• 38.

    מה שגברים לא מבינים

    שמוליק, 21/12/07 01:07

    זה את הנשים שלהם. הנשים זקוקות למתנות. מי לא נתן לאשתו מתנה בשבועיים שחלפו? האם הקשר שלכם עדיין קיים או שהוא בדרך לפירוק?
    ולכן, הנשים שחושבות שהכל הוא ממניע שוביניסטי, האם קיבלתם מתנה בזמן האחרון? ואם לא האם יש לכן ממי לקבל? כי אם קיבלתם בטח תזדהו עם התחושה של יקרת.
    ולסיכום, כל הכבוד ליקרת שמחנכת את הנשים הפמיניסטיות להתרגל לחשיבה נשית יותר במקום כל הגבריות שמסתובבת להם בראש, אני יקנה לעצמי ועוד כל מיני חסמי קשרים אחרים

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    איך יכול להיות שהכתבת בעלת תואר שני

    ציניות?, 13/11/07 16:33

    בתקשורת המונים כותבת משפט כזה: ''ספרים וקלטות שייכים לאינטלקט''? (ולא לנשים, לכאורה). נשמע שהמאמר ציני.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    סיכומי שיעורים של ימימה מזרחי

    יעל, 23/09/07 18:11

    מישהו יודע היכן ניתן להשיג באינטרנט סיכומי שיעורים של הרבנית ימימה מזרחי?

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    אל דאגה עדנה'לה!

    מהיכרות אישית, 23/09/07 12:14

    היא איננה מקפחת את עצמה.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מה עם לקנות לעצמך מה שאת צריכה

    עדנה קנטי, 22/09/07 17:17

    ורוצה ולא לחכות שהוא יואיל לקנות לך?

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר?

      שרה, 23/09/07 09:22

      האם זה שאת קונה דברים לעצמך אומר שאת לא שמחה במתנות?

      פמיניזם אמור להיות שחרור- לא עבדות חדשה של ''אני עצמאית ושאף אחד לא יעשה שום דבר בשבילי''.

      מותר לו לעשות (ולקנות) משהו בשבילך. ואני מקווה שגם להפך, אחרת- איפה בדיוק יש קשר ביניכם?

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    אפילו מרגול כבר יודעת

    ג'וחה, 20/09/07 10:24

    אז מה אם קנית לי אז מה אם נתת לי... אז מה אני לא ילדה קטנה.....

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    שמחת מצווה

    לילי, 20/09/07 09:40

    בן זוגי ואני התחלנו אתמול במצוות בניית הסוכה. שימחנו זה את זה ואני בנינו הקטן בשמחת המיצווה. ''טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף''. אנו משתדלים לקיים את הזוגיות שלנו ואת הבית שלנו על כבוד ,אהבה ותורה ולא על תכישטים המשעבדים אותנו לתרבות הצריכה ומקבעים את תפיסתינו לגבי מהי שמחה אמיתית ומהו מייקר אותי כאשה

    הגב לתגובה זו

    • אשריכם! אך גם תכשיטים הם מהתורה

      ללילי היקרה, 20/09/07 10:17

      בנות ישראל יצאו ממצרים עדויות תכשיטים!
      חז''ל - כל קשר בינם לבין התורה אינו קרי בהחלט - ממליצים מאד מאד לבעל לקנות לאשתו תכשיט, סימן לכך שהוא מייקר אותה!
      ואם את הסוכה מקשטים, אז אשה לא???
      מה תרבות צריכה? אנחנו מדברים על תרבות של אהבה, אחווה, שלום ורעות, וגם מתנות תורמות לכך. נדבת הלב, שמתבטאת גם בפתיחת הארנק.
      תחשבי על כך!

      הגב לתגובה זו

  • 31.

    תכשיטים אצל חז''ל - קרן פנסיה לאשה

    א, 20/09/07 05:27

    לפי השיטה של חז''ל אין רכוש משותף ואין לאשה זכויות ירושה, כך שבמקרה של גירושין או התאלמנות היא מקבלת את סכום הכתובה (פרנסה לשנה אחת) ואת חפציה האישיים בלבד.
    בשיטה זו, כל תכשיט הוא מתנה אמיתית מהבעל לאשה, ומגדיל את רכושה ב-3 תכשיטים בשנה.
    בנוסף, בימי חז''ל רוב ערך התכשיט היה בחומר ממנו הוא עשוי, כך שתכשיט זהב היה בעל ערך גבוה גם במכירה הלאה ולא רק יקר בקניה.

    הגב לתגובה זו

    • טוקבק מעניין ולעניין (ל''ת)

      תענוג, 29/09/07 19:15

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    היא כתבה על זה בסוכות שעבר!

    אבשי, 19/09/07 21:47

    די למחזר, תהיו רציניים.

    הגב לתגובה זו

    • גם החגים ממחזרים את עצמם משנה לשנה... (ל''ת)

      שרה, 20/09/07 09:16

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    מסכימה עם כל מילה! (ל''ת)

    עינב, 19/09/07 21:16

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    יקרת, את מקסימה, והמאמר שלך בא

    מוריה, 19/09/07 20:19

    לי בדיוק בזמן, לא מבחינת הקניות - דוקא מבחינת ההשקפה. ישר כח

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    פחחחחחח....

    אברי, 19/09/07 17:23

    מזמן לא קראתי שטויות כאלו באיצטלא של יהדות. בשביל להצדיק חמדנות אין צורך לגייס את חז''ל. כשאני קונה לעצמי איזה נגן MP3 אני לא פותח את הגמרא או השולחן ערוך, בשביל למצוא צידוק לדבר. אני קונה כי מתחשק לי.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    אחרי שתקראו באתרנו את המאמר על מעמד האשה בהלכה תבינו על מי

    דעת אמת הכנסו, 19/09/07 16:58

    רובצת האשמה למעמדה הנחות והעגום של האשה ביהדות.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ליקרת

    mommy, 19/09/07 15:08

    כתבה מצוינת! שתהיה לך כתיבה וחתימה טובה, ותמשיכי לכתוב!

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    כל אווזונת שנתלית על גברבר עשיר תגיד לכם שככה זה (ל''ת)

    גם בלי ילדים, 19/09/07 12:41

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    אהבה אמיתית אינה תלויה במחיר המתנה.

    הדס, 19/09/07 12:20

    אהבה שתלויה בדבר , בטל הדבר בטלה האהבה. אני בטוחה שלא התכוונת יקרת שהאהבה נמדדת לפי מחיר העגילים או לפי גודל היהלום , אולם רוח הדברים היא שאם הוא אוהב אותך הוא יקנה לך הכי טוב, הכי יקר, הכי מפואר.
    בעלי האהוב מקפיד להביא לי בכל יום ששי זר פרחים. בעיניי זה כמו יהלום 24 קאראט, הוא קם מוקדם מאוד כדי להספיק לשתות ביחד עימי קפה של הבוקר, גם אם הוא מתחיל לעבוד מאוחר יותר, זה בעיניי כמו צמיד זהב משובץ באבני חן .
    כל ערב , לאחר המולת היום אנו מוצאים זמן לישיבה זוגית במרפסת הארמון הקטן שלנו לשתיית תה ולהחלפת חוויות.
    ברגעים אינטימיים, בעלי דואג לי ולצרכיי ואני לשלו.
    מחוות קטנות קבועות ובין לבין מתנות צנועות שמאחוריהן מחשבה עמוקה , אלה מעידים על אהבה אמיתית.
    מתנות גדולות באות , לא פעם לדעתי לכפות על חוסר אהבה. ידוע כי גבר הבוגד באשתו, לא עלינו , שב לא פעם הביתה לאשתו ומביא לה זר ענק של פרחים , למרות שהוא מעולם לא עשה זאת קודם לכן, או עוצר בחנות יקרה וקונה מתנה יוצאת דופן.

    לא תכשיטים יקרים,
    לא יהלומים,
    ולא בזבוזי הכסף הראוותניים מעידים על אהבה.
    כמה זמן גבר הוא מלך? כל עוד הוא מתייחס לרעייתו כאל מלכה.
    כבוד, הקשבה, רגישות, פרגון ומילה טובה בין איש לאשתו ובין אישה לבעלה.
    אני זכיתי לחיות בארמון עם מלך.
    יהי רצון שיזכו השנה כל בני ובנות ישראל המחפשים להקים בית נאמן בישראל, את זיווגם ויחיו חיי מלך ומלכה.
    גמר חתימה טובה.

    הגב לתגובה זו

    • ממש נהניתי לקוא התגובה שלך

      אלימלך, 19/09/07 13:19

      זוגיות מעוררת ''קנאה''.

      הגב לתגובה זו

      • קנאת סופרים תרבה חכמה (ל''ת)

        רמי, 19/09/07 14:07

        הגב לתגובה זו

    • תגובה יפה מאוד מילים כדורבנות שנה טובה (ל''ת)

      שרון, 19/09/07 13:25

      הגב לתגובה זו

    • לכך בדיוק התכוונו חז''ל כשאמרו ''אוקירו לנשייכו''

      רמי, 19/09/07 14:07

      אוקירו משמעו ייקרו, ייקור לא נעשה באמצעים ייקור הוא הרגש, צריך להרגיש שהאיש או האשה יקרים בעיני, המתנות ושאר מחוות גדולות כקטנות הן רק כלי חיצוני לביטוי פנימי.
      יש המביא מתנה ענקית שאינה מבטאת כלום, ויש המביא מתנה צנועה המבטאת עולם מלא.
      כבר אמרו חז''ל על הפסוק (אמנם בהקשר אחר, אבל המסר דומה) ''ולבן שיניים מחלב'' גדול המלבין שיניים (כינוי לחיוך - רוחב לב) לחברו ממשקהו חלב, קרי, חיוך ורוחב לב וקבלה אמיתית של האדם באשר הוא שווה הרבה יותר ועשרת מונים מנתינה חומרית גדולה ככל שתהיה.

      הגב לתגובה זו

    • הדס- קראי שוב את דברייך

      ברכה, 19/09/07 14:54

      מצחיק להגיד באותה נשימה שלא צריך ''מתנות גדולות'' אבל לפאר את המתנה הקטנה (שעלותה השנתית אינה פחותה...) שמקבלים כל שבוע.

      אז בעצם את כן צריכה מתנות...

      הגב לתגובה זו

      • ברכה - פספסת את העניין

        יקי, 19/09/07 16:29

        אינני חושב שעיקר העניין הוא כמה עולה, אינני חושב שהדס מנסה לומר שבעלה אינו מוציא עליה כסף אלא שתשורות קטנות , מביא הוא לה באופן קבוע, ובעינייה ,תשורות שאינן קשורות רק בנתינה של דבר פיזי - טבעת, צמיד, שרשרת לדוגמא, הן שוות אף יותר ממתנות יקרות וראוותניות.

        ביננו, נדמה כי לכותבת הדס יש קשר נפלא עם בעלה , קשר שאיננו מבוסס על נתינה גדולה פעם ב... אלא על נתינה בלתי נדלית של כבוד ואהבה שלדבריה איננה תלויה בדבר.

        מה שלום הקשר שלך???
        .

        הגב לתגובה זו

      • יקי, תודה אכן אלה עיקרי הדברים ולך ברכה

        הדס, 19/09/07 16:52

        אין אדם שלא זקוק למתנות בזה אין לי ספק אולם, איזהו העשיר ? השמח בחלקו. אחת לא תסתפק בפחות מטבעת יהלום ואחרת, תשמח לקבל ספר טוב. כולנו זקוקים לחסד,כולנו זקוקים לאהבה ולחיבוק. גם אלה מתנות. השאלה היא, האם גודל המתנה מעיד על גודל האהבה?? האם לבחורה ששעל צווארה ענק בשווי רב יש מערכת זוגית טובה יותר מזו שמניחה באגרטל זר פרחים שהביא לה בעלה האהוב??
        לא בכסף העניין, אהבתו כלפיי ואהבתי כלפיו לא מתייחסת או נוגעת בתחום הכספי. אם העלות הכספית של זרי הפרחים מגיעים לעלות של צמיד יקר,אין זה משנה לי כלל. לו הייתי צריכה לבחור בין צמיד יקר פעם בשנה או זר פרחים כל שבוע, ברור לך מה הייתי בוחרת.
        קשר הוא דבר שיש להשקיע בו יום יום שעה שעה. לעניות דעתי ,אלה המבקשים לבנות ולבסס קשר רק על מתנות יקרות מידי פעם ובכך מעריכים את מידת האהבה , מפספסים את טעמה המתוק מאוד של אהבה אמיתית.

        איזהו העשיר?
        אני זוכה בפיס כל בוקר מחדש.
        שנה טובה ובשורות טובות.

        הגב לתגובה זו

    • יופי. נראה אותך נשואה לקמצן

      ,, 19/09/07 19:37

      כן, מתנה יקרה. גם אני למדתי את הגמרא הזו אצל הרבנית ימימה.לפי חז''ל, על הגבר לכבד את האשה ולקנות עבורה ביותר ממה שיש לו - כלומר, גם אם אין לו, שילווה. כי היא יקרה מכל, כי עליה מושתת העושר של הבית והשמחה של המשפחה.
      כמובן שלא צריך להתרושש, להיקלע לחובות, אבל בהחלט לייקר את האשה - גם במובן הכספי!
      כשתהי נשואה לקמצן שיחשוש להוציא עלייך שני שקלים, את תביני שהכסף חשוב.
      וגם מילים טובות, עזרה, הענקה וכו' וכו'. אין סתירה. אבל נראה אותך מממש את זה גם במקום הכואב לך ביותר - הכיס...
      בברכת שנה טובה,

      הגב לתגובה זו

      • או קמצן או תכשיט? אין באמצע?

        מיכל, 19/09/07 20:34

        אני מסכימה איתך שנישואין לקמצן הם גיהנום אמיתי.
        אבל קמצן מתקמצן גם על פירות וירקות.
        הוא לא מחכה ליום חג בשביל להתקמצן. הכל קמוץ לו, כואב לו, לוחץ לו בכיס.

        זה בהחלט מובן שיש נשים שמחכות לאיזה יום מיוחד בשביל לקבל מתנה מיוחדת.
        אבל למה הקביעות הגורפות האלה ועוד ההסתמכות על חז''ל.
        האישה של חז''ל עבדה? למדה? היה לה כסף משלה? יצאה עם חברות לבית קפה? תלתה כביסה יחד עם הבעל כשהילדים ישנים?

        רוצה תכשיט לחג? סחתיין. שיהיה לבריאות.
        אבל הביטחון הזה, שזה מה שכולן רוצות, אפילו אם הן ביקשו ספר - זה מטריף.

        אני קונה לעצמי תכשיטים ולאוו דווקא בחגים. אם זו מתנה מבעלי שנינו הולכים יחד או שאני קונה ומספרת לו מה הוא קנה לי מתנה.

        כששני הילדים הגדולים שלנו היו פצפונים באמת לא היה לנו. ממש לא.
        לקבל פרח או זר קטן עם מכתב שכתוב מהלב שווה את הכל.

        אני מכירה את הנמטאליות ש''לא נורא. זה שווה את זה''.
        זה לא שווה את זה. נקודה. סימן קריאה.
        יש לנו חברים שלא יודעים איך יסתדרו בחודש הבא אבל כל חג יש תכשיט זהב ובכל לידה יהלומים וזה נראה רע מאוד.
        זה אפילו לא משמח כשהעול הכלכלי כבד מדי גם כך.

        אני מחכה ליום שליקרת תהיה איזו הסתייגות קטנה, איזשהו יוצא מן הכלל, אולי הרהור שאין אחריו עצה בדוקה. אולי השנה זה יקרה.

        הגב לתגובה זו

      • מישהו יכול לספר לי איפה נמצאת הגמרא הזו?

        יהודי, 23/09/07 10:43

        (חוץ מאצל ימימה...)

        הגמרא שאני מכיר כותבת כך:
        ''ת''ר חייב אדם לשמח בניו ובני ביתו ברגל שנא' (דברים טז) ושמחת בחגך במה משמחם ביין רבי יהודה אומר אנשים בראוי להם ונשים בראוי להן אנשים בראוי להם ביין ונשים במאי תני רב יוסף בבבל בבגדי צבעונין בארץ ישראל בבגדי פשתן מגוהצין''

        תכשיטים לא מוזכרים כאן.
        בטח שלא באלפי שקלים.
        רק לגבי נשים מיוחדות (כמו אשת ר''ע ואשת ר''ג) מדובר על תכשיטים, וגם זה כתכשיט יחודי לה, ולא כמתנה קבועה שניתנת 3 פעמים בשנה.
        סתם לידיעתך, ולידיעת ימימה.

        הגב לתגובה זו

    • כמה נכון

      דה וינצ'י, 21/09/07 15:22

      הדס .מאחל לך עוד הרבה שנים של אושר .
      היום כשאני מחפש להתחיל פרק ב' אני מבין וקולט שכל מילה שכתבת (וכתבו חזל''נו) היא דבשטהור
      וכך אני רוצה לראות את הבית שלי בעזזזזז''ה
      גמר חתימה טובה

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    אחח,אין כמו לתרץ את האהבה לתכשיטים מתנות וביזבוזים בתואנה של מסורת

    רמי, 19/09/07 12:06

    יש לך גחמות?ספקי אותן בעצמך.למה להתעלל בבעל?

    הגב לתגובה זו

    • איזו צורת דבור לא הולמת... (ל''ת)

      שרה, 19/09/07 13:50

      הגב לתגובה זו

    • תגיד אתה בסדר?? למה אתה רואה בזה התעללות?

      רמי, 19/09/07 14:09

      אם קניית מתנה לאשתך היא בגדר התעללות אזי אתה צריך לבדוק את עצמך ואת היכולת שלך להעניק לזולת.

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    אני באופן אישי אוהבת לקנות בגדים ותכשיטים לעצמי

    ליאת, 19/09/07 11:18

    הטעם שלי כל כך מורכב שהסיכויים שבן זוגי יקלע אליו הוא נמוך, ובכלל בדרך כלל הוא אוהב שאני קונה לו בגדים ואני אוהבת דיסקים של מוזיקה שמחדשת לי. אני לא אוהבת את הגישה הזאת של עזרת גברים ועזרת נשים, אצלינו בבית תפקיד הפרנסה מחולק לשניים ותפקיד הטיפול בבית וכו' מחולק לשניים וזה כל כך נעים. היקרת הזאת בטח תגיד שאנחנו מפספסים את מהות הזוגיות, אבל מה שיפה בזוגיות זה שאין אמת אחת וזה מה שהיא לא מבינה עם ההטפות החוזרות ונשנות שלה. במילים אחרות, כל זוג שיעשה מה שנכון לו ושיהיה חג שמח וחתימה טובה.

    הגב לתגובה זו

    • כלומר, הפכת את עצמך ליצור

      נורית, 19/09/07 19:38

      שאינו תלוי באיש. אין לך מה לקבל מאף אחד, גם לא מבעלך. הטעם שלו ממילא לא יקלע לטעמך, כך שלא ינסה אפילו.
      חבל! אולי את מפספסת אותו? אולי יש לך מה להבין ממנו- בטעם, בסגנון, בחכמה... לא, מה פתאום. את אחת ואין בלתך.
      הזוהי מהות הזוגיות???

      הגב לתגובה זו

      • גרמת לי לחשוב מחדש. תודה (ל''ת)

        ליאת, 20/09/07 10:18

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    כפי ששרה הצדקת מרילין מונרו

    תמר, 19/09/07 11:13

    Diamonds are a girl's best friends

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    דוסים - חברה שובניסטית

    גארי, 19/09/07 11:13

    אני גבר חילוני. כל ההתפלספויות של הדוסים יוצאים מ..... הם עסוקים כל הזמן בפלפולי הפלפולים שלהם שטעמם כתבשיל שחומם הרבה פעמים. לא פלא שהם, ובמיוחד הנשים שבהם, יצורים מתוסבכים. להשען על חז''ל זה אומר להמשיך בטיפוח המסורת של חברה שובניסטית-פטריאכלית, והנשים הדוסיות מעודדות את זה.

    הגב לתגובה זו

    • איזו חשיבה סטיגמאטית!!!

      יגאל, 19/09/07 11:49

      גארי, מדוע אתה עסוק בקיטלוגים? בראשית דבריך אתה מוצא צורך לציין כי אדם חילוני אתה ולאחר מכן קוטל באופן מובהק את הציבור שומר המצוות. לשיטתך, אין מקום ליוצאים מן הכלל הקשה והברור כל כך. הנשים שלהם מתוסבכות והם נשענים על חז'ל רחמנא ליצלן.
      לא אחטא בצרות האופקים ובחוסר הטולרנטיות שלך אולם אומר שאעדיף יותר התנהלות חיים המתבססת על ערכי חז'ל מאשר אלה המתבססים על שחקנים וזמרים, דוגמניות ומגישי טלויזיה. אני בטוח שאתה, כאדם חילוני, יודע ומכיר מי הם המכתיבים אתהאופנה, צורת החיים , השפה ועוד ועוד , בחברה בה אתה חי.
      עצה קטנה לתחילתה של שנה חדשה: נסה להסתכל על אנשים מעבר להגדרות. אני בטוח שתזכה להכיר אנשים מופלאים, ואולי אף יזכו להכיר אותך, לא כחילוני אלא כגארי, האדם .

      גמר חתימה טובה לכל בית ישראל.

      הגב לתגובה זו

      • דווקא אצל דתיים החשיבה היא הרבה יותר סטיגמטית

        דויד, 19/09/07 12:22

        כל דבר מחולק לימין ולשמאל, לטוב ולרע, והרבה מן הנשים הדתיות נתפשות לסטיגמות ילדותיות.

        כל זה לא מוריד כהוא זה מהערכה למסורת ולחוכמת חז''ל.

        ושתהיה לנו שנה טובה ומבורכת.

        הגב לתגובה זו

        • דווקא אצלך החשיבה היא הכי סטיגמטית... (ל''ת)

          א, 19/09/07 20:28

          הגב לתגובה זו

      • רחמים על הדתיות- מה הן מפסידות....

        אחת העם, 19/09/07 12:33

        נשות החברה החילונית בכלל לא מתוסבכות.
        הן לא עסוקות בשיפוץ האף ובהרמת חזה, הן לא מבלות כל דקה פנויה במכון הכושר ובנסיון לחזק את שרירי הישבן, בנות העשרה לא מבלות את חופשת הפסח במכוני הורדות שיער ובשיפוץ של זווית הציצי, אין בנות עשרה חילוניות שמרעיבות את עצמן למוות ( כי דוגמנית השער בעיתון
        '' לאישה '' האיכותי והמעמיק שוקלת 25 קילו....)הן לא מסתכלות על הרבנית גלית גוטמן בקנאה ומתות להראות כמוה,הן לא מתעסקות בשטויות כמו גידול ילדים או עזרה לזולת .
        הנשים החילוניות מלאות עומק ותוכן ועסוקות מאוד בפיתוח האישיות ועידוד הערכיות בביתן ומחוצה לו...

        הגב לתגובה זו

  • 18.

    קשקוש בלירה

    אשר, 19/09/07 10:32

    בדר''כ אני לא מתנגד גדול לדברי יקרת. (גם לא מתלהב כ''כ אבל כתגובת נגד להבלים נפוצים זה לא רע)

    אבל כאן מדובר בשטות מוחלטת:
    1. חז''ל לא אמרו שצריך לתת לאשה תכשיט לחג, דיברו על בגדים. (וההבדל משמעותי הן מבחינה תוכנית והן מבחינה כספית)
    2. ברור שהדברים תלויים בהכנסה של המשפחה, מי שיכול לקנות בגד ב 100ש''ח לאשתו זה יפה מאוד, בדיוק כמו מי שיכול לקנות ב5000$ , אשה שרוצה לקבל 3 פעמים בשנה יהלומים וכד', צריכה מראש להתחתן עם מישהו שיכול להרשות לעצמו. (או לחילופין לעבוד בעצמה בעבודה שיכולה להרשות לעצמה כאלו הוצאות...)
    בכל מקרה מה שבאמת קצת מכעיס בדברים, הוא הגישה חסרת האחריות של הכותבת, באיצטלות משונות כולל ''הלבשות'' מופרכת של דברי חז''ל.
    שיהיה לך ולכל בית ישראל גמר חתימה טובה וחג שמח.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    איזה יופי של מאמר!

    שובן, 19/09/07 10:21

    איזה כיף לי לקרוא מאמרים של נשים שזורקים לצד את התפישה הפמיניסטית המטופשת הזו, כאילו לאישה יש ערך, אינטלקט וכו'. כיף לראות שאישה מאשרת את העובדות, שנשים הן טיפשות, שרוצות רק תכשיטים ושטויות בכל מחיר, ושייעודן להביא ילדים לעולם.
    אני מקווה מאוד שבעלך (הבעלים שלך) נוהג על פי ההלכה גם בעניינים נוספים, למשל, ההיתר של הרמב''ם להכות נשים וכדו'. קצת פליקים בשביל לחנך את שכלך הרפה.

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    כתבה מעצבנת. אולי די!!!

    נועה רום, 19/09/07 10:18

    כתיבה צדקנית, צקצקנית, ומעצבנת. ישר לגיליון ''נשות בני ברק הצדקניות''.

    וחוצמזה- קצת קשה לי להעריך מישהי ש''הרבנית ימימה'' מצייצת לה מהראש. אם הייתי רוצה הייתי הולכת לימימה או דומותיה. בזמני הפנוי .

    הגב לתגובה זו

    • :-) קודם כל- תגובה נחמדה

      לירון, 23/09/07 11:58

      אבל תנסי לצאת מהמשוואה המערבית,ניו-אייג'ית-שכשגבר קונה לאישתו מכספו תכשיט או שמלה מהווה הדבר מחווה שוביניסטית,משל האישה היא כלב השעשועים שלו והוא מצ'פר אותה בעצם 24 קארט כדי לראות אותה מקשקשת בזנב.
      תראי לי אישה אחת,פמיניסטית ככל שתהיה(מרב מיכאלי,שבי מיד!!)שלא תמוגג על טבעת/זר פרחים/נעליים בהן חשקה נפשה הרבה זמן, שיינתנו לה ע''י אהוב ליבה מס' פעמים בשנה?? זו לא בושה להיות אישה!

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    פעם ראשונה שאני מסכימה איתה (ל''ת)

    פמניסטית, 19/09/07 09:57

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    תנסו לחשוב קצת מעבר לקונקרטי

    שושנה, 19/09/07 09:55

    נדהמתי קצת מרמת הארסיות של הטוקבקים: חברים יקרים, אם יקרת מאתגרת- קודם תחשבו, רק אח''כ תנשכו.

    * גם אם אשה קונה מתנה לבעל מכספם המשותף זו עדיין מתנה, וכך גם להפך. זה שהרכוש משותף לא מוציא את הטעם מהמתנה ואת הבעת רגשות הנותן שיש בה .

    * קחו פרופוציות- גם תכשיט (יפה!) לא חייב לעלות הון. אין הכוונה שמי שלחוץ בהוצאה על אוכל פתאום יפתח את כיסו ויוציא אלפי שקלים על יהלומים. אפשר למצוא דברים יפים ומשמחים גם במאה- מאתיים שקלים, הוצאה שרוב האנשים יכולים לעמוד בה. ומי שרוצה לדעת איפה ומה- אשמח להמליץ.

    * נכון, יש נשים שלא משקיעות בלבוש, איפור וכו', ואולי לא ישמחו בתכשיט. כל בעל מכיר את בת זוגו ויודע איך לשמח את ליבה.

    * אני חושבת שיותר מהכל, המסר כאן הוא תני לעצמך להיות פעם ראשונה בתור עם הצרכים שלך שהם הכי לא ''צרכים אמיתיים''. דווקא נשים חזקות שתמיד נותנות ומשקיעות ורואות את צרכי כולם לפני אלה של עצמן, תרשי לעצמך להיות ראשונה, לפחות שלוש פעמים בשנה.

    * וחברות יקרות- יש שחיקה בנישואים. גם בזוגות שוויוניים בהם עומדים ביחד כתף אל כתף במשימות השוטפות. ובדיוק בגלל זה, צריך להזכיר לבת/ בן הזוג וגם לעצמך שבשבילך היא/הוא עדיין מלכה/ מלך. אז חברות יקרות- קנו לו משהו לחג!

    הגב לתגובה זו

    • לא חושבת שההתנגדות היא לעצם קניית המתנות לחג.

      תמר, 19/09/07 17:04

      ההתנגדות העיקרית היא לשני דברים שיקרת אומרת במפורש ולא בין השורות.
      א. היא מחליטה בשביל כל הנשים מהי מתנה טובה ומה לא.
      ב. היא טוענת שבקניית המתנות אין להתחשב במצב הכלכלי של המשפחה.
      במובלע היא גם טוענת שהענקה, נתינה, התחדשות זוגית והדגשת האהבה וההערכה בין בני הזוג- דברים שהם חשובים כפי שציינת בעצמך יכולים להתבטא רק על ידי מתנות חומריות והוצאת ממון. זה מעט מקומם.
      ולמרות כל מה שכתבתי יכול להיות שהיא מעוררת עצבים בגלל המטען שיש כלפיה על הדברים שהיא כותבת בד''כ

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    רגשי נחיתות

    שיר, 19/09/07 09:54

    ושוב מאמר רבוי ברגשי נחיתות. כל כך הרבה אנחות יסוד מעוותות, שובנסטיות ואפילו גלותיות במאמר אחד.
    בכוח משתדלת להוציא אותנו קטנות - דברי בשם עצמך ולא בשם עדת הנשים!

    הגב לתגובה זו

    • קודם תלמדי לכתוב בלי שגיאות

      ואז אולי תצליחי, 19/09/07 17:56

      לא ''רבוי'' אלא רווי.
      לא ''אנחות'' אלא הנחות.
      לא ''שובנסטיות'' אלא שוביניסטיות.

      העליבות שלך מדברת בעד עצמה.
      תלמדי לכתוב ואז אולי תהיי דוגמה לאשה איכותית, ולא לטמבלית קטנה.

      הגב לתגובה זו

  • 12.

    נו, יקרת וימימה הגיעו למסקנה של כל כוכבנית ממוצעת (ל''ת)

    ואפילו בלי חגים, 19/09/07 09:52

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    Dearest ykrat, please read,

    Yosef Dov, 19/09/07 09:47

    What you wrote today is sweet like hony, because of you I decided to change my attitude to my wife and with hashems help, for this sukot already I will buy her a nice present!
    may you be zoche to Shana Tova Umetuka, and PLEASE continue to write at least once a week, I love to read you!!

    הגב לתגובה זו

    • מקסים..

      אורטל, 19/09/07 14:17

      אני בטוחה שזאת התגובה שהכי תשמח אותה.

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    לא הבנתם את הרעיון בכלל

    קרן, 19/09/07 09:42

    יקרת,
    השפה היא שפה של חידוש, של מודעות עצמית. ואת האמת קשה להראות לאנשים אחרים שאינם רוצים לראות.
    אני מבינה למה התכוונת בדברייך. במיוחד היה חשוב בעיניי המשפט שהגבר לא רק מסתכל על האינטלקט שלך אלא על היופי ומשקיע בו, בעיניי זה גם מפתח את הצד הרגיש שבגבר. לצערי אני עוד לא שם. רק באידיאל.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    די, איזו נחמה, איזה אושר!!

    אחת, 19/09/07 09:34

    הוא קנה לי מתנה, לי! לא לעציץ, לא לכלי מטבח!!
    היש אושר גדול מזה?
    הוא קנה לי, לא לסיר מתנה!!!!
    יקירתי, קחי פסק זמן לחשוב על העניין שאם את מאושרת מזה שקנו לך מתנה ולא לאיזה סיר או כלי מטבח או עציץ, את במצב די גרוע.

    הגב לתגובה זו

    • את לא שמחה במתנות?

      אז אולי זו את, 19/09/07 19:40

      בן אדם שלא יודע לקבל מזולתו - קל וחומר מבן זוגו - הוא פשוט חסום!

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    התחזקות

    בקשה, 19/09/07 09:24

    בס''ד
    יקרת שנה טובה!
    רציתי לבקש ממך, אם לא קשה לך, לכתוב טור על התחזקות בדת, בעיקר בנושא לבוש צנוע לנשים (חצאיות, כיסויי ראש).
    תודה וגמר חתימה טובה!

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מאוצרות החכמה הנשית

    מיכל, 19/09/07 09:17

    ישבה שמרעלית במטבח ובררה אורז.
    הקפידה שלא יאבד גרגר שהרי הפרנסה בדוחק וצרכי הבית מרובים והילדים- מה יהא עליהם?

    נאנחה שמרעלית ודימעתה ירדה על לחיה. נתגלגלה הדימעה ובאה על האורז.
    הטפיח אורז והיה לסיר מלא וגדוש באורז ובבשר ובירקות ובכל טוב לסעודה של חג.

    נתפלאה שמרעלית - מדוע זה אירע לי הנס.
    עוד היא מתפלאת והנה מופיע שמרעל בפתח הבית. בגדיו פרומים, נעליו בלויות אך על פניו האור.
    בידו מחזיק באריזת צלופן מרשרש הקשורה בסרט ורוד ועליו נצנצים זהובים.

    שח שמרעל במתנתו לשמרעלית: רצה הוא לקנות לה ספרים הרבה העוסקים בעולמה של תורה. אך לפתע הופיע לפניו זקן עטור בזקן לבן ויעץ לו לפנות לחנות סמוכה, ולרכוש לרעייתו עגילי זהב גדולים משובצים בחיקויי יהלומים.
    מה יועיל לו לאדם לרכוש ספרים הרבה - קל וחומר לאישה.

    באותו הרגע נעשה הנס ונמלא הסיר באוכלין.

    נתקשטה השמרעלית בעדייה, שמחו בני הבית על הסעודה ואליהו הנביא שחק לעצמו בשקט: נשים נשים...דעתן...

    הגב לתגובה זו

    • מעולה. במיוחד הסיר שהתמלא... או שמא

      דתיה, 19/09/07 16:04

      זה היה נצנוצם המסנוור של היהלומים המזוייפים...

      האמת היא שיקרת היא כותבת מצוינת ואני רוצה להחמיא לה: איך היא מצליחה בכל פעם לצחוק על הדברים המכאיבים וביד אמן להפוך תסכולים ומצוקות להומור. סאטירה אנטי-שוביניסטית במיטבה! כל הכבוד!

      הגב לתגובה זו

    • את רעה, מיכל

      ולא, זה לא, 19/09/07 19:41

      את פשוט רעה. השנינות שלך היא חיצי רעל ורוע. כמה כיף לשבת מאחורי מקלדת (כנראה כל עיתותייך בידייך. שמא סיימת לבשל את כל סעודות סוכות?) ולכתוב רוע.

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    מה למדנו?

    תמר, 19/09/07 09:14

    שיקרת אוהבת תכשיטים והיא שמחה שבעלה קונה לה אותם. יופי.
    אני אוהבת ספרים ומוסיקה טובה, אם תכשיטים ואיפור אני ממילא לא הולכת כי זה לא האופי שלי ואני מרגישה בהם מצועצעת.ודוקא בגדים מרגישים לי כמו דבר שימושי שקונים ממילא ולא פינוק חגיגי. אז מה אנחנו לומדים מזה- שלאנשים שונים יש אופי שונה, הם שמחים בדברים שונים והניסיון לעשות מזה אידאולוגיה המבוססת על -טבע נשי גורמת אך צער ועגמת נפש. כל גבר עם מינימום רגישות יכול לדעת מה אישתו אוהבת ומה ישמח אותה.
    אבל במאמר של יש גם את העניין הכלכלי. יש אינספור דרכים להראות נתינה ולהעתיר שפע שאינן מתבטאות בממון רב. לעומת זאת, לא ברור מה רב אושרה של אישה העונדת תכשיט יקר וצריכה להתלבט ארוכות מול מדף מוצרי החלב או לחשוש מחשבון החשמל.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    שיאי שוביניזם חדשים במאמר אחד.

    אנשופלה, 19/09/07 09:10

    1. יש נשים שמתעניינות בדברים נוספים מאשר תכשיטים ואיפור. לא כולנו ''בארבי''.
    2. אם הגבר היה מתחלק במטלות הבית, האישה לא היתה צריכה ''להרוס את היופי עם התנור והחיתולים'' ואז הוא לא היה צריך ''לקשט'' אותה עם תכשיטים.
    3. אם החשבון הוא משותף אין סיבה שהבעל ''יקנה מתנה''. ברגע שזה מוגדר ככה זה אומר שהכסף הוא של הגבר והוא עושה טובה שהוא מוציא כמה גרושים על האישה.
    4. ''מחכה לרגע של העטיפה המרשרשת'' נשמע כמו אבא שקונה לילדה הקטנה מתנה. את רוצה משהו? תקני לעצמך!
    5. הביטוי ''במיטב כספו'' מראה הכל - הכסף הוא של הגבר, והאישה, גם אם היא עקרת בית - מרגישה שאינה מרוויחה כלום, למרות שהיא עובדת כמשרתת, כמטפלת, ואם הוא היה צריך לשלם על זה, זה היה עולה לו הון.
    6. זה נורא נחמד לחשוב שככל שתבקשי יותר תכשיטים ככה יותר תתעשרו אבל בפועל זה לא ממש עובד ככה. אם מבזבזים, פשוט אין.
    ואחר כך מתפלאים שהערים הדתיות - ירושלים ובני ברק הן הערים העניות ביותר בארץ.
    בקיצור, כרגיל (פיהוק) שוביניסטית.
    בכלל, מה את עושה מחוץ למטבח?

    הגב לתגובה זו

    • למה לרדת לרמה אישית?

      שרה, 19/09/07 09:30

      מותר לחלוק על הטור, אפשר לא להסכים עם הדעות המובעות בו, אבל החתימה בעלבון אישי, במיוחד בימים אלו, היא ממש לא לעניין.

      הגב לתגובה זו

    • יישר כח, תגובה מומלצת. (ל''ת)

      קראנית, 19/09/07 10:00

      הגב לתגובה זו

    • מה יש לכן הנשים? למה הקריאה הסלקטיבית הזאת?

      רמי, 19/09/07 11:20

      את נתפסת לתיאורים הפלסטיים שתיארה הכותבת תוך התעלמות מוחלטת מהמשמעות העמוקה של הדברים, המסר (לפחות לפי הבנתי) הוא בחובתו של הבעל כלפי אשתו ושל האשה כלפי בעלה בהשקעה בזוגיות שלהם, המתנה שהיא כתבה תכשיטים ואת בוחרת דוקא בספרים זה רק האמצעי, וזו לא היתה כוונת חז''ל באמרם ''אוקירו לנשייכו'', תרגום המילה ''אוקירו'': ייקרו, דהיינו ייקרו את האשה ואת מעמדה בעיניכם, זהו המתכון לעושר, ולאו דוקא חומרי, והראיה, ישנם הרבה מאוד אנשים שמשקיעים בנשותיהם וכל קשר בינם לבין עושר מיקרי לחלוטין, העושר יכול להיות גם רוחני עושר פנימי, או ליתר דיוק אושר, גבר או אשה המתהלכים בתחושה שבן זוגם יקר בעיניהם הם אנשים מאושרים, הם אנשים עשירים.
      אין בקניית מתנה לאשה אמירה שובניסטית בדיוק כפי שאין בקניית מתנה לגבר אמירה פמניסטית, מערכת זוגיות מבוססת גם על קבלת ונתינה, אלו כלים המבססים את האמון ותחושת הערבות ההדדית, אדם שמרגיש צורך לעשות מאמץ לשמח את אשתו מעיד על עצמו שאכפת לו, לא מהמתנה אלא מאשתו, הוא רוצה להשקיע כי הוא רוצה לומר משהו, הוא רוצה לומר שהוא אוהב את אשתו, הוא רוצה להביע הערכה, לא בעלות, זאת לא מתנה כפי שנותנים לילדה קטנה סוכריה, (למרות שגם בזה יש משמעות, הסוכריה באה לבטא משהו).
      ד''א, נראה שאת לא אוהבת את העובדה שיש נשים המבלות את זמנן בין המטבח לטיטולים, ובכן גברת יקרה זוהי בחירתן החופשית, הן שמחות לעשות זאת הן מרגישות שיעודן מתמלא בזאת, הן עוסקות בבנין ביתן וקן משפחתן, אימרי לי גבירתי, את מסוגלת לכבד את זה?? את מסוגלת להבין שישנן נשים שמצאו יעוד שונה בחייהן, שונה משלך.
      תפקידה של האשה בראי היהדות להיות עזר כנגדו של הבעל, תפקידו של הבעל בראי היהדות להיות שותף מלא, ואף לקחת אחריות יתר, ולאו דוקא בעניינים כספיים אלא בכל מטלות הבית והמשפחה, אנחנו מחונכים לזה, גדלים על דמויות מופת שכאלו, אין שובניזם ואין אי שויון, להיפך יש כבוד ויש הערכה, אצטט מדברי הרמב''ם ספר נשים פרק י''ט ''וכן ציוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יותר מגופו, ואוהבה כגופו'' וכו', ועוד אין ספור אמרות חז''ל בענין.
      פמניזם בדרך שבאה לידי ביטוי בדברייך זהו שקר גדול, את עושה רמיה בנפשך, אשה זאת אשה וגבר הוא גבר, שניהם שוים שניהם בני אדם הראויים לכבוד ולאהבה ולכל מה שהם רוצים לעמצם ומעצמם, אבל נשים וגברים שונים במהותם לכל מין יש הרצונות שלו והשאיפות שלו המאפיינים אותו, כך זה עובד זה טבוע בבריאה, את וחברותייך לכת הפמניזם לא תוכלו להילחם עם הטבע.

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    משום מה תמיד הכתבות שלה מעלות בי תחושה

    אמיר, 19/09/07 09:09

    כאילו יש אנשים שנולדו בכוונה להכעיס.

    הגב לתגובה זו

    • את התחושה (ל''ת)

      ואללה..., 19/09/07 16:47

      הגב לתגובה זו

    • הלו, אמיר, קצת להירגע בבקשה

      יוסי ,, 19/09/07 19:44

      זו תחושה סובייקטיבית לחלוטין, ואולי תבדוק אותה מול עצמך? אני מכיר כמה וכמה וכמה אנשים שנהנים מאד מקריאת הטורים של יקרת פרידמן. הם, ואני ביניהם, מוצאים בטורים של הגברת חומר למחשבה
      שאי אפשר לבטלו מיידית.
      אני באופן אישי מתכוון ליישם את המלצות הכותבת ולקנות לאשתי מתנה יפה ויקרה - כן כן! למרות שהיא פשוטה בסגנונה, אני רוצה לייקר אותה! - לכבוד החג. ותודה ליקרת ולרבנית ימימה

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    אני לא מאמינה

    ימי הביניים, 19/09/07 08:44

    אם מה ש''מייקר'' את האשה זה זהב ותכשיטים, גם על חשבון צרכים אחרים של המשפחה, כנראה שמשהו מאד חסר לה בנפשה.
    מי שנרגע ומשמח את נפשו רק במתנות, והכי גשמיות שיש, משהו כאן דפוק.

    הזאת תורת ימימה?

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אלוהים ישמור (ל''ת)

    קורא, 19/09/07 08:37

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    קשה לעיכול

    י.ל., 19/09/07 08:32

    הכותבת חוטאת במס' נקודות:

    1. היא מייחסת לנשים התנהגות ילדותית, כאשר היא מציגה את עצמה (לא בתור אינדוודואל אלא בתור מייצגת לכלל הנשים) כמי שהדבר שהיא הכי מחכה לו זה ה''רגע החגיגי'' כלשונה של המתנות. אני לא אומר שאין רגע מסוים שבו נותנים מתנות אבל העיסוק האובססיבי בכתבה הוציא את ענין מפרופורציות והפכה מענין חביב לאידיאל שלם (האישה מבקשת..הבעל מתפלל..ברז שפע) וכמעט קדוש.

    2. הצבת תפקידים ברורים (באופן סמוי) לאישה ולגבר (היא בבית והוא מפרנס) שוב חוטאת למגמה אליה העולם מתקדם.

    3. בהלכות חייה, דובקת עד הפרט האחרון בכל מה שאומרים לה, גם כשאינו דבר הלכה. לחז''ל באמרם ''אוקירו לנשייכו'' הייתה כוונה ברורה מאוד (לשמח את האישה במה שהיא שמחה והביאו דוג' כלליות לאלו שלא יודעים). עכשיו הכותבת (בהשראת הרבנית ימימה, לפי הכתבה) בונה אידיאל מאחורי אופי המתנה. (ד''א - היום 95% מהמקרים שגבר קונה לאישה בגד/נעליים/תכשיטים הוא לא מכוון לטעם שלה). ודאי שאין לי בעיה עם מה שהיא עושה בחייה בפרטיים אבל הבעיה היא שהיא מציגה את עצמה בתור דוגמא.

    הגב לתגובה זו

    • באמת כתבה מביכה

      נעמה, 19/09/07 11:55

      מרבית הנשים שאני מכירה אינן כל כך רדודות וחומריות. אולי זו הסיבה שיקרא שמה בישראל 'יקרת'?

      הגב לתגובה זו