכי טוחנים בגדוד המז*** הזה! וצריכים לקבל הכי הרבה כבוד..

      אוהבת אותך:)

      • רק הגדוד של אוגדת עזה עובד

        נתי מתקשורת עזה, 09/12/07 00:29

        יש לכם חוצפה אם כבר גדוד קשר שעובד קשה זה רק הבשור של עזה

  • 21.

    אוייש נו..

    ויקי, 22/10/07 16:44

    בוא ניסחף!! לא ישן?? לא מתקלח?
    תעשה לי טובה! על מי אתה מנסה לעבוד?....

    • ויקי?

      לירן שגיא, 23/10/07 08:33

      ויקי שאני מכיר?
      ויקי מג''ב?

      • :)

        ויקי, 23/10/07 16:14

        כן כן זאת אני..
        טוב לדעת שאתה חי..

  • 20.

    אוי אוי

    ירין, קצין במיל, 04/10/07 00:54

    עלא פאדי בוחבוט
    אין כמו הר קרן....
    מי כמוני יודע:)
    אני מקווה ששמים אותו בידיים טובות כי לעבודה שם אין סוף..

    • כן, אתה ממרחב בטח

      רון, 05/10/07 14:11

      אני בטוח שיש לכם מלא עבודה.
      העבודה שלנו קצת שונה אצלנו זה יותר לחץ [ככל שאתה גבוה בהיררכיה בעורק יותר לחץ]
      אבל אתם מצד שני הבסיס שלכם בשטח אפשר להגיד

      בכללי הגדוד הזה סובל קשות.
      אבל אני הולך לתקן את זה בעוד 3 חודשים שאני יעלה אחמ''ש, או ינסה לפחות.

    • ירין יא צעיר!!

      לירן שגיא, 07/10/07 04:24

      צריך לעשות פה רשימה של כל הגדוד של פעם...
      מי שרוצה לדעת על הסודות של הר קרן, מי כמוני יודע מה היה שם
      אני אפילו זוכר את המזרחי טוב, במיוחד הרעש של המכשירים כשאני מנסה לעשות את החיילת ממודיעין :)

      • לירן אני נכנסת לרשימה.

        נופר, 11/10/07 00:27

        איפה חזי? וגלעד?

    • עלא פאדי

      דביר, קצין במיל, 09/10/07 23:37

      רק זהירות ממוקשים...

  • 19.

    הגדוד שלנו באמת עובד קשה.

    רון, 03/10/07 13:42

    קחו בחשבון שלא הכל מסוכם בכתבה הזו, יש דברים שלא נוכל לשתף איתכם, בשיא הרצינות.
    תיקון קטן, החיילים עושים חצאים... שבת כן שבת לא נכון לעכשיו.. ראשון אני יוצא לשטח חוזר ראשון אחרי... מקבל אפטר חוזר לפיקוד יוצא חמשוש ועוד פעם ראשון חוזר לשטח.
    מה שמפריד ביננו זה רק שדה , בטונאדה שלא תעזור וחיילי גולני שעומדים על המשמר שם.
    מקלחת?? היו פעמים שלא התקלחתי שבוע ועשיתי צרכי בין עצים.
    אין לכם מושג כמה התפקיד חשוב, גם אני לא חשבתי ככה.. כאילו מה תקשוב ג'ובניקים מעפנים שהם סתם בורג שלא משמעותי במערכת.
    אבל זה לא נכון.. ולצערי לא אוכל לשתף אתכם בכל המטרה שלנו.
    רק שתדעו שבזכותינו, המון רכבי תופת גמרו בלהבות בעזה ולא הצליחו להסתנן לארץ.
    כמו שגרשון אמר, אני ממש כמו העיניים של היחידות.
    בטח אתם חושבים לעצמכם ''מה הם מתבכיינים על החלפת אנטנות בשטח'' דקות אחרי שאתה עולה לגג פתאום פצמ''רים וקסאמ''ים.. זה קורה. וצריך אישור לטפס בכלל.. בשביל שצלף לא יוריד אותך ממרחק.
    אגב, לא שאני מזלזל... אבל בפצ''ן יש את אותו עניין, אבל שם זה יותר מסודר ונחמד.
    אנחנו קורעים את עצמנו יותר וזה בטוח. [הייתי גם בפצ''ן לפני כן].
    אני רוצה לפרגן לחבר'ה:
    אחמש''ים:
    ערן גרשון [שאני מחליף אותו בקרוב]
    אנדריי
    אלעד

    טכנאי חפ''ק:
    יבגני
    זיו

    טכנאי ממסר:
    אמיר
    אבירם
    ודניאל [שהגיע לא מזמן]

    כל הכבוד
    מחלקת תקשורת כבוד!!!!
    שיתחילו להעריך אותנו סופסוף.
    אהה וגרשון שיחקת אותה MAN :)

  • 18.

    עוד כתבה על ג'ובניקים שמנסים לעשות עצמם חשובים-הקשר הרי לא עובד

    הקשר תמיד דפוק, 03/10/07 11:43

    שיספרו ספורים. כל תרגיל מצליח בזכות הסלולרים של החיילים ולא בזכות הקשר. חוץ מזה שלא ייללו שלא מתרחצים. שישאלו את הלוחמים בלבנון כמה זמן לא התקלחו ולא אכלו. לא עושה רשום על אף בר דעת

    • תפסיק לכתוב שטויות

      איש מילואים, 03/10/07 12:51

      ללא חיל קשר (תקשוב) הצבא לא היה מתפקד.
      ככה זה בכל צבא.
      ללא ה''ג'ובניקים'' שאני מעדיף לקרוא להם חיילי העורף ותומכי הלחימה, הצבא לא היה שווה כלום!
      בנוסף, יש מקומות בהם אסור להשתמש בפלאפונים מטעמי ביטחון או לדוגמא, בטנק ובנגמ''ש הקשר עם הצוות קיים רק בזכות הקשר.

      חג שמח.

    • אתה לא חייל קרבי כי אין לך מושג!

      אורן, 03/10/07 15:39

      ואם אתה כן קרבי אז אתה פיון קטן ומושתן שהפק''ל היחיד שנותנים לו זה ג'ריקן וגם זה היה בטח דולף לך...
      מאז היותי בסדיר בתרגילי חטיבה סדירה ראיתי איך אנשי הקשר מפרפרים. בתרח''טים הם באמת לא ישנו. מה לעשות, הם עובדים עם ציוד לא הכי חדיש וחשוף לתקלות רבות ועם קצינים וחיילים שלא מכירים מספיק טוב את הציוד ואז הם גם צריכים להסביר דברים אלמנטרים לאנשי מפקדת החטיבה.
      למרות כל זאת הם מתזזים, מתקנים, פורסים קוי נל''נ, מתדלקים ומתחזקים גנרטורים, מתפעלים טלפון אדום, פקסימיליה, טלקס, סלולרי מרמת סמל מחלקת החי''ר ועד לאלוף הפיקוד.
      תבורכו, תבורכו, תבורכו!!!

    • !!

      ויקי, 23/10/07 18:52

      אולי הקשר לא עובד כי אתם מטומטמים מידי בשביל להפעיל אותו?!
      לא פעם ולא פעמיים התקשרו אליי יחידות בשטח כי ''לא עובד להם..''
      ואז אני מתחילה לשאול אותם את השאלות הכי מינימליות כמו- המ.ק דלוק? או המע''ד מחוברת כמו שצריך? או אתה לוחץ על המע''ד כשאתה מדבר???
      ותאמין לי ברוב המקרים זו הסיבה ש''לא עבד'' להם..
      אז אל תפיל את זה על האלחוטנים תפיל את זה על המפקדים של אותם יחידות ש''אין להם זמן'' להראות לחיילים שלהם את הדברים הכי פשוטים כי הם עסוקים בלצרוח עלינו שאנחנו לא עושים את העבודה שלנו..

  • 17.

    חיל התקשוב זה לא רק אלחוטנים! (ל''ת)

    איש מילואים, 03/10/07 09:42

  • 16.

    לא תשכנעו אותי

    אמיתי, 03/10/07 09:14

    הקשר תמיד אבל תמיד לא עובד.
    הכתבות נראות כמו כתבות של הספרים למתגייסים.

  • 15.

    אלחוטנים

    אאא, 02/10/07 21:41

    לא מתעסקים עם קווי מטכ''ל ולא עם קווים אדומים או הצפנות.הם יותר מדי דפ''רים בשביל דברים כאלה ולכן המצ''נים והטצ''נים מתעסקים עם זה.

    יש 3 דברים שאלחוטנים יודעים לעשות :

    1) בדיקות קשר
    2) להחליף מע''ד
    3) להחליף סוללות.

    אלחוטניות,מאידך,יודעות לבצע את 3 הפעולות הנ''ל + 2-3 דברים שלא קשורים כלל וכלל לקשר....

    • ???

      ויקי, 23/10/07 16:40

      בתור אלחוטנית לשעבר אם היית יודע את מספר הפעמים שעבדתי עם מטכ''ל או כל דבר אחר שציינת פה שאנחנו כבייכול לא עושים היית סותם.
      אז תעשה לי טובה ואל תזיין ת'מח על דברים שאתה לא יודע בכלל.
      אני רוצה לראות אותך יושב איפה שאני ישבתי כל השירות שלי. ואז נראה אם תעז לפתוח ת'פה!

  • 14.

    מלש''בים יקרים, הדירו רגלייכם מיחידות התקשוב

    עוד מצ''ן., 02/10/07 17:34

    אין שם שום דבר מעניין פרט להנפ''צות לא קשורות לחיים האמיתיים. בגלל שהקצינים שם ב-90% דבילים אין לחייל אתגרים אמיתיים פרט למסדרי ניקיון.

    למה לדעתכם החיילים לא יוצאים 21 יום כל הזמן?
    -כי הם מנקים/מסדרים את החפ''ק לקראת המסדר/טקס/בדיקה הבאים (או סתם מתוך שגרה).

    גם המילואים לא פיקניק...
    שלכם, מצ''ן מיל'.
    גדוד ''שגב''

    • כשתצא לתרגילים

      אאא, 02/10/07 21:43

      או להפעלות אמת של חפ''ק אז יהיו אתגרים אמיתיים.
      מלבד זה,זו בעיקר שגרה.
      ושגרה,לא משנה באיזו יחידה,היא לא דבר מרגש במיוחד

      • תגובתי:

        עוד מצ''ן, 03/10/07 12:28

        ראשית, אני משוחרר כבר כ-5 שנים ועושה מילואים ביחידה מבצעית. כך שאת מנת האקשן שלי ראיתי.

        שנית, לפי מה שראיתי בכתבה, לא הציוד (המיושן ברובו) ולא הקצינים (הדבילים ב-90% - כמו שאמרתי מקודם) לא עושים את העבודה קלה.

        כשאתה נמצא על איזה הר ברכב תחת רשת הסוואה ורואה תנועה של כוחות במשקפת - מבין שאתה יושב על ההר ה-*%&$ כבר שבועיים. אור יש מהשמש - בלילה אסור, צריך לשמור על האפלה. אתה לא ישן כי כל פעם מתקשר חכמולוג אחר עם שאלות בסגנון ''למה הקשר לא עובד?'' או, ''מה עשינו ב-67?'' או, ''מה המיקום שלכם, אני מגיע לעזור? - כלכך רחוק?.. טוב נראה...''

        כן, אתה לא מסתער ולא נלחם - אתה סתם לוחץ על כמה כפתורים ומנסה לשחוט את הזמן בשביל שכל ''הפעילות המרגשת'' הזאת תיגמר ותספיק לחזור למסדר הניקיון של סוף-השבוע ותצא הביתה. (חייו המרגשים של איש קשר בסדיר).

    • אני מרחם אליך

      נהג, 02/10/07 23:07

      ל14 אין לך מושנ כמה שאתה דיביל

  • 13.

    חבל שנכנסתי לכתבה,חשבתי שמדובר על חוטיניות (ל''ת)

    אבו עלי, 02/10/07 15:24

  • 12.

    מרחם עליהם

    חשופים לסכנה, 02/10/07 13:16

    אני מרחם על החיילים האלה שחשופים למערכות קשר שחושפות אותם לקרינה ברמות מטורפות, ואין מי שידאג להם. כמו שאתם מכירים את הצבא הרי כמו בשייטת ובקמ''ג הוא יתחמק מאחריות. חיילים, חוסו על עצמכם! לא איכפת למפקדים מכלום! אתם תתחלפו בחדשים ואתם תישארו עם הבעיות שלכם

    • טוב. צודק. בוא נחזור לשיטת יונות הדואר

      חחחח, 03/10/07 09:44

      זה הכי בטוח וללא קרינה.....

      • יש פישפשים בקקי... (ל''ת)

        אורן, 03/10/07 15:41

  • 11.

    נוב 6 כבוד. תבואו לפצ''ן ותבינו מה זה קושי.... (ל''ת)

    אבי, 02/10/07 13:08

  • 10.

    סיפור יפה. טוב שיש מי שיודע להעריך. לא הכל צריך להיות צהוב (ל''ת)

    ורד, 02/10/07 13:07

  • 9.

    אין על גדוד רעם. בלעדינו אין כלום.... (ל''ת)

    יוני, 02/10/07 13:05

  • 8.

    מגיב 6 הזדהה מיד!

    דן, 02/10/07 13:02

    מי זה??

    לפי התסכול אתה בטח מגבע D:

    • זו לא מילה (ל''ת)

      תסכול זו לא מיל, 02/10/07 13:14

    • אה כן תיארתי לעצמי שזה אתה

      היס לא פועל,, 02/10/07 13:23

      העברת לי חפיפה על חרמון ואז יום אחרי זה הקפיצו אותך מהבית כי הנשק שלי לא היה נקי (?!). זכרונות, זכרונות.

      את המילואים אני לא עושה במרחב. תודה לאל.

      • אין לי מושג על מה אתה מדבר

        דן, 02/10/07 13:40

        אני מדחיק לחלוטין את שלוש השנים שביליתי במרחב.

        אגב, גם אני לא עושה שם מילואים (תודה לאל).

  • 7.

    אהלן משה D:

    דן, 02/10/07 12:40

    סמ''ר משה בוחבוט מפקד מוצב הר קרן...

    אני עדיין זוכר ששיחקתי איתך שם קלפים כל היום :)

  • 6.

    הייתי בצד השני של ''המלחמה על הקשר''

    יג''ע גבוה, 02/10/07 12:27

    המלחמה על הקשר היא מלחמה בציוד מיושן ובאנשים מטומטמים. אתה מנסה להרים את הקשר וזה לא עובד, אז שעתיים אתה מזיז את האנטנה ושולח את הבחור בשטח להזיז את האנטנה שלו ואז כשגם זה לא עובד אתה מחליף אנטנה, הוא מחליף אנטנה, מסתבר שהתדרים שלכם חסומים אז מתקשרים לחמ''ל ומבקשים תדרים חדשים. בינתיים אתה מנסה להחליף כל מיני חלקים של המ''ק שכל אחד מהם שוקל איזה 20 קילו ומחוברים אליו איזה 5 פתילים דביקים ועקשנים מתקופת ששת הימים שצריך לנתק ולחבר מחדש. אחרי שעה וחצי החמ''ל חוזר אליך - יש לו תדרים חדשים, שהם התדרים הישנים רק שאת תדר השידור שלך הם הזיזו בשני הרץ. לתדהמת כל המעורבים בדבר גם התדרים הישנים חסומים, אתה מתקשר לחמ''ל שוב, מפנים שאתה לא עומד לישון הלילה, והנגד התורן הפלוגתי צורח עליך בטלפון למה הקשר עוד לא עומד ולמה אתה לא מעדכן אותו (בפלוגה יש 80 אלף נגדים קרציות עם תפקידים כמו ע' ס' ע' ס' ע' מ''מ רד''ט, שכולם בטוחים שאתה חייב לדווח להם בזמן אמת על כל דבר הכי קטן שאתה עושה). אתה והבחור מהשטח צועקים שעתיים אחד על השני בטלפון לסובב את האנטנה לשם, לא, לא, לא לשם, ללשם השני, עד שאי שם בשלוש וחצי בלילה נס קורה והקשר עומד בלי שלאף אחד מכם יש מושג איך לעזאזל זה קרה.

    אתה מנסה ללכת לישון אבל מתעורר מטלפונים של המ''מ שלך, המ''פ שלך, כל הנגדים הפלוגתיים, החמ''ל הפלוגתי, החמ''ל הגדודי, המתקא''פ, המ''מ של החייל שעבד מולך, המ''פ שלו והחמ''ל שלו, שרוצים עדכון בנוגע למה קורה עם הקשר. אה, והמשמרת שלך אף פעם לא נגמרת.

    יבוא יום ויהיה תחקיר נוקב בצה''ל על איך נתנו לתפקיד כזה לקרות.

    • צודק. כל מילה בסלע (ל''ת)

      ב., 02/10/07 13:14

    • שק''ם

      אלחוטן, 02/10/07 13:18

      קורה שצריך עד 2 בלילה לבלות עם הנגמ''שים וכו'..
      אבל אחרי כל זה.. אז הולכים לשחק שש בש בשק''ם..
      הטוב עם הרע והרע עם הטוב, נודה על האמת...

    • ענק!!! :-) (ל''ת)

      מצ''ן 017, 02/10/07 13:22

    • חחחחחחחחחחחחחחח

      יוסי, 03/10/07 09:58

      איי, זה ממש עצוב שצה''ל עובד ככה.
      עדיין - הרגת אותי מצחוק.

    • 15 שנות מילואים בפלוגה הזו בדיוק

      בינדר דנדט, 03/10/07 11:08

      ואתה צודק בכל מילה.
      ההבדל היחיד הוא שבתור מילואימניק (1990-2005) הייתי מוגדר כבלאי מלכתחילה ולכן ביליתי במקומות היותר נידחים. בשנים האחרונות, כשכבר נהייתי ''פזמניק'', התחלתי לצרוח עליהם בחזרה. היה כיף.

    • גם אני הייתי שם

      לירן שגיא, 09/10/07 05:56

      אבל אני הייתי קצת יותר חכם, ולמדתי יותר לעומק איך לסדר את זה, ולא לא בגלל שהייתי מורעל
      בגלל שרציתי לסדר את התקלות ב5 דקות וללכת לישון חזרה

      תאמינו או לא... זה אפשרי, ורק בחייל הזה ובתפקיד הזה אפשר להתחפשן בלי סוף כל עוד אתה מקצוען
      מומלץ לכל מתגייס שרוצה להתחפשן ומוכן גם לקבל אות הצטיינות על כך :)

  • 5.

    סמ''ר מפקד מוצב?

    ססס, 02/10/07 12:15

    פעם ראשונה שאני רואה דבר כזה.

    • כן חביבי

      סלבה, 02/10/07 12:46

      ככה זה הולך בצבא, מפקדי מוצבים בדרך כלל סמלים (אחרי קורס סמלים). כדאי לך גם להתגייס ולראות.

      • תבואו לראות באיזה חור אנחנו תקועים... (ל''ת)

        ג. מצרים, 02/10/07 13:14

        • שום קורס סמלים.

          אא, 11/10/07 00:46

          קורס קצר בבה''ד 7 ונותנים לחייל שהוא 4 חודשים בצבא ל''פקד'' על מוצב שנמצא על גבול מצרים.

      • סלבה יקירי

        ססס, 02/10/07 15:23

        סיימתי צבא לפני שלוש וחצי שנים (ואני גם עושה מילואים) סתם שתידע. אם אתה אומר שסמ''ר יכול להיות מפקד מוצב אני אאמין לך למרות שעד כמה שאני יודע בדרך כלל מדובר בקצינים,אולי הוא על תקן של קצין או משהו כזה.

  • 4.

    שוב כתבות שיווק של צהל . חלס כבר. (ל''ת)

    /', 02/10/07 11:44

    • אתה צודק

      יואב, 02/10/07 11:59

      התחבקות יתר של הצבא עם התקשורת לא יכולה לבוא במקום עשיה מבצעית נכונה ואממונים שמכשירים את החיילים והמפקדים להיות מומחים במקצועם - לוחמים.

  • 3.

    תוסיפו עוד כמה חברה ויהיה לכם סבב גדול יותר

    קובי, 02/10/07 11:19

    ''לא יושנים 48-72 שעות ...ומוקפצים מהבית''... לא יותר פשוט להוסיף תקנים ולגמור עניין אבל כאן יגידו אין כוח אדם כי כולם בקריה נמצאים בהכשרה בעזריאלי

    • פגעת בול

      רון, 03/10/07 14:16

      זה בדיוק הפתרון שמנסים להשיג אבל זה לא עובד
      תקנים יש..לא חסר. אנשים מגיעים
      וגם כשיגיעו .. ידוע שתמיד נהיה גדוד קשר סובל.

  • 2.

    גמני שתיתי קפה עם שופי ענאן

    מ. רבב, 02/10/07 11:16

    בקופי ענאן שליד הר אביטל.....

    • הוא כבר אצלכם?

      שגב, 02/10/07 17:22

      ברוך שפטרנו משכמותו...

  • 1.

    אני מאחל להם לקבל את המשימה לנתק את ההתנחלויות מקווי הטלפון והאלחוט

    נעמן, 02/10/07 11:01

    כמו שעשו לגוש קטיף בשעתו

    • שפוי? יותר יורק רוע, אם זו התגובה הראשונה שעולה לך לאחר קריאת הכתבה (ל''ת)

      יעל, 02/10/07 11:24

      • איש מסכן, טפל בעצמך (ל''ת)

        סמדר, 02/10/07 12:22

    • אני אוהב כשאנשים מוסיפים ''שפוי'' לשם שלהם

      בן, 02/10/07 12:34

      כאילו, על ראש הגנב...

    • שוב מההגיגיו של האדם הלא שפוי.. (ל''ת)

      ליאור, 02/10/07 18:05