• 34.

    :) (ל''ת)

    תכלס צודקת, 22/01/09 14:49

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    למה לא קסדה להולכי רגל? אם נתייחס לסיבות שהעלו בחקיקת חוק הקסדה...

    ישראלי עייף, 04/10/07 02:29

    נגיע לאותה מסקנה מטופשת - גם הולך רגל חייב קסדה.
    כמה הולכי רגל נפגעו? אני מאמין שעד היום הרבה יותר מרוכבי אופניים.
    נכון - יש יותר הולכי רגל? אז מה? מדובר בכמות האנשים שניתן להציל.

    מי מצביע להרחבת החוק גם להולכי רגל? אה?

    יאללה - תגובות בבקשה. בעיקר מאלה שתומכים בחוק בקסדה... מתחסדים!

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    אני גם נגד חגורות בטיחות -- אבל התרגלתי (ל''ת)

    מה לעשות?, 01/10/07 04:25

    הגב לתגובה זו

    • זה ממש לא אותו הדבר.חגורת בטיחות לא מפריעה לך לשבת באותו או לנהוג! (ל''ת)

      הגוער ביפי הנפש, 04/10/07 02:22

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    בהולנד אין חובה לחבוש קסדה

    רוכב מסור, 01/10/07 02:35

    וזו המדינה עם מספר תאונות הדרכים הנמוך ביותר1 ומספר רוכבי האופניים הגדול ביותר!
    אכן כל מילה שנאמרה כאן צודקת ולכן מכעיסה כל כך!

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    you never sat on a bike in your life if you don't know that helmets (ל''ת)

    green, 01/10/07 01:04

    הגב לתגובה זו

    • סופסוף מישהו אומר את זה: קסדות לא בהכרח מצילות חיים. חוק פופוליסטי! (ל''ת)

      מה קשור?, 01/10/07 02:33

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    אצלנו באחת ממדינות ארה''ב

    ליז, 30/09/07 23:56

    אין חובת קסדה אפילו לרוכבי אופנועים! אז מי שאידיוט ומזלזל בחיים רוכב ללא קסדה ועלול ליהרג. זה חוק דרוין: החלשים והטפשים לא שורדים, בחירה טבעית או סלקציה של הטבע שמשמיד את החלשים וחלשי-המוח.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    שאלה לקשי-ההבנה

    משה, 30/09/07 22:43

    רוכב אופניים נפגע בתאונה, ראשו נדפק בכביש, האם מצבו טוב יותר עם קסדה או ללא קסדה? זה שלא נוח לכם, או שאתם מזיעים או שכמה מכם לא ירכבו לא מזיז לי. רובם יחזרו לרכב עם קסדה, ואם לא, מה טוב! פחות סיכון לנהגים.
    עדיף שגם מטורפי האופנוע והקטנוע המזגזגים ירדו מהכביש.

    הגב לתגובה זו

    • תשובה לקשה ההבנה: הקסדה לא תציל אותך בתאונה עם מכוניות, רק אם נפלת (ל''ת)

      בת חן, 30/09/07 23:59

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מאמר מצויין (שלא כמו חה''כ ארדן)

    אית, 30/09/07 19:23

    די נמאס מח''כים שמחוקקים חוקים קטנוניים בלי להבין את משמעותם, רק כדי לקבל כמה כותרות בעיתון (ע''ע הצעת החוק של רוחמה אברהם על הגבלת שעות הפעילות של פאבים).
    קצת שיעורי בית של נבחרי הציבור - מוגזם לבקש?
    יש מרכז מידע ומחקר בכנסת, שממומן מכספי משלם המסים ומיועד לספק חומרים בנושאים ספציפיים לח''כים על-פי בקשתם. אם חה''כ ארדן איבד את מספר הטלפון של המרכז, אני מוכן להתקשר בשמו.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    ברור שקסדה מצילה מפגיעות ראש

    אבי, 30/09/07 16:41

    ברור שקסדה מצילה מפגיעות ראש!
    מי שלא מבין את זה אסור לו לרכב על אופניים או אפילו לחצות את הכביש.
    רמת הטיעונים שלה מגוחכת: לא נוח לי, אני מזיעה ואני לאט נראית סקסית. אוי ויי. האם תיראי סקסית עם ראש מרוסק??? לא נוח לך? לא מוח לך!

    הגב לתגובה זו

    • לך זה אולי ''ברור'', העובדות אומרות אחרת

      חנית, 30/09/07 19:48

      בבלוג של ח''כ דב חנין יש נתונים שמצביעים על כך שקסדה מגנה על הרוכב רק מפני ''פגיעות עצמיות'' - כלומר, אם פוגע בו רכב, קסדה לא תעזור לו. אבל מה שאתה מחמיץ זה שהכותבת לא טוענת שקסדה לא נוחה לה ובגלל זה היא גרועה - אלא שקסדה לא נוחה ובגלל זה אנשים יוותרו על רכיבה באופן מוחלט. וזה יסכן את הרוכבים שימשיכו לרכב, כי יהיו פחות מהם והנהגים בכביש ייזהרו עליהם פחות, כתוצאה מזה.

      וזאת לא טענה באוויר - זה בדיוק מה שקרה באוסטרליה. קראת את המאמר? ארבעים אחוז ירידה בכמות הרוכבים בגלל חוק הקסדה!!! מה אתה מבין מזה?

      הגב לתגובה זו

  • 25.

    קסדה אסדה

    הונטיל המזמר, 30/09/07 14:08

    מה עם מגן ביצים?

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    קסדה אסדה

    הונטיל המזמר, 30/09/07 14:06

    מה עם מגן ביצים?

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    קשקשנית

    קובי הקאובוי, 30/09/07 12:45

    לפחות לגבי קמפיין תקשורתי,
    כבר מעל 15 שנה, כן מעל 15
    שנה יש קמפיין לעידוד קסדות
    לרוכבי אפניים.
    הסיסמא ''קסדה בראש טוב'' לא
    מצלצלת לך מוכר ?!?

    ואחד הטיעונים שלך הוא החוסר
    סקסיות. וואלה יופי.
    רמת מאמרך הוא כשם מקום מגוריי,
    רמת גן.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    במדינת ''לי זה לא יקרה'' , החוק הזה מעולה !!

    כל הכבוד לכנסת., 30/09/07 12:09

    אם אפילו אדם אחד ב- 10 שנים יפול מאופניו וינצל מפגיעת ראש קטלנית, היה שווה להשקיע 100 ש''ח בקסדת המגן.
    במדינת ה''לי זה לא יקרה'' , החוק הזה יוכיח את עצמו כחוק מעולה.

    הגב לתגובה זו

    • במדינת ''לי זה לא יקרה'', גם החוק לא יקרה

      חנית, 30/09/07 19:53

      אם אדם אחד יינצל בגלל קסדה, ועשרות ייפגעו בגלל ירידת כמות הרוכבים בכביש כתוצאה מנטישת רוכבים את האופניים - שנגרמת מחוסר הרצון לחבוש קסדות - גם אז אתה בטוח שזה רעיון טוב?
      קשקשן

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    ועכשיו לחייב כיפה מתחת לקסדה! שיהיה בטוח ב-100%!

    ביטוחישיר, 30/09/07 10:48

    מר ארדן יודע שכל פרסום הוא פרסום טוב. לכן השם שלו מופיע בעיתונות באותה תדירות כמו זה של בר רפאלי. אם בחרנו כאלה חברי כנסת, מגיע לנו.

    הגב לתגובה זו

    • ואיך למען השם

      באבא, 30/09/07 11:56

      הצלחת לערב כיפות גם בתחום הזה?

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    יש להתחשב

    נח, 30/09/07 10:46

    באנשים שאין להם תסרוקת מפוארת
    כמו לאיה.ולהם אין מיגנון על הראש והמוח.
    לכותבת:או שאת לא יודעת לרכב על אופניים.
    או שאין על מה להגן בקומה העליונה של גופך.
    או שלדעתך כל העולם מטומטמים,ורק את חכמה.כי בכל הארצות שרוכבים על אופניים,יש חובת ק ס ד ה!!!!!!!!!!!!

    הגב לתגובה זו

    • אתה טועה, יש חובת קסדה רק

      המתקנת, 30/09/07 14:21

      באוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה. חלק ממדינות ארצות הברית הכניסו חוק קסדה חלקי. אז אל תקשקש.

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    אני יבואן של קסדות לאופניים. (ל''ת)

    חבר מרכז ליכוד., 30/09/07 10:39

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    בתור רוכב שטח מתחיל טיעוניך מזעזעים

    יואב, 30/09/07 10:24

    טיעוניך מזעזעים, ומראים על רמת ניתוח נמוכה ביותר. מדבריך עולה שרכיבת אופניים היא עניין של מה בכך, ולכן אין צורך להשקיע יותר מידי באביזרי בטיחות. בתור רוכב שטח מתחיל אני חייב לציין שקסדה היא אביזר חובה. ולא רק בשטח, ששם לדעתי בטוח יותר, אלא גם בכביש.
    להבא נסי לכתוב על נושא שאת בקיאה בו יותר.

    יואב

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ארדן 0 (ל''ת)

    תפרסמו בבקשה, 30/09/07 10:19

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    תרכבי את בלי קסדה.... (ל''ת)

    גילי, 30/09/07 09:49

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    כן לקסדה!!!

    אלעזר, 30/09/07 09:33

    קסדה לכל רוכב היא לא רק אביזר בטיחות אלא גם כלי חינוכי!

    כמי שרוכב על אופניים (עם קסדה עוד בטרם החוק), וכמי שנפגע בתאונת אופנוע והקסדה הצילה את ראשו, הייתי מחייב כל רוכב אופנוע גם בביגוד ממגן, וכל רוכב אופניים בשטח גם במגיני מרפקים וברכיים.

    הזעה וחיכוך בזיפים (אני רוכב ולא מתגלח בסופי שבוע) אינם סיבה להוות דוגמא זוועתית לדור רוכבי העתיד!!!

    הגב לתגובה זו

    • אין דין קסדת אופנוע כדין קסדת אופניים, שלא שומרת מתאונות עם מכוניות (ל''ת)

      שוקי, 30/09/07 19:56

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    הזעה??

    Pנחס, 30/09/07 09:32

    כמה כבר מזיעים מהשיער? תירוץ ההזעה יכול גם לשמש נודיסטים המסרבים ללבוש בגדים עקב הפרעתם לקירור הגוף...
    איזה תירוץ דבילי...

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    אני מתקשה להבין את עמדת הרוכבים

    הם כמו ילדים, 30/09/07 09:05

    הרי החוק נועד להגן עליהם, והם נשמעים כמו ילדים קטנים - ''חגורת הבטיחות לא נוחה, ובמקרה תאונה אני אתקע באוטו, ובכלל זה יגרום לי לכאבי גב כי אני לא יכול לזוז באוטו''. אוי אוי אויייי

    ואם החוק יגרום לפחות אנשים לרכוב על אופניים כי הם לא מוכנים בעצמם לשמור על בטיחותם - אז מה טוב.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    הילדים חייבים, מדוע לא הבוגרים ?

    נבו, 30/09/07 09:03

    כל הורה שפוי מודע לסכנות שברכיבת אופניים - כל ילד נפל ויפול מהאופניים - זה נתון וזו השיגרה.
    וכל הורה שפוי חובש לראש הילד קסדה בכדי להגן על האוצר הקטן ממוות או פגיעת ראש קשה.
    ואני שואל - מדוע לא הבוגרים ?
    הבוגרים נוסעים מהר יותר, על אופניים פחות יציבות, ובמקומות מסוכנים הרבה יותר.

    הגב לתגובה זו

    • לילדים אין שיווי משקל מפותח

      מדריך רכיבה, 01/10/07 02:37

      שיווי השקל של האדם מסיים להתפתח בגיל 18!
      לכן מבוגר תמיד יפול על אגפיו , אך ילד, אי אפשר לדעת על מה יפול. לכן חשובה חבישת קסדה אצל ילדים, בלבד.

      הגב לתגובה זו

  • 11.

    רב המגיבים מפספסיפ את העיקר

    אזרח, 30/09/07 09:03

    במקום לחנך לאחריות אישית המדינה בוחרת בצעד סטליניסטי ומכריחה את האזרחים לבצע איזו שהיא פעולה.

    הגב לתגובה זו

    • אם המדינה היתה בוחרת בצעד סטליניסטי

      סטאלין, 30/09/07 09:41

      אז היא היתה שולחת את מי שלא חובש קסדה לגולג.
      וגם טובקיסטים סוררים היו עושים את דרכם לעבודות פרך.

      הגב לתגובה זו

    • חגורת בטיחות זה גם סטאליניסטי? (ל''ת)

      טרוצקי, 30/09/07 09:49

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מי זו הגברת החסודה הזאת? מה לה ולבטיחות? כתבת בלה, בלה? (ל''ת)

    רוכב אופניים, 30/09/07 08:36

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    ילדים צעירים

    moshe, 30/09/07 08:35

    בעיקר צריך לחייב את ההורים שילדיהם הצעירים רוכבים על אופניים אך אין להם שליטה על הנפילה כמו המבוגרים שגם חלק מהם קצת מסובלים ולא יודעים ליפול בצורה יותר בטוחה,כן כן ליפול צריך לדעת,כאחד שכל חייו האז ילדותו התעסק בכל דבר שנע מהסקטים של פעל דרך הסקייטבוד אופנים ולבסוף גלישת גלים וגם קצת סקי שלג,בקיצור צריך לדעת ליפול,לפעמים אין באפשרותנו לשלוט על הנפילה אך בהרבה מהמיקרים אפשר להפחית מהנזק,ולסיום למרות הכל אני בעד לבישת הקסדה

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ילדים צעירים

    moshe, 30/09/07 08:32

    בעיקר צריך לחייב את ההורים שילדיהם הצעירים רוכבים על אופניים אך אין להם שליטה על הנפילה כמו המבוגרים שגם חלק מהם קצת מסובלים ולא יודעים ליפול בצורה יותר בטוחה,כן כן ליפול צריך לדעת,כאחד שכל חייו האז ילדותו התעסק בכל דבר שנע מהסקטים של פעל דרך הסקייטבוד אופנים ולבסוף גלישת גלים וגם קצת סקי שלג,בקיצור צריך לדעת ליפול,לפעמים אין באפשרותנו לשלוט על הנפילה אך בהרבה מהמיקרים אפשר להפחית מהנזק,ולסיום למרות הכל אני בעד לבישת הקסדה

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    את כותבת כי מספר המדוושים גדל פי 2.5,ובאותה תקופה מספר

    רוכב בערבות, 30/09/07 08:04

    תאונות האופניים פחת לפחות ממחצית. את יודעת היטב שתאונת אופניים ללא נפגעים לרוב אינה מדווחת. אולי הקסדות,שלמרות הכל מספרן גדל משמעותית,הן אלה שצמצמו את מספר הנפגעים?
    לגבי יעילות הקסדות עד 23 קמ''ש: האם יהיה בלתי סביר להניח שרוב הזמן, רוב רוכבי האופניים נוסעים בתוך מעטפת המהירות הזו? ונפילה עצמית, האין היא קורית בשל חוסר מיומנות של רוכב מתחיל, מרצפת שבורה/בור בכביש/ענף שלא פונה/דלת רכב הנפתחת פתאום ועוד? הרי גם חגורת בטיחות ברכב יעילה בעיקר עד 50-60 קמ''ש. האם זו סיבה שלא לחגור אותה?
    לגבי ההפרעה לאידוי זיעה מהראש- יש לנו לפחות עוד 90% שטח עור לאדות ממנו את הזיעה, כך שאפקט הקירור של הזיעה ימשיך להיות יעיל. לגבי אנטי סקסי- טוב, נו ,אולי נארגן דאנס בר לחובשי קסדות בלבד, ייתכן ונגלה שזה בכל זאת מדליק...

    הגב לתגובה זו

    • כה לחי ושאפו

      קובי הקאובוי, 30/09/07 12:48

      התגובה הכי אינטליגנטית למאמר
      הזוי-בזוי זה.

      הגב לתגובה זו

      • הפואנטה - קסדה תפחית את כמות הרוכבים ותגדיל את כמות הנפגעים!!!!

        דודו, 30/09/07 14:26

        הכותבת צודקת במאה אחוז. כל ההתחכמויות שלכם לא ישנו את זה שבגלל הקסדה, רוכבים עירוניים ירכבו הרבה פחות. רק הרוכבים המושבעים ימשיכו לרכב, והם במילא שמים קסדות, אז בשביל מה לחייב אותם?
        וחוץ מזה, רוב הרוכבים באמת רוכבים עד 23 קמ''ש, אבל אם פוגע בהם רכב, הקסדה לא תעזור להם

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    אז למה לחייב קסדה לאופנוע? גם שם מזיעים !

    לאנס, 30/09/07 08:03

    רק צריך להחליף את המילה רוכבי ''אופניים'' ברוכבי ''אופנוע'' ותראו שהמאבק שהם עשו בשנות השבעים נגד חוק הקסדה היה אידיוטי,, וקסדות האופנוע הצילו מאות ראשים .

    אני רוכב, והקסדה נראית לי מטופשת להפליא אבל אני לא מספיק טיפש כדי להעדיף ''בריזה על העורף'' על שיקום בבית לווינשטיין מפגיעת ראש ....

    הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד

      משה, 30/09/07 08:35

      נכון מאוד,מילים כדורבנות

      הגב לתגובה זו

    • קטנוע הוא כלי רכב ממונע

      אביחי, 30/09/07 09:07

      אופניים לא.

      עם קטנוע/אופנוע נוסעים על הכביש לצד מכוניות.
      אם אופניים נוסעים בשוליים או בשבילים מיוחדים.

      עוד הבדלים?

      לקטנוע צריך רשיון, לאופניים לא.

      אם הסיבה היחידה שאתה משווה בין השניים היא כי לשנייהם שני גלגלים, אז באמת צר לי עלייך...

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מנסיון

    מחנה, 30/09/07 07:57

    תמיד שנאתי קסדות ולא העלתי בדעתי לרכוש אחת, עד שחברה שלי הכריחה אותי. לפני כ-4 חודשים הייתי מעורב בתאונה ומפחיד אותי לחשוב באיזה מצב הייתי היום ללא הקסדה (אני רופא).
    היום אני לא מעז לעלות על אופניים בלי קסדה-בדיוק כמו חגורת בטיחות ברכב.
    מנסיון- אדם שעולה על אופניים ללא קסדה מסתכן שלא לצורך.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    יופי זה לא שכל. (ל''ת)

    אחד, 30/09/07 07:26

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כאן בארה''ב כולם חובשים קסדות

    גרשון, 30/09/07 06:56

    כאן בארה''ב כל רוכבי האופניים חובשים קסדות.

    אמנם עמק הסיליקון ואוניברסיטת סטנפורד הם מקום מפגר ונחשל (הרבה יותר מישראל למשל ...) אבל אולי בכל זאת שווה ללמוד משהו מהאנשים כאן.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    תורת ההגיון

    Logic 101, 30/09/07 06:51

    ברור שקסדה מגינה על הרוכב. אם ננטרל את שאר פגיעות הגוף שהקסדה לא מגינה בפניהן, ברור שמי שנפגע בתאונה עצמית, או מתנגש בעצם כלשהו, או מתנגש ברכב כלשהו ראשו מוגן יותר אם חבש קסדה. הטיעונים שלך שזה לא נוח, לא סקסי ומזיעים מזה הם לא לענין.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    דמגוגיה בגרוש

    רוני, 30/09/07 06:32

    איזה טיעון נפלא = הקסדה פשוט מסורבלת ואנטי סקסית, מפריעה לאידוי יעיל של הזיעה. ''

    הנה הסיבות בגללן אסור לחבוש קסדה...
    כל טיעון יותר טוב מקודמו, והיא עוד רוצה שלא יבלבלו אותנו עם עובדות. אני לא רוכב אופניים, ואני גם לא סובל את ארדן אבל מה הקשר בין הסקסיות של הקסדה לבין העובדה שהיא יכולה למנוע נזקים בפגיעות הראש. או שגם כאן יש לגברת נתונים של בתי חולים ??
    ''

    הגב לתגובה זו

    • בן כמה אתה ?

      דוד, 30/09/07 07:06

      לקחת חלק משפט שכל כולו מסתכם בבדיחה ולהפוך אותו לתמצית הכתבה ?
      האם אתה ח''כ ארדן או נציגו כאן ?

      הגב לתגובה זו

      • אולי תסביר את הבדיחה

        Hel/met, 30/09/07 07:47

        אין שום דבר מצחיק במה שהיא כתבה: זה לא נוח, מזיעים מזה, זה לא סקסי. מה כאן מצחיק? קסדה מונעת פגיעות ראש. נקודה. אם זה לא נוח לכם איטס טו פאקין' באד.

        הגב לתגובה זו

        • כנראה לא קראת את הכתבה

          מישהו שפוי, 30/09/07 08:21

          היות ונכתב בה באופן מפורש, שלא קסדה זה מה שיעזור להפחית את שיעור התאונות.

          הגב לתגובה זו

          • תאמר את זה לרוכבי האופנועים

            נבו, 30/09/07 08:59

            ולכל אותם אלפי ילדים שנהרגו או נשארו פגועי ראש לאחר שעפו מהאופניים כתוצאה מנפילה שגרתית או התנגשות באיזשהו עצם.

            הגב לתגובה זו

            • אתה בכלל לא רוכב אז למה שתדווש לחינם?

              קנאק, 30/09/07 10:03

              זה פשוט לא כיף ומחורבן לןחלוטין לרכב באויר הפתוח או המעונן חלקית בת''א עם קסדה..מה קש ה להבין כאן? אסור שיהנו או הנאה גוררת כפירה וכפירה גורמת לחילול הקודש...כאילו לאן הגענו? (ת''א צפונה מן הסתם)....עמותת רוכבים לחופש....הצטרפו בכוחות עצמכם!!!!

              הגב לתגובה זו

            • הילדים שלי רוכבים קבוע

              נבו, 30/09/07 11:43

              זה מספיק!

              הגב לתגובה זו

          • את כמות התאונות לא, אבל את חומרת הפציעות לחלוטין כן. (ל''ת)

            פנחס, 30/09/07 09:29

            הגב לתגובה זו

            • אתה טועה. הנתונים מצביעים על ההפך (ל''ת)

              המתקנת, 30/09/07 14:27

              הגב לתגובה זו

          • לא כל מה שכתוב הוא נכון! קפיש?

            XYZ, 30/09/07 18:57

            קסדה מונעת פגיעות ראש!

            הגב לתגובה זו