• 12.

    וואו

    גילי, 03/10/07 21:40

    גילי יא גאון איזו כתיבה..... סאחטיין
    דש לנביאים במיוחד ליהונתן
    כולם שם כבדים מדוכאים משהו.... חוץ מזה אין מסיבות שם? כוסיות? משהו? לא זורחת השמש?
    ממממ העיקר יש קיקיון מה?
    עושה רושם שאתה מרענן אותם,
    רוצה לקרוא עוד

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    גם אליהו ענבים

    ז'אקו, 26/09/07 03:12

    גלבוע היקר
    בחזונך עוד יקום דור העתיד של הנביאים ויחזיר את יופיה של הדת לאנשים שהדתיים גזלו אותה מהם. תראה באיזו רצינות אנשים לוקחים אותך פה. יש לנו עתיד. איזה יופי של כתיבה.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    אבל גיל!

    משה, 25/09/07 22:22

    פיספסת את הפאנץ' ליין של הסיפור:

    הקיקיון הוא למעשה הלקח של יונה על ידי האל- האל אומר ליונה - מה באשר לקיקיון שבין לילה היה ובין לילה נעלם, הצטערת עליו, אני על נינווה, שכנראה בסופו של דבר טרחתי להקימה לא אצטער ואבקש את חזרתם בתשובה?

    במילים אחרות, יונה יודע שהאל רחום וחנון, אך הוא כועס על רחמיו ולא מבין את מניע הרחמים. הרעיון העמוק של הספר הוא שמניע של הרחמים נובע מאחריות האל ודאגת האל לבריאה שאף לאדם יש לו חלק בה.

    יונה צריך היה להיות חנון ורחום בעצמו, אם על הקיקיון מצטער יונה שלא טרח בו אז גם על הבריאה יש להצטער.

    מה הוא רחום (האל) אף אתה רחום, מה הוא חנון אף אתה חנון, ורחמיו (של האל) על כל מעשיו.

    לכן רבה חשיבותם של י''ג מידות של רחמים- ה' ה' אל רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד ואמת, נוצר חסד לאלפים, נושא עוון ופשע וחטאה ונקה...

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אחת שסולחת (מנסה...)

    אני, 25/09/07 00:54

    יפה מאד מאד. באמת נראה שהבהמות שיתפו פעולה מלאה, והרבה בזכותם סלח אלוהים לנינווה, או שלפחות חיבב אותן מאד, ולא ממש רצה להופכן... (אולי אח''כ, מדיום, באיזה קורבן...).
    יונה ביקש: ''והבהמה והצאן אל יטעמו מאומה אל ירעו ומים אל ישתו. ויתכסו שקים האדם והבהמה ויקראו אל האלוהים בחוזקה...'' (יונה, ג',ז',ח'), וכל ספר יונה מסתיים בהסבר של ה', את משל הקיקיון - את הסיבה שחס על נינווה, במילים: ''בהמה רבה'': ''ואני לא אחוס על העיר הגדולה אשר יש בה הרבה משתים עשרה רבו אדם אשר לא ידע בין ימינו לשמאלו ובהמה רבה'' (יונה, ד',י''א).
    אני מתנחמת מהרעיון שהקב''ה אכן חנון ורחום, וגם חובב חיות, ואולי כפי שחנן את נינווה, שכמונו, לא ידעו בין ימינם לשמאלם, ואת הבהמה הרבה, יסלח גם לנו, ולו רק בגלל שאנחנו חמודים, טעימים, וגם משתדלים, ואולי גם אנחנו יכולים לסלוח לעצמנו. שנת קבלה וחיוך.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    סחטיין על האמת היונית

    אילה, 25/09/07 00:35

    שנה מבורכת ושמחת בחגיך והיית אך שמח..(מצוה עלינו)..
    שמע היונה הזה ממש חולה אמת אמיתית אממא בכל מה שנוגע אליו הכל משתנה והחוק של צדיק וטוב לו רשע ורע לו מתגמש אולי יש לומר מתכופף עד נישבר. זה שלא רצה לשחק אותה בשליחות הבורא ואללה מילא, בסוף אחרי המיץ של הדג למד..
    אך זה שהוא הוא יונה הוא ולא אחר קיבל סתפ ככה צל....זה פצצה...
    לא קשור לצדיק ולא שומדבר...
    העיקר קיבל את העץ המרעיל עם הצל..ולמה מרעיל?...כדי שבסוף יוכל ללמדנו הבורא פרק חשוב בהילכות ''ואהבת לריעך כמוך''...אותך יונה אציל מן החום הנורא ואתן לך צל מרעיל ומה עם תושבי נינוה אשר ירום הודם עשו תשובה..למה מה ה לא יונה אז לא מגיע להם?
    קופאטש פעם הבאה שאתה עם יונה תגיד לו ממני שאפילו שהוא מרובע ומעצבן..אוהבים אותו כולנו..למה הוא אחד משלנו..ובני ישראל ערבים זה לזה...הבנת? חג שמח

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    אהבתי (ל''ת)

    חני, 25/09/07 00:04

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    על ארבעה מינים דיברה התורה והם:החב''דניקים,החרדים

    ארבעת המינים, 24/09/07 17:43

    המתנחלים והברסלבים.כל ארבעת המינים האלה הם צאצאי הערב רב העמלקי אשר נספח לעם ישראל עם יציאתו ממצרים והם פועלים נגד מדינת ישראל וערכיה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    תפסיק לעשות צחוק מהיהדות!

    מני, 24/09/07 16:52

    או שתחזור בתשובה או שתשאר חילוני ותצחק על הכל.
    טמבל.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ומה יקרה לניו יורק?

    מגל, 24/09/07 15:18

    השאלה לא רק מה קרה אלא יותר חשוב מה יקרה לניו יורק האם גם היא תחזור בתשובה? ומה עם תל אביב?

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כתיבתו של קופטש חוויתית ומחברת.יפה. (ל''ת)

    ברוך שפינוזה, 24/09/07 14:36

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    עוד מסכן שהסתובב לו הראש מחזון השקר הקרוי דת (ל''ת)

    אורן, 24/09/07 14:19

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    חחח מצויין. אחלה כתבה אהבתי (ל''ת)

    א, 24/09/07 13:01

    הגב לתגובה זו